Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Heb je twee molex stekkers nodig per verloopje, dat is wel minder ja. Wist ik niet eensEdmin schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:52:
Het hoeft de 620 niet te breken, maar door met verloopjes te werken lever je weer vier molexen in. Dan blijven er twee over en dat kan genoeg zijn.
Niks want ik zat maar te plagen.
Maar inderdaad, SLI + scherm + toetsenbord + muis ga je niet redden voor 2200 euro. Naja, kan wel maar alleen je videokaarten zijn al 700 euro, de rest moet je dan "crap" onderdelen nemen.
Maar om weer ontopic te gaan, hij zou idd een 1055/90T kunnen nemen en een wat mooier scherm. Als moederbord een 880G chipset, de onboard daarvan voldoet prima als je niet high-end wilt gamen.
Tja, als je perse met die Fermi troep aan de slag wil; doet het pijn. In je wallet en out of the wall (stroom) lol.chim0 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:54:
[...]
Niks want ik zat maar te plagen.
Maar inderdaad, SLI + scherm + toetsenbord + muis ga je niet redden voor 2200 euro. Naja, kan wel maar alleen je videokaarten zijn al 700 euro, de rest moet je dan "crap" onderdelen nemen.
Maar om weer ontopic te gaan, hij zou idd een 1055/90T kunnen nemen en een wat mooier scherm. Als moederbord een 880G chipset, de onboard daarvan voldoet prima als je niet high-end wilt gamen.
Dat laatste maakt mij niet zoveel uit maar dat eerste, waarom pijn? Ik vind PhysX wel leuk.Madrox schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:10:
[...]
Tja, als je perse met die Fermi troep aan de slag wil; doet het pijn. In je wallet en out of the wall (stroom) lol.
Verwijderd
Doe dan CrossFire met twee dikke Ati's en een losse PhysX kaart ofzo.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 20:35 ]
Verwijderd
Ik had het trouwens over een GTX480* SLI, want als je toch niet voor de ultieme performance gaat kan je net zo goed een CrossFire setup draaien. Het staat je vrij onverstandige keuzes te maken, maar als ik reëele waarden neem lopen de kosten alsnog wel op. Het verschil met een 5970 tegenover een GTX480 SLI setup onder reëele omstandigheden (geen Furmark) is maarliefst zo'n 261 watt (!). Als ik en gemiddelde van 3 uur gamen per dag neem, waarvoor ik mensen met zo'n setup wel aanzie, dan kom je uit op iets minder dan 10 euro per maand extra kosten om een nVidia boven een Ati setup te kiezen, los van de aanschafprijs. Als je het totale verbruik van alleen de kaarten neemt kom je dus al een heel eind richting die 20 euro, zonder extreem gekke dingen te doen. Aanschafprijs en extra vereisten die aan de voeding gesteld worden meegenomen ben je een klein kapitaal kwijt om dan zo nodig die SLI setup te kunnen draaien.
Bovendien merkt een reviewer op dat hij met de deuren dicht de kaarten een verdieping lager kan horen. Nou weet ik niet wat jij graag hoor als je aan het gamen bent, maar ik weet dat het bij mij niet mijn videokaarten zijn. Je kan veel zeggen, maar als je zegt dat alle kritiek overdreven en nutteloos vindt dan heb je echt iets niet begrepen. Dat je teveel geld hebt en koste wat kost PhysX wil draaien is wat anders, maar overdreven en nutteloos is gewoon onwaar.
Maar waarom geen CrossFire setup met losse PhysX kaart dan? Dat is dan de verstandigere keus, als je zo nodig PhysX moet hebben.
*De reëele stroomopname van een GTX470 ligt trouwens maar zo'n 50 watt onder die van een GTX480, dus hoewel je iets minder aan stroom opstookt, staat het nog steeds in geen verhouding en is het een reële kostenpost. O ja, met 24 uur per dag Furmark kom je op 60 euro per maand extra ten opzichte van een 5970 uit

Waarom zijn er zoveel types CPU's in zo een korte tijd?
Dual, Tripple, Quard core, i3,i5,i7 en dan al dat stomme kloksnelheden dat weer van beneden af start bij de volgende core...
En dan grafische kaarten, met hun Geheugengrootte, snelheid en Bandbreedte, check dit dan:
Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E
Prijs: +/- 279,--
Videochip Radeon HD5850
Videochip snelheid 725MHz
Geheugengrootte 1GB
Geheugen Snelheid 4GHz
Geheugen Bandbreedte 256 bit
Geheugen Type (videokaarten) GDDR5
en
Club3D HD5770 (CGAX-57724I)
Prijs: +/- 139,--
Videochip Radeon HD5770
Videochip snelheid 850MHz
Geheugengrootte 1GB
Geheugen Snelheid 4,8GHz
Geheugen Bandbreedte 128 bit
Geheugen Type (videokaarten) GDDR5
Enkel de brandbreedte is minder van de goedkopere, maar de snelheid van videochip en Geheugen ligt boven, ik bedoel, hoe moet ik als dummie nou weten wat relevant is voor mij?
En dan zijn er nog 100 verschillende soorten combi's. hoezo kunnen ze het niet gewoon simpel houden? en wat belangrijk is dat vermelden?
Mijn hoofd doet pijn en ik kan geen cijfertjes meer zien!!
Omdat de markt er om vraagt?Tweaknet schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:08:
Vraagje;
Waarom zijn er zoveel types CPU's in zo een korte tijd?
Dual, Tripple, Quard core, i3,i5,i7 en dan al dat stomme kloksnelheden dat weer van beneden af start bij de volgende core...
Reviews en benchmarks lezen.hoe moet ik als dummie nou weten wat relevant is voor mij?
Omdat wij graag de vrijheid hebben om zelf te bepalen wat we in onze computers steken.En dan zijn er nog 100 verschillende soorten combi's. hoezo kunnen ze het niet gewoon simpel houden? en wat belangrijk is dat vermelden?
Dan kun je twee dingen doen:Mijn hoofd doet pijn en ik kan geen cijfertjes meer zien!!
Koop een Dell oid en laat je naaien of doe als wij: lees je in en bespreek hier jouw wensen.
De 5850 is een stuk sneller dan de 5770.
Al die verschillende modellen komt natuurlijk doordat de fabrikant graag een zo groot mogelijk deel van de markt wil bedienen.
Mijn gevoel dat een "Kant en klare" computers van bijv. Dell, Mycom, Dynabite, Neckermann en Wehkamp allemaal een "waste of money" is en men veel meer kan krijgen voor hetzelfde bedrag.
Het is een begin...
En ja, maar komt dit enkel dus door de Bandbreedte? En hoe ligt het met de videochip en geheigensnelheid, gelet dat van de goedkopere sneller is... Welke van deze 3 maakt het verschil en heeft invloed op bijv. FPS?
bvd
[ Voor 32% gewijzigd door Tweaknet op 13-05-2010 23:26 ]
Zal ik je even vertellen wat relevant is.Tweaknet schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:08:
ik bedoel, hoe moet ik als dummie nou weten wat relevant is voor mij?

En dus heeft men benchmarks uitgevonden zodat men precies kan zien hoe goed een GPU of CPU (of wat dan ook) scoort in applicaties die jij belangrijk vindt. Deze bijvoorbeeld geeft een mooie samenvatting van de gemiddelde prestaties van grafische kaarten. Al zijn de GTX400's daar niet in meegenomen maar dat mag de pret niet drukken.
[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 13-05-2010 23:26 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ik ga meteen lezen!
Verwijderd
Dan heb je nog een aantal merkspecifieke termen. Intel gebruik bijvoorbeeld voor het budgetsegment i3, voor het midrange tot hoge segment i5 en voor het topsegment i7.
AMD gebruikt Sempron voor budget, Athlon voor midrange en Phenom voor het topsegment. De II in Phenom II geeft aan dat het de tweede generatie van dit soort topprocessors gaat.
Die kloksnelheden zijn ook vooral op papier leuk, want een moderne i5 doet met één core op 2,66 GHz een veelvoud van het werk dat een oudere Pentium 4 op 3,8 GHz kan doen. Hoe weet je dan in godsnaam wat je moet hebben? Benchmarks! Lees vergelijkingen en kijk naar je eigen situatie. Zo kan je uitvogelen wat voor jou het meest interessant is. Sowieso kan je al een goede indruk krijgen door goed te kijken naar hoe anderen het doen, want die doen vaak niet zomaar iets (hier dan hè
Bij videokaarten tellen eigenlijk vooral de prestaties in benchmarks, die je overal kunt vinden. Kaart X doet zoveel frames, kaart Y doet zoveel frames op een bepaalde resolutie (kijk naar waarmee je gaat spelen, verder niet). Match dat met je budget en je weet wat je kan en wil kopen. Soms hebben kaarten ook nog losse features zoals een hogere versie van DirectX of de mogelijkheid om meer schermen aan te sluiten, maar dat blijkt ook wel uit de reviews. Snap je een term niet? Googlen! De rest is vooral in theorie leuk, maar het gaat toch uiteindelijk vooral om de frames. Afhankelijk van wat je belangrijk vindt kan je ook nog letten op stroomverbruik en geluidsproductie.
