Nu weet ik niet of zo'n lange kabel USB effectief is. Misschien even Googlen.
Ga dan maar voor draadloos.. zul je minder storing ect hebben, maar ik ben er alsnog geen fan van..
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Volgens mij valt het allemaal nog wel mee. Als je een beetje pro bent dan is je reactiesnelheid nog wel een stuk sneller als andere gamers. PS3 werkt ook met bluetooth 2.0 dus het zal wel goedkomen.
Samsung 2443BW besteld trouwens. 226 euro bij Databyte, niet duur in mijn ogen. Nu nog mijn pc laten assembleren door een kennis en de rest van de randapparatuur uitzoeken.
Samsung 2443BW besteld trouwens. 226 euro bij Databyte, niet duur in mijn ogen. Nu nog mijn pc laten assembleren door een kennis en de rest van de randapparatuur uitzoeken.
Misschien is een linkje leuk... ben erg benieuwd naar het filmpje maar mijn google-kunde laat duidelijk te wensen over..rsvmark schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:14:
[...]
En een filmpje op youtube waar ze de 1055 met dit bord heel simpel op 4Ghz kregen(maar dat is bijzaak!) en verder erg te spreken waren over dit mobo
This message was made with 100% recycled electrons
Verwijderd
Hoi, ben bezig met een low budget systeem. Heb max 700 euro te besteden maar liefst nog minder. Wordt een minimaal systeem die toch goed meekan met de nieuwste games maar verder niets bijzonders. Mijn oude amd athlon 1.8, 7600 GT met max 2gb intern trekt het gewoon niet meer. Dus even snel een systeem samenstellen voor weinig geld is de bedoeling. Helaas heb ik ook een nieuwe monitor nodig wat de overall prijs aardig opdrijft.
Is er in deze setup nog verder te bezuinigen? Trekt de voeding het wel?
Alvast bedankt voor reacties!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 42,08 | € 42,08 |
1 | Acer V203HCb | € 96,21 | € 96,21 |
1 | Sony Optiarc AD-5240S Zwart | € 18,65 | € 18,65 |
1 | Xigmatek Asgard Zwart | € 29,- | € 29,- |
1 | be quiet! L7 430W | € 42,90 | € 42,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 99,90 | € 99,90 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 149,- | € 149,- |
1 | Asrock 880GMH-USB3 | € 77,80 | € 77,80 |
1 | Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5/A | € 149,90 | € 149,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 705,44 |
Alvast bedankt voor reacties!
Het enige waar je op kunt bezuinigen zou de processor zijn. Maar dan moet je aan een Phenom II X2 denken, of Athlon II X4
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
U vraagt, wij gebruiken onze über google skillzregelneef schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:25:
[...]
Misschien is een linkje leuk... ben erg benieuwd naar het filmpje maar mijn google-kunde laat duidelijk te wensen over..
link
Verwijderd
Bedankt! De Phenom II X2 550 BE lijk idd ruim voldoende voor mij, mede door de overclock potentie. Vind het wel altijd lastig om er het juiste moederbord bij te vinden, mede door de kleine verschillen en de compatibiliteit met deze nieuwe processor.StefanvanGelder schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:59:
Het enige waar je op kunt bezuinigen zou de processor zijn. Maar dan moet je aan een Phenom II X2 denken, of Athlon II X4
Enige tips welke moederbord hier het beste bij past qua prijs en compatibiliteit?
Klein vraagje over bovenstaand, veel goedkoper kan niet, alleen met een 5750 ipv 5770, en bijv, een Athlon II X4 of een langzamere Phenom II X4.. Tussen de Phenoms is het enige verschil de kloksnelheid, geen ramp.. Maar tussen de Athlons en Phenoms is het verschil dat de Athons geen L3 cache hebben.. maar ook een euro of 40-60 goedkoper zijn..rscheper schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:10:
Oke.. na een jaar of 2-3 geen game pc te hebben gehad, en alleen een kleine laptop wil ik toch weer iets gaan doen.. ik zat te denken aan een Playstation 3, maar wil toch voor een pc gaan..
Ik heb al een monitor, toetsenbord en muis.. Ook heb ik een soundbar (JVC TH-BS7, 4,1, maar ook in 2,1 te zetten), maar ik weet nog niet of ik daar de pc op wil gaan aansluiten, hij heeft namelijk alleen optische ingangen (en blijkbaar een rode en witte tulp?), en wil ik hier dus bijv. EAX op afspelen ben ik een bepaalde geluidskaart nodig niet?
Wat ik nodig ben is dus een moederbord, cpu, harde schijf, videokaart, geheugen en een geluidskaart (waarschijnlijk). Windows 7 heb ik al, 64bit
Het probleem is dat ik al weer een poosje achter loopt qua processoren en videokaarten.. Ik lees hier vaak de ATI 5770 icm een X4 955.. Bijv in onderstaand systeem..
# Product Prijs Subtotaal 1 Cooler Master Centurion 590 € 48,85 € 48,85 1 be quiet! L7 430W € 42,90 € 42,90 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 99,60 € 99,60 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 149,- € 149,- 1 Asrock 880GMH-USB3 € 77,40 € 77,40 1 Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5/A € 149,90 € 149,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 567,65
Ik heb trouwens een 24" scherm met 1920x1200 pixels, voor de duidelijkheid..
Over het budget, lastig.. persoonlijk vind ik bovenstaand al iets teveel, maar als je veel lager gaat zal het prestatieniveau redelijk zakken..
Daarnaast, mijn indruk van Asrock is niet heel best, toch zie ik hem de laatste tijd best vaak naar voren komen, dus er zijn geen problemen mee?
De vraag dus, is het verschil tussen beide zo groot? Ik bedoel, heel hoog kunnen de instellingen toch niet denk ik met een 5770, dus of de cpu dat het botteleneck is?
Zelfde vraag voor de videokaart, zo'n heel groot verschil zit er ook niet tussen een 5750 en 5770, maar scheelt wel weer enkele euro's..
Toch wordt de 5750 minder aangeraden als dan
de 5770 maar waar dat 'm in zit zal iemand anders even moeten verduidelijken.

[ Voor 48% gewijzigd door CoB op 15-06-2010 15:04 ]
RadiantThunder schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:31:
[...]
U vraagt, wij gebruiken onze über google skillz![]()
link

This message was made with 100% recycled electrons
Had hem je graag ook gegeven maar kan hier op mijn werk zulke sites niet bereikenRadiantThunder schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:31:
[...]
U vraagt, wij gebruiken onze über google skillz![]()
link
Gelukkig kunnen andere het ook
de 5770 draait eigenlijk alles op normale/lage resoluties, de 5750 ook maar dan met mindere instellingen. Aangezien het maar een paar euro scheelt gaan de meeste gelijk voor een 5770.CoB schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:01:
Toch wordt de 5750 minder aangeraden als dande 5770 maar waar dat 'm in zit zal iemand anders even moeten verduidelijken.
Maar een 5750 presteerd ongeveer hetzelfde als een 4850, dus het is een prima kaartje.
[ Voor 9% gewijzigd door epic_gram op 15-06-2010 15:26 ]
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ik wordt gek van al de lijstjes en de wirwar aan producten.
Ik wil graag een leuke PC voor games die Starcraft 2 goed aan kan mogelijke toekomstige spellen ook goed aan kan zodat ik niet snel aan vernieuwing toe ben. Mijn vriendin begint met digitale foto's te bewerken.
Dit moet zo Budget mogelijk tot max 900,-
Monitor is niet nodig.
Wat raden jullie mij aan?
Ook een legale (goedkope) versie van windows 7 nodig.
Ik wil graag een leuke PC voor games die Starcraft 2 goed aan kan mogelijke toekomstige spellen ook goed aan kan zodat ik niet snel aan vernieuwing toe ben. Mijn vriendin begint met digitale foto's te bewerken.
Monitor is niet nodig.
wat voor resolutie heeft je monitor?Diabolica schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:19:
Ik wordt gek van al de lijstjes en de wirwar aan producten.
Monitor is niet nodig.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Hallo allen,
Ik wil een pc gaan bestellen en volg de verschillende topics al een tijdje. Nu ben ik er bijna uit maar wil ik nog even jullie visie.
Ter informatie; De pc zal allround gebruikt worden, maar je moet er ook een game op kunnen spelen. Ik heb voor een dubbele hdd gekozen, omdat ik ze RAID1 wil laten draaien. De SSD dient als bootdisk. Verder heb ik (voorlopig) voor 1 5770 gekozen. Mogelijk komt er in de toekomst nog een 2e bij. Budget is zo'n 1300/1400.
Graag jullie advies! Ontzettend bedankt alvast!
Groet Vince
Ik wil een pc gaan bestellen en volg de verschillende topics al een tijdje. Nu ben ik er bijna uit maar wil ik nog even jullie visie.
Ter informatie; De pc zal allround gebruikt worden, maar je moet er ook een game op kunnen spelen. Ik heb voor een dubbele hdd gekozen, omdat ik ze RAID1 wil laten draaien. De SSD dient als bootdisk. Verder heb ik (voorlopig) voor 1 5770 gekozen. Mogelijk komt er in de toekomst nog een 2e bij. Budget is zo'n 1300/1400.
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 59,74 | € 119,48 |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 225,- | € 225,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 73,19 | € 73,19 |
1 | Logitech Z-2300 | € 118,- | € 118,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Samsung SH-B083L | € 79,95 | € 79,95 |
1 | be quiet! L7 530W | € 52,85 | € 52,85 |
1 | Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2C1 40GB | € 99,95 | € 99,95 |
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 179,- | € 179,- |
1 | Asrock 890GX Extreme3 | € 111,50 | € 111,50 |
1 | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 169,- | € 169,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.357,72 |
Groet Vince
In de e-peen van tweakers.CoB schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:01:
Toch wordt de 5750 minder aangeraden als dande 5770 maar waar dat 'm in zit zal iemand anders even moeten verduidelijken.
