Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:58:
Ik heb een samsung wave en ik wil graag muziek luisteren via bluetooth, met een sony ericsson mbr-100 bluetooth adaptor. ik kan hem wel vinden en dan voegt ie hem ook toe maar dan blijft ie de muziek via de telefoon afspelen. weet iemand hoe ik dat moet doen.
Komt er wel een blauw vinkje bij het logo'tje staan in de bluetooth apparaten lijst? En herkent ie goed bij de Service Lijst dat het een Bluetooth stereo headset is? Zo niet probeer daar eens de Opnieuw laden knop?
Ok mooi.
Herkent Windows zelf wel je mobiel trouwens? En geeft je mobiel ook aan dat hij in USB modus staat? Wat Cyclonist zei is namelijk ook nog zo. Als je je mobiel aansluit en je hebt nog wat open staan, dan meld ie dat ie pas in USB modus wilt als je alle andere programma's hebt afgesloten, dus als je mobiel zelf nog niet in usb modus ging, probeer dan het volgende:
- Menu->Instellingen->Connectiviteit->USB->Samsung Kies (of vragen bij verbinden en dan bij het aansluiten kies kiezen)
- Klik op het ophangen knopje om naar het beginscherm te gaan.
- Houdt de menu knop ingedrukt totdat het multitaskmenu tevoorschijn komt.
- Sluit alle applicaties af behalve Startscherm(niet mogelijk) en Widgets(niet noodzakelijk)
- Sluit nu de kabel aan, als het goed is krijg je nou een melding van de usb modus en dat je moet ophangen om weer terug te komen bij het hoofdscherm. (als je dit doet moet je weer de usb opnieuw aansluiten om weer te connecten)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:37:
Wanneer komen nou de killer apps op de markt?! Ik wacht al een tijdje op of een android port of een paar killer apps. Maar wat nu in de samsung store zit is echt troep. WTF heb je nou bijv. aan een bmi calculator. En er zijn een tig andere nonsens apps in de store te vinden.
Ik sta nu echt namelijk op het punt om een nieuwe telefoon te kopen. En ik mag het design, prijs en specificaties van de wave wel alleen niet de apps. Anders stap ik over naar een android toestel maar ik vind het echt zo hardstikke zonde om de wave links te laten liggen. Maar goed een goede telefoon zonder apps is ook nutteloos.
16 november. Probleem is dat Samsung Wave de eerste Bada telefoon is en nog niet zo lang uit. Daardoor zijn de applicaties tot nu toe, nog snel in elkaar geflanste dingen. Kwalitatief hoogstaandere applicaties zullen ze niet snel gratis in de appstore gooien als ze er ook mee kunnen proberen paar tonnetjes mee te winnen.
Verder zijn NFSShift en Everlands Trial wel vermakelijke gratis applicaties tot dusver.
Ook de Analoge Klok Widget van AccuWeather is wel stijlvol.
Verder kan je voor games nog beetje kijken tussen de touchscreen java games voor 480x800, maar daar wordt je niet altijd even vrolijk van.
Dalyxia schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:56:
Volgende probleem: tijdens het updaten van de firmware geeft het programma een foutmelding "rabi.dll kan niet worden gevonden op de computer" waarna het programma stopt met updaten.
en nu heb ik dus een icoontje van een telefoon met een pijl erbij en meer doet mijn telefoon niet meer.
help ! ! !

Herkenbaar.

Ga naar "C:\Program Files\Common Files\Samsung\DeviceService" en kopieer daar die _rapi.dll en _ceutil.dll, hernoem ze naar rapi.dll en ceutil.dll (zonder underscore dus) en gooi ze in System32, of de map van kies zelf.
Als het goed is start je telefoon weer op als je de batterij er uit haalt en weer in stopt. Je kan ook proberen of ophangen ingedrukt houden werkt voor een forced restart.
Owja, en las ook ergens dat je Kies moest opstarten als administrator, dus rechtsklikken uitvoeren als admin ipv gewoon starten ofzo..