Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
De volgende vragen staan volgens mij nog open.
Ik zal deze ochtend op zoek gaan naar antwoorden, een aantal dingen kan ik niet testen doordat ik alleen beschik over een T-mobile netwerk. Doordat ik niet op werk zit kan ik het niet testen met Vodafone en KPN netwerken. Echter moet ik wel weten (o.a. bij de netwerk instellingen) welke firmware op het toestel staat, het kan zijn dat sommige toestellen uit het buitenland komen en daardoor net een andere firmware heeft.

Mijn toestel heb ik online bij T-mobile gekocht en heeft tot nu toe nog geen enkele update ontvangen, hetzelfde geldt voor Kies.
Internet via T-mobile gaat perfect( op een aantal verbindingspogingen na, hiervoor vul ik het mooie formulier nog op voor 2 toestelen op 2 locaties.)

- Wat zijn mijn internet instellingen voor Vodafone, T-mobile, KPN, etc.?
T-mobile zie onderaan
KPN: http://kpn-customer.custh.../std_adp.php?p_faqid=5644

- Is Swype er al als applicatie/widget voor de Wave?
Voorlopig bestaat dit nog niet, op de website staat wel de Samsung Omnia 2 als een van de toestellen waarvoor wel support bestaat. Tot voor kort kon men zich ook inschrijven als beta tester voor Android.
Ik heb een mail gestuur naar info@swypeinc.com voor duidelijkheid over Swype icm Bada en heb me ook direct vrijwillig aangemeld als Beta tester.

- Hoe kan ik een wifi verbiniding opzetten met advanced settings?
- Is het mogelijk om (net als bijv. de Samsung Star) direct iemand te bellen door de 4 in te houden?
- Hoe kan ik Exchange aan mijn toestel koppelen?
Via E-mail for exchange kun je een exchange account koppelen.
URL server: webmail.bedrijfsnaam.nl
Gebruikersnaam: inlognaam-voor-je-bedrijf
Wachtwoord: wachtwoord-voor-je-inlog-naam

Mijn e-mail adres werd direct herkend en de sync werkt prima.
Na de sync krijg je zo'n bericht:

Welkom bij Social Hub!

U kunt:

- verbinding maken met en aanwezig zijn op alle portals en SNS-accounts
- in real-time nieuwe berichten van belangrijke portals in één postvak ontvangen
- real-time updates ontvangen van grote SNS-netwerken
- synchroniseren met portalagenda’s en eenvoudig nieuwe items maken
- uw privacy beveiligen door gegevens op afstand te wissen die op uw telefoon samenhangen met Social Hub

Begin vandaag nog en geniet van de voordelen van een echt mobiel leven met Social Hub
Meer informatie over uitbreidings- en wismethoden vindt u op http://socialhub.samsungmobile.com
Disclaimer (http://socialhub.samsungmobile.com/disclaimer)

Vriendelijke groeten,
Samsung Social Hub

Social Hub activeert uw beschikbare communities!

- Zijn er al nieuwe Thema's beschikbaar?
Nog geen gevonden
- Waar kun je de 538 app vandaan halen?
Een mail is verstuurd naar radio538
- Optie beschikbaar om je bureaublad te bewaren?
- Syncen van google/exchange naar telefoon en visaversa
Syncen vanaf Exchange naar telefoon en visaversa gaat prima, geen probleem. Kies er eventueel voor om handmatig te syncen vanaf de agenda applicatie.
Ik kan vanaf mijn telefoon afspraak plaatsen (let wel op de juiste agenda, mijn agenda/exchange agenda/etc.) en deze komt na de sync ook in mijn exchange terecht.

T-mobile instellingen:
Naam instellen: T-Mobile Internet
Toegangsnaam: internet
Verficatietype: Normaal
Gebruikersnaam:*1
Wachtwoord:*1
Protocol: HTTP
URL Startpagina: http://mmm.samsung.nl/t-mobile (dat kan ook leeg blijven)
Proxyadres: 0.0.0.0:0
Wachtijd (sec.) 300

Geavanceerde instellingen:
Vast ip:*1
Vast DNS: *1
Transportklasse: Geabonneerd

*1: geen waarde/ niets ingevuld

[ Voor 49% gewijzigd door Kiswum op 16-06-2010 00:32 . Reden: Antwoorden toevoegen deel 4 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:34:
[...]

.... Zo moeilijk is dat ook alweer niet om erachter te komen... Berichten > Opties > Gespreksweergave...
Man ik zit zo te goochelen met dat ding om oa de mail voor elkaar te krijgen dat het me draait voor de ogen :d
dank voor de pointer...

Iemand al ervaringen met de GPS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb GPS een half uurtje geprobeerd, maar werkt niet altijd even nauwkeurig. Ik ben Sygic en googlemaps gewend en die werken naar mijn idee veel fijner en preciezer (te voet).
Ik heb de Navigator nog niet in de auto geprobeerd. Tot nu toe ook geen Brodit autohouder kunnen vinden trouwens.
Het tasje die ik voor de Wave heb ik gekocht is eigenlijk bestemd voor de Iphone, Wellicht is ook de autohouder van de Iphone de enige die momenteel past.

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 14-06-2010 11:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:59:
[...]

