Ik zit nu met een tablet op Landal Greenparks, kan je deze dagen niet vanaf thuis achter de pc verder helpen.Toppertje schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:08:
[...]
Bron?
@ Chris...
Weet jij hoe ik die link tussen css, html en java goed krijg? Op de vorige pagina staat wat meer info.
Zolang het om html, css en javascript gaat kan je ook in andere topics (zijn hier vast op Got) je vragen stellen, de spelregels voor het programmeren van een widget zijn hetzelfde als bij foutloos website(s) bakken.
Als ik weer thuis ben kijk ik wel even of ik iets voor je kan doen.
Verwijderd
- Het begint al slecht, doordat je bij de 1e configuratie een account van Samsung moet/kan kiezen. Dit account kun je pas instellen als je een wifi of gprs profiel hebt ingesteld. Dit gaat pas in een later proces. Deze stap mag eigenlijk geskipped worden want dat werkt tocht niet.
- Bij het downloaden van mini opera liep het toestel voor de eerste keer vast en bij het activeren van samsung apps liep het toestel voor de 2e keer binnen een uur vast. Hierna heb ik de debug level maar van medium naar low gebracht.
- de blue screen krijg ik niet meer te zien, maar het installeren/openen van diverse programma's gaat helaas nog steeds niet altijd.
- Apps als Opera Mini en Sygic McGuider navigatie werkten bij mij niet zelfs niet na een complete reset van het toestel via de welkbekende code *2767*3855# (dit is de meeste volledige reset).
- Hierna nog een poging gedaan om mijn belangrijkste programma's te installeren, maar dat werkte helaas niet.
- Je moet blijven opletten hoe je je mail profiel instelt, in deze versie is het mogelijk dat je een mail account aanmaakt, maar als je dit profiel wilt gebruiken als onder IM, dan moet je hem nog een keer aanmaken, daarna kun je er weer 1 weggooien. Ik heb het niet volledig getest, maar je moet mail profielen onder accounts of IM aanmaken en daarna kun je aangeven wat er gesynct moet worden en of Instant Messenger aan staat.
+ Het design ziet er goed uit. Je kunt snelkoppelingen van programma's en je favoriete beller op het bureaublad zetten.
+ Het opstarten gaat een stuk sneller waardoor een reset iets prettiger is.
+/- Het voelt niet trager, maar ook niet sneller aan dat JH1 (laatste Kies versie)
+/- Je kunt gewoon gebruik blijven maken van Samsung accounts zonder credit card
Uiteraard vallen de nadelen veel beter op dan de voordelen, maar dat komt mede doordat je ook wel sommige verbeteringen verwacht en geen verslechteringen.
Ik wacht dus gewoon netjes op de volgende update via Kies.
Nu ben ik mijn Wave terug aan het brengen naar een oude Firmware om het vervolgens via Kies te herstellen naar JH1.
Via een oude registerhack kon ik de firmware niet via Kies downgraden, dit komt doordat Kies zichzelf refreshed, dit was in het verleden niet het geval.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
ik heb dit ook al een paar keer gehad, bij mij werkte mail account verwijderen, en dan opnieuw toevoegen, dan werkte alles weer.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:30:
Bij mij blijft de mail sinds een paar dagen hangen in Postvak Uit. Ligt het aan de mail (ik gebruik chello) of aan de Wave? Aan en uit helpt ook niet altijd en vreet batterij. Iemand nog een oplossing?
Verwijderd
En na die tijd nooit meer problemen gehad? Ik ga dat dan ook maar eens proberen.Dalyxia schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:06:
[...]
ik heb dit ook al een paar keer gehad, bij mij werkte mail account verwijderen, en dan opnieuw toevoegen, dan werkte alles weer.
aha, dit verklaart dan waarom het mij ook niet meer lukte om naar XEB over te schakelen, en ik dus met die DBT blijf zittenKiswum schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:44:
Via een oude registerhack kon ik de firmware niet via Kies downgraden, dit komt doordat Kies zichzelf refreshed, dit was in het verleden niet het geval.

Ik probeerde het met diverse versies. Waaronder JH8 full download, maar bij een harde reset bleef deze in een loop hangen.J0ch3nK schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:57:
[...]
aha, dit verklaart dan waarom het mij ook niet meer lukte om naar XEB over te schakelen, en ik dus met die DBT blijf zittenwelke oude firmware heb jij gebruikt om terug via Kies te kunnen upgraden ?
