Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSC.Thunder.firmware update werkt niet meer wat moet ik of kan ik er aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:26

DEVegg

DEVegg

Ik zie dat de Wave XVid Video's ondersteund met losse SRT ondertitels :) . Wat mij opvalt is dat de 2e regel van de sub direct achter de eerste word geplakt. Dat leest nogal irritant. Heeft iemand een tip (behalve de sub in de video te plaatsen) om dit goed te zetten... of is er support voor een ander formaat dan SRT?

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:10:
MSC.Thunder.firmware update werkt niet meer wat moet ik of kan ik er aan doen
Hier hetzelfde :?
Vanmorgen besloten om mijn S8500XXJH1 firmware eerst te downgraden d.m.v. S8500XXJF4 en de CSC XENJF3. De reden was omdat ik een aantal Nederlandse widgets miste, dat de Samsung Apps update op het toestel niet werkte (dus de applicatie werkt dan ook niet meer) en ik eens een update via Kies wilde gaan doen.

het downgraden is met de Multiloader zonder problemen verlopen. Ook zag ik de verdwenen widgets weer en de de Samsung Apps update ging zonder problemen. Wil dus zeggen dat firmware S8500XXJH1 niet 100% is.
Het laatste was de update via Kies. En warempel voor het eerst sinds de periode dat ik de Wave gebruikt, geeft Kies een update aan. Maarrrrreee........ Updaten ho maar. Nu weer een MSC.Thunder.Firmware error.

Ik krijg nu niet bepaald een warm gevoel van de applicatie Kies :-( Tot op heden heb ik er nog nul voordeel van gehad. Wel 100% ergenis |:( Dit is eeuwig zonde. De Wave vind ik namelijk wel een fijn toestel en ben daar ook zéér tevreden mee.

Ik ga het maar weer met de Multiloader upgraden, want ik heb mijn exchange sync wel nodig voor mijn contacten en Email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik die Multiloader vandaan hallen moet ik die op de pc zetten of niet wqant ik heb nog geen kaas gegeten van die Multiloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08 12:57
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:03:
waar kan ik die Multiloader vandaan hallen moet ik die op de pc zetten of niet wqant ik heb nog geen kaas gegeten van die Multiloader
Kijk op www.samfirmware.com accountje aanmaken en dan kun je bij alle firmwares de multiloader en de tutorials even kijken zoeken lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
kolk11 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:58:
[...]

Kijk op www.samfirmware.com accountje aanmaken en dan kun je bij alle firmwares de multiloader en de tutorials even kijken zoeken lukken!
Niet geschikt voor beginners! Niet alle leden van dit forum behoren bij de groep "tweakers".

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:03:
[...]

Ik heb net de link geraadpleegd en mijn camera fw update uitgevoerd.
Weet je toevallig ook een link naar een evt. audio configuration, want bij video opname met harde geluiden raakt het geluid overstuurd?
Neen dat vind ik helaas ook niet, wat wel zeer vervelend is. Ik heb onlangs nog naar een optreden geweest, daar heb ik mooie video beelden kunnen maken maar de audio was niet goed veel geruis door overbelasting :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zal ik er maar niet aan beginnen met die Multiloader maar hoe moet ik het dan doen wachten op een nieuwe kies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
R1cardo01 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:00:
Ik wil dat mijn telefoon geen verbinding met internet kan maken, behalve met WIFI, wat moet ik dan precies verwijderen? (Vodafone WAP, Vodafone Internet, Vodoafone streaming?)
Alles mbt internet kun je als profiel weggooien

Wap = traag internet
Internet = Internet
Stream = Snel internet

MMS = multimedia sms berichten
SMS = plain text berichten
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 07:24:
dan zal ik er maar niet aan beginnen met die Multiloader maar hoe moet ik het dan doen wachten op een nieuwe kies??
Op dit moment is het mogelijk om je toestel naar JH3 te upgraden via Kies.
Wat je kunt doen is Kies deinstalleren en een oudere versie van Kies op je systeem zetten. Bijv: versie **74_45
Als er momenteel nog zoveel problemen zijn dan kun je er ook voor kiezen om te wachten.
mregeling2005 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:41:
er is een nieuwe firmware online :

Samsung S8500 Firmware: S8500XXJI3 CSC=XEN Online!

net geinstalleerd en merk dat de lag in zoomen in de browser zo goed als weg is.
gaat iig veel soepeler dan eerder
Welke talen zitten in deze update (gewoon de Europese standaard)? Door de berichten op diverse fora ging ik er bij JI1 (niet volledige versie) vanuit dat het alleen maar beschikbaar is voor de Italiaanse taal:
Kiswum schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:00:
Ik ben een nieuwe firmware tegengekomen: Het lijkt echter om een Italiaanse versie te gaan. Ik weet niet of je hier de NL taal op kan instellen.
S8500XIJI1/2
Vooralsnog zou ik als tip geven om alleen S8500XXJF8 / S8500XXJH1/3 te installeren en deze versie even links te laten liggen,

S8500XEJH2/4 zijn overigens Russisch en hebben geen NL woordenboek/instellingen, ook niet echt ideaal op je NL toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37
Is iemand bekend met het feit dat je op KPN versie van de Wave geen Exchange ActiveSync hebt? Ikzelf heb een standaard Wave met firmware XXJF1 en kan daar ActiveSync instellen met SSL aan. Mijn collega heeft een KPN versie waar staat "Email voor Exchange" en daar kan dus niet gekozen worden voor SSL, hierdoor werkt voor hem de synchronisatie niet.

Iemand een suggestie hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Zenit schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:03:
Is iemand bekend met het feit dat je op KPN versie van de Wave geen Exchange ActiveSync hebt? Ikzelf heb een standaard Wave met firmware XXJF1 en kan daar ActiveSync instellen met SSL aan. Mijn collega heeft een KPN versie waar staat "Email voor Exchange" en daar kan dus niet gekozen worden voor SSL, hierdoor werkt voor hem de synchronisatie niet.

Oplossing, firmware upgrade.
Als je de firmware van beide toestellen bekijkt dan zul je zijn dat je collega versie JH1 of hoger heeft (Waarschijnlijk JH3).

Op dit forum zie je o.a. de verschillen van deze versies en de voor-en nadelen om de update nu uit te voeren.

Ik las je vraag niet goed, bij jou werkt het wel goed op een non-kpn toestel en bij je collega werkt het niet goed met een KPN toestel.
Daarvoor raad ik nog steeds een upgrade uit en als het toestel branded is, dan zou hij dit via KPN moeten aanvragen ben ik bang (Multiloader raad ik niet aan voor beginners en zeker niet als hij branded is.)

[ Voor 18% gewijzigd door Kiswum op 04-10-2010 10:50 . Reden: vraag verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedendag....

mijn wave geeft om het half uur een melding dat ik geen email heb....
weet iemand hoe ik deze melding weer uit kan zetten....

hij moet wel om het half uur kijken zeg maar,maar geen melding geven als ik ook geen email heb...
en dat doet hij dus wel....wat uiterst irretant is...

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
Zenit schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:03:

Ik had hetzelfde probleem. Een KPN Abonnement met Wave zonder Simlock.
Helaas met een Firmware (S8500XXJEE) w/o Exchange ActiveSync. Alleen een firmware update geeft de oplossing. Dit kan met de officiele Samsung applicatie "Kies" of de niet officiele flash appl. "multiloader".

met de appl. Kies is het mij echter nog nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
Kiswum schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:48:
[...]

Als je de firmware van beide toestellen bekijkt dan zul je zijn dat je collega versie JH1 of hoger heeft (Waarschijnlijk JH3).

Op dit forum zie je o.a. de verschillen van deze versies en de voor-en nadelen om de update nu uit te voeren.

Ik las je vraag niet goed, bij jou werkt het wel goed op een non-kpn toestel en bij je collega werkt het niet goed met een KPN toestel.
Daarvoor raad ik nog steeds een upgrade uit en als het toestel branded is, dan zou hij dit via KPN moeten aanvragen ben ik bang (Multiloader raad ik niet aan voor beginners en zeker niet als hij branded is.)
Wat is branded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 14:18
richienl schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:02:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Een KPN Abonnement met Wave zonder Simlock.
Helaas met een Firmware (S8500XXJEE) w/o Exchange ActiveSync. Alleen een firmware update geeft de oplossing. Dit kan met de officiele Samsung applicatie "Kies" of de niet officiele flash appl. "multiloader".

met de appl. Kies is het mij echter nog nooit gelukt.
Multiloader is de officiele samsung applicatie voor servicepunten en wordt voor heel veel samsung toestellen gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
Kalua schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:04:
[...]

