Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 19:54
Chris.nl schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:20:
:) die bovenstaande screenshot.

In plaats van Mijn bestanden [afbeelding] ik moest lachen..
ja heb ik ook hoor :-)

als je lettertype aanpast staat het er zo :-)

laatst ook laten zien naar mijne maat. mijn tanden lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik krijg het toch niet voor elkaar...

Afbeeldingslocatie: http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/mijn%20tanden2.jpg

Maar goed, heeft wellicht met m'n firmware versie of de plaats van het icoon te maken.

'k Had binnenpret omdat ik visualiseerde dat er zo'n groot roze-playboy-konijn met een enorme hazelip op me afkomt, vlak voor me stil blijft staan en dan zegt: "Mijn tanden!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Oh my g** Amps, noob!
Sorry ik dacht: "oh jeej" die vraag van Palringo komt van een beginneling en zag later pas van wie het bericht af kwam. Ik moest bijna hardop lachen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Chris.nl schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:39:
Ik krijg het toch niet voor elkaar...

[afbeelding]

Maar goed, heeft wellicht met m'n firmware versie of de plaats van het icoon te maken.

'k Had binnenpret omdat ik visualiseerde dat er zo'n groot roze-playboy-konijn met een enorme hazelip op me afkomt, vlak voor me stil blijft staan en dan zegt: "Mijn tanden!"
dit is screen van mij, net genomen.
http://i814.photobucket.c...23b96016.jpg?t=1282589223

met het thema abstract neon.

[ Voor 3% gewijzigd door c4coupe op 23-08-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ff serieus.

'k Heb mijn best gedaan om een widget te fabriceren die in 1 klik tussen GPRS/3G kan schakelen, om accu te besparen. Maar dat gaat mij niet lukken, 'k heb geen api kunnen vinden die toegang geeft tot dat soort instellingen. Of die api is er wel, maar ik ben simpelweg niet technisch genoeg om dat voor elkaar te krijgen.

Daarnaast heb ik vrijwel het complete wave register afgespeurd op zoek naar een soort van time-out instelling voor die 10 seconden soft-reset. Ook dit niet kunnen vinden (al had ik er zelf geen last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Chris.nl schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:51:
ff serieus.

Daarnaast heb ik vrijwel het complete wave register afgespeurd op zoek naar een soort van time-out instelling voor die 10 seconden soft-reset. Ook dit niet kunnen vinden (al had ik er zelf geen last van).
spijtig

in ieder geval hartelijk dank om dit toch uit te pluizen. Hopen dat samsung dit wegwerkt met firmware update ooit eens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nou, ik heb inmiddels het mijn bestanden icoon op verschillende plekken in het menu gezet (langs de rand en in het midden) maar verder als mijn...standen komt ie echt niet bij mij.
Misschien dat dit komt door m'n JH1 firmware. Bada v 1.0.2.

Dus geniet van je...tanden zolang het kan, als Kies over een klein maandje ook Bada v 1.0.2 uitpoept is het wellicht gedaan met die pret...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
ja, daar lig ik nu niet van wakker in elk geval. Denk zelf dat dit zo was met mijn samsung star.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c4coupe schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:56:
[...]

heb jij geen IM icoon dat palringo opstart ?
Blijkbaar niet dus.
Kiswum schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:46:
Oh my g** Amps, noob!
Sorry ik dacht: "oh jeej" die vraag van Palringo komt van een beginneling en zag later pas van wie het bericht af kwam. Ik moest bijna hardop lachen.
Ja, ik weet wel wat het icoontje van "IM" is, echter is dit niet gelinkt met Palringo. Vandaar ook de verwarring.

Om alles nog ff op een rijtje te zetten:
MichaelPB schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:36:
[...]
Bij is de IM app vervangen door Palringo. Start je IM eens gewoon op? Misschien heb jij m daar nu ook?
Nee, Palringo staat er niet bij.

Hoe dan ook, onder IM staat Palringo niet. Als ik IM open, krijg ik de normale opties van WLM, Yahoo messenger & Google Talk.

Edit: Over de "Mijn...tanden" verhaal.

Met de XXJF8 firmware krijg ik bij Cool jazz "Mijn...tanden", Rosemary "Mijn bestanden" en met de Samsung font krijg ik ook gewoon "Mijn bestanden" te staan.

[ Voor 77% gewijzigd door Amps op 23-08-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Amps schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:35:

Met de XXJF8 firmware krijg ik bij Cool jazz "Mijn...tanden", Rosemary "Mijn bestanden" en met de Samsung font krijg ik ook gewoon "Mijn bestanden" te staan.
Pfft, ik vond net alweer de XXJH3 firmware online. Die sla ik even over, heb op dit moment niets te klagen.
'k Vind het wel positief dat Samsung blijft doorgaan met tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:40:
mijne wave freezed...start dan terug automatisch op, na het opstarten kan ik een 10-tal seconden iets doen, dan freezed hij terug en start hij terug op :(
Ik had m vandaag ook. Handmatig fw-update uitgevoerd. Maar dan 3 achter elkaar. ... Geen goed idee.

En harde reset? Vergeet het maar. Zonder SIMkaart zie je je homescreen 1 seconde en dan gaat ie al. Met SIMkaart; pincode intoetsen, 1 seconde homescreen; POEF! Reboot.

M'n oude vertrouwde JF7-versie teruggezet. En dat werkte gelukkig. Wel alles opnieuw moeten instellen en wat installeren, maar na een uurtje was ik weer 'up and running'. PFIEW!

Conclusie; met een firmware-update/ downgrade/ upgrade is het te verhelpen als je al niet aan de hard reset komt. Is er trouwens niet een toetscombinatie voor een hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook soms last van de instellingen knopjes bij het typen van een bericht. Ik toets tot vervelens toe de verkeerde knop in, waardoor ik mijn bericht enorm veel kwijt raak. IK kom er soms echt gek van. Dit is wel als ik mijn bericht horizontaal typ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MichaelPB schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:24:
Ik had m vandaag ook. Handmatig fw-update uitgevoerd. Maar dan 3 achter elkaar. ... Geen goed idee.
Ik heb um ook eens voorbij zien komen toen ik de 3 achter elkaar deed. Wat bij mij werkte was:
XXJF7 -> Hard reset -> XXJG5 -> Hard reset -> XXJH1 -> Hard reset (laatste hard reset was eigenlijk niet nodig)
En dan idd een uurtje alles opnieuw installeren en instellen.

- edit -
Je kan vanaf XXJH1 weer flashen naar XXJH3, Hard Reset niet nodig, al je instellingen, bestanden etc. blijven bewaard.

Vanaf XXJF7 kan je (geloof ik) dus naar XXJF8 of XXJG5, maar wanneer je die laatste 2 door elkaar haalt, of afwijkt van de bovenstaande screenshots, heb je grote kans op de eeuwige reboot. Maar die is dus makkelijk te verhelpen zoals je zei. Jammer dat het je net niet gelukt was om zonder Kies je firmware te updaten naar XXJH1 (of hoger)

'k Heb zelf Kies alleen even op mijn pc geïnstalleerd gehad om de juiste drivers eruit te vissen, vermaak me nu prima zonder dat programma. Maarjah ik probeer dan ook geen contacpersonen oid te backuppen.

[ Voor 83% gewijzigd door Chris.nl op 26-08-2010 12:25 . Reden: Screenshots toegevoegd om stappen te verhelderen. + XXJH3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:40:
Hebben jullie ook soms last van de instellingen knopjes bij het typen van een bericht. Ik toets tot vervelens toe de verkeerde knop in, waardoor ik mijn bericht enorm veel kwijt raak. IK kom er soms echt gek van. Dit is wel als ik mijn bericht horizontaal typ.
is mij ook al wel eens voorgevallen, als ik te snel wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs gelezen dat je een gps fix kan doen via "GPSstatus" dan start GPS. Als ik deze aplicatie dan in de achtergrond laat draaien en mijn navigatie start (route 66). Dan nog slaag ik er niet in om mijn positie te bepalen. Is dit bij nog iemand het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
kan iemand me helpen bij welke verbinding ik moet instellen op mijn wave?

