• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-11 15:29

DEVegg

DEVegg

Chris.nl schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:00:
[...]

-flut-
Thnx voor de waarschuwing, had niet gedacht dat mensen moeite zouden hebben met de *.wgt extentie
Firefox werkte bij mij prima.
Heb de downloadlinks van *.wgt bestanden veranderd naar *.zip bestanden.

@Kiwsum: Wil jij dan ook de oude *.wgt links uit je qoute halen?
Ik heb geen verwijzingen in mijn posts, toch?. Houd er rekening mee dat je link zelf wel goed is en werkt, maar dat op de e.o.a. manier bij mij ze worden opgeslagen met de extensie zip en niet wgt. Als je na het downloaden de extensies weer hernoemt naar wgt... gaat het goed. Het is zoals je al zegt... even voor de zekerheid een waarschuwing er bij en het moet toch goed gaan.... We zijn en blijven in meer of mindere mate toch Tweakers nietwaar? }:O

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Kiswum schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:43:
[...]

ja dat klopt, maar ik gebruik evt. NFS Shift of een gedownloade map map 12 java spellen erin of een andere map met zo'n 100MB aan volledige spellen. Als ik deze heb getest dan zal ik dit wel delen, spellen als Street fighter, Earth worm Jim, GT Racing Motor Academy en Prince of persia zitten in dat pakket.
NFS Shift is o.a. het spelletje wat je kwijt bent na de JID upgrade. Ik weet niet of er meer standaard niet meer in zit...
Maar ik ben zeker geinteresseerd..... :P

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Verwijderd

Ik heb de SimplyWeatherNL widget gedownload en nu op mijn pc staan maar hoe zet ik die op mijn telefoon en krijg hem werkend ?

edit : ---is al gelukt--- ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 14:05 ]

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
DEVegg schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:37:
[...]

NFS Shift is o.a. het spelletje wat je kwijt bent na de JID upgrade. Ik weet niet of er meer standaard niet meer in zit...
Maar ik ben zeker geinteresseerd..... :P
NFS Shift? Bij mij zat er standaard Asphalt 5 op, nu niet meer. NFS is wel gewoon downloadbaar.

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:29:
Hoe kan ik zien welke firmware voor de camera ik erop heb zitten en wordt de nieuwe firmware voor de camera automatisch geupdate als ik doe updaten via kies.? (ik heb nu de laatste firmware via Kies erop zitten S8500ENJH2 ).
Ik las dat de laatste update voor de camera SESBDG01 is, maar ik weet niet welke ik er nu op heb zitten!
Even zoeken in deze thread en zie het resultaat:
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:15:
Ik heb hier nog een handige link om je Cam firmware up te daten.
Ik heb de laatste firmware versie staan JH3, maar blijkbaar niet de meest up to date Camera firmware.

http://www.badadev.com/updating-camera-firmware/

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DEVegg schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:30:
[...]

Ik heb geen verwijzingen in mijn posts, toch?. Houd er rekening mee dat je link zelf wel goed is en werkt, maar dat op de e.o.a. manier bij mij ze worden opgeslagen met de extensie zip en niet wgt. Als je na het downloaden de extensies weer hernoemt naar wgt... gaat het goed. Het is zoals je al zegt... even voor de zekerheid een waarschuwing er bij en het moet toch goed gaan.... We zijn en blijven in meer of mindere mate toch Tweakers nietwaar? }:O
Oe, nee jij had geen verwijzingen in je post staan. 't Is alleen dat ik de *.wgt bestanden weer verwijderd heb van servertje.

Ach als ik 1x de download verander naar *.zip scheelt dat een boel anderen weer gepruts met hernoemen. Unzippen kan nog met de rechtermuisknop.

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

MichaelPB schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:47:
[...]

NFS Shift? Bij mij zat er standaard Asphalt 5 op, nu niet meer. NFS is wel gewoon downloadbaar.
Oeps je hebt helemaal gelijk :X ... Asphalt 5 bedoelde ik en niet NFS Shift.

• Chris.nl
  • Niet online
Asphalt 5 was toch al kut :p

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Haha... mee eens... maar toch wil ik hem hebben voor de "OoBE" (Out-of-Box Experience) na een upgrade.... hihihi 8)

• Chris.nl
  • Niet online
DEVegg schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:03:
Haha... mee eens... maar toch wil ik hem hebben voor de "OoBE" (Out-of-Box Experience) na een upgrade.... hihihi 8)
Is het dan niet veel makkelijker om terug te flashen naar Kies en bijvoorbeeld Swype op je buik te schrijven? :+
Ik zat er al even op te wachten, had bijna geen geduld meer en je geholpen :+

[ Voor 25% gewijzigd door Chris.nl op 09-10-2010 14:18 ]

Verwijderd

Chris.nl schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:09:
[...]

Is het dan niet veel makkelijker om terug te flashen naar Kies en bijvoorbeeld Swype op je buik te schrijven? :+

[...]

Ik zat er al even op te wachten, had bijna geen geduld meer en je geholpen :+
Hartelijk bedankt Chris voor je hulp _/-\o_

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Chris.nl schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:09:
[...]

Tja... hehe... terug flashen is een optie (maar ik had gelezen dat het nog niet zo eenvoudig is om weer volledig terug te flashen).

Eerlijk gezegt heb ik een valse start gemaakt toen ik de sprong heb gewaagd naar JID vanaf JH3. Nu een week verder ben ik een stuk wijzer geworden op dit vlak en heb ik een aantal flinke verbeteringen waargenomen in Bada 1.2 Ik ben nu zo ver dat ik niet meer terug wil :*)

Ik ben nieuwsgierig naar wat er gebeurd als straks in november JID word vrijgegeven en ik met de huidige versie zit. Gaat hij dan weer met Kies mee lopen, of moet ik met de multiloader deze versie flashen?

• Chris.nl
  • Niet online
DEVegg schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:27:
k ben nieuwsgierig naar wat er gebeurd als straks in november JID word vrijgegeven en ik met de huidige versie zit. Gaat hij dan weer met Kies mee lopen, of moet ik met de multiloader deze versie flashen?
Kwisum heeft daar meer verstand van, maar dit zijn de properties van mijn JID firmware, volgens mij gaat die weer meelopen met Kies.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/Properties%20JID.jpg

Zou me niets verbazen als je anders ook met sTune de firmware identificatie kan aanpassen om weer mee te lopen.
Ik denk toch dat ik zelf liever voor blijf lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 09-10-2010 14:49 ]

• pwlekkerkerk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 13:42
super daze tips! dat KompoZer en die widgets. Onwijs bedankt.

Misschien is het een optie om alle widgets weer bij elkaar te zippen en dan in de beginpost te zetten. Iemand die nieuw is kan dan in 1x een map met alle beschikbare widgets downloaden en zelf kiezen welke hij ervan gebruikt ipv steeds widget voor widget te moeten downloaden.

is er niet ergens een website waar al deze widgets die beschikbaar zijn op gezet worden zodat ze voor een nog veel breder publiek toegankelijk zijn? net als de app store via samsung apps of iets dergelijks?

[ Voor 23% gewijzigd door pwlekkerkerk op 09-10-2010 15:57 ]

Chris.nl schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:44:
[...]
@Amps, heb jij zin om deze widgets in de startpost te zetten? Misschien onder vermelding van:
"Deze widgets kan je zelf nog even installeren wanneer je niet via Kies de firmware upgrade".
Ze staan erbij ;) *klik*

• Chris.nl
  • Niet online
pwlekkerkerk schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:46:
super daze tips! dat KompoZer en die widgets. Onwijs bedankt.
Ah leuk zo'n reply, ik heb die post nog even aangepast met een eigen template.
Misschien is het een optie om alle widgets weer bij elkaar te zippen en dan in de beginpost te zetten. Iemand die nieuw is kan dan in 1x een map met alle beschikbare widgets downloaden en zelf kiezen welke hij ervan gebruikt ipv steeds widget voor widget te moeten downloaden.

is er niet ergens een website waar al deze widgets die beschikbaar zijn op gezet worden zodat ze voor een nog veel breder publiek toegankelijk zijn? net als de app store via samsung apps of iets dergelijks?
Ja klopt, alles in 1x downloaden scheelt unzippen.
Niet dat ik me daar nu druk om hoef te maken, maar 10 kleine bestandjes neerzetten scheelt mij uiteindelijk wellicht wat bandbreedte, verstook op dit moment 1/28e van mijn maandelijke quota.
Als jij ze opnieuw wil zippen en aanbieden aan groter publiek kan dat ook.
Sweet Thnx :)

[ Voor 47% gewijzigd door Chris.nl op 09-10-2010 18:51 ]

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Ik heb zelf 2 fouten ontdekt in JID.

MSN messenger werkt tot nu toe niet na 3 dagen, maar Googlechat wel.
Normaal hoor je bij je mail accounts ook je instant messenger aan te kunnen klikken, maar bij hotmail werkt dat helaas nog niet.

Het andere ding is dat mijn telefoon af en toe weer herstart, dit heb ik ook een paar keer met JH1 gehad en bij JH3 niet.
Ik gebruik Jid nu ongeveer 1 week en JH3 had ik 2 weken gebruikt zonder problemen.
Verder herstart mijn Wave ook als ik inlog op www.abnamro.nl via Dolphin (via Opera heb ik het nog niet geprobeerd). Dit soort herstarts kwamen bij JH1 ook voor als ik te ver inzoomde waardoor het geheugen leek vol te lopen. Bij JH3 had ik daar geen last van, maar met JID helaas weer wel.

