Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
ik neem dit toestel in overweging, beetje info aan het inwinnen, 't is me al snel duidelijk geworden dat er nog kinderziekten in dit toestel zitten

review van gebruiker: http://blog.ostermann.no/#post2

onderstaand filmpje over de Twitter applicatie (in het duits)
YouTube: Samsung Wave S8500 - Twitter App
die gebruiker heeft trouwens ook nog enkele andere fimpjes opgeladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
[b][message=34288087,noline]
• Webbrowser is zeer beperkt, speelt geen Flash
ik heb het toestel zelf niet, maar zat zonet wat filmpjes te bekijken op youtube, blijkbaar staat Flash standaard uit en moet je het bij instellingen aan kunnen zetten, maar dan nog lijkt Flash vrij raar te doen, éne keer werkt het, andere keer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanstwoo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-09-2010
Flash werkt helemaal niet. Er verschijnt een icoontje, maar erop klikken geeft geen enkele resultaat. Wel aangezet in Instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanstwoo schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:27:
Oproep beantwoorden in vergrendelde modus gaat moeilijk. Je moet de vergrendeltoets indrukken en dan OK tikken, maar dan nog wil het meestal niet lukken. Wat doe ik verkeerd?
Je moet enkel de "Ok" knop inhouden. Je hoeft niks met de vergrendeltoets te doen.
Firmware upgrade gaat fout. Eindigt met Crypt Exception en einde verhaal ... Iemand een idee?
Welke OS gebruik je op je PC?
2 x 'hangen' in Mediabrowser (alleen batterij verwijderen helpt). Geen idee waarom.
Heb ik zelf nog nooit gehad. Gelukkig niet.
Webbrowser is zeer beperkt, speelt geen Flash
Flash kan je aanzetten door in je browser de achtereenvolgende stappen te nemen: "..." (opties) > Internetinstellingen > Voorkeuren > Flash uitvoeren
Virtueel toetsenbord geeft maffe aanvullingen als je typt. Vergt enige aanpassing bij invoer
Begrijp dit van je niet echt. "Geeft maffe aanvullingen"? Wat ik hiervan maak is dat het alleen wennen is met de toetsenbord?
Nederlands Samsung site kent geen Wave ...
Bedoel je dit? Zo ja, die staat er al lang in de database van Samsung. Tevens staat deze link ook in de beginpost.

Edit: Overigens staat hier ook de Wave op Samsung.com
Beperkt aanbod aan applicaties
bada OS is nog nieuw. Als 'early adaptor' kan je verwachten dat het aanbod van apps wat aan de lage kant is.
Ach, er is misschien wel meer, maar daar heb ik me dan al aangepast. Al met al heb ik eigenlijk spijt van mijn rol als early adaptor. Misschien dat 1 jaar verder Bada beter wordt ondersteund (of is alweer verwijderd/vervangen) kinderziektes zijn opgelost en er meer toepassingen en support zijn.
Precies ;)

Ik hoop dat ik hiermee paar van je vragen beantwoord hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Amps op 04-07-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanstwoo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-09-2010
Amps schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:56:

Je moet enkel de "Ok" knop inhouden. Je hoeft niks met de vergrendeltoets te doen.
Ik ga verder proberen ...

Welke OS gebruik je op je PC?
Windows XP

Flash kan je aanzetten door in je browser de achtereenvolgende stappen te nemen: "..." (opties) > Internetinstellingen > Voorkeuren > Flash uitvoeren
Heb ik ook zo staan. Zie post van 16:55.

Begrijp dit van je niet echt. "Geeft maffe aanvullingen"? Wat ik hiervan maak is dat het alleen wennen is met de toetsenbord?
Woordaanvulling gaat automatisch en stelt vaak onzin voor.

Bedoel je dit? Zo ja, die staat er al lang in de database van Samsung. Tevens staat deze link ook in de beginpost.
Edit: Overigens staat hier ook de Wave op Samsung.com
Zal wel niet goed gekeken hebben 8)7

Ik hoop dat ik hiermee paar van je vragen beantwoord hebt.
Jawel, maar mijn problemen met firmware en Flash blijven bestaan. En uiteraard mijn lijstje met andere bedenkingen :)
Enne, ik liep zojuist tegen iets anders aan. Wat een gedoe om DIVX te 'activeren'? Krijg je een scherm, en dan? Moet ik URL + code overschrijven en dan naar betreffende site gaan? Via PC of met de mobiel? Op betreffende site weer een heel verhaal. Ik ben er maar weer mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DivX films afspelen wilt bij mij gewoon standaard. Daarvoor hoef je hem niet te activeren of wat dan ook.

Soms komt er bij flash idd zo'n icoontje. Volgens mij duidt het erop dat je telefoon te weinig geheugen hebt om flash content af te spelen ofzo? Er valt volgens mij voor ons als consument er niet veel aan te doen (behalve klagen bij Samsung). En ja, het is irritant wanneer je WEL flash gebruikt/geactiveerd hebt.

T9 kan je uitzetten door op "NL" op het toetsenbord in te houden (zie ook beginpost)

Verder weet ik het ook niet over de firmware update. Misschien dat je je zoot vragen kan doorspelen naar Samsung. Niet geschoten is altijd mis ;)

Oh trouwens, volgens mij kan je ook gewoon met je "call" knop oproepen accepteren :P

[ Voor 5% gewijzigd door Amps op 04-07-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

DivX activeren is niet nodig...wave speelt ze perfect af. Iemand al andere navi software draaien op de wave?

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
silitek schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:36:
[...]

Ja ik!!..alleen heb je zonder creditcard niks aan die 10 euro coupon. :|
Dit is niet juist, je kan via samsung apps op de pc wel gewoon betalen met de coupon.
Ben het er wel mee eens dat het stom is dat je niet in de app store op de wave ermee kan betalen. :(

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

DaveD1109 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:44:
[...]

Dit is niet juist, je kan via samsung apps op de pc wel gewoon betalen met de coupon.
Ben het er wel mee eens dat het stom is dat je niet in de app store op de wave ermee kan betalen. :(
Mag je mij eens uitleggen hoe jij dat doet!. Ook op KIES> APP STORE springt het creditcardinstellingen in beeld bij kopen/waardebon keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
De meeste dingen zijn al aan bod gekomen door Amps, maar wellicht kan ik hier nog wat bij aanvullen

[quote]
Ik heb echt problemen met de volgende zaken en zou graag een oplossing zien:
  • Oproep beantwoorden in vergrendelde modus gaat moeilijk. Je moet de vergrendeltoets indrukken en dan OK tikken, maar dan nog wil het meestal niet lukken. Wat doe ik verkeerd?
  • Firmware upgrade gaat fout. Eindigt met Crypt Exception en einde verhaal ... Iemand een idee?
  • 2 x 'hangen' in Mediabrowser (alleen batterij verwijderen helpt). Geen idee waarom.
Wat zint me niet?

