Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 19:54
Amps schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:40:
Kristof,

Ik vind je vragen erg vaag geformuleerd. Het kan aan mij liggen, maar snap je uitleg helemaal niet en kan ook niet zo je vragen beantwoorden.

M.b.t. je tweede vraag. Hoe heb je een nieuwe firmware erop gezet? Via KIES of geflasht? En welke firmware heb je erop gezet?
sorry alvast.

ik had onmiddelijk als ik gsm kocht en kies op pc had geinstalleerd nagekeken of er nieuwe firmware was. KIES gaf dit ook aan. dus heb ik deze er ook maar opgezet. ( toen niet gecheckt welke versie, was allemaal nog te nieuw... )

Maar na 3 dagen kon ik gsm al terug binnendoen wegens fout in scherm.

Nu door hier te lezen, zie ik veel van nieuwe firmware's. Dus toen ik daarstraks mijn gsm ging ophalen. Dacht ik, ik check best even dat er nieuwe firmware is voordat ik er alles terug opzet.

Kan je bij KIES kiezen vanwaar hij firmware haalt ofzo? ( land en/of regio misschien? )

Ik start KIES, en ga naar het firmware icoontje. Deze vind een andere firmware maar kan niet op de upgrade toets drukken.

Deze vind hij : S8500OXAJF3, en deze staat blijkbaar nu op gsm : S8500XXJF4_DBT

Nu gewoon mijn vraag. Wil dit zeggen dat ik nieuwste firmware al heb of is er iets mis.

( sorry dat het allemaal zo slecht geformuleerd is )

met flashen ga ik nog niet beginnen. Net allemaal nog iets te nieuw.

mvg en hoop dat het nu beter verstaanbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke update komt voor jouw toestel ligt helemaal aan welke firmware jij op het moment op je toestel hebt. M.a.w. je kunt niet kiezen welke firmware erop wilt zetten. Ik neem aan dat je een Duitse firmware hebt (aangezien je je toestel in Duitsland hebt gekocht), dus kan je alleen je firmware updaten als Samsung (Duitsland) een firmware vrijgeeft als opvolger van jouw oude firmware.

Als KIES aangeeft dat er een update beschikbaar is voor je toestel, dan betekent dit dat je niet meer de nieuwste firmware op je toestel hebt draaien.

Ik zou niet weten waarom je "niet op de upgrade toets" kan 'drukken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
c4coupe schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:04:
[...]

sorry alvast.

ik had onmiddelijk als ik gsm kocht en kies op pc had geinstalleerd nagekeken of er nieuwe firmware was. KIES gaf dit ook aan. dus heb ik deze er ook maar opgezet. ( toen niet gecheckt welke versie, was allemaal nog te nieuw... )

Maar na 3 dagen kon ik gsm al terug binnendoen wegens fout in scherm.

Nu door hier te lezen, zie ik veel van nieuwe firmware's. Dus toen ik daarstraks mijn gsm ging ophalen. Dacht ik, ik check best even dat er nieuwe firmware is voordat ik er alles terug opzet.

Kan je bij KIES kiezen vanwaar hij firmware haalt ofzo? ( land en/of regio misschien? )

Ik start KIES, en ga naar het firmware icoontje. Deze vind een andere firmware maar kan niet op de upgrade toets drukken.

Deze vind hij : S8500OXAJF3, en deze staat blijkbaar nu op gsm : S8500XXJF4_DBT

Nu gewoon mijn vraag. Wil dit zeggen dat ik nieuwste firmware al heb of is er iets mis.

( sorry dat het allemaal zo slecht geformuleerd is )

met flashen ga ik nog niet beginnen. Net allemaal nog iets te nieuw.

mvg en hoop dat het nu beter verstaanbaar is.
Toets op je gsm *#1234# Er verschijnt dan in je display welke firmware versie je hebt. Aan je zinsbouw en naam te zien ben je zelf denk ik Duits of vergis ik mij?

Kies meldt zelf als er een update is bij aansluiten van je telefoon. Als je handmatig controleert in Kies en je krijgt geen updateknop dan klopt dat gewoon. Ik denk dat je je vergist door de wat rare vertaling in Kies. Als je met je muis over de firmware icoon gaat meldt het systeem "u kunt firmware updaten", terwijl er zou moeten staan "hiermee kunt u controleren op updates". Was beter geweest. Koreaanse vertaler denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
MichaelPB schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:13:
[...]

Toets op je gsm *#1234# Er verschijnt dan in je display welke firmware versie je hebt. Aan je zinsbouw en naam te zien ben je zelf denk ik Duits of vergis ik mij?

Kies meldt zelf als er een update is bij aansluiten van je telefoon. Als je handmatig controleert in Kies en je krijgt geen updateknop dan klopt dat gewoon. Ik denk dat je je vergist door de wat rare vertaling in Kies. Als je met je muis over de firmware icoon gaat meldt het systeem "u kunt firmware updaten", terwijl er zou moeten staan "hiermee kunt u controleren op updates". Was beter geweest. Koreaanse vertaler denk ik :)
Ben 100% Belg in elk geval :-)

Niet iedereen zal zo spraakkundig zijn aangelegd maar soit :P

als ik op mijn gsm *#1234* druk krijg ik.

SW ver. : S8500XXJF4

CSC ver. : S8500XAJF3

Ben juist ook screenprotector gaan ophalen die ik besteld had over Ebay.

Nu met de 4de screenprotector plakte hij eigenlijk goed, zonder stofjes of blaasjes. Maar ik krijg de screenprotector niet volledig aangedrukt bovenaan waar 2de camera zit. Als ik aandruk is dit even goed, en paar minuten later heb ik weer een blaas...

Heeft dit te maken met slechte kwaliteit van protector of kan ik gewoon niet plakken? bij mijn Samsung star ging dit trouwens zeer vlot en nooit terugkomen blaasjes.

hopelijk is dit beter leesbaar.

@ Amps.

Kan ik dan mijn gsm "flashen" zodat hij na de flash telkens de Nederlandstalige firmware upgrade?

( daar verdiep ik me later dan wel eens in. Zou ook graag de knoppen meer video's en meer foto's willen verwijderen ook. Maar dat zijn dingen voor later... )

nogmaals edit : is er ook een note widget. zoals met mijn star ( van die post-it dingen die je als widget kan gebruiken? )

in mijn star had ik er 3 standaard, en kan nu niets vinden voor de wave, ook niet in de samsung apps store :(
grtz Kristof.

[ Voor 14% gewijzigd door c4coupe op 05-08-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46
Ik kijg het volgende:
<SW VER>
S8500XXJF1
<CSC VER>
S8500XENJEC

Dus ik denk dat jij een nieuwere update hebt dan ik (in kies zijn er voor mij geen updates beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Kristof "S8500XXJF4/S8500XENJF3" is de laatste firmware voor NL nu. Ik weet niet waarin jouw firmware verschilt t.o.v. de "S8500XENJF3".

@Toppertje de XXJF4 is idd de firmware versie dat na de XXJF1 komt. Vreemd dat jij geen bericht krijgt voor een update. Zou eigenlijk wel moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
[b]Amps schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:09
...
@Toppertje de XXJF4 is idd de firmware versie dat na de XXJF1 komt. Vreemd dat jij geen bericht krijgt voor een update. Zou eigenlijk wel moeten gebeuren.
Klopt, ik kreeg laatst trouwens wel dat bericht, maar dat was laat op de avond en dacht, ach dat komt morgen wel... maar de volgende dag kwam er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:41
Er is al een nieuwe firmware versie voor Europa uit hoor. Ik krijg:
"S8500XXJG5"
"S8500XAJG5"

De emailsync werkt voor mij beter. Ik heb geen probleem meer met hotmail, gmail, exchange. Ik heb ook nog geen java error gekregen en dit gebeurde met JF1 wel op random momenten (zelfs terwijl hij in standby staat).
Ik heb wat problemen met flashen in windows7 (virtuele com werkt niet goed) dus ik flash telkens in XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PierreG schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:52:
Er is al een nieuwe firmware versie voor Europa uit hoor. Ik krijg:
"S8500XXJG5"
"S8500XAJG5"
Vreemd. Krijg te zien dat de XXJF4 de laatste firmware is en dat er geen andere updates beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]c4coupe schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:47:
[...]

Nu met de 4de screenprotector plakte hij eigenlijk goed, zonder stofjes of blaasjes. Maar ik krijg de screenprotector niet volledig aangedrukt bovenaan waar 2de camera zit. Als ik aandruk is dit even goed, en paar minuten later heb ik weer een blaas...

Heeft dit te maken met slechte kwaliteit van protector of kan ik gewoon niet plakken? bij mijn Samsung star ging dit trouwens zeer vlot en nooit terugkomen blaasjes.

Hey jor dat lukt niet ,ik heb er zelf de 1te sticker weggegooid ...
Bijde camara hoogte loop krom dat zie je toch,Vandaar die blaren na een aandruk.Of je knip een stukje weg vd sticker korter alleen over het beeld.
Amai dat ziet toch nie uit met zo sticker met blaren,Het scherm is toch van Glas,Krass bestendig,wel barst gevoelig,dus op passen dat je ni laat vallen, That s it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
c4coupe schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:47:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, eerste set was waardeloos, tweede bleef niet plakken boven- en onderaan.
Afknippen ziet er niet uit en zelfs dan komt het nog steeds los.

Vorige week bij de Saturn een setje gekocht speciaal voor de Wave, deze blijft prima zitten tot nu toe en netjes over het hele schermpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeveel heeft die protector gekost?

