Welke instructies bedoel je eigenlijk? Er stonden alleen maar die icoontjes op het scherm, intussen heb ik hem in de download mode maar ook nu ziet Kies hem niet.
Lezen wat Kies zegt, je moest hem loskoppelen in de herstelmodus zetten (einde, volume down en camera tegelijk inhouden) en dan er weer aanhangen, dan op volgende drukken en Kies probeert de software te herstellen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:50:
Hi Guys, ben net terug van vakantie en heb snel de laatste 2 weken post gelezen. Zag ook dat er nieuwe firmware was en na mijn berichten en contacten te hebben veilig gesteld ben ik begonnen met de upgrade.
Ik kreeg enkele malen een foutmelding in de strekking dat er een fout was opgetreden en of ik de firmware wilde herstellen (ik weet de strekking van de melding niet meer precies), maar er bleef een icoon van een mobieltje met een pijl van boven op mijn scherm staan. Ik heb op een gegeven moment het toestel toen maar losgekoppeld en zit nu met de gebakken peren. Ik heb alle oplossingen proberen toe te passen die tot nu toe zijn gegeven maar krijg de tel. niet meer gekoppeld aan Kies.
Ik heb nu een icoontje van een tel en een pc met daartussen een gevarendriehoek op mijn scherm.
Wie kan mij hiermee helpen svp??
Haal de batterij eruit, doe hem er weer in en zet hem in de herstelmodus.
Dit probleem had ik ook, en als je gewoon leest wat Kies zegt kom je er wel uit (ookal is het pas na een aantal keer).
Verwijderd
Ik installeer nu ff een nwe versie van Kies en kijk dan of ie hem dan ziet, want tot nu toe kon Kies hem niet zien, dus kon ik ook geen instructies opvolgen.Toppertje19 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:31:
[...]
Lezen wat Kies zegt, je moest hem loskoppelen in de herstelmodus zetten (einde, volume down en camera tegelijk inhouden) en dan er weer aanhangen, dan op volgende drukken en Kies probeert de software te herstellen.
Haal de batterij eruit, doe hem er weer in en zet hem in de herstelmodus.
Dit probleem had ik ook, en als je gewoon leest wat Kies zegt kom je er wel uit (ookal is het pas na een aantal keer).
Edit
Inmiddels is de nwe Kies op de pc gezet, batterij uit de tel. gehaald en teruggezet, volume down-, camera- en einde toetsen ingedrukt gehouden. Op het scherm staat Download mode. Tel aan pc gekoppeld en Kies zegt al ruim 7 minuten apparaat aansluiten..
Edit:
Weer ruim 15 minuten verder, nog steeds niet aangesloten, hoe verder??
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 22:12 ]
misschien kan je ondanks die melding je firmware updaten? klik eens wat rond in kies.. meer tips over kies kan ik niet geven, ik gebruik het niet.. lees terug terug op dit forum.. volgens mij is alles wel een keer behandeld.
Dat is nou mooi dom. Als je KIES niet had gereinstalled en in bootmode had gezet, had je well die recovery mode gekregen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:44:
[...]
Ik installeer nu ff een nwe versie van Kies en kijk dan of ie hem dan ziet, want tot nu toe kon Kies hem niet zien, dus kon ik ook geen instructies opvolgen.
Edit
Inmiddels is de nwe Kies op de pc gezet, batterij uit de tel. gehaald en teruggezet, volume down-, camera- en einde toetsen ingedrukt gehouden. Op het scherm staat Download mode. Tel aan pc gekoppeld en Kies zegt al ruim 7 minuten apparaat aansluiten..
Edit:
Weer ruim 15 minuten verder, nog steeds niet aangesloten, hoe verder??
Wees trouwens eens wat specifieker in 'wat krijg je te zien, wat heb je gedaan, wat werkt" en wat werkt niet'. Daar wordt iedereen blijer van op tweakers.
[ Voor 9% gewijzigd door Amps op 13-08-2010 23:20 ]
sinds 2 dagen gmail account ingesteld dat hij elk half uur synchroniseerd (push) krijg nu elk half uur netjes een melding dat er nieuwe mail binnen is via het ingestelde signaal. Alleen krijg ik letterlijk elk half uur dat signaal, dus ook als er geen nieuwe mail binnen is. Is dit op te lossen?
Verwijderd
Hah! op dit vlak heb ik wel antwoorden op,Laat de netwerkmodus gewoon op automatisch staan, Je gaat bij je mobiele site youtube op de blauwe teks naast je vid thumb klikken Dan krijg je de keuze Videokwaliteit; in Hoge Q of Normaal ,Tik bij Hoge,Tik dan op de thumb vd vid....Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:21:
[...]
Gaat dat niet automatisch, dat die de snelste verbinding pakt?
Indien niet, hoe moet ik dat instellen...
Edit...
Netwerkmodus stond op automatisch, ik heb hem nu op umts 900\2100 gezet maar nog hetzelfde probleem.
En je zult merken dat Qualiteit wat beter is wanneer wave afspeeld op eigen player met 3g. Dit hoef je maar 1 keer te doen en dat blijf zo
Maar helaas niet even goed als Wifi,Ik zal niet weten of het bij jou netwerk ook zo is,bij mij Voda in iedergeval wel.
Try it .
Ik had dit al eens eerder geplaatst maar ik vond de SimplyWeather widget van die pagina dus mooi. Dus heb ik hem omgezet van Duits naar Nederlands. Eerder had ik daar sTune voor nodig, maar nu heb ik de Samsung Widget SDK ook een beetje onder de knieProlution schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:40:
[...]
Waar heb je die Sense klok widget vandaan (van die screen), ik gebruik nu deze: http://www.samsungwavefor...dlattach;attach=185;image (Geen eigen screen)
Maar die van jou ziet er wel wat mooier uit, ik heb hier wel een vergelijkbare gevonden maar die is (gedeeltelijk) duits.
Voor wie er belang bij heeft:

Je kan de NL-widget hier downloaden.
Er zit ook een template om rss lezers te maken in de Samsung SDK, 'k denk dat ik daar volgende week mee ga spelen. 'k Heb zelf wel belang bij een frontpage widget
Volgens mij was dat een van de eerste vragen/klachten op dit forum, nadat ik mijn toestel had ik dit gelijk gecheckt het verhaal ontkrachtAsgaro schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:18:
[...]
Moet je dan een *klik* horen?
Welja, ik zie wel nog een stukje van dat metaal van de connector. Ongeveer 2 mm.
Ik zal eens wat meer drukken, zonder te forceren.
edit:
WTFF, danku! je had gelijk! nu werken ze dus, moest wat neiger duwen
Werkt prima het was een user failure
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Youtube bekijkt hoe snel je verbinding is, aan de hand daarvan past ie zich aan. Zie mijn bericht van vorige week zaterdag, heeft dus met de tragere verbinding van je provider te maken. Kies je voor de duurdere versie, dan is het wel vloeiend en dan kun je uitzendinggemist er zelfs mee kijken in een hoge kwaliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:45:
Ik heb vandaag een filmpje op youtube gezet met de wave.
Als ik hem op de wave bekijk via t-mobile data, ziet die er blokkerig en slecht uit.
Als ik hem via wifi bekijk ziet die er goed uit.
Gebruikt de wave geen buffering of iets dergelijks zodat die met langzame verbinding wat langer bezig is met laden maar daarna wel in goede kwaliteit afspeeld.
Of deze manier kan je totaal geen filmpje via youtube fatzoenlijk bekijken.
Bij mij had ik hetzelfde, maar dan met Hotmail. Als IM kreeg ik toen Palringo, dit kan duiden op een firmware die niet helemaal in orde is.pwlekkerkerk schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:29:
sinds 2 dagen gmail account ingesteld dat hij elk half uur synchroniseerd (push) krijg nu elk half uur netjes een melding dat er nieuwe mail binnen is via het ingestelde signaal. Alleen krijg ik letterlijk elk half uur dat signaal, dus ook als er geen nieuwe mail binnen is. Is dit op te lossen?
@J.P. Ghost Ray Heb je al een custom firmware erop gezet, Ik durf te wedden dat hij het dan wel weer doet.
@Chris.nl Goed gedaan! Mensen als jij zijn het begin van een succevoller os als Bada. Bedankt voor het delen van je widget.
