Ik zou persoonlijk niet voor een 5830 gaan, op verschillende plekken is de 5850 wel leverbaar.
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:38:
Hey,
Ik heb besloten om op laatste moment toch de processor te veranderen naar de Intel I5 750.
Alleen nu zoek ik nog een bijpassend moederboard die past bij deze samenstelling:
# Product Prijs Subtotaal 1 Antec TruePower TP-550 € 74,99 € 74,99 1 Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart € 77,- € 77,- 1 Intel Core i5 750 € 165,- € 165,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 98,90 € 98,90 2 MSI R5770-PMD1G € 134,90 € 269,80 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 62,- € 62,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 29,90 € 29,90 1 Sony AD-7240S € 19,- € 19,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 796,59
De moederboard moet hebben
- USB 3.0
- Goede prijs/kwaliteit verhouding
- 2 videokaart sloten
- Moederboard die future proof is. (Eventueel voor 2 nieuwe HD6xxx videokaarten)

Wat was er mis met je AMD samenstelling dan? Je eisen voor de i5 750 zorgt er voor dat je moederbord ~120 euro gaat kosten. pricewatch: Asus P7P55D-E
Verwijderd
Ik heb besloten om toch voor krachtigere CPU te kiezen, voor nieuwere games die komen. De i5 750 is een krachtigere CPU dan de AMD 955 heb ik gelezen. Maar thanks voor je tip! Alle andere adviezen zijn meer dan welkom!Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:08:
[...]
![]()
Wat was er mis met je AMD samenstelling dan? Je eisen voor de i5 750 zorgt er voor dat je moederbord ~120 euro gaat kosten. pricewatch: Asus P7P55D-E
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:16:
[...]
Ik heb besloten om toch voor krachtigere CPU te kiezen, voor nieuwere games die komen. De i5 750 is een krachtigere CPU dan de AMD 955 heb ik gelezen. Maar thanks voor je tip! Alle andere adviezen zijn meer dan welkom!