[list]
• Outlook sync alleen via Exchange Server! Rechtstreeks met PC kan blijkbaar alleen via Windows Mobile, maar dat zag ik helaas later.
Wat bedoel je hiermee? Telefoonnummers heb ik via mijn pc (Windows 7 32bit) gesynchroniseerd en mijn mail gaat via webmail van mijn bedrijf
• Webbrowser is zeer beperkt, speelt geen Flash
Klopt, Flash is nog beperkt te gebruiken. Ik merkte dat buienradar via 3g nooit verplaatst, maar via wifi verplaatst het wel.
Via 3g kan ik overigens wel Youtube filmpjes bekijken, maar dat is niet echt flash maar dat valt geloof ik ergens anders over.
Via de tip van Amps weet je nu iig hoe je Flash in kunt schakelen, maar op sites als Hyves krijg je alleen het flash icoontje te zien. Deze, en wellicht vele anderen, gebruiken een nieuwere flashversie die voorlopig nog niet voor mobieltjes te gebruiken is. Ik dacht dat er wel een aantal beta's beschikbaar zijn, maar dat is alleen voor de Android en niet voor Bada toestellen.
• Sync instellingen mailaccounts zijn veel te beperkt
• Mail wordt niet gewist van de server (mis instelling daartoe)
Tot nu toe merk ik ook dat mijn gsm niet met de mailserver synct. Vaak kun je dat instellen, maar daar ben ik zelf nog niet achter, wellicht is dit het resultaat van deze eerste versie van het toestel. (Niet goed getest of bewust naar een volgende update verschoven.)
• Social Hub? Meerdere accounts op eenzelfde site kan niet en LinkedIn wordt bijv. niet ondersteund.
Meerdere messengers kan inderdaad niet en zonder extra software kan dit op de meeste pc's ook niet. Windows live kun je zonder tool ook niet 2x opstarten op je pc bijvoorbeeld. Je hebt het hier over een mobiele telefoon die kunnen helaas wat minder, daarnaast staat er een nieuw besturingssysteem op waar de ontwikkelaars nog niet massaal zijn overgestapt. Ik denk dan ook dat je het ook niet als desktop vervanger mag zien. Linkedin wordt inderdaad niet echt ondersteund doordat er niet veel vraag naar is en de ontwikkelaars hierdoor (voorlopig) nog niets mee doen.
• Geen 'Verkenner' waarmee ik via WIFI ook in de de rest van mijn netwerk kom
Alleen DLNA wordt momenteel ondersteund. Dit kun je opstarten via menu --> instellingen --> connectiviteit --> all share (werkt alleen als je via wifi een verbinding hebt.)
• Camera is erg traag met opslaan en Preview
Valt mee als je de instelling wat lager zet bijv. 2mp en de beste beeldkwaliteit aan laat staan. (5MP maakt het plaatje namelijk niet mooier). Van gemaakte foto naar nieuwe foto duurt zo'n 2-4 seconden (het helpt als je de camera knop na het maken van de foto nog even in blijft houden, dan slaat ie de preview over.)
• Draaien van toestel geeft niet altijd dezelfde en instant reactie op het scherm
Ik moet beamen dat dit niet altijd even goed gaat. De ene keer krijg je wel een feedback en de andere keer niet. Daarnaast geeft het soms wel weer extra mogelijkheden zoals bij de tips en trucks op de startpagina staat aangegeven.
• Virtueel toetsenbord geeft maffe aanvullingen als je typt. Vergt enige aanpassing bij invoer
Dit was een van de min punten bij sommige reviews, maar ik ervaar het zelf niet echt als vervelend. Als een woord niet wordt herkend dan kun je dit heel makkelijk zelf invoegen via het pijltje bij de woordopties. De volgende keer kun je het woord (evt. standaard) met hoofdletter laten beginnen zoals namen.
• Beperkt aanbod aan applicaties
Klopt begin juni waren het ongeveer 100 applicaties (waarbij je aan de meeste niet veel had/hebt)
Inmiddels zijn we 1 maand verder en staan we op 429 applicaties.
Reken even verder en dan zie je dat er ongeveer 300+ applicaties per maand bij komen en dit zal vermoedelijk steeds harder stijgen doordat ontwikkelaars iets zien in het nieuwe Bada project.

Het toestel is zeer goed voor zijn prijs. Je kunt het niet een ladyphone noemen, maar een telefoon voor het kantoor is het ook (nog) niet, daarvoor zijn accounts en exchange instellingen nog te mager.

Een volwaardig toestel is het op zich wel, maar bevat helaas nog kinderziektes die helaas standaard lijken te zijn bij nieuwe os-en. Kijk maar naar de history van Android, Windows mobile en Iphone OS. Allen zijn geupgrade om de fouten te herstellen en om tekortkomingen op te vangen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort een samsung wave, het is echt een super telefoon. het lukt mij alleen nog niet om internet radio te luisteren, weet iemand hoe ik dat wel zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:06:
ik heb sinds kort een samsung wave, het is echt een super telefoon. het lukt mij alleen nog niet om internet radio te luisteren, weet iemand hoe ik dat wel zou kunnen?
Volgens mij kun je geen sites als nederland.fm gebruik voor streaming radio. Er is wel een radio538 applicatie beschikbaar waardoor je internetradio hebt. Ik hoop dat er binnenkort wel een algemene radiozender/oplossing beschikbaar is.

Ik zoek nog verder maar: www.radiostreams.fm werkt (gedeeltelijk)!
Je klikt op een zender en in het grijze vak (hierin staat RadioStream.fm as startpage) daarna verschijnt er na een minuut of 5 een player (soms werkt het sneller op de zender in een nieuwe pagina te starten).
Klik op play en na een seconde of 5 hoor je de zender.

Je moet even geduld hebben, maar dan heb je ook wat.
Doordat dit in de standaard browser werkt is het ook mogelijk om multitasking te gebruiken, even getest met Weatherbug en het navigatiesyteem.

Het werkt niet helemaal soepel, de pagina moet soms herladen.
Getest met radio 538 non stop 40 & flashback radio 80's music, de rest werkt volgens mij niet/niet goed.

[ Voor 40% gewijzigd door Kiswum op 05-07-2010 16:44 . Reden: radiostream ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is alleen crap dat je niet kan multi-tasken met de 538 applicatie. De muziek stopt wanneer je uit de applicatie gaat.

En waarom niet de FM radio gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buienradar is als applicatie te downloaden.
Het downloaden gaat goed maar tidens het installeren krijg ik de melding fout.
Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:07:
Buienradar is als applicatie te downloaden.
Het downloaden gaat goed maar tidens het installeren krijg ik de melding fout.
Hebben anderen hier ook last van?
Jep heb ik ook en in de app store te zien nog meerdere.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
silitek schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:44:
[...]

Mag je mij eens uitleggen hoe jij dat doet!. Ook op KIES> APP STORE springt het creditcardinstellingen in beeld bij kopen/waardebon keuze. ;)
Gewoon via internet naar http://www.samsungapps.com/ gaan en daar een app downloaden.
je krijg dan vanzelf de keuze om te betalen met je coupon.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg idd een fatale fout bij de Buienradar applicatie. En eindelijk een paar simpele widgets van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ook hier de fatale fout als ik het ophaal via mijn gsm. Widgets had ik 2 weken geleden overigens al kunnen downloaden. De fooi widget vind ik wel nuttig in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
Amps schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:37:
Ik krijg idd een fatale fout bij de Buienradar applicatie. En eindelijk een paar simpele widgets van Samsung.
Hier hetzelfde. Maar die zogenaamde 'netwerkwidgets' worden bij iedere geheugen error meteen automatisch afgesloten. Bij mij zijn ze er weer af. Van mij mag trouwens dat hele homescreen weg. Startscherm mag van mij gewoon het menu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor hier van jullie dat jullie hyves apps hebben en dat je ook een windows live mail account kan instellen, maar ik heb deze apps niet. Ik zie geen hyves logo en ik zie ook nergens een windows live logo.. Ik heb mijn mobiel via studentmobiel.nl besteld.
Iemand een idee hoe ik windows live er op kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje. De eerste keren dat ik de samsung wave gebruikte was de batterij binnen een dag leeg. Sinds gisteren gaat ie iets langer mee en nu vandaag is ie nog steeds niet leeg. Terwijl ik hem normaal gesproken al zou moeten opladen. Iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik heb hem vandaag ongeveer net zo vaak gebruikt als andere keren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe vaak is vaak? WLM staat onder "IM". Je kunt je accounts beheren bij "Mijn accounts". Als je daadwerkelijk had gekeken zou je er zelf ook uitkomen.

Er is geen hyves applicatie, alleen slechts een widget die doorverwijst naar de mobiele pagina van hyves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Amps schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 00:57:

Er is geen hyves applicatie, alleen slechts een widget die doorverwijst naar de mobiele pagina van hyves.
kleine aanvulling: De widgets kun je vinden op je homescreen en linksbovenin op widgets klikt. Via de Hyves zoekoptie in dit topic kun je de "handleiding" vinden van andere mensen die het niet konden vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 23:29:
Nog een vraagje. De eerste keren dat ik de samsung wave gebruikte was de batterij binnen een dag leeg. Sinds gisteren gaat ie iets langer mee en nu vandaag is ie nog steeds niet leeg. Terwijl ik hem normaal gesproken al zou moeten opladen. Iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik heb hem vandaag ongeveer net zo vaak gebruikt als andere keren...
De eerste 1-3 keer moet de batterij gecalibreerd worden als het ware. Je moet dan zo goed mogelijk met je accu om gaan dus pas opladen als ie geheel leeg is en daarna volledig laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op widgets klik in mijn homescreen zie ik geen hyves. Mijn toestel komt denk ik uit Duitsland, want er zat een duitse handleiding bij. Hoe kan ik dan aan de hyveswidget komen? Kan ik dat ergens downloaden.