Vervolgens heb ik het geupdate met XXKF3, deze versie wordt ook via Kies verspreid. Heb hem dus uiteindelijk niet via Kies geupdate, maar hij geeft wel aan dat het dit keer matched met de versie die beschikbaar is.
XEKH2 had ik ook nog even op mijn gsm staan, maar daarbij zat geen NL package en had geen zin om evt. andere dingen apart te installeren.
Mijn telefoon loopt nu in ieder geval weer soepel en ik zal dit keer gewoon via Kies de volgende update binnen halen.
Verwijderd
Firmware XXKF3 via Samsung Kies, Bada 1.2
EDIT: Dit lijkt te komen doordat Social Hub Premium is ingeschakeld. Je kunt dan niet meer terug. Ik heb wel die XML file gemod, van Premium naar Basicplus, maar alsnog werkt het niet. Ik heb nu een quick n dirty hack gedaan door Utalk te installeren en dan de jad en jar te swappen met die van de gemodde Palringo, maar ideaal is het niet, want ik heb geen background messages.
Dus ik denk een dezer dagen een hard reset en dan verder modden, of Android erop.
[ Voor 53% gewijzigd door W00fer op 17-09-2011 23:59 ]
IM wordt pas goed geinstalleerd als je alles in de juiste volgorde installeerd.
De juiste volgorde heb ik al een aantal keren eerder beschreven, maar kan me best voorstellen dat dat niet goed terug te vinden is.
Let goed op, dit geldt alleen als je telefoon in de factory default is en geen mail accounts aanwezig zijn.
Hier een kopie uit een van mijn berichten
Hierdoor is de volgorde van belang:
1. bij een clean telefoon stel je eerst je telefoon/wifi internet in.
2. Bij miijn accounts voeg je je push accounts in en evt. je samsung account. (Het kan zelfs net andersom zijn, sorry weet het niet meer uit mijn hoofd).
4. Vul je pushmail instellingen verder in, zoals de tijden waarop je mail binnen moet komen. Dit doe je via het opties wieltje naast push serviceaccounts
Het probleem is dat ik mijn Gmail heb ingesteld zonder push service, maar dat die op alleen wifi (ik heb geen GPRS abo) geen mail kan verzenden.
Twee problemen dus.
[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 18-09-2011 18:45 ]
In dat geval kan ik je helaas niet verder helpen. Het komt erop neer dat de ingebouwde IM te uitgebreid is en wellicht is de Wave niet het juiste toestel, tenzij je de ideale app kunt vinden in de store.
http://www.samsungapps.co...temSeq=29&device=GT-S8500
al gepost?
Een lijst met allemaal betaalde apps die tijdelijk gratis zijn, loopt al een tijdje, dus kan zo maar over zijn, dus download snel! Zitten kwaliteits titels tussen zoals Plants vs Zombies en Fruit Ninja, en Kint Messenger is misschien ook interessant voor W00fer hierboven..
Kint Messenger werkt, maar je krijgt bij elke regel dat je typt reclame achteraan. Dat is mijn ergenis nummer 1 (reclame bij WLM). Daarom dat ik eBuddy ook niet gebruik..
Inderdaad!Amps schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:18:
Bedankt voor de link Benji. Die had ik idd nog niet gezien!
Alleen jammer dat bijvoorbeeld de navigatie en plants v. zombies niet op bada 2.0 werken... maar weer naar de originele dan maar?
Misschien dadelijk wel bij de officiële release? Zou inderdaad erg jammer zijn als dat niet zou kunnen. Want dan gaan er weer een hoop apps verloren!Toppertje schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:11:
[...]
Inderdaad!
Alleen jammer dat bijvoorbeeld de navigatie en plants v. zombies niet op bada 2.0 werken... maar weer naar de originele dan maar?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Op mijn 1.2 versie lijkt Badanav te werken, ik moet denk ik naar buiten om een signaal te krijgen of een route te plannen.
Het zou inderdaad zo maar kunnen zijn dat dit gewoon een fout is van bada 2.0.
Als hij dadelijk uitkomt ga ik weer gewoon officiele versies via kies erop zetten.
@Kiswum.
in 2.0 moet je via instellingen aangeven dat die app gebruik mag maken van gps.
En ik mag toch wel hopen dat de apps ook compatibel zijn met versie 2, anders mogen ze (de ontwikkelaars) veel dingen opnieuw doen.
Het vreemde is dat ik geen mail kan verzenden via Wifi only. Gmail geeft dan een fout: niet verbonden ofzo. Firmware XXKF3Kiswum schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:00:
Je wilt dan puur en alleen een IM waarbij je alleen contact maakt via Wifi.
