[BBG aanschaf] Basissysteem mei - juni 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 16.260 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:30
-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:59:
[...]

Vsync zorgt voor mous lag, dat merk ik zelf en dat zegt heel wat. ;)
In sommige spellen misschien maar in CS:Source merk ik weinig verschil, eigenlijk geen. Maar dan moet ik wel constant hoge frames hebben. Maar ik vind 60 niet lekker spelen op de een of andere manier. Bij 80 of 100 ben ik meer gerust gesteld.
[...]

Als je een monitor hebt die maar 60 kan weergeven zul je er idd maar 60 zien ook al weet de PC er wel 200 uit te persen.
Niet dus als je vsync uitzet. Maar bedoel je dus dat het nog steeds 60fps is met vsync uit ook al laat ie 200fps zien? Dat lijkt me sterk want vsync staat immers uit dus die monitor wordt niet meer beperkt tot het verversen van 60Hz en daarmee meteen 60fps (als we hebben over een config die ook daadwerkelijk 60fps haalt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:09:
Niet dus als je vsync uitzet. Maar bedoel je dus dat het nog steeds 60fps is met vsync uit ook al laat ie 200fps zien?
Wel dus met Vsync uit. Nog één keer dan, als je een TFT hebt een verversingssnelheid van 60 dan zul je maar 60 beeldjes per seconde zien al weet de PC er wel 200 fps te produceren.
Dat jij het beter vind draaien kan alleen komen door minimale fps en microstuttering, niet omdat je iets ziet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 21:35
Dus jij klokt je monitor over ofzo? 60 Hz is 60Hz, of je nu Vsync aan hebt of niet, je ziet er sowieso maar 60. Het enige wat Vsync doet is het synchroniseren van de frames met de refreshrate van de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:59:
[...]
Mooi want dat stond er ook al in het stukje waar je het niet mee eens was, maar dus eigenlijk toch wel. :p
Ik doelde op het tweede gedeelte, wat je best weet; snuggere :+
In WoW. :?
WaW O+ (typo)
Vsync zorgt voor mous lag, dat merk ik zelf en dat zegt heel wat. ;)
Hmm..., vaag. Nooit iets van gemerkt. Vsync uit veroorzaakt vaak tearing, waar ik me veel meer aan erger. Vsync staat hier dan ook altijd aan.
Als je een monitor hebt die maar 60 kan weergeven zul je er idd maar 60 zien ook al weet de PC er wel 200 uit te persen.
Chimo snapt het nog steeds niet :o
Als je dat artikel leest, weet je ook waarom een hogere FPS toch beter kan zijn. Al is 200 FPS gewoon overkill.

Chimo > je zegt tegen de game-engine (of in je driver) dat die niet moet Vsync'en(de videokaart dus) , niet tegen je LCD-scherm (tv, whatever). Van je TV/LCD kan je helemaal geen Vsync uitzetten, kan je verzekeren dat dat er heel raar uitziet
(weleens gestoeit met die vijfpolige kabels (b-sync uit mijn hoofd?) met rood, blauw en groen + hsync en Vsync.
Zie je leuke effecten als je het verkeerd aansluit :+

-videokaart/ramdac framebuffer = vsync aan/uit
tv/monitor = vsync (en hsync) altijd aan

Vandaar de tearing als je vsync uitzet van je videookaart. Input (videokaart) en output (tv/monitor) lopen dan
A-syncroon, wat dus die tearing tot gevolg heeft. The Mask speelt met Vsync uit, want hij ervaart mouse lag 8)7
(volgens mij is je FPS dan gewoon niet hoog genoeg, maar allah..misschien hoor ik iets nieuws).

Microstuttering met 1 videokaart 8)7
Ja, een dual GPU kaart bedoel je. Hoezo met 1 videokaart ? 1 GPU ? Kan je me daar een link naar geven, want ik heb me er aardig over ingelezen en nu vertel je me iets wat ik er niet uigehaald heb.
Heb er iets over gevonden van iemand die een eigen test heeft gemaakt, waarin hij claimed dat
dat ook met 1 GPU gebeurt. Zou kunnen natuurlijk, een claim is echter nog geen bewijs.

Chimo, stuttering kan ook komen omdat je harddisk tussentijdse data, die het spel opvraagt tijdens het spelen, niet snel genoeg kan leveren; denk bijv. aan Oblivion. Daar stotterde het spel ook vaak, als ik vanaf de harddisk speelde; zo om de 100 mtr lopen ofzo. Vanaf de SSD merkte je er vrijwel niks meer van, heerlijk.
Maar dat is een ander soort stoter, niet de microstutter waar zoveel over te doen is.

[ Voor 51% gewijzigd door Madrox op 15-05-2010 12:26 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:52:
Vandaar de tearing als je vsync uitzet van je videookaart. Input (videokaart) en output (tv/monitor) lopen dan
A-syncroon, wat dus die tearing tot gevolg heeft. The Mask speelt met Vsync uit, want hij ervaart mouse lag 8)7
Nee waarom denk je dat?
Microstuttering met 1 videokaart 8)7
Ja is wel te vinden met Google.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaknet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-06 01:02
Zojuist even op ge'googled' wat SSD is en inhoud en weer wat geleerd!
Bedankt voor de tip Madrox!

Er blijkt heel wat positieve verhalen te zijn m.b.t. het gebruik van een SSDrive, snellere loading van area's of instances, minder tot geen gehaper ("Jerking") meer.

Sourches:
http://forums.worldofwarc...topicId=17223142436&sid=1
en http://www.anandtech.com/.../showdoc.aspx?i=3531&p=30

Dus dat wordt mijn volgende investering ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om mijn eerste zelfbouw PC aan te schaffen. Na het doornemen van deze BBG heb ik de volgende configuratie gevonden. De pc wordt alleen gebruikt voor internet en email. eenvoudige internetspellen voor de kinderen en met PMS transcoderen van full HD films naar de PS3. Wat ik begrepen heb gaat het daarmee vooral om een multicore processor. Geheugen is van ondergeschikt belang. Ik heb gekozen voor een SSD omdat het een stil en snel systeem moet zijn (staat in de woonkamer). Data opslag gebeurt met een Synology NAS. Voor extra data opslag komt mijn oude 160 GB HDD erin. Ik hoop dat mijn wensen duidelijk zijn. Oh ja, budget is in die zin niet zo van belang buiten dat het gewoon zo goed en goedkoop mogelijk moet zijn.

Dit is wat ik zelf heb gevonden.

#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen ES45H€ 37,43€ 37,43
1AMD Athlon II X4 635€ 92,-€ 92,-
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2C1 40GB€ 89,-€ 89,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 95,75€ 95,75
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 68,99€ 68,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 383,17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dus je speelt met Vsync aan ondanks de mouselag ?
Ja is wel te vinden met Google.
Wel, wijs we dat wetenschappelijk bewijs dan eens aan, ik neem een claim* niet zomaar aan als
onweerlegbaar bewijs van die stelling. Het klinkt aannemelijk, maar ja aannemelijk is toch wat anders anders
dan wetenschap.

*Dit is het beste wat ik kon vinden.
Over zijn meetmethode zegt hij o.a. the mechanism is in dispute more than its existence .

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 15-05-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:36:
Ik heb gekozen voor een SSD omdat het een stil en snel systeem moet zijn (staat in de woonkamer).
Een SSD mag dat wel snel en stil zijn, maar je geeft nu een kwart van het geld aan uit een SSD en de rest van de PC stelt niet veel voor. Ik zou eerder een 500GB Samsung Spinpoint halen die is snel en stil hoef je de 'luidruchtige' 160GB HD ook niet te gebruiken en heb je meer geld over voor andere dingen of is het gewoon goedkoper natuurlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je ook gelijk in. beter is het dan om de volgende configuratie te gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,99€ 42,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:10:
Daar heb je ook gelijk in. beter is het dan om de volgende configuratie te gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,16
Wil je geen snellere cpu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:10:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 341€ 26,78€ 26,78
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 30,65€ 30,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 288,17

Met dit mobo: pricewatch unsorted: Asrock MB ASRock AMD AM3 mATX 880GMH USB3 Asrock 880GMH-USB3

En als CPU zou je ook een Phenom II X2 555 kunnnen overwegen unlocked bijna altijd na een quadcore. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je geen snellere cpu ?
Wat zou je adviseren?
En als CPU zou je ook een Phenom II X2 555 kunnnen overwegen unlocked bijna altijd na een quadcore
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dat zou moeten doen.
Edit: Ik zie op de site van ASrock dat dit eenvoudig mogelijk is. Wellicht het overwegen waard.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:06:
[...]
Wat zou je adviseren?
[...]
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dat zou moeten doen.
Edit: Ik zie op de site van ASrock dat dit eenvoudig mogelijk is. Wellicht het overwegen waard.
Het is idd niet moeilijk, ik weet alleen niet waar The Maks's stelling op gebaseerd is. Hoeveel % slaagt in het unlocken is mij nml niet bekend en ik kan het ook niet vinden. Zolang dat het geval is, blijft het een gok.