En iemand een idee hoe IM werkt? Ik moet een account aanmaken? Kan ik daar met mijn windows live account inloggen?
Sorry voor alle vragen, ik ben nogal een noob...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:18:
Als ik op widgets klik in mijn homescreen zie ik geen hyves. Mijn toestel komt denk ik uit Duitsland, want er zat een duitse handleiding bij. Hoe kan ik dan aan de hyveswidget komen? Kan ik dat ergens downloaden.

En iemand een idee hoe IM werkt? Ik moet een account aanmaken? Kan ik daar met mijn windows live account inloggen?
Waar je de hyves widget kan downloaden weet ik niet maar bij IM kan je inderdaad je live id gebruiken.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:18:
Je hebt meerdere pagina's widgets. Als je aan de zijkanten een blauw gloed ziet, betekent dat dat er meerdere "pagina's" zijn. Ofwel, je kunt naar links of naar rechts swipen.
WLM staat er standaard op. Dat is dus een client. Ik neem aan dat je al een MSN account hebt. Daarmee kan je (op alle clients) inloggen.

Edit: Heeft iemand de SDK al uitgetest? Zit er ook een theme-functie erop?

[ Voor 4% gewijzigd door Amps op 07-07-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
hoe update je een ape eigenlijk want need fore speed shift heb ik de 1.2 versie en in de winkel hebben ze op versie 1.4 versie dus der is wat wat verbetert .
maar in de telefoon zelf kon ik niks vinden over updaten! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoi Raro,applicaties worden vanzelf geupdate, althans je krijgt hier een melding over. In Samsung Apps op je telefoon kun je kiezen voor instellingen en dan kun je op de balk drukken. Hier kun je aangeven via welk netwerk de updates binnen moeten komen (uit, wifi, pakketgegevens/gsm netwerk).

Voor mij had NFS geen update klaar staan. Het gaat overigens om een zeer kleine update van 1.02 naar 1.04. Het beste wat je nu kunt doen is het spel nogmaals downloaden en installeren (het kan zijn dat al je resultaten verdwijnen.)

Als alles perfect werkt dan zie ik zelf geen noodzaak om het programma te "updaten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je tv kan kijken via de samsung wave? Ik heb bij T-mobile het abonnement: Web 'n Walk Plus Vast. Dit is dus een abonnement waarmee je kan tv kijken. Ik kan het niet vinden op mijn telefoon en op internet kan ik er ook niets over vinden. Dus waar kan ik de optie tv kijken vinden?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb mijn web and walk plus nog tot het einde van de maand, ik zal eens kijken of tv stations nog steeds live streams uitzenden.

Mocht iemand nog radio via internet willen: tunin.fm deze is ook met de wave te benaderen. Helaas niet te gebruiken als multitask, daarvoor kun je het beperkte radiostream.fm gebruiken.

tv streams die werken via t-mobile:
m.nos.nl
m.uitzendinggemist.nl
m.rtlgemist.nl
youtube werkt bij mij ook

wkvoetbal via een livestream zal niet werken vanwege de dure licenties.

[ Voor 22% gewijzigd door Kiswum op 09-07-2010 00:04 . Reden: streams ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:06:
Iemand reeds de gratis 16GB micro sd card ontvangen uit de intro actie?
Het duurt nu wel erg lang.
Ben inmiddels in contact met samsung hierover, maar aftersales kennen ze niet.
Jammer, met een actie lokken en vervolgens niks uitleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
knutsel01, ik vind het vervelend om te melden, maar doorgaans duurt het zo'n 1,5 maand na afloop van een actie dat er actie wordt ondernomen.

Voorbeeld: Bij HP was er een refund actie en dat kreeg je na 6 weken terug.
Bij meerdere bedrijven en acties heb ik om me heen gehoord dat het 4-8 weken duurt.
Bij de belastingdienst weet men vooraf eigenlijk al wat je terug hoort te krijgen, dit krijg je volgens mijn ervaringen altijd na 2 maanden na 1 april terug. Dus als je dat formulier in januari terug stuurt of 30 maart, dat maakt over het algemeen niet uit.

Tot op heden zijn we pas 3 weken verder sinds het verstrijken van de actie. Geduld zul je helaas moeten hebben. Het is een kaartje wat voor ons zo'n 60 euro waard is. Ik was eigenlijk 1 dag te laat, maar hoop hem nog wel te ontvangen en wellicht zelfs op dezelfde dag als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mailbox/Exchange:

Via hotmail heb ik een test gedaan. Er is weleens gezegd dat hotmail/exchange alleen richting de Wave synchroniseerd en je daardoor alleen maar mailtjes kan ontvangen en op gelezen kunt zetten.

Als je in e-mail applicatie mailtjes uit je prullenbak verwijderd dan zul je zien dat de gelezen en verwijderde mail niet meer te zien zullen zijn in de webbrowser van je pc. (Het kan zijn dat de sync naar de hotmail/exchange server enkele minuten duurt )

Hoe komt je in je prullenbak?
Ga naar het menu en open e-mail.
Schuif de bovenste balk naar links.
Klik op prullenbak.
Verwijder alles of de mailtjes die je niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey wave owners heb julie ook last van de camara dat zo moeilijk is om zuiver te shooten,Je mot bijna als een standbeeld statief de wave vast houden om het zuiver helder foto te creeren,En alleen met de scene mode BEAUTY SHOT,is de enige oplossing voor dit probleem,om zuiver snel te trekken van foto's\

En nog iets waarom zo wazig beeld bij youtube vids als je bij vodafone als provider heb,ik bedoel het is tegen overgestelde als ik thuis ben en mijn wave connect met wifi punt HD qualiteit meteen super,Want met mijn ouwe N82 presteerd beter met youtube vids vannuit de 3g verbinding van vodafone HD qualteit zelfs,
Heeft iemand van julie dezelfde probleem van ontevreden heid van wave wat ik beschrijft?????????????????????
Geef je reactie ZSM !
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:50:
8<----------8<----------8<----------8<----------8<----------
Heeft iemand van julie dezelfde probleem van ontevreden heid van wave wat ik beschrijft?
8<----------8<----------
Jammer van je spelling. Het is namelijk:
"Heefdt iemant fan julie dezelfde probleem fan ontefreduh hijt van weef wat ik beschreifdt"

[ Voor 30% gewijzigd door MichaelPB op 10-07-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey gramatica knobbel ,What your point,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MichaelPB ik vond het nog redelijk netjes getypt hoor! Bij nader inzien snap ik wat je bedoelt, ik ga er vanuit dat het niet bewust zo is gedaan.

Maar Jaytang: Ik ben zelf ook van de N82 naar de Wave gegaan, de camera van de N82 is eigenlijk super, dit komt met name doordat deze uit de Carl Zeiss serie komt. Ik heb zelf alleen met schemering dat de kwaliteit ene stuk slechter wordt. Ik neem aan dat je de stabiliteits instelling aan hebt staan en de shutterknop licht inhoud en pas een foto maakt als het vierkantje groen is toch!!??

Behalve dan dat de camera met schemering niet altijd goed werkt is het met een volledig ingezoomd beeld ook niet echt de kwaliteit wat ik had gehoopt (maar ik had wel verwacht dat de camera slechter zou zijn.)

Met Youtube heb ik geen problemen. Is het ook zo slecht als je de volledige youtube website gebruikt of kan Vodafone daar niet mee overweg op dit toestel?
Ik heb zelf T-mobile en momenteel nog de web and walk plus, hiermee is het beeld wel prima te noemen voor zover ik weet.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 10-07-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:38:
knutsel01, ik vind het vervelend om te melden, maar doorgaans duurt het zo'n 1,5 maand na afloop van een actie dat er actie wordt ondernomen.

Voorbeeld: Bij HP was er een refund actie en dat kreeg je na 6 weken terug.
Bij meerdere bedrijven en acties heb ik om me heen gehoord dat het 4-8 weken duurt.
Bij de belastingdienst weet men vooraf eigenlijk al wat je terug hoort te krijgen, dit krijg je volgens mijn ervaringen altijd na 2 maanden na 1 april terug. Dus als je dat formulier in januari terug stuurt of 30 maart, dat maakt over het algemeen niet uit.

