Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 19:54
heb een vraagje ivm samsungapps update. ik kreeg gisteren een melding van die naviplayer dat er een update voor beschikbaar was.

Nu, ik heb updatemelding uitstaan, zowel via wifi als via dataverbinding + die naviplayer stond zelfs nog niet meer op mijn wave op.

Nu heb ik maar simpelweg geupdate om van die melding af te zijn. Maar hij zou dit ten eerste toch al niet mogen melden als ik dit heb uitstaan, ook al omdat dit niet meer op gsm stond.

Nu heb ik wel een map gevonden op mijn geheugenkaart "__@@bada_applications@@__" ( die map zie ik enkel als ik gsm via massaopslag aansluit ). Deze map neemt al een dikke 300MB!!! in beslag en zou niet weten waarvoor ze dient.

Staat daar misschien de geschiedenis in van geinstalleerde maps? waardoor ik dus die updatemelding krijg of zit ik er helemaal naast?

mvg Kristof.

edit, nog een nieuw theme ( trekt op niks, maar het is een nieuwe :D )

http://www.samsungapps.co...tId=G00000082899&listYN=Y

edit nog een thema.

screen heb ik zelf genomen.

http://i814.photobucket.c...223bb5c6.jpg?t=1282149438

iemand intresse, laat maar weten, dan upload ik hem.

[ Voor 18% gewijzigd door c4coupe op 18-08-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 23:53
c4coupe schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:43:
edit nog een thema.

screen heb ik zelf genomen.

http://i814.photobucket.c...223bb5c6.jpg?t=1282149438

iemand intresse, laat maar weten, dan upload ik hem.
Hij is hier te downloaden ;)

Zal zo ook nog ff een thema sectie toevoegen aan de beginpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:25
Misschien is het een idee om in de topicstart een overzichtje te maken met veel voorkomende problemen bij het gebruik van Kies, en dan vooral bij het updaten van de firmware? De oplossingen staat wel verspreid over het topic maar zijn soms lastig te vinden, en helaas werkt Kies allerbehalve vlekkeloos

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
MichaelPB schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:32:
Ik blijf Samsung slecht vinden met communicatie na de koop. After sales dus. Ze moeten via hun eigen site publiceren wanneer er een update wordt verwacht ivm bekende problemen. Omschrijf die problemen ook. Maak lijstjes. Schrijf: 'Er wordt hard aan gewerkt!'. Dat soort dingen. Dat helpt.
-
Er is totale radiostilte tussen Samsung en haar klanten. Heel soms wordt er een mail beantwoord. Soms dan. Heel beleefd, maar meestal met de boodschap dat je geduld moet hebben. Maar verder? Geen nieuws over Bada. De Bada site zelf is ook niet bepaald scheutig met informatie. Er gebeurt niks. De grote trom geslagen en geroeptoetert dat de wereld nu toch echt zou gaan veranderen met een nieuw OS. Maar met een appstore met voornamelijk Italiaanse, Franse en Russische (vaak lullige) applicaties kom je er niet. Dan moet je meer doen. En het minste lijkt mij service.
-
Nog zo'n ding; TV-out mogelijkheid op de Samsung Wave? Jazeker! En waar is de kabel dan? Ja, die moet je kopen. Waar dan? En hoe ziet zo'n ding eruit dan? Waar steek je dat in dan? Ik ben op zoek geweest. Man, wat heb ik gezocht. Hoe doet de Wave dat. Via de 3.5 jack of via usb? Na een maand wist nog steeds niemand waar ik het over had als ik er in een winkel naar vroeg. Blijkt het een standaard 3.5 video stekkertje te zijn. Dat is zo'n 3,5 stekkertje met 1 streepje meer dan een audio-variant. Gaat vaak over in 3 tulp-plugjes. rood, wit, geel.
-
De handleiding zegt hierover slechts:
"Zet de televisie aan en sluit de telefoon met een TV-uitkabel op de televisie aan.
Sluit de kleuren aan het uiteinde van de TV-uitkabel op dezelfde kleuren van de A/V-aansluitingen op de televisie aan."
-
Maar, geen kabel. Geen omschrijving. De Nokia 5800 heeft ook TV-out support. Geweldig om de vakantie-foto's aan oma te laten zien, Divx films op je tv te kijken en zelfs gamen is leuk om op de tv te doen (racen bijvoorbeeld). Nokia levert de kabel gewoon mee. En zo hoort het ook.
-
Updates? Gewoon op de gok af en toe je toestel aansluiten op je PC en kijken of KIES iets roept of niet. Geen woord van Samsung zelf. Support en after sales zuigen brokken door een rietje bij Samsung.
-
Komop Samsung Nederland! Pak die handschoen eens op. Doe iets.
Als ik die kabel aansluit (met de 3,5mm plug er volledig in) krijg ik een zware brom en geen beeld...
Trek ik de plug er iets uit zodat hij normaal gesproken maar èèn oortje(i.g.v. koptelefoon) weergeeft heb ik wel beeld en en geluid met een lichte brom...
Iemand hier iets over gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Airdack schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:30:
Misschien is het een idee om in de topicstart een overzichtje te maken met veel voorkomende problemen bij het gebruik van Kies, en dan vooral bij het updaten van de firmware? De oplossingen staat wel verspreid over het topic maar zijn soms lastig te vinden, en helaas werkt Kies allerbehalve vlekkeloos
Be my guest. Schrijf maar een mooi stukje erover en dan plak ik het er wel in.

Ik heb een viertal thema's verwerkt in de beginpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Amps schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:50:
[...]

Be my guest. Schrijf maar een mooi stukje erover en dan plak ik het er wel in.

Ik heb een viertal thema's verwerkt in de beginpost!
Gewoon geen Kies gebruiken ;)

Just kidding', goed idee, met name voor de nieuwe gebruiker kan dat wel handig zijn.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Amps schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:09:
[...]

Hij is hier te downloaden ;)

Zal zo ook nog ff een thema sectie toevoegen aan de beginpost!
goed bezig Amps!!!

ideaal op deze manier. al de apps en thema's ff vermelden vooraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
|:( kom ik nu wat tegen.....

• Amps
Je kunt altijd nog stukjes code jatten van de andere widget of juist die widget customizen naar jouw wens ;)

En tsja, beetje ervaring opdoen is ook niet erg :P

Verwijderd

downer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:00:
[...]

Ah zover heb ik het niet getest, gebruik zelf Foursquare ipv Gowalla.

Layar app is er voor de Wave sinds enkele dagen zoals Kiswum al zei.
Werkt hier tot nu toe prima (ook het inloggen op FS/GW ) moet er onderweg nog een beetje mee spelen om alles te ontdekken.
Ik heb ondertussen al wat zitten prutsen met layar app, en deze app heeft inderdaad wel wat leuke tools. Maar ik heb Gowalla hierop getest maar het inloggen blijft nog steeds hetzelfde. Ik blijf hangen bij signing in.. Ik weet niet hoe jij je hebt kunnen inloggen?

• Chris.nl
  • Niet online
Amps schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:43:
En tsja, beetje ervaring opdoen is ook niet erg :P
Och... 'k ben alweer met iets anders bezig :)
ervaring opdoen blijft gewoon doorgaan :+

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Agos :') Ik ga hem wel even proberen, al zag die van jou er ook goed uit ;)
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 01:03:
[...]

Ik heb ondertussen al wat zitten prutsen met layar app, en deze app heeft inderdaad wel wat leuke tools. Maar ik heb Gowalla hierop getest maar het inloggen blijft nog steeds hetzelfde. Ik blijf hangen bij signing in.. Ik weet niet hoe jij je hebt kunnen inloggen?
Het inloggen op Gowalla lukt mij op Gowalla met Opera en ook met Layar, het inchecken kan ik helaas niet goed voor je testen aangezien hier alleen Foursquare venues zijn.
Heb eentje geprobeerd met instellingen op grootste afstand, maar het inchecken lukte me ook niet, hij blijft zoeken idd. (Zowel met Gowalla-site, Layar-Gowalla als Footfeed-app)

Met Foursquare lukt het allemaal prima, dus das vreemd, misschien moet je overstappen 8)
(of wachten op een échte app)

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik snap niet wat er aan is om met de hele anonieme wereld te delen waar je op welk moment van de dag bent en wat je doet met wie, waarom, etc. Daar draait dat hele Foursquare en Gowalla toch op? "Ik ben hier kleding kopen! Nu ben ik hier voor een tosti en nu ben ik weer hier om op de tram te wachten" Zoiets? Snap het niet.

