Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gridlock
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
Widgets zijn gewoon ZIP-files, dat wil zeggen dat je van een widget.wgt file gewoon de extensie kunt veranderen in "zip" en deze kunt uitpakken (en aanpassen). Lijkt me makkelijker als met sTune... [EDIT: Blijkbaar niet waar, zie volgende post!]

Tevens is op de onderstaande locatie een goede JAVA versie van Google Maps te vinden. Deze versie kan overweg met de GPS en dat op de volledige resolutie (480 x 800) van de Samsung Wave. Wel is het voor de juiste resolutie nodig om de instelling "passend op scherm" uit te zetten (zie screenshot), dit (en Google Maps) is te vinden onder "Games en meer" na installatie. Kopieer beide bestanden GoogleMaps.jar en GoogleMaps.jad naar je telefoon en ga dan met "Mijn bestanden" op de Wave naar de betreffende bestanden voor installatie. Gebruik voor de installatie de JAD file, anders werkt de GPS niet...

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/1846/20100811084121.jpg

Google Maps S8500

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/3697/20100811090222.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door gridlock op 11-08-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
gridlock schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:55:
Widgets zijn gewoon ZIP-files, dat wil zeggen dat je van een widget.wgt file gewoon de extensie kunt veranderen in "zip" en deze kunt uitpakken (en aanpassen). Lijkt me makkelijker als met sTune...
Klopt dat het gewoon ZIP files zijn. Maar als je die op jou manier aanpast klopt de 'signature' niet meer en krijg je een installatiefout. Om zelf weer een *.wgt file te maken moet je met de SDK werken. Evenveel werk als sTune, of eigenlijk meer werk, want dat programma heb je niet zomaar onder de knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gridlock
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
Okee, dat was me niet duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik probeerde het eerst ook op jou manier, leek mij ook de makkelijkste manier, want dan hoeft 1 persoon het maar 1x te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 19:54
Amps schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:30:
[...]

Errr... op een bookmark staan en dan "Wissen" aantikken?
ja lol was het zo simpel maar. die bookmarks staan vast in gsm ( zoals die standaard beltonen; daar staat ook SYS achter ).

Die SYS zie je bij bookmarks niet, maar als ik wissen druk, krijg ik enkel degeen die ikzelf heb toegevoegd. degeen die ik wil zijn dan onzichtbaar. hou ik mijn vinger op zo'n bookmark krijg ik ook niet de keuze om te wissen, terwijl bij die ik heb ingegeven wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
Hmm, is er een mogelijkheid om een AZERTY-toetsenbord te krijgen?

edit:
Zonet eerste firmware moeten doen. Deze is blijkbaar nog niet voorbijgekomen!

<SW VER>
S8500XXJF8
<CSC VER>
S8500OXAJF6

edit2:
de Wave kan ook overweg met PDF files zo te zien! :)

[ Voor 66% gewijzigd door Asgaro op 11-08-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-mail problemen met o.a. Ziggo lijken opgelost met deze firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik wilde de firmware update doen via KIES. Ik heb KIES eerst opnieuw gedownload omdat ik maar geen updates kreeg. Nu stond er wel 1, en ik kwam zover tot de upgrade, nu gaf hij aan dat er een fout is opgetreden en dat ik de telefoon moest herstellen. Er stond dat ik de kabel eruit moest halen, en de telefoon in de herstel modus moest zetten door de volume naar beneden, de uittoets en de camera ingedrukt te houden. Toen kreeg ik een batterij in beeld en nu heb ik een telefoon in beeld geconnect aan een computer maar met daartussenin een oranje driehoek met een uitroepteken erin. Ik kan nu niks meer want KIES blijft zeggen dat er een fout is bij de firmware en dat ik moet herstellen, dit blijft steeds opnieuw. De telefoon kan niet meer aan, alleen die icoontjes blijf ik zien of de batterij. Wat moet ik nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Asgaro schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:49:
Hmm, is er een mogelijkheid om een AZERTY-toetsenbord te krijgen?

edit:
Zonet eerste firmware moeten doen. Deze is blijkbaar nog niet voorbijgekomen!

<SW VER>
S8500XXJF8
<CSC VER>
S8500OXAJF6

edit2:
de Wave kan ook overweg met PDF files zo te zien! :)
Voorlopig kan je geen Belgische toetsenbordinstelling sellecteren, Duits kan wel, dan krijg je QWERTZ

Het gaat goed met de firmwares, elke week is er weer een nieuwe :D

De wave kon dat volgens mij al vanaf de introductie of niet?
Dit gaat via picviewer die standaard op het toestel staat.

ik ben momenteel mijn Wave aan het testen met de accuduur. Momenteel staat ie bijna 24 uur aan en de resterende batterij tijd is: 73%
Settings:
UMTS uit gezet en internet via GSM netwerk.
Hotmail pushmail aan. Gmail en exchange pushmail handmatig
MSN (nee geen palringo :P handleiding volgt op verzoek) staat uit.
Wifi incidenteel aan als ik sneller wil surfen.
Internet wordt +/- 30 min per dag gebruikt
Enkele foto's geschoten en bekeken.
Bellen +/- 20 min per dag
Geen spellen spelen de komende dagen.
Widgets blijven aan staan
Update komt weer als mijn toestel leeg is/uit valt.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:17

W84

Nadat de bestelling bij Hi helemaal in de soep was gelopen (wel leveren/automatisch annuleren zonder reden en niet meer leveren :/ ), ga ik 'm maar bestellen bij Vodafone alleen zag ik dat ze daar een grijze en zwarte versie hebben. De zwarte heb ik nooit eerder gezien en weinig foto's van kunnen vinden. Is dit een exclusive of iets? :P

P.S. Iemand een idee of er een SIM-lock en branding (logo) op toestel aanwezig is bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55
Er is een firmware update voor de Samsung Wave beschikbaar @ Kies
Het betreft de versie: S8500XXJF8/S8500XENJF3
Ik zal hem zo ff upgraden en kijken of ik iets kan vinden wat veranderd is (ik kom vanaf S8500XXJF4/S8500XENJF3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Prolution schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:32:
Er is een firmware update voor de Samsung Wave beschikbaar @ Kies
Het betreft de versie: S8500XXJF8/S8500XENJF3
Ik zal hem zo ff upgraden en kijken of ik iets kan vinden wat veranderd is (ik kom vanaf S8500XXJF4/S8500XENJF3)
Nee dat kan niet, Kies heeft een versie van de Wave uitgebracht die bij de tijd is :)
Normaal loopt Kies 1 maand achter, maar dit is goed nieuws, nu kan ik mijn wave weer updaten via Kies omdat mijn telefoon niet meer voorloopt :P

Krijg ik dan mijn Hyves widget weer terug ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nu de firmware proberen aan het updaten. Op deze PC wilt het niet met de KIES versie die hier op staat, dus probeer het weer met de Virtual XP op de pc van mijn broer.

To be continued...

Edit: Krijg telkens weer een 'onverwachte fout' tijdens het updaten. Attempt no. 7...

[ Voor 19% gewijzigd door Amps op 11-08-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Amps schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:13:
Ik ben nu de firmware proberen aan het updaten. Op deze PC wilt het niet met de KIES versie die hier op staat, dus probeer het weer met de Virtual XP op de pc van mijn broer.

