Ik heb de samsung wave nu een week in huis en ik vind het echt eenf antastisch apparaat voor de prijs.
Ik heb de wave oa gekocht vanwege de mogelijkheden dat het ding in 720p kan filmen, en de kwaliteit is echt fantastisch, heelaas is de opslag daar ook naar... Wat ik ook gemerkt heb is dat mn geheugenkaartje die datarate niet trekt, dus t moet in t interne geheugen van de telefoon, en dat is beperkt. Misschien moet ik een ander kaartje proberen.
De wave heeft trouwens een interne, beetje verstopte video editor aan boord die je vind in de app mediabrowser. Filmpje aanklikken, dan naar dat schuifmenu en wijzigen aanklikken. Dan kan je meerdere clips met elkaar combineren, maar ook clips bijsnijden, overgangen gebruiken en dat dan weer als filmpje opslaan. Heelaas is het resultaat een veel minder kwaliteit 3gp filmpje, dat ook nog in 4:3 verhouding word opgeslagen, wat ik een vreemde keuze vind. Maar goed. Ondertussen heb ik dus al een filmpje gefilmd, gemonteerd en geupload rechtstreeks vanaf mn wave, en dat was toch wel weer een kick.
Gelukkig kan je ook de gewone 720p kwaliteit filmpjes die je maakt rechtstreeks vanaf je telefoon uploaden, alleen mogen de bestanden niet groter dan 100 MB zijn voor youtube, oftewel, in 720p geen filmpje langer dan anderhalve minuut, en in 480p niet langer dan 4 minuten. Maar dan kan je ze verder niet editten.
Ik heb ook de wifi accespoint functie met mn ipad uitgeprobeert. Werkt perfect, zolang je wel redelijk 3g bereik hebt..
Verder ben ik iemand die een hekel heeft om de hele tijd met een hoorn aan mn oor te bellen, als ik even kan zet ik mn mobiel altijd op speaker. Hij zit dan in een tasje om mn nek, heel handig op de fiets en zo.
Ook daar ben ik zeer te spreken over de geluidskwaliteit. Bij andere mobiele telefoons klinkt dat tamelijk hol voor de ontvanger, maar bij de wave zeggen mijn toehoorders niet het vers hil te kunnen horen of ik nou t ding aan mn oor of voor me op tafel heb liggen.
Wat ik wel jammer vind, je kan je apps alleen met creditacard kopen, ( en die heb ik niet ) en je kan je telefoongesprekken niet opnemen.
Voor de rest, goed apparaat, lekker licht ( veel lichter dan de iphone) en de batterij doet het bij mij ook langer dan een dag.
Applausje voor samsung.
Filmpje van mn kan in 720p rechtstreeks geupload vanaf de telefoon naar youtube
YouTube: high definition cat
Filmpje gefilmd in 480p, gemonteerd in de telefoon ( wat dus een lores 3gp filmpje oplevert en vanaf de foon geuploaded naar youtube.
YouTube: euroshopper
[
Voor 7% gewijzigd door
verleemen op 13-10-2010 23:03
]