• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 07:43
Een hele tijd geleden (juni/juli ?) vroeg iemand (Amps?) naar de mogelijkheid van een soort speed dial.
Een leuke widget hiervoor.
edit: Op eigen server mocht je er daar niet op geraken.

[ Voor 19% gewijzigd door ColdRain op 07-10-2010 00:47 ]

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
Amps schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:54:
[...]

Dat zit ook al in bada 1.0.2 (JH3) ;)

Gefeliciteerd met je verjaardag! :7
Die heb ik allemaal overgeslagen. En dus ook geen problemen gehad. Nu jij weer :)

Verwijderd

Heee,

Hoe beschermen jullie je Wave?

Heb nu zo'n screenprotector (3 euro) en siliconenhoes.
Maar las ergens iets over zagg's invisible shield, op de site van die organisatie ziet het er allemaal leuk uit.
Maar mijn vraag was, heeft iemand deze al in gebruik? Werkt het goed, makkelijk aan te brengen...
Ben benieuwd. Ook naar de update waar swype in zit. En dat zal nog wel ff duren want ik doe alles via kies. Niet zo veeleisend wat dat betreft.

Ik hoor het wel.

Gr's Roel

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-11 15:29

DEVegg

DEVegg

Wat een drama is dat toch Kies updaten vanuit Kies.
Na 4,5 uur updaten ben ik niet verder gekomen dan 30264/44810 KB na 33x op "Opnieuw" te klikken om verder te gaan na de "u kunt niet verbinden met internet" melding.
Helaas daarna moest ik naar bedje toe en was afbreken de enige optie... zal wel weer opnieuw moeten beginnen...ben ik bang.

[ Voor 5% gewijzigd door DEVegg op 07-10-2010 07:38 ]

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 16:00
ik heb een screenprotector van het merk crockfol ofzo. zeer tevreden van. dan steek ik gsm ook nog in een leer zakje van het merk valenta. ook goed. daar is hij al wel 1 keer uitgevallen op de beton spijtig genoeg. je bent dan beter af met zakje dat je kan sluiten. de folie heb ik gekocht via phonehouse.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
c4coupe schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:07:
ik heb een screenprotector van het merk crockfol ofzo. zeer tevreden van. dan steek ik gsm ook nog in een leer zakje van het merk valenta. ook goed. daar is hij al wel 1 keer uitgevallen op de beton spijtig genoeg. je bent dan beter af met zakje dat je kan sluiten. de folie heb ik gekocht via phonehouse.
De prijzen? Is handig als je deze er meteen bij vermeld, anders moeten we voor elk item wat iemand opnoemt meteen gaan opzoeken wat het kost. Terwijl het voor jou waarschijnlijk een kleine moeite is :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
michaelpb ik hoop dat je gisteren een fijne verjaardag hebt gehad! Hoe zijn jou ervaringen met tv out kabel?

Chris.nl: ik ben blij dat er zoveel mensen de handleiding hebben gedownload, binnenkort komt er een soort handleiding voor veel gesteld vragen.
Ook op dit forum zie ik 5 x dezelfde vragen en dus ook dezelfde antwoorden terug komen.
Een levendig forum is goed, fantastisch zelfs, maar soms heb ik zoiets als "rtfm of zoekopdracht".

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• c4coupe
ja prijzen. belgië en nederland zijn al anders met prijzen. screenprotector was 14 euro voor 2. zakje 19 euro. Grtz

• c4coupe
blijkbaar fout op wave of forum. als ik b e l g i e intype krijg ik dus hetgeen hierboven.

• MichaelPB
Kiswum schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:31:
[...]

Jij zou eens de kabel van bijv. de Nokia N82 kunnen gebruiken. Er zijn 2-3 personen geweest die een kabel van een Nokia hebben gebruikt, ik weet even niet meer of in een goede kwaliteit was.
Michael was volgens mij 1 van de gebruikers.
Klopt. Dat was ik. Maar ik gebruik een kabel voor de Nokia 5800. Die is volgens mij echter hetzelfde als een standaard camcorder-kabel. Kleine 3.5 jack met 4 'vlakjes' (massa, audio-l, audio-r, video) ipv normaal 3 bij audio (massa, audio-l, audio-r). Heb meerdere van die dingen (ook voor een oude Sony-Vaio met video-out) en die werken allemaal.

Uiteraard krijg je geen HD beeld via een analoge uitgang op een analoge ingang. Dat moet met HDMI en dat heeft de Wave niet. Ik heb echter gewoon nog een old-school platte beeldbuis dus sowieso geen HD. Maar het ziet er bij mij crisp en clear uit. DVD-kwaliteit. Niet van DIVX, daar zie je af en toe de framerate, maar zeer zeer acceptabel.

• pwlekkerkerk
  • Laatst online: 17-09 13:42
Chris.nl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:51:
[...]

Ja volgens mij wel.
Menu->Instellingen->Toepassingen->E-mail->E-mailaccounts en dan bij de instellingen van je account(s) de waarde: Downloadlimiet 50 aanpassen naar een groter getal.
dit kan wel als ik mijn account heb toegevoegd via "email" app. Maar dan heb ik geen push en krijg ik niet de hotmail mappen die ik zelf gemaakt heb te zien. Ik heb hem toegevoegd via "mijn accounts" en dan zie ik de andere mappen wel maar kan ik de downloadlimiet niet aanpassen. Via Menu->Instellingen->Toepassingen->E-mail->E-mailaccounts zie ik dan alleen:
- emailadres
- push synchroniseren ja of nee
- Email synchorniseren (aantal weken/maanden)
- contacten synchroniseren ja of nee
- instant Messenger ja of nee

Ik hoop dat ik die downloadlimiet toch nog ergens kan aanpassen...

Groeten, Pieter

Verwijderd

Mijn vriendin heeft een Samsung Wave, en nu zat de telefoon in haar tas en is haar flesje gaan lekken... Ik heb de telefoon meteen uitgezet en de batterij eruitgehaald en het allemaal een dag of 3 laten drogen.
Vandaag heb ik geprobeerd om hem aan te zetten, en dit lukte zowaar, kon gewoon de PIN intypen en hij startte op. Omdat de batterij zo goed als leeg was heb ik hem daarna aan de oplader gelegd. Toen ik een paar minuten later terugkwam was hij spontaan uitgegaan, en kwam steeds het icoontje dat je ziet als je de batterij oplaadt zonder dat hij aanstaat in beeld. Het bleef echter niet staan, maar het knipperde, alsof de telefoon steeds zichzelf afsloot en weer opstartte. Ook zonder de oplader komt de telefoon nu niet verder dan het 'Samsung Wave S8500' scherm, dat steeds opnieuw verschijnt.
Heeft iemand hier een oplossing voor, of is het een typisch gevalletje waterschade en is de telefoon afgeschreven?

