Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik de laatste firmware download met kies...is het probleem met de pop3 servers da opgelosst?
zou leuk zijn als ik mijn @home adres van ziggo gewoon kon gebruiken op mijn wave ipv hotmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 08:31:
wifi werkt trouwens als een speer! bij mij in de straat hebben ze onbeveligde wifi terwijl de mijne wel beveiligd is. Dus kan lekker internetten via Wifi van de buren

Ook lekker als je ergens in de binnenstad op het terras zit....ff wifi netwerken zoeken, je vind er altijd wel 1 die onbeveiligd is
Pas wel op welke data ja verzend. Ik zou niet via een onbeveiligde verbinding van onbekenden bijvoorbeeld online aankopen doen. En WiFi zuigt je batterij in no-time leeg.
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:08:
als ik de laatste firmware download met kies...is het probleem met de pop3 servers da opgelosst?
zou leuk zijn als ik mijn @home adres van ziggo gewoon kon gebruiken op mijn wave ipv hotmail
Nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat kan ik eraan doen als IM via messenger ongeldige aanmelding geeft?? Account verwijderen en opnieuw instellen werkt niet

is dit iets wat ik bij samsung moet melden???? Ik kan namelijk wel via yahoo op IM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je muziek via bluetooth kan luisteren met de samsung wave. via A2DP?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de tweede keer de samsung wave binnen gekregen. De eerste keer deed de telefoon helemaal niks. Gelukkig binnen een week een andere gekregen. Nu heb ik nog wat problemen.

Ik kan mijn widgets niet terug plaatsen. Ik sleep ze naar beneden, maar er gebeurd niks. Ik kan ze wel op mijn scherm plaatsen, maar dus niet weer terug.

Het programma kies werkt ook niet. Als ik foto's naar mijn gsm wil sturen staat er steeds: sluit het apparaat aan, terwijl mijn usb kabel goed in de pc zit (aan de achterkant). Hoe kan ik dit oplossen?

Bovenaan in mijn scherm staat een soort kopje koffie. (naast de tijd). Wat betekend dit?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
MichaelPB schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:50:
Sinds de laatste update krijg ik ook weer steeds vaker de geheugen-errors terug. 'Sluit toepassingen' etc. Meestal sluit de Wave dan zelf keihard de widgets af. Het lijkt wel of het toestel uiteindelijk 'volloopt' en steeds minder recourses tot zijn beschikking heeft. Waar blijft de echte eerste major update nou toch die mail-problemen oplost, update-problemen oplost, geheugen-issues oplost, etc?
Ik heb dat sinds dit weekend ook gemerkt, het enige dat helpt is je toestel uit en aanzetten of de ophangknop 10 sec inhouden, dan voert het toestel zelf een soft-reset uit.
Ik heb in de tussentijd er maar voor gekozen om alle data op mijn geheugen kaart te zetten waardoor het toestel meer resources over heeft.
Dit probleem kwam met name naar voren in Samsungapps.
Ziet er gaaf uit, wellicht het proberen waard, deze komt volgens mij niet voor in Samsungapps of wel?
MichaelPB schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:57:
[...]

Pas wel op welke data ja verzend. Ik zou niet via een onbeveiligde verbinding van onbekenden bijvoorbeeld online aankopen doen. En WiFi zuigt je batterij in no-time leeg.
Nee je telefoon gaat sneller leeg als je via 3G internet dan via wifi. Als je niet internet via wifi dan verbruikt je toestel maar een klein beetje. Het verschil is bij mij nauwelijks te merken (mits je een constante wifi verbinding hebt en niet net op het randje van net wel/net geen wifi zit).
(edit: ik ga er vanuit dat de meeste, net als ik, het toestel pas na 2 dagen het toestel pas weer op de lader gooien, wifi uit zal denk ik maar 4 uur standby tijd schelen bij normaal smartphone gebruik.)
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:33:

Ik kan mijn widgets niet terug plaatsen. Ik sleep ze naar beneden, maar er gebeurd niks. Ik kan ze wel op mijn scherm plaatsen, maar dus niet weer terug.
Heb je hetzelfde effect als je linksboven op widgets klikt en dan de widgets wegsleept? Herstart desnoods het toestel, door de ophangknop 10 sec in te houden herstart je toestel vanzelf.
Het programma kies werkt ook niet. Als ik foto's naar mijn gsm wil sturen staat er steeds: sluit het apparaat aan, terwijl mijn usb kabel goed in de pc zit (aan de achterkant). Hoe kan ik dit oplossen?
Heb je de instellingen goed staan? Dus dat je in je toestel aangeeft wat er moet gebeuren als de usbkabel is aangesloten?
Bovenaan in mijn scherm staat een soort kopje koffie. (naast de tijd). Wat betekend dit?
Dit heeft waarschijnlijk te maken met je java applicatie, bijvoorbeeld mini opera of i-nigma

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 26-07-2010 14:28 . Reden: typo ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 10:10
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:41:
weet iemand hoe je muziek via bluetooth kan luisteren met de samsung wave. via A2DP?????
Audio-ontvanger op detecteerbaar zetten en in wave naar Instellingen->Connectiviteit->Bluetooth->Zoeken en dan dat apparaat aantikken.

Heb je wel linksboven op Widgets gedrukt zodat je dus die balk met niet gebruikte widgets krijgt? daar moet je m weer opslepen. In normale weergave kan je ze ook slepen, maar niet weghalen nee.

Irritant programma, je kan kijken of het helpt als je linksboven klikt en dan drivers opnieuw installeert. Anders, welke windows versie gebruik je en welke versie van kies enzo?

Dat betekent dat Java actief is. Houdt de menu knop een tijdje ingedrukt zodat de lijst met actieve programma's tevoorschijn komt en sluit Parachute Panic af ofzo. :P Je kan ook in de applicatie zelf op ophangen drukken om het gelijk af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Goed nieuws, Brodit heeft een houder van de Samsung Wave uitgebracht zodat je deze veilig en stabiel in de auto kunt plaatsen. Ik heb Coolblue (pdashop) een mail gestuurd met de vraag of zij deze kunnen leveren.
Het gaat hier om een passieve houder die je toestel dus niet oplaad, het kan goed zijn dat deze binnenkort alsnog zal verschijnen en de database van Brodit.

In dezelfde categorie kun je nu ook via de Spaanse of Portugese appstore ndrive gratis downloaden als alternatief navigatiesysteem (voorlopig is de betaalde versie van sygic er nog niet en google maps ga ik vanavond nog even testen). Mocht de Nederlandse uitvoering van ndrive uitkomen, dan heb ik hem alvast.

[ Voor 29% gewijzigd door Kiswum op 26-07-2010 19:42 . Reden: navi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een samsung wave en ik wil graag muziek luisteren via bluetooth, met een sony ericsson mbr-100 bluetooth adaptor. ik kan hem wel vinden en dan voegt ie hem ook toe maar dan blijft ie de muziek via de telefoon afspelen. weet iemand hoe ik dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:58:
Ik heb een samsung wave en ik wil graag muziek luisteren via bluetooth, met een sony ericsson mbr-100 bluetooth adaptor. ik kan hem wel vinden en dan voegt ie hem ook toe maar dan blijft ie de muziek via de telefoon afspelen. weet iemand hoe ik dat moet doen.
Antoine, in dit geval is het denk ik verstandiger om je melding van vandaag aan te passen ipv 2x dezelfde vraag te stellen. Ik heb hier geen antwoord op doordat ik het nog niet heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:02
Volgens mij werd er in een youtube review verteld dat je de telefoon alleen correct kon aansluiten als hij op zijn homescreen staat. Ik weet natuurlijk niet of dat het geval is geweest, probeer het eens uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benji87 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:18:
[...]

Audio-ontvanger op detecteerbaar zetten en in wave naar Instellingen->Connectiviteit->Bluetooth->Zoeken en dan dat apparaat aantikken.

[...]

Heb je wel linksboven op Widgets gedrukt zodat je dus die balk met niet gebruikte widgets krijgt? daar moet je m weer opslepen. In normale weergave kan je ze ook slepen, maar niet weghalen nee.

Irritant programma, je kan kijken of het helpt als je linksboven klikt en dan drivers opnieuw installeert. Anders, welke windows versie gebruik je en welke versie van kies enzo?

Dat betekent dat Java actief is. Houdt de menu knop een tijdje ingedrukt zodat de lijst met actieve programma's tevoorschijn komt en sluit Parachute Panic af ofzo. :P Je kan ook in de applicatie zelf op ophangen drukken om het gelijk af te sluiten.
De widgets en het kopje koffie is inmiddels verholpen.
Ik heb windows xp en de laatste versie van kies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komen nou de killer apps op de markt?! Ik wacht al een tijdje op of een android port of een paar killer apps. Maar wat nu in de samsung store zit is echt troep. WTF heb je nou bijv. aan een bmi calculator. En er zijn een tig andere nonsens apps in de store te vinden.

Ik sta nu echt namelijk op het punt om een nieuwe telefoon te kopen. En ik mag het design, prijs en specificaties van de wave wel alleen niet de apps. Anders stap ik over naar een android toestel maar ik vind het echt zo hardstikke zonde om de wave links te laten liggen. Maar goed een goede telefoon zonder apps is ook nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:25
Tsja wat voor aps heb je nodig dan? Ik heb nog niet echt het gevoel dat ik wat mis op mijn wave maar misschien komt dat doordat dit mijn eerste smartphone is en ik het al superleuk vind dat ik uberhaupt 3G internet heb :p

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik het over een betere browser, games, gratis voice navigatie, ebook reader en tig andere handige gratis apps, zodat ik mij nooit verveel en gewoon apps kan testen en eraf gooien wanneer ik wil.

Dat is er gewoon niet. Daarnaast wil ik de optie hebben om te kunnen jailbreaken zodat ik eigen programmatjes (die van de community dan natuurlijk) etc kan installeren. Zodat ik gewoon meer lol heb en het toestel blijf tweaken, modden en testen tot perfectie. Dan haal je echt het meeste uit je toestel.