Ik gebruik zelf ook een cheapo van eBay. Die covert niet het hele glas gedeelte maar net onder de front-facing camera en boven de home knop. Ik krijg het stukje boven de home knop aan de onderkant ook niet vlak. Heb daar ook een lijn dat omhoog staat als het ware. Voor de rest heb ik hem er wel op gekregen zonder bubbels en stof eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
Amps schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 02:31:
Hoeveel heeft die protector gekost?

Ik gebruik zelf ook een cheapo van eBay. Die covert niet het hele glas gedeelte maar net onder de front-facing camera en boven de home knop. Ik krijg het stukje boven de home knop aan de onderkant ook niet vlak. Heb daar ook een lijn dat omhoog staat als het ware. Voor de rest heb ik hem er wel op gekregen zonder bubbels en stof eronder.
10 euro, zitten er 2 in en bedekt het hele schermpje.
Dit is hem:
Afbeeldingslocatie: http://i806.photobucket.com/albums/yy343/DownerNL/diversen/set-of-2-screen-protectors-samsung-s8500-wave-muvit.jpg

Verder nog een rubberen bumper gekocht, ook voor een tientje, met achterkant, Hij past er mooi in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:23
Heeft dit toestel ook navigatie mogelijkheden?
Zo ja, heeft iemand misschien wat screens oid?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Amps schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:09:
...
Kan het komen doordat ik eerst Kies heb geupdate? Lijkt me vreemd, maarja ik weet ook onderhand niet meer wat we van kies gewend moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
[TLT]Lynx schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:21:

Alvast bedankt!
de startpost al eens gelezen?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
Mag blijkbaar niet.

OT:
Ik heb op 31 juli mijn exemplaar besteld, op redcoon.be. Met verzendkosten erbij kwam het op €313.
Er waren wat problemen (mijn fout) met de betaling waardoor de smartphone pas gisterenmiddag vertrokken is ter verzending. Dus hopelijk arriveert hij vandaag nog, maar ik heb weinig hoop want de packet trace service van GLS is nog niet beschikbaar...

[ Voor 188% gewijzigd door Asgaro op 06-08-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zulke links worden niet toegestaan op tweakers en zullen hoogstwaarschijnlijk verwijderd worden door mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
reyals schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:25:
[...]

de startpost al eens gelezen?
waar staat dat in de startpost dan? ik kan het niet vinden

om op de vraag terug te komen: Ja, de Wave heeft navigatie mogelijkheden, al vind ik het tot nu toe niet heel goed, erg slechte positiebepaling (voorbeeld: bij paralel wegen springt tie af en toe ineens op de andere weg, waarna hij een nieuwe route gaat berekenen die je helemaal niet wil) en het VREEEEET je accu aan, voor 50 kilometer navigatie ben je ongeveer een 3e tot de helft van je accu kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Dalyxia schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:17:
[...]

waar staat dat in de startpost dan? ik kan het niet vinden

om op de vraag terug te komen: Ja, de Wave heeft navigatie mogelijkheden, al vind ik het tot nu toe niet heel goed, erg slechte positiebepaling (voorbeeld: bij paralel wegen springt tie af en toe ineens op de andere weg, waarna hij een nieuwe route gaat berekenen die je helemaal niet wil) en het VREEEEET je accu aan, voor 50 kilometer navigatie ben je ongeveer een 3e tot de helft van je accu kwijt
Geen idee of je wel eens andere telefoons hebt gehad met een gps, maar dat het je batterij leeglurkt is standaard. Ik moet wel zeggen dat mijn batterij na de laatste update veeeel langer meegaat, maar voor navigeren heb je echt een autolader nodig. Mijn Nokia 5800 heeft bijvoorbeeld een hele goede batterij maar na een uurtje navigeren kan ik niet meer op de batterij terugrijden. Hij moet dan echt aan de stroom. Vreet stroom. Altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Waarom werkt you tube niet op mijn Samsung Wave?

Het kan te maken hebben met de goedkopere internetbundels van 10 euro icm te weinig bereik/bandbreedte. Het kan ook te maken hebben met het specifieke filmpje wat je af probeert te spelen.

Begin juni had ik een test gedaan met Youtube filmpjes en ik merkte dat ik een van de weinige was die hier geen klachten over had. Mobiele versie werkte, Desktop versie werkte en vanaf 480p ging mijn verbinding pas stotteren.

Ik heb vanochtend de test nogmaals gedaan op een locaties waar ik 2 maanden geleden af en toe geen bereik had. Dit was toen echter wel met mijn duurdere internet bundel van T-moblie: Download: tot 1Mbps/Upload: tot 384 Kbps. Sinds 1 augustus is mijn nieuwe flexbundel ingegaan met het goedkoopste internetbundel van T-moblie. Op datzelfde veld heb ik de laatste tijd wel bereik, dus hoopte ik de test succesvol af te kunnen ronden.
Helaas... de mobiele versie werkte perfect en bij de desktop versie kreeg ik via Dolphin Browser en Mini opera de mededeling dat ik niet de juiste flashplayer had.

Thuis heb ik het in de woonkamer nog een keer geprobeerd en een 3d filmpje van de Vengaboys kon ik redelijk afspelen via 3G. Via Wifi ging het gelukkig een stuk beter en scherper. Hierna heb ik andere filmpjes gepakt, maar daarbij werkte ze allemaal, op een na, het filmpje van Metallica -unforgiven werkte niet.

Op de computerkamer heb ik het nogmaals geprobeerd en daarbij werkte eigenlijk ook zo goed als alles, behalve Metallica. Hetzelfde geldt met mijn Wifi G verbinding.

*bronnen die zijn gebruikt staan op de startpagina van youtube.
YouTube: ‪Vengaboys & Perez Hilton - Rocket to Uranus (3D - Red/Cyan)‬‎
YouTube: ‪Eminem - Love The Way You Lie ft. Rihanna‬‎
YouTube: ‪Unforgiven - Metallica - acoustic cover - Igor Presnyakov‬‎

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me laatste screenprotecter nog eens een kans gegeven ,And hell no,Had het wel goed er op geplakt.Maar wat een smutch on the screen wanneer je brows in het donker door de gallery.Zonder die sticker bleef het glas cristall clear ook al gebruik je vettevingers.De kleuren blijven gewoon crisp,vlekken bleven onzichtbaar.No sticker comes on my wave screen for sure. Weg er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:38:
Ik heb me laatste screenprotecter nog eens een kans gegeven ,And hell no,Had het wel goed er op geplakt.Maar wat een smutch on the screen wanneer je brows in het donker door de gallery.Zonder die sticker bleef het glas cristall clear ook al gebruik je vettevingers.De kleuren blijven gewoon crisp,vlekken bleven onzichtbaar.No sticker comes on my wave screen for sure. Weg er mee!
idd, ook al gemerkt dat op die stickers enorm veel vetplekken komen. en op scherm eigenlijk bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Als ik dit zo bekijk, zie ik het nut niet in van een screenprotector... :)

YouTube: ‪Kratzertest / Scratch test: Samsung GT-S8500 Wave | BestBoyZ‬‎

Hoe een YT vid te embedden?

[ Voor 70% gewijzigd door Asgaro op 07-08-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
Asgaro schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:24:
Als ik dit zo bekijk, zie ik het nut niet in van een screenprotector... :)

YouTube: ‪Kratzertest / Scratch test: Samsung GT-S8500 Wave | BestBoyZ‬‎

Hoe een YT vid te embedden?
woooow effe op mijn telefoon uitproberen !!!(geintje :P )
maar tjonge laatst bij mijn broer geweest en dlna uitgeprobeerd op zijn tv.
film afgespeeld via de telefoon op zijn tv samsung 40c6000 batterij ging wel snel leeg maar film zag net als een digitale zender uit dus erg mooie.
zelfs de films die met de camera van de wave geschoten waren zagen er erg mooie uit!
gewoon een super toestel!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had aanvankelijk geen screen protector op mijn toestel. Ik dacht dat het niet nodig was aangezien het scherm van glas is.
Toch kreeg ik na gebruik hairline scratches op mijn scherm. Heb daarom ook besloten om voor de zekerheid een screen protector erop te doen.

Ik wil wel eens een scratch test zien waarin ze schuurpapier over het scherm schuren (representatief voor zand). Eens kijken of dat scherm dat ook houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Ik heb mijn Wave inmiddels flink laten stuiteren (net weer). Enige waar hij niet tegen kan is precies met een hoek op straatstenen of asfalt laten vallen. Het plastic deukt dan in. Heb mijn eerste beschadiging binnen aan een hoek aan de onderkant, maar het valt gelukkig mee. Scherm en metalen case zijn tot nu toe nog als nieuw en bij geen 1 val is het toestel uit elkaar gevallen of uit gegaan. Het lijkt een stevig ding te zijn. Mijn Samsung i600 was ook al zo. Die kon je bijna als baksteen gebruiken. Na 3 jaar intensief gebruik slechts 1 klein krasje in een hoek en verder ook helemaal niets aan beschadegingen. Mijn Samsung i900 zag er na een half jaar niet meer uit. Gekrast scherm, verkleurde en mega-bekraste metalen ring die om de telefoon heen zit. Mijn oude Samsung D820 is ook nog als nieuw trouwens. Na 5 jaar.... Voor geen 1 telefoon heb ik hoesjes of screenprotectors gebruikt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar heb je mazzel mee Michael! Ik had mijn ook i8910 HD een keer over de stoeptegels laten rollen (gleed uit mijn zak). De plasticen behuizing was rondom wat beschadigd, maar gelukkig was het scherm nog wel gaaf. Dus kon er mee leven.