To be continued...
Neverending story met Kies, terwijl hij geschikt zou zijn voor Windows 7 32 en 64bit (staat ergens in de voorwaarden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
net ook update gedaan. heb nu

SW : S8500XXJF8

CSC VER : S8500XAJF6

ging probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Pasgeleden is er een nieuwe Kies versie verschenen, met de vorige versie had ik ook veel problemen met flashen op zowel Windows 7 64 bit als op Windows XP 32 Bit. Maar met de nieuwe versie geen problemen meer kon zo in 1 keer flashen zonder iets speciaals te moeten doen. Ik gebruik versie 1.5.1.10074_2.

Ik heb wel de voorgaande kies versie gedeinsalleerd, zodat ik een clean install van Kies kon doen.
http://img.samsungapps.com/support/kies_win.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga hier maar ook eens de nieuwste versie van KIES opzetten. De on-board updater wilt hier niet. Ergens in het midden van de update wordt hij afgebroken.

Ik geef het voor nu op met het updaten van de firmware. Heb nu in feite een leuk stuk baksteen erbij :)

[ Voor 3% gewijzigd door Amps op 11-08-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Kiswum schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:27:
Voorlopig kan je geen Belgische toetsenbordinstelling sellecteren, Duits kan wel, dan krijg je QWERTZ
Toch wel, gewoon op FR zetten. En als je meerdere talen selecteert, dan kan je er tussen toggelen (rechts naast de spatiebalk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:49
Net de update via Kies gedaan.

SW : S8500XXJF8
CSC VER : S8500XENJF3

Het duurde weer even omdat het weer niet ging, weer herstellen, ging weer niet, weer herstellen, en zo nog een paar keer.

Na het is gelukt telefoon gelijk aan gedaan, en toen kreeg ik al mijn mail's en sms'jes weer opnieuw. jammer dat het nu 2 van de 2 update's (die ik heb gehad) fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
heeft er iemand hier nog meer ongevraagd een map bijgekregen genaamd "markany" in de program files op je pc?

ik heb gezocht en nou schijnt het dus met samsung kies meegeinstalleerd te zijn.

hebben jullie ook deze map allemaal?

verder: waar haal ik die opera mini vandaan? want ik ben die dolphin browser wel een beetje zat, werkt gewoon niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Well that sucks. Heb de nieuwste KIES geinstalleerd en hij zegt dat er geen apparaat aangesloten is -.- Als ik mijn toestel aandoe dan staat er een telefoontje met een computer en een uitroepteken ertussen ( TELEFOON - - / ! \- - COMPUTER).

Zucht... ook de download mode wilt niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
ik had altijd een probleem met de browser , als je te diep ging zoomen ging hij een probleem geven ( iets over dat de letters dan niet lees baar woorden ) dan gaat hij mij helemaal uitzoomen erg irritant was dat.
nou is het weg want ik kan een pagina zoo diep mogelijk zoomen dat de letter de helle scherm in beslag neem en geeeeeeeeen storring gekregen jeeej ( ow jah de browser voelde ook ietsjes sneller aan!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Kiswum schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:54:
[...]
Neverending story met Kies, terwijl hij geschikt zou zijn voor Windows 7 32 en 64bit (staat ergens in de voorwaarden.)
Ik heb met Kies op Windows 7, 64 bits geen problemen (behalve dan dat het firmware upgraden mislukt en een stuk of wat keren opnieuw gedaan moet worden in herstelmodus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey guys firmware geupgrade 2d zonder problemen zo te zien mag de old UK-kies op mijn systeem blijven staan.
Maar nu een probleem met 3g youtube playback,Buffer Laad niet op..Blijf op 0%.Heeft Iemand hier ook met vodafone als provider dezelfde probleem? Ik kan wel browsen SH updates volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok... ik ben nu officieel screwed. Firmware update was dus mislukt en moet hem in recovery mode proberen te herstellen. Na 30x mislukte pogingen herkent KIES niet meer dat een apparaat hersteld moet worden... great Samsung, great.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
  • Laatst online: 17-09 13:42
Omdat ik hotmail gebruik wil ik graag dit gebruiken op mn wave. Ik begreep dat dat niet lukt. Daarom heb ik de volgende oplossing bedacht: Maak een gmail account, laat alle hotmail e-mail automatisch doorsturen naar dat Gmail account. Maak op de Wave een gmail account en klaar. Nu is er 1 nadeel: beantwoorden van mail gaat dan via mn Gmail account wat verwarring bij de ontvanger kan veroorzaken. Is er geen mogelijkheid om toch hotmail te gebruiken? zker ook omdat er nog iets flink fout gaat (zie hieronder)

Ook gaat er 1 ding fout: Gmail heeft al mijn mail van hotmail opgehaald bij hotmail (8000 mails, heb nooit wat verwijderd). nu haalt de wave bij Gmail deze hele oude mailtjes binnen. Als er 275 binnen zijn en ik zoek naar nieuwe mail krijg ik de melding: er is geen nieuwe mail. Als ik deze 275 mail verwijder en ook uit de prullenbak gaat hij weer dezelfde 275 mail ophalen. Hoe kan dit worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
sorry, nog kort vraagje: kan je ergens makkelijk zien (bijvooorbeeld door het met een RSS feed te volgen) wat de nieuwste versie van KIES en de nieuwste firmware van de wave/bada is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zover ik weet niet. Het is een kwestie van geregeld ff connecten met KIES en checken of er updates beschikbaar zijn. En anders hoor je het wel van ons ;)

Ff een update van mijn vorige bericht; KIES herkent de recovery mode weer. Nu maar weer proberen tot het wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanstwoo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-09-2010
Zoals eerder te lezen valt heb ook ik mijn eigen bedenkingen, maar ik heb zo het vermoeden dat op dit forum nogal wat echte techneuten aan de gang zijn. Niet vreemd uiteraard, maar daarom waarschijnlijk totaal niet representatief voor de meeste gebruikers. Ikzelf hang er zo'n beetje tussenin :) Ik volg deze thread via RSS en ik zie van alles (> 80%) voorbij komen, waar ik geen belangstelling voor heb. Een ieder mag doen wat goeddunkt, maar als je voorop wilt lopen en dagelijks bezig bent met tweaken, dan vraag je volgens mij om moeilijkheden. Nogmaals, Samsung heeft grove fouten gemaakt bij de introductie en is ook mij te traag met ontwikkelingen en support. Kies een Wave als je een leuke smartphone voor dagelijks gebruik tegen een prima prijs (in mijn geval gratis bij abo-verlenging ...) in gebruik wilt nemen en kunt leven met een wachtrij. Kies een iPhone als je op de 1e rang wilt zitten en dan ook de hoofdprijs wilt betalen.

Voor de goede orde:
  • Het updaten van firmware is 2x achter elkaar zonder problemen verlopen. Identificatie: S8500XXJF8/S8500XENJF3. In gebruik zijn een eenvoudig HI abo, Windows XP en de meest recente versie van KIES (Nederlands!). Misschien is het wel zo dat zich minder problemen voordoen als je wat minder met van alles experimenteert.
  • GPS werkt traag en meestal niet naar wens
  • @Jaytang: Youtube probleem is er ook bij mij (KPN). op Youtube zelf krijg ik dat !*&@^# Flash teken te zien. De browser is werkelijk een aanfluiting
  • Spontane reset bij handmatig downloaden van mail lijkt opgelost?
Actuele vragen:
  • Kun je de VGA camera aan de voorkant ook als camera gebruiken, dus niet alleen in beeldbellen?
  • Is er eigenlijk een What's New overzicht van firmware upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:25
Weet iemand hoe je in kan stellen hoe vaak de Wave je mail ophaalt? Ik had mijn gmail account ingesteld maar ik zag echt elke 2 minuten staan dat de e-mail gesynchronized werd, en dit slurpt natuurlijk de accu ... ik zou veel liever willen dat er eens per uur gecontroleerd wordt op nieuwe mails :)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
grrr. begin er nu ook wel een beetje klaar mee te zijn...

heb op mn werk op een laptop kies geinstleerd. ging prima. wave mee geüpdated (nieuwe firmware) en nieuwste versie van Kies. Thuis ook Kies geïnstaleerd op PC. update gedaan van KIES (83 mb :O) daarna samsung met usb aangesloten. geeft de computer: nieuwe hardware gevonden en wil hij software er voor gaan instaleren. Dat kan hij dan niet vinden. (vreemd kies staat er al op) en als ik de CD er in doet kan hij nog geen geschikte software vinden...