In dat geval kan ik je helaas niet verder helpen. Het komt erop neer dat de ingebouwde IM te uitgebreid is en wellicht is de Wave niet het juiste toestel, tenzij je de ideale app kunt vinden in de store.
Bedankt zitten erg leuke games tussen, vooral FarmFrenzy2 wordt nu erg veel gespeeld!Benji87 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:22:
Had iemand
http://www.samsungapps.co...temSeq=29&device=GT-S8500
al gepost?
Een lijst met allemaal betaalde apps die tijdelijk gratis zijn, loopt al een tijdje, dus kan zo maar over zijn, dus download snel! Zitten kwaliteits titels tussen zoals Plants vs Zombies en Fruit Ninja, en Kint Messenger is misschien ook interessant voor W00fer hierboven..
Laatste tijd maar weinig nieuws over een eventuele release van Bada 2.0
bada 2.0 komt tussen oktober en december!Gynnad schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:27:
[...]
Laatste tijd maar weinig nieuws over een eventuele release van Bada 2.0
volg de link maar.
http://tweakers.net/nieuw...-voor-wave-telefoons.html
Da`s wel fijn...Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:16:
he he eindelijk kun je in de app store via sms betalen.
Ook weer een nieuwe versie van Kies trouwens...
-
Samsung zoekt het maar uit met hun Bada. Iemand een Wave kopen?
Daarom dat ik vorig jaar een iPod Touch gekocht hebMichaelPB schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:50:
Ik ben echt helemaal klaar met Samsung's Bada. Nog steeds geen goede support, updates duren en duren en duren maar. Kies werkt nog steeds niet naar behoren, etc. Ik heb afgelopen zomer een iPhone gekocht en man man man, wat een verademing. Alles werkt. Altijd. Support is perfect, updates geweldig, appstore is geniaal, iOS5 zelfs nog beter. Mijn vrouw gebruikt nog de Wave, maar overweegt nu toch ook over te stappen op iOS.
Ik kan leven met bada én iOS naast elkaar. Verheug me wel op bada 2.0
Ben het helemaal met je eens. Bada is kansloos, een zinkend schip.MichaelPB schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:50:
Ik ben echt helemaal klaar met Samsung's Bada. Nog steeds geen goede support, updates duren en duren en duren maar. Kies werkt nog steeds niet naar behoren, etc. Ik heb afgelopen zomer een iPhone gekocht en man man man, wat een verademing. Alles werkt. Altijd. Support is perfect, updates geweldig, appstore is geniaal, iOS5 zelfs nog beter. Mijn vrouw gebruikt nog de Wave, maar overweegt nu toch ook over te stappen op iOS.
-
Samsung zoekt het maar uit met hun Bada. Iemand een Wave kopen?
Kheb m'n buik vol van Bada én van Samsung. Die Samsung Wave is weggegooid geld.
Ook ik ga aan de iPhone.
In het afgelopen jaar dat ik de Wave heb, heb ik me ALLEEN maar geergert
tot ik ineens gratis Plant vs Zombies kon downloaden, dat gaf weer hoop, ook al loopt het lang niet zo lekker als op een iphone en lagged het als de malle als je telefoon mail gaat binnenhalen, maar nu:
Nu op de Frontpage: nieuws: Samsung brengt WhatsApp-variant ChatON uit
om vervolgens hem nergens te kunnen vinden in de Samung Store, vervolgens mij de link maar de QR code ingelezen om vervolgens op mijn telefoon de message te krijgen "FOUT: Product bestaat niet in deze winkel (4002)
Bericht aan Samsung: als je dan iets released, DOE HET DAN GOED GVD
klaar, iemand een Wave kopen? op zonzoo krijg je er nog 51,80 voor, dus voor 60 euro +verzendkosten stuur ik hem op.
Moet je in Vraag en Aanbod zijn..Dalyxia schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:00:
klaar, iemand een Wave kopen? op zonzoo krijg je er nog 51,80 voor, dus voor 60 euro +verzendkosten stuur ik hem op.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Die komt met bada 2.0 mee.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:36:
Weet iemand waar je de app ChatON kan downloaden? Of is ie nog niet beschikbaar voor de Wave?
Jawel, wanneer bada 2.0 uit komt...Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:16:
[...]