In plaats daarvan moet ik maar dom zitten te frunniken met bmi calculators of fotos van het hoogste gebouw in dubai. Wat zijn dat nou echt voor apps? Daar ga je toch niet speciaal een programma voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
mensen, nu heb ik zonet de samsung Wave binnen gekregen, heel leuk mee prutsen

maaaar,

nu heb ik Samsung kies geinstalleerd, sluit ik mijn Wave aan op de usb poort, windows 7 64b detecteert de telefoon prima, alleen KIES NIET, blijft zeggen "apparaat aansluiten, even wachten" met zo'n bewegend balkje eronder, op de telefoon staat gewoon "verbonden" "druk op de eindetoets om terug te gaan naar het startscherm"

doe ik nou iets fout?

edit: na de 4e keer proberen doet tie het ineens wel :)

jeuj, firmware updaten dan maar

edit2:

Volgende probleem: tijdens het updaten van de firmware geeft het programma een foutmelding "rabi.dll kan niet worden gevonden op de computer" waarna het programma stopt met updaten.

en nu heb ik dus een icoontje van een telefoon met een pijl erbij en meer doet mijn telefoon niet meer.

help ! ! ! :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Dalyxia op 27-07-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji87
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:58:
Komt er wel een blauw vinkje bij het logo'tje staan in de bluetooth apparaten lijst? En herkent ie goed bij de Service Lijst dat het een Bluetooth stereo headset is? Zo niet probeer daar eens de Opnieuw laden knop?
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:18:
[...]
De widgets en het kopje koffie is inmiddels verholpen.
Ik heb windows xp en de laatste versie van kies
Ok mooi.
Herkent Windows zelf wel je mobiel trouwens? En geeft je mobiel ook aan dat hij in USB modus staat? Wat Cyclonist zei is namelijk ook nog zo. Als je je mobiel aansluit en je hebt nog wat open staan, dan meld ie dat ie pas in USB modus wilt als je alle andere programma's hebt afgesloten, dus als je mobiel zelf nog niet in usb modus ging, probeer dan het volgende:
- Menu->Instellingen->Connectiviteit->USB->Samsung Kies (of vragen bij verbinden en dan bij het aansluiten kies kiezen)
- Klik op het ophangen knopje om naar het beginscherm te gaan.
- Houdt de menu knop ingedrukt totdat het multitaskmenu tevoorschijn komt.
- Sluit alle applicaties af behalve Startscherm(niet mogelijk) en Widgets(niet noodzakelijk)
- Sluit nu de kabel aan, als het goed is krijg je nou een melding van de usb modus en dat je moet ophangen om weer terug te komen bij het hoofdscherm. (als je dit doet moet je weer de usb opnieuw aansluiten om weer te connecten)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:37:
Wanneer komen nou de killer apps op de markt?! Ik wacht al een tijdje op of een android port of een paar killer apps. Maar wat nu in de samsung store zit is echt troep. WTF heb je nou bijv. aan een bmi calculator. En er zijn een tig andere nonsens apps in de store te vinden.

Ik sta nu echt namelijk op het punt om een nieuwe telefoon te kopen. En ik mag het design, prijs en specificaties van de wave wel alleen niet de apps. Anders stap ik over naar een android toestel maar ik vind het echt zo hardstikke zonde om de wave links te laten liggen. Maar goed een goede telefoon zonder apps is ook nutteloos.
16 november. Probleem is dat Samsung Wave de eerste Bada telefoon is en nog niet zo lang uit. Daardoor zijn de applicaties tot nu toe, nog snel in elkaar geflanste dingen. Kwalitatief hoogstaandere applicaties zullen ze niet snel gratis in de appstore gooien als ze er ook mee kunnen proberen paar tonnetjes mee te winnen.
Verder zijn NFSShift en Everlands Trial wel vermakelijke gratis applicaties tot dusver.
Ook de Analoge Klok Widget van AccuWeather is wel stijlvol.
Verder kan je voor games nog beetje kijken tussen de touchscreen java games voor 480x800, maar daar wordt je niet altijd even vrolijk van.
Dalyxia schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:56:
Volgende probleem: tijdens het updaten van de firmware geeft het programma een foutmelding "rabi.dll kan niet worden gevonden op de computer" waarna het programma stopt met updaten.

en nu heb ik dus een icoontje van een telefoon met een pijl erbij en meer doet mijn telefoon niet meer.

help ! ! ! :'(
Herkenbaar. :P
Ga naar "C:\Program Files\Common Files\Samsung\DeviceService" en kopieer daar die _rapi.dll en _ceutil.dll, hernoem ze naar rapi.dll en ceutil.dll (zonder underscore dus) en gooi ze in System32, of de map van kies zelf.
Als het goed is start je telefoon weer op als je de batterij er uit haalt en weer in stopt. Je kan ook proberen of ophangen ingedrukt houden werkt voor een forced restart.
Owja, en las ook ergens dat je Kies moest opstarten als administrator, dus rechtsklikken uitvoeren als admin ipv gewoon starten ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Laatst online: 27-06-2024
Hoi,
Hebben jullie geen problemen met de toetsblokkering?
Ik heb al verscheidene malen ongewild gebeld met diverse contacten,waaronder 112...
Volgens mij als ik het toestel in mijn broekzak heb en ik krijg een email of sms gebeurt dit nogal eens,doordat dan het scherm oplicht kan door beweging (lopen) het scherm ontgrendeld worden door de "veeg over het scherm om te ontgrendelen"beweging.
Dat was een beroerde zin 8)7 maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel...
Ik ga ook een passende hardcase zoeken om dit voortaan niet meer te hebben maar ik vraag me af of meer Wave gebruikers hier last van hebben.
Grtz ,jcm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:45:
Dan heb ik het over een betere browser, games, gratis voice navigatie, ebook reader en tig andere handige gratis apps, zodat ik mij nooit verveel en gewoon apps kan testen en eraf gooien wanneer ik wil.

Dat is er gewoon niet. Daarnaast wil ik de optie hebben om te kunnen jailbreaken zodat ik eigen programmatjes (die van de community dan natuurlijk) etc kan installeren. Zodat ik gewoon meer lol heb en het toestel blijf tweaken, modden en testen tot perfectie. Dan haal je echt het meeste uit je toestel.

In plaats daarvan moet ik maar dom zitten te frunniken met bmi calculators of fotos van het hoogste gebouw in dubai. Wat zijn dat nou echt voor apps? Daar ga je toch niet speciaal een programma voor maken.
Je verwacht iets van Bada wat geen enkele telefoon OS in de eerste paar maanden had. Heb een half jaar geduld en dan komen je dromen vast wel waar.
Verder kun je buiten de market om veel dingen installeren zoals ov9292 en opera mini.
Als je in de market kijkt dan kun je via de spaanse site een spaanstalige versie van ndrive krijgen. Verder zijn NFS, Caligo en mini sports wel hoogstaande apps.

Jailbraken is toch niet nodig als je alle java programmas gewoon kunt installeren!? Ik heb zelfs google maps erop staan, touchscreen op de kaart werkt niet, maar het is een begin.
Verdiep je iets beter in de telefoon en dan krijg je er wellicht meer respect voor wat er allemaal mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:25
jcm800 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 03:26:
Hoi,
Hebben jullie geen problemen met de toetsblokkering?
Ik heb al verscheidene malen ongewild gebeld met diverse contacten,waaronder 112...
Volgens mij als ik het toestel in mijn broekzak heb en ik krijg een email of sms gebeurt dit nogal eens,doordat dan het scherm oplicht kan door beweging (lopen) het scherm ontgrendeld worden door de "veeg over het scherm om te ontgrendelen"beweging.
Dat was een beroerde zin 8)7 maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel...
Ik ga ook een passende hardcase zoeken om dit voortaan niet meer te hebben maar ik vraag me af of meer Wave gebruikers hier last van hebben.
Grtz ,jcm
Nouja als je de unlock knop een paar seconden ingedrukt houdt ben je ook geunlocked, dit is een zeer vreemde keus van Samsung want dan is dat hele gedoe met die veeg ineens nutteloos geworden ... als dat knopje klem komt te zitten is je telefoon namelijk unlocked :(

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Benji87 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:16:
[...]

Herkenbaar. :P
Ga naar "C:\Program Files\Common Files\Samsung\DeviceService" en kopieer daar die _rapi.dll en _ceutil.dll, hernoem ze naar rapi.dll en ceutil.dll (zonder underscore dus) en gooi ze in System32, of de map van kies zelf.
Als het goed is start je telefoon weer op als je de batterij er uit haalt en weer in stopt. Je kan ook proberen of ophangen ingedrukt houden werkt voor een forced restart.
Owja, en las ook ergens dat je Kies moest opstarten als administrator, dus rechtsklikken uitvoeren als admin ipv gewoon starten ofzo..
het hernamen en kopieren van de bestanden heeft gewerkt, firmware is nu geupdate, hoef nu alleen te wachten totdat de telefoon zichzelf opnieuw opstart, wat nu al 5 minuten duurt, hoelang duurt zoiets?

verder lukte de batterij eruit en erin om de telefoon weer tot leven te wekken

edit: net bij het uitstappen van de auto hoorde ik ineens de telefoon van de toetsenvergrendeling af gaan, zou toch niet moeten kunnen

[ Voor 6% gewijzigd door Dalyxia op 28-07-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleempje op me samsung wave.
De tijden van ontvangen smsjes en ontvangen e-mails lopen een uur achter :/
Hierdoor krijg ik me mails ook een uur later op me telefoon.
Ik begrijp er niks van de tijd op de telefoon zelf staat gewoon goed.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Whooping, ik heb hetzelfde, ik heb de tijd even handmatig op regio gmt+1 gezet. Ik laat straks meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:02:
Whooping, ik heb hetzelfde, ik heb de tijd even handmatig op regio gmt+1 gezet. Ik laat straks meer weten.
Ja ik heb dat ook al geprobeerd maar het hielp voor even maar nu niet meer. :? Of het leek te helpen :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai,

Ik heb net mijn wave.
Nu wil ik m aansluiten op de computer.
Kies geinstalleerd.
Geopend, kabel aangesloten, telefoon erop.
Maar ik krijg geen verbinding.
Wave geeft Kies als mogelijkheid, die aangevinkt ---> niks.
Als ik nu nog een keer aansluit maar nu USB-probleem aanvink, gaat kies wel zoeken naar een telefoon.
Maar hij vind m niet. Al 15 min aangestaan.
Wat ik ook probeer ik krijg m niet aan de computer ook niet met Kies.