Nu kan ik de samsung dus niet verbinden met deze computer. Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
ColdRain schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:22:
[...]

Toch wel, gewoon op FR zetten. En als je meerdere talen selecteert, dan kan je er tussen toggelen (rechts naast de spatiebalk).
Damn, dat ik daar niet aan dacht, thx!
Langs de andre kant dan weer typisch dat ze mn landj vergeten...

(yay eerste forumbericht vn op wave!)

Verwijderd

pwlekkerkerk schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:53:
grrr. begin er nu ook wel een beetje klaar mee te zijn...

heb op mn werk op een laptop kies geinstleerd. ging prima. wave mee geüpdated (nieuwe firmware) en nieuwste versie van Kies. Thuis ook Kies geïnstaleerd op PC. update gedaan van KIES (83 mb :O) daarna samsung met usb aangesloten. geeft de computer: nieuwe hardware gevonden en wil hij software er voor gaan instaleren. Dat kan hij dan niet vinden. (vreemd kies staat er al op) en als ik de CD er in doet kan hij nog geen geschikte software vinden...

Nu kan ik de samsung dus niet verbinden met deze computer. Wie weet een oplossing?
Ik heb een vista home Laptop daar gaat het prima mee met de Old KIES fr UK van detect tot upgrade Maar met me Ouwe XPhome desktop heb ik het zelfde probleem blijkbaar werk het niet meer met die ouwe over beladen pc,Steeds geen succes,Wees blij dat je nog heb kunne updaten jor,En vergeet die ouwe pc.

De enige oplossing is gebruik de OUWE UK kieS... blader maar terug in de forum

Verwijderd

hanstwoo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:52:

• @Jaytang: Youtube probleem is er ook bij mij (KPN). op Youtube zelf krijg ik dat !*&@^# Flash teken te zien. De browser is werkelijk een aanfluiting
• Spontane reset bij handmatig downloaden van mail lijkt opgelost?
[/list]

Actuele vragen:
  • Kun je de VGA camera aan de voorkant ook als camera gebruiken, dus niet alleen in beeldbellen?
-Probleem utube opgehelderd lag toch aan vodafone zelf ..ik bellen naar de gratis klantenservice ,zij ook confuse dat deze storing er was,Thankgod later doet die het weer.
-Tja flash krijg je vaak te zien alleen op vids die je wel kan bekijken op wave eigen player,ik vind het best wel goed werken als aanvulling in de desktopmode voor mtv;s,die meestal niet geschikt is voor mobile versie in youtube en wel geschikt in flash in de browser vd wave
-VGA kan je als spiegel gebruiken MOt je gewoon de abb zoeken, Waarom zal je zo slechte vga motten gebruiken als camcorder
- http://samsung-firmware.webs.com/s8500.htm info over updates releases

Zeer tevreden about my wave ,ik hou wel van playen&prutsen Maar experimenteer niet O-) lol

• Chris.nl
  • Niet online
hanstwoo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:52:

-knip-

Actuele vragen:
Hoewel ik je stelligheid herken en waardeer, vond je persoonlijke verhaal/mening bijzonder. Als ik jou postgeschiedenis zo lees, ben je volgens mij zelf een eersteklas prutsert ;) Hier een antwoord op je vragen...

1 Nee en ja. Nee, je kan die voorste camera niet gebruiken als foto- of videocamera.
Ja, je kan hem als 'spiegel' gebruiken. Daarvoor zijn (gratis of betaald) spiegelwidgets te downloaden. Maar als je wil checken of er een snotje uit je neus hangt kan je ook gewoon *#0*# intoetsen, dan kom je in het testmenu en kan je op 8 VGA Cam drukken.

2 Nee, die is er niet. 't Is altijd maar afwachten wat er precies is veranderd bij een update, Samsung zelf is daar niet duidelijk in.
'k Heb zelf de indruk/ervaring dat Samsung constant in ontwikkeling/verbetering is, en er om de 2 weken wel een iets nieuwere firmware "uit de fabriek" komt rollen. Er wordt een bug verholpen, nieuw item toegevoegd of iets geoptimaliseerd. Dit is niets nieuws, gebeurde ook bij de Jet en telefoons daarvoor...
Elk nieuwe toestel zou je kunnen zien als een beta test voor het volgende (nieuwste) toestel. Of te kiest ervoor om tevreden te zijn.

Op de niet officiële-firmware website doen ze wel een poging tot changelogs...

S8500XXJG5 als changelog:
New.
- Software Update.
- USB MODE: DRM Media.

Bugs.
- Problems with email host.
(Google, Yahoo and Windows Live works perfect.)

The phones seems also a bit faster on this firmware.

Bij S8500XXJG6 kon ik geen changelog vinden.

S8500XXJH1 als changelog:
- Phone seems faster.
- Phone have faster Social hub connection.
- Wanneer je op de screenshot kijkt dan kan je zien dat bada bij deze firmware is geupdate van versie 1, naar versie 1.0.2. (Alle vorige firmwares bleef deze op versie 1 staan)

Bij elke firmware lijkt de telefoon dus sneller? Jaja...
Dat neem ik dan maar met een korreltje zout, want dat kan ook een placebo effect zijn: Als je je telefoon update (reset) dan loopt ie volgens mij "altijd wel" iets sneller omdat er nog geen apps opstaan oid.

Bij versie S8500XXJH1 kwam ik er zelf achter dat de maximale grootte van een email nu 10mb is/mag zijn, ipv 5mb. Maar dat stond dus niet in die changelog.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: Nee er zijn geen changelogs, en de changelogs die gemaakt worden zijn gebaseerd op de ervaringen van gebruikers zelf. We zullen nooit precies weten wat er 'onder de motorkap' gebeurd. 'k Wist dit voordat ik de Wave koos, hij voldoet dus aan mijn verwachtingen.

-edit-

Lol, jaytang jij had dus ook al een reactie gegeven terwijl ik aan het typen was.
'k Denk dat jou post aangepast zal worden, wellicht weet een mod er nog een leuke mop in te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 12-08-2010 04:23 ]

• Kiswum
pwlekkerkerk schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:34:
Omdat ik hotmail gebruik wil ik graag dit gebruiken op mn wave. Ik begreep dat dat niet lukt. Daarom heb ik de volgende oplossing bedacht: Maak een gmail account, laat alle hotmail e-mail automatisch doorsturen naar dat Gmail account. Maak op de Wave een gmail account en klaar. Nu is er 1 nadeel: beantwoorden van mail gaat dan via mn Gmail account wat verwarring bij de ontvanger kan veroorzaken. Is er geen mogelijkheid om toch hotmail te gebruiken? zker ook omdat er nog iets flink fout gaat (zie hieronder)

Ook gaat er 1 ding fout: Gmail heeft al mijn mail van hotmail opgehaald bij hotmail (8000 mails, heb nooit wat verwijderd). nu haalt de wave bij Gmail deze hele oude mailtjes binnen. Als er 275 binnen zijn en ik zoek naar nieuwe mail krijg ik de melding: er is geen nieuwe mail. Als ik deze 275 mail verwijder en ook uit de prullenbak gaat hij weer dezelfde 275 mail ophalen. Hoe kan dit worden opgelost?
Hotmail werkt perfect, maak je toevallig gebruik van een firmware die je niet via Kies erop hebt gezet?
In dat geval is je firmware niet helemaal in orde. Normaal gesproken kun je ingeven dat hotmail alle mail van bijv. 1 week opslaat.