Tot op heden zijn we pas 3 weken verder sinds het verstrijken van de actie. Geduld zul je helaas moeten hebben. Het is een kaartje wat voor ons zo'n 60 euro waard is. Ik was eigenlijk 1 dag te laat, maar hoop hem nog wel te ontvangen en wellicht zelfs op dezelfde dag als de rest.
Ik heb op 30 mei verzonden dus dat is nu 6 weken.
Maar ik heb goed nieuws want gisteren ontving ik dan toch een reactie van samsung:
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-S8500.
Op dit moment is er een kleine vertraging in de verzending van de 16GB kaarten.
Deze zullen in de loop van volgende week geleverd worden.
Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is goed nieuws! En nu maar hopen dat ze idd daaraan houden! Het zal me eigenlijk niet verbazen wanneer ze weer alles uitstellen... maarja. En trouwens je kunt jouw entry wel op 30 mei versturen, maar de deadline ligt bij 27 juni. Die datum bedoelde Kiswum ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 05:36:
hey gramatica knobbel ,What your point,
No spang. Was maar een geintje. Zelf via Tmobile en Wifi exact hetzelfde goede beeld op Youtube. Wat veel alleen vergeten is dat de Wave breedbeeld 16:9 heeft en youtube niet. Default speelt hij video's fullscreen af en 'trekt' het beeld dan in de breedte. Klik op het icoontje onderin beeld om de originele videogrootte (postzegelformaat) of de ingezoomde grootte te bekijken (1x). Is zeer acceptabel.

Met de camera ook geen problemen trouwens. Het valt me wel op dat veel mensen die met een mobiel kiekjes maken dat ding in het wild rondslingeren, ergens terloops op een knop drukken en dan een perfecte plaat verwachten. Een hele goede camera zoals op de N82 verbloemt een hoop bij onverschillig genomen foto's. De 3.2MP op mijn vorige Nokia 5530 en 5800 maakten inderdaad makkelijker ultrascherpe foto's. Maar ook die kon ik prima verkloten.

Voor iedere goede foto (vraag maar aan fotografen) dien je je toestel gewoon perfect stil te houden, te autofocussen, af te drukken en zelfs na te richten (belangrijk!) om te voorkomen dat je tijdens het sluiten van de sluiter nog beweegt. Gegarandeerd perfecte plaatjes. Ben zeer tevreden over het reslutaat.

[ Voor 91% gewijzigd door MichaelPB op 10-07-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thank you for your explaination. Dan mot ik bij vodafone maar eens ff langs gaan voor dit probleem met you tube weergave.
Ja ik weet hoe je de half druk met auto focus mot shooten en richten IK ben bekend met cam functies beta niveau <mijn oom is fanatiek ,Daarom vond ik De N82 super snel met trekken van een goede foto op default open klepje mode al voldoende
JAmmer dat bij De SSwave zo veel concentratie aan vereist is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey dawg. Het valt tog wel mee hoe geconcentreerd je mot zijn. Je mot gwn nie beweguh tijdens het nemen van pictures. Dats the key point of fotography met de SSwave :)

Ik vind het zelluf ook moeilijk om goede sharpe macro-photos te maken hoowr. Je mot echht helemaal niet beweguh wanneer je een foto neemt. Get mi point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

De wave terug gebracht en de Samsung Galaxy S gekocht!!..Bada heeft alsnog TE veel beperkingen voor mij. Jammer van de behuizing is van de wave wel een stuk beter..

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dat is goed nieuws knutsel01!
Jammer dat je de wave terug had gebracht silitek. Ik hoor zoveel nieuws over rom updates en nieuwe os versies op allerlei verschillende toestellen. Ik vermoed dat de wave binnen 3 maanden wel gekraakt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af wanneer Samsung met een major software update (bada 1.x?) komt. Zoals het nu is, vind ik het toestel meer een feature phone met toevallig een applicatie store erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:29:
Ik vraag me af wanneer Samsung met een major software update (bada 1.x?) komt. Zoals het nu is, vind ik het toestel meer een feature phone met toevallig een applicatie store erop :P
Dat vind ik nou ook. Wel een goede featurephone, maar het is absoluut géén smartphone. En al helemaal niet een 'smarter phone' o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 15:52
Ik was benieuwd of ik ook een achtergrond in het menu kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat missen jullie wat de echte concurrentie wel heeft. Exchange en flash is provider en exchange server afhankelijk en dat werkt bij de een niet en de ander wel.
Ik heb zelf het gevoel dat 90% van de problemen zich niet bij mij afspelen/aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Kiswum schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:06:
Wat missen jullie wat de echte concurrentie wel heeft. Exchange en flash is provider en exchange server afhankelijk en dat werkt bij de een niet en de ander wel.
Ik heb zelf het gevoel dat 90% van de problemen zich niet bij mij afspelen/aanwezig zijn.
helemaal met je eens de aps zulleen heuse wel komen ik denk dat je tot eind augustus moet wachten want dan eindig de actie van samsung en zul je merken dat er een stort vloed aan aps komen.
nou wat ik mis.
1 sneller draaien ( af een toe vind ik de telefoon erg traag werken .
2 flash 10.1
3 aps: sahzam, spotify, snellere betere browser , rss feeds.
4 buggy (telefoon doet af een toe raar ( batterij blijft voor 3 dagen op 65 % ) en friezen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat bij mij erg speelt is het onvoldoende geheugen probleem. Wanneer ik wat langer zit te browsen, raakt het geheugen vol. Daarna sluit het toestel automatisch de widgets op je homescreen af. Echt rete irritant.

Daarnaast heb ik ook problemen met het updaten van programma's. Ook daar krijg ik "onvoldoende geheugen" foutmelding. Tevens kan ik ook niet de Accuweather clock widget installeren door hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me wave al een weekje ,heb ongeveer6 x moeten laden ,Ze zeggen dat de accu zich moet calibreren, en na de 7e beurt wel langer mee gaat.....hmmm
Nou Ik red het nog steeds niet over de 24 uren,wifi staat constant aan - soms filmpje youtube kk ,film maken fotoshoote- prutsen met de menu, plaat opzetten-kortefilmpjes checkke-syncgro staat aan met email.
Wat een sexy elegante phone is het cker,.maar constand active aan,zeker niet,het heeft meer dan genoeg iddle momenten in de 24u ,Zal de accu toch wat aan schelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat wil je ook als je je WiFi 24/7 aan laat. En wie zegt dat je accu na 6 keer calibreert en daarna langer meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijg 1 ton van reviews @ gsm arena van wavers of the world.Now ,whats julie diagnostics that might be helpfull?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ontzettend jammer dat de wave geen android heeft. Ik zit al een paar dagen naar de appstore van samsung te kijken en er komt nauwelijks wat uit. En wat al uit is is 100% nutteloos.

Als ik dan naar de concurrentie kijk. De samsung galaxy S bijv. is 150 euro duurder maar heeft in feite dezelfde hardware. Ik vind hem daarnaast echt ontzettend lelijk en groot. Alles is van plastic en is zo goedkoop. Dan heb je de HTC legend die en iets minder compact is en geen super amoled heeft en een zwakkere processor en ook nog eens duurder is. De desire is ook dik 100 euro duurder.

De wave is dus gewoon een koopje maar goed je hebt natuurlijk ook niets aan zulk hardware als je geen apps ervoor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
De samsung galaxy S heeft een 4 inch beeld scherm en heeft dacht ik een grafische processor !
de desire woord straks alleen verkrijgbaar met "super lcd"( dus geen amoled!)
@ amps hoe update je de aps ik kan dat niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:33:
Ik heb me wave al een weekje ,heb ongeveer6 x moeten laden ,Ze zeggen dat de accu zich moet calibreren, en na de 7e beurt wel langer mee gaat.....hmmm
Nou Ik red het nog steeds niet over de 24 uren,wifi staat constant aan - soms filmpje youtube kk ,film maken fotoshoote- prutsen met de menu, plaat opzetten-kortefilmpjes checkke-syncgro staat aan met email.
Wat een sexy elegante phone is het cker,.maar constand active aan,zeker niet,het heeft meer dan genoeg iddle momenten in de 24u ,Zal de accu toch wat aan schelen??
LOL!

Dit is net zoiets als een nieuwe auto kopen, de hele dag plankgas rijden over de autobahn en daarna bij de dealer gaan zeiken dat je nieuwe kar zoveel benzine verbruikt en je meer dan een tank per dag er doorheen jaagt.