@custom firmware gebruikers. Ik heb inmiddels mijn post van 2 pagina's terug aangepast waardoor je weer via Kies kunt updaten
Verder wordt er momenteel gewerkt aan Android op de Samsung Wave.
[ Voor 40% gewijzigd door Kiswum op 14-08-2010 08:53 ]
Verwijderd
Nou wat heet dom? Ik heb na diverse keren toen ik de melding van KIES kreeg dat er een fout was opgetreden tijdens het upgraden de keuze "herstellen, volgende" o.i.d. gebruikt. Aangezien er steeds hetzelfde gebeurde en op de tel alleen een icoon van een tel met een pijl richting aansluiting usb te zien was, heb ik de tel losgekoppeld in de veronderstelling dat er toch niks was ge-upgrade. Bij het opnieuw aankoppelen gaf KIES geen instructies meer om een upgrade te doen. Ik heb toen de posts nagelopen op dit onderwerp en de herstelmode geactiveerd, batterij eruit en daarna herstelmode activeren, alles tevergeefs.Amps schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:14:
[...]
Dat is nou mooi dom. Als je KIES niet had gereinstalled en in bootmode had gezet, had je well die recovery mode gekregen.
Wees trouwens eens wat specifieker in 'wat krijg je te zien, wat heb je gedaan, wat werkt" en wat werkt niet'. Daar wordt iedereen blijer van op tweakers.
Uiteindelijk de nieuwste KIES geïnstalleerd, maar ook dit werkt niet.
Als ik de tel alleen met de einde knop herstart krijg ik een icoon van een batterij te zien.
@ Chris.nl:
Ik heb zeker en vast belangstelling voor een widget die RSS feeds leest. Looking forward to it!
Ik heb zeker en vast belangstelling voor een widget die RSS feeds leest. Looking forward to it!
ghost-ray,
Ik kan je voor deze keer je misschien wel helpen. Je moet alleen ff de volgende dingen beantwoorden:
- Welke OS gebruik je op je PC?
- Welke firmware had je vòòr de upgrade op je toestel?
- Wat is de IMEI code van je toestel?
Ik kan je voor deze keer je misschien wel helpen. Je moet alleen ff de volgende dingen beantwoorden:
Goed werk! Leuk!Chris.nl schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 04:36:
[...]
Ik had dit al eens eerder geplaatst maar ik vond de SimplyWeather widget van die pagina dus mooi. Dus heb ik hem omgezet van Duits naar Nederlands. Eerder had ik daar sTune voor nodig, maar nu heb ik de Samsung Widget SDK ook een beetje onder de knie
Verwijderd
Beste Amps,Amps schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:11:
ghost-ray,
Firmware: S8500XXJF4/S8500XENJF3
IMEI:
Ik had vanmorgen ook nog contact opgenomen met de klantenservice van T-Mobile en het probleem voorgelegd.
Advies: Kies op een ander PC installeren en het daar proberen met de herstelmode.
Ook dit heeft niet geholpen. Als ik dit weekend geen oplossing vind gaat ie maandag richting servicecenter .
Bij voorbaat dank voor je hulp.
't Zal me lukken, 'k ben dit weekend weg, anders ging ik er gelijk mee aan de slag.Asgaro schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:22:
@ Chris.nl:
Verwacht alleen geen "geavanceerde" widget waarbij je zelf de feeds kan invoeren, maar als de 1e klaar is wordt het minutenwerk om custom widget(s) uit te poepen.
't Zal een simpele widget van 455x500px, lettergrootte 23px in lijst en 28px in detail , transparante achtergrond (evt. logo van Nu.nl of Tweakers), terugknop en knop om het artikel in browser te openen worden. Meer niet.
[ Voor 2% gewijzigd door Chris.nl op 16-08-2010 01:12 . Reden: 23px in de lijstweergave ipv 24px ]
Check je inbox. Ik heb je een DM gestuurd met alle info
kies zegt dat er een nieuwe versie van kies is, wil ik die downloaden, download tie hem met nog geen 1 kb/s om vervolgens te zeggen dat mijn internet het niet doet
klacht: kies liegt de boel bij elkaar
dit was hier ook zo, heb pc gewoon laten opstaan tot die binnen was. elke keer hij zei van verbinding verbroken. verder gaan genomen. na dagje was dit binnenDalyxia schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:48:
kies zegt dat er een nieuwe versie van kies is, wil ik die downloaden, download tie hem met nog geen 1 kb/s om vervolgens te zeggen dat mijn internet het niet doet
Je kunt beter KIES uninstallen en dan de nieuwste versie downloaden en die installeren. Bij mij werkte het updaten in KIES zelf voor geen meter.
Wanneer je die error krijgt blijft het balkje wel bij dat percentage staan, en telt gewoon door. Maar in werkelijkheid gaat hij terug naar 0%. Dit is iig wat ik heb ervaren. Op het einde was het bijvoorbeeld 9453/6000 bij de loper.
Wanneer je die error krijgt blijft het balkje wel bij dat percentage staan, en telt gewoon door. Maar in werkelijkheid gaat hij terug naar 0%. Dit is iig wat ik heb ervaren. Op het einde was het bijvoorbeeld 9453/6000 bij de loper.
mja, ik moet al 15 keer op opnieuw klikken en dan zit tie op 1% van de 71mb die hij naar binnen wil halen....c4coupe schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:55:
[...]
dit was hier ook zo, heb pc gewoon laten opstaan tot die binnen was. elke keer hij zei van verbinding verbroken. verder gaan genomen. na dagje was dit binnen
beter dat ik hem gewoon opnieuw download
iemand dit ook? mijn netwerk teken valt soms weg. heb geprobeerd en kan wel bellen. dus ik heb wel degelijk netwerk. anders kan ik niet bellen. op de screenshot naast het wifi icoon.
edit
http://i814.photobucket.c...99efe292.jpg?t=1281798870
ja heb alles via gsm moeten doen. dus hoop dat het werkt.
link via pc moeten bijwerken. snap het nog niet allemaal
mvg kristof.
edit
http://i814.photobucket.c...99efe292.jpg?t=1281798870
ja heb alles via gsm moeten doen. dus hoop dat het werkt.
link via pc moeten bijwerken. snap het nog niet allemaal
mvg kristof.
[ Voor 29% gewijzigd door c4coupe op 14-08-2010 17:15 ]
Wat negatief opvalt is de straling, dat wordt gemeten door de max SAR waarde.
Voor de rest een heel mooi toestel.
deze samsung wave heeft max SAR0,998 W/kg (zie handleiding).
terwijl samsung galaxy slechts max SAR heeft van 0,238 W/kg.
de samsung omnia II ook...max SAR van 0,168 W/kg.
www.tcodevelopment.com adviseert mobiele telefoons te kopen met SAR < 0,8 W/kg.
europa hanteert max SAR van 2 W/kg.
Verwijderd
Check je inbox en zie wat ik al heb gedaanAmps schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:05:
[...]
Check je inbox. Ik heb je een DM gestuurd met alle info
viel mij ook al op dat hij erg veel straling uitzend. Hou mn wave naast radio en hij knetterd de hele boel bij elkaar bij synchroniseren met internet. Collega met een blackberry (type weet ik zo niet) had er bijna geen last van.
Verwijderd
Bedankt dit ziet er al stukken beter uit...Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 02:10:
[...]
Hah! op dit vlak heb ik wel antwoorden op,Laat de netwerkmodus gewoon op automatisch staan, Je gaat bij je mobiele site youtube op de blauwe teks naast je vid thumb klikken Dan krijg je de keuze Videokwaliteit; in Hoge Q of Normaal ,Tik bij Hoge,Tik dan op de thumb vd vid....
En je zult merken dat Qualiteit wat beter is wanneer wave afspeeld op eigen player met 3g. Dit hoef je maar 1 keer te doen en dat blijf zo
Maar helaas niet even goed als Wifi,Ik zal niet weten of het bij jou netwerk ook zo is,bij mij Voda in iedergeval wel.
Try it .
Ik gebruik de duurdere verbinding van t-mobile die van €14,95Kiswum schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:05:
[...]
Youtube bekijkt hoe snel je verbinding is, aan de hand daarvan past ie zich aan. Zie mijn bericht van vorige week zaterdag, heeft dus met de tragere verbinding van je provider te maken. Kies je voor de duurdere versie, dan is het wel vloeiend en dan kun je uitzendinggemist er zelfs mee kijken in een hoge kwaliteit.
[...]