• Kiswum
MichaelPB schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:22:
Ik snap niet wat er aan is om met de hele anonieme wereld te delen waar je op welk moment van de dag bent en wat je doet met wie, waarom, etc. Daar draait dat hele Foursquare en Gowalla toch op? "Ik ben hier kleding kopen! Nu ben ik hier voor een tosti en nu ben ik weer hier om op de tram te wachten" Zoiets? Snap het niet.
Je hoeft het niet te begrijpen, het hoort een beetje bij dezelfde gebruikers als Twitter vind ik. Ik houd van mijn privacy en hierdoor doe ik ook niet mee met deze rage ;)

• MichaelPB
Kiswum schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:28:
[...]

Je hoeft het niet te begrijpen, het hoort een beetje bij dezelfde gebruikers als Twitter vind ik. Ik houd van mijn privacy en hierdoor doe ik ook niet mee met deze rage ;)
Twitter vind ik toch weer handig. Gebruik het vooral als een soort medium tussen het web en RSS in. Meldingen van nieuwe posts op Nu.nl, Tweakers, AllAboutPhones, GeenStijl, meldingen van nieuwe firmware updates voor de Wave, etc. Erg handig.

• Chris.nl
  • Niet online
downer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 04:48:
[...]

Agos :') Ik ga hem wel even proberen, al zag die van jou er ook goed uit ;)
Ik kon het toch niet laten, dus heb die betere RSS reader aangepast naar eigen voorkeur!

Verwijderd

Ik zou dit dan ook niet gebruiken om te laten weten of ik aan het winkelen ben. Ik ken namelijk iemand die dit gebruikt telkens hij op café gaat. Zo weet ik wel altijd waar ik op café moet gaan :p.

@downer. Ik heb gevraagd aan Gowalla of er een app komt voor Bada OS. Ik kreeg dit als antwoord:
No plans at the moment, but if some talented developers want to roll their own, our API is ready for them! http://gowalla.com/api
. Ik heb wat programmeer ervaring, maar om met deze API iets te maken lijkt me nogal moeilijk :p

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Is er een app beschikbaar waarmee ik het gebruik van mijn databundel en ook live-updates van bv twitter, facebook en gmail kan instellen?
Ik werk in Belgie en dan wil ik tijdens werktijd geen gebruik maken van mijn dataverbinding en dus geen updates ontvangen.....

• Chris.nl
  • Niet online
Amps schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:06:
[...]

Ik zal wel even kijken hoe we dat kunnen doen in de beginpost.

Edit: Sectie in de beginpost is toegevoegd :)

Als je een app of widget toegevoegd wilt hebben in de beginpost, post dan even de ingevulde code zodat ik hem makkelijk in kan plakken.

code:
1
[tr][td][url=**locatie van de widget**]**naam widget**[/url][/td][td][img]**link naar plaatje**[/img][/td][/tr]

Gelieve voorbeeld van de widget niet groter dan 200px breed.
code:
1
[tr][td][url=http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/RSS%20lezer%20NL.zip]RSS Lezer NL[/url][/td][td][img=200,97]http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/RRS%20lezer%20NL.png[/img][/td][/tr]

code:
1
[tr][td][url=http://www.1chris.nl/Samsung Wave/SimplyWeatherNL.zip]SimplyWeather NL[/url][/td][td][img=200,111]http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/Simply%20Weather%20NL.png[/img][/td][/tr]

• SuidAkrA
  • Niet online
Ach, ik zag twitter eerst ook niet zitten ivm privacy, nu vind ik het ideaal. Het is handig naast RSS en soms erg leuk, gebruik nu nog amper msn.
Maar je hebt wel gelijk, soms slaat het inchecken op Foursquare nergens op, maar het is een verslaving :$
Wat betreft privacy, je deelt alleen wat je wilt en aan wie je wilt, je checkins op Twitter posten is een optie maar hoeft niet natuurlijk.

• SuidAkrA
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:23:
[...]

Ik kon het toch niet laten, dus heb die betere RSS reader aangepast naar eigen voorkeur!
Je bent geweldig!
Deze is veel beter dan die van kEhYo, die kon ik amper lezen en sommige feeds kreeg ik niet werkend.
Heb er 2 in gebruik nu van jou, werkten meteen thanks :>

Eén vraagje nog, hoe zit het nou precies met auto-refresh?
Gaat dat automatisch of moet je die middelste knop in tweede scherm daarvoor gebruiken?
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:39:
[...]
@downer. Ik heb gevraagd aan Gowalla of er een app komt voor Bada OS. Ik kreeg dit als antwoord:

[...]
. Ik heb wat programmeer ervaring, maar om met deze API iets te maken lijkt me nogal moeilijk :p
Ja same voor Foursquare :/

Misschien is er hier iemand zo aardig eentje voor Gowalla en Foursquare te maken O-)

[ Voor 26% gewijzigd door SuidAkrA op 19-08-2010 17:46 . Reden: toevoeging ]

• SuidAkrA
  • Niet online
Batsu schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:33:
Is er een app beschikbaar waarmee ik het gebruik van mijn databundel en ook live-updates van bv twitter, facebook en gmail kan instellen?
Ik werk in Belgie en dan wil ik tijdens werktijd geen gebruik maken van mijn dataverbinding en dus geen updates ontvangen.....
Geen idee of er iets dergelijks is.Je kunt roaming toch uitzetten?
Aangezien ik ook veel in België ben gebruik ik daar meestal een tweede mobiel met Belgische prepaid zodat ik toch even Twitter e.d. kan checken af en toe.

• c4coupe
nog geen oplossing voor die 10sec. powerknop indrukken toestel uit?

echt heb het weeral voor dat gsm uitligt van hier maar wat in broek te steken, zit zelfs in zakjes.

stomme zet van samsung, blijf erbij :'(

• Chris.nl
  • Niet online
downer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:42:
Je bent geweldig!
Deze is veel beter dan die van kEhYo, die kon ik amper lezen en sommige feeds kreeg ik niet werkend.
Heb er 2 in gebruik nu van jou, werkten meteen thanks :>

Gaat dat automatisch of moet je die middelste knop in tweede scherm daarvoor gebruiken?
Dank je, autoupdate heb ik eruit gelaten.
Leek er bij m'n vorige versie op dat ie daardoor een blank screen kreeg in standby.
Scheelt een beetje battery..
Handmatig updaten dus :)

• Amps
@Chris De widgets staan erbij! :)

@c4coupe "echt heb het weeral voor dat gsm uitligt van hier maar wat in broek te steken, zit zelfs in zakjes." ?

Wat zeg je nou allemaal?

• SuidAkrA
  • Niet online
Amps schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:16:
@c4coupe "echt heb het weeral voor dat gsm uitligt van hier maar wat in broek te steken, zit zelfs in zakjes." ?

Wat zeg je nou allemaal?
:D denk dat hij bedoelt dat zijn gsm uitgaat door zijkant-knopje als hij in z'n broekzak zit, zelfs als hij in een hoesje (zakjes) zit.

-edit- niet zijkant maar powerknop dus

@Chris thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door SuidAkrA op 19-08-2010 18:28 ]

• c4coupe
Amps schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:16:
@Chris De widgets staan erbij! :)

Wat zeg je nou allemaal?
ja frustratie.

zet je gsm op toetsenblokkering.

houd 10sec. powerknop in en hij herstart simpelweg ( met welke reden hebben ze dit zo gemaakt? )

al verschillende keren dat ik gsm uit mijn broekzak neem dat hij pincode vraagt en dus weer opnieuw opgestart is.

Nu steekt gsm zelf in beschermzakje en dan heb ik het nog voor.

Kunnen ze dat niet beter maken dat wanneer je 2 knoppen indrukt hij reset ofzo ipv 1.

Probeer maar bij u wave, toetsenblok opzetten en 10 sec. powerknop indrukken, herstart hij gewoonweg...

wekelijks heb ik dit wel paar keer voor. als ik het kon afzetten deed ik het direct.

[ Voor 5% gewijzigd door c4coupe op 19-08-2010 18:28 ]

• SuidAkrA
  • Niet online
@c4coupe: ik heb er eigenlijk nooit last mee, misschien doordat ik hem in een case/bumperding heb en hij daardoor minder snel de powerknop raakt?

• Amps
Ik heb dat ook nooit gehad. Wel dat het toestel van toetsblokkering gaat terwijl hij in mijn broekzak zit.

Ik wist trouwens niet dat 10 sec de hang up key inhouden een restart is. Weet ik dat ook voor de volgende keer :P

Misschien de volgende keer een iets minder strakke broek kopen? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Amps op 19-08-2010 18:47 ]

• c4coupe
ja zo'n strakke broeken draag ik nu weer niet. lees eigenlijk vrij veel van dit probleem op andere forums. waarom zetten ze deze functie niet op 2 knoppen ofzo. wou dat ik het ook niet voorhad. maat van mij met wave juist hetzelfde probleem ermee.