• hanstwoo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-09-2010
@chris.nl: Ik kijk naar aangeboden functionaliteit en die probeer ik te doorgronden, ja. Ben ik dan een 1e klas prutser? Totaal niet, zelfs. Ben wel een (zeer) kritische gebruiker.

Update
Youtube werkt wel als ik experimenteer met verbindingsinstellingen. Ik heb de keuze uit KPN WAP, KPN MMS, KPN Internet en KPN Streaming. De 1e twee gebruik ik niet, want dan loopt zo'n beetje elke verbinding vast. Maar na KPN Streaming te hebben gekozen werden Youtube filmpjes wél geladen. Daarna weer teruggezet naar KPN Internet, want na herstart van de browser kreeg ik DNS errors ... Gek genoeg werd een Youtube filmpje daarna ook nog evengoed geladen. Ik kan de logica helaas niet ontdekken.

• Kiswum
Hanstwoo, ik vermoed dat alle youtube problemen aan de provider liggen, mensen die problemen hebben met streaming filmpjes kunnen dit het beste aan de provider melden. Het toestel kan het aan, mits je de juiste providerinstellingen gebruikt. Via Wifi weet ik zeker dat het ook goed zal werken (haal de sim er dus uit als je het test.)

Verwijderd

Sim er uit halen om YouTube via Wifi te testen?????? Wat is dat nou voor onzin. Je zet toch gewoon Wifi aan en hij laadt YouTube via Wifi......

Overigens zijn de problemen met YouTube inderdaad provider-gebonden. Bij Telfort nada, noppes, niets....bij T-Mobile perfect.

Streaming werkt overigens helemaal niet bij Telfort. Ook digitale radio of Uitzending Gemist of Het Journaal doen het niet.

Verwijderd

Ik heb laatst een mailtje gestuurd naar nu.nl over een app voor Bada, en hier is de reply:
Beste Oscar,

Dit platform staat hoogstwaarschijnlijk dit jaar nog op de planning voor
NU.nl. Nog even geduld dus.
Ik hoop dat u tot die tijd uit de voeten kunt met mobiel.nu.nl.

Met vriendelijke groet,
Roel Engel
Goed nieuws dus!

• Chris.nl
  • Niet online
hanstwoo schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:07:
@chris.nl: Ik kijk naar aangeboden functionaliteit en die probeer ik te doorgronden, ja. Ben ik dan een 1e klas prutser? Totaal niet, zelfs. Ben wel een (zeer) kritische gebruiker.
Je hebt gelijk, die opmerking van mij sloeg nergens op ;) 'k had gewoon zin om een soortgelijke opmerking als: "Als je voorop wilt lopen en dagelijks bezig bent met tweaken, dan vraag je volgens mij om moeilijkheden." te plaatsen.

• Kiswum
hpahpa, ik heb gemerkt dat niet elke reageerder in dit topic een echte "tweaker" is. Om te voorkomen dat men het gaat testen zonder zeker te weten dat hij/zij op het wifi/umts netwerktest heb ik het erbij gezet om er zeker van te zijn dat men met de juiste verbinding te maken heeft.

*zucht*

Krijg voor geen mogelijkheid mijn firmware geupdate. Op de Virtual PC waar ik aanvankelijk had geprobeerd te updaten krijg ik keer op keer een "unexpected error". Ik heb tot nu wel 50x geprobeerd te updaten.

Verder heb ik geprobeerd om op een andere KIES te recoveren, alleen daar herkent KIES nou weer niet dat een toestel recovered moet worden...

• Chris.nl
  • Niet online
Sneu voor je.. Wellicht kan je S8500XXJH1 flashen (zonder Kies). Dan heb je iig weer een Wave die het doet (tenminste als ie het nu niet doet)...
'k Gebruik zelf die Kies helemaal niet, heb alleen de drivers geinstalleerd die nodig waren om de kunnen flashen en doe het probleemloos op 'de andere' manier..
Suc7!

[ Voor 29% gewijzigd door Chris.nl op 12-08-2010 12:57 ]

• pwlekkerkerk
Als de GPS in het toestel werkt zou ik via: Instellingen, Connectiviteit, locatie (alle 4 de rondjes ingeschakeld), mijn positie
toch de positie etc kunnen zien? bij mij zie ik over alleen maar nullen [00.00.00] staan. ook bij de tijd, hoogte etc.

is mijn GPS dan kapot of moet ik nog wat instellen?
Chris.nl schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:52:
[...]
Sneu voor je.. Wellicht kan je S8500XXJH1 flashen (zonder Kies). Dan heb je iig weer een Wave die het doet (tenminste als ie het nu niet doet)...
'k Gebruik zelf die Kies helemaal niet, heb alleen de drivers geinstalleerd die nodig waren om de kunnen flashen en doe het probleemloos op 'de andere' manier..
Suc7!
Ik heb hem idd gebrickt. Ik denk dat ik ff de oude JF4 weer terug flash (JF8 is nog niet beschikbaar volgens mij) en dan wederom probeer te updaten met de laatste KIES versie.

Bedankt voor de tip.

• Chris.nl
  • Niet online
Amps schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:48:
[...]

Ik heb hem idd gebrickt. Ik denk dat ik ff de oude JF4 weer terug flash (JF8 is nog niet beschikbaar volgens mij) en dan wederom probeer te updaten met de laatste KIES versie.

Bedankt voor de tip.
Misschien zit ik er naast, maar volgens mij is JH1 nieuwer dan JF8. Hier in ieder geval wat veranderingen als: max. 10mb per mail, mogelijkheid om aparte berichttoon voor mail in te stellen en bada v.1.0.2
Maar ik weet dus niet wat er in JF8 zit.

Denk dat ik in de toekomst wat rustiger aandoe met flashen, alle functies die ik wil gebruiken doen het dus wat dat betreft eigenlijk geen updates nodig. Youtube etc met vodafone ook geen probleem hiero.

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
Vraagjes (twijfel tussen deze en een recente HTC Android);

is het mogelijk per contact een aparte vrij te kiezen sms-toon in te stellen?
Er komen veel updates voor de Wave uit, betekent dat dat je elke keer je instellingen (zoals beltoon, contacten, widgets etc) kwijt bent of is dat te voorkomen dmv een bacvkup oid?
Durf het toch niet aan om te flashen :P Ik wil gewoon de officiele NLse firmware reeks op mijn toestel hebben. Aangezien de JH1 firmware (volgens mij) niet officieel beschikbaar is gesteld in NL, pass ik maar.

Ik denk dat ik morgen ff bel met Samsung voor de dichtsbijzijnde premium point... klagen heeft kennelijk ook geen zin. Op mailtjes wordt niet gereageerd of je wordt van het kastje naar de muur gestuurd...

Ik had verwacht dat de service wel wat beter zou zijn met bada OS, maar wat blijkt, Samsung's service is in zijn totaliteit bagger. Erg triest.