Wifi is DE stroomverbruiker op iedere mobiel. Hoe hoger de bandbreedte hoe meer energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Er staat weer een firmware update klaar! Laat zo weten of ik wijzigingen kan waarnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W00t! Alleen jammer dat ik de telefoon aan de lader heb op het moment. Kan je misschien melden welke firmwareversie het betreft en met welke datum?

Uiteraard horen we ook graag het verschil tussen nieuwe en oude firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:42:
W00t! Alleen jammer dat ik de telefoon aan de lader heb op het moment. Kan je misschien melden welke firmwareversie het betreft en met welke datum?

Uiteraard horen we ook graag het verschil tussen nieuwe en oude firmware :)
Geen idee. Kreeg allemaal errors dat ik 24mb ruimte moet hebben voor systeembestanden. Ik heb honderden MB's vrij. Na herstart van telefoon en PC doet Kies het weer eens niet. K*t-programma. Zodra ik meer weet meld ik me (of iemand anders?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Het is versie S8500XXJF4/S8500XENJF3. Krijg het alleen nog niet voor elkaar... Error op error.

Doe nu eerst een hard reset van de foon en probeer het opnieuw. Tot zo...

EDIT:

Update duurde lang. Samsung Kies crashte duizend keer, telefoon had geen 24mb vrij volgens Kies (300+ mb is blijkbaar minder dan 24....). Uiteindelijk harde reset gedaan, een kwartier(!) op Kies gewacht tot het functioneerde en de update gedaan. Exchange: nope. Werkt nog steeds niet. 2 verschillende imap accounts (1 microsoft en 1 linux): nope. Werken ook nog steeds niet. Telefoon lijkt wel sneller maar dat kan ook door de harde reset komen. .
.
Maar wacht eens even: multitasking gaat nu veeeeeel beter!

Geen memory errors! Internet aan, twitter aan en Need for Speed starten: gaat goed! Normaal was 1 app ernaast al teveel en werd alles inclusief widgets afgesloten en runde de game nog steeds niet. Ziet er goed uit! Ik ga nog wat verder rommelen.
-
EDIT 2:
-
Check dit:
3 widgets aan waarvan 2 online (1 google, 1 friends update)
Muziekspeler aan
Internet browser aan
Twitter aan
Need For Speed starten
-
Geen probleem! Geen memory-errors! Top!

[ Voor 108% gewijzigd door MichaelPB op 11-07-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi....

Heb de Samsung Wave nu een week in bezit en moet zeggen...Een TOP toestel, maar weet dat de meningen hierover verschillen. Heb afgelopen week de vervelende dingen aan de hand gehad dat de widgets gesloten werden enzo maar ja toestel is ook nieuw en pas op de markt...wat werkt in deze tijd dat alles zo snel verandert wel van dag 1....De hoop is dat Samsung genoeg tijd en energie blijft steken om de uitbouw van het bada platform een succes te laten worden. :)

Heb zojuist ook de nieuwe firmware-update op m'n toestel gezet en moet zeggen dit ging vlot...geen fouten en was binnen een kwartier klaar ermee.

Heb vlug al wat laten lopen en nog niks vervelends gemerkt...alles werkte zeer vlot.
Afwachten wat de Wave nu doet, misschien was het ook leuk als Samsung ook liet weten wat ze gedaan hebben aan het toestel zodat we weten waar we kunnen op letten.

Zal mijn bevindingen later nog eens neer pennen hier.

Alvast veel plezier met jullie Wave allemaal.

DenG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Dat is ook hét probleem van Samsung: aftersales, service en communicatie naar klanten. Zet op zijn minst op je site wat er gebeurt. Mail je klanten als er een update is met een changelog etc. Neem een voorbeeld aan Nokia beste Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MichaelPB: Don't get too excited :P Misschien dat je nu wel goed kunt multi-tasken omdat je een hard reset hebt uitgevoerd? :P Hoe dan ook, ben blij dat het uiteindelijk toch gelukt is!

Post Nokia dan wel meteen de changelog voor haar firmwares? Meestal moet je die toch opvragen? Misschien dat één van ons het ook kan proberen bij Samsung. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
@MichaelPB je had ook effe kunnen vertellen hoe je een hard reset kunt doen.
nou ik heb de telefoon met nummer *2767*3855# gereset.
heb jij die nummer ook gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:28:
@MichaelPB: Don't get too excited :P Misschien dat je nu wel goed kunt multi-tasken omdat je een hard reset hebt uitgevoerd? :P Hoe dan ook, ben blij dat het uiteindelijk toch gelukt is!

Post Nokia dan wel meteen de changelog voor haar firmwares? Meestal moet je die toch opvragen? Misschien dat één van ons het ook kan proberen bij Samsung. Wie weet.
Echt niet dat het door die hard reset komt. Probleem had ik al vanaf het eerste kwartier. En ja; Nokia laat per firmware weten wat de veranderingen zijn. Krijg je netjes per email. Staat op de website. Staat in het support-gedeelte, etc. Veel betere communicatie.

[ Voor 5% gewijzigd door MichaelPB op 11-07-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
raro007 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:33:
@MichaelPB je had ook effe kunnen vertellen hoe je een hard reset kunt doen.
nou ik heb de telefoon met nummer *2767*3855# gereset.
heb jij die nummer ook gebruikt??
Ja, dat nummer heb ik ook gebruikt. Had je ook gewoon vriendelijk kunnen vragen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zucht... krijg ook dat bericht dat ik 24mb vrij moet hebben voordat ik mijn firmware kan upgraden... heb NFS erafgegooit (90mb) maar scheen niet te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:07:
Zucht... krijg ook dat bericht dat ik 24mb vrij moet hebben voordat ik mijn firmware kan upgraden... heb NFS erafgegooit (90mb) maar scheen niet te werken...
Nee, er helpt niets. Ik had op mijn geheugenkaart nog gigabytes vrij, telefoongeheugen 300+ mb vrij. Had eerst ook alle programma's verwijderd + mail-accoutns, alles. Hielp ook niets. Bleef dezelfde opdracht; 'maak 24mb systeemgeheugen vrij'.

De harde reset was echt het enige dat werkte. Programma's zijn in no-time weer geinstalleerd. Jammer van je scores maar dat boeit me niet zo.

Maar het is de moeite waard. Het toestel is echt sneller en stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MichaelPB schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:43:
[...]

Nee, er helpt niets. Ik had op mijn geheugenkaart nog gigabytes vrij, telefoongeheugen 300+ mb vrij. Had eerst ook alle programma's verwijderd + mail-accoutns, alles. Hielp ook niets. Bleef dezelfde opdracht; 'maak 24mb systeemgeheugen vrij'.

De harde reset was echt het enige dat werkte. Programma's zijn in no-time weer geinstalleerd. Jammer van je scores maar dat boeit me niet zo.

Maar het is de moeite waard. Het toestel is echt sneller en stabieler.
Dat mag wel zo zijn, maar zoeits zou niet mogen! En die game scores vind ik wel belangrijk :P Overigens heb ik RF2010 niet op de pc staan, die had ik via Samsung Apps op mijn toestel gedl. En RF2010 is nu niet meer gratis :/ Als iemand de 2 bestanden van RF ff kan uploaden, zou dat fijn zijn :)

Edit: Nu geeft KIES constant aan dat dat mijn accu aan de lege kant is, terwijl ik al ik het toestel een uurtje in de pc heb -.-

[ Voor 7% gewijzigd door Amps op 12-07-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:30:
[...]

Dat mag wel zo zijn, maar zoeits zou niet mogen! En die game scores vind ik wel belangrijk :P Overigens heb ik RF2010 niet op de pc staan, die had ik via Samsung Apps op mijn toestel gedl. En RF2010 is nu niet meer gratis :/ Als iemand de 2 bestanden van RF ff kan uploaden, zou dat fijn zijn :)

Edit: Nu geeft KIES constant aan dat dat mijn accu aan de lege kant is, terwijl ik al ik het toestel een uurtje in de pc heb -.-
Je moet 'm even aan je lader hangen. Dat gaat veel sneller dan aan je PC. Kun je na 30 minuten opnieuw proberen. Je kunt via de App-store trouwens je eigen downloads (via onderste menu-> downloads) gewoon weer binnenhalen hoor. Ik had 3 betaalde apps en die staan er ook gewoon weer op. Is immers gekoppeld aan je Samsung-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MichaelPB schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:05:
[...]