Man ik zit zo te goochelen met dat ding om oa de mail voor elkaar te krijgen dat het me draait voor de ogen :d
dank voor de pointer...

Iemand al ervaringen met de GPS ?
Ik heb nog niet 1 keer verbinding kunnen krijgen (ja, buiten). Verder is Route 66 zeer beperkt en zie ik dat de kaarten voor NL tot juli 2010 geldig zijn. Daarna moet je gewoon betalen volgens mij. Google Maps is niet te installeren, alleen via web te gebruiken. Maar ik heb giga-veel problemen met T-Mobile, dus dat is ook geen optie.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelPB schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:29:
[...]

Ik heb nog niet 1 keer verbinding kunnen krijgen (ja, buiten). Verder is Route 66 zeer beperkt en zie ik dat de kaarten voor NL tot juli 2010 geldig zijn. Daarna moet je gewoon betalen volgens mij. Google Maps is niet te installeren, alleen via web te gebruiken. Maar ik heb giga-veel problemen met T-Mobile, dus dat is ook geen optie.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrr :(
Ik heb dezelfde ervaring... als het bewolkt is doet hij het buiten niet in tegenstelling tot een nokia die het dan wel weer doet. De instelling dat je zelfs onder de grond of in huis iets je positie zou kunnen zien is mij nog niet gelukt...

Jammer want juist met fotograferen kun je dmv de sateliet de coordinaten ingebed krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Nou, contact gehad met T-mobile. Belden mij keurig op het beloofde tijdstip terug. Prima dienstverlening! Alles duidelijk uitgelegd. Was gelukkig snel overtuigd dat het niet aan onkunde ligt mijnerzijds, maar dat de softwareversie in het toestel niet correspondeert met specificaties en handleiding. Hij doet niet wat ie moet doen...

Er wordt nu een nieuw toestel opgestuurd. Binnen nu en twee weken moet ik die in huis hebben. Hopen dat dit een andere (firmware-)versie is en wel gewoon alle mail-protocollen onderteunt. Zo niet, en er is nog geen update voor de Wave... dan is het bye bye Samsung wave. Dan wordt het iets anders. Maar laten we hopen dat het bij mij over 2 weken is opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Iemand al een app voor Foursquare ontdekt?

Mobile site werkt ook wel ok, maar app is toch wat handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco1054
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09-2024
(jarig!)
Vraag die nog openstaat: email krijg ik njiet werkend, provider is Hi

SMTP server?

POP3 server?

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Eelco1054 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:52:
Vraag die nog openstaat: email krijg ik njiet werkend, provider is Hi

SMTP server?

POP3 server?

Help!
Die informatie moet je bij je mail-provider zoeken. Heb je echt een mail-adres van Hi of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
MichaelPB schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:21:
[...]

Die informatie moet je bij je mail-provider zoeken. Heb je echt een mail-adres van Hi of iets anders?
Mensen neem gewoon een gmail acount! Alles syncen, kalender, contacten, mail en koppelen aan youtube.
Ben je overal vanaf en ben je ook nooit je contacten of afspraken kwijt. _/-\o_

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
DaveD1109 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:31:
[...]

Mensen neem gewoon een gmail acount! Alles syncen, kalender, contacten, mail en koppelen aan youtube.
Ben je overal vanaf en ben je ook nooit je contacten of afspraken kwijt. _/-\o_
Neehoor, want Gmail-calendar synct alleen van web naar telefoon en NIET andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer bij de vodafone winkel geweest.... tja guess what ... u kunt beter even bellen met 1200.... guess what ... deze zegt mij naar de winkel te gaan...
Geen oplossing dus.

Ik heb sterk de indruk dat het aan KPN ligt. als ik mijn e-mail van mijn domeinnaam ophaal heb ik totaal geen probleem. (gaat niet via kpn) invoer van het mail account was een fluitje van een cent...
voor vodafone wel als smtp invoeren authsmtp.vodafone.nl

Het probleem ligt hem bij kpn volgens mij hoe de inlog en password afgewikkeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
MichaelPB schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:06:
[...]

Neehoor, want Gmail-calendar synct alleen van web naar telefoon en NIET andersom.
Nou bij mij wel. Heb je google kalender wel aangevinkt om te syncen onder het icoontje agenda items en dan instellingen?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een gedoe met die e-mail settings bij jullie zeg. Gelukkig gebruik ik Gmail en is dit binnen no time gesynct. Alleen zou het wel mooi zijn als ik ook mijn verzonden berichten kan syncen met mijn telefoon. Heeft iemand enig idee of dit kan? Ik heb zelf bij de opties zitten kijken, maar er staat niet gek veel in daar.

Heeft verder iemand geprobeerd WLM te gebruiken via de IM applicatie? Ik maak gebruik van een gmail account en kan niet connecten! Tevens heb ik ook geprobeerd met een hotmail account, maar tevergeefs.
Ik heb het volgende geprobeerd:

E-mailadres: xxxx@gmail.com
Gebruikersnaam: xxxx
Wachtwoord: ****

ook heb ik dit geprobeerd:

E-mailadres: xxxx@gmail.com
Gebruikersnaam: xxxx@gmail.com

en ook deze twee opties, maar dan met een hotmail account.