• Amps
"Geachte heer **Amps**,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-S8500.

Wij adviseren u om uw klachten te versturen naar info@samsung.nl. Uw klacht zal op deze afdeling in behandeling genomen worden.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864).

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
Voor al uw klachten de bovenstaande mail. De kans is alleen klein dat ze daadwerkelijk erop antwoorden.

• MichaelPB
c4coupe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:09:
ja zo'n strakke broeken draag ik nu weer niet. lees eigenlijk vrij veel van dit probleem op andere forums. waarom zetten ze deze functie niet op 2 knoppen ofzo. wou dat ik het ook niet voorhad. maat van mij met wave juist hetzelfde probleem ermee.
Het zou al voldoende zijn om deze optie onklaar te maken wanneer het scherm geblokkeerd is en alleen toestaan als het toestel niet op slot staat. Moet volgens mij niet moeilijk zijn voor Samsung om dit zo op te lossen.

• c4coupe
Nee idd, en er zijn ondertussen al paar FW updates geweest waarbij men dit kon aanpassen.

• Amps
Ik zou zeggen klaag erover. Als er niet geklaagd wordt weet men bij Samsung ook niet wat het een en ander aan veranderd moet worden. Een tweede vraag zou zijn of ze iets ermee doen, maar dat terzijde.

• c4coupe
Amps schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:21:
Ik zou zeggen klaag erover. Als er niet geklaagd wordt weet men bij Samsung ook niet wat het een en ander aan veranderd moet worden. Een tweede vraag zou zijn of ze iets ermee doen, maar dat terzijde.
dit lees ik op andere fora.

"Hey
Just got this response from Samsung, so it looks like it may be "fixed" soon enough..

"Dear Jim *******,

Thank you for contacting Samsung Electronics.

With regards to your query about the Samsung wave handset, if you hold
down the power button for thirty seconds when the phone lock is active
the phone will perform a hard reset. However this may be changed with
the next firmware update as this issue is being investigated at this
present time. We do apologies for any inconvenience that this may have
caused.""

dus word door samsung weer helemaal verkeerd uitgelegd. denk dat er apen achter die pc's zitten ofzo lol.

bron.

http://www.samsungwavefor...n-when-wave-is-locked/15/

[ Voor 5% gewijzigd door c4coupe op 19-08-2010 22:31 ]

• Dalyxia
  • Laatst online: 14-09 15:02
ik heb dus het probleem nu na firmware upgrade:"

#Als mijn telefoon in toestenvergrendeling staat en ik krijg een sms, die ik vervolgens via het puzzelstukje open, krijg ik niet het nieuwe smsje van die persoon te zien, maar de vorige...

#mijn emails komen ineens niet meer binnen op mijn telefoon
#de telefoon is ineens stukken trager geworden, in het sliden van menuscherm naar menuscherm zit ineens een duidelijke hakker, zelfde met foto's na elkaar bekijken

F8 is geloof ik nu mijn firmware, heeft iemand dit ook ervaren en wat kan ik het beste doen? firmware herstellen naar vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb zelf geen pincode op mijn telefoon zitten, maar naar mijn weten reset die van mij niet vanzelf.
Ik heb hem in een kunststof hoesje zitten.

De reden waarom Samsung voor een reset optie heeft gekozen snap ik heel goed. Veel smartphones blijven regelmatig hangen, Samsung wilde hier een voorzorg in bouwen mocht het bada systeem alsnog hangen. Vandaar dat je je aan/uitknop 10 sec in moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Kiswum schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:48:
Ik heb zelf geen pincode op mijn telefoon zitten, maar naar mijn weten reset die van mij niet vanzelf.
Ik heb hem in een kunststof hoesje zitten.

De reden waarom Samsung voor een reset optie heeft gekozen snap ik heel goed. Veel smartphones blijven regelmatig hangen, Samsung wilde hier een voorzorg in bouwen mocht het bada systeem alsnog hangen. Vandaar dat je je aan/uitknop 10 sec in moet houden.
Dat is het probleem niet. Het punt is dat dit ook werkt wanneer de schermbeveiliging aanstaat/ telefoon standby. Dat zou niet moeten kunnen. Zou alleen mogelijk moeten zijn wanneer het toestel ontgrendeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dalyxia schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:00:
ik heb dus het probleem nu na firmware upgrade:"

#Als mijn telefoon in toestenvergrendeling staat en ik krijg een sms, die ik vervolgens via het puzzelstukje open, krijg ik niet het nieuwe smsje van die persoon te zien, maar de vorige...

#mijn emails komen ineens niet meer binnen op mijn telefoon
#de telefoon is ineens stukken trager geworden, in het sliden van menuscherm naar menuscherm zit ineens een duidelijke hakker, zelfde met foto's na elkaar bekijken

F8 is geloof ik nu mijn firmware, heeft iemand dit ook ervaren en wat kan ik het beste doen? firmware herstellen naar vorige versie?
Bijzonder...

Normaal zou een hard-reset bij een firmware update niet altijd nodig moeten / hoeven zijn, maar dit zou in jou geval wel kunnen helpen. Daarmee wordt je phone "als het ware" opgeschoond / geherïnitialiseerd.

Let op: Wel eest (met Kies) een backup maken alle contactpersonen / foto's / bestanden die in je telefoongeheugen zijn opgeslagen.

Je kan een hard-reset doen door *2767*3855# in te toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MichaelPB schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:09:
[...]

Dat is het probleem niet. Het punt is dat dit ook werkt wanneer de schermbeveiliging aanstaat/ telefoon standby. Dat zou niet moeten kunnen. Zou alleen mogelijk moeten zijn wanneer het toestel ontgrendeld is.
Deze optie is zo ontworpen dat je wanneer je telefoon is vastgelopen in de vergendelstand je het toch makkelijk kan resetten. Daarbij hoe je dus niet je batterij eruit te halen en handmatig aan moeten zetten.
Ik vind het persoonlijk wel fijn dat er een reset functie op zit, in mijn Nokia moest daar een apart programma voor gebruiken. Ik kan me ook wel voorstellen dat velen deze optie niet nodig hebben doordat zij de batterij eruit kunnen halen en weer terug kunnen plaatsen als het toestel een keer vast zou lopen.
Je gaf zelf volgens mij ook aan dat je het liever had gezien met een toetsencombinatie, daar zie ik zelf ook wel wat voor of dat je het zelf custom kunt veranden. Net als het gedrag van de screen unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ik heb vandaag een reactie gekregen op mijn klachtenmail van Samsung. En ik moet zeggen dat ik niet echt tevreden ben met het antwoord. Ik zal een paar punten in de mail toelichten.

Als eerst ging het over de "24 mb" error (te weinig systeemgeheugen over). Ik heb duidelijk gemaakt dat dit een gebreke is, aangezien een firmware updaten flawless zou moeten gaan.

Dit is het antwoord daarop:
Over de 24MB melding kunnen wij u aangeven dat u eerst een harde reset dient uit te voeren.
Hierna zal er genoeg geheugen vrij zijn en kunt u de update uitvoeren.
Elke keer een hard reset uitvoeren en al mijn data + programma's daarbij verliezen? Nee, bedankt.

Als tweede had ik het upgraden van de firmware aan de kaak gesteld m.b.t. de vele problemen ermee. Dit keer was het met name met de 'Failed to convert to upgrade mode. Please try later." error.

Hier werd geen antwoord op gegeven.

Als derde had ik een klacht over het management van de geheugen. Zoals je kunt merken raakt deze op een of andere manier vol en begint het toestel widgets af te sluiten.
Bij installeren van apps geeft het toestel ook op een gegeven moment aan dat er niet voldoende geheugen vrij is, en dat ik een aantal items moet verwijderen. En dat terwijl ik 300+ mb vrij hebt.

Antwoord hierop is als volgt:
U steld ons een aantal meldingen die u krijgt met betrekking tot het geheugen.
Wij willen u erop attenderen dat het soms gebeurd dat een applicatie niet goed afgesloten wordt.
Hierdoor blijft deze op de achtergrond draaien.
U kunt ervoor zorgen dat deze goed afgesloten worden in de "Task Manager".
Deze kunt u bereiken door de middelste zwarte knop op het toestel ingedrukt te houden.
Wij willen u adviseren om alle ongebruikte programma's af te sluiten.
Dit is echt bs. Ze denken echt dat ik een leek ben en geen verstand van dergelijke toestellen heb. Ik heb duidelijk vermeld wat de errors waren en hoe ik ze kreeg. Met dit antwoord ben ik dus niet tervreden.