Deze zou ik adviseren:
pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Kost wel wat meer dan die dualcore, maar dan weet je iig 100% dat het werkt. Tenzei je van een gokje houd natuurlijk ;)

ps: @the Mask -Wacht nog op een reactie van je over "de enkele GPU microstotter theorie" die je naar voren bracht :z

[ Voor 27% gewijzigd door Madrox op 15-05-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaknet
http://hardforum.com/showthread.php?t=1317582

Ik kreeg al hoofdpijn toen ik begon te lezen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er met mijn gebruik wel reden om een Phenom te gebruiken ten opzichte van de Athlon II X4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:58:
Is er met mijn gebruik wel reden om een Phenom te gebruiken ten opzichte van de Athlon II X4.
Alleen met transcoderen zal het significant uitmaken, denk ik. Voor de rest niet veel nee. Kan je idd beter
gewoon die Athlon nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:30:
[...]

Het is idd niet moeilijk, ik weet alleen niet waar The Maks's stelling op gebaseerd is.
Op feiten natuurlijk, van de stuk of 20 die ben tegen gekomen was er eigenlijk geen die het niet kon. :p
ps: @the Mask -Wacht nog op een reactie van je over "de enkele GPU microstotter theorie" die je naar voren bracht :z
Is hier wel eens op het forum langs geweest, kan niet alles onthouden. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Haha, kan me er iets bij voorstellen. Ben na de eerste uitleg al opgehouden, omdat ze precies zeggen wat in dat andere artikel, waar ook het functioneren van je ogen en hersenen onder de loep is genomen; word gesteld.

If I notice microstuttering, can I minimize/eliminate it?
Yes. By running the game at a setting where your graphics cards are able to output more than the monitors refresh rate (that is, the maximum FPS the monitors are capible of; the pixels on your screen can only change so fast) microstuttering is eliminated completely. Most monitors have a refresh rate of 60 or 70Hz, meaning you would need 70 or 80 FPS to eliminate microstuttering.
(bron -hardocp forum)

60Hz monitor of tv > optimaal = boven de 70FPS
100hz > optimaal = boven de 110 FPS

Het liefst contante FPS, want spikes ver naar beneden kunnen ook storend zijn, al was het maar omdat je gameplay plots vertraagt. Waarom dan die hoge framerates ? Staat ook in dat eerste artikel; je genereert daarmee een soort "motion blur" , de techniek die bij flims en TV zo goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik dan toch maar voor de Athlon ga.
@ the mask, is er nog een reden om voor de losse kast en losse voeding te gaan ipv de Aopen waar de voeding al in zit. (ik zie mezelf nog niet zo snel alles overclocken). Mij lijkt een stock-voeding dan toch voldoende. Ook omdat er geen aparte grafische kaart in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:35:
@ the mask, is er nog een reden om voor de losse kast en losse voeding te gaan ipv de Aopen waar de voeding al in zit.
Van een stuk betere kwaliteit, vooral die voeding die ook een stuk efficiënter is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal dit het worden, tenzij het nog even duurt voordat ik budget vrij kan maken hiervoor en er weer nieuwe inzichten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaknet
Ziet er mooi uitconsument76!
Ik heb trouwens zojuist ergens gelezen dat wanneer je de Phenom II X4 955 BE overclocked hij 18-20% sneller werkt en daarme de meeste i7 Intel's ver achter zich laat haha. Mocht je dat voor elkaar krijgen dan ben je voor een aantal jaartjes wel zoet.

Had wat gelezen hoe dat moet en het ziet er best simpel uit. Het enige nadeel is dat je je gehele garantie weg doet voor die 1 ghz meer.

Nu een vraagje een de kenners: Vliegt je CPU daardoor niet spontaan in de fik na een tijd? haha

[ Voor 65% gewijzigd door Tweaknet op 15-05-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tweaknet schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:06:
Ik heb trouwens zojuist ergens gelezen dat wanneer je de Phenom II X4 955 BE overclocked hij 18-20% sneller werkt en daarme de meeste i7 Intel's ver achter zich laat haha.
Als die 20% sneller loopt heb je hem ook ongeveer 20% overgeklokt dus van 3,2GHz naar zo'n 3,8GHz. Dit moet gewoon mogelijk zijn, maar dan is die niet sneller als de meeste Core i7's hoor. ;)
Nu een vraagje een de kenners: Vliegt je CPU daardoor niet spontaan in de fik na een jaartje?
Nee, CPU's leven normaal gesproken gewoon net zolang als je hem gebruikt, ze gaan bijna nooit stuk en door een beetje overklokken ook totaal niet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaknet
Even snel een vraagje weer;

Heb in me lijstje nog de 430w voeding staan, mocht ik me Phenom II X4 955 BE gaan klokken naar 4-4.2Ghz wat voor voeding raden jullie me aan? 430w of 530w?

En deze moederboard kan dat aan?
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI 770-G45€ 57,-€ 57,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 57,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tweaknet schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:44:
Heb in me lijstje nog de 430w voeding staan, mocht ik me Phenom II X4 955 BE gaan klokken naar 4-4.2Ghz wat voor voeding raden jullie me aan? 430w of 530w?
Was toch met HD5770? Dan is de 430 Watt versie genoeg. Moederbord is ook prima hiervoor, maar ga er maar niet van uit dat je 4,2GHz gaat halen. 4GHz wordt al moeilijk genoeg met een erg goede luchtkoeler.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaknet
Oke na lang wikke en wegen heb ik besloten om voor dit te gaan, ik zal maandag de bestelling plaatsen!
Mocht alles binnen zijn en ik alles in elkaar gezet hebben dan laat ik jullie weten wat mijn bevindingen zijn en hoe mijn ervaringen zijn in het spel WoW.

Even nog in het kort waarom deze keuze;
Ik heb begrepen via sommige site dat juist WoW zeer nauw verbonden staat met het CPU, het opbouwen van structuren en frames dat hij vanuit de harddisk trekt en verwerkt terwijl er constant veranderingen plaatsvind.
Ook de grafische kaart is daarvoor zeer belangrijk en is zeer gevoelig wanneer de resolutie of graphics te hoog staat. De grafische kaart waar ik voor gekozen heb moet volgens oppinies het ruimschoots voldoen om WoW te kunnen spelen op mid 1600x1200 resolutie en grafisch gezien mag hij dan op vol (enkel shaduw moet uitgeschakeld zijn).

Dus al met al, goede CPU & leuk Grafische kaart voor een "Zacht" prijsje!
Hier het lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! L7 430W€ 41,48€ 41,48
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 137,-€ 137,-
1MSI 770-G45€ 57,-€ 57,-
1Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 135,-€ 135,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 509,22

Nog 1 klein vraagje tho, de voeding, zit daar ook een kabeltje bij voor de grafische kaart?

Nogmaals enorm bedankt chim0, madrox en -The_Mask- voor jullie bijdrage en tijd om mee te denken!
Zonder jullie hulp had ik waarschijnlijk een doos kaarten bij Intertoys gekocht!

groetjes
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Tweaknet schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:46:

Nog 1 klein vraagje tho, de voeding, zit daar ook een kabeltje bij voor de grafische kaart?
Ja.
Nogmaals enorm bedankt chim0, madrox en -The_Mask- voor jullie bijdrage en tijd om mee te denken!
Zonder jullie hulp had ik waarschijnlijk een doos kaarten bij Intertoys gekocht!
Verkopen die kaarten ? wat voor kaarten ? Audio, videokaart, netwerk ? wat ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:26:
[...]

Nog één keer dan, als je een TFT hebt een verversingssnelheid van 60 dan zul je maar 60 beeldjes per seconde zien al weet de PC er wel 200 fps te produceren.
Niet dus want als vsync uit staat heb je geen 60Hz meer.

offtopic:
En het is LCD tegenwoordig, niet TFT. ;)
PatrickH89 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:27:
Het enige wat Vsync doet is het synchroniseren van de frames met de refreshrate van de monitor.
Dus is dan is de max dan toch 60? Als het uit staat is het toch 200?
Madrox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:52:
[...]

