[BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste
Acties:
  • 81.277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:26
Middelste 3 dan ;)
Je laatste link was er nog niet toen ik mijn reactie had geplaatst

[ Voor 56% gewijzigd door Redblader op 24-05-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Redblader schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:43:
Madrox je laatste 3 links werken niet
De middelste drie..lol
Ze doen het weer.

ps: vandaar.....lol :+

[ Voor 35% gewijzigd door Madrox op 24-05-2010 12:50 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Madrox schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:22:
[...]

Kan allemaal waar zijn. Alleen, hier word het spel nog veel uitvoeriger getest;
met een intel i7 920 en heel veel videokaarten.
De intel draait het super met de HD5870, ook op 1920x1200.
Geen woord over "choppie gameplay".
http://www.techspot.com/a...y2-performance/page5.html
Zie niet wat je hier aan hebt hier vergelijken ze alleen verschillende videokaarten.
Verder merkt COD heel terecht op, dat de min FPS drastisch omhoog gaat bij de onverklokte i5 750.
Maw; het moet haast wel een glitch zijn. Anders kan ik het niet verklaren. Dat JIJ daar een oordeel aan hangt, mag; maar vind ik iig niet terecht.
Dus dan is de Xeon ook een glitch?
Ja leuk, maar alle reviews met normale instellingen wijzen toch echt de Phenom II X6 aan, dat jij de Core i5 750 als winnaar uit roept omdat die wint in de meeste tests, maar dit duidelijk nietszeggend is door de instellingen die de meesten gebruiken moet jij weten. Maar denk dat je één van de weinigen bent die dat zal vinden. Dus ik vraag mij echt af waarom jij afgaat op reviews met instellingen die nergens over gaan en de goede reviews af gaat kraken op kleine dingen zoals het niet helemaal noemen van de specs. Dan kun je net zo goed de reviews die de specs wel noemen ook gaan afkraken omdat je niet zeker weet als dat wel klopt.
Maar mag ik vragen waarom je hier maar op blijft terugkomen. Vind je dat we geen Intel's meer mogen aanbevelen, omdat jij vind dat de AMD beter is ? Want die indruk wek je.
Nee, dit is een BBG voorals je het even vergeten was.
Enne, je probeert misschien handig deze vraag te ontwijken, waar ik nog steeds geen antwoord op heb :
Ik heb nooit een vraag gezien en waarom kom je steeds met dat stukje van Techradar dat is niet eens een review te noemen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:10:
[...]

Zie niet wat je hier aan hebt hier vergelijken ze alleen verschillende videokaarten.
Met een intel i7 920. De reviewer rep met geen woord over framedrops icm de HD5850/70.
Een indicatie misschien ?
Dus dan is de Xeon ook een glitch?
Heb ik idd geen verklaring voor . Je weet constant de punten erbij te pakken, die jouw verhaal kracht aandoen;
Je gaat nooit eens in, op iets waar ik op duid:
van min 17 naar min47 ; hoe verklaar je dat dan ?
Ja leuk, maar alle reviews met normale instellingen wijzen toch echt de Phenom II X6 aan
Alle ? je bedoelt die 1 1/2 site die ik van jou gekregen heb. Met resultaten, die ergens anders er helemaal anders uitzien. Die jij dan afdoet als "geen review" maar ik moet wel jouw linkje 100% geloven, wat ook een mager aftreksel is en erger nog; geen woord rept over de setup van de Intel's ?
dat jij de Core i5 750 als winnaar uit roept omdat die wint in de meeste tests
Jij roept winnaars uit, The Mask. Ik betwist dat alleen. Er is geen duidelijke winnaar.
Dat zeg ik de hele tijd, maar dat wil je niet horen.
maar dit duidelijk nietszeggend is door de instellingen die de meesten gebruiken moet jij weten. Maar denk dat je één van de weinigen bent die dat zal vinden. Dus ik vraag mij echt af waarom jij afgaat op reviews met instellingen die nergens over gaan en de goede reviews af gaat kraken op kleine dingen zoals het niet helemaal noemen van de specs. Dan kun je net zo goed de reviews die de specs wel noemen ook gaan afkraken omdat je niet zeker weet als dat wel klopt.
De laatste reviewers komen iig betrouwbaarder over. Maar als je het zwart/wit wil stellen; kan je geen enkele review vertrouwen; bijna allemaal hebben ze sponsors. Tot nu toe heb ik al verschillende malen op fouten gewezen in reviews, dingen die niet kloppen. Het is helemaal niet er om kritisch te zijn. De schapen hollen achter de herder aan; als makke schapen. Dat ik dan de "Don Quchot" in het geheel ben, wil nog niet zeggen dat ik er naaswt zit.
Of gelijk heb natuurlijk. Maar wat jij zegt, hoor ik al die reviewers niet zeggen; dus ik denk eerder dat jij bij die minderheid hoort die scheeuwt hoe geweldig die AMD wel niet is. Bij Anadtech trouwens, word al AA en meduim settings gebruikt en ook daar zie ik niet terug wat jij beweert. Laat de echte, diepe reviews met veel games en verschillende reso's etc dat maar eens aantonen dan. Ik heb ze nog niet gezien.
Ik heb nooit een vraag gezien en waarom kom je steeds met dat stukje van Techradar dat is niet eens een review te noemen.
Mjah, net als jouw halfbakken review reken ik dit ook goed. Maar goed, er zullen vast nog meer reviews komen, krijgen we daar misschien nog antwoord op.

Tot die tijd blijf ik Intel's aanbevelen als dat past. AMD's wanneer dat past. Net zolang tot
er meer duidelijkheid is over wie er nou echt sneller is. Voorlopig zet ik mijn geld op Intel, maar de marge is iid
niet groot.

ps: Weer een foutje ontdekt bij Tweaktown, ze melden de test op 1920x1200, het plaatje met de settings zegt 1920x1080

En nog een review van hetzelfde spel, core i5 750 staat er ook tussen, met HD5870 en zover ik zie exact dezelfde settings; min 25 average 46.6
De AMD Phenom II X4 965 doet het iets beter met min 27 en average 48.7

De gemiddeldes liggen bij de laatste een stuk lager, wat waarschijnlijk komt door een oudere Catalist driver . (8.7 vs 10.3) Wat meteen de vraag oproept; ligt die lage FPS wel aan de CPU of heeft de nieuwe videokaart driver daar iets mee van doen. Of omdat "TM off" staat (turbo mode?) van de core i5 750.

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 24-05-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Veel verschillende resultaten he. Die laatste review die je aangeeft ^ doet de i5 het weer niet zo super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

CoB schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:20:
Veel verschillende resultaten he. Die laatste review die je aangeeft ^ doet de i5 het weer niet zo super goed.
Tm = off ;)
-The_Mask- schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:03:
Ik geef het op sommigen willen het gewoon niet zien.
Jawel, we zien een "fata morgana" :+

[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 24-05-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

-The_Mask- schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:03:
Ik geef het op sommigen willen het gewoon niet zien.
Vertel eens in een paar zinnetjes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 16:27
Madrox schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:51:
[...]

Tm = off ;)

[...]

Jawel, we zien een "fata morgana" :+
Het lijkt me beter dat jullie deze onnodige ruzie staken, want we zijn hier toch om adviezen te geven.
CoB schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:02:
[...]

Zoek wat reviews over de nieuwe X6 van amd ivm de i5 750 of de i7 860. Dan zul je zien dat de X6 er mooi tussen valt.

[ Voor 32% gewijzigd door karstnl op 24-05-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
CoB schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:02:
Dat heb ik al een paar keer gedaan, maar ja hier komt die weer.

Er zijn heel wat reviews die de Phenom II X6 testen in games, maar bijna al deze reviews kun je direct wel in de prullenbak gooien omdat de instellingen totaal niet realistisch zijn. Veel te lage game instellingen, dat gebruikt gewoon zo goed als niemand in het echt en geeft ook nog eens een totaal vertekend beeld.
Er zijn echter wel reviewsites die het wel begrijpen en die testen op normale instellingen (1920x1200 of 1920x1080 met 2xAA of 4xAA) en deze sites nemen ook nog de minimale fps mee. In principe is dit eigenlijk iets wat je gewoon altijd moet doen, want het is natuurlijk wel leuk dat de gemiddelde fps op 60 ligt, als er gewoon stukken van 20fps bij zitten dan speelt het als nog voor geen meter.
Test je dus op deze instellingen dan zie je dat de Phenom II X6 het meestal wint van een Core i5 en zelfs van een Core i7 en al zou het stuivertje wisselen zijn tussen de Core i5 750 en de Phenom II X6 1055T, dan nog is de Phenom II X6 1055T de veel betere keuze omdat de mobo's veel goedkoper zijn (platform dus ook) en omdat de Phenom II X6 1055T twee cores extra heeft waardoor het verschil in de toekomst alleen maar groter wordt. (programma's en games worden immers steeds meer/beter geschreven voor multicore)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:26:
[...]

Dat heb ik al een paar keer gedaan, maar ja hier komt die weer.

