Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik ben benieuw naar de software versie en de veranderingen in de firmware.

Is het back-uppen van content noodzakelijk voordat je de firmware update uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
Amps schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:21:
Ook ik ben benieuw naar de software versie en de veranderingen in de firmware.

Is het back-uppen van content noodzakelijk voordat je de firmware update uitvoert?
Ik heb niets kunnen ontdekken aan wijzigingen. En nee, je hoeft niets te backuppen, alhoewel dat altijd verstandig is. Update was binnen 5 minuten gedaan. Van een leien dakje zoals dat heet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Werkt KIES ondertussen al op windows 64bit met firmware updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijgen jullie trouwens ook als je met je telefoon met gmail connect één of andere rare Duitse IP gelogt op je account? De betreffende IP leidt naar "Verizon Business EMEA - Commercial IP service provider in Europe". Ik schrok me echt kapot toen ik zo'n melding kreeg in Gmail dat er iemand met een Duits IP heeft ingelogd in mijn mailbox :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Ook ik heb de upgrade gekregen voor de nieuwe firmware: S8500XXJF1/S8500XENJEC

Ik kan bij deze ook alvast vertellen dat o.a. de 538 app te downloaden is vanuit de appstore.
Ik weet niet of deze app er sinds de update bij is gekomen, maar in 2 dagen tijd heb ik 3 pagina's met nieuwe gratis applicaties.

Er is overigens een overzicht voor tweakers beschikbaar voor het flashen van je mobiel.
Modbreak:Links naar non_autoriseerde flashers of firmware zien wij hier liever niet.

Erover praten is geen probleem, maar geen links.

[ Voor 53% gewijzigd door Ginz op 21-06-2010 16:16 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 538 app had ik al een tijdje geleden gezien in de store. En idd, er zijn veel gratis apps erbij gekomen! Als je nog significante veranderingen merkt aan de nieuwe firmware, laat het dan ons weten :)

En wat die flash tutorial betreft; die wordt meteen verwijderd zodra een mod langsbrowst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb de routeplanner nog geprobeerd, maar om te navigeren moet je een licentie kopen. De snelheid had een afwijking van 9-10 km.
et de slechte uitslagen van deze routeplanner, ben ik niet van plan om hier geld in te steken, ik wacht dan wel liever op de bada versie van sigic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie wel eens last van "Onvoldoende geheugen"? Ik krijg daar laatst echt steeds meer last van. Echt rete irritant. Gaat hij de hele tijd mijn widgets afsluiten -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al eerder gemeld dat ik problemen heb, wanneer ik streaming video laad. Via NOSMobiel doet het journaal het niet en YouTube-filmjes doen het evenmin. Ik kom keurig op de site, maar ook niet meer dan dat.

Wanneer ik op de sites ga, laadt de videospeler keurig, maar komt vervolgens niet verder dan ,,buffering 0%. Dat is het dan. Als ik de simkaart in bijvoorbeeld een Nokia 6700 stopt, werkt het bovenstaande allemaal prima en dus heeft Telfort (mijn provider) de streamingmogelijkheden niet geblokkeerd.

Maar het meest vreemde is wat ik vanmiddag ontdekte. Ook de animatie van de buienradar doet het niet. Ik krijg weliswaar een radarbeeld binnen, maar dat staat zo vast als een huis. Wat ik ook doe, het wil niet ,,animeren".

Maar.....nu komt het. Je kunt het beeld van de buienradar opslaan. Dat deed ik dus vanmiddag en wat blijkt......het opgeslagen ,,beeld" is een soepele animatie. Op internet staat het plaatje stil, maar opgeslagen en vervolgens afgespeeld is het een animatie. Zoiets raadselachtigs heb ik nog niet eerder meegemaakt. Kortom, er staat ergens iets verkeerd in mijn instellingen.

Wie verschaft hulp. Ik ben er inmiddels ,,dagen" mee bezig geweest, maar zie niet welke instelling fout staat. AUB HELLUP......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 19:43:
Ik heb al eerder gemeld dat ik problemen heb, wanneer ik streaming video laad. Via NOSMobiel doet het journaal het niet en YouTube-filmjes doen het evenmin. Ik kom keurig op de site, maar ook niet meer dan dat.

Wanneer ik op de sites ga, laadt de videospeler keurig, maar komt vervolgens niet verder dan ,,buffering 0%. Dat is het dan. Als ik de simkaart in bijvoorbeeld een Nokia 6700 stopt, werkt het bovenstaande allemaal prima en dus heeft Telfort (mijn provider) de streamingmogelijkheden niet geblokkeerd.

Maar het meest vreemde is wat ik vanmiddag ontdekte. Ook de animatie van de buienradar doet het niet. Ik krijg weliswaar een radarbeeld binnen, maar dat staat zo vast als een huis. Wat ik ook doe, het wil niet ,,animeren".

Maar.....nu komt het. Je kunt het beeld van de buienradar opslaan. Dat deed ik dus vanmiddag en wat blijkt......het opgeslagen ,,beeld" is een soepele animatie. Op internet staat het plaatje stil, maar opgeslagen en vervolgens afgespeeld is het een animatie. Zoiets raadselachtigs heb ik nog niet eerder meegemaakt. Kortom, er staat ergens iets verkeerd in mijn instellingen.

Wie verschaft hulp. Ik ben er inmiddels ,,dagen" mee bezig geweest, maar zie niet welke instelling fout staat. AUB HELLUP......
De Wave heeft in de browser (tot nu toe) inderdaad zeer beperkte ondersteuning voor Flash. Bij mij animeert de buienradar ook niet. Niet dat dit me boeit overigens. Buiten de browser ondersteunt het apparaat zelf blijkbaar wel flash-animaties. Vandaar.

V.w.b. Youtube; geen idee. Nergens last van. Werkt bij mij als een tierelier. Ook op 'high quality'. Heb je al gekeken in je browser instellingen over welke verbinding hij gaat? Er is volgens mij namelijk een verschil tussen WAP en Internet (bij mijn T-Mobile in ieder geval). Probeer anders te streamen via WiFi. Dan sluit je in ieder geval uit of het aan je toestel (instellingen) ligt of niet.

Overige streaming-mogelijkheden zijn ook zeer beperkt. De meeste 'embedded' flash-videospelers werken gewoon niet. Moet je ook niet al te rauwig om zijn trouwens, want dat vreet stroom. Er is ook geen ondersteuning voor Silverlight.

Wellicht dat e.e.a. nog komt. Ik zie wel dat de BADA-developers community groeit. Dus er is hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds 2dagen deze wave ben er blij mee maar het enigste maar wel het belangrijkste lukt niet
= gebruik voor zelstandige activiteit deze telefoon ;het lukt mij niet mijn agenda van office outlook te sync met de wave of andersom heeft er please iemand een oplossing please alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah crap, heb ik weer.

Ik heb geprobeerd om met virtual XP de firmware up te graden, alleen er kwam een "onverwachte fout". Nu zit ik in boot mode, maar ik krijg als nog dezelfde fout! ><

Edit: Tweede poging lukte wel. Restore mode voltooid en verrassend genoeg zit de nieuwste firmware erop: S8500XXJF1

Edit2: Oh trouwens, zijn de changelogs voor de firmwares ergens op te vragen?

[ Voor 36% gewijzigd door Amps op 21-06-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:55
Nu heb ik hem met MultiLoader gefalsht naar XXJF2, alles werkt perfect, maar mis alleen me internetinstellingen..
kan ik nu wel handmatig gaan invoeren enal, maar als dat automatische erin staat is wel fijner voor me gevoel :)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Terug naar XXJF1 lukt ook wel maar dan houd ik het probleem.