Ik krijg als foutmelding "Ongeldige aanmelding". Heeft iemand al wel kunnen connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
DaveD1109 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:20:
[...]

Nou bij mij wel. Heb je google kalender wel aangevinkt om te syncen onder het icoontje agenda items en dan instellingen?
Uiteraard. Nogmaals; mijn telefoon doet een aantal dingen niet of gewoon fout.

IMAP: werkt niet
POP3: werkt niet
Exchange (3 versch.servers geprobeerd over 3G en WifI): werkt niet
Google Calendar synct alleen van web naar telefoon en niet vice versa
Taakbeheer: Klik op 'alles afsluiten' en je widgets zijn weg.
GPS: Geen signaal

En uiteraard bijna nooit verbinding over 3G, maar dat komt door T-Mobile

Ik zweer het je; er zijn verschillende firmware- / OS-versies in omloop. Ik heb, samen met nog een aantal anderen hier, een versie die heel fouten heeft. (ik heb s8500XXJEE/ S8500XENJEC )

Zelfs de gebruiksaanwijzing voor het instellen van exchange-account correspondeert niet eens met het menu in mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
Amps schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:35:
[knip]

Ik krijg als foutmelding "Ongeldige aanmelding". Heeft iemand al wel kunnen connecten?
Bij mij werkt de IM app perfect met hotmailaccount :Y

E-mailadres: xxxx@hotmail.com

Enige wat hier nog steeds niet wil is connecten met mail van provider :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
MichaelPB schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:40:
[...]

Ik zweer het je; er zijn verschillende firmware- / OS-versies in omloop. Ik heb, samen met nog een aantal anderen hier, een versie die heel fouten heeft. (ik heb s8500XXJEE/ S8500XENJEC )

Zelfs de gebruiksaanwijzing voor het instellen van exchange-account correspondeert niet eens met het menu in mijn telefoon.
Das inderdaad een raar software nummer!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco1054
(jarig!)
MichaelPB schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:21:
[...]

Hallo Michael,

Ik heb een planet mailadres: xxxxxx@planet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm... vreemd dat IM hier niet wilt. ik zal vanavond wel ff verder zoeken of er nog settings zijn. Webpagina's bekijken op de wave vind ik niet echt heel goed door de relatief kleine scherm. Alles is veel te klein. Moet ook nog ff wennen met het typen op de keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Eelco1054 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:56:
[...]

Hallo Michael,

Ik heb een planet mailadres: xxxxxx@planet.nl
Dan moet je de gegevens gebruiken van je planet-account. Zelfde als je in je mail-programma (op je computer dus) hebt staan.

Staat ook gewoon in de gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
downer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:54:
[...]

Bij mij werkt de IM app perfect met hotmailaccount :Y

E-mailadres: xxxx@hotmail.com
Dit was het eerste wat ik probeerde en dit werkt vlekkeloos. De berichten krijg je ook gewoon binnen net als met gtalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MichaelPB schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:40:
[...]

Via T-mobile had ik het maandag besteld en woensdag kon ik hem eigenlijk al ontvangen, maar had de afspraak op donderdag/vrijdag gezet. 2 weken is denk ik ook vrij ruim genomen. Ik hoop voor je dat ie eerder komt.

Je zult dan, net als ik gewoon bada 1.0 1005201728LISJEE op je toestel mee krijgen.
Wellicht heb je momenteel een buitenlandse versie of een beta versie meegekregen. Kan iedereen die klachten heeft laten weten welke bada versie hij/zij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Amps schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:07:
Hmmm... vreemd dat IM hier niet wilt. ik zal vanavond wel ff verder zoeken of er nog settings zijn. Webpagina's bekijken op de wave vind ik niet echt heel goed door de relatief kleine scherm. Alles is veel te klein. Moet ook nog ff wennen met het typen op de keyboard.
Webpagina's bekijken is natuurlijk niet hetzelfde als op een netbook of pc scherm ;) maar je kunt zeer makkelijk zoomen en uitzoomen in de pagina's als je de standaard Dolphin browser gebruikt.
Typen is inderdaad wel lastiger, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Kiswum schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:23:
[...]

Via T-mobile had ik het maandag besteld en woensdag kon ik hem eigenlijk al ontvangen, maar had de afspraak op donderdag/vrijdag gezet. 2 weken is denk ik ook vrij ruim genomen. Ik hoop voor je dat ie eerder komt.

Je zult dan, net als ik gewoon bada 1.0 1005201728LISJEE op je toestel mee krijgen.
Wellicht heb je momenteel een buitenlandse versie of een beta versie meegekregen. Kan iedereen die klachten heeft laten weten welke bada versie hij/zij heeft?
Die software-versie heb ik ook als ik via de telefoon kijk.

Als ik firmware update kies vanuit Kies programma (waarbij wordt aangegeven dat ik heulemoal up to date ben) van Samsung krijg ik dit te zien:

s8500XXJEE/ S8500XENJEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MichaelPB schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:52:
[...]

Die software-versie heb ik ook als ik via de telefoon kijk.