Er zijn heel wat reviews die de Phenom II X6 testen in games, maar bijna al deze reviews kun je direct wel in de prullenbak gooien omdat de instellingen totaal niet realistisch zijn. Veel te lage game instellingen, dat gebruikt gewoon zo goed als niemand in het echt en geeft ook nog eens een totaal vertekend beeld.
Zo gaat dat altijd met cpu reviews.
Er zijn echter wel reviewsites die het wel begrijpen en die testen op normale instellingen (1920x1200 of 1920x1080 met 2xAA of 4xAA) en deze sites nemen ook nog de minimale fps mee. In principe is dit eigenlijk iets wat je gewoon altijd moet doen, want het is natuurlijk wel leuk dat de gemiddelde fps op 60 ligt, als er gewoon stukken van 20fps bij zitten dan speelt het als nog voor geen meter.
Helemaal met je eens wat de testprocedure zou moeten zijn. Alleen zo jammer, dat die 2 sites waarmee je aankomt zetten, niet bepaald professioneel overkomen. Waarom wel het AMD systeem volledige toelichten bijv., en geen woord over de intel systemen. Vind ik slordig. Verder heeft 1 van je sites, alleen 1090T benchmarks; die jij 1 op 1 afzet tegenover de i5 750; onterecht, de klok van de 1055t ligt 400mhz lager. Ook testen ze maar een heel beperkt aantal spellen. Geeft ook al snel een vertekend beeld . Bovendien negeer je ook nog eens Anandtech, die wel met redelijk settings getest heeft en waar niks naar voren komt, van wat jij meent te zien bij die andere twee; die , sorry dat ik het zeg; niet de Status bijv. als Anandtech hebben.
Test je dus op deze instellingen dan zie je dat de Phenom II X6 het meestal wint van een Core i5
De Phenom II X6 1090T ja, die doet het niet slecht. Er zijn er twee, ik zeg het nog maar even!
en al zou het stuivertje wisselen zijn tussen de Core i5 750 en de Phenom II X6 1055T,
Sorry hoor. De stuivertjes valllen vooral bij de i5 750
dan nog is de Phenom II X6 1055T de veel betere keuze omdat de mobo's veel goedkoper zijn (platform dus ook) en omdat de Phenom II X6 1055T twee cores extra heeft waardoor het verschil in de toekomst alleen maar groter wordt. (programma's en games worden immers steeds meer/beter geschreven voor multicore)
En dat maakt de keus idd wat lastiger. Dat is ook wat ik al de hele tijd zeg. Maarja, dat vind je niet genoeg.
Wel, dat is niet mijn probleem. De i5 750 is een geduchte tegenstander van de AMD 1055T, dat mag, als je
al die reviews erop na pluist; duidelijk zijn. Tja, en als over drie a vier jr die fantantische multithreaded software er is; kijken we wel verder.....

Ook heb ik je de kans gegeven om je stelling te verdedigen; maar als ik eerlijk ben; ik heb er weinig van gezien.
Ondertussen heb ik tal van reviews, gebruikerservaringen, game benchmarks etc erbij gehaald die iets anders laten zien en horen dan wat jij beweerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 24-05-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 18:10
ik hoop toch dat we over 3/4 jaar niet meer naar i5 750s en phenom II 1050T's gaan kijken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is precies het relaas dat ik eerder hier al een keer heb gehouden, maar helaas schijn je het niet te mogen zeggen. Het hangt een beetje van de game af, maar als je kijkt naar minimum framerates blijkt de X6 het gewoon heel vaak heel aardig te doen. Qua gemiddelde en maximum framerates is het vaak stuivertje wisselen en hangt het van de review waar je naar kijkt af, maar dat scheelt altijd maar een paar frames. Nu weet ik wel dat ik liever een spel speel met veel hogere minimum framerates dan met 85 in plaats van 79 frames gemiddeld.
Otkurom schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:18:
ik hoop toch dat we over 3/4 jaar niet meer naar i5 750s en phenom II 1050T's gaan kijken hoor...
Toch wel fijn als je met je dure processor van nu over 3 jaar nog steeds lekker uit de voeten kan, toch? Sure, er zal veel sneller spul zijn, maar niet iedereen zit erop te wachten om iedere drie jaar verplicht te upgraden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
ja ok, maar als je er over 3 jaar over gaat nadenken dan heb je er nu niks meer aan, en wil je er over 3 jaar wel wat aan hebben, dan koop je waarschijnlijk direct een CPU die zowel de i5 als de 10**T lachend voorbij gaat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:19:
Dat is precies het relaas dat ik eerder hier al een keer heb gehouden, maar helaas schijn je het niet te mogen zeggen. Het hangt een beetje van de game af, maar als je kijkt naar minimum framerates blijkt de X6 het gewoon heel vaak heel aardig te doen. Qua gemiddelde en maximum framerates is het vaak stuivertje wisselen en hangt het van de review waar je naar kijkt af, maar dat scheelt altijd maar een paar frames. Nu weet ik wel dat ik liever een spel speel met veel hogere minimum framerates dan met 85 in plaats van 79 frames gemiddeld.

[...]

Toch wel fijn als je met je dure processor van nu over 3 jaar nog steeds lekker uit de voeten kan, toch? Sure, er zal veel sneller spul zijn, maar niet iedereen zit erop te wachten om iedere drie jaar verplicht te upgraden.
Dat is niet anders wat ik atijd al zeg; kijk maar eens hoe hoe goed de dualcores van Intel het nog doen in veel benchmarks; vooral bij hoge resoluties en Settings. De GPU's gaan harder werken, de CPU krijgt het wat rustiger...zo gaat dat; je krijgt een GPU bottleneck. Maar ach, wat is ene bottleneck als je 80+ FPS draait met 8xAA en 16xAF op 1920x1200 8)7
Otkurom schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:23:
ja ok, maar als je er over 3 jaar over gaat nadenken dan heb je er nu niks meer aan, en wil je er over 3 jaar wel wat aan hebben, dan koop je waarschijnlijk direct een CPU die zowel de i5 als de 10**T lachend voorbij gaat... ;)
Precies. Kijk niet teveel naar morgen; vooral als het koffiedik kijken is. Want ik noch The Mask kan je vertellen wanneer die geweldige multithreaded software er komt.

Daarom ga ik nu niet klakkeloos iedereen AMD's "verkopen". Omdat het gewoon niet zo eenvoudig is. de AMD is een leuke chip, nog meer als je gaat overklokken. Doe je dat niet, ach. Dan is het 50/50.

ps: @Camacha: definieer : maar als je kijkt naar minimum framerates blijkt de X6 het gewoon heel vaak heel aardig te doen. Want tot nu heb ik weinig van gezien. Heb je nog meer bronnen ?
Meer bronnen =meer bewijs . Zo simpel is het. Het bewijs waar je tot nu toe gekomen mee ben is gewoon mager en de reviews discutable. Dat mag je wel wegwuiven; het zijn wel harde feiten. Veel van de andere reviewers vertellen je van de naad tot de kous hoe de test pc's in elkaar steekt. Verder kan je al die sitest prima met elkaar vergelijken en ze laten toch over het algemeen hetzelfde beeld zien.

[ Voor 34% gewijzigd door Madrox op 24-05-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
wel grappig om jullie zo met elkaar te zien bekvechten trouwens (ik volg dit topic al een tijdje omdat ik zelf ook binnenkort nieuw systeempje ga aanschaffen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:24:
Precies. Kijk niet teveel naar morgen; vooral als het koffiedik kijken is. Want ik noch The Mask kan je vertellen wanneer die geweldige multithreaded software er komt.
Dat blijf je ook steeds maar roepen, 'je weet niet wat er komt'. Nee, niemand kan dat met absolute zekerheid zeggen, wie weet ramt een komeet ons morgen allemaal het bestaan uit. Maar als je naar de trend van het afgelopen jaar kijkt is multithreaded spul toch eindelijk zo langzamerhand overal aan het doordringen. De nieuwe CS programma's gebruiken het veel meer, steeds meer encoding maakt er gretig gebruik van en zelfs in de gamebenchmarks is duidelijk te zien dat moderne spellen steeds liever meer cores lusten.

Dus nee, het is geen koffiedik kijken, maar een beetje anticiperen op het vervolg huidige trends. Dan is het gewoon dom om daar niet een beetje rekening mee te houden. De i5 is nu in oudere spellen soms marginaal sneller, maar zodra er ook maar íets van die extra cores ingezet kan worden (en daadwerkelijk al wordt) blijft er natuurlijk niets over van die i5, hoe leuk het ding ook is.
Otkurom schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:23:
Je koopt toch nu een processor waar je ook dán wat aan wil hebben, of zie ik dat nu helemaal verkeerd? Ik koop bij voorkeur een processor die niet alleen nu uit de voeten kan en het heel aardig doet naast andere processors, maar dat ook zo lang mogelijk blijft doen. Het is dom om uitsluitend te kijken naar wat nú drie frames per seconde scheelt als je daar later minder goed mee weg komt.

Tegen die tijd maak je weer andere keuzes, maarja, daarvoor moet je dan wel weer een heel nieuw systeem kopen. Ik doe graag lang met m'n systeem, of ik zou het in ieder geval graag kunnen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
sigh, gaan ze weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:31:
[...]