Is het al bekend of JI3 ook Swype heeft, ik vermoed zelf van niet doordat het bada 1.02 is ipv 1.2

Tot zover de laatste ontwikkelingen in Firmware nieuws ;)

p.s. er zijn wat opties veranderd tussen JH3 en JID waardoor ik nog niet weet voor welke versie ik de handleiding zal schrijven, wellicht zal dit op basis zijn van de Kies versie JI3.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

geeft samsung via kies bij willekeurige pcs wel de firmware update vrij en bij andere niet?

erg raar, heb 74-45 van kies, ik heb jf8 van firmware. maar een nieuwe vind hij niet.

moet ik het nog een keer opnieuw installeren, of op een andere pc proberen?

iemand ideeen?

Mvg

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Kiswum schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:06:
Ik heb zelf 2 fouten ontdekt in JID.

MSN messenger werkt tot nu toe niet na 3 dagen, maar Googlechat wel.
Normaal hoor je bij je mail accounts ook je instant messenger aan te kunnen klikken, maar bij hotmail werkt dat helaas nog niet.
Waar zit dat nu verstopt... bij mij is IM nu Pallringo... nog even uitvogelen hoe dit werkt...
Verder herstart mijn Wave ook als ik inlog op www.abnamro.nl via Dolphin (via Opera heb ik het nog niet geprobeerd).
Bij mij herstart hij inderdaad ook als ik inlog op de ABNAMRO website...
Is het al bekend of JI3 ook Swype heeft, ik vermoed zelf van niet doordat het bada 1.02 is ipv 1.2
Swipe zit in Bada 1.2... Geen upgrade naar Bada 1.2 dan geen Swipe (zover ik weet)

Verder blijkt de app "BeeTag QR Reader" om QR-codes te scannen jammer genoeg niet te werken. Hij kan niet connecten met de camera... misschien zijn er meer apps die er last van hebben.

• Chris.nl
  • Niet online
DEVegg schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:35:
Verder blijkt de app "BeeTag QR Reader" om QR-codes te scannen jammer genoeg niet te werken. Hij kan niet connecten met de camera... misschien zijn er meer apps die er last van hebben.
Dude, BeeTag QR Reader werkt idd niet met Bada 1.2, ik zal de ontwikkelaars even op de hoogte stellen.
D'r komt vanzelf wel een update.

De java versie I-Nigma werkt nog wel.
Te installeren door met je Wave naar I-Nigma.mobi te gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Chris.nl op 09-10-2010 17:57 ]

• Kiswum
DEVegg schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:35:
[...]

Waar zit dat nu verstopt... bij mij is IM nu Pallringo... nog even uitvogelen hoe dit werkt...
Kijk dat is nou een van de dingen uit de handleiding.
Benodigdheden zijn: Samsung account, in te stellen bij Mijn accounts
Bij het aanmaken van een hotmail account zou je normaal gesproken ook een optie: Instant messenger moeten krijgen. In mijn geval zit dat er in deze firmware niet meer bij.

[...]
Bij mij herstart hij inderdaad ook als ik inlog op de ABNAMRO website...
Bedankt voor het testen!

[...]
Swipe zit in Bada 1.2... Geen upgrade naar Bada 1.2 dan geen Swipe (zover ik weet)

Bij mij werkt die BeeTag ook niet, misschien is dit een goed moment om I-Nigma nogmaals te proberen. De laatste keer gaf deze mijn camera weergave op zijn zijkant weer.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:13:
geeft samsung via kies bij willekeurige pcs wel de firmware update vrij en bij andere niet?

erg raar, heb 74-45 van kies, ik heb jf8 van firmware. maar een nieuwe vind hij niet.

moet ik het nog een keer opnieuw installeren, of op een andere pc proberen?

iemand ideeen?

Mvg
Waar dit aan ligt weet ik ook niet, je hoeft niet opnieuw op te starten, maar wellicht kun je het register aanpassen zodat Kies denkt dat jij een vele oudere versie hebt. Zie een van de posts van mij van 2 dagen geleden.

[ Voor 21% gewijzigd door Kiswum op 09-10-2010 20:14 ]

Verwijderd

Ik kan de Widget van Fileindex.nl niet vinden bij de Samsung Apps. Iemand een tip?

• Chris.nl
  • Niet online
Die widgets worden niet aangeboden in Samsung Apps. Daarom staan de downloads nu ook in de startpost.

Verwijderd

Kiswum schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:10:
[...]

Kijk dat is nou een van de dingen uit de handleiding.
Benodigdheden zijn: Samsung account, in te stellen bij Mijn accounts
Bij het aanmaken van een hotmail account zou je normaal gesproken ook een optie: Instant messenger moeten krijgen. In mijn geval zit dat er in deze firmware niet meer bij.

[...]

[...]

Bedankt voor het testen!

[...]

[...]

Bij mij werkt die BeeTag ook niet, misschien is dit een goed moment om I-Nigma nogmaals te proberen. De laatste keer gaf deze mijn camera weergave op zijn zijkant weer.

[...]

Waar dit aan ligt weet ik ook niet, je hoeft niet opnieuw op te starten, maar wellicht kun je het register aanpassen zodat Kies denkt dat jij een vele oudere versie hebt. Zie een van de posts van mij van 2 dagen geleden.
beste kiswum,

ik zat net te kijken bij regedit, ik heb device db1 gevonden.

je schrijft twee dagne geleden dat ik dan zou moeten overschijven met die code.
wat bedoel je daar precies mee? er zijn nl veel bestandjes in die map(register?).
ook vraag ik mij af of ik dan hetzelfde zou moeten doen als jij omdat je een andere firmware hebt als ik.

gr
Ik heb vandaag even paar filmpjes gemaakt met de S8500 en de iPod Touch tegelijk. De 720p recording op de S8500 is veel beter dan de iPod Touch. Er zit veel meer detail in de opnames van de S8500.

Verwijderd

fijn, ik snapte na een beetje rond pluizen in regedit toch wat kiswum bedoelde.
bij deze, erg bedankt, na het aanpassen van de waarden in regedit werd wel een nieuwe firmware herkend. heb wel weer de oude kies geinstalleerd. wel nu: Nu is de updater binaire bestanden aan het downloaden bij de upgrade.
hopelijk lukt het, en kan ik vanavond met een gerust tweakers hart slapen.

• pwlekkerkerk
Chris.nl schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:02:

Ja klopt, alles in 1x downloaden scheelt unzippen.
Niet dat ik me daar nu druk om hoef te maken, maar 10 kleine bestandjes neerzetten scheelt mij uiteindelijk wellicht wat bandbreedte, verstook op dit moment 1/28e van mijn maandelijke quota.
Als jij ze opnieuw wil zippen en aanbieden aan groter publiek kan dat ook.
Hierbij alle standaard widgets in 1 zip bestand zodat je ze niet allemaal hoeft te unzippen

@Amps misschien kan je deze in je beginpost erbij zetten: dat als ze alle widgets willen hebben deze kunnen downloaden en als ze op zoek zijn naar 1 specifieke degene die nu al in de beginpost staan kunnen nemen.

heb fair use policy op mn website dus hoor wel wanneer ik over de bandbreedte ga...

• Ases
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:31:
fijn, ik snapte na een beetje rond pluizen in regedit toch wat kiswum bedoelde.
bij deze, erg bedankt, na het aanpassen van de waarden in regedit werd wel een nieuwe firmware herkend. heb wel weer de oude kies geinstalleerd. wel nu: Nu is de updater binaire bestanden aan het downloaden bij de upgrade.
hopelijk lukt het, en kan ik vanavond met een gerust tweakers hart slapen.
Het is gelukt door die .reg file uit te voeren maar weet iemand wat de productcode voor België is GT-S8500..., aangezien ik momenteel met een Duitse zit kan ik die dan direct veranderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ases op 10-10-2010 16:31 ]

Verwijderd

Ik heb net en poging gedaan om de nieuwe firmware erop te plaatsen. Wat al meteen mislukte ik krijg op minder dan 10% van de voltooing de melding firmware upgrade is mislukt. ARGhhh

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik mijn telefoon zo instel, dat hij alleen via wifi verbinding met internet kan maken. Kan iemand me alsjeblieft helpen? Kan ik gewoon het internet profiel verwijderen? (en welk profiel? Vodafone WAP? Vodafone Internet?) of werk dan wifi ook niet meer?

(Ik waardeer mijn beltegoed pas op als ik weet hoe dit moet, er was vorige week ineens 16 euro af)

[ Voor 15% gewijzigd door R1cardo01 op 10-10-2010 19:33 ]

• MichaelPB
R1cardo01 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:30:
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik mijn telefoon zo instel, dat hij alleen via wifi verbinding met internet kan maken. Kan iemand me alsjeblieft helpen? Kan ik gewoon het internet profiel verwijderen? (en welk profiel? Vodafone WAP? Vodafone Internet?) of werk dan wifi ook niet meer?

(Ik waardeer mijn beltegoed pas op als ik weet hoe dit moet, er was vorige week ineens 16 euro af)
Al je Vodafone internet-profielen wegdonderen. Maar dan ook allemaal. Wap, internet, alles. WiFi staat hier helemaal los van. Als je voortaan verbinding wil maken en je WiFi staat uit dan gebeurt er gewoon niets. Ja, een error dat hij geen pagina kan vinden.

