Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Hoe kan ik mijn contacten backuppen?
Probeer het via kies en outlook maar krijg het niet voor elkaar.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
DaveD1109 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:44:
Gewoon naar je SIM kopiëren als het er niet teveel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
MichaelPB schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:57:
[...]

Gewoon naar je SIM kopiëren als het er niet teveel zijn.
Dat snap ik, maar ik bedoel ook met alle mail adressen en id foto's enzo. :)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Back-uppen via de 'normale' weg gaat via KIES > Contacts > Save to PC.

Ik weet niet of zo ook de ID's opgeslagen worden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:44:
[...]

Back-uppen via de 'normale' weg gaat via KIES > Contacts > Save to PC.

Ik weet niet of zo ook de ID's opgeslagen worden of niet.
Kijk, dit is ook weer zo'n tekortkoming. Als je namelijk met een smartphone écht kan synchroniseren zet hij je contacten op de server waar je mee synct. Bij de Wave kun je contacten die je in je telefoongeheugen hebt gezet niet kopiëren naar een google- of exchange-account, laat staan synchroniseren. Ik voer nu alles standaard in als google-item, maar het is nog steeds niet echt syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:45:
I begrijp nog steeds niet waarom deze telefoon zo belachelijk goedkoop is kijkend naar de specs. Hij is gewoon beter dan de iphone4 bijv.

Het verbaasd mij dat hij niet populair is. Ik ben namelijk net in de markt voor een nieuwe smartphone maar goed als hij niet populair is zal er niet veel support ervoor zijn. Dus weinig apps, hacks etc. Dat is jammer voor mij en samsung
Er zijn veel meer toestellen beter dan de op dat moment uitgebrachte iphone. De iphone4 is de meest high tech iphone voor zijn de tijd, deze kan qua specs perfect meekomen.
De reden dat de wave zo goedkoop is ligt voor een groot gedeelte aan de hardware volgens mij komt ongeveer 80% uit de samsung fabriek incl. cpu geheugen en beeldscherm. Daarnaast is het os ook van samsung, dit verklaard dan ook de goedkope aanschafwaarde.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
hmm het is eerste wat ik met mijn wave deed was al mijn nummers van mijn nokia naar outlook 2007 naar wave kopieren.
Gisteren op dezelfde manier mijn contacten weer gesynct via kies en outlook. zelfs mijn bedrijfs mail adressen worden automatisch gevonden.
Ik heb geen idee wat er bij je fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MichaelPB schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:14:
[...]

Kijk, dit is ook weer zo'n tekortkoming. Als je namelijk met een smartphone écht kan synchroniseren zet hij je contacten op de server waar je mee synct. Bij de Wave kun je contacten die je in je telefoongeheugen hebt gezet niet kopiëren naar een google- of exchange-account, laat staan synchroniseren. Ik voer nu alles standaard in als google-item, maar het is nog steeds niet echt syncen.
Een beetje vreemde opmerking, kort door de bocht zelfs. ik heb nog nooit met een gsm gewerkt die zijn contacten online bewaarde en ik gebruik elke 2 jaar een high end smartphone...

Wat betreft de harde resets, bij elke firmware update wordt aangeraden om alles te backuppen. Dat je je data kwijt bent door de update of harde reset kan met elke os en toestel gebeuren.
Je mag de wave best afkraken, maar kijk dan ook kritisch naar de concurrenten en hoe het daarbij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Kiswum schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:16:
[...]

Een beetje vreemde opmerking, kort door de bocht zelfs. ik heb nog nooit met een gsm gewerkt die zijn contacten online bewaarde en ik gebruik elke 2 jaar een high end smartphone...

Wat betreft de harde resets, bij elke firmware update wordt aangeraden om alles te backuppen. Dat je je data kwijt bent door de update of harde reset kan met elke os en toestel gebeuren.
Je mag de wave best afkraken, maar kijk dan ook kritisch naar de concurrenten en hoe het daarbij gaat.
Niks kort door de bocht. Je hebt waarschijnlijk nog nooit met Exchange gewerkt. Met al mijn Windows Mobile en Symbian toestellen hoef ik de eerste keer alleen maar mijn exchange account in te voeren. Druk op sync en ik heb al mijn contacten inclusief ID-foto's, mijn mail én een gevulde agenda. Als ik vervolgens iets wijzig of toevoeg in contacten of agenda dan wordt dit meteen gesynchroniseerd met de server. Dit doe ik al ruim 10 jaar zo (tot de Wave dan... :)

Koop je een nieuwe telefoon; exchange account invoeren, op sync drukken en klaar.

De Wave heef een eigen database voor contacten en agenda. Als je daar iets wijzigt of invoert wordt dit NIET gesynchroniseerd. Ook niet met Google. Je moet het item dan specifiek aanmaken als Google item of Exchange item (als exchange überhaupt werkt, bij mij niet...). Standaard wordt alle nieuwe data in de telefoon gezet en dat wordt per definitie NIET gesynchroniseerd.

De Wave doet niet aan echt synchroniseren maar heeft remote database toegang. Dat is iets heel anders.

[ Voor 9% gewijzigd door MichaelPB op 14-07-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Kiswum Ooit gehoord van de edit knop? ;)

En wat betreft de prijs van de Samsung Wave. Ik denk niet dat de reden ligt bij het zelf produceren van de hardware. Ok, je kunt misschien wel je eigen hardware goedkoper produceren, maar waarom zou je dan lager voor vragen, terwijl je voor hoger kan verkopen?

Dit is mijn visie.
Samsung probeert in een korte tijd de bada OS te pushen. Volgens mij probeert Samsung de prijs voor de S8500 zo laag te houden, zodat deze erg competitief met andere (ontwikkelde) OS'es (zoals Android). Het zal me niet verbazen dat ze zelfs de S8500 met verlies afzetten.
Doordat de prijzen zo aantrekkelijk zijn t.o.v. de hardware, zullen mensen eerder geneigd zijn om deze te kopen. Hoe meer mensen een bada toestel kopen, des te meer gebruikers voor Samsung Apps (des te aantrekkelijker om apps te ontwikkelen voor bada OS). Hierdoor genereerd Samsung opbrengsten op langer termijn.
In mijn ogen is zo'n lage prijs puur om mensen (gebruikers) te trekken en developers voor bada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Amps, ik heb meer posts nodig, ik wil in de top 3 staan in dit topic ;) (ik zal ze vaker samen gaan voegen als ik op de pc zit, vanaf mijn gsm/htpc wordt dat lastiger)
Als je weet dat de Iphone onder de 100 euro kost om te maken dan zal de Wave met zijn eigen apparatuur er niet veen vanaf zitten. Daarnaast betalen ze geen licentiekosten aan 3e partijen zoals Google of Microsoft.
Ik vermoed daarom dat er geen verlies zit op de toestellen. De prijs is wel gunstig geprijst doordat er niet veel mensen zullen zijn die een toestel zullen kopen rond de 500 euro met een onbekende os met weinig applicaties.