• Dalyxia
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:10:
Ik heb laatst een mailtje gestuurd naar nu.nl over een app voor Bada, en hier is de reply:

[...]

Goed nieuws dus!
der zit gewoon een progje al standaard op de wave die naar mobile.nu.nl linkt, wat doet zo'n aparte app voor bada dan nog meer?

• SuidAkrA
  • Niet online
Thanks voor de nieuwe firmware melding!

Na wekenlang gesukkel nu dan eindelijk probleemloos geupdate.

Mail van provider instellen werkt nu ook prima hier _/-\o_

Verder ter info: al eerder had ik het hier over Foursquare, nog steeds geen echte app voor de Wave gevonden.
Voor degene die het gebruiken, er staat op de Foursquare site een nieuwe "app" (eigenlijk een mobiele site) die perfect werkt op de Wave. Het maakt het inchecken stukken makkelijker, maps waar je bent zijn duidelijker en meer betere features.

Nog een vraagje, als je een foutje in je bericht wilt wijzigen kan dat door de delete-button of proberen te tikken op het scherm op de juiste plaats. Bij een foutieve letter midden in een woord is dat niet zo handig.
Hoe doen jullie dat of is er ergens een backspace knop die ik over het hoofd zie?

Verwijderd

Met een dedicated app wordt het echt een stuk overzichtelijker, kan meer afbeeldingen kwijt etc.
downer schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:14:
Nog een vraagje, als je een foutje in je bericht wilt wijzigen kan dat door de delete-button of proberen te tikken op het scherm op de juiste plaats. Bij een foutieve letter midden in een woord is dat niet zo handig.
Hoe doen jullie dat of is er ergens een backspace knop die ik over het hoofd zie?
Ik snap je probleem en vraag niet echt. Welke toetsenbord gebruik je? Uitgaande van de full qwerty toetsenbord, is de pijltje naar links met een "x"je de backspace knop.

• SuidAkrA
  • Niet online
Amps schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:26:
[...]

Ik snap je probleem en vraag niet echt. Welke toetsenbord gebruik je? Uitgaande van de full qwerty toetsenbord, is de pijltje naar links met een "x"je de backspace knop.
Ja sorry, bedoelde niet backspace :$ maar pijltje om terug te gaan naar bijv. midden in een woord of zin zonder de rest te deleten en opnieuw te moeten typen.

Verwijderd

Oftewel, hoe verplaats je de cursor?
downer schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:38:
[...]

Ja sorry, bedoelde niet backspace :$ maar pijltje om terug te gaan naar bijv. midden in een woord of zin zonder de rest te deleten en opnieuw te moeten typen.
Je kunt willekeurig je vinger binnen het tekstvakje leggen en slepen. Je 'cursor' zal dan bewegen met de beweging van je vinger.

• SuidAkrA
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:44:
Oftewel, hoe verplaats je de cursor?
Ja, dat bedoel ik :D
Amps schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:44:
[...]
Je kunt willekeurig je vinger binnen het tekstvakje leggen en slepen. Je 'cursor' zal dan bewegen met de beweging van je vinger.
Geweldig! Wat idioot dat ik dat nooit heb geprobeerd, ik maar klungelen steeds met die tekst, thnx! ;)

Verwijderd

Hallo,

ik vertrek morgen naar Londen en heb internet abbo op mijn mobiel. Graag zou ik het Internet helemaal uit willen zetten voordat ik naar Londen ga ivm de extra kosten die ik hiermee zou gaan krijgen. Weet iemand hoe ik dat doe? Heb alle instellingen al door gekeken maar ben er niet zeker van dat het nu uitstaat.

Alvast bedankt!
Misschien werkt Instellingen > Vliegtuigstand? Of je kunt natuurlijk je SIM gewoon eruit halen ;) Je telefoon start als het goed is wel gewoon op.

• Prolution
Amps schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:47:
*zucht*

Krijg voor geen mogelijkheid mijn firmware geupdate. Op de Virtual PC waar ik aanvankelijk had geprobeerd te updaten krijg ik keer op keer een "unexpected error". Ik heb tot nu wel 50x geprobeerd te updaten.

Verder heb ik geprobeerd om op een andere KIES te recoveren, alleen daar herkent KIES nou weer niet dat een toestel recovered moet worden...
Zolang je hem nog in Download Mode(gelijktijdig Aan, Volume Down en Camera indrukken) kan krijgen, zou je het zelf nog kunnen fixxen
Je kan Kies ook forceren om de recovery mode aan te bieden
start regedit

Zoek de volgende locatie op
"HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Samsung \ Kies \ DeviceDB \ * 1"

Er staan een aantal cijfers, bij mij is het 1 maar kan ook 2 enz. zijn.
Het moet degene zijn met de meeste register keys zoals "SoftwareRevision" enzo.

Je moet de key "EmergencyMode" op true zetten.
Dan naar Kies gaan en op de firmware update knop drukken.
Als het goed is zal Kies de optie om een firmwareherstel te doen weer aanbieden. (kan soms wel ff duren voor het verschijnt)

Ik geloof dat Kies wel minimaal 1 keer de telefoon (in het verleden) herkend moet hebben want anders maakt hij die keys niet aan geloof ik.
Succes :)

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de Wave.

Ik heb via Kies (samsung apps) een aantal applicaties en games gedownload op mijn laptop. Wanneer ik deze echter in de mappen van de Telefoon zet, kan hij het type bestand niet ondersteunen.

Hebben jullie een idee wat ik eventueel verkeerd doe en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 03:17:
[...]

-Probleem utube opgehelderd lag toch aan vodafone zelf ..ik bellen naar de gratis klantenservice ,zij ook confuse dat deze storing er was,Thankgod later doet die het weer.
-Tja flash krijg je vaak te zien alleen op vids die je wel kan bekijken op wave eigen player,ik vind het best wel goed werken als aanvulling in de desktopmode voor mtv;s,die meestal niet geschikt is voor mobile versie in youtube en wel geschikt in flash in de browser vd wave
-VGA kan je als spiegel gebruiken MOt je gewoon de abb zoeken, Waarom zal je zo slechte vga motten gebruiken als camcorder
- http://samsung-firmware.webs.com/s8500.htm info over updates releases

Zeer tevreden about my wave ,ik hou wel van playen&prutsen Maar experimenteer niet O-) lol
Wat hebben en ze precies gewijzigd bij de klanten service van vodafoon om het youtube probleem op te lossen.
Bij mij werkt het ook niet, krijg de melding 'probeer het later nog eens'.
Ik gebruik office.vodafoon.nl
Heb de klantenservice gebeld, en die hadden het over een simkaart die mogelijk niet geschikt zou zijn voor dit soort diensten...
Je bent mijn held Prolution! Die "1" map stond idd niet in mijn Registry. Maar ik heb die "1" folder vanuit de Virtual XP (oude versie KIES) gehaald en in de nieuwste versie van KIES gezet. Hierdoor kon ik dus die recovery uitvoeren en het is in één keer gelukt! Bedankt!

Het geheugenprobleem is nog steeds niet gefixt :(

Edit2:
Batsu schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:35:
Vraagjes (twijfel tussen deze en een recente HTC Android);

is het mogelijk per contact een aparte vrij te kiezen sms-toon in te stellen?
Er komen veel updates voor de Wave uit, betekent dat dat je elke keer je instellingen (zoals beltoon, contacten, widgets etc) kwijt bent of is dat te voorkomen dmv een bacvkup oid?
SMS-toon per contact is niet in te stellen, beltoon wel. Instellingen worden gewoon laten staan zoals hij voor de update was (volgens mij is er ook geen back-up functie van deze instellingen). Widgets, beltonen, contacten etc. blijven dus gewoon staan zoals ze al voor de update stonden.