Dat blijf je ook steeds maar roepen, 'je weet niet wat er komt'. Nee, niemand kan dat met absolute zekerheid zeggen, wie weet ramt een komeet ons morgen allemaal het bestaan uit. Maar als je naar de trend van het afgelopen jaar kijkt is multithreaded spul toch eindelijk zo langzamerhand overal aan het doordringen. De nieuwe CS programma's gebruiken het veel meer, steeds meer encoding maakt er gretig gebruik van en zelfs in de gamebenchmarks is duidelijk te zien dat moderne spellen steeds liever meer cores lusten.
Noem al die spellen dan eens op ? Waarom heeft de 1090T dan zoveel moeite om de quad van intel bij bij te houden ?
Dus nee, het is geen koffiedik kijken, maar een beetje anticiperen op het vervolg huidige trends. Dan is het gewoon dom om daar niet een beetje rekening mee te houden. De i5 is nu in oudere spellen soms marginaal sneller, maar zodra er ook maar íets van die extra cores ingezet kan worden (en daadwerkelijk al wordt) blijft er natuurlijk niets over van die i5, hoe leuk het ding ook is.
Zeg ik ergens dat het simpel is ? Nee.
Je koopt toch nu een processor waar je ook dán wat aan wil hebben, of zie ik dat nu helemaal verkeerd? Ik koop bij voorkeur een processor die niet alleen nu uit de voeten kan en het heel aardig doet naast andere processors, maar dat ook zo lang mogelijk blijft doen. Het is dom om uitsluitend te kijken naar wat nú drie frames per seconde scheelt als je daar later minder goed mee weg komt.
O ja, die quad core die nu goed meekomt en zelfs de six verslaat, gaat straks helemaal vernederd worden.
Sorry ik geloof daar niet in. Kijk naar de spellen; dual naar quad; max 30% performance winst.
Da tis de potentie die erin zit, als het al komen gaat.
Tegen die tijd maak je weer andere keuzes, maarja, daarvoor moet je dan wel weer een heel nieuw systeem kopen. Ik doe graag lang met m'n systeem, of ik zou het in ieder geval graag kunnen.
Prima toch, is ook een overweging om mee te nemen, Net als de andere overwegingen.
Waar het om draait(de) is dat The Mask stelt dat de 1055T nu al vaak sneller is in spellen en dat is pertinent NIET waar. Of je moet "vaak" herdefinieeren. Dat is het enige waar het mij omgaat. Voor de rest zijn we het in grote lijnen eens en snap ik al de ophef niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Madrox op 24-05-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel-z
  • Laatst online: 19-08 11:42
Hoi,

Dit wordt m na een paar discussie's hier.
Het doel is gamen, videobewerking en fotobewerking.

Nog tips misschien wat nog beter kan.
MB kies ik omdat deze bij de winkel waar ik alles koop op voorraadt is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 63,90€ 63,90
1LG W2253V-PF€ 156,-€ 156,-
1Sony AD-7240S€ 19,15€ 19,15
1Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart€ 76,75€ 76,75
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 29,90€ 29,90
1be quiet! L7 530W€ 50,90€ 50,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 97,08€ 97,08
1Conceptronic Multifunction front panel with eSATA€ 20,-€ 20,-
1AMD Phenom II X6 1055T€ 176,-€ 176,-
1Asrock 890GX Extreme3€ 104,33€ 104,33
1MSI R5850-PM2D1G-OC€ 264,95€ 264,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.058,96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Niel-z schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:42:
Hoi,

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.058,96
Ziet er netjes uit. Dat gaat wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Madrox zou je je DM open willen zetten of mij willen contacteren want ik zou iets willen vermelden wat niet echt in dit topic thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let er even op dat ik helemaal niet zeg dat de i5 of i7's geen interessante processoren zijn, maar wél dat het niet zo simpel is als een review erbij pakken en kijken welke hoger scoort als je een verstandige aankoop wil doen.
Madrox schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:40:
Noem al die spellen dan eens op ? Waarom heeft de 1090T dan zoveel moeite om de quad van intel bij bij te houden ?
Ik heb geen zin dezelfde discussie over en over te voeren, dit hebben we eerder gehad. Lees het als je het vergeten bent nog even terug.
Zeg ik ergens dat het simpel is ? Nee.
Zeg ík ergens dat het simpel is dan?
O ja, die quad core die nu goed meekomt en zelfs de six verslaat, gaat straks helemaal vernederd worden.
Sorry ik geloof daar niet in. Kijk naar de spellen; dual naar quad; max 30% performance winst.
Da tis de potentie die erin zit, als het al komen gaat.
Want 30% is een compleet te verwaarlozen winst :Y

Neem je trouwens ook even de winst van 2 cores tegenover 1 core mee? Wel zo eerlijk hè.
Waar het om draait(de) is dat The Mask stelt dat de 1055T nu al vaak sneller is in spellen en dat is pertinent NIET waar. Of je moet "vaak" herdefinieeren. Dat is het enige waar het mij omgaat. Voor de rest zijn we het in grote lijnen eens en snap ik al de ophef niet.
Mwah, ik heb toch al meerdere review gezien waarbij een 1055T/1090T het heel aardig doet. Dan heb ik het vooral over minimumwaarden, maar ook qua gemiddelde en maximum wil het allemaal niet verkeerd.

Het hangt er een beetje vanaf of je wil gaan overclocken of die 1055T interessant is als gamer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:48:
[...]

Ik heb geen zin dezelfde discussie over en over te voeren, dit hebben we eerder gehad. Lees het als je het vergeten bent nog even terug.
Daarom stop ik ermee, wan tje wil het gewoon niet begrijpen.
Want 30% is een compleet te verwaarlozen winst :Y

Neem je trouwens ook even de winst van 2 cores tegenover 1 core mee? Wel zo eerlijk hè.
Een potentieele winst is alles behalve een effectieve winst. Van twee naar vier = 30%, waarom moet je dan ineens
bij vier naar zes, 60% gaan rekenen ? Dan vergelijk je dual met six en niet quad met six.
Mwah, ik heb toch al meerdere review gezien waarbij een 1055T/1090T het heel aardig doet. Dan heb ik het vooral over minimumwaarden, maar ook qua gemiddelde en maximum wil het allemaal niet verkeerd.
Dat zegt the mask, ook. Heb twee reviews, een viertal spellen ofzo en beide discutabel. Ik zou zeggen, lees even terug; ik ga dit niet weer uitleggen. Kom met gedegen reviews, dan hebben we pas echt referentie materiaal.

Op opmerkelijke uitslagen en conflicterende cijfers krijg ik van hem geen fatsoenlijk antwoord; of beter gezegt; hij weet het ook niet. Als jij wel met gedegen verklaringen kan komen; be my guest.

ps: Cob; heb je aan de buddies toegevoegt.

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 24-05-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
maar jullie hebben het hier eigenlijk enkel over gamen, wat nou als je niet wil gaan OCen, maar wel constant 4 zware programma's op de achtergrond hebt draaien tijdens het gamen. Dan lijkt het me logisch dat je dan beter af bent met een hexacore toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Otkurom schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:56:
maar jullie hebben het hier eigenlijk enkel over gamen, wat nou als je niet wil gaan OCen, maar wel constant 4 zware programma's op de achtergrond hebt draaien tijdens het gamen. Dan lijkt het me logisch dat je dan beter af bent met een hexacore toch?
Asl je dat doet is die kans aanwezig. En zo zijn er meer voorbeelden. Maar goed, ik sluit niks uit; The Mask wel en dat is het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niel-z schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:42:
Hoi,

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.058,96
Je kan de 870 Extreme 3 ook nemen, dat scheelt je weer twee tientjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:55:
Daarom stop ik ermee, wan tje wil het gewoon niet begrijpen.
Grapjas. Ik leg je duidelijke dingen voor en als je er dan niet meer uitkomt ga je zeggen dat ik het niet wil begrijpen _O-
Een potentieele winst is alles behalve een effectieve winst. Van twee naar vier = 30%, waarom moet je dan ineens
bij vier naar zes, 60% gaan rekenen ? Dan vergelijk je dual met six en niet quad met six.
Feit is dat die winst er bij het van één naar twee cores gaan gewoon dik is, bij twee naar vier ook (en steeds meer met optimalisaties en spellen die meer en meer multithreaded zijn). De winst bij zes cores is er, afhankelijk van je review óók gewoon en kan alleen maar groter worden. Waarom zou je dan vasthouden aan die quadcore?
Dat zegt the mask, ook. Heb twee reviews, een viertal spellen ofzo en beide discutabel. Ik zou zeggen, lees even terug; ik ga dit niet weer uitleggen. Kom met gedegen reviews, dan hebben we pas echt referentie materiaal.

Op opmerkelijke uitslagen en conflicteren cijfers krijg ik van hem geen fatsoenlijk antwoord; of beterg gezegt; hij weet het ook niet. Als jij wel met gedegen verklaingen kan komen; be my guest.
Wij hebben beiden reviews laten zien die het over minimum framerates hebben, terwijl jouw reviews het dan over gemiddelden hebben. Zoals je zelf al aangaf hebben die gemiddelden waarden bar weinig te zeggen over hoe het speelt.

Dus leuk dat je zelf kiest wat je discutabel noemt, maar ik neem aan dat je toch wel met iets beters kan komen dan dat.
Madrox schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:58:
Asl je dat doet is die kans aanwezig. En zo zijn er meer voorbeelden. Maar goed, ik sluit niks uit; The Mask wel en dat is het verschil.
Advies geven en alle opties open laten gaat nou eenmaal niet goed samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:05:
[...]