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
'k Gebruik ook een screenprotector en leren hoesje van Valenta. In de broekzak doe ik de display altijd richting mijn been. Beroepsmatig maak ik geregeld fysieke conflicten mee, maar vooralsnog is mijn Wave daar niet minder van geworden.

TV-out kabeltje van Nokia werk idd prima, laat er regelmatig wat foto's een speelfilm of wat youtube filmpjes mee zien, wellicht is het geen HDMI uitgang, maar zoals MichaelPB al omschreef is dit ook voor mij totaal geen issue.

Sandisk microSDHC 32GB kaartje icm Jabra BT3030 bluetooth stereo headset bevalt me ook goed.

@Kwisum een handleiding met rtfm of zoekopdracht vragen zou idd welkom zijn,
De schrijfstijl waarmee je je vorige handleiding hebt gemaakt was helder en duidelijk.
pwlekkerkerk schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:55:
dit kan wel als ik mijn account heb toegevoegd via "email" app. Maar dan heb ik geen push en krijg ik niet de hotmail mappen die ik zelf gemaakt heb te zien. Ik heb hem toegevoegd via "mijn accounts" en dan zie ik de andere mappen wel maar kan ik de downloadlimiet niet aanpassen.
Jammer.. succes ermee.
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:11:
Heeft iemand hier een oplossing voor, of is het een typisch gevalletje waterschade en is de telefoon afgeschreven?
Het is vooralsnog een gevalletje waterschade maar ik zou nog een tijdje door blijven gaan met drogen of föhnen, en uitproberen. Wel en enorm sneu voor je vriendin dat ze vooralsnog zo haar phone om zeep heeft geholpen.

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Ik draai nu 2 daagjes met Exchange Activesync.
Ik moet erkennen dat het wel goed werkt, maar.......
  • Ik heb 2 account's ingesteld. Het zuigt je batterij heel snel leeg. Ter illustratie 's morgens om 7:45 van de oplader gehaald en om 13:30 accu op 1 streepje/nagenoeg leeg. Met de oude "Exchange Mail" kon ik met gemak 2 dagen doen.
  • Het toestel word door de push mail in mijn zak onaangenaam warm (Dat was met de oude "Exchange Mail" niet). Ik wil niet zeggen rood gloeiend, maar prettig is het zeker niet.
  • Als het toestel een periode via Wifi heeft gewerkt en daarna weer terug op 3g, lukt het niet om te syncen. Dan moet het toestel even uit en aangezet worden (herstart).
  • Wanneer het toestel aan het syncen is, lukt het niet om een mail te verzenden. Dat kan soms irritant lang duren. Creeren is dan overigens geen probleem. Het verzenden dus wel.
  • Als het om wat voor reden niet lukt om verbinding te maken krijg je daar een melding van (op het schermpje). Op zich niets mis mee zou je zeggen, ware het niet dat je ze ongeveer elke 15 sec. krijgt. Nogal irritant als je op het toestel bezig bent.

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

• MichaelPB
DEVegg schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:27:
Ik draai nu 2 daagjes met Exchange Activesync.
Ik moet erkennen dat het wel goed werkt, maar.......
  • Ik heb 2 account's ingesteld. Het zuigt je batterij heel snel leeg. Ter illustratie 's morgens om 7:45 van de oplader gehaald en om 13:30 accu op 1 streepje/nagenoeg leeg. Met de oude "Exchange Mail" kon ik met gemak 2 dagen doen.
  • Het toestel word door de push mail in mijn zak onaangenaam warm (Dat was met de oude "Exchange Mail" niet). Ik wil niet zeggen rood gloeiend, maar prettig is het zeker niet.
  • Als het toestel een periode via Wifi heeft gewerkt en daarna weer terug op 3g, lukt het niet om te syncen. Dan moet het toestel even uit en aangezet worden (herstart).
  • Wanneer het toestel aan het syncen is, lukt het niet om een mail te verzenden. Dat kan soms irritant lang duren. Creeren is dan overigens geen probleem. Het verzenden dus wel.
  • Als het om wat voor reden niet lukt om verbinding te maken krijg je daar een melding van (op het schermpje). Op zich niets mis mee zou je zeggen, ware het niet dat je ze ongeveer elke 15 sec. krijgt. Nogal irritant als je op het toestel bezig bent.
Met meerdere Exchange accounts blijft ie vaak ergens in hangen. Heb ik ook gehad toen ik pushmail testte. Volgens mij gebeurt het als er bij 2 accounts tegelijk wijzigingen binnenkomen. 1 v.d. 2 accounts blijft dan heel lang bezig zonder te kunnen afronden (kan dus uren staan heen-en-weer seinen naar de server) en dat vreet stroom.

Verzenden van mail; zelfde verhaal. Doet hij niet altijd. Wel als je via Mijn Accounts synt. Dan verstuurt hij de mail in 1 keer.

Pushmail staat bij mij nu standaard uit en ik doe makkelijk 2 dagen met een batterij. En ik bel, mail, sms, twitter best veel op een dag. Ik check mijn mail wanneer ik dat wil en word niet gestoord met mail-berichten op het moment dat het mij niet uitkomt. Eigenlijk veel fijner.

Verwijderd

Ik heb ook een Nokia kabeltje om mijn Wave aan te sluiten op mijn tv maar op een 42" plasma is het alleen voor incidenteel gebruikt geschikt. :P

Ook aan het upgraden nu. :)

Verwijderd

Great, dat is dus misgegaan. :X

Ik ga maar even teruglezen wat ik aan het constante herstarten kan doen. Triest dat dit uberhaubt mogelijk is aangezien Kies zelf aangeeft te willen upgraden. :/

Edit: Heb hem in download mode maar Kies herkent hem niet, ook niet na wat herstarts en zonder andere draaiende programma's. Garantie claimen of kan ik nog iets uitproberen? :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 15:46 ]

Verwijderd

[...]

Kun je dat laten zien met een screenshot in bada 1.0.2 JH3, want ik kan het niet vinden?

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Kreeg ook een melding dat JI2 beschikbaar was...
Bij updaten de MSC.Thunder.Firmwareupdate foutmelding bij het downloaden van de bestanden.
Het wil weer niet lukken,dit keer wel zonder gevolgen voor m`n Wave gelukkig...Afbeeldingslocatie: http://i218.photobucket.com/albums/cc225/exl120/Screenshot-7-10-201016_27_47.jpg

• MichaelPB
[...]

offtopic:
Begreep dat verjaardagverhaal niet. Nu wel. Ik ben jarig op 10-6, niet op 6-10. Vandaar! LOL

• SmalleSmets
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:48
jcm800 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:47:
Bij updaten de MSC.Thunder.Firmwareupdate foutmelding bij het downloaden van de bestanden.
Het wil weer niet lukken,dit keer wel zonder gevolgen voor m`n Wave gelukkig...
Hier ook die fout... GRrrr
Ga de oude kies eens proberen te installeren en zien.
Desnoods op andere pc.