Ben juist bij mobistar een mail en surf pakket gaan bestellen van 15 € voor 500MB.

Nu stel ik alles in via de site van mobistar, zodat ze me alle gegevens opsturen.

Maar bij internet staat wap.mobistar.be

Is toch niet de bedoeling dat ik ga wappen? ( of is wappen echt de benaming voor al het mobiel internet gebeuren? > zoja > zie je dat ik achtersta op dit vlak :D ).

Ik dacht dat wap. de tragere vorm was van de nieuwe mobiele dataverbindingen...

en dan vraagt hij iets voor pop3 waarvoor ik mijn email adres moet ingeven, dus ik neem mijn telenet adres omdat ik dit nog wou gebruiken. Staat bij verbindingen op gsm telenet. Als ik dit opendoe, staat er gebruik Mobistar enzo.

snap er de ballen van.

hier zijn de screens van de instellingen.

http://s814.photobucket.c...Van%20alles/instellingen/

als iemand me wil en kan helpen. Voel me hier een beetje aan mijn lot overgelaten door mobistar.

ik heb 3G hier waar ik zit. als ik mijn facebook widget opendoe, gaat die 3G icoon over naar Edge, dus ik zit waarschijnlijk op die wap te surfen. Ik dacht dat je voor mobiel internet een andere instelling had dan wap.mobistar.be...

hopen dat je jullie me snel kunnen verder helpen

edit : ik heb net geprobeerd bij instellingen > toepassingen > internet, mijn internetprofiel te veranderen naar die telenet instelling. Dit werkt ook. Nu mijn vraag welke moet ik nemen voor die 500MB.

Bij ons op werk was iemand, ook verkeerd ingesteld. en die moest bovenop zijn 500MB bijbetalen omdat hij ook aan het wappen was. en eigenlijk niks van zijn dataabbo. verbruikt had...

Ja, ben totale leek op dit vlak en wil dit van eerste keer goed hebben ingesteld.

kost zo al geld genoeg allemaal...

Nu kan ik op de site van mobistar dit laten doorsturen naar mij.

Mobiel internet Manueel instellen deze neem ik voor het surfen toch?
MMS Manueel instellen deze is logisch
Video Streaming Manueel instellen > waarom dient deze ?
Email POP3 Manueel instellen > hier kan ik mijn telenet mail account kiezen, als dit allemaal goed is, wordt dit op de wave een profiel genaamd telenet, met als gebruiker mobistar? welk nut? want kan met dit ook surfen.....
Email IMAP4 Manueel instellen snap ik al helemaal niet om in te stellen
Mobiel synchro (syncml) idem, deze sla ik ook over

[ Voor 65% gewijzigd door c4coupe op 24-08-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee, Palringo staat er niet bij.

Hoe dan ook, onder IM staat Palringo niet. Als ik IM open, krijg ik de normale opties van WLM, Yahoo messenger & Google Talk.

Edit: Over de "Mijn...tanden" verhaal.

Hier precies hetzelfde. Ik kan palringo alleen maar gebruiken als ik deze per keer opnieuw download. Daarna is het nergens meer terug te vinden in mijn gsm.

Nog wat problemen: mijn batterij is binnen een dag al leeg. dit had ik eerst niet. gebruik al die tijd al internet via 2gb/3gb.

ik kan mijn bestanden niet op mijn pc zetten. het programma kies werkt sowieso niet. via massaopslag herkent mijn pc de telefoon ook al niet. lekker handig dus :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 10:10
Over Palringo:

In Nederland (en misschien een aantal andere landen) wordt de Samsung Wave al geleverd met Social Hub Premium. (zie stikker op het doosje) In andere landen wordt de Wave geleverd met Palringo als IM programma.

Belgen zullen dus bij het opstarten van IM Palringo krijgen en na een update van Palringo ook die geüpdate versie bij IM te zien krijgen. Het native bada IM programma is voor hun wel tussen de systeem bestanden aanwezig maar is verborgen.

Nederlanders krijgen bij het opstarten van IM dus de native bada applicatie te zien. Voor hun is echter Palringo ook al in de systeem bestanden aanwezig, maar die dus verborgen. Hierdoor krijg je bij de eerste installatie van Palringo al een melding dat er al een versie aanwezig is, en kan je alleen updaten. Die update wordt dus ook weer verborgen.

Wel kan je de .jad of de MANIFEST file in de .jar aanpassen en de MIDlet-Name veranderen in bijvoorbeeld PalringoMessenger. De wave zal het dan herkennen als een willekeurige java applicatie en tussen Games en Meer neerzetten. Als je het net als de Belgen tussen de native applicaties wilt hebben moet je waarschijnlijk systeem bestanden aanpassen met sTune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
ik heb juist mijn verbinding eens getest op speedtest.nl en ik haal 28KB. is dit niet wat traag? wel edge. hij gaat precies niet over naar 3g. via wifi haal ik 440. dacht dat snelheden hoger lagen. normaal als het 3g icoon er staat gaat hij toch op 3g? terwijl ik dit type staat er een blauwe e die soms rood wordt. heb nu verbinding terug op automatisch gezet zodat hij op het snellere 3g kan. maar dit lukt me blijkbaar niet want gaat altijd over naar edge. Grtz kristof.

[ Voor 54% gewijzigd door c4coupe op 25-08-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hey C4coupe, ik wilde net een website bezoeken waar je instellingen per land/provider kunt vinden: http://samsung-firmware.webs.com/, maar die lijkt tijdelijk uit de lucht te zijn ivm een complete website remake.

Op de volgende site zie ik ook instellingen waar wap nog in voor komt, maar dat is een bericht uit 2005.
http://www.9lives.be/foru...prs-correct-settings.html

Een speedtest op je mobiel is volgens mij nooit zo betrouwbaar, vaak worden sites op de server van je provider geladen en daarna doorgestuurd ofzoiets.

wat betreft het "mijn tanden" verhaal. Ik krijg met JH1 te zien; "mijn...standen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Ik heb na de firmware upgrade die ik gisteren heb uitgevoerd nu ook het probleem dat de tijd in de Instellingen > Datum en tijd menu niet overeenkomt met de tijd in de Klok app scheelt precies een uur als ik automatisch bijwerken heb aanstaan. In onder Datum en tijd staat GMT+1 grijs aan en is niet te veranderen, onder de Klok staat Parijs GMT+1 met een uur later. Een DST setting is niet aanwezig onderaan in het Datum en tijd menu. Als ik de tijd handmatig aanpas naar de juiste gegevens onder Datum en tijd (en dus automatisch bijwerken uit heb staan) staat de tijd goed bovenaan het standby scherm maar blijft er een uur verschil zitten op de Klok bij Parijs GMT +1.

Met de firmware die al op het toestel stond had ik geen probleem met de tijd. Het is wel vervelend dat de tijd nu onder de Klok niet goed wordt weergegeven, is hier al een concrete oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik snap dit wel:
Samsung Wave heeft een award gewonnen!
http://www.eisa.eu/award/...edia-phone-2010-2011.html
http://www.eisa.eu/awards/5/mobile-devices.html

@siknu: Ik heb dat probleem alleen nog maar met foto's dat hiervan de tijd niet klopt. Waardoor dit veroorzaakt wordt weet ik zelf niet, maar misschien kan dit het begin zijn van een leuke brief van problemen die momenteel nog steeds spelen. Deze zal dan naar de servicedesk van Samsung worden gestuurd.

edit 15-58:Oh ja ik heb als tijdslocatie: Amsterdam +1 en ik gebruik firmware JH1. Normaal gesproken zou ik niet voor Parijs, maar voor Berlijn kiezen, ik weet niet of dit veel uitmaakt.