Om toch even kort uit te leggen wat die andere termen dan betekenen: de snelheid van de videochip is eigenlijk niet relevant, evenals de geheugensnelheid. Dat zijn puur technische termen. De geheugengrootte is alleen relevant als je het echt nodig hebt, maar staar je er niet blind op, want meestal maakt het relatief weinig of geen verschil. 2 GB is alleen nodig voor absolute topkaarten, 1 GB is voor de meeste high end kaarten plenty en 512 MB is meer dan genoeg voor de midrange en budgetkaarten. Busbreedte is ook nauwelijks relevant, dat kan alleen in specifieke situaties verschil uitmaken, maar dat blijkt vanzelf uit die eeuwige benchmarks.
Tot zover Camacha's beknopte reisgids voor het land der PC's
Zullen wel heel speciaal zijn dan, want volgens mij heeft nog nooit iemand een Core i9 gezien.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:28:
en voor het absolute onbetaalbaar dure topsegment i9.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Welke i9?-The_Mask- schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:31:
Zullen wel heel speciaal zijn dan, want volgens mij heeft nog nooit iemand een Core i9 gezien.

Ben blij dat ik me gefrustreerde gemauw hier geplaatst heb, ben nu al vele stukke wijzer geworden; op naar de benchmarks!
Verwijderd
Als je een systeem wil gaan samenstellen kan je als basis uitgaan van een systeem uit de Best Buy Guide (BBG) die om en om elke maand uitkomt voor desktops en laptops. Dat zijn artikelen met een koopadvies, gebaseerd op alle systemen die hier in dit topic langskomen. Bij die artikelen staan vaak ook beknopt dingen genoemd waarop je vervolgens weer kan zoeken. Zo leer je het stukje bij beetje, zo heb ik het ook gedaan. Ik ben precies begonnen waar jij nu ook bent.
Dat gezegd, als je gewoon 1 op 1 het BBG-systeem koopt kom je altijd goed uit, maar het is uiteraard leuker als je begrijpt wat je koopt en waarom.
Natuurlijk zijn het de prestaties die tellen en waarover tal van reviews zijn, maar als je op de specificaties af moet gaan zijn het aantal Unified Stream Processors (AMD) een goede leidraad; hoe meer, hoe sneller de kaart.Tweaknet schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:19:
In iedergeval iets uit mezelf ontdekt,
Mijn gevoel dat een "Kant en klare" computers van bijv. Dell, Mycom, Dynabite, Neckermann en Wehkamp allemaal een "waste of money" is en men veel meer kan krijgen voor hetzelfde bedrag.
Het is een begin...
En ja, maar komt dit enkel dus door de Bandbreedte? En hoe ligt het met de videochip en geheigensnelheid, gelet dat van de goedkopere sneller is... Welke van deze 3 maakt het verschil en heeft invloed op bijv. FPS?
bvd
Daarna de corespeed, hoeveelheid geheugen indien het aantal USP's hetzelfde is. Dat telt voor alle videokaarten hetzelfde.
In het lijstje met specs wat je laat zien, mist dan ook de belangrijskte parameter
Wel grappig, hier kan je de kaarten vergelijken, krijg je een giga berg aan data voorgeschotelt en dan
staat er gewoon helemaal niet bij hoeveel USP's ze hebben... bron
Je weet dan eigenlijk nog nul over de prestaties..haha. Gelukkig is de prijs ook een redelijk leidraad, al geef ik onmiddelijk toe dat dat niet geweldig is
[ Voor 23% gewijzigd door Madrox op 14-05-2010 01:17 ]
Ik ben op zoek naar een desktop, waar ik zo'n 3 jaar mee vooruit kan. Na zelf verschillende dingen samengesteld te hebben, kwam ik tot dit systeem:
Dit is een kant en klaar systeem, dus hoef ik me nergens druk over te maken.Basis Specificaties:
Processor: Intel Core i5 750
Geheugen: 4GB DDR3 1333Mhz (Dual Channel)
Moederbord: Gigabyte GA-P55A-UD3
Grafische kaart: ATI Radeon HD5770, 1GB
Harde schijf: 1TB, SATAII, 32MB cache (Samsung HD103SJ)
Brander: 22x, SATA DVD-Brander
Behuizing: Antec Three Hundred
Voeding: Be Quiet 550W 80+ certified
Netwerk: Gigabitlan onboard
Geluid: 8-kanaals HD-audio
Aansluitingen voor:
- 2x USB
- HD audio in/uitgang (koptelefoon/Microfoon)
Aansluitingen achter:
- 8x USB 2.0
- 2x USB 3.0
- 1x PS2 (muis/toetsenbord)
- 1x Digitaal Coax S/PDIF
- 1x Digitaal Optisch S/PDIF
- 1x RJ45 (Gigabitlan)
- 8-kanaals geluid
- 2x DVI
- 1x HDMI
- 1x DisplayPort
Dit in combinatie met een Samsung Syncmaster 2443BW. Wat neerkomt op een bedrag van €885,00 voor de PC en €239,00 voor de monitor, wat een totaal van €1.124 maakt.
Iemand eventuele tips of dat je zegt 'don't do it'?
Je koopt praktisch hetzelfde systeem bij Cool-prices voor bijna 100 euro minder (incl. montagekosten), waar dan ook nog ene dikke Scythe Mugen bijzit. Verschillen ? mATX moederbord van Gigabyte, met usb 3.0 en een 530watt voeding van Be Quiet; verder zijn ze aan elkaar gewaagt. Maw: leuk systeempje maar wel een beetje prijzig.Yoerii schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 01:13:
First post. (:
Ik ben op zoek naar een desktop, waar ik zo'n 3 jaar mee vooruit kan. Na zelf verschillende dingen samengesteld te hebben, kwam ik tot dit systeem:
[...]
Dit is een kant en klaar systeem, dus hoef ik me nergens druk over te maken.Het is een ander moederbord dan de MSI P55-GD65 waar iedereen het over heeft, maar dat maakt volgensmij geen verschil. Deze heeft geen eSate en Firewire, maar dat gebruik ik toch niet. Voeding is anders dan 'gebruikelijk', maar ook dat zal wel goed zitten.
Dit in combinatie met een Samsung Syncmaster 2443BW. Wat neerkomt op een bedrag van €885,00 voor de PC en €239,00 voor de monitor, wat een totaal van €1.124 maakt.
Heb even gekeken, maar zie bij de 'Best Buy Systemen' nergens staan dat er een Scythe Mugen bijzit. Is extra koeling wel een 'must', want die optie is er ook nog bij de site die ik aangaf.Madrox schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 01:41:
[...]
Je koopt praktisch hetzelfde systeem bij Cool-prices voor bijna 100 euro minder (incl. montagekosten), waar dan ook nog ene dikke Scythe Mugen bijzit. Verschillen ? mATX moederbord van Gigabyte, met usb 3.0 en een 530watt voeding van Be Quiet; verder zijn ze aan elkaar gewaagt. Maw: leuk systeempje maar wel een beetje prijzig.
Je moet ook niet het systeem pakken, maar de pc samenstellen uit de losse onderdelen :-)Yoerii schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:56:
[...]
Heb even gekeken, maar zie bij de 'Best Buy Systemen' nergens staan dat er een Scythe Mugen bijzit. Is extra koeling wel een 'must', want die optie is er ook nog bij de site die ik aangaf.Verder scheelt het niet zoveel, aangezien die €850 van mij inclusief Windows is, en dat nog bijkomende kosten bij het systeem van €700 zijn. Hou je uiteindelijk een verschil van €50, wat net die onderdelen verklaard.
PS: het was toch 885, - ? bij die andere shop ?
Zag zo snel niet dat er Windows bij zat, ja, dan is het wel een goede koop.
Is in principe een prima PC voor een redelijke prijs, maar voldoet het helemaal aan jouw eisen?Yoerii schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 01:13:
Het lijkt mij beter om een iets betere videokaart te nemen als het een game PC moet worden.