@ MichaelPB, waarschijnlijk heb ik nooit echt gebruik gemaakt van echte office gsm's als de E series van Nokia of Blackberries, wat dat betreft heb ik alleen maar van multimedia toestellen gebruik gemaakt waar een prima camera op zat en verder een zeer compact formaat hadden.
Continue alle gegevens syncen hoort denk ik dan ook bij de Office gsm's. Op welke toestellen had je de mogelijkheid om alle gegevens over te zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik wilde dit even met jullie delen.
Vanmorgen heb ik de laatste berichten van dit forum gelezen over de firmware updaten. Ik wilde dit ook doen maar was een beetje huiverig hierover. Uiteindelijk heb ik het toch gedaan. Mijn contacten heb ik eerst gebackupped via KIES. Ik heb op mijn Wave alle actieve apps gesloten (ook widgets), Vervolgens via KIES de firmware update uitgevoerd. KIES versie 1.5.1.10062_42 (win7, 64bit). Na ongeveer een kwartier was dit voltooid en werd mijn toestel herstart zonder enige error meldingen. Vervolgens zag ik dat de nieuwe firmware erop stond: S8500XXJF4/S8500XENJF3. Tevens zijn mijn widgets terug gezet. Alle instellingen staan ook nog goed.

Conclusie: mijn firmware update is zonder problemen verlopen :)

edit: ik merk trouwens dat het toestel een stuk sneller is met navigeren en apps openen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om een android telefoon te nemen. Ik zit al een week in de samsung app store te kijken en er komt bijna niets uit. Dat wat al uit is is gewoon 100% troep. Allemaal chinese en franse zooi. Daarnaast heb ik een beetje lopen te zoeken op internet naar forums over bada of de samsung wave. Er is gewoon bijna geen community. Dus naar jailbreaks, custom roms, apps etc kan ik fluiten.

Het is echt ontzettend jammer omdat de hardware mij wel bevalt. En vooral ook de prijs. De eerste volgende telefoon die het goedkoopst is is de htc legend. Deze is dikker, groter, heeft een kleiner scherm, geen super amoled, een zwakkere processor en is hardware-matig gezien gewoon inferieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 18:12
Ik had ook de nieuwste versie van KIES geinstalleerd en ook bij mij werkte het niet om de firmware te upgraden schijnbaar zit er een foutje in het programma. Nu ben ik dus verder gaan zoeken naar oudere software en natuurlijk kan je deze niet vinden via de site van samsung (zijn we van ze gewend). Nu kwam ik op de engelse site van hun wel een oudere versie tegen en daar mee werkt het dus wel zie ook Tbay83. Hier bij even de link voor de jullie allemaal. Ik ben er bijna zekers van dat het bij jullie dan ook moet lukken zonder problemen succes.
http://www.samsungmobile....?phone_model=GT-S8500#how

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanstwoo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-09-2010
Ik zal zelf enige aanvullingen geven op mijn eerdere post:

Toevoeging: Route 66 werkt, maar blijkbaar maar een tijdje. De 66/Samsung site zegt:
* Samsung Wave wordt geleverd met een gratis proeflicentie van 30 dagen voor wereldwijde wegenkaarten en navigatie.
En verder ...?
Ik heb echt problemen met de volgende zaken en zou graag een oplossing zien:
  • Oproep beantwoorden in vergrendelde modus gaat moeilijk. Je moet de vergrendeltoets indrukken en dan OK tikken, maar dan nog wil het meestal niet lukken. Wat doe ik verkeerd?
  • Firmware upgrade gaat fout. Eindigt met Crypt Exception en einde verhaal ... Iemand een idee?
  • 2 x 'hangen' in Mediabrowser (alleen batterij verwijderen helpt). Geen idee waarom.
- Oproep beantwoorden via langdurig OK indrukken
- Firmware upgrade gaat vandaag dus WEL goed, nadat een nieuwe versie van KIES is geïnstalleerd. Foutmelding komt niet meer voor, procedure wordt in één ruk afgewerkt.
- 'hangen' niet meer vastgesteld, wel spontane reset na eenvoudige mailsync ...
  • Outlook sync alleen via Exchange Server! Rechtstreeks met PC kan blijkbaar alleen via Windows Mobile, maar dat zag ik helaas later.
  • Webbrowser is zeer beperkt, speelt geen Flash
  • Sync instellingen mailaccounts zijn veel te beperkt
  • Mail wordt niet gewist van de server (mis instelling daartoe)
  • KIES werkt zo traag als DS! Alternatief New PC Studio synct wel met Outlook, maar herkent Wave dan wel/niet
  • Social Hub? Meerdere accounts op eenzelfde site kan niet en LinkedIn wordt bijv. niet ondersteund.
  • Geen 'Verkenner' waarmee ik via WIFI ook in de de rest van mijn netwerk kom
  • Camera is erg traag met opslaan en Preview
  • Draaien van toestel geeft niet altijd dezelfde en instant reactie op het scherm
  • Virtueel toetsenbord geeft maffe aanvullingen als je typt. Vergt enige aanpassing bij invoer
  • Nederlands Samsung site kent geen Wave ...
  • Beperkt aanbod aan applicaties
- Lokale Outlook Sync via omweg (lees: KIES) mogelijk: Contactpersonen (beperkt). KIES zegt dat ook agenda sync spoedig wordt toegevoegd. Ben benieuwd hoe dat gaat werken.
- wat is dat KIES een draak van een programma !!!!! Trage installatie, trage opstart, trage werking, verschrikkelijk. Dit is niet van deze tijd. En dat voor enkele simpele opties ...
- voor de rest geen of voor mij oninteressante wijzigingen. Meeste klachten blijven dus staan.