Multiloader is de officiele samsung applicatie voor servicepunten en wordt voor heel veel samsung toestellen gebruikt..
Ok, dat wist ik niet.
Het is in ieder geval ook een simpele proggie voor gebruikers.
Applicatie Kies heb ik nog nooit goed werkend gekregen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 20:46
bada 1.2 is uit!
Swype is aanwezig werkt vrij goed. De browser is echt 'smoother', ook het uitzoomen en 'panning around'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Dragao Cell schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:01:
bada 1.2 is uit!
Swype is aanwezig werkt vrij goed. De browser is echt 'smoother', ook het uitzoomen en 'panning around'.
Hopen dat hij snel beschikbaar gesteld word via KIES.

Heb hier op mijn W7 Ultimate NL 64bit ook last van de "MSC.Thunder.firmware update werkt niet meer" bug...
Mega irritant. Vooralsnog werkt het wel op mijn Laptop met W7 Enterprise NL 32bit.

Edit: Nou zelfde foutmelding op mijn laptop helaas... Maar ik krijg de melding pas wanneer ik op Annuleren klik in het Firmware-upgrade scherm en daarna op Ja om de upgrade (die niet heeft plaatsgevonden) te voltooien :'(

[ Voor 18% gewijzigd door DEVegg op 04-10-2010 21:00 ]

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 20:03
bada 1.2 is uit!
Is deze ook via Kies verkrijgbaar??

(Kan niet testen door dezelfde foutmelding als DEVegg)

EDIT: Op windows vista stond nog een oudere versie van Kies geinstalleerd (Versie: V1.5.1.10074_2) hier geeft hij niet die foutmelding (MSC.Thunder.firmware werkt niet meer).

ook ben ik er nu achter dat er geen updates zijn voor Bada via Kies.

[ Voor 26% gewijzigd door Toppertje op 04-10-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bada 1.2 is uit!
Uit als in hij is beschikbaar via KIES of uit als hij zwerft ergens rond op het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Nog niet via KIES maw Samsung is de firmware aan het testen.
Swype is wel in het Nederlands beschikbaar dus je kunt er van uit gaan dat deze firmware ook in Nederland voor de orginale Nederlandse Waves beschikbaar zal worden gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
Dragao Cell schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:57:
Nog niet via KIES maw Samsung is de firmware aan het testen.
Swype is wel in het Nederlands beschikbaar dus je kunt er van uit gaan dat deze firmware ook in Nederland voor de orginale Nederlandse Waves beschikbaar zal worden gesteld
En daar gaat natuurlijk weer weken overheen.....
Testen, beschikbaar stellen, intrekken, weer testen, etc.... :?

Maarrre.... we kunnen het ook zelf testen :*)
S8500XXJID ( en zie eerdere link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
richienl schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:01:
En daar gaat natuurlijk weer weken overheen.....
Testen, beschikbaar stellen, intrekken, weer testen, etc.... :?
Haha, +1 xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Samsung heeft de firmware van bada 1.0.2 niet ingetrokken omdat er problemen met de firmware waren maar omdat er problemen zijn met KIES.

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/4302324/220/4302324.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
Komt toch een beetje op hetzelfde neer:)

PS. bij S8500XXJID.rar zit ook een nieuwe versie Multiloader. Betekent dit weer een nieuwe versie Kies;)
Sorry als dit sarcastisch overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37
Kiswum schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:48:
[...]

Bedankt voor de feedback!

Helaas heb ik zelf nog geen firmware upgrades kunnen doen ivm 64bit OS, zal met mn collega de tip geven KPN de upgrade te laten doen.

Overigens wel gek, want hij heeft zijn toestel een paar maanden later dan ikzelf gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
richienl schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:26:
Komt toch een beetje op hetzelfde neer:)

PS. bij S8500XXJID.rar zit ook een nieuwe versie Multiloader. Betekent dit weer een nieuwe versie Kies;)
Sorry als dit sarcastisch overkomt.
Het einde is idd hetzelfde maar de reden is totaal verschillend.
Nee is er is geen nieuwe versie van KIES de recente is de versie van 1,5 week geleden.

Ik heb alleen niet veel begrip voor mensen die geen geduld hebben.Bada heeft een goede start gemaakt als nieuw OS. Het heeft alle basis functies plus een aantal mooie extra's vergelijk dit eens met de start van bijv. iOS en Android. Het klopt dat er idd nog dingen verbeterd moeten worden, maar je moet wel realistisch zijn je kunt niet verwachten dat alles binnen in half jaar is gerealiseerd. Hetzelfde geldt ook voor aanbod van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
'k ga S8500XXJID ook uitproberen :)
soort van swype & bada 1.2.0 klinkt goed.

- edit -

1e indruk van die swype is positief, hij pakte alle woorden in 1x.
Screenshots hieronder veegde ik het woord goedemorgen.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/20101004223020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/20101004223309.jpg
bada 1.2 is uit!
Je hebt groot gelijk! Thnx voor de tip, deze firmware is zeker de moeite waard :)

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/20101004230511.jpg

De X sluitknop die rechts in beeld stond, lijkt verdwenen.
'k Zal daar zelf niet aan hoeven wennen, gebruikte altijd al ophangknop om af te sluiten.

Linker ^ knop heeft functie terug gekregen :)
of wat dat altijd al zo?

[ Voor 188% gewijzigd door Chris.nl op 05-10-2010 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
hey,

Even een misverstandje uit de wereld helpen.
Ik heb helemaal geen klachten over Bada. Sterker nog, ik vind het een grandioos toestel.
Alleen de applicatie Kies en i.c.m. waarop updates worden gedistribueerd, vind ik verre van bevredigend.
De applicatie Kies is duidelijk niet afgestemd op de Bada OS. Een simpele contacten Sync. is gewoonweg niet mogelijk. Ja, een hele simpele sync doet het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Er is inmiddels een Update voor Kies (bij mij in ieder geval): 1.5.3.10093.80.

Inmiddels heb ik wat aanpassingen gedaan omtrent de nieuwe versie van Bada (v1.2) in Het Bada Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Dragao Cell schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:39:
[...]
Ik heb alleen niet veel begrip voor mensen die geen geduld hebben.Bada heeft een goede start gemaakt als nieuw OS. Het heeft alle basis functies plus een aantal mooie extra's vergelijk dit eens met de start van bijv. iOS en Android. Het klopt dat er idd nog dingen verbeterd moeten worden, maar je moet wel realistisch zijn je kunt niet verwachten dat alles binnen in half jaar is gerealiseerd. Hetzelfde geldt ook voor aanbod van apps.
Het scepticisme hier heeft m.i. meer te maken met een perceptie van de "Samsung service" - op de Wave ook maar vooral op alle vorige Samsung modellen - dan met de kwaliteiten van dit nieuwe OS. Maar zelfs de grootste sceptici moeten toch ook zien dat het met de support van de Wave (en van Bada) behoorlijk snor zit (firmware frequentie?). Het loopt niet altijd vlotjes, maar als er een probleem opduikt, en je onverhoopt je mobiel naar een service punt moet sturen, wordt het probleem steevast correct en "snel" verholpen.
Bada heeft een erg steile start gemaakt en staat nu al vrij ver. Het concept ervan (closed RTOS met open SDK) is intrinsiek anders dan vrijwel alle andere OS'en en biedt veel mogelijkheden.
De appstore is nog wat middelmatig, maar dat was bij andere OS'en niet anders. Overigens verwacht ik een positieve influx naar aanleiding van de lopende dev contest. Een aantal van de eind september geselecteerde apps vertonen alvast mooie opportuniteiten.
Kortom, eens met jouw mening. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
Hey jongens,
Jullie laten mij nu voorkomen als anti Bada en Samsung individu. Niet doen hoor;-)
Ik wil het graag beperken tot de applicatie Kies i.c.m. de updates.
Over de rest hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ColdRain schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:10:
Het scepticisme hier heeft m.i. meer te maken met een perceptie van de "Samsung service" - op de Wave ook maar vooral op alle vorige Samsung modellen - dan met de kwaliteiten van dit nieuwe OS. Maar zelfs de grootste sceptici moeten toch ook zien dat het met de support van de Wave (en van Bada) behoorlijk snor zit (firmware frequentie?).
Ik heb ook niets minder verwacht dan wat Samsung tot nu toe heeft geleverd. Samsung geeft ten minste frequent een firmware uit. Ze kunnen ook niet anders. Samsung investeert immer bakken met geld in haar nieuwe OS.
Het loopt niet altijd vlotjes, maar als er een probleem opduikt, en je onverhoopt je mobiel naar een service punt moet sturen, wordt het probleem steevast correct en "snel" verholpen.
Het ligt er maar net aan wat je "steevast, correct en snel" vindt. De gebruikelijke manier van reparatie gaat via de winkel naar een bedrijf dat elektronica repareert, en niet naar Samsung zelf.

