ook een zeer leuk spel is ARDefender is echt spectaculair om te spelen en is op het ogenblik als enige bij bada en nog niet uit voor android en IOS
Nog een verborgen functie dit maal in de MP3-speler: veeg naar rechts en speel alle nummers van die artiest, dat album of die afspeellijst etc. af.
Als je de JH3 firmware wilt flashen moet je in Kies de zogenaamde "Test Mode" activeren.Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:58:
Is de firmware update JH3 nu al beschikbaar voor kies want ik heb nog altijd de "XXJF8" versie met Bada 1.0.
Dit doe je als volgt;
Open het firmware upgrade venster, druk dan de volgende combinatie van toetsen in: CTRL+ALT+U+P.
Er zou dan een venster moeten verschijnen met de tekst "Test Mode On", dan zouden nieuwere firmware (en dus ook de JH3) beschikbaar moeten zijn. Je kan deze Test Mode ook weer deactiveren door dezelfde toetsen combinatie.
Let wel op dat deze firmware niet voor niets alleen onder deze Test Mode word aangeboden, er kunnen dus nog bus in zitten of samsung is de firmware zelf nog aan het testen oid. Ik draai gewoon nog JF8 omdat deze goed werkt en ik geen zin heb in problemen.
Had laatst ook nog iets gevonden waardoor de batterijduur een stuk verbeterd is, eerst kon ik nauwelijks een dag doen met de batterij. Maar sinds ik de GPS (en de daarbijhorende zaken) heb uitgezet, kan ik een dag of 2 a 3 met de batterij doen
Hallo,
Ik heb nou sinds begin augustus mijn telefoon, en eigenlijk heeft hij altijd goed gewerkt.
Maar sinds de nieuwe firmware update die ik gisteren heb geactiveerd doet mijn Internet Browser het niet meer. Ik krijg de volgende melding:
Initialiseren.. en dan enkele seconden later krijg ik deze foutmelding:
"Niet geautoriseerd" en dan wordt de pagina wit.
Het vreemd is dat IM en mijn mail het wel gewoon doen.
weet iemand de oplossing!
Alvast bedankt!
--------------------------------------------------------------------
Laat maar heb bij instellingen gewoon een reset gedaan..
Alleen m'n achtergrond is weer terug veranderd.. verander je daar nog meer dingen mee, behalve je geluidsprofielen?
Ik heb nou sinds begin augustus mijn telefoon, en eigenlijk heeft hij altijd goed gewerkt.
Maar sinds de nieuwe firmware update die ik gisteren heb geactiveerd doet mijn Internet Browser het niet meer. Ik krijg de volgende melding:
Initialiseren.. en dan enkele seconden later krijg ik deze foutmelding:
"Niet geautoriseerd" en dan wordt de pagina wit.
Het vreemd is dat IM en mijn mail het wel gewoon doen.
weet iemand de oplossing!
Alvast bedankt!
--------------------------------------------------------------------
Laat maar heb bij instellingen gewoon een reset gedaan..

Alleen m'n achtergrond is weer terug veranderd.. verander je daar nog meer dingen mee, behalve je geluidsprofielen?
[ Voor 21% gewijzigd door Gynnad op 02-09-2010 11:32 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Aan mede-twijfelaars,
Na 3 maanden de masochist te hebben uitgehangen heb ik mijn Samsung Wave omgeruild voor een Samsung Omnia II 8Gb. De directe Outlook sync van Windows Mobile was me te belangrijk.
Eerlijk is eerlijk. De Omnia en Windows Mobile 6.5 bevallen mij na 1 dag gebruik prima. Je merkt aan alles dat dit door velen verdoemde OS mijlenver voor ligt op Bada. Ontwikkelingen gaan n.m.m. veel te traag en lang duren. Daar heb ik, en de markt waarschijnlijk ook, echt geen zin in. En een echte tweaker ben ik al helemaal niet. Functioneel mis ik tot nu toe nog niks t.o.v. de Wave. Integendeel zelfs.
Voordelen Omnia t.o.v. Wave:
- WM 6.5 (ik kende alleen 6.1) en zeker met de Samsung schil er omheen, werkt vriendelijk en intuïtief.
- Een up to date, met Outlook gesyncte agenda, een gedetailleerd adresboek (Outlook Contactpersonen), volledig beheer over mail (inclusief verwijderen en controle over verzenden/ontvangen!). Daarnaast een prima werkende Opera minibrowser i.p.v. die kinderlijke Dolfin browser. Dit soort zaken is toch wel het minste wat je van een smartphone mag verwachten, of niet dan?
- Uitgebreidere applicaties
- Bij relevante opties en keuzes een snellere reactie. De camera is bijvoorbeeld veel sneller actief en switchen met het fotoalbum (ff bekijken) werkt meteen, dus zonder vertraging.
- Batterijduur lijkt de 1e dag stukken beter.
Nadelen:
- Het touchscreen gedeelte van de Wave is vele malen beter, de TouchWiz interface van de Omnia (en HTC Touch Pro) doet medio 2010 gewoon neanderthalisch aan en roept regelmatig een vloek op als er weer een keuze wordt gemaakt, die ik niet wilde. De stylus pen is vaak toch wel nodig.
- Stylus pen hangt aan een touwtje, erg knullig. Zie bijvoorbeeld bij de HTC Touch Pro hoe het ook kan.
- WM vraagt om een erg lange opstarttijd
- Een behoorlijk irritante widgetbalk aan de zijkant.
- Kopiëren van tekst is meestal niet mogelijk. O.a. vervelend bij het instellen van (veel) mailaccounts.
- Hoe GPS werkt, heb ik in de korte tijd nog niet ontdekt. Ziet er op het oog niet veelbelovend uit, want is niet prominent aanwezig of snel terug te vinden.
In mijn Wave ruil zat een Omnia Millionairspack, inclusief complete carkit, 2 extra batterijen, 2 extra stylus pennen en een CD met WM software. Mijn oude HTC Touch Pro had een batterijduur van 3-4 uren en was daarom niet echt meer geschikt. Zelfs 2 HTC batterijen zaten in de deal, zodat ik met mijn Dual SIM in de HTC twee vrij identieke WM phones kan gebruiken. Bijna te gênant voor woorden. Mijn dank aan Astrid is groot
Kortom, ik ben in mijn nopjes. Voor hoe lang het duurt. Eind volgend jaar kan ik weer verlengen en zie ik wel verder. Ik wens een ieder oprecht veel succes en plezier met de Wave, maar onze wegen scheiden zich vanaf hier. Dit is mijn laatste bijdrage, althans voorlopig. Ik kan de Wave in de huidige staat van ontwikkeling echt niet aanbevelen. Hoe mooi het ontwerp en de touch interface ook is. Bij behoefte aan meer vergelijkingen tussen Wave en Omnia II kunnen twijfelaars me een PB sturen.
Na 3 maanden de masochist te hebben uitgehangen heb ik mijn Samsung Wave omgeruild voor een Samsung Omnia II 8Gb. De directe Outlook sync van Windows Mobile was me te belangrijk.
Eerlijk is eerlijk. De Omnia en Windows Mobile 6.5 bevallen mij na 1 dag gebruik prima. Je merkt aan alles dat dit door velen verdoemde OS mijlenver voor ligt op Bada. Ontwikkelingen gaan n.m.m. veel te traag en lang duren. Daar heb ik, en de markt waarschijnlijk ook, echt geen zin in. En een echte tweaker ben ik al helemaal niet. Functioneel mis ik tot nu toe nog niks t.o.v. de Wave. Integendeel zelfs.
- WM 6.5 (ik kende alleen 6.1) en zeker met de Samsung schil er omheen, werkt vriendelijk en intuïtief.
- Een up to date, met Outlook gesyncte agenda, een gedetailleerd adresboek (Outlook Contactpersonen), volledig beheer over mail (inclusief verwijderen en controle over verzenden/ontvangen!). Daarnaast een prima werkende Opera minibrowser i.p.v. die kinderlijke Dolfin browser. Dit soort zaken is toch wel het minste wat je van een smartphone mag verwachten, of niet dan?