De Wave blijft wat mij betreft waarschijnlijk en helaas geen aanrader voor de eerstkomende 3-6 maanden. Mooi van buiten, lelijk van binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Heb trouwens ook weer de 'onvoldoende geheugen' meldingen terug. Na hard reset en firmwareupdate waren deze zo'n 2 dagen weg. Maar.... ik heb ze af en toe weer. Ik heb nu in de internetinstellingen aangeven default alles te wissen bij afsluiten. Wellicht dat dit het probleem is. Toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterbas schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:47:
Ik had ook de nieuwste versie van KIES geinstalleerd en ook bij mij werkte het niet om de firmware te upgraden schijnbaar zit er een foutje in het programma. Nu ben ik dus verder gaan zoeken naar oudere software en natuurlijk kan je deze niet vinden via de site van samsung (zijn we van ze gewend). Nu kwam ik op de engelse site van hun wel een oudere versie tegen en daar mee werkt het dus wel zie ook Tbay83. Hier bij even de link voor de jullie allemaal. Ik ben er bijna zekers van dat het bij jullie dan ook moet lukken zonder problemen succes.
Ik heb bovenstaande tip gebruikt, maar zonder resultaat. daarna alles van Kies verwijderd incl. register opgeschoond, daarna opnieuw geïnstalleerd, maar die rare 25 Mb melding blijft bestaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:04:
[...]

Ik heb bovenstaande tip gebruikt, maar zonder resultaat. daarna alles van Kies verwijderd incl. register opgeschoond, daarna opnieuw geïnstalleerd, maar die rare 25 Mb melding blijft bestaan. :(
Hard reset will do the trick...
*2767*3855#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelPB schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:09:
[...]

Hard reset will do the trick...
*2767*3855#
Yes indeed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterbas schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:47:
Vraagje ,Moet je de sim en de memmory kaart er uit halen voor dat je de FW gaat updaten?
Want dat had ik gedaan bij mijn eerste poging met een oude Kies_1.5.1.10071_32_1 en het faalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:16:
[...]

Vraagje ,Moet je de sim en de memmory kaart er uit halen voor dat je de FW gaat updaten?
Want dat had ik gedaan bij mijn eerste poging met een oude Kies_1.5.1.10071_32_1 en het faalde.
Ik heb uiteindelijk Kies 1.5.1.10054.14 via google gevonden en daarmee mijn contacten en agenda naar de pc gekopieerd. Toen een harde reset gedaan ( *2767*3855# ) en toen pas werkte de firmware-update zonder die 24 MB melding.
Daarna via Kies de contacten en agenda teruggezet, alleen moest ik de ID foto's weer aan de contacten koppelen inclusief de beltonen.
Trouwens, de sim en sd card hoeven er niet uit. Wel evt bestanden, foto's en dergelijke die op je telefoongeheugen staan backuppen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wavers het is geluk het updaten van de firmware zonder poespas,maar wat is de standaart unlocking code van de telefoon zelf,want die reageert niet op mijn ingestelde code ,

Yes Opgelost.
Prachtig update but jammer youtube flash vids is er niet beter van geworden ,maar wel de software transition en de knoppen zijn vastberaden zuiver reactie

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:32:
Wavers het is geluk het updaten van de firmware zonder poespas,maar wat is de standaart unlocking code van de telefoon zelf,want die reageert niet op mijn ingestelde code ,

Yes Opgelost.
Prachtig update but jammer youtube flash vids is er niet beter van geworden ,maar wel de software transition en de knoppen zijn vastberaden zuiver reactie
Embedded youtube flash video's: twee keer op tikken. Er opent dan een nieuw tabblad met de daadwerkelijke youtube video en die opent gewoon in je videospeler ipv op een webpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag het 16 GB geheugenkaartje thuisgestuurd gekregen. ik heb het formuliert begin juni opgestuurd. Merk is takeMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:01:
Ik heb vandaag het 16 GB geheugenkaartje thuisgestuurd gekregen. ik heb het formuliert begin juni opgestuurd. Merk is takeMS.
Me too, zojuist in de brievenbus!
Zelfde merk, geen topper dus maar desalniettemin een leuk kaartje met een retail prijs van omstreeks € 60,-
http://www.inktshopper.nl...db?artcod=65245&mpid=5944

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al verwacht hebben ze de kaartjes weer in een batch verzonden. Heb hem vandaag ook net binnen! Nu mijn content van 8 GB naar 16 GB zetten (+ formatteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Netjes gedaan van Samsung, al met al toch vrij vlot verstuurd, binnen 1 maand na de sluiting is het dus binnen. Als ik heb binnen zal krijgen dan is het zelfs 1 maand na verzending van het formulier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen.
Ik heb de inhoud van mijn 2 gig kaartje op de pc gezet en daarna op het nieuwe kaartje maar als ik nu de quickview gebruik als ik eenfoto heb gemaakt dan laat die de nieuwe foto's niet zien maar de oude wel en die hebben opeens een nieuwe datum gekregen dat de foto gemaakt is.

Hebben anderen hier ook last van en weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Heb je je telefoon gereset?
In dat geval begint de nummering opnieuw.
In dat geval kan de datum zijn veranderd van je toestel, let goed op de regiocode GMT+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:45:
Heb je je telefoon gereset?
In dat geval begint de nummering opnieuw.
In dat geval kan de datum zijn veranderd van je toestel, let goed op de regiocode GMT+1
Het lijkt welk of gemaakt en gewijzigd zijn verwisseld.

Bij gemaakt staat Vandaag ‎16 ‎juli ‎2010, ‏‎3 uur geleden
Bij gewijzigd staat dinsdag ‎22 ‎juni ‎2010, ‏‎17:00:34

Het hoord toch andersom te staan?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me wel ja.

Echt heerlijk zo'n 16 GB kaartje :) Mijn 8 GB kaartje was al aardig vol. Heb nu zeeën vol vrije geheugen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ja wel erg vreemd van die aanmaakdatum:?

Inmiddels heb ik ook mijn kaartje van het merk TakeMS ontvangen, binnen 1 maand dus in mijn geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m ook vandaag binnen gekregen.
Wie heeft er al geprobeerd een mkv bestand te converteren in KIES? Bij mij valt de computer gewoon uit .... een klein bestand doet hij wel, maar een film lukt niet... vreemd. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Hier is de 16GB kaart ook binnen. Ik heb al eens eerder een kaartje verwisseld en toen kwamen ook de afbeeldingen uit geïnstalleerde games in mijn media-browser nadat ik gewoon de hele kaart had gekopiëerd van de ene naar de andere. Ik heb nu alle software op de foon geinstalleerd (na de harde reset) en alleen audio, video en photo's gekopieerd. Dat gaat wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door MichaelPB op 17-07-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:24
Kan iemand voor mij kijken of de privacy instellingen in Bada zijn verwerkt? Hiermee kun je bepaalde delen van de telefoon afschermen met een wachtwoord. Zoals je inbox.