Misschien dat iemand ze firmware compleet ergens wil neerzetten ?

Kies zet waarschijnlijk de download bestanden hier neer :

C:\Users\Gebruikers Naam\AppData\Local\Temp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mede Samsung Wave kopers/gebruikers ik ben nieuw hier op deze site voorstellen doe ik later wel ff maar heb een zeer dringende vraag over dit toestel aangezien deze vandaag nog binnen de 8 dagen omruil periode valt van de Hi-shop dus zou ik hier graag van een van jullie zo snel als mogelijk een antwoord op willen krijgen.

Als ik iemand bel met mijn Samsung Wave van 7 dagen oud en je hoort de overgangstoon en je krijgt iemand aan de telefoon hoor ik regelmatig het afsluitklepje van de miniusb mee vibreren/rammelen/trillen dit vind ik nogal zeer irritant en dacht eerst dat het een defect earpiece was.

Ik ben afgelopen week naar de Hi-shop gegaan om mijn Hi 30 online abbo te verlengen met 1 jaar, dit is uiteindelijk een Hi 25 online abbo geworden met de Samsung Wave. Ik ging voor de HTC legend of de HTC desire en heb op de laatste minuut voor dit toestel gekozen. Ik vind dit toestel toch wel iets meer hebben tegenover de Legend en voor de HTC Desire moest ik 120 euro bijbetalen wat ik dus niet van plan was.

Nou is mij de afgelopen dagen regelmatig het gevoel bekropen of ik wel de goeie keuze heb gemaakt met deze Wave gezien de toekomst en/of Bada en zijn applicaties uit gaan komen maar geef hm toch maar 't voordeel van de twijfel.

Ik heb dus nu 't probleem met het schuifklepje van de miniusb dat deze niet stroef gaat maar best los zit en dus stoord/vibreerd met bellen en overgaan, ik dacht dus eerst een defecte earpiece. Hebben meer mensen dit probleem??

Anders wil ik het toestel vandaag nog gaan ruilen binnen die 8 dagen voor een andere Wave, doe ik het nu niet en moet straks toch weg voor reparatie ben ik hm misschien weken kwijt en dat vind ik niet de bedoeling.

Dus graag hebben jullie hier ook last van en wat zouden jullie doen of ben ik nu wel heel puntje precies :?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoi marv045, het klepje van de usb hort volgens mij zeer stroef te gaan. Met mijn kleine nagels krijg ik het niet eens los. Binnen 7-8 dagen heb je dus recht op een nieuwe, maak een backup van je gegevens en ga direct terug naar je shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kiswum thnx voor je snelle reactie op mijn vraag!!

Dat klepje van de miniusb ging de eerste paar dagen ook best wel stroef maar kan het zo zijn dat naar een aantal keren open en dicht schuiven van dit klepje dit steeds losser gaat zitten en dat het probleem zich ook straks herhaald bij een nieuw toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
ik heb het klepje zelf maar een keer of 5 verschoven, ik weet niet of hij veel losser moet gaan zitten, maar als het zo los zit dat het gaat trillen bij bewegingen dan is het niet goed lijkt me. Wellicht hebben meer mensen hier last van op GOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:55
Modbreak:Warez requests doen we niet aan

[ Voor 88% gewijzigd door Ginz op 21-06-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is hoort je microUSB klepje dicht te "klikken" als je hem helemaal dicht schuift. Daarna blijft hij dan ook meteen op zijn plaats. Als dit bij jou niet het geval is, dan denk ik dat het idd een defect is.

Edit: Sinds ik de nieuwe firmware heb, wilt mijn toestel op willekeurige momenten wel eens rebooten! Heeft iemand van jullie hier ook last van?

[ Voor 25% gewijzigd door Amps op 22-06-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:52
Vandaag de Samsung Wave besteld i.c.m. een Vodafone bel+sms+web 350, 1 jarig abbo.
Vrijdag haal ik hem op :D

Ik heb de afgelopen dagen ook de samsung app store in de gaten gehouden, en er komen steeds meer apps bij. Zowel betaald als gratis, ik hoop dat het in de loop van de tijd nog meer aantrekt. Ben zelf inmiddels ook al bezig met het proberen van het maken van een applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Toppertje19 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:44:
Vandaag de Samsung Wave besteld i.c.m. een Vodafone bel+sms+web 350, 1 jarig abbo.
Vrijdag haal ik hem op :D

Ik heb de afgelopen dagen ook de samsung app store in de gaten gehouden, en er komen steeds meer apps bij. Zowel betaald als gratis, ik hoop dat het in de loop van de tijd nog meer aantrekt. Ben zelf inmiddels ook al bezig met het proberen van het maken van een applicatie.
Ga ik donderdag ook mee beginnen! Ga proberen een hyves app te maken. Als iemand tips heeft hoor ik die graag!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:56:
...
Edit: Sinds ik de nieuwe firmware heb, wilt mijn toestel op willekeurige momenten wel eens rebooten! Heeft iemand van jullie hier ook last van?
Nee, wel gehad met bepaalde webpagina's. Tijdens inladen ineens *poef* reboot. Juist na de update niet meer gehad. Gebeurt het spontaan of tijdens een bepaalde actie?

----

Nog een tip. HEUL belangrijk. Bij gebruik van het toetsenbord in landscape modus:

Als je de spatiebalk ingedrukt houdt zet je automatisch een PUNT in een tekst. Je kan dan ook kiezen uit , @ ? ! - en _ Maar standaard zet ie een punt.

Je hoeft dus niet eerst op 123 te drukken en een punt of komma te kiezen. Geen idee of iedereen dit al wist.

Ik typ nu 2x zo snel

[ Voor 5% gewijzigd door MichaelPB op 22-06-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je beter je tijd aan andere apps kan besteden. Een hyves applicatie kan je beter aan de programmeurs daar overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik nog een bug of tekortkoming geconstateerd.

Als je een SMS ontvangt krijg je in het bericht (onderaan) de mogelijkheid te reageren. Als je dit doet is deze reactie nergens weer te vinden. foetsie...

Iemand die dit verhaal steunt ? of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@ Leefbaar, ik ken/heb het probleem zelf niet.

@ Michaelpb, bedankt voor de tip, die kende ik nog niet :)

@ Dave, net als Amps denk ik dat je beter iets kunt maken wat er nog niet is. Een extra Hyves app is niet nodig en daarnaast kun je dat beter aan Hyves zelf over laten.
Ik heb zelf geen verstand van programmeren, maar kun je niet iets maken als een internationale radio app, zoiets als www.nederland.fm app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan toch een app wil maken, maak dan een voice translator....

Het is per slot bijna vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastanl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:53:
Als je dan toch een app wil maken, maak dan een voice translator....

Het is per slot bijna vakantie :)
zijn dat niet de "[taal] talking phrasebook" apps die voor een euri te donwloaden zijn van de app-store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ben sinds zaterdag ook bezitter van de Wave. Ik kom van een oude Nokia 6100, dus ik heb heel wat te leren.

Tot hiertoe bevalt hij me best - al veel tijd nodig gehad om alles uit te zoeken, maar het lukt wel.