Fijn dat je dat ergens gelezen hebt, maar in werkelijkheid zijn ze in games gewoon heel hard aan elkaar gewaagd. De bottlenek is toch je GPU, niet je CPU.
http://alienbabeltech.com/main/?p=13034
http://www.legionhardware.com/document.php?id=869&p=0
http://www.xbitlabs.com/a...n-hd5870-cpu-scaling.html
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 18:20 ]
Fans zijn wel erg duur, voeding is erg slecht en drie reepjes geheugen wordt dus geen dual-channel, maar single.liemjordi schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:18:
Moet ik nog iets veranderen?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Hallo allemaal, ben nieuw hier, alvast bedankt voor alle hulp.
Voor ik een systeem in elkaar ga zetten om te kopen(en daar hier vragen over te stellen), een vraag. Wil SC2 gaan spelen, later Diablo3 en heb atmom weinig verder in gedachten....fallout MMORPG als dat gaat komen. Verder wat foto bewerking en veel films/muziek ed.
SC2 duurt nog 2-4 maanden afaik, kan als ik nu nieuwe systeem koop de beta meedoen, of die tijd wachten op beter systeem voor dezelfde prijs (1000-1500 available voor alleen de kast met inhoud). Zijn er dingen in de pipeline die de moeite van het wachten waard zijn?
Voor ik een systeem in elkaar ga zetten om te kopen(en daar hier vragen over te stellen), een vraag. Wil SC2 gaan spelen, later Diablo3 en heb atmom weinig verder in gedachten....fallout MMORPG als dat gaat komen. Verder wat foto bewerking en veel films/muziek ed.
SC2 duurt nog 2-4 maanden afaik, kan als ik nu nieuwe systeem koop de beta meedoen, of die tijd wachten op beter systeem voor dezelfde prijs (1000-1500 available voor alleen de kast met inhoud). Zijn er dingen in de pipeline die de moeite van het wachten waard zijn?
Mogelijk een nieuwe serie grafische kaarten vanaf september, verder niet veel schokkends.
Probleem is: Als het september is, gonst het weer van de geruchten over een nieuwe serie cpu's. Dat houd je toch met computerhardware.
Probleem is: Als het september is, gonst het weer van de geruchten over een nieuwe serie cpu's. Dat houd je toch met computerhardware.
Hallo mensen,
Ik ben op zoek naar een Game toetsenbord en muis.
Ik hoop dat ik hierover vragen kan stellen in dit topic.
Toetsenbord:
Ik wil niet te veel geld uitgeven aan een toetsenbord.
Maximaal 50 euro ofzo, ik vind de G110 iets te duur en mag van mij wat simpeler. Ik speel vooral modern warfare 2, dus ik hoef ook geen dozijn macrokeys.
Hij mag simpel zijn, ik ben nu een toetsenbord gewend met van die grote toetsen.en draadloos.
Ik wil nu draadloos of draad, ik heb geen probleem met een draad dus dan is een tobo met draad automatisch in het voordeel. Ik vind die laptoptoetsen niks om mee te typen, ik heb er nog nooit mee gegamed maar dat lijkt me ook niks. Mij lijken gewone toetsen of die midsize toetsen het beste.
Anti-ghosting zou een plus zijn.
Ik had er al een paar op het oog;
pricewatch: Keysonic KSK-6000 U
Deze vind ik zelf wel erg mooi, maar ik twijfel of de toetsen wel geschikt zijn voor gaming.
pricewatch: Roccat Arvo
Aan de dure kant, maar ik vind hem wel mooi.
pricewatch: Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)
Basic toetsenbord
Muis:
Ook voor de muis geldt; maximaal ongeveer 50 euro
Ik vind de MX518 niet mooi, en iets te basic.
Ik wil een mooie muis, die ook goed presteert. Ik ben rechtshandig, dus het mag een rechtshandig-only muis zijn. Ik hoef niet veel fancy-features zoals gewichten enzo, ook is een muis met laser geen vereiste.
Ik had zelf deze 2 muizen op het oog:
pricewatch: Roccat Kova
Mooie muis met ledjes!
pricewatch: Razer DeathAdder (3500dpi)
Volgens mij een hele goede muis, wel wat aan de dure kant
Kunnen jullie me een beetje helpen want ik zie zelf daar de bomen het bos niet meer
Bij voorbaat dank
Ik ben op zoek naar een Game toetsenbord en muis.
Ik hoop dat ik hierover vragen kan stellen in dit topic.
Toetsenbord:
Ik wil niet te veel geld uitgeven aan een toetsenbord.
Maximaal 50 euro ofzo, ik vind de G110 iets te duur en mag van mij wat simpeler. Ik speel vooral modern warfare 2, dus ik hoef ook geen dozijn macrokeys.
Hij mag simpel zijn, ik ben nu een toetsenbord gewend met van die grote toetsen.en draadloos.
Ik wil nu draadloos of draad, ik heb geen probleem met een draad dus dan is een tobo met draad automatisch in het voordeel. Ik vind die laptoptoetsen niks om mee te typen, ik heb er nog nooit mee gegamed maar dat lijkt me ook niks. Mij lijken gewone toetsen of die midsize toetsen het beste.
Anti-ghosting zou een plus zijn.
Ik had er al een paar op het oog;
pricewatch: Keysonic KSK-6000 U
Deze vind ik zelf wel erg mooi, maar ik twijfel of de toetsen wel geschikt zijn voor gaming.
pricewatch: Roccat Arvo
Aan de dure kant, maar ik vind hem wel mooi.
pricewatch: Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)
Basic toetsenbord
Muis:
Ook voor de muis geldt; maximaal ongeveer 50 euro
Ik vind de MX518 niet mooi, en iets te basic.
Ik wil een mooie muis, die ook goed presteert. Ik ben rechtshandig, dus het mag een rechtshandig-only muis zijn. Ik hoef niet veel fancy-features zoals gewichten enzo, ook is een muis met laser geen vereiste.
Ik had zelf deze 2 muizen op het oog:
pricewatch: Roccat Kova
Mooie muis met ledjes!
pricewatch: Razer DeathAdder (3500dpi)
Volgens mij een hele goede muis, wel wat aan de dure kant
Kunnen jullie me een beetje helpen want ik zie zelf daar de bomen het bos niet meer
Bij voorbaat dank
Verwijderd
Okay, heb tot 1500 te besteden aan het geheel. Monitor komt nog andere keer, heb 19inch staan nu, word waarschijnlijk een 24inch, als het kan wil ik beide monitors gebruiken, maar niet noodzaak. Heb versie/key winXP, ga dat zo mogelijk upgraden naar win7.
Wil SC2 gaan spelen, later Diablo3 en heb atmom weinig verder in gedachten....fallout MMORPG als dat gaat komen. Guildwars2 mischien. Verder wat foto bewerking en veel films/muziek ed. Laat altijd hoop zaken tegelijk lopen. Liefst zo stil mogelijk.
Wil m zelf in elkaar zetten, heb dit nooit eerder gedaan. Heb wel eerder wat onderdelen vervangen/geswitched tussen vergelijkbare kasten, videokaart vervangen, dat soort zaken.
Weet alleen aantal dingen niet.
Voldoende voeding met de be quiet?
toch voor de sapphire 5850 gaan?
Voor de 2x2 valueram gaan?
SSD verwachte benefit voldoende voor de kosten? intel werkt hiermee wel?
Extra fan nodig? Mis ik nog iets?
edit: zie dat ik een lezer vergeten ben. Bij deze de sony AD7240 erbij.
Wil SC2 gaan spelen, later Diablo3 en heb atmom weinig verder in gedachten....fallout MMORPG als dat gaat komen. Guildwars2 mischien. Verder wat foto bewerking en veel films/muziek ed. Laat altijd hoop zaken tegelijk lopen. Liefst zo stil mogelijk.
Wil m zelf in elkaar zetten, heb dit nooit eerder gedaan. Heb wel eerder wat onderdelen vervangen/geswitched tussen vergelijkbare kasten, videokaart vervangen, dat soort zaken.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X6 1090T | € 264,- | € 264,- |
1 | Antec Three Hundred | € 44,- | € 44,- |
1 | Asus M4A88TD-M EVO/USB3 | € 91,67 | € 91,67 |
1 | be quiet! L7 530W | € 49,63 | € 49,63 |
1 | Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E (Passief) | € 131,95 | € 131,95 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB | € 185,- | € 185,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3D4R9SK2/8G | € 255,50 | € 255,50 |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 27,90 | € 27,90 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 62,- | € 62,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 29,90 | € 29,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.201,45 |
Weet alleen aantal dingen niet.
Voldoende voeding met de be quiet?
toch voor de sapphire 5850 gaan?
Voor de 2x2 valueram gaan?
SSD verwachte benefit voldoende voor de kosten? intel werkt hiermee wel?
Extra fan nodig? Mis ik nog iets?
edit: zie dat ik een lezer vergeten ben. Bij deze de sony AD7240 erbij.
Ik zou toch eerder voor zoiets gaan:
1 | Antec TruePower TP-550 | € 74,99 | € 74,99 |
1 | Asus M4A88TD-M EVO/USB3 | € 91,67 | € 91,67 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 98,90 | € 98,90 |
1 | Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart | € 88,- | € 88,- |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 260,50 | € 260,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.242,76 |
Als je wat handig in overklokken bent / wordt zou je ook nog voor de 1055T kunnen gaan ipv de 1090T. De 5750 is een prima kaart, maar op 24 inch is hij wat beperkt. Bovendien heb je een erg dure uitvoering gekozen. Ik heb er een nog wat betere voeding in gezet; een alternatief is de pricewatch: Seasonic M12II Bronze 520W.
De behuizing is een voorbeeld. Als je hem niet mooi vindt oid zijn er andere opties. De ThreeHundred is een prima kast, maar je hebt de ruimte voor een goede, degelijke case.
8GB RAM is overdreven.
Ik heb dus ondertussen mijn moederbord vervangen en ben tot volgend systeem gekomen nu :
Wat ik mij nu wel afvroeg was : of deze wel goede pci poorten heeft :
PCI Express x16 slots 1
PCI Express x1 slots 1
de eerste wordt gebruikt voor de videokaart vermoed ik en de tweede zou dan benut worden door de WLAN kaart.
Is die PCI e x1 snel genoeg voor mijn datatransfer? of snap ik er echt niets van ?
Want misschien gaat deze hierin : Opslag-controllers
LAN controller Realtek PCI-E GbLAN 8111DL ???
Het is maar dat ik niet om 30Euro te besparen met trager gegevensoverdracht zou zitten bij Wlan ...
Verder vroeg ik mij af of ik met mijn opstelling [om dan toch op zoek te gaan naar de beste prijs qualiteit oplossing] kon overschakelen op de Antec Sonata III ...
Dit zou op 100Euro uitkomen ipv 2x 85Euro ...
Nu we toch over besparen op de voeding bezig zijn : 2 opties :
A ) be quiet 530W
B ) OCZ
Ik denk dat ik er bijna ben, maar wil toch nog ff de puntjes op de "i" zetten
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 137,85 | € 137,85 |
1 | Club3D HD5770 (CGAX-57724I) | € 135,- | € 135,- |
1 | Cooler Master HAF 922 | € 79,- | € 79,- |
1 | MSI 760GM-E51 | € 55,63 | € 55,63 |
1 | OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK | € 95,70 | € 95,70 |
1 | Sony AD-7240S | € 19,- | € 19,- |
1 | Sweex WL312 Wireless-N PCI Adapter | € 19,15 | € 19,15 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 678,32 |
PCI Express x16 slots 1
PCI Express x1 slots 1
de eerste wordt gebruikt voor de videokaart vermoed ik en de tweede zou dan benut worden door de WLAN kaart.
Is die PCI e x1 snel genoeg voor mijn datatransfer? of snap ik er echt niets van ?
Want misschien gaat deze hierin : Opslag-controllers
Het is maar dat ik niet om 30Euro te besparen met trager gegevensoverdracht zou zitten bij Wlan ...
Verder vroeg ik mij af of ik met mijn opstelling [om dan toch op zoek te gaan naar de beste prijs qualiteit oplossing] kon overschakelen op de Antec Sonata III ...
Dit zou op 100Euro uitkomen ipv 2x 85Euro ...
A ) be quiet 530W
B ) OCZ
Ik denk dat ik er bijna ben, maar wil toch nog ff de puntjes op de "i" zetten
Dat laatsteCedricV schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:00:
PCI Express x16 slots 1
PCI Express x1 slots 1
Je hebt een PCI kaart geselecteerd. Je moederbord heeft 1* PCI-e x16, 1*PCI-e x1 en 2*PCI.
Je wifi kaartje gaat in één van de twee lange zwarte slots.
Verder is Sweex oha niet de beste keuze. pricewatch: Conceptronic C300Ri
Nee hoor. Je mist niets.Want misschien gaat deze hierin : Opslag-controllers
Ja, dat kan.Verder vroeg ik mij af of ik met mijn opstelling [om dan toch op zoek te gaan naar de beste prijs qualiteit oplossing] kon overschakelen op de Antec Sonata III ...
De Be Quiet.Dit zou op 100Euro uitkomen ipv 2x 85Euro ...
A ) be quiet 530W
B ) OCZ
npIk denk dat ik er bijna ben, maar wil toch nog ff de puntjes op de "i" zetten
Waarom wachten met een monitor?Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:44:
Okay, heb tot 1500 te besteden aan het geheel. Monitor komt nog andere keer, heb 19inch staan nu, word waarschijnlijk een 24inch, als het kan wil ik beide monitors gebruiken, maar niet noodzaak.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33982031
Alles wat je nodig hebt, meestal net zo snel als een HD5850 of soms sneller dan een HD5870 en stiller dan beide
concurrerende modellen. Incl. 24inch monitor. Eventueel begin je met 1 HD5750, mocht je het te taag vinden prik je nummer twee er gewoon naast. Of je neemt een HD5850, wat voor de prijs niet veel uitmaakt (wel de herrie).
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
Hartstikke bedankt! Al mn vragen beantwoord zoEdmin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:00:
[...]
Ik zou toch eerder voor zoiets gaan:
Als je wat handig in overklokken bent / wordt zou je ook nog voor de 1055T kunnen gaan ipv de 1090T. De 5750 is een prima kaart, maar op 24 inch is hij wat beperkt. Bovendien heb je een erg dure uitvoering gekozen. Ik heb er een nog wat betere voeding in gezet; een alternatief is de pricewatch: Seasonic M12II Bronze 520W.
De behuizing is een voorbeeld. Als je hem niet mooi vindt oid zijn er andere opties. De ThreeHundred is een prima kast, maar je hebt de ruimte voor een goede, degelijke case.
8GB RAM is overdreven.
Verwijderd
Ja, dat ziet er erg goed uit moet ik wel zeggen, lijk ik iig klaar voorlopig.Madrox schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:09:
[...]
Waarom wachten met een monitor?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33982031
Alles wat je nodig hebt, meestal net zo snel als een HD5850 of soms sneller dan een HD5870 en stiller dan beide
concurrerende modellen. Incl. 24inch monitor. Eventueel begin je met 1 HD5750, mocht je het te taag vinden prik je nummer twee er gewoon naast. Of je neemt een HD5850, wat voor de prijs niet veel uitmaakt (wel de herrie).
sorry voor de dubbel post, merkte het te laat.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 22:22 ]
Verwijderd
Ik heb dus de TOXIC 5870 2gb van Sapphire besteld. Deze is natuurlijk nog lang niet binnen (hopelijk wel ergens voor de zomervakantie
), en is er toch nog tijd om na te denken. Is het wijsheid die TOXIC te veranderen in een gewone VAPOR X 5870 2gb als ik later nog wil CFen? Die TOXICs schijnen limited editions te zijn... En VAPOR X iets stiller dan zon TOXIC, maar dat heeft vast en zeker te maken met de oc, omdat ze verder identiek zijn. Ik kan natuurlijk ook gewoon afwachten en hopen dat over een klein jaar die TOXIC nog te krijgen is, en hem dan aanschaf. Als ik naar oudere kaarten kijk, kan er dan wel al meer dan honderd euro verschil in de prijs zitten.
Of moet ik naar een ander forum, aangezien dit Best BUY Guide is, en ik hem dus al heb gekocht...
Of moet ik naar een ander forum, aangezien dit Best BUY Guide is, en ik hem dus al heb gekocht...
Zal je dan toch met de shop moeten regelen. Die Vapor-X is natuurlijk ook een goede kaart.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 01:27:
Ik heb dus de TOXIC 5870 2gb van Sapphire besteld. Deze is natuurlijk nog lang niet binnen (hopelijk wel ergens voor de zomervakantie), en is er toch nog tijd om na te denken. Is het wijsheid die TOXIC te veranderen in een gewone VAPOR X 5870 2gb als ik later nog wil CFen? Die TOXICs schijnen limited editions te zijn... En VAPOR X iets stiller dan zon TOXIC, maar dat heeft vast en zeker te maken met de oc, omdat ze verder identiek zijn. Ik kan natuurlijk ook gewoon afwachten en hopen dat over een klein jaar die TOXIC nog te krijgen is, en hem dan aanschaf. Als ik naar oudere kaarten kijk, kan er dan wel al meer dan honderd euro verschil in de prijs zitten.
Verwijderd
Okay, net even gecheckt, meeste dingen goedkoopst/minimaal verschil (met verzendkosten van die zaken erbij) bij azerty, dus denk aan daar alles bestellen. Is 1453 totaal dan, not bad at all
Tenzij er nog problemen zijn ga ik vanaaf bestellen.
Verwijderd
Mooi dat ze het ook een "Intel X25-M Mainstream Solid State Drive" noemen. Mainstream, jaja. Ik zie mijn ouders er al mee gaanVerwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:18:
Okay, net even gecheckt, meeste dingen goedkoopst/minimaal verschil (met verzendkosten van die zaken erbij) bij azerty, dus denk aan daar alles bestellen. Is 1453 totaal dan, not bad at allTenzij er nog problemen zijn ga ik vanaaf bestellen.