Als ik firmware update kies vanuit Kies programma (waarbij wordt aangegeven dat ik heulemoal up to date ben) van Samsung krijg ik dit te zien:

s8500XXJEE/ S8500XENJEC
Hoi MichaelPB, ik heb dezelfde firmware als jij als ik het via Kies opzoek. Waar het verschil in zit weet ik niet, maar ik vertrouw eerder mijn toestel dan Kies ;)

@ de rest. Exchange werkt bij mij perfect incl. het syncen van mail en kalenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
downer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:05:
Iemand al een app voor Foursquare ontdekt?

Mobile site werkt ook wel ok, maar app is toch wat handiger :)
Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik vermoed dat je het voorlopig met de site moet blijven werken totdat het verder is ingeburgerd in NL. Denk je trouwens dat er verschillen aanwezig zijn met de app en de website? Via het filmpje kun je met elk toestel gebruik maken van sms berichten, maar vermoed dat dit niet iets is wat je graag wilt gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die softwareversie heb ik ook gewoon hoor (bada 1.0). Het lijkt me sterk dat het aan de software ligt.

Het is best frustrerend wanneer iets niet werkt.... het lukt me voor geen mogelijkheid om WLM werkend te krijgen. Ik krijg een eeuwigheid "Controleren..." vervolgens met "Ongeldige aanmelding"...

Edit: op een wonderbaarlijke manier is het gelukt met mijn hotmail account. Beetje jammer aangezien ik een gmail accoint gebruik :p Iig is het weer een stap verder. Nu mijn gmail account nog.

Edit2: Het is op een of andere manier gelukt met mijn gmail account :) ik ben weer blij

[ Voor 32% gewijzigd door Amps op 15-06-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
Kiswum schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 01:17:
[...]

Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik vermoed dat je het voorlopig met de site moet blijven werken totdat het verder is ingeburgerd in NL. Denk je trouwens dat er verschillen aanwezig zijn met de app en de website? Via het filmpje kun je met elk toestel gebruik maken van sms berichten, maar vermoed dat dit niet iets is wat je graag wilt gebruiken ;)
Gebruik het sinds kort, leuk maar verslavend :+
Sms is niet de bedoeling nee, via site werkt prima maar zoiets als iPhone app is net ff handiger en leuker ;)

Zie net de Samsung I9000 Galaxy S, had ik dan toch beter even gewacht? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Amps schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:07:
Ligt dat ook aan de vrij hoge resolutie van het scherm? Tegenwoordig is het vaak 'hoe hoger de resolutie, hoe beter' maar ik vraag me af of dat inderdaad niet erg ten koste gaat van de leesbaarheid van websites en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met een paar problemen ivm mijn wave S8500, en zit mij af te vragen of er nog zijn die deze problemen hebben.
Nu donderdag zal ik mijn wave 14 dagen hebben.
Al na 2 dagen heb ik een andere mogen gaan halen, wat bleek: MMs en internet werkte niet, nogthans waren alle gegevens correct ingegeven. In de winkel mijn Sim-kaart in een ander toestel gestoken, wat bleek daar werkte alles direct goed.
Via de telefoon ga ik bijna dagelijks kijken in 'SAMSUN APPS' om te zien of er niets nieuws is. Vorige week vrijdag deed ik dat ook, bij het openen van de applicatie, kreeg ik een melding dat er een update was voor 'Samsung Apps' zelf. en of ik die wou afhalen. Deed dit natuurlijk meteen. Bij het downloaden kreeg ik al een foutmelding. Toch begon hij de app te updaten en te installeren, toen de installatie voltooid was, weer de melding dat er een fout was. resultaat hiervan is dat ik via mijn GSM, de 'Samsun Apps' niet meer kan gebruiken. als ik er op klik krijg ik geen reactie meer.
Gisteren dan opnieuw een probleem, mijn vrouw wil mijn een MMS sturen, wat blijkt gaat het versturen of ophalen van een MMS ineens ook weer niet meer. En alles van instellingen staat nogthans zoals in het begin toen het wel werkte.
£Ik begin er serieus gefrustreerd van te geraken, zit me al af te vragen wat het volgende zal zijn.
Als een GSM op de markt wordt gebracht is het toch de bedoeling dat ook alles goed werkt, want wel werken dan weer niet werken, updates door geven en ineeens applicatie niet meer werken, dit kan toch niet.
En naar een call center bellen, krijg je als oplossing je GSM binnen doen, die zijn zeker gek hij is nog geen 14 dagen oud en je zou hem al moeten binnen doen om na te kijken, Ik geef geen 400 euro uit aan een toestel die dan ineens niet volledig lijkt te werken.