• R1cardo01
  • Niet online
@MichaelPB Geweldig! Bedankt voor je antwoord! Dit is precies wat ik wilde weten :-)

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Zouden enkele tweakers hier eens hun ervaringen kunnen neerschrijven mbt videos op de Wave af te spelen?
In het begin toen ik de Wave had kon ik blijkbaar probleemloos films erop zetten.
Maar nu stopt de overdracht ongeveer halfweg. En aangezien ik niet kan vastpinnen of het komt door de recentere firmwares of Kies-versies...
(kleine bestanden zoals serie-afleveringen blijken wel meestal te werken)

Normaal zouden mkv files gewoon zo overgedragen kunnen worden.
Maar ik denk dat ik morgen toch maar eens ga beginnen experimenteren met ze eerst te converteren mbv bv. Handbrake.

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 11-10-2010 22:58 . Reden: typo ]

Verwijderd

Had bij mijn apps eerst zo'n 2tje staan, maar kon geen updates vinden.
Vandaag gaf apps opeens aan dat ie geupdate kon worden, apps zelf dus.
En daarna kon ik mooi de 2 updates (waren er intussen 3 geworden) installeren dus ben ook weer van die 2 af.
Denk dat ik binnenkort ook maar eens een samsung account ga maken...

EDIT: Heb via de computer een account gemaakt. De Wave pakt hem alleen niet gebruikersnaam en/of wachtwoord verkeerd. Geprobeerd dan via de wave een account te maken. Dan krijg ik dat de account al bestaat. En nu???

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 21:34 ]

• MichaelPB
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:06:
Had bij mijn apps eerst zo'n 2tje staan, maar kon geen updates vinden.
Vandaag gaf apps opeens aan dat ie geupdate kon worden, apps zelf dus.
En daarna kon ik mooi de 2 updates (waren er intussen 3 geworden) installeren dus ben ook weer van die 2 af.
Denk dat ik binnenkort ook maar eens een samsung account ga maken...

EDIT: Heb via de computer een account gemaakt. De Wave pakt hem alleen niet gebruikersnaam en/of wachtwoord verkeerd. Geprobeerd dan via de wave een account te maken. Dan krijg ik dat de account al bestaat. En nu???
Bij mij werkt het gewoon. Je gebruikersnaam is trouwens je email adres.

• c4coupe
  • Laatst online: 03-11 16:00
ik heb hier een gratis GPS programma gevonden.

alleen ik krijg het niet aan de praat.

als er hier zich nog geroepen voelen om te proberen.

dit is de website. ( JAVA app )

http://we-travel.co.cc/joomla/

daar naar download gaan > application 0.9.xx downloaden.

die zip/rar uitpakken, en dan onder 1 map in je Root van geheugenkaart zetten.

Daarna de map van het land dat je wil downloaden.

en hier weet ik niet waar deze juist moet staan.

Ik heb Belgium gedownload, zet deze bij het programma in de root onder MAPS. maar kan in het programma mijn land niet kiezen/vinden.

heb al wel gevonden dat de GPS op "JSR-179 -> Internal" moet staan.

http://we-travel.co.cc/jo...23&id=14694&lang=en#15654

als hier slimmerikken dit willen testen en me dan ook even willen doorgeven wara ik mijn map ( land ) kan terugvinden en aanduiden in het programma > alvast hartelijk dank dan.

ik krijg MAPS te zien, maar kan niks selecteren.

dit zegt de info.txt die in de map directory zit.

"Create a directory in here for each map you want to install.
You can give the map any name you want, e.g. Germany, France, ...

The directory names will be shown in the map config screen, allowing you to switch between the maps.

The installation wizard will also let you select one of the installed maps."

wat me vrij logisch lijkt en toch vindt ik ze nergens terug.

mvg Kristof

• pwlekkerkerk
MichaelPB schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:52:
[...]

wat kan je met zo'n account?

Verwijderd

@pwlekkerker
Niet veel maar wel erg essensieel dat die acount van SS aanstaat,Ik merk dat de de FB en Tw apps vd Wave veel sneller is met refreshen en scrollen,En je mobile youtube homepage krijg dan geen thumnails storingen,Onzichbaar worden met name.Heb het gemerkt,wanneer die verwijderd is
Dan trek die maar wat meer power vd accu leeg om het bij tehouden,die moet voor mij aangemeld staan.
En natuurlijk nuttig voor betaling van apps als je die wilt kopen via wave.

• Chris.nl
  • Niet online
Asgaro schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:38:
Zouden elke tweakers hier eens hun ervaringen kunnen neerschrijven mbt videos op de Wave af te spelen?
In het begin toen ik de Wave had kon ik blijkbaar probleemloos films erop zetten.
Maar nu stopt de overdracht ongeveer halfweg. En aangezien ik niet kan vastpinnen of het komt door de recentere firmwares of Kies-versies...
(kleine bestanden zoals serie-afleveringen blijken wel meestal te werken)

Normaal zouden mkv files gewoon zo overgedragen kunnen worden.
Maar ik denk dat ik morgen toch maar eens ga beginnen experimenteren met ze eerst te converteren mbv bv. Handbrake.
'k Heb zelf geen problemen met film afspelen of erop zetten. Gebruik vooral avi en srt bestanden.

Dat jij niet probleemloos films erop kan zetten heeft wellicht iets met Kies te maken.
Tip: als je de USB modus op massaopslag zet herkent je pc de wave gewoon als externe usb-schijf.
Dan heb je Kies dus niet meer nodig om bestanden over te zetten.
Menu -> Instellingen -> Connectiviteit -> Usb -> Massaopslag

• Toppertje
  • Laatst online: 16:28
Ik zet films altijd gewoon op het extra geheugen kaartje wat ik erin heb. dan werkt het altijd (bij mij ;)).

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
Moet zeggen dat ik de EvMemo er erg goed uit vind zien! Deze is te downloaden in de AppStore. Het laat zien wat er op je agenda staat voor de komende tijd. Hij is een meerdere kleuren te zetten, evenals talen. Helaas niet in het Nederlands..

Voor mij tot nu toe nog de beste widget die mijn Agenda laat zien!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Chris.nl
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:08:
Moet zeggen dat ik de EvMemo er erg goed uit vind zien! Deze is te downloaden in de AppStore. Het laat zien wat er op je agenda staat voor de komende tijd. Hij is een meerdere kleuren te zetten, evenals talen. Helaas niet in het Nederlands..

Voor mij tot nu toe nog de beste widget die mijn Agenda laat zien!
Misschien kan je aan de hand van deze post die widget naar je pc kopiëren en dan 1 taalbestand aanpassen naar het Nederlands. Als je die widget bestanden dan hier deelt, maak ik er wel weer een installeerbare NL-widget van. Mits die widget gratis werd aangeboden in de AppStore natuurlijk, anders is het geen tweaken maar diefstal :P

Verwijderd

Kijk er komen steeds wat nieuwe mogelijkheden bij, als je een update uitvooert.
Maar handleidingen of beschrijvingen ontbreken.
Samsung.......... !!!?????

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_vE1i6tj0XuE/TLLxjslIfoI/AAAAAAAAAgo/7o4CzJLASfQ/s144/20101011125553.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_vE1i6tj0XuE/TLLxioqhqjI/AAAAAAAAAgk/KR19Ch66n0Y/s144/20101008173858.jpg

groet
miled :?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 13:29 ]

• Toppertje
  • Laatst online: 16:28
Ik snap niet wat je bedoelt. Het bovenstaande plaatje is een instelling op welke manier je telefoon en je PC met elkaar moeten communiceren. Je klikt op de gewenste communicatievorm en klikt op Kies.

de onderste afbeelden, ja gewoon een screen van de instellingen.

Ik snap niet echt je punt of vraag of wat dan ook.

Verwijderd

Toppertje schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:02:
Ik snap niet wat je bedoelt. Het bovenstaande plaatje is een instelling op welke manier je telefoon en je PC met elkaar moeten communiceren. Je klikt op de gewenste communicatievorm en klikt op Kies.

de onderste afbeelden, ja gewoon een screen van de instellingen.

Ik snap niet echt je punt of vraag of wat dan ook.
Ik denk dat nieuwe opties worden bedoeld.
DRM-media --> nieuw
Software update ---> nieuw

Dus zien leuke nieuwe opties maar wat kan je ermee. Al denk dat de laatste voor zich spreekt. Update van je software.
Maar die eerste weet ik ook niet het nut van. Dus misschien iemand anders.
MichaelPB schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:52:
[...]

Ja, dat had ik door maar al 20x w8woord en email ingevuld. Hij doet niet.
Kreeg net wel een melding "kan niet verwerkt worden" dus das nieuw.
Is er geen mogelijkheid om daarvan je wachtwoord op te laten sturen???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 16:45 ]

• Kiswum
pwlekkerkerk schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:26:
[...]

Met het Samsung account?
- Je social Hubs activeren zodat je gebruik kunt maken van MSN ipv Palringo.
- Push mail werkt naar mijn weten alleen via Social Hubs, dit is 1 jaar gratis en voor de rest volgens mij niet eens mogelijk.
- Bij registratie kon je voor max 10 euro 1 gratis app kopen. Helaas moet je een creditcard hebben om het uberhaupt te kunnen activeren.
Chris.nl schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:12:
[...]

Tip: als je de USB modus op massaopslag zet herkent je pc de wave gewoon als externe usb-schijf.
Aanrader: als je je toestel dan hebt verbonden, kijk eens voor de lol in alle mappen van je geheugenkaart, je zult zien dat alle geinstalleerde programma's op je geheugenkaart staan. Deze kun je dus handmatig syncen met je Kies map (als je Kies gebruikt/gebruikte als locatie om apps mee te downloaden.)
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:23:
Kijk er komen steeds wat nieuwe mogelijkheden bij, als je een update uitvooert.
Maar handleidingen of beschrijvingen ontbreken.
Samsung.......... !!!?????

groet
miled :?
Ik snap je vraag ook niet, maar ik doe een gok.
Plaatje 1 is een optie die al bij de eerste Benelux release aanwezig was, niets nieuws dus.
Plaatje 2 heeft denk ik te maken met de software update. Deze optie werkt niet, maar is wel sinds firmware JH1 ingebouwd. Je zou dus vanaf JH3* naar JI3 kunnen updaten, maar dit werkt dus niet. Tot op heden nog een nutteloze functie.