Ja, de voeding trekt het prima, en drie goede opties voor bezuinigen:Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:48:
CPU: phenom II X4 925 kan ook prima, aangezien je aangeeft te willen OC'en ga je het verschil met de 955 toch niet merken (tenzij je per sé die geunlockte multiplyer wilt. Een athlon II X4 kan ook prima, of als je toch aan het tweaken bent een X3 waarvan je mogelijk een core kunt unlocken.
GPU: HD5750 doet het ook prima, zie verhaal dat ik hierboven getypt heb.
Moederbord: eentje met 770-chipset, paar tientjes goedkoper en voor een basis-pc en echt niet verouderd, tenzij je per sé USB3 wilt en zo.
Ik zou trouwens niet te zwaar besparen op je monitor. Ik neem die van mij denk ik mee naar mijn volgende pc en dat is het wel leuk als je net die paar tientjes meer hebt betaalt voor een paar inch meer en een net wat hogere resolutie.
[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 15-06-2010 18:10 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Niet te vergeten dat een 5750 ook erg goed overclocked, met mijn overclockte 512MB 5750 haal ik 9000+ GPU score in vantage (vergelijkbaar met een 5770, stuk beter dan een 4850)epic_fail schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:22:
[...]
de 5770 draait eigenlijk alles op normale/lage resoluties, de 5750 ook maar dan met mindere instellingen. Aangezien het maar een paar euro scheelt gaan de meeste gelijk voor een 5770.
Maar een 5750 presteerd ongeveer hetzelfde als een 4850, dus het is een prima kaartje.
@ hierboven, overklokken ben ik niet van plan.. Maar ik denk dat het een 5750 wordt, kan over een jaartje altijd nog een snellere in 
Ik zit nog wel te twijfelen dus de cpu's, niet alleen tussen de phenoms zelfs, maar ook tussen de Athlon of de Phenom quadcore's..
Ik zit nog wel te twijfelen dus de cpu's, niet alleen tussen de phenoms zelfs, maar ook tussen de Athlon of de Phenom quadcore's..
Om nog even, een wellicht domme, vraag te stellen. Ik zie overal hier hetzelfde geheugen van Kingston.. Waarom per se dat en bijv, niet pricewatch: OCZ Gold OCZ3G1333LV2G ?
Scheelt toch een 45 euro.. (alhoewel dit ook de enige 1333 kit is die iets goedkoper is..) En 1333 is de aanbevolen snelheid?
En dit had ook in 1 bericht gepast..
Scheelt toch een 45 euro.. (alhoewel dit ook de enige 1333 kit is die iets goedkoper is..) En 1333 is de aanbevolen snelheid?
En dit had ook in 1 bericht gepast..
[ Voor 6% gewijzigd door rscheper op 15-06-2010 19:20 ]
Die komt er niet in voor omdat de info in de pricewatch fout is. Het gaat namelijk niet om 2 x 2 GB maar om 1 x 2 GB als je naar de webshops gaat kijken. De naam zegt ook al dat het om 2 GB gaat. OCZ3G1333LV2G
Inmiddels wordt het ook voor mij tijd om een nieuw systeem aan te schaffen en hieronder heb ik daarvoor een idee samengesteld. Eisen zijn stil en toch mogelijkheid om veel te kunnen gamen nu en in de toekomst. Daarnaast wil ik graag een klein systeem dat mijn vriendin in de woonkamer zou toelaten. Meer dan 800 euro heb ik helaas niet.
De vragen die ik hierover heb zijn ten eerste of er een equivalent bestaat met Intel producten. Ik heb namelijk alleen ervaring met AMD en ben hier zeer tevreden over. Ik heb zelf wel wat onderzoek gedaan maar kwam niet tot een mooie lijst onderdelen die dit systeem verbeterde.
Wat betreft de SSD lijkt het erop dat deze versie van Kingston goed zijn werk doet, zeker voor zijn prijs. Andere schijven met voldoende ruimte haal ik uit mijn huidige pc. Dus daar ben ik vrij zeker in wat betreft de keuze.
Verder vroeg ik me af of er nog opties zijn die dit systeem nog stiller zouden kunnen krijgen.
1 | Antec Performance One Mini P180 Wit | € 60,90 | € 60,90 |
1 | Corsair Hydro Series H50 | € 67,66 | € 67,66 |
1 | Cooler Master Silent Pro M500 | € 64,75 | € 64,75 |
1 | Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB | € 137,84 | € 137,84 |
1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 69,23 | € 69,23 |
1 | Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E (Passief) | € 134,98 | € 134,98 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 784,26 |
De vragen die ik hierover heb zijn ten eerste of er een equivalent bestaat met Intel producten. Ik heb namelijk alleen ervaring met AMD en ben hier zeer tevreden over. Ik heb zelf wel wat onderzoek gedaan maar kwam niet tot een mooie lijst onderdelen die dit systeem verbeterde.
Wat betreft de SSD lijkt het erop dat deze versie van Kingston goed zijn werk doet, zeker voor zijn prijs. Andere schijven met voldoende ruimte haal ik uit mijn huidige pc. Dus daar ben ik vrij zeker in wat betreft de keuze.
Verder vroeg ik me af of er nog opties zijn die dit systeem nog stiller zouden kunnen krijgen.
De CoolerMaster Silent Pro is wel een redelijke serie, maar er is veel beter. Kijk ook even naar de seasonic voeding van 520 watt die op de vorige pagina voorbij kwam. Verder heb je een passieve videokaart, en daarvoor is een goede airflow belangrijk. Misschien is het handig om daarom een fannetje te kopen. 
edit: deze voeding lijkt me beter: pricewatch: Corsair CX400W
nog een edit: waarom waterkoeling?
edit: deze voeding lijkt me beter: pricewatch: Corsair CX400W
nog een edit: waarom waterkoeling?
[ Voor 52% gewijzigd door epic_gram op 15-06-2010 20:35 ]
1 | Antec Performance One Mini P180 Wit | € 60,90 | € 60,90 |
1 | Enermax Liberty ECO 400W | € 67,19 | € 67,19 |
1 | Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB | € 137,84 | € 137,84 |
1 | Asrock 880GMH-USB3 | € 77,80 | € 77,80 |
1 | Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E (Passief) | € 134,98 | € 134,98 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 757,51 |
Stillere CPU koeler, stillere voeding en van een betere kwaliteit en mobo met USB 3.0.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
@epic_fail
Bedankt voor de reactie. Ik had op review sites gelezen dat de silent pro net iets stiller was dan die seasonic. Ik zou zo gauw niet de site erbij kunnen halen, maar heb weinig verschil verder kunnen vinden. Die laatste koeling ziet er ook wel goed uit, maar lijkt niet modulair te zijn, iets wat zeker in zo een kleine kast in het voordeel zou kunnen werken.
Die waterkoeling vond ik eigenlijk gewoon wel mooi en heeft ook weer als voordeel dat de warmte dichter bij het uiteinde van de kast wordt afgevoerd. Wat betreft de extra fan, er zit ook een 200 mm fan bovenin die kast waardoor ik het gevoel krijg dat het voldoende zou moeten zijn.
@-The_Mask-
Ook jij bedankt voor de reactie. Dat mobo ziet er inderdaad goed uit, ik zie dat die ook vrij nieuw is dus dat zal de reden zijn dat ik die over het hoofd gezien heb. Wat betreft die voeding ken ik het merk absoluut niet. Tot in hoeverre verhoud zich dat in kwaliteit met voor mij bekendere merken als corsair en cooler master?
Bedankt voor de reactie. Ik had op review sites gelezen dat de silent pro net iets stiller was dan die seasonic. Ik zou zo gauw niet de site erbij kunnen halen, maar heb weinig verschil verder kunnen vinden. Die laatste koeling ziet er ook wel goed uit, maar lijkt niet modulair te zijn, iets wat zeker in zo een kleine kast in het voordeel zou kunnen werken.
Die waterkoeling vond ik eigenlijk gewoon wel mooi en heeft ook weer als voordeel dat de warmte dichter bij het uiteinde van de kast wordt afgevoerd. Wat betreft de extra fan, er zit ook een 200 mm fan bovenin die kast waardoor ik het gevoel krijg dat het voldoende zou moeten zijn.
@-The_Mask-
Ook jij bedankt voor de reactie. Dat mobo ziet er inderdaad goed uit, ik zie dat die ook vrij nieuw is dus dat zal de reden zijn dat ik die over het hoofd gezien heb. Wat betreft die voeding ken ik het merk absoluut niet. Tot in hoeverre verhoud zich dat in kwaliteit met voor mij bekendere merken als corsair en cooler master?
Enermax is van stukken betere kwaliteit dan Coolermaster, ongeveer zo als Corsair, maar dan meestal stiller dan de gemiddelde Corsair.
AMD Nieuwsdiscussie
De specificaties van dat product zijn ondertussen verbeterd. Handige functie die link "specs verbeteren"rscheper schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:18:
Om nog even, een wellicht domme, vraag te stellen. Ik zie overal hier hetzelfde geheugen van Kingston.. Waarom per se dat en bijv, niet pricewatch: OCZ Gold OCZ3G1333LV2G ?
En dit had ook in 1 bericht gepast..![]()
Ik heb nu een 17" 1600*1200 resolutie uit mijn hoofd.
Ben wel toe aan iets groters maar dat is voor later.
Verkeerde Quote aan toegevoegd (deze kan weg).
[ Voor 8% gewijzigd door Diabolica op 16-06-2010 12:34 ]
Ik heb nu een 17" 1600 * 1200 uit mijn hoofd
ben wel toe aan iets groters maar dat voor later
Hallo allen,
Ter informatie; De pc zal allround gebruikt worden, maar je moet er ook een goede game op kunnen spelen. De basis dingen (toetsenbord enz.) heb ik al. Ik heb voor een dubbele hdd gekozen, omdat ik ze RAID1 wil laten draaien. De SSD dient als bootdisk. Verder heb ik (voorlopig) voor 1 5770 gekozen. Mogelijk komt er in de toekomst nog een 2e bij. Budget is zo'n 1300/1400.