Vervolgens geeft Samsung mij nog een meester tip:
Ook willen wij u adviseren om de standaard opslag van de foto's en dergelijke aan te passen.
U kunt ervoor zorgen dat deze standaard op de geheugenkaart komen te staan, zodat u meer geheugen vrij houd in het toestel geheugen.
Joh, ik zeg toch dat ik 300mb+ vrij heb. Notabene heb ik alle muziek, foto's, video's & films op mijn geheugenkaart.

Ook ben ik op de problemen met de IM client in gegaan. Je hebt 40 procent kans dat je daadwerkelijk in WLM kan inloggen. "Server is onbeschikbaar", "Kan gegevens niet ophalen" etc.

Hier werd ook geen antwoord op gegeven.

De rest van mijn mailtje werd verkeerd opgevat (?) en dus ook niet (goed) beantwoord...

Wat vinden jullie eigenlijk van de wijze waarop Samsung de klachten 'in behandeling' heeft genomen?

Wat mij betreft zal dit mijn laatste 'smartphone' van Samsung zijn. Een telefoon met proprietary software van Samsung kan ik nog mee leven. Daar kan niet veel mis mee gaan (& bugs in bevatten). Een smartphone OS daarentegen, als je een probleem hebt, wordt dit uitermate slecht opgelost.

En dan spreek ik uit ervaring. Hiervoor had ik de i8910 HD. Een Symbian OS telefoon van Samsung. Werkelijk veel potentie door de hardware. Alleen keihard verwaarloosd door de slechte support van Samsung.

Meer heb ik er ook niet over te zeggen. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik kan het mis hebben, maar het bovenstaande zijn allemaal problemen van 1 maand geleden, ik hoop voor je dat je deze problemen niet meer hebt.
Wat betreft het antwoord van Samsung, ik vind ze nogal kinderachtig gegeven en zonder zelf kennis van het toestel te hebben. Dit zou hogerop gespeeld moeten worden, desnoods nogmaals versturen. Even kijken hoeveel verschillende antwoorden men daarop heeft.

Oh ja en probeer van de gehele tekst een link naar dit forum te zetten, wellicht leren ze daar veel meer van dan in de Samsung-leerschool.
Misschien ga ik zelf maar eens een klacht sturen richting Samsung mbt de medewerkers die er zitten. (Ik neem eigenlijk zelf nooit contact met een servicedesk, met name vanwege de frustraties als hierboven. Bij mij hebben ze dus vaak geen goede naam.)

Oh ja, het is wel vreemd dat je eerst een harde reset moet uitvoeren, tot nu toe heb ik dat maar 1 keer moeten doen en dat was toen ik via Kies wilde updaten. Dit was dus slecht in Bada gebouwd.
De keren daarna was het via custom versies, daarbij werd geadviseerd om na de update nog een keer te resetten. \
Vorige week heb ik mijn toestel nog een keer via Kies een nieuwe firmware gegeven. Ik behield mijn gegevens, maar mijn toestel resette steeds als ik de ophangknop gebruikte. In dit geval had ik mijn toestel een harde reset moeten geven, maar ik koos ervoor om toch weer voor om een nieuwere custom firmware te gebruiken (JH1 dus), hierbij bleven al mijn gegevens gewoon bestaan.
Ik werk momenteel 1 week stabiel op JH1 en heb nog geen fouten kunnen ontdekken.

Bij een firmware update wordt naar mijn weten altijd een melding gemaakt dat je je gegevens moet backuppen en je moet dan wel realistisch zijn dat je deze gegevens altijd kwijt kunt raken bij een firmware update. Dit is zo bij Windowsmobile, Symbian en zelfs bij Android.
Sterker nog bij Android ben je ook al je gegevens kwijt bij de upgrade naar 2.2, het is dus helaas niet alleen een probleem van Bada.

[ Voor 42% gewijzigd door Kiswum op 20-08-2010 16:53 . Reden: firmware edit. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Amps schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:49:

Wat vinden jullie eigenlijk van de wijze waarop Samsung de klachten 'in behandeling' heeft genomen?
klinkt mij een beetje als standaard ISP callcenters... en das niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Kiswum schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:43:
Ik kan het mis hebben, maar het bovenstaande zijn allemaal problemen van 1 maand geleden, ik hoop voor je dat je deze problemen niet meer hebt.
Dat kan kloppen. Ik had ergens in juli mijn mail gestuurd via contact formulier op Samsungmobile.nl. Op 2 augustus kreeg ik dus een mailtje dat ik die naar info@samsung.nl moet sturen. En vandaag dus eindelijk een reactie erop.
Misschien ga ik zelf maar eens een klacht sturen richting Samsung mbt de medewerkers die er zitten. (Ik neem eigenlijk zelf nooit contact met een servicedesk, met name vanwege de frustraties als hierboven. Bij mij hebben ze dus vaak geen goede naam.)
Dat kan je doen ja. Hoe meer men klaagt, des te meer gehoord ze eraan geven denk ik. Samsung ging bij de i8910 HD ook pas echt aan de slag met de firmware toen iemand een tig pagina's lange verslag heeft geschreven over de i8910 HD. Die werd ondertekend door duizenden i8910 gebruikers en werd vervolgens ingediend.
In januari 2010 werd die update beloofd, maar werd uiteindelijk (in NL) uitgesteld tot juni/juli 2010.
Oh ja, het is wel vreemd dat je eerst een harde reset moet uitvoeren, tot nu toe heb ik dat maar 1 keer moeten doen en dat was toen ik via Kies wilde updaten. Dit was dus slecht in Bada gebouwd.
Yep, that's what I said.
Bij een firmware update wordt naar mijn weten altijd een melding gemaakt dat je je gegevens moet backuppen en je moet dan wel realistisch zijn dat je deze gegevens altijd kwijt kunt raken bij een firmware update. Dit is zo bij Windowsmobile, Symbian en zelfs bij Android.
Sterker nog bij Android ben je ook al je gegevens kwijt bij de upgrade naar 2.2, het is dus helaas niet alleen een probleem van Bada.
Bij Symbian was er ten minste nog een duidelijke manier om al je berichten, contacten, programma's, agenda items & instellingen te back-uppen. Bij bada zie ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Ik kan al het bovenstaande onderschrijven. Het is dat AMPS, Kiswum en een aantal anderen (incl. mijzelf) zo technisch zijn en zoveel ervaring hebben met smartphones dat ze zelf heel veel kunnen oplossen, custom firmwares installeren enz. Een normale gebruiker die echter afgaat over wat er wordt gepropageerd door Samsung kan wel eens van een koude kermis thuis komen. En ga dan maar bellen voor hulp... *kuch* succes verzekerd!
-
Want de support? Die is nog steeds ongehoord slecht. Zie ook bovenstaande. Ik zit zelf nog op versie JF7 en ik ondervind nauwelijks meer problemen (op een zeer incidentele memory-error/ sluiten van widgets na - Ik soft reset mijn toestel nu zelfs iedere avond voor het slapen gaan en de volgende dag heb ik nooit problemen!). Enfin, ik ga niet meer verder met firmwares upgraden. If it ain't broke, don't fix it, zeg maar. Het werkt nu naar behoren, mits ik mijn kleine ingebouwde voorzorg blijf uitvoeren (1 soft reset per dag)
-
Ik zie het allemaal wel. De frustratie die ik in het begin had ivm ontbreken van Exchange, IMAP en POP3 en heel veel memory-problemen is er niet meer en voor dagelijks gebruik voldoet het toestel nu prima. Werkt eigenlijk voornamelijk foutloos. Mijn Nokia 5800 en 5530 crashten nog wel eens en waren laaaaang niet zo snel als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
  • Laatst online: 25-12-2023
Over het algemeen is het technisch niveau van de meeste servicedesken van bedroevende kwaliteit. Niet alleen bij de Smartphone's. Denk ook maar eens aan de internetproviders en/of telecom aanbieders. Daar is ook al heel veel frustratie over geschreven. IK waag mij daar niet meer aan. Ik weet van mijzelf dat ik daar ongelooflijk kan van opwinden. Alleen maar slecht voor mijn bloeddruk.
Enne..... heb je ook wel eens technisch advies gevraagd in de bekende elektronica winkels??

Na de aanschaf van de Samsung Wave was ik behoorlijk teleurgesteld. En met name het gebrek van exchange. Dit terwijl in de bijgeleverde handleiding haarfijn wordt aangegeven hoe sync.met exchange moet worden ingesteld. Ik was ook behoorlijk gefrusteerd toen ik na behoorlijk wat uurtjes erachter kwam dat het met de firmware van het toestel dit niet ging lukken. Een slechte start!