*JH3 en JI3 zijn officieel door Samsung beschikbaar gesteld via Kies, deze zouden dus over the air geupdate moeten kunnen worden. Helaas is dat naar mijn weten nog door niemand gelukt. Android heeft dit beter voor elkaar, een update kan daarbij wel vanaf je smartphone uitgevoerd worden.

@c4coupe: bedoel je met GPS programma Navigatiesysteem of locatiezoeker waar je op dat moment bent?
Als het om een navigatie gaat dan zal ik dit testen en mijn resultaten met jullie delen.
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:42:

Ja, dat had ik door maar al 20x w8woord en email ingevuld. Hij doet niet.
Kreeg net wel een melding "kan niet verwerkt worden" dus das nieuw.
Is er geen mogelijkheid om daarvan je wachtwoord op te laten sturen???
Op dezelfde locatie als waar je je account hebt aangevraagd, redelijk logisch lijkt me trouwens, zelf zoeken wordt gewaardeerd bij Tweakers ;)
http://www.samsungapps.com/user/findEmailID.as

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 11-10-2010 16:48 . Reden: ww voor roeltjeee ]

• MichaelPB
pwlekkerkerk schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:26:
[...]

Dat is onderdeel van de Samsung Hub. Voordeel is met bijv. aankopen via SamsungApps dat je maar eenmalig al je gegevens nodig hebt. Daarna kun je meteen afrekenen als je wil.

Verwijderd

[quote]Kiswum schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:44:
[...]

Met het Samsung account?
- Push mail werkt naar mijn weten alleen via Social Hubs, dit is 1 jaar gratis en voor de rest volgens mij niet eens mogelijk.
- Bij registratie kon je voor max 10 euro 1 gratis app kopen. Helaas moet je een creditcard hebben om het uberhaupt te kunnen activeren.

Eerst werkte MSN gewoon, totdat ik de firmware update deed. Naar mijn weten heb ik social hubs nog nooit hoeven activeren. ik heb al een samsung account.

Iemand een idee wat ik moet doen om msn weer te laten werken?

gr

• c4coupe
@ kiswum, als ik de afbeeldingen op die site zie, is het daadwerkelijk navigeren.

in de kaartmap staan dingen als geldautomaat, speedcamera etc. dus dat zal wel op navigeren slaan denk ik.

voorbeeldje.
http://we-travel.co.cc/rc15.3.jpg

• Kiswum
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:46:
[...]

Met het Samsung account?

Eerst werkte MSN gewoon, totdat ik de firmware update deed. Naar mijn weten heb ik social hubs nog nooit hoeven activeren. ik heb al een samsung account.

gr
In het JID firmware heb ik msn ook nog niet werkend gekregen, alleen G-chat werkt bij mij goed. Ik heb verder het gevoel dat de resterende accutijd niet meer goed wordt weergeven of hij is gewoon veel sneller leeg dan voorheen.

@c4coupe, bedankt voor de screenshot, wat ziet het er trouwens belabberd uit, maar wel het proberen waard als het gratis is :)

Verwijderd

ik heb jammer genoeg nog geen jid, die wil ik wel, maar dat is een ander probleem.

ik heb jh3.

even een vraag over de JID, de multiloader heb ik gedownload, maar die zit in een rar bestand waar ik een wachtwoord voor nodig heb. had jij dat ook?

gr

Verwijderd

misschien is het al gevraagd, maar hoe kun je een foto op twitter zetten met de wave?

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 07:43
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:18:
... maar die zit in een rar bestand waar ik een wachtwoord voor nodig heb. had jij dat ook?
Die wachtwoorden staan op de site waar je de firmware vindt.

Verwijderd

tja, ik kon ze niet vinden anders zou ik het hier niet vragen....

wellicht dat iemand me een wachtwoord kan geven?

• MichaelPB
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:46:
[...]

Met het Samsung account?

gr
Ik heb een palringo variant gedownload (dat werkte bij mijn vorige firmware om MSN in Palringo te activeren). Bij installatie gaf hij echter een error. Kon het niet installeren zei het toestel. Toen ik daarna IM startte had ik prompt weer de ouderwetse oorspronkelijke Samsung-IM. Waarschijnlijk is bij het (verkeerd) installeren de install van Palringo kapot gegaan en pakt het toestel automatisch Samsung-IM. Ik zal even kijken welke java-file ik had geprobeerd. Bij mij werkt MSN nu namelijk ook weer gewoon. Staat zelfs in mijn Social Hub als optie.

EDIT:

Gevonden: palringo-samsung-lismore-2.1.7.jar (+ .jad)

Downloaden kan gewoon bij Palringo. Let op! Dit heeft bij mij ALLEEN gewerkt bij Bada 1.2
Link: http://resources.palringo.com/beta/java/2.1.7/ (aan moderator: legaal, gratis, gewoon palringo origineel)

[ Voor 8% gewijzigd door MichaelPB op 11-10-2010 21:23 ]

• MichaelPB
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:15:
tja, ik kon ze niet vinden anders zou ik het hier niet vragen....

wellicht dat iemand me een wachtwoord kan geven?
Van welke site heb je het vandaan dan?

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-10 21:48
c4coupe schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:10:
ik heb hier een gratis GPS programma gevonden.

alleen ik krijg het niet aan de praat.

als er hier zich nog geroepen voelen om te proberen.

dit is de website. ( JAVA app )

http://we-travel.co.cc/joomla/

daar naar download gaan > application 0.9.xx downloaden.

die zip/rar uitpakken, en dan onder 1 map in je Root van geheugenkaart zetten.

Daarna de map van het land dat je wil downloaden.

en hier weet ik niet waar deze juist moet staan.

Ik heb Belgium gedownload, zet deze bij het programma in de root onder MAPS. maar kan in het programma mijn land niet kiezen/vinden.

heb al wel gevonden dat de GPS op "JSR-179 -> Internal" moet staan.

http://we-travel.co.cc/jo...23&id=14694&lang=en#15654

als hier slimmerikken dit willen testen en me dan ook even willen doorgeven wara ik mijn map ( land ) kan terugvinden en aanduiden in het programma > alvast hartelijk dank dan.

ik krijg MAPS te zien, maar kan niks selecteren.

dit zegt de info.txt die in de map directory zit.

"Create a directory in here for each map you want to install.
You can give the map any name you want, e.g. Germany, France, ...

The directory names will be shown in the map config screen, allowing you to switch between the maps.

The installation wizard will also let you select one of the installed maps."

wat me vrij logisch lijkt en toch vindt ik ze nergens terug.

mvg Kristof
Euhm bij mij werkt het gewoon wat is het probleem precies?
Ga naar menu > opties > geavanceerd > kaart config. en kies je kaart
Je moet de kaart (belgie) wel rechtstreeks onder Maps zetten. Ik heb de NL kaart gedownload na uitpakken kreeg ik Netherlands > Map > "de kaartgegevens" Ik heb Map de naam kaart NL gegeven en die in de Maps directory van mijn telefoon gezet. Hierna nog wat NL voices gedownload en geplakt in voices en geen probleem ook die kon ik kiezen. Of de navigatie ook echt goed werkt weet ik niet hij geeft in de buurt soms een omweg en berekend volgens mij ook niet automatisch een nieuwe route wanneer je anders rijd maargoed het is gratis.
Ik ga binnenkort testen in de auto.

• MichaelPB
kolk11 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:28:
[...]

Je moet de kaart (belgie) wel rechtstreeks onder Maps zetten. Ik heb de NL kaart gedownload na uitpakken kreeg ik Netherlands > Map > "de kaartgegevens" Ik heb Map de naam kaart NL gegeven en die in de Maps directory van mijn telefoon gezet. Hierna nog wat NL voices gedownload en geplakt in voices en geen probleem ook die kon ik kiezen. Of de navigatie ook echt goed werkt weet ik niet hij geeft in de buurt soms een omweg en berekend volgens mij ook niet automatisch een nieuwe route wanneer je anders rijd maargoed het is gratis.
Ik heb het nog nooit werkend gekregen. Niet op de Wave en niet op WinMo/ Symbian toestellen. Hiervoor heb ik heel veel gebruik gemaakt van AmazeGPS en Nav4All. Die zijn na de overname van Nokia van grote kaartenboeren echter helaas niet meer gratis. Werkten allebei perfect.

Verwijderd

[quote]marek965 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:52:
Het is mij gelukt om de laatste firmware (JI2) op de Wave te zetten met Kies 1.5.1.10074_45. Update verliep vlekkeloos. Deze versie is hier te halen: http://org.downloadcenter...9/Kies_1.5.1.10074_45.exe
Wel eerst je huidige Kies deïnstalleren (met reboot!), daarna handmatig de Samsung map in Program files verwijderen. Dan 74_45 erop. En uiteraard niet laten updaten als ie erom mekkert :) Suc6!

@Marek965
Dank voor het uitzoeken. Ik had hetzelfde probleem met het updaten maar door jouw perfecte speurwerk draait de wave weer als een zonnetje met de nieuwe firmware! _/-\o_

Verwijderd

MichaelPB schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:24:
[...]