AMD Nieuwsdiscussie
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Gigabyte GA-X58A-UD3R | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Intel Core i7 930 | € 242,- | € 242,- |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G | € 113,95 | € 113,95 |
1 | Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB | € 125,- | € 125,- |
1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 29,90 | € 29,90 |
2 | Western Digital Caviar Blue WD10EALS, 1TB | € 73,39 | € 146,78 |
2 | XFX HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 278,46 | € 556,92 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.481,35 |
Iemand op of aanmerkingen?
1 | Antec TruePower TP-650 | € 79,- | € 79,- |
1 | Asrock X58 Extreme3 | € 169,30 | € 169,30 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 22,91 | € 22,91 |
1 | Corsair Nova V64 64GB | € 157,98 | € 157,98 |
1 | Intel Core i7 930 | € 242,- | € 242,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G | € 152,50 | € 152,50 |
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 62,88 | € 125,76 |
2 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 260,50 | € 521,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.470,45 |
Heb je al een behuizing?
[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 14-05-2010 14:34 ]
Is dat een op of aan-merkingchim0 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:33:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 Antec TruePower TP-650 € 79,- € 79,- 1 Asrock X58 Extreme3 € 169,30 € 169,30 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 22,91 € 22,91 1 Corsair Nova V64 64GB € 157,98 € 157,98 1 Intel Core i7 930 € 242,- € 242,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G € 152,50 € 152,50 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 62,88 € 125,76 2 Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E € 260,50 € 521,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.470,45
Heb je al e
Hij is wakkeren behuizing?
Waar gaat hij dat geld vandaan halen dan ? Het OS en de assemblage kosten komen er bovenop, nml.-The_Mask- schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:47:
[...]
Is in principe een prima PC voor een redelijke prijs, maar voldoet het helemaal aan jouw eisen?
Het lijkt mij beter om een iets betere videokaart te nemen als het een game PC moet worden.
(zit nu bij de prijs inbegrepen). Misschien kan het net met een Phenom II x4 setup.
[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 14-05-2010 14:47 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Slurpgeit op 14-05-2010 14:46 ]
Niet zozeer betere prestatie, ja, de SSD een beetje en de harddisks ook. Wel een betere kwalteit voeding o.a.Slurpgeit schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:46:
Ja, ik heb al een NZXT Tempest als kast, dus dat zit wel goed. Vanwaar de wijzigingen tot nu toe? Puur prijs, of ook betere prestatie?
niet zo slecht, eerlijk gezegt. Maar, natuurlijk; ik heb een beter plan
1 | Asus Maximus III Formula | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Intel Core i7 860 | € 242,- | € 242,- |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 180,- | € 180,- |
1 | OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK | € 95,70 | € 95,70 |
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 62,- | € 124,- |
2 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 260,50 | € 521,- |
1 | Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm | € 6,21 | € 6,21 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.487,71 |
Hier heb je voor minder geld een net zo snelle, zoniet snellere cpu, inclusief voldoende koeling om hem flink op zijn staart te trappen en om het zaakje ook overklokt stabiel te houden, natuurlijk een top overklok plankje. En
dat alles voor minder geld dan je X58 avontuur. Oja, en natuurlijk de SSD onder de SSD's; De Intel Postville 80GB
ps: Was iets "uit het mandje gevallen"; de prijs is ongeveer gelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Madrox op 14-05-2010 15:07 ]
Vanaf welke resolutie heb ik het vorige dan nodig? En als ik een Tv koop die slechts Hdmi nodig heeft zal die wss wel iets groter en mogelijk scherper uitvallen dan een algemeen beeldscherm, ik kan verkeerd zijn.-The_Mask- schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:49:
[...]
Volgens mij wil je maar gamen op 1920x1080 max, dan is eigenlijk zoiets ook meer dan genoeg.
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X6 1055T € 175,- € 175,- 1 Asrock 890GX Extreme3 € 102,20 € 102,20 1 Creative Inspire A500 € 47,72 € 47,72 1 Fractal Design Define R2 € 87,80 € 87,80 1 Fractal Design Silent Series , 140mm € 10,60 € 10,60 1 Fractal Design Silent Series 120mm, 120mm € 8,- € 8,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 98,95 € 98,95 1 LG W2253V-PF € 155,- € 155,- 1 Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) € 59,90 € 59,90 1 Logitech MX518 Optical Gaming Mouse € 26,80 € 26,80 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 63,90 € 63,90 1 Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E € 241,- € 241,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 29,90 € 29,90 1 Seasonic M12II Bronze 520W € 72,03 € 72,03 1 Sony AD-7240S € 18,06 € 18,06 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.196,86
Onderdelen die je niet nodig hebt kunnen natuurlijk weg.
Alsook ik koop niet frequent een pc, dus de hogere kracht die ik zoek is deels ook om toekomstig gamen te vrijwaren.
Dus int kort mijn vraagje zijnde om het systeem dat ik koos tot zijn nut te laten komen over welke resolutie spreken we dan? dan zoek ik me gewoon een tvtje die dat aankan
vorige samenstelling was de best buy high end gaming editie van mei zonder de eyefinity
is ook goed voor PS3, hoe hoger de resolutie hoe blijer ik ben.
Minimaal 1920x1200.Molankati schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:11:
[...]
Vanaf welke resolutie heb ik het vorige dan nodig?
Groter betekent bij de TV niet meer pixels; het hoogst aantal pixels is nog steeds FullHD 1080P, oftewel 1920x1080. Ook als je een 60inch koopt!En als ik een Tv koop die slechts Hdmi nodig heeft zal die wss wel iets groter en mogelijk scherper uitvallen dan een algemeen beeldscherm, ik kan verkeerd zijn.
Kan je eventueel de HD5870 overwegen, die is toch weer iets krachtiger. Maar de prijs daarvan is wel een stuk hoger. De HD5850 heeft iig de betere prijs/prestatie index.Alsook ik koop niet frequent een pc, dus de hogere kracht die ik zoek is deels ook om toekomstig gamen te vrijwaren.
Die TV's bestaan niet (of je moet een triple monitor/tv eyefinity setup neerzetten )Dus int kort mijn vraagje zijnde om het systeem dat ik koos tot zijn nut te laten komen over welke resolutie spreken we dan? dan zoek ik me gewoon een tvtje die dat aankan
Okay thanks voor de moeite, ga nog even wat spelen. Het kan nog wel goedkoper dusMadrox schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:02:
[...]
Niet zozeer betere prestatie, ja, de SSD een beetje en de harddisks ook. Wel een betere kwalteit voeding o.a.
niet zo slecht, eerlijk gezegt. Maar, natuurlijk; ik heb een beter plan![]()
# Product Prijs Subtotaal 1 Antec TruePower TP-650 € 79,- € 79,- 1 Asus Maximus III Formula € 209,90 € 209,90 1 Intel Core i7 860 € 242,- € 242,- 1 Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB € 180,- € 180,- 1 OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK € 95,70 € 95,70 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 62,- € 124,- 2 Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E € 260,50 € 521,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 29,90 € 29,90 1 Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm € 6,21 € 6,21 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.487,71
Hier heb je voor minder geld een net zo snelle, zoniet snellere cpu, inclusief voldoende koeling om hem flink op zijn staart te trappen en om het zaakje ook overklokt stabiel te houden, natuurlijk een top overklok plankje. En
dat alles voor minder geld dan je X58 avontuur. Oja, en natuurlijk de SSD onder de SSD's; De Intel Postville 80GB
ps: Was iets "uit het mandje gevallen"; de prijs is ongeveer gelijk
Wat is je sweetspot ? Oja, en ga je wat overklokken ? (3.6ghz en hoger is kinderspel met deze cpu's en de koeling die ik erbij doe voor je).Slurpgeit schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:23:
[...]
Okay thanks voor de moeite, ga nog even wat spelen. Het kan nog wel goedkoper dus
[ Voor 20% gewijzigd door Madrox op 14-05-2010 15:27 ]
Dat grootte en resolutie niets met elkaar te make hadden wist ik al, maar de bevestiging is mooi.
Nu weet ik ook de max res van een tv, wat me helpt om er straks eentje te halen
Als ik er dan een beetje over nadenk blijft mijn keuze helemaal niet zo moeilijk.
Mits ik wss ga opteren om het systeem zowiezo te kopen zoals het is, en er dan tijdelijk mijn tvtje bij te kopen, en als ik dan weer wat kan sparen, koop ik daarna een monitor die de pracht en praal van mijn systeem doet uitkomen, zo behoud ik een krachtig genoeg systeem voor even in de toekomst en kan ik ook weer lezen wat er op de spelletjes verschijnt bij de Ps3
Jullie waren zeer hulpvol
Wat ik vooral wil is in één keer een goede investering, zodat ik niet over 2 jaar weer een nieuwe bak hoef te kopen. Ik zit nu nog met een P4 uit 2003, kun je nagaanMadrox schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:26:
[...]