Ik heb inmiddels zelf de Samsung Wave geflashed met de laatste firmware, en ik moet zeggen dat het toestel als een tierelier werkt. Het synchroniseren met exchange (email, contactpersonen, agenda) verloopt vlekkeloos. Het toestel crashed helemaal niet en is heerlijk snel. ook over de accutijd ben ik behoorlijk over te spreken. Met slechte dagen op het werk, ben ik soms hele dagen aan het bellen, en dan moest mijn oude toestel continue op de lader worden aangesloten. En dat is niet altijd mogelijk. Met de Samsung wave geeft dat aanzienlijke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Amps schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:01:
Dat kan je doen ja. Hoe meer men klaagt, des te meer gehoord ze eraan geven denk ik. Samsung ging bij de i8910 HD ook pas echt aan de slag met de firmware toen iemand een tig pagina's lange verslag heeft geschreven over de i8910 HD. Die werd ondertekend door duizenden i8910 gebruikers en werd vervolgens ingediend.
In januari 2010 werd die update beloofd, maar werd uiteindelijk (in NL) uitgesteld tot juni/juli 2010
Ik denk dat een gezamelijke mail met klachten het enige is dat helpt, niet zozeer voor ons maar voor de standaard consument die goed geholpen dient te worden door een helpdesk met kennis.
Een 1e lijns medewerker hoort een algemene kennis te hebben, maar daarachter horen de specialisten te zitten.
Mocht zo'n gezamelijke brief niet helpen dan zijn er altijd nog instanties als de consumentenbond en radar.
Bij Symbian was er ten minste nog een duidelijke manier om al je berichten, contacten, programma's, agenda items & instellingen te back-uppen. Bij bada zie ik dat niet.
Daar sla je de spijker op z'n kop! De backup mogelijkheden in Kies zijn minimaal en er is geen alternatief om bestanden volledig te backuppen. Dit is iets wat nog steeds niet is opgelost, maar wel nodig is om je toestel goed te laten functioneren. Een standaard toestel als de Nokia 6300 heeft dat zelfs goed in zich verwerkt dmv nokia suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
  • Laatst online: 17-09 13:42
vraagje over de GPS:

als ik via connectiviteit --> mijn locatie --> Mijn positie kijk waar ik mij bevind kan hij in huis geen enkele sateliet vinden. (tijd verspringt elke 5 á 6 seconden en continue verbinding met internet aan het maken) Als ik vervolgens buiten ga staan vindt hij wel satelieten (6 á 7) en als ik dan weer naar binnen loop vallen eerste de sattelieten helemaal weg maar binnnen enkele seconden zijn er weer 6 á 7 te vinden. Dan loopt de tijd prima (verspringt per seconde) en maakt geen verbinding meer met internet. Is dit normaal? Vreemd dat hij na weer naar binnen te zijn gegaan gewoon de satalieten vasthoud maar eerst niet kan vinden.

Ook geeft hij op dit moment als hoogte 43 meter aan terwijl ik echt op zeeniveau in zuid holland leef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pwlekkerkerk schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:37:
vraagje over de GPS:

als ik via connectiviteit --> mijn locatie --> Mijn positie kijk waar ik mij bevind kan hij in huis geen enkele sateliet vinden. (tijd verspringt elke 5 á 6 seconden en continue verbinding met internet aan het maken) Als ik vervolgens buiten ga staan vindt hij wel satelieten (6 á 7) en als ik dan weer naar binnen loop vallen eerste de sattelieten helemaal weg maar binnnen enkele seconden zijn er weer 6 á 7 te vinden. Dan loopt de tijd prima (verspringt per seconde) en maakt geen verbinding meer met internet. Is dit normaal? Vreemd dat hij na weer naar binnen te zijn gegaan gewoon de satalieten vasthoud maar eerst niet kan vinden.

Ook geeft hij op dit moment als hoogte 43 meter aan terwijl ik echt op zeeniveau in zuid holland leef.
Sorry, maar de gps-ontvanger kan niet door beton e.d. heen de satelieten zien. Als je in een tunnel rijdt valt de verbinding ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
vraagje over de GPS:

Woon jij zo groot dat je een GPS nodig hebt om je plee te vinden? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
vraagje over de GPS:

GPS is inderdaad bagger, liet ik tijdje terug nog weten de navigatie werkend te hebben, maar sinds ik F8 firmware heb doet mijn gps helemaal niks meer

terwijl de iphone naast me binnen 2 seconden een fix had en navigatie startte, heb ik de hele weg naar "positie ophalen" gekeken...

ik heb serieus twijfels over mijn beslissing om voor de wave te gaan op dit moment, het is gewoon allemaal niet wat ik ervan verwachtte met een aantal flinke bugs er nog bovenop.

helaas zit ik er 2 jaar aan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks Baggar !GPS werk goed genoeg en sneller dan mijn ouwe n82 voor heen met positie ophalen .als je maar buiten bent in de auto.
En ik ben ook zeker ook van plan om die levenlange route 66 te activeren als mijn 30 dagen voor bij zijn.

Iemand hier nog een neuiwe accu gehaald?Om er achter te komen of er echt eentje is die 4 dagen mee gaat met everage usage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:43:
Niks Baggar !GPS werk goed genoeg en sneller dan mijn ouwe n82 voor heen met positie ophalen .als je maar buiten bent in de auto.
En ik ben ook zeker ook van plan om die levenlange route 66 te activeren als mijn 30 dagen voor bij zijn.

Iemand hier nog een neuiwe accu gehaald?Om er achter te komen of er echt eentje is die 4 dagen mee gaat met everage usage?
Jij bent volgens mij helemaal geen 'average user'. Dan kwam je hier ook niet volgens mij >:)

Je zit de hele dag te spelen met dat ding, net als iedere andere gadget-freak 8) . Internet, twitter, hyves, msn, sms, telefoon, video, muziek, games, etc. Logisch dat ie dan maar 1 dag haalt. Die van mij ook. Maar hij haalt het wel totdat ik ga slapen. Tenzij ik veel zware spelletjes speel (NFS, NOVA). Die drainen je batterij in no-time. Dan haal ik de dag ook niet. En dat vind ik niet raar trouwens gezien de kwaliteit en snelheid. Gewoon iedere nacht aan de lader. Geen probleem.

Dat deed ik al met mijn Nokia 7650, 5530, 5800, Samsung Omnia, Samsung i600, LG KS-20, etc. Ik weet niet beter dan dat een smartphone bij veel gebruik hooguit een dag meegaat. Zeker met de huidige snelheden, schermen, snelle netwerkverbindingen etc. Ik vind de batterij uitstekend voor een smartphone.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 13:09

C4D

GPS werkt hier ook probleemloos (incl. Geo tagging van foto's).
Zojuist een complete mtb trip met het ding gedaan. Zonder had ik de weg niet terug kunnen vinden :P
Foto met geo tag voorbeeld, echt leuk om te doen (gewoon via flickr uploaden, dan zie je ook een kaart van de omgeving e.d.). http://www.flickr.com/photos/53231998@N06/4913602741/#/

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Michael
Tja dat is wel zo lol maar begint nu toch met mate; wifi staat Uit meestal thuis Sync IM ook uit. Beetje aan het bezuinigen,en de APmode op enable gezet,toch nog 33 uur beetje verschil van 10 uur vergeleken met Cpmode,Past vanmorgen om 6am de lader aff en op CPmode weer terug gezet werd wakker om 13 uur al een streepje weg, dat vond ik vreemd al meteen als de toestel tijdens mijn slaap al 1 bar weg heeft Nu hangt die weer te laden.
Ap mode heeft duidelijk verbetering na 5 dagen getest te hebben voor de bat. to me 10 uurtjes langer.