Gisteren via wi-fi enkele apps gedownload (het aanbod vind ik nog wat magertjes - in België zijn er trouwens nog geen betalende te vinden - maar dat zal hopelijk wel verbeteren) en alles werkt min of meer naar behoren

Vandaag geprobeerd om Kies te installeren, en dat wil niet lukken.
In Win7 Ultimate 64-bit kan ik downloaden, maar bij de installatievoorbereiding blijft hij hangen.
Daarna geprobeerd in XP - installatievoorbereiding lijkt goed te gaan, maar daarna gebeurt er niets meer. Er verschijnt heel even een kader en een ikoontje in mijn taakbalk, maar dat verdwijnt dadelijk.

Heeft iemand hier een oplossing voor ?? Het bestand dat ik van de website heb gedownload is Kies_1.5.1.10054_79

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke website is "de" website waar je het gedownload hebt? Als je het via samsungapps.com hebt gedownload, probeer dan de file van samsungmobile.nl.

Ik had ook problemen met het installatiebestand die van samsungapps komt. Die wilde ook niet installeren op XP noch Vista. Die van de Samsungmobile site werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:55:
Welke website is "de" website waar je het gedownload hebt? Als je het via samsungapps.com hebt gedownload, probeer dan de file van samsungmobile.nl.

Ik had ook problemen met het installatiebestand die van samsungapps komt. Die wilde ook niet installeren op XP noch Vista. Die van de Samsungmobile site werkte prima.
Zopas via samsungmobile.nl nieuwste versie gedownload (releasedatum 23/06) : zelfde resultaat.
Win 7 hangt bij installatievoorbereiding - Xp werkt installatievoorbereiding volledig af, maar dan gebeurt er niets meer... :-(
(Bij het downloaden blijkt deze versie - net als de vorige trouwens - afkomstig te zijn van downloadcenter Samsung)

Gelukkig kan ik rechtstreeks via de Wave apps downloaden, maar ik zou het toch graag werkend krijgen.
Is er misschien nog specifieke software nodig om Kies te kunnen draaien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Wat vinden jullie allemaal van de batterij klep? Ik heb een heelllll klein beetje ruimte ertussen maar dat heb ik al bij meerde waves gezien en ben bang voor vochtschade op deze manier.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je gewoon voorzichtig met je toestel omgaat, dan zou je je toch geen zorgen om vochtschade hoeven te maken?

Iig sluit het klepje bij mij ook niet naadloos aan. Maar dat lijkt me wel logisch dat dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Amps schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:56:
Als je gewoon voorzichtig met je toestel omgaat, dan zou je je toch geen zorgen om vochtschade hoeven te maken?

Iig sluit het klepje bij mij ook niet naadloos aan. Maar dat lijkt me wel logisch dat dat gebeurt.
Ben ik het niet mee eens. Bij een iPhone of B&O-apparatuur zou dat als een design-fout worden bestempeld. Het is er voor gemaakt, en dus logisch, dat het klepje wel aansluit. Ik heb het ook. Geen last van. Dat niet. Maar het is wel een designfout. Misschien als ik een stukje buitenkant van de batterij afpel? Dan komt het klepje misschien dichterbij het toestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja, een design fout is het ook alweer niet. Misschien op zijn hoogst 'niet netjes afgemaakt'. Het klepje past mooi erop. Ik weet niet hoe groot het 'spleetje' tussen de batterijklep en de achterkant bij jullie is, maar bij mij is dat een kleine fractie van een mm. Maarja, heb er zelf geen 'last' van.
MichaelPB schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:11:
[...]

Nee, wel gehad met bepaalde webpagina's. Tijdens inladen ineens *poef* reboot. Juist na de update niet meer gehad. Gebeurt het spontaan of tijdens een bepaalde actie?

----

Nog een tip. HEUL belangrijk. Bij gebruik van het toetsenbord in landscape modus:

Als je de spatiebalk ingedrukt houdt zet je automatisch een PUNT in een tekst. Je kan dan ook kiezen uit , @ ? ! - en _ Maar standaard zet ie een punt.

Je hoeft dus niet eerst op 123 te drukken en een punt of komma te kiezen. Geen idee of iedereen dit al wist.

Ik typ nu 2x zo snel
Bij mij was dat inderdaad in de web browser, dat hij ineens uit zichzelf ging rebooten. Bij mij was dat juist andersom; na de update vertoonde hij dit voor het eerst. Bij de vorige firmware was er niets aan de hand.

En bedankt voor de tip! Dit wist ik niet! Ik ging zelf steeds naar het andere schermpje om de " . " in te voeren.

En nog een tip voor jullie voor het geval jullie nog niet wisten: "Real Football 2010" van Gameloft is nu gratis i.p.v. 5 euro! Grijp je kans nu het nog kan ;)

En @DaveD e.a.

Ik weet niet hoe goed jouw/jullie codeerskills zijn, maar "RemoteControl" (verkrijgbaar in Samsung Apps) bracht me op een idee (dat al bestond). RemoteControl is een erg minimalistisch programma dat je PC kan besturen via WiFi.
Als jullie echt kunnen coderen dan zou het tof zijn als je een PC RemoteControl kan maken met real time beelden van je monitor, een toepasbare bada toetsenbord en een media remote control (Winamp/WMP) in konden bouwen :P Lijkt me een beetje erg hoog gegrepen, maar toch. Het concept is er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Iemand een geschikt hoesje gevonden voor de wave?
Ik kon hier bij de lokale winkels niets vinden, en ook vrij weinig op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens op eBay. Daar zijn meestal wel leuke cases tegen een leuke prijs. Enige downside is dat de levertijd wat lang kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Sinds vandaag ben ik ook eigenaar van een samsung wave. Nu had ik Kies al even gedownload (zonder enige problemen op windows 7 64-bits). En toen stond er dat ik de firmware kon upgraden, nou ja, ik dat proberen maar helaas, op een gegeven moment zegt hij dat het door een onbekend probleem is mislukt en vraagt of ik het wil herstellen, ik druk op ja, en even later begint het helemaal opnieuw. Dus ik na 5 keer proberen maar eens op nee gedrukt.

nu stond er tijdens het upgraden een telefoontje in het scherm met een pijltje erin naar beneden, als teken dat hij aan het upgraden is, maarja, dat wou niet lukken....

Wat nu...?

edit:

ik heb de batterij er even uitgehaald en er weer in gedaan, na een paar seconden op de 'aan' toets te hebben gedrukt kwam er een telefoontje een computer en daartussen een waarschuwingsteken dat de telefoon verbonden moet worden, dus ik de telefoon verbonden, maar in Kies staat nu constand: Apparaat aansluiten, even wachten...
en ik wacht al behoorlijk lang.

Inmiddels samsung ook gemaild, kijken wat zij zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Toppertje op 26-06-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:22:
[...]

Zopas via samsungmobile.nl nieuwste versie gedownload (releasedatum 23/06) : zelfde resultaat.
Win 7 hangt bij installatievoorbereiding - Xp werkt installatievoorbereiding volledig af, maar dan gebeurt er niets meer... :-(
(Bij het downloaden blijkt deze versie - net als de vorige trouwens - afkomstig te zijn van downloadcenter Samsung)
Installatieprobleem opgelost !! In XP was mijn antivirus (Panda) blijkbaar de boosdoener. Panda tijdelijk uitgeschakeld en de installatie van Kies verliep perfect. Ik vermoed dat voor Win7 de oplossing idem is.

Als ik bovenstaande post van Toppertje19 lees, denk ik dat ik toch nog even wacht met mijn Wave via Kies te upgraden...