Grapjas. Ik leg je duidelijke dingen voor en als je er dan niet meer uitkomt ga je zeggen dat ik het niet wil begrijpen _O-
( grappig dat je je mond opentrekt, terwijl ik het al de hele tijd met The MAsk over jouw linkje heb :'( )
nee wacht, dat is die review, waar ik The Mask ook al aan de tand over heb gevoeld; een van de zaken
waa rik nog steeds geen antwoord op krijg. Dus ja, ik kan die reviewer niet blind op zijn blauwe ogen geloven.
Meer bewijs, meer referentie, meer zekerheid. Heel simpel. Het kan zomaar kloppen, maar ik heb iig al 1 site gevonden, die toevaliig min of meer dezeflde settings gebruikt, weet ik niet zeker, want net als overclock3D zijn ze daa rniet helder over (lastig he); maar die scoren liggen zover uit elkaar; ik weet niet wat ik geloven moet. Juliie doen dat wel, bllind, blind zeg ik . Als het strookt met je plaatje, wuif je weg. Toon je aan dat de reviewer niet duidelijk is met zijn procdures wuif je het ook weg. Ja, makkelijk scoren zo, jongens! Helemaal geweldig :F
Dus leuk dat je zelf kiest wat je discutabel noemt, maar ik neem aan dat je toch wel met iets beters kan komen dan dat.
Nee, dat is lekker; Ik mag jullie stelling gaan verdedigen. Een stelling die tot nu toe, gestoelt is op twee sites; althans; meer heb ik niet gezien.

De 80 andere sites, die wat anders laten zien deugen niet volgens jullie, terwijl die veel meer helderheid geven van
wat jullie laten zien. Sorry, Camacha. Als je zo de discussie wil voeren kap ik ermee. Kritiek weerleg je op grond van argumenten; dat is heel wat anders dan een argument van tafel schrijven.
Dat ik voldoende argumenten en feedback hab gegeven, kan niemand ontkennen. Op mjijn kritsche vragen echter, krijg ik geen fatsaoenlijk antwoord.

Als je bereid ben een open discussie te voeren, ben je welkom. Ben je allen maar bereid om alles te speculeren, waar niks te kunnen onderbouwen; laat maar zitten. Om te beginnen die cijfers van die twee sites, want die zijn zeer discutabel.
Advies geven en alle opties open laten gaat nou eenmaal niet goed samen.
Moet ik je nou de hele procedure voorkauwen ? Nee toch :'(
Opties op voorhand open houden, ipv. op voorhand al denken; Dat word een mooi AMD systeempje.
Doh. Kom op heh, zit nou niet te neuzelen. Daar word ik nou schijtziek van :(

[ Voor 22% gewijzigd door Madrox op 24-05-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:21:
Juliie doen dat wel, bllind, blind zeg ik . Als het strookt met je plaatje, wuif je weg. Toon je aan dat de reviewer niet duidelijk is met zijn procdures wuif je het ook weg. Ja, makkelijk scoren zo, jongens! Helemaal geweldig :F
Grappig dat ik het gevoel heb precies hetzelfde aan jouw kant tegen te komen. Hoewel je gelijk hebt niet zomaar alles voor zoete koek te moeten slikken, heb ik de meeste reviews van voor naar achter doorgelezen. Als ik dan alleen maar lees over gemiddelde waarden denk ik, leuk, maar bij een spelervaring gaat het over meer dan alleen gemiddelden.

Op zich heb je gelijk, hoe meer je weet over een procedure, hoe beter je weet wat de resultaten waard zijn.
De 80 andere sites, die wat anders laten zien deugen niet volgens jullie, terwijl die veel meer helderheid geven van
wat jullie laten zien. Sorry, Camacha. Als je zo de discussie wil voeren kap ik ermee. Kritiek weerleg je op grond van argumenten; dat is heel wat anders dan een argument van tafel schrijven.
Dat ik voldoende argumenten en feedback hab gegeven, kan niemand ontkennen. Op mjijn kritsche vragen echter, krijg ik geen fatsaoenlijk antwoord.

Als je bereid ben een open discussie te voeren, ben je welkom. Ben je allen maar bereid om alles te speculeren, waar niks te kunnen onderbouwen; laat maar zitten. Om te beginnen die cijfers van die twee sites, want die zijn zeer discutabel.
Prima, laten we er dan allebei mee beginnen? Allereerst zou ik die 80 websites waar je over spreekt graag willen zien, dat zou al een hoop helpen me te overtuigen van jouw punt(en).

Speculeren klinkt trouwens wel heel mooi, maar ik zie niet in wat er mis is met een beetje kennis naar de toekomst te kijken. Je moet oppassen dat iets geen wilde gok wordt, maar dat is in mijn ogen nog niet het geval geweest.
Moet ik je nou de hele procedure voorkauwen ? Nee toch :'(
Opties op voorhand open houden, ipv. op voorhand al denken; Dat word een mooi AMD systeempje.
Doh. Kom op heh, zit nou niet te neuzelen. Daar word ik nou schijtziek van :(
Ik denk dat je met de huidige stand van zaken in veel gevallen goed zit met een AMD-processor. Er zijn een paar gevallen te bedenken waarbij je beter af bent met een Intel, maar dat zijn er relatief weinig, zou ik zo zeggen. Dan kan je mij betichten van het niets anders willen aanraden dan een AMD, maar dan schat je me toch echt verkeerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Intel vs AMD

Het verschil is gemiddeld genomen gewoon zo verschrikkelijk klein qua prestaties, dat je gewoon een muntje moet gooien, en dan met dat systeem verder gaan.

Ik heb voor AMD gekozen, omdat ik dan het DRAGON systeem heb: processor, graka en mobo van AMD. Een onzinnige keuze misschien, maar niet zo eindeloos als deze discussie hier. Soms moet je gewoon keuzes baseren op idiote dingen.

Beide zijn retesnel voor alle mogelijke toepassingen, dus je zit altijd goed. Om dan terug te komen op die appels en peren: beide lekker fris, alleen de smaak is net even wat anders. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 20:11 . Reden: appels vs peren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O fijn betrek apple er ook nog bij, alsof het nog niet erg genoeg is met dat soort discussies :( :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen aan de Apple *O*

Dan wordt de discussie weer of je nou de 21,5" of toch de 27" moet nemen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij voorbaad bedankt voor uw tijd.
Ik ben al een tijdje voor een nieuwe pc aan het kijken en vrij veel mensen zeggen toch dat zelfbouw beter is.
Helaas heb ik niet zoveel ervaring met zelf bouw dus weet ik niet of mijn combinatie aan spullen wel klopt
maar dit is wat ik had als zelfbouw systeem.

1x Sitecom WL-181 XR Wireless PCI Card 300N-XR € 34,40
1x Hitachi Deskstar 7K1000 C HDS721010CLA332 € 61,90
1x Sony AD-7240S € 19,15
1x Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 85,95
1x Microsoft Office 2007 Home and Student (NL Retail) € 85,95
1x Thermaltake Matrix VX VD3000BWA Zwart € 54,24
1x Scythe Mugen 2 Rev. B € 29,90
1x Intel Core i5 750 € 174,-
1x Cooler Master Silent Pro M700 € 88,-
1x OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK € 95,70
1x Asrock 890GX Extreme3 € 104,33 € 104,33
1x Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE € 164,98
voor een totaal van € 998,50
en ik vroeg me af of ik op dit moederbord nog ruimte heb om het ram te upgraden en een ssd toe te voegen waneer die gedaald zijn in prijs

bij de dell krijg ik voor dat bedrag:

PROCESSOR Studio XPS 8100 - Intel Core i5 Processor 750 (2,66 GHz, 8 MB) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands bewerken
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen bewerken
MICROSOFT-TOEPASSINGSSOFTWARE Microsoft® Office 2007 Home & Student - Nederlands bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
MONITOR Beeldscherm niet inbegrepen bewerken
GEHEUGEN 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 (4 x 2 GB) bewerken
GELUIDSKAARTEN Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell 1525 Wireless PCIe Network Card 802.11n bewerken
HARDE SCHIJF 1,5 TB Seriële ATA-harde schijf (7.200 rpm) bewerken
GRAFISCHE KAART Grafische kaart - Eén 1 GB NVIDIA GeForce GTS 240 grafische kaart bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 16x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven, alleen Win 7) bewerken
TOETSENBORD Dell™ Entry USB-toetsenbord - Nederlands (QWERTY) bewerken
MUIS Logitech G5-lasergamemuis - Full-Speed USB, aanpasbare gevoeligheid, on-boardgewichtaanpassing bewerken
Thermal Cooling 95W Processor Heatsink
voor € 1.073,99
is iets meer maar zit wel muis en toetsenbord bij

Ik vroeg me dus af welk systeem beter zou werken voor games en muziek en gewoon wat internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen één van twee van beide zijn echt veel te duur voor de prestaties.
#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 20,28€ 20,28
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,95€ 85,95
1Microsoft Office 2007 Home and Student (NL Retail)€ 85,95€ 85,95
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,19€ 23,19
1Sony AD-7241€ 20,16€ 20,16
1Asrock 870 EXTREME3€ 85,06€ 85,06
1Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5€ 279,-€ 279,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.064,22

Lijkt mij al een veel beter begin.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 24-05-2010 20:36 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat qua draadloos de sitecom beter zou werken aangezien we daar dat kastje van hebben in de woonkammer.en qua kast vond ik die die ik zelf had gekozen gewoon mooi of heet de cooler master cm 690 11 een voordeel met de koeling?
Also is 530w niet een beetje weinig voor als ik nog wil uitbreiden?
Die AMD is trouwens wel de lekker die had ik over het hoofd gezien maar hoeft die niet gekoeld te worden?
En sorry van de vele vragen is allemaal compleet nieuw voor me(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die del wil je niet (meer ;) ) gamen met zon verouderde grafische kaart(GTS 240 = 9800GT = 8800GT).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lijkt het me duidelijk dat het de del zowieso niet word.
Nu alleen nog uitvinden wat ik in mijn zelfbouw moet hebben:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat The-Mask voorstelt is een goed systeem hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, weinig mis mee :) Beter dan dat zelfs, het is gewoon een erg snel systeem.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:37
-The_Mask- schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:26:
[...]