@ghost_ray: Is het wel verstandig om je IMEI nummer online te publiceren? Ik zou je aanraden om dit zo snel mogelijk te verwijderen van je posts.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:38:
[...]
Beste Amps,
Firmware: S8500XXJF4/S8500XENJF3
IMEI:
Ik had vanmorgen ook nog contact opgenomen met de klantenservice van T-Mobile en het probleem voorgelegd.
Advies: Kies op een ander PC installeren en het daar proberen met de herstelmode.
Ook dit heeft niet geholpen. Als ik dit weekend geen oplossing vind gaat ie maandag richting servicecenter .
Bij voorbaat dank voor je hulp.
@Amps: Waarvoor heb je zijn IMEI nummer nodig? Ik ben daar wel benieuwd naar..
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Deze week was het pas mijn eerste keer dat het mij opviel dat de wake-up light hier last van had. Ik hoorde toen voor het eerst het irritante signaal over de radio.vodkajus schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:33:
Wat negatief opvalt is de straling, dat wordt gemeten door de max SAR waarde.
Verder geef ik niet veel om straling.
Verwijderd
Van veel telefoons ken in de ,,secret codes" zo ongeveer uit mijn hoofd. Dat is een ,,tique" die jaren geleden begonnen is met wat ,,secret codes" van Nokia's.
Onderstaande code - en veel meer codes - kwam ik tegen voor de Wave. Interessant daarbij vond ik de kreet over het herstellen van de firmware. Wie weet kan het nuttig zijn.
Hierbij de tekst in het Engels, omdat ik denk dat iedere tweaker hier die wel kan lezen.
*2767*3855#
Used for factory format. This code should be used very carefully, since it deletes all saved files and settings (including internal memory storage). It’ll re-install the phone firmware. Extreme care should be taken if using this code, as the deleted files and settings cannot be restored."
Nog eentje voor de servicemode van de Wave, waarbij je allerlei instellingen aan kunt passen.
*#197328640#
Onderstaande code - en veel meer codes - kwam ik tegen voor de Wave. Interessant daarbij vond ik de kreet over het herstellen van de firmware. Wie weet kan het nuttig zijn.
Hierbij de tekst in het Engels, omdat ik denk dat iedere tweaker hier die wel kan lezen.
*2767*3855#
Used for factory format. This code should be used very carefully, since it deletes all saved files and settings (including internal memory storage). It’ll re-install the phone firmware. Extreme care should be taken if using this code, as the deleted files and settings cannot be restored."
Nog eentje voor de servicemode van de Wave, waarbij je allerlei instellingen aan kunt passen.
*#197328640#
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 17:17 ]
De eerste code hersteld je firmware niet. Hij reset je toestel naar de "fabrieksinstellingen" Hij haalt inderdaad wel alle gegevens weg. Deze code is bekend bij iedereen met een custom firmware.
Met de 2e code moet je heel voorzichtig zijn je kunt bijvoorbeeld je speaker van je wave ermee opblazen.
Ik heb overigens zelf ook weer de nieuwste custom firmware (xxjh1) erop gezet doordat mijn kiesversie het toestel steeds een reset gaf als ik de opvangknop gebruikte.
Het handigste van deze versie is dat je screenlock nu ook de bovenste balk laat zien waar je netwerkverbindingen en e-mail berichten in staan.

Verder hoefde ik mijn toestel geen harde reset te geven waardoor al mijn gegevens bewaard bleven. Een ding wat er wellicht mee te maken heeft is dat ik geen nieuwe woorden kan toevoegen in het woordenboek.
Met de 2e code moet je heel voorzichtig zijn je kunt bijvoorbeeld je speaker van je wave ermee opblazen.
Ik heb overigens zelf ook weer de nieuwste custom firmware (xxjh1) erop gezet doordat mijn kiesversie het toestel steeds een reset gaf als ik de opvangknop gebruikte.
Het handigste van deze versie is dat je screenlock nu ook de bovenste balk laat zien waar je netwerkverbindingen en e-mail berichten in staan.

Verder hoefde ik mijn toestel geen harde reset te geven waardoor al mijn gegevens bewaard bleven. Een ding wat er wellicht mee te maken heeft is dat ik geen nieuwe woorden kan toevoegen in het woordenboek.
[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 16-08-2010 11:37 . Reden: screenshot toegevoegd ]
Verwijderd
Kiswum. Het stukje tekst kwam ik tegen op een site waar men doorgaans verduveld goed op de hoogte is van het wel en niet van die codes. Dus....It’ll re-install the phone firmware hou ik voorlopig maar even aan als waar. Tenzij jij 'm zelf al geprobeerd hebt en zeker weet, dat je firmware niet herstelt wordt.
- edit -
Ik ben er klaar mee, hier staat het eindresultaat.
Hoi. 'k Ben op dit moment 'als test' met een tweakers.net rss lezer/widget bezig.
- knip -
Werking 3 knoppen:
1 -> Terug naar rss-index zonder refresh
2 -> Terug naar rss-index met refresh
3 -> Geselecteerde artikel openen in browser.
Deze widget doet om de 60 minuten een auto-update.
Prutslog:
- edit - 16-8-2010 1.00
Lettergrootte aangepast.
Wereldbol 5px naar links.
Ik twijfel nog over het evenwicht "tussen de lengte van de lijst, en de grootte van het venster..."
-edit- 17-8-2010 0.39
'k Ben er achter gekomen dat deze widget niet 'update', zonder zo'n functie is ie natuurlijk waardeloos.
-edit- 17-8-2010 3.33
Hij update nu elke 30 minuten.
- edit- 17-8-2010 16:07
Knoppen vervangen door transparante icons.
Updateknop toegevoegd.
Auto-update ingesteld op 60 minuten.
Formaat widget aangepast naar 455x455px
Volgens mij is de widget "technisch" nu helemaal af, ik ben tevreden.
Ik ben er klaar mee, hier staat het eindresultaat.
Hoi. 'k Ben op dit moment 'als test' met een tweakers.net rss lezer/widget bezig.
- knip -
Werking 3 knoppen:
1 -> Terug naar rss-index zonder refresh
2 -> Terug naar rss-index met refresh
3 -> Geselecteerde artikel openen in browser.
Deze widget doet om de 60 minuten een auto-update.
Prutslog:
- edit - 16-8-2010 1.00
Lettergrootte aangepast.
Ik twijfel nog over het evenwicht "tussen de lengte van de lijst, en de grootte van het venster..."
-edit- 17-8-2010 0.39
'k Ben er achter gekomen dat deze widget niet 'update', zonder zo'n functie is ie natuurlijk waardeloos.
-edit- 17-8-2010 3.33
- edit- 17-8-2010 16:07
Updateknop toegevoegd.
Formaat widget aangepast naar 455x455px
Volgens mij is de widget "technisch" nu helemaal af, ik ben tevreden.
[ Voor 203% gewijzigd door Chris.nl op 18-08-2010 02:14 ]
Dat heet een 'hard reset'. Hij herstelt je telefoon in de fabrieksinstellingen, maar wel in de firmware-versie die je erop hebt staan. Hij doet dus geen 'roll-back' naar de oorspronkelijke firmware zoals de wave uit de doos kwam.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:55:
Kiswum. Het stukje tekst kwam ik tegen op een site waar men doorgaans verduveld goed op de hoogte is van het wel en niet van die codes. Dus....It’ll re-install the phone firmware hou ik voorlopig maar even aan als waar. Tenzij jij 'm zelf al geprobeerd hebt en zeker weet, dat je firmware niet herstelt wordt.
Goed bezig man! Heel mooi gemaakt. Ga er even mee rommelen...Chris.nl schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:11:
Hij werkt al![]()
----8<----8<----8<----8<
Je kan de widget hier downloaden.
Icons zijn klikbaar.
Ik denk dat de werking voor zich spreekt, terug en artikel openen in browser.
Graag wat feedback, voordat ik een paar custom widget's ga maken.
Zo is de lijst met links namelijk langer dan de lijst met inhoud die je te lezen zal krijgen, moet ik um dus in zijn geheel korter maken?
Ik kan niet photoshoppen, als iemand betere afbeeldingen voor de achtergrond en knoppen kan maken ga ik daar graag in mee!
- edit -
'k Ben er klaar mee. Hier staat het eindresultaat.
Hier nog eenzelfde Nu.nl test widget.
Deze heeft iets kleiner formaat.
455X350px.