Zolang de componenten intact zijn en het scherm niet gebarsten is, is er niet veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over te denken de wave te kopen, heb alleen nog een paar vraagjes:
  • Ik weet dat YouTube werkt, maar ik vraag me af hoe. Je gaat naar de mobiele site, en dan? Opent hij in een apart schermpje ofzo?
  • De mobiele versie van google maps in de browser; zelfde verhaal. Kun je je locatie vinden dmv gps? , en kun je dan een routebeschrijving maken? Misschien niet zo goed als TBT nav maar it does the job.
  • En kun je IM op de achtergrond laten staan? Hoe brengt de wave je dan op de hoogte van een nieuw chat bericht? Is dit überhaupt mogelijk?
  • Klopt het dat de standaard gmail in de Wave push is? Dus gelijk de nieuwe mails binnen?
  • Als laatste; zijn er mensen die van een "echte" smartphone afkomen die echt dingen missen?
Als het goed is zijn deze dingen nog niet eerder behandeld (behalve de laatste vraag misschien) want ik heb het hele topic gelezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:37:
Ik weet dat YouTube werkt, maar ik vraag me af hoe. Je gaat naar de mobiele site, en dan? Opent hij in een apart schermpje ofzo?
Als je via de mobiele pagina van YouTube een filmpje opent, dan opent de ingebouwde videospeler van Samsung om van daaruit te streamen. Werkt gewoon erg goed.
De mobiele versie van google maps in de browser; zelfde verhaal. Kun je je locatie vinden dmv gps? , en kun je dan een routebeschrijving maken? Misschien niet zo goed als TBT nav maar it does the job.
Locatie vinden d.m.v. GPS is mij nog niet gelukt (misschien trage GPS?). Routeplanning via mobiele versie is mogelijk.
En kun je IM op de achtergrond laten staan? Hoe brengt de wave je dan op de hoogte van een nieuw chat bericht? Is dit überhaupt mogelijk?
IM kan je gewoon op de achtergrond draaien. Als je een inkomende bericht krijgt, zie je het aan de tray bovenaan de scherm.
Klopt het dat de standaard gmail in de Wave push is? Dus gelijk de nieuwe mails binnen?
Yep.
Als laatste; zijn er mensen die van een "echte" smartphone afkomen die echt dingen missen?

Als het goed is zijn deze dingen nog niet eerder behandeld (behalve de laatste vraag misschien) want ik heb het hele topic gelezen. :P
Heb je het stukje van mij over Symbian OS gelezen? Daar staat volgens mij nog wat nuttige informatie. Het 'tweak' gebeuren mist bij bada OS. Het is min of meer een proprietary OS met een App store (wat toch een smartphone maakt?).

Ik hoop dat je wat aan deze antwoorden hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje Amps, hier heb ik zeker wat aan. Dat stukje had ik inderdaad gelezen, maar dat zelf tweaken enzo maakt me niet zo heel veel uit, doe ik toch niet. ;)

Oh en nog één vraagje: hebben jullie nog steeds last van de "geheugen tekort" meldingen, of is dat nu opgelost? (dmv nieuwe firmware oid) Heb namelijk in de laatste pagina's niet veel mensen meer horen klagen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Geheugen tekort melding niet gehad, maar die firmware update (waar die fout veel bij voorkwam) heb ik ook nog niet op mijn telefoon staan omdat ik hem niet binnen krijg via Kies, waarom niet?

Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we het allebei over iets anders hebben, wat jij noemt was de melding waar de update vanwege geheugentekort niet wilde installeren, maar wat ik bedoel is of het nog steeds voorkomt dat de telefoon de widgets afsluit vanwege onvoldoende werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:08:
Dankje Amps, hier heb ik zeker wat aan. Dat stukje had ik inderdaad gelezen, maar dat zelf tweaken enzo maakt me niet zo heel veel uit, doe ik toch niet. ;)

Oh en nog één vraagje: hebben jullie nog steeds last van de "geheugen tekort" meldingen, of is dat nu opgelost? (dmv nieuwe firmware oid) Heb namelijk in de laatste pagina's niet veel mensen meer horen klagen.
Het is niet meer zo erg als het geweest is. Ik krijg ze na verloop van tijd af en toe nog wel. Ik zet mijn telefoon namelijk nooit uit en het lijkt dat hij op een gegeven moment 'volloopt'. Een soft reset doet dan een wonder ('end/ophang toets' ingedrukt houden voor 10 sec.=reboot). Dan heb ik er een week of langer geen last meer van en multitask ik erop los. Deze procedure neemt bovendien hooguit een minuut van mijn tijd in beslag. Daar kan ik prima mee leven.

[ Voor 3% gewijzigd door MichaelPB op 07-08-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Hoeveel officiële firmware-updates zijn al de revue gepasseerd intussen?

Wil ik gewoon weten uit nieuwsgierigheid. Het zou toch leuk zijn om te horen dat Samsung deze (semi)smartphone goed ondersteunt, want ik heb al negatievere verhalen over Samsung gelezen.

Maar alleen al omwille van Samsung's motief om hun eigen Bada OS te pushen, geef ik het wel het voordeel van de twijfel.

Mijn Wave arriveert maandag! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Asgaro schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 00:14:

Wil ik gewoon weten uit nieuwsgierigheid. Het zou toch leuk zijn om te horen dat Samsung deze (semi)smartphone goed ondersteunt, want ik heb al negatievere verhalen over Samsung gelezen.

Maar alleen al omwille van Samsung's motief om hun eigen Bada OS te pushen, geef ik het wel het voordeel van de twijfel.

Mijn Wave arriveert maandag! >:)
Ze zijn zelf alleen niet zo scheutig met nieuwe updates via hun eigen programma KIES. Terwijl de meeste problemen allang bekend zijn. Vandaar ook de andere on-officiële updates. Maar die komen toch echt bij Samsung zelf vandaan, ondanks dat ze deze niet zelf publiceren.

[ Voor 3% gewijzigd door MichaelPB op 08-08-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:08:
Heb tot op heden nog steeds het "Onvoldoende geheugen" error message. Kan nu dan ook niks meer installeren hierdoor! Tsja, eenmaal geklaagd is wel voldoende. Zoveel klagen in dit topic zal de klacht niet verhelpen :P
Ik heb trouwens wel een klachtenmail gestuurd naar Samsung, maar tot op heden niks vernomen.
Het afsluiten van widgets is wel wat minder geworden, dat wel. Maar af en toe komt het wel terug.
Asgaro schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 00:14:
Firmware log voor NL staat in de beginpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
  • Laatst online: 25-12-2023
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een Samsung Wave en probeer al net zolang Exchange Active Sync te activeren.
Probleem is dat ik bij Account toevoegen alleen Email for Change kan vinden.

Mijn Firmware is:
<SWVER> S8500XXJEE
<CSCVER> S8500XENJEE

Een firmware upgrade d.m.v. KIES wordt niet aangeboden. Waar ik eigenlijk wel op hoopte.
Het is voor mij wel belangrijk dat pushmail gaat werken. Ik heb het nodig voor mijn werk.

Als er een oplossing is, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
richienl schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 06:44:
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een Samsung Wave en probeer al net zolang Exchange Active Sync te activeren.
Probleem is dat ik bij Account toevoegen alleen Email for Change kan vinden.

Mijn Firmware is:
<SWVER> S8500XXJEE
<CSCVER> S8500XENJEE

Een firmware upgrade d.m.v. KIES wordt niet aangeboden. Waar ik eigenlijk wel op hoopte.
Het is voor mij wel belangrijk dat pushmail gaat werken. Ik heb het nodig voor mijn werk.

Als er een oplossing is, dan hoor ik dat graag.
Komt vanzelf wel (volgens Samsung binnen nu en 4 weken) óf je moet zelf flashen, maar dat is wat ingewikkelder. Na XXJEE kwamen nog deze versies:

S8500XXJEF
S8500XXJF1
S8500XEJF2
S8500XXJF2
S8500XXJF4 (via KIES ontvangen)
S8500XEJF5
S8500XXJF7 (mijn versie, voor het eerst heb ik vanaf deze versie Exchange Activesync en werkende mail-accounts)
S8500XXJG5
S8500XXJG6

[ Voor 6% gewijzigd door MichaelPB op 08-08-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Weet iemand of het mogelijk is om films vanop je Samsung Wave naar een PS3 te streamen? :)
Beide apparaten ondersteunen namelijk DLNA!

Van http://manuals.playstatio...settings/connectdlna.html :
DLNA (Digital Living Network Alliance) is a standard that enables digital devices such as personal computers, digital video recorders, and TVs to be connected on a network and to share data that is on other connected, DLNA-compatible devices.
DLNA-compatible devices serve two different functions. "Servers" distribute media such as image, music, or video files, and "clients" receive and play the media. Some devices perform both functions. Using a PS3™ system as a client, you can display images, or play music or video files that are stored on a device with DLNA Media Server functionality over a network.

(Morgen komt mijn Samsung Wave toe, ik zal mijn ervaringen hiermee later in de week delen.)

edit: Op het internet niet veel over gevonden. Ik lees dat het op zich wel werkt, maar nergens wordt er uitvoerig op ingegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 08-08-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
Ik heb inmiddels de hoeveelheid aan firmware updates gezien. dan vraag ik mij eigenlijk af waarom ik geen nieuwere firmware d.m.v. KIES kan doen. De applicatie geeft keihard aan dat er geen nieuwere updates zijn. En er zijn er zoveel daarna nog gekomen. Eigenlijk heb ik niet zo vertrouwen in die KIES applicatie.

