De meeste dingen zijn al aan bod gekomen door Amps, maar wellicht kan ik hier nog wat bij aanvullen
[quote]
Ik heb echt problemen met de volgende zaken en zou graag een oplossing zien:
- Oproep beantwoorden in vergrendelde modus gaat moeilijk. Je moet de vergrendeltoets indrukken en dan OK tikken, maar dan nog wil het meestal niet lukken. Wat doe ik verkeerd?
- Firmware upgrade gaat fout. Eindigt met Crypt Exception en einde verhaal ... Iemand een idee?
- 2 x 'hangen' in Mediabrowser (alleen batterij verwijderen helpt). Geen idee waarom.
Wat zint me niet?
[list]
• Outlook sync alleen via Exchange Server! Rechtstreeks met PC kan blijkbaar alleen via Windows Mobile, maar dat zag ik helaas later.
Wat bedoel je hiermee? Telefoonnummers heb ik via mijn pc (Windows 7 32bit) gesynchroniseerd en mijn mail gaat via webmail van mijn bedrijf
• Webbrowser is zeer beperkt, speelt geen Flash
Klopt, Flash is nog beperkt te gebruiken. Ik merkte dat buienradar via 3g nooit verplaatst, maar via wifi verplaatst het wel.
Via 3g kan ik overigens wel Youtube filmpjes bekijken, maar dat is niet echt flash maar dat valt geloof ik ergens anders over.
Via de tip van Amps weet je nu iig hoe je Flash in kunt schakelen, maar op sites als Hyves krijg je alleen het flash icoontje te zien. Deze, en wellicht vele anderen, gebruiken een nieuwere flashversie die voorlopig nog niet voor mobieltjes te gebruiken is. Ik dacht dat er wel een aantal beta's beschikbaar zijn, maar dat is alleen voor de Android en niet voor Bada toestellen.
• Sync instellingen mailaccounts zijn veel te beperkt
• Mail wordt niet gewist van de server (mis instelling daartoe)
Tot nu toe merk ik ook dat mijn gsm niet met de mailserver synct. Vaak kun je dat instellen, maar daar ben ik zelf nog niet achter, wellicht is dit het resultaat van deze eerste versie van het toestel. (Niet goed getest of bewust naar een volgende update verschoven.)
• Social Hub? Meerdere accounts op eenzelfde site kan niet en LinkedIn wordt bijv. niet ondersteund.
Meerdere messengers kan inderdaad niet en zonder extra software kan dit op de meeste pc's ook niet. Windows live kun je zonder tool ook niet 2x opstarten op je pc bijvoorbeeld. Je hebt het hier over een mobiele telefoon die kunnen helaas wat minder, daarnaast staat er een nieuw besturingssysteem op waar de ontwikkelaars nog niet massaal zijn overgestapt. Ik denk dan ook dat je het ook niet als desktop vervanger mag zien. Linkedin wordt inderdaad niet echt ondersteund doordat er niet veel vraag naar is en de ontwikkelaars hierdoor (voorlopig) nog niets mee doen.
• Geen 'Verkenner' waarmee ik via WIFI ook in de de rest van mijn netwerk kom
Alleen DLNA wordt momenteel ondersteund. Dit kun je opstarten via menu --> instellingen --> connectiviteit --> all share (werkt alleen als je via wifi een verbinding hebt.)
• Camera is erg traag met opslaan en Preview
Valt mee als je de instelling wat lager zet bijv. 2mp en de beste beeldkwaliteit aan laat staan. (5MP maakt het plaatje namelijk niet mooier). Van gemaakte foto naar nieuwe foto duurt zo'n 2-4 seconden (het helpt als je de camera knop na het maken van de foto nog even in blijft houden, dan slaat ie de preview over.)
• Draaien van toestel geeft niet altijd dezelfde en instant reactie op het scherm
Ik moet beamen dat dit niet altijd even goed gaat. De ene keer krijg je wel een feedback en de andere keer niet. Daarnaast geeft het soms wel weer extra mogelijkheden zoals bij de tips en trucks op de startpagina staat aangegeven.
• Virtueel toetsenbord geeft maffe aanvullingen als je typt. Vergt enige aanpassing bij invoer
Dit was een van de min punten bij sommige reviews, maar ik ervaar het zelf niet echt als vervelend. Als een woord niet wordt herkend dan kun je dit heel makkelijk zelf invoegen via het pijltje bij de woordopties. De volgende keer kun je het woord (evt. standaard) met hoofdletter laten beginnen zoals namen.
• Beperkt aanbod aan applicaties
Klopt begin juni waren het ongeveer 100 applicaties (waarbij je aan de meeste niet veel had/hebt)
Inmiddels zijn we 1 maand verder en staan we op 429 applicaties.
Reken even verder en dan zie je dat er ongeveer 300+ applicaties per maand bij komen en dit zal vermoedelijk steeds harder stijgen doordat ontwikkelaars iets zien in het nieuwe Bada project.
Het toestel is zeer goed voor zijn prijs. Je kunt het niet een ladyphone noemen, maar een telefoon voor het kantoor is het ook (nog) niet, daarvoor zijn accounts en exchange instellingen nog te mager.
Een volwaardig toestel is het op zich wel, maar bevat helaas nog kinderziektes die helaas standaard lijken te zijn bij nieuwe os-en. Kijk maar naar de history van Android, Windows mobile en Iphone OS. Allen zijn geupgrade om de fouten te herstellen en om tekortkomingen op te vangen.