- Bij relevante opties en keuzes een snellere reactie. De camera is bijvoorbeeld veel sneller actief en switchen met het fotoalbum (ff bekijken) werkt meteen, dus zonder vertraging.
Nadelen:
- Het touchscreen gedeelte van de Wave is vele malen beter, de TouchWiz interface van de Omnia (en HTC Touch Pro) doet medio 2010 gewoon neanderthalisch aan en roept regelmatig een vloek op als er weer een keuze wordt gemaakt, die ik niet wilde. De stylus pen is vaak toch wel nodig.
- Stylus pen hangt aan een touwtje, erg knullig. Zie bijvoorbeeld bij de HTC Touch Pro hoe het ook kan.
- Kopiëren van tekst is meestal niet mogelijk. O.a. vervelend bij het instellen van (veel) mailaccounts.
- Hoe GPS werkt, heb ik in de korte tijd nog niet ontdekt. Ziet er op het oog niet veelbelovend uit, want is niet prominent aanwezig of snel terug te vinden.
In mijn Wave ruil zat een Omnia Millionairspack, inclusief complete carkit, 2 extra batterijen, 2 extra stylus pennen en een CD met WM software. Mijn oude HTC Touch Pro had een batterijduur van 3-4 uren en was daarom niet echt meer geschikt. Zelfs 2 HTC batterijen zaten in de deal, zodat ik met mijn Dual SIM in de HTC twee vrij identieke WM phones kan gebruiken. Bijna te gênant voor woorden. Mijn dank aan Astrid is groot
Kortom, ik ben in mijn nopjes. Voor hoe lang het duurt. Eind volgend jaar kan ik weer verlengen en zie ik wel verder. Ik wens een ieder oprecht veel succes en plezier met de Wave, maar onze wegen scheiden zich vanaf hier. Dit is mijn laatste bijdrage, althans voorlopig. Ik kan de Wave in de huidige staat van ontwikkeling echt niet aanbevelen. Hoe mooi het ontwerp en de touch interface ook is. Bij behoefte aan meer vergelijkingen tussen Wave en Omnia II kunnen twijfelaars me een PB sturen.
Ik gebruik de Omnia II ook al bijna een jaar samen met een Omnia i8910HD en sinds twee maanden de Galaxy S (als opvolger voor de i8910HD)hanstwoo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:50:
Aan mede-twijfelaars,
Nadelen:
In mijn Wave ruil zat een Omnia Millionairspack, inclusief complete carkit, 2 extra batterijen, 2 extra stylus pennen en een CD met WM software. Mijn oude HTC Touch Pro had een batterijduur van 3-4 uren en was daarom niet echt meer geschikt. Zelfs 2 HTC batterijen zaten in de deal, zodat ik met mijn Dual SIM in de HTC twee vrij identieke WM phones kan gebruiken. Bijna te gênant voor woorden. Mijn dank aan Astrid is groot![]()
Lang geleden begonnen met Symbian op een Nokia en daarom voelde de i8910HD met S60v5 vertrouwd.
Daarnaast wilde ik als opvolger voor m'n SEX1 een Samsung met groot scherm en WinMo 6.5.
En nu Android ook bijna 'volwassen' is wilde ik ook een Samsung met groot scherm en Android en daarom heb ik voor de Galaxy S gekozen
Toch vind ik dat je op de Omnia II geen stylus-pen hoeft te gebruiken; Het werkt goed met alleen je nagels.
Mss dat je je scherm een x opnieuw moet uitlijnen?
Het is natuurlijk geen touchscreen zoals je gewend was met je Wave en zoals de Galaxy S
Die widgetbar je toch gewoon verbergen als je die niet wil zien. Gewoon ff ergens in het scherm tikken!
GPS werkt op de Omnia II. Het werkt wel goed met o.a. Google maps en TT navigatie.
Nog een tip die ik je wil geven uit gebruiks ervaring:
Download SlideIt voor je txt invoer (er is een proef versie die geen nieuwe woorden onthoudt)
Als je tevreden bent kan je voor zo'n 6 euro de koopversie nemen met alle opties die werken.
Ik ben helemaal verslaafd aan Swype op m'n Galaxy S en SlideIt voor WinMo werkt ongeveer hetzelfde.
Is iets minder gebruiks vriendelijk en heeft minder opties maar werkt voor WinMo heel erg prettig!
Ik ben zelf totaal geen voorstander van de resistive touchscreens zoals die op de Omnia II. Plastic krast te snel en resistive touchscreens zijn lang niet zo responsive. Het is wel leuk dat je met een pennetje kan tekenen, dat wel 
Vegen naar links of rechts is gewoon volgende/vorige nummer afspelen.Toppertje19 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 01:00:
Nog een verborgen functie dit maal in de MP3-speler: veeg naar rechts en speel alle nummers van die artiest, dat album of die afspeellijst etc. af.
Dit is niet wat ik bedoel, als je bijvoorbeel op artiest zoekt en dan jouw favorite artiest hebt gevonden kun je naar rechts vegen en dan worden alle nummers van die artiest afgespeeld. Zo ook voor album, afspeellijst, etc.Amps schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:16:
[...]
Vegen naar links of rechts is gewoon volgende/vorige nummer afspelen.
Voorbeeld bij album:

[ Voor 15% gewijzigd door Toppertje op 02-09-2010 13:37 ]
edit: holy cow, hoe kan je die pics resizen? 
Nieuwe firmware dus:

Let ook op de Wifi indicator bovenaan die nu de sterkte weergeeft, wel handig!
Nieuwe firmware dus:

Let ook op de Wifi indicator bovenaan die nu de sterkte weergeeft, wel handig!
[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 02-09-2010 13:39 ]
Dit heb je niet met Kies geupdat denk ik??
Die Wifi indicator is inderdaad handig, dat zit nog niet in mijn software
En die software update, is die provider gebonden, of is dat ook iets nieuws??
@Chris.nl: Waar heb jij die Samsung Widget SDK vandaan geplukt?? ik krijg hem niet te pakken op geen van alle samsung site's.
Die Wifi indicator is inderdaad handig, dat zit nog niet in mijn software
@Chris.nl: Waar heb jij die Samsung Widget SDK vandaan geplukt?? ik krijg hem niet te pakken op geen van alle samsung site's.
[ Voor 24% gewijzigd door Toppertje op 02-09-2010 14:36 ]
Helemaal mee eens!Amps schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:16:
Ik ben zelf totaal geen voorstander van de resistive touchscreens zoals die op de Omnia II. Plastic krast te snel en resistive touchscreens zijn lang niet zo responsive. Het is wel leuk dat je met een pennetje kan tekenen, dat wel
[...]
[...]
Tis daarom dat ik als opvolger van de i8910HD, nu de Galaxy S met nòg groter scherm gebruik
Dat tekenen met een pennetje is mss wel leuk, maar in de praktijk gebruik je het nooit.
En nu maar hopen dat dat Samsung met een groot capacitive scherm met WindowsPhone7 komt.
De test versies op de aangepaste i8910HD zien er in ieder geval goed uit
Verwijderd
Misschien heb ik eea verkeerd begrepen maar ik heb nu JEE firmware en die moet toch te updaten zijn?
Als ik via Kies kijk wordt het wel aangeboden maar als ik het scherm open dan wordt er aangegeven dat er geen apparaten aangesloten zijn?
Als ik via Kies kijk wordt het wel aangeboden maar als ik het scherm open dan wordt er aangegeven dat er geen apparaten aangesloten zijn?
Volgens mij is dat idd de officiele firmware via KIES.Toppertje19 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:13:
Die Wifi indicator is inderdaad handig, dat zit nog niet in mijn software![]()
*kuch* De SDK is hier te vinden? Zelf werkelijk zoeken is geapprecieerd hier op GoT.
Ik heb zelf ook de i8910 HD gehad, maar ik moet zeggen dat die touch screen hem ook niet helemaal is. De touch screen is wel responsive, maar helemaal niet accuraat. De touch screen van de S8500 is daarentegen veel en veel accurater dan de i8910 HD.catt4u schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:40:
[...]
Helemaal mee eens!