[ Voor 9% gewijzigd door SmalleSmets op 07-10-2010 17:19 ]

Verwijderd

SmalleSmets schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:15:
[...]

Hier ook die fout... GRrrr
Ga de oude kies eens proberen te installeren en zien.
Desnoods op andere pc.
Ja tis ook van dat bij mij, epic fail :?

• Kiswum
Het wil weer niet lukken,dit keer wel zonder gevolgen voor m`n Wave gelukkig...[afbeelding]
Samsung is er snel bij, ik ben benieuwd of in deze versie ook een Swype in zich heeft.
Kan er iemand meer info over deze versie geven. JID is nieuwer, maar is het het dan ook duidelijk beter dan JI2?

p.s. de Faq voor de Samsung Wave is in de maak, Chris.nl kun jij voor mij een plek op je server reserveren? ;)

• SmalleSmets
Op men laptop lijkt het nu te lukken.
Hopen dat alles goed gaat :)

Alles is goed verlopen maar nog geen swype te vinden! :(

[ Voor 30% gewijzigd door SmalleSmets op 07-10-2010 18:05 ]

MichaelPB schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:54:
[...]
offtopic:
Begreep dat verjaardagverhaal niet. Nu wel. Ik ben jarig op 10-6, niet op 6-10. Vandaar! LOL
Zat een verjaardagstaart naast je naam namelijk :P
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:21:
[...]
Kun je dat laten zien met een screenshot in bada 1.0.2 JH3, want ik kan het niet vinden?
Gewoon naar instellingen gaan en helemaal naar beneden scrollen.

---

Ik kon het niet laten en heb een 32GB iPod Touch gekocht :P

Tot nu toe niet echt wat ik verwacht had (maar heb op het moment geen toegang tot WiFi), dus zal later maar de functionaliteit oordelen. Zal ook (voor de geinsteresseerden) browser snelheid testen tussen de twee toestellen.

Ik moet nog ff oordelen of ik de iPod Touch wil houden of niet :)

Ben er over één ding wel uit. Super AMOLED >>>>>> LCD

• Chris.nl
  • Niet online
Amps schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:57:
Je conclusie is mij niet helder, wat prefereer je?

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 16:28
Chris.nl schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:44:
Dit: >. is het ''groter dan'' teken. Dus wat hij bedoelt is (denk ik), Super Amoled is veeeeeel beter dan LCD.

Edit: Is het inmiddels iemand gelukt om te updaten?? Zo ja, hoe?
Ik krijg er nu namelijk steeds te staan: Firmware upgrade cannot proceed. Firmware upgrade will close.

[ Voor 39% gewijzigd door Toppertje op 07-10-2010 19:18 ]

• kolk11
  • Laatst online: 30-10 21:48
Kiswum schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:31:
[...]

Samsung is er snel bij, ik ben benieuwd of in deze versie ook een Swype in zich heeft.
Kan er iemand meer info over deze versie geven. JID is nieuwer, maar is het het dan ook duidelijk beter dan JI2?

p.s. de Faq voor de Samsung Wave is in de maak, Chris.nl kun jij voor mij een plek op je server reserveren? ;)
Wat zijn de veranderingen / verbeteringen van JI2 t.o.v. JH3?

• Toppertje
kolk11 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:33:
[...]
Wat zijn de veranderingen / verbeteringen van JI2 t.o.v. JH3?
zie Het Bada Topic.

Klikje!

[ Voor 17% gewijzigd door Toppertje op 07-10-2010 19:38 ]

• MichaelPB
SmalleSmets schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:54:

Gewoon wereldbolletje van taal op je toetsenbordje ingedrukt houden. Behalve 'voorspellende tekst' staat er ook 'doorlopende tekst'. Dat is 'm. Als je voorspellend aanzet zet ie doorlopend ook meteen aan, maar die kan ook weer uit. Bij mij staat het standaard aan want je kunt zo EN typen EN swypen. Ideaal

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
Het is mij gelukt om de laatste firmware (JI2) op de Wave te zetten met Kies 1.5.1.10074_45. Update verliep vlekkeloos. Deze versie is hier te halen: http://org.downloadcenter...9/Kies_1.5.1.10074_45.exe
Wel eerst je huidige Kies deïnstalleren (met reboot!), daarna handmatig de Samsung map in Program files verwijderen. Dan 74_45 erop. En uiteraard niet laten updaten als ie erom mekkert :) Suc6!

Het toestel is responsiever en de browser is vloeiender, verder heb ik tot nu toe geen schokkende veranderingen kunnen ontdekken. Een hard reset is volgens mij bij deze update niet nodig voor een goed functioneren (mits je bij de BADA 1.0 -> 1.0.2 er wel een gedaan hebt - zo niet dan is het zeker naar mijns inziens zeker zinvol).
JID (BADA 1.2) is volgens mij nog niet via Kies te verkrijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door marek965 op 07-10-2010 20:05 ]

• Toppertje
SmalleSmets schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:54:

Hoe heb je dit gedaan??

Wat ik nu geprobeerd heb is de compabiliteitsmodus aanpassen, staat nu op windows vista en nu stopt hij pas bij het downloaden van de binaire bestanden.

• SmalleSmets
MichaelPB schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:38:
[...]

Gewoon wereldbolletje van taal op je toetsenbordje ingedrukt houden. Behalve 'voorspellende tekst' staat er ook 'doorlopende tekst'. Dat is 'm. Als je voorspellend aanzet zet ie doorlopend ook meteen aan, maar die kan ook weer uit. Bij mij staat het standaard aan want je kunt zo EN typen EN swypen. Ideaal
Maar de firmware die via kies binnenkomt is JI2 en NIET JID.
Nog steeds bada 1.0.2 staat er ook, wel met de nieuwe firmware

• SmalleSmets
Toppertje schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:03:
[...]

Hoe heb je dit gedaan??

Wat ik nu geprobeerd heb is de compabiliteitsmodus aanpassen, staat nu op windows vista en nu stopt hij pas bij het downloaden van de binaire bestanden.
Met een oudere versie van KIES, met elke 1.5.1 moet het lukken.

• MichaelPB
[...]

Zat een verjaardagstaart naast je naam namelijk :P

[...]

Gewoon naar instellingen gaan en helemaal naar beneden scrollen.

---

Ik kon het niet laten en heb een 32GB iPod Touch gekocht :P

Tot nu toe niet echt wat ik verwacht had (maar heb op het moment geen toegang tot WiFi), dus zal later maar de functionaliteit oordelen. Zal ook (voor de geinsteresseerden) browser snelheid testen tussen de twee toestellen.

Ik moet nog ff oordelen of ik de iPod Touch wil houden of niet :)

? Je KOOPT een iPod om daarna af te vragen of je 'm houdt? :?

En Super Amoled is beter dan LCD, maar Super-LCD heb ik nog niet gezien (Wave2) en Retina van de iPhone4 is ook waanzinnig mooi heur.