Wat is je sweetspot ? Oja, en ga je wat overklokken ? (3.6ghz en hoger is kinderspel met deze cpu's en de koeling die ik erbij doe voor je).
Nee, oke. Wat ik aangaf kan nog wel een 100 euro vanaf, als je een wat normaler moederbord neemt bijv.Slurpgeit schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:40:
[...]
Wat ik vooral wil is in één keer een goede investering, zodat ik niet over 2 jaar weer een nieuwe bak hoef te kopen. Ik zit nu nog met een P4 uit 2003, kun je nagaan. Overklokken wellicht, de kast heeft er in ieder geval genoeg casefans voor (2 voor, 2 boven, 1 achter, en 1 in de zijkant.), maar is niet echt een prio op dit moment. Eerst maar eens een goed stabiel systeem maken, en daarna zien we wel weer. Mezelf kennende zal het na een half jaartje pas overclocken worden.
Je vroeg toch nog naar op- of aanmerkingen?Slurpgeit schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:46:
Vanwaar de wijzigingen tot nu toe? Puur prijs, of ook betere prestatie?
- Betere voeding
- Beter (en goedkoper) moederbord
- Triple channel geheugen (sneller dan dual channel)
- Betere SSD
- Betere (sneller en goedkoper) harde schijven
- Goedkopere videokaarten die hetzelfde presteren
No way!
Echt wel. De i7 860 is de betere cpu, met een betere turbo. De scythe mugen maakt gehakt van dat zielige CM koelertje. De Intel postville, zet de beste random read/writes neer; heel belangrijk voor een SSD waar je OS op komt. S1156 is zuiniger en dat is goed voor je stroomrekening. Om maar een paar dingen te noemen
En wat zijn jouw voorstel's sterke punten ? (ik weet ze al, maar kom maar op
Mooi, zijn we daar ook klaar mee...
Higher-end dan X58 kan je niet hebben hoor.
Maar is het ook sneller ?

Bewijs ? Jaknikken kunnen we allemaal. Laat maar zien, en dan vooral de fantastische game prestaties; want daar is hij wel in geinterresseerd
Ik heb een nieuwe game pc nodig en heb voorlopig het onderstaande samen gesteld.
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 137,85 | € 137,85 |
1 | Asus M4A89GTD PRO/USB3 | € 127,95 | € 127,95 |
1 | Club3D HD5850 Overclocked Edition | € 267,50 | € 267,50 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart | € 76,85 | € 76,85 |
1 | Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB | € 125,- | € 125,- |
1 | OCZ Platinum AMD Edition OCZ3P1333LVAM4GK | € 114,23 | € 114,23 |
1 | Samsung SH-S223L | € 18,68 | € 18,68 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 976,96 |
Wat ik nu heb is het maximale budget. De voeding is iets ruimer genomen, omdat er in de toekomst waarschijnlijk een 2e HD5850 bijkomt. Iemand nog tips? Alvast bedankt.
Maar goed, wat ik zeg, als je een dikke CFX of SLI setup wilt draaien, zou ik altijd X58 adviseren.
Ja, of 790FX/890FX voor CFX met een 1055T/1090T, dat kan ook. Heeeey dat is ook een optie bedenk ik me nu maar toch liever die core i7.
Dus de vraag is nu, i7 860 of i7 930Madrox schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:51:
[...]
Bewijs ? Jaknikken kunnen we allemaal. Laat maar zien, en dan vooral de fantastische game prestaties; want daar is hij wel in geinterresseerd
Hij vergeet een ding, om winst uit de i7 930/X58 combo te halen moet je op zijn minste een 30inch paneel hebben.
Op1920x1200 maakt PCIE x8 x8 vs x16 x16 geen ruk uit
Heb je 1920x1200 paneel > i7 860
2560x1600 (=30inch) of eyefinity setup > i7 930
http://www.anandtech.com/show/2847/6
Dit bedoel ik dus. Met zo'n setup ga je natuurlijk op 4xAA en hoger spelen. Dan zijn de verschillen gewoon verwaarloosbaar. Met 2xAA scoort de X58 ietwat beter, maar naar mijn smaak niet overtuigend genoeg.
Als ik zo'n setup neerzet, wil ik veel AA en AF alles op high. Tenzei het je om benchmarks te doen is zie ik het nut van de X58 niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 14-05-2010 19:11 ]
Ja, maar met die Scythe klokt die verder over dan dat CM gevalletje, of is iig stiller/koelt beter , en ook de SSD is beter. Je laat, voor dat hele kleine beetje, nutteloze winst in FPS, zoniet niks (AAx4) al dat moois liggen.chim0 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:09:
Volgens mij maakt het wel uit maar goed daar gaat het niet om. Het gaat er mij om dat je voor hetzelfde geld het beste platform kan hebben zonder enige beperkingen op welk gebied dan ook en dat alles daaronder gewoon minder is.
Ik begrijp je volkomen, en ik denk hij ook. Alleen kijk ik er net ff anders dan jij tegenaan, voor beide argumenten valt iets te zeggen. Laat hem nu maar kiezen.
[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 14-05-2010 19:15 ]
Klopt het trouwens dat ik de firmware van die postville moet upgraden voordat Trim werkt in Win 7?
Waarschijnlijk. Als de nieuwe firmwar er nog niet opzit. Intel heeft er een tooltje voor, werkte bij mij iig vlekkeloos; met een gevulde SSDSlurpgeit schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:44:
Thanks allebei, voor de input. Ik denk dat ik voor een combinatie ga. Postville met Spinpoint HDD's in combinatie met een i7 930. Ik zie mezelf in de toekomst nog wel Triple Channel gebruiken, en de pc moet sowieso 5 jaar mee.
Klopt het trouwens dat ik de firmware van die postville moet upgraden voordat Trim werkt in Win 7?
Zou het zo doen:Brienuh schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:56:
Hoi allemaal,
Ik heb een nieuwe game pc nodig en heb voorlopig het onderstaande samen gesteld.
Wat ik nu heb is het maximale budget. De voeding is iets ruimer genomen, omdat er in de toekomst waarschijnlijk een 2e HD5850 bijkomt. Iemand nog tips? Alvast bedankt.
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 176,- | € 176,- |
1 | Asrock 870 EXTREME3 | € 84,76 | € 84,76 |
1 | Asus EAH5850 DIRCU/2DIS/1GD5 | € 269,- | € 269,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart | € 76,85 | € 76,85 |
1 | Kingston SSDNow V+ Series V2 SATA2 2.5 64GB | € 166,46 | € 166,46 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 95,75 | € 95,75 |
1 | Sony AD-7241 | € 20,16 | € 20,16 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 997,88 |
Hexacore in plaats van Quadcore.
Goedkoper geheugen.
Goedkoper mobo, ook USB 3.0 en S-ATA-600 en ook CrossFireX ondersteuning.
Goedkopere HD5850 ook beter leverbaar trouwens.
SSD die veel betere prestaties neer zet die van jouw valt zwaar tegen.
Als je het te duur vind, kun je besparen op de CPU, Phenom II X4 955 in plaats van de X6 1055, maar ik zou eerder gaan voor een goedkopere CPU koeler.
Maar hoe zit het met de hardeschijf? SSD is te klein voor alles lijkt mij.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb een budget van ongeveer 900 euro. En ik ga volop gamen! verder moet het een compleet systeem zijn(dus ook een scherm), zonder OS (heb al een nieuwe w7 liggen). tobo/muis/headset/boxen behoren niet tot het budget.
wat ik wel wil is crossfire, met een hd5850, maar de 2de kaart word maand later gehaald.
zou iemand hier een systeempje kunnen maken voor mij?
Nee, want je wil nu iets wat eigenlijk niet goed mogelijk is.mauro101 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:08:
zou iemand hier een systeempje kunnen maken voor mij?
Voor een tweede HD5850 moet je echt wel een scherm hebben van minimaal 1920x1200 anders is het best wel heel erg nutteloos, dan is het maar een beetje nutteloos.
Maar zo'n scherm met zo'n PC past eigenlijk niet binnen de 900 euro, dus ik zou met andere eisen komen.
Bijvoorbeeld een full HD scherm en één HD5850 (en niet rekening houden met een tweede) aangezien dit normaal gesproken toch niet echt nuttig gaat zijn.
1 | Antec Three Hundred | € 44,- | € 44,- |
1 | LG W2253V-PF | € 149,- | € 149,- |
1 | MSI 770-G45 | € 57,- | € 57,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 43,- | € 43,- |
1 | Seasonic M12II Bronze 520W | € 74,43 | € 74,43 |
1 | Sony AD-7241 | € 20,16 | € 20,16 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 890,19 |
Komt zelf boven de 900 euro bij de goedkoopste webshop denk ik.