[ Voor 62% gewijzigd door Kiswum op 25-08-2010 15:58 . Reden: comment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siknu schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:50:
Ik heb na de firmware upgrade die ik gisteren heb uitgevoerd nu ook het probleem dat de tijd in de Instellingen > Datum en tijd menu niet overeenkomt met de tijd in de Klok app scheelt precies een uur als ik automatisch bijwerken heb aanstaan. In onder Datum en tijd staat GMT+1 grijs aan en is niet te veranderen, onder de Klok staat Parijs GMT+1 met een uur later. Een DST setting is niet aanwezig onderaan in het Datum en tijd menu. Als ik de tijd handmatig aanpas naar de juiste gegevens onder Datum en tijd (en dus automatisch bijwerken uit heb staan) staat de tijd goed bovenaan het standby scherm maar blijft er een uur verschil zitten op de Klok bij Parijs GMT +1.

Met de firmware die al op het toestel stond had ik geen probleem met de tijd. Het is wel vervelend dat de tijd nu onder de Klok niet goed wordt weergegeven, is hier al een concrete oplossing voor?
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Google kalender, daar staat een afspraak bijvoorbeeld op 20h en na synchronisatie op mijn wave 19h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c4coupe schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:14:
[afbeelding]

dit is nu wel ander thema ( kijk beginpost ), maar ik moet voor naar IM te gaan 1 maal naar rechts scrollen in mijn menu.

2de blad dus.

grtz.
waar haal je die thema's???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Zie begin post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

W84

Ik heb nu sinds maandag deze foon (in metallic black 8) ) en ik kan er echt niet vanaf blijven. Ik heb al veel foons gehad, maar deze is echt geweldig gewoon en ben er echt superblij mee. :*)

Maar goed, even wat vraagjes:
- Hoe krijg je die gratis proefversie van de navigatie aan de gang? Als ik het opstart kan ik vrij weinig en blijft die de positie ophalen zonder dat er wat gebeurt.
- Ik heb een account aangemaakt voor Samsung Apps vanwege de gratis waardebon, maar ik had al een account en daarmee wil ik inloggen op de foon alleen kan ik het e-mailadres niet meer wijzigen nu. Moet ik nu een hard reset doen of iets om die data te wissen?
- AP mode was bij mij standaard ingesteld, maar de batterij blijft snel leegtrekken. Is dit normaal?
- Ik heb nog geen firmware-update gedaan aangezien ik (nog) geen problemen heb of iets. Dus kan ik het dan beter zo laten of is het toch verstandig te update? M'n versie nu is:
<SW VER>
S8500XXJEE

<CSC VER>
S8500XENJEC

Alvast bedankt,
W84

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W84 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:33:
Ik heb nu sinds maandag deze foon (in metallic black 8) ) en ik kan er echt niet vanaf blijven. Ik heb al veel foons gehad, maar deze is echt geweldig gewoon en ben er echt superblij mee. :*)
Vet :) Ik had een paar foto's van de metallic black gezien en ik moet zeggen dat ik niet echt heel gecharmeerd was van de kleur (op basis van die foto's).

De design van de S8500 is idd subliem! Is het mogelijk om high quality foto's van het toestel van jou te maken? Ben namelijk wel benieuwd hoe die eruit ziet op andere foto's :)
- Hoe krijg je die gratis proefversie van de navigatie aan de gang? Als ik het opstart kan ik vrij weinig en blijft die de positie ophalen zonder dat er wat gebeurt.
Er staat ergens in deze topic over (het activeren van) Route66. (Gratis) kaarten en stemmen downloaden etc. Je zal even terug moeten kijken (of even wachten tot iemand die het wel weet :P ). Ik maak zelf geen gebruik van navigatie op mijn toestel namelijk.
- AP mode was bij mij standaard ingesteld, maar de batterij blijft snel leegtrekken. Is dit normaal?
Tsja, ligt eraan wat je allemaal doet met je telefoon. Als je hem op tafel legt en niks doet en dan 'snel leegtrekt' dan hoort dat niet zo natuurlijk.
- Ik heb nog geen firmware-update gedaan aangezien ik (nog) geen problemen heb of iets. Dus kan ik het dan beter zo laten of is het toch verstandig te update?
Je hebt nu de allereerste firmware op je toestel.
Het is altijd slim om de software van je toestel bij te werken naar de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De black edition!! Ik wist dat ik moest wachten ;)
Truc: als je je toestel in de zon houd, dan zie je dat de onderkant doorzichtig is.

Tja dat is iets wat bij mij per ongeluk werkte, ik zou zeggen ga naar buiten en probeer een route te plannen.
Klik een keer op route -> route aanklikken/aanmaken -> straat uitkiezen als begin punt -> klik op navigatie starten.
(check de snelkoppeling in de beginpost)
Kijk vervolgens ook even of je gps gegevens wel allemaal aan staan.
Menu ->instellingen->connectiviteit->locatie. In mijn geval had ik altijd de eerste 3 opties aangeklikt.
Ik heb mijn routeplanner welgeteld 1 keer kunnen gebruiken, dit was aan het einde van de periode. Zoals zo velen was mijn einddatum 1 augustus.
Ik zag ook nog ergens de mogelijkheid om route66 vanaf je pc geheel te updaten ofzo.
- Ik heb een account aangemaakt voor Samsung Apps vanwege de gratis waardebon, maar ik had al een account en daarmee wil ik inloggen op de foon alleen kan ik het e-mailadres niet meer wijzigen nu. Moet ik nu een hard reset doen of iets om die data te wissen?
De gratis waardebon heb ik nooit kunnen krijgen (ook niet veel tijd in besteed.) Maar volgens mij moet je altijd met een creditcard je gegevens aanvullen.
Via mijn accounts kun je je samsun-account wissen en opnieuw instellen.
Het is bekend dat elke accu eerst 3-4 keer volledig opgeladen moet zijn voordat deze op 100% werkt. In jou geval zal je daarnaast je toestel van voor naar achter hebben bekeken en getest, hierdoor raakt je accu al leeg als je 5 uur via wifi zit te internetten. Bij mij gaat mijn telefoon met normaal gebruik 1,5 dag mee. Maandag ochtend tot dinsdagnacht.
Het is dus normaal dat je onder normaal gebruik van de social hubs geen 3 dagen haalt. Als je puur alleen belt en smst is dat wel goed te bereiken.
1 dag haal je als je veel op je toestel bezig bent.
- Ik heb nog geen firmware-update gedaan aangezien ik (nog) geen problemen heb of iets. Dus kan ik het dan beter zo laten of is het toch verstandig te update? M'n versie nu is:
<SW VER>
S8500XXJEE

<CSC VER>
S8500XENJEC

Alvast bedankt,
W84
Ik zou zeggen upgrade hem nu, nu zitten er nog weinig gegevens in en 1 van de veranderingen is dat je nu al je icoontjes van plaats kunt verwisselen. O.a. de 3 standaard icoontjes op je homescreen.

p.s. @ allen, IM/Windows live messenger werkt weer bij mij. Heb niets veranderd, ik vermoedde toen al dat de service van msn brak was, maar nu weet ik het zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Nu online

W84

Bedankt voor je snelle reacties! :)

@Amps:
Ja, klopt op de foto's komt die niet mooi over en ik had zelfs nog gebeld om me bestelling te wijzigen naar de Ebony Grey. Maar eh... ben nu blij dat dat niet meer mogelijk was. In het echt is die heel mooi en iedereen wil met me ruilen en hoor ik alleenmaar van: "Wow, die is supervet man en mooier dan de mijne". Altijd leuk om te horen! :*) Maar goed ik zal kijken of wat foto's kan schieten. ;)

@Kiswum:
Aha, zal ik even proberen dan de navigatie... ben benieuwd. Hopelijk is bij mij ook niet de GPS-hardware kapot zoals ik hier ergens las. Maar goed, ik ga het even uitvogelen. Thanks! :) Dat van de batterij dacht ik al ja. Ik zal 'm dan ff een paar keer helemaal leeg laten gaan en 100% opladen. Da's indd bij meer apparaten zo, dat de batterij dan pas optimaal is. En toch maar updaten dus, ga ik zo doen dan. Er staat opzich wel al veel in qua Apps, SMS'jes, foto's etc. Maar ja, goed. :P

P.S. Het account kan ik niet wissen. Me CC-gegevens zijn er ook aan gekoppeld, maar dat e-mailadres gebruik ik verder niet en had ik alleen opgegeven voor die waardebon en nu staat die in me gebakken... geweldig! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:24
Als je gewoon update via Kies gaat er (als het goed gaat) niks verloren, voor de zekerheid is het natuurlijk altijd handig om je foon even te back-uppen.