En geloof me. Wat ze daar doen is gewoon de firmware opnieuw erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
DEVegg schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:08:
[...]

Hopen dat hij snel beschikbaar gesteld word via KIES.

Heb hier op mijn W7 Ultimate NL 64bit ook last van de "MSC.Thunder.firmware update werkt niet meer" bug...
Mega irritant. Vooralsnog werkt het wel op mijn Laptop met W7 Enterprise NL 32bit.

Edit: Nou zelfde foutmelding op mijn laptop helaas... Maar ik krijg de melding pas wanneer ik op Annuleren klik in het Firmware-upgrade scherm en daarna op Ja om de upgrade (die niet heeft plaatsgevonden) te voltooien :'(
W7 64 bit wordt volgens mij niet officieel ondersteund. Ik heb helaas geen documentatie hierover kunnen vinden, maar als je "Kies 64 bit" invult, dan weet je genoeg. (ook in dit forum)
Probeer het op te starten in 32bit
ColdRain schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:10:
[...]

Het scepticisme hier heeft m.i. meer te maken met een perceptie van de "Samsung service" - op de Wave ook maar vooral op alle vorige Samsung modellen - dan met de kwaliteiten van dit nieuwe OS. Maar zelfs de grootste sceptici moeten toch ook zien dat het met de support van de Wave (en van Bada) behoorlijk snor zit (firmware frequentie?). Het loopt niet altijd vlotjes, maar als er een probleem opduikt, en je onverhoopt je mobiel naar een service punt moet sturen, wordt het probleem steevast correct en "snel" verholpen.
Bada heeft een erg steile start gemaakt en staat nu al vrij ver. Het concept ervan (closed RTOS met open SDK) is intrinsiek anders dan vrijwel alle andere OS'en en biedt veel mogelijkheden.
De appstore is nog wat middelmatig, maar dat was bij andere OS'en niet anders. Overigens verwacht ik een positieve influx naar aanleiding van de lopende dev contest. Een aantal van de eind september geselecteerde apps vertonen alvast mooie opportuniteiten.
Kortom, eens met jouw mening. ;)
Ik was even bang dat ik een van de weinige was die door de problemen heen kon kijken. Het gaat hier om een gloednieuw OS op een Samsung toestel. Ik ben benieuwd naar de nieuwste versie met Swype erop, ik wacht even rustig af dit keer. Gezien de firmware updates vanuit Kies ga ik er vanuit dat begin november de firmware wordt uitgebracht waar Swype in is gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:54:
W7 64 bit wordt volgens mij niet officieel ondersteund. Ik heb helaas geen documentatie hierover kunnen vinden, maar als je "Kies 64 bit" invult, dan weet je genoeg. (ook in dit forum)
Probeer het op te starten in 32bit
KIES draait hier gewoon goed op Windows 7 @ 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
@ColdRain: Het klopt dat mensen jammergenoeg en onterecht dingen gaan vergelijken die niet vergelijkbaar zijn. Samsung is eigenlijk nog geen grote speler in de smartphone wereld (dit is oa een van de redenen geweest dat ze bada hebben gecreerd). Als ik een simpel voorbeeld pakt zoals de Jet, Samsung heeft de Jet neergezet als een toestel op closed RTOS met Touchwizz UI en met de basis smartphone functionaliteiten zoals agenda, mail en internet. Ik lees op internet oa dat mensen gaan lopen klagen dat er geen apps zijn of de dat kwaliteit beneden peil is van de apps. Dit heeft verder niets met Samsung te maken dit heeft puur te maken met de verwachtigingen van de consument. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de firmwares, Samsung heeft firmwares uitgebracht maar er zijn verder geen grote veranderingen doorgevoerd, maar ook hierin kan je Samsung geen ongelijk geven. Want zij hebben een toestel uitgebracht die klaar is voor gebruik niets meer niet minder.
Jammer genoeg zie in mindere mate dezelfde reactie weer opduiken, terwijl dit toch echt te maken heeft de verwachtingen van de consument.

@richienl:
Het klopt dat KIES vooral met updates niet stabiel werkt, en hierin moet ik je gewoon gelijk geven. Dit hoort gewoon niet. Wel wil ik even aanhaken op de synchronisatie mogelijkheden, Samsung heeft gekozen voor een vrij basic model van sychroniseren. Je moet alles zelf doen en je kan niet alles syncen, dit is voor sommige een hekelpunt maar dit heeft ook te maken met het doel waarvoor bada oorspronkelijk is neergezet en dat is de low end market. De Wave is high end toestel maar bada is voor eigenlijk bedoelt voor de low market en dat is een doelgroep waarbij synchroniseren minder van toepassing is. Toch ben ik van mening dat Samsung dit wel eventueel kan inplementeren in KIES in de toekomst zodat bada wordt completer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 01:11
De 300 finalisten van de Bada Dev Challange:

http://developer.bada.com...test/challengeVoteList.do

Kun je ook gelijk zien wat voor potentiële apps er kunnen uitkomen. Stemmen op een app is hierbij mogelijk .

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
richienl schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:24:
Jullie laten mij nu voorkomen als anti Bada en Samsung individu. Niet doen hoor;-)
Ik wil het graag beperken tot de applicatie Kies i.c.m. de updates.
Over de rest hoor je mij niet klagen.
Geen zorg, het is helemaal niet persoonlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die nieuwe kies er opgezet en weer de melding MSC.Thunder.Firmware update werkt niet meer
dus weer het zelfde snap er niks meer van wqat nu??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 06:16:
die nieuwe kies er opgezet en weer de melding MSC.Thunder.Firmware update werkt niet meer
dus weer het zelfde snap er niks meer van wqat nu??????
Ja hier ook weer. Ik heb het geprobeerd op windows vista (32 bit) en windows 7 (64 bit), maar bij beide deze vervelende foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
Bada 1.2 werkt hier ook. Simpele flash gedaan (full download, geen boot) en in 1 keer werkend. Sneller (maar dat is altijd na een nieuwe install) en swype! Werkt fantasisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 13:42
wil eigenlijk ook wel 1.2 erop hebben maar ben geen experd in tweaken. weet wel een beetje hoe het moet maar zou er graag een goede handleiding bij hebben dat ik geen fouten maak. Weet iemand waar ik die kan vinden (dus hoe de multiloader te gebruiken)? EN/NL

thanx a lot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 16:52
bada 1.2 is uit!
Helaas nog niet via Kies verkrijgbaar? =(..

Ik heb de laatste tijd het probleem als ik aan het browsen ben dat mijn toestel ineens opnieuw opstart. Ik denk dat dit te maken heeft dat mijn chache of iets dergelijks vol is. Maar als ik de buffer leeggooi en ga daarna weer browsen kan het zo weer gebeuren. Het is niet dat het elke dag is, maar wel regelmatig. Weet iemand hier de oplossing voor?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ter info: nieuws: Samsung Wave II heeft geen Super Amoled-scherm

Het lijkt erop dat de "Swype" gebruikers de firmware van de Wave2 op het toestel hebben ;)
Gynnad schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:54:
[...]

Helaas nog niet via Kies verkrijgbaar? =(..

Ik heb de laatste tijd het probleem als ik aan het browsen ben dat mijn toestel ineens opnieuw opstart. Ik denk dat dit te maken heeft dat mijn chache of iets dergelijks vol is. Maar als ik de buffer leeggooi en ga daarna weer browsen kan het zo weer gebeuren. Het is niet dat het elke dag is, maar wel regelmatig. Weet iemand hier de oplossing voor?
In de laatst beschikbare update vanuit Kies is deze verkrijgbaar (JH3), ik had het in Firmware JH1, maar in JH3 heb ik er na 2 weken nog geen last van gehad. Op dit moment is de update nog steeds/weer beschikbaar.