Verwijderd

Het wil weer niet lukken,dit keer wel zonder gevolgen voor m`n Wave gelukkig...[afbeelding]
Een oplossing schijnt te zijn : een sleutel in het register toevoegen

onder HKEY_CURRENT_USER>Software>Samsung een lege sleutel met de naam FUS

voor mij was het de oplossing (gevonden ergens op het internet)

• Toppertje
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:17:
[...]
Een oplossing schijnt te zijn : een sleutel in het register toevoegen

onder HKEY_CURRENT_USER>Software>Samsung een lege sleutel met de naam FUS

voor mij was het de oplossing (gevonden ergens op het internet)
Zou je die site nog eens op willen zoeken? en hier willen posten?

Verwijderd

Toppertje schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:29:
[...]

Zou je die site nog eens op willen zoeken? en hier willen posten?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=8440861
MichaelPB schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:13:
[...]

? Je KOOPT een iPod om daarna af te vragen of je 'm houdt? :?

En Super Amoled is beter dan LCD, maar Super-LCD heb ik nog niet gezien (Wave2) en Retina van de iPhone4 is ook waanzinnig mooi heur.
De Retina display van de iPhone 4 heeft een IPS paneel (en de iPod Touch niet), dus de kijkhoek daarvan is veel groter dan die van de iPod Touch. De hoge resolutie is erg mooi ja, maar dan alleen van voren.
Op YouTube staan videos van een vergelijking tussen (Sony's) sLCD en AMOLED scherm op de HTC Desire. Het blijkt dat de kleuren van de sLCD erg goed zijn, maar de contrast inferieur is t.o.v. een AMOLED scherm. Ook lijkt zwart (zoals gewoonlijk op LCD schermen) grijzig.

Ik was al langer wat aan het twijfelen om een iPod Touch te kopen. Ik heb hem voornamelijk gekocht voor de 'app ervaring' en ook een beetje omdat ik een 'gadget freak' ben :P

Bij bada ('app ervaring') is dat zeer matig/onder de maat en vond het rete irritant dat bijvoorbeeld WLM er constant eruit lag.

De iPod Touch is een erg mooi toestel op zich, maar ik weet niet of de 299 euro (+ 29 EUR wallcharger) het waard is. Dus moet nog ff zien. Ik ga sowieso terug naar de winkel door de welbekende light leak.

Met de S8500 naast de iPod Touch ziet de S8500 er toch wat mollig uit :P

Verwijderd

op youtube kwam ik een aardige variant van een invisible shield tegen,
http://www.youtube.com/watch?v=SZ0d0JkSrvY

• Toppertje
ik heb nu ook succesvol de update kunnen doen, met de oude versie van kies.

Helaas zit er geen T9-trace in deze versie. Wel is de browser een stuk sneller!

Verwijderd

SmalleSmets schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:06:
[...]

Met een oudere versie van KIES, met elke 1.5.1 moet het lukken.
ik heb een 1.5.1 weer geinstalleerd. alleen bij mij vindt kies geen nieuwe firmwares.

erg jammer.

ik ben heel erg geintresseerd in t9 trace, alsook dat het toestel sneller zou zijn. dat is altijd mooi meegenomen

ik heb w7 64 bit. maakt dat nou uit of niet?

gr.

• Toppertje
Als je T9-Trace wil gaan gebruiken moet je of nog even geduld hebben of je moet Bada 1.2 met Multiloader erop zetten (niet de officiele manier).

Een overzicht van de firmware log is hier te vinden.

• Ases
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
marek965 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:52:
Het is mij gelukt om de laatste firmware (JI2) op de Wave te zetten met Kies 1.5.1.10074_45. Update verliep vlekkeloos. Deze versie is hier te halen: http://org.downloadcenter...9/Kies_1.5.1.10074_45.exe
Wel eerst je huidige Kies deïnstalleren (met reboot!), daarna handmatig de Samsung map in Program files verwijderen. Dan 74_45 erop. En uiteraard niet laten updaten als ie erom mekkert :) Suc6!

Het toestel is responsiever en de browser is vloeiender, verder heb ik tot nu toe geen schokkende veranderingen kunnen ontdekken. Een hard reset is volgens mij bij deze update niet nodig voor een goed functioneren (mits je bij de BADA 1.0 -> 1.0.2 er wel een gedaan hebt - zo niet dan is het zeker naar mijns inziens zeker zinvol).
Heb de stappen overlopen maar Kies geeft geen melding van nieuwe firmware, heb nu JH3.

Verwijderd

marek965 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:52:

hier is te lezen dat je 1.02 wel zou moeten kunnen krijgen via kies, maar dat lukt bij mij ook niet.

hoe kan dat dan? lijkt me erg vreemd dat het op de ene pc wel kan en op de ander niet.

jammer hoor.

• pwlekkerkerk
  • Laatst online: 17-09 13:42
wellicht dat Samsung hem al weer offline gehaald heeft? dat was met de vorige firmwares ook vrij snel het geval

Verwijderd

jammer is dat ook haha.

ben ik dus steeds te laat en zit nu al 2 maanden aan jf8, al die positieve berichten over de nieuwe firmwares maken me toch erg nieuwsgierig en laten me deze "oude" firmware saai vinden...

Verwijderd

Mensen,

Wilde ff zeggen dat ik ontzettend blij ben met zo'n forum.
Lekker duidelijk wat er allemaal speelt aan positieve en negatieve puntjes, en hoe hier mee om te gaan.
Lekker up to date blijven, super.
Allemaal lekker zo doorgaan, dat wilde ik ff zeggen.

Ben wel benieuwd naar Swype, maar wacht wel ff op de officieele update, ben niet zo thuis met multiloader...

• marek965
Als Samsung de firmware weer offline gehaald heeft (kan het niet checken omdat mijn toestel al geflashed is), wat ik me kan voorstellen vanwege het gedoe, dan zal het weer een weekje en een paar Kies versies duren voordat het er weer is. Is het jullie wel gelukt eerder te updaten en gaf 90.81 wel aan dat er een update was? FYI: ik heb 'm vanmiddag rond 17.30 geflashed.

• Toppertje
marek965 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:38:
Als Samsung de firmware weer offline gehaald heeft (kan het niet checken omdat mijn toestel al geflashed is), wat ik me kan voorstellen vanwege het gedoe, dan zal het weer een weekje en een paar Kies versies duren voordat het er weer is. Is het jullie wel gelukt eerder te updaten en gaf 90.81 wel aan dat er een update was? FYI: ik heb 'm vanmiddag rond 17.30 geflashed.
90.81 gaf wel aan dat er een update was ja, alleen als je dan op update klikte gingen de eerste paar stappen goed totdat hij bestanden wou gaan downloaden.