Ik heb nu twee update's gehad en in beide gevallen zijn mijn bestanden, berichten, etc. gewoon bewaard gebleven en de instellingen zijn gewoon blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Nu online

W84

Ok dan, da's mooi! :)

Trouwens de Metallic Black versie is gewoon de eerste foto van de startpost, deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/a9vfuo.jpg

Het is zegmaar wel zwart, maar bij lichtinval krijg je een bepaald effect waardoor de metallic zilveren onderlaag naar boven komt. Heel apart om te zien en niet geheel onbelangrijk: Heel erg mooi! :)

Hier nog 2 foto's van 't web:
Afbeeldingslocatie: http://www.granplus.ru/bphones/samsung-s8500-metallic-black-4.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.granplus.ru/bphones/samsung-s8500-metallic-black-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe

- Hoe krijg je die gratis proefversie van de navigatie aan de gang? Als ik het opstart kan ik vrij weinig en blijft die
bij deze. staat allemaal vermeld op pagina 38.

Bij deze juist gevonden hoe ik die Route66 aan de praat krijg.

dit moet je downloaden

http://www.66.com/support...l&opt=updates_detail&p=26

Na download installeren. als installatie is gedaan. Gsm aan pc hangen als massaopslag ( instellingen > connectiviteit ).

Route66 sync starten.

Dan linksboven, bestand, account maken. Maak snel even account aan en log je in op dat programma.

Als dit is gebeurt ga je naar Route66 store.

Daar kan je dan van alle dingen aanklikken. ik heb kaarten genomen en de Belgische map gedownload ( nederland enzo gaan ook trouwens.

Dan heb ik ook nog de nederlandstalige stem gedownload.

linksonder krijg je dan bij kassa al hetgeen je wilt en de totale prijs ( bij bij 0.0€ omdat ik enkel de gratis dingen test )

druk op kassa en volgende en alles wordt vlotjes op je SD gezet.

Klaar en testen maar. het allereerste signaal zoeken duurde een dikke 5 minuten hier...

Heb gelezen dat je alle kaarten kan downloaden, als de 30 dagen omzijn, kan je niet meer navigeren. maar wel nog gebruik maken van de kaarten ( waarschijnlijk zoals google maps > ook voor route 66 kan je satelliet weergave downloaden

"Dowload route 66 sync from www.66.com . After installing the app. Connect your mobile in mass storage mode.
The software will show you all types of available downloads for your country\region.
The maps are free. you have to pay for navigation

mvg kristof

nu nog iets voor mij.

Daarstraks toen ik gsm uit toetsenblokkering haalde, zag ik ineens dat er 2 widgets verdwenen waren?

die voor mijn mail op te halen en de kalender. Na 10 sec. powerknop ingedrukt te hebben en reset waren ze terug.

Veel voorkomend probleem ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door c4coupe op 25-08-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Ik probeer hier stemmen te downloaden, maar als ik daar links in dat rijtje op 'Stemmen' klik, dan komt er niks voor te staan dat ik stemmen of iets kan downloaden.

Navigeren voor rijden en lopen en de kaarten gaan allemaal prima, alleen de stemmen lukken niet.

Edit: Ik kijk weer eens niet verder dan mijn neus lang is, door naar de 'Route 66 strore' ga kunnen alle stemmen gedownload worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Toppertje op 25-08-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Toppertje19 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:53:
Ik probeer hier stemmen te downloaden, maar als ik daar links in dat rijtje op 'Stemmen' klik, dan komt er niks voor te staan dat ik stemmen of iets kan downloaden.

Navigeren voor rijden en lopen en de kaarten gaan allemaal prima, alleen de stemmen lukken niet.
kan het niet uit mijn hoofd zeggen. gsm hangt aan lader en ga niet voor 2 minuten loskoppelen en even testen ( batterij eerste keren goed gebruiken :D )

Normaal is de werking van downloaden zelfde als kaarten en dergelijke.

Hetgeen ik me nog herinner, zag ik een hele lijst met stemmen staan. Daar heb ik nederlands gekozen en dan rechtsonder kassa, of kopen ( 0€ )...

Hoop stiekem dat ik langer dan 30 dagen kan blijven gebruiken. Ga er geen 30 € voor uitgeven ( heb gps in wagen ), maar het is leuk als extra deze op de wave. In mijn geval dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
c4coupe schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:40:
[...]

nu nog iets voor mij.

Daarstraks toen ik gsm uit toetsenblokkering haalde, zag ik ineens dat er 2 widgets verdwenen waren?

die voor mijn mail op te halen en de kalender. Na 10 sec. powerknop ingedrukt te hebben en reset waren ze terug.

Veel voorkomend probleem ofzo?
Nee, niet veel voorkomend. Gebeurt heel af en toe als je toestel te weinig geheugen heeft. Hij sluit dan alle applicaties op de achtergrond. Als dat niet genoeg is zal hij de widgets ook automatisch afsluiten. En als dat nog niet genoeg is; poef! Reboot. Komt bij mij nog zelden voor trouwens (1x per maand?), maar met de 1e firmware was ik om de haverklap mijn widgets kwijt. Paar keer per dag. Nu gebruik ik trouwens alleen nog de HTC- flip-clock met weather-dinges. Dat scheelt ook denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
c4coupe schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:57:
[...]

kan het niet uit mijn hoofd zeggen. gsm hangt aan lader en ga niet voor 2 minuten loskoppelen en even testen ( batterij eerste keren goed gebruiken :D )

Normaal is de werking van downloaden zelfde als kaarten en dergelijke.

Hetgeen ik me nog herinner, zag ik een hele lijst met stemmen staan. Daar heb ik nederlands gekozen en dan rechtsonder kassa, of kopen ( 0€ )...

Hoop stiekem dat ik langer dan 30 dagen kan blijven gebruiken. Ga er geen 30 € voor uitgeven ( heb gps in wagen ), maar het is leuk als extra deze op de wave. In mijn geval dan.
NDrive komt eraan. Zijn nu aan het releasen in Europa. Dat kost ook 30 of 40,- maar is niet beperkt tot een gebruiksperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
MichaelPB schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:57:
[...]

Nee, niet veel voorkomend. Gebeurt heel af en toe als je toestel te weinig geheugen heeft. Hij sluit dan alle applicaties op de achtergrond. Als dat niet genoeg is zal hij de widgets ook automatisch afsluiten. En als dat nog niet genoeg is; poef! Reboot. Komt bij mij nog zelden voor trouwens (1x per maand?), maar met de 1e firmware was ik om de haverklap mijn widgets kwijt. Paar keer per dag. Nu gebruik ik trouwens alleen nog de HTC- flip-clock met weather-dinges. Dat scheelt ook denk ik :)
JA ik heb 9 widgets draaien denk of meer.

htc klok, email, linkwidget naar facebook, gmail en hotmail. route66 widget, feeds en update widget van facebook. rest weet ik niet :-)

• Toppertje
In het Bada topic, Klikje, heb ik even een begin gemaakt met de aanbevolen applicaties, later zal ik in hetzelfde topic ook de widgets toevoegen (en eventueel de thema's).

