pwlekkerkerk schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:48:
iets waar ik nu al 3 keer tegenaan gelopen ben:
Ik druk lang op de menutoets om te kijken welke apps open staan. Dan sluit ik er bijvoorbeeld 2 die ik niet meer gebruik en klik ik perongelijk ook op het "minnetje" van widgets waardoor al mn widgets verdwijnen en ik ze opnieuw in moet stellen.
hebben er meer mensen last van of is dit te voorkomen door bijvoorbeeld te laten vragen "wil je de widgets echt afsluiten?" (of andere oplossing)
Nee helaas is het nog niet mogelijk om de widgets te saven. Ik heb er alleen de 1e week last van gehad, daarna deed ik wat voorzichtiger met apps afsluiten

Thnx, het is gelukt!

bastanl schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:24:
Help!
Gisteren bij samsung premium point geweest om men wave te reanimeren na "fota engine not installed" probleem. Maar nu heeft die toetert er een firmware van t-mobile op gezet met bada 1.0. Internet werkt niet omdat hij geen internet profielen heeft (zelf aanmaken lukt wel maar die lust hij ook niet).
Edit:
internet gefixed maar nog steeds met bada1.0
Edit:
en Updaten naar een beetje leukere firmware is volgens kies niet mogelijk. Heeft iemand enig idee hoe ik hier van afkom. Heb zelf wel multiloader maar geen los gedownloade versie van een fatsoenlijke firmware (waar kan ik dat vinden????)
Help! ik was zo blij met men wave maar na dit alles begin ik de hoop te verliezen...
Er zijn 2 opties: Installeer Kies opnieuw, dan zal Kies je huidige firmware herkennen (deinstalleer de oude dan wel volledig.)
Optie 2 is verander het register, zet het onderstaande in een txt bestand.
(type in "register" in het zoekveld en dan zie je de rest van de handleiding)
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\2]
"SoftwareRevision"="S8500XXJF4/S8500XENJF3"
"HIDSWVER"="S8500XXJF4/S8500XENJF3"
"ProductCode"="GT-S8500BAAXEN"
c4coupe schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:39:
ik heb problemen met openen van links.
Krijg nog al eens regelmatig melding ( dolphin browser uiteraard!

) geen reactie.
Waardoor er dus niks gebeurt. Dit probeer ik dan maar tot ik er knetter van wordt en soms tot ik het gewoon opgeef.
Dit terwijl mails wel binnenkomen, en ik mijn htc klokje kan updaten.
Dan probeer ik met opera mini ( java ) en dit gaat dan zonder problemen.
Maar zoals je al wel kan begrijpen wil ik de standaard gebruiken. Dat is er voor gemaakt en staat als standaard browser ingesteld.
Worden zo'n dingen ook verholpen met FW updates?
Ik heb geen problemen met Dolphin, ja heel af en toe 1x in de week, maar dat ligt denk ik eerder aan de provider dan aan het toestel.
Zorg ervoor dat je onder instellingen ->toepassingen->internet->internetprofielen: je daar het juiste profiel geselecteerd hebt staan. Als hier nergens een vinkje bij staat dan kan ik me voorstellen dat de browser het zelf moet uitzoeken. (vanuit Dolphin kun je deze aanpassing niet wijzigen.)
Niet? Ik vraag me dan af wat ik hier doe als het hier geen helpdesk is, een alternatief is er ook niet echt (lees: Samsung heeft blijkbaar geen helpdesk in huis)
Oke en dan nu hetgeen wat ik gisteren al wilde doorgeven, maar eerst de test resultaten wilde laten zien:
Primeur in NL volgens mij:
Een nieuw gratis navigatiesysteem voor alle T-mobile klanten met een Samsung Wave (en andere toestellen)
Search 'n' Nav, alleen te gebruiken vanaf je mobiele telefoon zonder wifi (hierdoor herkend de app je T-mobile netwerk)
http://snn.wisepilot.com/t-mobile
Het gaat hier niet om een programma met alle mappen op je toestel, maar een webbased navigatiesysteem net als Google maps.
Screenshots van de Android demo/trial:
Hij staat bij mij geïnstalleerd, maar op een of andere manier herkend het programma mijn netwerk niet goed.
Ik heb op dit moment het streaming profiel van T-mobile nog niet ingevuld, het kan goed zijn dat het daar aan ligt.
Mochten meer mensen die willen testen en het werkend krijgen dan hoor ik het graag
FAQ
(mocht de link niet werken ga dan naar: http://pda.t-mobile.nl/nl/localmall/downloads.html)
Nog een primeur!!
Ik surf rustig op het platform van T-mobile en ik zie bij de
instellingen van de software staan dat er als software New Studio Suite wordt gebruikt.
Ik schiet bijna in de lach en wil die sufferds erop wijzen dat dat niet kan en of de afdelingen van handleidingen wel goed op heeft gelet. Iedereen weet dat dit met het k.lote Kies gaat.
Ik download de (verouderde) versie van New PC Studio 1.4.0 en vervolgens ga ik naar de samsung website om te kijken of dit echt zo is.
Ik ga naar
http://www.samsung.com/nl/ en zie onderin Intelligent Software New PCStudio / PC studio 3.1 staan met welk toestel op de afbeelding? Juist een (look-a-like van de) Samsung Wave!
Nou breekt mijn klomp, ik zal ze hebben ook daar bij Samsung, ik download hetzelfde bestand wel even. Inmiddels is de 166MB gedownload in de tijd dat ik dit aan het tikken ben en ik zal nu direct even de installatie starten (Samsung New PC studio versie 1.5.1.10064.2).
De installatie is na zo'n 5 minuten voltooid. Nadat ik mijn toestel had aangesloten geeft het programma aan dat Kies geopend wil worden en dat beide programma's niet samen geactiveerd kunnen worden (in mijn toestel staat aangegeven dat hij automatisch verbinding maakt met Kies.)
Ik klik de waarschuwingen weg en zowaar, het toestel wordt herkend in SNPCStudio. Ik kan tot nu toe nog alleen de muziekspeler gebruiken (en dit werkt ook nog), maar er zit potentie in, het kan goed zijn dat Kies zal verdwijnen en men verder gaat in PC Studio.
Wordt vervolgt....
(p.s
voor studio 3.1 kon ik zo snel geen download vinden)
[
Voor 14% gewijzigd door
Kiswum op 11-09-2010 10:05
. Reden: PC studio ]