Maar ik heb vanmorgen d.m.v. Googlen ondekt hoe je zelf kan Flashen. Alleen zit in de S8500XXJF7 FULL bestand geen CSC file.

Iemand een idee waar ik dat vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
richienl schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:23:
Ik heb inmiddels de hoeveelheid aan firmware updates gezien. dan vraag ik mij eigenlijk af waarom ik geen nieuwere firmware d.m.v. KIES kan doen. De applicatie geeft keihard aan dat er geen nieuwere updates zijn. En er zijn er zoveel daarna nog gekomen. Eigenlijk heb ik niet zo vertrouwen in die KIES applicatie.

Maar ik heb vanmorgen d.m.v. Googlen ondekt hoe je zelf kan Flashen. Alleen zit in de S8500XXJF7 FULL bestand geen CSC file.

Iemand een idee waar ik dat vandaan kan halen?
CSC file + PFS file haal je uit XXJF4. Kun je ook downloaden. Zelf zo gedaan en nog iemand die ik ken; werkt perfect. Enige is dat je IM-app het niet meer doet. Die wordt vervangen door Palringo met ondersteuning voor AIM en Gtalk. Geen MSN. Je kunt ook na de update naar XXJF7 meteen doorgaan naar XXJG5 en XXJG6. Die moet je allemaal achter elkaar aan doen schijnt. Zelf niet gedaan omdat XXJF7 bij mij prima functioneert en ik MSN toch niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
nog iemand last van een lawaai makende wave als gsm op trillen staat?

als ik mijn trilsterkte op 7 zet. Rammelt gsm enorm hard en maakt ook hels lawaai. Hou ik mijn vinger op speaker is dit gedaan. Pas bij trilsterkte 5 is dit weg...

Hij had dit al toen ik hem juist kocht, maar zo hard niet. Na het vervangen van scherm onder garantie heeft hij het een stuk harder. :(

edit : bij deze filmpje geplaatst voor meer duidelijkheid.

YouTube: ‪Samsung wave trilstand‬‎

[ Voor 18% gewijzigd door c4coupe op 08-08-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
c4coupe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:45:
nog iemand last van een lawaai makende wave als gsm op trillen staat?

als ik mijn trilsterkte op 7 zet. Rammelt gsm enorm hard en maakt ook hels lawaai. Hou ik mijn vinger op speaker is dit gedaan. Pas bij trilsterkte 5 is dit weg...

Hij had dit al toen ik hem juist kocht, maar zo hard niet. Na het vervangen van scherm onder garantie heeft hij het een stuk harder. :(

edit : bij deze filmpje geplaatst voor meer duidelijkheid.

Net even geprobeerd, maar op stand 7 maakt ie bij mij ook wel wat herrie. Maar dat is niet het speakertje, maar het usb-klepje dat meetrilt. En zoals je zelf zegt; bij stand 5 heb je er geen last van. Voor € 50,- verklap ik je de oplossing 8)

Oplossing; stand 5. Giro 12345678 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
MichaelPB schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:30:
[...]

Net even geprobeerd, maar op stand 7 maakt ie bij mij ook wel wat herrie. Maar dat is niet het speakertje, maar het usb-klepje dat meetrilt. En zoals je zelf zegt; bij stand 5 heb je er geen last van. Voor € 50,- verklap ik je de oplossing 8)

als je auto koopt heb je ook 5 versnellingen. Als die dan in 5de rammelt terwijl je rijd, ga je toch ook niet gewoonweg in 4de rijden?

is zeker en vast het usb klepje niet.

raar dat wanneer ik op scherm heel zachtjes druk ( zie mijn vinger in filmpje ), ik niks meer hoor.

net ook even voor alle zekerheid dat klepje getest. vinger op klepje of eraf is zelfde effect > rammelen. klepje open of dicht speelt geen rol. het blijft rammelen. Vinger op scherm en gedaan.

Ja zet hem idd op stand 5, alleen zonde dat die zo'n herrie maakt op 7. Ga hem er zeker niet voor binnendoen. Ben het toestel al 2 weken kwijt geweest...

Lees trouwens nog van deze problemen, en die hebben dan zoals je zegt meer betrekking tot dat usb klepje.

[ Voor 6% gewijzigd door c4coupe op 08-08-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de trilstand ook ff gecontroleerd en idd, bij de hardste trilstand maakt de telefoon ook lawaai. Het lijkt erop dat het stukje bij de speaker meeresoneert ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Amps schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:18:
Ik heb de trilstand ook ff gecontroleerd en idd, bij de hardste trilstand maakt de telefoon ook lawaai. Het lijkt erop dat het stukje bij de speaker meeresoneert ofzo.
yup idd. Ja vindt het gewoon stom dat dit weer is. Nuja, stand 5 voel ik ook nog wel. Maar 7 was beter geweest.

Ben nu aan het testen met die palringo. die op de Wave stond ondersteunde geen MSN. nu heb ik ergens een update gevonden van dit programma. Vanaf mijn geheugenkaart geinstalleerd als java. en de versie vanop gsm word gewoon vervangen. Dacht omdat het ook een java app was, dat deze onder games en meer kwam te staan...

Nu werkt het wel met msn. wel nog als java, dus kan niet switchen tussen apps. maar kan voorlopig toch even verder tot ze met een nieuwe firmware komen waarin deze update misschien verwerkt zit voor het bada OS.

En kan iemand me misschien zeggen hoe ik die GPS aan de praat krijg. Na het vinden van signaal, krijg ik een groene dot te zien op de belgische kaart en daar stopt het dan ook. geen wegen, niks krijg ik voor de rest te zien.

Het is een 30 dagen trail versie bij mijn weten, maar op deze manier kan ik niets uitproberen.

ik zie iets staan van licentiecode en voucher. maar waar haal ik de code's vandaan?

als ik druk op licentiecode dan wilt hij dataverbinding maken, dat heb ik nog niet momenteel. en met wifi werkt het niet...

mvg Kristof

[ Voor 22% gewijzigd door c4coupe op 08-08-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
Asgaro schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:10:
Weet iemand of het mogelijk is om films vanop je Samsung Wave naar een PS3 te streamen? :)
Beide apparaten ondersteunen namelijk DLNA!

Van http://manuals.playstatio...settings/connectdlna.html :
DLNA (Digital Living Network Alliance) is a standard that enables digital devices such as personal computers, digital video recorders, and TVs to be connected on a network and to share data that is on other connected, DLNA-compatible devices.
DLNA-compatible devices serve two different functions. "Servers" distribute media such as image, music, or video files, and "clients" receive and play the media. Some devices perform both functions. Using a PS3™ system as a client, you can display images, or play music or video files that are stored on a device with DLNA Media Server functionality over a network.

(Morgen komt mijn Samsung Wave toe, ik zal mijn ervaringen hiermee later in de week delen.)

edit: Op het internet niet veel over gevonden. Ik lees dat het op zich wel werkt, maar nergens wordt er uitvoerig op ingegaan.
om films te streamen naar je ps3 wat ik ook gedaan heb (mede ps3 gebruiker ;) ) moet je op je telefoon: menu-> instellingen-> connectiviteit-> allshare-> bestand van mijn telefoon afspelen op een andere speler.
dan staat er op de ps3 ''samsung'' wave klik je der op woord op de ps3 in 3 categorieën verdeeld foto ,audio en video .
werkt ook op alle tv's die dlna ondersteunen .
trouwens dat moeten ze ook bij de start post neer zetten , de mooiste functie van de wave vind ik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
c4coupe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:45:
[...]

yup idd. Ja vindt het gewoon stom dat dit weer is. Nuja, stand 5 voel ik ook nog wel. Maar 7 was beter geweest.

Ben nu aan het testen met die palringo. die op de Wave stond ondersteunde geen MSN. nu heb ik ergens een update gevonden van dit programma. Vanaf mijn geheugenkaart geinstalleerd als java. en de versie vanop gsm word gewoon vervangen. Dacht omdat het ook een java app was, dat deze onder games en meer kwam te staan...

Nu werkt het wel met msn. wel nog als java, dus kan niet switchen tussen apps. maar kan voorlopig toch even verder tot ze met een nieuwe firmware komen waarin deze update misschien verwerkt zit voor het bada OS.

En kan iemand me misschien zeggen hoe ik die GPS aan de praat krijg. Na het vinden van signaal, krijg ik een groene dot te zien op de belgische kaart en daar stopt het dan ook. geen wegen, niks krijg ik voor de rest te zien.

Het is een 30 dagen trail versie bij mijn weten, maar op deze manier kan ik niets uitproberen.

ik zie iets staan van licentiecode en voucher. maar waar haal ik de code's vandaan?

als ik druk op licentiecode dan wilt hij dataverbinding maken, dat heb ik nog niet momenteel. en met wifi werkt het niet...

mvg Kristof
Bedankt voor de Palringo tip! Werkt perfect inderdaad. Hier is de update te vinden: http://resources.palringo.com/beta/java/2.1.7/ (samsung versie pakken, volkomen legaal). EDIT: Dit is een standaard update van het gratis verkrijgbare Palringo, geen hack, geen warez, of wat dan ook.

V.w.b. navigatie; licentiecodes zijn niet nodig volgens mij. Ik geloof dat de licentie maar werkte tot 31-7-2010. Daarna niet meer. Ik heb het heel even kunnen proberen, maar vond het niet veel. De eerste keer GPS signaal zoeken duurde bij mij ook een eeuwigheid. Later ging dat wat sneller.