Dus zal nooit voor de wave s8500 komen? Raar want 8500 draait ook op bada
bron; http://twitter.com/#!/SamFirmware
Ik betwijfel of die bron betrouwbaar is of niet. Van mij kan bada 2.0 niet snel genoeg komen.Gynnad schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:20:
Samsung: Bada 2.0 updates start next month over KIES.
bron; http://twitter.com/#!/SamFirmware
Het resultaat:

De download: Klik hier!
Zit er leuk uit! Gebruik hem nu iig voorlopig!Toppertje schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:37:
Een beschrijving van het maken van mijn eerste widget: Klik hier!
Het resultaat:
[afbeelding]
De download: Klik hier!
Kleine aanpassing, hij heeft geen plaatje/icon in het Widget menu!
Oke goedzo!Gynnad schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:00:
[...]
Zit er leuk uit! Gebruik hem nu iig voorlopig!
Kleine aanpassing, hij heeft geen plaatje/icon in het Widget menu!
Ja ik had het zelf ook al gezien, vanavond ga ik wat aanpassingen doen, en dan komt dat ook erbij.
Edit: De aanpassingen zijn inmiddels gedaan, deze zijn hier (ook staat de download daar
Hij ziet er nu zo uit:

En de icon:

[ Voor 33% gewijzigd door Toppertje op 18-10-2011 17:28 ]
Volgens mij wel, de bevestigings-sms krijg je in ieder geval wel. Of je kan communiceren weet ik niet zeker, ik kende niemand die ChatOn ook gebruikte.W00fer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:29:
Als je die beta firmware flasht van Bada 2.0, werkt ChatON dan al wel of nog niet?
Edit: Twijfel nu of ik terug moet gaan naar de winkel of niet. Zal een dergelijke geval vallen onder (fabrieks)garantie? Heb eigenlijk liever niks meer te maken met die malafide zaak waar ik mijn toestel heb 'gehaald'.
Ik heb even zitten te googl'en en het schijnt dat ik niet de enige ben met dit probleem. Een reparatie via de 'service centers' schijnt ook niet te helpen.
Is iemand hier ook met dit probleem? Ik draai trouwens XXKF3.
[ Voor 54% gewijzigd door Amps op 20-10-2011 21:48 ]
Is dat de originele versie via kies? Ik heb namelijk ook die versie: S8500XXKF33/S8500XENJL1 (DBT)
Alleen in kies zegt ie vervolgens dit:
De huidige versie is geen officiele release.
Firmwareupgrade wordt niet ondersteund voor niet-officiele versies.
Ik heb het inderdaad gezien dat er een camera knop op het scherm is in bada 2.0.Toppertje schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:13:
Ik zou het probleem voor lief nemen (ik gebruik de camera dan ook haast nooit) maar in bada 2 (in de uitgelekte versie iig) zit er op het scherm ook een knop waarmee je lekker kan schieten.
Is dat de originele versie via kies? Ik heb namelijk ook die versie: S8500XXKF33/S8500XENJL1 (DBT)
Alleen in kies zegt ie vervolgens dit:
De huidige versie is geen officiele release.
Firmwareupgrade wordt niet ondersteund voor niet-officiele versies.
S8500XXKF3/S8500XENJL1 is de originele versie via Kies. Ik heb enkel mijn firmwares via Kies geupdate (unlocked Nederlandse toestel). Heb mijn toestel weer eens in de PC geplugd en er staat bij mij gewoon "This is the latest firmware". Overigens staat er bij mij wel (XEN) ipv (DBT). Misschien dat het daaraan kan liggen?
Heb je Kies wel geinstalleerd?Gynnad schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:10:
Ik heb het probleem dat mijn Wave S8530 niet wil connecten met mijn PC, hij zegt dat Windows 7 het apparaat niet ondersteunt, heb al gegoogled maar kan niets vinden over de juiste drivers. Iemand een idee?
P.s. Sinds wanneer kan je via Kies geen apps meer installeren?
Ja heb Kies inderdaad gewoon geinstalleerd.. Schijnen wel meer problemen te zijn met Windows 7 en de Wave. Maar moet lijkt me toch wel een oplossing voor zijn..Amps schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:23:
[...]
Heb je Kies wel geinstalleerd?
De problemen beperken zich niet tot Windows 7 alleen. Kies is een stuk software om van te huilenGynnad schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:38:
[...]
Ja heb Kies inderdaad gewoon geinstalleerd.. Schijnen wel meer problemen te zijn met Windows 7 en de Wave. Maar moet lijkt me toch wel een oplossing voor zijn..
Succes ermee.