Wat is jullie gedachte over dit systeem?
Groet Vince
Ter informatie; De pc zal allround gebruikt worden, maar je moet er ook een goede game op kunnen spelen. De basis dingen (toetsenbord enz.) heb ik al. Ik heb voor een dubbele hdd gekozen, omdat ik ze RAID1 wil laten draaien. De SSD dient als bootdisk. Verder heb ik (voorlopig) voor 1 5770 gekozen. Mogelijk komt er in de toekomst nog een 2e bij. Budget is zo'n 1300/1400.
Wat is jullie gedachte over dit systeem?
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 59,74 | € 119,48 |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 225,- | € 225,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 76,45 | € 76,45 |
1 | Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail) | € 79,95 | € 79,95 |
1 | be quiet! L7 530W | € 52,85 | € 52,85 |
1 | Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2C1 40GB | € 99,95 | € 99,95 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 99,60 | € 99,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.360,68 |
Groet Vince
Stom, je hebt gelijk.Otherside1982 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:10:
[...]
De specificaties van dat product zijn ondertussen verbeterd. Handige functie die link "specs verbeteren"
Het enige wat ik me nog afvraag hoe dat zit met het verschil tussen een Athlon II X3, X4 of een Phenom II X4, de Phenoms hebben een 6MB L3 cache, de Athlons niet, nou heb ik gister een benchmark gezien (site ben ik even kwijt) waar het verschil tussen de Athlons en de Phenoms nihil waren, dus dat de L3 cache niet heel veel nut had..
Site: http://www.tomshardware.c...athlon-l3-cache,2416.html
Nu vraag ik mij dus af, heeft het zoveel voordeel om een quadcore te nemen tov een tripple core, daarnaast, is de Athlon II X4 niet verhoudingsgewijs meer waar voor je geld dan de Phenom II?
[ Voor 4% gewijzigd door rscheper op 16-06-2010 15:52 ]
Verwijderd
Ik weet niet welke review je gelezen(edit: Sneeky hem er in zetten he
) hebt, maar vanaf 3ghz schaalt de Phenom II een stuk beter dan de Athlon II, dankzij de cache.
quote uit jouw review:
quote uit jouw review:
t the 2.6 GHz clock speed that we benchmarked, it may not be that obvious, but at 3 GHz and up we see the Phenom II scaling much better than the Athlon II X4.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 15:53 ]
Ik heb het volgende systeem samengesteld, een muis heb ik al.
Graag hoor ik verbeterpunten, het budget is 1800 - 2000 euro
Graag hoor ik verbeterpunten, het budget is 1800 - 2000 euro
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 59,74 | € 59,74 |
1 | Samsung Syncmaster XL2370 | € 239,42 | € 239,42 |
1 | Sony Optiarc AD-7240S Zwart | € 19,70 | € 19,70 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 88,55 | € 88,55 |
1 | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Intel Core i7 920 | € 210,90 | € 210,90 |
1 | Antec TruePower TP-650 | € 92,20 | € 92,20 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 195,- | € 195,- |
1 | OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK | € 136,40 | € 136,40 |
1 | Gigabyte GA-X58A-UD5 | € 259,99 | € 259,99 |
1 | Sapphire HD5830 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition) | € 219,- | € 219,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.815,15 |
Die 5830 is een afknapper. Neem dan een 5850 of 5870
Wat moet het worden? Game PC?
AMD Nieuwsdiscussie
VEEL minder duur moederbord, & dan een HD5850 IPV die afgenakte 5830..
Edit: Nou heb ik zelf al een lijstje dus:
Nou wil ik graag weten of de tweaker het kan verbeteren (wil graag een vergelijking hebben)
Max budget: 640 euro (of 680 als ik 2GB Ram verkoop -moet toch 40 euro voor te krijgen zijn?-
Vereisten:
Phenom II X4 955BE of hoger (BE vereist)
Moederbord wat CrossfireX ondersteunt minimaal op 8x 8x.
Goede voeding welke 2, HD5770's gaat trekken (en nog RUIM overhoud voor stevige OC's)
Scythe Mugen II rev. B (Heb een CM/Scythe thema in mijn kast, wil dit graag zo houden..)
Andere details:
Moederbord (Donker) Zwart/Blauw/grijs (Zie mijn lijstje als voorbeeld)
Ik ga zwaar OC'en, zowel op het CPU als op het GPU.
Beeldscherm moet minimaal 1920x1080 native hebben, mimimaal 2 aansluitingingen. Waarvan 1 VGA of er moeten speakers bij ingebouwt zitten voor HDMI (Xbox-360), 22"+ volstaat
Deze 2:
Moeten bij de prijs in zitten, deze gaan in de PC waar ik mijn 4GB DDR3 & HD5770 uit haal. (Of is dit Kingstone HyperX 1600Mhz geheugen goed OCbaar? dan haal ik hier 2GB Van, en plaats ik later nog eens 2GB.
Of ik verkoop 2GB Van het Kingstone geheugen wat ik nu al heb. en haal een Dual Channel kitje voor mijn eigen PC. (In dit geval kan je 40 euro bij het max bedrag optellen) -680 euro dus-
Het systeem wat ik nu heb:
inventaris: PC Thuis, deze is 50/50 van mijn en mn ouders.. dus ik koop mn eigen PC en trek een gros aan onderdelen (kast + alle fans ect, geheugen & de videokaart) eruit.
Dus alles even netjes op een rijtje:
- Phenom II X4 955BE of Hoger
- Scythe Mugen II rev. B
- Goede (stabiele) voeding
- Goed moederbord, met fatsoenlijke kleuren en minimaal 2 PCI-E lanes welke gezamelijk in 2x 8 modes kunnen draaien.
- 320GB+ HDD met een beetje een fatsoenlijke snelheid
- Scherm met minimaal 1920x1080 pixels NATIVE, met een VGA poort. Of HDMI maar dan moeten er ook speakers in zitten (of er moet een headset kunnen worden aangesloten zodat er alsnog geluid vanaf de HDMI kan komen) omdat de Xbox aan een van deze 2 poorten gaat. De PC het liefst op HDMI of DVI
- Zware overkloks, dus een goede stabiele voeding & moederbord met meerdere -goede- phases is wel een must.
Wat heb ik al:
Club3D HD5770
CM 690 Advanced II
4GB Kingstone DDR3 1333Mhz Geheugen (2x2GB), maar hier verkoop ik denk ik 2GB van zodat er meer geld overblijft voor een Dual channel 1600Mhz setje.
Geluid/ToBo/Muis heb ik al, nogal versleten maar deze vervang ik later wel. Niet direct belangrijk.
Geweldig onoverzichtelijke post
maar nog even erachteraan dus:
680 euro is het max budget MET 4GB -dual channel- geheugen erbij. Dit geheugen moet wel wat OC's aan kunnen & wil ik het liefst 1600Mhz hebben.
Edit... Wow, nog even wat door zitten zoeken kom ik al op een stuk goedkopere monitor uit!
Nog 110 euro voor het geheugen over (110 - 115 euro max)
Edit: Nou heb ik zelf al een lijstje dus:
1 | LG Flatron W2261VP-PF | € 147,- | € 147,- |
1 | LG GH22NS30 | € 17,95 | € 17,95 |
1 | Cooler Master Silent Pro M600 | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 48,20 | € 48,20 |
1 | Asus EAH4350 SILENT/DI/256MD2(LP) | € 29,50 | € 29,50 |
1 | Asrock 880G Extreme3 | € 101,60 | € 101,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 640,13 |
Nou wil ik graag weten of de tweaker het kan verbeteren (wil graag een vergelijking hebben)
Max budget: 640 euro (of 680 als ik 2GB Ram verkoop -moet toch 40 euro voor te krijgen zijn?-
Vereisten:
Phenom II X4 955BE of hoger (BE vereist)
Moederbord wat CrossfireX ondersteunt minimaal op 8x 8x.
Goede voeding welke 2, HD5770's gaat trekken (en nog RUIM overhoud voor stevige OC's)
Scythe Mugen II rev. B (Heb een CM/Scythe thema in mijn kast, wil dit graag zo houden..)
Andere details:
Moederbord (Donker) Zwart/Blauw/grijs (Zie mijn lijstje als voorbeeld)
Ik ga zwaar OC'en, zowel op het CPU als op het GPU.
Beeldscherm moet minimaal 1920x1080 native hebben, mimimaal 2 aansluitingingen. Waarvan 1 VGA of er moeten speakers bij ingebouwt zitten voor HDMI (Xbox-360), 22"+ volstaat
Deze 2:
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 77,70 |
Moeten bij de prijs in zitten, deze gaan in de PC waar ik mijn 4GB DDR3 & HD5770 uit haal. (Of is dit Kingstone HyperX 1600Mhz geheugen goed OCbaar? dan haal ik hier 2GB Van, en plaats ik later nog eens 2GB.
Of ik verkoop 2GB Van het Kingstone geheugen wat ik nu al heb. en haal een Dual Channel kitje voor mijn eigen PC. (In dit geval kan je 40 euro bij het max bedrag optellen) -680 euro dus-
Het systeem wat ik nu heb:
inventaris: PC Thuis, deze is 50/50 van mijn en mn ouders.. dus ik koop mn eigen PC en trek een gros aan onderdelen (kast + alle fans ect, geheugen & de videokaart) eruit.
Dus alles even netjes op een rijtje:
- Phenom II X4 955BE of Hoger
- Scythe Mugen II rev. B
- Goede (stabiele) voeding
- Goed moederbord, met fatsoenlijke kleuren en minimaal 2 PCI-E lanes welke gezamelijk in 2x 8 modes kunnen draaien.