Prutslog:
- edit - 16-8-2010 1.01
Lettergrootte aangepast
-edit- 17-8-2010 0.39
-edit- 17-8-2010 3.33
- edit- 17-8-2010 16:52
Updateknop toegevoegd.
'k Ben er klaar mee. Hier staat het eindresultaat.
Hier nog eenzelfde Nu.nl test widget.
Deze heeft iets kleiner formaat.
455X350px.
Prutslog:
- edit - 16-8-2010 1.01
Lettergrootte aangepast
-edit- 17-8-2010 0.39
-edit- 17-8-2010 3.33
- edit- 17-8-2010 16:52
Updateknop toegevoegd.
[ Voor 255% gewijzigd door Chris.nl op 18-08-2010 02:13 ]
- knip -
[ Voor 184% gewijzigd door Chris.nl op 17-08-2010 16:34 ]
Die code, een hard reset, heeft niks te maken met het herstellen van een firmware. Wat er gebeurt is dat alles terug gezet wordt naar fabrieksinstellingen en dat de schijven leeggehaald worden.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:55:
It’ll re-install the phone firmware hou ik voorlopig maar even aan als waar. Tenzij jij 'm zelf al geprobeerd hebt en zeker weet, dat je firmware niet herstelt wordt.
Dit lijkt me een typische geval van verkeerd verwoorden, klakkeloos iets aannemen en/of verkeerd interpreteren.
[ Voor 4% gewijzigd door Amps op 16-08-2010 00:43 ]
scherm is al zeker niet krasbestendig. mijn eerste kras staat erop. vrij ligt, maar ze is er wel. Dat terwijl gsm altijd alleen in broek zit, en op werk in leather case van het merk Valenta. Kan er niet bij dat er 1 opstaat terwijl ik er toch zoveel zorg voor draag.
nu waar kan ik goede, passende, en niet loskomende screenprotectors vinden?
Ikzelf ben van Laakdal, provincie Antwerpen, dus liefst hier ergens in de buurt.
Heb er op ebay al besteld gehad, en dat was gewoonweg een ramp.
alvast bedankt, hoop op snelle reactie dat ik zo snel mogelijk toch 1 kan plakken.
mvg Kristof
Ikzelf ben van Laakdal, provincie Antwerpen, dus liefst hier ergens in de buurt.
alvast bedankt, hoop op snelle reactie dat ik zo snel mogelijk toch 1 kan plakken.
mvg Kristof
Bedankt voor de uitleg, ik kon het niet beter doenMichaelPB schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:31:
[...]
Dat heet een 'hard reset'. Hij herstelt je telefoon in de fabrieksinstellingen, maar wel in de firmware-versie die je erop hebt staan. Hij doet dus geen 'roll-back' naar de oorspronkelijke firmware zoals de wave uit de doos kwam.
Ebay heb je geprobeerd zei je? Ook de screenprotectors van eBay-webshop E-cell geprobeerd? Die zijn goedkoop en van goede kwaliteit.c4coupe schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:30:
scherm is al zeker niet krasbestendig. mijn eerste kras staat erop. vrij ligt, maar ze is er wel. Dat terwijl gsm altijd alleen in broek zit, en op werk in leather case van het merk Valenta. Kan er niet bij dat er 1 opstaat terwijl ik er toch zoveel zorg voor draag.
mvg Kristof
Verwijderd
jullie hebben het allemaal over wat voor een goed toestel het is en met dat geheugen probleem is een samsung fout als je genoeg geheugen heb en het toestel zegt nog steeds geheugen vol even uit en weer aan zetten niets buffer leeg of aps wissen zo,n goed toestel is het dat snel te warm wordt en snel foutmeldingen geeft niet voor niets zie je hem niet meer op de reclame is nu de galaxy erg slechte phone waar je helaas 2 jaar aan vast zit als je een abbonement heb afgesloten voor dat onding
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:19:
jullie hebben het allemaal over wat voor een goed toestel het is en met dat geheugen probleem is een samsung fout als je genoeg geheugen heb en het toestel zegt nog steeds geheugen vol even uit en weer aan zetten niets buffer leeg of aps wissen zo,n goed toestel is het dat snel te warm wordt en snel foutmeldingen geeft niet voor niets zie je hem niet meer op de reclame is nu de galaxy erg slechte phone waar je helaas 2 jaar aan vast zit als je een abbonement heb afgesloten voor dat onding
Welke rss feeds had je eigenlijk in gedachten?Asgaro schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:22:
@ Chris.nl:
*Robot-stem opzetten doet en alles nog een keer leest....*Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:19:
Ik heb nagenoeg geen foutmeldingen gekregen mbt het geheugen. Heel af en toe heb ik dit gehad. Met de laatste 3 versies heb ik er sowieso geen last van gehad.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:19:
Dat het toestel warm of koud wordt ligt aan het metalen frame. In de handleiding staat ook dat het normaal is dat hij warm wordt als hij wordt opgeladen.
Bada OS en Samsung Wave zijn 2 nieuwe producten met kinderziektes erin, welk nieuwe os was binnen 6 maanden perfect?
Dat de Samsung wave niet meer op tv te zien is heeft te maken met marketing, Samsung zal niet snel reclames uitzenden voor 2 verschillende toetstellen. De Galaxy S is zelfs niet eens bij de introductie in NL gepromoot, maar 1 maand later. Ze hebben eerst zo'n 2 maanden reclame gemaakt voor de Wave en nu is de Galaxy S aan de beurt. Met name de term Swype wordt hiermee bekend gemaakt in NL icm de Galaxy S.
p.s. mag ik je toestel overkopen voor 150 euro, als het toch een slecht apparaat is dan wil ik je graag uit je lijden verlossen
Ik kwam een artikel tegen m.b.t. de batterijtijd van de Samsung Wave, 36 uur op 1 batterij in full-smartphone mode is namelijk te weinig voor een 1500mAh accu:
Via de code *#8740# kun je je toestel in AP UART modes zetten als je het nog een keer invoert kom je in de CP UART modes.
AP UART = trager internet, lager beeldkwaliteit en langere batterijduur
CP UART = sneller internet, hoge beeldkwaliteitmaar, maar een kortere batterijduur.
Mijn toestel heb ik vanochtend van de lader gehaald en zojuist op AP UART modes gezet, ben benieuwd hoeveel ik morgenavond over heb
source: http://forumuk.samsungmob...List.aspx?ThreadID=211360
[ Voor 17% gewijzigd door Kiswum op 16-08-2010 09:05 ]
Kun je screenshots plaatsen ter vergelijking van de beeldkwaliteit in AP en CP mode. Ik ben benieuwd hoe een "lager beeldkwaliteit" er precies uitzietKiswum schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:47:
[...]
Via de code *#8740# kun je je toestel in AP UART modes zetten als je het nog een keer invoert kom je in de CP UART modes.
AP UART = trager internet, lager beeldkwaliteit en langere batterijduur
CP UART = sneller internet, hoge beeldkwaliteitmaar, maar een kortere batterijduur.
Mijn toestel heb ik vanochtend van de lader gehaald en zojuist op AP UART modes gezet, ben benieuwd hoeveel ik morgenavond over heb
source: http://forumuk.samsungmob...List.aspx?ThreadID=211360
Kan je misschien een directe link geven. Zo vertrouwd ben ik nog niet met ebay. zit maar te zoeken op e-cell, maar haalt niks uit zoals ik het doe.Aurora1110 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:04:
[...]
Ebay heb je geprobeerd zei je? Ook de screenprotectors van eBay-webshop E-cell geprobeerd? Die zijn goedkoop en van goede kwaliteit.
alvast bedankt.
mvg Kristof.
over dat geheugenprobleem. 2 keer gehad, en dat was helemaal in begin. nu al 3 weken niks raar tegengekomen ( hoop dat dit blijft en/of gewoonweg opgelost is met de nieuwe firmware's )
Misschien een keer met sleutels in je broek gehad? Ik heb namelijk niet het idee dat dit scherm snel krast wan ik heb er nog geen namelijk en ik gebruik geen hoesje of screenprotector of wat dan ook ...c4coupe schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:30:
mvg Kristof
Gamen op een laptop is best ok .... echt
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil, hetzelfde geldt voor Youtube filmpjes. In beide opties moet het filmpje geladen worden, hetzelfde geldt bij het vooruitspoelen.Aurora1110 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:50:
[...]