Vrijwel alle voorgaande Samsung toestellen hebben dit. Ik hoop dat ze dit ook hebben meegenomen in Bada. Ik heb de Wave nog niet, dus zou iemand met het toestel in bezit even kunnen kijken?
De optie zat meestal bij de beveiligingsinstellingen.

Bij voorbaat dank O-)

[ Voor 1% gewijzigd door Aurora op 17-07-2010 12:57 . Reden: Tiepfaut ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb mijn mail beveiligd met een wachtwoord. Uit mijn hoofd kun je dit bij zo`n 6 onderdelen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Aurora1110 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:54:
Kan iemand voor mij kijken of de privacy instellingen in Bada zijn verwerkt? Hiermee kun je bepaalde delen van de telefoon afschermen met een wachtwoord. Zoals je inbox.

Vrijwel alle voorgaande Samsung toestellen hebben dit. Ik hoop dat ze dit ook hebben meegenomen in Bada. Ik heb de Wave nog niet, dus zou iemand met het toestel in bezit even kunnen kijken?
De optie zat meestal bij de beveiligingsinstellingen.

Bij voorbaat dank O-)
Dat is mogelijk ja ;)

Zodra je hem binnen hebt ga je naar Menu > Instellingen > Beveiliging > Privacyblokkering > telefoon wachtwoord invullen > aanvinken wat je wilt beveiligen met het gekozen telefoon wachtwoord en thats it.

Je kan kiezen uit: Berichten, Mijn bestanden, Oproepenlijst, Contacten, Agenda-item, Notitie, Taken en Email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:24
Super! Beide zeer bedankt! Extra thanks to xPhantom voor de details _/-\o_ _/-\o_

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he goeiedag allemaal....

ben ook een bezitter van de wave....

grappig ding wel....

maar zijn er nog meer games,met net zulke mooie graphics als need for speed...

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Nog een extra gratis tip: Ik was op zoek naar een TV Out kabel voor de Wave. Bestaat nog nergens. Maar ik heb ook nog een Nokia 5800. And guess what? Dat is dezelfde kabel! Zo kun je Need For Speed op je breedbeeld TV spelen, video's kijken, dia-shows geven etc. Dus; gewoon tv-out kabeltje van de Nokia kopen. Kost geen roggel en heb je nog wat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanstwoo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-09-2010
- Als ik handmatig mail ga bijwerken van een account (via Download) reset de telefoon spontaan. Iemand enig idee?

- De Mediabrowser wordt heel erg traag als je kies voor Sorteren op datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je zeker dat je geen geld voor wilt hebben? :+

Nou ik had NFS eraf gegooid, maar kan hem dus niet meer terug opzetten door het 'onvoldoende geheugen' error. Via Samsung Apps niet noch via KIES.... lekker is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
d
Amps schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:26:
[...]

Weet je zeker dat je geen geld voor wilt hebben? :+

Nou ik had NFS eraf gegooid, maar kan hem dus niet meer terug opzetten door het 'onvoldoende geheugen' error. Via Samsung Apps niet noch via KIES.... lekker is dat...
Nope. Echt gratis. :)

Had jij nou wel of niet een harde reset gedaan? Dat is denk ik de bottleneck. Ik heb weer memory errors gezien na de update, echter de laatste 24 uur niet meer. Ik heb mijn browser ingesteld dat hij iedere keer mijn surfgegevens wist behalve logins. Ik kan alles inclusief Let's Golf (aanrader!) en NFS gewoon installeren en multitasken. Als de browsertip niet werkt moet je denk ik toch very hard resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zopas gelezen in de gebruiksaanwijzing : "De telefoon kan worden beschadigd bij blootstelling aan magnetische velden. Gebruik geen telefoonhoesjes of accessoires met magnetische sluitingen..."

Is dit nu echt serieus te nemen ? :?

(En ik die dacht het bijna-perfecte hoesje - met magnetisch 'flapje' - te hebben....)

Weet iemand hoe je Bada-apps weer van de telefoon kunt verwijderen.?
Via "Instellingen" kan ik wel games verwiijderen, maar bij Bada krijg ik de melding : Bada-Apps kunnen niet uit het hoofdmenu worden verwijderd.

Nog één vraagje : blijkbaar zijn er een aantal codes (voor bvb een harde reset die hier regelmatig vermeld wordt). Is er ergens een lijst te vinden met die speciale codes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn toestel niet gehardreset. Ik wacht het liefst tot het allerlaatst voordat ik ga hard resetten. Zal maandag wel even een klachtmailtje typen naar Samsung want dit is niet het enige (major) probleem van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:30:
Ik heb mijn toestel niet gehardreset. Ik wacht het liefst tot het allerlaatst voordat ik ga hard resetten. Zal maandag wel even een klachtmailtje typen naar Samsung want dit is niet het enige (major) probleem van Samsung.
Goed idee. Is ook niet normaal om je toestel te moeten resetten in default mode om een update te kunnen doen. Heb ik nog nooit meegemaakt, met mijn vorige smartphones (ga nu richting 10. Was erbij vanaf de Nokia 7650, daarna Windowsphones als Samsung i600, LG-KS20, HTC PDA, Qtec Pda, Samsung i900. En toen weer terug naar Symbian: Nokia 5530, 5800. En nu Samsung Bada). Maar gelukkig kost een Wave 1/3 van een iPhone 4 Dan geef je de producent nog wel een kans :D

[ Voor 20% gewijzigd door MichaelPB op 18-07-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Wavers weet iemand waarom de IM niet meer doet na een update vd FW, ik krijg steeds de melding;''kan gegevens niet ophalen''
En als je weet hoe je dat fix ,lees ik het graag hier, cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 01:36:
Hey Wavers weet iemand waarom de IM niet meer doet na een update vd FW, ik krijg steeds de melding;''kan gegevens niet ophalen''
En als je weet hoe je dat fix ,lees ik het graag hier, cheers
Welk netwerk? 3G (welke provider) of WiFi of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wifi en 3g vodafone meld mijn yahoo en msn IM het niet meer aan met die storing melding