Van welke site heb je het vandaan dan?
van samfirmwares.com

Gr

• c4coupe
heb alles is opnieuw gedaan met die gps toetanden, nu werkt het ook.

alleen navigeren blijft me een raadsel.

enter city > laakdal > krijg niks te zien, ik probeer antwerpen > vind hij wel, dusja :) morgen eens verder testen.

dan nog vraagje ivm samsung apps op wave zelf.

als ik log in neem krijg ik deze boodschap.

http://i814.photobucket.c...a50-b306-b7116abfc88a.jpg

iemand een idee?

heb dus een samsung account. staat onder menu > mijn accounts >samsung > daar logt hij wel in... ( maar snap ik het nut dan weer niet van :s )

[ Voor 46% gewijzigd door c4coupe op 11-10-2010 23:33 ]

• Chris.nl
  • Niet online
## Pass = samfirmware.com

• Kiswum
Misschien is het toch handig als sommige mensen even een bril opzetten als iets niet gevonden kan worden, want het staat gewoon letterlijk naast de download link 8)

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met firmware JI2, ik loop zelf tegen een tweetal problemen aan. Na de update leek alles ok, maar na een paar dagen vie me op dat de batterij wel erg snel leegraakte (30-40% per dag) bij licht gebruik. Dit bleek te liggen aan zeer frequente (rond de 5 sec) 3g connects. Totaal onduidelijk waar dat aan lag, na het verwijderen van alle netwerkwidgets en accounts ging het even goed en een half uur later opnieuw ellende. Hard reset dus, probleem weg, mooi. En toch vreet deze firmware meer batterij dan de vorige heb ik het idee. Bij jullie?
Na de hard reset werkt nu de appstore maar half. 3/4 van alles wat ik download via de telefoon blijft op de helft hangen, gaat op pauze en blijft zo hangen. Downloaden en installeren via Kies gaat goed, maar omslachtig is het wel. Idee?
JI2/samsung apps 1.045

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Chris.nl schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:12:
[...]

'k Heb zelf geen problemen met film afspelen of erop zetten. Gebruik vooral avi en srt bestanden.

Dat jij niet probleemloos films erop kan zetten heeft wellicht iets met Kies te maken.
Bedankt, zo werkt het inderdaad altijd!

• Chris.nl
  • Niet online
Kiswum schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:44:

[...]

Aanrader: als je je toestel dan hebt verbonden, kijk eens voor de lol in alle mappen van je geheugenkaart, je zult zien dat alle geinstalleerde programma's op je geheugenkaart staan. Deze kun je dus handmatig syncen met je Kies map (als je Kies gebruikt/gebruikte als locatie om apps mee te downloaden.)
Voor zover ik weet is alleen zo als je bewust instelt dat apps op de geheugenkaart geïnstalleerd moeten worden. Menu -> Instellingen -> Toepassingen -> Installatie-instellingen.
Op mijn geheugenkaart staan iig echt geen apps

Maar bij: Menu -> Instellingen -> Geheugen -> Geheugenstatus -> Gedeeld geheugen, kan je zien dat er op de wave zelf zo'n 980mb gereserveerd is voor bada-toepassingen / games en meer (java apps) / en widgets.
Als je dit geheugen niet gebruikt komt dit toch niet beschikbaar voor iets anders, dus tjah...
Waarom zou je dan nog instellen dat apps geinstalleerd moeten worden op de geheugenkaart, tenzij je het geheugen van de wave vol hebt?
Kiswum schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:54:
Misschien is het toch handig als sommige mensen even een bril opzetten als iets niet gevonden kan worden, want het staat gewoon letterlijk naast de download link 8)
Klopt. Maar ach.. ik kon er de humor ook wel van inzien.
Wat zal jou RTFM :( Faq Handleiding voor dit topic een bijzonder veel gegeven verwijzing worden zeg :+
Je multiloader handleiding is inmiddels 107x gedownload, kan je nagaan hoeveel vragen daarmee (via de zoekfunctie?) verholpen zijn.
Asgaro schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:02:
Bedankt, zo werkt het inderdaad altijd!
:) ik heb echt een hekel gekregen aan Kies sinds de 1e keer dat ik het gebruikte.
Vermaak me sindsdien prima zonder.
marek965 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:00:
Na de hard reset werkt nu de appstore maar half. 3/4 van alles wat ik download via de telefoon blijft op de helft hangen, gaat op pauze en blijft zo hangen. Downloaden en installeren via Kies gaat goed, maar omslachtig is het wel. Idee?
JI2/samsung apps 1.045
Klopt, je bent de 2e dit die probleem meld. Dus heb je helaas niet met een toevalstreffer te maken...

Toen ik zelf JI3 2 dagen gebruikte had ik hier ook last van. Hij begon wel met het downloaden van apps maar kreeg dit nooit af, sommige andere apps gingen wel goed. Ook een hard reset verhielp dit destijds niet.
Toen ik upgrade naar JID had ik hier geen last meer van...

Gelukkig heb je zelf al een oplossing gevonden door apps te installeren via Kies.

ps, JID heeft:
Samsung apps
Versie: 1.0.33
Sep 15 2010

Misschien is jou 1.045 versie van Samsung apps brak? Hopelijk snel een update oid.

[ Voor 38% gewijzigd door Chris.nl op 12-10-2010 02:17 ]

Verwijderd

marek965 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:00:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met firmware JI2, ik loop zelf tegen een tweetal problemen aan. Na de update leek alles ok, maar na een paar dagen vie me op dat de batterij wel erg snel leegraakte (30-40% per dag) bij licht gebruik. Dit bleek te liggen aan zeer frequente (rond de 5 sec) 3g connects. Totaal onduidelijk waar dat aan lag, na het verwijderen van alle netwerkwidgets en accounts ging het even goed en een half uur later opnieuw ellende. Hard reset dus, probleem weg, mooi. En toch vreet deze firmware meer batterij dan de vorige heb ik het idee. Bij jullie?
JI2/samsung apps 1.045
Hey dude welcome to the club >:) .Ik heb nu precies dezelfde probleem hoe jij het omschreef, idd batt korter dan Jh3 mijn vorige fw.
En bij de Jh3 had ik nog voordat ik upgrade naar ji2 .Een Hard resetgedaan,Daarna had ik me appstore ook in de wave defect,Gepauzeerd ,Ik probeerde of het bij ji2 nog maals uit de wave Apps store ,of die nu wel via wifi goed Downloud...Helaas moet ik nu ook via Kiesversie wat jij verweesde maar mee DL en gelukkig dat die het daar wel DL.
Ik stuur een klacht over de pauzeer naar
Samsung apps helpdesk mail,komt weer met 1 hulpeloze reply
Zie hier;

Geachte heer Tang,

Hartelijk bedankt dat u contact hebt opgenomen met Samsung Apps.
Onze excuses voor het ongemak.

Waarschijnlijk zijn er enkele bestanden van de software van het toestel beschadigd geraakt tijdens het resetten. Helaas kunnen we u in dit geval niet verder helpen.

Ga alstublieft met uw toestel naar een servicecentrum. Om het nabijste servicecentrum te vinden ga naar de pagina [http://www.samsung.com/nl/support/location/supportServiceLocation.do?page=SERVICE.LOCATION]

Onze excuses voor het ongemak.

Als u nog vragen heeft aarzelt u dan niet om ons te contacteren. U zou misschien ook
kunnen kijken bij Veelgestelde vragen, die u kunt vinden in het menu [Support] op Samsung Apps.

Met vriendelijke groet

Ladislav Skakala
Customer Service Representative
Samsung Apps

• Chris.nl
  • Niet online
Ha jaytang, ik had het net nog over je :P
Heb jij ook die brakke versie van Samsung apps toevallig?
Kan je de helpdesk misschien zelf het juiste antwoord terugmailen: dat ze een andere versie van Samsung apps moeten pushen.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 12-10-2010 00:47 ]

Verwijderd

Ja dat is 1 goeie reply zeg,ik ga dat zsm terugkoppelen,,had het toch maar bij de bakken neer geleg,na hun nutteloze reactie :p

Ja idd ik heb het eens gecheckt het is de brak versie:
SamsungApps
Versie: 1.0.45
Sep 30 2010

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 01:57 ]

• Chris.nl
  • Niet online
In dat geval heeft JID een mooie combi met "Swype" maar toch een oude versie van Samsung apps te pakken.
Alleen daar staat die IM app weer niet op, alleen palingro. Niet dat ik die IM app gebruik, maar toch...

Kan iemand die IM app eens uit de firmware vissen?
Moet ook met sTune te doen zijn, net als widgets.
'k Wil wel eens proberen of ik daar weer een installeerbare app van kan maken.

'k Zal binnenkort eens kijken of ik mijn versie van Samsung apps soortgelijk beschikbaar kan stellen. 'k Moet dan wel uitvogelen hoe je apps zou moeten maken, da's weer iets anders dan widgets.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 12-10-2010 04:56 ]

Verwijderd

Enkele ervaringen en ook enkele vragen

MSC.Thunder.firmware werkt niet meer. Deze veel gemelde storing tijdens het opnieuw willen installeren van KIES komt door een niet volledig schoon zijnde register van de computer.
Na het downloaden en 1 keer gebruiken van het programma Msifix (een registery cleaner), daarna natuurlijk herstarten van de PC, zijn de problemen direct opgelost en kan een nieuwe versie Kies zonder problemen geinstalleerd worden.
Daar het probleem bij de thunder.firmware storing zit in een niet volledig opgeruimd register, is het ook een oplossing om even KIES op een andere PC te installeren. Daar loopt het natuurlijk direct op omdat daar geen register storing aanwezig is
.
Nog enkele vragen rijzen omtrent de Wave videoplayer etc. Al vanaf het begin is gebleken dat de Wave mijn WMV windows media file films bijna niet af wil spelen. De mediaplayer van de wave heeft hier schijnbaar geen goede driver voor. Ook mis ik een MP2 afspeel mogelijkheid om films in DVD formaat af te kunnen spelen.
Eigenlijk zou de file converter in KIES dit ook moeten kunnen oplossen bij het overzetten van video's maar niks ervan gemerkt.