Zijn er hier personen die ook andere problemen hebben dat ik weet wat er me nog staat te wachten, heb persoonlijk niet veel zin meer om deze Telefoon te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:46:
Zit met een paar problemen ivm mijn wave S8500, en zit mij af te vragen of er nog zijn die deze problemen hebben.
Nu donderdag zal ik mijn wave 14 dagen hebben.
Al na 2 dagen heb ik een andere mogen gaan halen, wat bleek: MMs en internet werkte niet, nogthans waren alle gegevens correct ingegeven. In de winkel mijn Sim-kaart in een ander toestel gestoken, wat bleek daar werkte alles direct goed.
Via de telefoon ga ik bijna dagelijks kijken in 'SAMSUN APPS' om te zien of er niets nieuws is. Vorige week vrijdag deed ik dat ook, bij het openen van de applicatie, kreeg ik een melding dat er een update was voor 'Samsung Apps' zelf. en of ik die wou afhalen. Deed dit natuurlijk meteen. Bij het downloaden kreeg ik al een foutmelding. Toch begon hij de app te updaten en te installeren, toen de installatie voltooid was, weer de melding dat er een fout was. resultaat hiervan is dat ik via mijn GSM, de 'Samsun Apps' niet meer kan gebruiken. als ik er op klik krijg ik geen reactie meer.
Gisteren dan opnieuw een probleem, mijn vrouw wil mijn een MMS sturen, wat blijkt gaat het versturen of ophalen van een MMS ineens ook weer niet meer. En alles van instellingen staat nogthans zoals in het begin toen het wel werkte.
£Ik begin er serieus gefrustreerd van te geraken, zit me al af te vragen wat het volgende zal zijn.
Als een GSM op de markt wordt gebracht is het toch de bedoeling dat ook alles goed werkt, want wel werken dan weer niet werken, updates door geven en ineeens applicatie niet meer werken, dit kan toch niet.
En naar een call center bellen, krijg je als oplossing je GSM binnen doen, die zijn zeker gek hij is nog geen 14 dagen oud en je zou hem al moeten binnen doen om na te kijken, Ik geef geen 400 euro uit aan een toestel die dan ineens niet volledig lijkt te werken.

Zijn er hier personen die ook andere problemen hebben dat ik weet wat er me nog staat te wachten, heb persoonlijk niet veel zin meer om deze Telefoon te houden...
Je kan een hard reset proberen. *2767*3855# in je dailer scherm toetsen en hij reset hem dan echt helemaal.
Let wel op dat je dan al je gegevens kwijt ben dus wel je sim en sd eruit halen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bear87 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:19:
[...]

Ligt dat ook aan de vrij hoge resolutie van het scherm? Tegenwoordig is het vaak 'hoe hoger de resolutie, hoe beter' maar ik vraag me af of dat inderdaad niet erg ten koste gaat van de leesbaarheid van websites en dergelijke.
Door een hogere resolutie op een relatief klein scherm resulteert tot een scherpere scherm (meer pixels op eenzelfde oppervlakte). Je kunt hierdoor ook meer kwijt op een klein scherm. Maar aangezien tekst hierdoor klein wordt, wordt de leesbaarheid er hierdoor veel minder op. Maar daarom kan je natuurlijk ook zoomen. Ik vind het een grote minpunt dat de Dolphin browser niet tekst automatisch rendert naar het scherm (bij het inzoomen).

Opera Mobile voor bada zou erg leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bear87

Twee vingers op het scherm zetten, ze uit elkaar bewegen en je kunt alles zo groot maken als je maar wilt. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:36:
@bear87

Twee vingers op het scherm zetten, ze uit elkaar bewegen en je kunt alles zo groot maken als je maar wilt. Probleem opgelost.
Dat leest nog steeds niet makkelijk. Tekst blijft (statisch) staan zodat je steeds heen en weer moet bewegen om zinnen af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
Amps schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:14:
[...]

Dat leest nog steeds niet makkelijk. Tekst blijft (statisch) staan zodat je steeds heen en weer moet bewegen om zinnen af te lezen.
Ja klopt, is bij de meeste sites niet erg handig.
Opera Mini gebruik ik meestal, is toch wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
downer schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:32:
[...]

Ja klopt, is bij de meeste sites niet erg handig.
Opera Mini gebruik ik meestal, is toch wat prettiger.
Wat mij betreft ook een goede oplossing.
Via de Dolphin browser anders het beeld een kwart slag draaien en dan is het probleem opgelost. Is er een alternatief? Nee gewoon wennen of niet surfen via deze of een andere gsm.

Opera mobile vond ik op mijn vorige toestel niet ideaal doordat de paginas steeds opnieuw werden geladen als je een pagina terug gaat. Bij opera mini is dat veel minder vaak aan de orde, bij 5/6 paginas terug wordt het pas weer herladen. Tegen Amps wil ik daardoor dus gewoon willen zeggen: probeer opera maar.

[ Voor 26% gewijzigd door Kiswum op 15-06-2010 19:57 . Reden: extra reactie @ amps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
Sinds vandaag heeft mijn vriendin ook de Samsung Wave. Al meteen een beetje mee zitten spelen, en toen stuitte ik meteen op een dingetje wat ik niet snap.

Als je vanuit het standby-scherm naar 'Berichten' gaat en dan het overzicht instelt op 'Gespreksweergave' zie je je berichten in een soort van iPhoneweergave... Alleen nu komt dus het probleem dat bij het overzicht er geen namen komen van de contactpersonen, maar dat je dan alleen maar de telefoonnummers ziet. Hoe kan ik dit veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
TRiXeS schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:54:
Sinds vandaag heeft mijn vriendin ook de Samsung Wave. Al meteen een beetje mee zitten spelen, en toen stuitte ik meteen op een dingetje wat ik niet snap.