Tis daarom dat ik als opvolger van de i8910HD, nu de Galaxy S met nòg groter scherm gebruik![]()
Dat tekenen met een pennetje is mss wel leuk, maar in de praktijk gebruik je het nooit.
En nu maar hopen dat dat Samsung met een groot capacitive scherm met WindowsPhone7 komt.
De test versies op de aangepaste i8910HD zien er in ieder geval goed uit
Natuurlijk heb ik daarop gezocht, ik kom dan uiteindelijk hier terecht.Amps schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:58:
[...]
*kuch* De SDK is hier te vinden? Zelf werkelijk zoeken is geapprecieerd hier op GoT.
[...]
Dan staat op die pagina het volgende:
Dus ik op google zoeken naar Eclipse IDE for Jave EE Developers, dat download ik dan, maar dat wil vervolgens niet installeren. Hoe kan ik dan invoeren dat ik dat wil downloaden?To install the Samsung Mobile Widget SDK, select Install New Software in Eclipse IDE for Java EE Developers or Eclipse IDE for Java Developers, and create a new update site with the following URL: http://widget.samsungmobile.com/sdk/
Edit: Blijkbaar had ik ook nog een Java SE Development Kit (JDK) nodig, helaas werkt het nu nog niet, wel een klein stapje verder.
[ Voor 6% gewijzigd door Toppertje op 02-09-2010 16:31 ]
Installation Instructions
The SDK is built as a set of plugins for Eclipse. This makes it very handy if you have a current Eclipse installation. You just need to Install New Software as outlined above. If you don't have Eclipse installed, follow these steps: 1. Download Java 1.6 from http://java.com 2. Download Eclipse IDE for Java Developers from http://www.eclipse.org/downloads/ 3. Start Eclipse 4. Go to Help > Install New Software ... 5. Add an update site to: http://widget.samsungmobile.com/sdk/ 6. Go through the install steps. The installation steps are detailed in the Samsung Mobile Widget Development Guide that you can download above.
Waar je dat hebt gevonden, geen idee. Maar in ieder geval hartelijk dank!!
Na veel gerotzooi met 32 bit java versie en 64 bits eclipse kwam ik er dus achter dat dat perse hetzelfde moest zijn en dat ik java dan weer op een aparte locatie moest downloaden. maar het is gelukt. Bedankt!
Na veel gerotzooi met 32 bit java versie en 64 bits eclipse kwam ik er dus achter dat dat perse hetzelfde moest zijn en dat ik java dan weer op een aparte locatie moest downloaden. maar het is gelukt. Bedankt!
yup nieuwe firmware beschikbaar via KIES. straks even erop zetten.
DBTJH3
DBTJH3
Jep ik was al bezig met updaten, inmiddels al 5 keer hersteld. Het gaat dus weer als vanouds.c4coupe schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:56:
yup nieuwe firmware beschikbaar via KIES. straks even erop zetten.
DBTJH3
Edit: Na een half uurtje eindelijk gelukt.
[ Voor 7% gewijzigd door Toppertje op 02-09-2010 18:50 ]
Voor degene die al de JH3 firmware op hun Wave hebben geflasht heb ik even een vraagje.
Op andere fora word gemeld dat de JH1 en JH3 firmwares een slechtere browser hebben, oa het in en uitzoomen zou er lelijker uitzien (er zou geen smooth meer worden toegepast). Kan iemand ff testen of deze "bug" ook in de definitieve firmware zit die door Kies word aangeboden?
Op andere fora word gemeld dat de JH1 en JH3 firmwares een slechtere browser hebben, oa het in en uitzoomen zou er lelijker uitzien (er zou geen smooth meer worden toegepast). Kan iemand ff testen of deze "bug" ook in de definitieve firmware zit die door Kies word aangeboden?
Oh een nieuwe firmware update hoor ik al galmen!
Zal zo even kijken of ik hem ook binnen kan slepen. Als iemand verbeteringen/veranderingen in de firmware ziet, please do tell
Erg jammer dat Samsung niet zelf meteen een changelog bij geeft.. maarja..
Zal zo even kijken of ik hem ook binnen kan slepen. Als iemand verbeteringen/veranderingen in de firmware ziet, please do tell
Toch met Kies gedaan, jaToppertje19 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:13:
Die Wifi indicator is inderdaad handig, dat zit nog niet in mijn software![]()
Als ik het hier zo lees, ben ik precies een van de weinigen die probleemloos telkens al een firmware upgrade heeft kunnen doen. En draai op Windows 7 64 bits.
Betreffende die firmware: voor de rest nog niet echt veel ontdekt. Wel nog wat kleine UI tweaks zoals bv. in de browser: je scroll balkje rechts is niet meer wit maar het heeft een donker kleurtje, en is dus wat minder opvallend.
En als je op een koppeling duwde, kreeg die vroeger even een grijze achtergrond. Nu verschijnt er een rood lijntje onder, thats it.
edit:
@Prolution: Ja, ik merk ook dat er iets aangepast is aan het zoomen, kan alleen men vinger niet leggen op wát precies. In ieder geval: het lijkt toch wat stroever te gaan nu.
Maar lelijker ziet het er niet uit, vind ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Asgaro op 02-09-2010 20:19 ]
er wordt een changelog bijgehouden in het Bada topic.Amps schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:39:
Oh een nieuwe firmware update hoor ik al galmen!
ik probeer het zo compleet mogelijk te maken, dus als je iets nieuws in je telefoon ziet, en het staat nog niet in het lijstje, geef ff een reactie aldaar
Verwijderd
Mij is opgevallen dat met de nieuwe firmware het ontgrendelen niet meer gaat zoals voorheen. Voorheen was het zo dat als je 'Achtergrondverlichting aan' door een 'Willekeurige toets' hebt geselecteerd in Instellingen -> Algemeen -> Aanraken je de achtergrondverlichting aan kon zetten door de menu-toets in te drukken. Nu werkt dit niet meer met de menu-toets tenzij je hem gebruikt meteen nadat je de telefoon zelf hebt vergrendeld.
Is dit bij jullie nu ook zo?
Is dit bij jullie nu ook zo?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 23:47 ]
Je kunt het nog wel instellen via de weg die jij beschrijft:
Alleen vergrendeltoets of Willekeurige toets.
En bij mij werkt het ook gewoon.
Alleen vergrendeltoets of Willekeurige toets.
En bij mij werkt het ook gewoon.
[ Voor 14% gewijzigd door Toppertje op 02-09-2010 21:02 ]
Verwijderd
Ik heb zojuist Die Firmware upgrade geprobeert, me als gevolg dat mijn samsung niks meer doet
zelfs aansluiten op de computer met het kiesprogramma sluit hij ook niet meer aan
zal morgen trg brengen naar de winkel
en weliswaar ook een klacht neerleggen, ik vind dit gewoon niet kunnen
zelfs aansluiten op de computer met het kiesprogramma sluit hij ook niet meer aan
zal morgen trg brengen naar de winkel
en weliswaar ook een klacht neerleggen, ik vind dit gewoon niet kunnen
Verwijderd
Ik heb deze ook.
Hij herstart gwn constant als ik mijn pin ingeef.
En niets helpt. Iemand een oplossing?
jullie hebben beide geupdate naar nieuwe firmware via KIES en nu probleem met toestel? ( zoja slaag ik deze wel over amai
)
Verwijderd
ja idd, Zeker NIET UPDATEN naar die nieuwe firmware, sta blijkbaar totaal nog niet op puntc4coupe schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:48:
jullie hebben beide geupdate naar nieuwe firmware via KIES en nu probleem met toestel? ( zoja slaag ik deze wel over amai)
blijf bij de versie die stadaard op je Wave staat
Verwijderd
ik zou uw gsm gwn trg binnen brengen, denk dat het de beste oplossing is in deze situatieVerwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:43:
Ik heb deze ook.
en mss, ook klacht neerleggen fzo?
Verwijderd
Idd, da is via kies. Niet updaten. De mijne is nog geen maand oud. Ik ben benieuwt hoelang ik die kwijt ga zijn...