Chimo snapt het nog steeds niet :o
chim0 snapt het prima!
Al is 200 FPS gewoon overkill.
Voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

chim0 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:55:
[...]

Niet dus want als vsync uit staat heb je geen 60Hz meer.
chim0 snapt het prima!

[
Natuurlijk :F

Quote van mezelf:
LCD-scherm (tv, whatever). Van je TV/LCD kan je helemaal geen Vsync uitzetten, kan je verzekeren dat dat er heel raar uitziet
(weleens gestoeit met die vijfpolige kabels (b-sync uit mijn hoofd?) met rood, blauw en groen + hsync en Vsync.
Zie je leuke effecten als je het verkeerd aansluit.

Met leuke effecten bedoel ik een onbruikbaar beeld of helemaal geen beeld.

Maar goed, het lijkt erop dat je het nooit gaat snappen ;(

Misschien helpt het als ik je vraag, of je even je Vsync uitzet met je afstandsbediening van de TV, of in het OSD Menu van je monitor. Laatste kans, Chimo :+

[ Voor 61% gewijzigd door Madrox op 16-05-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Wel? Vsync staat immers uit of blijft die monitor dan ook nog steeds 60Hz? Dat is wat ik daarnet ook vroeg.

Maar whatever, ik wil gewoon 200fps, klaar :z
Madrox schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:22:
[...]

Maar goed, het lijkt erop dat je het nooit gaat snappen ;(
Jammer hoor Madrox, gewoon een rustige normale discussie en dan zo reageren.

Maar goed wat ik dus begrijp is als je vsync uit zet op een LCD monitor dan zie wel meer frames ziet maar de verversingssnelheid blijft hetzelfde? Dat klinkt dus mij niet logsich want immers er geen verversingssnelheid meer.

Maar goed, dit gaat wel erg offtopic.

[ Voor 47% gewijzigd door chim0 op 16-05-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

chim0 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:26:
[...]

Wel? Vsync staat immers uit of blijft die monitor dan ook nog steeds 60Hz? Dat is wat ik daarnet ook vroeg.

Maar whatever, ik wil gewoon 200fps, klaar :z
Jahoor, veel plezier met je 200 - 140 = zestig zichtbare beeldjes 8)
Is iig goed voor je "motion blur" experience O-)

ps Sorry Chimo. Is niet de bedoeling. Maar goed, dit is voor mij helemaal geen discussie, we (the mask deed ook een poging) proberen jou iets uit te leggen.

Maar goed wat ik dus begrijp is als je vsync uit zet op een LCD monitor dan zie wel meer frames ziet maar de verversingssnelheid blijft hetzelfde?
Nee, ik zeg nou al tien keer dat je niet de Vsync uit kan zetten van je monitor. Dat is ook precies de reden dat je die optie nooit bij je tv-afstandsbediening of OSD van je monitor ziet.

Waar zet je het dan wel aan/uit ? Dat weet je al, in de driver of in het spel; je zegt tegen je videokaart dat hij lak moet hebben aan Vsync. Niet je TV, niet je monitor. Zonder Vsync krijg je nml. helemaal geen fatsoenlijk beeld op je beeldscherm. De videokaart spuuhgt dan via de ramdac gewoon tweehonderd beeldjes naar de tv/monitor; ongeacht of die TV/Monitor dat nou aankan of niet. Wel, ze zullen er wel iets op bedacht hebben; want je krijgt nog steeds beeld. Alleen kan het tearing veroorzaken.

[ Voor 78% gewijzigd door Madrox op 16-05-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:19

Super_ik

haklust!

omdat het na 10 jaar toch wel tijd wordt voor een nieuw systeem, heb heel wat gelezen en dingen in en uit m'n mandje gegooid. omdat ik geen directe voorkeur heb voor intel of amd heb ik van beide merken een systeem samengesteld, (naja, kast/hd/memory is gelijk)

ik ben geen gamer, maar af en toe een spelletje spelen is wel ok ;)
ik heb hier nog een nvidia quadro kaart liggen, dus een video kaart is niet nodig, ook schermen/muis/tobo/audio heb ik nog van m'n oude systeem en zijn nog niet aan vervanging toe.

als er opmerkingen zijn, of een duidelijke voorkeur voor 1 van beide systemen, dan hoor ik 't graag. zoals wel te zien is, is m'n budget zo'n 600 euro.

amd systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,-€ 62,-
1Sony AD-7240S€ 19,-€ 19,-
1AOpen QF50G Grijs, Zwart€ 49,15€ 49,15
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 29,90€ 29,90
1AMD Phenom II X6 1090T€ 264,-€ 264,-
1Asus M4A89GTD PRO€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,80

intel systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen QF50G Grijs, Zwart€ 49,15€ 49,15
1Intel Core i7 930€ 242,-€ 242,-
1Asrock X58 Extreme€ 144,70€ 144,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 612,60

ik neig zelf meer naar het amd systeem, mede vanwege de 6 cores :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@Super_ik: wat voor videokaart heb je nog liggen? Quadro is niet meteen super namelijk, als het een beetje goedkopere of oudere is dan zou ik de videokaart ook gewoon vervangen want een fatsoenlijke videokaart kost zo veel niet.

Wat heb je naast gamen nog meer voor eisen?

@chimo: het is heel simpel: je GPU staat een beetje 200 beelden per seconde uit te poepen maar je 60Hz beeldscherm moet er dus 140 van weggooien omdat het anders wat te veel voor hem wordt dus had je die 140 beelden net zo goed niet kunnen renderen ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:19

Super_ik

haklust!

de quadro is een FX 1700, 2 keer dvi is een eis (of displaypoort + verloop, dat is me om het even), en nvidia is ook min of een meer een eis, ivm dat ik linux op de desktop gebruik en zeer goede driver ervaringen hier mee heb.

wat ik verder met het systeem doe:
- beetje internetten
- veel programmeren
- audio bewerking

[ Voor 32% gewijzigd door Super_ik op 16-05-2010 22:48 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 44,-€ 44,-
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,91€ 22,91
1Sony AD-7241€ 20,16€ 20,16
1AMD Phenom II X6 1055T€ 176,-€ 176,-
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 80,-€ 80,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 531,47

Lijkt mij het beste waar voor je geld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Super_ik schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:24:

als er opmerkingen zijn, of een duidelijke voorkeur voor 1 van beide systemen, dan hoor ik 't graag.
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 335€ 27,91€ 27,91
1AMD Phenom II X6 1090T€ 264,-€ 264,-
1Asrock 870 EXTREME3€ 82,35€ 82,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 615,40

Betere kast ,voeding en moederbord. Processorkoeler mag wat minder.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 860€ 242,-€ 242,-
1Gigabyte GA-P55-USB3€ 106,90€ 106,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,04

Ik zou alleen voor een X58 platfofm gaan als je zwaar CFX/SLI gaat draaien.

Maar ik ben het wel met bwerg eens. Je kan ook voor de gewone Phenom II gaan en die vier kernen voor lief nemen (die overigens nog steeds meer dan genoeg zijn). Maarja je zegt dat de videokaart minder belangrijk is en je meer waarde hecht aan die zes kernen. In ieder geval mogelijkheden genoeg! ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 870 EXTREME3€ 82,35€ 82,35
1Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E€ 111,94€ 111,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 558,42
bwerg schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:38:

@chimo: het is heel simpel: je GPU staat een beetje 200 beelden per seconde uit te poepen maar je 60Hz beeldscherm moet er dus 140 van weggooien omdat het anders wat te veel voor hem wordt dus had je die 140 beelden net zo goed niet kunnen renderen ;)
Dat snap ik maar mijn vraag was of een monitor nog steeds 60Hz is als je vsync uitzet. Wat is de ververssnelheid van de monitor als vsync uit staat?
Super_ik schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:45:
de quadro is een FX 1700, 2 keer dvi is een eis (of displaypoort + verloop, dat is me om het even), en nvidia is ook min of een meer een eis, ivm dat ik linux op de desktop gebruik en zeer goede driver ervaringen hier mee heb.

wat ik verder met het systeem doe:
- beetje internetten
- veel programmeren
- audio bewerking
Duidelijk verhaal, dan gaat het laatste systeem niet op. :)

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 16-05-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

bwerg schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:38:
@Super_ik: wat voor videokaart heb je nog liggen? Quadro is niet meteen super namelijk, als het een beetje goedkopere of oudere is dan zou ik de videokaart ook gewoon vervangen want een fatsoenlijke videokaart kost zo veel niet.