Daarnaast niet eens ruimte voor een tweede HD5850 met dit mobo en de voeding dan ga je helemaal over het budget heen.
[ Voor 71% gewijzigd door -The_Mask- op 14-05-2010 20:24 ]
AMD Nieuwsdiscussie
ik ben zelf ook bezig natuurlijk, maar heb gewoon te weinig kennis, en vraag liever dan dat ik straks dingen koop die niet goed zijn, of niet met elkaar kunnen.Nikeo schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:11:
Ik geloof er niks van dat je 27 pagina's hebt gelezen en dan geen systeem hebt kunnen vinden wat aan je wensen voldoet. Luilak
Ik heb deze samenstelling bij elkaar gezocht, iets boven budget, het is niet anders, maargoed.
beetje goed zo?
1 | Asrock 870 EXTREME3 | € 84,76 | € 84,76 |
1 | Cooler Master Centurion 590 | € 55,- | € 55,- |
1 | Cooler Master Real Power M620 | € 74,08 | € 74,08 |
1 | LG GH22NS40 | € 18,80 | € 18,80 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 62,- | € 62,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 946,24 |
Is wel 100 euro over het budget.mauro101 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:35:
beetje goed zo?
Zou mijn replay nog maar even lezen en voeding die nu hebt is ook niet je van het, heeft trouwens ook te weinig PCIe aansluitingen voor twee videokaarten.
[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 14-05-2010 20:47 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
1 Microsoft Wireless Laser Desktop 7000
1 SteelSeries SteelSound 5H v2
1 Samsung SyncMaster P2370
1 Optiarc AD-7240S-0B
1 Cooler Master HAF 922
2 Samsung Spinpoint F3 1TB
1 Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit NL OEM
1 Cooler Master Silent Pro M850
1 Scythe Mugen 2 Rev. B
1 Geil Black Dragon 4GB DDR3-1600 CL9 kit
2 Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X 1GB (Blue PCB)
1 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
1 ASRock 890FX Deluxe3
Totaal € 2.014,96
Ik denk dat ik dit systeem ga kopen, maar wil graag het volgende weten:
- Is er een andere kast mogelijk? Moet er wel een zijn waar alle componenten in kunnen.
- Moederbord; Is er ook een moederbord van een meer bekend merk of maakt het echt niets uit?
- Overklokken kan je de grafische kaarten en processor nog een klein beetje overklokken (ben echt geen expert hoor).
- Welke monitor kan ik het beste kopen als max 23" is
- Is het handig om 2 grafische kaarten te kopen of kan ik beter beginnen met 1 en dan later een tweede kopen?
- Is het goed om 8 gig intern te hebben? ZO ja, dan graag welk geheugen?
Alvast bedankt voor je reactie!
Gr.
ALexander
2000 euro uitgeven aan een PC en dan een full HD scherm nemen vind ik wel een hele rare keuze.Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:50:
Alvast bedankt voor je reactie!
Als je zo'n 1200 euro uit gaat geven kun je net zo goed alle games op het hoogst spelen met zo'n beeldscherm.
Ik zou dan dus ook een minder overdreven PC nemen en dat geld wat over blijft gewoon houden kun je over een paar jaar weer upgraden heb je twee keer een prima PC en de tweede keer zelf een betere dan wat je nu hebt. Kun je dus een paar jaar langer met de PC doen.
AMD Nieuwsdiscussie
Mijn budget is ca. € 1000,- voor een compleet systeem (incl. OS, toetsenbord, muis en scherm).
Ik heb nu een P4 dus ik doe vrij lang met een systeem.
Naast dat ik HD 1080p materiaal vloeiend met dit systeem wil afspelen moet ik er goed, bij voorkeur op HD resolutie, mee kunnen gamen. Ik ben van plan voornamelijk FPS's te gaan spelen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een HD5850 maar daar heb ik geen budget voor in deze setup. Het plan is daarom om er over een tijdje een tweede HD5770 bij te steken.
Verdere upgrades waar ik aan denk:
krachtigere CPU
meer geheugen
SSD schijf
Blu-ray speler
Zit ik een beetje goed met dit systeem of weten jullie een betere setup?
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 176,- | € 176,- |
1 | Antec Three Hundred | € 44,- | € 44,- |
1 | Asrock 890GX Extreme3 | € 102,63 | € 102,63 |
1 | be quiet! L7 530W | € 50,90 | € 50,90 |
1 | Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Creative Inspire A500 | € 47,72 | € 47,72 |
1 | Logitech B110 Optical USB Mouse | € 5,31 | € 5,31 |
1 | Logitech Deluxe 250 Keyboard (Qwerty, PS/2) | € 6,99 | € 6,99 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit) | € 89,50 | € 89,50 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 62,- | € 62,- |
1 | Sony AD-7240S | € 19,- | € 19,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.003,60 |
Voor de rest is het prima.
AMD Nieuwsdiscussie
Of je besluit 1400 euro uit te geven aan een systeem (met 2x HD5850) en dan een Eyefinity setup met 3 DP monitoren van DELL-The_Mask- schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:56:
[...]
2000 euro uitgeven aan een PC en dan een full HD scherm nemen vind ik wel een hele rare keuze.
Als je zo'n 1200 euro uit gaat geven kun je net zo goed alle games op het hoogst spelen met zo'n beeldscherm.
Ik zou dan dus ook een minder overdreven PC nemen en dat geld wat over blijft gewoon houden kun je over een paar jaar weer upgraden heb je twee keer een prima PC en de tweede keer zelf een betere dan wat je nu hebt. Kun je dus een paar jaar langer met de PC doen.
Ik zou gewoon een phenom II x4 nemen, en zoals meneer masker zegt evt. besparen op koeler en mobo. Kijken of je er een HD5850 in kunt passen, dat verschil ga je merkenNandood schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:01:
Ik volg al een tijd dit topic en heb nu zelf een systeem in elkaar gekuntseld.
*heel verhaal*
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Dan heb je nog maar zo'n 250 euro voor de rest van de PC.
AMD Nieuwsdiscussie
3 monitoren van ~200e = 600 euro. 2x HD5850 kost je ongeveer 500 euro (beide marges anders afgerond, komt ongeveer zo uit. Dan heb je nog 900 euro over voor de rest van het systeem-The_Mask- schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:00:
1400 euro en dan twee HD5850's en drie beeldschermen?
Dan heb je nog maar zo'n 250 euro voor de rest van de PC.
Edit: Oh, ik doelde op het budget van 2000 euro
[ Voor 5% gewijzigd door Fid3lity op 14-05-2010 22:08 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dat is natuurlijk het beste!Slurpgeit schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:44:
Ik denk dat ik voor een combinatie ga. Postville met Spinpoint HDD's in combinatie met een i7 930.
Ik hoor dit vaker en ik wil hier even iets over zeggen want er wordt niet gevraagd wat voor eisen de gebruiker heeft en die HD5850 wordt constant maar aangeraden dat ie alles op het hoogst kan wat dus totaal niet waar is. Wat nou als ik iemand ben die Crysis op 1900 x 1200 wil spelen met 16x AA en alle toeters en bellen aan met constant 100fps op een 24" scherm? Dat kan je dus mooi vergeten met een enkele HD5850. Of het uitmaakt of niet is een mening en geen feit. Ik wil dat, dat zijn mijn eisen dus ik wil iets wat dat moet kunnen en als het niet kan, jammer dan! Dus eerst vragen naar wat de minimale voorwaarden en eisen zijn. Ik ben bijvoorbeeld een framesgek en wil alle toeters en bellen aan als ik zo'n dure PC koopt en dat gaat een enkele kaart gewoon niet redden. En of ik wel of niet het verschil tussen 4x AA en 16x AA zie of 2ms en 5ms, is mijn probleem, dat kan niemand voor mij bepalen. Dus je kan niet zomaar klakkeloos zeggen dat een HD5850 alles aankan want dat is dus niet waar. Het is afhankelijk van de minimale eisen.-The_Mask- schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:15:
[...]
Voor een tweede HD5850 moet je echt wel een scherm hebben van minimaal 1920x1200 anders is het best wel heel erg nutteloos, dan is het maar een beetje nutteloos.
Een sidenote trouwens. Ik vind dat Asrock erg hard aan de weg timmert (al is het voor mij altijd al een goed merk geweest) met hun Extreme3 serie borden dus die zou ik dan ook ten alle tijde adviseren voor welk platform dan ook. Betaalbaar, betrouwbaar en kwalitatief uitstekend!