Als je vanuit het standby-scherm naar 'Berichten' gaat en dan het overzicht instelt op 'Gespreksweergave' zie je je berichten in een soort van iPhoneweergave... Alleen nu komt dus het probleem dat bij het overzicht er geen namen komen van de contactpersonen, maar dat je dan alleen maar de telefoonnummers ziet. Hoe kan ik dit veranderen?
Vreemd bij zie je wel de namen staan.
Heb je de contacten gekopieerd naar de telefoon?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco1054
(jarig!)
MichaelPB schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:54:
[...]

Dan moet je de gegevens gebruiken van je planet-account. Zelfde als je in je mail-programma (op je computer dus) hebt staan.

Staat ook gewoon in de gebruiksaanwijzing.
Michael, ik gebruki dezelfde gegevens alsbij mn windows live mail, en toch lukt het niet..
Alleen bij de accountnaam weet ik niet goed wat in te vullen.. de rest:

Op de telefoon kies ik voor
Overige

Accountnaam ??
Emailadres: xxxxxxxx@planet.nl
Gebruikersnaam: xxxxxxxx
SMTP server mail.kpnmail.nl
POP3 server pop.kpnmail.nl

Dit is wat ik invul, waarna hij aangeeft dat het ongeldig is..
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bij de Account naam kun je invullen wat je wilt, je identificeerd daarmee het account.
Via de optie overige kun je eventueel een (extra) gmail/hotmail account invullen, dat gaat zonder problemen bij mij.

Wat kies je bij gebruikersnaam, je weet als het goed is dat dit eindigt met @kpn.nl/hetnet/kpnmail etc.!?

http://kpn-customer.custh.../std_adp.php?p_faqid=5644

Ik zag dat leefbaar en leergierig hetzelfde probleem hadden.
Ik weet niet of het kan, maar de smtp poort zou op 26 moeten staan en niet standaard op 25.

[ Voor 16% gewijzigd door Kiswum op 15-06-2010 23:56 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Eelco1054 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:27:
[...]

Michael, ik gebruki dezelfde gegevens alsbij mn windows live mail, en toch lukt het niet..
Alleen bij de accountnaam weet ik niet goed wat in te vullen.. de rest:

Op de telefoon kies ik voor
Overige

Accountnaam ??
Emailadres: xxxxxxxx@planet.nl
Gebruikersnaam: xxxxxxxx
SMTP server mail.kpnmail.nl
POP3 server pop.kpnmail.nl

Dit is wat ik invul, waarna hij aangeeft dat het ongeldig is..
:'(
Dat is gewoon hetzelfde probleem als ik heb. Alles is goed en de telefoon zegt 'Aanmeldings fout' En dat was het dan... Met Google geen probleem, Yahoo ook niet. GMX doet het zelfs met POP. Maar bedrijfs- of prive-domeinen (en blijkbaar ook provider-domeinen in jouw geval) kan ik niet verbinden met de mail-/ exchange servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
PS: Voor de rest ga ik de telefoon steeds meer waarderen. Erg mooi om te zien, het scherm is ongelofelijk mooi, toestel is rete-snel en zolang ik alles via Google doe (agenda, mail, contacten) is er niet zoveel aan de hand. Ook al wil ik de beloofde functionaliteit wel graag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Een van de weinige minpunten momenteel zijn af en toe hang-ups als ik in de mailinstellingen of in het telefoonboek rondhang, een simple back functie heb ik ook nog niet ontdekt, op de Samsung star is dit gewoon de middelste (menu knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan de Wave te halen, maar kan je nou wel of niet filmpjes van youtube bekijken?
Werkt de audioplayer verder goed?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:33:
Ik ben ook van plan de Wave te halen, maar kan je nou wel of niet filmpjes van youtube bekijken?
Werkt de audioplayer verder goed?

:)
Youtube werkt bij mij prima, de applicatie staat niet echt op het toestel geïnstalleerd het is een snelkoppeling naar de mobiele site van Youtube. De kwaliteit is prima en je kunt zelfs direct filmpjes naar Youtube sturen.
Het grote nadeel van het filmen is dat je alles hoort, zelfs bij het inzoomen hoor je klikjes. Ik weet niet of dit zo hoort of dat dit puur een systeem geluid is die je kunt uitschakelen.

Voorbeeld filmpje:
YouTube: Ojo, Rory en Diesel

De muziekspeler werkt prima, in het begin hadden mensen problemen met oordopjes, maar je moet de koptelefoon alleen maar geheel naar beneden duwen (zie meer reactie op de eerste pagina's hierover.) Volgens mij kun je muziek direct naar je telefoon sturen zonder Kies te gebruiken. In mijn geval heb ik het gekopierd via Kies vanaf mijn NAS.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 16-06-2010 14:16 . Reden: film toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met kpn of planet mail adres.
ik heb het volgende gedaan:

Mijn kpn->e-mail instellingen->betreffende e-mail account wijzigen

Bij forwarden een e-mail adres dat je wel binnen kunt halen met je wave, in mijn geval is dit hotmail, en mijn eigen domeinmail,
Daarna niet vergeten om het hokje aan te vinken om een copy van het bericht in je mailbox te bewaren aan te zetten.