Ah ja, daar ligt het aan, dat is volgens mij de landcode die in kies hetzelfde moet zijn als in je telefoon, bij mij is dat dus niet het geval, hm even kijken of dat op te lossen is dus, ik wil in de toekomst namelijk ook weer gewoon via kies updaten. Hopen dat het dan in Vista beter gaat als in windows 7.Amps schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:23:
[...]
Ik heb het inderdaad gezien dat er een camera knop op het scherm is in bada 2.0.
S8500XXKF3/S8500XENJL1 is de originele versie via Kies. Ik heb enkel mijn firmwares via Kies geupdate (unlocked Nederlandse toestel). Heb mijn toestel weer eens in de PC geplugd en er staat bij mij gewoon "This is the latest firmware". Overigens staat er bij mij wel (XEN) ipv (DBT). Misschien dat het daaraan kan liggen?
[...]
Heb je Kies wel geinstalleerd?
In bada 2 kan dat wel weer gewoon
Gewoon de CSC veranderen van je toestel, heb ik ook gedaan. Dan kan je het veranderen van een DBT duits toestel naar XEB of XEN.Toppertje schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:53:
[...]
Ah ja, daar ligt het aan, dat is volgens mij de landcode die in kies hetzelfde moet zijn als in je telefoon, bij mij is dat dus niet het geval, hm even kijken of dat op te lossen is dus, ik wil in de toekomst namelijk ook weer gewoon via kies updaten. Hopen dat het dan in Vista beter gaat als in windows 7.
In bada 2 kan dat wel weer gewoon.
Ases schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:56:
CSC veranderen is niet moeilijk.
Ik heb gedaan zoals methode 1 in deze link http://www.badaforums.net...ide-how-change-t2680.html
Wel moet ik erbij vertellen dat nadien mijn toestel niet meer reageerde, normaal zou die automatisch moeten heropstarten maar na méér dan een uur deed ie dat niet. Dan maar batterij uit en terug in, en zo heropgestart en na even wachten deed ie het wel en heb ik nu mijn Belgische firmware. Daarna aan Kies gekoppeld en direct firmware updates kunnen installeren zonder problemen en zonder registry veranderingen te hoeven doen.
Het is en blijft wel een risico natuurlijk maar voor mij was het wel de moeite waard.
Verwijderd
Zo juist heb ik mijn samsung wave s8500 aangesloten op de pc, en vervolgens kies gestart en de update bada 2.0 geinstalleerd. Mijn telefoon had gewoon verbinding met de pc maar bada 2.0 staat er niet op.. Wat nu te doen? wie kan mij helpen?
MvG
Thom
Verder hoef je niet te groeten op GoT hoor :-).
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij is Bada 2.0 nog niet uit? Ik denk dat je een kies update hebt gehad?Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:02:
Goedemiddag!
Zo juist heb ik mijn samsung wave s8500 aangesloten op de pc, en vervolgens kies gestart en de update bada 2.0 geinstalleerd. Mijn telefoon had gewoon verbinding met de pc maar bada 2.0 staat er niet op.. Wat nu te doen? wie kan mij helpen?
MvG
Thom
pff.. kan mijn Wave S8530 nog steeds niet connecten via USB met mijn pc, dus mocht er dadelijk een Firmware update zijn (2.0) dan zal die wel aan mijn neus voorbij gaan.. Al op verschillende PC's gebeurd (zowel Windows 7 als Vista)
[ Voor 19% gewijzigd door Gynnad op 26-10-2011 15:24 ]
ik gok dat er een update Kies2.0 was en niet Bada2.0Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:56:
Ze zeggen dat er geen update is voor bada..:S terwijl hij het wel aangeeft op kies..
Dankje! Ik heb nu weer gewoon XEN, en in Kies wordt aangegeven dat ik de laatste versie heb (dus niet meer die melding dat ik geen officiele versie heb).Ases schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:14:
[...]
Gewoon de CSC veranderen van je toestel, heb ik ook gedaan. Dan kan je het veranderen van een DBT duits toestel naar XEB of XEN.
[...]
En ook nog geen Bada 2 helaas
Oja, enige nadeel aan het veranderen van je CSC is dat alles gerest wordt, maarja, een back-up maken is niet zo lastig, ik heb alleen mn contacten opgeslagen op mn pc, al het andere staat op mn geheugenkaart.
[ Voor 19% gewijzigd door Toppertje op 27-10-2011 18:26 ]
Echter, hoe kan ik nu nog mij contactgegevens back-uppen naar mijn computer? normaal deed ik dat altijd via syncen met Kies met outlook.