Wie kan me helpen? Moet ik nog ergens anders wat instellen?

Gr's

(Al gelukt, had nog programma's open staan. Ben nu al blijer dan afgelopen jaar met mijn Omnia) _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 11:43 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HumanGear
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-06 09:28
MichaelPB schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:24:
[...]
Zie antwoord AMPS. Laatste optie is een harde reset. Dan is je telefoon weer helemaal in deafult factory settings (en dus leeg!). Dat gaat sowieso. -> *2767*3855#
-
Nogmaals; alles wordt dan gewist.
Ik heb dit probleem ook en heb inmiddels m'n email account en alle internet meuk gewist, maar krijg nog steeds de melding dat er geen 24mb vrij is. Lijkt mij toch dat er een andere manier moet zijn om dit probleem te verhelpen anders dan een harde reset?!?! De wave heeft 384mb aan intern geheugen, waarvan ik 18mb in gebruik heb! |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit ook een secundaire camera. kan je die ook gebruiken om foto's te maken of echt alleen voor videobellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
HumanGear schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:44:
[...]

Ik heb dit probleem ook en heb inmiddels m'n email account en alle internet meuk gewist, maar krijg nog steeds de melding dat er geen 24mb vrij is. Lijkt mij toch dat er een andere manier moet zijn om dit probleem te verhelpen anders dan een harde reset?!?! De wave heeft 384mb aan intern geheugen, waarvan ik 18mb in gebruik heb! |:( :?
Het gaat niet om de totale ruimte, maar om de ruimte voor systeem-bestanden. Dat meldt ie ook. Welke dat zijn weet alleen niemand. Harde reset lijkt enige optie. Bij mij werkte dat prima. Gewoon al je data kopiëren en na de reset + update terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
vraagje hier,

sinds ik de nieuwste firmware op mijn telefoon heb gezet, krijg ik ineens alle email en smsjes onderaan de lijst met ontvangen emails/smsjes, waardoor ik als ik een nieuwe email/sms krijg, ik dat puzzelstukje verschuif als ik in toetsenvergrendeling zit, om vervolgens het oudste bericht te zien, om het nieuwe bericht aan te kunnen klikken, moet ik eerst helemaal naar beneden scrollen

alle "sorteren op" opties heb ik al geprobeerd, maar de nieuwe emails/smsjes blijven onderaan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik lees dat sommige mensen prob's hebben met het instellen van mail-accounts.
Via SamsungMobile.nl kan je mail-instellingen opgeven en als configuratie naar je mobiel laten versturen.
Wellicht helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Chris.nl schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:00:
Ik lees dat sommige mensen prob's hebben met het instellen van mail-accounts.
Via SamsungMobile.nl kan je mail-instellingen opgeven en als configuratie naar je mobiel laten versturen.
Wellicht helpt dit.
Nee dat helpt niet. Sterker nog; als ik dat doe wordt er een toegangspunt aangemaakt in mijn telefoon met de eigenschappen van een mail-account ipv dat er een mail-account wordt toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hebben er hier al meerdere mensen de firmware S8500XXJF7 gebruikt?
Op dit moment ben ik deze aan het testen, met name de snelheid, geheugenverbruik en mogelijkheden tot multitasking ben ik aan het testen.
Extra info:
Als IM wordt gebruik gemaakt van Palringo en widgets als Hyves en buienradar ontbreken.
Er zijn wel veel meer geavanceerde instellingen te vinden voor Exchange en in Hotmail kun je ook veel aanpassingen verrichten zoals de manier waarop het toestel om moet gaan met mailtjes. Deze kun je op de server laten of in je toestel laden. Dit is volgens mij in veel Windows Mobile toestellen al sinds jaar en dag standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
Aan diegene die de Samsung Wave sinds de release al in handen hebben:

- Hoe zien jullie de progressie qua aantal apps in de Store?
- Stijgt deze wat, of blijft dit aantal jammergenoeg stabiel?
- Hoe is de kwaliteit van de doorsnee app?

Ik zit nu met een Sony Ericsson T700 maar het begint nu echt te jeuken om eens een smartphone met touch te kopen. En aangezien ik altijd lang met m'n apparatuur doe, zoek ik dus naar modellen die goede specs voor hun tijd hebben en tegelijkertijd wat goedkoper zijn dan gelijkaardige producten van de concurrentie.

Alleen sta ik nog niet 100% achter het nieuwe Bada platform: Of het dus al dan niet zal aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:09:

Ik zit nu met een Sony Ericsson T700 maar het begint nu echt te jeuken om eens een smartphone met touch te kopen. En aangezien ik altijd lang met m'n apparatuur doe, zoek ik dus naar modellen die goede specs voor hun tijd hebben en tegelijkertijd wat goedkoper zijn dan gelijkaardige producten van de concurrentie.

Alleen sta ik nog niet 100% achter het nieuwe Bada platform: Of het dus al dan niet zal aanslaan.
Het aantal progs stijgt wel, maar niet zo snel als ik gehoopt had. De kwaliteit van deze apps die uitkomen zijn jammer genoeg van wat lagere kwaliteit. Er zijn wel leuke (gratis) games uit, maar er zijn nog niet echt apps uit van de 'grote' bedrijven (ik spreek nu alleen over de gratis apps).

Als je een echte smartphone wilt, dan zou ik eens naar Android kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Asgaro schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:09:

Ik kocht het toestel begin juni toen er nog 100 applicaties in stonden. Bijna 2 maanden later stond het op 460 applicaties. De verzameling stijgt de ene dag meer dan de andere.
Er zijn onderlingen verschillen in het aanbod van applicaties in de diverse landen, maar het gemiddelde blijft op 460 apps.
De verhouding betaalde en gratis applicaties is 1 op 5 (www.samsungapps.nl)

Ik denk dat er daarvan zo'n 5-10 grote applicaties zijn waarvan Ndrive (Italie/Spanje/Portugal), Need for speed, Caligo er een aantal van zijn.
Verder zijn er ook vele kleine applicaties die nuttig zijn zoals: buienradar, radio538 app en weatherbug.

De kwaliteit van de doorsnee app vind ik onder de maat (ik kan het helaas niet beter, dus ik ga ze niet allemaal door de mangel halen ;)).

Als je een smartphone puur voor de apps wilt hebben en geen half jaar wilt wachten op 1000den apps dan moet je zeker niet voor Bada gaan. Ik verwacht dat we over 2 maanden zo'n 600 apps hebben rond 1 januari tegen de 1000 zitten (zoals de CEO eigenlijk ook al had belooft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is een link naar een thema voor de S8500 in het oranje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i.v.m. (terechte) reacties post verwijderd
;w

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Nou is 30 euro niet helemaal gratis te noemen. Via de actiesite van samsungmobile is het te bestellen.

Edit: de kaart van enkel de benelux kost 30 euro, wil je meer kaarten kost het nog extra

[ Voor 11% gewijzigd door reyals op 31-07-2010 09:19 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 16:46
Klopt. Het gaat hier niet over gratis navigeren, maar over een levenslange navigatielicentie, die je dus inderdaad eerst moet kopen. West-Europa kost 40 Euro.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Elke licentie is levenslang, het is alleen de vraag of de kaarten na 1 jaar woeden geupdate. Ik betaal voor het dubbele liever de versie van Sygic of wacht op een echte gratis versie.
Ben momenteel overigens nog wel aan het kijken hoe de onofficiële versie van google maps werkt als navigator. Plaats bepaling werkt inmiddels wel net als touchscreen support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Bedankt Amps en Kiswum!

Kleine opmerking: ik woon in België en als ik naar de Belgische versie vd site ga, staat er dat de sectie voor betaalde apps nog niet beschikbaar is. Maar dat zal wel komen, België loopt gewoon áltijd achter, dat ben ik al gewoon. :p

Idd, het is niet dat ik echt aas op downloadable apps. Vooral de functies op zich van de smartphone, spreken mij al aan.

Ik denk dat ik het zo ga doen: ik ga eens neuzen in de Android store en kijken of ik daar apps vind die ik écht zou missen op mn Samsung Wave. Indien ik geen grote zaken vind, koop ik hem dus. :)

EDIT:
Een vraag die zonet in mij opkomt: Ik heb in reviews gelezen dat er Flash support is, maar dat deze niet zo degelijk werkt. Bij Youtube mag je dus bv. nauwelijks inzoomen.
Maar is het mogelijk om Flash games te spelen? Van bv. www.teagames.com ?

EDIT2:
In mijn ogen zie ik deze smartphone als een regelrechte concurrent voor de iPhone 4. Ben ik hier alleen in?

EDIT3:
Kijkend naar de Android apps, zie ik toch niet echt zaken die ik zou missen.
Alleen een zaklamp app en een Tower Defense game lijken mij wel nog handig.

[ Voor 31% gewijzigd door Asgaro op 31-07-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Asgaro gefelicteerd met je verjaardag!