@ xPhantom : Ik heb mijn Wave bij The Phonehouse gekocht, en daar hadden ze een hoesje waar de Wave bijna perfect in past : Valenta Case Pocket Luxe Black 01. Ik ben er in elk geval heel blij mee.
Ook te overwegen (mijn oorspronkelijke keuze, maar een tijdje uitverkocht) : Krusell Orbit Flex Leather Case bij smartphoneshop.nl of smartphoneshop.be

Ikzelf ben dringend op zoek naar een deftige screenprotector. Als iemand suggesties heeft...
(Momenteel zit er nog de oorspronkelijke bescherming op mét reclametekst... niet erg handig, maar liever tijdelijk ongemak dan een bekrast scherm...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Het probleem is nogsteeds niet opgelost maar ben wel iets verder, toen ik op firmware upgraden klikte stond er dat ik een vorige mislukte sessie moest herstellen. Door de telefoon af te koppelen, en op aan/uit knop, volume lager en de camera toets in te drukken zou de telefoon in de herstelmode komen te staan. Na dit dus gedaan te hebben komt er Download mode te staan en in Samsung Kies gaat hij de Firmware herstellen.

Maar helaas gaat ook dit op de helft ongeveer fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:56:
@ xPhantom : Ik heb mijn Wave bij The Phonehouse gekocht, en daar hadden ze een hoesje waar de Wave bijna perfect in past : Valenta Case Pocket Luxe Black 01. Ik ben er in elk geval heel blij mee.
Ook te overwegen (mijn oorspronkelijke keuze, maar een tijdje uitverkocht) : Krusell Orbit Flex Leather Case bij smartphoneshop.nl of smartphoneshop.be
Hey bedankt, ik heb de Krusell Orbit Flex Leather Case besteld. Hij staat nu in ieder geval op voorraad, maar heb hem niet direct nodig (school is nu toch voorbij, en thuis ligt hij op m'n bureau).

@Amps
Slechte ervaring met ebay, dus toch liever via een winkel. Toch erg bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Probleem opgelost, na een paar keer Firmware herstellen te hebben gedaan ging hij ineens wel compleet herstellen. Nu werkt de telefoon weer alsvanouds, voor mij de komende tijd geen updates meer.

Dan kunnen we eindelijk beginnen met het proberen te maken van applicaties. Ik heb trouwens ook even (voor degene die ook applicaties maken) een forum gemaakt voor Bada: Klik hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Toppertje op 26-06-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had dat probleem ook, maar na trial & error in de bootmode is het gewoon gelukt. Ik ben niet bezorgd over een dergelijke firmware, het komt uiteindelijk toch goed zonder dataverlies.

@xPhantom: Ik heb zelf wel goede ervaring met eBay. Je moet veel zoeken, vergelijken en kijken naar de feedback van de eBay verkopers ;) Maarja, in de winkel krijg je altijd de zekerheid hoe iets eruit ziet en werkt, dat wel :)

@Toppertje19: Ik weet niet of er echt een vraag naar een dergelijke topic is. Voor zulk soort dingen is bada developer in het leven geroepen.

P.S. Van mij mag die 16 GB MicroSD kaart wel komen hoor.

Edit: Ik kwam gisteren trouwens erachter dat er twee hair line scratches op het scherm was! Toch maar even een screen protector bestellen en erop plakken :/ Zo zonde.

[ Voor 16% gewijzigd door Amps op 27-06-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook een wave. Alles geinstalleerd en dus ook KIES. Deze gaf aan dat er een firmware upgrade was.Deze wou ik installeren maar da gimg dus fout.Nu probeert KIES herstel te doen maar mijn wave kan volgens het programma niet meer gevonden worden!!!
Weet iemand hier een oplossing voor??

Alvast bedankt

Grtz Marhofs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:31:
Ik heb sinds vandaag ook een wave. Alles geinstalleerd en dus ook KIES. Deze gaf aan dat er een firmware upgrade was.Deze wou ik installeren maar da gimg dus fout.Nu probeert KIES herstel te doen maar mijn wave kan volgens het programma niet meer gevonden worden!!!
Weet iemand hier een oplossing voor??

Alvast bedankt

Grtz Marhofs
Heb je wel precies de instructies gevolgd op het scherm om te herstellen?
Dus je telefoon in Herstel modus zetten etc.

Ik had hetzelfde probleem en met behulp van de instructies van Kies is het voor mij ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34246567,noline]

P.S. Van mij mag die 16 GB MicroSD aart wel komen hoor.
En van mij ook!

Wat is die batterij trouwens snel leeg.
Vooral als je bluetooth, wifi en 3G gebruikt.
Ik moet em iedere dag opladen, en dan moet ik niet te veel bellen anders tussendoor ook nog bijladen.
Wat zijn hier de ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier gaat de accu ook niet veel langer dan een dag mee bij (veel) gebruik van WiFi en de MP3 speler. Valt me toch een beetje tegen. Maarja, dit is vrij "normaal" voor smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb internet via Telfort. De instellingen zijn door Telfort als ,,Telfort Spot" naar de telefoon gestuurd. Internetten gaat goed, maar elke vorm van bewegende beelden - streaming dus - wil niet. YouTube doet het niet, bij NOSMobiel wil het journaal niet, video´s op de site van Volkskrant / gewoon 3GP draaien niet, etc. etc.

Via WiFi werkt het allemaal wel. Waarschijnlijk ligt het dus aan de instellingen voor de Wave van Telfort, want op een Nokia 6700 draait het ook allemaal wel. Wie heeft dezelfde ervaring bij Telfort?????.

Oh ja, de Klantenservice van Telfort heeft op deze klacht al een week lang niet gereageerd. Gaarne een reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@xPhanthom: Er zijn zeer weinig accesoires te vinden voor de wave, met name een autohouder van Brodit is lastig te verkrijgen in de winkel. Wat betreft een hoes kun je makkelijk een van de Iphone gebruik Ik heb er een voor 20 euro van Xqisit, een mooie bruine versie met een klitteband aan de bovenkant om de telefoon in de hoes te houden. Het is sluit niet perfect aan, maar hij steekt 5mm uit het hoesje, maar door de klitteband blijft hij netjes zitten.

@Dave: bij mij sluit het klepje bovenin perfect aan, maar onderin en aan de zijkanten wat minder. Er zijn weinig mobieltjes die vochtbestendig zijn, gebruikt het dan niet teveel in de buurt van de douche of op tafel waar glazen staan. Ik zou persoonlijk eerder bang zijn voor stof wat er via die kiertjes in kan komen.

@ Knutsel01: Met normaal gebruik kan ik er net 2 dagen mee doen. Wifi staat aan, gprs aan, bluetooth uit en automatische synchronisatie met exchange en hotmail. Verder ongeveer 30 minuten internet om hyves in de gaten te houden.
Met extreem gebruik, dus continu gprs internet kan mijn telefoon het maar 6 uur aan. Internet via Wifi kan goed max 12 uur zijn. Gprs verbruikt nou eenmaal zeer veel capaciteit van je accu.

Hmm het formulier voor het gratis geheugenkaartje.. Ik probeer hem vandaag alsnog op te sturen, met een beetje geluk valt het dan niet op dat het voor 27 juni opgestuurd moest zijn ;)

Oproep voor de mensen die exchange niet kunnen gebruiken, is het wel mogelijk om de webmailserver te gebruiken zoals ik dat zelf doe?

Heeft iemand de remotecontrol app al kunnen gebruiken? De software op de pc is niet te downloaden en de hoofdsite ziet er niet echt veilig uit.