Klaar....

Eventueel kun je uit je widgets de sync installeren op één van de hoofdschermen. hiermee kun je met 1 push je diverse mail syncen en mail opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiwsum bedankt voor de info.
Ik haal het toestel met abonnement en internet erbij.
Iemand voorkeur kwa provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:09:
Kiwsum bedankt voor de info.
Ik haal het toestel met abonnement en internet erbij.
Iemand voorkeur kwa provider?
Graag gedaan. Als voorkeur van provider heb ik niet. Ik heb zelf T-mobile flex deze maand verlengt met 2 jaar, maar die bestaat sinds januari niet meer :) Ik kan je t-mobile niet aan of afraden, zie eerdere nieuwsberichten.
Ik zou zeggen laat je inspireren door: reviews: Keuzehulp: internetten op je smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon nu 2 weken en mij valt op dat er reeds stof achter het camera lensje zit.
Is dit bij meer mensen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:31:
[...]

Graag gedaan. Als voorkeur van provider heb ik niet. Ik heb zelf T-mobile flex deze maand verlengt met 2 jaar, maar die bestaat sinds januari niet meer :)
Als je nu nog T-Mobile Flex hebt dan altijd verlengen.
Met Flex gaat alles uit de bundel, dus ook internetten en buitenland bellen.
En afrekenen per seconde ipv per minuut.
Ik heb 2 vrienden die ook verlengt hebben met 2 jaar flex 20, en flex 25 met € 59,- resp € 0,- bijbetalen voor de wave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Ik heb afgezien van het omruilen van mijn toestel. Mijn mail heb ik gewoon gerouteerd naar Gmail en de calender/ agenda synct inmiddels 2 kanten op. Ik wacht wel op een software-update om het Exchange/ POP/ IMAP verhaal op te lossen. Voorlopig is dit voldoende. Ik heb mijn contacten, agenda en mail en ben voor de rest erg gelukkig met het toestel. Geen crash meer gehad. Heel af en toe nog een 'out of memory gehad', maar ik 'mishandel' het toestel dan ook de hele dag. :) Ride the Wave!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik zit te denken om de Samsung Wave aan te schaffen, omdat ik mijn Nokia N96 waardeloos vind. Het is voor mij erg belangrijk om via mobiel internet naar buitenlandse radiozenders te luisteren. Mijn vraag is of de Wave dat aankan en op welke manier ik de streams dan moet programmeren/afspelen. Ook wil ik graag van jullie weten of de Nederlandse merken die op de Samsung advertentie staan applicaties voor Bada hebben? Ik wil vooral OV9292 met GPRS en nieuwsapplicaties gebruiken. Ik hoop dat jullie mij hierover kunnen informeren.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:42:
Ik heb deze telefoon nu 2 weken en mij valt op dat er reeds stof achter het camera lensje zit.
Is dit bij meer mensen opgevallen?
Nee, geen last van. Meteen terug naar de winkel. Vriend van mij had dat met de nieuwe LG-Viewty Smart ook. Front camera werd bij dat ding ook gebruikt als proximity sensor. Als je wang tegen het toestel zit gaat het display uit. Je raadt het al; zoveel stof in dat lensje dat hij zijn display niet meer kon bedienen omdat de telefoon steeds dacht dat hij 'm aan z'n oor had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:36:
Hallo allemaal

Ik zit te denken om de Samsung Wave aan te schaffen, omdat ik mijn Nokia N96 waardeloos vind. Het is voor mij erg belangrijk om via mobiel internet naar buitenlandse radiozenders te luisteren. Mijn vraag is of de Wave dat aankan en op welke manier ik de streams dan moet programmeren/afspelen. Ook wil ik graag van jullie weten of de Nederlandse merken die op de Samsung advertentie staan applicaties voor Bada hebben? Ik wil vooral OV9292 met GPRS en nieuwsapplicaties gebruiken. Ik hoop dat jullie mij hierover kunnen informeren.

Alvast bedankt!
ov9292 kun je gewoon bereiken via de browser. Getest; werkt perfect. Zelfs een widget voor op je toestel.

Verder ondersteunt de wave java-apps. Onder andere van http://www.vradio.org/
App net getest; werkt. Van Brazilie tot Italie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is msnen ook mogelijk op de Wave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAW_25
  • Laatst online: 05-05-2022
Hallo allemaal

ff een vraagje. Ik heb hotmail nu aan het draaien op de Wave (van m'n vriendin) :) , maar @home lukt me voor geen meter. Duurt sowieso ontzettend lang om alles in te stellen en als alles ingesteld is, is het helaas pindakaas. Is er iemand die het al wel gelukt is om @home mail binnen te krijgen en te verzenden?? Zo ja, svp ff de instellingen.

Ik heb het geprobeerd met de instelling die wel werken op mijn Iphone
Pop3
Binnenkomend: netmail.home.nl
Uitgaand: mail.home.nl

graag jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:22:
Is msnen ook mogelijk op de Wave?
Ja hoor, Windows Live Messenger staat er gewoon standaard erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
RAW_25 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:22:
Hallo allemaal

ff een vraagje. Ik heb hotmail nu aan het draaien op de Wave (van m'n vriendin) :) , maar @home lukt me voor geen meter. Duurt sowieso ontzettend lang om alles in te stellen en als alles ingesteld is, is het helaas pindakaas. Is er iemand die het al wel gelukt is om @home mail binnen te krijgen en te verzenden?? Zo ja, svp ff de instellingen.