Veel te lage game instellingen, dat gebruikt gewoon zo goed als niemand in het echt en geeft ook nog eens een totaal vertekend beeld.
Sorry, ik ben net thuis en kom meteen binnenvallen. Ben behoorlijk dronken dus ik zal na dit meer niet reageren maar het kan best zijn dat iemand een 17" monitor heeft en niet hoger kan dan die instellingen, ik noem maar wat. Die reviews testen bewust bepaalde dingen zoals minimale frames, wanneer is de processor de bottleneck, wanneer is de videokaart de bottleneck, dus je kan niet zomaar zeggen dat niemand gamed met die instelligen. Sommgie games, als je ze voor het eerst opstart, staan ze op bepaalde instellingen (vaak medium) en door onwetendheid laten mensen het ook gewoon staan op die instellingen, niet wetend dat hun PC veel hoger kan, maar ze hebben wel onwijze hoge frames en de processor en videokaart gedragen zich dan totaal anders. Bovendien is het ene spel veel meer processor afhankelijk (cores/snelheid), de andere veel meer videokaart afhankelijk, dus ja het is zo verschillend dat je er geen vinger op kan leggen. Maarja, je kan moeilijk voor elk spel een andere PC kopen dus ja dit soort dingen zijn altijd lastig omdat het zo situatie afhankelijk is. Ook als je veel games speelt, verschillende soorten games, zul je per spel bepaalde instellingen instellen die voor dat spel met jouw configuratie het beste draait want de instellingen voor spel 1 hoeven niet perse dezelfde instellingen voor spel 2 te zijn.
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:48:
Ik dacht dat qua draadloos de sitecom beter zou werken aangezien we daar dat kastje van hebben in de woonkammer
Dat maakt niet uit. Zolang beide producten voldoen aan dezelfde wifi standaarden (wat gewoon zo is), werkt het gewoon en is het bij draadloos 90% afhankelijk van de plaatsing van de apparatuur of je een goede of slechte verbinding hebt. Ik heb 4 jaar in de wifi gewerkt, ook outdoor, dus ik weet er genoeg van. Zelfs met de goedkoopste apparatuur kun je een prima draadloos netwerk creeren, zolang je het maar goed plaatst. Veel mensen denken door 2 betonnen te kunnen gaan maar dan houdt het al snel op, zelfs met duurdere apparatuur. Het euvel is alleen dat je vaak alsnog kabels moet trekken om bijvoorbeeld de router op een goede plek te krijgen. Voor de echt lastige plekken is er ook Homeplug (netwerk via stroom), wat perfect werkt mits je goede koperdraden hebt in je huis.

[ Voor 24% gewijzigd door chim0 op 24-05-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf weer wat gaan knutsellen en toen kwam ik hier op uit:
Product Prijs Subtotaal
Product Prijs Subtotaal
1x Conceptronic C300Ri € 20,28 € 20,28
1x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 63,90 € 63,90
1x Sony AD-7240S € 19,15 € 19,15
1x Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 85,95 € 85,95
1x Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart € 76,75 € 76,75
1x Scythe Mugen 2 Rev. B € 29,90 € 29,90
1x be quiet! Straight Power 650W (E6) € 74,50 € 74,50
1x Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 97,08 € 97,08
1x AMD Phenom II X6 1055T € 176,- € 176,-
1x Asrock 870 EXTREME3 € 85,06 € 85,06
1x Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition) € 249,10 € 249,10
totaal € 977,67

edit toch maar voor de cooler master kast gegaan/chim0 over de wireless gelezen en veranderd mijn dank is groot voor die info :D .

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 19:12
-The_Mask- schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:48:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony AD-7241€ 20,16€ 20,16
1Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5€ 279,-€ 279,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 878,75

Je komt toch vaak wel 100 euro hoger uit bij de goedkoopste webshop en inclusief verzenden.
hmm dit zit er redelijk goed uit, ik denk dat ik voor zoiets wel ga ja.
maar kan ik hier ook nog later crossfire in draaien? sorry geen verstand van pc's hea :P haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de L7 krijgt het dan wel heel zwaar. Ik zou dan richting een TP-650 gaan. Die trekt dat wel. Maar je moet dan wel heel zeker zijn dat je crossfire gaat doen, anders is het zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar moet die AMD Phenom II X6 1055T gekoeld worden met een lose koeler(die heb ik er wel bij staan trouwens)
En welke videokaart is beter?
De Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition) of de Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5 ?
En wat is dat crossfire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:00:
Maar moet die AMD Phenom II X6 1055T gekoeld worden met een lose koeler(die heb ik er wel bij staan trouwens)
Als je bedoeld of hij met een koeler komt is het antwoord ja.
En welke videokaart is beter?
De Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition) of de Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5 ?
Zit weinig verschil in.
En wat is dat crossfire?
Heb je al eens ATI Crossfire in google in getypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik bedoelde met die processor was of het verstandig is om daar nog een lose processor koeler op te zetten? Of is de koeler die erop zit goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:08:
Wat ik bedoelde met die processor was of het verstandig is om daar nog een lose processor koeler op te zetten?
Of is de koeler die erop zit goed genoeg?
Nou ze zullen wel geen koeler mee leveren die niet goed genoeg is om hem koel te houden. Als je bedoeld, kan het beter, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt dan denk ik dat ik m wel bijna heb.
Nu alleen nog wachten totdat ik een jaartje ouder word,
wat ik wel nog even wil weten heb ik hierbij:
1x be quiet! Straight Power 650W (E6) € 74,50 € 74,50
totaal € 977,67
nog genoeg ruimte op het moederbord voor een extra ram geheugen of ssd wanneer ze wat gedaald zijn in prijs
en heb ik ook een voeding die sterk genoeg is om eventueel meer ram en/of een ssd toe te voegen.
En ja we zijn er bijna :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de 530 watt heb je ook genoeg voor meer ram en een SSD, alleen niet voor een 2e videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus hier heb ik genoeg mee?
1x be quiet! L7 530W € 50,90 € 50,90
totaal € 954,07
En kan ik daar dan gewoon flink mee gamen?
Dan ben ik wel weer klaar voor een lange tijd:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Be Quiet! Straight Power 650W (E6) is overigens ook al weer een verouderd type.

Ja, alleen de videokaart is niet leverbaar en gaat dat ook niet meer worden. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door -The_Mask- op 24-05-2010 22:32 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu een L7 530w in en wat zou een goed alternatief voor de videokaart zijn? de Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5?
dat komt er zo uit te zien:
1x be quiet! L7 530W € 50,90 € 50,90
1x Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5 € 279,- € 279,-
totaal € 983,97
maar ben ik dan weer helemaal klaar om te gamen?
p.s zitten er ook usb poorten in,zo nee hoe krijg ik die er in?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:15:
O fijn betrek apple er ook nog bij, alsof het nog niet erg genoeg is met dat soort discussies :( :+
Ok, ik geef je gelijk dat het daar wel op lijkt. Ik heb persoonlijk een hekel aan dat bedrijf, maar goed, das offtopic en het was niet mijn bedoeling dat in deze thread te stoppen... Naja, mooi voorbeeld van 'in context' praten, blijkbaar is over fruit beginnen in een tweakers-forum net zo onhandig als over 'windows 7 vs vista' beginnen in een engelstalig ramenwassers-forum ("Seven windows, and NO vista!?"). :+

...

Maar ik bedoel gewoon het fruit, aangezien veel mensen geen peren lusten, maar ze gewoon eens moeten proberen. Net zo fris, alleen smaken ze wat anders. En om het dan maar meteen 'voor te kauwen': de peren zijn AMD, de appels Intel. Sorry voor de babylonische spraakverwarring...