Installatie test resultaten onder win7 ultimate 64 bit:
Releasedatum: Jun.23.2010
Versie 1.0
Kies download locatie: http://downloadcenter.sam...ntent/&ModelName=GT-S8500

Alle stappen standaard gehouden, behalve de bestandslocatie, dat is naar de d: gegaan.
Toestel via de achterkant aangesloten met een nokia usb kabel :)
Het toestel laad direct op , maar krijg ggen verbinding met Kies.
Andere poort geprobeerd en daarbij kreeg ik wel een melding op mijn toestel om met Kies te verbinden.
Toestel is nu te vinden in windows explorer en tevens te benaderen
Helaas kan het toestel niet in Kies worden gevonden bij mij, ik zal de pc eens even herstarten, als het werkt dan laat ik dat nog wel weten.

[ Voor 29% gewijzigd door Kiswum op 27-06-2010 14:18 . Reden: Kies win7 update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:38:
Heeft iemand de remotecontrol app al kunnen gebruiken? De software op de pc is niet te downloaden en de hoofdsite ziet er niet echt veilig uit.
Heb hem zelf al gebruikt. Het is leuk om beetje mee te spelen, maar het is niet echt bruikbaar. Het is een erg simpele programma'tje. Die url is hoofdlettergevoelig, dus die twee hoofdletters in de url moeten ook echt hoofdletters zijn.

Er kan volgens mij niet echt veel gebeuren. Dus denk niet dat het 'onveilig' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justfuelmyfire
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 09:44
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:40:
Ik heb internet via Telfort. De instellingen zijn door Telfort als ,,Telfort Spot" naar de telefoon gestuurd. Internetten gaat goed, maar elke vorm van bewegende beelden - streaming dus - wil niet. YouTube doet het niet, bij NOSMobiel wil het journaal niet, video´s op de site van Volkskrant / gewoon 3GP draaien niet, etc. etc.

Via WiFi werkt het allemaal wel. Waarschijnlijk ligt het dus aan de instellingen voor de Wave van Telfort, want op een Nokia 6700 draait het ook allemaal wel. Wie heeft dezelfde ervaring bij Telfort?????.

Oh ja, de Klantenservice van Telfort heeft op deze klacht al een week lang niet gereageerd. Gaarne een reactie...
Ik heb hetzelfde probleem, via telfort SPOT werkt streamen blijkbaar niet maar wifi wel.

Verder vind ik de batterijduur best prima voor een smartphone, bij intensief gebruik hoef ik hem >18 uur niet op te laden en het laden zelf gaat snel.

Prima telefoon, alleen jammer dat flash nog zo slecht door de browser wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor de tip! Ben op het moment mijn KIES aan het updaten. Hopelijk ben ik zo nog één van de 1.2 miljoen gebruikers :P

Edit: Hmmm... heb jij hem al kunnen installeren? Volgens mij is hij alleen voor Samsung Apps UK. Kan hem ook niet vinden in Samsung Apps op mijn toestel :/ Zal zo wel ff KIES proberen zodra de update voltooid is.

Het is al gelukt. Toch vaag dat ik hem niet kon vinden tussen de lijst met applicaties.

En trouwens, weet iemand van jullie ook of het mogelijk is om weer terug in KIES mode te gaan nadat je de call end key hebt gedrukt? Dus vanaf je homescreen weer in 'download mode' gaan terwijl je USB nog erin it.

[ Voor 45% gewijzigd door Amps op 27-06-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Toppie, bedankt!

Limited free downloads for 1,200,000 users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:09:
[...]

Bedankt voor de tip! Ben op het moment mijn KIES aan het updaten. Hopelijk ben ik zo nog één van de 1.2 miljoen gebruikers :P

Edit: Hmmm... heb jij hem al kunnen installeren? Volgens mij is hij alleen voor Samsung Apps UK. Kan hem ook niet vinden in Samsung Apps op mijn toestel :/ Zal zo wel ff KIES proberen zodra de update voltooid is.

Het is al gelukt. Toch vaag dat ik hem niet kon vinden tussen de lijst met applicaties.
Zowel NFS Shift als Real Football zijn niet te vinden in Appstore België (wij hebben trouwens nog geen betalende apps - "service will be available soon...") Doodjammer. ;(

Weet iemand hoe ik deze gratis games van Appstore UK of Appstore NL toch op mijn Wave kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat Samsung met de komende update mappen introduceert! Het begint al aardig vol te worden met al die icoontjes. Die 10 pagina's max is zo bereikt.
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:27:
[...]

Zowel NFS Shift als Real Football zijn niet te vinden in Appstore België (wij hebben trouwens nog geen betalende apps - "service will be available soon...") Doodjammer. ;(

Weet iemand hoe ik deze gratis games van Appstore UK of Appstore NL toch op mijn Wave kan krijgen ?
Via Nederlandse KIES site op "Ophalen" klikken. Als het goed is start hij dan KIES op en begint hij met downloaden. Zo heb ik het ook met NFS gedaan ;)

Edit: Zit nu allemaal apps op te halen via andere landen van Samsung Apps die in Nederland niet verkrijgbaar zijn xD

[ Voor 72% gewijzigd door Amps op 28-06-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik download NFS nu voor de 4e-5e keer, zelfs Kies opnieuw gedownload voor de nieuwste versie, maar tot nu toe nog geen nfs op mijn telefoon. foutmelding: het installatiepakket van de toepassing bevat fouten.

Download via de link van ganymedus, via Kies, via telefoon geprobeerd, maar dan is het niet te vinden.
Helaas geen NFS voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het eens via Samsung Apps Italie of Samsung Apps France. Als je trouwens 1x ophalen in één van die landen, dan switcht Samsung Apps naar dat land. Je kan daarna door de Apps browsen die aanvankelijk niet beschikbaar zijn in NL (je zit immers in de database van het ander land). Als je de app gedownload hebt, dan staat hij gewoon tussen downloads ;) Zo kan je tussen al die landen switchen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Nieuwe ontwikkelingen vanuit Samsung, men werkt aan de Ziggo en KPN/Telfort/Hi problemen mbt de mail.
http://www.samsungwave.nl...erkt-aan-e-mail-problemen
http://www.allaboutphones...men-Wave-zijn-bekend.html

MichaelPB was hier al van op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand een enig idee waar de download files van KIES opgeslagen worden? Ik heb KIES op D:/ drive staan. Ergens in C:/ drive worden de downloads opgeslagen. Enig idee waar precies? Ik maak gebruik van Windows XP SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Amps schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:06:
Probeer het eens via Samsung Apps Italie of Samsung Apps France. Als je trouwens 1x ophalen in één van die landen, dan switcht Samsung Apps naar dat land. Je kan daarna door de Apps browsen die aanvankelijk niet beschikbaar zijn in NL (je zit immers in de database van het ander land). Als je de app gedownload hebt, dan staat hij gewoon tussen downloads ;) Zo kan je tussen al die landen switchen :P
Eindelijk gelukt op een andere pc, maar het kan ook aan de italiaanse versie liggen of aan de volgorde om het toestel te koppelen aan Kies zodat je geen verbroken verbinding ziet.

Oh ja amps: onder XP C:\Documents and Settings\%username%\Mijn documenten\Samsung\Kies\Download

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 28-06-2010 21:25 . Reden: antwoord op vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:36:
Heeft iemand een enig idee waar de download files van KIES opgeslagen worden? Ik heb KIES op D:/ drive staan. Ergens in C:/ drive worden de downloads opgeslagen. Enig idee waar precies? Ik maak gebruik van Windows XP SP3.
Bij mij komen ze in de map C:/Mijn documenten/Samsung/Kies/Downloads terecht, maar waarom download je de apps niet direct naar jouw Wave? Dat doe ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt!