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je het op een ander tijdstip weer proberen. Had ik ook wel eens last van. Je kunt ook proberen om je WLM account te wissen en opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miljaar ben wel jaloers op julie 16g free sd actie. Ik heb vandaag maar een Sensationcontent,met vette Housemixen 4gig sd in me gleuf ontvangen. pfffff that's not good enough for me, to duplicate all my files from my old n82
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op zondag 18 juli 2010 @ 01:58:
Dan moet je het op een ander tijdstip weer proberen. Had ik ook wel eens last van. Je kunt ook proberen om je WLM account te wissen en opnieuw in te stellen.
Ja bedankt voor de golden tip Amps met het wissen vd acounts,De IMs doen het weer,Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha wavers,
Wat een gedoe om de nieuwe firmware erop te krijgen.
Nu via download mode de nieuwe firmware erop aan het zetten. Ik had gehoopt dat dit lukte maatr krijg nog steeds de melding rapi.dll kan niet worden gestart. Wat is hiervoor de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrics
  • Laatst online: 20-04 04:40
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:27:
Ha wavers,
Wat een gedoe om de nieuwe firmware erop te krijgen.
Nu via download mode de nieuwe firmware erop aan het zetten. Ik had gehoopt dat dit lukte maatr krijg nog steeds de melding rapi.dll kan niet worden gestart. Wat is hiervoor de oplossing?
Zie reactie van Carlo van der Pluijm op http://www.samsungwave.nl/gebruiksaanwijzing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha patrics.
Bedankt het werkt de upgrade is begonnen. Nu alles weer instellen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds vorige week vrijdag in het bezit van de Wave.
Ben er heel erg tevreden over, alleen zijn er een 2 dingen die me storen.
Kies werkt niet (ik heb het met kabel en bluetooth geprobeerd)
op mijn laptop staat W7 Ultimate. Ik heb het ook al in XP modus geprobeerd, 5 x opnieuw geherinstalleerd.
Maar steeds krijg ik de melding dat Kies dit apparaat niet ondersteund. Ik heb de laatste versie geïnstalleerd.
Blijkbaar moet je in België een data abonnement hebben voordat je de de internet instellingen kan ingeven.
Als iemand mij verder kan helpen, graag....
Ik wil mijn kalender en contacten bijwerken via Kies en niet via mijn gsm, vind ik te omslachtig.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:31:
Hallo,

Ik ben sinds vorige week vrijdag in het bezit van de Wave.
Ben er heel erg tevreden over, alleen zijn er een 2 dingen die me storen.
Kies werkt niet (ik heb het met kabel en bluetooth geprobeerd)
op mijn laptop staat W7 Ultimate. Ik heb het ook al in XP modus geprobeerd, 5 x opnieuw geherinstalleerd.
Maar steeds krijg ik de melding dat Kies dit apparaat niet ondersteund. Ik heb de laatste versie geïnstalleerd.
Blijkbaar moet je in België een data abonnement hebben voordat je de de internet instellingen kan ingeven.
Als iemand mij verder kan helpen, graag....
Ik wil mijn kalender en contacten bijwerken via Kies en niet via mijn gsm, vind ik te omslachtig.

Alvast bedankt.
Zet je anti virus software uit. Schijnt nog wel eens te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NFS wat een saaie makkelijke race spel ,give it a try few times,meteen er af gooien, heeft nog niet eens een nitro booster,knopje, Dan is de standaart Asfald 5 veel gehaaider en cooler to keep the ram speed smooth of the Wave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelPB schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:01:
[...]Zet je anti virus software uit. Schijnt nog wel eens te werken.
nee, zelfs dat kan me niet helpen, ik word er heel erg ambetant van |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:34:
[...]

nee, zelfs dat kan me niet helpen, ik word er heel erg ambetant van |:( |:(
Bij mij ging deze melding weg als ik KIES in administrator mode opstartte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:04:
NFS wat een saaie makkelijke race spel ,give it a try few times,meteen er af gooien, heeft nog niet eens een nitro booster,knopje, Dan is de standaart Asfald 5 veel gehaaider en cooler to keep the ram speed smooth of the Wave
Volgens mij ben jij heel jong. Echt van de generatie dat als je binnen vijf seconden niet krijgt wat je wilt er onmiddelijk wordt opgegeven. Next. Dat werk. ;)

Als je even de tijd neemt dan zie je dat je punten en status kunt vergaren plus doekoe. Van die doekoe kun je in de garage nieuwe auto's kopen, je kar pimpen en tunen en dus ook nitro kopen. En dat werkt dan gewoon in het spel.

Dan nog de moeilijkheidsgraad: die kun je instellen. Default: rookie. Als pro geen rem- en stuurassistentie, geen lijnen, alles zelf doen. Dat is echt ietsje lastiger. Niet meteen weggooien. Gewoon eens een keer verder kijken dan je neus lang is en een beetje zo'n spel uitdiepen. :D

Ik vermaak me er al een tijdje prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:48
Kan iemand mij vertellen of ik met dit toestel en de Hyves widget ook mijn online vrienden kan zien en hier direct via Hyves mee kan chatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Exxus schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:40:
Kan iemand mij vertellen of ik met dit toestel en de Hyves widget ook mijn online vrienden kan zien en hier direct via Hyves mee kan chatten?
Nope is enkel alleen koppeling naar de mobiele site.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Laatst online: 12-09 16:48
DaveD1109 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:42:
[...]

Nope is enkel alleen koppeling naar de mobiele site.
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de Samsung Wave bij een Hi abo genomen. Kan nog niet goed zeggen hoe ie bevalt, omdat ik hem nog maar een paar uur heb, maar wat ik in ieder geval mis is de mogelijkheid om streaming audio te luisteren. Alleen 538 kan via de app, maar Q-music bijvoorbeeld niet. De *.asf herkent de telefoon niet als geldig bestand. Ik reis veel en dan is elke keer een nieuwe FM-frequentie zoeken echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Dixidito, tijdens het reizen kan ik streaming radio niet aanbevelen, maar je kunt het natuurlijk altijd even testen.

- http://radiostream.fm: werkt gedeeltelijk, 538 is redelijk op te starten, maar bij veel andere zenders krijg je de muziekapplicatie op de site niet mee opgestart.
- http://tunin.fm werkt naar mijn weten prima
- MichaelPB kwam met de volgende link: http://www.vradio.org/

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 22-07-2010 09:15 . Reden: link bewerken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Weet iemand hier hoe ik onder Linux (Ubuntu) de firmware kan bijwerken?

Ik heb het geprobeerd via de (closed-source, zodat USB apparaten werken) VirtualBox met Win7, maar de firmware wil niet updaten (de rest van Kies werkt wel trouwens). Het downloaden van de 'binaire bestanden' gaat goed, maar de stap daarna niet meer. Het lijkt erop dat de verbinding met de telefoon even wordt verbroken en daarna is de telefoon alleen nog als Modem te herkennen. Ik heb geprobeerd deze te verbinden binnen VirtualBox, maar na diverse pogingen is het nog niet steeds gelukt...