Als je jouw favoriete applicatie/widget ook in de lijst wilt hebben, zet het in het bada topic (dus niet hieronder ;)) of stuur mij even een DM, het liefst ook even vermelde waarom het jou favoriet is.

• Kiswum
MichaelPB schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:59:
[...]

NDrive komt eraan. Zijn nu aan het releasen in Europa. Dat kost ook 30 of 40,- maar is niet beperkt tot een gebruiksperiode.
Klopt, Ndrive in het ene land is het gratis in het andere land moet je ervoor betalen. Volgens mij is het alleen in Spanje gratis, maar in Portugal en Italie moet je ervoor betalen. Sinds kort is de italiaanse ndrive (edit en ook de Turkse, Mexicaanse, Franse etc. ) ook via de NL app te bestellen.

Daarnaast is Sygic sinds begin juli volledig aan het testen en zou hij half juli uit moeten komen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt.

Betalen voor de route66 van de badaversie zou ik zelf absoluut niet doen op dit moment. Ik vind het tot nu toe een van de slechtste routeplanners die ik heb gehad.

Edit: 11:42
Chris.nl schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:02:
[...]

Pfft, ik vond net alweer de XXJH3 firmware online. Die sla ik even over, heb op dit moment niets te klagen.
'k Vind het wel positief dat Samsung blijft doorgaan met tweaken...
Hey Chris, waar heb jij die firmware gevonden, ik ben wel benieuwd. Deze is niet te vinden bij mijn favoriete site/inmiddels is de site zelfs uit de lucht...

@C4Coupe: Ik had overigens nog instellingen gevonden van mobistar, deze stonden op in de cache van een gesloten website:
Mobistar.
Internet APN
Name: Mobistar
APN: internet.be
Proxy: ---
Port: ---
Username: mobistar
Password: mobistar
Server: ---
MMSC: ---
MMS proxy: ---
MMS port: ---
MCC: 206
MNC: 10
APN type: default

MMS APN
Name: mobistar mms
APN: mms.be
MMSC: http://mmsc.mobistar.be/
MMS proxy: 212.065.063.143
MMS port: 8080
APN type: mms

[ Voor 39% gewijzigd door Kiswum op 26-08-2010 11:43 . Reden: zie edit ]

• Chris.nl
  • Niet online
Kiswum schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:14:
Hey Chris, waar heb jij die firmware gevonden, ik ben wel benieuwd. Deze is niet te vinden bij mijn favoriete site/inmiddels is de site zelfs uit de lucht...
'k Had die firmware ook op jou favoriete site gevonden, die is inderdaad offline op dit moment.

Je kan die firmware makkelijk vinden door te googelen op XXJH3 download dan vind je vanzelf een Duits sub-forum waarbij in de startpost een downloadlink staat.

Zoals ik hier gepost had, hoef na het updaten geen hard reset te doen. (Als je van XXJH1 komt)
Ik kon het toch niet laten om zelf ook die update de je doen :+

Verwijderd

siknu schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:50:

Hier had ik ook problemen. Ik heb het opgelost door het volgende in te stellen:
Ga naar Instellingen - Datum en tijd .
Tijd automtisch bijwerken uitzetten.
Tijdzone: Rome, GMT +1
Datum en tijd even goed zetten en alle tijden op het toestel staan weer normaal.

Mijn berichten, emails en afspraken liepen ook altijd 1 uur achter. Nu niet meer :)

• Chris.nl
  • Niet online
Ben ik de enige die z'n tijdzone zonder problemen op Amsterdam+1 & automagisch bijwerken heeft staan?

Verwijderd

Chris.nl schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:55:
Ben ik de enige die z'n tijdzone zonder problemen op Amsterdam+1 & automagisch bijwerken heeft staan?
misschien wel :) heb je laatste firmware erop staan ?

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:10:
[...]

misschien wel :) heb je laatste firmware erop staan ?
Jup, XXJH3. Maar vanaf de 1e firmware heb ik dat 'probleem' niet kunnen reproduceren...
Wellicht mazzel, of omdat ik alleen pop3 gebruik...

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:50:
[...]

Hier had ik ook problemen. Ik heb het opgelost door het volgende in te stellen:
Ga naar Instellingen - Datum en tijd .
Tijd automtisch bijwerken uitzetten.
Tijdzone: Rome, GMT +1
Datum en tijd even goed zetten en alle tijden op het toestel staan weer normaal.

Mijn berichten, emails en afspraken liepen ook altijd 1 uur achter. Nu niet meer :)
Zo heb ik hem ook staan, het probleem is alleen dat je nu handmatig de tijd moet aanpassen als de zomer/wintertijd veranderd. Voor de smartphone tijd ben ik hierdoor ook al een keer een uur te vroeg op mijn werk verschenen :+. Ik zal maar weer een agenda item moeten opnemen voor de tijdwisseling.

[ Voor 11% gewijzigd door siknu op 26-08-2010 14:40 ]

• pwlekkerkerk
  • Laatst online: 17-09 13:42
neem aan dat ze dat toch nog wel een keer repareren en dat hij niet automatisch naar Londen teruggaat als je op "automatisch bijwerken" klikt?

• c4coupe
Kiswum schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:14:

@C4Coupe: Ik had overigens nog instellingen gevonden van mobistar, deze stonden op in de cache van een gesloten website:
Mobistar.
Internet APN
Name: Mobistar
APN: internet.be
MMSC: ---
MMS proxy: ---
MMS port: ---
APN type: default

MMS APN
Name: mobistar mms
APN: mms.be
MMSC: http://mmsc.mobistar.be/
MMS proxy: 212.065.063.143
MMS port: 8080
APN type: mms
Thx, ja bij mij is het iets met wap in. maar blijkbaar gaat alles toch. Als ik surf, wordt er data van mijn 500 gehouden. Sta nu op 460MB ofzo.

Dus denk wel dat dit goed staat. soms neemt hij 3G, meestal EDGE.

Verwijderd

Hallo, ben nieuw hier op het forum en heb vraag over m'n Vodafone-firmware.

Heb m'n Wave bij F-Mobile gekocht in Zonhoven (België) en nu blijkt die Vodafone-branded (Duitsland) te zijn. Volgens Kies heb ik de meest recente firmware alhoewel uit enige opzoeking blijkt dat die nog van juli is:

<SW VER>
S8500BUJF1

<CSC VER>
S8500VFGJF2

Bestaat de mogelijkheid om toch een upgrade uit te voeren? Heb vb ook geen Route66 en Palringo voorgeïnstalleerd.

@Kwisum: lukt dit met jouw methode: Kiswum in "Samsung Wave S8500"
of met: http://badaforums.net/forums/viewtopic.php?t=251.

Bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Ik heb iets leuks gevonden:

https://secure.66.com/samsung_wave/index.php?cid=BE-nl

Lifetime navigatie voor maar 30 EUR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:23:
Hallo, ben nieuw hier op het forum en heb vraag over m'n Vodafone-firmware.

Heb m'n Wave bij F-Mobile gekocht in Zonhoven (België) en nu blijkt die Vodafone-branded (Duitsland) te zijn. Volgens Kies heb ik de meest recente firmware alhoewel uit enige opzoeking blijkt dat die nog van juli is:

<SW VER>
S8500BUJF1

<CSC VER>
S8500VFGJF2

Bestaat de mogelijkheid om toch een upgrade uit te voeren? Heb vb ook geen Route66 en Palringo voorgeïnstalleerd.

@Kwisum: lukt dit met jouw methode: Kiswum in "Samsung Wave S8500"
of met: http://badaforums.net/forums/viewtopic.php?t=251.