Rond september getest en het werkte toen nog niet op Bada 2W00fer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:29:
Als je die beta firmware flasht van Bada 2.0, werkt ChatON dan al wel of nog niet?
Ik ken dit probleem zelf niet. Wellicht opnieuw flashen/reset voor de zekerheid?Amps schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:45:
Edit:
Ik heb even zitten te googl'en en het schijnt dat ik niet de enige ben met dit probleem. Een reparatie via de 'service centers' schijnt ook niet te helpen.
Is iemand hier ook met dit probleem? Ik draai trouwens XXKF3.
Volgens mij is de update ook niet voor bada 2.0, maar voor KiesGynnad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:24:
[...]
Volgens mij is Bada 2.0 nog niet uit? Ik denk dat je een kies update hebt gehad?
pff.. kan mijn Wave S8530 nog steeds niet connecten via USB met mijn pc, dus mocht er dadelijk een Firmware update zijn (2.0) dan zal die wel aan mijn neus voorbij gaan.. Al op verschillende PC's gebeurd (zowel Windows 7 als Vista)
Na een hoop problemen heb ik mijn toestel uiteindelijk gratis kunnen laten maken via een Samsung reparatiecentrum.. USB poort laadde alleen nog maar op en verder niets.pwlekkerkerk schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:42:
Mijn usb poort werkt de laatste tijd steeds slechter. Opladen lukt alleen nog als de kabel precies op de juiste manier, half in de poort gestoken wordt. connecten met de computer lukt ook niet meer via usb. Dan geeft de computer zo'n geel driehoekje met uitroepteken en de tekst: "Het USB apparaat wordt niet herkend".
Echter, hoe kan ik nu nog mij contactgegevens back-uppen naar mijn computer? normaal deed ik dat altijd via syncen met Kies met outlook.
Syncen van outlook/overige gegevens kan gewoon via Bluetooth.
Nee helaas helpt dat ook niet..Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:51:
@gynnad, mij hielp dit iig
http://techblissonline.com/usb-device-not-recognized/
Wat doet je wave allemaal nog wel als je hem aansluit?Appel105 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:17:
Zelf heb ik een Samsung Wave s8500 en zit ik te wachten op bada 2.0. Alleen heb ik steeds het probleem dat als ik hem aan kies aansluit dat hij geen verbinding kan maken. Ik heb al kies opnieuw geinstaleerd en zelfs de drivers verwijderd + een hard rest op me telefoon. Niets helpt.... Hebben jullie nog ideeen hoe dit komt en opgelost kan worden?
wat is je 32 of 64bit os?
Hoelang werkt het al niet?
Veel standaard vragen.
etc...
Dit probleem heb ik ook al een paar keer gehad. Dan gaat er gewoon wat fout qua software. Eerst kies verwijderen en vervolgens na het verwijderen ook even de verwijder tool van samsung zelf gebruiken (kan je vinden op de site van samsung). Daarna kan je kies weer op nieuw installeren en moet hij je telefoon weer kunnen vinden.Appel105 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:17:
Zelf heb ik een Samsung Wave s8500 en zit ik te wachten op bada 2.0. Alleen heb ik steeds het probleem dat als ik hem aan kies aansluit dat hij geen verbinding kan maken. Ik heb al kies opnieuw geinstaleerd en zelfs de drivers verwijderd + een hard rest op me telefoon. Niets helpt.... Hebben jullie nog ideeen hoe dit komt en opgelost kan worden?
Je kan ook via wifi verbinding maken dan moet het ook kunnen.pwlekkerkerk schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:42:
Volgens mij kun je via Wifi alleen maar bestanden aflezen van je DLNA device/programma zoals een Nas. Iets wegschrijven gaat niet.masterbas schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:34:
[...]
Je kan ook via wifi verbinding maken dan moet het ook kunnen.
Mocht dit wel lukken, kun je dan uitleggen hoe dat wordt uitgevoerd en evt. vanaf welke versie Bada je dat doet?
Is door meerdere mensen als werkend ervaren, ik hoop dat jullie er wat aan hebben
Edit:
Leuk.
Komt van bada developer site.Hi All,
We bring into your notice that the devices with 2.0 will be released first, which is expected in the coming months.
Once it's done, the firmware updates(bada2.0) for already released devices will start in various regions. Since we are busy releasing the devices, plans for firmware updates are not finalized yet.
Kindly bear with us.
Thanks.