Mensen met de Thunder-foutmelding, hebben jullie Kies volledig verwijderd van de pc (incl. program files restanten)?
Zo niet, probeer dat eens even en niet de autoupdater van Kies gebruiken aub.

ik wilde even de nieuwe Kies versie installeren om te zien of ik hetzelfde probleem zou krijgen, maar wellicht is deze melding ook belangrijk om niet overheen te lezen (ik kwam via Google op een Indonesische website uit):

.Net Framework 3.5 is required for Windows XP(32/64bit), Vista(32/64bit) to install Samsung Kies.
http://www.microsoft.com/...8D977D32A6&displaylang=en

op de NL pagina staat: bij Vereiste software: .Net Framework 3.5 SP1

[ Voor 81% gewijzigd door Kiswum op 05-10-2010 11:37 . Reden: extra antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kiswum schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:51:
Ter info: nieuws: Samsung Wave II heeft geen Super Amoled-scherm

Het lijkt erop dat de "Swype" gebruikers de firmware van de Wave2 op het toestel hebben ;)
Nee hoor, waarschijnlijk zullen de Wave & Wave 2 hun eigen firmware-reeks hebben.
't Is puur dat Bada vanaf versie 1.2 geüpgraded is met die 'Swype'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Chris.nl schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:03:
[...]

Nee hoor, waarschijnlijk zullen de Wave & Wave 2 hun eigen firmware-reeks hebben.
't Is puur dat Bada vanaf versie 1.2 geüpgraded is met die 'Swype'.
Nou dat vraag ik me af, waarom zou Samsung tijd steken in een nieuwe firmware, terwijl alleen het schermpje anders is. Standaard maakt men bij Samsung (dacht ik) al gebruik van programma's die zich vanzelf aanpassen aan de schermgrootte. Hierdoor zouden progs van de Wave 1:1 op de Wave2 gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik bedoel dat Samsung tijd en energie steekt in het upgraden en bijhouden van het Bada OS.
Dit OS wordt dus voor de wave met S8500XXetc. firmware geupgrade.
Waarschijnlijk zal de Wave2 firmware updates krijgen met eigen typenummer.

Er zullen meerdere toestellen met verschillende hardware uitkomen, die op bada draaien.
En als Bada een update of nieuwe functie krijgt is het logisch dat die voor alle toestellen beschikbaar komt.

Straks komen er nieuwe toestellen met low end hardware uit, maar dit zegt dan niet dat de wave geen updates krijgt omdat dit een oud toestel is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
pwlekkerkerk schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:53:
wil eigenlijk ook wel 1.2 erop hebben maar ben geen experd in tweaken. weet wel een beetje hoe het moet maar zou er graag een goede handleiding bij hebben dat ik geen fouten maak. Weet iemand waar ik die kan vinden (dus hoe de multiloader te gebruiken)? EN/NL

thanx a lot!
Ik zal er wel even 1 maken.

* Ik merk net dat backup van je sms berichten vanuit je telefoon naar je geheugenkaart alleen maar via de Mapweergave en niet via de Gesprekslijst mogelijk is.
Chris.nl schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:23:
Ik bedoel dat Samsung tijd en energie steekt in het upgraden en bijhouden van het Bada OS.
Dit OS wordt dus voor de wave met S8500XXetc. firmware geupgrade.
Waarschijnlijk zal de Wave2 firmware updates krijgen met eigen typenummer.

Er zullen meerdere toestellen met verschillende hardware uitkomen, die op bada draaien.
En als Bada een update of nieuwe functie krijgt is het logisch dat die voor alle toestellen beschikbaar komt.

Straks komen er nieuwe toestellen met low end hardware uit, maar dit zegt dan niet dat de wave geen updates krijgt omdat dit een oud toestel is :9
Ok je bedoelt dus eigenlijk dat alle waves dezelfde firmware krijgen, maar met alleen een ander type/herkenningsnummer en de updates van Bada worden hier weer in gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kiswum schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:33:
[...]

Ik zal er wel even 1 maken.
'k Wil wel even hardop meedenken ;)

Hier had ik al een keer de juiste drivers geplaatst.
(zodat je Kies niet hoeft te installeren om de juiste drivers te krijgen).

Hier een screenshot van de manier waarop ik gisteren mijn firmware succesvol kon flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bedankt Chris.nl, in de tussentijd ben ik JID aan het downloaden. Ik zal voor mijn toestel ook geen harde reset uit gaan voeren, tenzij er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Succes.

Voordat ik die versie erop had gezet, had ik zelf nog versie JI3 gebruikt (2 dagen).
Die firmware had weer geen Bootfiles en Factory FS, maar wel een Fota en PFS bestand screen.

'k Weet niet precies welke firmware versie je moet hebben om naar JID te kunnen flashen,
Verwacht niet dat je JI3 echt eerst moet doen om succesvol door te kunnen flashen, maar wil dit wel even gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Ik verwacht dat Bada 1.2 pas in november beschikbaar zal zijn aangezien de Wave II S8530 ook pas in november uit zal komen. Dus voor degene die (net als ik) gewoon via de officiële weg Bada 1.2 willen bemachtigen hebben denk ik nog wat geduld nodig.

Al hoop ik natuurlijk dat vandaag of morgen die Update van Bada 1.2 beschikbaar is via Kies.

[ Voor 16% gewijzigd door Toppertje op 05-10-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcusderegt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 14:12
Weet iemand hoe je de push functie uitzet in de wave? Ik heb de laatste firmware via kies. Per email adres heb ik aangegeven dat de push moet uitstaan, maar toch blijft hij doorgaan. Hoe zet ik hem definitief uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb inmiddels een handleiding gemaakt. Hij is hier te downloaden: http://www.megaupload.com/?d=NSSZSV8E

"Swype" werkt inmiddels ook bij mij, maar er is ook automatisch een harde reset uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Goede handleiding zeg! 'k heb hem hier online gezet, leek me makkelijker als megaupload.

[ Voor 24% gewijzigd door Chris.nl op 05-10-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:39:
Goede handleiding zeg! 'k heb hem hier online gezet, leek me makkelijker als megaupload.
Als je deze handleiding volgt kan je dan later een nieuwere firmware weer updaten via de normale manier, via kies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Chris.nl schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:39:
Bedankt, als er problemen ontstaan met het uitvoeren van de handleiding laat het dan maar weten via een pm of plaats maar een reactie op dit topic.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:19:
[...]

Als je deze handleiding volgt kan je dan later een nieuwere firmware weer updaten via de normale manier, via kies dan?
Tot nu toe is het altijd gelukt om te downgraden of een versie van Kies erop te zetten.
Hiervoor moet je eigenlijk altijd het register voor Kies even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
Bedankt voor de handleiding. Misschien moet je hem even doorsturen aan samfirmwares.com Daar staat al een engelse (niet meer te openen) en een griekse handleiding.

heb wel wat vragen over de update:

1. kaartje en sim eruit gehaald. Hij zette alles terug naar fabrieksinstellingen (dus heeft zichzelf hard reset gegeven. Moest alles opnieuw instellen en berichten/agenda etc inladen. Hoe kan dat?

2. Push zoals te zien in deze post van Kiswum kan ik niet meer instellen. Nog wel door op het wieltje te klikken en dan het interval in te stellen (dus om het half uur of 1 uur etc. Piektijden zijn niet meer in te stellen). In de vorige versie pushde hij volgens mij elke minuut wel een keertje want dan kreeg ik email super snel binnen als ik hem via de pc ook binnen kreeg. Kan dit weer ingesteld worden want was wel makkelijk (dus niet elk half uur maar sneller.

EDIT 2: las iets over instellen via mijn accounts ipv via E-mail. En inderdaad, dan werkt het wel. Gmail via "E-mail" toegevoegd: deze staat in "mijn accounts" onder webaccounts. Hotmail heb ik via "mijn accounts" toegevoegd en staat daar onder "push serviceaccounts".

3. Mail wat ik al gelezen had via Wave was via de PC gemerkt als "gelezen bericht" nu blijft het staan als "ongelezen bericht" dit is ook andersom (dus als ik hem eerst via PC lees blijft hij in wave als ongelezen staan en verandert dat niet met updaten)

EDIT: ook dit werkt als het via mijn accounts is toegevoegd.

4. In Hotmail heb ik mappen aangemaakt waar ik al mijn mail in sorteerde en deze waren via de wave ook zichtbaar. Als ik nu via mail mijn account openklap staan er maar een paar mappen (ongewenst, postvak in, Postvak uit, verzonden, prullenbak, mijn mappen (Leeg)). Hieronder stonden voor de update mijn eigen gemaakte mappen. Kan ik die mappen weer zichtbaar krijgen? Het lukt wel via GMail.