Kun je screenshots plaatsen ter vergelijking van de beeldkwaliteit in AP en CP mode. Ik ben benieuwd hoe een "lager beeldkwaliteit" er precies uitziet
Hier ter vergelijking 2 screenshots van foto's in 1600x1200 in de hoogste kwaliteit. Zoek de verschillen! Doordat het hier om low en high definition gaat heb ik even ingezoomd
AP mode

CP mode

Screenshots van youtube, beide stonden ingesteld op hoge resolutie:

AP mode

CP mode

Kan bij mijn weten maar door 1 ding komen en dat is de jeansbroek zelf.Airdack schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:03:
[...]
Misschien een keer met sleutels in je broek gehad? Ik heb namelijk niet het idee dat dit scherm snel krast wan ik heb er nog geen namelijk en ik gebruik geen hoesje of screenprotector of wat dan ook ...
als ik gsm in mijn zak steek, zijn er aan die zakken, meestal 2 ijzeren koperen pinnetjes ( die voor het kleine geldtasje ofzo? )
Is enige wat zou kunnen gebeurt zijn. Ook al zijn deze pinnetjes rond.
Frontstore: http://stores.ebay.co.uk/E-Cell-Globalc4coupe schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:30:
[...]
Kan je misschien een directe link geven. Zo vertrouwd ben ik nog niet met ebay. zit maar te zoeken op e-cell, maar haalt niks uit zoals ik het doe.
Link naar Wave screenprotector (6 stuks!): http://cgi.ebay.co.uk/6-x...sesPouches#ht_2148wt_1137
Bedankt voor de screenshots! Het verschil zie ik ook eigenlijk nietKiswum schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:50:
[...]
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil, hetzelfde geldt voor Youtube filmpjes. In beide opties moet het filmpje geladen worden, hetzelfde geldt bij het vooruitspoelen.
Hier ter vergelijking 2 screenshots van foto's in 1600x1200 in de hoogste kwaliteit. Zoek de verschillen! Doordat het hier om low en high definition gaat heb ik even ingezoomd
AP mode
[afbeelding]
CP mode
[afbeelding]
vandaag langs reperatiepunt in Rijswijk geweest. Hele hardware is vervangen en na een uurtje kon ik toestel weer meenemen met wel werkende GPS! Super service!pwlekkerkerk schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:05:
Als de GPS in het toestel werkt zou ik via: Instellingen, Connectiviteit, locatie (alle 4 de rondjes ingeschakeld), mijn positie
toch de positie etc kunnen zien? bij mij zie ik over alleen maar nullen [00.00.00] staan. ook bij de tijd, hoogte etc.
is mijn GPS dan kapot of moet ik nog wat instellen?
Dat kleine zakje was oorspronkelijk bedoeld voor een zakhorlogec4coupe schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:05:
[...]
Kan bij mijn weten maar door 1 ding komen en dat is de jeansbroek zelf.
als ik gsm in mijn zak steek, zijn er aan die zakken, meestal 2 ijzeren koperen pinnetjes ( die voor het kleine geldtasje ofzo? )
Is enige wat zou kunnen gebeurt zijn. Ook al zijn deze pinnetjes rond.
Ik dacht zelf ook dat glas niet zo snel kraste, maar kreeg ook paar hairline scratches (was nauwelijks te zien) op het scherm. Ben zelf ook best zuinig met mijn toestel. Heb daarom ook een screen protector erop zitten.
Was dat bij een Premium Point van Samsung zelf?pwlekkerkerk schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:31:
[...]
vandaag langs reperatiepunt in Rijswijk geweest. Hele hardware is vervangen en na een uurtje kon ik toestel weer meenemen met wel werkende GPS! Super service!
Als ik alle 4 puntjes inschakel, vind ik mijn positie ook niet zo 1, 2, 3. Ik zal wel ff wat langer wachten en kijken of hij hem wel kan vinden of niet. Misschien dat ik hetzelfde probleem heb als jij.
ja waarom dat zakje juist dient weet ik niet ( het zit mooi in de weg in deze tijdAmps schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:39:
[...]
Dat kleine zakje was oorspronkelijk bedoeld voor een zakhorlogeDat design is sindsdien zo bij jeans gebleven.
Ik dacht zelf ook dat glas niet zo snel kraste, maar kreeg ook paar hairline scratches (was nauwelijks te zien) op het scherm. Ben zelf ook best zuinig met mijn toestel. Heb daarom ook een screen protector erop zitten.
[...]
Was dat bij een Premium Point van Samsung zelf?
Als ik alle 4 puntjes inschakel, vind ik mijn positie ook niet zo 1, 2, 3. Ik zal wel ff wat langer wachten en kijken of hij hem wel kan vinden of niet. Misschien dat ik hetzelfde probleem heb als jij.
Ja gsm bij mij is ook "heilig" in zekere zin dan. dus baal er echt wel van dat er nu zo'n krasje opstaat. zo snel mogelijk protector erover.
Dan nog vraagje ivm widgets.
Ik heb nu een post-it widget gevonden op ander forum. nu dit is echt basic ( dus goed ), maar waarom wilt die widget verbinding maken?
Van die facebook widgets etc. zie ik het nut daarvan in. maar een post-it widget die netwerkdienst vraagt?
Bij deze. Kan iemand me uitleggen hoe ik een *.wgt extensie van de widgets kan openen en zelfs eens gaan kijken of ik dit kan veranderen?
als ik de wgt open met kladblok, krijg ik chinees te zien om het zo maar te zeggen.
[ Voor 20% gewijzigd door c4coupe op 16-08-2010 19:07 ]
Hernoemen naar .zip. Daarna is het gewoon te openen.c4coupe schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:06:
[...]
Bij deze. Kan iemand me uitleggen hoe ik een *.wgt extensie van de widgets kan openen en zelfs eens gaan kijken of ik dit kan veranderen?
als ik de wgt open met kladblok, krijg ik chinees te zien om het zo maar te zeggen.
Hernoemen naar een zip file.c4coupe schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:06:
[...]
Zie post hiervoor dus
[ Voor 5% gewijzigd door Amps op 16-08-2010 19:27 ]
beide bedankt.Amps schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:26:
[...]
Hernoemen naar een zip file.
Zie post hiervoor dus
nu dit staat in de config.xml.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="no"?>
<widget id="Postit_mx_200" version="1.0" height="200" width="200" xmlns="http://www.w3.org/ns/widgets">
<title>mx's Postit</title>
<description/>
<icon src="icon.png"/>
<content src="index.htm"/>
<access network="true"/>
</widget>
mag en kan ik nu datgeen in het vet gedrukt gewoon verwijderen. Of heeft dat er niet mee te maken dat de widget verbinding zoekt?
Ik kan hier een paar suggesties geven, en dan kan jij zien welke je wil implementeren eventueel.Chris.nl schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 01:49:
[...]
Welke rss feeds had je eigenlijk in gedachten?
- tech related:
http://arstechnica.com/
http://www.downloadsquad.com/
http://lifehacker.com/tag/top/
- Bada/Wave related:
http://www.badaforums.net/
http://samsungs8500wave.com/
- comics:
http://beingfive.blogspot.com/
http://www.cad-comic.com/
http://www.explosm.net/
http://xkcd.com/
- andere zaken:
http://www.disstill.com/d...ormat=html&min_diggs=1000 (is een site waarbij je kan configureren vanaf hoeveel diggs deze in de feed verschijnt. deze url is op +1000 diggs ingesteld.)
http://www.informationisbeautiful.net/
Zijn wat ideetjes. Dit zijn zo feeds die een redelijk grote doelgroep wel zou aanspreken? De meeste andere feeds die ik volg, zijn echt over specifieke onderwerpen (games enzo). Zou niet veel aandacht trekken vermoed ik.
Ha dank je! Mooie lijst...Asgaro schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:18:
[...]
Ik kan hier een paar suggesties geven, en dan kan jij zien welke je wil implementeren eventueel.![]()
- tech related:
http://arstechnica.com/
http://www.downloadsquad.com/
http://lifehacker.com/tag/top/
- Bada/Wave related:
http://www.badaforums.net/
http://samsungs8500wave.com/
- comics:
http://beingfive.blogspot.com/
http://www.cad-comic.com/
http://www.explosm.net/
http://xkcd.com/
- andere zaken:
http://www.disstill.com/d...ormat=html&min_diggs=1000 (is een site waarbij je kan configureren vanaf hoeveel diggs deze in de feed verschijnt. deze url is op +1000 diggs ingesteld.)
http://www.informationisbeautiful.net/
Zijn wat ideetjes. Dit zijn zo feeds die een redelijk grote doelgroep wel zou aanspreken? De meeste andere feeds die ik volg, zijn echt over specifieke onderwerpen (games enzo). Zou niet veel aandacht trekken vermoed ik.