Voor degene die mooie video's op hun wave willen zetten zijn via YOUTUBE allerlei HD filmpjes te downloaden met de Youtube downloader. Deze films spelen rechtstreeks af op de wave zolang de horizontale resolutie maar max. 720 is en niet hoger.
Zeer fraai zijn de Bioscoop leaders in HD kwaliteit van gewone films en van tekenfilms.

Bij het optreden van artiesten afgelopen week heb ik voor het eerst mijn WAVE gebruikt samen met mijn miniDV camcorder. De beeldkwaliteit van de wave is exellent te noemen, zodra er maar voldoende licht aanwezig is. De vraag is nu hoe ik de films van de wave omgezet krijg in een formaat dat de gewone video editor programma's als bv Adobe Premiere aankunnen. Heeft iemand hier al ervaringen mee. De video's van de wave zijn in MP4 formaat maar daar bestaan een hoop varianten in. Meest practisch zou zijn als dit geconverteerd zou kunnen worden naar standaard avi files.

Hopelijk heeft iemand tips om het video uitgangsformaat van de wave verder te kunnen verwerken.
ben benieuwd.... Bertpeter

• MichaelPB
Chris.nl schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 02:11:
In dat geval heeft JID een mooie combi met "Swype" maar toch een oude versie van Samsung apps te pakken.
Alleen daar staat die IM app weer niet op, alleen palingro. Niet dat ik die IM app gebruik, maar toch...

Kan iemand die IM app eens uit de firmware vissen?
Moet ook met sTune te doen zijn, net als widgets.
'k Wil wel eens proberen of ik daar weer een installeerbare app van kan maken.

'k Zal binnenkort eens kijken of ik mijn versie van Samsung apps soortgelijk beschikbaar kan stellen. 'k Moet dan wel uitvogelen hoe je apps zou moeten maken, da's weer iets anders dan widgets.
Zie mijn oplossing voor IM

• Kiswum
Chris.nl schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:24:
[...]

Voor zover ik weet is alleen zo als je bewust instelt dat apps op de geheugenkaart geïnstalleerd moeten worden. Menu -> Instellingen -> Toepassingen -> Installatie-instellingen.
Op mijn geheugenkaart staan iig echt geen apps

Maar bij: Menu -> Instellingen -> Geheugen -> Geheugenstatus -> Gedeeld geheugen, kan je zien dat er op de wave zelf zo'n 980mb gereserveerd is voor bada-toepassingen / games en meer (java apps) / en widgets.
Als je dit geheugen niet gebruikt komt dit toch niet beschikbaar voor iets anders, dus tjah...
Waarom zou je dan nog instellen dat apps geinstalleerd moeten worden op de geheugenkaart, tenzij je het geheugen van de wave vol hebt?

[...]

Klopt. Maar ach.. ik kon er de humor ook wel van inzien.
Wat zal jou RTFM :( Faq Handleiding voor dit topic een bijzonder veel gegeven verwijzing worden zeg :+
Je multiloader handleiding is inmiddels 107x gedownload, kan je nagaan hoeveel vragen daarmee (via de zoekfunctie?) verholpen zijn.

[...]
Hoi Chris,

Ivm de geheugenproblemen bij veel mensen kies ik er sinds het begin voor om alles op mijn geheugenkaart te zetten, ik raak op die manier niets kwijt en de kans op storingen voor mij is hierdoor minimaal gebleven.
Ik wil wel even zeggen dat ik met JID ook problemen heb met de accu en de programma's vanaf de store, deze bleven ook op gepauzeerd staan. Ik had zelf gedacht dat dit kwam doordat ik het via Wifi had aangevinkd en daarna naar buiten ben gegaan om met de hond te wandelen. Daarna ben ik onderweg en thuis verder gaan met de installatie. Die liep na verloop van tijd weer gewoon verder of ik herstarte het gewoon.

Die 107 downloads zijn vast niet alleen maar vanaf deze website uitgevoerd.
Ik ben er nog niet uit vanaf welke versie ik de handleiding ga maken, ik wil het liefst nog even wachten om nieuwe firmware versies zodat de verschillen tussen JI3 en JID* duidelijker zijn geworden. MSN is bijvoorbeeld een onderdeel die bij mij nog niet werkt, maar wel een top-10 vraag is.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 03:11:
Enkele ervaringen en ook enkele vragen

Bij het optreden van artiesten afgelopen week heb ik voor het eerst mijn WAVE gebruikt samen met mijn miniDV camcorder. De beeldkwaliteit van de wave is exellent te noemen, zodra er maar voldoende licht aanwezig is. De vraag is nu hoe ik de films van de wave omgezet krijg in een formaat dat de gewone video editor programma's als bv Adobe Premiere aankunnen. Heeft iemand hier al ervaringen mee. De video's van de wave zijn in MP4 formaat maar daar bestaan een hoop varianten in. Meest practisch zou zijn als dit geconverteerd zou kunnen worden naar standaard avi files.

Hopelijk heeft iemand tips om het video uitgangsformaat van de wave verder te kunnen verwerken.
ben benieuwd.... Bertpeter
Hoi Bertpeter, mag ik je complimenteren met je stijl van schrijven en het verwoorden van je problemen. "It's all crisp and clear"!

Ik speel al mijn filmpjes vanaf mijn pc af met VLC player en ik speel zelf eigenlijk geen externe filmpjes af op mijn toestel.

Ik denk dat je voor het converten van filmpjes het beste gebruik kunt maken van het software pakket "super". Dit free-ware programma kan allerlei bestanden omzetten.
Scrol naar beneden voor de download link http://www.erightsoft.com/S6Kg1.html

Ik hoop dat dit voldoet aan je verwachtingen.

(p.s. ik vond het wel een onlogisch programma om mee te werken. Je moet eerst aangeven in welk bestandformaat je file omgezet moet worden en onderin moet je het origineel inladen. Het is wel weer mogelijk om meerdere files om te zetten)

• Kiswum
MichaelPB schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:16:
[...]

Ik heb een palringo variant gedownload (dat werkte bij mijn vorige firmware om MSN in Palringo te activeren). Bij installatie gaf hij echter een error. Kon het niet installeren zei het toestel. Toen ik daarna IM startte had ik prompt weer de ouderwetse oorspronkelijke Samsung-IM. Waarschijnlijk is bij het (verkeerd) installeren de install van Palringo kapot gegaan en pakt het toestel automatisch Samsung-IM. Ik zal even kijken welke java-file ik had geprobeerd. Bij mij werkt MSN nu namelijk ook weer gewoon. Staat zelfs in mijn Social Hub als optie.

EDIT:

Downloaden kan gewoon bij Palringo. Let op! Dit heeft bij mij ALLEEN gewerkt bij Bada 1.2
Link: http://resources.palringo.com/beta/java/2.1.7/ (aan moderator: legaal, gratis, gewoon palringo origineel)
Dank u het werkt.
Ik heb de 2 onderste files gepakt, mijn toestel voor de zekerheid geherstart.
IM opgestart en daarna mijn gegevens voor mijn hotmail account toegevoegd. Nu staat er onder mijn hotmail gegevens de optie van de messenger er wel in!

• MichaelPB
Kiswum schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

[...]

Dank u het werkt.
Ik heb de 2 onderste files gepakt, mijn toestel voor de zekerheid geherstart.
IM opgestart en daarna mijn gegevens voor mijn hotmail account toegevoegd. Nu staat er onder mijn hotmail gegevens de optie van de messenger er wel in!
Leuk dat het bij jou ook zo werkt. :) Het gekke is wel dat ik Palringo nu zelfs als optie in de IM-app heb staan. Ik kan Palringo ook gewoon starten vanuit IM. Maar MSN werkt dan weer niet in Palringo. Heb jij dat ook?

Heel vreemd. Niet dat ik Palringo nog gebruik, want alles functioneert vanuit IM.

[ Voor 4% gewijzigd door MichaelPB op 12-10-2010 17:36 ]

Verwijderd

kolk11 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:28:
[...]

Ik heb WT ook gedownload en mbv van jullie tips geïnstalleerd. Bij het aanklikken van de jar file start de installatie, dan ga ik diverse instellingen plegen en start ik de zoekactie. Na het ingeven van de stadsnaam (ik heb Den Bosch, s Hertogenbosch, hertogenbosch, Eindhoven etc. geprobeerd) gaat ie echter niet verder.
Hij reageert niet op de OK knop en kan alleen maar terug.
Als ik dan afsluit kan ik ook nergens een knopje of link vinden om hem opnieuw te starten en moet ik WT opnieuw installeren.
Wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

MichaelPB schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:16:
[...]

EDIT:

Hmm,

JID flashen lukte me :) t9 trace werkt erg goed, sneller dan normaal typen.

Maar jou tip om een oude palringo te installeren, over een nieuwere palringo heeft niet echt gewerkt,

als ik nu im opstart zie ik een heel blokkerige versie van palringo, gewoon niet de goede resolutie denk ik.

maar niet de gewone msn, en inloggen lukt nog steeds niet.
ik probeerde het met de gewone palringo die bij jid kwam, maar daar zei die steeds dat de inlog gegevens niet goed waren, en nu bij de oude versie van palringo kan er geen contact gemaakt worden met de server....

nog tips iemand?