Verwijderd
Naja, het ligt er natuurlijk maar aan hoe je het bekijkt. Er zijn veel goedkopere slechter presterende (oude jmicron) ssd's te koop. Er zijn ook veel duurdere ssd (SLC) te koop. Dan zit je midden in en ben je dus een mainstream van de SSD's
.
Verwijderd
Ik zou niet die HD5750's nemen. Ze worden loei heet. Dat betekend dat je de case fans hard moet laten werken en is je systeem nog niet stil(En dat is ie al niet, gezien de CM690 II niet gebouwd is als stilste, niet dat ie lawaiig is hoor, relatief enzoVerwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:18:
Okay, net even gecheckt, meeste dingen goedkoopst/minimaal verschil (met verzendkosten van die zaken erbij) bij azerty, dus denk aan daar alles bestellen. Is 1453 totaal dan, not bad at allTenzij er nog problemen zijn ga ik vanaaf bestellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 09:37 ]
Verwijderd
Moet daarbij de warmte niet alsnog uit je kast gepompt worden door een casefan, of zie ik het nou verkeerd?Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:29:
Ik zou niet die HD5750's nemen. Ze worden loei heet. Dat betekend dat je de case fans hard moet laten werken en is je systeem nog niet stil(En dat is ie al niet, gezien de CM690 II niet gebouwd is als stilste, niet dat ie lawaiig is hoor, relatief enzo). Ik zou vapor-x versies nemen.

Verwijderd
Nee, maar het verschil is dat je videokaart dan geen 100 graden word omdat je airflow niet optimaal is
. Je ambiant temperatuur een paar graden hoger is niet zon ramp. Om de airflow te optimalizeren heb je meer fans nodig. Daarbij zit 1 van de 2 videokaarten tussen de andere en de mugen 2 vast, dat is ook niet fijn voor de temperaturen, gezien die zijn warmte ook weer lastig kwijt kan.
Vind het niet echt een sterke review: http://www.hardware.info/...50_Noiseless_Edition_1GB/
Vind het niet echt een sterke review: http://www.hardware.info/...50_Noiseless_Edition_1GB/
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 09:54 ]
Verwijderd
Misschien is het inderdaad handiger dan gewoon een kant en klare oplossing te kopen zonder dat je zelf met extra fans aan de slag moet. Op zich zou je een kaart met zo'n reusachtig koelblok natuurlijk makkelijker koel moeten kunnen houden, al blijkt uit de review dat dat niet vanzelf gaat. Dat worden het drieslotskoelers en dat is misschien toch iets teveel van het goede
I really like the way you thinkMadrox schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:39:
De HD5830 is niet zo gunstig geprijs en verstookt meer energie dan de HD5850, terwijl die slechter presteerd.
Zal die ook wel niet stiller van worden (ze zijn al niet stil). Met een dual HD5750 setje haal je vaak HD5850 snelheden en hoger (heel af en toe iets minder) en de twee die ik voor je selecteer, zijn 100% passief. Heerlijk
stil dus. Het moederbord is zeer geschikt voor Crossfire (890GX chipset) met alles erop en eraan.
De cpu is weer een tandje lager, want met gaming op hogere settings is de GPU de bottleneck; niet je cpu.
[Zeer goed systeem advies van Madrox]
Zeer stil en qua gaming meestal sneller dan de HD5830, ja soms zelfs sneller dan de HD5870. Die CM koeling is niet zo stil als de Scythe Mugen, bovendien klok je heel makkelijk over met de laatste; terwijl die nog steeds stil blijft.
Na het checken van de de totale kosten, zie ik dat ik met 38 euro over budget (Inclusief met verzendkosten) toch de T1090 kan nemen (Ja ik weet het, ik breek met mijn eigen richtlijnen
1 | Asrock 890GX Extreme3 | € 104,- | € 104,- |
2 | Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E (Passief) | € 131,95 | € 263,90 |
1 | Conceptronic Multifunction front panel with eSATA | € 20,- | € 20,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart | € 77,- | € 77,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 98,90 | € 98,90 |
1 | LG W2253V-PF | € 149,- | € 149,- |
1 | Logitech Wave Keyboard (Qwerty) | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 84,- | € 84,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.489,54 |
Men zegt bij Club3D dat bij een CF systeem je 600 watt nodig hebt maar ik denk dat de Antec TP 550 meer dan genoeg is toch... Mochten er nog opmerkingen zijn dan ..... hoor ik dat graag anders gaat dit systeem aankomende maandag in de bestelling
This message was made with 100% recycled electrons
Verwijderd
@hier boven, deze geld ook voor jouw.
.
Club 3d zegt dat je 600 watt nodig hebt, van een hakkie takkie voeding ja, niet van een kwalitatief goeie voedingVerwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:29:
[...]
Ik zou niet die HD5750's nemen. Ze worden loei heet. Dat betekend dat je de case fans hard moet laten werken en is je systeem nog niet stil(En dat is ie al niet, gezien de CM690 II niet gebouwd is als stilste, niet dat ie lawaiig is hoor, relatief enzo). Ik zou vapor-x versies nemen(Of gewoon besparen en de goedkoopste nemen).
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 11:28 ]
Of aan de slag met wat extra fans (stille, grote, wel te verstaan) om een mooie airflow te knutselen. Maar ik heb geen idee of het lastig is om passieve kaarten + crossfire een beetje koel te houden.
[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 12-05-2010 11:54 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Die kan niet normaal CrossFire, je moet een duurdere nemen, maar die kost zoń 170 euro.Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:08:
[...]
![]()
Wat dus betekend dat een Phenom II X6 1055 met pricewatch: Asrock 890GX Extreme3 een veel betere optie is.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Deze bezit de PLX chip niet?-The_Mask- schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:15:
[...]
Die kan niet normaal CrossFire, je moet een duurdere nemen, maar die kost zoń 170 euro.
Zo uit mijn hoofd wel, maar hij kan de PCIe lanes niet in twee keer 8 verdelen.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik zie het @ de specs op de asus site.-The_Mask- schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:22:
[...]
Zo uit mijn hoofd wel, maar hij kan de PCIe lanes niet in twee keer 8 verdelen.