'k Ben er vandaag achter gekomen dat m'n widget het "wel" doet, maar zich totaalzelf totaal niet update.
Zonder (automatische) update functie, is dit natuurlijk een waardeloze rss-widget.
Als het me lukt om een echt werkende widget te fabriceren zal ik zeker weer naar deze lijst met feeds kijken
- edit -
'k Ben inmiddels klaar met m'n projectje. Hier staat het eindresultaat.
[ Voor 36% gewijzigd door Chris.nl op 18-08-2010 02:16 ]
c4coupe schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:06:
[...]
Je KAN een wiget idd openen door hem te hernoemen naar *.zip en uit te pakken.MichaelPB schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:26:
Hernoemen naar .zip. Daarna is het gewoon te openen.
Alleen als je dan bestanden gaat aanpassen, en er uiteindelijk weer een *.wgt bestand van maakt, krijg je hem nooit geinstalleerd op je phone. Omdat 'de signature' van het *.wgt bestand dan niet meer klopt.
Voorzover ik weet kan je alleen widgets (die installeerbaar zijn) maken door de bestanden opnieuw in te pakken met de Samsung SDK.
Wanneer je geen zin hebt om die SDK 'onder de knie' te krijgen, kan je sTune gebruiken om de bestanden van de widget op je telefoon aan te passen.
Dus eerst de widget installeren op je phpne, en daarna sTune gebruiken om aangepaste bestanden over te zetten.
Dat heeft er niet mee te maken dat de widget verbinding zoekt, is puur een verwijzing naar de 'soort taal' waarin de wiget geschreven is.c4coupe schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:42:
nu dit staat in de config.xml.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="no"?>
<widget id="Postit_mx_200" version="1.0" height="200" width="200" xmlns="http://www.w3.org/ns/widgets">
<title>mx's Postit</title>
<description/>
<icon src="icon.png"/>
<content src="index.htm"/>
<access network="true"/>
</widget>
mag en kan ik nu datgeen in het vet gedrukt gewoon verwijderen. Of heeft dat er niet mee te maken dat de widget verbinding zoekt?
Zo zou ik ook denken. 't Zou moeten functioneren als een offline widget voor (persoonlijke) aantekeningen.c4coupe schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:06:
Ik heb nu een post-it widget gevonden op ander forum. nu dit is echt basic ( dus goed ), maar waarom wilt die widget verbinding maken?
Van die facebook widgets etc. zie ik het nut daarvan in. maar een post-it widget die netwerkdienst vraagt?
Misschien is de maker van die widget vergeten het vinkje "Access Network" uit te zetten?
Je zou zelf iig de waarde <access network="true"/> kunnen veranderen in <access network="false"/> dat lijkt me de aan/uit knop. Daarna hopen dat die widget nog steeds werkt.
[ Voor 46% gewijzigd door Chris.nl op 17-08-2010 01:28 ]
edit: Zie Kiswum's comment hieronder.
Hmm, dit is iets interessant:
Iemand die hier meer over weet?
edit:
Hmm, dit is iets interessant:
http://forumuk.samsungmob...List.aspx?ThreadID=211360How to extend battery life
30/7/2010 20:41
I called T-Mobile today complaining about the poor battery life on the Wave. I was told that the Wave is operating in the wrong mode which is what is making the battery drain down so fast. Mine was just about lasting 36 hours!
Anyway, was told to key in *#8740# when you do this you will see a message saying something like "AP UART mode enabled" if you key in the code again this will toggle the phone into "CP UART" mode. You should be in AP mode to extend battery life. Just key in the code again till the phone says "AP UART mode enabled"
I've only just tried this today so its too soon to comment on battery life but I thought I would share with everyone.
Iemand die hier meer over weet?
edit:
After chatting with my Virgin techical dept, It seems that cp uart is the right setting for hi-def and fast internet. Its the way the information is sent to the processor. ap uart is the low-def so the screen will be dull and internet slightly slower.
If you want hi def movies then you shouldnt change.
[ Voor 17% gewijzigd door Asgaro op 17-08-2010 11:39 ]
Sorry, die post met die foto's had ik nog gecheckt, maar ik dacht dat het nog om iets anders ging aangezien ik je eerdere post niet had gecheckt

OT: Ik merk in het browsen ook geen noemenswaardig verschil als ik het op AP UART mode zet, dus ga ook wat blijven testen daarmee.
[ Voor 14% gewijzigd door Asgaro op 17-08-2010 11:43 ]
Het is je vergevenAsgaro schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:39:
[...]
Sorry, die post met die foto's had ik nog gecheckt, maar ik dacht dat het nog om iets anders ging aangezien ik je eerdere post niet had gecheckt
Na 24 uur staat mijn accu overigens op 38%, ik merk er tot dusver nog niet veel van
Ik merk ook helemaal niets qua batterij. Die van mij stond default op AP. CP maakt het niets sneller, filmpjes, foto's zien er hetzelfde uit. Ook op de TV via kabel. Ik zie/merk niets. Batterijduur is ook hetzelfde. Ik red het met ongelofelijk veel spelen toch wel een hele dag en dat is voor mij voldoende. Behalve als je gaat gamen of films kijken, dan gaat het erg hard. Films kijk ik op TV dan ook standaard met de lader er aan.Kiswum schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:41:
[...]
Het is je vergeven
Na 24 uur staat mijn accu overigens op 38%, ik merk er tot dusver nog niet veel van
Tja, eigenlijk ben ik wel tevreden met een smartphone bij met zwaar gebruik dik 1 dag meegaat.Kiswum schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:41:
Daar kunnen sommige phones nog een puntje aan zuigen.
Het aanpassen van de kwaliteit om de accuduur te verlengen vind ik persoonlijk geen compromis.
Wanneer ik klaar ben met mijn huidige project, zal ik eens kijken of ik een transparante widget kan fabriceren waarmee je met 1 klik kan schakelen tussen GPRS / 3G. Volgens mij zet dat meer zoden aan de dijk.
Vergeleken met de concurrenten vind ik zelf ook dat het toestel lang genoeg mee gaat.Chris.nl schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:45:
[...]
Tja, eigenlijk ben ik wel tevreden met een smartphone bij met zwaar gebruik dik 1 dag meegaat.
Daar kunnen sommige phones nog een puntje aan zuigen.
Het aanpassen van de kwaliteit om de accuduur te verlengen vind ik persoonlijk geen compromis.
Wanneer ik klaar ben met mijn huidige project, zal ik eens kijken of ik een transparante widget kan fabriceren waarmee je met 1 klik kan schakelen tussen GPRS / 3G. Volgens mij zet dat meer zoden aan de dijk.
De Galaxy S. gaat bijvoorbeeld net zo lang mee als de Iphone 3GS.
Dat ik dit toestel 2 dagen kan gebruiken met UMTS en WIFI aan vind ik verder prima. Het scheelt bij de meeste toch wel 1 dag als je 3G/UMTS uitschakelt.
Als je je accuduur kunt verhogen door een kleine aanpassing waar je niet/nauwelijks iets aan merkt dan heb ik het er graag voor over, het is alleen jammer dat AP/CP toch minder oplevert dan de reacties aangaven. Wellicht zaten deze testers in een gebied waar het netwerk niet zo goed is als Nederland.
Ik ken zelf een programma die we op onze HTC's plaatsen waarmee je 3G volledig uit kunt zetten, wellicht kun je daar ook iets mee: nodataHTCdriver.com.CAB
Voorbeeld:

voorbeeldlink, mocht het plaatje verdwijnen
Ik ben benieuwd wat voor leuke dingen je voor ons kunt maken!
Als je straks 10 of meer programma's hebt, wellicht kun je dan een eigen topic maken of je aansluiten aan het bada topic Edit: Ik zie dat er al plaats is gereserveerd door Toppertje om eigen applicaties daarin te laten plaatsen.
[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 17-08-2010 14:17 . Reden: zie edit. ]
Dank voor het vertrouwen, maar 10apps of meer zit echt niet in de planning hoor
Daarnaast heb ik echt heel weinig (basis)kennis van dit soort zaken...