Verwijderd
van mij ook juist een maand oudVerwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:54:
Idd, da is via kies. Niet updaten. De mijne is nog geen maand oud. Ik ben benieuwt hoelang ik die kwijt ga zijn...
khoop ook idd dat ik hem niet te lang zal kwijt zijn
Verwijderd
Jah ik heb net men Wave ook geupdated, met als gevolg dat al mijn text in zwart staat en het niet meer kan lezen. Ook als ik aansluit met usb via kies dan herkent hij hem niet meer 
Kan iemand me helpen? Heeft iemand dit nog? Dit is echt irriterend.
EDIT: Gewoon uw telefoon resetten helpt blijkbaar
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 22:35 ]
Verwijderd
oe heb je hem gereset precies?Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:31:
Jah ik heb net men Wave ook geupdated, met als gevolg dat al mijn text in zwart staat en het niet meer kan lezen. Ook als ik aansluit met usb via kies dan herkent hij hem niet meer
Verwijderd
Een bepaalde nummer induwen op uw toetsenbord.
Maar daar geraken we niet.
dus voor ons helpt da ni
dus voor ons helpt da ni
Welke firmware betreft dit dan? Ik hoor daarboven de firmware "DBTJH3" maar ik krijg op mijn scherm de S8500XXJH3?
Best verwarrend dat jullie niet ff melden om welke firmware dit gaat.
Verwijderd
Damn...Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:52:
Een bepaalde nummer induwen op uw toetsenbord.
dus voor ons helpt da ni
zal dan tog maar morgen terug binnen brengen in de winkel...
kzal er niet meer aankomen, of straks telt me garantie niet meer
Verwijderd
die van september: S8500XXJH3/S8500ENJH2Amps schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:54:
Welke firmware betreft dit dan? Ik hoor daarboven de firmware "DBTJH3" maar ik krijg op mijn scherm de S8500XXJH3?
Verwijderd
het bada topic, als je informatie nodig hebt over je Wave, vind je hier terug
Het Bada topic [Deel 1]
Het Bada topic [Deel 1]
Verwijderd
Ja ik ga er ook nimeer aankomen.
Ik hoop dat da onder garantie valt.
Den 1ste keer dak mij eens nen dure gsm koop ipv ene van 160€
De volgende keer ga ik toch een 2 keer nadenken voor ik nen dure koop...
Ok bedankt voor het melden! Ik was namelijk aan het updaten (downloaden van binary files), maar heb hem nu dus gestaakt!
Ik ben benieuwd wat Samsung hierop te zeggen heeft.
Ik ben benieuwd wat Samsung hierop te zeggen heeft.
ik heb 1 van duitsland ingevoerd. misschien dat de reden dat ik andere nummer heb?Amps schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:54:
Verwijderd
denk wel dat het onder garantie valt, want de fout ligt bij Samsung zelf dus, we kunnen er zelf niks aandoenVerwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:03:
Ja ik ga er ook nimeer aankomen.
firmware updates via kies zijn onder garantie. via multiloader niet. hoe ze hierachter komen weet ik niet, daar je toestel toch niks meer doet...Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:07:
[...]
denk wel dat het onder garantie valt, want de fout ligt bij Samsung zelf dus, we kunnen er zelf niks aandoen
Verwijderd
dan zit ik veiligc4coupe schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:09:
[...]
firmware updates via kies zijn onder garantie. via multiloader niet. hoe ze hierachter komen weet ik niet, daar je toestel toch niks meer doet...
Verwijderd
Ik ook. Tis via kies.
Dus da wil zeggen.
Een paar weken binne voor reparatie.
zou wel tof zijn moesten we gwn ne nieuwe krijgen xD
Dus da wil zeggen.
Verwijderd
Ik heb ook geen enkel probleem met het updaten van mijn wave. En ik draai ook Windows 7 64 bits.Asgaro schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:08:
[...]
Toch met Kies gedaan, ja
Als ik het hier zo lees, ben ik precies een van de weinigen die probleemloos telkens al een firmware upgrade heeft kunnen doen. En draai op Windows 7 64 bits.
Het zou wel handig zijn moest er een functie zijn om mijn email adres ergens te kunnen opslaan zodat ik dit kan gebruiken op het toetsenbord als ik aan het surfen ben. Ben het beu om telkens mijn email adres te typen.
Verwijderd
Ja iddVerwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:12:
Ik ook. Tis via kies.
Dus da wil zeggen.
da weetj tenminste zeker dat uw gsm zonder (normaal xP) problemen zou werken
Verwijderd
Kun je ook aangeven met welke versie van Kies je dit gedaan hebt?Asgaro schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:08:
[...]
Toch met Kies gedaan, ja
Met version 1.5.1.10074_2Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:01:
[...]
Kun je ook aangeven met welke versie van Kies je dit gedaan hebt?
De nieuwste dus, vermoed ik?
edit:
Ik heb zorg er wel voor dat Kies automatisch met admin rights opstart. Dus specifiek zo ingesteld via rechtermuisklik, etc.
Mss dat dit dus een verschil kan maken?
Oja, ik heb wel nog een issue: als ik mijn wave + usbkabel loskoppel van de computer, freezt deze voor enkele minuten soms
Maar tijdens het gebruik van Kies heb ik nog nooit problemen gehad.
[ Voor 15% gewijzigd door Asgaro op 03-09-2010 00:21 ]
Nou,ik ben ook de sigaar...
Via Kies geupdate, krijg nu een wit scherm met oranje text :
!!!!!!!!!!!!!!
FOTA Engine is not installed
Plz install below FOTA Eng.
(FOTA_ENGINE_VER_INFO_2.0)
!!!!!!!!!!!!!!
Nu ziet Kies mijn toestel niet meer,kan het toestel niet handmatig uitzetten of soft resetten.
De batterij er uithalen helpt ook niet...
Nou ,lekker dan...
!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!
Nu ziet Kies mijn toestel niet meer,kan het toestel niet handmatig uitzetten of soft resetten.
Nou ,lekker dan...
He wat jammer om dit allemaal te lezen
Blijkbaar hebben flink wat mensen zware pech...
Ik kan binnen de spelregels van GoT ook geen info of links gegeven om te helpen met briked waves.
Hopelijk wordt hier op pagina 134 van deze tread hartelijk om gelachen, maar vooralsnog lijkt bada voor veel tweakers een eersteklas frustratie. succes

Blijkbaar hebben flink wat mensen zware pech...
Ik kan binnen de spelregels van GoT ook geen info of links gegeven om te helpen met briked waves.
Hopelijk wordt hier op pagina 134 van deze tread hartelijk om gelachen, maar vooralsnog lijkt bada voor veel tweakers een eersteklas frustratie. succes
Ik snap het niet. Deze problemen met de firmware worden dus veroorzaakt door een fout tijdens het updaten van de firmware? Dus niet niet erna? Of verloopt de update gewoon goed en wanneer je het toestel opstart dan vertonen de errors?
Ik vind het zelf nog steeds onduidelijk hoe dit veroorzaakt wordt. Zoals ik het nu er op maak zijn er toch mensen die gewoon goed de firmware heeft kunnen updaten. Ik vind zelf dat men wat paniekerig in de ronte roept zonder concreet te vertellen wàt en hoe.
Ik vind het zelf nog steeds onduidelijk hoe dit veroorzaakt wordt. Zoals ik het nu er op maak zijn er toch mensen die gewoon goed de firmware heeft kunnen updaten. Ik vind zelf dat men wat paniekerig in de ronte roept zonder concreet te vertellen wàt en hoe.
Verwijderd
Ik snap het ook niet. Tot nu toe nul problemen met dit toestel, buiten de gebruikelijke akkefietjes. Upgrades steeds zonder problemen. Ook nu. Enige is het irritante trage opstarten van Kies. Verder (voorlopig) niets dan goed over deze Wave. Maar misschien heb ik volgende week een heel ander verhaal te vertellen. Heb deze Wave ongeveer twee maand in bezit.
Verwijderd
hallo,
Ik heb wat problemen met Google Agenda. Niet alle items worden in mijn Wave Agenda weergegeven als hij gesynct heeft. Heel vreemd allemaal, via de Google help site ben ik ook niet echt wijzer geworden.
Kan iemand mij helpen??? Voor de rest prachtig toestel.
