Ik doelde op het tweede gedeelte, wat je best weet; snuggere

In WoW.

WaW

(typo)
Vsync zorgt voor mous lag, dat merk ik zelf en dat zegt heel wat.

Hmm..., vaag. Nooit iets van gemerkt. Vsync uit veroorzaakt vaak tearing, waar ik me veel meer aan erger. Vsync staat hier dan ook altijd aan.
Als je een monitor hebt die maar 60 kan weergeven zul je er idd maar 60 zien ook al weet de PC er wel 200 uit te persen.
Chimo snapt het nog steeds niet
Als je dat artikel leest, weet je ook waarom een hogere FPS toch beter kan zijn. Al is 200 FPS gewoon overkill.
Chimo > je zegt tegen de game-engine (of in je driver) dat die niet moet Vsync'en(de videokaart dus) , niet tegen je LCD-scherm (tv, whatever). Van je TV/LCD kan je helemaal geen Vsync uitzetten, kan je verzekeren dat dat er heel raar uitziet
(weleens gestoeit met die vijfpolige kabels (b-sync uit mijn hoofd?) met rood, blauw en groen + hsync en Vsync.
Zie je leuke effecten als je het verkeerd aansluit
-videokaart/ramdac framebuffer = vsync aan/uit
tv/monitor = vsync (en hsync)
altijd aan
Vandaar de tearing als je vsync uitzet van je videookaart. Input (videokaart) en output (tv/monitor) lopen dan
A-syncroon, wat dus die tearing tot gevolg heeft. The Mask speelt met Vsync uit, want hij ervaart mouse lag
(volgens mij is je FPS dan gewoon niet hoog genoeg, maar allah..misschien hoor ik iets nieuws).
Microstuttering met 1 videokaart
Ja, een dual GPU kaart bedoel je. Hoezo met 1 videokaart ? 1 GPU ? Kan je me daar een link naar geven, want ik heb me er aardig over ingelezen en nu vertel je me iets wat ik er niet uigehaald heb.
Heb er iets over gevonden van iemand die een eigen test heeft gemaakt, waarin hij
claimed dat
dat ook met 1 GPU gebeurt. Zou kunnen natuurlijk, een claim is echter nog geen bewijs.
Chimo, stuttering kan ook komen omdat je harddisk tussentijdse data, die het spel opvraagt tijdens het spelen, niet snel genoeg kan leveren; denk bijv. aan Oblivion. Daar stotterde het spel ook vaak, als ik vanaf de harddisk speelde; zo om de 100 mtr lopen ofzo. Vanaf de SSD merkte je er vrijwel niks meer van, heerlijk.
Maar dat is een ander soort stoter, niet de microstutter waar zoveel over te doen is.
[
Voor 51% gewijzigd door
Madrox op 15-05-2010 12:26
]