Bedankt voor jullie reacties.
Hoi Krisser,
Slecht nieuws voor jou, je telefoon is volgens mij niet Duits, maar een toestel buiten Europa (of gebruikt Vodafone geheel andere firmwares?).
Europese firmwares beginnen met S8500XX***
Aziatische firmwares beginnen met S8500Z**** of S8500D****

Wellicht heb jij een Amerikaanse. Mijn oplossing mbt het register geldt alleen voor Europese toestellen die al een custom firmware hebben gehad en nu weer via Kies geupgrade moet worden.

Als ik in het topic kijk om je wave te ""De-Branden" dan is het wel iemand gelukt om dit via Kies te doen. Je moet de stappen volgen van alanzo27

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is die firmware gewoon een branded firmware (niets te maken met buiten Europa). Zo ver ik weet is de S8500 (nog) niet op de Amerikaanse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:44:
[...]

Hoi Krisser,
Slecht nieuws voor jou, je telefoon is volgens mij niet Duits, maar een toestel buiten Europa (of gebruikt Vodafone geheel andere firmwares?).
Europese firmwares beginnen met S8500XX***
Aziatische firmwares beginnen met S8500Z**** of S8500D****

Wellicht heb jij een Amerikaanse. Mijn oplossing mbt het register geldt alleen voor Europese toestellen die al een custom firmware hebben gehad en nu weer via Kies geupgrade moet worden.

Als ik in het topic kijk om je wave te ""De-Branden" dan is het wel iemand gelukt om dit via Kies te doen. Je moet de stappen volgen van alanzo27
Bedankt voor je reactie, Kiswum. Als ik die methode volg, denk je dat ik daarna dan de europese firmware erop kan zetten en verdere upgrades via Kies kan ontvangen?

De verkoper had me nochtans verzekerd dat het een toestel voor onze (Nederlandstalige) markt betrof zoals je die in de Media Markt zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoi Krisser1, ik kan daar geen goed antwoord op geven. Als ik de reacties lees, dan kun je de updates van Kies gewoon binnen krijgen, maar wellicht worden deze updates door Vodafone aan Samsung gegeven waardoor je eigenlijk altijd wel achter loopt met je versie.

Je kunt overigens via *#7465625# zien of je telefoon een simlock heeft, als deze is gelocked, dan is het moeilijker om hem in de toekomst te upgraden met eventueel een "custom" firmware.
Bij mij staat overigens alles op Off en ik kan alles erop zetten wat ik wil, mijn toestel is afkomstig van de T-mobile webshop.

Daarnaast is een verkoper niet altijd op de hoogte van zijn eigen voorraad, alleen op basis van Imeinummer kun je in de winkel zien wat je verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Ik vind dat route66 ook voor dat geld gewoon niet toereikend. Ik wacht op NDrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:35:
Hoi Krisser1, ik kan daar geen goed antwoord op geven. Als ik de reacties lees, dan kun je de updates van Kies gewoon binnen krijgen, maar wellicht worden deze updates door Vodafone aan Samsung gegeven waardoor je eigenlijk altijd wel achter loopt met je versie.

Je kunt overigens via *#7465625# zien of je telefoon een simlock heeft, als deze is gelocked, dan is het moeilijker om hem in de toekomst te upgraden met eventueel een "custom" firmware.
Bij mij staat overigens alles op Off en ik kan alles erop zetten wat ik wil, mijn toestel is afkomstig van de T-mobile webshop.

Daarnaast is een verkoper niet altijd op de hoogte van zijn eigen voorraad, alleen op basis van Imeinummer kun je in de winkel zien wat je verkoopt.
@Kiswum: bij mij staat alles ook op 'Off' dus dat is al iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MichaelPB schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:00:
[...]

Ik vind dat route66 ook voor dat geld gewoon niet toereikend. Ik wacht op NDrive
Ik wacht dan liever op een pakket dat ik ken en dat is Sygic ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

@Kiswum: bij mij staat alles ook op 'Off' dus dat is al iets.
Kijk dat is al een goed teken, heb je heel toevallig iemand in de buurt met een andere provider dan jijzelf? Als die simkaart wordt geaccepteerd door je toestel, dan is kans velen malen groter dat je geen simlock erop hebt en hierdoor dus je firmware veilig door kies kunt laten updaten.

!een waarschuwing is wel op z'n plaats!
Er bestaat altijd wel een kans dat je je wave onbruikbaar maakt als je aan de slag gaat met het wijzigen van firmwares e.d. Daarnaast is het altijd verstandig om een backup te maken van je gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Kan iemand eens testen of muziek herkennen werkt op jullie Wave?

Naar menu gaan > dan die 3 bollekes onderaan, en muziek herkennen. De rest wijst zichzelf uit.

hier zegt hij altijd, geen reactie...

terwijl ik al geprobeerd heb met wifi en met dataverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Lady madonna - The beatles op E-fm.
Tijdens Step up 3d kon ik zelfs vanuit de bios een nummer vinden. Volgens mij was dat: This girl - Laza Morgan.

Ik heb maar 2x van de +/- 20 keer het ongeluk gehad dat het niet werkte.
Dit komt dan gewoon doordat dat nummer niet in de database zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanstwoo
  • Laatst online: 02-09-2010
c4coupe schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:34:
Kan iemand eens testen of muziek herkennen werkt op jullie Wave?

Naar menu gaan > dan die 3 bollekes onderaan, en muziek herkennen. De rest wijst zichzelf uit.

hier zegt hij altijd, geen reactie...

terwijl ik al geprobeerd heb met wifi en met dataverbinding.
Grappig, deze functie had ik nog niet ontdekt. Nu wel, het werkt ook nog! In mijn geval gewoon met GSM (dus geen 3G of WIFI), daar ik de batterijduur wil verlengen.

Enkele seconden van Little Lion Man van Mumford & Sons op KinkFM van de luidspreker gesampled en deze werd meteen herkend. Een 2e test met Baba O'ReRiley op KinkFM werkte identiek.

Misschien niet direct voor kopen, maar wel een interessante optie om onbekende muziekjes te traceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanstwoo schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:59:
[...]
Misschien niet direct voor kopen, maar wel een interessante optie om onbekende muziekjes te traceren :)
Herkennen en ergens downloaden ja :+

Ik heb deze functie 1x gebruikt, maar het toestel kon niks vinden. Heb sindsdien die functie niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanstwoo
  • Laatst online: 02-09-2010
Amps schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:25:
[...]

Herkennen en ergens downloaden ja :+

Ik heb deze functie 1x gebruikt, maar het toestel kon niks vinden. Heb sindsdien die functie niet meer gebruikt.
Je hoeft niet te downloaden, toch? Nummer + artiest wordt in elk geval getoond en automatisch bewaard in een overzicht. Daarna moet je nog kiezen voor 'Toevoegen aan voorkeurslijst' of 'Kopen'. Dus volgens mij kost het niks (behalve de connectie) om even te achterhalen welk deuntje het ook alweer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanstwoo schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:32:
[...]

Je hoeft niet te downloaden, toch?
In de zin van (illegaal) ergens anders downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
ik neem nu het liedje metallica - Nothing else matters. ik neem 10 seconden op. dan gaat hij zoeken en krijg ik melding.

Netwerk niet beschikbaar. opnieuw? ja > Nee

werkt hier dus totaal voor geen meter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncodr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 19:35
Daarnaast is Sygic sinds begin juli volledig aan het testen en zou hij half juli uit moeten komen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt.
Op 23/8 antwoord gekregen van Sygic dat het in september zou uitkomen 'most likely'... we'll see maar ik wacht er ook op (al wil ik kunnen vergelijken met ndrive).

Thank you for your e-mail. Version compatible with BADA is under the construction and it's approximate launch is at the beginning of the September, most likely. As far as you know this depends on many factors, so please take this date just as approximate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeeeey,

Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kom.... heb me scheel gezocht maar kan het echt niet vinden (frustratie!)