Ik heb toen gewoon op een andere pc even een eerdere versie van Kies gedownload en geinstalleerd, en toen ging de update (voor de eerste keer trouwens) helemaal vlekkeloos, en vrij vlot ook nog! ;)

Verwijderd

Ja, ook even oudere versie van Kies erop gezet.
En toen geinstalleerd.
Merk alleen soms niet heel veel verschil.
En wat ben je allemaal kwijt als je met kies (alles) synchroniseerd en daarna harde reset doet.
Weet dat misschien soms beter is. Ben alleen bang belangrijke dingen kwijt te raken.
Met andere woorden wat kun je synchroniseren met kies?
En wat "verlies" je dan als nog met een harde reset?
Blijk dat ik toch niet alle posts heb gelezen :P
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:39:
Heee,

Hoe beschermen jullie je Wave?
Ik vind zelf dat de achterkant niet beschermd hoeft te worden voor krassen (misschien wel om vallen te absorberen). Heb daarom ook geen case voor mijn S8500. Ik heb wel een eBay screen protector ($0.99 voor 3 stuks) op de voorkant gedaan, just in case.
Chris.nl schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:44:
[...]
Toppertje schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:53:
Dit: >. is het ''groter dan'' teken. Dus wat hij bedoelt is (denk ik), Super Amoled is veeeeeel beter dan LCD.
Dat is precies wat ik bedoelde :)

------

Wat een gedoe weer zeg met de distrubutie en installatie van de firmwares. *zucht*

• Ases
Qua bescherming gebruik ik zo'n PDair silicon hoesje, dat geef je naast schokabsorptie ook wat meer grip. Verder heb ik zo'n screen protectortje van PDair ook.

Verwijderd

Ik kreeg daarnet alweer een meding om kies up te daten. Mijn firmware upgraden werkt niet dus zeg ik , ik zal maar eens kies updaten dan werkt het vast wel.
NIET dus na heel er lang te wachten op de update van kies nog steeds hetzelfde probleem om de firmware up te graden MSC.THUNDER.FirmwareUpdate has stopped snap er nix meer van I Give up :)

• marek965
Wat je kan backuppen met Kies zijn je contacten, je agenda en je memo's. Sms'jes kan je saven maar niet terugzetten (kan wel handmatig naar memory card in de telefoon zelf). Wat je kwijt bent is de rest. De telefoon moet opnieuw ingesteld zoals toen je 'm nieuw uit de doos haalde. Widgets en apps moeten er opnieuw op (ook al staan ze op je mc). Bookmarks en appdata (saves etc) ben je ook kwijt. Heb je eigen data (foto's, muziek etc) op het telefoongeheugen staan, dan is dat ook weg, zorg ervoor dat je dat eerst opslaat. De hard reset heeft geen invloed op je sim en memory card.

Verder is het aan te bevelen je camera firmware te updaten (vanaf 1.0.2), zie eerder deze thread.

Voor de rest is het zeker veel gedoe, maar ik ben wel blij dat Samsung werk maakt van deze telefoon, ook al gaat het op zijn zachts gezegd soms niet bepaald soepel.

• Kiswum
Ik snap totaal niet waarom mensen kies updaten. Het gaat keer op keer fout.
Het enige dat je kunt verliezen zijn de apps die je via kies hebt gedownload voor je wave! Jongens gebruik samsung apps gewoon vanaf je Wave!
Nog 1 keer dan. Download Kies van de website en gebruik niet de Kies updater.

[ Voor 47% gewijzigd door Kiswum op 08-10-2010 00:11 . Reden: quote was niet relevant ]

Kiswum schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:57:
[...]
Ik snap totaal niet waarom mensen kies updaten. Het gaat keer op keer fout.
Het enige dat je kunt verliezen zijn de apps die je via kies hebt gedownload voor je wave! Jongens gebruik samsung apps gewoon vanaf je Wave!
Nog 1 keer dan. Download Kies van de website en gebruik niet de Kies updater.
Ik heb de locatie van de app map gewijzigd naar een andere map en elke keer wanneer ik KIES uninstall wijzig ik de locatie in KIES naar een andere (random) map. Zo blijven de applicaties gewoon staan. Heb tot op heden gewoon alle applicaties vanaf dag 1 op mijn KIES/PC staan ;)

• ColdRain
JI2 is zeker niet offline. Heb net via Kies 1.5.1.10074.45 geupdate naar JI2.

De firmware is doorgaans niet het probleem, op die ene keer in september na dan, Kies wel. Na tal van deinstalls, cleans, reboots, de hier vermelde versie erop gekregen zonder MSC.Thunder errors en vervolgens probleemloos kunnen upgraden.
Kies is wellicht Koreaans voor 'big troubles'. :)

Nog 1 tip: zorg dat je wave voldoende opgeladen is (best volledig) voor je gaat upgraden. Ik ken nu al 2 mensen die hun wave gebricked hebben omdat die tijdens de upgrade zonder power viel.

• Kiswum
Amps schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:13:
[...]

Ik heb de locatie van de app map gewijzigd naar een andere map en elke keer wanneer ik KIES uninstall wijzig ik de locatie in KIES naar een andere (random) map. Zo blijven de applicaties gewoon staan. Heb tot op heden gewoon alle applicaties vanaf dag 1 op mijn KIES/PC staan ;)
Ik vind het net zo makkelijk om alles via mijn telefoon binnen te halen (uiteraard via Wifi). Spellen waarvoor je ineens moet gaan betalen, blijven ook in dat geval gratis voor me.
De standaard locatie voor je apps en ander downloads onder Windows 7 (32bit)
C:\Users\%username%\Documents\Samsung\Kies\Download

Als je Kies Deinstalleerd dan blijft die map gewoon staan met al je data, ik zou dus zeggen. Als je Kies perse wilt updaten verwijderen dan eerst de versie volledig en installeer daarna de nieuwste versie. Tot op heden heb ik nog geen profijt gehad van de upgrades. Ik merk nog geen verschil met de versie van juni en de versie uit september.
ColdRain schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:22:

Nog 1 tip: zorg dat je wave voldoende opgeladen is (best volledig) voor je gaat upgraden. Ik ken nu al 2 mensen die hun wave gebricked hebben omdat die tijdens de upgrade zonder power viel.
Kies is inderdaad een synoniem voor big troubles ;)

Mijn telefoon is ook een aantal keren uitgevallen tijdens een upgrade. Wat je dan altijd nog wel kunt doen is je Wave upgraden via een Multiloader ipv deze aan te geven voor een reperatie van 3 weken. Helaas is dat voor de meeste mensen wel de enige optie. Samsung zou dit beter moeten oplossen, bijvoorbeeld door je gsm altijd power te geven als deze is aangesloten op een USB poort.