Wat ik mij alleen nog zat af te vragen is of ik bij de TP 550 wel genoeg connectors heb voor de Vapor X omdat deze (Volgens website Sappire) 4 X 75 Watt 6-pin PCI Express power connector is required for CrossFireX™ systeem. en bij de TP550 krijg je maar 1 x 8 pin (6+2) PCI-E en 1x Modulair 6 pin PCI-EVerwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:17:
@hier boven, deze geld ook voor jouw.
[...]
Club 3d zegt dat je 600 watt nodig hebt, van een hakkie takkie voeding ja, niet van een kwalitatief goeie voeding.
Nu ga ik er even voor het gemak van uit dat een 8pin (6+2) ook kan gebruiken als een gewone 6 pin PCI-E
Kan iemand mij hierover uitleg geven

Ik zie één 6 pins aansluiting.
AMD Nieuwsdiscussie
Dat klopt maar dat is de 5770 en daar staat op de website van Sapphire ook niets vermeld over het aantal aansluitingen. Daarnaast kan op de foto van de 5750 niet zien of er nog een tweede naast zit.
Als de 5770 er al maar eentje heeft, heeft de 5750 er zeker geen meer. Dat heeft die ook nietregelneef schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:43:
Dat klopt maar dat is de 5770 en daar staat op de website van Sapphire ook niets vermeld over het aantal aansluitingen. Daarnaast kan op de foto van de 5750 niet zien of er nog een tweede naast zit.
(hem hem zelf, gewoon 1x 6 pins) (hihi
Wat de koeling aangaat, die CM kast heeft aan de zijkant plek voor 2x 12cm fan's. Daar kan je bijv. twee Scythe gentles, slipstreams of Nexus fans kwijt. Dan hoeven je fans niet harder te werken en blijft het toch koel.
De koele lucht komt direct waar het wezen moet, bij de GPU's! Werkt waarschijnlijk beter dan twee vapor's (iig stiller). Misschien wertk outtake daar zelfs beter, word de warme lucht direct afgevoerd.
Trouwens, met het stroomverbruik en de hitte valt het wel mee als ik dit lees
http://www.xbitlabs.com/a...d5770-hd5750_5.html#sect0
http://www.silentpcreview...1281de0df679e70bfed442e1c
[ Voor 44% gewijzigd door Madrox op 12-05-2010 14:19 ]
Jullie hebben allemaal gelijk...... Blijkbaar een vaudtje op de website van Sapphire, want op Hardware Canucks staat een mooie foto van de achterzijde en inderdaad één PCI-E aansluiting:

Zo zie je maar....fabrikanten zijn niet altijd te vertrouwen
Blijft wel een lastige keuze hoor passief of Vapor-X de prijs scheelt namelijk geen kont...
@Madrox, In welke richting laat jij je Fans dan blazen?

Blijft wel een lastige keuze hoor passief of Vapor-X de prijs scheelt namelijk geen kont...
@Madrox, In welke richting laat jij je Fans dan blazen?
[ Voor 6% gewijzigd door regelneef op 12-05-2010 13:57 . Reden: Spelvaudjes ]
Verwijderd
Scheelt wel, voor passief moet je dus nog een extra fan aanschaffen en dan mag je hopen dat die je zijkant niet laat trillen(probleem met de vorige CM690).
Ook met een fan met rubbertjes?Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:08:
... dat die je zijkant niet laat trillen(probleem met de vorige CM690).
Zeker met die CM kast, zou ik voor passief gaan. Alle nadelen die Reinman noemt kan je nml. oplossen, met fans, anti-vibratie pluggen etc.etc. Een vastgemonteerde Vapor-X fan, daar doe je niet veel mee. Bovendien, als je losse fans slechter mochten worden, vervang je ze makkelijk. Gaat niet lukken met de Vapor-X koeling (iig. niet eenvoudig). 12cm fans kan je makkelijk dik onder de 30Dba krijgen, met voldoende airflow. Ook de Vapor-X koeler komt al snel dik over de 40Dba (40~45Dba doorgaans).regelneef schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:55:
Jullie hebben allemaal gelijk...... Blijkbaar een vaudtje op de website van Sapphire, want op Hardware Canucks staat een mooie foto van de achterzijde en inderdaad één PCI-E aansluiting:
[afbeelding]
Voor beide opties valt iets te zeggen natuurlijk. Mijn voorkeur blijft bij de passieve kaarten.
pff, ik heb er zeven. Voor 2x intake en achter/boven 4x outtake (wc-setup triplerad).@Madrox, In welke richting laat jij je Fans dan blazen?
De waterpomp maakt nog het meeste geluid, lol. Maar nog is het systeem stiller dan veel andere systeempjes; alle zeven draaien zo rond de 1000/1100 rpm. (kan naar 1400/1800rpm met de fancontroller).
Verwijderd
Mijn voorkeur blijft bij de Vapor-X. Zeker gezien de reviews laten zien dat de HD5750 passief loei heet worden en je ze op zon klein stukje van elkaar plaatst.
Mijn ervaring is dat je nog steeds trillingen krijgt, zelf met rubbers.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 14:35 ]
De reviews laten zien dat ze buiten de kast heet worden, in de kast zitten fans die helpen. Zie ook de gebruikers ervaring, in die link die ik gegeven heb; de temps lijken toch echt een stuk lager.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:29:
Mijn voorkeur blijft bij de Vapor-X. Zeker gezien de reviews laten zien dat de HD5750 passief loei heet worden en je ze op zon klein stukje van elkaar plaatst.
Loeiheet zeg je?
Wat dach je van de GTX 470/480 ? Die word zelfs met actieve koeling loeiheet.
Als die CM690 zo rammelt en jeMijn ervaring is dat je nog steeds trillingen krijgt, zelf met rubbers.
dat niet kan oplossen neem je toch gewoon een andere kast die wel degelijk is.
Maar goed, de PS weet iig nu de voor en nadelen; laa them maar kiezen
Net zo lastig als warme lucht die actieve fans rondstrooien uit je kast te "flowen"; linksom of rechtsoms, je hebt airflow nodig (of een wc setup).bwerg schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:54:
Of aan de slag met wat extra fans (stille, grote, wel te verstaan) om een mooie airflow te knutselen. Maar ik heb geen idee of het lastig is om passieve kaarten + crossfire een beetje koel te houden.
[ Voor 25% gewijzigd door Madrox op 12-05-2010 14:55 ]
Verwijderd
Maar nog steeds zijn er hier 2, die in een krap stuk worden geplaatst.Madrox schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:52:
[...]
De reviews laten zien dat ze buiten de kast heet worden, in de kast zitten fans die helpen. Zie ook de gebruikers ervaring, in die link die ik gegeven heb; de temps lijken toch echt een stuk lager.
Wat een drog reden, op de zon word het ook warm, your point beeing?Loeiheet zeg je?
Wat dach je van de GTX 470/480 ? Die word zelfs met actieve koeling loeiheet.