Je moet 'm even aan je lader hangen. Dat gaat veel sneller dan aan je PC. Kun je na 30 minuten opnieuw proberen. Je kunt via de App-store trouwens je eigen downloads (via onderste menu-> downloads) gewoon weer binnenhalen hoor. Ik had 3 betaalde apps en die staan er ook gewoon weer op. Is immers gekoppeld aan je Samsung-account.
Ik heb geen Samsung Account... dus dat gaat denk ik ook niet werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk al de afgelopen 4 dagen ofzo in de UK appstore van samsung en ik zie nog steeds dezelfde apps boven aan de lijst staan (gesorteerd naar meest recente apps). Ik kan hieruit concluderen dat bada os een flop is. Ik verwacht op zijn minst van samsung dat ze in ieder geval gelijkwaardige varianten hebben van de belangrijkste en populairste apps op android en iphone. Maar zelfs dat hebben ze niet.

Jammer want de samsung wave heeft op dit moment het beste hardware en is ook nog eens het goedkoopst als ik het vergelijk met andere smartphones:

- iphone 4, 1ghz processor, 3.5 tft screen - 900 euro
- htc desire, 1ghz processor, 3.7" amoled - 410 euro
- samsung galaxy s, 1ghz processor, 4" super amoled - 460 euro
- htc legend, 600mhz, 3.2" amoled - 380 euro
- samsung wave, 1ghz, 3.3 super amoled - 317 euro

geen een zijn zo compact en mooi als de samsung wave. laat staan dat ik naar de prijs/kwaliteit verhouding kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:51:
Ik kan hieruit concluderen dat bada os een flop is.
Dat doe je snel (Y). Gelukkig dat jij een conclusie getrokken hebt! Anders zouden vele andere mensen in bada OS tuinen! :+

Edit: Geen wonder dat het laden zo lang duurde. Had het toestel wel in de USB zitten, maar hij pakte het laden niet op. Het batterijtje animeerde wel, maar naarmate de tijd verstrekte, verloor hij spanning... -.- Wat is dat nou weer.

[ Voor 29% gewijzigd door Amps op 12-07-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Ik kan hieruit concluderen dat bada os een flop is.
Het OS is 1 maand op de markt en Samsung heeft gezegd voor het einde van dit jaar heel wat 'in store' te hebben. Dat jij na 4 weken concludeert dat een OS een flop is, is wel heel snel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:42:
[...]

Dat doe je snel (Y). Gelukkig dat jij een conclusie getrokken hebt! Anders zouden vele andere mensen in bada OS tuinen! :+

Edit: Geen wonder dat het laden zo lang duurde. Had het toestel wel in de USB zitten, maar hij pakte het laden niet op. Het batterijtje animeerde wel, maar naarmate de tijd verstrekte, verloor hij spanning... -.- Wat is dat nou weer.
Maar heb je de update nou binnen? ;)

Ik heb de afgelopen 24 uur mijn toestel softwarematig mishandeld en werkelijk niet 1(!) keer 'onvoldoende geheugen' meldingen meer gehad.

Smooth as butter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Vandaag dit binnen gekregen over het mail-probleem/ de 16gb kaart en tv-out-kabels trouwens:
-
Geachte heer M,

Wij hebben uw email in goede orde ontvangen.
Wegens groot succes van de actie, is er een vertraging opgelopen in de verzending van de
16GB geheugenkaart.

Wij willen u vragen nog even geduld te hebben voor de levering hiervan. De verwachting is dat de vertraging een week zal duren. U zult de kaart alleen ontvangen indien u alle stappen hiervoor heeft ondernomen.
U diende hiervoor een kopie van uw bon te versturen met uw bevestiging.

Onze excuses voor het ongemak.

Over de update kunnen wij melden, dat deze binnen twee weken verwacht wordt. Hiervan zal een melding gemaakt worden in KIES, zodra u het toestel aansluit.

De TV-out kabels zijn gebschikbaar gesteld voor uw toestel. Samsung heeft echter geen inzicht op de winkelvoorraaden en de bestellingen die onderweg zijn naar de winkels. Om na te gaan of de winkel ze al heeft, kunt u contact opnemen met de verkopers.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

------------

Ik weet alleen niet of ze met die update nu deze bedoelden of dat er nog een aan zit te komen. Ik heb vernomen dat er 1 miljoen Waves zijn verkocht dus ik mag hopen dat ze serieus ermee aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi

Snap niet waarom je over het Bada os zo negatief kan zijn...
Geef het tenminste een kans!!!

De wave is gewoon een top toestel en ja aan alles zijn gebreken!!!

Mensen moeten niet tegen gehouden worden dit toestel te kopen....
En ja de nagetievelingen koop dan gewoon een android toestel of een i-phone, zien of jullie dan wel tevreden zijn maar ook dan vinden jullie weer dingen die niet naar behoren werken! Zo steken sommige mensen nu èènmaal in elkaar...klagen en afbreken van dingen.

Een tevreden wave gebruiker!

DenG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MichaelPB schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:27:
[...]
Maar heb je de update nou binnen? ;)
Ik heb die 24mb 'error' keer op keer gehad. Maar heb hem opgelost! Applicaties verwijderen helpt niet. Wat ik als eerst heb gedaan is mijn mailaccount gewist zodat de geheugen vrij komt die eerst door de mailtjes in werd genomen. Dat hielp niet. Daarna heb ik de cache van de browser leeggemaakt, en dat werkte!!! Als iemand dit probleem heeft, en de oplossing kan verifieren laat me het dan weten! Dan zal ik dit in de beginpost zetten!

Op het moment ben ik de firmware aan het upgraden d.m.v. trial & error repeat. Firmware upgraden mislukt steeds (net als vorige keer)... dus zal maar moeten doorgaan totdat het wel lukt.. yay KIES -.-

Edit: Ik krijg als error "Failed to convert to upgrade mode. Please try later.".... *zucht* Dan maar proberen tot het wel lukt...

Edit2: *diepe zuchtx2* Krijg nog steeds dezelfde error... updaten wilt niet lukken ><

Edit3: Had de hoop ff opgegeven. Dus ben uit recovery mode gegaan en toestel opgestart. Blijkt dat hij gewoon opstartte hoor! Tot nu toe functioneert alles nog, alleen staat er de oude firmware versie er nog op.

[ Voor 29% gewijzigd door Amps op 12-07-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
raro007 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:35:
[...]

helemaal met je eens de aps zulleen heuse wel komen ik denk dat je tot eind augustus moet wachten want dan eindig de actie van samsung en zul je merken dat er een stort vloed aan aps komen.
nou wat ik mis.
1 sneller draaien ( af een toe vind ik de telefoon erg traag werken .
2 flash 10.1
3 aps: sahzam, spotify, snellere betere browser , rss feeds.
4 buggy (telefoon doet af een toe raar ( batterij blijft voor 3 dagen op 65 % ) en friezen 8)7 .
1. sneller draaien komt met name voor in het telefoonboek, dit heeft de Galaxy helaas ook. Vormfout doordat hier flashgeheugen voor wordt gebruikt.
2. Flash 10.1 is er volgens mij alleen nog maar voor Android 2.2 die op 1 model van de vele smartphones is geplaatst, dit hoef je dan ook niet op het Bada platform te verwachte. Betere flash ondersteuning van websites zou wel beter zijn geweest.
3. Shazaam bedoel je denk ik, zit al standaard in de muziek speler. Snellere browser? Gebruik dan Mini opera. RSS feeds zitten er daardoor ook bij.
4. Dat je toestel bevriest is niet goed en kan met de geinstalleerde software te maken hebben. Is dit na een reset nog steeds aanwezig? Wellicht het programma niet op je sdkaart plaatsen, maar op het toestel.

Het enige wat er dus voor jou nodig is, is een hack waardoor je er android op kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:13:
[...]
Ik heb die 24mb 'error' keer op keer gehad. Maar heb hem opgelost! Applicaties verwijderen helpt niet. Wat ik als eerst heb gedaan is mijn mailaccount gewist zodat de geheugen vrij komt die eerst door de mailtjes in werd genomen. Dat hielp niet. Daarna heb ik de cache van de browser leeggemaakt, en dat werkte!!! Als iemand dit probleem heeft, en de oplossing kan verifieren laat me het dan weten! Dan zal ik dit in de beginpost zetten!
Hier hetzelfde probleem met de 24 Mb error melding. Ondanks dat ik niet internet met het toestel (op een enkele keer uitproberen na) toch maar de buffer (hoop dat dit hetzelfde is als cache) gewist inclusief de weinige smsjes (had ik trouwens al opgeslagen). Toch weer steeds dezelfde melding. Ben benieuwd wie hier een degelijke oplossing kan aandragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Amps schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:07:
Wat bij mij erg speelt is het onvoldoende geheugen probleem. Wanneer ik wat langer zit te browsen, raakt het geheugen vol. Daarna sluit het toestel automatisch de widgets op je homescreen af. Echt rete irritant.