[ Voor 27% gewijzigd door Kiswum op 08-10-2010 00:25 ]

• ColdRain
Kiswum schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:22:
Samsung zou dit beter moeten oplossen, bijvoorbeeld door je gsm altijd power te geven als deze is aangesloten op een USB poort.
In upgrade modus (Kies en multiloader zijn wat dat betreft gelijk) is de USB een modem-verbinding. Net daarom vergt multiloader een "COM poort" en net daarom gaat fw upgraden zo traag. Zo'n (stokoude) verbindingstechniek en tegelijk power leveren over usb valt blijkbaar niet te combineren, wellicht omdat het op dat moment geen usb meer is? Je zou de power moeten 'superponeren' bovenop het modem signaal, maar da's waarschijnlijk onbetrouwbaar.
Ik vermoed dat ze in service points de batterij gewoon vervangen door een piggy-backed power supply. :)

Verwijderd

Nog 1 keer dan. Download Kies van de website en gebruik niet de Kies updater
heb alles terug verwijdert de versie van op de website gebruikt nix geupdated. Zelfste probleem "MSC.THUNDER.FirmwareUpdate" Blijkbaar zijn er toch wel degelijk problemen met Kies op Windows 7 x64. Dit is de eerste keer dat ik problemen heb eigenlijk.

• Ases
ColdRain schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:22:
JI2 is zeker niet offline. Heb net via Kies 1.5.1.10074.45 geupdate naar JI2.

De firmware is doorgaans niet het probleem, op die ene keer in september na dan, Kies wel. Na tal van deinstalls, cleans, reboots, de hier vermelde versie erop gekregen zonder MSC.Thunder errors en vervolgens probleemloos kunnen upgraden.

Vreemd, heb de mijne nog es gechecked maar hij geeft nog steeds aan dat JH3 de laatste versie is. Misschien verschil tussen België en Nederland ofzo..?

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Hmm,
Oude versie Kies erop gezet,deze gaf aan dat er een firmwareupdate is voor de Wave,maar als ik deze dan aanklik geeft hij aan :huidige versie JH3 met daaronder Het apparaat ondersteunt geen firmwareupdate. :?

Verwijderd

Eureka :)Die andere ouwe versie Kies heb ik geinstalleerd van Marek695 ,door ook de programfilesSamS-map en de CommonSamS-map en de oudste Uk Kies te verwijderen,En alsvolg zie ik de upgrade popup JI2 bij detectie Wave eindelijk verschijnen..Nu maar hopen dat het dalijk net zo vlekkeloos gaat als beschreven ,maar eerst ff de accu vol laden.
Thanks Marek695

Verwijderd

he he eindelijk firmware_upgrade gelukt via de tip van mark965
bedankt mark965

• c4coupe
is er nu een nieuwe officiële release van firmware via kies of? ik krijg thuis geen melding. woon in belgië en mijn huidige firmware is jh3 denk ik. de laatste die via kies gekomen is. met de bada update. 1.0.2 ofzo.

zit nu op gsm dus kan niet juist zeggen welke kies ik heb thuis. maar krijg geen melding...

• marcusderegt
  • Laatst online: 20-10 23:42
Ik had ook in een keer de melding van msc.thunder, maar door in het register een lege waarde FUR toe te voegen was het over. HKEY_current_user/software/samsung

Hierna werkte de update weer vlekkeloos

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

MichaelPB schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:49:
[...]

Met meerdere Exchange accounts blijft ie vaak ergens in hangen. Heb ik ook gehad toen ik pushmail testte. Volgens mij gebeurt het als er bij 2 accounts tegelijk wijzigingen binnenkomen. 1 v.d. 2 accounts blijft dan heel lang bezig zonder te kunnen afronden (kan dus uren staan heen-en-weer seinen naar de server) en dat vreet stroom.

Verzenden van mail; zelfde verhaal. Doet hij niet altijd. Wel als je via Mijn Accounts synt. Dan verstuurt hij de mail in 1 keer.

Pushmail staat bij mij nu standaard uit en ik doe makkelijk 2 dagen met een batterij. En ik bel, mail, sms, twitter best veel op een dag. Ik check mijn mail wanneer ik dat wil en word niet gestoord met mail-berichten op het moment dat het mij niet uitkomt. Eigenlijk veel fijner.
Ik heb nu van push afgehaald en op 5 min. gezet. Wat een verademing zeg.... Scheelt een berg warmte en batterij verbruik. Vraag me toch af wat er voor zorgt dat Exchange Activesync meer stroom doet verbruiken dan Exchange Mail. :?
Alleen de subfolders lijkt hij niet bij te werken ????

Edit: Ik wil ook nog even opmerken dat de leesbaarheid van de emailtjes ook sterk is verbeterd!

[ Voor 6% gewijzigd door DEVegg op 08-10-2010 12:04 ]

• Gynnad
  • Laatst online: 21:59
DEVegg schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:17:
[...]

Ik heb nu van push afgehaald en op 5 min. gezet. Wat een verademing zeg.... Scheelt een berg warmte en batterij verbruik. Vraag me toch af wat er voor zorgt dat Exchange Activesync meer stroom doet verbruiken dan Exchange Mail. :?
Alleen de subfolders lijkt hij niet bij te werken ????

Edit: Ik wil ook nog even opmerken dat de leesbaarheid van de emailtjes ook sterk is verbeterd!
Waar kun je het push systeem veranderen in minuten? Want ik kan alleen vinden dat je Push aan of uit kunt zetten.. Want elke keer synchroniseren voor niets schiet echt niet op.. één keer in de 5 a 10 minuten is inderdaad meer dan genoeg!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Verwijderd

marcusderegt schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:45:
Ik had ook in een keer de melding van msc.thunder, maar door in het register een lege waarde FUR toe te voegen was het over. HKEY_current_user/software/samsung

Ik weet niet of het verschil maakt, maar in berichten 44 en 48 op de volgende pagina hebben ze het over de key FUS. De key FUS toevoegen aan HKEY_current_user/software/samsung in de registry verhelpt bij mij inderdaad ook de foutmelding in KIES en kan ik updaten naar JI2 in KIES .93.81

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Gynnad schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:27:
[...]

Waar kun je het push systeem veranderen in minuten? Want ik kan alleen vinden dat je Push aan of uit kunt zetten.. Want elke keer synchroniseren voor niets schiet echt niet op.. één keer in de 5 a 10 minuten is inderdaad meer dan genoeg!
Zit lekker onlogisch verstopt onder de instellingen van de Agenda... 8)7

Menu, Agenda, Instellingen, Agenda synchroniseren, kies je account, klik op het tandwieltje... daar kun een schema instellen. Helaas is het geen vrij op te geven waarde. Je dient te kiezen uit een aantal opties.

[ Voor 8% gewijzigd door DEVegg op 08-10-2010 13:32 ]

• Kiswum
DEVegg schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:30:
[...]