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 17:39

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:18:
Met de 530 watt heb je ook genoeg voor meer ram en een SSD, alleen niet voor een 2e videokaart.
Een 2e videokaart kan nog wel op een L7 530W, alleen moeten er dan wel 2 verloopstekkertjes in. Zijn huidige systeem gaat misschien 330W uit de voeding trekken; met een 2e 5850 wordt dat 130W meer, dus zo'n 460W, en dat is de maximale belasting. Met 2 12V-lijnen die samen 420W kunnen hebben past dat wel. ;)

Ik zou zelf voor CF wel voor een ruimere voeding gaan; dan hoef je niet met verloopstekkertjes aan de gang e.d., maar het zou kunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ghost Dog op 25-05-2010 00:31 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:50:
[...]
Grappig dat ik het gevoel heb precies hetzelfde aan jouw kant tegen te komen.
Is dat zo ? Ik volg de meerderheid in deze. Maar goed, Anandtech, Tom, Hardwarecanucks ja noem al die grote jongens maar op en veel kleintjes kletsen uit hun nek ?
Hoewel je gelijk hebt niet zomaar alles voor zoete koek te moeten slikken, heb ik de meeste reviews van voor naar achter doorgelezen. Als ik dan alleen maar lees over gemiddelde waarden denk ik, leuk, maar bij een spelervaring gaat het over meer dan alleen gemiddelden.
Gemiddelde zijn het belangrijkst, vooral een hoge gemiddelde. De min fps wil je idd niet te vaak zien, ook dat is waar. Maar A: we weten niet niet vaak dat gebeurde; het kan een milliseconde geweest zijn, waar je geen ruk van merkt tijdens het spelen. B: bij die ene review is het 17 voor de i5 750 en ik heb me rot gezocht naar een vergelijkbaar resultaat; maar ik kom alleen maar hogere min FPS tegen, plus mensen die met een ouwe dual core al smooth gameplay ervaren, met hoge settings. c: bij die ene review, waar als je de cpu opklokt met zo'n 80% , de min fps niet een beetje beter is; maar 200% !

Dat ene lullege getalletje nemen juliie nml wel mee in je "eindoordeel" en dat is, gezien alles wat erover bij elkaar gevist heb; niet terecht. Kolder! Maar vertrouw jij vooral op zwaar discutabele cijfers. Want discutabel zijn ze , hoe vervelend dat jij ook vind.
Op zich heb je gelijk, hoe meer je weet over een procedure, hoe beter je weet wat de resultaten waard zijn.
Dank je.
Prima, laten we er dan allebei mee beginnen? Allereerst zou ik die 80 websites waar je over spreekt graag willen zien, dat zou al een hoop helpen me te overtuigen van jouw punt(en).
Nogmaals, ik hoef hier niks te bewijzen. Jullie wel en wat ik gezien heb, heb ik voor een groot deel ontkracht met gegronde bezwaren en tegengestelde resultaten. Maar vooruit, nog een vijftal:
http://www.pcper.com/arti...aid=910&type=expert&pid=9
http://www.xbitlabs.com/a...-ii-x6-1090t_6.html#sect0
http://www.neoseeker.com/...md_phenom_x6_1090t/9.html
http://hothardware.com/Ar...Processor-Review/?page=12
http://www.hardwaresecrets.com/article/982/13

De eerste twee gebruiken btw goede gamesettings.
Over de benchmark van Tweaktown zegt iemand trouwense het volgende.
Late edit: Also check http://www.tweaktown.com/..._six_core_cpu/index9.html Far Cry 2 scores (MW2 is obviusly GPU bottlenecked and the guys were really unprofessional to "declare" a winner based on bars that are all at the same level... lol)

So... in Far Cry 2 an i5 750 (at stock frequence) priced at 200$ is beating the $hit out of the new 300$ x6 overclocked or not. That's CPU-bottleneck, even with 1 5870 Bron
Zie hier. Alweer een argument wat jullie stelling ontkracht. Tot nu toe heb ik alles kunnen ontkrachten
van jullie aannames gebaseerd op nog geen handvol spellen en twee reviews. Aan de andere kant, heb ik jullie
met niets nieuws zien komen. Zolang er niks nieuws is , wat jullie veronderstelling versterkt zie ik geen
enkel reden om mee te gaan in de stelling "AMD is beter met gaming". Jullie overtuiging is gebaseerd op flinterdun en twijfelachtig bewijs. Dat is wat ik zie. Dat is wat ik heb getracht aan te tonen, naar mijn idee is me dat prima gelukt.

Dat de verschillen niet zo groot zijn, vooral op hogere resoluties, heb ik ook al meerdere malen gezegt. Dat de AMD, hoewel die de rauw FPS performance mist, nog steeds een heel goede chip en ook
goed te verdedigen valt in een BBG, ontken ik ook niet. Het is echter geen uitgemaakte zaak. Maar als iemand
hier roep dat de 1055T vaak sneller is dan de i5 750 met gamen, zegt hij iets wat niet klopt, althans; als je de grote meerderheid van reviews mag geloven.
Ik denk dat je met de huidige stand van zaken in veel gevallen goed zit met een AMD-processor. Er zijn een paar gevallen te bedenken waarbij je beter af bent met een Intel, maar dat zijn er relatief weinig, zou ik zo zeggen. Dan kan je mij betichten van het niets anders willen aanraden dan een AMD, maar dan schat je me toch echt verkeerd in.
Voor een gamepc kies ik Intel. Voor het overige kan dat idd vaker een AMD zijn. Op de Intel kan trouwens SLI, bij AMD ook ?

ja,zie ik. Welgeteld 1 plankje:
Asus M4N98TD EVO
Designed to Perform – Exclusive DDR3 Models with NVIDIA SLI Solution
Over flexibiliteit gesproken O-)

Jullie hoeven niks op te geven, zet alleen die groene bril eens af. Het is paars, geloof me. PAARS *O*

[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 25-05-2010 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel-z
  • Laatst online: 19-08 11:42
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:05:
[...]

Je kan de 870 Extreme 3 ook nemen, dat scheelt je weer twee tientjes :).
Dat kan ja. Maar dan moet ik hem laten afleveren thuis en de verzendkosten erbij tellen dan ben ik net zo duur uit.
Dus kies voor afhalen. Daarom dus de 890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ghost Dog schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:25:
[...]

Een 2e videokaart kan nog wel op een L7 530W, alleen moeten er dan wel 2 verloopstekkertjes in. Zijn huidige systeem gaat misschien 330W uit de voeding trekken; met een 2e 5850 wordt dat 130W meer, dus zo'n 460W, en dat is de maximale belasting. Met 2 12V-lijnen die samen 420W kunnen hebben past dat wel. ;)

Ik zou zelf voor CF wel voor een ruimere voeding gaan; dan hoef je niet met verloopstekkertjes aan de gang e.d., maar het zou kunnen.
Het zal misschien net kunnen, maar ik kan het niet aanbevelen. Dit ivm met piekbelasting en het idee
dat je regelmatig de PSU vaak hard laat werken (zie mijn sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:25:
[...]

Als je zelf voor een ruimere gaat, waarom dan zeggen dat het met een krappere kan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
het valt me trouwens wel op, dat in de BBG zelf de AMD 955 wordt aanbevolen, maar als je hier vraagt of er een systeem voor je samengesteld kan worden, er standaard een 1055T in komt. en geen 955... :roll:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1055T was toen nog niet uit. Je moet bedenken dat de Mei BBG geschreven is voor Mei.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Voor het basis-gamesysteem kiezen we voor de AMD Phenom II X4 955, omdat deze erg veel waar voor zijn geld biedt. We weten dat er geld overblijft, dus voor hen die ook snel media willen bewerken, is de Phenom II X6 1055T een optie, die ongeveer 40 euro extra kost en twee cores extra biedt.
hmm, hij was al wel uit hoor...

maar eigenlijk zou er dus moeten staan:"wanneer je budget het toelaat en je niet enkel op je pc gaat gamen, raden wij de 1055 aan. "?

[ Voor 18% gewijzigd door Otkurom op 25-05-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een phenom II x4 zal ook prima voldoen hoor, een hexacore is (nog) niet per sé nodig voor een beetje pc die snel moet zijn en goed moet kunnen gamen.

Ik vind het ook een beetje overkill om een hexacore te kopen, maar goed, als je het budget er voor hebt en je wilt een high-end bak dan is het wel leuk natuurlijk. Wil je een beetje op het budget letten, neem vooral een X4 hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 25-05-2010 13:24 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 17:39

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:56:
[...]

Als je zelf voor een ruimere gaat, waarom dan zeggen dat het met een krappere kan 8)7
Omdat het wél kan. :P

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als je zo gaat mierenneuken, dan kan het niet, gezien hij niet geleverd word met de verloopjes. Ik snap niet waarom je het zegt, het is, samen met dit gewoon een waste aan ruimte. Wat die persoon er mee geholpen om te lezen dat het kan, maar niet verstandig is om te doen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 16:16
Ikzelf ben ook aan het kijken voor een nieuwe pc.
Ook ik twijfel net als zovelen hier tussen intel en amd.
Mijn computer gebruik ik voor internet (duhh), photoshop/lightroom, en games (hoewel ik geen echte gamer ben wil ik deze hobby wel weer leven inblazen en dus klaar zijn om de recente games op de resolutie van mijn nieuwe scherm te kunnen spelen).

Ik neig naar amd omdat ik het gevoel heb op het am3 platform verder kan uitbreiden in de toekomst (lees 6 cores en eventueel bulldozer....).