Waar je ook fans in de deur moet zetten, zelfde probleem.Als die CM690 zo rammelt en je
dat niet kan oplossen neem je toch gewoon een andere kast die wel degelijk is.
Vooral de nadelen jaMaar goed, de PS weet iig nu de voor en nadelen; laa them maar kiezen
En ik denk dat daar precies de kneep zit... Die kleine afstand tussen de kaarten, ik ben net even langs de plaatselijke computerboer geweest en de Asrock bekeken inclusief de 5750 kaarten (Passief) en je houd maar een kleine ruimte over. Als je daar goede warmte overdracht wilt creëren dan kan ik alleen maar bedenken dat ik op de juiste hoogte in de kast een goede fan laat blazen over de videokaarten heen en de warme lucht dan aan de bovenzijde afvoeren.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:29:
Ik kan helaas niet de reviews vinden waar duidelijk de temperaturen worden vermeld.
Ik wel 
http://www.neoseeker.com/...rcolorhd5750green/16.html
Schiet mij maar lek als dit niet precies dezelfde kaart als de Club-3D is.
Reinman, wou je beweren dat elk zijpaneel van elke kast gaat trillen/vibreren ?
Natuurlijk niet. Ga nou niet opgewonden worden, ik zie het alweer gebeuren
Regelneef, bedenk goed dat ook met actief gekoelde kaartjes, de bovenste altijd warmer word.
Kan ik weten nml, met een vergelijkbare opzet met twee HD4850's in CF. Zelf heb ik daar Scythe Musashi's opgezet, dat paste ook maar net. Koelde super, al moet ik zeggen dat de dual-slots koelers van MSI toen ook redelijk goed koelden (wel iets meer herrie).
Met 2x fans in de zijpanelen krijg je de lucht precies waar je het wil hebben, geen twijfel mogelijk. Reviews genoeg daarover.
Een ander idee: Neem je bijv. deluxe versie van Asrock, kan je de kaarten bovendien verder uit elkaar plaatsen
pricewatch: Asrock 890FX Deluxe3
http://www.neoseeker.com/...rcolorhd5750green/16.html
Schiet mij maar lek als dit niet precies dezelfde kaart als de Club-3D is.
Reinman, wou je beweren dat elk zijpaneel van elke kast gaat trillen/vibreren ?
Natuurlijk niet. Ga nou niet opgewonden worden, ik zie het alweer gebeuren
Regelneef, bedenk goed dat ook met actief gekoelde kaartjes, de bovenste altijd warmer word.
Kan ik weten nml, met een vergelijkbare opzet met twee HD4850's in CF. Zelf heb ik daar Scythe Musashi's opgezet, dat paste ook maar net. Koelde super, al moet ik zeggen dat de dual-slots koelers van MSI toen ook redelijk goed koelden (wel iets meer herrie).
Met 2x fans in de zijpanelen krijg je de lucht precies waar je het wil hebben, geen twijfel mogelijk. Reviews genoeg daarover.
Een ander idee: Neem je bijv. deluxe versie van Asrock, kan je de kaarten bovendien verder uit elkaar plaatsen
pricewatch: Asrock 890FX Deluxe3
Verwijderd
Elk zij paneel waar fans in draaien gaat trillen(de vraag is of het irritant word en hoe hard). Al geloof jij het niet, ik weet wel beter
.
Je review zegt niets over crossfire van 2 kaarten. Ik twijfel zeer zeker nog steeds over de airflow, je creëert gewoon luwtes.
Je review zegt niets over crossfire van 2 kaarten. Ik twijfel zeer zeker nog steeds over de airflow, je creëert gewoon luwtes.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 15:19 ]
Ik geloof je best dat er kasten zijn die dat doen, ik weet dat er kasten zijn die dat niet doen, daar ik het zelf heb ervaart.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:17:
Elk zij paneel waar fans in draaien gaat trillen(de vraag is of het irritant word en hoe hard). Al geloof jij het niet, ik weet wel beter.
Wel, als ik dit lees is er hoop.Je review zegt niets over crossfire van 2 kaarten. Ik twijfel zeer zeker nog steeds over de airflow, je creëert gewoon luwtes.
De bovenste kaart word doorgaans zo'n 10graden warmer. Heb je de onderste op max 70c, word de bovenste zo'n 80c. Dat zijn prima temps, zo warm worden normale actieve kaartjes ook,Pros: Comes with latest AV features and directx 11 compatibility
Powerful enough for moderate gaming with full HTPC features.
No fans, no noise.
Heat sink works well, it get very warm at touch, indicative of good/effective heat transfer. (idles at 40's and reach 60's C at max load in a well ventillated case)
low power consumption compared to similarly featured video cards on the market.
Verwijderd
Die trillen ook.Madrox schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:31:
[...]
Ik geloof je best dat er kasten zijn die dat doen, ik weet dat er kasten zijn die dat niet doen, daar ik het zelf heb ervaart.
Leuk dat je die cijfertjes zo uit je duim zuigt.De bovenste kaart word doorgaans zo'n 10graden warmer. Heb je de onderste op max 70c, word de bovenste zo'n 80c. Dat zijn prima temps, zo warm worden normale actieve kaartjes ook,
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 15:46 ]
We gaan weer bijdehand doen zie ik

Ten eerste vind ik het zeer vervelend alsof je doet dat ik hier dingen loop te verzinnen, als je me zou kennen, wat je ondertussen al gekunt zou hebben; zou je weten dat ik nooit zomaar ff met wat cijfers "rommel". Zo kan ik ook jouw tril ervaring wel uit de duim gezogen vinden, maar ook dat doe ik niet.Leuk dat je die cijfertjes zo uit je duim zuigt.
Ten tweede:
Neehoor, gebruikerservaringen. Zeggen soms meer dan de open bench setups waar die reviews op gebaseerd zijn. Plus eigen ervaring; de HD4850 is nml. ook geen koele gpu. Die resultaten zijn vergelijkbaar. Ik kan putten uit
eigen ervaring Reinman. En jij ?
Feit is dat je helemaal niet weet of het wel of niet gaat werken, al je opmerkingen zijn suggestief. Alles wat ik aanbreng, is gebaseerd op gebruikerservaringen + mijn eigen ervaring met koeling (en die is groot). Dat zegt meer dan suggesties en reviews, waar we niet eens de test condities van weten. En daar laat ik deze discussie verder bij, het is je weer gelukt; Reinman
Zoals ik al zei:
Maar goed, de PS weet iig nu de voor en nadelen; laat hem nu maar kiezen
Dat lijkt mij het beste en daar laat ik het bij.
[ Voor 48% gewijzigd door Madrox op 12-05-2010 16:09 ]
Jongens, hou er rekening mee dat Coolermaster met de 690II Advanced juist voor voor de GPU (of eigenlijk voor een CF opstelling) een GPU retention bracket mee levert voor de stabiliteit maar waar ook (nog) een fan in geplaatst kan worden.

Verder heb ik zelf de 14 cm. fan aan de bovenkant verplaatst naar de onderste positie op het zijpaneel, draait nu op 600rpm en is behoorlijk stil; trillingsherrie/noise heb ik iig niet.