Zit lekker onlogisch verstopt onder de instellingen van de Agenda... 8)7

Menu, Agenda, Instellingen, Agenda synchroniseren, kies je account, klik op het tandwieltje... daar kun een schema instellen. Helaas is het geen vrij op te geven waarde. Je dient te kiezen uit een aantal opties.
Is dat niet puur alleen voor de agenda ipv alleen maar mail?
Vind het zelf ook onlogisch en naar mijn weten kun je kiezen voor syncen per minuut of syncen per push.

Dit is allemaal via Mijn Accounts in te stellen.

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Kiswum schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:45:
[...]

Is dat niet puur alleen voor de agenda ipv alleen maar mail?
Vind het zelf ook onlogisch en naar mijn weten kun je kiezen voor syncen per minuut of syncen per push.

Dit is allemaal via Mijn Accounts in te stellen.
Haha... het blijkt dezelfde te zijn. Dus niet specifiek voor de agenda... Ik nam dus steeds de omweg... Bedankt Kiswum voor deze short way... _/-\o_

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Is het mogelijk om van een ander toestel de Widget's er af te halen en bij jezelf er op te zetten. Na de upgrade naar Bada 1.2 ben ik een aantal Widgets kwijt. Wel heb ik voor mijn eigen gemak even snel zelf een Hyves Widget gemaakt met de LinkWidgetCreator, maar die ziet er toch niet zo mooi uit als het origineel.

Mijn vrouw heeft ook een Wave en die draait nog origineel (lees officieel) met JH3. Dus ik zou van haar toestel de ontbrekende Widgets kunnen plukken.

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

marcusderegt schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:45:

Bij mij ook...

Verwijderd

Bij mij wel gelukt om via KIES te updaten naar JI2. Maar helaas hier zit nog geen Swype op waar velen van ons nieuwsgierig naar zijn :P

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om de wave te voorzien van android?

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-10 10:47
Kan iemand de ov9292 widget online zetten? Bij het updaten van mn telefoon is die widget gesneuveld en ondanks dat het gewoon een link is naar de site van ov9292 vind ik het wel erg handig eigenlijk.

En mocht er ook zoiets soortgelijks bestaan voor de NS dan hou ik me natuurlijk ook aanbevolen :)

en @ Thombias, nee dit is niet mogelijk

[ Voor 6% gewijzigd door Airdack op 08-10-2010 15:35 ]

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Ik heb mijn toestel ook zonder problemen naar JI2 kunnen updaten. Het irritante "schakel pakketgegevens in" pop-upje is er nog steeds :/

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Airdack schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:35:
Kan iemand de ov9292 widget online zetten? Bij het updaten van mn telefoon is die widget gesneuveld en ondanks dat het gewoon een link is naar de site van ov9292 vind ik het wel erg handig eigenlijk.

En mocht er ook zoiets soortgelijks bestaan voor de NS dan hou ik me natuurlijk ook aanbevolen :)

en @ Thombias, nee dit is niet mogelijk
Ik heb een paar berichten ook al gevraagt of het mogelijk is om widgets van een ander toestel te halen. Als ik weet hoe kan ik ze beschikbaar stellen. Intussen heb ik wel zelf een Hyves en 9292ov widget gemaakt met LinkWidgetCreator. Mocht de originele niet beschikbaar komen en je mijn creatieve kunsten (die ik niet echt heb) waarderen, dan wil ik ze wel beschikbaar stellen.

• c4coupe
raar dat ik geen update melding krijg.

heb de KIES versie hier beschreven ( 2 pagina's terug )

huidige firmware is
s8500xxjh3/s8500xgjh1

is deze offline gehaald of?
c4coupe schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:34:
huidige firmware is
s8500xxjh3/s8500xgjh1
Ligt waarschijnlijk aan je CSC versie van jouw firmware. Die van mij was namelijk S8500XENJH2.

• c4coupe
en wat wil dat zeggen ? ( lol )

gewoon even wachten of ben ik verplicht iets te veranderen vooraleer ik nu kan updaten?

toch al bedankt.

in mijn vorige firmware update heb ik register moeten aanpassen ( was een duits toestel en heb er toen een belgische van gemaakt door firmware en software te veranderen, zodat ik vanaf toen de juiste updates kreeg )
Dat S8500XXJI2/S8500XENJH2 niet beschikbaar is voor jouw firmware?

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Amps schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:02:
Ik heb mijn toestel ook zonder problemen naar JI2 kunnen updaten. Het irritante "schakel pakketgegevens in" pop-upje is er nog steeds :/
Zelfde probleem hier, ging het weg met een harde reset of zet je dan gewoon de originele firmware ermee terug?

• ColdRain
Met Amps. :)
CSC s8500xgjh1 is volgens mij geen 'Belgische' versie. Die van mij is als die van Amps, ik kocht het toestel in Belgie (coolblue) en ben zelf ook Belg.

• c4coupe
ja heb handleiding gevolgd van ander forum waar ik zit. en die zei dat dit belgische was. hij had die ook en nog mensen op dat forum. staat hier ook wel ergens vermeld op 1 van deze pagina's. iets duitse gedeelte is er in elk geval wel af. morgen eens beter bekijken allemaal.

• Chris.nl
  • Niet online
DEVegg schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:20:
Is het mogelijk om van een ander toestel de Widget's er af te halen en bij jezelf er op te zetten. Na de upgrade naar Bada 1.2 ben ik een aantal Widgets kwijt. Wel heb ik voor mijn eigen gemak even snel zelf een Hyves Widget gemaakt met de LinkWidgetCreator, maar die ziet er toch niet zo mooi uit als het origineel.

Mijn vrouw heeft ook een Wave en die draait nog origineel (lees officieel) met JH3. Dus ik zou van haar toestel de ontbrekende Widgets kunnen plukken.
Ok, ik heb hier een handleiding voor je gemaakt om sTune 1.07 te downloaden en gebruiken.
Je zou nu zelf widgets van je vrouw haar Wave naar je eigen pc kunnen kopiëren.

Als je de juiste widgets te pakken hebt moet je die complete mappen even inzippen, en hier online zetten. Dan maak ik daar wel weer installeerbare widgets van zodat je ze op je eigen telefoon kan zetten.
Sorry dat ik zo lui ben dat ik daar geen handleiding voor schrijf.

- flut -
* Chris.nl bedenkt zich net dat hij een klein foutje in de handleiding heeft gemaakt.
Hierin had ik verwezen naar de locatie van zelf geïnstalleerde widgets. Je wil natuurlijk de locatie hebben van de widgets die al in de firmware gebakken zitten. Dat is de folder: AppEx -> Sys- > Widget.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/flut.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Chris.nl op 09-10-2010 01:01 ]

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Chris.nl.... Top hoor... ik had zelf al uit een eerder bericht begrepen dat je sTune nodig had en had hem al gedownload... het was alleen versie 1.06 en had nog niet gekeken of ik er zelf wijs uit zou komen... maar ik ga nu 1.07 downloaden en je mega handleiding er naast leggen.