Wat ik net aangeschaft heb:
Monitor Dell U2410 (1920x1200).
Antec P183

Wat heb ik nodig:
Mobo
Proc
Koeler
Geheugen
Voeding
Videokaart

Budget is 'max' €800
Wat ik op dit moment belangrijk vind is een goed mobo (wil gaan overclocken maar niets extreems).
Ik twijfel erg tussen Asus en Asrock en dan ook tussen 890 Fx en Gx. Wat mij bij Asrock opvalt is de (in mijn ogen) mindere geluidschip die erin zit (vt2020 ipv ALC 892 ).

Proc hoeft nu niet het snelste van het snelste te zijn (zit te denken aan een x4 en later te kijken naar de nieuwere x6's).

Wat heb ik nu in gedachten om onder de 800 te blijven:
AMD (hier heb ik eventueel ruimte om naar een 5850 te gaan)
#ProductPrijsSubtotaal
2Scythe Gentle Typhoon , 120mm€ 10,23€ 20,46
1Antec CP-850€ 106,46€ 106,46
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G€ 113,76€ 113,76
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 155,-€ 155,-
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 130,20€ 130,20
1MSI R5770 Hawk€ 160,-€ 160,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 715,78

Toch een 6 core met goedkoper mobo (wederom ruimte voor eventueel een 5850):
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 710,91

Duurste 6 core met goedkoper mobo en 5770 is maximaal haalbare:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1090T€ 263,-€ 263,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 797,91

Of toch de andere kant opgaan en Intel kiezen....... en dus geen ruimte voor een 5850
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 860€ 242,85€ 242,85
1Asus P7P55D-E Pro€ 174,90€ 174,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 848,33

Concrete vragen:
Verschil in geluidchip?
Gamen op 1920x1200 met een 5770 (eventueel een tweede over x tijd)?
Of toch voor de Intel.......

Wie helpt me in de goede richting met mijn wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:14:
De 1055T was toen nog niet uit. Je moet bedenken dat de Mei BBG geschreven is voor Mei.
Hij was wel degelijk uit, Marc wou hem er alleen niet in zetten als hoofd keuze.
Madrox schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 04:19:
Jullie hoeven niks op te geven, zet alleen die groene bril eens af. Het is paars, geloof me. PAARS *O*
Nou ja gelukkig ben je zelf dan de enige die het zo ziet, dan weet je iig zeker dat je gelijk hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2010 14:32 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 14:40
@rsvmark:
Je kan echt een pak goedkoper qua voeding, die 850W is echt nergens goed voor. En met DDR3 1333 geheugen kom je ook al een eind met overclocken.
Als je dan toch gaat voor een Phenom II X4, neem dan de goedkopere 955.
Ten laatste: als je niet hardcore gaat gamen, volstaat een 5770 prima.

[ Voor 32% gewijzigd door Dnomaid op 25-05-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rsvmark schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:26:
Wie helpt me in de goede richting met mijn wensen?
#ProductPrijsSubtotaal
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 6,-€ 12,-
1Seasonic M12II Bronze 520W€ 74,43€ 74,43
2Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 138,67€ 277,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 751,81

Zoiets? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Dnomaid schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:33:
@rsvmark:
Je kan echt een pak goedkoper qua voeding, die 850W is echt nergens goed voor. En met DDR3 1333 geheugen kom je ook al een eind met overclocken.
Als je dan toch gaat voor een Phenom II X4, neem dan de goedkopere 955.
Ten laatste: als je niet hardcore gaat gamen, volstaat een 5770 prima.
Ja die voeding kwam ik eigenlijk op uit vanwege de goede recenties (zuinig en zeer stil).
Ben me ervan bewust dat hij eigenlijk wat overkill is maar ik heb mezelf overtuigd met het argument dat je in ieder geval genoeg power heb mocht ik overclocken, crossfire en X6 gaan gebruiken.

Is de 965 de 20 euro extra niet waard??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dan nog steeds dik overkill, ook met overclocken en CF van HD5770's.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 14:40
Inderdaad, met een TP-650 / 550 (?) of die Seasonic 520 (ook nog met oc?) kom je prima toe. En die €20 extra is het inderdaad niet waard, zeker als je toch van plan bent op termijn naar een X6 over te stappen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dnomaid op 25-05-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:42:
Je hebt dan nog steeds dik overkill, ook met overclocken en CF van HD5770's.
Ken mezelf wel een beetje.....
Nu 5770, morgen 2x5770 en na de kerstbonus 2x5870..... :9
Zou moeten rekenen of het dan nog steeds overkill is maar de gedachten was dat ik met de cp-850 'even' vooruit kon :)

Ik hou hem nog even open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:40:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 751,81

Zie idd nu pas dat die 870 extreme best een mooi bord is.
Ook de geluidchip is in deze versie de ALC892
Zijn er verder geen nadelen met deze 'oude' chipset tov de nieuwe 890?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude? Zelfde serie alleen iets lager geplaatst en geen IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:52:
[...]

Ken mezelf wel een beetje.....
Nu 5770, morgen 2x5770 en na de kerstbonus 2x5870..... :9
Zou moeten rekenen of het dan nog steeds overkill is maar de gedachten was dat ik met de cp-850 'even' vooruit kon :)

Ik hou hem nog even open...
Je weet ook dat de CP niet in elke kast past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rsvmark schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:54:
[...]

Zie idd nu pas dat die 870 extreme best een mooi bord is.
Ook de geluidchip is in deze versie de ALC892
Zijn er verder geen nadelen met deze 'oude' chipset tov de nieuwe 890?
De 870 is een paar weken nieuwer dan de 890GX. ;)
Maar het enige verschil tussen de chipset is dat de 890GX een IGP heeft en dat de 870 standaard geen CrossFire kan, maar die Asrock kan dat wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:57:
[...]

Past wel in zijn behuizing. ;)
Oke, ik kon niet zo snel vinden wat ie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:56:
[...]

Je weet ook dat de CP niet in elke kast past?
In mijn P183 wel .
Had ook een review gelezen (geloof op silentpcreview) dat dit de perfecte combi was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:40:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 751,81

Zie nu pas dat je ervoor dat geld 2 5770's in had zitten :P
Ben geen club3d fan maar klinkt wel interessant...
Denk je dat gamen op 1920x1200 met een enkele 5770 te krap zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rsvmark schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:05:
[...]

Zie nu pas dat je ervoor dat geld 2 5770's in had zitten :P
Denk je dat gamen op 1920x1200 met een enkele 5770 te krap zal zijn?
Alle games zullen prima draaien, maar met een tweede HD5770 kun je sowieso alle games op zo goed als het hoogst of het hoogst kunnen spelen.
Ben geen club3d fan maar klinkt wel interessant...
MSI kun je ook nemen, daarmee kan je het voltage van de GPU softwarematig verhogen.

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2010 15:17 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Wat ik ook ergens gelezen heb is dat de turbo functie van de x6 te wensen over laat.
Asus zou hier iets voor hebben verzonnen (turbo unlocker geloof ik) wat op alle borden met de 8xx chipset aanwezig is.
Is dit de moeite waard om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:07:
[...]

Alle games zullen prima draaien, maar met een tweede HD5770 kun je sowieso alle games op zo goed als het hoogst of het hoogst kunnen spelen.

[...]

MSI kun je ook nemen, daarmee kan je het voltage van de GPU softwarematig verhogen.
Daarom had ik ook de hawk versie van msi erin zitten. Net even sneller en als stilste getest.
Voor degene die het nog niet doorhadden, stilte is een vereiste :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rsvmark schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:17:
Is dit de moeite waard om rekening mee te houden?
Nee aangezien je toch niet gaat overklokken, zet je de turbo uit lijkt mij.
Daarnaast kun je het volgens mij ook softwarematig met AMD's eigen Overdrive regelen.
rsvmark schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:19:
Daarom had ik ook de hawk versie van msi erin zitten. Net even sneller en als stilste getest.
Voor degene die het nog niet doorhadden, stilte is een vereiste :9
Moet je er wel snel bij zijn, ik heb namelijk het gevoel dat MSI of de HAWK en Lighting niet meer maakt of ze gewoon niet meer naar NL verscheept.

[ Voor 39% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2010 15:22 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Als ik eigenwijs de cp-850 erin laat zitten:
#ProductPrijsSubtotaal
2MSI R5770 Hawk€ 160,-€ 320,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,50

Tis trouwens een uur geleden dat ik mijn vraag gepost heb.
Als er binnen een uur niet naar intel gewezen wordt haal ik hem uit de vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:28:
[...]

Hij was wel degelijk uit, Marc wou hem er alleen niet in zetten als hoofd keuze.

[...]

Nou ja gelukkig ben je zelf dan de enige die het zo ziet, dan weet je iig zeker dat je gelijk hebt.
Tja, jullie komen met niks concreets, kunnen mijn kritische vragen niet weerleggen en alleen maar reageren
in dit soort antwoorden. Getuigt van zwakte, The Mask. Jullie verliezen de slag en roepen dan een overwinning uit.
Vreemde gang van zaken, mensen.