Wat heb je naast gamen nog meer voor eisen?

Precies. Bijna goed. Een slimme knaap heeft nml. ontdekt/beschreven waarom het , met games, toch beter is om wat meer frames per seconde te genereren dan de Hz waarom je monitor/tv draait. Hij is uitgekomen op 72 beeldjes bij 60Hz en stelt dat alles daaroven overkill is. Let wel, Minimale FPS natuurlijk ; gecapt op 72 FPS zou het mooist zijn maar dat is er helaas nog niet. Maximum FPS is eigenlijk helemaal niet interressant, het zijn juist de lage min fps spikes die spelbreker zijn. Helaas hebben al onze grafische kaarten daar last van, meer of minder.
chim0 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:06:
[...]
Dat snap ik maar mijn vraag was of een monitor nog steeds 60Hz is als je vsync uitzet. Wat is de ververssnelheid van de monitor als vsync uit staat?
60hz , of je spel nou 12 fps doet of 3000 fps doet er niet toe. 60hz bij de meeste lcd's dan, er zijn sommige types die 72 of 100hz doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 17-05-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@consument76

Om een goed beeld te krijgen van het verschil tussen de X4 630/635 en X4 955 kun je kijken op http://www.tomshardware.com/charts/ en dan onder processors. Kun je een vergelijk zien als je deze twee processoren aanvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:14:
[...]
Op feiten natuurlijk, van de stuk of 20 die ben tegen gekomen was er eigenlijk geen die het niet kon. :p
Zo , dus je had toevallig een goede batch O-)
Is hier wel eens op het forum langs geweest, kan niet alles onthouden. ;)
Je hoeft niks te onthouden, vind het alleen vreemd dat ik nergens jouw uitspraak bevestigt ziet.
Als je de link mocht vinden wil ik hem graag hebben. Want als ik eerlijk ben, denk ik dat je het verkeerd begrepen heb. (wat jou niet gauw gebeurd :> )

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 17-05-2010 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:02:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony AD-7241€ 20,16€ 20,16
1AMD Phenom II X6 1055T€ 176,-€ 176,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 531,47

Lijkt mij het beste waar voor je geld.
LIjkt mij ook, ik ga mee met The Mask ;)

*klein puntje, is het misschien handig om een 350watter te nemen, met PCI-e x6 stekker ?
Voor het geval hij er toch een leuk DX11 kaartje in wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 01:57:
[...]

Zo , dus je had toevallig een goede batch O-)
Was het maar waar, heb zelf alleen maar een X2 550 gehad die het niet kon.
Madrox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 02:14:
*klein puntje, is het misschien handig om een 350watter te nemen, met PCI-e x6 stekker ?
Voor het geval hij er toch een leuk DX11 kaartje in wil?
Als hij een HD5750 of HD5770 wil is het idd wel handig, maar anders zie ik er geen reden tot. Kun je overal wel rekening mee gaan houden. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 01:36:
@consument76

Om een goed beeld te krijgen van het verschil tussen de X4 630/635 en X4 955 kun je kijken op http://www.tomshardware.com/charts/ en dan onder processors. Kun je een vergelijk zien als je deze twee processoren aanvinkt.
Hey dank je, hier heb ik wat aan. Ik ben er, kijkend naar de tijd dat ik een systeem heb staan, toch over aan het denken om een Phenom te nemen. (twijfel/twijfel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 15:51
Ben nu bezig met een nieuwe PC aan het samen te stellen

dit is waar ik op uit kwam
gallery: wouter37
Kast, DVD speler, voeding (tagan 480W), 36GB raptor en GPU (ATi 4670) neem ik mee van mijn huidige PC

Nu heb ik hier nog een aantal vragen over:
heb voor een dual core gekozen omdat de 3 en 4 cores de Mhz naar beneden gaan dit zijn de dingen die ik op mijn PC doe: Autocad, Solidworks, Inet, Email, en natuurlijk af en toe een spelletje BF2 en hopelijk nu ook BC2 daardoor dacht ik dan heb ik iets meer aan Mhz toch?
en welke CPU koeler zal ik erop zetten moet lekker stil zijn dacht nu aan zo'n Ninja ding

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het lijkt mij toch echt beter om een triple core te nemen al de zware dingen die je noemt hebben hier wat aan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat wikken en wegen en controle met de prijzen kies ik voor de configuratie zoals Madrox en The mask samen (van allebei wat) hebben voorgesteld. Ik hoop hem voor 400 Euro bij 1 leverancier in huis te hebben.
Bedankt voor de hulp
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 880GMH-USB3€ 75,10€ 75,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 381,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 15:51
-The_Mask- schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:30:
Het lijkt mij toch echt beter om een triple core te nemen al de zware dingen die je noemt hebben hier wat aan.
mischien heb je daar wel een puntje alleen die dingen zakken gelijk in Mhz onderuit als je niet meer dan 65Watt wilt verstoken met de proc.

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Super_ik schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:45:
Ik ken de quadro-series niet echt maar als ik de specs vergelijk met de huidige geforce-series (fillrate en processing power) zit die kaart rond het niveau G210, G220. Low end dus. Kan je wel games mee spelen maar zwaardere spellen zullen niet van harte lopen en sowieso niet met toeters en bellen. Maar aangezien je die kaart nu al hebt zul je zelf wel kunnen beoordelen of het genoeg voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
bwerg schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:18:
[...]

Ik ken de quadro-series niet echt maar als ik de specs vergelijk met de huidige geforce-series (fillrate en processing power) zit die kaart rond het niveau G210, G220. Low end dus. Kan je wel games mee spelen maar zwaardere spellen zullen niet van harte lopen en sowieso niet met toeters en bellen. Maar aangezien je die kaart nu al hebt zul je zelf wel kunnen beoordelen of het genoeg voor je is.
Het is ook geen kaart voor spelletjes maar een professionele renderkaart kaart dus dat is niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
wouter37 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:00:
[...]

mischien heb je daar wel een puntje alleen die dingen zakken gelijk in Mhz onderuit als je niet meer dan 65Watt wilt verstoken met de proc.
Bij AMD zit er maar weinig verschil in de energie efficiënte CPU's en degene die het niet zijn, kunnen zelfs gewoon van dezelfde wafer komen. Verschil in verbruik zal dan ook niet groot zijn en in idle zelfs te verwaarlozen, daarnaast kun je natuurlijk ook nog undervolten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

chim0 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:52:
[...]

Het is ook geen kaart voor spelletjes maar een professionele renderkaart kaart dus dat is niet te vergelijken.
Mja, maar hij geeft niet aan iets te gaan doen waar hij speciaal een workstationkaart voor nodig heeft, enige taak die hij moet kunnen doen zoals hij het zegt is af en toe een spelletje en daarin kun je quadro's gewoon één op één vergelijken met geforces.

Een vriend van me heeft ook een quadro in zijn laptop. Klinkt stoer maar als hij een modern spel wilt spelen lukt dat voor geen meter en had hij beter een beetje geforce kunnen hebben (of radeon natuurlijk) want die quadro is gewoon een low-end kaartje.

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 17-05-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
bwerg schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:02:
[...]

Mja, maar hij geeft niet aan iets te gaan doen waar hij speciaal een workstationkaart voor nodig heeft, enige taak die hij moet kunnen doen zoals hij het zegt is af en toe een spelletje en daarin kun je quadro's gewoon één op één vergelijken met geforces.
Tja, zoiets koop je met een bepaalde reden neem ik aan.
Een vriend van me heeft ook een quadro in zijn laptop. Klinkt stoer maar als hij een modern spel wilt spelen lukt dat voor geen meter en had hij beter een beetje geforce kunnen hebben (of radeon natuurlijk) want die quadro is gewoon een low-end kaartje.
Ze zijn ook niet gemaakt om mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ze presteren net als een 8600GT /GTS. Heb dat bekeken, de reviewers zeggen het zelf en het staat in de cijfers.
Ze zijn gemaakt voor professioneel gebruik, wat niet wil zeggen dat de game-prestaties daardoor gehandicaped zijn.