Nogmaals bedankt!!! _/-\o_

Edit1: Uploaded de ZIP naar hier
Edit2: Updated via Kies met succes van JH3 naar JI2

[ Voor 18% gewijzigd door DEVegg op 09-10-2010 09:12 ]

Verwijderd

Hoe kan ik zien welke firmware voor de camera ik erop heb zitten en wordt de nieuwe firmware voor de camera automatisch geupdate als ik doe updaten via kies.? (ik heb nu de laatste firmware via Kies erop zitten S8500ENJH2 ).
Ik las dat de laatste update voor de camera SESBDG01 is, maar ik weet niet welke ik er nu op heb zitten!

• Chris.nl
  • Niet online
DEVegg schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 07:54:
Chris.nl.... Top hoor... ik had zelf al uit een eerder bericht begrepen dat je sTune nodig had en had hem al gedownload... het was alleen versie 1.06 en had nog niet gekeken of ik er zelf wijs uit zou komen... maar ik ga nu 1.07 downloaden en je mega handleiding er naast leggen.

Nogmaals bedankt!!! _/-\o_

Edit1: Uploaded de ZIP naar hier
Edit2: Updated via Kies met succes van JH3 naar JI2
Lol, ik had al zo'n tijd geen firmware via Kies meer geüpgraded dat ik niet eens wist welke widgets je misloopt wanneer je multiloader gebruikt. Dank dat je deze widgets uit de NL-firmware geplukt hebt.

Buienradar: link
Downloads: link
FileIndex: link
Hyves: link
iLocal: link
Nu.nl: link
OV-info: link
Samsung: link
Telefoongids: link
Telegraaf: link

Hoe? Door de *.wgt bestanden naar je telefoon of geheugenkaartje te kopiëren, hierna via Menu -> Mijn bestanden de widgets aanklikken om te installeren.

@Amps, heb jij zin om deze widgets in de startpost te zetten? Misschien onder vermelding van:
"Deze widgets kan je zelf nog even installeren wanneer je niet via Kies de firmware upgrade".

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 09-10-2010 14:17 ]

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

chris.nl,

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar wanneer ik de widget wil downloaden, download ik een zip en niet de widget ???? :?

Edit: Even wat geprobeerd. de extensie zip naar wgt hernoemt...

[ Voor 20% gewijzigd door DEVegg op 09-10-2010 12:20 ]

• Kiswum
Chris.nl schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:44:
[...]

Lol, ik had al zo'n tijd geen firmware via Kies meer geüpgraded dat ik niet eens wist welke widgets je misloopt wanneer je multiloader gebruikt. Dank dat je deze widgets uit de NL-firmware geplukt hebt.

Hoe? Door de *.wgt bestanden naar je telefoon of geheugenkaartje te kopiëren, hierna via Mijn bestanden de widgets aanklikken om te installeren.

@Amps, heb jij zin om deze widgets in de startpost te zetten? Misschien onder vermelding van:
"Deze widgets kan je zelf nog even installeren wanneer je niet via Kies de firmware upgrade".
Thnx! Door deze widgets heb ik Kies helemaal niet meer nodig als ik wil updaten!

Bij mij is het overigens gewoon als .wgt opgeslagen en niet als .zip.
Ik zal ze eens op mijn telefoon zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Kiswum op 09-10-2010 16:55 . Reden: widget links verwijderd ]

• R1cardo01
  • Niet online
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik mijn telefoon zo instel, dat hij alleen via wifi verbinding met internet kan maken. Kan iemand me alsjeblieft helpen? Kan ik gewoon het internet profiel verwijderen? (en welk profiel?) of werk dan wifi ook niet meer?

• Chris.nl
  • Niet online
Kiswum schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:18:

Thnx! Door deze widgets heb ik Kies helemaal niet meer nodig als ik wil updaten!

Die FileIndex widget is bruut....

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/file1.jpg Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/file2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/file3.jpg Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/file4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/file5.jpg Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/file6.jpg

... helaas ben ik te lui om een rijbewijs te halen.

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

[...]
Je mist nog wel wat standaard apps zoals een racespelletje. Ik weet niet of die ook overgezet kunnen worden.
[...]
Het zal wel komen door iets wat ik op mijn systeem heb geinstalleerd dat automatisch het als een zip word gezien. Ik kan ze nl. ook uitpakken. Als ik de extensie weer terug hernoem naar wgt, kan ik ze gewoon installeren op mijn telefoon.

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Chris.nl schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:32:
[...]
... helaas ben ik te lui om een rijbewijs te halen.
Voor jou een 9292ov widget erbij :+

• Kiswum
DEVegg schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:34:
[...]
Je mist nog wel wat standaard apps zoals een racespelletje. Ik weet niet of die ook overgezet kunnen worden.
[...]
ja dat klopt, maar ik gebruik evt. NFS Shift of een gedownloade map map 12 java spellen erin of een andere map met zo'n 100MB aan volledige spellen. Als ik deze heb getest dan zal ik dit wel delen, spellen als Street fighter, Earth worm Jim, GT Racing Motor Academy en Prince of persia zitten in dat pakket.

• SmalleSmets
Kiswum schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:43:
[...]

ja dat klopt, maar ik gebruik evt. NFS Shift of een gedownloade map map 12 java spellen erin of een andere map met zo'n 100MB aan volledige spellen. Als ik deze heb getest dan zal ik dit wel delen, spellen als Street fighter, Earth worm Jim, GT Racing Motor Academy en Prince of persia zitten in dat pakket.
Als die werken wil ik die ook wel :)

• Chris.nl
  • Niet online
DEVegg schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:17:
chris.nl,

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar wanneer ik de widget wil downloaden, download ik een zip en niet de widget ???? :?

Edit: Even wat geprobeerd. de extensie zip naar wgt hernoemt...
-flut-
Thnx voor de waarschuwing, had niet gedacht dat mensen moeite zouden hebben met de *.wgt extentie
Firefox werkte bij mij prima.
Heb de downloadlinks van *.wgt bestanden veranderd naar *.zip bestanden.

@Kiwsum: Wil jij de oude *.wgt links uit je qoute halen?
DEVegg schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:35:
Voor jou een 9292ov widget erbij :+
Die link had ik al op mijn eigen startpagina staan Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Chris.ico

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/20101009125340.jpg

Link-startpagina met scrollbare lijst favorieten, zodoende heb ik minder werk met het instellen van verschillende gadjets. Na een reset oid :+ Misschien tip om zelf zoiets te knutselen met KompoZer en dan ergens voor privégebruik te uploaden.

-edit-
pwlekkerkerk schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:46:
super daze tips! dat KompoZer en die widgets. Onwijs bedankt.
Thnx, in dat geval:
Hier een voorbeeld van mijn startpagina (privé items eruit gehaald).
Ook als *.zip template te downloaden om zelf verder te knutselen.

[ Voor 36% gewijzigd door Chris.nl op 11-10-2010 10:59 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.