EDIT: en de mappen verschijnen weer als ik via mijn account toevoeg... Wel worden ze beperkt tot maximaal 50 berichten. De rest gooit hij weg. Dit kan je wel aanpassen als je het via "E-mail" toevoegd (daar staan bij sommige mappen 500 mailtjes maar niet als ik het via "mijn accounts" heb toegevoegd. of toch wel? Zo ja, wie weet hoe? Ik wil graag veel meer mail in mn wave behouden maar wel snel syncen

5. Eerst kon ik een favoriete website (bijvoorbeeld twitter website) een eigen icoontje geven in de menu-map. Of ik kijk verkeerd maar hoe kan ik dit nu voor elkaar krijgen?

Verder vindt ik swype echt helemaal super, is de phone sneller en heeft de agenda een update gekregen:

Hoe krijg ik het trouwens voor elkaar een screenshot te maken: er staat tergelijk menu en lock-unlock in te drukken. Bij mij gaat hij dan of op lock, of naar menu en dan klopt de screenshot dus niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door pwlekkerkerk op 05-10-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
pwlekkerkerk schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:43:
Bedankt voor de handleiding. Misschien moet je hem even doorsturen aan samfirmwares.com Daar staat al een engelse (niet meer te openen) en een griekse handleiding.

heb wel wat vragen over de update:

1. kaartje en sim eruit gehaald. Hij zette alles terug naar fabrieksinstellingen (dus heeft zichzelf hard reset gegeven. Moest alles opnieuw instellen en berichten/agenda etc inladen. Hoe kan dat?

2. Push zoals te zien in deze post van Kiswum kan ik niet meer instellen. Nog wel door op het wieltje te klikken en dan het interval in te stellen (dus om het half uur of 1 uur etc. Piektijden zijn niet meer in te stellen). In de vorige versie pushde hij volgens mij elke minuut wel een keertje want dan kreeg ik email super snel binnen als ik hem via de pc ook binnen kreeg. Kan dit weer ingesteld worden want was wel makkelijk (dus niet elk half uur maar sneller.

EDIT 2: las iets over instellen via mijn accounts ipv via E-mail. En inderdaad, dan werkt het wel. Gmail via "E-mail" toegevoegd: deze staat in "mijn accounts" onder webaccounts. Hotmail heb ik via "mijn accounts" toegevoegd en staat daar onder "push serviceaccounts".

3. Mail wat ik al gelezen had via Wave was via de PC gemerkt als "gelezen bericht" nu blijft het staan als "ongelezen bericht" dit is ook andersom (dus als ik hem eerst via PC lees blijft hij in wave als ongelezen staan en verandert dat niet met updaten)

EDIT: ook dit werkt als het via mijn accounts is toegevoegd.

4. In Hotmail heb ik mappen aangemaakt waar ik al mijn mail in sorteerde en deze waren via de wave ook zichtbaar. Als ik nu via mail mijn account openklap staan er maar een paar mappen (ongewenst, postvak in, Postvak uit, verzonden, prullenbak, mijn mappen (Leeg)). Hieronder stonden voor de update mijn eigen gemaakte mappen. Kan ik die mappen weer zichtbaar krijgen? Het lukt wel via GMail.

EDIT: en de mappen verschijnen weer als ik via mijn account toevoeg... Wel worden ze beperkt tot maximaal 50 berichten. De rest gooit hij weg. Dit kan je wel aanpassen als je het via "E-mail" toevoegd (daar staan bij sommige mappen 500 mailtjes maar niet als ik het via "mijn accounts" heb toegevoegd. of toch wel? Zo ja, wie weet hoe? Ik wil graag veel meer mail in mn wave behouden maar wel snel syncen

5. Eerst kon ik een favoriete website (bijvoorbeeld twitter website) een eigen icoontje geven in de menu-map. Of ik kijk verkeerd maar hoe kan ik dit nu voor elkaar krijgen?

Verder vindt ik swype echt helemaal super, is de phone sneller en heeft de agenda een update gekregen:

Hoe krijg ik het trouwens voor elkaar een screenshot te maken: er staat tergelijk menu en lock-unlock in te drukken. Bij mij gaat hij dan of op lock, of naar menu en dan klopt de screenshot dus niet meer.
Ik stuur samfirmware wel even een mail. Die site heeft mij ook goed geholpen met alle updates, dit is dan een kleine gebaar naar hen toe.

Even snel doorgelezen en als het goed is staat in de handeleiding dat er bij een harde reset werd uitgevoerd waardoor je alles kwijt bent op je telefoon, maar niet op je geheugenkaart.

2 - 4 Door de juiste volgorde aan te houden door je mail en samsungaccount bij "mijn acounts" in te vullen kreeg je het volgens mij allemaal weer voor elkaar + IM = Instant messaging geworden en niet meer Palringo.

5. sla je favoriet op vanuit Dolphin en vink ook de optie aan: Toevoegen aan hoofdmenu aan. (Het is aan te raden om dit topic ook toe te voegen tot de favorieten ;)

Screenshots maken is een kwestie van oefenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
volgens mij is dit mijn eerste post in dit topic welke ik al een tijd met interesse volg.
ik heb al een maand ongeveer de samsung wave.
over mijn ervaringen met de telefoon gaat deze post niet, alhoewel ik moet zeggen dat het mijn eerste smartphone is en hij voldoet aan mijn verwachtingen.
ik heb nu de firmware s8500xxjf8_xen, ik lees in dit topic mensen over bada 1.02, maar die wordt niet gevonden in kies, noch de allernieuwste bada 1.2.
hoe moet ik dan updaten naar de volgende? kan ik ook in een keer naar 1.2?

ik wil wel zeggen dat ik nu een keer de firmware geupdate heb, die keer ging het gelukkig zonder problemen en ik deed het gehele proces via kies.

Ik hoop dat mensen mij kunnen vertellen hoe ik kan updaten, of de volgorde uitmaakt en of ik inderdaad het hele lastige proces met bootloaders etc moet volgen?

Laters,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
@intoxikatr: Via KIES is momenteel JF8 (bada 1.0) de recentste firmware. Samsung heeft echter al wel een paar keer JH3 (bada 1.0.2) uitgebracht maar doordat er problemen zijn met KIES mbt tot het volledig uitvoeren van de update heeft Samsung de firmware steeds weer ingetrokken. De firmware upgrade van bada 1.2 is momenteel alleen te verkrijgen via multiloader. Dit is echter niet de weg die bedoelt is consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem. Als ik mijn navigatie start dan restart mijn gsm :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
@htj: maak je gebruik van de standaard navigatie app van Samsung (Samsung LBS)?
Je kunt proberen om het te verhelpen met een softreset (druk 10 secs op de call end button). Tevens kun je kijken op de website van Route 66 wellicht kun je de standaard app 'vervangen' door app via Route 66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragao Cell schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:21:
@htj: maak je gebruik van de standaard navigatie app van Samsung (Samsung LBS)?
Je kunt proberen om het te verhelpen met een softreset (druk 10 secs op de call end button). Tevens kun je kijken op de website van Route 66 wellicht kun je de standaard app 'vervangen' door app via Route 66.
de standaard navigatie app.
app veranderen via route 66 vind ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
@htj:
werkt alleen de navigatie app niet of ook andere bada apps zoals dagboek, dailybriefing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Help....

Ik heb zojuist met de loader geupdate naar JID.
Nu wil hij alleen niet meer connecten met KIES (1.5.3.10093_31) en kan daarom mijn contacten niet terug zetten. Doe ik iets verkeerds...?? Overigens merk ik nu dat het scherm bruikbaar blijft wanneer ik KIES heb gekozen bij het connecten aan mijn PC wanneer hij zegt initialiseren en daarna verbonden te zijn (USB). Dat is nieuw. Daarnaast heb ik een extra map genaamd OSP (naast Card en Phone).

Edit:

Hoe activeer je Swipe?

Nu alleen maar Exchange Activesync. Waar is de ander Exchange mogelijkheid gebeleven..

Als dat zo door gaat, zal ik weer downgraden..