Ik heb wat problemen met Google Agenda. Niet alle items worden in mijn Wave Agenda weergegeven als hij gesynct heeft. Heel vreemd allemaal, via de Google help site ben ik ook niet echt wijzer geworden.
Kan iemand mij helpen??? Voor de rest prachtig toestel.
Verwijderd
gisteren upgrade gedaan naar XXJH3 via Kies
vlekkeloos verlopen
enkele interessante nieuwigheden:
- wifi signaal sterkte icoon
- sms en email berichttonen kunnen apart worden geregeld
...
youtube filmpjes blijven bij mij echter een probleem, via wifi geen probleem maar via 3G enkel melding "probeer opnieuw" als ik een filmpje wil starten.
vlekkeloos verlopen
...
youtube filmpjes blijven bij mij echter een probleem, via wifi geen probleem maar via 3G enkel melding "probeer opnieuw" als ik een filmpje wil starten.
Ik heb eergisteren een firmware update gedaan van mijn mobiel. Toen stond de klok een uur terug. deze heb ik handmatig aangepast en toen het vinkje weer aangevinkt van automatisch aanpassen.
Op mijn display staat de tijd nu gewoon goed, alleen bij email en sms staat deze nog steeds een uur te vroeg. Wat hier aan te doen?
Op mijn display staat de tijd nu gewoon goed, alleen bij email en sms staat deze nog steeds een uur te vroeg. Wat hier aan te doen?
GMT zone aanpassen en auto. tijd uitzetten dacht ik.Gynnad schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:03:
Ik heb eergisteren een firmware update gedaan van mijn mobiel. Toen stond de klok een uur terug. deze heb ik handmatig aangepast en toen het vinkje weer aangevinkt van automatisch aanpassen.
Hier probleemloze update! (tot nu toe, kan in ieder geval weer bellen)
vooral handig dat je apart berichttoon voor sms en email kan instellen. Wordt ik tenminste niet meer wakker als ik 's nachte 10 mailtjes van marktplaats krijg (uur of 4 vaak) en ik mn geluid niet op stil heb gezet...
edit: er zijn meer instellingen bij mail bijgekomen. ook de kleur van de mail is veranderd
vooral handig dat je apart berichttoon voor sms en email kan instellen. Wordt ik tenminste niet meer wakker als ik 's nachte 10 mailtjes van marktplaats krijg (uur of 4 vaak) en ik mn geluid niet op stil heb gezet...
edit: er zijn meer instellingen bij mail bijgekomen. ook de kleur van de mail is veranderd
[ Voor 14% gewijzigd door pwlekkerkerk op 03-09-2010 12:00 ]
Beetje late reactie van me...
Hier en hier kan je, in dat geval, nog wat meer info vinden...
Suc7!
Maar dit was je inmiddels blijkbaar al gelukt.Toppertje19 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:13:
Wellicht krijg je straks nog vragen over de werking van het programma...Toppertje19 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:50:
Hier en hier kan je, in dat geval, nog wat meer info vinden...
Suc7!
Ik zal vanavond eens kijken of ik de update kan draaien. Tot nu toe heb ik gek genoeg ook niet zoveel problemen als het gros op dit forum.
Binnenkort maar eens een lijst opstellen van known issues zodat beginners niet dezelfde fout zullen maken (en de zoekoptie van tweakers niet snappen).
Enkele voorbeelden:
Koptelefoon werkt niet.
Kies kan toestel niet vinden.
Internet browser vind ik niet fijn, ik wil Opera gebruiken
Waarom zijn er zo weinig applicaties voor Bada
Binnenkort maar eens een lijst opstellen van known issues zodat beginners niet dezelfde fout zullen maken (en de zoekoptie van tweakers niet snappen).
Enkele voorbeelden:
Koptelefoon werkt niet.
Kies kan toestel niet vinden.
Internet browser vind ik niet fijn, ik wil Opera gebruiken
Waarom zijn er zo weinig applicaties voor Bada
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik heb toch maar mijn firmware geupdate en het is spoedig verlopen. Alleen heb ik nu net als een andere member zwarte tekst... op een zwarte achtergrond. Ook heb ik groene letters op de toetsen in het toetsenbordje. De firmware release heeft waarschijnlijk bij default bugs in zich.
Ook geeft mijn toestel constant de volgende melding: "Schakel pakketgegevens in om gegevensservice te activeren. Instellingen wijzigen?". Nee, dat wil ik niet, dus ik tik "Nee" aan. Na een seconde krijg ik die pop-up weer -.- En dat herhaalt zich in het oneindige tot ik op "Ja" klik en pakketgegevens aanzet. Ik wil mijn damn pakketgegevens niet gebruiken!
Edit: Een softreset (reboot) helpt met het probleem met zwarte letters op een zwart achtergrond!
Ook geeft mijn toestel constant de volgende melding: "Schakel pakketgegevens in om gegevensservice te activeren. Instellingen wijzigen?". Nee, dat wil ik niet, dus ik tik "Nee" aan. Na een seconde krijg ik die pop-up weer -.- En dat herhaalt zich in het oneindige tot ik op "Ja" klik en pakketgegevens aanzet. Ik wil mijn damn pakketgegevens niet gebruiken!
Edit: Een softreset (reboot) helpt met het probleem met zwarte letters op een zwart achtergrond!
[ Voor 7% gewijzigd door Amps op 03-09-2010 13:12 ]
@Amps, aanrader om te updaten, of beter nog maar even te wachten?
@c4coupe helaas werkt dat nog steeds niet voor de tijd van mijn smsjes en email..
@c4coupe helaas werkt dat nog steeds niet voor de tijd van mijn smsjes en email..
Het enige probleem wat ik nu heb is wat daarboven staat omschreven (pakketgegevens). Ik heb op het moment de pop-up wel weg gekregen, maar hij komt zo nu en dan weer terug.Gynnad schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:40:
@Amps, aanrader om te updaten, of beter nog maar even te wachten?
Het toestel schijnt wel wat sneller te zijn en er zijn enkele features toegevoegd. Het geheugenprobleem (onvoldoende geheugen, verwijder een aantal items) schijnt ook verholpen te zijn.
Als je pakketgegevens sowieso aan hebt staan dan zou ik gewoon gaan updaten (ik heb de update uitgevoerd op een Windows 7 64bits PC met de laatste KIES).
Overall ben ik tevreden met update
Ik heb er gewoon internet bij, dus heb mijn pakketgegevens aanstaan!Amps schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:01:
[...]
Het enige probleem wat ik nu heb is wat daarboven staat omschreven (pakketgegevens). Ik heb op het moment de pop-up wel weg gekregen, maar hij komt zo nu en dan weer terug.
Het toestel schijnt wel wat sneller te zijn en er zijn enkele features toegevoegd. Het geheugenprobleem (onvoldoende geheugen, verwijder een aantal items) schijnt ook verholpen te zijn.
Als je pakketgegevens sowieso aan hebt staan dan zou ik gewoon gaan updaten (ik heb de update uitgevoerd op een Windows 7 64bits PC met de laatste KIES).
Overall ben ik tevreden met update
Als ik dadelijk thuis ben zal ik hem eens gaan updaten
Houd iedereen die zijn toestel update er wel rekening mee om de standaard lettertype in te stellen, ik kan me best voorstellen dat het zwarte letter verhaal daarmee te maken heeft.
Dus Samsung Font dient dan ingesteld te worden. Dit is bij custom firmwares noodzakelijk geweest en wellicht ook wel voor de officiële.
Ben benieuwd of het daarmee te maken heeft. Ik zal het in ieder geval mijn standaard theme ook voor de zekerheid instellen vanavond
(je werkt tenslotte met Kies dus voorzichtheid is geboden
)
Dus Samsung Font dient dan ingesteld te worden. Dit is bij custom firmwares noodzakelijk geweest en wellicht ook wel voor de officiële.
Ben benieuwd of het daarmee te maken heeft. Ik zal het in ieder geval mijn standaard theme ook voor de zekerheid instellen vanavond
(je werkt tenslotte met Kies dus voorzichtheid is geboden
let me know Gynnad. ik twijfel nog sterk door deze geruchten nu.