En NFS heb ik 2e kans gegeven om te kijken of die echt nog moeilijker kan met pro settins ,Is echt een No go 4 me.. saai,Asfalt is gewoon sneller en spannender cooler meer inleving,En ik krijg steeds tekort aan geheugen als NFS op mijn m.c. is geinstald en sluit al mijn wigets af,Weg er mee! that game I wont ever give it a chance anymore on my wave Echt een RAM sucker op mijn Waveje

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat als je je tegoedbon wilt gebruiken die je krijgt nadat je je geregistreerd hebt op Samsung Apps je nog steeds je credit card gegevens in moet vullen?Dus zonder credit card heb je niks aan de tegoedbon...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtijn
  • Laatst online: 17-07-2016
MichaelPB schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:41:
Ik zie het allemaal wel. De frustratie die ik in het begin had ivm ontbreken van Exchange, IMAP en POP3 en heel veel memory-problemen is er niet meer en voor dagelijks gebruik voldoet het toestel nu prima. Werkt eigenlijk voornamelijk foutloos. Mijn Nokia 5800 en 5530 crashten nog wel eens en waren laaaaang niet zo snel als deze.
Het is mij jammergenoeg nog steeds niet gelukt om imap aan de praat te krijgen op mijn xs4all account. Bij het aanmaken van het email-account kan ik alleen de accountnaam, e-mailadres, gebruikersnaam en wachtwoord invullen; daarna werkt het wel, maar is het account geconfigureerd als pop3. Ik kan dan ook niet meer bij de advanced instellingen komen om dit aan te passen. Als ik bij het aanmaken een email-adres invul dat niet overeenkomt met de gebruikersnaam, kom ik gek genoeg wel bij de advanced settings en kan ik ook de imap server e.d. opgeven; helaas krijg ik dan daarna de melding "Ongeldig wachtwoord of ID", wat ik verder ook invul. Zijn er meer mensen hier die dit probleem hebben?

Verder ben ik overigens behoorlijk tevreden met het toestel: het is snel, heeft veel features voor een zeer scherpe prijs en (ook niet onbelangrijk) ziet er nog mooi uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelPB schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:41:

Want de support? Die is nog steeds ongehoord slecht. Zie ook bovenstaande. Ik zit zelf nog op versie JF7 en ik ondervind nauwelijks meer problemen (op een zeer incidentele memory-error/ sluiten van widgets na - Ik soft reset mijn toestel nu zelfs iedere avond voor het slapen gaan en de volgende dag heb ik nooit problemen!). Enfin, ik ga niet meer verder met firmwares upgraden. If it ain't broke, don't fix it, zeg maar. Het werkt nu naar behoren, mits ik mijn kleine ingebouwde voorzorg blijf uitvoeren (1 soft reset per dag).
Hoe voer je die soft reset dan uit? En heb je dan niet het risico contacten of berichten te verliezen als je dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Soft reset is volgens mij gewoon een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Hoe voer je die soft reset dan uit? En heb je dan niet het risico contacten of berichten te verliezen als je dit doet?
10 seconden de ophang/powertoets ingedrukt houden en nee, je raakt niets kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
downer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:42:
Chris.nl schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:13:
Dank je, autoupdate heb ik eruit gelaten.
Leek er bij m'n vorige versie op dat ie daardoor een blank screen kreeg in standby.
Scheelt een beetje battery..
Handmatig updaten dus :)
Ik kon het toch niet laten om weer een versie met autoupdate te maken.
Bugje dat het widgetscherm op bijwerken bleef steken, bij geen netwerk beschikbaar, is eruit.
Er staan nu 2 smaken in de download, met en zonder autoupdate.
Om het gepriegel dan helemaal af te maken: de widgetgrootte is van 36kb naar 33kb gegaan (geïnstalleerd 168kb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Kan alleen de download niet vinden?

Lamaar. Hebbes. Begin van de draad. Sorry

[ Voor 89% gewijzigd door MichaelPB op 22-08-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
'k Was net nog bezig met die post te veranderen, link stond er idd even niet tussen :)

'k Heb me heel wat uurtjes kunnen vermaken met die widget.
Denk dat ie nu ook echt af is. :+

Als ik nog eens iets maak, zal ik jullie iets minder snel (enthousiast) informeren... zelf iets langer testen...
5 versies in 1 week is natuurlijk een beetje veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:40:
Ik kon het toch niet laten om weer een versie met autoupdate te maken.
Bugje dat het widgetscherm op bijwerken bleef steken, bij geen netwerk beschikbaar, is eruit.
Er staan nu 2 smaken in de download, met en zonder autoupdate.
Om het gepriegel dan helemaal af te maken: de widgetgrootte is van 36kb naar 33kb gegaan (geïnstalleerd 168kb).
Nice! Heb net de auto versie er opgezet, thnx.
Chris.nl schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:01:
'k Heb me heel wat uurtjes kunnen vermaken met die widget.
Denk dat ie nu ook echt af is. :+

Als ik nog eens iets maak, zal ik jullie iets minder snel (enthousiast) informeren... zelf iets langer testen...
5 versies in 1 week is natuurlijk een beetje veel...
Mooi 8)

En gewoon posten als er getest moet/kan worden, is best leuk om te volgen ;)

Vraagje! Nou heb ik me nog niet gewaagd aan prutsen met apps en widgets, maar stel dat...
Kun je bijv. een app van ander OS downloaden en verbouwen of zeg ik nu weer iets heel raars? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb problemen met het geluid soms is het er wel en dan in 1 keer weer 1/2/3 dagen niet zonder dat ik iets doe verdwijnt het. Zijn er meer mensen met dit probleem. Of heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
downer schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:16:
[...]

Nice! Heb net de auto versie er opgezet, thnx.

[...]

Mooi 8)

En gewoon posten als er getest moet/kan worden, is best leuk om te volgen ;)
Thnx voor het testen hoor....
Als je nog iets tegenkomt hoor ik het graag :)
Vraagje! Nou heb ik me nog niet gewaagd aan prutsen met apps en widgets, maar stel dat...
Kun je bijv. een app van ander OS downloaden en verbouwen of zeg ik nu weer iets heel raars? :+
Weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen, weet er zelf ook niet 'het fijne' van.

Wat de widget SDK betreft kan je "als programmeertaal" (standaard) javascript, css en html(5) gebruiken.
Daarbij kan je wat api's van de wave/bada aanspreken.
In principe wordt een widget net zo gestart/ingeladen als een website, beide beginnen met index.html.

De app SDK heb ik nog niet echt uitgeprobeerd....
Maar er wordt onder andere gewerkt met *.exe bestanden...
Heeft wellicht iets met programmeertaal c++ te maken?

Wellicht kunnen sommige programma's grotendeels 1 op 1 overgezet worden, mits de juiste api's van de wave aangesproken worden. Maar ik kan er ook naast zitten :+

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 22-08-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:26:
Hallo,

Ik heb problemen met het geluid soms is het er wel en dan in 1 keer weer 1/2/3 dagen niet zonder dat ik iets doe verdwijnt het. Zijn er meer mensen met dit probleem. Of heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt.
Soms belt er iemand en dan belt er weer niemand in 1/2/3 dagen. Vandaar dat je ook geen geluid meer hoort.

Ik heb het probleem weer niet want ik hoor helemaal geen geluid in 1/2/3 maanden :'(

(Wees wat specifieker. Wat voor 'geluid' heb je het over?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:04:
[...]

Soms belt er iemand en dan belt er weer niemand in 1/2/3 dagen. Vandaar dat je ook geen geluid meer hoort.

Ik heb het probleem weer niet want ik hoor helemaal geen geluid in 1/2/3 maanden :'(

(Wees wat specifieker. Wat voor 'geluid' heb je het over?)
al het geluid, gewoon de hele speaker doet het niet zowel met video/mp3/toetsvolume/ bel, sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:15:
al het geluid, gewoon de hele speaker doet het niet zowel met video/mp3/toetsvolume/ bel, sms
Misschien een los contactje, of andere pech die onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Wat Chris zegt.

Ik raad je aan om de telefoon terug te brengen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:46:

Weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen, weet er zelf ook niet 'het fijne' van.

Wat de widget SDK betreft kan je "als programmeertaal" (standaard) javascript, css en html(5) gebruiken.
Daarbij kan je wat api's van de wave/bada aanspreken.
In principe wordt een widget net zo gestart/ingeladen als een website, beide beginnen met index.html.

De app SDK heb ik nog niet echt uitgeprobeerd....
Maar er wordt onder andere gewerkt met *.exe bestanden...
Heeft wellicht iets met programmeertaal c++ te maken?

Wellicht kunnen sommige programma's grotendeels 1 op 1 overgezet worden, mits de juiste api's van de wave aangesproken worden. Maar ik kan er ook naast zitten :+
Ah ehm ok :+

App gaat hem dan niet worden vrees ik :P
In een super creatieve bui eerst maar eens beginnen met posts teruglezen over het widget SDK gedoe, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje ivm de netwerkmodus op mijn wave. Ik maak niet veel gebruik van internet via mijn gsm provider (Pay en go Proximus belgie). Ik opteer meer voor wifi. Nu vraag ik me af of het dan nodig is of mijn 3G+ aanligt. Als ik dit wil afleggen opwat moet ik mijn netwerkmodus dan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Magic666

No one's neighbour!

Kan ik ook npf files (telefoonlijst) van mijn oude Samsung (SHG -U800) importeren?