Ik zie de Wave wel als Iphone concurrent op het gebied van hardware, qua software heeft ios het veel beter voor elkaar, maar met name het opensource karakter van Bada is velen malen beter.
Flash is deels gesupport, het is daarbij aftasten wat wel en niet werkt.
Een spel als bumper karts werkt bijvoorbeeld niet vanaf de site teagames.com.
Flash applicaties werken daarentegen weer wel vaak.

Met you tube heeft de een wel problemen, maar bij de ander weer niet. Ik kan met Tmobile zowel de mobiele als de volledige site goed openen. Zelfs 720p filmpjes werken bij mij.
Voor een zaklamp app kun je ook in de bada store terecht, zoek het desnoods in de Nederlandse appstore (hij is iig gratis)

Denk er dus nog wel rustig over na wat je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Bedankt!

Heb daarnet wat rondgeneusd op samsungapps.com en ik ben blij genoeg met wat ik zie.
(idd, een zaklamp app zag ik ook ;) )

Alleen al een prijs van 800euro voor de iPhone 4 maakt mij deuzelig, dus ik denk dat mijn keuze wel gemaakt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als eerste, gefeliciteerd met je verjaardag Asgaro!

Ik vind Android zelf een veel betere OS eigenlijk. Veel beter ontwikkeld (wel logisch aangezien Android al wat langer op de markt is). De homescreen van Android OS vind ik veel beter en praktischer dan Samsung's TouchWiz. Het aantal apps op Android is veel en veel groter. Bij mij zijn deze apps dus wel belangrijk. Simpele en nuttige klok widgets & een batterij level indicator ontbreken o.a. aan Samsung Apps.

Flash op YouTube filmpjes in de browser werkt bij mij nu wel goed. Alleen andere flash content naast YouTube werkt niet of bagger.

Verder word ik echt helemaal gek van de slechte distributie/gebruik van het geheugen. Ik kan nu géén apps meer installeren vanwege een tekort aan geheugen, terwijl ik nog 300 mb op de interne vrij heb. Voor mij is dit echt zwaar, zwaar irritant. Ook kan je maar maximaal 10 velden aan apps hebben, wat voor mij doende veel te weinig is. Met een stijgend aanbod van apps mag je toch verwachten dat je meer apps erop kan zetten...

Ik zit eraan te denken om een vierde generatie iPod touch aan te schaffen (wanneer hij uit is) naast mijn S8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Laatst online: 08-06 11:56
Ik heb een samsung wave gekocht, ik heb hem eerst in de winkel geprobeerd en daar kon ik ook de Nu.nl widget gebruiken, toen ik mijn exemplaar kreeg kon ik de Nu.nl app nergens vinden?
Weet iemand waar ik die vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga naar je homescreen en homescreen en klik op "WIdgets" in de linkerbovenhoek. Daar zal je de Nu.nl widget tussen zien. (Als je meerdere pagina's met widgets hebt kan je naar de volgende pagina gaan met een veeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
nielsjuuh23 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:19:
Ik heb een samsung wave gekocht, ik heb hem eerst in de winkel geprobeerd en daar kon ik ook de Nu.nl widget gebruiken, toen ik mijn exemplaar kreeg kon ik de Nu.nl app nergens vinden?
Weet iemand waar ik die vandaan kan halen?
Al zou je hem hebben; je hebt er geen bal aan. Het is gewoon een link naar nu.nl. Sterker nog; naar een pagina met de introductie van wat je mobiel allemaal met nu.nl kan doen.

Je browser gebruiken en je favorieten goed indelen om als shortcuts te fungeren werkt veel beter. Twitters mobiele site is nu ook veel beter geworden, dus de Twitter app op de Wave gebruik ik niet meer. De mail-app in de Wave gebruikte ik ook al niet omdat gmail een geweldig makkelijke online-versie heeft (en veel sneller dan Wave's eigen mail-app, zeker wanneer je handmatig de mail wil binnenhalen. Dat duurt eeuwen).

Ik doe momenteel alles webbased en gebruik nagenoeg niets meer van de Wave zelf. Blijkt een goede browser eigenlijk alles te zijn dat je nodig hebt. De 'youtube-app' is immers ook alleen maar een link naar m.youtube.com. Dat doe ik dan zelf wel.

Blijven die memory-errors over. Na de vorige firmware had ik nergens meer last van en iemand suggereerde dat het ook wel eens door de harde reset kon komen. Dat klopt dus. Want de telefoon lijkt 'vol te lopen' na verloop van tijd. Alleen een soft-reset kan de memory-errors tijdelijk wegkrijgen. Ben het met AMPS eens dat dit zwaar, zwaar ZWAAR irritant is. Iedere keer worden mijn widgets weer afgesloten, draait er helemaal niets meer en heb ik nog steeds memory-errors.

De widgets gebruik ik dus ook al niet meer.

Kortom; geweldig apparaat voor telefonie, muziek, foto en video en lang leve alle webbased-applicaties die vaak vele malen beter zijn dan de 'native apps' op de Wave. Ik denk alleen niet dat Samsung het zo bedoeld had met Bada/ Wave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanstwoo
  • Laatst online: 02-09-2010
Aangezien ik - mede naar aanleiding van 2 eerdere posts - geen echte antwoorden of oplossingen zie en nieuwe gebruikers vragen zie stellen, zet ik voor twijfelaars toch nog maar een keertje mijn belangrijkste bezwaren, in aflopende volgorde, op een rijtje. Let wel, mijn situatie hoeft niet voor een ieder te gelden.
  • De grootste ergernis is wel KIES. Trage installatie, trage opstart, trage werking. Wie deze applicatie verzonnen en gebouwd heeft, mag naar Siberië worden verbannen! Dit is niet van deze tijd. En dat voor enkele doodeenvoudige opties ... Dat kan écht totaal anders én sneller.
  • Toestel reset regelmatig spontaan bij handmatig mail syncen of anderszins connecten
  • Outlook Agenda en Contactpersonen kunnen alleen via een Exchange Server worden gesynct, niet direct. Een lokale Outlook Sync is via een grote omweg (lees: KIES) mogelijk. Van de Contactpersonen kunnen slechts beperkt velden worden gesynct. KIES zegt in zijn laatste versie dat Outlook agenda sync spoedig wordt toegevoegd.
  • Sync instellingen mailaccounts zijn afwezig of te beperkt. Überhaupt mis je vaak geavanceerde instellingen op diverse plekken.
  • In de Oproepenlijst blijven alle mails staan, ook als je ze in Email hebt gewist. Moet dus apart gebeuren.
  • Berichten worden niet gewist van de server (ik mis een instelling daartoe)
  • Social Hub? Meerdere accounts op eenzelfde SM site en LinkedIn worden niet ondersteund
  • Dolphin webbrowser is een veel te simpele browser anno nu en Flash werkt niet
  • Met WIFI krijg ik vaak een DNS fout. Via 3G heb ik daar geen last van.
  • Ik mis een Verkenner waarmee ik via WIFI ook in de de rest van mijn netwerk kom
  • Camera is erg traag met opslaan, net als Preview en bladeren door media (vooral indien gesorteerd!)
  • Draaien van toestel geeft niet altijd dezelfde en instant reactie op het scherm
  • Voor mij zeer oninteressant aanbod aan applicaties
Het is en blijft een prachtig toestel, maar ... Ik hoor/lees het graag als Samsung of iemand van jullie mij van deze ergernissen kan verlossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren vraagje:

Hoe krijg ik nou dat irritante eentje weg in de rechterbovenhoek bij de Samsung apps widget? Hij kwam een paar dagen geleden met een melding dat dr een update beschikbaar was voor een bepaalde applicatie, deze heb ik gedownload en geinstalleerd maar dit eentje in de rechterboven hoek bij de samsung app widget blijft nog steeds staan??

Nog iets:

Ik was dus net te laat voor die mooie gratis 16 Gb microSD kaart aktie en heb dus het originele 2 Gb kaartje vervangen voor mijn 8 Gb microSD kaartje uit mn oude Nokia 5800XM. Alles werkt goed maar wat me wel is opgevallen als ik de videofunctie gebruik gewoon 5Mp kwaliteit dit is 720p neem ik aan en dus bezig ben met een filmpje opnemen de teller links boven in de hoek in eerste instantie gewoon doorloopt even blijft hangen (pauzeerd) naar een enkele seconden weer doorloopt dan weer pauzeerd/hangt etc etc. Het is net of die tijdens opnamens maken regelmatig blijft hangen. Beeld loopt volgens mij wel gewoon door en als ik het opgenomen filmpje afspeel op het toestel zie je dr niks van, toch zit me dit niet lekker en vraag me af of hier meer mensen last van hebben en weten waar dit aan kan liggen. Dacht zelf eerst dat mn 8 Gb microSDkaart uit mn Nokia 5800XM de snelheid en kwaliteit niet aan kan met weg schrijven ofzo??

Merk al dat hier een stuk intensievere gebruikers van dit toestel veel problemen hebben maar ik kan alleen maar zeggen van wat ik dr tot nu toe mee gedaan heb ik best tevreden ben over dit toestel en lang niet zo'n problemen als velen hier.

- Bellen/smsen waarvoor een telefoon eigenlijk voornamelijk bedoeld is werken perfekt.
- Fotos/Videos maken indrukwekkend kwa kwaliteit en gemak (vrienden van mij kijken met open mond naar de hoge kwalteit opnamens op 't scherm).
- NFS Shift in deze kwalteit tegenwoordig op een Mobieltje..ja we zitten echt in 2010 inmiddels
- SuperAmoled scherm _/-\o_
- Bouwkwaliteit en formaat dikke + tot nu toe nog
- Kies werkt best aardig en updaten van de firmware gaat tot nu toe bij mij probleemloos (al merk ik niet veel van de updates tot nu toe)
- Afspelen van muziek in combinatie met een paar goeie oordoppen (sennheisser cx400) is gewoonweg subliem met de juiste instellingen en dacht zelf dat dit niet beter kon ten opzichte van mn nokia 5800XM..wel dus.