Kan misschien beter maand wachten dan.
@ kwistum
"Internet browser vind ik niet fijn, ik wil Opera gebruiken"
Kan je die opera als standaard zetten dan?
ik krijg nu regelmatig de melding, geen reactie als ik naar m.facebook.com ga, en andere site's ook. als ik dan opera mini gebruik ( die bij games en meer staat ) werkt dit onmiddelijk.
dus ik denk een probleem met de dolphin browser....
grtz Kristof
Kan misschien beter maand wachten dan.
@ kwistum
ik krijg nu regelmatig de melding, geen reactie als ik naar m.facebook.com ga, en andere site's ook. als ik dan opera mini gebruik ( die bij games en meer staat ) werkt dit onmiddelijk.
dus ik denk een probleem met de dolphin browser....
grtz Kristof
Ik had gewoon de standaard lettertype en kreeg aanvankelijk ook zwart op zwart. Een simpele soft reset werkte.Kiswum schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:34:
Houd iedereen die zijn toestel update er wel rekening mee om de standaard lettertype in te stellen, ik kan me best voorstellen dat het zwarte letter verhaal daarmee te maken heeft.
Verwijderd
Ik heb deze problemen ook. Ik heb een reset uitgevoerd en het gpc uitgeschakeld vanwege de constante meldingen van Pakketgegevens.
De update heeft wel veel voordelen.
De muziekplayer staat automatisch ingesteld op 5.1 en foto's kijken gaat stukken sneller.
Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Hoop overigens wel dat er een snelle update achteraan komt die de ontstane problemen oplost.
De muziekplayer staat automatisch ingesteld op 5.1 en foto's kijken gaat stukken sneller.
Hoop overigens wel dat er een snelle update achteraan komt die de ontstane problemen oplost.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 16:04 ]
Dit had ik ook, de batterij eruithalen en lezen wat Kies zegt, je moet hem in herstelmodus zetten, (Aan/Uit/einde, volume omlaag en camera knop) ingedrukt houden en dan komt er Downlaod mode te staan, weer aan de PC hangen en verder gaan met updaten.jcm800 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 01:32:
Nou,ik ben ook de sigaar...
!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!
Nou ,lekker dan...
Ook voor de andere mensen met de Wave met firmware updaten problemen (dus niet als het al gelukt is en dan fouten hebben) probeer eerst te herstellen. Nog een Tip: Lezen wat Kies zegt, en niet klakkeloos op volgende drukken, toen ik mijn firmware voor het eerst probeerde te updaten drukte ik ook klakkeloos op volgende met als gevolg dat ik helemaal in paniek achter mijn pc zat de winkel te bellen, onder het bellen zag ik de herstelmodus en daarna is het gewoon goed gegaan.
Mijn muziekspeler kan inmiddels niet meer op 5.1.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:02:
Ik heb deze problemen ook. Ik heb een reset uitgevoerd en het gpc uitgeschakeld vanwege de constante meldingen van Pakketgegevens.
Melding: 5.1-Kanaals kan alleen worden geactiveerd wanneer geluidseffecten zijn uitgeschakeld.
Foto's browsen gaat inderdaad wel lekker snel!
Helemaal mee eens.Toppertje19 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:17:
[...]
Nog een Tip: Lezen wat Kies zegt, en niet klakkeloos op volgende drukken, toen ik mijn firmware voor het eerst probeerde te updaten drukte ik ook klakkeloos op volgende met als gevolg dat ik helemaal in paniek achter mijn pc zat de winkel te bellen, onder het bellen zag ik de herstelmodus en daarna is het gewoon goed gegaan.
Ik snapte ook geen ene reet meer van wat er aan de hand was. Iedereen zat een beetje als kip zonder kop te roepen dat je de firmware niet moet upgraden of wat dan ook.
---
Heeft iemand ervaring met contacten syncen met Outlook? Dit is de eerste keer dat ik Outlook sync probeer, maar snap het nog niet helemaal
Ik wil mijn contacten op Outlook krijgen (en dan vanuit Outlook weer op een iPod Touch). Ik heb mijn contacten gesynct via KIES (telefoon geconnect en rechtsboven muis over telefoontje gehouden en contact sync met outlook geselecteerd). Het balkje ging laden en wanneer hij klaar was gaf hij een melding dat het voltooid was.
Vervolgens heb ik Outlook geopend en heb ff rond geklikt maar er stonden geen contactgegevens erop o.o . Wordt er in principe een outlook bestand aangemaakt met alle contactgegevens? Zo ja, kan je dat bestandje gewoon op een andere PC zetten en dat op een andere PC gebruiken (lijkt me wel dan). Zo ja, hoe?
Was niet echt een "business" user op het gebied van het syncen van agenda/contacten/berichten. Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen zal fijn zijn
Sorry, de eerste keer dat ik het net probeerde ging het in één keer goed
.
Verwijderd
Ik weet heel aardig van de hoed en de rand van computers en telefoons. Ik heb heel wat keren de firmware ge-üpdate van Nokia's en LG's. Stuk voor stuk probleemloos en met - bijvoorbeeld - een Nokia 5800 op de OTA-manier via WiFi.
Toen ik echter de Wave zo'n anderhalve maand geleden voor 't eerst aan Kies hing om de firmware te updaten, ging het meteen mis. De update kwam tot een procent of 80, bleef daar een tijdlang op staan en vervolgens kwamen twee foutmeldingen. Na even ,,Googlen" kwam ik de inmiddels bekende toetsencombinatie tegen voor de Download Mode, maar een iets minder ervaren gebruiker zit meteen met de handen in het haar en mogelijk met een ,,brick", die hij niet meer aan de praat krijgt.
Hier wordt nogal eens vergeten, dat het feit dat je hier op dit forum actief bent ook impliceert dat je er in principe iets meer kijk op hebt dan de eigenaar die z'n Wave nietsvermoedend aan Kies hangt voor een update en vervolgens met 300 dode Euro's in z'n hand zit.
Ik had meteen zo de balen van die eerste mislukking, dat hij inmiddels nog steeds op de firmware van toen draait. Motto: Don't fix if it ain't broken.
Toen ik echter de Wave zo'n anderhalve maand geleden voor 't eerst aan Kies hing om de firmware te updaten, ging het meteen mis. De update kwam tot een procent of 80, bleef daar een tijdlang op staan en vervolgens kwamen twee foutmeldingen. Na even ,,Googlen" kwam ik de inmiddels bekende toetsencombinatie tegen voor de Download Mode, maar een iets minder ervaren gebruiker zit meteen met de handen in het haar en mogelijk met een ,,brick", die hij niet meer aan de praat krijgt.
Hier wordt nogal eens vergeten, dat het feit dat je hier op dit forum actief bent ook impliceert dat je er in principe iets meer kijk op hebt dan de eigenaar die z'n Wave nietsvermoedend aan Kies hangt voor een update en vervolgens met 300 dode Euro's in z'n hand zit.
Ik had meteen zo de balen van die eerste mislukking, dat hij inmiddels nog steeds op de firmware van toen draait. Motto: Don't fix if it ain't broken.
@ Toppertje 19 :
Ik kom wel in Download mode op mijn toestel maar Kies ziet mijn toestel niet meer,geeft aan :apparaat aansluiten,even wachten.
Ik snap `t niet ,de vorige update ging vlekkeloos...
Kies gaf alleen aan dat ik kon voltooien,ik kon geen stap meer terug...Toppertje19 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:17:
[...]
Dit had ik ook, de batterij eruithalen en lezen wat Kies zegt, je moet hem in herstelmodus zetten, (Aan/Uit/einde, volume omlaag en camera knop) ingedrukt houden en dan komt er Downlaod mode te staan, weer aan de PC hangen en verder gaan met updaten.
Ook voor de andere mensen met de Wave met firmware updaten problemen (dus niet als het al gelukt is en dan fouten hebben) probeer eerst te herstellen. Nog een Tip: Lezen wat Kies zegt, en niet klakkeloos op volgende drukken, toen ik mijn firmware voor het eerst probeerde te updaten drukte ik ook klakkeloos op volgende met als gevolg dat ik helemaal in paniek achter mijn pc zat de winkel te bellen, onder het bellen zag ik de herstelmodus en daarna is het gewoon goed gegaan.