Op de één of andere manier krijg ik de tijden niet gelijk bij het syncen van de agenda op mijn pc en mijn wave. Eerst heb ik geprobeerd de agenda uit outlook te synchroniseren met de wave via KIES. Dat werkt op zich prima. Het probleem is echter dat na het synchroniseren de tijden niet kloppen...
Als de afspraak van outlook naar de wave gaat de tijd van de afspraak een uur VOORUIT. En wanneer de afspraak van de wave naar outlook gaat springt de tijd een uurtje TERUG.

Eerst dacht ik aan problemen met de zomertijd of iets dergelijks, maar de tijd staat inmiddels goed. Een knop voor DST kan ik niet vinden waar die zou moeten zitten.

Ook heb ik geprobeerd het probleem op te lossen door Google Agenda te gebruiken, maar dan gebeurd exact hetzelfde.

Heeft iemand een idee? Want ik snap er echt niets meer van.....

Volgens KIES heb ik de laatste firmware.

Groetjes,
Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
  • Laatst online: 11-10-2024
ik heb een vraagje, mijn wave sluit altijd automatisch widgets terwijl ik hem niet eens actief gebruik, de widgets die ik gebruik is:
- htc klokje
- google search
- agenda
- verjaardagen
en dat is al, vroeger werkte dit perfect maar sinds de firmware update niet meer :s
nu is het zelfs zo ver gekomen dat als ik met het puzzelstukje sleep om mijn sms te komen dat er komt onvoldoende geheugen

heeft iemand enige hints hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
yochi schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:07:
ik heb een vraagje, mijn wave sluit altijd automatisch widgets terwijl ik hem niet eens actief gebruik, de widgets die ik gebruik is:
- htc klokje
- google search
- agenda
- verjaardagen
en dat is al, vroeger werkte dit perfect maar sinds de firmware update niet meer :s
nu is het zelfs zo ver gekomen dat als ik met het puzzelstukje sleep om mijn sms te komen dat er komt onvoldoende geheugen

heeft iemand enige hints hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb zelf gemerkt dat ik dat geheugenprobleem kreeg na een potje internetten.

Volgens mij loopt door browsen het (werk)geheugen van de wave vol, en dan gaat ie idd widgets afsluiten.
Sinds ik heb ingesteld dat ie, bij het afsluiten van de browser, automatisch de buffer moet legen heb ik geen geheugenproblemen meer ervaren.

Menu -> Instellingen -> Toepassingen -> Internet ->Autom. surfgegevens verwijderen.
Je kan eventueel instellen dat de geschiedenis, buffer, cookies en/of opgeslagen wachtwoorden automatisch verwijderd worden.
Volgens mij is de buffer laten legen het belangrijkst om geheugenproblemen te voorkomen.

Hopelijk is hiermee jou issue verhoplen.
Suc7 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yochi,I tell u what ....dude
Ik gebruik 14 wigets waarbij 4 er van ,3g updates om de haverklap nodig hebben.
Verspreid over 8stippels van homescreen,Ik krijg om de week wel eens zón melding ,kan ik mee leven

Oplossingen;Emailsinc wigit niet te vaak aan zetten help ook goed ,
Ben niet zo voorstander om elke keer me buffer te laten wissen als ik uitlog v browsen,Die optie hierboven zal ik ook zelden gebruiken.Is gewoon stoor factor in snel browsen
Ik ga toch niet elke keer me pw en naam intikken als ik naar me eigen page ga omdat me buffer weer leeg is.dat is gekken werk.
De oplossing voor mij voor geheugenmeldings is de Soft reset trick als de klacht voorkomt.
Zonder de Autom. surfgegevens te deleten,+ NFSshift er af gooien,dat is echt een grote stoor factor in sluiten van wigits,na mijn ervaringen.
Try if it works

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij Proximus (België) Pay and Go "Generation" waarbij ik iedere maand 15 gratis surfsessies krijg. Maar sinds ik mijn wave heb weet ik niet hoe ik deze kan gebruiken. Mijn netwerkmodus staat op "GSM 900/1800" Maar als ik nu op internet ga ben ik gewoon geld kwijt en blijven mijn sessies op 15 staan. Weet iemand welke instellingen ik moet gebruiken om deze sessies toch nog te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 01:17:
k krijg om de week wel eens zón melding ,kan ik mee leven
Sorry, ik krijg totaal geen meldingen.
Die optie hierboven zal ik ook zelden gebruiken.Is gewoon stoor factor in snel browsen
'k Ook zonder buffer laden pagina's snel.
Ik ga toch niet elke keer me pw en naam intikken als ik naar me eigen page ga omdat me buffer weer leeg is.dat is gekken werk.
Dan laat je toch niet je opgeslagen wachtwoorden wissen.
De oplossing voor mij voor geheugenmeldings is de Soft reset trick als de klacht voorkomt.
Daarmee voorkom je een geheugenmelding niet.
Je wil je wave juist gebruiken zonder te moeten softresetten toch?
Daar kan ik wel mee leven.
Zonder de Autom. surfgegevens te deleten,+ NFSshift er af gooien,dat is echt een grote stoor factor in sluiten van wigits,na mijn ervaringen.
NFS stoort hier niet, vermaakt wel.
Voor geïnstalleerde app's is toch apart ruimte gereserveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Nu online

W84

c4coupe schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:40:
[...]

bij deze. staat allemaal vermeld op pagina 38.

Bij deze juist gevonden hoe ik die Route66 aan de praat krijg.

dit moet je downloaden

http://www.66.com/support...l&opt=updates_detail&p=26

Na download installeren. als installatie is gedaan. Gsm aan pc hangen als massaopslag ( instellingen > connectiviteit ).

Route66 sync starten.

Dan linksboven, bestand, account maken. Maak snel even account aan en log je in op dat programma.

Als dit is gebeurt ga je naar Route66 store.

Daar kan je dan van alle dingen aanklikken. ik heb kaarten genomen en de Belgische map gedownload ( nederland enzo gaan ook trouwens.

Dan heb ik ook nog de nederlandstalige stem gedownload.

linksonder krijg je dan bij kassa al hetgeen je wilt en de totale prijs ( bij bij 0.0€ omdat ik enkel de gratis dingen test )

druk op kassa en volgende en alles wordt vlotjes op je SD gezet.

Klaar en testen maar. het allereerste signaal zoeken duurde een dikke 5 minuten hier...

Heb gelezen dat je alle kaarten kan downloaden, als de 30 dagen omzijn, kan je niet meer navigeren. maar wel nog gebruik maken van de kaarten ( waarschijnlijk zoals google maps > ook voor route 66 kan je satelliet weergave downloaden

"Dowload route 66 sync from www.66.com . After installing the app. Connect your mobile in mass storage mode.
The software will show you all types of available downloads for your country\region.
The maps are free. you have to pay for navigation

mvg kristof
Mijn dank is groot, het werkt nu perfect! :)

Even een ander vraagje: Klopt het dat je geen melding op het scherm krijgt als puzzelstukje in vergrendeling bij een nieuwe e-mail? Verder licht het scherm ook helemaal niet op, ook gewoon zonder vergrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* Nederlands aub

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 31-08-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom lukt het maar af en toe om verbinding te krijgen met kies. Meestal blijft de tekest even wachten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het icoontje van Samsung Apps op mn telefoon staat een 4tje voor 4 updates. Maar kan niet vinden wat ik moet updaten en hoe krijg ik die 4 weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan mijn KIES niet starten :(
ik krijg een bericht dat er een probleem is en tijdens het installeren mis ik paar files en zegt die dat ik ze moet vinden en moet aanpassen. hulp nodig !!
i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een mogelijkheid om smiley's is sms berichten te zetten, nee niet ":)" of ":("... maar :) en :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Is ok! 'k Zit er zelf ook regelmatig "naast". Exacte werking van Bada blijft soms gissen :) Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@h84: klopt je krijgt dan geen melding vanaf firmware jh3 krojg je wel een melding in je screenlock, zie een van mijn vorige plaatjes.