- 320GB+ HDD met een beetje een fatsoenlijke snelheid
- Scherm met minimaal 1920x1080 pixels NATIVE, met een VGA poort. Of HDMI maar dan moeten er ook speakers in zitten (of er moet een headset kunnen worden aangesloten zodat er alsnog geluid vanaf de HDMI kan komen) omdat de Xbox aan een van deze 2 poorten gaat. De PC het liefst op HDMI of DVI
- Zware overkloks, dus een goede stabiele voeding & moederbord met meerdere -goede- phases is wel een must.
Wat heb ik al:
Club3D HD5770
CM 690 Advanced II
4GB Kingstone DDR3 1333Mhz Geheugen (2x2GB), maar hier verkoop ik denk ik 2GB van zodat er meer geld overblijft voor een Dual channel 1600Mhz setje.
Geluid/ToBo/Muis heb ik al, nogal versleten maar deze vervang ik later wel. Niet direct belangrijk.
Geweldig onoverzichtelijke post
680 euro is het max budget MET 4GB -dual channel- geheugen erbij. Dit geheugen moet wel wat OC's aan kunnen & wil ik het liefst 1600Mhz hebben.
Edit... Wow, nog even wat door zitten zoeken kom ik al op een stuk goedkopere monitor uit!
1 | BenQ G2220HD | € 125,- | € 125,- |
1 | Sony Optiarc AD-5260S Zwart | € 17,47 | € 17,47 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 569,45 |
Nog 110 euro voor het geheugen over (110 - 115 euro max)
[ Voor 163% gewijzigd door D4NG3R op 16-06-2010 18:50 ]
Ik vroeg mij af of iemand mijn low budget game systeem wil beoordelen... alle kritiek is welkom..Aangezien het voor mij een aantal jaren geleden is vroeg ik mij ook af of al deze componenten met elkaar kunnen werken. Zover ik weet heb ik op allerlei zaken gelet zodat ze compatible zijn met elkaar.
Ik twijfel nog over de processor. Ik kan ook nergens een duidelijk overzicht vinden welke processor van AMD best buy is voor de prijs ( max 120 euro ).
Ohja.. Budget is totaal circa 900 euro. Daar moet dus ook alles van gekocht worden dus ook toetsenbord en muis ( draadloos heeft mijn voorkeur ) en speakersetje met subwoofer ( 2.1 ).
Ik twijfel nog over de processor. Ik kan ook nergens een duidelijk overzicht vinden welke processor van AMD best buy is voor de prijs ( max 120 euro ).
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 63,90 | € 63,90 |
1 | Samsung Syncmaster P2250 | € 157,25 | € 157,25 |
1 | Sharkoon Rush Power M SHA-R600M | € 70,95 | € 70,95 |
1 | GeIL GV34GB1333C9DC | € 94,90 | € 94,90 |
1 | AMD Phenom II X2 555 Black Edition | € 91,18 | € 91,18 |
1 | Asrock M3A770DE | € 59,98 | € 59,98 |
1 | XFX HD5830 | € 199,90 | € 199,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 767,06 |
Ohja.. Budget is totaal circa 900 euro. Daar moet dus ook alles van gekocht worden dus ook toetsenbord en muis ( draadloos heeft mijn voorkeur ) en speakersetje met subwoofer ( 2.1 ).
Diagnose Specialist Ford
Mag ik je adviseren geen HD5830 te nemen? Deze verbruiken meer stroom als een HD5850...
pricewatch: AMD Athlon II X4 640
Athlon II X4 640, Quadcore van 3Ghz.
Moederbord ga je trouwens niks aan hebben, die 2e PCI-E slot is veel te traag voor een 5830. kan je beter een mobo kopen met gewoon 1 X16 slot.
pricewatch: MSI 770-C45
Andere monitor:
pricewatch: Samsung Syncmaster P2270
Zeu:
Zit nu een CPU van 25 euro duurder bij, maar het totaal plaatje is maar 2 euro duurder geworden
pricewatch: AMD Athlon II X4 640
Athlon II X4 640, Quadcore van 3Ghz.
Moederbord ga je trouwens niks aan hebben, die 2e PCI-E slot is veel te traag voor een 5830. kan je beter een mobo kopen met gewoon 1 X16 slot.
pricewatch: MSI 770-C45
Andere monitor:
pricewatch: Samsung Syncmaster P2270
Zeu:
1 | Samsung Syncmaster P2270 | € 138,- | € 138,- |
1 | AMD Athlon II X4 640 | € 114,40 | € 114,40 |
1 | Sharkoon Rush Power M SHA-R600M | € 70,95 | € 70,95 |
1 | MSI 770-C45 | € 55,56 | € 55,56 |
1 | HIS HD 5830 iCooler V 1GB GDDR5 PCI-E | € 202,78 | € 202,78 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 769,49 |
Zit nu een CPU van 25 euro duurder bij, maar het totaal plaatje is maar 2 euro duurder geworden
[ Voor 70% gewijzigd door D4NG3R op 16-06-2010 22:29 ]
1 | BenQ G2220HD | € 125,- | € 125,- |
1 | Sony Optiarc AD-5260S Zwart | € 17,47 | € 17,47 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 617,65 |
Ok, het word dus dit systeem. Enige vraag waar ik mee zit: Zit er koelpasta bij de Mugen II, zo ja. Is deze kwalitatief goed(genoeg)?
Edit: Of kunnen de tweakers hier nog wat op aanmerken/verbeteren?
Daarnaast nog 1 vraagje though, ik heb dit ram (2x):
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G
Hoe moet ik dit doen met OC'en? Heb echt 0.0 verstand van het OC'en van ram. Dus als er nog sites/tips zijn, zijn deze welkom!
offtopic:
whups.. dubbelpost
whups.. dubbelpost

[ Voor 157% gewijzigd door D4NG3R op 16-06-2010 23:00 ]
Voeding is niet leverbaar en ik zie nog steeds een HD5830.
AMD Nieuwsdiscussie
Als je het mij vraagt zal hij toch een keuze meoten maken ;P tussen de 60 euro duurdere 5850, en de 60 euro goedkopere 5770.....-The_Mask- schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:41:
Voeding is niet leverbaar en ik zie nog steeds een HD5830.
offtopic:
zou iemand de mijne kunnen beoordelen/beantwoorden dan? het systeem wat 2 post's hierboven staat + de vragen
zou iemand de mijne kunnen beoordelen/beantwoorden dan? het systeem wat 2 post's hierboven staat + de vragen
[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 16-06-2010 22:51 ]
Voeding zal ik aanpassen... maar die 5850 kom ik niet onder de 280 euro... vind ik toch beetje teveel eigenlijk...
andere opties ?
andere opties ?
Diagnose Specialist Ford
Dag allen,
Ik ben ook van plan een nieuw pc'tje te halen, ik wil er wel aardig mee kunnen gamen en af en toe wat beeldbewerking, 3D modelleren en renderen. Maar als ie op gamen gericht is moet dat geen probleem zijn. Ik ben echter niet zo'n volger van de hardware ontwikkeling (al heb ik me de laatste tijd een beetje ingelezen, vooral in dit topic
), dus daarom graag wat advies.
Natuurlijk heb ik toen gekeken naar de game pc van de BBG, deze is me echter nog wat aan de prijs. Vooral een videokaart van (op dit moment) richting de €280,- vind ik wat hoog. Daarom heb ik wat lager gekeken en zoals jullie nu ook al zeggen is een stapje lager, de 5830 niet echt wat. Daarom nog maar een stukje terug naar de 5770. Misschien is het wat om over een jaar of anderhalf te kijken of ik er nog 1 bij kan doen voor Crossfire wanneer ze nog verder gezakt zijn in prijs?
Voor de rest heb ik ook wat van die "game randapparatuur" vervangen door iets wat mij afdoende lijkt. Ook heb ik al wat gekeken in het discussie topic over het gamesysteem van juli en daar wordt gesproken over een goedkoper moederbord welke ook crossfire en USB 3.0 ondersteund.
Nu zit ik alleen nog te kijken naar de processor en voeding. Aangezien ik dus gekort heb op de videokaart, worden deze dan niet wat overdreven en kan ik niet beter naar ook wat goedkopere exemplaren kijken? Of zijn deze hun meerprijs toch wel waard (met de eventuele crossfire in de toekomst). (Zou je voor crossfire trouwens niet sowieso een stevigere voeding moeten hebben dan degene voorgesteld in de BBG?)
Dan nog een laatste vraag: als ik bij een webshop zoek op de HD5770, dan kom ik van verschillende merken kaarten tegen, wat is precies het verschil tussen dezen? Is het alleen de buitenkant en het stickertje of zit er nog een wezenlijk verschil in kwaliteit? Er zit namelijk tussen sommige wel €30,- verschil.
Dit is em tot nog toe, bij voorbaat dank voor de hulp
Ik ben ook van plan een nieuw pc'tje te halen, ik wil er wel aardig mee kunnen gamen en af en toe wat beeldbewerking, 3D modelleren en renderen. Maar als ie op gamen gericht is moet dat geen probleem zijn. Ik ben echter niet zo'n volger van de hardware ontwikkeling (al heb ik me de laatste tijd een beetje ingelezen, vooral in dit topic
Natuurlijk heb ik toen gekeken naar de game pc van de BBG, deze is me echter nog wat aan de prijs. Vooral een videokaart van (op dit moment) richting de €280,- vind ik wat hoog. Daarom heb ik wat lager gekeken en zoals jullie nu ook al zeggen is een stapje lager, de 5830 niet echt wat. Daarom nog maar een stukje terug naar de 5770. Misschien is het wat om over een jaar of anderhalf te kijken of ik er nog 1 bij kan doen voor Crossfire wanneer ze nog verder gezakt zijn in prijs?