Verder heb ik zelf de 14 cm. fan aan de bovenkant verplaatst naar de onderste positie op het zijpaneel, draait nu op 600rpm en is behoorlijk stil; trillingsherrie/noise heb ik iig niet.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Jij hebt zeker geen Vapor X? Die dingen zijn echt behoorlijk stil hoor, de meeste gebruikers zullen dat ding echt niet horen. Mijn Toxic komt niet boven de 60 graden gestressed, bij een fan speed van 35%. Waarom zou je ze dan gaan laten klooien met een extra kaart en fans etc? Dat is hooguit iets voor echte stilte freaks, en die gaan wel naar het stille pc/bgg topic maar daar zijn we nu niet. Bovendien zijn de kaarten die jij noemt ook niet meer passief gekoeld zodra je er een fan op zit imo, waar is het voordeel dan nog?Madrox schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:31:
[...]
Ik geloof je best dat er kasten zijn die dat doen, ik weet dat er kasten zijn die dat niet doen, daar ik het zelf heb ervaart.
[...]
Wel, als ik dit lees is er hoop.
[...]
De bovenste kaart word doorgaans zo'n 10graden warmer. Heb je de onderste op max 70c, word de bovenste zo'n 80c. Dat zijn prima temps, zo warm worden normale actieve kaartjes ook,
[ Voor 4% gewijzigd door Storm316 op 12-05-2010 16:53 ]
Graag wil ik zowel Reinman als Madrox bedanken voor hun input, het absoluut niet de bedoeling om een communicatie/forum oorlog te beginnen.
Baserk: Super dat je me nog even op het detail van de retention bracket wijst.
Ik weet nu duidelijk de voor en nadelen en ik zal er eens een weekendje over denken.
Wat ik wel een goede vind is het overstappen naar een ATX moederbord met meer tussen ruimte. Want of ik nu actief of passief ga het komt de airflow ten goede.
Dan heb ik volgens bij de volgende keuzes:
pricewatch: Asrock 890FX Deluxe3 of pricewatch: Asus M4A89GTD PRO/USB3
Meer smaken zijn er volgens mij niet. Dat betekend wel dat de T1090 zal moeten veranderen in de T1055 maar goed.
Welke van de twee zouden jullie kiezen.
Baserk: Super dat je me nog even op het detail van de retention bracket wijst.
Ik weet nu duidelijk de voor en nadelen en ik zal er eens een weekendje over denken.
Wat ik wel een goede vind is het overstappen naar een ATX moederbord met meer tussen ruimte. Want of ik nu actief of passief ga het komt de airflow ten goede.
Dan heb ik volgens bij de volgende keuzes:
pricewatch: Asrock 890FX Deluxe3 of pricewatch: Asus M4A89GTD PRO/USB3
Meer smaken zijn er volgens mij niet. Dat betekend wel dat de T1090 zal moeten veranderen in de T1055 maar goed.
Verwijderd
Maar zo veel aiflow heb je dus niet nodig als je actief gekoelde videokaarten neemt, die zorgen voor hun eigen briesje.
pricewatch: Gigabyte GA-890GPA-UD3H is er ook nog.regelneef schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:59:
AMD Nieuwsdiscussie
Ja, lees ik ook. Bij de ene review hebben ze het over dik 40Dba en een andere rond de 33Dba. Als je dan verderStorm316 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:52:
[...]
Jij hebt zeker geen Vapor X? Die dingen zijn echt behoorlijk stil hoor, de meeste gebruikers zullen dat ding echt niet horen. Mijn Toxic komt niet boven de 60 graden gestressed, bij een fan speed van 35%. Waarom zou je ze dan gaan laten klooien met een extra kaart en fans etc? Dat is hooguit iets voor echte stilte freaks, en die gaan wel naar het stille pc/bgg topic maar daar zijn we nu niet. Bovendien zijn de kaarten die jij noemt ook niet meer passief gekoeld zodra je er een fan op zit imo, waar is het voordeel dan nog?
kijkt, zie je dat de een op 10cm meet en de ander op 1 mtr

Die Vapor-X lijkt me dan ook idd een goede keus.
Wat de moederborden aangaat, die Gigabyte ziet er ook gelikt uit van The Mask, zou die nemen.
Niet genoeg, weet ik uit mijn HD4850 ervaring. Tenminste, als je de temps ruim onder de 90c wil houden.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:16:
Maar zo veel aiflow heb je dus niet nodig als je actief gekoelde videokaarten neemt, die zorgen voor hun eigen briesje.
De kast moet toch voldoende airflow maken.
[ Voor 16% gewijzigd door Madrox op 12-05-2010 21:15 ]
Verwijderd
Als een actieve kaart al 90 graden word, dan gaat die passieve kaart niet eens werken.Madrox schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:13:
[...]
Niet genoeg, weet ik uit mijn HD4850 ervaring. Tenminste, als je de temps ruim onder de 90c wil houden.
De kast moet toch voldoende airflow maken.
Airflow helpt altijd, dat weet jij ook. Laat ik het dan zo formuleren. Waarom haal je constant het negatieve eruit Reinman ? Waarom hoor ik je niet zeggen: ja een beetje airflow in de kast kan geen kwaad ? Nee, dat doe je niet en frusteert enorm; weet je. Zeg het maar even, want volgens mij heb je het zelf niet door.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:32:
[...]
Als een actieve kaart al 90 graden word, dan gaat die passieve kaart niet eens werken.
Btw, als je toch voor een actieve kaart gaat, is de gewone Sapphire ook een goede optie :
Scheelt toch algauw zo'n 30 a 40 euro.
http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/HD_5750/33.html
[ Voor 47% gewijzigd door Madrox op 12-05-2010 21:55 ]
Verwijderd
Ja dat heb ik.Madrox schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:46:
[...] Iig heb ik er al ervaring mee, en jij ?

Heb je ook nog een ander plaatje ? Verzoening misschien

Verwijderd
Verzoening voor wat? Dat ik het niet met je eens ben? Dat ik vind dat je kul praat? Dat jij niet toe geeft als je ongelijk hebt(waar ik dan gewoon mee door ga). Oh, en madrox, steek je hand eens in eigen boezem en kijk naar je eigen gedrag.Madrox schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:56:
[...]
Heb je ook nog een ander plaatje ? Verzoening misschien
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 21:59 ]
Correctie: jij vind dat je gelijk hebt. Dat is wel een verschil.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:58:
[...]
Verzoening voor wat? Dat ik het niet met je eens ben? Dat ik vind dat je kul praat? Dat jij niet toe geeft als je ongelijk hebt(waar ik dan gewoon mee door ga). Oh, en madrox, steek je hand eens in eigen boezem en kijk naar je eigen gedrag.
Misschien let je niet, ik heb al heel vroeg in de discussie gezegt dat een Vapor-X ook kan. Heb je dat gezien ?
Waar we verder discussie over voerden is jouw ongeloof dat twee passieve kaarten niet gaat werken en te heet worden terwijl ik vrijwel zeker weet dat het wel kan. Weet je, we hebben allebei gelijk, niet alleen jij.
Wat ik wel wil toegeven, is dat de Vapor-X uiteindelijk toch de betere keus is. Goedkoper en minder gedoe.
Alsjeblieft, die heb je iig zitten
Verwijderd
Moeilijk he.Madrox schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:03:
[...]
Wat ik wel wil toegeven, is dat de Vapor-X uiteindelijk toch de betere keus is. Goedkoper en minder gedoe.
Alsjeblieft, die heb je iig zitten
Nee hoor, maar je hoort het blijkbaar graag.
Neemt niet weg dat ik persoonlijk nog steeds voor twee passieve kaarten zou kiezen; ook vanwege de voordelen.
Keuze van fans, snelheid, plaatsing, vervanging; je weet wel....
Neemt niet weg dat ik persoonlijk nog steeds voor twee passieve kaarten zou kiezen; ook vanwege de voordelen.
Keuze van fans, snelheid, plaatsing, vervanging; je weet wel....
Kap eens met katten; anders moet ik met mijn knopjes gaan spelen.
Ik zou ook 2 passieve nemen of 2x aftermarkt koelers erop schroeven (of stock fan eruit halen en 1/2x 12cm fan modden tussen beide kaarten).
stock koeler betekend meestal dat de bovenste kaart teveel opwarmt.
2x 5750 in xfire is een beetje waanzin trouwes
doe dan gewoon 1x 5850 veel mooiere en betere oplossing.
[ Voor 12% gewijzigd door Powrskin op 12-05-2010 22:28 ]
Nukezone FTW
Powrskin schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:27:
Ik zou ook 2 passieve nemen of 2x aftermarkt koelers erop schroeven (of stock fan eruit halen en 1/2x 12cm fan modden tussen beide kaarten).

