Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds gisteren mijn iPhone 3GS voorzien van iOS4 en een jailbreak. Over de jailbreak ben ik tevreden maar over iOS4 alles behalve... het is traag, batterij gaat sneller leeg en ik mis mijn camera knop :(

Maar goed, ik wil dus eigenlijk terug naar iOS3. Ik heb na de update en jailbreak nog niet gesynced met mijn computer en hoop eigenlijk dat het mogelijk is om terug te gaan naar iOS3. Eventueel met of zonder jailbreak (is namelijk niet noodzakelijk). Ik verwacht niet dat het zo makkelijk is als even naar een site gaan (unjailbreakme.com :) )maar hoop wel DAT het kan.

Op internet kom je veel info tegen maar een duidelijk stappenplan kan ik helaas nog niet vinden. Aangezien ik verwacht niet de enigste te zijn misschien een apart topic hiervoor... of is het gewoon niet mogelijk?

Tot slot, misschien is het wennen maar nu heb ik zoiets van: waarom heb ik het eigenlijk gedaan... en heel veel spijt... Maar ja, kon het ook niet even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Had je voor de update van ios4 ook een jailbreak? Als dat het geval is, heb je de 'make my life easier' functie van Cydia gebruikt? Als je allebei de vragen met ja kan beantwoorden dan kun je terug naar ios3, maar beter is om ff google te gebruiken en de volgende zoektermen in te typen: downgrade ios4. Antwoord op deze vraag is al veel vaker gegeven en dus makkelijk op internet te vinden.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Nope, eerst naar 4.01 gegaan... achteraf dus niet zo slim? De functie wel gebruikt maar is dus alleen geldig voor 4.01 (overigens ben ik nog pending). Probleem van Google is dat er veel te veel info op mij (en anderen?) afkomt en ik door de bomen het bos niet meer zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

hemiparo schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:00:
Nope, eerst naar 4.01 gegaan... achteraf dus niet zo slim? De functie wel gebruikt maar is dus alleen geldig voor 4.01 (overigens ben ik nog pending). Probleem van Google is dat er veel te veel info op mij (en anderen?) afkomt en ik door de bomen het bos niet meer zie...
Als je de SHSH blobs niet hebt gesaved (dat doe je automatisch wanneer je in Cydia de 'make my life easier' gebruikt (kwestie van 1 druk op een knopje)) in versie 3.x, dan heb je denk ik pech gehad. Dat probleem heb ik namelijk ook.

Mocht je het zeker willen weten, check deze link dan ff om te achterhalen of de SHSH van jouw tel op de SAURIK server staat. Als dat het geval is voor versie 3.x dan heb je geluk en kun je downgraden.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Mooi klote dan... :( de blobs zijn pas van 4.01 dus daar heb ik niks aan). Hopelijk kan ik iets met die link, vanmiddag eens kijken... anders maar een 3GS gaan zoeken met 3.1.3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

En trouwens... Sorry dat ik het zeg hoor, maar Google is toch echt de manier om aan je info te komen. Gebruik anders de zoekfunctie van tweakers. Daarmee filter je al een hoop info weg. Met een beetje creativiteit en de juiste zoektermen kom je heel gauw aan de juiste informatie. Teveel info krijgen vind ik een zwak excuus hoor!

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:00
Mij is het gelukt zonder de "make my life easier" functie in Cydia.

Custom rom downloaden.

iTunes opstarten.
iPhone in DFU of recovery mode zetten. (Eerst DFU proberen, als dat niet lukt dan recovery mode)
DFU mode
Recovery mode

Shift ingedrukt houden en dan op RESTORE drukken in iTunes.
Custom rom selecteren en een paar minuutjes wachten.
That's it.

Side notes:
1) Downgraden van je OS zorgt ervoor dat je alles kwijt bent op je iPhone. Je kunt GEEN backup (instellingen, sms, email, apps, muziek, etc etc) terug zetten. Je begint dus weer met een lege iPhone.
2) Je baseband blijft ongewijzigd, deze is niet te downgraden. Met andere woorden: je hebt na de downgrade een baseband die hoort bij iOS 4 (of 4.0.1) maar draaiend op OS 3.1.2
Dit geeft verder geen problemen en werkt prima, maar dat je het wel weet. :*)