Voor de rest heb ik ook wat van die "game randapparatuur" vervangen door iets wat mij afdoende lijkt. Ook heb ik al wat gekeken in het discussie topic over het gamesysteem van juli en daar wordt gesproken over een goedkoper moederbord welke ook crossfire en USB 3.0 ondersteund.
Nu zit ik alleen nog te kijken naar de processor en voeding. Aangezien ik dus gekort heb op de videokaart, worden deze dan niet wat overdreven en kan ik niet beter naar ook wat goedkopere exemplaren kijken? Of zijn deze hun meerprijs toch wel waard (met de eventuele crossfire in de toekomst). (Zou je voor crossfire trouwens niet sowieso een stevigere voeding moeten hebben dan degene voorgesteld in de BBG?)
Dan nog een laatste vraag: als ik bij een webshop zoek op de HD5770, dan kom ik van verschillende merken kaarten tegen, wat is precies het verschil tussen dezen? Is het alleen de buitenkant en het stickertje of zit er nog een wezenlijk verschil in kwaliteit? Er zit namelijk tussen sommige wel €30,- verschil.
Dit is em tot nog toe, bij voorbaat dank voor de hulp
1 | LG W2253V-PF | € 157,22 | € 157,22 |
1 | Creative Inspire T3130 | € 36,- | € 36,- |
1 | Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty) | € 14,- | € 14,- |
1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 28,65 | € 28,65 |
1 | Seasonic M12II Bronze 520W | € 74,43 | € 74,43 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 98,90 | € 98,90 |
1 | Asrock 870 EXTREME3 | € 88,93 | € 88,93 |
1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 148,58 | € 148,58 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 981,50 |
Tjah.. je zou die 5830 kunnen nemen, maar persoonlijk heb ik (en vele andere tweakers) er niks mee.Kzyto schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:06:
Voeding zal ik aanpassen... maar die 5850 kom ik niet onder de 280 euro... vind ik toch beetje teveel eigenlijk...
andere opties ?
Goed aangepast na wat gelezen te hebben over de 5770
Zal die Enermax voeding het redden allemaal ?
1 | Samsung Syncmaster P2270 | € 138,- | € 138,- |
1 | Logitech Pro 2800 Cordless Desktop | € 38,56 | € 38,56 |
1 | AMD Athlon II X4 640 | € 114,40 | € 114,40 |
1 | Enermax PRO82+ 425 | € 65,85 | € 65,85 |
1 | MSI 770-C45 | € 55,56 | € 55,56 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 769,17 |
Zal die Enermax voeding het redden allemaal ?
[ Voor 8% gewijzigd door Jeff[NL] op 16-06-2010 23:40 ]
Diagnose Specialist Ford
Gemakkelijk.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Het systeem dat ik besteld heb is binnengekomen en heb ik in elkaar gezet. Ik kwam al snel tot de conclusie dat de CPU cooler die ik besteld had niet gaat passen, die is veel te hoog.
De Silverstone kast die ik gebruik heeft een aparte indeling, waardoor er slechts 9cm hoogte beschikbaar is voor en koeler. Boven de 9cm gaat de koeler tegen de voeding aankomen. Wanneer de cooler te hoog wordt zal hij ook geen lucht kunnen aanzuigen, vanwege de voeding die ook daar lucht aanzuigt.
Naast de Big Shuriken ben ik benieuwd welke CPU coolers er nog meer zouden gaan passen.
De Silverstone kast die ik gebruik heeft een aparte indeling, waardoor er slechts 9cm hoogte beschikbaar is voor en koeler. Boven de 9cm gaat de koeler tegen de voeding aankomen. Wanneer de cooler te hoog wordt zal hij ook geen lucht kunnen aanzuigen, vanwege de voeding die ook daar lucht aanzuigt.
Naast de Big Shuriken ben ik benieuwd welke CPU coolers er nog meer zouden gaan passen.
Ik heb mijn configuratie aangepast na jullie beoordeling. Het moet inderdaad een game pc worden.
De monitor vind ik wel heel erg mooi, ook door de gebruikte led-technologie. Ik sta natuurlijk wel open voor goed onderbouwde kritiek over waarom ik voor een goedkopere monitor moet kiezen.
Misschien iemand nog andere op- en/of aanmerkingen?
De monitor vind ik wel heel erg mooi, ook door de gebruikte led-technologie. Ik sta natuurlijk wel open voor goed onderbouwde kritiek over waarom ik voor een goedkopere monitor moet kiezen.
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 88,45 | € 88,45 |
1 | Logitech Z-2300 | € 117,- | € 117,- |
1 | Intel Core i7 920 | € 210,90 | € 210,90 |
1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 89,60 | € 89,60 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 193,- | € 193,- |
1 | OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK | € 136,40 | € 136,40 |
1 | Gigabyte GA-X58A-UD3R | € 199,- | € 199,- |
1 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 271,- | € 271,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.800,46 |
Die harde schijf heb ik gister ook gekocht, samsung spinpoint F3 1TB. Echt een geweldig ding. Maar je voeding moet je veranderen, deze moet al voldoen: pricewatch: be quiet! L7 530W of pricewatch: Seasonic M12II Bronze 520W die eigenlijk beter is.
daarmee zeg je eigenlijk al dat je hem te duur vind. Een LCD in dezelfde prijsklasse is denk beter.De monitor vind ik wel heel erg mooi, ook door de gebruikte led-technologie. Ik sta natuurlijk wel open voor goed onderbouwde kritiek over waarom ik voor een goedkopere monitor moet kiezen.
[ Voor 11% gewijzigd door epic_gram op 17-06-2010 11:06 ]
Als ik de reviews zo lees, lijkt het me een prima monitor.Mathieuh schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:37:
Wil je een tweede videokaart o.i.d. in de toekomst? Zo niet, kun je het ook zo doen, scheelt ook weer wat. En ga je overklokken? Want anders kan die koeler ook wat minder. Verder is een toetsenbord van 5 euro voor mij voldoende maar dat is persoonlijk.
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 88,45 | € 88,45 |
1 | Logitech Z-2300 | € 117,- | € 117,- |
1 | Intel Core i7 860 | € 233,50 | € 233,50 |
1 | Antec TruePower TP-550 | € 76,02 | € 76,02 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB | € 199,98 | € 199,98 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 98,90 | € 98,90 |
1 | Gigabyte GA-P55-USB3 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 271,- | € 271,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.694,86 |
wat vinden jullie van dit beest?
de bedoeling is om er goed mee te kunnen gamen in eyefinity en met een resolutie van 3x 1080p (+bezel compensation) , ik denk aan games zoals crysis, mw2, bad company 2, dirt 2, crysis 2, ...
zien jullie nog ergens mogelijkheden om te besparen? ik zou liefst de cpu overklokken tot ongeveer 3,3 ghz. de cpu gaat toch geen bottleneck zijn voor mijn gpu hé?
de bedoeling is om er goed mee te kunnen gamen in eyefinity en met een resolutie van 3x 1080p (+bezel compensation) , ik denk aan games zoals crysis, mw2, bad company 2, dirt 2, crysis 2, ...
zien jullie nog ergens mogelijkheden om te besparen? ik zou liefst de cpu overklokken tot ongeveer 3,3 ghz. de cpu gaat toch geen bottleneck zijn voor mijn gpu hé?
3 | Dell Professional P2310H | € 200,- | € 600,- |
1 | Cooler Master HAF X | € 156,69 | € 156,69 |
1 | Intel Core i7 920 | € 209,75 | € 209,75 |
1 | Corsair HX850W | € 149,- | € 149,- |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 193,- | € 193,- |
1 | Corsair Dominator TR3X6G1600C8D | € 184,06 | € 184,06 |
1 | Sapphire HD5970 2GB GDDR5 PCIE (OC Edition) | € 584,20 | € 584,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.422,80 |
Besparen zou je kunnen doen op de CPU, geheugen, moederbord, CPU koeler, voeding en behuizing en SSD. Zonder echt in te leveren in game prestaties.
Phenom II quad, sixcore, 4GB Kingston Value, mobo is er al vanaf minder dan 100 euro, goede CPU koelers vind je ook wel voor de helft, goede 500 Watt voeding moet genoeg zijn en voor zo'n 70/80 euro heb je ook al erg goede behuizingen.
Phenom II quad, sixcore, 4GB Kingston Value, mobo is er al vanaf minder dan 100 euro, goede CPU koelers vind je ook wel voor de helft, goede 500 Watt voeding moet genoeg zijn en voor zo'n 70/80 euro heb je ook al erg goede behuizingen.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik heb de videokaart 'Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)' een hele tijd gelden besteld maar te horen gekregen dat die niet meer leverbaar is. Hij staat bij de pricewatch wel gewoon beschikbaar bij sommige webshops.
De rest van de onderdelen zijn exact de BBG (basis game systeem). Is er een ander alternatief dat er op aansluit in de zelfde prijsklasse en kwaliteit dat wel gelijk leverbaar is?
De rest van de onderdelen zijn exact de BBG (basis game systeem). Is er een ander alternatief dat er op aansluit in de zelfde prijsklasse en kwaliteit dat wel gelijk leverbaar is?
Wat dacht je hier van?thibaultvdb schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:12:
wat vinden jullie van dit beest?
1 | Sony Optiarc AD-5240S Zwart | € 18,65 | € 18,65 |
1 | OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1600LV4GK | € 109,68 | € 109,68 |
1 | Sapphire HD5970 2GB GDDR5 PCI-E | € 565,26 | € 565,26 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.904,85 |
AMD Sixcore welke zich gemakkelijk tot 3.4Ghz+ laat gaan, geen SSD & High-End luchtkoeling IPV Basis waterkoeling -prestaties van de Mugen II zijn vergelijkbaar met die van een H50. Zeer goede luchtkoeler!-
HD5970 kan je makkelijk zelf klokken tot de snelheden van de 20 euro duurdere OC' edition.. het is PRECIES dezelfde kaart -zelfde koeler, zelfde chips ect- alleen standaard ietsje sneller gemaakt...