Edit: Er is trouwens eindelijk een app dat de LED flitser aan zet als zaklamp. Alleen heb ik sterk het gevoel dat er veel te veel stroom naar de LED gaat omdat hij wel erg fel lijkt t.o.v. de sterkte bij het maken van foto's.

[ Voor 67% gewijzigd door Amps op 12-08-2010 19:38 ]

Verwijderd

Amps schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:32:
Misschien werkt Instellingen > Vliegtuigstand? Of je kunt natuurlijk je SIM gewoon eruit halen ;) Je telefoon start als het goed is wel gewoon op.
Maar met beide opties kan ik dan geen sms meer versturen of ontvangen!
Oh, je wilt dus voorkomen dat je in het buitenland op internet gaat via WAP/3G?

Ik maak zelf uitsluitend gebruik van WiFi en heb de volgende dingen gedaan (voor de zekerheid):
- Menu > Instellingen > Connectiviteit > Netwerk > Verbindingen > Nieuw >
Dan heb ik als naam "Empty" en de rest van de instellingen leeg gelaten.

Vervolgens: Menu > Instellingen > Toepassingen > Internet > Internetprofielen > "Empty".

3G heb ik uitgeschakeld door: Menu > Instellingen > Connectiviteit > Netwerk > Netwerkmodus > "GSM 900/1800"

Ik hoop dat dat in de buurt komt ;)

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:27:
Hallo,

ik vertrek morgen naar Londen en heb internet abbo op mijn mobiel. Graag zou ik het Internet helemaal uit willen zetten voordat ik naar Londen ga ivm de extra kosten die ik hiermee zou gaan krijgen. Weet iemand hoe ik dat doe? Heb alle instellingen al door gekeken maar ben er niet zeker van dat het nu uitstaat.

Alvast bedankt!
ik heb het bij men broer anders gedaan dan amps .
namelijk menu->instellingeen->connectiviteit->pakketgegevens gebruiken uitschakelen( uitvinken ) .
dan gaat hij geen 3g gebruiken.

• Toppertje
Via welke weg kan ik in sTune applicaties vinden om ze aan te passen? De widgets heb ik wel gevonden, maar de applicaties kan ik niet vinden.

Edit: Gevonden!!
Osp > Applications. (dan nog de goeie vinden).

Edit 2: Klik op een willekeurige applicatie (rare code) > Bin.
Daar staat dan vaak de naam van de applicatie.

[ Voor 39% gewijzigd door Toppertje op 12-08-2010 20:20 ]

Verwijderd

Ik heb beide gedaan! Dus hoop dat het nu zo in orde is! Amps en raro007 bedankt! =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pwlekkerkerk schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:05:
Als de GPS in het toestel werkt zou ik via: Instellingen, Connectiviteit, locatie (alle 4 de rondjes ingeschakeld), mijn positie
toch de positie etc kunnen zien? bij mij zie ik over alleen maar nullen [00.00.00] staan. ook bij de tijd, hoogte etc.

is mijn GPS dan kapot of moet ik nog wat instellen?
Zelf gebruik ik de GPS eigenlijk helemaal niet, maar door jou vraag werd ik toch benieuwd...

'k Ben net even buiten gaan staan met de stopwatch erbij.
Instellingen -> Connectieviteit -> Locatie (alleen 1e 3 rondjes ingeschakeld, 4e lijkt me niet nodig) -> Mijn positie. Had na 31 seconden 7 satellieten en een exacte positie.

Nu was dat misschien een mazzeltje, dat ie um zo snel had, maar als je na enkele minuten geen fix hebt en je bent er zeker van dat al je instellingen kloppen, dan zou ik idd gaan denken dat je misschien een defect hebt.
Heb wel eens gelezen dat de ene firmware sneller een fix geeft dan de andere, helemaal niets ben ik nog nooit tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Hmm, ik denk dat ik zonet een UI verandering ontdekt heb in de nieuwe firmware vn enkele dagen terug!
Als je in je apps menu naar je Klok gaat. Op et 2de tabblad kan je je tijdzone kiezen.
Ik denk dat hier vroeger enkel uit een lijst te kiezen was, mr nu kan je mbv een wereldbol kiezen!
(Wow het typen met wave gaat beter en beter ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:27:
Hallo,

Alvast bedankt!
Je hebt al antwoord gehad, maar je kan dit toch ook gewoon instellen?

Instellingen -> Connectiviteit -> Roaming deactiveren.
Dit zou genoeg moeten zijn.
Daarnaast kan je ook Instellingen -> Connectieviteit -> Pakketgegeven gebruiken deactiveren.
Dan mag ie zelfs op je eigen netwerk niet zomaar verbinding maken met internet.
En dan heb je ook nog eens Instellingen -> Algemeen -> Licentie -> Roamingnetwerk -> Altijd weigeren als optie. Weet alleen niet zeker of dit iets te maken heeft met de vorige 2 instellingen....

Daarnaast zou je ook zoals Amps zegt een dummy internet profiel kunnen maken, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat die ook bij alle toepassingen (Email, Widgets, Internet, Vod, e.t.c.) als internetprofiel staat geselecteerd.

-edit-
Oe ik lees net dat raro007 eenzelfde tip had gegeven. Ben ik weer spuit 11 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 13-08-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:29:
Hmm, ik denk dat ik zonet een UI verandering ontdekt heb in de nieuwe firmware vn enkele dagen terug!
Als je in je apps menu naar je Klok gaat. Op et 2de tabblad kan je je tijdzone kiezen.
Ik denk dat hier vroeger enkel uit een lijst te kiezen was, mr nu kan je mbv een wereldbol kiezen!
Dat was al sinds de eerste firmware :P Toch leuk dat je het deelt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste hoort dit hier niet thuis, en ten tweede lijk je je PM niet goed gelezen te hebben.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 13-08-2010 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Kiswum schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:27:

ik ben momenteel mijn Wave aan het testen met de accuduur. Momenteel staat ie bijna 24 uur aan en de resterende batterij tijd is: 73%
Settings:
UMTS uit gezet en internet via GSM netwerk.
Hotmail pushmail aan. Gmail en exchange pushmail handmatig
MSN (nee geen palringo :P handleiding volgt op verzoek wordt wellicht nog getest dit weekend) staat uit.
Wifi incidenteel aan als ik sneller wil surfen.
Internet wordt +/- 30 min per dag gebruikt
Enkele foto's geschoten en bekeken.
Bellen +/- 20 min per dag
Geen spellen spelen de komende dagen.
Widgets blijven aan staan
Update komt weer als mijn toestel leeg is/uit valt.
Om even terug te komen op het bovenstaande:
Mijn toestel is gisteren rond 00.00 uur uitgevallen (wellicht door vrijdag de 13e :P)
Doordat ik al mijn e-mail accounts had gewist en weer had aangemaakt voor een test ging het van 33% zeer snel naar 10% icm een wifi verbinding. Binnen een half uur dropte de accutijd dus wellicht had ik het wel tot 5 uur langer uit kunnen houden met mijn accu.

Conclusie, als je niet al te veel gekke dingen doet en in het weekend je oplader bent vergeten dan kun je het gerust overleven.
Dinsdag 15.30 tot/met donderdag/vrijdagnacht 00.00 uur = +/- 57 uur
Met 3G, Wifi en de andere gekke toestanden is het vaak zo'n 33 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Is het mogelijk om je Google's RSS reader te syncen met een Wave app? Zodat je een mooi zicht krijgen zoals bij je mails mogelijk is?