[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 15-05-2010 00:27 ]
Verwijderd
Dus, hoewel je absoluut gelijk hebt dat men andere mensen geen eisen op moet leggen, is het wel een BBG. Dus als iemand een paar honderd euro op tafel wil gooien voor het verschil tussen Crysis met 8xAA spelen en 16xAA, dan mag daar wat mij betreft wel even kritisch over gesproken worden. Ik zou met mensen die zoveel belang hechten aan die verschillen wel eens een dubbelblinde proef willen doen om te zien of ze dat verschil dan nog steeds opmerken. Er zijn vast mensen die het zien, net zoals er mensen zijn die wat aan een uitzonderlijk dure geluidsinstallatie hebben. Maar dat zijn er vast veel minder dan een hoop mensen zichzelf wijsmaken
Verder ben ik het met je eens hoor, mensen moeten het systeem mogen kopen dat ze willen, maar het lijkt me niet verkeerd om even te kijken of die mensen ook wel degelijk doorhebben wat ze er aan hebben, en niet alleen maar hoger, harder, duurder en sneller willen.
Asrock is toch ook gewoon een dochter van Asus? Qua features per euro doen ze het uitstekend en als ik de reviews mag geloven is de snelheid er ook.chim0 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:24:
Een sidenote trouwens. Ik vind dat Asrock erg hard aan de weg timmert (al is het voor mij altijd al een goed merk geweest) met hun Extreme3 serie borden dus die zou ik dan ook ten alle tijde adviseren voor welk platform dan ook. Betaalbaar, betrouwbaar en kwalitatief uitstekend!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 00:44 ]
Je weet echt niet waar je het over hebt he, dit hier ook weer of anders zou ik het maar uitleggen.chim0 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:24:
of 2ms en 5ms
AMD Nieuwsdiscussie
Ik hoor dit vaker en ik wil hier even iets over zeggen want er wordt niet gevraagd wat voor eisen de gebruiker heeft en die HD5850 wordt constant maar aangeraden dat ie alles op het hoogst kan wat dus totaal niet waar is.[/quote]
Sorry Chimo, ik zie je regelmatig reageren zonder de vraag van de gebruiker goed te begrijpen. Begin daat zelf eens mee, vragen als het niet duidelijk is en/of beter lezen.
True. Dat moet je dan ook duidelijke stellen en vragen aan de gebruiker.Wat nou als ik iemand ben die Crysis op 1900 x 1200 wil spelen met 16x AA en alle toeters en bellen aan met constant 100fps op een 24" scherm? Dat kan je dus mooi vergeten met een enkele HD5850. Of het uitmaakt of niet is een mening en geen feit. Ik wil dat, dat zijn mijn eisen dus ik wil iets wat dat moet kunnen en als het niet kan, jammer dan! Dus eerst vragen naar wat de minimale voorwaarden en eisen zijn. Ik ben bijvoorbeeld een framesgek en wil alle toeters en bellen aan als ik zo'n dure PC koopt en dat gaat een enkele kaart gewoon niet redden. En of ik wel of niet het verschil tussen 4x AA en 16x AA zie of 2ms en 5ms, is mijn probleem, dat kan niemand voor mij bepalen. Dus je kan niet zomaar klakkeloos zeggen dat een HD5850 alles aankan want dat is dus niet waar. Het is afhankelijk van de minimale eisen.
Chimo, ff wat anders. Heb express de discussie met jouw over het X58 platform aangezwengelt en weet je wat nou zo opmerkeijk is: Toen ik mij voor de X58 setup sterk maakte, vielen velen over me heen en gebruikten precies dezelfde argumenten als ik nu tegen jou gebruikte. Toen stond ik er vrijwel alleen voor en nu ik het vanuit hun persfectief benader; sta ik er schijnbaar alsnog alleen voor (ik hoor verder niemand meer "hun" standpunt verdedigen. sta er alweer alleen). Misschien zijn ze op vakantie, misschien zijn ze er ondertussen ook wel van overtuigt dat je met een dikke sli/cf setup toch wel 2x x16 lanes wil hebben; ik weet het niet. Opmerkelijk is het wel

Over betrouwbaarheid kan je amper iets melden van een produkt waarvan de inkt van de doze nog amper gedroogt isEen sidenote trouwens. Ik vind dat Asrock erg hard aan de weg timmert (al is het voor mij altijd al een goed merk geweest) met hun Extreme3 serie borden dus die zou ik dan ook ten alle tijde adviseren voor welk platform dan ook. Betaalbaar, betrouwbaar en kwalitatief uitstekend!
Eens. Sixcore is stoer, maar voorlopig staan er vaak verschillende cores uit hun neus te peuteren; zeker met spellen. Als je al een krap budget heb, en gaming belangrijk is, moet je niet teveel op de GPU inkrimpen.bwerg schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:59:
[...]
Ik zou gewoon een phenom II x4 nemen, en zoals meneer masker zegt evt. besparen op koeler en mobo. Kijken of je er een HD5850 in kunt passen, dat verschil ga je merken
Tenzei je het doel hen om de GPU binnen 1jr te vervangen en/of CF/Sli te gaan draaien. Moet je wel gelijk rekening houden met de PSU; die moet CF aankunnnen.
Verwijderd
Misschien wil men gewoon wat te discussiëren hebbenMadrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 02:40:
Misschien zijn ze op vakantie, misschien zijn ze er ondertussen ook wel van overtuigt dat je met een dikke sli/cf setup toch wel 2x x16 lanes wil hebben; ik weet het niet. Opmerkelijk is het wel
Er worden bij de Asrocks (en de rest ook neem ik aan, al heb ik het niet nagekeken) tegenwoordig in ieder geval alleen maar solid caps gebruikt, maar of zich dat inderdaad naar een langere levensduur vertaalt moet nog blijken.Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 02:40:
Over betrouwbaarheid kan je amper iets melden van een produkt waarvan de inkt van de doze nog amper gedroogt is
Natuurlijk. Asrock zal best leuke plankjes maken. Ben alleen sceptisch, daar ik in het verleden dingen heb gekocht, die fantastisch in de reviews waren, welke in forums vaak aanbevolen werden en waar je dan later achterkwam dat het toch niet zo geweldig was. "Verborgen gebreken ", noem ik het maar even voor het gemak. Dingen, die je in een review niet snel opvallen. Natte caps kunnen eigenlijk ook best lang mee, je moet alleen wel de goede kwaliteit hebbenVerwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 02:52:
[...]
Er worden bij de Asrocks (en de rest ook neem ik aan, al heb ik het niet nagekeken) tegenwoordig in ieder geval alleen maar solid caps gebruikt, maar of zich dat inderdaad naar een langere levensduur vertaalt moet nog blijken.
Verwijderd
Welke dingen zijn je in het verleden dan tegengevallen? Dat is op zich best interessant om te horen, ook wel omdat het anders zo'n 'in mijn ervaring is het zo' verhaal wordt. Ik ben momenteel ook aan het kijken naar Asrock bordjes, dus now would be the timeMadrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 03:23:
Natuurlijk. Asrock zal best leuke plankjes maken. Ben alleen sceptisch, daar ik in het verleden dingen heb gekocht, die fantastisch in de reviews waren, welke in forums vaak aanbevolen werden en waar je dan later achterkwam dat het toch niet zo geweldig was. "Verborgen gebreken ", noem ik het maar even voor het gemak. Dingen, die je in een review niet snel opvallen. Natte caps kunnen eigenlijk ook best lang mee, je moet alleen wel de goede kwaliteit hebben
Solid caps vertellen natuurlijk niet het hele verhaal, maar is wel typisch zo'n ding waar goedkope fabrikanten vaak de makkelijke route mee nemen.
Verwijderd
Moederbord: GIGABYTE GA-MA790FXTA-UD5 AM3 ATX DDR3 SATA3 USB3
Geheugen: DDR3 APACER 1GB PC10666/1333 LFT CL8.0/9.0 78.01GC6.9L0
Voeding: PSU BE QUIET! DARK POWER PRO P8 750W 80 PLUS CM MULTI GPU
Videokaart: GIGABYTE ATI HD5870 1GB GDDR5 PCI-E DUAL DVI-I/HDMI/DIS
Harde schijf: HDD 1TB S-ATA WD CAVIAR BLACK 3 GB/S 32MB CACHE 7200 RPM 5Y
Optical: DVD-RW SAMSUNG S223C 22X SATA+NERO SH-S223C/RSMS
Behuizing: CHIEFTEC DRAGON CASE MEDIUM BLACK W/O PSU E-ATX USB/E-SATA
Bovenstaande samenstelling zou mijn volgend game-systeem moeten worden.