Ik kom wel in Download mode op mijn toestel maar Kies ziet mijn toestel niet meer,geeft aan :apparaat aansluiten,even wachten.
Ik snap `t niet ,de vorige update ging vlekkeloos...
Verwijderd
Ik heb gisteren wel proberen te updaten met de nieuwe FW melding maar me batterij was niet vol genoeg. Dus meldde ik af en in de hoop dat het vandaag vlekkeloos door kan gaan ,met een volle accu.
Maar vreemd genoeg krijg ik geen upgrade popup meer ..Probeer ik handmatig toch nog op te klikken bij upgrade ,en de CTR-ALT-U-P manier.
Maar helaas geen reactie van de JH3.
Kies zeg nu dat er al een laatste versie is,Terwijl het gewoon JF8 is gebleven.
Iemand die mij kan helpen om de updatemelding weer te laten opblinken op Kies_1.5.1.10062_42_2 ?
Maar vreemd genoeg krijg ik geen upgrade popup meer ..Probeer ik handmatig toch nog op te klikken bij upgrade ,en de CTR-ALT-U-P manier.
Iemand die mij kan helpen om de updatemelding weer te laten opblinken op Kies_1.5.1.10062_42_2 ?
Verwijderd
Bij het aanmelden op het internet via wifi geeft hij geheugen vol aan.Hoe kan ik dit oplossen.dit is voor de samsung wave s8500
Volgens mij bedoel je mijc4coupe schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:35:
@ kwistum
Nee naar mijn weten kun je deze niet als standaard instellen, hierdoor wel lastig als je links wilt openen in een andere browser.
Het nadeel van Dolphin is dan wel weer dat je in ieder geval geen bookmarks kunt backupen.
Wat heb je zelf gedaan om dit op te lossen? Heb je o.a. de laatste 2 pagina's van dit topic gelezen?Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:03:
Bij het aanmelden op het internet via wifi geeft hij geheugen vol aan.Hoe kan ik dit oplossen.dit is voor de samsung wave s8500
Iets meer info vanuit jezelf wordt wel op prijs gesteld.
Eindelijk is het ze gelukt, sms en email tonen een ander geluidVerwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:14:
gisteren upgrade gedaan naar XXJH3 via Kies
vlekkeloos verlopen
...
You tube filmpjes, daar heb ik verschillende odes aan gebracht, wellicht heb je wat aan mijn info via het zoekvenster, waarschijnlijk ligt het aan je provider of aan de instellingen van je browser. Met name flash inschakelen helpt vaak.
Heb je dit al geprobeerd, zie het stukje van het register?Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:47:
Ik heb gisteren wel proberen te updaten met de nieuwe FW melding maar me batterij was niet vol genoeg. Dus meldde ik af en in de hoop dat het vandaag vlekkeloos door kan gaan ,met een volle accu.
maak wel even een backup van de locatie van het register, als je nooit in het register hebt gewerkt, laat het dan aan iemand over die er veel vanaf weet.
Kiswum in "Samsung Wave S8500"
Verwijderd
Bedank voor je response ,Maar dat register gaat echt boven me pet,jammer me kans gemist wachten op volgende FW melding maar
@jaytang
Zorg dat je de laatste versie van KIES hebt (die heb je op het moment niet).
Zorg dat je de laatste versie van KIES hebt (die heb je op het moment niet).
Verwijderd
@Amps
Goed ik heb de laatste versie van Kies geupgrade. Jammer genoeg zie ik wederom geen FWupdate voor JH3
Test mode kunnen activeren,zie geen pop up van de FW komen
Goed ik heb de laatste versie van Kies geupgrade. Jammer genoeg zie ik wederom geen FWupdate voor JH3
Test mode kunnen activeren,zie geen pop up van de FW komen
Ok dan lag dat probleem dus niet bij de lettertype, maar dan moet je dus altijd een soft reset uitvoeren na een update.Amps schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:52:
[...]
Ik had gewoon de standaard lettertype en kreeg aanvankelijk ook zwart op zwart. Een simpele soft reset werkte.
Op dit moment probeer ik mijn toestel voor de verandering via Kies te updaten, Kies geeft bij mij niet aan dat er een update van mijn telefoon is.
Als ik zo de changelog van de JH3 bekijk dan is er geen verschil met JH1.
Ik kan ook sms en e-mail tonen instellen.
out of memory heb ik in heel augustus niet gemerkt met JH1.
Het enige wat ik heb is dat het toestel af en toe reset als deze out of memory is, dus bij grote sites of grote flash applicaties.
Ik heb nog geen harde reset uitgevoerd, maar het is goed mogelijk dat dat de oplossing is voor mij.
FYI
Vanmorgen wilde KIES zich updaten naar 1.5.1.10074.45 toen ik via KIES naar de App store wilde.
Het update proces gaat rete traag en ik vermoed dat KIES het probeerd via 3G via mijn toestel ofzo???
Update: Omdat het zo traag ging en steeds meldingen kreeg dat er geen internetverbinding beschikbaar is (Die er zeker wel is), heb ik de update even afgebroken en mijn toestel van mijn systeem afgekoppeld en Kies opnieuw gestart voor updaten. Nou dat maakt dus geen verschil. Maar even zoeken naar een redistrib versie van KIES nieuwe versie. Wat een drama.....
Update2: De nieuwe versie is gewoon te downloaden vanaf de Samsung website. Wel wat groter, maar een stuk sneller
Vanmorgen wilde KIES zich updaten naar 1.5.1.10074.45 toen ik via KIES naar de App store wilde.
Het update proces gaat rete traag en ik vermoed dat KIES het probeerd via 3G via mijn toestel ofzo???
Update: Omdat het zo traag ging en steeds meldingen kreeg dat er geen internetverbinding beschikbaar is (Die er zeker wel is), heb ik de update even afgebroken en mijn toestel van mijn systeem afgekoppeld en Kies opnieuw gestart voor updaten. Nou dat maakt dus geen verschil. Maar even zoeken naar een redistrib versie van KIES nieuwe versie. Wat een drama.....
Update2: De nieuwe versie is gewoon te downloaden vanaf de Samsung website. Wel wat groter, maar een stuk sneller
[ Voor 57% gewijzigd door DEVegg op 04-09-2010 09:49 ]
EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp
Door al die problemen met firmware updates zit ik gewoon nog steeds op de originele firmware, en je weet wat ze zeggen: als het werkt waarom zou ik er dan aanzitten?
met mn pc of laptop loop ik wel altijd te klooien, maar dan moet ik in het ergste geval opnieuw windows/linux installen als ik echt te ver ben gegaan. Zo'n telefoon is voor mij echter veel geslotener en als ik dan die verhalen hoor over telefoons die teruggebracht moeten worden dan hou ik het voorlopig wel bij de originele firmware.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet ga updaten mocht Kies wel ooit 'veilig' worden
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet ga updaten mocht Kies wel ooit 'veilig' worden
Gamen op een laptop is best ok .... echt
'k Gebruik 5.1-kanaals zelf niet, en weet ook niet of je voorheen wel met geluidseffecten 5.1 kon gebruiken.Toppertje19 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:34:
Mijn muziekspeler kan inmiddels niet meer op 5.1.
Melding: 5.1-Kanaals kan alleen worden geactiveerd wanneer geluidseffecten zijn uitgeschakeld.
Maar als ik die melding zo lees dan zou ik denken dat je je equalizer op normaal moet zetten om 5.1 te kunnen gebruiken.
Inderdaad, ik heb eigenlijk ook geen verschil gemerkt toen ik van JH1 naar JH3 ging.Kiswum schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 08:05:
Als ik zo de changelog van de JH3 bekijk dan is er geen verschil met JH1.
Wellicht zijn we met z'n alleen een beetje doorgeschoten met het firmware updaten
Ik kan me indenken dat er een goede reden is om te updaten vanaf een oude firmware, ivm een bugfix of bijvoorbeeld het kunnen instellen van een aparte berichttoon voor email & max 10mb (ipv 5mb) per mail (vind ik echt een verbetering.) Maar hpahpa heeft ook zeker een punt: Don't fix if it ain't broken.