De meeste apps zaten er nog erop toen ik geen WiFi had en sommige apps komen van andere landen van Samsung Apps. Vandaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Amps op 28-06-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede Wave gebruikers,

Ik had eerder een bericht geplaatst over het vibreren van 't miniUSBklepje tijdens 't bellen en overgaan, dit was zeer irritant en heb 't toestel voor een nieuwe exemplaar kunnen ruilen bij de Hi-shop zonder problemen dus alleen maar positief over de mensen van Hi in de shop. Wat ik wel raar vond was dat ze me lieten weten dat ik na 't ruilen geen volgende 8 dagen omruilperiode kreeg..is dit normaal..ik dacht dat dan weer gewoon die 8 dagen ingaan als je 'n nieuwe mee krijgt maar niet dus?

Nu kwam ik thuis met mn nieuwe toestel en viel mij dus ook op dat 't batterijklepje niet zo mooi aansloot als mn eerste toestel..dacht dus dat de medewerker in de Hi-shop de batterijklepjes verwisseld had met 't eerste toestel aangezien de behuizing uit een stuk aluminium is en uitsluitend alleen een nieuw toestel mee kreeg met mn oude accessoires. Totdat ik hier meer berichten las over niet mooi naadloos aansluitende batterijklepjes. Batterijklepje sluit overal mooi aan behalve bij 't schuifje voor open te maken, deze sluit weer beter als ik dr met 'n vinger tegenaan duw. Als ik dr nu met 'n nagel of vinger van onder naar boven overheen ga blijft mn huid of nagel achter 't klepje steken/hangen, dit vind ik wel 'n beetje jammer bij zo 'n mooi clean inmekaar gezet toestel en hoop niet dat dit later problemen gaat opleveren ivm met vuil of vocht.

Voor de rest best tevreden tot nu toe..NFS Shift via kies zonder problemen dr op gezet..alleen de firmware-update waar ie telkens mee komt durf ik nog niet aan.

Heb ik nog een vraagje: Sinds een paar dagen komt bij het icoontje in 't menu van de SamsungApps rechtsboven in 't hoekje van 't icoontje een klein 1tje te staan, als ik dan samsungapps open staat dat dr ook 1 update beschikbaar is maar kan dr nix mee?? Hij laat alleen zien welke Apps ik voorheen heb gedownload en geinstalleerd, maakt niet uit of ik ze verwijderd heb of nog dr op heb staan. Het 1tje blijft gewoon staan, wat moet ik hiermee eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Marv, volgens mij is dat dat update van Southafrica2010. Staat deze nog op je toestel? Deze update/installatie heeft te maken met de 1/8e/kwart finales.

Btw prima service van Hi en volgens mij staat het wel ergens in de voorwaarden dat dan de 8 dagen omruilgarantie vervalt. Ik weet niet precies hoe het zit, maar anders zou je bij wijze van spreken oneindig terug kunnen gaan ofzo.
Mocht je teveel speling hebben met je toestel dan kun je alsnog terug gaan naar Hi en kijken of dit ook zo bij andere toestellen zo is.
Bij mij is de spleet aan de zijkanten van het klepje niet groot genoeg om er met mijn huid achter te blijven hangen het viel me zelfs pas op toen men het er hier over had en ik ben zelf ook iemand die alles goed afgerond wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mocht je niet genoeg hebben aan de appstore, volgens mij kun je op de site van Samsung veel meer andere games/apps downloaden via sms.

Texas hold 'm poker bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren Kies verwijderd, vandaag opnieuw geïnstalleerd en als land United Kingdom geselecteerd en daar stonden NFS en Real Football beiden gratis te downloaden !!

NFS even uitgeprobeerd : werkt perfect !

@ Amps : via "instellingen" in Kies kan je de locatie van de downloadmap wijzigen.

Jammer dat ook het land van de Appstore niet op die manier te wijzigen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoi Luc, ik weet niet of het klopt, maar zojuist was het volgens mij NFS ook via de NL locatie te vinden (Real Football is er al enkele dagen).
Verder kun je in Kies de taal op Italiaans of bijv. Amerikaans zetten. Het kan zijn dat dan de locatie ook direct veranderd. Wellicht kan iemand het testen waarbij NFS nog niet werkte.

Oh nog een extra input/tip om de wave goed te laten verbinden met het "geweldige" Kies :)

Onderstaande actie vooralsnog altijd uit voeren als je van locatie wilt veranderen.
Sluit Kies geheel af.
Koppel daarna je gsm aan de pc en kies voor: Samsung Kies
Ga naar je gewenste land via de downloadpagina: http://www.samsungapps.com/common/selectCountry.as
Kies je gewenste land bijv. Verenigd Koninkrijk voor de applicatie Need for speed of kies voor Nederland voor de applicatie Radio538.
Kies bij de applicatie voor downloaden/haal op.
Kies wordt gestart en gaat naar de interne appstore en daarin verschijnt de applicatie + de locatie waar je vanaf download.

Dit is een van de wegen die naar Rome leiden voor een "snelle" switch tussen de verschillende landen.

[ Voor 54% gewijzigd door Kiswum op 29-06-2010 00:33 . Reden: Download naar Kies toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:09:

@ Amps : via "instellingen" in Kies kan je de locatie van de downloadmap wijzigen.
Jottem! Dat had ik helemaal niet gezien! Bedankt voor het opmerken!
Kiswum schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:19:
Onderstaande actie vooralsnog altijd uit voeren als je van locatie wilt veranderen.
Sluit Kies geheel af.
Je hoeft KIES niet helemaal af te sluiten. Alleen Samsung Apps in KIES afsluiten is voldoende.

[ Voor 37% gewijzigd door Amps op 29-06-2010 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Amps, het kan zijn dat Kies geheel afsluiten alleen nodig is voor Windows7 32bit (64 bit werkt nog niet bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Knutsel01: Met normaal gebruik kan ik er net 2 dagen mee doen. Wifi staat aan, gprs aan, bluetooth uit en automatische synchronisatie met exchange en hotmail. Verder ongeveer 30 minuten internet om hyves in de gaten te houden.
Met extreem gebruik, dus continu gprs internet kan mijn telefoon het maar 6 uur aan. Internet via Wifi kan goed max 12 uur zijn. Gprs verbruikt nou eenmaal zeer veel capaciteit van je accu.
Sinds ik een email account heb geconfigureert(hotmail) gaat de batterij aanmerkelijk korter mee.
Toestel is steeds aan het synchroniseren.
Ik kan alleen nergens vinden waar je dat uit kan schakelen of de interval aanpassen.
Iemand hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat had ik aanvankelijk ook met mijn gmail account. Zodra ik WiFi aan had gezet begint hij constant te syncen. Nu doet hij dat niet meer terwijl ik geen specifieke instellingen heb veranderd :/ Voor mij blijft het als nog vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoi Amps en Knutsel01, ik heb er zelf nog niet op gelet, maar bij Nokia's kon je bijvoorbeeld instellen dat je elke 15 minuten een sync kreeg. Tot nu toe heb ik nog niets gevonden in de Wave om het ook op zo'n soort manier te doen.
Het enige wat ik al ingesteld had zijn de synchronisatie tijden.
Piekdagen: elke dag
Begin piekdag: 07.00 uur
Einde piekdag: 23.00 uur
Verbinding behouden bij weinig accu staan aan.