NDrive rolt momenteel haar navigatie pakketten uit. Benelux zal daar ook wel inzitten. Sygic komt ook nog met een BADA-versie. Wanneer weet ik alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
raro007 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:55:
[...]

om films te streamen naar je ps3 wat ik ook gedaan heb (mede ps3 gebruiker ;) ) moet je op je telefoon: menu-> instellingen-> connectiviteit-> allshare-> bestand van mijn telefoon afspelen op een andere speler.
dan staat er op de ps3 ''samsung'' wave klik je der op woord op de ps3 in 3 categorieën verdeeld foto ,audio en video .
trouwens dat moeten ze ook bij de start post neer zetten , de mooiste functie van de wave vind ik!!
Met m'n kabeltje gaat het anders ook prima. Zelfs op oude beeldbuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Met de juiste on-officiële firmware of volgorde bij het instellen van "mijn accounts" dan werkt msn zoals het was met de officiële versie. Bij mij werkt het gelukkig. Meer info over de firmware site kan/mag hier niet worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
c4coupe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:45:

bij deze filmpje geplaatst voor meer duidelijkheid.

MichaelPB schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:30:

c4coupe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:04:
Ja zet hem idd op stand 5, alleen zonde dat die zo'n herrie maakt op 7.
c4coupe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:45:
Nuja, stand 5 voel ik ook nog wel. Maar 7 was beter geweest.
Ik kan het resoneren ook reproduceren, maar toch niet zo hard als in het filmpje. Lichtjes een vingertop erop en 't is idd weg. Wanneer ik um in m'n broekzak doe, is het resoneren ook verdwenen, dus de tip 'op stand 5 zetten' is wat dat betreft geen 50 euro waard. Koop liever voor dat geld gewoon een iets strakkere broek. :+

Het gratis spelletje ARDefender vind ik echt klasse. 'k Vind de wave zeer vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
MichaelPB schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:34:
[...]

Bedankt voor de Palringo tip! Werkt perfect inderdaad. Hier is de update te vinden: http://resources.palringo.com/beta/java/2.1.7/ (samsung versie pakken, volkomen legaal). EDIT: Dit is een standaard update van het gratis verkrijgbare Palringo, geen hack, geen warez, of wat dan ook.

V.w.b. navigatie; licentiecodes zijn niet nodig volgens mij. Ik geloof dat de licentie maar werkte tot 31-7-2010. Daarna niet meer. Ik heb het heel even kunnen proberen, maar vond het niet veel. De eerste keer GPS signaal zoeken duurde bij mij ook een eeuwigheid. Later ging dat wat sneller.

NDrive rolt momenteel haar navigatie pakketten uit. Benelux zal daar ook wel inzitten. Sygic komt ook nog met een BADA-versie. Wanneer weet ik alleen niet.
np. had misschien beter de link er ook bijgezet. maar nu staat hij hier.

Ja van Ndrive ben ik gaan zoeken. UK verkrijgbaar (15 £) en Singapore is dan weer gratis. Die van Sygic nog in ontwikkeling. Beide zien er goed uit.

Vind het wel spijtig met die Route66 dat die 1 betalend is, 2 enorm omslachtig om te gebruiken en vooral 3. dat je deze niet van gsm kan verwijderen. Net zoals die Twitter toestanden. Ze brengen een gsm uit waaraan je veel kan veranderen, en dan zetten ze er nog vaste troep in ( twitter in mijn geval )

Laat de klant toch kiezen wat men wil hebben.

Nuja met der tijd zullen er wel dingen op gevonden worden.

Heb nu programma ( STune ) waarmee ik in de kern van gsm kan. Kan de standaard beltonen en achtergronden verwijderen enzo. Maar moet ik nog allemaal eens goed bekijken en meer info over zoeken. Wil daar zeker geen fouten maken. ( mensen met meer verstand kunnen waarschijnlijk wel het 1 en ander aanpassen )

[ Voor 14% gewijzigd door c4coupe op 08-08-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
raro007 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:55:
[...]

Oh nice!
En enkele vragen:
- Kan je dan video's op 720p vloeiend afspelen?
- Samsung Wave ondersteunt .MKV maar de PS3 niet. Moet ik dan alsnog m'n videos naar iets omzetten wat de PS3 aankan, of doet dit er niet toe?
- Hoe lang duurt het voor de batterij van je Wave dan leeg is? Ik vermoed veel rapper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
c4coupe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:35:
[...]

Heb nu programma ( STune ) waarmee ik in de kern van gsm kan. Kan de standaard beltonen en achtergronden verwijderen enzo. Maar moet ik nog allemaal eens goed bekijken en meer info over zoeken. Wil daar zeker geen fouten maken. ( mensen met meer verstand kunnen waarschijnlijk wel het 1 en ander aanpassen )
Hmm interessant een programma als Stune. Mocht ik het eventueel alsnog fout doen dan lukt het me wel om er op een simpele manier weer een nieuwe firmware op te zetten. Het gaat althans beter dan via het fijne Kies :S

Route 66 zit overigens ook gedeeltelijk op je geheugenkaart dus dat zou je eventueel eraf kunnen halen, maar de volgende stap zou zijn om het uit het toestel te slopen.
Volgens mij is het zelfs zo, dat ongeacht de tijd dat je ej toestel hebt gekocht, het lijkt erop dat meerdere mensen maar tot max. 31 juli gebruik kunnen maken van het "geweldige" navigator.
Ndrive is in portugal store gratis en in italie 30 euro, maar je kunt hem in NL helaas niet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
ja ben met die Stune bezig geweest. Was bezig met alles vanop toestel op pc te zetten. Dit duurde iet te lang en had eigenlijk geen tijd meer.

Ik weet de standaard beltonen en afbeeldingen staan.

Was in deze map gaan kijken ( op pc dan ) dan wou ik ze verwijderen in gsm. ik dubbelklik op de locatie, maar kreeg niets te zien. dus nu vraag ik me af. Op pc aanpassen en dan terug kopieren naar gsm zelf of... Dit ga ik nog eens vragen op ander forum waar ik opzit.

bij deze ook een ander thema gevonden voor de wave.

hier een printscreen
http://i251.photobucket.c...bigbizz/Wave/DewDrops.png

als het mag zet ik de donwload link hier ook ( wil eerst bevestiging of ik dit hier mag ja of nee. )

Ik heb het thema gedownload ( downloadlink hangde vast aan dat forum ), en zelf terug geupload zodat ik het misschien hier kan plaatsen.

Werkt in elk geval perfect.

dan ivm Gmail.

dit zijn de settings op gmail zelf.

1. Status: POP is ingeschakeld voor alle berichten die sinds 18-01-09 zijn ontvangen
POP inschakelen voor alle berichten (ook berichten die al zijn gedownload)
POP alleen inschakelen voor berichten die vanaf nu worden ontvangen
POP uitschakelen

ik selecteer het bovenste en kies opslaan. als ik dan check op gsm haalt hij ze binnen. Paar uur later krijg ik via outlook melding van nieuwe mails. Dus probeer nogmaals met gsm om de nieuwste binnen te krijgen, en dan lukt dit weer niet.

Dan moet ik weer naar gmail surfen, dit instellen en opslaan en dan lukt het weer wel.

Doe ik iets fout?

[ Voor 26% gewijzigd door c4coupe op 08-08-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ik wil niet een discussie starten, maar waarom mag hier niet over onofficiële firmwares gepraat worden?

Samsung keurt het idd niet goed maar ze stellen alleen dat de garantie dan sowieso vervalt, that's all.
Ik heb ook nog nooit gelezen van Samsung requested take-downs van sites die zulke zaken publiceren.
Ook kan deze software niet als warez gezien worden aangezien er niet betaald zou voor moeten worden.

Ik kan het nog het best vergelijken met de leaked builds van de opkomende nieuwe Windows.
Op de frontpage wordt er altijd uitvoerig ingegaan op de changes in deze builds.
Maar nog niet uitgebrachte firmwares van een smartphone mogen dus niet besproken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De them die je liet zien c4coupe zag ik inderdaad op een andere locatie op het internet. Ik vond het voor mezelf niet interessant genoeg om te downloaden ;)

Asgaro, waarschijnlijk wilt tweakers niet aansprakelijk worden gesteld voor firmware updates, je mag er naar mijn weten wel gewoon over praten zoals we hierboven hebben gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had idd die Stune een keer op mijn PC staan, maar toen ik dat programma'tje opende, kreeg ik niks te zien :+ Had hem daarom ook maar weer verwijderd :P Ik neem aan dat je toestel geconnect moet zijn met je PC om Stune te gebruiken? :P

@c4coupe Zat die thema gewoon op de ROM? Zo ja, vreemd dat hij niet gebruikt wordt door het systeem zelf dan.
Ik ga er trouwens vanuit dat die thema gewoon geupload mag worden.

@Asgaro. Praten over flashen & onofficiële firmwares mag wel, maar linken naar sites die flash tools & firmwares aanbieden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Vanwaar die komt weet ik niet. ik weet dat hij werkt omdat ik hem zelf geprobeerd heb en er nu momenteel opstaat.

@ Kiswum : Ja echt spectaculair is het niet, maar het is eens wat anders natuurlijk.

hier is downloadlink in elk geval

http://www19.zippyshare.com/v/7627094/file.html

( als dit niet mag, delete maar gewoon )

Die Stune. ik kreeg die in het begin ook niet aan de praat.