't Zou mooi zijn als meer mensen met de SDK's zouden gaan spelen, dan komen we eerder aan de 10apps.
't Zou mooi zijn als meer mensen met de SDK's zouden gaan spelen, dan komen we eerder aan de 10apps.
Met je RSS feeds zit je al op 3Chris.nl schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:24:
Dank voor het vertrouwen, maar 10apps of meer zit echt niet in de planning hoor![]()
O, tel je zo!Kiswum schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:38:
Met je RSS feeds zit je al op 3Ik heb zelf geen verstand van SDK (althans nog nooit in gekeken), dus ik houd me wat dat betreft afzijdig. Laat mij maar alles testen
Maar die Weer-Widget, is gewoon gejat van een Duitser hoor.
Met de RSS-Widget wordt je door de SDK "op gang geholpen" met een template. 'k Hoop die vandaag functioneel helemaal af te krijgen. 'k Heb al wat mooie icons gevonden, moet alleen de refresh-knop er nog in knutselen. Zou echt top zijn als je/jullie hem dan weer wil testen voordat ik een stuk of 15 feeds maak.
Als ik daarna een simpele GRPS/3G Switch-Widget ga maken, moet ik wellicht vanaf 0 beginnen.
- edit -
Ik ben er inmiddels wel klaar mee, hier staat het eindresultaat.
[ Voor 82% gewijzigd door Chris.nl op 18-08-2010 02:17 ]
Sinds ik gistern een compleet nieuw moederbord in mn wave heb zitten merk ik het verschil tussen een "duitse" telefoon en een "nederlandse".
Bij de duitse zat geen Hyves en nu widget en kon je bij mail accounts niet direct kiezen uit hotmail". BIj de "nederlandse" zaten deze widgets wel en kon je hier gelijk uit kiezen.
Bij de duitse zat geen Hyves en nu widget en kon je bij mail accounts niet direct kiezen uit hotmail". BIj de "nederlandse" zaten deze widgets wel en kon je hier gelijk uit kiezen.
Ik heb ook ff geprobeerd met de Widget SDK (tevens ook ff gekeken naar de bada SDK) maar het wilt niet echt lukken 
Ik verander zo nu en dan wat van al gemaakte widgets, maar idd, zoals je al zei wilt het installeren dan soms niet. Ik heb geprobeerd om in de SDK weer te exporteren maar het wilt niet echt lukken. Je krijgt een aantal opties van Java, XML of wat dan ook
Welke moet optie moet je gebruiken om die widgets weer op te slaan? En waar komen die files te staan?
Ik verander zo nu en dan wat van al gemaakte widgets, maar idd, zoals je al zei wilt het installeren dan soms niet. Ik heb geprobeerd om in de SDK weer te exporteren maar het wilt niet echt lukken. Je krijgt een aantal opties van Java, XML of wat dan ook
Welke moet optie moet je gebruiken om die widgets weer op te slaan? En waar komen die files te staan?
Verwijderd
Ik heb onlangs een paar foto's gezien van de wave waar bij de 3 hoofd icons aangepast waren. Weet iemand hoe je dit doet en neemt dit veel werk in beslag?
Hier meer infoAmps schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:39:
*.wgt files komen in je workspace te staan, in de map van je bewuste widget, onder packages.
Tof dat jij ook bent gaan klooien!!
Zoals ik het begrijp, moet je die losse files handmatig zippen en dan naar .wgt veranderen? Lijkt me niet eigenlijk.Chris.nl schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:59:
[...]
Hier meer info![]()
*.wgt files komen in je workspace te staan, in de map van je bewuste widget, onder packages.
Tof dat jij ook bent gaan klooien!!
Ik zal me later wel wat in verdiepen. Ik ben nu ff aan het kloten tussen het leren voor de tentamens door
De manier hoe ik het doe is via File > Export, maar er schijnt nergens "Widget" tussen te staan.
Je zit er nog naast... Wat jij probeert werkt idd niet.
Om een installeerbare widget te maken, moet je zelf een nieuwe widget aanmaken in de SDK, daarna kan je eventueel bestanden uit een bestaande widget hierheen kopiëren. Uiteindelijk kan je de knop "Package" te gebruiken. Screenshot.
Het is mijzelf gelukt met de links die ik jou heb gegeven (ook tutoral op samsungsite zelf gelezen), ik denk dat je het vanaf nu toch zelf zal moeten kunnen uitvogelen....
Om een installeerbare widget te maken, moet je zelf een nieuwe widget aanmaken in de SDK, daarna kan je eventueel bestanden uit een bestaande widget hierheen kopiëren. Uiteindelijk kan je de knop "Package" te gebruiken. Screenshot.
Het is mijzelf gelukt met de links die ik jou heb gegeven (ook tutoral op samsungsite zelf gelezen), ik denk dat je het vanaf nu toch zelf zal moeten kunnen uitvogelen....
druk op menu (middelste toets), klik links boven op het tandrad (net onder het icoontje van hoeveelheid berijk, sleep dan een van de hoofdicoons naar boven (lang ingedrukt houden en slepen) en sleep er een andere naar toe. klik dan nog even op Klaar en dan ben je ook gelijk Klaar!Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:48:
Ik heb onlangs een paar foto's gezien van de wave waar bij de 3 hoofd icons aangepast waren. Weet iemand hoe je dit doet en neemt dit veel werk in beslag?
Thx Chris! Het is gelukt
(En ja, I know, het is een kwestie van alles doornemen, maar heb op het moment niet zoveel tijd en wilde toch deze basishandeling ff snel doen om de widgets werkend te krijgen).
Ik heb de widgets naar mijn smaak kunnen modificeren en succesvol kunnen installeren nu!
Het betreft een digitale klok en een widget dat je komende afspraken laat zien
Klik hier om de widgets te downloaden!
Note: Mbt. de agenda widget. Klik op de widget zelf om te refreshen. Klik op de agenda in de rechterbovenhoek om opties te veranderen.
Ik heb de widgets naar mijn smaak kunnen modificeren en succesvol kunnen installeren nu!
Het betreft een digitale klok en een widget dat je komende afspraken laat zien
Note: Mbt. de agenda widget. Klik op de widget zelf om te refreshen. Klik op de agenda in de rechterbovenhoek om opties te veranderen.
[ Voor 21% gewijzigd door Amps op 17-08-2010 19:02 ]
'k Heb ze even voor je getest en ze doen het idd.Amps schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:56:
Thx Chris! Het is gelukt
Het betreft een digitale klok en een widget dat je komende afspraken laat zienKlik hier om de widgets te downloaden!
Ben wel benieuwd wat je er precies aan gemodificeerd hebt, je hebt ze iig nog niet Nederlandstalig gemaakt
Verwijderd
Ok bedankt, ik wist niet dat het zo eenvoudig waspwlekkerkerk schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:51:
[...]
druk op menu (middelste toets), klik links boven op het tandrad (net onder het icoontje van hoeveelheid berijk, sleep dan een van de hoofdicoons naar boven (lang ingedrukt houden en slepen) en sleep er een andere naar toe. klik dan nog even op Klaar en dan ben je ook gelijk Klaar!
Ik heb nog een vraag, ik weet niet of iemand de website "gowalla" kent. Hiervan bestaat software voor op de iphone , Android, Blackberry maar natuurlijk niet voor Bada OS. Maar je kan ook via hun speciaal ontworpen mobile site m.gowalla. surfen. Maar met de browser van de Wave wil het blijkbaar niet lukken om op deze site in te loggen. Ik blijf steeds op dit scherm staan.

Verder dan dit scherm kom ik niet, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Die agenda widget was in het Spaans. Die heb ik dus ff naar het Engels gezet. Als je binnen het pakketje kijkt zie je nog sporen van Spaanse codering/benamingChris.nl schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:18:
[...]
'k Heb ze even voor je getest en ze doen het idd.
Ben wel benieuwd wat je er precies aan gemodificeerd hebt, je hebt ze iig nog niet Nederlandstalig gemaakt
Ik heb het weergeven van de datum wat veranderd bij de digitale klok (naar mijn wens dus).
Hé! Da's een handige! Vooral de afspraken widget. Thanx!Amps schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:56:
Thx Chris! Het is gelukt(En ja, I know, het is een kwestie van alles doornemen, maar heb op het moment niet zoveel tijd en wilde toch deze basishandeling ff snel doen om de widgets werkend te krijgen).