Oh stom antwoord van de vraag vergeten neer te zetten:
Uitschakelen kan bij: Menu --> mijn accounts --> Push synchroniseren uit.
Daar zie je ook de bovenstaande gegevens bij staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Kiswum op 29-06-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
heeft iemand de Krusell Orbit Flex Leather Case Samsung Wave S8500.
ik weet niet of ik die moet gaan hallen, kost 29 euro. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
raro007 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:01:
Ik niet (sorry, is de vraag niet), maar ik heb wel een andere:
Afbeeldingslocatie: http://www.telefoonshop.nl/images/product/image.php?id=74290&newsletterid=5&dimensionid=17

Is mooi stevig, telefoon past er precies in.

Ik stond voor het schap in de Saturn en er was behoorlijk wat keus qua maten, na een paar geprobeerd te hebben vond ik een die mooi paste (weet de maat zo niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:21:
Hoi Amps en Knutsel01, ik heb er zelf nog niet op gelet, maar bij Nokia's kon je bijvoorbeeld instellen dat je elke 15 minuten een sync kreeg. Tot nu toe heb ik nog niets gevonden in de Wave om het ook op zo'n soort manier te doen.
Het enige wat ik al ingesteld had zijn de synchronisatie tijden.
Piekdagen: elke dag
Begin piekdag: 07.00 uur
Einde piekdag: 23.00 uur
Verbinding behouden bij weinig accu staan aan.

Oh stom antwoord van de vraag vergeten neer te zetten:
Uitschakelen kan bij: Menu --> mijn accounts --> Push synchroniseren uit.
Daar zie je ook de bovenstaande gegevens bij staan.
Ik kan die verwijzing niet vinden in mijn wave. :?
Het enige wat ik vind is onder connectiviteit, syncroniseren.
Daar kun je dan een syncronisatie profiel aanmaken, maar email staat er niet bij...
Ik heb het email account maar weer gewist, dan gaat de batterij echt veeeel langer mee.
Wanneer ik namelijk geen wifi ter beschikking had probeerde het toestel via gprs/3G te syncen.
Dat vreet batterij capaciteit.
Ik heb wel de laatste software versie 1005201728LISXXJF1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hmm heb SOS bericht 2 weken geleden ingeschakeld en inmiddels zijn er 2 sos berichten verstuurd. Zo'n bericht wordt verstuurd als er 4 keer op een volumeknop wordt gedrukt als het toestel is vergrendeld.
Door deze 2 fakemeldingen heb ik maar besloten om deze optie weer uit te schakelen. Ik weet niet of men er iets aan heeft, maar voor mij heeft deze optie meer kwaad dan goed gedaan. Resultaat was een enigszins bezorgde vriendin.

@knutsel01 wat bedoel je met email staat er niet bij?
Ik zie onder account toevoegen zie ik webaccounts 5 mogelijkheden van mail opties en 3 sociale netwerken.
Onder overige zie ik een standaard e-mail icoontje.

Je kunt overigens in hetzelfde menu als je ingestelde webaccounts: Menu --> mijn account. Als de synchronisatie uit staat kun je wel instellen dat je bijv om het half uur een sync wilt (van je mail/agenda of contacten) of om de 6 uur een sync. Dit gaat via het instellen icoontje naast webaccounts.

Verder kun je vanaf 1 juli t/m 1 september jezelf aanmelden voor 10 euro toegoed via http://www.samsungapps.com/common/welcomeEvent.as

In de tussentijd ben ik alleen maar lid van de uk locatie van samsungapps, heb al een mail gestuurd om mijn locatie te veranderen. Je wordt namelijk automatisch uitgelogd als je naar een andere locatie gaat :(

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 30-06-2010 01:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raro007 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:01:
Ja heb die maar heb er wel spijt van.
De gaten van het hoesje vvor de knoppen komen niet overeen.
Ook is het lastig om het menutje bovenin uit te klappen omdat het hoesje in de weg zit.
Dit is het 2de hoesje die hetzelfde probleem geeft.
Ik zit nu te wachten totdat het hoesje Norêve Tradition Case bij pdashop te leveren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@knutsel01 wat bedoel je met email staat er niet bij?
Ik zie onder account toevoegen zie ik webaccounts 5 mogelijkheden van mail opties en 3 sociale netwerken.
Onder overige zie ik een standaard e-mail icoontje.

Je kunt overigens in hetzelfde menu als je ingestelde webaccounts: Menu --> mijn account. Als de synchronisatie uit staat kun je wel instellen dat je bijv om het half uur een sync wilt (van je mail/agenda of contacten) of om de 6 uur een sync. Dit gaat via het instellen icoontje naast webaccounts.
Onder instellingen/toepassingen/email/email accounts zie ik inderdaad 5 mogelijkheden voor email accounts.
Echter nergens iets over sync tijden/intervallen??
Onder connectiviteit/synchroniseren kun je een profiel aanmaken, maar bij categorie staat wederom geen email??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze week denk ik ook wave halen, alleen moeder deed beetje moeilijk dat ik geen abonnement
mocht, maar gelukkig heb ik nog vader.

Ik betaal totaal met abbonement €540
en als ik hem los haal €350
maar dan moet nog 10 per maand voor internet betalen en 10 euro beltegoed
dus ben ik veel duurder uit.

En heeft iemand al geschikt hoesje gevonden?
En zo'n screen protector gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:21:
Ik ga deze week denk ik ook wave halen, alleen moeder deed beetje moeilijk dat ik geen abonnement
mocht, maar gelukkig heb ik nog vader.

Ik betaal totaal met abbonement €540
en als ik hem los haal €350
maar dan moet nog 10 per maand voor internet betalen en 10 euro beltegoed
dus ben ik veel duurder uit.

En heeft iemand al geschikt hoesje gevonden?
En zo'n screen protector gevonden?
http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
b]knutsel01 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:11:[/b]
[...]

Onder instellingen/toepassingen/email/email accounts zie ik inderdaad 5 mogelijkheden voor email accounts.
Echter nergens iets over sync tijden/intervallen??
Onder connectiviteit/synchroniseren kun je een profiel aanmaken, maar bij categorie staat wederom geen email??
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/30/1277880110-880.jpg

Naast webaccounts zie je een icoontje een wiel, dat wiel betekend instellingen.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/30/1277880216-720.jpg
Dit icoontje heeft 2 functies:
1: als push synchroniseren aan staat dan zie je de piekdagen etc.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/30/1277880172-280.jpg

2: als push synchroniseren uit staat dan zie je e-mail sync (uit /om de 30 minuten/dagelijks etc.)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/30/1277880258-380.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Kiswum op 30-06-2010 11:50 . Reden: Plaatjes zeggen meer dan woorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op een of andere manier wilt mijn mail helemaal niet meer synchroniseren (ook niet op commando [via 'Download'] )! Geen wonder dat de "om-de-3-minuten-synchronisatie" uit staat :P Begin het toestel steeds vreemder te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx Kiswum voor de uitgebreide uitleg.
Dit had ik anders nooit gevonden.
Nu merk ik dat live messenger niet werkt als ik push synchroniseren uit zet.
Wat is het verschil tussen push en om een bepaalde interval synchroniseren met push uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Graag gedaan Knutsel01, het verschil is dat push synchroniseren continu aan staat, waardoor je je mail direct binnen krijgt. Laatst kreeg ik een bericht eerder in mijn telefoon dan in mijn hotmail.