Is er een native Linux manier, of een manier die ik wel kan gebruiken?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt waarschijnlijk de nieuwste versie van KIES. Ik had het probleem ook. Het lukte uiteindelijk op een andere PC waar nog de oude KIES op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan mijn samsung wave niet upgrade met de nieuwe firmware

voor de upgrade is 24 mb extra ruimte nodig voor
systeembestanden verijder overbodige systeembestanden

wat moet ik doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens je email account te wissen en je internet database/cookies/buffer verwijderen en probeer het nog eens. Voor de volgende keer is zelf initiatief nemen geapprecieerd op tweakers (wat heb je zelf al geprobeerd?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:37:
ik kan mijn samsung wave niet upgrade met de nieuwe firmware

voor de upgrade is 24 mb extra ruimte nodig voor
systeembestanden verijder overbodige systeembestanden

wat moet ik doen 8)7
Zie antwoord AMPS. Laatste optie is een harde reset. Dan is je telefoon weer helemaal in deafult factory settings (en dus leeg!). Dat gaat sowieso. -> *2767*3855#
-
Nogmaals; alles wordt dan gewist.

[ Voor 5% gewijzigd door MichaelPB op 22-07-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Amps schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:24:
Je hebt waarschijnlijk de nieuwste versie van KIES. Ik had het probleem ook. Het lukte uiteindelijk op een andere PC waar nog de oude KIES op stond.
Hmm... wat er nu gebeurt is dat de upgrade wel lijkt te lukken (dwz: op de telefoon verschijn een afbeelding van een mobiel met een pijltje naar beneden), maar dat het upgradescherm in Kies geen voortgang laat zien, en na 30 seconden oid aangeeft dat de upgrade is uitgevoerd (de melding: "Klik op Volgende om de upgrade te voltooien." verschijnt, maar de voortgangsbalk is nog leeg). Na het klikken op Volgende staat er dat de upgrade voltooid is, maar mijn telefoon nog steeds dezelfde afbeelding zichtbaar... Hoe lang moet ik wachten?

[edit]
Nou, ik heb de telefoon maar uit- en weer aangezet. De upgrade is niet doorgegaan (en de oude firmware staat er nog op). Ideeen?

[ Voor 8% gewijzigd door edie op 22-07-2010 19:46 ]

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
edie schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:47:
[...]

[edit]
Nou, ik heb de telefoon maar uit- en weer aangezet. De upgrade is niet doorgegaan (en de oude firmware staat er nog op). Ideeen?
yep.
Keep trying :D

Klinkt suf, maar mijn eerste update ging ongeveer net zo. Uiteindelijk pc reset, telefoon reset (uit/ aan). Na de zoveelste keer was het ineens wel gelukt. Vraag me niet waarom. Bij de tweede update de classic "maak 24 mb ruimte vrij" melding. Toen werkte alleen een harde reset. Succes met blijven proberen :D

EDIT:
Ik las ergens anders dat Samsung op de hoogte is van de 24MB error. Oplossing; hard reset óf wachten op de volgende update. Aldus Samsung. Als je geen problemen ondervindt met je foon adviseer ik het laatste te doen. Gewoon wachten...

[ Voor 17% gewijzigd door MichaelPB op 23-07-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week via een harde reset de firmware update gedaan en alles opnieuw ingesteld.
Alles doet het tot nu toe goed.
Vanavond wilde ik naar een adres navigeren en kreeg toen de melding of ik wilde activeren.
Als ik dan op ja klik krijg ik de keus om voor 31 dagen à 4.99 of 1 jaar à 19.99 euro een licentie voor de Benelux te kopen.
Ik weet nu niet of het aan de firmware update ligt waarbij ik heb moeten resetten om dat gedaan te krijgen of dat de geïnstalleerde versie van Route 66 voor een proefperiode geldt, maar heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20 Euro voor een jaar ??waw..Dat is geen geld vergeleken met mijn ouwe n82 voor spreken navigatie Dat kost perjaar 60 euro,Is maar goed dat ik ff w8 met het activeren van de route 66.Ik hoop niet dat die 31 dagen proef al weg is tijdens mijn succes volle upgrade vd FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
wat is er eigenlijk nieuw op de nieuwe firmware? sorry als dit een domme vraag is beetje nieuw in smartphone wereld samsung wave is men eerste smartphone :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:47:

Vanavond wilde ik naar een adres navigeren en kreeg toen de melding of ik wilde activeren.
Als ik dan op ja klik krijg ik de keus om voor 31 dagen à 4.99 of 1 jaar à 19.99 euro een licentie voor de Benelux te kopen.
Ik weet nu niet of het aan de firmware update ligt waarbij ik heb moeten resetten om dat gedaan te krijgen of dat de geïnstalleerde versie van Route 66 voor een proefperiode geldt, maar heeft iemand hier ervaring mee?
Bij mij werkte de routeplanner ineens wel, tot 1 augustus werkt het bij mij nog. Het klopt inderdaad wel dat het een proefversie is. Op de up to date kaart na, kan deze routeplanner niet tippen aan Sygic Mcguider