Daarnaast heb ik ook problemen met het updaten van programma's. Ook daar krijg ik "onvoldoende geheugen" foutmelding. Tevens kan ik ook niet de Accuweather clock widget installeren door hetzelfde probleem.
heb je het surfprobleem ook met Opera Mini, want dan zou het aan de Dolphin browser kunnen liggen die steeds een ander tabblad opent (5 is volgens mij de max)

Het niet kunnen updaten van de programma's ligt denk ik aan de programma's zelf, er zitten een aantal zeer slechte versies tussen. Ik ben zelf niet/nauwelijks bekend met het geheugen probleem. Dit komt bij mij alleen voor als ik teveel programma's open heb staan of teveel browsertabs in Dolphin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:33:
Op wel moment laad je op (als het toestel aangeeft dat ie op is of pas wanneer hij zo goed als uit valt?)
Internet je ook veel via 3G? Wat is het bereik van 3G?

Continue je mail aan staan vreet op zich niet super veel, dit kan mijn toestel denk ik wel 3 dagen aan, het gaat meer om het internet gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:18:
[...]

heb je het surfprobleem ook met Opera Mini, want dan zou het aan de Dolphin browser kunnen liggen die steeds een ander tabblad opent (5 is volgens mij de max)

Het niet kunnen updaten van de programma's ligt denk ik aan de programma's zelf, er zitten een aantal zeer slechte versies tussen. Ik ben zelf niet/nauwelijks bekend met het geheugen probleem. Dit komt bij mij alleen voor als ik teveel programma's open heb staan of teveel browsertabs in Dolphin
Tijdens het updaten van bepaalde apps krijg ik het volgende bericht: "Fout. Kan niet downloaden. Onvoldoende geheugen. Verwijder een aantal items (0xff0e)"

Ik heb Opera Mini erop staan, maar heb afgezien van Opera door de pixelated menu :P Heb hierdoor Opera ook meteen niet meer gebruikt. De Dolphin browser doet het gewoon voor de rest (goed).

Mijn toestel is weer bijna klaar met laden. Zal daarna weer ff proberen te updaten.

Edit: Pffffff.... weer dezelfde error (Failed to convert to upgrade mode. Please try later.)

HELL YEAH GELUKT! Wat een bullcrap was het weer. Het is gelukt op de Virtual PC van mijn broer's PC. Daar staat nog de oude KIES op, dus misschien dat het daar aan lag. Ben weer happy. Wat frustrerend weer zeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Amps op 13-07-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:21:
[...]

Op wel moment laad je op (als het toestel aangeeft dat ie op is of pas wanneer hij zo goed als uit valt?)
Internet je ook veel via 3G? Wat is het bereik van 3G?

Continue je mail aan staan vreet op zich niet super veel, dit kan mijn toestel denk ik wel 3 dagen aan, het gaat meer om het internet gedrag.
Op dit moment ben ik zeer content vd sterke verhalen dat de batterij mot calibreren,Ik bevestigd dat het waar is..Ik heb zeker 3 x volledig laten drainen tot dat Waveje uit is,Ik zit op dag 10,and i can sence the force of the battery is staying longer powerfull then b4 my first charge in da beginning.Wifi staat nog steeds continu aan ,wel 1 beetje gematig met spelen en browsen maar toch wel,3g switch automatisch als ik buiten huis ben aan het browsen,dus geen idee wat het bereik is v Vodafone
38 uren no charge en nog 2 streepjes over?
En ik hoop dat de firmware nog steeds zo stabiel is as long as it takes,
De mijne is van May las ik.Aangezien mijne eerste poging allleen met KIES faild error melding,PFffffff Dan surf ik hier en daar dat je dat met Multylouder mot doen,
Wat een gedoe allemaaal.Gelukkig ,alles doet het nog vd s-hubs& dailybriefing,
Dus dat updaten v de FW stel ik maar zo lang mogelijk uit zo lang ik geen error krijg..
Cheers
Wavers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik laad mijn toestel eigenlijk pas op als deze bijna/geheel op is (tot nu toe altijd al gedaan sinds mijn eerste mobieltje ruim 10 jaar geleden). Het is wel vervelend dat de Samsung toestellen een gehele dag blijven piepen dat de accu bijna op is (laatst letterlijk gebeurd!)
Mijn toestel zelf geeft aan dat de accu 18% vol is en mijn 2 apps en Samsung Kies geven aan dat de accu 35% vol is, hierdoor kan ik nog even niet updaten.
Ik verwacht ook dat mijn toestel verder zonder problemen zal updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 04:53
Bij mij lukte het updaten van de firmware via Kies ook niet, heb het op verschillende PC's geprobeerd van windows XP tot windows 7 (64bit).

Kreeg constant de melding "Failed to convert to upgrade mode.." zoals andere hier in het topic ook hebben gehad.
Ik heb het opgelost door nadat je die melding krijgt nogmaals op het firmware upgrade knopje te klikken. Je kan dan de firmware zogenaamd recoveren (staat dan een datum & tijd van de 'mislukte' flash actie).

Er verschijnt dan een instructie waarin staat dat je de telefoon op moet starten via een bepaalde toetsen combinatie (volume down + lock knop + power knop). Hierdoor gaat het toestel in een zogenaamde 'Download mode' dit zie je ook op het scherm dan verschijnen.

Zodra je dat hebt sluit je hem weer aan en volg je de verdere instructie's en flasht hij de nieuwe firmware wel (iig bij mij toen wel ;) )

Indien je DLL errors krijgt tijdens het flashen (rapi.dll & ceutil.dll) moet je deze uit de 2 cab files halen die zich hier bevinden
code:
1
C:\Users\[Gebruikersnaam]\AppData\Local\Temp\KiesInstall\CabFile\OsDependent\Vista\Program Files\Common Files\Samsung\DeviceService

Met bijv. winrar haal je de dll uit het cab bestand en zet ze in de Kies directory.
Bijv. 'C:\Program Files (x86)\Samsung\Kies\'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prolution schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 00:30:
Zodra je dat hebt sluit je hem weer aan en volg je de verdere instructie's en flasht hij de nieuwe firmware wel (iig bij mij toen wel ;) )
Mooi dat het bij jou werkte. Bij mij werkte het nl. niet. Had al tig keer geprobeerd, tevergeefs.

-------------

AHHH, ik word echt gek van dit. Had NFS erafgegooid. Probeer hem nu weer terug op te zetten via Samsung Apps maar krijg die verdomde "Onvoldoende geheugen" error weer.... Bloody S8500....

[ Voor 49% gewijzigd door Amps op 13-07-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Sygic voor Bada wordt momenteel ontwikkeld, je kunt op de hoogte worden gehouden door je in te schrijven op hun website: http://www.sygic.com/
http://www.sygic.com/inde...sung-bada-smartphone.html

Licentie van de standaard navigator heb ik nog steeds niet uitgeprobeerd, het schijnt dat dit ergens in de handleiding staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Kiswum op 13-07-2010 12:08 . Reden: extra link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MichaelPB, het lijkt erop dat je gelijk hebt! Telefoon is alleen maar te updaten als je een harde reset uitvoert.
Ik kreeg zelf ook de 24MB error.

Het volgende geprobeerd (met 200+MB vrij op gsm en geheugenkaart):

Telefoon geherstart
De oude versie Kies geïnstalleerd: Kies_1.5.1.10054_14
De nieuwste versie Kies geïnstalleerd: Kies_1.5.1.10071_32
Alle widgets uitgezet
Dolphin Internet cache verwijderd
Harde reset uitgevoerd

Telefoon wordt geupdate...
Tijdens het upgraden de volgende melding: BinaryLoaderMgr.exe - Systeemfout, Rapi.ll ontbreekt op uw computer (Win7 Ultimate 32bit)

Oplossing van Prolution gebruikt en de 2 cabfiles gebruikt zodat ik mijn Firmware kon herstellen (Toetsencombinatie voor de herstelmodus is: camera en volumezachter knop + aan/uitknop.)