Mijn Pa speelt 3D shooter trouwens met een G110 , hij vind het prachtig :X
En natuurlijk eens775 quadcore, de traagste! (tja, packard bell/Dixons... :X )
(zonder AA natuurlijk) Liet hem zien hoe dat eruit zag, met AA. (retetraag dus/diashow) Haalt zijn schouders op en zegt; ach; heb AA niet nodig en alles speelt die verder. En waarom ook niet, als hij er nou blij mee is ;)

[ Voor 118% gewijzigd door Madrox op 17-05-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Dure 8600GT dan. :+

offtopic:
reden: 8600 ipv 8800

[ Voor 59% gewijzigd door chim0 op 17-05-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

chim0 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:25:
[...]

Tja, zoiets koop je met een bepaalde reden neem ik aan.
Nee, zijn oude laptop was stuk (iets met limonade) en door zijn uitgebreide garantiepakket kreeg hij een nieuwe laptop met quadro. Maar quadro's zitten ook best vaak in niet-professionele pc's hoor, dus worden vaak genoeg verkocht zonder reden. Quadro's zijn ook niet automatisch duur, sommigen staan voor een paar tientjes in de PW.
Ze zijn ook niet gemaakt om mee te gamen.
Nee, maar dat is wel de enige zware taak die Super_ik aangeeft te gaan doen ;) daarom.

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 17-05-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:48:
[...]

Was het maar waar, heb zelf alleen maar een X2 550 gehad die het niet kon.

[...]

Als hij een HD5750 of HD5770 wil is het idd wel handig, maar anders zie ik er geen reden tot. Kun je overal wel rekening mee gaan houden. ;)
Jawel,Tuurlijk. Maar straks werkt het niet of dat ding gaat stuk (is niet de nieuwste meer). Ik bedoel, waar praten we over; een paar luttele euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
bwerg schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:05:
[...]

Nee, zijn oude laptop was stuk (iets met limonade) en door zijn uitgebreide garantiepakket kreeg hij een nieuwe laptop met quadro. Maar quadro's zitten ook best vaak in niet-professionele pc's hoor, dus worden vaak genoeg verkocht zonder reden. Quadro's zijn ook niet automatisch duur, sommigen staan voor een paar tientjes in de PW.
Dat heb ik dan gemist dat het om een laptop ging maar deze Quadro is wel duur en zo te zien nog volop leverbaar (desktop variant dan).
[...]

Nee, maar dat is wel de enige zware taak die Super_ik aangeeft te gaan doen ;) daarom.
Daarom, ik zou dan ook een HD5750 ofzo halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

chim0 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:16:
[...]

Daarom, ik zou dan ook een HD5750 ofzo halen.
Heb je hem al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-10 09:00
chim0 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:44:

- Ja, Home Premium 64-bit bijvoorbeeld is voor de meesten voldoende..
- Ik heb draai zelf ook Windows 7 en Office 2003 omdat ik die prettiger vind werken dan 2007 qua uiterlijk, dat ben ik gewend, en het werkt prefect. Hij haalt alle laatste updates binnen en werkt perfect op Windows 7.
Ik kan op surfspot kiezen tussen Windows 7 Professional of Ultimate, zelfde prijs. Gewoon ultimate doen? Neem niet aan dat ik last heb van de extra functies?

Is er trouwens ook een hot swap caddy voor IDE schijven? Las op internet dat ide schijven niet hot swappable zijn. Is er wel iets anders dat werkt?

Het gewenste systeem ziet er nog steeds zo uit, tenzij nog meer suggesties komen....
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 63,50€ 63,50
1Cooler Master Elite 331€ 28,13€ 28,13
1AMD Athlon II X3 440€ 72,40€ 72,40
1Antec Easy SATA Hot Swap Hard Drive Caddy€ 17,84€ 17,84
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,19€ 98,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 398,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Rens, weet je het zeker van dat kastje ? Hoor hier en daar dat ze nogal blikkerig zijn. Misschien toch een Antec 300 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
Madrox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:52:
Rens, weet je het zeker van dat kastje ? Hoor hier en daar dat ze nogal blikkerig zijn. Misschien toch een Antec 300 ?
nee, ik weet het niet zeker :)
Heb hem over genomen uit de bbg van maart omdat hij daar als redelijk stille kast bij stond. uiterlijk maakt me eigenlijk niks uit. wel dat hij redelijk stil is. Dus ik zal de antec 300 eens bekijken. Zit daar ook een 120 mm fan in? In ieder geval bedankt voor de tip.

edit:
inmiddels hier even wat gelezen. De 300 lijkt niet echt stil te zijn en dat is wel jammer. De 200 (b)lijkt stiller en hier zit al een hot swap bay in.

Wie heeft er ervaring met de Cooler Master Elite serie?

[ Voor 23% gewijzigd door Rens op 17-05-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RensGresnigt schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:58:
[...]
edit:
inmiddels hier even wat gelezen. De 300 lijkt niet echt stil te zijn en dat is wel jammer. De 200 (b)lijkt stiller en hier zit al een hot swap bay in.
Die reviews zijn leuk hoor, heb je ook de reacties gelezen en/of gebruikers ervaringen. Er is een reden dat die
Antec Threehundred zo populair is...
Wie heeft er ervaring met de Cooler Master Elite serie?
pricewatch: Cooler Master Elite 335
Er staan genoeg reviews, van die CM kastjes.
Een blikken kast onder de 30 euro gaat echt niet stiller zijn dan de Antec. Voor de duidelijkheid, Antec gebruikt dikker staal, o.a voor de zijpanelen. Helpt tegen vibraties en rammelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Madrox op 17-05-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:36
Heb hier al eerder gepost en reactie gehad. Dat was meer ter orientatie nu heb ik daadwerkelijk het geld en een kleine budgetverhoging dus ik vraag jullie gunsten nog een maal: :P

Ik zoek een pc voor maximaal 550 euro.

paar eisen:
-moet ruimte zijn voor upgraden zodat de pc zo lang mogelijk mee kan
-legitieme windows 7 licensie

Ik zal dat ding vooral gebruiken voor het kijken van hd films internetten en muziek bakken fotobewerken en misch afentoe een spelletje (arma 2 zou ik graag willen kunnen spelen, is dat reeel? ).

Kast moet in mijn interieur passen dus aub geen hippe ledjes en uitgesneden draken maar een strakke kast zoals dit:
http://www.alternate.nl/h...ebel_9_Aluminum/-1084288/? (ik roep maar wat) is meer wat ik zoek.

Alvast onwijs bedankt heren. Overigens als iemand nog weet waar een beetje fraaie audioset voor de pc in de aanbieding is houd ik mij aanbevolen. (budget max 100e. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
Madrox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:33:
[...]

Die reviews zijn leuk hoor, heb je ook de reacties gelezen en/of gebruikers ervaringen. Er is een reden dat die
Antec Threehundred zo populair is...

[...]

pricewatch: Cooler Master Elite 335
Er staan genoeg reviews, van die CM kastjes.
Een blikken kast onder de 30 euro gaat echt niet stiller zijn dan de Antec. Voor de duidelijkheid, Antec gebruikt dikker staal, o.a voor de zijpanelen. Helpt tegen vibraties en rammelen.
Heb net de reviews van alle modellen van de elite serie gelezen. op zich, vrij positief. alleen inderdaad wat blikkerig. geluidsproductie is laag, geluidsdemping door het dunne materiaal niet (maar als het goed is hoeft er bij mij ook niet veel gedempt te worden).
Zal ook eens wat lezen over de antec 300, maar in de review lijkt hij niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@Hakblar: Zonder beeldscherm etc.? Zou ik zoiets doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 18,08€ 18,08
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,95€ 85,95
1AMD Athlon II X3 435€ 66,95€ 66,95
1be quiet! L7 430W€ 42,90€ 42,90
1Asrock M3A770DE€ 57,30€ 57,30
1Sapphire HD5750 512MB GDDR5 PCIE€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 554,51

Heb laatst ongeveer dit in elkaar gefrutseld, maar dan is dit met betere kast + voeding voor uitbreidbaarheid. En ik had een phenom II x4 maar dat gaat met 550 euro niet lukken zonder die goedkope kast + voeding, maar athlon II x3 is ook prima. Voeding kan evt. nog iets lichter maar veel bespaar je er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RensGresnigt schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:58:
[...]

Heb net de reviews van alle modellen van de elite serie gelezen. op zich, vrij positief. alleen inderdaad wat blikkerig. geluidsproductie is laag, geluidsdemping door het dunne materiaal niet (maar als het goed is hoeft er bij mij ook niet veel gedempt te worden).
Zal ook eens wat lezen over de antec 300, maar in de review lijkt hij niet stil.
Vooral de 140mm fan is de klacht, wel die heb je helemaal niet nodig met jouw config; gewoon uit laten ;)
De rest op low, en je hebt een heerlijk, stil, stevig kastje.
Kijk. fans kan je wat aan doen, bouwkwaliteit niet.