[ Voor 26% gewijzigd door Magic666 op 23-08-2010 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Magic666 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 05:51:
Kan ik ook npf files (telefoonlijst) van mijn oude Samsung (SHG -U800) importeren?
Ik weet zelf niet of je andere lijsten kunt importeren, maar ik synchroniseer mijn adressenboek/telefoonboek met Outlook, daar heb je overigens geen account voor nodig. Ik gebruik Outlook puur om mijn contacten te synchroniseren. Dit zou moeten werken met alle releases/firmwares in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Nu online

Magic666

No one's neighbour!

Outlook gebruik ik niet ;)

Werkt dit model wel met de samsung studio software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne wave freezed...start dan terug automatisch op, na het opstarten kan ik een 10-tal seconden iets doen, dan freezed hij terug en start hij terug op :(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 09:41 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Magic666 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:08:
Outlook gebruik ik niet ;)

Werkt dit model wel met de samsung studio software?
Studio? Was dat maar waar, nee er wordt gebruik gemaakt van Kies. Vanuit Kies zijn er weinig backupmogelijkheden voor je contacten. Ik weet even niet waarin de contacten worden omgezet. Naar mijn weten heb je 2 opties om je contacten op je telefoon te zetten, via outlook of het bestandsformaat van Kies.
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:40:
mijne wave freezed...start dan terug automatisch op, na het opstarten kan ik een 10-tal seconden iets doen, dan freezed hij terug en start hij terug op :(
Dit lijkt op hetzelfde fonemeen als bij een mislukte firmware update.
Heb je onlangs nog een backup gemaakt van je gegevens? Is het eventueel wel mogelijk om je toestel aan je pc te hangen direct na een restart om een backup te kunnen maken?

Het volgende kun je uitvoeren: Haal de batterij eruit en plaats hem daarna weer terug en probeer je gsm weer aan te zetten. Mocht dat niet werken dan kun je een harde reset overwegen (zie start van dit topic) bij een harde reset worden ALLE GEGEVENS verwijderd.
Mocht dat nog steeds niet werken, dan lijkt het erop dat je een gehele nieuwe firmware op je telefoon moet worden gezet. Dit kan je als leek beter via het aankoop adres van je gsm laten doen of een samsung servicepoint.
Een custom firmware er zelf op zetten kan ook je probleem verhelpen, maar heeft namelijk een hoop risico's waaronder het feit dat je je garantie verliest als je telefoon daarna helemaal niet meer opstart.

[ Voor 54% gewijzigd door Kiswum op 23-08-2010 10:14 . Reden: freeze telefoon reactie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Nu online

Magic666

No one's neighbour!

Kiswum schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:46:
[...]

Studio? Was dat maar waar, nee er wordt gebruik gemaakt van Kies. Vanuit Kies zijn er weinig backupmogelijkheden voor je contacten. Ik weet even niet waarin de contacten worden omgezet. Naar mijn weten heb je 2 opties om je contacten op je telefoon te zetten, via outlook of het bestandsformaat van Kies.
Damn, dat wordt dus aardig wat tel. nummers intoetsen... niet echt handig dat ze dat niet compatible hebben gemaakt. Toch alle nummers dan maar op de sim zetten met de helaas beperkte lengte van de naammogelijkheden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Magic666 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:51:
[...]

Damn, dat wordt dus aardig wat tel. nummers intoetsen... niet echt handig dat ze dat niet compatible hebben gemaakt. Toch alle nummers dan maar op de sim zetten met de helaas beperkte lengte van de naammogelijkheden. :(
De bestanden worden overigens opgeslagen als *.spb bestanden en kunnen niet in een andere format opgeslagen worden. laden zal via de standaard software ook niet lukken ben ik bang.
Behalve Microsoft outlook kan het misschien ook wel met de gratis tegenhanger van Open Office. Mocht je tijd hebben dan kun je dat nog wel testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Nu online

Magic666

No one's neighbour!

Komt goed, dit kan mijn eerste smartphone worden dus ik sta voor alles open ;)

Ben ook aan het kijken naar die Galaxy S en HTC, maar ik ben altijd gecharmeerd geweest van Samsung dus die heeft de voorkeur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Magic666 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:09:
Komt goed, dit kan mijn eerste smartphone worden dus ik sta voor alles open ;)
In dat geval zal deze telefoon niet echt tegen gaan vallen, voor mensen die van de Iphone af komen zijn denk ik wat verwender wat betreft de software van de telefoon.
De Samsung Wave is niet helemaal af en bevat nog wel wat kinder/peuterziektes, ik zou zeggen scrol dit onderwerp even rustig door en kijk evt. ook maar even op de hyve uit de topicstart ;)

Succes met je keuze, ik ben nog steeds redelijk tevreden met mijn toestel. Maar goed ik tweak hem ook af en toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 22:49
In Kies kan het gehele telefoonboek opgeslagen worden op de pc of gesynchroniseerd worden met outlook.
Ook de multimedia (muziek, foto's, video's en applicaties) kan opgeslagen worden op de pc in een paar klikjes.
en ook de agenda kan opgeslagen worden of worden gesynchroniseerd met outlook.

Hoe?
Hang je telefoon aan de PC, kies in je telefoon voor Samsung Kies (Kies opent automatisch) nu komt in Kies rechtsboven de Gids voor apparaatverbinding maar ook een het versienummer van de telefoon (GT-S8500) en (als je je hebt aangemeld) je 06-nummer. Ga hier met je muis overheen en er schuift een balk uit genaamd "Easy start" daar staan drie iconen waar je ook weer met je muis overheen kan zodat de mogelijkheden tevoorschijnkomen om alles snel en redelijk makkelijk op je pc op te slaan.

Wat kan je er verder mee doen?
Alle telefoonnummers kunnen vervolgens ook geopend worden door in de taakbalk van Kies op contacten te klikken, hier kan overigens ook veranderingen of toevoegingen aan de contacten worden gedaan.
De extensie van de contacten wordt op je pc: .SPB (Deze bestanden zijn naar mijn weten niet te openen met andere programma's dan Kies).

En ook de agenda kan geopend worden en ook daar zijn wijzigingen en toevoegingen aan te doen via Kies.
De extensie van de agenda-items wordt op je pc: .SSC (Deze bestanden zijn naar mijn weten niet te openen met andere programma's dan Kies).

Kan ik mijn berichten ook opslaan?
Ja, dit kan via de taakbalk van Kies > Berichtenviewer. Klik hierop en de Berichtviewer verschijnt > rechtsbovenin: "Opslaan op PC", de rest wijst zich vanzelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Toppertje op 23-08-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
  • Laatst online: 25-12-2023
Moet er wel bij vermeld worden dat synchronisatie met outlook d.m.v. de applicatie Kies erg beperkt is. Bijvoorbeeld de foto's worden niet meegesynchroniseerd. Ook de agenda is zeer beperkt.
Synchronisatie d.m.v. Exchange is completer. Maar waarschijnlijk niet voor iedereen mogelijk.
misschien is het in de toekomst beter om de contacten te managen met bijvoorbeeld Facebook. Dit is inmiddels ook een gemeengoed onder de Smartphone's. En altijd online beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
  • Laatst online: 17-09 13:42
vraagje over apps:

Ik heb verschillende apps gedownload om te kijken of het was is en daarna weer verwijderd. Nu kreeg ik via samsung-apps de melding dat er voor een van mijn apps een update was. Ik daarop geklikt. Staat er dat het een update is van een app die ik alweer verwijderd heb. Hoe kan ik dit voorkomen en kan ik de apps die in dat lijstje staan (alle apps die ik ooit gedownload heb) weghalen zodat ik die updatemeldingen van niet meer geïnstaleerde apps niet meer krijg?

verder over navigatie: bij google maps krijg ik steeds 4x een vraag of ik het wil toestaan. Ik toets altijd aan: toestaan, 1x vragen. maar vervolgens vraagt hij dit altijd als ik google maps open. Kan dit opgelost worden zodat het niet meer gevraagd wordt?

nog vraagje over binnenhalen van hotmail: bij mij komen de mail automatisch in een map terecht in hotmail. (dus folders van winkel in map reclame, mail van school via een @INHolland adres in school map, dagelijkse mail van elsevier in elsevier map etc. Alleen niet frequente mail komt in postvak IN en alleen die mail haalt de wave binnen. Kan ik ook instellen dat hij alle mail binnenhaald op de wave? dus ook die automatisch in de mappen terecht komt? zo ja, hoe?

[ Voor 23% gewijzigd door pwlekkerkerk op 23-08-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb pas al mijn netwerk instellingen veranderd omdat ik naar het buitenland ging, zodat ik niet perongeluk op het internet zat in het buitenland. Nu kan ik me alleen niet meer aanmelden met Instant Messenger.. Ik krijg de heletijd ongeldige aanmelding.. Terwijl het voor mijn vakantie wel gewoon werkte!