[ Voor 30% gewijzigd door WRT54G op 03-08-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Doe eerst eens een clean install van iOS4. Vergeet dat upgraden. Dat maakt het ding zo traag.
Heb hier een 3G (waar iedereen over klaagt dat het zo langzaam is) best soepel op iOS4 lopen, een 3GS waar het gewoon hartstikke snappy is, en sja, op een i4 maar die is er natuurlijk voor gemaakt.
Maarrrr... allemaal clean installs. Op de 3G en 3GS was het zonder clean install niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
UltraSub schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:24:
Doe eerst eens een clean install van iOS4. Vergeet dat upgraden. Dat maakt het ding zo traag.
Heb hier een 3G (waar iedereen over klaagt dat het zo langzaam is) best soepel op iOS4 lopen, een 3GS waar het gewoon hartstikke snappy is, en sja, op een i4 maar die is er natuurlijk voor gemaakt.
Maarrrr... allemaal clean installs. Op de 3G en 3GS was het zonder clean install niet te doen.
Ben ik het niet (helemaal) mee eens.
Bij een clean install loopt iOS 4 idd wel beter maar naar mijn mening nog steeds niet prettig.
Ik heb er een tijdje mee gelopen en ben toch terug gaan naar 3.1.2
(Ik heb een iPhone 3G met een clean install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Maar ik zeg dan ook best soepel. :P
Tis geen 3GS, en zal dat ook nooit worden. Vond iOS3 al traag op een 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Mee eens.
Verschil tussen de 3G en de 3GS is huge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Marcel_EA schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:15:
Dank je, hier kan ik iets mee! Beetje hoop weer gekregen...
Younes schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:05:
En trouwens... Sorry dat ik het zeg hoor, maar Google is toch echt de manier om aan je info te komen. Gebruik anders de zoekfunctie van tweakers. Daarmee filter je al een hoop info weg. Met een beetje creativiteit en de juiste zoektermen kom je heel gauw aan de juiste informatie. Teveel info krijgen vind ik een zwak excuus hoor!
Zwak of niet... het blijft een feit dat zoeken en het vinden van de juiste info steeds meer uit elkaar gaat liggen. Zeker als je niet precies weet wat je moet zoeken...

[ Voor 55% gewijzigd door hemiparo op 03-08-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
De tip van Marcel_EA Nog niet kunnen proberen maar zie dat mijn iPad (ook jailbroken) de volgende melding geeft:

This device has SHSHs on file for iPhone OS / iOS: 3.12

Kan ik die ook gebruiken? Een iPad is toch geen iPhone of hebben ze hetzelfde iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Nee, die kan je niet gebruiken.
De iPad draait wel op iOS maar is niet hetzelfde.
Dat gaat dus niet lukken.

Als je mijn manier hebt geprobeerd laat even weten of het gelukt is.
Zou geen problemen moeten opleveren.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Dan moet ik toch aan de slag... ;)
Ben een beetje angstig dat ik mijn iPhone naar zijn grootje help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Er kan niet veel fout gaan.
Zorg ervoor dat je iPhone volledig opgeladen is.
Mocht je de update installeren vanaf een laptop, zorg er dan voor dat je laptop aan het stroom hangt.
Zorg er ook voor dat je pc/laptop niet in standby of screensaver valt.
Als het stroom namelijk weg valt tijdens de upgrade (downgrade in dit geval) dan is er wel een kans dat je het toestel brickt. (dit heeft verder niks met de downgrade te maken, is ook van toepassing op een officiële upgrade)

Verder kan er niet veel fout gaan. De downgrade doet het of hij doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Aangezien ik een simlocked T-Mobile heb (en zelf ook T-Mobile) kan ik via iTunes activeren, klopt het dan dat ik zonder moet selecteren:

Als je een iPhone 3G of 3GS hebt die je kunt activeren in iTunes. Download dan de versie zonder activatie.

En verder, jij bent dus ook van 4.01 naar 3.1.2 gegaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Klopt!

Als je op de normale manier kan activeren via iTunes (dus niet afhankelijk bent van een hacktivation) dan moet je de rom nemen zonder activatie (omdat je die activatie zelf doet via iTunes).

iPhone 3G
- Jailbreak
- Zonder activatie
- Cydia

Suc6!

Ik ben van 3.1.2 naar 3.1.3 en toen 4.0 gegaan. Vervolgens naar 4.0.1 en toen ben ik weer terug gegaan (via bovenstaande "methode") naar 3.1.2
3.1.2 heeft voor mij altijd het beste gewerkt. Deze vond ik het meest stabiel.