Wat ik persoonlijk zou doen:
Nog een 2e HDD van 1TB erbij doen, en deze in RAID0 zetten. Gaan ze ineens een stukkie sneller als een SSD
[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 17-06-2010 23:14 ]
Waarom dan weer geen SSD? Zeker met al die zware games ga je dat verschil echt wel merken, en sowieso in 'snappiness' van de pc in zijn geheel.
Maar de doorvoersnelheid is niet het grote voordeel van een SSD. Waar het verschil van een SSD vs. HDD juist in zit, is de toegangstijd, niet (nou ja, ook, maar dat merk je in de praktijk veel minder) in doorvoersnelheid.D4NG3R NL schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:06:
Nog een 2e HDD van 1TB erbij doen, en deze in RAID0 zetten. Gaan ze ineens een stukkie sneller als een SSD(250MB/s + Haal je dan vrij makkelijk) en een blu-ray Brander.
[ Voor 65% gewijzigd door Ghost Dog op 17-06-2010 23:10 ]
Kan ook, maar het is niet mijn geld. En de algehele prestaties in games zullen er amper op vooruit gaan.
T kan altijd nog
T kan altijd nog
Verwijderd
Zat ik bij mijn eigen systeem ook aan te denken, maar is dat niet onbetrouwbaar? (kans op data-verlies)D4NG3R NL schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:06:
[...]
Nog een 2e HDD van 1TB erbij doen, en deze in RAID0 zetten. Gaan ze ineens een stukkie sneller als een SSD(250MB/s + Haal je dan vrij makkelijk) en een blu-ray Brander.
En als er 1 crashed, crashed de ander dan ook niet?
Yup, maar hoe groot is de kans dat een HDD direct kapot gaat? Heb nu al bijna 6 jaar 2, 80GB HDDs -oude PC- welke nog steeds -24/7- draaien in RAID0.
Alles kan ja, maar voor een game PC maakt het niet direct veel uit.. gewoon een kwestie van het spel opnieuw installeren/downloaden & klaar is kees. Data als foto's en documenten kunnen altijd nog op een externe HDD of nog een 3e -kleine- HDD kunnen worden gezet. -wat ik ook in die oude PC heb, zit intotaal 200GB aan ruimte op. 2x80GB in RAID0 + 1, 40GB Schijfje welke alle serverinfo backupped om het uur. (Draait een gameserver & torrent downloader -legaal alleen DVD's en/of Spellen welke ik al heb- op)
Alles kan ja, maar voor een game PC maakt het niet direct veel uit.. gewoon een kwestie van het spel opnieuw installeren/downloaden & klaar is kees. Data als foto's en documenten kunnen altijd nog op een externe HDD of nog een 3e -kleine- HDD kunnen worden gezet. -wat ik ook in die oude PC heb, zit intotaal 200GB aan ruimte op. 2x80GB in RAID0 + 1, 40GB Schijfje welke alle serverinfo backupped om het uur. (Draait een gameserver & torrent downloader -legaal alleen DVD's en/of Spellen welke ik al heb- op)
[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 17-06-2010 23:31 ]
Ik zou het zo doen. Die i7 930 schijnt beter over te klokken te zijn (volgens reviews) en is amper duurder en twee HD5850's in crossfire lijkt me ook sneller. Voeding mag iets minder, deze trekt het ook met gemak.
1 | Intel Core i7 930 | € 268,- | € 268,- |
1 | Corsair HX750W | € 128,35 | € 128,35 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB | € 199,98 | € 199,98 |
1 | Corsair Dominator TR3X6G1600C8D | € 184,06 | € 184,06 |
1 | Asrock X58 Extreme3 | € 183,- | € 183,- |
2 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 271,- | € 542,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.409,18 |
offtopic:
prachtige kast trouwens, die HAF X
prachtige kast trouwens, die HAF X
Verwijderd
Nou als ik eerlijk ben heb in 8 jaar minimaal 9 HD's versleten (vraag me niet hoeD4NG3R NL schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:30:
Yup, maar hoe groot is de kans dat een HDD direct kapot gaat? Heb nu al bijna 6 jaar 2, 80GB HDDs -oude PC- welke nog steeds -24/7- draaien in RAID0.
deze setup ziet er zeker goed uit!D4NG3R NL schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:06:
[...]
Wat dacht je hier van?
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 59,74 € 59,74 3 Dell Professional P2310H € 200,- € 600,- 1 Sony Optiarc AD-5240S Zwart € 18,65 € 18,65 1 Cooler Master HAF X € 156,69 € 156,69 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 29,90 € 29,90 1 Seasonic M12II Bronze 520W € 74,43 € 74,43 1 OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1600LV4GK € 109,68 € 109,68 1 AMD Phenom II X6 1055T € 179,- € 179,- 1 Asrock 890GX Extreme3 € 111,50 € 111,50 1 Sapphire HD5970 2GB GDDR5 PCI-E € 565,26 € 565,26 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.904,85
AMD Sixcore welke zich gemakkelijk tot 3.4Ghz+ laat gaan, geen SSD & High-End luchtkoeling IPV Basis waterkoeling -prestaties van de Mugen II zijn vergelijkbaar met die van een H50. Zeer goede luchtkoeler!-
HD5970 kan je makkelijk zelf klokken tot de snelheden van de 20 euro duurdere OC' edition.. het is PRECIES dezelfde kaart -zelfde koeler, zelfde chips ect- alleen standaard ietsje sneller gemaakt...
maar ik heb een beetje schrik van die AMD cpu, ik heb namelijk altijd al een intel gehad. Maar als deze prijskwaliteit beter is zou ik niet mogen twijfelen.
Het moederbord vind ik zeer goed buiten dat het alleen maar dual channel ram aankan. Is 4gig ram niet net te weinig? de pc zou in de toekomst ook nog upgradeble moeten zijn.
4 GB RAM is niet te weinig, iig niet voor dagelijks gebruik / gamen... En met 600 euro besparing op het systeem dat je zelf postte kan je nog wat leuks doen!thibaultvdb schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 07:22:
[...]
deze setup ziet er zeker goed uit!
maar ik heb een beetje schrik van die AMD cpu, ik heb namelijk altijd al een intel gehad. Maar als deze prijskwaliteit beter is zou ik niet mogen twijfelen.
Het moederbord vind ik zeer goed buiten dat het alleen maar dual channel ram aankan. Is 4gig ram niet net te weinig? de pc zou in de toekomst ook nog upgradeble moeten zijn.
ja, de besparing zit zeker goed 
waarvoor maakt ram dan juist uit?
als ik het goed bekijk dan is deze setup niet echt trager in games dan diegene die ik eerst voorstelde niet?
en ik denk dat ik toch wel voor de H50 ga gaan, puur om niet zo'n grote blok op de cpu te hebben, en om de case er een beetje netjes uit te doen zien.
en misschien dat ik er later een ssd'tje insmijt, als ze wat goedkoper zijn geworden ;-)
waarvoor maakt ram dan juist uit?
als ik het goed bekijk dan is deze setup niet echt trager in games dan diegene die ik eerst voorstelde niet?
en ik denk dat ik toch wel voor de H50 ga gaan, puur om niet zo'n grote blok op de cpu te hebben, en om de case er een beetje netjes uit te doen zien.
en misschien dat ik er later een ssd'tje insmijt, als ze wat goedkoper zijn geworden ;-)
dual channel werkt ook prima, het heeft zelfs een overvloed aan bandbreedte voor moderne CPU's dus triplechannel voegt bijna niets toe, behalve meer kosten. In sommige gevallen waarbij je veel bandbreedte nodig hebt haal je een paar % winst maar dat is de moeite niet waard.
ok, deze gaat het dan worden 
nog 1 vraagje: is de power supply sterk genoeg voor een overclockte X6 en overclockte 5970?
nog 1 vraagje: is de power supply sterk genoeg voor een overclockte X6 en overclockte 5970?
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 59,52 | € 59,52 |
1 | Sapphire HD5970 2GB GDDR5 PCI-E | € 561,33 | € 561,33 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.939,51 |
Die voeding kan met gemak 550w constant leveren, en een goede A merk voeding van 500W zou dat systeem ook aan moeten kunnen.thibaultvdb schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:34:
ok, deze gaat het dan worden
Dan steek je er gewoon nog een keer 4GB bij?thibaultvdb schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 07:22:
[...]
deze setup ziet er zeker goed uit!
De meeste spellen tegenwoordig trekken hooguit 2 - 3GB Ram & Triple T.O.V Dual channel levert weinig meer op als kosten. Het is een leuk extra'tje. Maar niet bijzonder genoeg om meteen 50 euro meer in een processor te steken.
Je weet dat je case 4 fans heeft & dat je er dan waterkoeling wilt doen? Heb je denk ik meer baat bij een Scythe Mugen II. Rev B. Met name met de zeer goede airflow van de HAF X.
[ Voor 155% gewijzigd door D4NG3R op 18-06-2010 09:50 ]
offtopic:
Had een edit moeten zijn
Had een edit moeten zijn
[ Voor 92% gewijzigd door D4NG3R op 18-06-2010 09:49 ]
Ok, dit word hem dan:
Wat ga ik met alle fans doen:
Scythe Mugen II krijgt nog een 2e fan (zelfde als er al op zit).
CM690 komt zelf al met 3 standaard fans die ik goed vind, onderin komen 2, 120MM fans (de andere 2 scythe fans) bovenin komt nog een 2e 140MM fan (recom)
Er kan nog 20 euro meer worden geinvesteerd (inclusief verzendkosten max 700 euro) alles wat er mist aan het lijstje heb ik zelf al (2GB en goedkope vidkaart uit het lijstje worden geruild met die uit een andere PC. dan zit er 4GB DDR3 1333Mhz + een HD5770 in deze PC). Dus kom maar op met aanpassinkjes..