[ Voor 63% gewijzigd door Amps op 03-11-2011 01:01 ]
Heb je nu eindelijk meer opties om toe te voegen? Als ik al mijn contacten vanuit Outlook importeer vergeet hij altijd de tussen- en/of voorvoegsels. Ik vind het vrij lastig aangezien ik er twee mensen in heb staan met bijna dezelfde achternaam maar in mijn telefoon dus hetzelfde worden weergegeven. En helaas is de ene mijn advocaat en de andere een kroegkennis. Heb me in het weekend dus al een paar keer vergist.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Daar kwam ik gister ook opeens achter inderdaad. Dat zou kunnen betekenen dat de official release dichtbij is...Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:53:
Ik hoop ook dat bada 2.0 snel komt. Want Google Maps werkt niet meer omdat ie eerst naar bada 2.0 moet. Heel raar want tijdje geleden werkte Google Maps nog gewoon.

Verwijderd
maar weet iemand ook of je straks op bada 2.0 ook whatsapp kan downloaden?
groeten
Via Kies heb ik inmiddels een upgrade kunnen uitvoeren. heb nu versie xxjl2
Nu echter versie xxkf3 beschikbaar is lukt upgraden niet meer. Iedere keer kom ik weer terug in het upgrade startschermpje. Ik heb fabrieksinstellingen teruggezet om ruimte te maken en dit loste (toevallig) een instabiliteits foutmeldig op van de facebookserver maar het upgrade probleem blijft. Ik heb de laatste versie van Kies. Oude versie terugzetten? Wie heeft een suggestie?
Grtz Henk
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen wat dat inhoudt wat er na S8500 komt. Dus wat is XXKF3 en XENJL1. Ik had XXJL2/XENJL1
Dat invullen voor de S8500 dus.Example code explanation of F480XXHF7:
F480 = Model
XX = Region/Mobile operator
H = Year
F = Month
& = Revision
Region codes:
BD Cyprus, Greece
CP Finland
DB Vietnam
DC Thailand
DD India
DT Australia
DX Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Vietnam
DZ Malaysia, Singapore
JA South Africa
JC Algeria, Morocco, Nigeria, South Africa, Tunisia
JP Arabic
JR Arabic
JV Algeria, Egypt, Iran, Iraq, Kuwait, Morocco, Nigeria, Oman, Pakistan, Saudi Arabia, South Africa, Syria, Tunisia, Turkey
MT Switzerland
XA Austria, France, Germany, Italy, Netherlands, Switzerland, United Kingdom
XB Denmark, Norway, Sweden
XC Portugal, Spain
XD Croatia, Czech, Hungary, Slovakia
XE Bulgaria, Estonia, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Russia, Ukraine
XF Bulgaria, Croatia, Romania
XX Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom
ZC China, Hong Kong
ZT Taiwan
Mobile operator codes:
AE SFR, France
AI Tim, Italy
AM Vodafone
AN E-Plus, Germany
AO O2
AS KPN, Netherland
AU Mobilkom, Austria
BB Tmn, Portugal
BF Optimus, Portugal
BG Telefonica, Spain
BM Swisscom, Switzerland
BN Amena, Spain
BO T-Mobile, Germany
BU Vodafone
BV Orange, Switzerland
BW O2, United Kingdom
CD Proximus, Belgium
CG Telia Mobitel, Sweden
CH SingTel, Singapore
CK Tele2 Comviq, Sweden
CT Tdc, Denmark
CU One, Austria
CV Telenor, Norway
DT Optus, Australia
DV Telstra, Australia
EF Celcom, Malaysia
JB Vodacom, South Africa
MD Telia Sonera, Finland
MJ Vodafone, Italy
MM Tele Ring, Austria
MN 3 Mobile, United Kingdom
MV NetCom, Norway
NA Nrj, France
NB Tele2 Norway, Norway
NE H3g Nordic, Sweden
NP H3g, Italy
PM Play, Poland
PI Vodafone, Ireland
SS Vodafone, Japan
Release year codes:
A 2001
B 2002
C 2003
D 2004
E 2005
F 2006
G 2007
H 2008
I 2009
Release month codes:
A January
B February
C March
D April
E May
F June
G July
H August
I September
J October
K November
L December
Hoi, ik heb net voor een maat bada 2.0 de (nieuwte firmware als het goed is (sh3) geinstalleerd, Kan alleen zijn samsung account niet toevoegen, onder wifi niet, en onder 3g ook. Ook met mijn simkaart via 3g werkt het niet. Hij geeft aan netwerk verbindingen toevoegen of instellen. Soms kom ik dan bij een menu van waar je kan kiezen waar je bepaalde functies/programma's kan toewijzen, aan internet of (3g denk ik dan?) Ik kan daar helaas niks aan wijzigen. Iemand een idee? Ik weet verder eigenlijk niks van bada.