Graag een antwoord op de eerste 2 vragen/probleempjes en alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoi Hanstwoo, de vorige keer had je hetzelfde geplaatst, heb je nog iets aan mijn antwoorden gehad? De helft van jou fouten heb ik totaal niet namelijk.

Ik ben momenteel de nieuwste onofficiele versie aan het testen, hierbij kun je veel meer mailinstellingen gebruiken. Mochten mensen specifieke vragen hebben, dan kan ik eventueel screenshots plaatsen. Het nadeel van deze firmware is dat je echt alle hotmail ccontent krijgt en niet alleen de laatste 2 weken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Kiswum schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:33:
Hoi Hanstwoo, de vorige keer had je hetzelfde geplaatst, heb je nog iets aan mijn antwoorden gehad? De helft van jou fouten heb ik totaal niet namelijk.

Ik ben momenteel de nieuwste onofficiele versie aan het testen, hierbij kun je veel meer mailinstellingen gebruiken. Mochten mensen specifieke vragen hebben, dan kan ik eventueel screenshots plaatsen. Het nadeel van deze firmware is dat je echt alle hotmail ccontent krijgt en niet alleen de laatste 2 weken bijvoorbeeld.
Hoe heb je die update gedaan? Niet via KIES neem ik aan. Welke versie? jf7 waarover gesproken wordt?

Ik zou graag een screenshot zien van de Exchange-instellingen. Wat ik hier heb correspondeert zelfs niet met de handleiding en werkt dus ook niet.

Ben benieuwd hoe dat eruit ziet in jouw versie.

[ Voor 16% gewijzigd door MichaelPB op 31-07-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:32:
Hoe krijg ik nou dat irritante eentje weg in de rechterbovenhoek bij de Samsung apps widget?
Waarschijnlijk is er nog een app die je kunt updaten volgens Samsung Apps. Ga naar je downloads en klik zodanig op "meer" tot je de app ziet waar "Bijwerken" ernaast staat.
als ik de videofunctie gebruik gewoon 5Mp kwaliteit dit is 720p neem ik aan
Het aantal megapixels voor foto is niet gerelateerd met de resolutie voor video-opnamen.
de teller links boven in de hoek in eerste instantie gewoon doorloopt even blijft hangen (pauzeerd) naar een enkele seconden weer doorloopt dan weer pauzeerd/hangt etc etc. Het is net of die tijdens opnamens maken regelmatig blijft hangen. Beeld loopt volgens mij wel gewoon door en als ik het opgenomen filmpje afspeel op het toestel zie je dr niks van, toch zit me dit niet lekker en vraag me af of hier meer mensen last van hebben en weten waar dit aan kan liggen. Dacht zelf eerst dat mn 8 Gb microSDkaart uit mn Nokia 5800XM de snelheid en kwaliteit niet aan kan met weg schrijven ofzo??
Het lijkt me niet dat die loper per byte gaat updaten. Die loper geeft slechts een indicatie van hoe groot het bestand is. Hoe soepel de loper loopt zegt dus niks over hoe goed de opnamens worden.
MichaelPB schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:58:
[...]
Hoe heb je die update gedaan? Niet via KIES neem ik aan.
Ik neem aan dat Kiswum zijn toestel geflasht heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:07:
[...]

Waarschijnlijk is er nog een app die je kunt updaten volgens Samsung Apps. Ga naar je downloads en klik zodanig op "meer" tot je de app ziet waar "Bijwerken" ernaast staat.
Ténzij het een app is die je inmiddels er niet meer op hebt staan. Ook weer zo'n fout. Je krijgt dan wel een update-melding omdat je de app ooit hebt gedownload. Maar welke het dan is waar hij om zeurt weet je niet omdat je niet kunt bijwerken, alleen downloaden (net als een nog nieuw te downloaden/installeren app). Ik heb hetzelfde gehad en heb na de vorige hard-reset de update-melding meteen uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
man toch als ik dit hier lees is er niets anders als bashen, meeste hier zouden moeten realiseren dat bada een besturingssysteem is van nog geen half jaar oud dus je kan geen wonderen verwachten android en iphone os/ ios was ook niet dirrect perfect hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi

Yochi daar heb je groot gelijk in wat je zegt....Geef Bada toch even de tijd om door te ontwikkelen....
Ikzelf ben best tevreden met mijn Wave....en veel anderen ook denk ik.
En als jullie toch alles zelf willen tweaken en dergelijke waarom heb je hem dan gekocht???
Voor de meeste mensen is dit een super toestel voor gebruik dus tweakers kraak iets niet af omdat jullie het nog niet naar je hand kunnen zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
yochi schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 04:31:
man toch als ik dit hier lees is er niets anders als bashen, meeste hier zouden moeten realiseren dat bada een besturingssysteem is van nog geen half jaar oud dus je kan geen wonderen verwachten android en iphone os/ ios was ook niet dirrect perfect hoor
Bashen? Bada is geen persoon die iets raars doet, Bada is een product dat door Samsung op de Wave in de markt is gezet als 'Smarter Phone'. En dat blijkt het niet te zijn.

Als je goed leest in deze lange draad dan zie je dat iedereen blij is met de Wave (ik ook), maar dat er een heleboel gewoon niet klopt. Behalve de snelheid, het fantastische scherm en de geweldige multimedia-mogelijkheden is de Wave gewoon geen echte smartphone, met heel wat bugs.

Daarnaast hult Samsung zich in stilzwijgen over ontwikkelingen, fouten, bugs, errors, updates, etc. Ze communiceren NUL naar hun klanten toe. Altijd hét probleem geweest van Samsung en dat is het dus nog steeds.

Als jij een auto koopt met elektrische ramen en airco en je krijgt uiteindelijk een wagen afgeleverd met slingerraampjes en een slechte ventilator zeg je toch ook niet; 'Perfect! Bedankt man!' Nee, je hebt ergens voor betaald en niet alle beloofde functionaliteit is aanwezig. Vandaar dat mensen, lees: betalende KLANTEN, zich hier afvragen of anderen dat ook ervaren en wat eventuele oplossingen zijn. Dat is alles.

En ik hoop dat wanneer er veel rumoer naar Samsung komt over ontevredenheid, dat ze eindelijk van hun luie kont afkomen en iets aan de problemen gaan doen. Dat zou zo moeten. Al zouden ze alleen maar laten weten dat een aantal problemen bekend is, dat er hard aan wordt gewerkt en dat rond die-en-die datum een update wordt verwacht. "Wij lossen het voor u op beste klant!" Zoiets.

Maar niets van dat alles. Complete radiostilte en alleen maar verkopen verkopen verkopen van zoveel mogelijk nieuwe toestellen. Dat is jammer en ik sta volledig in mijn recht om daar iets over te zeggen. Of niet soms!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Michaelpb, dat heb je goed verwoord.
1 ding, de prijs die je hebt betaiald is niet van een smarterphone, maar voor een midrange smartphone ;)
De slogan van Samsung klopt inderdaad ook niet helemaal.

Edit: Het klopt inderdaad dat ik een firmware heb die niet door Kies is uitgerold. Het updaten ging zelfs beter dan via Kies en zonder geheugen errors!

De foto's worden zo ge-upload.

Firmware, XEU op het einde heeft volgens mij met de regio te maken. Dit is in je toestel nog handmatig aan te passen
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img840/2083/20100801124753.jpg

Hotmail werkt niet helemaal zonder problemen, synchroniseren gaat niet meer zo goed als met de vorige firmware.

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img225/1659/20100801124046.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img101/3628/20100801124340bewerkt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img52/1628/20100801124346.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img830/3305/20100801124356.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img823/2519/20100801124403.jpg

De Exchange instellingen lijken nog wel hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img85/4855/20100801124430.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img214/3605/20100801124321bewerkt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img37/9657/20100801124214bewerkt.jpg

Van de update melding afkomen:
Kies voor instellingen.
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img21/5843/20100801124631.jpg

Zorg ervoor dat je bewust kiest hoe je updates binnen wilt halen.
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img299/9616/20100801124654.jpg

Ga terug en kies voor downloads in het menu en kies dan voor alles bijwerken.
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img716/7728/20100801124619.jpg

[ Voor 97% gewijzigd door Kiswum op 01-08-2010 14:50 . Reden: formaat pics verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
hanstwoo schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:36:
  • De grootste ergernis is wel KIES. Trage installatie, trage opstart, trage werking. Wie deze applicatie verzonnen en gebouwd heeft, mag naar Siberië worden verbannen! Dit is niet van deze tijd. En dat voor enkele doodeenvoudige opties ... Dat kan écht totaal anders én sneller.
  • Toestel reset regelmatig spontaan bij handmatig mail syncen of anderszins connecten
  • Outlook Agenda en Contactpersonen kunnen alleen via een Exchange Server worden gesynct, niet direct. Een lokale Outlook Sync is via een grote omweg (lees: KIES) mogelijk. Van de Contactpersonen kunnen slechts beperkt velden worden gesynct. KIES zegt in zijn laatste versie dat Outlook agenda sync spoedig wordt toegevoegd.
  • Sync instellingen mailaccounts zijn afwezig of te beperkt. Überhaupt mis je vaak geavanceerde instellingen op diverse plekken.
  • In de Oproepenlijst blijven alle mails staan, ook als je ze in Email hebt gewist. Moet dus apart gebeuren.
  • Berichten worden niet gewist van de server (ik mis een instelling daartoe)
  • Social Hub? Meerdere accounts op eenzelfde SM site en LinkedIn worden niet ondersteund
  • Dolphin webbrowser is een veel te simpele browser anno nu en Flash werkt niet
  • Met WIFI krijg ik vaak een DNS fout. Via 3G heb ik daar geen last van.
  • Ik mis een Verkenner waarmee ik via WIFI ook in de de rest van mijn netwerk kom
  • Camera is erg traag met opslaan, net als Preview en bladeren door media (vooral indien gesorteerd!)
  • Draaien van toestel geeft niet altijd dezelfde en instant reactie op het scherm
  • Voor mij zeer oninteressant aanbod aan applicaties
• toetsenvergrendeling werkt niet naar behoren, gaat van de toetsenvergrendeling af als je bijvoorbeeld uit de auto stapt
• mp3player kan in toetsenvergrendeling gewoon worden gebruikt, waardoor het hele nut van toetsenvergrendeling weg is
• volgens sites werd flash ondersteunt, wat dus 1 van mijn redenen was om voor de wave te gaan en niet voor een iphone

daarnaast een klein vraagje, hoe kom je op de normale website van fok.nl/ nu.nl / tweakers.net / youtube, wat ik ook invul hij linkt automatisch naar m.youtube.com mobile.fok.nl enz en vooral bij youtube krijg ik vaak de melding "niet beschikbaar voor mobiel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Dalyxia schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:31:
[...]