Weet iemand waar het probleem kan zitten? Alvast bedankt!

Groetjes,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Nu online

Magic666

No one's neighbour!

Kiswum schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:13:
[...]

In dat geval zal deze telefoon niet echt tegen gaan vallen, voor mensen die van de Iphone af komen zijn denk ik wat verwender wat betreft de software van de telefoon.
De Samsung Wave is niet helemaal af en bevat nog wel wat kinder/peuterziektes, ik zou zeggen scrol dit onderwerp even rustig door en kijk evt. ook maar even op de hyve uit de topicstart ;)

Succes met je keuze, ik ben nog steeds redelijk tevreden met mijn toestel. Maar goed ik tweak hem ook af en toe ;)
Info zat wat betreft de kinderziektes inderdaad, het enige minpunt wat ik zou kunnen bedenken is het veelbesproken Bada OS...

Ik zal de telefoon veel voor bellen/smsen/kalender en internetten gaan gebruiken dus zeg het maar ;)

Ik zoek/lees me al suf aan reviews tussen de galaxy S en de Wave. Lastige keuze...
Beide toestellen zijn gratis dus de keus is aan mij....

Edit: vanmiddag naar de Hi winkel waar ik ze nog eens goed zal bekijken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Magic666 op 23-08-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:17:
Hallo,

Ik heb pas al mijn netwerk instellingen veranderd omdat ik naar het buitenland ging, zodat ik niet perongeluk op het internet zat in het buitenland. Nu kan ik me alleen niet meer aanmelden met Instant Messenger.. Ik krijg de heletijd ongeldige aanmelding.. Terwijl het voor mijn vakantie wel gewoon werkte!

Weet iemand waar het probleem kan zitten? Alvast bedankt!

Groetjes,
Danny
Dat kan kloppen ja. De client doet het hier ook afgelopen week niet meer. Zo kan ik dus ook geen verbinding meer maken. Dit gebeurt echt constant met de IM client. Zo irritant...
Er zijn ook niet echt goede alternatieven ervoor.

Kan niet wachten tot de nieuwe iPod Touch uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Amps schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:31:
[...]

Dat kan kloppen ja. De client doet het hier ook afgelopen week niet meer. Zo kan ik dus ook geen verbinding meer maken. Dit gebeurt echt constant met de IM client. Zo irritant...
Er zijn ook niet echt goede alternatieven ervoor.

Kan niet wachten tot de nieuwe iPod Touch uit is :)
Ik heb het probleem met livemesenger even getest en bij mij werkt het ook niet meer via IM (test is uitgevoerd op 2 hotmail accounts waarvan ik de mail netjes binnen krijg).
Live messenger is niet het betrouwbaarste programma om mee te communiceren, er zijn in het verleden veel problemen geweest daarmee.
Google mail werkt nog wel, dus het ligt aan de client op de wave of aan de communicatie tussen de wave app en hotmail app. Wellicht heeft dit te maken met de onlangs uitgebrachte update van alle live mail/hotmail accounts.

Ebuddy kun je als java app eens proberen als vervanger voor windows live messenger
(Toestel wordt herkend als de Samsung SGH i900, maar de app werkt wel en komt tussen "games en meer" te staan.)

Wat is er gebeurd met Fring en Ebuddy, sinds wanneer moet je daar inloggen met een Fring of Ebuddy account, in mijn nokia tijd kon dit gewoon met je msn/AIM/ICQ/etc. account.

m.fring.com en kies dan als toestel de Samsung GT-b3310 dan kun je de applicatie installeren

edit 12: Ebuddy werkt bij mij in ieder geval via het toestel, dit is te installeren via m.ebuddy.com en dan kun je als toestel de Samsung SGH i900 gebruiken. Je kunt het account aan je live messenger koppelen, maar ook ICQ etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Kiswum op 23-08-2010 13:55 . Reden: fring edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Of je gebruikt de online live messenger. Werkt vlekkeloos en je hoeft geen aparte fring-, ebuddy-, of palringo-account te maken. http://webim.live.sg/
-edit- Voor mobiel: http://m.live.com

Op mijn firmware-versie (JF7) draait Palringo met MSN. Gebruik het vrijwel nooit, maar getest en het werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door MichaelPB op 23-08-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Gaan die online messengers niet constant refreshen wanneer er een inkomende/uitgaande bericht is? Dat was iig bij eBuddy wel zo. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Amps schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:33:
Gaan die online messengers niet constant refreshen wanneer er een inkomende/uitgaande bericht is? Dat was iig bij eBuddy wel zo. Erg irritant.
ik gebruik de palringo. heb deze zelf geupdate naar de BETA versie. als ik nu chat heb openstaan en wil terug even naar menu om iets anders te doen, krijg ik toch melding bij nieuwe berichten. Dus is wel goed. Hoop wel dat de BADA app ervoor sne luitkomt zodat het nog beter werkt.

Is nu java app geworden door die update, maar nu werkt het tenminste wel...

GPS dit weekend in Duitsland is uitgebreid kunnen testen. En ben er eigenlijk tevreden over. Alleen met naar huis te komen deed hij rare stoot :s

We moesten dringend tanken, dus ik navigeer naar nuttige plaats benzinestation ( kortste bij natuurlijk ).

moesten we 3 km verder afrit nemen en rechtsaf.. we volgen gps, en komen ineens aan een doodlopende straat uit > was gewoon 1 grote werf met graafmachine's > km's ver... Dat terwijl gps zei dat er een grote baan was...

Dus dan maar de garmin genomen van mijn maat, en het was ipv rechtsaf aan autostrade, linksaf.

echt bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ik heb de java versie van Palringo ook gedl en geinstalleerd. Alleen komt er geen icoontje bij "Games en Meer". Ik heb gekeken via smart search, maar hij kon het programma niet vinden. Als ik weer op de jad file klik en installeer geeft hij aan dat dezelfde versie Palringo al geinstalleerd is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:33:
Ik heb de java versie van Palringo ook gedl en geinstalleerd. Alleen komt er geen icoontje bij "Games en Meer". Ik heb gekeken via smart search, maar hij kon het programma niet vinden. Als ik weer op de jad file klik en installeer geeft hij aan dat dezelfde versie Palringo al geinstalleerd is :S
Bij is de IM app vervangen door Palringo. Start je IM eens gewoon op? Misschien heb jij m daar nu ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Amps schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:33:
hij installeert de java app ( palringo ) gewoon over de oude ( bada )

dus gewoon in menu gaan en palringo opstarten. Dan ga je zien dat palringo start en ook het java icoontje tevoorschijn komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
MichaelPB schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:36:
[...]
Bij is de IM app vervangen door Palringo. Start je IM eens gewoon op? Misschien heb jij m daar nu ook?
Als je Palringo installeert dan vervangt hij IM > "Messenger"? Messenger is nu nog steeds gewoon de WLM van bada.
c4coupe schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:49:
[...]
hij installeert de java app ( palringo ) gewoon over de oude ( bada )

dus gewoon in menu gaan en palringo opstarten. Dan ga je zien dat palringo start en ook het java icoontje tevoorschijn komt...
Daar heb ik weinig aan aangezien als ik "gewoon" in menu ga is er geen Palringo icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Amps schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:17:
[...]

Als je Palringo installeert dan vervangt hij IM > "Messenger"? Messenger is nu nog steeds gewoon de WLM van bada.

[...]

Daar heb ik weinig aan aangezien als ik "gewoon" in menu ga is er geen Palringo icoon.
heb jij geen IM icoon dat palringo opstart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
c4coupe schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:56:
[...]

heb jij geen IM icoon dat palringo opstart ?
Zou die tussen de andere bada applicatie icoontjes moeten staan?

Hoe dan ook, ik heb geen icoon voor Paringo zien staan in de menu noch in "games en meer".

Heeft iemand misschien een screen shot? Misschien dat het dan wat duidelijker op wordt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Amps schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:01:
Heeft iemand misschien een screen shot? Misschien dat het dan wat duidelijker op wordt :S

Afbeeldingslocatie: http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/im.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Afbeeldingslocatie: http://94.100.125.6/1052550001-1052600000/1052571201-1052571300/1052571269_6_5x1d.jpeg

dit is nu wel ander thema ( kijk beginpost ), maar ik moet voor naar IM te gaan 1 maal naar rechts scrollen in mijn menu.

2de blad dus.

grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
:) die bovenstaande screenshot.

In plaats van Mijn bestanden Afbeeldingslocatie: http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/mijn%20tanden.jpg ik moest lachen..
Pagina: 1 ... 11 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.