Het liefst neem ik een ander scherm, maar ben hier niet echt thuis in. Vereisten: Minimaal 1 DVI-D poort + een VGA of HDMI poort. Als er een HDMI poort op zit moeten er ook speakers in zitten (IVM xbox-360 welke er ook achter komt te hangen).
1 | BenQ G2220HD | € 128,- | € 128,- |
1 | Sony Optiarc AD-5260S Zwart | € 17,33 | € 17,33 |
2 | Nexus Wire Grill 120 mm | € 1,46 | € 2,92 |
1 | Recom RC-14025B , 140mm | € 7,20 | € 7,20 |
1 | Scythe Fanclips / 2 stuks, 120mm | € 2,18 | € 2,18 |
3 | Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm | € 6,15 | € 18,45 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 48,68 | € 48,68 |
1 | Asrock 880G Extreme3 | € 100,03 | € 100,03 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 650,17 |
Wat ga ik met alle fans doen:
Scythe Mugen II krijgt nog een 2e fan (zelfde als er al op zit).
CM690 komt zelf al met 3 standaard fans die ik goed vind, onderin komen 2, 120MM fans (de andere 2 scythe fans) bovenin komt nog een 2e 140MM fan (recom)
Er kan nog 20 euro meer worden geinvesteerd (inclusief verzendkosten max 700 euro) alles wat er mist aan het lijstje heb ik zelf al (2GB en goedkope vidkaart uit het lijstje worden geruild met die uit een andere PC. dan zit er 4GB DDR3 1333Mhz + een HD5770 in deze PC). Dus kom maar op met aanpassinkjes..
Het liefst neem ik een ander scherm, maar ben hier niet echt thuis in. Vereisten: Minimaal 1 DVI-D poort + een VGA of HDMI poort. Als er een HDMI poort op zit moeten er ook speakers in zitten (IVM xbox-360 welke er ook achter komt te hangen).
[ Voor 255% gewijzigd door D4NG3R op 18-06-2010 14:40 ]
pff, ik weet het toch nog niet zo goed hoor, met die AMD X6, ik lees overal dat de i7 920 op zowat elk vlak beter presteert.
en ik heb ergens gelezen dat het moederbord niet 2 keer x16 pci support.
dus ik zou geen 2 ati's in crossfire kunnen draaien?
heb zelf ook de 1055t X6 binnen sinds gister. Werkt super en benchmark wisselen nogal bij de ene is de X6 sneller ander doet de i7 het weer iets beter. Dus heb afweging gemaakt prijs/kwaliteit en dus voor de X6 gegaan.
heb zelf de x6 op Asrock 890FX deluxe3 en die ondersteund gewoon crossfire x16
heb zelf de x6 op Asrock 890FX deluxe3 en die ondersteund gewoon crossfire x16
LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38
ik twijfel zeer sterk tussen het vorige systeem, en dit systeem.
(ik heb de indruk dat dit meer future proof is, ondersteunt ook nvidia sli etc. )
en kan ik bijvoorbeeld later 1 2gb stickje bijsteken voor tripple channel 1600 ram?
(ik heb de indruk dat dit meer future proof is, ondersteunt ook nvidia sli etc. )
en kan ik bijvoorbeeld later 1 2gb stickje bijsteken voor tripple channel 1600 ram?
1 | Corsair Hydro Series H50 | € 68,25 | € 68,25 |
1 | Intel Core i7 920 | € 209,75 | € 209,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.058,35 |
Klopt het bord support 2x8 maar daar heb je voorlopig ook voldoende aan hoor. Zelfs bij 2x 5870 ga je het verschil met 2x16 nauwlijks merken!!thibaultvdb schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:19:
pff, ik weet het toch nog niet zo goed hoor, met die AMD X6, ik lees overal dat de i7 920 op zowat elk vlak beter presteert.
Qua futureproof ben je ook met amd waarschijnlijk beter af met de komende processors die ook op am3 socket passen (nog niet 100% zeker)
Heb zelf afgelopen week dit in mekaar gezet en bevalt me uitstekend!!
1 | Dell Ultrasharp U2410 | € 449,- | € 449,- |
1 | Antec Performance One P183 | € 114,17 | € 114,17 |
4 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m | € 6,- | € 24,- |
1 | Scythe Gentle Typhoon , 120mm | € 9,99 | € 9,99 |
1 | Antec CP-850 | € 106,46 | € 106,46 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G | € 111,60 | € 111,60 |
1 | Asus M4A89GTD PRO/USB3 | € 133,60 | € 133,60 |
2 | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 169,- | € 338,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.495,72 |
[ Voor 83% gewijzigd door rsvmark op 18-06-2010 16:42 ]
Heb je überhaupt wel gekeken naar dat systeem wat ik gepost heb? Twee HD5850's in crossfire, 6GB triple channel geheugen en een i7 930 die heel goed te overklokken is (dat wilde je toch?). Kietel hem naar de 4GHz en hij stampt die hele X6 tot moes. Maar je wilt nu opeens Eyefinity? Als je toch voor Intel kiest en een enkele videokaart, kun je ook voor de i7 860 + P55 moederbord + 4 of 8GB geheugen gaan en een HD5870 of HD5970 (vind ik toch minder dan twee HD5850's maar alla). Een X58 platform is alleen interessant voor dikke CFX/SLI configs en triple channel geheugen (wat dat betreft is dat het meest high-end en compatible met alles).thibaultvdb schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:34:
ik twijfel zeer sterk tussen het vorige systeem, en dit systeem.
in al mijn posts staat toch duidelijk 3x dell P2310H. en ik heb zeker naar jouw systeem gekeken, maar ik heb liever 1 videokaart ipv 2, dan kan ik er later (binnen 3 jaar ofzo) er een 2de 5970 bijprikken, en dan zal ik weer meekunnen met de games. ik ga waarschijnlijk gewoon eventjes doorsparen voor dit systeem, en dan kan ik een paar jaartjes probleemloos gamen, en dan later gewoon een 2de 5970 bijkopen.
Verwijderd
Je weet dat 2x een HD5890 quad crossfire word en dat quad crossfire niet heel lekker schaalt voor je geld. Daarbij alle problemen die je kan hebben met multi gpu kaarten ook verdubbeld ten opzichte van 2 kaarten. Daarbij eind van dit jaar is de HD6 serie er al, volgend jaar komt de HD7 serie, dan zijn we 2 jaar verder, dan wil je echt geen 2 jaar oude kaart er meer bij prikken.
Verwijderd
Je wil geen tweede 5970. Tegen de tijd dat je dat nodig hebt kan je alweer een veel snellere kaart ben nieuwere technieken die zuiniger is kopen, plus dat quad CrossFire echt slecht schaalt.thibaultvdb schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:19:
in al mijn posts staat toch duidelijk 3x dell P2310H. en ik heb zeker naar jouw systeem gekeken, maar ik heb liever 1 videokaart ipv 2, dan kan ik er later (binnen 3 jaar ofzo) er een 2de 5970 bijprikken, en dan zal ik weer meekunnen met de games. ik ga waarschijnlijk gewoon eventjes doorsparen voor dit systeem, en dan kan ik een paar jaartjes probleemloos gamen, en dan later gewoon een 2de 5970 bijkopen.
Over het algemeen geldt dat je CrossFire gelijk of binnen ongeveer een half jaar moet doen, anders ben je beter uit met een andere oplossing.
ok,dus jullie zeggen, kies voor de 1055T met het asrock mb en 1 5970 en 4gig ram en koop binnen paar jaar de nieuwe ati 6 serie? of gaat jullie voorkeur toch naar een I7 920 of 930 met een high-end moederbord en 6gig ram?
Het is allemaal redelijk verwarrend
Het is allemaal redelijk verwarrend
Maar een derde HD5870 schaalt nog best redelijk. Dus een HD5890 en een HD5870.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:21:
Je weet dat 2x een HD5890 quad crossfire word en dat quad crossfire niet heel lekker schaalt voor je geld. Daarbij alle problemen die je kan hebben met multi gpu kaarten ook verdubbeld ten opzichte van 2 kaarten. Daarbij eind van dit jaar is de HD6 serie er al, volgend jaar komt de HD7 serie, dan zijn we 2 jaar verder, dan wil je echt geen 2 jaar oude kaart er meer bij prikken.
dan gaat het den deze worden, ik heb 3x dell P2210H moeten nemen omdat opeens de prijzen van de 2310 verdwenen zijn. Nog één laatste vraagje, hoe kan ik dit nu allemaal samen bestellen? Het zou naar belgie verstuurd moeten worden, en betaald worden met het btw nummer van mijn vader zijn bedrijf (dan hoef ik geen btw te betalen).
edit: jullie zijn echt zeker dat de 520w het gaat trekken hé ;-) ?
3 | Dell Professional P2210H | € 171,- | € 513,- |
1 | Corsair Hydro Series H50 | € 68,25 | € 68,25 |
1 | Asrock 890GX Extreme3 | € 109,50 | € 109,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.831,40 |
zeker tot ongeveer 3.3 ghz, misschien hoger. ook ga ik waarschijnlijk de 5970 overclocken maar dat ben ik nog niet zeker.
Verwijderd
Ik vroeg het omdat die 1055T vooral z'n geld waard is al je 'm gaat overclocken
Zonder is het een aardige chip, met overclock kan je een flinke bang-for-the-buck krijgen. Met een beetje mazzel moet meer dan 3,3 ook nog goed haalbaar zijn hoor. Maarja, je weet het, geen garanties bij overclocken.
Met een beetje mazzel haal je de 4Ghz ook wel met een corsair H50Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:16:
Ik vroeg het omdat die 1055T vooral z'n geld waard is al je 'm gaat overclockenZonder is het een aardige chip, met overclock kan je een flinke bang-for-the-buck krijgen. Met een beetje mazzel moet meer dan 3.3 ook nog goed haalbaar zijn hoor. Maarja, je weet het, geen garanties bij overclocken.