Bij de intervallen van 30 minuten dan maakt de telefoon elke 30 minuten verbinding en het kan ook zo zijn dat er op dat moment pas je uitgaande mail de deur uit gaat.
Als je de push synchronisatie uit gaat zetten krijg je inderdaad de melding dat IM dan tevens wordt uitgeschakeld. Uiteraard kun je wel altijd handmatig je IM aanzetten wanneer je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Amps schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:57:
Op een of andere manier wilt mijn mail helemaal niet meer synchroniseren (ook niet op commando [via 'Download'] )! Geen wonder dat de "om-de-3-minuten-synchronisatie" uit staat :P Begin het toestel steeds vreemder te vinden...
Ik heb het zelf nog niet uitgevoerd, maar wellicht kan een reset uitkomst bieden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal denk ik maar eens mijn account moeten wissen en vervolgens weer in moet stellen. Ik krijg nu ook rare tafrelen met WiFi. Nu connect mijn toestel niet meer automatisch met de WiFi. Ik moet nu steeds tijdens het aanzetten van de WiFi in de instellingen de netwerknaam handmatig invoeren... wachtwoord blijft trouwens wel opgeslagen...

Edit: *zucht* Twitter applicatie werkt nu ook niet meer... ik kan niet meer refreshen en daarna niet meer inloggen... Facebook werkt ook niet meer mee... yay...

[ Voor 20% gewijzigd door Amps op 01-07-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Amps schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:57:
Ik heb nu hetzelfde probleem, en via het commando download komt er wel 'E-mail synchroniseren...' te staan, maar verder gebeurde er niks. Ook na opnieuw opstarten van de telefoon... niks.

Nu heb ik mn account maar verwijderd en opnieuw toegevoegd, nu maar hopen dat het blijft werken.

Heeft iemand trouwens al de tegoedbon voor app store weten te bemachtigen, zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontdek opeens dat ik ook zo'n roze vlek in het midden van het beeld heb met foto's of video.
Dit probleem had de htc hd2 ook.
Hebben anderen hier ook last van?
Het was mij eerst niet opgevallen.

Afbeeldingslocatie: http://i150.photobucket.com/albums/s117/nando-levene/Foto0149.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Ja, ik heb het ook:
Afbeeldingslocatie: http://img810.imageshack.us/img810/8176/foto0022t.jpg

Nu maar hopen dat het net als bij de HTC HD2 ook een softwarefoutje is, en dat het snel hersteld wordt: Klikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verrekt, nu je het zegt... Ik heb idd zo'n roze vlek ook :S

Edit: Hier is een foto van de waas.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2mpy900.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Amps op 02-07-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dat heb ik ook! Het was nooit opgevallen en ik heb er tot nu toe toch zeker geen last van gehad en ik houd wel van fotograferen.
Ik heb deze test op andere toestellen nooit uitgevoerd en weet niet of het gewoon een probleem is met de budget camera's die vaak in smartphones wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel storend.
Als ik de video's bekijk op de televisie dan is het erg storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:17:
Ik vind het wel storend.
Als ik de video's bekijk op de televisie dan is het erg storend...
Ik kijk zelf nu en wellicht in de toekomst nooit filmpjes van mijn telefoon camera op de tv. Daarvoor vind ik ze persoonlijk niet goed genoeg/geschikt voor.
Ik heb zelf een 720p film gemaakt en op youtube gezet, hierin kan ik de roze vlek niet vinden.
Kan het zijn dat je een spier witte achtergrond hebt gefilmd?

YouTube: Ojo, Rory en Diesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand ook problemen met het updaten van Real Football 2010? Het bijwerken wilt bij mij niet en blijft ook vast zitten. Als ik bij het icoontje nu kijk staat er "Gepauzeerd". Als ik er op tik dan komt er een miliseconde "Wachten..." in beeld waarna hij weer op "Gepauzeerd" springt...

Edit: Heb de update kunnen annuleren door op het wieltje te drukken en dan op het wereldbolletje (waar anders een rood minnetje staat). Nu kan ik RF niet meer updaten omdat er te weinig geheugen vrij is...?

Heeft iemand trouwens al geregistreerd en die 10 euro coupon gekregen?

[ Voor 33% gewijzigd door Amps op 03-07-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Amps schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 19:11:
Heeft iemand trouwens al geregistreerd en die 10 euro coupon gekregen?
Ja ik!!..alleen heb je zonder creditcard niks aan die 10 euro coupon. :|

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt hem dus niet enkel gebruiken? Wat is dat nou voor iets :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Amps schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:29:
Je kunt hem dus niet enkel gebruiken? Wat is dat nou voor iets :|
Ja klopt..waardeloos dus. Weet iemand of je igo8 draaiend krijgt op de wave?.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met KIES.
Als ik mijn agende van de wave wil synchroniseren met outlook dan gaat het eerste stuk wel naar 100% maar nadat ik op ja heb geklikt dan blijft die op nul staan.
Als ik dan onderin het scherm op Agenda klik dan krijg ik de volgende foutmelding.
MainStage werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
jah dat is gewoon een vieze streek van samsung om mensen te laten registreren

ps: mijn samsung raakt binnen een dag de batterij leeg als ik met google synchroniseer, terwijl ik zoon probleem niet had met de nokia x5800. 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door raro007 op 04-07-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanstwoo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-09-2010
Sinds 17 juni een Samsung Wave S8500 in bezit. Het is een mooie telefoon (dat is her en der al gezegd, dus ga ik niet herhalen), maar niet een onverdeeld genoegen om mee te werken.

Ik heb echt problemen met de volgende zaken en zou graag een oplossing zien:
  • Oproep beantwoorden in vergrendelde modus gaat moeilijk. Je moet de vergrendeltoets indrukken en dan OK tikken, maar dan nog wil het meestal niet lukken. Wat doe ik verkeerd?
  • Firmware upgrade gaat fout. Eindigt met Crypt Exception en einde verhaal ... Iemand een idee?
  • 2 x 'hangen' in Mediabrowser (alleen batterij verwijderen helpt). Geen idee waarom.
Wat zint me niet?
  • Outlook sync alleen via Exchange Server! Rechtstreeks met PC kan blijkbaar alleen via Windows Mobile, maar dat zag ik helaas later.
  • Webbrowser is zeer beperkt, speelt geen Flash
  • Sync instellingen mailaccounts zijn veel te beperkt
  • Mail wordt niet gewist van de server (mis instelling daartoe)
  • KIES werkt zo traag als DS! Alternatief New PC Studio synct wel met Outlook, maar herkent Wave dan wel/niet
  • Social Hub? Meerdere accounts op eenzelfde site kan niet en LinkedIn wordt bijv. niet ondersteund.
  • Geen 'Verkenner' waarmee ik via WIFI ook in de de rest van mijn netwerk kom
  • Camera is erg traag met opslaan en Preview
  • Draaien van toestel geeft niet altijd dezelfde en instant reactie op het scherm
  • Virtueel toetsenbord geeft maffe aanvullingen als je typt. Vergt enige aanpassing bij invoer
  • Nederlands Samsung site kent geen Wave ...
  • Beperkt aanbod aan applicaties
Ach, er is misschien wel meer, maar daar heb ik me dan al aangepast. Al met al heb ik eigenlijk spijt van mijn rol als early adaptor. Misschien dat 1 jaar verder Bada beter wordt ondersteund (of is alweer verwijderd/vervangen) kinderziektes zijn opgelost en er meer toepassingen en support zijn.
Pagina: 1 ... 4 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.