Mijn gsm stond bij verbindingen ingesteld op elke keer vragen. Dit heb ik verandert op KIES.

Als dit gebeurt is. usb aansluiten zodat gsm verbinding maakt met pc ( KIES stond uit hier op mijn pc ).

als dit gebeurt is. Stune starten en autoconnect. ik had COM7 poort...

mvg

[ Voor 56% gewijzigd door c4coupe op 09-08-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
MichaelPB schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:45:
[...]

CSC file + PFS file haal je uit XXJF4. Kun je ook downloaden. Zelf zo gedaan en nog iemand die ik ken; werkt perfect. Enige is dat je IM-app het niet meer doet. Die wordt vervangen door Palringo met ondersteuning voor AIM en Gtalk. Geen MSN. Je kunt ook na de update naar XXJF7 meteen doorgaan naar XXJG5 en XXJG6. Die moet je allemaal achter elkaar aan doen schijnt. Zelf niet gedaan omdat XXJF7 bij mij prima functioneert en ik MSN toch niet gebruik.
Ik ben helemaal blij :)
Het zelf flashen w/o de applicatie KIES werkt perfect. Ik kan nu Exchange ActiveSync gebruiken. Inmiddels is mijn email, agenda en contacten met de exchange server in sync.
Bedankt voor de tip(s) _/-\o_

Ik begrijp trouwens niet waarom deze functionaliteit niet op mijn Samsung Wave zat. In de bijgevoegde handleiding wordt namelijk wel over Exchange ActiveSync gesproken. Ook in verscheidende reviews is hierover gesproken. Ik was daarom behoorlijk teleurgesteld bij het ontbreken van de Exchange ActiveSync.
Ik vind dit erg slecht van Samsung :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey wavers wie heeft van julie hier een vette batterij ?,,die het wel 3-4 dagen uit houd met, door gebruik van; synq aan 3g browsing and Utubing heel soms gaming wifi aan,
voordat ik een batterij gaat claimen bij de garantie bij me provider..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
c4coupe schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:35:
Kirstof, je bent een held! sTune werkt idd prima.
Ik was al op zoek naar zo'n tooltje :9~ Nu kunnen we lekker gaan tweaken, ik trap af:

NaviPlayer NL:

'k Was zeer te spreken over de werking van de gratis app NaviPlayer. Daarmee kan je namelijk films met ondertiteling kijken. Programma was alleen in het Pools, en daar heb ik als Nederlander natuurlijk geen kaas van gegeten.

Met sTune vond ik de app in de map Ops\Applications\6z03de656o het programma met bijbehorende bitmaps en taalbestanden. Dus tja... even tweaken dan maar he?

Afbeeldingslocatie: http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/NaviPlayer%20NL/error.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/NaviPlayer%20NL/tekengrootte.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/NaviPlayer%20NL/error2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/NaviPlayer%20NL/printscreen.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/NaviPlayer%20NL/monumentje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/NaviPlayer%20NL/eindresultaat.jpg

Hier kan je de NL-bitmaps en taalbestanden downloaden.

disclaimer:
Je moet eerst via Samsung Apps NaviPlayer downloaden en dan dus wat freubelen, ik distribueer niet het volledige programma alsof ik het zelf gemaakt heb. Alle credits gaan naar de Polen die het harde werk hebben gedaan. 'k Heb geen google translate gebruikt bij de vertaling van het programma maar het "net zo serieus gemaakt" als ik voor mijzelf tevreden ben.
Niet tevreden? Zelf freubelen!

Hopelijk komt er snel iemand met de juiste regkey's die je moet aanpassen om enkele standaard apps (iig) uit het menu van de wave te krijgen.
Mocht ik ooit nog eens iets naar mijn hand zetten, dan laat ik het iig weten. :z

- edit -
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:13:
En @Chris.nl; waarom een speciale speler voor ondertiteling? De videospeler van de Wave zelf ondersteunt namelijk srt bestanden! Als je die precies dezelfde naam als het filmbestand geeft dan vraagt de wave automatisch of je ondertitels wil gebruiken. ;) Wel tof dat je hem vertaald hebt.
8)7 Nou ik had dus die app "vertaald" omdat ik dacht dat ik die nodig had om ondertitels af te spelen.... 'k Wist niet dat dit "out of the box" ook kon, anders had ik daar natuurlijk nooit een aparte applicatie voor gedownload / of deze vertaald. 'k Heb dus voor niets zitten freubelen |:( Lol, nu blijf ik zelf niet eens deze app gebruiken :P

[ Voor 29% gewijzigd door Chris.nl op 10-08-2010 02:26 . Reden: ZzZzzz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het niet laten, toch nog een paar vragen:
  • Hoe installeer je themas? Vind ie ze vanzelf als je het bestand op je sd zet? Ik weet dat je ze via het menu kan selecteren.
  • Hoe is text bewerken op de wave? Kun je de cursor goed verplaatsen, meerdere woorden selecteren om te kopieren/vertalen?
  • Heb je nog steeds dat je de widgets moet afsluiten als je de usb kabel voor de pc erin stopt?
En @Chris.nl; waarom een speciale speler voor ondertiteling? De videospeler van de Wave zelf ondersteunt namelijk srt bestanden! Als je die precies dezelfde naam als het filmbestand geeft dan vraagt de wave automatisch of je ondertitels wil gebruiken. ;) Wel tof dat je hem vertaald hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
edit. - laat maar. dubbele post over videoplayer/ ondertitels

[ Voor 95% gewijzigd door MichaelPB op 09-08-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MichaelPB schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:12:
edit. - laat maar. dubbele post over videoplayer/ ondertitels
Whehehe... 'k zal ook geen dubbele reactie geven, heb die in de post verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel tevreden tot hier toe over mijne wave!
Alles werkt perfect maar er is één probleem dat ik niet opgelost krijg...

Ik heb een Microsoft exchange account vanop mijn werk toegevoegd welke mails en agenda synchroniseert. Het probleem is echter dat (door het verschil in tijdzone denk ik) agenda-items die een hele dag duren op de dag ervoor terechtkomen. Ik heb al geprobeerd om de agenda te verwijderen en bij tijdsinstellingen het op GMT+0 te zetten maar zonder succes.

Iemand een idee? Tijdinstellingen voor de agenda apart lijken er niet te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:57:
Ik heb al geprobeerd om de agenda te verwijderen en bij tijdsinstellingen het op GMT+0 te zetten maar zonder succes.
'k Gebruik zelf geen exchange, dus kan je wellicht niet helpen.
Maar 'k weet wel dat NL GMT+1 (of GTM+2 als zomertijd) moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:05:
[...]

'k Gebruik zelf geen exchange, dus kan je wellicht niet helpen.
Maar 'k weet wel dat NL GMT+1 (of GTM+2 als zomertijd) moet zijn.
Ja op GMT+1 stond hij ook al. Op de exchangeserver is de tijd hetzelfde en ook is de tijdzone GMT+1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 01:02:
Hey wavers wie heeft van julie hier een vette batterij ?,,die het wel 3-4 dagen uit houd met, door gebruik van; synq aan 3g browsing and Utubing heel soms gaming wifi aan,
voordat ik een batterij gaat claimen bij de garantie bij me provider..
Ik vermoed dat weinig mensen dit kunnen en hierdoor toch gebruik kunnen maken van het smartphone gedeelte.

Ik kan er 2 werkdagen prima mee overweg maandagochtend van de lader en dinsdag avond weer op de lader (met zo'n 10-15% batterijpercentage).

Ik heb aan staan:
Wifi, 3G, IM, Push mail Synchronisatie van webmail, hotmail en gmail.
Gemiddeld 5 foto's maken per dag.
Nieuwste Samsung Apps bekijken.
gemiddeld 30 minuten surfen naar o.a. GoT.
gemiddeld 15 minuten mail lezen
Achtergrond verlichting staat op 5
Verder reis ik alleen rondom mijn eigen woonplaats.
Bellen doe ik al vrij weinig misschien 10 minuten per dag

Ik kan de tijd goed verlengen door:

Wifi uitschakelen
Push mail uitschakelen
3G uitschakelen en overgaan op GSM netwerk
Geen foto's maken
Niet internetten
Achtergrond verlichting op stand 1 zetten.
Thuis blijven waardoor ik niet/nauwelijks hoef te switchen van telefoonpaal.

Wat me trouwens opvalt aan de appstore is dat Spanje tegenwoordig bijna 1000 apps heeft, belgie nog net geen 450 en in Nederland de teller rond de 650 zit en Engeland tegen de 1500 apps aan zit!!

Ik zal eens kijken of er nog leuke gratis apps in de Engelse store zitten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 09-08-2010 13:24 . Reden: apps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Kiswum schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:17:
[...]

Het stuk over de app stores.
Is het mogelijk/gemakkelijk om te switchen tussen de app stores?
Ik had gelezen dat je dit in KIES kunt instellen, ofwel KIES herinstalleren.
Is dit de enige manier om dit te doen?
(Woon namelijk in België en ongetwijfeld zal ik ook wel apps van de Engelse app store willen bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Asgaro schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:51:
[...]

Is het mogelijk/gemakkelijk om te switchen tussen de app stores?
Ik had gelezen dat je dit in KIES kunt instellen, ofwel KIES herinstalleren.
Is dit de enige manier om dit te doen?
(Woon namelijk in België en ongetwijfeld zal ik ook wel apps van de Engelse app store willen bv.)
Je kunt het beste kies nooit handmatig opstarten, start het alleen op via samsungapps.com via de juiste store.
Om een andere taal te kiezen kun je dat eventueel ook zelf aanpassen in Kies.
Instellingen -->Algemeen --> taal selecteren, dit is dan tevens de store

Tip: om zip bestanden te openen op je wave kun je gebruik maken van Wave Compressor. Ondanks dat je dat programma op je wave hebt staan ondersteund de standaard browser het downloaden van zip files niet. Gebruik voor het downloaden van zip bestanden bijv. een browser als Opera Mini, dan lukt het wel goed! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Kiswum schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:17:
[...]