• toetsenvergrendeling werkt niet naar behoren, gaat van de toetsenvergrendeling af als je bijvoorbeeld uit de auto stapt
• mp3player kan in toetsenvergrendeling gewoon worden gebruikt, waardoor het hele nut van toetsenvergrendeling weg is
• volgens sites werd flash ondersteunt, wat dus 1 van mijn redenen was om voor de wave te gaan en niet voor een iphone

daarnaast een klein vraagje, hoe kom je op de normale website van fok.nl/ nu.nl / tweakers.net / youtube, wat ik ook invul hij linkt automatisch naar m.youtube.com mobile.fok.nl enz en vooral bij youtube krijg ik vaak de melding "niet beschikbaar voor mobiel"
Ik heb geen last van de toetsvergrendeling. Werkt prima. Maar ik stop 'm dan ook niet in mijn broekzak. Doe ik al heel lang niet meer sinds ik ooit letterlijk een mobiel heb gekraakt met m'n reet. >:)
MP3-player gebruiken met toetsvergrendeling vind ik juist reuze handig. Even een nummer skippen gaat zo veel makkelijker.
Van flash is jammer, maar al die embedded video's vreten je batterij in notime leeg. Tot nu toe mis ik flash niet heel erg.
Voor wat betreft je opmerking over iPhone versus de Wave; vind ik geen vergelijk. Voor de prijs van 1 iPhone koop je 3 Samsung Waves.

Nu.nl en Tweakers.net kan ik gewoon bezoeken. Zowel de mobiele versies als de volledige versies. Ik smurf via T-Mobile. Misschien dat providers er verschillend mee omgaan omdat mobiele sites minder data verbruiken en ze je automatisch daar naartoe sturen? Probeer eens met www. ervoor?

[ Voor 10% gewijzigd door MichaelPB op 01-08-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Kiswum schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:38:
Michaelpb, dat heb je goed verwoord.
1 ding, de prijs die je hebt betaiald is niet van een smarterphone, maar voor een midrange smartphone ;)
De slogan van Samsung klopt inderdaad ook niet helemaal.

Edit: Het klopt inderdaad dat ik een firmware heb die niet door Kies is uitgerold. Het updaten ging zelfs beter dan via Kies en zonder geheugen errors!

De foto's worden zo ge-upload.
Top! Exchange heeft zo te zien veel meer instellingen. Bij mij heet het email for Exchange en niet Exchange Activesync. Ook het icoontje is heel anders. Ik kan alleen een mail-adres, gebruikersnaam en URL invullen. Meer niet. En ... dat werkt vervolgens niet. Op 2 servers niet.

Er is trouwens een nog nieuwere update. De JG5.

Ik had gisteren alles gedownload. De flash-tool + de firmware, maar volgens de instructie moest je ook het CSC bestand toevoegen en die zat er niet bij. Hoe heb jij dat gedaan dan?

EDIT:

Firmware update gedaan!

Alles werkt perfect. Inclusief Exchange! Eindelijk..... Waarom Samsung dit niet zelf doet snap ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door MichaelPB op 01-08-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
MichaelPB schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:47:
[...]

Ik heb geen last van de toetsvergrendeling. Werkt prima. Maar ik stop 'm dan ook niet in mijn broekzak. Doe ik al heel lang niet meer sinds ik ooit letterlijk een mobiel heb gekraakt met m'n reet. >:)
MP3-player gebruiken met toetsvergrendeling vind ik juist reuze handig. Even een nummer skippen gaat zo veel makkelijker.
Van flash is jammer, maar al die embedded video's vreten je batterij in notime leeg. Tot nu toe mis ik flash niet heel erg.
Voor wat betreft je opmerking over iPhone versus de Wave; vind ik geen vergelijk. Voor de prijs van 1 iPhone koop je 3 Samsung Waves.

Nu.nl en Tweakers.net kan ik gewoon bezoeken. Zowel de mobiele versies als de volledige versies. Ik smurf via T-Mobile. Misschien dat providers er verschillend mee omgaan omdat mobiele sites minder data verbruiken en ze je automatisch daar naartoe sturen? Probeer eens met www. ervoor?
toch vind ik iphone vs wave niet zo'n heel slechte vergelijking hoor :) dat de iphone gewoon rete duur is, tja :)

als ik in de standaard browser YouTube: Broadcast Yourself. intyp, gaat tie vervolgens naar m.youtube.com dus daar doet Hi dan denk ik iets in :(

ohja en wat ik nog vergeten was:

emails en sms berichten staan constant niet op volgorde, nieuwe berichten komen onderaan in de lijst te staan waardoor je eerst naar beneden moet scrollen, heel irritant.

[ Voor 7% gewijzigd door Dalyxia op 01-08-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji87
Als het goed is staat er onderin de mobiele youtube site Mobiel | Desktop, dan kan je op Desktop klikken voor de volledige site.
Hyves heeft bijvoorbeeld ook onderin helemaal een link "Naar de volledige website"
Als een dergelijke link niet op de site aanwezig is, weet ik t ook niet. Wordt vaak aan de hand van de verstuurde User Agent besloten welke versie je te zien krijgt, maar denk niet dat je die zomaar kan aanpassen.. *-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Benji87 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:45:
Als het goed is staat er onderin de mobiele youtube site Mobiel | Desktop, dan kan je op Desktop klikken voor de volledige site.
Hyves heeft bijvoorbeeld ook onderin helemaal een link "Naar de volledige website"
Als een dergelijke link niet op de site aanwezig is, weet ik t ook niet. Wordt vaak aan de hand van de verstuurde User Agent besloten welke versie je te zien krijgt, maar denk niet dat je die zomaar kan aanpassen.. *-)
ok, desktop versie van youtube gevonden, maar vervolgens doet geen enkel filmpje het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MichaelPB schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:55:
[...]

Top! Exchange heeft zo te zien veel meer instellingen. Bij mij heet het email for Exchange en niet Exchange Activesync. Ook het icoontje is heel anders. Ik kan alleen een mail-adres, gebruikersnaam en URL invullen. Meer niet. En ... dat werkt vervolgens niet. Op 2 servers niet.

Er is trouwens een nog nieuwere update. De JG5.

Ik had gisteren alles gedownload. De flash-tool + de firmware, maar volgens de instructie moest je ook het CSC bestand toevoegen en die zat er niet bij. Hoe heb jij dat gedaan dan?

EDIT:

Firmware update gedaan!

Alles werkt perfect. Inclusief Exchange! Eindelijk..... Waarom Samsung dit niet zelf doet snap ik niet.
Hetzelfde probleem had ik ook, ik heb uiteindelijk de csc uit een vorige versie gehaald. Heb je dit perse nodig om het werkend te krijgen? Ik zal na mijn bezoek aan de kermis de nieuwere firmware proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:31:
[...]
Meestal staat onderaan de pagina een link naar de volledige webpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend volgend probleem gehad met mijn batterij :

Vrijdagavond rond zes uur nog 3 blokjes : 3 uur later het irritant opdringerige "batterij leeg" - geluidje.
's Nachts volledig opgeladen, zaterdagmiddag van de lader gehaald, gsm de rest van de dag stand-by en rond 11 uur 's avonds had ik nog 43% van de accu. Zondagmorgen was hij volledig leeg.
Batterij eruit gehaald, teruggeplaatst en opnieuw opgeladen (oplaadtijd was ong. twee uur, wat mij volstrekt normaal lijkt.) Nu, ongeveer 10 uur later - altijd stand-by, uitgezonderd het nemen van enkele foto's - rest mij nog 93%.

Het lijkt er dus op dat het verwijderen van de batterij het probleem - voorlopig - heeft opgelost.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Is er een defect aan mijn batterij en kan ik best terug naar de winkel of moet ik mij geen zorgen maken?

Voor alle duidelijkheid : ik had geen bluetooth of wifi actief en ook geen applicaties (behalve widgets) open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die 1 nog steeds staan bij de widget van Samsung apps en de oplossing werkt helaas niet van Kiswum. Ik heb t precies zo gedaan volgens die instructies maar krijg niet de optie links onder in de hoek alles bijwerken helaas. Moet ik wel zeggen dat ik die laatste niet officiele firmware update nog niet heb gedaan??