Graag had ik hierop een paar reacties gezien met jullie gedachten !
Eventuele bottlenecks of overkills misschien ?
in het kort dan maar:Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 03:28:
[...]
Welke dingen zijn je in het verleden dan tegengevallen? Dat is op zich best interessant om te horen, ook wel omdat het anders zo'n 'in mijn ervaring is het zo' verhaal wordt. Ik ben momenteel ook aan het kijken naar Asrock bordjes, dus now would be the time
Antec > PSU > brakke natta caps (zelf gerepareerd voor 2 euro/ zonder mij had hij dat ding(kast+psu)weggegegooit)
Gevolg; geluidskaart overleden terwijl de voeding het begaf.
Gigabyte > highend (het vlaggeschip s939) Moederbord > de beruchte ploffende caps
Gevolg: ook na solderen nieuwe caps niet meer stabiel gekregen.
Gigabyte > Videokaart > custom koeling uit eigen huis ( het LAB, volgens de mederwerkster aan de helpdesk *kuch") was niet toereikend.
Gevolg: binnen zes weken was de fan dood, en de draad die over het heet geworden alu lag; gesmolten. Hopeloos ontwerp; fannetje zwaar ontoereikend. Maar, "getest in het LAB"

om maar een paar dingen te noemen.
Asrock gebruikt ook nog natte caps, bij de 785G chipset bijv.Solid caps vertellen natuurlijk niet het hele verhaal, maar is wel typisch zo'n ding waar goedkope fabrikanten vaak de makkelijke route mee nemen.
Er zijn trouwens ook "A merken" die dat doen
Ow, man. Wat een drama dat lijstje! Allemaal capitalsVerwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 04:06:
CPU: AMD PHENOM II AM3 X4 965 BLACK EDITION 3.4GHZ 8MB 125W
Bovenstaande samenstelling zou mijn volgend game-systeem moeten worden.

Vanwaar die te zware voeding ?
Chieftec kast ? Bestaan ze nog ?
Eventueel neem je een moederbord met de laatste chipset, met o.a. native ondersteuning voor zes sata3 devices.
http://tweakers.net/price...i2ihqDpjLucW-pLazxtww11q_
[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 15-05-2010 04:23 ]
Verwijderd
Excuses voor de capitals !Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 04:14:
[...]
Ow, man. Wat een drama dat lijstje! Allemaal capitals![]()
Zware voeding met het oog op latere uitbreiding bv. tweede videokaart en harde schijven.
Verwijderd
Oei.. Die uitleg van dat moederbord gaat m'n petje te boven Madrox (beetje latijn voor mij)Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 04:14:
[...]
Ow, man. Wat een drama dat lijstje! Allemaal capitals![]()
Eventueel neem je een moederbord met de laatste chipset, met o.a. native ondersteuning voor zes sata3 devices.
http://tweakers.net/price...i2ihqDpjLucW-pLazxtww11q_
Zou het een grote verbetering zijn ?
Hangt ervan af hoeveel waarde je eraan hecht. Voor harddisks maakt het eigenlijk niet zoveel uit, vooral met snelle SSD's kan het voordeel geven.Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 04:39:
[...]
Oei.. Die uitleg van dat moederbord gaat m'n petje te boven Madrox (beetje latijn voor mij)![]()
Zou het een grote verbetering zijn ?
Maar vanwaar de FX chipset en de niet wat gunstiger geprijsde GX chipset ? De FX chipset is alleen interressant als je CF/SLI gaat draaien.
zie het al, CF dus. wat kost deze setup eigenlijk, van je ?
[ Voor 5% gewijzigd door Madrox op 15-05-2010 04:55 ]
Verwijderd
1300 Euro(incl)Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 04:54:
[...]
Hangt ervan af hoeveel waarde je eraan hecht. Voor harddisks maakt het eigenlijk niet zoveel uit, vooral met snelle SSD's kan het voordeel geven.
Maar vanwaar de FX chipset en de niet wat gunstiger geprijsde GX chipset ? De FX chipset is alleen interressant als je CF/SLI gaat draaien.
zie het al, CF dus. wat kost deze setup eigenlijk, van je ?
Verwijderd
Okay, niet alleen maar Asrock dus, maar allerlei fabrikanten. Tsja, een review is toch een momentopname, maar gelukkig zit er garantie op zaken. Ik let meestal ook wel een beetje op de service van bedrijven, die heb je dan hard nodig.Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 04:11:
Asrock gebruikt ook nog natte caps, bij de 785G chipset bijv.
Er zijn trouwens ook "A merken" die dat doen
Qua bordjes had ik het even over die Asrock Extreme 3 waar Chim0 het over had, die heeft volgens mij alleen nog maar solid caps. Ik vind trouwens dat je als jezelf serieus nemend bedrijf op je high-end borden geen natte caps meer kunt gebruiken. Dat voelt een beetje als stalen wielen onder een sportauto zetten; het werkt wel, maar eigenlijk kan het niet.
Ik ben er altijd wel gecharmeerd van als de "kleintjes" het ook goed doen en dat ondersteun ik dan ook graag. En dat heb ik eigenlijk met alles, hardware, voetbal, auto's of wat dan ook. Hoewel ik ook wel van de absolute top houd maar dat is meer voor mijn e-penis. Tuurlijk, dit is een BBG is en het is inderdaad niet altijd nodig om het snelste en duurste te nemen maar er worden altijd standaard dingen aangeraden zonder dat je weet wat de minimale eisen zijn. Alhoewel aan de andere kant, de mensen die inderdaad met eisen komen van 16x AA en constant 200fps op de hoogste resolutie, zul je hier waarschijnlijk niet vinden want die weten precies wat ze willen. Ik snap het allemaal en er is niks mis mee maar het is altijd dezelfde config die aangeraden wordt dat ie alles aankan terwijl die persoon misschien wel iets anders/meer/minder wil?Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:43:
Asrock is toch ook gewoon een dochter van Asus? Qua features per euro doen ze het uitstekend en als ik de reviews mag geloven is de snelheid er ook.
(Trouwens, Asrock is erg goed met geheugen compatabiliteit. Alhoewel tegenwoordig alles wel kwalitatief goed is. De problemen van vroeger met borden zie je tegenwoordig niet meer. Komt gewoon door de ontwikkeling.)
Ik ben één en al oor!-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:06:
[...]
Je weet echt niet waar je het over hebt he, dit hier ook weer of anders zou ik het maar uitleggen.
Het gaat er mij om dat wordt gezegd een bepaald product genoeg is voor alles terwijl dat niet zo is als je bepaalde voorwaarden gaat stellen. Het gaat mij totaal niet om die processor, geheugen, moederbord of videokaart spcifiek. Daar heb ik niks op tegen als iemand dat wil.Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 02:40:
[...]
True. Dat moet je dan ook duidelijke stellen en vragen aan de gebruiker.
Ik weet precies waar het over gaat maar zo diep denk ik niet. Ik weet wel wat mensen bedoelen maar wat maakt mij het uit wie de producent van de capacitors van MSI is? Of wie het plastic produceert voor de PCI-e sloten van Gigabyte? Om maar een paar extreme voorbeeld te noemen maar snap je wat ik bedoel? Dat is noch interessant noch relevant voor een verkoop. Nogmaals, bijna alles is tegenwoordig van een dergelijke kwaliteit dat je eigenlijk niet kan spreken van goed of slecht (uitzonderingen daar gelaten).Chimo, ff wat anders. Heb express de discussie met jouw over het X58 platform aangezwengelt en weet je wat nou zo opmerkeijk is: Toen ik mij voor de X58 setup sterk maakte, vielen velen over me heen en gebruikten precies dezelfde argumenten als ik nu tegen jou gebruikte. Toen stond ik er vrijwel alleen voor en nu ik het vanuit hun persfectief benader; sta ik er schijnbaar alsnog alleen voor (ik hoor verder niemand meer "hun" standpunt verdedigen. sta er alweer alleen). Misschien zijn ze op vakantie, misschien zijn ze er ondertussen ook wel van overtuigt dat je met een dikke sli/cf setup toch wel 2x x16 lanes wil hebben; ik weet het niet. Opmerkelijk is het wel
Ha.. ha.. grappig hoor.Over betrouwbaarheid kan je amper iets melden van een produkt waarvan de inkt van de doze nog amper gedroogt is
Verwijderd
De underdog kiezen, dat ken ik inderdaad. Als grote reus is het makkelijker iets indrukwekkends neer te zetten dan als klein bedrijfje, daarom wekt die laatste al snel sympathie. Om dezelfde reden heb ik meer met AMD dan met Intel (naast dat ze hun klanten ook serieuzer lijken te nemen, wat ik bijzonder belangrijk vind).chim0 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 06:13:
Ik ben er altijd wel gecharmeerd van als de "kleintjes" het ook goed doen en dat ondersteun ik dan ook graag. En dat heb ik eigenlijk met alles, hardware, voetbal, auto's of wat dan ook.