Ik vermoed dat weinig mensen dit kunnen en hierdoor toch gebruik kunnen maken van het smartphone gedeelte.

Ik kan er 2 werkdagen prima mee overweg maandagochtend van de lader en dinsdag avond weer op de lader (met zo'n 10-15% batterijpercentage).

Ik heb aan staan:
Wifi, 3G, IM, Push mail Synchronisatie van webmail, hotmail en gmail.
Gemiddeld 5 foto's maken per dag.
Nieuwste Samsung Apps bekijken.
gemiddeld 30 minuten surfen naar o.a. GoT.
gemiddeld 15 minuten mail lezen
Achtergrond verlichting staat op 5
Verder reis ik alleen rondom mijn eigen woonplaats.
Bellen doe ik al vrij weinig misschien 10 minuten per dag

Ik kan de tijd goed verlengen door:

Wifi uitschakelen
Push mail uitschakelen
3G uitschakelen en overgaan op GSM netwerk
Geen foto's maken
Niet internetten
Achtergrond verlichting op stand 1 zetten.
Thuis blijven waardoor ik niet/nauwelijks hoef te switchen van telefoonpaal.

Wat me trouwens opvalt aan de appstore is dat Spanje tegenwoordig bijna 1000 apps heeft, belgie nog net geen 450 en in Nederland de teller rond de 650 zit en Engeland tegen de 1500 apps aan zit!!

Ik zal eens kijken of er nog leuke gratis apps in de Engelse store zitten :)
[/quote

Thank u 4 explaining
my Wave gaat 30 uur maximaal mee Ik bel ook vrij weinig,maar heb wel een BT universeel headset erbij soms aan,de rest hetzelfde ongeweer hoe jij gebruikt..
Dan nog te weinig uren ,Ik ga zeker klagen er mee

-Mijn vraag is Hoe zet je de 3g dan uit?

-En hoe kan dat dat op 3g de buffer niet volloop om de youtube vids smooth aftespelen het stop halverwege en wilt gaan bufferen en dan zeg die iets met server maar buffert niet verder ben ik gedwongen om de clip opnieuw te loaden en speelt die weer de helf ....maar speel wel goed op wifi thuis

Any suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAW_25
  • Laatst online: 05-05-2022
Crossposten stellen we niet op prijs. Verder in Spontaan uitgaan aub.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 09-08-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je in Samsung Apps zit scroll dan helemaal naar beneden in het venstertje. Daar zie je ergens in de hoek een vlaggetje. Daar kan je op klikken en de appstore land veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij samsung apps staat een 5.
Als ik dan samsung apps open zie ik staan 5 updates beschikbaar.
1 kon ik updaten maar de andere 4 kan ik niet vinden.
Hoe weet ik welke apps een update nodig hebben.
Ik heb dacht ik alle apps bekeken.

Verder heb ik sinds gister dat mijn samsung snel leeg is, houd het met standbij en e mail push niet 1 dag vol, terwijl er niks veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
@ Chris.nl.

Hoe is de werking nu juist met Stune. de mappen van gsm naar pc kopieren. op pc aanpassen en dan terug kopieren naar gsm of?

ivm die thema's.

Deze zet je gewoonweg op je SD in de daarvoor voorziene thema map. Daarna ga je in je gsm naar instellingen. display en verlichting. thema > en klik aan welke je wil hebben. dan vraagt gsm instellen > OK. en klaar.

en nog iemand een oplossing voor het auto. softresetten na 10 sec. de powerknop hebben ingedrukt.

echt elke dag heb ik wel prijs. Haal gsm uit mijn broek, vraag die pin-code.

rotstreek van samsung. Zet dan softreset op 2 toetsen vast ipv 1.

als dit ergens te deleten valt, aan te passen, hoor ik dit heel graag.

Dan Palringo. ik gebruik 2 dingen. MSN en facebook chat.

Nu deze chat wou maar niet lukken. alles goed ingevuld van paswoord en gebruikersnaam.
Nu dat dit toch niet ging, zet ik pc maar op en ga zo facebook op. Krijg ik melding van mogelijke hack vanuit UK ( bij mijn account van palringo staat UK vlag ). moest ik paar dingen aanklikken om te bevestiggen of ik weet vanwaar dit komt etc...
Nu dag later, wilt dit nog steeds niet lukken om via palringo op facebook chat te komen. blijft maar aanmelden. ( oplossing voor handen ? )

[ Voor 57% gewijzigd door c4coupe op 09-08-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@ yaytang: instellingen -->connectiviteit ->netwerk ->netwerkmodus -> gsm 900/1800 of gsm850/1900. Ik weet niet welke je nodig hebt, wellicht kun je hier terecht bij je provider. Op de website van de provider kun je denk ik wel vinden waar het netwerk op draait.

Hoe het komt dat de buffer niet volloopt heeft misschien met de bandbreedte van je netwerk te maken. Hij kan niet snel genoeg vollopen, ik weet het ook niet, heb eigenlijk nergens last van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:50:
instellingen -->connectiviteit ->netwerk ->netwerkmodus -> gsm 900/1800 of gsm850/1900. Ik weet niet welke je nodig hebt, wellicht kun je hier terecht bij je provider.
Slechts één van de twee werkt. Bij één van de opties krijg ik iig geen verbinding met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Bij deze juist gevonden hoe ik die Route66 aan de praat krijg.

dit moet je downloaden

http://www.66.com/support...l&opt=updates_detail&p=26

Na download installeren. als installatie is gedaan. Gsm aan pc hangen als massaopslag ( instellingen > connectiviteit ).

Route66 sync starten.

Dan linksboven, bestand, account maken. Maak snel even account aan en log je in op dat programma.

Als dit is gebeurt ga je naar Route66 store.

Daar kan je dan van alle dingen aanklikken. ik heb kaarten genomen en de Belgische map gedownload ( nederland enzo gaan ook trouwens.

Dan heb ik ook nog de nederlandstalige stem gedownload.

linksonder krijg je dan bij kassa al hetgeen je wilt en de totale prijs ( bij bij 0.0€ omdat ik enkel de gratis dingen test )

druk op kassa en volgende en alles wordt vlotjes op je SD gezet.

Klaar en testen maar. het allereerste signaal zoeken duurde een dikke 5 minuten hier...

Heb gelezen dat je alle kaarten kan downloaden, als de 30 dagen omzijn, kan je niet meer navigeren. maar wel nog gebruik maken van de kaarten ( waarschijnlijk zoals google maps > ook voor route 66 kan je satelliet weergave downloaden

"Dowload route 66 sync from www.66.com . After installing the app. Connect your mobile in mass storage mode.
The software will show you all types of available downloads for your country\region.
The maps are free. you have to pay for navigation"

edit : de HTC sense klok widget werkt ook goed trouwens. werkt samen met accuweather, voorspelling van 6 dagen ook voorhanden.

screen ( niet mijn eigen screen, maar het werkt. je krijg enkel een melding van dat dit niet door samsung is goedgekeurd ofzo ben je zeker > ja, nee... )
http://img836.imageshack.us/i/senseclock.jpg/

Dan, heeft het nut 3G uit te schakelen? ( als dit mogelijk is ) voor batterijduur. ik heb voorlopig toch geen data abonnement...

mvg kristof

[ Voor 31% gewijzigd door c4coupe op 09-08-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:50:
@ yaytang: instellingen -->connectiviteit ->netwerk ->netwerkmodus -> gsm 900/1800 of gsm850/1900. Ik weet niet welke je nodig hebt, wellicht kun je hier terecht bij je provider. Op de website van de provider kun je denk ik wel vinden waar het netwerk op draait.

Hoe het komt dat de buffer niet volloopt heeft misschien met de bandbreedte van je netwerk te maken. Hij kan niet snel genoeg vollopen, ik weet het ook niet, heb eigenlijk nergens last van :D
Thanks 4 the input ,Maar bij nader inzien toch maar niet ,Wat is een wave zonder 3g standby nou is toch gratis zolang in NL..Ik hou het op automatisch, Wat zijn jou verbinding /profilen (wap-mms-stream-internet) Ik merk als ik de meeste profilen op WAP houd krijg ik minder storingen op 3g tube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
In die afbeelding is te zien dat er 2 rijen met snelkoppelingen op het 'home screen' staan. Zit dat verwerkt in een nieuwe update? Is iemand dat ook gelukt? hoe?

Heeft iemand de oude Kies nog, omdat ik nu geen nieuwe updates doorkrijg heb ik het idee dat dat komt omdat ik Kies geupdate heb. Dus als iemand de oude versie van Kies heeft zou hij/zij hem kunnen uploaden en link kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bovenste rij knoppen is de One Line Launcher Widget. Te vinden op onderstaande link onder nr. 13:

One Line Launcher

Je bent alleen niet vrij om te kiezen wat je er wilt hebben staan. Op de site handy-faq.de is trouwens veel over de Wave te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:14:
De bovenste rij knoppen is de One Line Launcher Widget. Te vinden op onderstaande link onder nr. 13:

One Line Launcher

Je bent alleen niet vrij om te kiezen wat je er wilt hebben staan. Op de site handy-faq.de is trouwens veel over de Wave te vinden!
Hij is wel aan te passen, hiervoor moeten alleen wat dingetjes gedaan worden. Hier is te vinden (in het duits) hoe dat moet.