Het betreft een digitale klok en een widget dat je komende afspraken laat zienKlik hier om de widgets te downloaden!
Goed nieuws! In de volgende SDK update zal er een SDK worden vrijgegeven voor het maken van themes!
Kan niet wachten tot deze update!
Bron
Kan niet wachten tot deze update!
Bron
zalig, wil graag 1 met witte ( in ieder geval toch lichtere ) achtergrond ipv die zwarte van nu.
Zoiets? Of is dat té licht?c4coupe schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:06:
zalig, wil graag 1 met witte ( in ieder geval toch lichtere ) achtergrond ipv die zwarte van nu.
ik had het op die theme's amps ( sorry, my bad ). zou graag een thema hebben met witte achtergrond of lichtere.
toch bedankt, zet ik hem er snel even op ook die widget van je.
edit : nice one!
Thanks Amps, vooral die afspraken-widget is erg handigAmps schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:56:
Klopt, maar met Opera mini lukt het prima!Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:18:
Ik heb nog een vraag, ik weet niet of iemand de website "gowalla" kent. Hiervan bestaat software voor op de iphone , Android, Blackberry maar natuurlijk niet voor Bada OS. Maar je kan ook via hun speciaal ontworpen mobile site m.gowalla. surfen. Maar met de browser van de Wave wil het blijkbaar niet lukken om op deze site in te loggen. Ik blijf steeds op dit scherm staan.
Verder dan dit scherm kom ik niet, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Via Layar-app kun je ook inloggen op Gowalla btw

Om een lang verhaal kort te maken:
Ik miste een rss-widget, dus heb ik er een projectje van gemaakt, met het volgende eindresultaat:
Download hier.
Taal: Nederlands
Transparante achtergrond.
Formaat 455x455
Je kan kiezen uit 2 soorten.
1) rss lezer die alleen handmatig update.
2) rss lezer die handmatig & om de 2 uur automatisch update.
Werking RSS lezer:
Voer de url van de RSS-feed in. (Je kan deze eventueel vanuit de browser kopiëren en plakken.)
Je kan de url later aanpassen door op de naam van de feed te klikken.
Werking van de knoppen:
1) Terug naar index zonder refresh
2) Terug naar index met refresh
3) Artikel openen in browser
Je kan eventueel 6 verschillende widgets gebruiken om 6 rss-feeds te volgen.
Laatste update: 22-08-2010
Ik ben er nu tevreden mee, maar als jij deze widget(s) zelf wil aanpassen en weer uploaden dan mag dat ook!
[ Voor 116% gewijzigd door Chris.nl op 23-08-2010 22:44 ]
Geweldig, goed gedaan.Amps schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:56:
Thx Chris! Het is gelukt(En ja, I know, het is een kwestie van alles doornemen, maar heb op het moment niet zoveel tijd en wilde toch deze basishandeling ff snel doen om de widgets werkend te krijgen).
Heb je deze uit een store gehaald of ben je deze ergens tegen gekomen?
Ik heb hem in ieder geval ook zelf geïnstalleerd.
Om even verder te gaan op het AP CP verhaal: Ik heb mijn toestel redelijk intensief gebruikt, maar ik krijg er maar max 36 uur uit in AP modus. Inmiddels heb ik het toestel op CP gezet en ben benieuwd of ik dan weer rond de 36 uur zit...Kiswum schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:31[/message]:
[...]
Kiswum in "Samsung Wave S8500"
Kiswum in "Samsung Wave S8500"
To be continued.
23 uur later:
Edit: Inmiddels staat mijn batterij stand op 17%, er is wel een groot verschil te merken. De verwachting is dat mijn toestel het in deze stand een uur of 25 het vol houdt. Te weinig dus. Qua beeldkwaliteit kan ik met het blote oog niets merken.
[ Voor 28% gewijzigd door Kiswum op 19-08-2010 10:17 . Reden: 1 dag later.. ]
Verwijderd
Leuke widgets hoor, ik heb ze geïnstalleerd en bedanktAmps schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:56:
He bedankt voor RSS widgets van die sites te maken!Chris.nl schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:09:
Om een lang verhaal kort te maken:
Ik miste een rss-widget, dus heb ik er een projectje van gemaakt, met het volgende eindresultaat:
<< Mooi werk van Chris >>
Staat jou rss-favo er niet tussen, dan heb je kans dat ik hem wel even voor je wil maken.
Ik ben er nu tevreden mee, maar als jij deze widget(s) zelf wil aanpassen en weer uploaden dan mag dat ook!
[ Voor 0% gewijzigd door Asgaro op 18-08-2010 17:26 . Reden: typo ]
Verwijderd
Als ik het probeer met Opera mini kan ik inderdaad inloggen maar de plaats bepaling lukt dan niet. De site blijft vermelden "locating". En ik vind het ook nogal vervelend dat die onderste balk altijd blijft staan. Maar dit komt denk ik omdat het een java application is.downer schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:56:
[...]
Thanks Amps, vooral die afspraken-widget is erg handig![]()
[...]
Klopt, maar met Opera mini lukt het prima!
Via Layar-app kun je ook inloggen op Gowalla btw
Layar-app is nog niet beschikbaar voor Bada denk ik ?
Verwijderd
Hmmmm Nokia kabeltje (CA-92U) voor de tv out is binnen maar het valt me wel enigzins tegen. Beeldkwaliteit valt nog wel mee (Is de output resolutie gelijk aan de scherm resolutie?) maar rechts onderin het beeld staat een zwart vierkant van 15 bij 15 cm op een 42" en dat is toch wel hinderlijk.
Hebben anderen dit ook?
Hebben anderen dit ook?
In mijn NL-appstore kun je layar al minimaal 3 dagen downloadenVerwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:10:
[...]
Volgens mij had Michael PB het ook al aangesloten met een Nokia kabel. Ik denk dat je televesie niet ingesteld staat op "resolutie automatisch aanpassen". Bij een Philips tv heb je hier een icoontje voor op de afstandsbediening. Hij staat in het midden waar "format" onder staat/boven het teletekst knopje. Anders is het altijd in het menu van je tv te vinden.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:53:
Hmmmm Nokia kabeltje (CA-92U) voor de tv out is binnen maar het valt me wel enigzins tegen. Beeldkwaliteit valt nog wel mee (Is de output resolutie gelijk aan de scherm resolutie?) maar rechts onderin het beeld staat een zwart vierkant van 15 bij 15 cm op een 42" en dat is toch wel hinderlijk.
Hebben anderen dit ook?

[ Voor 57% gewijzigd door Kiswum op 18-08-2010 14:00 ]
Ik zal wel even kijken hoe we dat kunnen doen in de beginpost.Chris.nl schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:39:
@Amps en Toppertje19: Als jullie (in jullie startpost) een lijstje willen gaan bijhouden van App's en Widget's dan sta ik er graag tussen met mijn vorige post...
Edit: Sectie in de beginpost is toegevoegd
Als je een app of widget toegevoegd wilt hebben in de beginpost, post dan even de ingevulde code zodat ik hem makkelijk in kan plakken.
code:
1
| [tr][td][url=**locatie van de widget**]**naam widget**[/url][/td][td][img]**link naar plaatje**[/img][/td][/tr] |
Gelieve voorbeeld van de widget niet groter dan 200px breed.
[ Voor 35% gewijzigd door Amps op 18-08-2010 14:41 ]
Verwijderd
Bedankt voor de tip over de tv instellingen, ik heb een Panasonic plasma en "meerdere beelden" stond aan. Enige input waarop hij dan dat zwarte vlak gaf was AV3, AV1 & 2 niks geen last. Nou ja dat is opgelost.
Ah zover heb ik het niet getest, gebruik zelf Foursquare ipv Gowalla.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:10:
[...]
Als ik het probeer met Opera mini kan ik inderdaad inloggen maar de plaats bepaling lukt dan niet. De site blijft vermelden "locating". En ik vind het ook nogal vervelend dat die onderste balk altijd blijft staan. Maar dit komt denk ik omdat het een java application is.
Layar app is er voor de Wave sinds enkele dagen zoals Kiswum al zei.
Werkt hier tot nu toe prima (ook het inloggen op FS/GW ) moet er onderweg nog een beetje mee spelen om alles te ontdekken.
Dit topic is gesloten.