[ Voor 17% gewijzigd door DEVegg op 05-10-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragao Cell schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:02:
@htj:
werkt alleen de navigatie app niet of ook andere bada apps zoals dagboek, dailybriefing?
alleen de navigatie app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
bij mij lukt het connecten met Kies wel gewoon. Hij geeft geen scherm meer waar je op kan kiezen of je kies wil verbinden of alleen de mappen beschikbaar wil stellen en USB fouten op wil sporen etc. Maar als hij zegt verbonden te zijn kan je toch gewoon via kies overzetten? Ik gebruik versie 1.5.3.10093_31 van kies

extra map heb ik ook. Is wel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Kan iemand mij vertellen hoe je weer kan downgraden?

Edit/Update: Ik doe nu dezelfde actie van het upgraden, maar nu met S8500XXJH3

Ik ben niet snel voor 1 gat te vangen, maar nu maak ik me toch ernstig zorgen...

Ik krijg mijn contacten niet terug doordat Kies niet wil connecten en die Exchange activesync werkt niet goed (in de oude firmware overigens ook al niet, maar daar werkte de ander Exchange mogelijkheid wel).

Beetje spijt heb ik nu wel.... |:(

[ Voor 9% gewijzigd door DEVegg op 05-10-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragao Cell schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:57:
@intoxikatr: Via KIES is momenteel JF8 (bada 1.0) de recentste firmware. Samsung heeft echter al wel een paar keer JH3 (bada 1.0.2) uitgebracht maar doordat er problemen zijn met KIES mbt tot het volledig uitvoeren van de update heeft Samsung de firmware steeds weer ingetrokken. De firmware upgrade van bada 1.2 is momenteel alleen te verkrijgen via multiloader. Dit is echter niet de weg die bedoelt is consumenten.
Bedankt,
betekent dit dat ik wel gewoon de bootloader kan gebruiken als ik wil upgraden, maakt het dan niet uit dat 1.0 heb?
zit de firmware inbegrepen in de bootloader of moet ik die apart downloaden?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Hellup... gedowngrade naar S8500XXJH3, nu is mijn schermpje met veel zwart en herstart hij steeds na enkele seconden.

Wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
DEVegg schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:54:
Hellup... gedowngrade naar S8500XXJH3, nu is mijn schermpje met veel zwart en herstart hij steeds na enkele seconden.

Wat nu te doen?
Bummer.. Je hebt hem gebricked.
Vanaf JID (Bada 1.2) terugflashen naar JH3 (Bada 1.0.2) terwijl die firmware geen Bootfiles of Factory FS bevat heeft je wave firmware gesloopt.

Makkelijkste oplossing lijkt me terugflashen naar JID / Bada 1.2 en zorgen dat je je contacten terug kan zetten met KIES.
Anders zou je kunnen proberen met een volledige oude firmware terug te zetten.
Misschien heb je iets aan deze post.

Ik zal nu eens kijken of mijn Bada 1.2 eigenlijk werkt met Kies, gebruik dat zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pwlekkerkerk schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:27:
bij mij lukt het connecten met Kies wel gewoon. Hij geeft geen scherm meer waar je op kan kiezen of je kies wil verbinden of alleen de mappen beschikbaar wil stellen en USB fouten op wil sporen etc. Maar als hij zegt verbonden te zijn kan je toch gewoon via kies overzetten? Ik gebruik versie 1.5.3.10093_31 van kies

extra map heb ik ook. Is wel leeg.
Kijk eens bij je instellingen. Je zult versteld staan van wat je allemaal kunt aanpassen aan dit toestel!...

Menu > Instellingen > Connectiviteit > Usb > Vragen bij verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
DEVegg schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:13:
Help....

Ik heb zojuist met de loader geupdate naar JID.
Nu wil hij alleen niet meer connecten met KIES (1.5.3.10093_31) en kan daarom mijn contacten niet terug zetten. Doe ik iets verkeerds...?? Overigens merk ik nu dat het scherm bruikbaar blijft wanneer ik KIES heb gekozen bij het connecten aan mijn PC wanneer hij zegt initialiseren en daarna verbonden te zijn (USB). Dat is nieuw. Daarnaast heb ik een extra map genaamd OSP (naast Card en Phone).

Edit:

Hoe activeer je Swipe?

Nu alleen maar Exchange Activesync. Waar is de ander Exchange mogelijkheid gebeleven..

Als dat zo door gaat, zal ik weer downgraden..
Mocht je weer gaan upgraden dan zal ik je helpen bij dit probleem.
Ik had namelijk hetzelfde en dit was in 30 minuten opgelost
Ga naar Kies en herstel je stuurprogramma's.
Op je telefoon en Kies zie je verdere info verschijnen. (Reconnect je toestel desnoods een keer en start Kies opnieuw op)
Met firmware JID klopt het inderdaad dat je je telefoon volledig kunt gebruiken terwijl deze aan je toestel is gekoppeld.

Swype activeer je op dezelfde manier als T9.

1 tip als je hierom al in paniek raakt, dan is het verstandiger om de standaard software te blijven gebruiken en niet te spelen met firmware upgrades via multiloader.
Chris.nl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 00:17:
[...]

Ik zal nu eens kijken of mijn Bada 1.2 eigenlijk werkt met Kies, gebruik dat zelf niet.
Yep het werkt, maar in mijn geval niet direct onder de allernieuwste Kies van 30 september. Met geduld is het goed opgelost zonder een herstart van het toestel/pc.

p.s. Met deze versie is het nog belangrijker om te lezen wat Kies en je toestel aangeven anders mis je dit soort meldingen van je BT en dan wordt je toestel niet via de USB kabel herkend door Windows en Kies:

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/1276/20101006011514.jpg
marcusderegt schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:17:
Weet iemand hoe je de push functie uitzet in de wave? Ik heb de laatste firmware via kies. Per email adres heb ik aangegeven dat de push moet uitstaan, maar toch blijft hij doorgaan. Hoe zet ik hem definitief uit?
Wellicht kun je hier eens kijken, ik weet niet wat je precies hebt uitgevoerd. Push kun je op veel manieren in-/uitschakelen.

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/7269/20101005212000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/2257/201009222048010843988.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/5704/201009222057050857429.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/8004/201009222045490836513.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/7103/201009222044270827623.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Kiswum op 06-10-2010 01:33 . Reden: pushmail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kiswum schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:09:
[...]

Yep het werkt, maar in mijn geval niet direct onder de allernieuwste Kies van 30 september. Met geduld is het goed opgelost zonder een herstart van het toestel/pc.
Ah mooi, dan kan ik ophouden met Kies testen :)
'k ben totaal niet bekend met dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Chris.nl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 00:17:
[...]

Bummer.. Je hebt hem gebricked.
Vanaf JID (Bada 1.2) terugflashen naar JH3 (Bada 1.0.2) terwijl die firmware geen Bootfiles of Factory FS bevat heeft je wave firmware gesloopt.

Makkelijkste oplossing lijkt me terugflashen naar JID / Bada 1.2 en zorgen dat je je contacten terug kan zetten met KIES.
Anders zou je kunnen proberen met een volledige oude firmware terug te zetten.
Misschien heb je iets aan deze post.

Heb opnieuw geflashed naar JID/Bada 1.2
De telefoon start weer goed op...
Daarna stuurprogramma's hersteld in Kies en de phone in een andere USB poort geprikt.
Ja hoor Kies ziet hem weer. Zo nu even mijn contactjes hersteld.
Maar nu heb ik nog een ander punt: Waar is Exchange Mail gebleven, want die Activesync mail werkt voor geen meter.
Ik mis ook enkele Widgets. Waar is o.a. de Hyves Widget gebleven?

[ Voor 3% gewijzigd door DEVegg op 06-10-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Hallo,

Ik heb gisteren mijn Wave geupdate via Kies (weet zo even niet naar welke versie, ben namelijk op het werk) maar nu zijn de toetsen van mijn toetsenbord groen, zijn de letters in een menu zwart (terwijl de achtergrond van het menu ook zwart is, dus inderdaad kan niet lezen wat er staat) Mijn sms berichten zijn blauw van kleur.

Kan ik dit ergens veranderen of wat is het probleem, want de update ging eigenlijk foutloos. Maar kennelijk is er toch iets mis gegaan, want ik mag aannemen dat dit niet zo hoort.

Kent iemand deze problemen? Of moet ik een hard reset uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:25
Ik wil even waarschuwen: de telefoon flashen op Windows 7 lukte voor geen meter bij mij, ik kreeg steeds een soort time-out achtige meldingen, die random bij verschillende bestanden op leek te treden tijdens het opdaten. Soms al bij de bootloader, soms bij de AMSS etc. Heb het nu net op een windows XP bak geprobeerd en hier ging het wel in 1 keer goed :) (allebei de machines draaien een 64bit besturingssysteem trouwens dus daar lag het niet aan)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcusderegt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 14:12
Kiswum schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:09:
[...]
[...]