Edit:
Ok, een optie is om al je feeds apart in je dolphin browser in te geven (een v/d tabbladen als je nr je favs wil).
Alleen wel vervelend als je er een hoop hebt..

[ Voor 39% gewijzigd door Asgaro op 13-08-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Chris.nl schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:28:
[...]

Zelf gebruik ik de GPS eigenlijk helemaal niet, maar door jou vraag werd ik toch benieuwd...

'k Ben net even buiten gaan staan met de stopwatch erbij.
Instellingen -> Connectieviteit -> Locatie (alleen 1e 3 rondjes ingeschakeld, 4e lijkt me niet nodig) -> Mijn positie. Had na 31 seconden 7 satellieten en een exacte positie.

Nu was dat misschien een mazzeltje, dat ie um zo snel had, maar als je na enkele minuten geen fix hebt en je bent er zeker van dat al je instellingen kloppen, dan zou ik idd gaan denken dat je misschien een defect hebt.
Heb wel eens gelezen dat de ene firmware sneller een fix geeft dan de andere, helemaal niets ben ik nog nooit tegengekomen.
ik heb alle 4 de lampjes aan en als ik op mijn positie klik dan heb ik per direct een fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een srt ondertitel bestand bij een speelfilm plaatsen op mijn Wave alleen Kies zegt deze bestandsindeling niet te ondersteunen wanneer ik hem wil overhevelen van mijn pc!!
Iemand oplossing ???Aangezien de Wave srt zou ondersteunen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:04:
Ik wil graag een srt ondertitel bestand bij een speelfilm plaatsen op mijn Wave alleen Kies zegt deze bestandsindeling niet te ondersteunen wanneer ik hem wil overhevelen van mijn pc!!
Hey Brasileirooo, ik zou hem gewoon rechtstreeks in je telefoon zetten. Naast kies verschijnt er nog een ander venster van je telefoon. Je hebt een optie om je telefoonbestanden te bekijken. Plaats hem dan in de videomap van je telefoon of geheugen en dan zal je programma het bestand daar uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:18:
[...]

Hey Brasileirooo, ik zou hem gewoon rechtstreeks in je telefoon zetten. Naast kies verschijnt er nog een ander venster van je telefoon. Je hebt een optie om je telefoonbestanden te bekijken. Plaats hem dan in de videomap van je telefoon of geheugen en dan zal je programma het bestand daar uit kunnen halen.
Hey Kiswum,thanks voor je snelle reaktie alleen dat heb ik dus ook al geprobeerd,of ik hem nou in tel geheugen of op kaart wil zetten hij geeft steeds de melding: "Deze bestandsindeling kan niet worden overgedragen" en heb al meerdere srt files geprobeerd.Beetje jammer........ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:04:
Je kan je phone ook als laten verbinden als soort van usb-stick, dan heb je Kies helemaal niet nodig om bestanden over te zetten.

Instellingen -> Connectiviteit -> Usb -> Massaopslag
werkt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb een topic gevonden voor mensen die (net als ik) een custom firmware op het toestel hebben, maar toch de Kies firmware willen hebben:

Edit:

Ik heb het bovenstaande nu zelf ook uitgevoerd en ik kan inderdaad via Kies mijn firmware upgraden.
Ik heb Kies niet verwijderd of geherinstalleerd, maar ben naar het register gegaan en in de volgende locatie stonden de bestanden die ik nodig had:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\3]

Kies opgestart door middel van mijn toestel en gecontroleerd of ik echt niet kon updaten.
Ik heb een backup gemaakt van dat stukje in het register.
Daarna een tekstbestand gemaakt en hernoemd naar een .reg bestand.
De volgende tekst staat in dat nieuwe regbestand:

***************************************** Dit niet ****************************************
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\3]
"SoftwareRevision"="S8500XXJF1/S8500OXAJEG"
"HIDSWVER"="S8500XXJF1/S8500OXAJEG"
"ProductCode"="GT-S8500BAADBT"

***************************************** Dit niet ****************************************

Kies stond al aan en ik heb nogmaals op: controleer firmware geklikt en daarna kun je je firmware wel upgraden.
In mijn geval ben ik van custom XXJF5 naar Kies XXJF8 gegaan en alles werkt zonder problemen, geen foutmeldingen of resets nodig gehad.

Mijn dank gaat uit naar de heren van The dark forest group

Oh ja een leuk plaatje van mijn menu.

Bookmarks van websites en de custom buttons onderin :)
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img841/2608/20100813162336.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door Kiswum op 14-08-2010 08:38 . Reden: img formaat =240,400 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:54:
[...]

Je kan je phone ook als laten verbinden als soort van usb-stick, dan heb je Kies helemaal niet nodig om bestanden over te zetten.

Instellingen -> Connectiviteit -> Usb -> Massaopslag
werkt vast.
Hey Chris.nl.....Je hebt gelijk...werkt perfekt zonder dat Kies!!!....thanks voor de tip man!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
is dit normaal?

Ik had een SD kaartje van 1GB in mijn wave steken. Als ik naar afbeeldingen ging, en scrol tussen afbeeldingen waren dit eerst blokjes, en sec. later ( of minder ) krijg je dan de duidelijke foto te zien.

Nu ik was toch van plan om een nieuw SD kaartje te kopen. Dus dacht, ik koop me ineens een snel kaartje. ( klasse 6 )

Dus een klasse 6, 8GB SD kaartje gekocht van het merk Transcend. Up to 15MB/sec. ofzo stond op verpakking maar dat doet er niet toe, zou sowieso sneller moeten zijn dan mijn 1GB kaartje.

Nu ik zet alles van mijn oude kaart op de nieuwe. steek deze in gsm. Zelfde resultaat. nog steeds die stomme blokjes bij het laden van de foto waar je stopt.

Is die gsm echt zo traag dan? Zelfs mijn Samsung Star had hier geen last van, en stond evenveel data op de SD.

mvg Kristof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 'class' op een geheugenkaart slaat volgens mij alleen op hoe snel een kaart kan schrijven. Lezen is dus een ander verhaal.

Dat je eerst blokjes krijgt is normaal. Dit gebeurt meestal bij hoge resolutie/grote plaatjes. Ik denk dat Samsung dit zo heeft geïmplementeerd heeft om laadtijd te voorkomen.
Je zult merken dat bij kleinere plaatjes dit niet voorkomt.

Niet veel aan te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Amps schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:09:
De 'class' op een geheugenkaart slaat volgens mij alleen op hoe snel een kaart kan schrijven. Lezen is dus een ander verhaal.

Dat je eerst blokjes krijgt is normaal. Dit gebeurt meestal bij hoge resolutie/grote plaatjes. Ik denk dat Samsung dit zo heeft geïmplementeerd heeft om laadtijd te voorkomen.
Je zult merken dat bij kleinere plaatjes dit niet voorkomt.

Niet veel aan te doen dus.
JA vindt het wel kl*te eigenlijk. mijn star van 150 € kan dit wel goed, en mijn wave van 399 kan diezelfde foto's niet direct goed laten zien.

zoals je zegt niks aan te doen, wel weer spijtig vindt ik.

mocht veel vloeiender gaan. alles gaat in mijn ogen vlot bij deze phone, en een fotoke kan er niet af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb een samsung wave maar na het opstarten van de appstore, vraagt hij om een update en blijft hij hangen op even geduld... weet iemand wat kan het zijn, heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Damn, ik zit met een probleem en weet niet of het hardware- of softwarematig is.