CM reacties:
-Keurige review. De bouwkwaliteit valt me wel heel erg tegen, ook voor een kast van 30 euro.

-Wel heb ik mij bij het in elkaar zetten van de PC mijn duim opengehaald. Daarom de beoordeling 'slecht'. Ik voelde het alleen niet, dat is wel een teken dat het scherp genoeg is

-Ik heb hem zelf ook,
ik ben er echter niet zo over te spreken als jij.
ik vind hem veeeeel te luidruchtig.

-De zijkanten zijn trouwens niet van aluminium maar gewoon van (nogal brak) staal.
Tamelijk zwak materiaal idd.

-Casefan maakt een beetje lawaai, maar valt niet heel erg op.

-De bouwkwaliteit is opzich goed :X , alleen het plaatstaal is erg dun op sommige plaatsen (bijvoorbeeld de sidepanels, die kun je makkelijk buigen) en soms heb ik het gevoel dat de frontpanel erg zwak is.

[ Voor 40% gewijzigd door Madrox op 17-05-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hakblar schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:21:
Heb hier al eerder gepost en reactie gehad. Dat was meer ter orientatie nu heb ik daadwerkelijk het geld en een kleine budgetverhoging dus ik vraag jullie gunsten nog een maal: :P
Ik had al één staan voor jouw dus maar wat aangepast.
#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Rebel9 Alu Zwart€ 52,40€ 52,40
1Corsair CX400W€ 44,49€ 44,49
1Asus M4A785TD-V EVO/U3S6€ 88,68€ 88,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,65

Upgrade mogelijkheden genoeg maar echt gamen zit er nog niet in maar misschien kijken naar een tweedehands videokaart of gewoon nog even sparen en de videokaart later in de PC zetten.
Alvast onwijs bedankt heren. Overigens als iemand nog weet waar een beetje fraaie audioset voor de pc in de aanbieding is houd ik mij aanbevolen. (budget max 100e. )
Zijn genoeg te vinden hoeveel speakers wil je minimaal of maximaal hebben?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hakblar schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:21:

Ik zoek een pc voor maximaal 550 euro.

paar eisen:
-moet ruimte zijn voor upgraden zodat de pc zo lang mogelijk mee kan
-legitieme windows 7 licensie

Ik zal dat ding vooral gebruiken voor het kijken van hd films internetten en muziek bakken fotobewerken en misch afentoe een spelletje (arma 2 zou ik graag willen kunnen spelen, is dat reeel? ).

Kast moet in mijn interieur passen dus aub geen hippe ledjes en uitgesneden draken.
#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard Zwart€ 29,75€ 29,75
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 35,20€ 35,20
1Asrock M3A770DE€ 57,30€ 57,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 530,33

Alles erop en eraan, incl. een fatsoenlijke videokaart.
Zie mijn signature... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Dan wel. :P
Neem niet aan dat ik last heb van de extra functies?
Nope. Draait hier prima op een Intel E2140 en 2GB (het is dat het af en toe wat langzamer is is omdat ik weinig geheugen heb maar verder draait het als een zonnetje).
Is er trouwens ook een hot swap caddy voor IDE schijven?
Voor zover ik weet niet.
Las op internet dat ide schijven niet hot swappable zijn. Is er wel iets anders dat werkt?
Klopt maar waarom zou je dat uberhaupt willen? Dat is eigenlijk achterhaald en alleen bij servers met RAID opstellingen. Als je een nog oude schijf hebt die je erbij wilt zetten, zou ik hem gewoon in de kast zetten.
Het gewenste systeem ziet er nog steeds zo uit, tenzij nog meer suggesties komen....
Op zich prima alleen ben ik erg gecharmeerd van het Asrock bordje (paar weken geleden zelf ingebouwd) vanwege o.a. de sideport memory voor de onboard videokaart, is toch weer wat sneller als je af en toe een spelletje speelt. Overigens zijn de Coolermaster Elite kastjes prima waar voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

chim0 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 02:13:
Op zich prima alleen ben ik erg gecharmeerd van het Asrock bordje (paar weken geleden zelf ingebouwd) vanwege o.a. de sideport memory voor de onboard videokaart, is toch weer wat sneller als je af en toe een spelletje speelt.
Het zal best een leuk plankje zijn, maar hem aanprijzen vanwege de gameprestaties werkt op mijn lachspieren:
Review sideport+shared vs shared vs sideport only.
Overigens zijn de Coolermaster Elite kastjes prima waar voor hun geld.
Klopt, ze kosten niets .

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RensGresnigt schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:58:
[...]

Rens, heb hier een review voor je van je Xigmatek Asgard. Dat schijnt een "kloon" te zijn van Coolermaster Elite, het zou me niks verbazen dat de kast van hetzelfde materiaal is. Wel ff door de translator gehaald, want mijn frans is niet zo goed: Review Xigmatek Asgard
Zit slechts 1 fan bij, die draait wel mooi op 1000 toeren. Maarja, dat doet een Antec tricolor ook op low ;)
Die zijpanelen van Antec zijn ook nogal wiebelig, lees ik. Ach, het lijk toch meer "lood om oud ijzer".
Neem lekker die Coolermaster Elite, betaal je iig niet teveel (Of de Asgard, die vind ik er net ff leuker uitzien).

[ Voor 16% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
chim0 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 02:13:

Klopt maar waarom zou je dat uberhaupt willen? Dat is eigenlijk achterhaald en alleen bij servers met RAID opstellingen. Als je een nog oude schijf hebt die je erbij wilt zetten, zou ik hem gewoon in de kast zetten.
De oude IDE schijven zouden zijn voor backup en ik heb de afgelopen week geleerd dat je ze dan beter niet in de kast kan zetten.
Ik vind wel van dit soort connectoren op internet, maar dat is dus altijd extern.
Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 05:08:

Ach, het lijk toch meer "lood om oud ijzer".
Neem lekker die Coolermaster Elite, betaal je iig niet teveel (Of de Asgard, die vind ik er net ff leuker uitzien).
Bedankt voor het wikken en wegen.
In de reviews stond ook dat met een kabeltje naar het moederbord de snelheid gereguleerd kon worden, dus dat ga ik nog even uitzoeken. Lijkt me erg prettig, aangezien mijn systeem heel vaak onbelast aan zal staan.

edit:
kom net dit tegen. Direct aansluiten op het mobo is dus mogelijk. Is dat ook aan te raden? (voordeel: fan reguleerbaar, Nadeel:?). Als ik hem zo aansluit, zijn er dan ook progjes die de temperatuur monitoren en zelfstandig de fan regelen?

[ Voor 13% gewijzigd door Rens op 18-05-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RensGresnigt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:58:
[...]

De oude IDE schijven zouden zijn voor backup en ik heb de afgelopen week geleerd dat je ze dan beter niet in de kast kan zetten.
Waarom niet? Als ie kapot gaat maakt het toch niet uit of ie binnen of buiten zit.
Ik vind wel van dit soort connectoren op internet, maar dat is dus altijd extern.
Dan kan je beter een externe behuizing halen.

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 18-05-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
chim0 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:11:
[...]

Waarom niet? Als ie kapot gaat maakt het toch niet uit of ie binnen of buiten zit.

[...]

Dan kan je beter een externe behuizing halen.
ik haal uit 3 pc's 4 oude schijven, het is wel handig om die allemaal (1 voor 1) aan te kunnen sluiten. of kan dat met zo'n externe behuizing ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RensGresnigt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:16:
[...]

ik haal uit 3 pc's 4 oude schijven, het is wel handig om die allemaal (1 voor 1) aan te kunnen sluiten. of kan dat met zo'n externe behuizing ook?
Nee dat is gewoon een kastje voor één harde schijf die je middels een USB kabel aansluit op je PC maar dat is meer bedoel voor een permanente aansluiting > pricewatch: Sharkoon Rapid-Case 3.5" IDE/USB Black

Hot swappable werkt volgens mij sowieso niet met IDE schijven dus moet je altijd je PC uitzetten als je een harde schijf wilt wisselen.

Ik zat ook te denken aan een NAS maar dat is er niet echt voor vier IDE schijven en het is duur en eigenlijk ook een permanente oplossing.

Maar wat wil je met die vier harde schijven doen? Alleen tijdelijk data overzetten of wat?