Wellicht kun je hier eens kijken, ik weet niet wat je precies hebt uitgevoerd. Push kun je op veel manieren in-/uitschakelen.
Ik heb nu alle instellingen wel gehad, maar hij blijft nog steeds elke 30 seconden ofzo verbinding maken, dat was nou net niet de bedoeling, want mijn accu is op deze manier zo leeg. In een oudere firmware heeft het wel gewerkt, maar nu niet meer enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een video van bada 1.2 op zn samsung wave s8500 uploaden op youtube? :)

mvg,

Antoine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
Gynnad schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:00:
Hallo,

Ik heb gisteren mijn Wave geupdate via Kies (weet zo even niet naar welke versie, ben namelijk op het werk) maar nu zijn de toetsen van mijn toetsenbord groen, zijn de letters in een menu zwart (terwijl de achtergrond van het menu ook zwart is, dus inderdaad kan niet lezen wat er staat) Mijn sms berichten zijn blauw van kleur.

Kan ik dit ergens veranderen of wat is het probleem, want de update ging eigenlijk foutloos. Maar kennelijk is er toch iets mis gegaan, want ik mag aannemen dat dit niet zo hoort.

Kent iemand deze problemen? Of moet ik een hard reset uitvoeren?
keer uit en aan zetten doet wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
pwlekkerkerk schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:13:
[...]

keer uit en aan zetten doet wonderen!
Bedankt, een simpele oplossing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Airdack schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:57:
Ik wil even waarschuwen: de telefoon flashen op Windows 7 lukte voor geen meter bij mij, ik kreeg steeds een soort time-out achtige meldingen, die random bij verschillende bestanden op leek te treden tijdens het opdaten. Soms al bij de bootloader, soms bij de AMSS etc. Heb het nu net op een windows XP bak geprobeerd en hier ging het wel in 1 keer goed :) (allebei de machines draaien een 64bit besturingssysteem trouwens dus daar lag het niet aan)
Ik gebruik windows 7 32 bit zonder problemen.

Je waarschuwing is al meerdere keren bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
hmmm. Ik hoop dat ik iets over het hoofd gezien heb.

Ik heb mn contacten en agenda allemaal in mn outlook staan. Die moet ik nu na de upgrade naar bada 1.2 weer terugzetten in mn telefoon.

Als ik echter via kies probeer te sycen geeft hij aan: "In je telefoon staan geen contacten. Als je wilt syncen verdwijnen ook al je agenda-items en contactpersonen uit je outlook". Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil ze juist de andere kant op syncen. Hoe krijg ik dat voor elkaar.

EDIT: na Kies updaten zorgt ervoor dat het nu wel weer lukt.

En verder in z'n algemeenheid: als jullie gaan upgraden zeg je: maak eerst een back-up. Wat bedoel je daar precies mee? op welke manier? gewoon de map "phone" kopiëren is niet voldoende lijkt me...

Ook heb ik zoals in m'n vorige post al gemeld een webaccount via E-mail aangemaakt en ene push-account via "mijn Accounts". Dat webaccount heeft nu 8000 mailjes opgehaald maar wil ik ook veranderen naar een push-account. Als ik echter het webaccount wil verwijderen restart mn wave direct weer en is het account niet weg... Hoe kan ik dit oplossen?

Is er ook nog een oplossing om er voor te zorgen dat je meer dan 50 mailtjes via een "push account" in je wave kan laten staan? hij gooit er nu steeds eentje weg als er meer dan 50 in mn inbox staan...

[ Voor 30% gewijzigd door pwlekkerkerk op 06-10-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Ik lees op samsungfirmwareworld dat XXJID de productcode van de s8500 definitief wijzigd dus ook wanneer je terugflashed naar een lagere firmware. DIt betekent dus ook dat je niet meer zal kunnen updaten via kies.
Wie kan / wil hier zijn licht over laten schijnen; hoe bezwaarlijk is dit?

http://www.samsungfirmwar...de-permanently-t1267.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dat betekent eigenlijk ook dat je je garantie helemaal verliest als dat zo is. voorzichtig omgaan met niet officiële firmwares dus.
Ik ga het zelf niet testen ik ben net blij dat alles weer goed staat op mijn nieuwe firmware :)

Bedankt voor de waarschuwing en ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Ik vermoed dat ik via kies weer gewoon terug kan naar jh3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

Ik wil graag weten of downgraden nog een optie is en zo ja hoe dat downgrade path er dan uit zou moeten zien?

Ik baal dat ik me heb laten verleiden om toch de upgrade te doen. Ik had zo mijn twijfels, maar na al die goede en positieve reacties... dacht ik let's jump.... Ik kan niet zeggen dat ik heel ontvereden ben met de upgrade, maar ik proef toch steeds meer een rauw bij smaakje zeg maar. Misschien loopt het e.e.a. nog los... Maar ik wil toch de optie openhouden om te downgraden... als dat nog mogelijk is.

Edit: Het klinkt allemaal kommer en kwel, maar ik ben toch erg verheugt met het feit dat bij mij Exchange Activesync toch goed blijkt te werken Was voorheen echt een drama.... nog even een paar daagjes aankijken... daar worruh guh blij van...... :)

[ Voor 19% gewijzigd door DEVegg op 06-10-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Kiswum schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:55:
Dat betekent eigenlijk ook dat je je garantie helemaal verliest als dat zo is. voorzichtig omgaan met niet officiële firmwares dus.
Ik ga het zelf niet testen ik ben net blij dat alles weer goed staat op mijn nieuwe firmware :)

Bedankt voor de waarschuwing en ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Ik vermoed dat ik via kies weer gewoon terug kan naar jh3.
Ik ben benieuwd of je terug kan naar JH3 maar... Ben vooral benieuwd of je dan je originele productcode dan ook weer terug hebt. (in mijn geval BAAXEN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
kolk11 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:47:
[...]

Ik ben benieuwd of je terug kan naar JH3 maar... Ben vooral benieuwd of je dan je originele productcode dan ook weer terug hebt. (in mijn geval BAAXEN)
je kunt van je toestel maken wat je wilt het ligt puur aan je firmware.
Ik ben nog niet gekeken of ik nog terug kan, maar ik denk dat die gasten geen verbinding kunnen maken met Kies. Als je verbinding kunt maken met Kies, dan komt het denk ik goed, zoals in mijn geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmalleSmets
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 22:35
Er is een nieuwe KIES versie.
1.5.3.10093.81
Ben Kies zichzelf aan het laten updaten zoals ik altijd al zonder problemen heb gedaan.
Vermoed dat die error (msc thunder) wel zal weg zijn nu.

EDIT: error is er nog steeds... :(

[ Voor 9% gewijzigd door SmalleSmets op 06-10-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb 2 weken geleden nog maar eens naar Samsung gebeld over de TV-out kabel.
Heb tot nu niets teruggehoord.
Een kabel gehaald bij de It`s maar die werkt niet goed(moet de plug er iets uittrekken),krijg een brom met `t geluid mee.
Ik vroeg me af,als je een video opname( met HD kwaliteit) hebt gemaakt en wil deze terugzien op een HD tv zou je toch een kabel met hdmi uitgang moeten hebben ipv. rood/wit/gele tulppluggen?
Iemand daar al iets over gehoord/gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Experts Lig het aan mij of het Toestel na 1 Hard Reset ,Kan ik niet meer de apps normaal installeren,Halverwege gepauzeerd,Ik kon maar 4 games vandaag terug zetten en de rest van die kleine wigets of apps ging niet meer dan de helf.
In de geheugenkaard vind in geen Instal exe voor de appt zelf,Is onzichtbaar en niet te zien op de wave bij de betreffende map.
Of is de app store down want ik probeer het een ook op de telefoon eens opteslaan met een verse app,Maar tevergeefs pauzeert het halverwege ,3g of wifi,Same oh same:(
Iemand die weet hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
jcm800 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:40:
Ik heb 2 weken geleden nog maar eens naar Samsung gebeld over de TV-out kabel.
Heb tot nu niets teruggehoord.
Een kabel gehaald bij de It`s maar die werkt niet goed(moet de plug er iets uittrekken),krijg een brom met `t geluid mee.
Ik vroeg me af,als je een video opname( met HD kwaliteit) hebt gemaakt en wil deze terugzien op een HD tv zou je toch een kabel met hdmi uitgang moeten hebben ipv. rood/wit/gele tulppluggen?
Iemand daar al iets over gehoord/gelezen?
Jij zou eens de kabel van bijv. de Nokia N82 kunnen gebruiken. Er zijn 2-3 personen geweest die een kabel van een Nokia hebben gebruikt, ik weet even niet meer of in een goede kwaliteit was.
Michael was volgens mij 1 van de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Kiswum schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:27:
[...]