Kunnen enkele tweakers eens met behulp van oortjes luisteren naar muziek vanop hun Wave?
Ik krijg maar geluid uit 1 oortje!
Naast de Samsung oortjes ook met Apple oortjes getest en daar is het hetzelfde verhaal! :(

edit:
En telkens is het het linkeroortje dat wel gaat, en het rechter dat niet gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Asgaro op 13-08-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
Asgaro schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:09:
Damn, ik zit met een probleem en weet niet of het hardware- of softwarematig is.

Kunnen enkele tweakers eens met behulp van oortjes luisteren naar muziek vanop hun Wave?
Ik krijg maar geluid uit 1 oortje!
Naast de Samsung oortjes ook met Apple oortjes getest en daar is het hetzelfde verhaal! :(

edit:
En telkens is het het linkeroortje dat wel gaat, en het rechter dat niet gaat.
Druk je ze er wel goed in? Bij mij ging het in het begin heel zwaar. Zelfde verhaal totdat ik ontdekte dat ik wat meer kracht moest zetten en *klik* .... Toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
c4coupe schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:53:
is dit normaal?

Ik had een SD kaartje van 1GB in mijn wave steken. Als ik naar afbeeldingen ging, en scrol tussen afbeeldingen waren dit eerst blokjes, en sec. later ( of minder ) krijg je dan de duidelijke foto te zien.

Nu ik was toch van plan om een nieuw SD kaartje te kopen. Dus dacht, ik koop me ineens een snel kaartje. ( klasse 6 )

Dus een klasse 6, 8GB SD kaartje gekocht van het merk Transcend. Up to 15MB/sec. ofzo stond op verpakking maar dat doet er niet toe, zou sowieso sneller moeten zijn dan mijn 1GB kaartje.

Nu ik zet alles van mijn oude kaart op de nieuwe. steek deze in gsm. Zelfde resultaat. nog steeds die stomme blokjes bij het laden van de foto waar je stopt.

Is die gsm echt zo traag dan? Zelfs mijn Samsung Star had hier geen last van, en stond evenveel data op de SD.

mvg Kristof
Heeft met je nieuwe kaartje te maken. Tenminste, bij mij was dat zo toen ik de gratis 16GB binnen kreeg. Laden duurde lang, enz. Nadat ik alles netjes heb laten inladen (pagina laten staan, fotootjes laten inladen, daarna doorscrollen en weer wachten) was het probleem verholpen. Binnen een dag was het megasnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
MichaelPB schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:16:
[...]

Druk je ze er wel goed in? Bij mij ging het in het begin heel zwaar. Zelfde verhaal totdat ik ontdekte dat ik wat meer kracht moest zetten en *klik* .... Toen werkte het wel.
Moet je dan een *klik* horen?
Welja, ik zie wel nog een stukje van dat metaal van de connector. Ongeveer 2 mm.
Ik zal eens wat meer drukken, zonder te forceren.

edit:
WTFF, danku! je had gelijk! nu werken ze dus, moest wat neiger duwen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Asgaro op 13-08-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
MichaelPB schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:17:
[...]

Heeft met je nieuwe kaartje te maken. Tenminste, bij mij was dat zo toen ik de gratis 16GB binnen kreeg. Laden duurde lang, enz. Nadat ik alles netjes heb laten inladen (pagina laten staan, fotootjes laten inladen, daarna doorscrollen en weer wachten) was het probleem verholpen. Binnen een dag was het megasnel.
ja toen ik de kaart er juist had inzitten, kreeg ik bij elke map dat ik opendeed. voor elke foto dat teken dat hij aan het laden is. als foto's er toen opkwamen was hij idd een stuk sneller. ik leg gsm paar minuten weg. probeer weeral ( ze rustig laten inladen ) ,en als ik nu map opendoe krijg ik direct de thumbs te zien van foto's maar als ik ze dan open heb ik weer blokjes. :(

edit : net 1 foto ( 1440 - 800? die grote wallpapers van de wave 643kB, dus echt niet groot om zo te doen. ) op gsm zelf gezet. dus gsm geheugen. gewoon naar bladeren, openen en jawel blokjes. zelfde effect dus. pf rommel

[ Voor 12% gewijzigd door c4coupe op 13-08-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een filmpje op youtube gezet met de wave.
Als ik hem op de wave bekijk via t-mobile data, ziet die er blokkerig en slecht uit.
Als ik hem via wifi bekijk ziet die er goed uit.
Gebruikt de wave geen buffering of iets dergelijks zodat die met langzame verbinding wat langer bezig is met laden maar daarna wel in goede kwaliteit afspeeld.
Of deze manier kan je totaal geen filmpje via youtube fatzoenlijk bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:45:
Als ik hem op de wave bekijk via t-mobile data, ziet die er blokkerig en slecht uit.
Als ik hem via wifi bekijk ziet die er goed uit.
Gebruikt de wave geen buffering of iets dergelijks zodat die met langzame verbinding wat langer bezig is met laden maar daarna wel in goede kwaliteit afspeeld.
Of deze manier kan je totaal geen filmpje via youtube fatzoenlijk bekijken.
mijn wave zegt toch als ik halverwege verderspoel in filmpje > buffering ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c4coupe schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:47:
[...]

mijn wave zegt toch als ik halverwege verderspoel in filmpje > buffering ...
Waar kan het dan aan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JP,

Je moet je WAVE op UMTS zetten. Nu werkt hij via GPRS en dat is te langzaam voor streaming video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:09:
JP,

Je moet je WAVE op UMTS zetten. Nu werkt hij via GPRS en dat is te langzaam voor streaming video.
Gaat dat niet automatisch, dat die de snelste verbinding pakt?
Indien niet, hoe moet ik dat instellen...

Edit...

Netwerkmodus stond op automatisch, ik heb hem nu op umts 900\2100 gezet maar nog hetzelfde probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:45:
Stomme vraag misschien maar met de wave op youtube gezet of op youtube gezet en met de wave alleen bekeken? :?

Ik heb overigens hetzelfde, ik kijk overigens liever naar slechte kwaliteit lopende video dan dat ie constant staat te bufferen met een mooi strak plaatje. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem met de wave op youtube gezet.
Het was even om te proberen.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Guys, ben net terug van vakantie en heb snel de laatste 2 weken post gelezen. Zag ook dat er nieuwe firmware was en na mijn berichten en contacten te hebben veilig gesteld ben ik begonnen met de upgrade.
Ik kreeg enkele malen een foutmelding in de strekking dat er een fout was opgetreden en of ik de firmware wilde herstellen (ik weet de strekking van de melding niet meer precies), maar er bleef een icoon van een mobieltje met een pijl van boven op mijn scherm staan. Ik heb op een gegeven moment het toestel toen maar losgekoppeld en zit nu met de gebakken peren. Ik heb alle oplossingen proberen toe te passen die tot nu toe zijn gegeven maar krijg de tel. niet meer gekoppeld aan Kies.
Ik heb nu een icoontje van een tel en een pc met daartussen een gevarendriehoek op mijn scherm.
Wie kan mij hiermee helpen svp??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:50:
Ik heb alle oplossingen proberen toe te passen die tot nu toe zijn gegeven maar krijg de tel. niet meer gekoppeld aan Kies.
Ik heb nu een icoontje van een tel en een pc met daartussen een gevarendriehoek op mijn scherm.
Wie kan mij hiermee helpen svp??
En wat zijn zoal je "alle oplossingen die tot nu toe zijn gegeven"? Als je echt "alle oplossingen" hebt uitgevoerd dan zal het gewoon opgelost moeten zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Amps op 13-08-2010 21:15 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.