Dat 5Mp niet gerelateerd is aan de resolutie van die video-opname snap ik ergens wel maar als ik een video-opname ga maken en kan kiezen voor 5Mp of lager ga ik dr van uit dat die 5Mp gelijk staat aan HD 720p opnamens toch? en daarbij komt dat die teller in de linkerbovenhoek bij opnamens tijd betreft en niet de hoeveelheid data die je nog tot je beschikking hebt voor opnamens en die tijd blijft dus ff hangen en dan gaat die weer verder etc etc dat vind ik vreemd lijkt wel of die hakkelt met opnamens maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalyxia schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:34:
[...]

ok, desktop versie van youtube gevonden, maar vervolgens doet geen enkel filmpje het...
Bijde internetinstelling >voorkeuren> en dan de >RECLAMEVERBERGEN [uit] zetten,Dan speelt de desktopversie de meeste Niet afspeelbare vids via mobile ,als nog WEL maar verwacht ook niet dat die dan Alles via de desktopversie kan afspelen,Is een goeie compensatie van wat je niet kan afspelen op de videoplayer op youtube & vice versa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoi LucHofmans, ik denk dat er iets mis is met je batterij, vaak zit er max 6 maanden garantie op je accu. Wellicht kun je dit neerleggen bij de winkel waar je hem hebt gekocht, 12 uur standby is veel te weinig. Waarschijnlijk haal ik 3-4 dagen in standby stand incl. wifi en 3g aan.
Bij mijn een-na laatste firmware had ik overigens wel problemen met de mail waardoor hij alles naar mijn telefoon synchronseerde, maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je nog steeds de officiele firmware gebruikt, waardoor dat het probleem niet kan zijn.

@ Marv045: het is goed mogelijk dat die extra optie om alles te downloaden niet in de officiele firmware zit. Bij het zoeken van je probleem zag ik hem toevallig staan, ik weet dus niet of dit altijd zo was geweest.
5MP heeft puur en alleen met je foto's te maken, dit is zelfs hoger dan 720p (1280x720).
Onder de camera instellingen kun je hem op 720p zetten.
Heb je de opname problemen ook met je originele 2gb kaart? Het was bij mij overigens nooit opgevallen.

@ MichaelPB: ik heb inmiddels dezelfde versie als jij. In mijn geval moest ik versie XXJF7 er opnieuw opzetten en direct daar achteraan de JG5 erop gezet (de CSC-file zat nu wel in de downloadmap). Harde reset gegeven en daarna alle instellingen weer terug gezet.
Voor je T-Mobile MMS en Mail instellingen kon ik een gratis sms naar 1300 versturen met de tekst: all.
Door deze update heb ik nu geen problemen meer met Hotmail en werkt alles weer naar behoren. Ik heb nu mogelijkheid om zowel een Exchange Activesync als een Email for Exchange in te stellen.
Msn en google chat kan ik nu ook weer activeren. Dit ging met de vorige versie nog via Palringo.

Het enige wat men nog wel mist zijn de Hyves en de Nu.nl widget, maar zoals al eerder door MichaelPB al was gezegd, dit is te regelen via je favorietenlijst in Dolphin. Uiteraard kun je ook gebruik maken van m.opera.com waarbij je je favorieten kunt syncen van je pc naar je mobiel en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Kiswum schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:16:

@ MichaelPB: ik heb inmiddels dezelfde versie als jij. In mijn geval moest ik versie XXJF7 er opnieuw opzetten en direct daar achteraan de JG5 erop gezet (de CSC-file zat nu wel in de downloadmap). Harde reset gegeven en daarna alle instellingen weer terug gezet.
Voor je T-Mobile MMS en Mail instellingen kon ik een gratis sms naar 1300 versturen met de tekst: all.
Door deze update heb ik nu geen problemen meer met Hotmail en werkt alles weer naar behoren. Ik heb nu mogelijkheid om zowel een Exchange Activesync als een Email for Exchange in te stellen.
Msn en google chat kan ik nu ook weer activeren. Dit ging met de vorige versie nog via Palringo.
Ik was nog niet naar JG5 over. Zit nog op JF7. In de JG5 bundel zitten weer geen bootfiles. Gebruik je die van JF7 gewoon? Ik wil ook wel naar JG5 want de Palringo-app vind ik niks en ondersteunt alleen Gtalk en AIM. Geen MSN meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MichaelPB schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:37:
[...]

Ik was nog niet naar JG5 over. Zit nog op JF7. In de JG5 bundel zitten weer geen bootfiles. Gebruik je die van JF7 gewoon? Ik wil ook wel naar JG5 want de Palringo-app vind ik niks en ondersteunt alleen Gtalk en AIM. Geen MSN meer.
Het is voorlopig nog verplicht om eerst de complete firmware van JF7 erop te zetten en direct daarna JG5.
Ik had het eerst geprobeerd met 3 dagen ertussen, maar daarbij bleef mijn telefoon in een loop hangen.
Mocht het nodig zijn dan kan ik je eventueel een handleiding sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Kiswum schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:48:
[...]

Het is voorlopig nog verplicht om eerst de complete firmware van JF7 erop te zetten en direct daarna JG5.
Ik had het eerst geprobeerd met 3 dagen ertussen, maar daarbij bleef mijn telefoon in een loop hangen.
Mocht het nodig zijn dan kan ik je eventueel een handleiding sturen.
Volgens mij heb ik een dergelijke handleiding, maar stuur toch maar even. Heb me aangemeld op je hyves.

[ Voor 16% gewijzigd door MichaelPB op 02-08-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi LucHofmans, ik denk dat er iets mis is met je batterij, vaak zit er max 6 maanden garantie op je accu. Wellicht kun je dit neerleggen bij de winkel waar je hem hebt gekocht, 12 uur standby is veel te weinig. Waarschijnlijk haal ik 3-4 dagen in standby stand incl. wifi en 3g aan.
Tot vrijdag had ik ook geen enkel probleem : 5 à 6 dagen met een volledige accu. Het snelle leeglopen van de accu is pas vrijdagavond opgetreden. Sinds ik de accu er heb uitgehaald en weer ingestoken, lijkt alles terug normaal. (Op dit moment heb ik nog 86% capaciteit en zijn we ongeveer 24 uur na volledige oplading)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[sarcasm] Props voor Samsung's customer care! [/sarcasm] Heb afgelopen weekend een klachten mail en een paar vragen verstuurd naar Samsung. Krijg vandaag een mailtje terug dat ik beter mijn klachten naar een ander mail kan sturen? *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:13:
[sarcasm] Props voor Samsung's customer care! [/sarcasm] Heb afgelopen weekend een klachten mail en een paar vragen verstuurd naar Samsung. Krijg vandaag een mailtje terug dat ik beter mijn klachten naar een ander mail kan sturen? *zucht*
Ik heb de hoop al opgegeven. Heb je ze wel eens gebeld? Helemaal hilarisch. Letterlijke antwoord van Samsungs Helpdesk toen ik aangaf dat een aantal functies het niet deden: "Ja, en wat moet ik daarmee?" Geen grapje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Amps schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:13:
Waarschijnlijk moet je het mailtje naar experts sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, het is waarschijnlijk zo'n pipo op de helpdesk die zelf naar de interne helpdesk belt om te vragen wat hij ermee moet. Maarja, voor al uw klachten kunt u nu rechtstreeks een mailtje sturen naar info at samsung punt nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Geen bericht ontvangen :?
Je kunt me eventueel ook bereiken via een site waar ik weleens op kom: http://s8500.hyves.nl/
p.s. DM staat bij je uitgeschakeld, vandaar dat ik het op deze manier doorgeef, incl. reclame voor de site van een van de medeposters ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Kiswum op 02-08-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Je hebt PM + mail/hyves-dinges :)

PS: Wist ik zelf nog niet, maar die iconen onderin je scherm kun je ook gewoon aanpassen/ wisselen met anderen. Heb nu Toetsenbord, Social Hub en Internet onderin staan. Handig!

Menu -> Wijzig en slepen maar. Ook de onderste 3 zijn verplaatsbaar.

[ Voor 241% gewijzigd door MichaelPB op 02-08-2010 17:34 . Reden: Offtopic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je leert zo elke dag iets nieuws, ik wist het zelf ook niet. Tot gisteren wist ik ook niet dat je een favoriet in je menu kon plaatsen. Dit kan via het favorieten icoontje en daarna te kiezen voor toevoegen aan startpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Kiswum schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:47:
Je leert zo elke dag iets nieuws, ik wist het zelf ook niet. Tot gisteren wist ik ook niet dat je een favoriet in je menu kon plaatsen. Dit kan via het favorieten icoontje en daarna te kiezen voor toevoegen aan startpagina.
?

Dat gaat bij mij niet. Nieuwe feature in jouw firmware wellicht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Wave gebruikers,

Ik heb sinds vandaag dus de Wave, alles ziet er prima uit, maar heb meteen een probleem dat alles wat ik in de appstore wil downloaden, de downloads halverwege stoppen en op pauze blijven staan.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Heb het met zowel WIFI als gewoon 3g geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
... de downloads halverwege stoppen en op pauze blijven staan.
Soms helpt het door dan nog eens op het icoontje van de nieuwe app te tikken. Je kan daar overigens zowel mee pauzeren als resumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Wave nu een maand en na de eerste aanloopproblemen met de accu gaat dat nu goed. Echter 1 ding krijg ik nog steeds niet voor elkaar en dat is mijn email accounts (1x exchange en 1x google) te synchroniseren met 3G. Het werkt prima met Wifi maar niet met 3G. Internetten gaat prima met 3G. dus ligt volgens mij niet aan de 3G verbinding. Ben naar de Vodafone zaak teruggeweest en ook zij konden het niet voor elkaar krijgen.
Heeft iemand deze problemen ook gehad en weet welke optie ik moet aan/uit vinken??

Grtz, nobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:47:
MichaelPB schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:33:
[...]