Gr

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Ik zit met het volgende probleem (al een paar keer langsgekomen in deze topic zonder antwoord):

De name van bekende contacts worden niet getoond als deze contacts naar het toestel bellen.

Reden? Het lijkt de landcode te zijn:

Als je een contact hebt met het nummer +31612345678 kan het zijn dat de provider aan de telefoon slechts 0612345678 doorgeeft. De telefoon is te dom om te weten dat die nummers gelijk zijn (kan ook nergens een default landcode instellen voor de telefoon zodat ie de nummers als gelijk ziet). Je krijgt dus alleen het nummer te zien en niet de contact. Als ik het nummer wijzig (alleen 0612345678) dan zie ik netjes de naam staan. Hier kan je echter niet vanuit gaan. Bij T-Mobile wordt +316 iig meegegeven! Sommige van de contacts in de telefoon daarentegen komen met 06 binnen op de telefoon.

Dit betekent dat de contact gewijzigd moet worden. Als deze verhuist naar een ander netwerk kan het zo zijn dat je telefoon het nummer niet meer kan matchen met een contact.

Ik heb het op mijn Iphone getest en deze gaat perfect om met de +31 prefix. Met en zonder laat ie netjes de contact zien (ongeacht of 06 of +316 bij een contact is opgeslagen).

Het kan toch niet zoiets elementairs zijn? Dit zou te dom voor woorden zijn.

• Kiswum
Goldme schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:26:
Ik zit met het volgende probleem (al een paar keer langsgekomen in deze topic zonder antwoord):

De name van bekende contacts worden niet getoond als deze contacts naar het toestel bellen.

Als je een contact hebt met het nummer +31612345678 kan het zijn dat de provider aan de telefoon slechts 0612345678 doorgeeft. De telefoon is te dom om te weten dat die nummers gelijk zijn (kan ook nergens een default landcode instellen voor de telefoon zodat ie de nummers als gelijk ziet). Je krijgt dus alleen het nummer te zien en niet de contact. Als ik het nummer wijzig (alleen 0612345678) dan zie ik netjes de naam staan. Hier kan je echter niet vanuit gaan. Bij T-Mobile wordt +316 iig meegegeven! Sommige van de contacts in de telefoon daarentegen komen met 06 binnen op de telefoon.
Is dit nou eigenlijk een mededeling/waarschuwing of een vraag?
Ik heb zelf zowel 06 nummers als +316 nummers in mijn toestel staan (voorheen deed ik sowieso als met +31 in mijn toestel plaatsen) en ik heb er nooit last van gehad, zou je specifieker kunnen bekijken of er verschillen zijn zoals: 06 staat bij huis of bij mobiel nummer +316 staat bij werknummer, etc.

Ik moet wel bekennen dat ik veel T-mobile gebruikers in mijn toestel heb staan.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:20:
[...]

Ik heb WT ook gedownload en mbv van jullie tips geïnstalleerd. Bij het aanklikken van de jar file start de installatie, dan ga ik diverse instellingen plegen en start ik de zoekactie. Na het ingeven van de stadsnaam (ik heb Den Bosch, s Hertogenbosch, hertogenbosch, Eindhoven etc. geprobeerd) gaat ie echter niet verder.
Hij reageert niet op de OK knop en kan alleen maar terug.
Als ik dan afsluit kan ik ook nergens een knopje of link vinden om hem opnieuw te starten en moet ik WT opnieuw installeren.
Wat doe ik verkeerd?
Alle java apps zijn te vinden onder Games en Meer.

Verder heb ik na een korte test hetzelfde probleem. Eindhoven vul je in en verder kun je alleen op annuleren drukken. De interne GPS staat ingeschakeld maar binnenshuis kan er nog geen locatie worden gevonden. Dit zal ik dus een keer buiten verder moeten testen.

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Kiswum schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:35:
[...]

Is dit nou eigenlijk een mededeling/waarschuwing of een vraag?
Ik heb zelf zowel 06 nummers als +316 nummers in mijn toestel staan (voorheen deed ik sowieso als met +31 in mijn toestel plaatsen) en ik heb er nooit last van gehad, zou je specifieker kunnen bekijken of er verschillen zijn zoals: 06 staat bij huis of bij mobiel nummer +316 staat bij werknummer, etc.

Ik moet wel bekennen dat ik veel T-mobile gebruikers in mijn toestel heb staan.
Het was een vraag om te zien of er nog meer mensen last hebben van dit probleem. Ik ga even kijken of het ligt aan het veld waarin ik het telefoonnummer invoer. De contacts komen via sync binnen van Gmail.

• Kiswum
Goldme schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:49:
[...]

Het was een vraag om te zien of er nog meer mensen last hebben van dit probleem. Ik ga even kijken of het ligt aan het veld waarin ik het telefoonnummer invoer. De contacts komen via sync binnen van Gmail.
Ah ok, in mijn geval komen mijn contacts van een Nokia en deze zijn via een sync in Outlook gezet en vanaf Outlook weer naar mijn Wave.

Verwijderd

Ik heb de samsung wave al sinds hij net uit was en ik heb al vanaf het begin dat ik geen gebruik kan maken van Windows messenger (onder IM) omdat dan mijn telefoon enorm traag wordt en vastloopt zodra iemand ook maar iets tegen mij zegt. Ook valt de telefoon soms ineens uit, tijdens het bellen, of als hij gewoon op tafel ligt. hij zet zichzelf dan ook weer aan. Facebook en Twitter werken niet, ik heb Twitter lange tijd gebruikt en ineens van het ene op het andere moment staat er alleen nog : geen berichten.dit staat er nu al weken. (op internet werkt mijn twitter nog prima dus het ligt niet aan mijn Twitter-account). Ook kan ik al maanden niet op Facebook omdat hij 99% van de gevallen zegt dat facebookserver onstabiel is.
Verder staat er al een tijdje een 3 bij de Samsung Apps. als ik dan naar samsung apps ga staat er 3 updates beschikbaar, als ik daar op druk is er vervolgens geen programma dat geupdate moet worden.

Na al deze klachten dacht ik ik verbind de telefoon met Kies, er zijn vast updates beschikbaar die dit kunnen oplossen. Ook omdat er staat als ik een app download dat er een software update nodig is om de applicatie goed te laten werken.
Alleen als ik mijn telefoon aansluit op kies, geeft hij geen updates aan. ook als ik op firmware upgrade druk geeft hij aan dat de apparaatversie niet kan worden bijgewerkt.
ik heb sinds ik de telefoon heb nog nooit een update oid uitgevoerd op de telefoon. Ik lees vanalles over updates dus ze moeten er toch zijn? hoe kan ik deze dan installeren?

wanneer ik de firmware-upgrade doe zegt hij trouwens huidige versie: S8500XXJEE/S8500XENJEC .

Verwijderd

@ Chris.nl

Ik heb de widgets van jouw SimplyWeather NL en Post it via deze site op mijn Wave gezet en die werken perfect.
Nu is mijn vraag: zijn er nog meer van zulke Widgets en Apps ergens te vinden ipv die "simpele" die je via Samsung Apps kunt downloaden ??
Is er een app of iets dergelijks zodat je Powerpoint , Word en Excel bestanden kunt openen ?

Gr

• ColdRain
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:53:
Ik heb de samsung wave al sinds hij net uit was ...
...
wanneer ik de firmware-upgrade doe zegt hij trouwens huidige versie: S8500XXJEE/S8500XENJEC .
Kunnen anderen dit lijstje even nakijken en aanvullen?
  • uninstall Kies
  • clean het register (bv ccleaner) om alle restjes van Kies te verwijderen
  • reboot
  • installeer een 'oude' versie van Kies, bv Kies_1.5.1.10074_45.exe
  • reboot (nodig?)
  • connect wave, check firmware
  • update, wellicht krijg je dan JI2 binnen
Let op: updaten duurt een tijdje. Tijdens het updaten krijgt de wave geen laadstroom van de usb kabel, dus is je batterij best vol voor je eraan begint.

• ColdRain
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:05:
Is er een app of iets dergelijks zodat je Powerpoint , Word en Excel bestanden kunt openen ?
Picsel viewer staat al op je wave. Wil je ook kunnen bewerken zal je de suite moeten kopen.
Samsung heeft een SDK vrijgegeven voor het maken van thema's! Klik hier om naar de pagina te gaan. Je hebt wel een Samsung Innovator account nodig.

Het ziet er goed en gemakkelijk uit, maar de software is erg traag.

Verwijderd

Ik zelf heb ook al een tijdje de wave en had in het begin idd gewoon een widget van hyves erop staan.. nu heb ik vandaag een software update laten uitvoeren bij the phone house omdat hij steeds vast liep. en nu staat die widget er ineens niet meer op en staat er ook geen msn meer bij mijn IM..

iemand enig idee?

• ColdRain
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:06:
Ik zelf heb ook al een tijdje de wave en had in het begin idd gewoon een widget van hyves erop staan.. nu heb ik vandaag een software update laten uitvoeren bij the phone house omdat hij steeds vast liep. en nu staat die widget er ineens niet meer op en staat er ook geen msn meer bij mijn IM..
hyves: pagina 1, bericht 1 ... de beginpost dus.
Wat ook handig kan zijn: helemaal bovenaan de pagina, rechts --> 'zoeken'

• ColdRain
Amps schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:45:
Samsung heeft een SDK vrijgegeven voor het maken van thema's! Klik hier om naar de pagina te gaan. Je hebt wel een Samsung Innovator account nodig.
Nice. :) Je kan ook inloggen met je Bada developper account mocht je dat hebben.