Maar goed ik ga morgen even bij een oude vriend van mij langs, deze heeft net de Vapor-X 5870 binnen, even kijken wat die doet qua productie.
Ben blij om te zien dat de storm is gaan liggen.
Verwijderd
Hallo, ik wil een nieuwe game pc aanschaffen.
heb de p2270 van samsung,en speel nu alleen CoD2 maar dat kan mn pctje nauwlijks aan..
Gebruik de pc alleen om te gamen en het Web te surfen..
Zou fijn zijn als ik met 800 eurie klaar zou zijn en de komende jaren vooruit kan en naast CoD2 miss binnenkort ook een nieuw spel kan aanschaffen.
heb de p2270 van samsung,en speel nu alleen CoD2 maar dat kan mn pctje nauwlijks aan..
Zou fijn zijn als ik met 800 eurie klaar zou zijn en de komende jaren vooruit kan en naast CoD2 miss binnenkort ook een nieuw spel kan aanschaffen.
HD5850 is prima leverbaar zie bijvoorbeeld hier pricewatch: Asus EAH5850 DIRCU/2DIS/1GD5regelneef schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:48:
[...]
Omdat de 5850 niet zo best leverbaar is (Lees heeel slecht)
AMD Nieuwsdiscussie
Wat heb je nodig wat niet? OS? Tobo/muis?Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:54:
Hallo, ik wil een nieuwe game pc aanschaffen.
Grote HD? DVD brander? Cardreader?
Dus kom eerst zelf maar eens met iets met de onderdelen die je nodig denkt te hebben.
AMD Nieuwsdiscussie
Wat dacht je van zoiets:
Houd je nog geld over voor wat randapparatuur.
1 | be quiet! L7 530W | € 49,56 | € 49,56 |
1 | Club3D HD5770 (CGAX-57724I) | € 135,- | € 135,- |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 22,91 | € 22,91 |
1 | Gigabyte GA-880GM-UD2H | € 75,91 | € 75,91 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 98,67 | € 98,67 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 644,90 |
Houd je nog geld over voor wat randapparatuur.
Ja, die is gelijk 275 euro. Vind je dat niet een beetje prijzig ?-The_Mask- schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:58:
[...]
HD5850 is prima leverbaar zie bijvoorbeeld hier pricewatch: Asus EAH5850 DIRCU/2DIS/1GD5
(weet nog dat de startprijzen rond de 220/230 begonnen)
[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 13-05-2010 01:07 ]
Nee de directe concurrent is bijvoorbeeld de GTX470 en dan is de HD5850 in alle opzichten een koopje.Madrox schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:07:
[...]
Ja, die is gelijk 275 euro. Vind je dat niet een beetje prijzig ?
Ja, maar dat was voor dat de dollar euro koers totaal anders was dan dat die nu is en voordat AMD een tientje bij de prijs op had gedaan. Met de huidige dollar euro koers is een HD5850 voor zo'n 250 erg euro goedkoop, 260 euro is ook een erg mooie prijs vanaf 270 euro zijn ze prima te krijgen.(weet nog dat de startprijzen rond de 220/230 begonnen)
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Tja, daar begint het al...
Ben dus helemaal niet thuis in die dingen,ik game alleen en heb verder geen verstand van afkortingen enz..
OS?TOBO?Cardreader?
Ik heb naast de pc nog een nieuw toetsenbord nodig (gamer toetsenbord mag) en ik weet niet of mijn logitech muis LX3 minder is als een gaming muis?
Ik wil gewoon een tijdje vooruit met de nieuwe computer.
Goeie graphics is een must.
Als dat 100 euro meer kost maakt niet uit,maar wil in totaal niet boven de 1000 euro uitkomen.
En wil niet lui overkomen,maar als ik zelf wat zou moeten uitkiezen post ik hier over 2 maanden nog denk ik
Goede nacht..
Ben dus helemaal niet thuis in die dingen,ik game alleen en heb verder geen verstand van afkortingen enz..
OS?TOBO?Cardreader?
Ik heb naast de pc nog een nieuw toetsenbord nodig (gamer toetsenbord mag) en ik weet niet of mijn logitech muis LX3 minder is als een gaming muis?
Ik wil gewoon een tijdje vooruit met de nieuwe computer.
Als dat 100 euro meer kost maakt niet uit,maar wil in totaal niet boven de 1000 euro uitkomen.
En wil niet lui overkomen,maar als ik zelf wat zou moeten uitkiezen post ik hier over 2 maanden nog denk ik
Goede nacht..
Daarom is er ook nog Google.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:26:
Tja, daar begint het al...
OS?TOBO?Cardreader?
OS Operating System, Windows, Linux, OS-X
Tobo, Toetsenbord.
Cardreader is geen afkorting maar een geheugenkaartlezer (echt waar
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Dan heb ik niet perse een cardreader nodig,maar kan het zijn dat ik die bij een kast erbij heb zien zitten?
Die heb ik dan trouwens ook nodig, een behuizing
OS windows maar die kan mn broer er miss wel op knallen.
Toetsenbord komt er dan ook bij idd,en dan wil ik graag nog advies over de muis,wel of geen nieuwe.
Maar als ik die nieuwe amd processor kies, 1050? en een hd5850? moeten er dan zoiezo onderdelen bij komen die het bedrag over de 1000 maken?
Die heb ik dan trouwens ook nodig, een behuizing
OS windows maar die kan mn broer er miss wel op knallen.
Toetsenbord komt er dan ook bij idd,en dan wil ik graag nog advies over de muis,wel of geen nieuwe.
Maar als ik die nieuwe amd processor kies, 1050? en een hd5850? moeten er dan zoiezo onderdelen bij komen die het bedrag over de 1000 maken?
Mja, wat is goed... Net een pc voor mijn broer in elkaar geschroefd met een HD5750 en speelt prima GTA4 af op redelijke settings dus die pc gaat nu wel een tijdje mee kunnen. HD5850 en hoger is alleen nodig als je echt de grafics vol open wilt kunnen gooien (dus alles op "very high", met 8x AA en 16x AF of zo) in de zwaarste games.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:26:
Verwijderd
als je voor de hd5850 gaat,dan kun je er toch weer een tijdje tegen aan?
8 x aa en 16 x af zegt mij dus ook weer niks..
miss betekend dit nog iets, mn samsung p2270 kan 1920x1080 , kan ik daar dan ook games in spelen of is dat weer teveel van het goede?
miss betekend dit nog iets, mn samsung p2270 kan 1920x1080 , kan ik daar dan ook games in spelen of is dat weer teveel van het goede?
Er is anders genoeg info over te vinden op het internet, je moet het wel willen lezen natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:47:
Zal je helpen, AA=Anti-Aliasing AF=Anisotropic Filtering
Google heb je ook, gratis
Verwijderd
Geachte mensen,
Ik weet niet of het hier moet, maar heb een vraag aan jullie.
Stel je hebt een budget van 2200 euro (+/- 100 euro) en je moet een nieuw computersysteem kopen.
Hoe zou jullie systeem eruit zien?
Geen geluidsinstallatie, maar wel geluidskaart.
Besturingsofware nodig.
Monitor nodig, maar max 23"
Verder ga ik de pc af en toe gebruiken voor het bewerken van video's en foto's.
AMD vs Intel systeem zou ik zeer opprijs stellen! Denk dan aan de 1090 hexacore van AMD vs I7 930/ 860.
Stel je hebt een budget van 2200 euro (+/- 100 euro) en je moet een nieuw computersysteem kopen.
Besturingsofware nodig.
AMD vs Intel systeem zou ik zeer opprijs stellen! Denk dan aan de 1090 hexacore van AMD vs I7 930/ 860.
Voor af en toe videobewerken heb je geen systeem nodig van 2200 euro maar als ik 2200 euro mocht uitgeven, zou mijn systeem er ongeveer zo uitzien.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 09:18:
1 | Asrock X58 Extreme3 | € 164,10 | € 164,10 |
2 | Asus ENGTX470/2DI/1280MD5 | € 332,- | € 664,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart | € 77,- | € 77,- |
1 | Intel Core i7 930 | € 242,- | € 242,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G | € 152,50 | € 152,50 |
1 | LG BH10LS30 | € 140,- | € 140,- |
1 | Samsung HD203WI , 2TB | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Seasonic S12D-850W | € 145,78 | € 145,78 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.910,18 |
Verwijderd
Zo veel geld zou ik niet uit geven. Dat zou ik bewaren om later netjes je systeem weer up to date te maken. Je kan nu een hele mooie pc in elkaar zetten voor de helft en over een jaar of anderhalf een dikke upgrade doen en daarna over ander half jaar weer. Dan heb je veel langer plezier gehad voor het zelfde geld:Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 09:18:
Geachte mensen,
Besturingsofware nodig.
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 169,- | € 169,- |
1 | Asrock 890GX Extreme3 | € 104,33 | € 104,33 |
1 | Fractal Design Define R2 | € 89,85 | € 89,85 |
2 | Fractal Design Silent Series , 140mm | € 10,72 | € 21,44 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 180,- | € 180,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 97,90 | € 97,90 |
1 | LG W2343T | € 145,- | € 145,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 84,- | € 84,- |
1 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB | € 75,- | € 75,- |
1 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 260,50 | € 260,50 |
1 | Seasonic M12II Bronze 520W | € 74,43 | € 74,43 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.350,35 |
Waarom wil je een geluidskaart, heb je zon goeie installatie staan dat er een geluidskaart bij moet.
Als je een HD5850 neemt, dan heb je genoeg grafische kracht om huidige spellen (meestal) voluit te kunnen spelen op je p2270.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:47:
Het lijstje van Ed_L is een mooi voorbeeld, zou er zelf dus een HD5850 in doen als je budget het toestaat.
Off-topic;
Als je echt van plan bent om zelf te gaan tweaken/PC-sleutelen, is het wel zo handig, zo niet noodzakelijk, om een bepaalde basiskennis te hebben.
Google dus ook echt alle steekwoorden die hier langs komen en die je niet kent, anders wordt een PC bouwen een frustrerende ervaring ipv een plezierige bezigheid.
En het is natuurlijk ook fijn als je zelf weet hoe je op de hoogste settings (AA/AF) een game kan spelen.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Verwijderd
Mag ik de budget gamers ie evt op zoek waren naar een goed alternatief even wijzen op mijn advertentie?
Nee, bedankt.
Nee, bedankt.
[ Voor 79% gewijzigd door Edmin op 13-05-2010 15:09 ]
Jij zou er geen mooie Eyefinity setup van maken?chim0 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 09:47:
[...]
Voor af en toe videobewerken heb je geen systeem nodig van 2200 euro maar als ik 2200 euro mocht uitgeven, zou mijn systeem er ongeveer zo uitzien.
# Product Prijs Subtotaal 1 Asrock X58 Extreme3 € 164,10 € 164,10 2 Asus ENGTX470/2DI/1280MD5 € 332,- € 664,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart € 77,- € 77,- 1 Intel Core i7 930 € 242,- € 242,- 1 Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB € 185,- € 185,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G € 152,50 € 152,50 1 LG BH10LS30 € 140,- € 140,- 1 Samsung HD203WI , 2TB € 109,90 € 109,90 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 29,90 € 29,90 1 Seasonic S12D-850W € 145,78 € 145,78 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.910,18
Voor ieder wat wils.Blue-Tiger schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:53:
[...]
Jij zou er geen mooie Eyefinity setup van maken?
Als de muis nog niet versleten is en hij bevalt je prima zie ik geen reden om hem te vervangen.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:39:
1 | Asus EAH5850 DIRCU/2DIS/1GD5 | € 269,- | € 269,- |
1 | be quiet! L7 530W | € 49,56 | € 49,56 |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 80,- | € 80,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 97,90 | € 97,90 |
1 | Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty) | € 7,13 | € 7,13 |
1 | Sony AD-7241 | € 20,16 | € 20,16 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 767,60 |
HD5850 erin gedaan en moederbord met USB 3.0 gaat vanzelf handig zijn voor iemand die nogal lang met de PC gaat doen.
AMD Nieuwsdiscussie
Kan je geen duidelijk advies geven, speel je bijv vaak spellen en is grafische pracht belangrijk voor of gaatVerwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 09:18:
Geachte mensen,
Besturingsofware nodig.
het je puur om de video en foto berwerking ? Vraag het maar even, daar ik iedereen hierboven direct met game videokaarten aan de slag gaat tot SLI aan toe. Misschien wil je juist een mooi IPS beeldscherm, ipv. van de budget TN-paneeltjes. Waarvoor gebruik je die geluidskaart ?
Hoeveel opslag denk je nodig te hebben ?
We kunnen je nog beter advies geven als je weet welke video-editing software je gebruikt. Net is nml. bekend dat sommige programma's, veel sneller gaan op een Intel quadcore. Sixcore AMD's zijn verleidelijk, maar als je nou net die paar programma's draait waar Intels quad beter presteert; is dat toch de betere keus.
[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 13-05-2010 15:53 ]
Lees je uberhaupt wel of staar je alleen blind op winkelmandjes?Madrox schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:48:
[...]
Vraag het maar even, daar ik iedereen hierboven direct met game videokaarten aan de slag gaat tot SLI aan toe.
Videobewerken kan (vraag niet hoe) ook met een Celeron en 1GB. Your point being? De vraag was wat wij zouden doen met 2200 euro.Voor af en toe videobewerken heb je geen systeem nodig van 2200 euro maar als ik 2200 euro mocht uitgeven, zou mijn systeem er ongeveer zo uitzien.
[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 13-05-2010 16:12 ]
Ik zat eens te kijken bij de gamepc review van deze maand, maar ik ging dus ook zelf kijken naar een voeding. Toen kwam ik deze ook tegen:
http://tweakers.net/pricewatch/254690/seasonic-m12ii-620w.html
en dus die uit de BBG:
pricewatch: Seasonic M12II Bronze 520W
Wat is nu het verschil tussen deze behalve het aantal watt en garantie?
Wat betekent Redundancy single of dual?
Bedankt
http://tweakers.net/pricewatch/254690/seasonic-m12ii-620w.html
en dus die uit de BBG:
pricewatch: Seasonic M12II Bronze 520W
Wat is nu het verschil tussen deze behalve het aantal watt en garantie?
Wat betekent Redundancy single of dual?
Bedankt
Verwijderd
Behalve het hogere wattage niets. De garantie is ook het zelfde als ik op de seasonic website kijk. Redundancy houd in dat er in een behuizing 2 voedingen zitten. Als er een het begeeft, neemt de andere het over. Dat soort voedingen zijn bedoeld voor kritieke servers.
Dus als ik het goed heb, dan heb je voor dezelfde prijs een voeding met een hogere wattage? Zitten daar ook nog nadelen aan een voeding met hogere wattage?
Nee dat heb je verkeerd de 620 Watt versie is duidelijk duurder dan de 520 Watt versie.angelob1989 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:55:
Dus als ik het goed heb, dan heb je voor dezelfde prijs een voeding met een hogere wattage?
O en de specs in de pricewatch betreft garantie en redundantie kloppen niet.
[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 13-05-2010 17:59 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Vier euro maar? Dat is die 100 watt toch wel waard of niet?
Verwijderd
Als je het niet nodig hebt is het niet nodigangelob1989 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:00:
Ik zie toch een verschil van een klein tientje, maar ja als je het waard vind moet je zelf weten, ga je het toch nooit nodig hebben dan heb je er ook niks aan natuurlijk.angelob1989 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:00:
AMD Nieuwsdiscussie
Graag zou ik het systeem zoals het staat in de BBG gaan kopen, maar ik wil wel de optie houden om een tweede Sapphire HD5850 erbij te kunnen nemen. Ik heb dus geen idee of de 520 watt daar voldoende voor is..
Dan zou ik deze nemen: pricewatch: Antec TruePower TP-650angelob1989 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:11:
Graag zou ik het systeem zoals het staat in de BBG gaan kopen, maar ik wil wel de optie houden om een tweede Sapphire HD5850 erbij te kunnen nemen. Ik heb dus geen idee of de 520 watt daar voldoende voor is..
AMD Nieuwsdiscussie
Die Antec is idd een goede PSU. Snap alleen niet wat die Antec beter maakt dan de Seasonic van 620watt, die je zelf aanhaaltangelob1989 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:11:

Die 30watt zal het verschil niet maken, dus the Mask. leg eens uit ?
Ik lees heel goed, o.a. dat hij er een OS bij wil, iets wat niet in jouw mandje staat. Een geluidskaart en een monitor niet groter dan 23inch. Wat heb ik berkeerd begrepen dan ?chim0 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:10:
[...]
Lees je uberhaupt wel of staar je alleen blind op winkelmandjes?
Weet je wat ik lees:
Wat zouden jullie doen met dat geld, maar hij stelt er ook een paar randvoorwaarden bij. Dat lees ik.
Waarbij jij een systeem neerzet; totaal niet rekening houdend met zijn rand voorwaarden en vrijwel zonder enige uitleg. Maar goed, ik let alleen op winkelmandjes

Dat bedoel ik; een van ons begrijpt de vraag niet goed. wellicht omdat de vraag niet helder genoeg is.Videobewerken kan (vraag niet hoe) ook met een Celeron en 1GB. Your point being? De vraag was wat wij zouden doen met 2200 euro.
Een open vraag wat ga je doen met zoveel geld, lijkt me nml. een beetje zinloze vraag; wat schiet hij daar nou mee op ? Nee, hij wil er bepaalde dingen mee gaan doen, is daar echter niet al te duidelijk over. Dat lees ik.
Als het anders is, hoor ik het wel
(zoals louis van gaal eens zei: ben ik nou zo slim, of jullie nou zo dom
[ Voor 54% gewijzigd door Madrox op 13-05-2010 19:49 ]
Al was het maar het feit dat de 620 slechts twee pci-e connectors heeft:Madrox schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:31:
[...]
Die Antec is idd een goede PSU. Snap alleen niet wat die Antec beter maakt dan de Seasonic van 620watt, die je zelf aanhaalt![]()
Die 30watt zal het verschil niet maken, dus the Mask. leg eens uit ?
http://www.seasonic.com/p...Retail/M12II%20Bronze.pdf
Dit topic is gesloten.