Edit: De snelkoppelingen die er nu in staan zijn ook al handig vind ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Toppertje op 10-08-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:23
[TLT]Lynx schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:21:

Alvast bedankt!
Excuus, ik had duidelijker moeten zijn.

Zijn er (gratis) navigatie programma's voor deze telefoon?
Ovi bvb. of zoals voor win6.5 of 7 Tomtom (uiteraard niet gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
  • Laatst online: 17-09 13:42
Amps schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:09:
[...]

Je hebt meerdere pagina's widgets. Als je aan de zijkanten een blauw gloed ziet, betekent dat dat er meerdere "pagina's" zijn. Ofwel, je kunt naar links of naar rechts swipen.

[...]

WLM staat er standaard op. Dat is dus een client. Ik neem aan dat je al een MSN account hebt. Daarmee kan je (op alle clients) inloggen.
Hier wordt gemeld dat Windows live messenger er standaard in staat. Die heb ik echter nergens kunnen vinden. Waar vindt ik die? via im (palringo) kan ik wel mijn ID in vullen maar is dat hetzelfde als MSN? als ik daar mijn email : ............@hotmail.com invoer geeft hij : kan niet aanmelden bij server. Server antwoord: 'Login incorrect.'. ook als ik @hotmail.com er af haal. Hoe los ik dit op?

Is er al bekend waar ik de hyves app of widget kan downloaden? sommingen hadden die er standaard op staan maar ik niet. (via algebeld.nl besteld en duitse handleiding erbij gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:37
c4coupe schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:06:

....
edit : de HTC sense klok widget werkt ook goed trouwens. werkt samen met accuweather, voorspelling van 6 dagen ook voorhanden.

screen ( niet mijn eigen screen, maar het werkt. je krijg enkel een melding van dat dit niet door samsung is goedgekeurd ofzo ben je zeker > ja, nee... )
http://img836.imageshack.us/i/senseclock.jpg/
.....
Waar heb je die Sense klok widget vandaan (van die screen), ik gebruik nu deze: http://www.samsungwavefor...dlattach;attach=185;image (Geen eigen screen)

Maar die van jou ziet er wel wat mooier uit, ik heb hier wel een vergelijkbare gevonden maar die is (gedeeltelijk) duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
c4coupe schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:00:
@ Chris.nl.
Hoe is de werking nu juist met Stune. de mappen van gsm naar pc kopieren. op pc aanpassen en dan terug kopieren naar gsm of?
Ja, precies. In sTune kan je 1 bestand of 1 hele map selecteren dan copy doen om het naar de pc te verplaatsen. Terugzetten werkt via drag&drop.

'k Bewerk bestanden gewoon met kladblok. Met een beetje speurwerk of de zoekfunctie kom je vanzelf de woorden/variabelen tegen die je wil aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Prolution schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

Waar heb je die Sense klok widget vandaan (van die screen), ik gebruik nu deze: http://www.samsungwavefor...dlattach;attach=185;image (Geen eigen screen)

Maar die van jou ziet er wel wat mooier uit, ik heb hier wel een vergelijkbare gevonden maar die is (gedeeltelijk) duits.
via http://mysamsungwave.com

zou mooi zijn kunnen dat we hier eens alles samen kunnen zetten van widgets etc.

@ Chris.

weet jij reden van dit.

ik ga naar deze map op gsm

C:\Users\1\Desktop\ROOT SAMSUNG WAVE\SystemFS\Media\Images

ik verwijder alle afbeeldingen. en toch blijven deze staan.

idem met de ringtones...

btw: kan iemand met account op deze site.

http://www.handy-faq.de/f..._download.html#post960526

zoja, zou je die post-it note even willen downloaden voor mij?

heb geen zin om me te registeren voor dat. gisteren pas grote kuis gehouden met forums enzo...

alvast bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door c4coupe op 10-08-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tja, als je (standaard-firmware) bestanden niet kan aanpassen/wissen dan zullen die wel read-only zijn. Zelf geïnstalleerde widget's of app's kan je wel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Chris.nl schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:33:
Tja, als je (standaard-firmware) bestanden niet kan aanpassen/wissen dan zullen die wel read-only zijn. Zelf geïnstalleerde widget's of app's kan je wel aanpassen.
als ik de afbeeldingen op pc nakijk zijn ze niet als alleen lezen aangevinkt
.

nuja hier vindt men nog wel iets op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco1054
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09-2024
Even iets anders; vind het vrij irritant dat je hem steeds "op slot gaat" (vergrendeld wordt) als je hem even niet gebruikt.

Is er een optie om dit uit te schakelen?

:/

[ Voor 6% gewijzigd door Eelco1054 op 10-08-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Eelco1054 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:42:
Even iets anders; vind het vrij irritant dat je hem steeds "op slot gaat" als je hem even niet gebruikt.
Is er een optie om dit uit te schakelen?

:/
instellingen > algemeen > aanraken > touchscreen automatisch vergrendelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco1054
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09-2024
c4coupe schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:03:
[...]

instellingen > algemeen > aanraken > touchscreen automatisch vergrendelen?
Super! Dank je wel!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
pwlekkerkerk schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:43:
[...]

Hier wordt gemeld dat Windows live messenger er standaard in staat. Die heb ik echter nergens kunnen vinden. Waar vindt ik die? via im (palringo) kan ik wel mijn ID in vullen maar is dat hetzelfde als MSN? als ik daar mijn email : ............@hotmail.com invoer geeft hij : kan niet aanmelden bij server. Server antwoord: 'Login incorrect.'. ook als ik @hotmail.com er af haal. Hoe los ik dit op?

Is er al bekend waar ik de hyves app of widget kan downloaden? sommingen hadden die er standaard op staan maar ik niet. (via algebeld.nl besteld en duitse handleiding erbij gehad)
je moet eerst een account maken op palringo. dan op je wave aanmelden met palringo account. instellen welke IM je wil gebruiken ( instellen ) en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Verder heb ik sinds gister dat mijn samsung snel leeg is, houd het met standbij en e mail push niet 1 dag vol, terwijl er niks veranderd is.
Heb ik ook wel eens. Doorgaans na gebruik van experimentele java apps, bv een ssh sessie naar een server. Vermoedelijk blijft er dan allerlei op de achtergrond draaien ook al heb je de progjes netjes afgesloten.
Een soft reset lost dit 'batterijprobleem' op (10 sec op de rechtsonder toets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
die dolphin browser. scheelt daar iets mee ofzo?

ik ga naar deredactie.be videozone. ik klik video aan en filmpje word enorm lelijk weergegeven.

doe ik hetzelfde met opera mini ( java ) opent opera dit met filmpje met de videoplayer van de wave en is dit veel aangenamer om naar te kijken. Via opera heb je enkel filmpje, via dolphin die hele site en daar naast dan in het klein het filmpje.

Is dit ergens in te stellen ofzo?

die standaard bookmarks, krijg ik ook met niks weg. die staan onder

C:\Users\1\Desktop\ROOT SAMSUNG WAVE\CSC\Customer\DBT customer.xmt

DUITS hier, daar ik een duitse telefoon heb.

deze regels heb ik verwijdert, aangepast. niks helpt. Ze bijven gewoon staan in de browser :(

<Bookmark>
<NetworkName>default</NetworkName>
<Editable>no</Editable>
<BookmarkName>Yahoo!</BookmarkName>
<URL>http://m.yahoo.com/</URL>
</Bookmark>
<Bookmark>
<Editable>no</Editable>
<BookmarkName>Video</BookmarkName>
<URL>http://m.samsungapps.com/videos/de</URL>
</Bookmark>
<Bookmark>
<Editable>no</Editable>
<BookmarkName>Musik</BookmarkName>
<URL>http://m.samsungapps.com/music/de</URL>
</Bookmark>
<Bookmark>
<Editable>no</Editable>
<BookmarkName>Theme</BookmarkName>
<URL>http://m.samsungapps.com/theme/de</URL>
</Bookmark>
<Bookmark>
<Editable>no</Editable>
<BookmarkName>Klingeltöne</BookmarkName>
<URL>http://m.samsungapps.com/sounds/de</URL>
</Bookmark>
<Bookmark>
<Editable>no</Editable>
<BookmarkName>Handyspiele</BookmarkName>
<URL>http://m.samsungapps.com/games/de</URL>
</Bookmark>

[ Voor 64% gewijzigd door c4coupe op 10-08-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c4coupe schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:49:
die standaard bookmarks, krijg ik ook met niks weg.
Errr... op een bookmark staan en dan "Wissen" aantikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
ik ga naar deredactie.be videozone. ik klik video aan en filmpje word enorm lelijk weergegeven.
Eh ... deredactie kennen ze hier (NL) niet echt denk ik :P
Net even op eigen wave geprobeerd, geen enkel probleem in Dolphin via m.video.deredactie.be ... Ik heb niks fancy installed, mijn wave is nog quasi exact hetzelfde als op 1 juni, sedert levering toen zelfs nog geen firmware upgrade uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Prolution schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

'k Vond de SimplyWeather widget van die pagina mooi, moest um alleen even van Duits naar Nederlands sTunen.

Afbeeldingslocatie: http://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/20100811031303.jpg

Zelf heb ik niets met die grote klokken, de tijd staat ook al rechtsboven.
Pagina: 1 ... 8 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.