----
[ Voor 29% gewijzigd door Nazlive op 13-11-2011 19:38 ]
Verwijderd
Ik kom er niet helemaal uit met de uitleg hierboven. Dus wie kan me helpen?
KIES geeft aan: nieuwste firmware S8500XXKF3/S8500XENJL1 (XEN).
Kan iemand mij vertellen wat dat inhoudt wat er na S8500 komt. Dus wat is XXKF3 en XENJL1. Ik had XXJL2/XENJL1
Dit zag ik gister op kies staan. Betekent het bada 2.0?
Nee, bada1.2...Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:14:
[...]
Zie pagina 1 voor de firmwarelog trouwens...
[ Voor 4% gewijzigd door jcm800 op 13-11-2011 21:23 ]
Verwijderd
Nu snap ik er niks meer van. Op mijn wave staat bada 1.2 firmware s8500xxjl2/s8500xenjl1. Dit is door een samsung service point erop gezet. Dit is in juli gebeurd.jcm800 schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:20:
[...]
Nee, bada1.2...
Zie pagina 1 voor de firmwarelog trouwens...
Waarom geeft kies dan aan dat er laatste firmware is s8500xxkf3/s8500xenjl1.
S8500XXKF3/S8500DBTJL2 (DBT)
Komt niet in de log op pag. 1 voor.
Loop ik voor of loop ik achter?
jl2 en kf3 zijn allebei bada 1.2Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:02:
[...]
Nu snap ik er niks meer van. Op mijn wave staat bada 1.2 firmware s8500xxjl2/s8500xenjl1. Dit is door een samsung service point erop gezet. Dit is in juli gebeurd.
Waarom geeft kies dan aan dat er laatste firmware is s8500xxkf3/s8500xenjl1.
Als je de pagina`s terugleest die in juli gepost zijn zie je dat in kf3 wat verbeteringen doorgevoerd werden...
Verwijderd
Dank je wel voor reactie. Ik ga op zoek naar die posten.jcm800 schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:54:
[...]
jl2 en kf3 zijn allebei bada 1.2
Als je de pagina`s terugleest die in juli gepost zijn zie je dat in kf3 wat verbeteringen doorgevoerd werden...
Dan is het beter om te wachten op 2.0. Dacht dat die het weekend er zou zijn maar niet officieel dus?
Ik zal het uitleggen aan de hand van firmwareversie "S8500XXKF3".Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:14:
[...]
S8500 ==> Toestel model
XX ==> Firmware regio Oostenrijk, Belgë, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Italië, Spanje & VK.
K ==> Firmware van jaar 2011
F ==> Firmware van maand juni
3 ==> Versie 3
bada 2.0 is bada 2.0 als je de firmware die je hebt geïnstalleerd bada 2.0 aangeeft.
De firmwarelog in de beginpost is gebaseerd op de simlockvrije Nederlandse toestel. Als KIES aangeeft dat jouw firmware up-to-date is, dan loop je bij.sjowij schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:11:
??? Mijn huidige firmware is:
S8500XXKF3/S8500DBTJL2 (DBT)
Komt niet in de log op pag. 1 voor.
Loop ik voor of loop ik achter?
[ Voor 5% gewijzigd door Amps op 14-11-2011 15:00 ]
Verwijderd
Bedankt voor je uitleg. Hoe zit het dan met Firmware regio? Ik heb een nederlands vodafone abonnement. En ik zie Nederland er niet tussen staan.Amps schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:07:
[...]
Ik zal het uitleggen aan de hand van firmwareversie "S8500XXKF3".
S8500 ==> Toestel model
XX ==> Firmware regio Oostenrijk, Belgë, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Italië, Italy, Spain, United Kingdom
K ==> Firmware van jaar 2011
F ==> Firmware van maand juni
3 ==> Versie 3
bada 2.0 is bada 2.0 als je de firmware die je hebt geïnstalleerd bada 2.0 aangeeft.
[...]
De firmwarelog in de beginpost is gebaseerd op de simlockvrije Nederlandse toestel. Als KIES aangeeft dat jouw firmware up-to-date is, dan loop je bij.
Verwijderd
Oke, bedankt voor uitleg. Ik snap em (geloof ik). Nu maar wachten tot Bada 2.0 komtAmps schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:00:
Nederland valt kennelijk onder die regio (XX).
Dit topic is gesloten.