Firmware is hersteld en ik kan hem nu alsnog upgraden (Inmiddels 30 minuten verder sinds mijn harde reset.)

Upgrade is voltooid, druk op volgende om verder te gaan. Eindelijk gelukt.
Nu kan ik alle instellingen weer terug plaatsen en mijn backups terug zetten (ben benieuwd of Kies hier wèl goed mee om kan gaan.)

Samsung Wave blijft een prachtig toestel, Kies daarentegen is wederom weer software wat zeer waardeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb ik waarschijnlijk mazzel dat ik geen hard reset uit hoefde te voeren. Alleen heb ik nog steeds het 'onvoldoende geheugen' error bij installatie van grote apps. Ik denk dat ik maar eens ga klagen bij Samsung, want dit slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:56:
Dan heb ik waarschijnlijk mazzel dat ik geen hard reset uit hoefde te voeren. Alleen heb ik nog steeds het 'onvoldoende geheugen' error bij installatie van grote apps. Ik denk dat ik maar eens ga klagen bij Samsung, want dit slaat echt nergens op.
Ik heb werkelijk nergens meer last van. Ik kreeg die error meerdere malen per dag waarbij widgets werden afgesloten, etc. Zelfs zo erg dat als ik NIETS open had staan na een dag gebruik ook die errors kreeg en niet 1 behoorlijke applicatie kon opstarten. Nu de tweede dag na de update nog niet 1 keer deze melding gehad. Zelfs getest met 6 open applicaties en dan een zware game starten; geen probleem. Alleen het afsluiten van de game duurt dan iets langer. Maar alles staat nog gewoon open zonder error en er crasht niets.

Volgens mij is de update gewoon niet gelukt bij je óf de enige manier om goed te updaten is echt een harde reset (wel raar trouwens). Ik zou het toch maar eens met een harde reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:08:

Oplossing van Prolution gebruikt en de 2 cabfiles gebruikt zodat ik mijn Firmware kon herstellen (Toetsencombinatie voor de herstelmodus is: camera en volumezachter knop + aan/uitknop.)
ik had hetzelfde probleem (BinaryLoaderMgr.exe)
ga hetzelfde dan maar proberen, thnx.

iig blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, tot nu toe is Kies echt ontzettend kk moet ik zeggen.
wel blij met het toestel, werkt lekker so far.

edit: YES!
ik heb de oude versie van Kies uiteindelijk gebruikt, de cabfiles er van te voren al ingegooid.
wel hard reset gedaan en alle widgets uitgezet in Kies.
zo ook niet in herstelstand hoeven gaan.

jeeuj.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MichaelPB schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:39:
[...]
Nu de tweede dag na de update nog niet 1 keer deze melding gehad. Zelfs getest met 6 open applicaties en dan een zware game starten; geen probleem. Alleen het afsluiten van de game duurt dan iets langer. Maar alles staat nog gewoon open zonder error en er crasht niets.

Volgens mij is de update gewoon niet gelukt bij je óf de enige manier om goed te updaten is echt een harde reset (wel raar trouwens). Ik zou het toch maar eens met een harde reset proberen.
Ik had het er meer over met het downloaden + installeren van apps vanuit Samsung Apps, niet het tegelijk laten draaien van apps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:56:
Je bent niet de enige. Bij mij lukte het zonder een harde reset na het leegmaken van de internet buffer, het wissen van de cookies, het verwijderen van de internet database en het kopiëren van rapi.dll en ceutl.dll zonder problemen met de nieuwste KIES. Ik krijg op het moment geen 'onvoldoende geheugen' melding bij het installeren van apps, maar ik heb dan ook nog geen erg grote apps geïnstalleerd....

Ik merk geen verschillen met de vorige firmware. Hopelijk lossen ze nu snel het probleem met de POP/IMAP mail op!

Edit:
Geprobeerd NFS te installeren via KIES. Gaat niet, ook de onvoldoende geheugen error. Installeren via samsungapps op de Wave gaat wel. Is dat bij anderen ook zo?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Kiswum schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:55:
Sygic voor Bada wordt momenteel ontwikkeld, je kunt op de hoogte worden gehouden door je in te schrijven op hun website: http://www.sygic.com/
http://www.sygic.com/inde...sung-bada-smartphone.html

Licentie van de standaard navigator heb ik nog steeds niet uitgeprobeerd, het schijnt dat dit ergens in de handleiding staat.
and we will have a release candidate within two or three weeks.
dus nog maar een paar weken :)
verwacht wel dat je er voor moet betallen maar ik wil geen 50 euro betallen net als de iphone !!
komt samsung met een andere betaal systeem trouwens? (ik heb geen credit card alleen paypall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
raro007 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:42:
[...]

and we will have a release candidate within two or three weeks.
dus nog maar een paar weken :)
verwacht wel dat je er voor moet betallen maar ik wil geen 50 euro betallen net als de iphone !!
komt samsung met een andere betaal systeem trouwens? (ik heb geen credit card alleen paypall)
Er staat: Binnen 2 weken. Bericht is van 7 juNi(!). Gaat nog wel even duren denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I begrijp nog steeds niet waarom deze telefoon zo belachelijk goedkoop is kijkend naar de specs. Hij is gewoon beter dan de iphone4 bijv.

Het verbaasd mij dat hij niet populair is. Ik ben namelijk net in de markt voor een nieuwe smartphone maar goed als hij niet populair is zal er niet veel support ervoor zijn. Dus weinig apps, hacks etc. Dat is jammer voor mij en samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:45:
I begrijp nog steeds niet waarom deze telefoon zo belachelijk goedkoop is kijkend naar de specs. Hij is gewoon beter dan de iphone4 bijv.

Het verbaasd mij dat hij niet populair is. Ik ben namelijk net in de markt voor een nieuwe smartphone maar goed als hij niet populair is zal er niet veel support ervoor zijn. Dus weinig apps, hacks etc. Dat is jammer voor mij en samsung
Huh?

Support van Samsung is per definitie slecht voor telefoons. Voordeel is echter dat ze hardwarematig nauwelijks kapot gaan.

Maar dat de telefoon niet populair zou zijn is onzin. De telefoon is iets langer dan een maand op de markt en is in die korte tijd wereldwijd meer dan een miljoen keer over de toonbank gegaan. Samsung verwacht nog een miljoen erbij in een maand tijd.

Ze willen met de telefoon marktaandeel verkrijgen met een eigen OS en universele platform onafhankelijke appstore.

In het hele Bada project zijn honderden miljoenen gestoken en ik denk niet dat die Koreanen zo gek zijn dat ze dat maar even wegpissen. Support zal zeker beter moeten, maar ik heb inmiddels de tweede update binnen in vijf weken. Dat is beter dan ze ooit hebben gedaan.

Het willen slagen in hun doelstelling is dan ook de reden dat de telefoon zo goedkoop is. Penetratie van de markt op prijsniveau heet dat. Oftewel: minder winst accepteren om een ander doel (hier marktaandeel) te bereiken.

Er komen nog dit jaar twee of drie Bada toestellen bij die nog goedkoper worden. De Wave blijft voorlopig het vlaggenschip voor Bada, zoals de Samsung Galaxy S dat is op het Android platform.

Ik heb veel kritiek op Samsung suppprt en aftersales maar tegelijkertijd goede hoop op veel verbetering. Nogmaals: bijna een half miljard aan investeringen wuift een solide commercieel techbedrijf echt niet weg.

Mijn twee centen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:35:
[...]
Geprobeerd NFS te installeren via KIES. Gaat niet, ook de onvoldoende geheugen error. Installeren via samsungapps op de Wave gaat wel. Is dat bij anderen ook zo?
Ik krijg juist de error via Samsung Apps op de Wave zelf (net andersom dus). Heb nog niet via de PC geprobeerd.

@MichaelPB Ik ben het ook eens met je standpunt over de firmwares. Twee firmwares in 5 weken is idd veel voor Samsung's doende. Ik had hiervoor de i8910 HD. Nou, daar mocht je wel ff wachten hoor. De update die ze in januari 2010 hadden beloofd kwam volgens mij pas begin juli. Tussen juni 2009 en juni 2010 waren volgens mij maar 1 of twee updates vrijgegeven. Diep triest dus.

Ook vind ik het support erg slecht van Samsung. Maar ik blijf toch bij Samsung door haar mooie mobieltjes :) Kan er ook niks aan doen.
Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.