je kunt van je toestel maken wat je wilt het ligt puur aan je firmware.
Ik ben nog niet gekeken of ik nog terug kan, maar ik denk dat die gasten geen verbinding kunnen maken met Kies. Als je verbinding kunt maken met Kies, dan komt het denk ik goed, zoals in mijn geval ;)
In dit geval quote ik mezelf door middel van een aanvulling op het bovenstaande bericht.
Als je je toestel wilt downgraden vanaf JID naar een lagere versie via Kies, dan zou je in het register de mappen uit: DeviceDB moeten halen, ik heb het vermoeden dat Kies alles bij houd over verschillende mappen bij de laatste Kies versies en in ieder geval komen de gegevens te staan in: DeviceDB\1, waar het voorheen "DeviceDB\2" of hoger was.

Kortom het lijkt erop dat ik gewoon zou kunnen downgraden als ik de juiste string uit het register haal of DeviceDB\1 overschrijf met:

######################
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\3]
"SoftwareRevision"="S8500XXJF4/S8500XENJF3"
"HIDSWVER"="S8500XXJF4/S8500XENJF3"
"ProductCode"="GT-S8500BAAXEN"
###################################
Resultaat kan dan zoiets als hieronder zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/9215/updatenx.jpg
SmalleSmets schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:50:
Er is een nieuwe KIES versie.
1.5.3.10093.81
Ben Kies zichzelf aan het laten updaten zoals ik altijd al zonder problemen heb gedaan.
Vermoed dat die error (msc thunder) wel zal weg zijn nu.

EDIT: error is er nog steeds... :(
Bij Kies kun je er helaas niet op vertrouwen dat de autoupdater van het programma werkt.
Kies kan 2 dingen redelijk goed, synchroniseren met outlook en de firmware van je telefoon updaten.
Toevallig ook 2 uitvoeringen die niet binnen Kies afspelen, maar net daarbuiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
[quote]Kiswum schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:48:
[...]

In dit geval quote ik mezelf door middel van een aanvulling op het bovenstaande bericht.
Als je je toestel wilt downgraden vanaf JID naar een lagere versie via Kies, dan zou je in het register de mappen uit: DeviceDB moeten halen, ik heb het vermoeden dat Kies alles bij houd over verschillende mappen bij de laatste Kies versies en in ieder geval komen de gegevens te staan in: DeviceDB\1, waar het voorheen "DeviceDB\2" of hoger was.

Kortom het lijkt erop dat ik gewoon zou kunnen downgraden als ik de juiste string uit het register haal of DeviceDB\1 overschrijf met:

######################
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\3]
"SoftwareRevision"="S8500XXJF4/S8500XENJF3"
"HIDSWVER"="S8500XXJF4/S8500XENJF3"
"ProductCode"="GT-S8500BAAXEN"
###################################
Resultaat kan dan zoiets als hieronder zijn:

[afbeelding]

Dit komt van samsungfirmwareworld.com als oplossing voor het gewijzigde productcode probleem dit lijkt mij het makkelijkst, is wel in het engels.

My original product code was ProductCode: GT-S8500BAAFOP.
When I installed the S8500XXJID_Flash Full, and chose XEU in preconfiguration setting,
my product code was changed to GT-S8500BAAXEU in registry.
I tried to revert back to my original GT-S8500BAAFOP by installing all available
full firmwares, starting with S8500XXJF1 to S8500XXJH3 (using OXC CSC) but the registry
still showed my product code as GT-S8500BAAXEU.

At last I found the solution. And with this method, you can freely now choose the product code you
want for your phone. Just follow the steps below:

1. Install S8500XXJID_Full with the CSC file that contains the product code of your choice
(Example 1: OXA for SKT, XEO, XEF. XEU, ITV, DBT (Germany, France,UK, Italy, etc
2: OXC for FOP, THP, EUR (Spain, Portugal, Greece, etc)
3. etc, etc.
2. After installation, hard reset phone. Then go to admin mode => preconfiguration => and
install the CSC of your choice. Whichever you install will now be your product code.
Connect phone to KIES and check your windows registry.

NOTE: If you install S8500XXJID_Full with the default CSC file (in example 1 above) it's all easy.
But if you install with any other CSC file, phone will normally reboot constantly if you try to go
into MENU and setting. Don't worry, just install, hard reset, then enter admin mode to install your preferred CSC.
Once done, your product code will now be that of the CSC you have installed.
You can now put off phone, and flash your phone with that country's firmware and update to lastest firmware via KIES.

OBSERVATION: I have tried this experiment with 2 XX phones and it worked perfectly for me.
Others should try and give feedback.

ADVANTAGES: If you have, for example, product code GT-S8500BAAFOP (Spain) with lastest firmware as JH1.
And in Gemany, for eample, KIES has newer firmware, say JH7.
You can easily change your product code to GT-S8500BAADBT and upgrade via KIES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
In Bada 1.2 zit trouwens de optie 'Software-update' bij instellingen. Eindelijk echt FOTA (Firmware Over The Air) op de Wave? Zou mooi zijn! Met mijn Neukia ging dat ook altijd zo makkelijk. Check firmware, update binnenhalen via 3g of Wifi, installen en kwartiertje later ben je weer up and running zonder hard resets, zonder backups, etc. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
hoi kolk11 ik zie niet in wat er makkelijker is aan jouw methode, dan de methode die ik gebruik. Als je het op deze manier wilt doen dan vind ik het prima.
Is het met de juiste cfc file mogelijk om de nl widgets te gebruiken, want dat kan dan wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MichaelPB schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:16:
In Bada 1.2 zit trouwens de optie 'Software-update' bij instellingen.
Dat zit ook al in bada 1.0.2 (JH3) ;)

Gefeliciteerd met je verjaardag! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
nog openstaand vraagje van mij:

Er blijven maximaal 50 mailtjes staan in de inbox (of welke willekeurige map ook). Kan dit worden uitgebreidt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pwlekkerkerk schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:22:
Er blijven maximaal 50 mailtjes staan in de inbox (of welke willekeurige map ook). Kan dit worden uitgebreidt?
Ja volgens mij wel.
Menu->Instellingen->Toepassingen->E-mail->E-mailaccounts en dan bij de instellingen van je account(s) de waarde: Downloadlimiet 50 aanpassen naar een groter getal.
DEVegg schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 07:26:
[...]

Heb opnieuw geflashed naar JID/Bada 1.2
De telefoon start weer goed op...
Daarna stuurprogramma's hersteld in Kies en de phone in een andere USB poort geprikt.
Ja hoor Kies ziet hem weer. Zo nu even mijn contactjes hersteld.
Maar nu heb ik nog een ander punt: Waar is Exchange Mail gebleven, want die Activesync mail werkt voor geen meter.
Ik mis ook enkele Widgets. Waar is o.a. de Hyves Widget gebleven?
DEVegg schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:33:
Edit: Het klinkt allemaal kommer en kwel, maar ik ben toch erg verheugt met het feit dat bij mij Exchange Activesync toch goed blijkt te werken Was voorheen echt een drama.... nog even een paar daagjes aankijken... daar worruh guh blij van...... :)
Exchange Mail en Activesync werkt onderhand toch lees ik, felici.

Hyves Widget gebruik ik niet, waarschijnlijk mis jij die omdat Samsung die nog niet specifiek voor Hollanders in deze firmware gebakken heeft.
Maar volgens mij moet het mogelijk zijn dat iemand (Amps bijvoorbeeld?) even met sTune vanaf zijn eigen firmware de bestanden van die widget kopieert en er een installeerbare widget van maakt.
Wellicht probeer ik binnenkort even van 1.2 naar 1.0.2 te flashen om dit te doen.

@Kwisum, je Handleiding Multiloader is gisteren tot 02:01uur 65x gedownload van m'n servertje,
namens velen bedankt dus :P

[ Voor 72% gewijzigd door Chris.nl op 07-10-2010 00:25 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.