Ik wou net zeggen want als de zes kernen niet gebruikt worden, is hij niet meer dan een Athlon II. Zoals we gezien hebben in reviews, is een Phenom II pas interessant op hele hoge kloksnelheden, op dezeflde kloksnelheid preseteert ie hetzelfde in games, dat betekent overklokken. Voordeel is dat je alle kernen overklokt, nadeel is dat ie constant staat te loeien op die snelheid en ie enorm warm wordt, dus ook als je niks doet (ik weet niet hoe het met de turbo modus zit, of dat hetzelfde werkt als bij Intel, dus met terugklokken en kernen uitschakelen). Sowieso, hoe hoger de resolutie, hoe minder de processor de bottleneck wordt en de meeste games (zelfs de meest moderne) hebben al genoeg aan een snelle dual core. Dus ja, enkel door zijn prijs wordt ie aangeraden maar het is totaal overbodig, twee of vier snelle kernen is meer dan voldoende. Bovendien, ik weet niet wat je verder aan programma's doet maar een Intel scoort toch echt beter in de meeste toepassingen, is gewoon een veel snellere processor door totaal andere technologie, maar enkel en alleen als die zes kernen worden gebruikt in programma's die er gebruik van maken, heb je er baat bij maar dat is niet meer dan logisch. Dus ook al zou je hem overklokken, je moet het niet voor gamen doen want dat voegt niks toe op hoge instellingen en toeters en bellen aan (uitzonderingen dar gelaten want er zijn wel games die erg processor afhankelijk zijn maar dan heb je vaak weer niet zo'n snelle videokaart nodig).
Dat heb ik dan gemist.thibaultvdb schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:19:
in al mijn posts staat toch duidelijk 3x dell P2310H.
Mja, zou ik niet doen want dan zijn er allang nieuwere kaarten.dan kan ik er later (binnen 3 jaar ofzo) er een 2de 5970 bijprikken
Wil iemand A.U.B nog op mijn reply reageren
?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34202145
Hallo,
Ik had een pc'tje samengesteld (zoals hier gepost). Geen reacties gehad, dus er zal wel niet teveel op aan te merken zijn (of mijn muur van tekst schrok een beetje af
).
Ik heb nu wat kleine dingetjes aangepast, heb gelezen dat voor crossfire van de HD5770 een 600W voeding aangeraden wordt, daarom maar de OCZ ModXStream Pro 600W gedaan. Zat nog te twijfelen om als processor iets goedkoper te gaan met de AMD Athlon II X4 640, maar ik ga toch voor de phenom II.
Nu heb ik nog één vraagje, is er een verschil in kwaliteit en/of prestaties tussen de verschillende merken van de HD 5770? Ik vind Asus, club 3D, MSI, enz. Ben nu maar voor de club 3D gegaan, aangezien die het goedkoopst is
Ik had een pc'tje samengesteld (zoals hier gepost). Geen reacties gehad, dus er zal wel niet teveel op aan te merken zijn (of mijn muur van tekst schrok een beetje af
Ik heb nu wat kleine dingetjes aangepast, heb gelezen dat voor crossfire van de HD5770 een 600W voeding aangeraden wordt, daarom maar de OCZ ModXStream Pro 600W gedaan. Zat nog te twijfelen om als processor iets goedkoper te gaan met de AMD Athlon II X4 640, maar ik ga toch voor de phenom II.
Nu heb ik nog één vraagje, is er een verschil in kwaliteit en/of prestaties tussen de verschillende merken van de HD 5770? Ik vind Asus, club 3D, MSI, enz. Ben nu maar voor de club 3D gegaan, aangezien die het goedkoopst is
1 | LG W2253V-PF | € 157,22 | € 157,22 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 68,- | € 68,- |
1 | Creative Inspire T3130 | € 36,- | € 36,- |
1 | Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty) | € 14,- | € 14,- |
1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 28,65 | € 28,65 |
1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 65,50 | € 65,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 97,32 | € 97,32 |
1 | Asrock 870 EXTREME3 | € 88,93 | € 88,93 |
1 | Club3D HD5770 (CGAX-57724I) | € 139,90 | € 139,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 953,64 |
Die ModXStream is niet zo'n goede voeding ik zou eerder kijken naar bijvoorbeeld een Antec TP-550.Oude Willem schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:20:
Hallo,
Ik had een pc'tje samengesteld (zoals hier gepost). Geen reacties gehad, dus er zal wel niet teveel op aan te merken zijn (of mijn muur van tekst schrok een beetje af).
Nu heb ik nog één vraagje, is er een verschil in kwaliteit en/of prestaties tussen de verschillende merken van de HD 5770? Ik vind Asus, club 3D, MSI, enz. Ben nu maar voor de club 3D gegaan, aangezien die het goedkoopst is![]()
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 59,52 € 59,52 1 LG W2253V-PF € 157,22 € 157,22 1 Sony Optiarc AD-7240S Zwart € 19,70 € 19,70 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 68,- € 68,- 1 Creative Inspire T3130 € 36,- € 36,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 29,90 € 29,90 1 Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty) € 14,- € 14,- 1 Logitech MX518 Optical Gaming Mouse € 28,65 € 28,65 1 OCZ ModXStream Pro 600W € 65,50 € 65,50 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 97,32 € 97,32 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 149,- € 149,- 1 Asrock 870 EXTREME3 € 88,93 € 88,93 1 Club3D HD5770 (CGAX-57724I) € 139,90 € 139,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 953,64
Verwijderd
Ik denk dat die discussie voor een 976.346.432.563.734.178ste keer voeren niet veel toevoegt, behalve een shitload aan posts aan dit topicchim0 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:02:
Ik wou net zeggen want als de zes kernen niet gebruikt worden, is hij niet meer dan een Athlon II. Zoals we gezien hebben in reviews, is een Phenom II pas interessant op hele hoge kloksnelheden, op dezeflde kloksnelheid preseteert ie hetzelfde in games, dat betekent overklokken. Voordeel is dat je alle kernen overklokt, nadeel is dat ie constant staat te loeien op die snelheid en ie enorm warm wordt, dus ook als je niks doet (ik weet niet hoe het met de turbo modus zit, of dat hetzelfde werkt als bij Intel, dus met terugklokken en kernen uitschakelen). Sowieso, hoe hoger de resolutie, hoe minder de processor de bottleneck wordt en de meeste games (zelfs de meest moderne) hebben al genoeg aan een snelle dual core. Dus ja, enkel door zijn prijs wordt ie aangeraden maar het is totaal overbodig, twee of vier snelle kernen is meer dan voldoende. Bovendien, ik weet niet wat je verder aan programma's doet maar een Intel scoort toch echt beter in de meeste toepassingen, is gewoon een veel snellere processor door totaal andere technologie, maar enkel en alleen als die zes kernen worden gebruikt in programma's die er gebruik van maken, heb je er baat bij maar dat is niet meer dan logisch. Dus ook al zou je hem overklokken, je moet het niet voor gamen doen want dat voegt niks toe op hoge instellingen en toeters en bellen aan (uitzonderingen dar gelaten want er zijn wel games die erg processor afhankelijk zijn maar dan heb je vaak weer niet zo'n snelle videokaart nodig).
Trouwens, puur voor gamen heb je aan een Athlon of een Phenom II X4 meer waar voor je geld dan met eender welke Intel. Maarja, veel mensen doen ook nog andere zaken met hun PC, al is het maar af en toe, dus dan gaan andere factoren meespelen.
4 GHz valt toch onder meer dan 3,3?Redblader schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:30:
Met een beetje mazzel haal je de 4Ghz ook wel met een corsair H50
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 19:30 ]
Ik las er wel goede dingen over, maarja wel in user reviews. Ik zie dat die voeding 550W is, dat is dus wel genoeg voor een crossfire hd5770 (wat ik nu nog niet doe, maar misschien in de toekomst)? Ik had er juist een van 600W gekozen boven de Seasonic M12II Bronze 520W omdat AMD dat vermogen aanraadde.Redblader schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:24:
[...]
Die ModXStream is niet zo'n goede voeding ik zou eerder kijken naar bijvoorbeeld een Antec TP-550.
Nou het wordt wel erg krap met overklok, dus zou deze nemen: pricewatch: Seasonic M12II 620Wthibaultvdb schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:48:
AMD Nieuwsdiscussie
Waarom ga je voor die voeding? (zie trouwens geen vraag)D4NG3R NL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:10:
Wil iemand A.U.B nog op mijn reply reageren?
AMD Nieuwsdiscussie
Meer als vraag van: Hoe is dit systeem, wat is er slecht aan. Wat kan er beter & wat kan ik met die 20 euro extra doen?-The_Mask- schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:15:
[...]
Waarom ga je voor die voeding? (zie trouwens geen vraag)
Kwaliteits verschil is maar klein, verschil het hem vooral in de koeler en het sommige kaarten ondersteunen voltage verhoging van de GPU.Oude Willem schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:20:
AMD Nieuwsdiscussie
Mijn Samsung 2443BW is 'zo goed als binnen" hij ligt bij het postkantoor omdat ze het bij TNT altijd flikken om langs te komen als ik net even niet thuis ben haha 
Morgen ophalen en eens bekijken dus
Morgen ophalen en eens bekijken dus
Ik doe ook aan videobewerking in adobe after effects en zo van die dingen dus misschien heb ik nog wel iets aan die 6 cores.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:27:
[...]
Ik denk dat die discussie voor een 976.346.432.563.734.178ste keer voeren niet veel toevoegt, behalve een shitload aan posts aan dit topic
Trouwens, puur voor gamen heb je aan een Athlon of een Phenom II X4 meer waar voor je geld dan met eender welke Intel. Maarja, veel mensen doen ook nog andere zaken met hun PC, al is het maar af en toe, dus dan gaan andere factoren meespelen.
[...]
4 GHz valt toch onder meer dan 3,3?
Dit topic is gesloten.