Verwijderd

Bettie en Coldrain
Op pagina 70 van dit topic heeft Marek965 al een oplossing geplaatst op donderdag 07 oktober 2010 19:52. Ik heb dit met succes toegepast.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 20:21 ]

Verwijderd

Afgelopen week had ik per ongeluk iemand geblokkeerd. Dat deed ik bij een smsbericht en dan in het bericht het menu oproepen. Links bovenin staat 'blokkeren op adres' waar je vrij makkelijk op tikt. Gevolg is dat ik van die persoon geen sms meer ontvang, althans niet actief zichtbaar.
Na wat googlen heb ik de oplossing gevonden dit ongedaan te maken. Voor jullie wellicht een eitje maar omdat ik hier ook veel tips en trucs heb gevonden die me verder hielpen leg ik toch uit hoe je weer van de blokkade afkomt..

Ga naar instellingen > Toepassingen > Berichten > Algemene Instellingen > Berichten Blokkeren > Op adres > En dan het nummer wissen uit de blokkeringslijst.

• SmalleSmets
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:48
Heb dat ook eens voorgehad.
Mijn vriendin was niet zo gelukkig :p
Heeft toch een dag geduurd eerdat ik het had opgelost.

• c4coupe
vraagje, is er manier om youtube filmpjes op te slaan op de wave?

soms laad het filmpje te traag ( buffering, schokkerig etc. ), dus zou ik dit liever downloaden, maar omdat de mediaplayer dit opent weet ik er geen blijf mee.

• pwlekkerkerk
Goldme schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:26:

Dit betekent dat de contact gewijzigd moet worden. Als deze verhuist naar een ander netwerk kan het zo zijn dat je telefoon het nummer niet meer kan matchen met een contact.

Ik heb het op mijn Iphone getest en deze gaat perfect om met de +31 prefix. Met en zonder laat ie netjes de contact zien (ongeacht of 06 of +316 bij een contact is opgeslagen).

Het kan toch niet zoiets elementairs zijn? Dit zou te dom voor woorden zijn.
Ik had dit aan het begin ook. Maar mijn GPS deed het ook niet en heb toen een reparatie gehad met een heel nieuw moederbord en ook nieuwe software erin. Toen was het over. Ik had voor die reparatie waarschijnlijk een Duitse telefoon (die dus bij 06-1234678 niet overweg kan +31 omdat in duitsland +49 het landnummer is). Ik had ook geen hyves widget die ik daarna wel had. Ik had mijn wave via internet besteld. Hoe op te lossen weet ik trouwens niet :X

• pwlekkerkerk
@ AMPS kunnen de volgende progjes niet in de beginpost:

Chris.nl in "Samsung Wave S8500" (s tunes en naviplayer)
gridlock in "Samsung Wave S8500" (g maps)

verder is mijn verzamelbestand met alle standaardwidgets (zie bericht 2 dagen eerder) ook nog niet in de beginpost geplaats.

• c4coupe
je kan je wave makkelijk omzetten naar je eigen land.

in register paar sleutels aanpassen zodat wave denkt dat je op oude ( uw land ) firmware zit.

ik heb van mijn duits toestel een BE gemaakt.

dit was eerst mijn firmware.

S8500XXJ8
S8500XAJF6

KIES wou deze updaten naar

S8500XXJH3
S8500DBTJH3

en via de registersleutels heb ik er deze van gemaakt.

S8500XXJH3/S8500XGJH1

je ziet firmware is zelfde, maar software is anders.

ik heb dit wel geheel gedaan door iemand te volgen die alles voor mij uitgedokterd heeft op ander forum.

zelf ken ik de firmware's en software versies niet om u ook verder te helpen.

Maar je kan van een DE toestel een NL maken etc... ( al bij al heel simpel )

de krakken hier kunnen u wel meer info geven als het nodig is.

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn firmware geupgrade naar JH2, en nu start mijn telefoon steeds opnieuw op na 1 seconde. Ik heb al gezien dat dit bij meer mensen gebeurd is en dat het ook is opgelost, alleen kan ik nergens vinden hoe ik het nou op moet lossen. Ook mbv de zoekfunctie van tweakers heb ik niets kunnen vinden.

Kan iemand aub helpen?

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de samsung wave nu een week in huis en ik vind het echt eenf antastisch apparaat voor de prijs.
Ik heb de wave oa gekocht vanwege de mogelijkheden dat het ding in 720p kan filmen, en de kwaliteit is echt fantastisch, heelaas is de opslag daar ook naar... Wat ik ook gemerkt heb is dat mn geheugenkaartje die datarate niet trekt, dus t moet in t interne geheugen van de telefoon, en dat is beperkt. Misschien moet ik een ander kaartje proberen.

De wave heeft trouwens een interne, beetje verstopte video editor aan boord die je vind in de app mediabrowser. Filmpje aanklikken, dan naar dat schuifmenu en wijzigen aanklikken. Dan kan je meerdere clips met elkaar combineren, maar ook clips bijsnijden, overgangen gebruiken en dat dan weer als filmpje opslaan. Heelaas is het resultaat een veel minder kwaliteit 3gp filmpje, dat ook nog in 4:3 verhouding word opgeslagen, wat ik een vreemde keuze vind. Maar goed. Ondertussen heb ik dus al een filmpje gefilmd, gemonteerd en geupload rechtstreeks vanaf mn wave, en dat was toch wel weer een kick.

Gelukkig kan je ook de gewone 720p kwaliteit filmpjes die je maakt rechtstreeks vanaf je telefoon uploaden, alleen mogen de bestanden niet groter dan 100 MB zijn voor youtube, oftewel, in 720p geen filmpje langer dan anderhalve minuut, en in 480p niet langer dan 4 minuten. Maar dan kan je ze verder niet editten.

Ik heb ook de wifi accespoint functie met mn ipad uitgeprobeert. Werkt perfect, zolang je wel redelijk 3g bereik hebt..

Verder ben ik iemand die een hekel heeft om de hele tijd met een hoorn aan mn oor te bellen, als ik even kan zet ik mn mobiel altijd op speaker. Hij zit dan in een tasje om mn nek, heel handig op de fiets en zo.
Ook daar ben ik zeer te spreken over de geluidskwaliteit. Bij andere mobiele telefoons klinkt dat tamelijk hol voor de ontvanger, maar bij de wave zeggen mijn toehoorders niet het vers hil te kunnen horen of ik nou t ding aan mn oor of voor me op tafel heb liggen.

Wat ik wel jammer vind, je kan je apps alleen met creditacard kopen, ( en die heb ik niet ) en je kan je telefoongesprekken niet opnemen.

Voor de rest, goed apparaat, lekker licht ( veel lichter dan de iphone) en de batterij doet het bij mij ook langer dan een dag.

Applausje voor samsung.

Filmpje van mn kan in 720p rechtstreeks geupload vanaf de telefoon naar youtube
YouTube: high definition cat

Filmpje gefilmd in 480p, gemonteerd in de telefoon ( wat dus een lores 3gp filmpje oplevert en vanaf de foon geuploaded naar youtube.
YouTube: euroshopper

[ Voor 7% gewijzigd door verleemen op 13-10-2010 23:03 ]

The freedom of saying E=MC3

• Kiswum
Coldrain, gefeliciteerd met je verjaardag.

Verder wil ik ook de nieuwe gebruikers welkom heten, ik merk dat de kwaliteit omhoog is gegaan qua vragen en bijpassende antwoorden.

Fajo bedankt voor je tip, hij is 1 keer eerder voorbij gekomen, maar ik kan deze even niet meer terug vinden onder de zoekoptie: blok, blokkeren.
Ik merk net dat dit voorbij was gekomen op de S8500 Hyve op 19 augustus :)

@ Bolliewollie, er zijn 2 manieren om je toestel te herstellen (of wellicht 3), maar je kunt er mee terug gaan naar je winkel of je kunt multiloader gebruiken. Bij de laatste optie moet je zeer voorzichtig zijn en doordat ik je kennis van de Samsung Wave niet ken raad ik deze methode niet aan.

Mocht je de juiste informatie hebben verzameld via het internet, dan zou je eventueel mijn handleiding voor Multiloader gebruiken Chris.nl heeft dit gepubliceerd via zijn server.

Oh ja @ Verleemen, ik vond de handsfree functie toch een stuk slechter dan bijvoorbeeld mijn Nokia N82.
In de auto is het volume van de wave toch veel zachter dan mijn N82. Ik weet dat je dit in je toestel via een soort rootmenu kunt veranderen, maar ik durfde het nog niet aan om de settings te bewerken voor het gewenste resultaat. Als je 1 ding verkeerd insteld dan bestaat de kans dat je je speakertje opblaast en daarmee je garantie hardware matig hebt vern*ukt

[ Voor 25% gewijzigd door Kiswum op 14-10-2010 00:21 ]

verleemen schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:53:
De wave heeft trouwens een interne, beetje verstopte video editor aan boord die je vind in de app mediabrowser. Filmpje aanklikken, dan naar dat schuifmenu en wijzigen aanklikken. Dan kan je meerdere clips met elkaar combineren, maar ook clips bijsnijden, overgangen gebruiken en dat dan weer als filmpje opslaan. Heelaas is het resultaat een veel minder kwaliteit 3gp filmpje, dat ook nog in 4:3 verhouding word opgeslagen, wat ik een vreemde keuze vind. Maar goed. Ondertussen heb ik dus al een filmpje gefilmd, gemonteerd en geupload rechtstreeks vanaf mn wave, en dat was toch wel weer een kick.
Krijg nou wat! Ik had niet eens door dat deze functie daadwerkelijk in de uiteindelijke firmware zat!

Ik doe er waarschijnlijk niks mee, maar het is toch leuk om zo'n functie op het toestel te hebben!
Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.