Jullie zeggen dat de 1055T een snellere gaming CPU is dan de i5 750. Laat iedereen maar eens goed de benchmarks bekijken, ik zie wat anders en velen met mij. Maar ik hou er wel over op, het is duidelijk dat ik met jouw reactie en die van Reinman geen steek verder kom. Jullie kunnen gewoon niet tegen kritiek, ook al is het terecht. Geeft niet hoor, maar laat ik dat even duidelijk stellen voor iedereen die er wel open voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

rsvmark schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:26:
#ProductPrijsSubtotaal
2MSI R5770 Hawk€ 160,-€ 320,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,50

Tis trouwens een uur geleden dat ik mijn vraag gepost heb.
Als er binnen een uur niet naar intel gewezen wordt haal ik hem uit de vraag :+
Het is heel simpel. Je verwacht nog iets van Bulldozer, dan moet je vooral de AMD nemen. AM3 heeft meer toekomst potentieel dan s1156. Wil je nu de snelste performance, moet je denken aan s1156/ i5 750 voor de beste intel prijs. S1156 gaat echter niet lang meer mee, zoals het ernaar uitziet.
Optie open houden voor HD5850 moet je zeker doen; die is bijna 2x krachtiger.

Want ook al voeren we die hele discussie, de jongens snappen maar niet dat ik de AMD ook een goede chip vind.
Het is geneuzel in de marge; maar zeg niet; de 1055T is nu vaak de snellere van de twee (in gaming); want dat klopt simpelweg niet. Wie is er nou blind :+

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 25-05-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rsvmark schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:26:
De Seasonic is minstens zo'n goede voeding, nog iets beter zelfs, maar als je van plan bent om er nog twee HD5870's in te zetten is de Antec idd een prima keuze, anders zou ik het geld gewoon besparen.
Madrox schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:30:
Tja, jullie komen met niks concreets, kunnen mijn kritische vragen niet weerleggen en alleen maar reageren
in dit soort antwoorden.
Ik denk dat je nu jezelf bedoelt alle vragen van jouw heb ik al beantwoord, maar een paar dagen later stel je ze overnieuw, nou je blijf ik blijf niet bezig natuurlijk.
Jullie verliezen de slag en roepen dan een overwinning uit.
Je bent helaas de enige die met dat standpunt, dus ja dan zou ik toch echt bij jezelf afvragen of jezelf niet verkeerd zit.
ik zie wat anders
Tja als je naar de benchmarks blijft kijken die testen op lage instellingen, maar de reviews die testen op normale instellingen slecht vinden omdat ze een typo maken in de resolutie of omdat ze niet alle specs noemen moet jij weten, maar ja dan neemt natuurlijk niemand je serieus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:20:
[...]

Daarnaast kun je het volgens mij ook softwarematig met AMD's eigen Overdrive regelen.

[...]

Moet je er wel snel bij zijn, ik heb namelijk het gevoel dat MSI of de HAWK en Lighting niet meer maakt of ze gewoon niet meer naar NL verscheept.
Nou ik heb maar even impulsief gehandeld en de msi 5770 hawk besteld bij komplett.
Er was er nog 1 ........
Hoop dat dat de actuele voorraad was ......
Keuze videokaart is dus gemaakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rsvmark schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:42:
[...]

Nou ik heb maar even impulsief gehandeld en de msi 5770 hawk besteld bij komplett.
Er was er nog 1 ........
Dan heb je er niet zoveel aan, tenminste bij twee in CrossFire gaan ze beide naar de laagste kloksnelheid. ;)
Dus als je dan bijvoorbeeld een tweede HD5770 van Club3D neemt zal de kloksnelheid denk ik niet zo hoog komen als de HAWK, of te wel beetje nutteloos.

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2010 15:45 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:44:
[...]

Dan heb je er niet zoveel aan, tenminste bij twee in CrossFire gaan ze beide naar de laagste kloksnelheid. ;)
Dus als je dan bijvoorbeeld een tweede HD5770 van Club3D neemt zal de kloksnelheid denk ik niet zo hoog komen als de HAWK, of te wel beetje nutteloos.
Ik vind de enkele 5770 een mooie kaart om te kijken in hoeverre ik het game virus te pakken krijg.
Krijg ik het te pakken en kom ik tekort dan vind ik er vast nog wel een.
Zo niet dan zoekt er vast zo'n zelfde twijfelaar als ik zo'n kaart en verkoop ik hem :+
Wat er dan voor in de plaats komt zie ik dan wel!

[ Voor 3% gewijzigd door rsvmark op 25-05-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:20:
[...]

[...]

Je bedoelt hier dat ik wel ga overklokken en dus de turbo uit zet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb een:
#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen H425B€ 19,99€ 19,99
1Western Digital Caviar Black WD5001AALS€ 49,-€ 49,-
1Dell Ultrasharp 2007FP€ 339,07€ 339,07
1Gigabyte GA-G41M-ES2L€ 41,48€ 41,48
2Kingston ValueRAM KVR800D2N6/1G€ 23,99€ 47,98
1Intel Core 2 Duo E8400€ 140,-€ 140,-
1Zalman ZM400B-APS€ 0,-€ 0,-
1Club3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 637,52

(ik heb de 1680*1050 versie van deze monitor, en een MATX case)

Maar ik kan niet clocken met dit systeem, en 2gb geheugen is echt te weinig.
Daarom leek een upgrade mij wel leuk, aan de hand van wat advies is dit uitgekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 17,15€ 17,15
1Intel Core i3 550€ 138,99€ 138,99
1OCZ Platinum OCZ3P13334GK€ 130,83€ 130,83
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 84,69€ 84,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,66

Dit setje kan goed clocken, het geheugen staat vast, daar kan niets aan veranderen,

mij leek het wel een leuk setje, heeft iemand nog op en aanmerkingen? (ik zit redelijk tegen mijn uiterste budget aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rsvmark schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:51:
[...]

Je bedoelt hier dat ik wel ga overklokken en dus de turbo uit zet toch?
Ja idd typevautje.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:42:

Ik denk dat je nu jezelf bedoelt alle vragen van jouw heb ik al beantwoord, maar een paar dagen later stel je ze overnieuw, nou je blijf ik blijf niet bezig natuurlijk.
Dat bedoel ik, gewoon ontkenning. Je gaat me natuurlijk ook niet naar die antwoorden wijzen, want daar heb je natuurlijk geen zin in. Nee,The MAsk; die antwoorden zijn er niet. Je hebt gewoon dingen weg gewuift.
Wel, ik zwaai terug.
Je bent helaas de enige die met dat standpunt, dus ja dan zou ik toch echt bij jezelf afvragen of jezelf niet verkeerd zit.
Ik ben de enige in dit forum ja, maar ik kom ook op andere forums, daar hoor ik veel meer mijn geluid.
Ze gnou maar gewoon dat de Intel i5 750 gemiddelt beter scoort dan een 1055T, dan zijn er klaar mee.
Cijfers liegen niet.
Tja als je naar de benchmarks blijft kijken die testen op lage instellingen, maar de reviews die testen op normale instellingen slecht vinden omdat ze een typo maken in de resolutie of omdat ze niet alle specs noemen moet jij weten, maar ja dan neemt natuurlijk niemand je serieus.
Alsof jullie serieus antwoord gegeven hebben. Alleen maar; ja we geloven alles wat een reviewer ons vertelt, ook zijn de test procdures onduidelijk. Ken je het begrip naief ?

Simpele vraag:
i5 750 2.66 standaard klok, min 17
OC 4,3Ghz min 47
Verschil bijna 200% ....vertel !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
natasdiamon schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:52:
Maar ik kan niet clocken met dit systeem
Overklokken? Moet redelijk gaan lijkt mij.
en 2gb geheugen is echt te weinig.
Moet wel meer in kunnen lijkt mij.
Dit setje kan goed clocken, het geheugen staat vast, daar kan niets aan veranderen,
Waarom niet?
mij leek het wel een leuk setje, heeft iemand nog op en aanmerkingen? (ik zit redelijk tegen mijn uiterste budget aan)
Ja upgrade van niks in mijn ogen, Core i3 is ook veel te duur voor wat hij presteerd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Het komt van jullie "bewijs" dat de AMD sneller is...maar ik krijg er maar geen goede verklaring voor.

Simpele vraag:
i5 750 2.66 standaard klok, min 17
OC 4,3Ghz min 47
Verschil bijna 200% ....vertel !!!

PS: Ach , laat maar. Gelijk hebben is 1 ding, gelijk krijgen een ander. Ik ga het iig van jullie niet krijgen.
Terwijl de cijfers die jullie brengen, van die reviewer; onverklaarbaar zijn. Doei ;w

Overclock3D vermeld niet eens welke ATi drivers versie ze gebruiken...lol

AMD's min fps is ook veel beter...lol
Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image/mac/reviews/amd/phenomIIx6/chart22.jpg

Maar alleen ik zie het 8)7

In most tests the 1090T competes relatively well with the Intel i7-980X. We of course see the largest separation at the lowest resolutions, but the differences are not that extreme. The 1090T also does not outperform the older Phenom II X4 955 and 965 parts to any significant degree. As a gaming processor it does perfectly fine, but if gaming was all a user is planning on doing, then a Core i5-750 would be a more cost effective and higher performing solution. It will still be some time before we see a majority of games which will leverage 6 threads effectively.
Bron: Pcper.

Ach, zo kan ik nog wel even doorgaan....

[ Voor 70% gewijzigd door Madrox op 25-05-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Interessant artikel: http://www.xbitlabs.com/a...-games-2010_12.html#sect0

ps. Madrox je hebt een DM (2 zelfs :+)
maar misschien heb je gewoon geen zin om te reageren
Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.