[ Voor 29% gewijzigd door WRT54G op 04-08-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
hemiparo schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:39:
De tip van Marcel_EA Nog niet kunnen proberen maar zie dat mijn iPad (ook jailbroken) de volgende melding geeft:

This device has SHSHs on file for iPhone OS / iOS: 3.12

Kan ik die ook gebruiken? Een iPad is toch geen iPhone of hebben ze hetzelfde iOS?
Nee. Niet alleen zijn SHSH blobs specifiek voor het OS (en de iPad draait alleen 3.2.0 en 3.2.1, *niet* 3.1, dus die zijn ook echt niet on file voor je iPad), maar de SHSH blobs zijn specifiek voor het device, dus echt jouw eigen exemplaar. Als het alleen maar ging om iets dat voor alle 3GSen gold was het niet erg veel beveiliging.
Marcel_EA schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:15:
Heb je dan wel een 3GS? Met de 3G heb je geen SHSH blobs nodig, maar als je voor een 3GS geen opgeslagen SHSH blobs hebt (via Cydia danwel TinyUmbrella) zou je voor zo ver ik weet niet moeten kunnen downgraden.

[ Voor 22% gewijzigd door Jasper Janssen op 05-08-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zie nu ook dat je een 3G hebt, ik een 3GS... twijfel dus nog steeds of ik het uberhaupt wel moet proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-04 19:52
Als je een 3GS hebt en je hebt geen SHSH blobs van 3.1.x, dan zit je vast op iOS4.. Jammer maar helaas, er is helemaal geen omweg om te downgraden zonder die SHSH blobs.

[ Voor 24% gewijzigd door bibi2205 op 05-08-2010 15:57 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Helaas dan... ach ja, nu ik het multitasken heb uitgezet ben ik best tevreden.
Alleen heb ik het idee dat de accu toch een stuk sneller leeg is, maar misschien gebruik ik hem ook meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 13:43
Heb een 3GS op 4.01 maar het geluid vd bluetooth is veel te zacht icm carkit.
Ga hem terugzetten naar 3.1.2. Daarna configureren met mail, muziek en aps
Als Apple nu bij 4.1 zegt het probleem opgelost te hebben dan wil ik dat wel uitproberen, dus updaten naar 4.1
Stel nou dat bluetooth nog steeds niet goed werkt en ik zet hem terug naar 3.1.2 kan ik dan een 3.1.2 backup over die downgrade zetten (dus eerst 3.1.2 er weer opzetten en dan een eerder gemaakt 3.1.2 backup terugzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Misschien kan ik nog proberen de iPhone te herstellen (uiteraard met iOS4 helaas) omdat een clean install misschien beter is dan een upgrade.

- is dit gewoon 'Herstellen' via iTunes? (ik wil mijn jailbreak behouden, of kan ik die later nog aanpassen?)
- kan ik na het herstellen alles terugzetten of vervuil ik de iPhone dan weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Sorry allen, was een weekendje weg dus was niet in de gelegenheid om te reageren.
Ik heb inderdaad een 3G en geen 3GS.
Jammer dat het niet lukt met de 3GS. Was niet op de hoogte dat je perse SHSH blobs nodig hebt op de 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Maakt niet uit... begin ondertussen wel te wennen aan iOS4... al blijf ik het vreemd vinden dat het niet kan. Of dat er ondertussen geen manier gevonden is. Heeft Apple de touwtjes toch wel goed in handen!

Mocht iemand toch nog een oplossing weten hou ik me natuurlijk aanbevolen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 13:43
Het is me gelukt om terug te gaan naar 3.1.3
zie
http://www.iphoneclub.nl/...lukt-op-3gs-mc-model.html

mijn iphone is simlock vrij, komt uit azie ofzo
nooit gejailbreakt
naar 4.01 gezet maar hij praat slecht met mijn carkit, dus ga ik terug aangezien apple t niet oplost binnen normale tijd

mbv recboot de iphone in recmode
shift herstellen in itunes
aan het einde error 1015
geprobeerd met recboot te exit rec mode, werkte niet, moest een dll hebben ofzo
toen t bat filetje gedraaid exit.bat en daarna wilde hij mooi starten met 3.1.3

de standaard recboot deed t niet, dus heb ik RecBoot-Windows-Jaxov gebruikt voor het in rec mode zetten
uit recmode halen deed ik met de standaard recboot files en daar dus het exit.bat filetje van
Pagina: 1