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 23-07-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Ik blijf Samsung slecht vinden met communicatie na de koop. After sales dus. Ze moeten via hun eigen site publiceren wanneer er een update wordt verwacht ivm bekende problemen. Omschrijf die problemen ook. Maak lijstjes. Schrijf: 'Er wordt hard aan gewerkt!'. Dat soort dingen. Dat helpt.
-
Er is totale radiostilte tussen Samsung en haar klanten. Heel soms wordt er een mail beantwoord. Soms dan. Heel beleefd, maar meestal met de boodschap dat je geduld moet hebben. Maar verder? Geen nieuws over Bada. De Bada site zelf is ook niet bepaald scheutig met informatie. Er gebeurt niks. De grote trom geslagen en geroeptoetert dat de wereld nu toch echt zou gaan veranderen met een nieuw OS. Maar met een appstore met voornamelijk Italiaanse, Franse en Russische (vaak lullige) applicaties kom je er niet. Dan moet je meer doen. En het minste lijkt mij service.
-
Nog zo'n ding; TV-out mogelijkheid op de Samsung Wave? Jazeker! En waar is de kabel dan? Ja, die moet je kopen. Waar dan? En hoe ziet zo'n ding eruit dan? Waar steek je dat in dan? Ik ben op zoek geweest. Man, wat heb ik gezocht. Hoe doet de Wave dat. Via de 3.5 jack of via usb? Na een maand wist nog steeds niemand waar ik het over had als ik er in een winkel naar vroeg. Blijkt het een standaard 3.5 video stekkertje te zijn. Dat is zo'n 3,5 stekkertje met 1 streepje meer dan een audio-variant. Gaat vaak over in 3 tulp-plugjes. rood, wit, geel.
-
De handleiding zegt hierover slechts:
"Zet de televisie aan en sluit de telefoon met een TV-uitkabel op de televisie aan.
Sluit de kleuren aan het uiteinde van de TV-uitkabel op dezelfde kleuren van de A/V-aansluitingen op de televisie aan."
-
Maar, geen kabel. Geen omschrijving. De Nokia 5800 heeft ook TV-out support. Geweldig om de vakantie-foto's aan oma te laten zien, Divx films op je tv te kijken en zelfs gamen is leuk om op de tv te doen (racen bijvoorbeeld). Nokia levert de kabel gewoon mee. En zo hoort het ook.
-
Updates? Gewoon op de gok af en toe je toestel aansluiten op je PC en kijken of KIES iets roept of niet. Geen woord van Samsung zelf. Support en after sales zuigen brokken door een rietje bij Samsung.
-
Komop Samsung Nederland! Pak die handschoen eens op. Doe iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 01-10 11:25
Heeft iemand enig idee of er in de toekomst ook updates komen voor Bada? Versie 1.0 die bij mij standaard op de Wave zit heeft namelijk nog wat kinderziektes, geen grote storende dingen maar het lijkt me wel fijn als Bada een keer wat updates krijgt :P

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt me wel dat er updates voor bada komen ja. Ben benieuwd wat bada 1.0+ met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelPB schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:32:
Ik blijf Samsung slecht vinden met communicatie na de koop. After sales dus. Ze moeten via hun eigen site publiceren wanneer er een update wordt verwacht ivm bekende problemen. Omschrijf die problemen ook. Maak lijstjes. Schrijf: 'Er wordt hard aan gewerkt!'. Dat soort dingen. Dat helpt.
Ook in België is de aftersales niks. Mijn zoon had vorig jaar in september een kapotte Samsung telefoon in garantie. Ik ga hier het hele verhaal niet doen, maar na talloze mails en telefoontjes naar klantendiensten, reparatiecentra en helpdesken heeft hij eindelijk een nieuw toestel gekregen... in februari !!!
MichaelPB schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:32:
Nog zo'n ding; TV-out mogelijkheid op de Samsung Wave? Jazeker! En waar is de kabel dan? Ja, die moet je kopen. Waar dan? En hoe ziet zo'n ding eruit dan? Waar steek je dat in dan? Ik ben op zoek geweest. Man, wat heb ik gezocht. Hoe doet de Wave dat. Via de 3.5 jack of via usb? Na een maand wist nog steeds niemand waar ik het over had als ik er in een winkel naar vroeg. Blijkt het een standaard 3.5 video stekkertje te zijn. Dat is zo'n 3,5 stekkertje met 1 streepje meer dan een audio-variant. Gaat vaak over in 3 tulp-plugjes. rood, wit, geel.
Ik had nog een kabeltje liggen van mijn oude Canon G3 digitale camera met twee tulp plugjes (geel voor video, zwart voor audio). Aangesloten op een 20 jaar oude tv, en het werkt ! Moest wel wat draaien aan het kabeltje en de audio was heel belabberd, maar ik denk dat het eerder aan de tv ligt.

Op een nieuwe flatscreen heb je inderdaad geel-rood-wit nodig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:53:
[...]

Bij mij ging deze melding weg als ik KIES in administrator mode opstartte.....
bij mij uiteindelijk ook
alleen via kabeltje, niet via bluetooth :(

Ben niet zo tevreden over het randgebeuren bij Samsung, ik kom van SE en Nokia... daar staan ze toch een pak verder met dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Sinds de laatste update krijg ik ook weer steeds vaker de geheugen-errors terug. 'Sluit toepassingen' etc. Meestal sluit de Wave dan zelf keihard de widgets af. Het lijkt wel of het toestel uiteindelijk 'volloopt' en steeds minder recourses tot zijn beschikking heeft. Waar blijft de echte eerste major update nou toch die mail-problemen oplost, update-problemen oplost, geheugen-issues oplost, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01
Na een lange zoektocht langs de iPhone (630 euro :/ ), Desire en Galaxy S, ben ik ook nog even gaan kijken bij de Wave. Momenteel lijkt het me een ideaal toestel: behoorlijke specificaties voor een 'fractie' van de high-end prijzen. Daarnaast vind ik de vormgeving en afmetingen ook een stuk beter dan bijvoorbeeld de Galaxy S, die toch wat groot en lomp aandoet (en goedkoop aanvoelt). Eigenlijk het enige dat me in de weg staat is dat besturingssysteem, en ik ben blijkbaar niet de enige.. Hoe groot achten jullie de kans dat hier ooit Android 2.1 of 2.2 op te zetten is? Dat zou het namelijk 'het' toestel maken wat mij betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
Ik heb ook wat rondgekeken (bada forums, xda, samsung-firmware) maar vooralsnog is er geen enkele indicatie dat er ooit Android op dit toestel komt, alhoewel heel veel mensen dit graag zouden willen

[ Voor 10% gewijzigd door Airdack op 25-07-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Cyclonist schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:46:
Na een lange zoektocht langs de iPhone (630 euro :/ ), Desire en Galaxy S, ben ik ook nog even gaan kijken bij de Wave. Momenteel lijkt het me een ideaal toestel: behoorlijke specificaties voor een 'fractie' van de high-end prijzen. Daarnaast vind ik de vormgeving en afmetingen ook een stuk beter dan bijvoorbeeld de Galaxy S, die toch wat groot en lomp aandoet (en goedkoop aanvoelt). Eigenlijk het enige dat me in de weg staat is dat besturingssysteem, en ik ben blijkbaar niet de enige.. Hoe groot achten jullie de kans dat hier ooit Android 2.1 of 2.2 op te zetten is? Dat zou het namelijk 'het' toestel maken wat mij betreft ;)
Gaat niet gebeuren. Het hangt trouwens helemaal van je wensen/eisen af of de Wave geschikt is voor je. Als je een supersnel multimedia toestel zoekt met prima internet-mogelijkheden dan hoef je niet verder te zoeken. Wil je een échte smartphone en een mega-gevulde app-store dan zou ik verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Punt voor mij is ook een beetje dat de prijzen helemaal niet zoveel meer schelen met een Galaxy S. Ja goed, een euro of 5/6 per maand, maar als je daarvoor de zekerheid en mogelijkheden krijgt die Android biedt boven Bada...Over 2 jaar contract genomen kost de Galaxy je ongeveer 120 euro meer en om die reden valt de Wave voor mij eigenlijk bijna af...dat prijsverschil vind ik echt niet de moeite waard, dan heb ik liever Android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeej vraagje

ik heb sinds vrijdag mijn wave. Nu heb ik zaterdag op livemessenger gezeten via IM. Maar op een gegeven moment kreeg ik geen verbinding meer ivm een storing. kreeg ook een foutmelding