Maar zoals ik al even aanhaalde, is Asrock niet gewoon een dochter van Asus? Nu weet ik niet hoe nauw ze samenwerken, maar zo'n mama kan nooit kwaad natuurlijk
Precies, ik heb ook AMD. Alhoewel ik nooit een Intel heb "geproefd" en dat me dat ook wel weer een keer leuk lijkt. Al is het puur om even die power te zien. Alleen met videokaarten heb ik niks met ATI, ik weet niet waarom. Ik zou best willen maar op een of andere manier trekt het me niet. Zal wel dat gekke menselijke onderbuikgevoel zijn maar misschien moet ik er gewoon weer een keer één kopen. Ik heb wel ooit een 9800 Pro gehad, prima kaart.Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 06:51:
[...]
De underdog kiezen, dat ken ik inderdaad. Als grote reus is het makkelijker iets indrukwekkends neer te zetten dan als klein bedrijfje, daarom wekt die laatste al snel sympathie. Om dezelfde reden heb ik meer met AMD dan met Intel (naast dat ze hun klanten ook serieuzer lijken te nemen, wat ik bijzonder belangrijk vind).
Klopt, vergelijk de "AS" in logo maar. Maar dat is niet de reden dat het een dochter is.Maar zoals ik al even aanhaalde, is Asrock niet gewoon een dochter van Asus? Nu weet ik niet hoe nauw ze samenwerken, maar zo'n mama kan nooit kwaad natuurlijk
Cachama, wanneer ga je eens googlenVerwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 06:51:
[...]
Maar zoals ik al even aanhaalde, is Asrock niet gewoon een dochter van Asus? Nu weet ik niet hoe nauw ze samenwerken, maar zo'n mama kan nooit kwaad natuurlijk
Wikipedia: ASRock
Dankjewel, Madrox; dat je even de moeite neemt om het voor me op te zoeken

pricewatch: Asrock 890FX Deluxe3

En dat voor 140 euries!
Edit: volgens mij is de pricewatch aan het flippen, bij jullie ook? winkelmandje klopt niks van, verkeerde volgorde en producten staan er dubbel in
[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 15-05-2010 08:04 ]
Ah, jij ook al ; Gelukkig maarchim0 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 07:56:
Zeg nou zelf, dit is toch een heerlijk bordje?![]()
pricewatch: Asrock 890FX Deluxe3
[afbeelding]
En dat voor 140 euries!
Edit: volgens mij is de pricewatch aan het flippen, bij jullie ook? winkelmandje klopt niks van, verkeerde volgorde en producten staan er dubbel in
Ziet er oke uit, alleen; zie ik daar een teletubbie fan op daar

Alles onder de 120mm gaat hier gelijk de kliko in
Volgens mij kan je dat fannetje er idd ook afhalen. Zal alsnog wel goed koelen als je al een casefan hebt.Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:30:
[...]
Alles onder de 120mm gaat hier gelijk de kliko in
Mjah. Misschien.chim0 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:51:
[...]
Volgens mij kan je dat fannetje er idd ook afhalen. Zal alsnog wel goed koelen als je al een casefan hebt.
Deze vind ik mooier:
pricewatch: Biostar TA890FXE
En goedkoper. Als je niet op usb 3.0 zit te wachten een leuk plankje, hij past ook beter bij het rood van de Ati Radeons
Zoveel geld in design en marketing, en dan krijg je drie kleuren rood op een moederbord

http://www.bit-tech.net/h...page-iii-extreme-review/7
[ Voor 16% gewijzigd door Madrox op 15-05-2010 09:02 ]
Verwijderd
Lieve schat, dat had ik natuurlijk al lang gegoogledMadrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 07:50:
Cachama, wanneer ga je eens googlen![]()
Wikipedia: ASRock
Ik ga jullie niet alles zomaar in de schoot werpen. Werken, kreng!
Dat is wat mij het meeste tegenstaat aan dit bordje, plus de lelijke Southbridge koeler. Het lijkt mij toch dat die fan met de nodige airflow overbodig gemaakt kan worden, die SB koeler kan wel vervangen worden. Al met al voor die prijs een erg aantrekkelijk bordje. Ik kan alleen geen fatsoenlijke reviews vinden van het ding.Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:22:
Ziet er oke uit, alleen; zie ik daar een teletubbie fan op daar
Het is dat ik USB3 absoluut een vereiste vind, maar anders was dat 'm waarschijnlijk geworden. De kleuren passen beter in ieder geval dan al die blauwe meuk.Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:55:
Deze vind ik mooier:
pricewatch: Biostar TA890FXE
En goedkoper. Als je niet op usb 3.0 zit te wachten een leuk plankje, hij past ook beter bij het rood van de Ati Radeons
Ik vind het een wonderschoon moederbord dat uitstekend bij m'n twee rode Sapphire 4770's zou passen, ware het niet dat het een klein beetje *kuch* duur is.Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:55:
Zoveel geld in design en marketing, en dan krijg je drie kleuren rood op een moederbord![]()
http://www.bit-tech.net/h...page-iii-extreme-review/7
Hij is ook nog maar net uit maar ik raad je ten zeerste aan het Youtube kanaal van Asrock eens te bekijken!Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:07:
[...]
Ik kan alleen geen fatsoenlijke reviews vinden van het ding.
En ach, zeuren over koelertjes, kleurtjes en fannetjes...

Verwijderd
Tsja, ik hecht nogal aan stilte, aangezien ik compleet gestoord word van m'n huidige bak. Dat ze een high-end bordje willen bouwen is prima, maar een fan onder de 80mm komt er bij mij niet in. Dan moet het al een erg goede fan zijn.
Kleuren kan ik me nog wel overheen zetten, aangezien dat rood toch niet gaat werken met een betaalbaar bord
Tenzij het qua kleuren zo'n kermis is als het bord dat ik laatst gezien heb, daar heb ik nog steeds de kriebels van.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 10:53 ]
Verwijderd
Hartelijk dank voor je reactie Madrox !Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 04:06:
CPU: AMD PHENOM II AM3 X4 965 BLACK EDITION 3.4GHZ 8MB 125W
Bovenstaande samenstelling zou mijn volgend game-systeem moeten worden. (1300Euro)
Verder geen reacties, ik ga er dus maar van uit dat dit systeem goed is samengesteld...
Maandag bestellen

Bedankt voor de reactie. Die hexacore heb je toch nog niet zo heel veel aan in games? SSD is voldoende heb nog 1 TB schijfje liggen. Met oog op mogelijke crossfire opstelling, maakt dan de koeler van de HD5850 nog uit? Daarom had ik een custom gepakt.Zou het zo doen:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X6 1055T € 176,- € 176,- 1 Antec TruePower TP-650 € 79,- € 79,- 1 Asrock 870 EXTREME3 € 84,76 € 84,76 1 Asus EAH5850 DIRCU/2DIS/1GD5 € 269,- € 269,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart € 76,85 € 76,85 1 Kingston SSDNow V+ Series V2 SATA2 2.5 64GB € 166,46 € 166,46 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 95,75 € 95,75 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 29,90 € 29,90 1 Sony AD-7241 € 20,16 € 20,16 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 997,88
Hexacore in plaats van Quadcore.
Goedkoper geheugen.
Goedkoper mobo, ook USB 3.0 en S-ATA-600 en ook CrossFireX ondersteuning.
Goedkopere HD5850 ook beter leverbaar trouwens.
SSD die veel betere prestaties neer zet die van jouw valt zwaar tegen.
Als je het te duur vind, kun je besparen op de CPU, Phenom II X4 955 in plaats van de X6 1055, maar ik zou eerder gaan voor een goedkopere CPU koeler.
Maar hoe zit het met de hardeschijf? SSD is te klein voor alles lijkt mij.
Verwijderd
Hangt een beetje van het spel af. Meestal maakt het niet erg veel uit, maar erg threaded spellen maken er uiteraard wel gebruik van. Ik begrijp dat bijvoorbeeld Crysis iedere core erbij lekker vindt.Brienuh schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:28:
Die hexacore heb je toch nog niet zo heel veel aan in games?
Nee, maar er staan geen prijzen bij, dus misschien haal je het wel heel goedkoop.Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:22:
Verder geen reacties, ik ga er dus maar van uit dat dit systeem goed is samengesteld...
AMD Nieuwsdiscussie
Dit topic is gesloten.