[ Voor 43% gewijzigd door Chris.nl op 04-09-2010 11:35 ]
Klopt inderdaad, maar voorheen maakte dit dus niet uit of het op normaal stond of op iets anders.Chris.nl schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:03:
[...]
'k Gebruik 5.1-kanaals zelf niet, en weet ook niet of je voorheen wel met geluidseffecten 5.1 kon gebruiken.
Maar als ik die melding zo lees dan zou ik denken dat je je equalizer op normaal moet zetten om 5.1 te kunnen gebruiken.
[...]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een probleem met de samsung wave, heb tussen de reacties hier dit probleem nog niet echt naar voor zien komen dus hopelijk hebben jullie misschien een oplossing voor mij.
Als ik via het toestel de Samsung Apps wil bekijken wilt deze niet opstarten, kan alleen apps via KIES installeren. Heb een firmware update geprobeerd en alle soorten resetten maar niets wil baten. Ook via google geen resultaten hierop gevonden
Iemand hier misschien een oplossing voor?
bvd
Ik heb een probleem met de samsung wave, heb tussen de reacties hier dit probleem nog niet echt naar voor zien komen dus hopelijk hebben jullie misschien een oplossing voor mij.
Als ik via het toestel de Samsung Apps wil bekijken wilt deze niet opstarten, kan alleen apps via KIES installeren. Heb een firmware update geprobeerd en alle soorten resetten maar niets wil baten. Ook via google geen resultaten hierop gevonden
Iemand hier misschien een oplossing voor?
bvd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 12:56 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb mijn Wave geupdate en alles ging goed en netjes afgerond. Na het updaten start mijn toestel zich zelf op, pincode intoetsen, 1 sec. op het bureaublad en hij start opnieuw op.
Wat heb ik fout gedaan omdat bij vele het gewoon gelukt is.
Ik heb nu Samsung gemaild en nu maar wachten wat zij zeggen.
Dit valt toch binnen de gerantie of ben ik het nu gewoon kwijt.
Wel een heel mooi toestel, hiervoor de i9810 gehad en was zeer tevreden.
Denk dat ik voortaan Samsung neemt.
Alvast bedankt.
Ik heb mijn Wave geupdate en alles ging goed en netjes afgerond. Na het updaten start mijn toestel zich zelf op, pincode intoetsen, 1 sec. op het bureaublad en hij start opnieuw op.
Alvast bedankt.
Het lijkt alsof mijn Wave nu veel sneller oplaadt sinds die nieuwe firmware.
Iemand anders die ook deze ervaringen heeft? Ofwel is het placebo effect.
Iemand anders die ook deze ervaringen heeft? Ofwel is het placebo effect.
Verwijderd
Heb ook die indruk. Alles gaat (nog) een beetje vlugger en ook het touchscreen lijkt beter te reageren. Maar het kan inderdaad ook een "indruk" zijn. Alhoewel, na de laatste upgrade, eergisteren, en ondanks het feit dat blijkbaar bij velen er iets misliep, lijkt bij mijn Wave alles sindsdien nog veel smoother te verlopen.
Zoiets heb ik gehad toen ik van een custom firmware naar de originele Kies firmware ging. In mijn geval moest ik er weer een custom firmware opzetten en niet de originele.Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:27:
Hallo,
Alvast bedankt.
Als het goed is was er een toetsencombinatie om je toestel in herstel modus te zetten. Kijk even 1-2 pagina's terug.
edit: firmware update uitgevoerd, nou het was eerder een downgrade. Bij mij resette het toestel als ik Kies wilde opstarten (dus usb kabel eruit laten) en na een harde reset deed het toestel het weer.
Heb nu alleen nog problemen om de JH3 versie erop te zetten. De testmodes van Kies staat aan en ik gebruik versie *****74_45.
edit:
Inmiddels heb ik mijn register weer aangepast zodat ik alsnog de kiesversie firmware kan gaan gebruiken op mijn toestel.
Door deze aanpassing denkt Kies dat ik een zeer oude firmware heb waardoor ik mijn toestel als het goed is zonder problemen kan upgraden naar S8500XXJF8/S8500XENJF3 en/of S8500XXJH3/S8500XENJH2
[ Voor 26% gewijzigd door Kiswum op 04-09-2010 16:57 ]
Ik denk dat hij op ~35% zat als ik he= begon op te laden.Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:39:
Heb ook die indruk. Alles gaat (nog) een beetje vlugger en ook het touchscreen lijkt beter te reageren. Maar het kan inderdaad ook een "indruk" zijn. Alhoewel, na de laatste upgrade, eergisteren, en ondanks het feit dat blijkbaar bij velen er iets misliep, lijkt bij mijn Wave alles sindsdien nog veel smoother te verlopen.
En ~45 min later zat hij al op ~85%.
Als ik het mij allemaal goed herinner. Dus dit lijkt mij echt veel sneller dan vóór de upgrade.
Ik heb `m gisterenavond lang aan de usbkabel laten hangen in de hoop dat Kies hem op een gegeven moment toch zou herkennen.
Nu krijg ik het scherm -FOTA Engine not installed +/- 10 seconden te zien ,daarna gaat hij +/-10 seconden uit.(terwijl hij aan de usbkabel ligt dus)
Hierbij wordt het toestel behoorlijk warm...,warmer als normaal trouwens.
Als ik Download mode instel gaat hij in dezelfde frequentie aan/uit.
Bij verwijderen usbkabel reageert hij nergens meer op,hij blijft uit(of het scherm geeft niets weer...)
Het lijkt erop dat hij langzaam aan het overlijden is....
Nu krijg ik het scherm -FOTA Engine not installed +/- 10 seconden te zien ,daarna gaat hij +/-10 seconden uit.(terwijl hij aan de usbkabel ligt dus)
Bij verwijderen usbkabel reageert hij nergens meer op,hij blijft uit(of het scherm geeft niets weer...)
Is je accu al een keer verwijderd?jcm800 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:55:
Ik heb `m gisterenavond lang aan de usbkabel laten hangen in de hoop dat Kies hem op een gegeven moment toch zou herkennen.
Kun je een andere accu testen in een winkel?
Gaat het toestel nog wel aan?
Kun je een harde reset uitvoeren?
Je hebt verder gewoon garantie, je zou alleen het geen kwijt zijn wat je niet kon/hebt opgeslagen.
Er zijn meerdere toestel tot leven geroepen toen er gedacht werd dat niets meer kon helpen. De Wave is wat dat betreft tegen veel dingen bestand
Ja,accu is meerdere malen verwijderd, er een testen kan ik nog gaan doen...Kiswum schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:28:
[...]
Is je accu al een keer verwijderd?
Kun je een andere accu testen in een winkel?
Gaat het toestel nog wel aan?
Kun je een harde reset uitvoeren?
Je hebt verder gewoon garantie, je zou alleen het geen kwijt zijn wat je niet kon/hebt opgeslagen.
Er zijn meerdere toestel tot leven geroepen toen er gedacht werd dat niets meer kon helpen. De Wave is wat dat betreft tegen veel dingen bestand
Toestel gaat niet meer aan zonder usb-kabel (tenminste,het scherm blijft zwart.)
Ik krijg dus ook geen toetsen te zien om de harde reset code in te geven.
Ik woon in een klein dorp in de west betuwe dus premium points liggen niet naast de deur.
Gisteren kwam ik door Schiedam en Rotterdam voor mijn werk dus ben ik onder werktijd bij 2 P.points geweest.
Bij de ene in Schiedam stond een wachtrij en toen ik eenmaal aan de beurt was kreeg ik te horen dat het wel de hele middag kon duren voor hij evt. klaar zou zijn.Dus maar niet...
Bij de andere in Rotterdam was degene die dat soort reparaties uitvoerde naar een bruiloft dus dat ging ook niet door...
Beetje pech dus...
Verwijderd
@ Kiswum Ik ben er in ..de pad wat jij heb verwezen van KIES,Hoe wijzig je de register dan?,Gaat niet met backspace,Als het moeilijk is laat maar zitten dan.
Dit topic is gesloten.