Nu probeer ik het vandaag weer maar ik kom er niet meer op.Ongeldige aanmelding blijft ie vermelden, ookal is mijn username en password goed

Ik heb wel toegang tot mijn hotmail account en kan mn mail inzien maar kan dus niet op live.......ongeldige aanmelding, terwijl ik er gisteren gewoon opgezeten heb

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een toevoeging....

heb even voor de proef een yahoo account aangemaakt....en met deze account kan ik wel op IM.......

vreemd..... waar zou de fout zijn?? kan iemand mij helpen waar ik deze klacht evt. naar moet leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
bear87 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:17:
Punt voor mij is ook een beetje dat de prijzen helemaal niet zoveel meer schelen met een Galaxy S. Ja goed, een euro of 5/6 per maand, maar als je daarvoor de zekerheid en mogelijkheden krijgt die Android biedt boven Bada...Over 2 jaar contract genomen kost de Galaxy je ongeveer 120 euro meer en om die reden valt de Wave voor mij eigenlijk bijna af...dat prijsverschil vind ik echt niet de moeite waard, dan heb ik liever Android :)
Totdat je de Galaxy S hebt gevoeld. Ik vind het zwaar tegenvallen. Wel licht, maar erg groot en zo ontzettend plastic gevoel. De Wave voelt wat dat betreft veel beter aan. De Galaxy S had eigenlijk in eenzelfde metalen behuizing moeten zitten als de Wave. Raar dat ze dat niet hebben gedaan, maar dan was het toestel wellicht alsnog te zwaar geworden. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:27:
heeej vraagje

ik heb sinds vrijdag mijn wave. Nu heb ik zaterdag op livemessenger gezeten via IM. Maar op een gegeven moment kreeg ik geen verbinding meer ivm een storing. kreeg ook een foutmelding

Nu probeer ik het vandaag weer maar ik kom er niet meer op.Ongeldige aanmelding blijft ie vermelden, ookal is mijn username en password goed

Ik heb wel toegang tot mijn hotmail account en kan mn mail inzien maar kan dus niet op live.......ongeldige aanmelding, terwijl ik er gisteren gewoon opgezeten heb

iemand een oplossing?
Account helemaal verwijderen en opnieuw invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01
MichaelPB schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:57:
[...]

Totdat je de Galaxy S hebt gevoeld. Ik vind het zwaar tegenvallen. Wel licht, maar erg groot en zo ontzettend plastic gevoel. De Wave voelt wat dat betreft veel beter aan. De Galaxy S had eigenlijk in eenzelfde metalen behuizing moeten zitten als de Wave. Raar dat ze dat niet hebben gedaan, maar dan was het toestel wellicht alsnog te zwaar geworden. Geen idee.
Dat is 't m inderdaad een beetje. Dat hij iets duurder is maakt me niet eens zoveel uit, maar het zou mooi zijn als je dat dan ook ergens in terugziet. Voor het geld van een Galaxy S verwacht ik ook een wat betere afwerking (materialen) en het liefste ook een puur Android, zonder verplichte skin. Het grote scherm heb ik ook niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrics
  • Laatst online: 20-04 04:40
Link naar een HTC flip clock look-alike

Flip Clock Weather Widget

Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/9639/flip.th.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door patrics op 25-07-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
die is wel heel cool! Thanks! Maar eigenlijk zou je gewoon kleine shortcuts moeten kunnen maken naar ieder programma of bestand dat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
Daar is toch het menu voor? Volgens mij kan je die helemaal volplempen met alles wat je maar wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
hey ik heb een vraagje, bij mijn berichten, mijn ontvangen berichten het uur daarvan is altijd een uur later als het effectieve uur dat ik het ontvangen heb

vb om het wat duidelijker te maken
als ik een bericht ontvan om 9:45 komt er 8:45 op het scherm van dat bericht

weet iemand hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:28:
even een toevoeging....

heb even voor de proef een yahoo account aangemaakt....en met deze account kan ik wel op IM.......

vreemd..... waar zou de fout zijn?? kan iemand mij helpen waar ik deze klacht evt. naar moet leggen?
Toevoegingen kunnen aan de hand van de 'edit' knop.
Ik heb het probleem wat jij omschrijft ook vaak. Schijnt dan iets met de server/client van Samsung's IM te zijn ofzo. Je account wissen en weer opnieuw instellen kan lukken, maar is niet altijd zeker zo.

Vandaag had ik overigens ook weer een anderee error. Wanneer ik online was zag ik niemand online (terwijl er wel mensen online waren). Erg vreemd dus..
Zo'n soort HTC klok heb ik ook. Die gebruik ik ook tot op heden als mijn hoofdhomescreen. Ik heb hem wat aangepast van het origineel. Klik hier voor een screenshot :)
yochi schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:37:
hey ik heb een vraagje, bij mijn berichten, mijn ontvangen berichten het uur daarvan is altijd een uur later als het effectieve uur dat ik het ontvangen heb

vb om het wat duidelijker te maken
als ik een bericht ontvan om 9:45 komt er 8:45 op het scherm van dat bericht

weet iemand hoe ik dit oplos?
Misschien dat je de verkeerde tijdzone hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ yochy-
De tijd niet op handmatig vaststellen want dan blijf die orginele klok jou beschouwen als tijdzone0 GreenwichtimeUK ,DUS bij je instellingen van de klok Automatisch met de server laten updaten,Voor details raadpleeg je handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelPB schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:16:
[...]

Account helemaal verwijderen en opnieuw invoeren.
al geprobeerd maar zonder succes. waarschijnlijk zit het in het IM systeem van Samsung want met yahoomessenger kan ik gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wifi werkt trouwens als een speer! bij mij in de straat hebben ze onbeveligde wifi terwijl de mijne wel beveiligd is. Dus kan lekker internetten via Wifi van de buren

Ook lekker als je ergens in de binnenstad op het terras zit....ff wifi netwerken zoeken, je vind er altijd wel 1 die onbeveiligd is
Pagina: 1 ... 6 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.