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 18-05-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
Bedankt madrox , the max en bwerg. Wat is nou echt het onderscheidt tussen deze 3 setjes?
Overigens vind ik het niet erg iets vergelijkbaars via de v&a te kopen, iemand toevallig nog iets degelijks daar gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
chim0 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:32:

Nee dat is gewoon een kastje voor één harde schijf die je middels een USB kabel aansluit op je PC maar dat is meer bedoel voor een permanente aansluiting > pricewatch: Sharkoon Rapid-Case 3.5" IDE/USB Black

Hot swappable werkt volgens mij sowieso niet met IDE schijven dus moet je altijd je PC uitzetten als je een harde schijf wilt wisselen.

Ik zat ook te denken aan een NAS maar dat is er niet echt voor vier IDE schijven en het is duur en eigenlijk ook een permanente oplossing.

Maar wat wil je met die vier harde schijven doen? Alleen tijdelijk data overzetten of wat?
Nee, een NAS is inderdaad wat overdreven.

De oude hdd's zijn puur om elke week een kopie van mijn onderzoeksdata op te zetten. Als ik dat rouleer met 4 schijven (elke week een ander) kan ik bij problemen in mijn data (of pc) tot 1 maand terug grijpen op de oude hdd's. Mocht 1 van de 4 schijven het opgeven dan is dat dus geen ramp.

Denk dat ik toch zo'n connector ding aanschaf van 24 euro, kunnen 2,5'' 3,5'' en IDE en SATA schijven aan gehangen worden.
Mocht me dat niet bevallen kan ik nog altijd 4 losse externe behuizingen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hakblar schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:36:
Bedankt madrox , the max en bwerg. Wat is nou echt het onderscheidt tussen deze 3 setjes?
Overigens vind ik het niet erg iets vergelijkbaars via de v&a te kopen, iemand toevallig nog iets degelijks daar gezien?
Grootste verschil is dat die van mij zonder videokaart komt maar met IGP en dat die van mij nog het beste in het budget valt (met verzendkosten en zo wordt het een stuk duurder) en het meest toekomst voorbereid. Grootste nadeel is wel zonder videokaart, maar is het het goedkoopst zodat je bijvoorbeeld nog een tweedehands HD4770 of HD4850 kunt nemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RensGresnigt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:14:
[...]

Nee, een NAS is inderdaad wat overdreven.

De oude hdd's zijn puur om elke week een kopie van mijn onderzoeksdata op te zetten. Als ik dat rouleer met 4 schijven (elke week een ander) kan ik bij problemen in mijn data (of pc) tot 1 maand terug grijpen op de oude hdd's. Mocht 1 van de 4 schijven het opgeven dan is dat dus geen ramp.

Denk dat ik toch zo'n connector ding aanschaf van 24 euro, kunnen 2,5'' 3,5'' en IDE en SATA schijven aan gehangen worden.
Mocht me dat niet bevallen kan ik nog altijd 4 losse externe behuizingen aanschaffen.
Duidelijk verhaal!
Er kan simpel een ander apparaat op de adapter worden aangesloten, zelfs als de computer aanstaat.
Dat zou mooi zijn als het ook echt werkt.
-The_Mask- schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:17:
[...]

Grootste verschil is dat die van mij zonder videokaart komt maar met IGP en dat die van mij nog het beste in het budget valt (met verzendkosten en zo wordt het een stuk duurder) en het meest toekomst voorbereid. Grootste nadeel is wel zonder videokaart, maar is het het goedkoopst zodat je bijvoorbeeld nog een tweedehands HD4770 of HD4850 kunt nemen.
Kan ie dan niet beter een goedkoper moederbord nemen? Want als ie nu al tweedehands een videokaart gaat halen, zit ie dadelijk met een (overigens prachtig) bord van bijna 100 euro waar ie geen gebruik van maakt.

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 18-05-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hakblar schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:36:
Vind deze er wel redelijk uitzien:
V&A aangeboden: Complete pc core duo e8400
Met mooie monitor. 4GB werkgeheugen, Asus plankje. Maarja, slecht 120GB harddisk
8800GT , kan je Arma 2 wel mee draaien, toch ? (500e)

of deze met een GTX260 en quadcore etc.
V&A aangeboden: Gaming PC te koop!
geen monitor (450e)

Oke, 500 blanc, inclusief HD5750 (arma2 gaat daar als een speer op)
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,90€ 83,90
1AMD Athlon II X3 435€ 68,-€ 68,-
1Asus M4A78LT-M LE€ 49,90€ 49,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 494,41

Laatste kans! :9~

Speakersets

2.0
pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II
5.1
pricewatch: Logitech X-540
RensGresnigt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:14:
[...]
Rens, is een PCI-controller niks voor je, via de V&A bijv. koop je die voor een appel en een ei.

[ Voor 90% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:37:

Rens, is een PCI-controller niks voor je, via de V&A bijv. koop je die voor een appel en een ei.
Ik ga googelen, heb er nog nooit van gehoord :? Zodra ik weet wat het is kom ik met een antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RensGresnigt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:54:
[...]

Ik ga googelen, heb er nog nooit van gehoord :? Zodra ik weet wat het is kom ik met een antwoord...
wacht ff, je wil toch vier hdd's aansluiten ? Mag het ook intern, of moet het perse extern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:59:
[...]

wacht ff, je wil toch vier hdd's aansluiten ? Mag het ook intern, of moet het perse extern?
nou, intern is een beetje overbodig. ik heb die schijven in principe maar 1x in de paar weken nodig. ze hoeven dus niet continu in mijn systeem te zitten, geluid te maken, energie te verbruiken etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:59:
[...]

Je moet even terug scrollen want het staat allemaal uitgelegd wat allemaal de bedoeling is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RensGresnigt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:02:
[...]

nou, intern is een beetje overbodig. ik heb die schijven in principe maar 1x in de paar weken nodig. ze hoeven dus niet continu in mijn systeem te zitten, geluid te maken, energie te verbruiken etc...
Dan ben je hier toch klaar mee.
http://www.salland.eu/pro...rijs-retail-mb-123ak.html
Voordeel, geen usb gedoe; werkt gegarandeerd. inbouw.

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:05:
[...]

Dan ben je hier toch klaar mee.
http://www.salland.eu/pro...rijs-retail-mb-123ak.html
Voordeel, geen usb gedoe; werkt gegarandeerd. inbouw.
Sorry, Ik kan hem op de webside van raidsonic niet vinden en bij salland is het me niet precies duidelijk wat het is...
een interne bay? gewoon aan te sluiten in een 5.25'' tray? en dan naar het mobo?

[ Voor 22% gewijzigd door Rens op 18-05-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RensGresnigt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:19:
[...]

Sorry, Ik kan hem op de webside van raidsonic niet vinden en bij salland is het me niet precies duidelijk wat het is...
een interne bay? gewoon aan te sluiten in een 5.25'' tray? en dan naar het mobo?
yep. 100% werkt dat en gaat ook niet gauw stuk. je moet alleen ff rebooten, of de disk voor het opstarten erin schuiven.

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:23:
[...]

yep. 100% werkt dat en gaat ook niet gauw stuk. je moet alleen ff rebooten, of de disk voor het opstarten erin schuiven.
Dat is eigenlijk ongeveer precies wat ik nodig had :)
Heb hem inmiddels ook op de website gevonden.

Enig idee of de fan uit gaat op het moment dat er geen hdd in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RensGresnigt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:28:
[...]

Dat is eigenlijk ongeveer precies wat ik nodig had :)
Heb hem inmiddels ook op de website gevonden.

Enig idee of de fan uit gaat op het moment dat er geen hdd in zit?
Zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat je die fan niet echt nodig heb. Heb zelf nonstop een hdd in die hotswap van mij, en die heeft ook geen fan. Word best warm, maar daar kunnen ze behoorlijk goed tegen.
Zit net te bedenken, die iderack, ze zitten wel in een caddy, dus je moet als je een disk wil wisselen, eerst de ouwe eruit peuteren. Miscchien toch niet zo handig voor je, of je moet vier caddy's nemen. Maar caddy's zijn bijna net zo duur als die bay, word een duur grapje.

Nee, dan is dit denk ik toch beter:
http://tweakers.net/price...IDE%2FSATA+Adapter+USB2.0
nr 3 en 4, die moet je hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:43:
[...]

Zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat je die fan niet echt nodig heb. Heb zelf nonstop een hdd in die hotswap van mij, en die heeft ook geen fan. Word best warm, maar daar kunnen ze behoorlijk goed tegen.
Zit net te bedenken, die iderack, ze zitten wel in een caddy, dus je moet als je een disk wil wisselen, eerst de ouwe eruit peuteren. Miscchien toch niet zo handig voor je, of je moet vier caddy's nemen. Maar caddy's zijn bijna net zo duur als die bay, word een duur grapje.

Nee, dan is dit denk ik toch beter:
http://tweakers.net/price...IDE%2FSATA+Adapter+USB2.0
nr 3 en 4, die moet je hebben....
Ja, ik zie net op deze foto's dat je met de hand de 40 en 4 pin kabeltjes moet verwisselen. dan is een losse adapter via usb toch makkelijker. Ik had deze in gedachte, ide en sata (zelfs tegelijk) maar waarschijnlijk wel eerst rebooten als ik er een ide schijf aan hang.
Toch bedankt voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RensGresnigt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:52:
[...]

Ja, ik zie net op deze foto's dat je met de hand de 40 en 4 pin kabeltjes moet verwisselen. dan is een losse adapter via usb toch makkelijker. Ik had deze in gedachte, ide en sata (zelfs tegelijk) maar waarschijnlijk wel eerst rebooten als ik er een ide schijf aan hang.
Toch bedankt voor het mee denken!
Dat doen ze toch allemaal, ook die twee uit het lijstje. Zo te zien kan je die dingen bijna overal krijgen, zal best wel vraag naar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
Onwijs bedankt voor je hulp madrox maar nu word het nog ingewikkelder met nog meer keuze.:O
Kan iemand in absolute leeken termen verwoorden wat nu het verschil is tussen die setjes die nu voor mij samengesteld zijn. Als in : sneller , betere videokaart of meer opties tot uitbreiden etc. ik heb echt nihil computer kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hakblar schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:34:
Onwijs bedankt voor je hulp madrox maar nu word het nog ingewikkelder met nog meer keuze.:O
Kan iemand in absolute leeken termen verwoorden wat nu het verschil is tussen die setjes die nu voor mij samengesteld zijn. Als in : sneller , betere videokaart of meer opties tot uitbreiden etc. ik heb echt nihil computer kennis.
Tussen de setjes zit amper verschil. Het laatste setje van mij heeft een Kast/voeding combo van Aopen
wat goedkoper is dan de kast en voeding los, zoals de anderen doen. Dat laatste is iets meer kwaliteit, maar vrijwel iedereen is het er wel over eens dat dat Aopen spul best aardig is.
De rest is min of meer gelijk al kies ik denk net ff het plankje met de beste prijs/prestatie/features.
The mask adviseert een 2de hands kaart, ik en chima bieden je een HD5750, nieuw!
Tja, de HD5750 is een hele nieuwe videokaart met DX11 en daar ga je ARMA 2 heel goed opspelen.
Opties tot uitbreiden moet je btw niet teveel van voorstellen, zeker niet met een voeding van 350watt.
Maar de config heeft alles in huis wat je bij Dixons ook haalt; alleen doen wij het beter. Trust me.
Dat plankje wat ik erbij gedaan heb is prima. De meesten hier zullen denk ik wel beamen dat ik een
heel leuk systeempje voor je neergezet heb waar je geen spijt van gaat krijgen.
Voor dat geld kan het zo goed als niet beter. Het is voor dat geld ook bijna ondoenlijk om met al je wensen optimaal rekening te houden. Je hebt gewoon een krap budget.

Een betere videokaart kan altijd, maar vergis je niet; deze HD5750 kan al aardig wat, heb hem zelf ook icm met een 24inch 1920x1200 monitor, en ja, ik speel de laatste shooters prima. Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat als je bij een HD5850 erin wil, die is heel populair en snel, maar kost wel algauw 270 euro, tenminste, als je er geen weken op wil wachten. Die videokaart heeft heel wat meer stroom nodig, dat lijkt me net ff teveel voor een 350watter. Het zal erom hangen; dus zwaardere voeding nodig, is ook weer duurder.
Een HD5770, het net ff snellere broertje, kan weer wel met deze voeding van 350watt. Of je moet er pakweg 10 a20 euro extra tegenaangooien , en bijv. direct de Be Quiet 530watt nemen bijv.
Die trekt zo'n HD5850 (videokaart) makkelijk, mocht je er later eentje kopen.

Ruimte in de kast, om te upgraden is er iig. Je kan er ook snellere CPU's op kwijt, het moederbord.

[ Voor 55% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
In mijn zoektochten naar oplossingen voor mijn oude IDE hdd's kwam ik iets heel anders tegen, namelijk usb 3.0 poorten.
Is het verstandig om die er nu vast in de zetten? Bijvoorbeeld van Asus?http://tweakers.net/pricewatch/252983/asus-u3s6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RensGresnigt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:51:
In mijn zoektochten naar oplossingen voor mijn oude IDE hdd's kwam ik iets heel anders tegen, namelijk usb 3.0 poorten.
Is het verstandig om die er nu vast in de zetten? Bijvoorbeeld van Asus?http://tweakers.net/pricewatch/252983/asus-u3s6.html
Maakt niet uit. Kan je gewoon erbij doen als je het nodig mocht hebben.
Of dan maar meteen een moederbord met de nieuwste chipset nemen, hoef je ook niks in te steken.
Is ook goedkoper: pricewatch: Gigabyte GA-770TA-UD3
80 euro , incl. usb 3.0

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:53:
[...]

Maakt niet uit. Kan je gewoon erbij doen als je het nodig mocht hebben.
Of dan maar meteen een moederbord met de nieuwste chipset nemen, hoef je ook niks in te steken.
Is ook goedkoper: pricewatch: Gigabyte GA-770TA-UD3
80 euro , incl. usb 3.0
hmm begin ik weet te twijfelen...me zelf kennende kan ik beter nu de usb 3.0 meteen doen, anders komt het er de komende jaren waarschijnlijk niet van.

De GA-MA785GMT zou er dan uit gaan en de GA-770TA er in. Kan dat in samenwerking met de rest?

#ProductPrijsSubtotaal
1Eminent EM1015 USB to IDE/SATA Adapter€ 16,05€ 16,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 476,91

of moet er dan ook een sata-600 schijf in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RensGresnigt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:29:
[...]

hmm begin ik weet te twijfelen...me zelf kennende kan ik beter nu de usb 3.0 meteen doen, anders komt het er de komende jaren waarschijnlijk niet van.

De GA-MA785GMT zou er dan uit gaan en de GA-770TA er in. Kan dat in samenwerking met de rest?

#ProductPrijsSubtotaal
1Eminent EM1015 USB to IDE/SATA Adapter€ 16,05€ 16,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 476,91
nee, je hebt geen videokaart zie ik ineens.

Deze moet je hebben. pricewatch: Asrock 880GMH-USB3
Geen eSATA, moet jij nog eSata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:36:
[...]

nee, je hebt geen videokaart zie ik ineens.
nee, dat klopt. Ik begrijp uit jouw opmerking dat de GA-770TA geen onboard video kaart heeft? (waar zie je dat zo snel aan, sorry voor de domme vraag)

eSATA was een extra, niet noodzakelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Rens op 18-05-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RensGresnigt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:38:
[...]

nee, dat klopt. Ik begrijp uit jouw opmerking dat de GA-770TA geen onboard video kaart heeft? (waar zie je dat zo snel aan, sorry voor de domme vraag)

eSATA was een extra, niet noodzakelijk.
770 in de produktnaam = chipset
jij hebt G erin = met....gpu

(we kennen zo'n beetje alle chipsets uit ons hoofd hier, en de bleangrijkste kenmerken,,,haha)

oh gelukkig, anders kom je algauw dik boven d e90 euro:
pricewatch: Asus M4A785TD-V EVO/U3S6

(ondertussen is Hakblar druk aan het ontcijferen wat er nou allemaal gezegt word O-) )

[ Voor 32% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:40:
[...]

770 in de produktnaam = chipset
jij hebt G erin = met....gpu

(we kennen zo'n beetje alle chipsets uit ons hoofd hier, en de bleangrijkste kenmerken,,,haha)

oh gelukkig, anders kom je algauw dik boven d e90 euro:
pricewatch: Asus M4A785TD-V EVO/U3S6
Als ik dan toch van jullie kennis gebruik mag maken... Is er nog een alternatief voor de Asrock met wel een firewire aansluiting? anders moet ik even gaan wikken en wegen: firewire voor mijn camera, of usb 3 voor de toekomst...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.