?
Dat gaat bij mij niet. Nieuwe feature in jouw firmware wellicht? :)
Dat zit idd ook niet bij mijn firmware in.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:41:
Beste Wave gebruikers,

Ik heb sinds vandaag dus de Wave, alles ziet er prima uit, maar heb meteen een probleem dat alles wat ik in de appstore wil downloaden, de downloads halverwege stoppen en op pauze blijven staan.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Heb het met zowel WIFI als gewoon 3g geprobeerd.
Dat hij op "Pauze" gaat staan betekent dat je toestel te weinig geheugen heeft om de app te downloaden en te installeren. Dit is gelijk aan de melding dat er onvoldoende geheugen is. Er is nog niet echt een concrete manier om dit te verhelpen.
Ik heb hier o.a. een klachtenmailtje gestuurd naar Samsung. Ben nu nog in afwachting op het antwoord van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
hoe zit dat bij jullie met de ingebouwde navigatie app, ik las namelijk dat dat niet gratis was, maar ik heb hem wel aan de praat gekregen zonder te dokken. (hoop ik)

ik moet direct zeggen dat de nauwkeurigheid van het gps signaal wat minder is als met een echt navigatie apparaat en het duurt erg lang voordat tie uberhaupt een gps signaal heeft

[ Voor 10% gewijzigd door Dalyxia op 03-08-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dalyxia schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:44:
hoe zit dat bij jullie met de ingebouwde navigatie app, ik las namelijk dat dat niet gratis was, maar ik heb hem wel aan de praat gekregen zonder te dokken. (hoop ik)

ik moet direct zeggen dat de nauwkeurigheid van het gps signaal wat minder is als met een echt navigatie apparaat en het duurt erg lang voordat tie uberhaupt een gps signaal heeft
Na 10 pogingen ofzo wist ik pas hoe het werkte, in eerste instantie kreeg ik wel de aanwijzingen en de route hoe deze zou verlopen. Het belangrijkste kreeg ik afgelopen zaterdag pas aan de praat (31 juli), namelijk dat de het pijltje aangeeft waar ik op dat moment ben.
Ik heb tegelijkertijd Sygic op mijn N82 ernaast gelegd en in Den Bosch merkte ik wel een verschil, de ene keer gebruikte ik mijn N82 als ik het niet zeker wist en de andere keer koos ik toch voor de Wave.

Qua design en bruikbaarheid vind ik de licentie van 30 euro te veel voor zo'n niet-doorontwikkelde-navigatie systeem.
Voor 50 euro koop ik liever een licentie van Sygic (deze is nog steeds niet te koop, maar wel in ontwikkeling).

Hoelang is de licentie geldig?
Normaal gesproken 1 maand na activering, in mijn geval zou dat tot 1 augustus zijn, dus 1 dag voor het einde van mijn licentie had ik hem eindelijk aan de praat. Ik heb het nog niet kunnen testen doordat ik nog steeds geen carkit heb voor mijn Wave en dat is echt irritant.
Brodit heeft wel een passieve houder, maar tot nu toe kan Coolblue deze nog niet leveren.
Via de eigensite van coolblue/pdashop kan ik hem niet bestellen, maar via een zoekopdracht in google lukt het wel :? Voor de overige geinsteresseerde is hier de link voor een pre-order

@nobo, gebruik je live.vodafone.nl of office.vodafone.nl als toegangspunt?
Bij T-mobile kun je alle instellingen per sms krijgen, is dit bij Vodafone ook niet zo?

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 04-08-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 13:09

C4D

Ik heb inmiddels ook JG5. Ik kan echter geen MSN messenger instellingen vinden (behalve voor contacts, maar daar heb ik dan vrij weinig aan). Waar kan ik dit vinden? Onder My Accounts staats niets.

Edit: premium social hub gezeur. Mijn wave is Duits en heeft hier, ondanks de flash, blijkbaar geen ondersteuning voor.

[ Voor 13% gewijzigd door C4D op 04-08-2010 22:46 ]

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slowzone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 14:43
Hallo medetweakers...

Zou iemand mij de instructies kunnen mailen of PM-en voor het flushen van mijn Samsung Wave S8500 met de JF7 >> JG5 FW?? (Nederlandse versie)
Ik heb het eerst zelfstandig geprobeerd (vraag niet snel om hulp) maar dat had ik beter niet kunnen doen :-(
Mijn phone boot en boot en boot en boot.... enz...

Alvast enorm bedankt voor eventuele reacties.

Groetjes, Slow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Slowzone ik had precies hetzelfde, ik heb daarna de flash nogmaals gedaan en vervolgens alles rustig overgedaan en toen ging het wel goed. Kun je hier bovenin pm's toelaten of mij opzoeken op hyves voor meer info en handleiding?

@c4d: gebruik je een hotmail account voor msn? via mijn account kun je een windows live account kiezen en daarin moet je instant messenger inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D

C4D

Kiswum schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:50:
@c4d: gebruik je een hotmail account voor msn? via mijn account kun je een windows live account kiezen en daarin moet je instant messenger inschakelen.
ja, dat heb ik. Als ik op mijn hotmail account klik in mijn account dan krijg ik vervolgens de pop3 en smtp server settings te zien, maar helaas geen optie om instant messenger in te schakelen. Is dat bij jou wel daar te vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door C4D op 04-08-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slowzone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 14:43
Kiswum schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:50:
Kun je hier bovenin pm's toelaten of mij opzoeken op hyves voor meer info en handleiding?
@Kiswum, ik heb mijn phone weer werkend gekregen door JF1 Full FW te flushen.
PM is enabled dus ik zie je instructies m.b.t. de JF7 >> JG5 FW flush graag tegemoet ;-)

Greetz, Slow

[ Voor 36% gewijzigd door slowzone op 04-08-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom krijg ik geen melding op me ouwe U.k. Kies ?wat ik hier van een mede tweaker de link kreeg en het perfect doet,
Ik heb me Kies niet meer geupdate van af toen met de geslaagde fw update naar JF4,Maar ik zie ook Geen update fw pop up notificatie van JG5 als ik me wave connect with KIEs.Wat nu Kies Toch maar updaten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D

C4D

jg5 is nog niet verkrijgbaar via KIES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 15:15
Als ik mijn telefoon aan de pc hang komen er in kies helemaal geen updates. Vind ik apart, want ik heb nog maar 1 update gehad en toen ik in de beginpost keek stonden er al 3.

Mijn huidige softwareversie:
Bada 1.0
1005201728LISXXJF1

Edit: Kan ik trouwens de achtergrond van het menu ook veranderen? Misschien middels een ander thema? waar zijn die te downloaden?

[ Voor 21% gewijzigd door Toppertje op 05-08-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Toppertje19 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:00:
Als ik mijn telefoon aan de pc hang komen er in kies helemaal geen updates. Vind ik apart, want ik heb nog maar 1 update gehad en toen ik in de beginpost keek stonden er al 3.

Mijn huidige softwareversie:
Bada 1.0
1005201728LISXXJF1

Edit: Kan ik trouwens de achtergrond van het menu ook veranderen? Misschien middels een ander thema? waar zijn die te downloaden?
Samsung heeft mij gemaild dat ze binnen 4 weken een nieuwe update verwachten.

Themes/ achtergronden; nog niet beschikbaar. Die komen wel. Waarschijnlijk wordt er een themes-creator geleverd bij de SDK van Bada. Dan komen de themes vanzelf. Nog even geduld.

Vwb de updates: die van mij zat op JF4 via Kies. Nu handmatig overgegaan op XXJF7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 15:15
Voor bij tips & tricks in de strartpost:

Deze link kwam ik tegen op bada.com: Samsung Wave, bada Phone, Hidden functions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Toppertje19 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:32:
Voor bij tips & tricks in de strartpost:

Deze link kwam ik tegen op bada.com: Samsung Wave, bada Phone, Hidden functions.
Leuke video. Maar er is vast nog meer te ontdekken dan dat...
Gisteren kwam ik tot de volgende ontdekking:

Wanneer je (bij berichten) over een sms-conversatie in de gesprekslijst veegt gebeurd er iets :*)

Veeg je van links naar rechts dan kan je snel een oproep doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.1chris.nl/oproep.jpg

Veeg je van rechts naar links dan kan je snel een nieuwe sms sturen:

Afbeeldingslocatie: http://www.1chris.nl/bericht.jpg

Voordeel hierbij is dat je een groter tekstvlak krijgt om de sms te schrijven, dan wanneer je vanuit de conversatie extra tekst wil toevoegen (Dan kan je tijdens het typen ook oudere berichten lezen).

disclaimer: 'k gebruik firmware XXJG5

- edit -

Stik blijk ik gewoon een spuit11 te zijn.
Tip stond al in de startpost, en blijkt ook gewoon bij contactlijst te werken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 05-08-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 19:54
Bij deze heb ik mezelf ook even geregistreerd. ( topic al lange tijd aan het volgen )

Nu ik had mijn wave 3 dagen toen ik hem terug kon binnendoen. ( allemaal vlekjes op scherm ). Nu dit is sinds vandaag opgelost dus. Ben hem net terug mogen gaan afhalen.

Nu wou ik Firmware update doen ( of checken dat er nieuwe was > via KIES )

Kies zegt dat deze firmware beschikbaar is maar kan niet op upgrade drukken.

S8500OXAJF3

versie op de wave ( heeft al firmware update gehad, 2 - 3 weken geleden ) en dat is denk ik

S8500XXJF4_DBT

of heeft hij nu nieuwste firmware doordat die in herstelling is geweest?

dus is die op gsm staat nieuwer dan die ik via kies kan downloaden?

Dan 2de vraagje ( momenteel :-) )

Mijn wave komt van duitsland. Dus ik dacht, ik zet er nieuwe firmware op en alles komt in het engels/nederlands te staan na update.

Nu dit blijft Duits.

Dus gsm hardreset = Duits. opzich geen ramp want taal is direct veranderd. Zijn maar 2 dingen die in het duits blijven staan > meer foto's en meer video's

Is dit normaal. Dacht dat firmware upgrade echt u heel toestel opnieuw aanpaste, enzo in de juiste taal ging zetten ook.

alvast bedankt.

mvg Kristof

[ Voor 11% gewijzigd door c4coupe op 05-08-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kristof,

Ik vind je vragen erg vaag geformuleerd. Het kan aan mij liggen, maar snap je uitleg helemaal niet en kan ook niet zo je vragen beantwoorden.

M.b.t. je tweede vraag. Hoe heb je een nieuwe firmware erop gezet? Via KIES of geflasht? En welke firmware heb je erop gezet?
Pagina: 1 ... 7 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.