@htj: Heb je de begin post gwlezen mbt foutmeldingen in kies? Verder moet je kies Altijd op de volgende manier aanzetten:
sluit kies volledig af, sluit je toestel aan, kies wordt dan automatisch gestart mits je dit in je toestel hebt aangepast. Standaard wordt er volgens mij niet door je toestel gevraagd wat hij moet doen als je je toestel aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Kiswum schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:24:
... Standaard wordt er volgens mij niet door je toestel gevraagd wat hij moet doen als je je toestel aansluit...
Dit wordt bij mij wel gedaan.

Zodra ik hem aansluit komt er een lijst waaruit je kunt kiezen:
- Mediaspeler
- Samsung Kies (standaard)
- Massaopslag
- PC internet
- USB-fouten opsporen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
iemand die me kan zeggen hoe die layar applicatie juist werkt ?

Werkt deze via dataverbinding ( of wifi ) EN GPS of?

snap het niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Nieuwtje: de vierde Bada telefoon is aangekondigd, de Samsung Wave 723.

Klik hier voor meer info.

(Dit bericht heb ik nog niet op Tweakers zien staan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de versie van de cd's want ik kreeg KIES dat ik downloade niet open.
en ik kan mijn KIES niet updaten :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W84 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:33:
[...]
Even een ander vraagje: Klopt het dat je geen melding op het scherm krijgt als puzzelstukje in vergrendeling bij een nieuwe e-mail? Verder licht het scherm ook helemaal niet op, ook gewoon zonder vergrendeling.
Als het goed is moet hij wel trillen & geluid maken (mits je geen hoofdtelefoon in hebt en in je profiel geluid/trillen aan hebt staan. Soms voel/hoor ik hem niet in mijn broekzak, dus daardoor kan het ook komen :)
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:01:
Waarom lukt het maar af en toe om verbinding te krijgen met kies. Meestal blijft de tekest even wachten staan
Ik denk dat dit gewoon een fout is van KIES. Ook hier heb ik (met de laatste versie van KIES) last van. Er valt denk ik niet veel aan te doen.
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:11:
Bij het icoontje van Samsung Apps op mn telefoon staat een 4tje voor 4 updates. Maar kan niet vinden wat ik moet updaten en hoe krijg ik die 4 weg?
Al geprobeerd om Samsung Apps te openen en op de "4 updates beschikbaar" aan te tikken?
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:18:
ik kan mijn KIES niet starten :(
ik krijg een bericht dat er een probleem is en tijdens het installeren mis ik paar files en zegt die dat ik ze moet vinden en moet aanpassen. hulp nodig !!
i
Je moet die paar files vinden en aanpassen om het bericht met een probleem weg te krijgen. (Wees wat specifieker met de formulering van je probleem)
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:51:
ik heb de versie van de cd's want ik kreeg KIES dat ik downloade niet open.
en ik kan mijn KIES niet updaten :s
Download KIES van de Samsung Apps site. (Link zit in de beginpost).
Toppertje19 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:06:
Nieuwtje: de vierde Bada telefoon is aangekondigd, de Samsung Wave 723.

Klik hier voor meer info.

(Dit bericht heb ik nog niet op Tweakers zien staan ;))
Je kunt ook een linkje naar de betreffende artikelen geven i.p.v. crossposten.

[ Voor 15% gewijzigd door Amps op 30-08-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Toppertje19 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:53:
[...]

Dit wordt bij mij wel gedaan.

Zodra ik hem aansluit komt er een lijst waaruit je kunt kiezen:
- Mediaspeler
- Samsung Kies (standaard)
- Massaopslag
- PC internet
- USB-fouten opsporen
Heb je dit zelf ingesteld 2 maanden geleden of was deze optie standaard ingesteld?
Bij jou staat dus de optie aangevinkt: Vragen bij verbinden. Te vinden onder de instellingen en connectiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

push niet activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Kiswum schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 01:08:
[...]

Heb je dit zelf ingesteld 2 maanden geleden of was deze optie standaard ingesteld?
Bij jou staat dus de optie aangevinkt: Vragen bij verbinden. Te vinden onder de instellingen en connectiviteit.
Ik heb niet anders geweten dan dat het zo gaat, dus het stond standaard ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo krijg ik updates van apps die ik allang verwijderd heb? Dit betekent dus dat ik de betreffende app opnieuw moet installeren en verwijderen om de update melding weg te krijgen! Of is er nog een andere manier hiervoor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:44:
Hoezo krijg ik updates van apps die ik allang verwijderd heb? Dit betekent dus dat ik de betreffende app opnieuw moet installeren en verwijderen om de update melding weg te krijgen! Of is er nog een andere manier hiervoor??
Zoe doe ik dat inderdaad ook altijd, hoe je ze echt compleet kan verwijderen zonder dat je ook nog updates krijgt voor de al verwijderde game is mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het niet, Toppertje. Je krijgt een update melding van apps die je verwijderd hebt. Als je 'm vervolgens opnieuw installeert en daarna weer verwijdert, krijg je toch logischerwijze dezelfde melding.????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:48:
Ik snap het niet, Toppertje. Je krijgt een update melding van apps die je verwijderd hebt. Als je 'm vervolgens opnieuw installeert en daarna weer verwijdert, krijg je toch logischerwijze dezelfde melding.????
Nee want dan heb je de update dus geïnstalleerd, snap je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik zie hier een hoop korte oneliners zonder enige vorm van eigen inzet staan. Aub wat meer eigen initiatief, want GoT is geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Update problemen.

Is de melding weg als je het onderste gedeelte uitvoerd? Als ik het zelf heb dan update ik alles zonder dat ik de programma's opnieuw moet installeren.

Kiswum in "Samsung Wave S8500"
Bedankt, maar want anders? Wat betreft het geheugen probleem heeft niet veel met push te maken. Ik heb push aan staan voor 3 mail accounts en laat de berichten volledig binnen stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 01-09-2010 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ben nu wel benieuwd of Patchie1978 mijn instructies heeft uitgevoerd en wat hij als antwoord gaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
Kiswum schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:08:
Ben nu wel benieuwd of Patchie1978 mijn instructies heeft uitgevoerd en wat hij als antwoord gaf ;)
Zag het in m'n feeds, zal het maar niet herhalen :+

Ter info
Probs voor aantal apps voor Twitter door nieuwe OAuth, mijne stopte er gisteren plots mee op de Wave.
Gelukkig na account opnieuw instellen doet hij het weer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
weet niet of deze al bekend is hier

http://www.samsungwaveforum.com./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de firmware update JH3 nu al beschikbaar voor kies want ik heb nog altijd de "XXJF8" versie met Bada 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Een helikopter vliegt door een tunnel en je moet hem zo lang mogelijk in de lucht houden en verschillende obstakels ontwijken, wie heeft het niet gespeeld?
Afbeeldingslocatie: http://www.chip.de/ii/133205768_dcdaa2e74f.jpg
Klik hier.

Voor meer van dit soort leuke Flash spelletjes: Klik hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Toppertje op 01-09-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Toppertje19 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:27:
Een helikopter vliegt door een tunnel en je moet hem zo lang mogelijk in de lucht houden en verschillende obstakels ontwijken, wie heeft het niet gespeeld?
[afbeelding]
Klik hier.

Voor meer van dit soort leuke Flash spelletjes: Klik hier.
Je bent geweldig, leuk spel is dat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Kiswum schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:00:
[...]

Je bent geweldig, leuk spel is dat! :)
Dankje ;) Ja ik vond het ook al een geweldig spel!

Alleen jammer dat het niet gewoon tussen de applicaties kan staan.
Pagina: 1 ... 12 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.