Ik heb het geprobeerd met de instelling die wel werken op mijn Iphone
Pop3
Binnenkomend: netmail.home.nl
Uitgaand: mail.home.nl

graag jullie reactie
En NOG eentje met hetzelfde probleem. POP-mail van providers lukt niet. Gratis of betaalde web-accounts als Google/ Hotmail/ Yahoo doen het wel. Exchange lukt ook niet trouwens.

Ik heb mijn toestel via T-Mobile. Ik zou wel eens willen zien van de mensen met dezelfde mail-problemen via welke weg zij hun toestel hebben verkregen. Als er een patroon in zit kan er misschien in een bepaalde batch een fout hebben gezeten in de software. Lijkt mij interessant om te weten.

Ik lees namelijk regelmatig over 'domeinnaam invullen bij Exchange'. Maar die optie heb ik niet eens in mijn toestel als ik een account wil aanmaken. Ook heb ik eerder gelezen dat je SSL kan uit- en aanzetten. Die optie heb ik ook helemaal niet. Staat er niet in. 1 klein menu met

URL server
Gerbruikersnaam
Wachtwoord

En dan altijd 'ongeldige aanmelding' als reactie. Met welke server dan ook. Zarafa (Linux)/ Microsoft Exchange, maakt niet uit.

[ Voor 17% gewijzigd door MichaelPB op 17-06-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Krijg sinds vandaag als ik iets wil downloaden uit de app store een fout melding. Creditcard fout 5100?? Meer mensen hier last van? Heb geen creditcard en de app was gratis.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
DaveD1109 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:48:
Krijg sinds vandaag als ik iets wil downloaden uit de app store een fout melding. Creditcard fout 5100?? Meer mensen hier last van? Heb geen creditcard en de app was gratis.
Net even voor de fun eentje geprobeerd, HandWrite, gratis en no problems :)

Om welke app gaat het?
Real Football 2010 bijv. daar staat wel gratis bij, maar er staat ook € 5.00 :?
die lukte mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je bijvoorbeeld uw wekker als widgetgebruiken of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
MichaelPB schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:11:
[...]

En NOG eentje met hetzelfde probleem. POP-mail van providers lukt niet. Gratis of betaalde web-accounts als Google/ Hotmail/ Yahoo doen het wel. Exchange lukt ook niet trouwens.

Ik heb mijn toestel via T-Mobile. Ik zou wel eens willen zien van de mensen met dezelfde mail-problemen via welke weg zij hun toestel hebben verkregen. Als er een patroon in zit kan er misschien in een bepaalde batch een fout hebben gezeten in de software. Lijkt mij interessant om te weten.
Los toestel gekocht op internet, provider KPN.
Pop/smtp email instellen bij overige werkt prima hier (eigen site/domein) poort 587
voor het verzenden van mail moet verificatie zijn geactiveerd (aanvinken naam/pw zelfde als pop3)
Ik lees namelijk regelmatig over 'domeinnaam invullen bij Exchange'. Maar die optie heb ik niet eens in mijn toestel als ik een account wil aanmaken. Ook heb ik eerder gelezen dat je SSL kan uit- en aanzetten. Die optie heb ik ook helemaal niet. Staat er niet in. 1 klein menu met

URL server
Gerbruikersnaam
Wachtwoord

En dan altijd 'ongeldige aanmelding' als reactie. Met welke server dan ook. Zarafa (Linux)/ Microsoft Exchange, maakt niet uit.
Ik gebruik geen exchange, maar heb 3 dezelfde opties.
Dus geen keuze domein of SSL aan/uit bij exchange (dit is alleen in te stellen bij e-mail - overige)

Geen idee of iemand er iets aan heeft maar dit schijnt mensen met HTC Hero te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:32:
hoe kan je bijvoorbeeld uw wekker als widgetgebruiken of is dit niet mogelijk?
Wekker is in te stellen in klok widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank aan Michael PB. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de volgende sites voor mij te testen.

www.radiofeeds.co.uk
www.radiotime.com
www.nederland.fm

Daar staan namelijk alle radiozenders die ik wil afspelen.

Ik weet het dus nog niet helemaal zeker of ik voor dit toestel moet gaan.

Nogmaals dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MichaelPB: Exchange werkt perfect bij mij. Op een van de vorige pagina's heb ik de resultaten daarvan neergezet. Zowel syncen van en naar gsm werkt direct.

Misschien toch een persoonlijke fout bij de instelling of ik heb veel meer geluk met mij toestel dan andere mensen die problemen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe en waar?
downer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:37:
[...]

Wekker is in te stellen in klok widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Kiswum schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:54:
MichaelPB: Exchange werkt perfect bij mij. Op een van de vorige pagina's heb ik de resultaten daarvan neergezet. Zowel syncen van en naar gsm werkt direct.

Misschien toch een persoonlijke fout bij de instelling of ik heb veel meer geluk met mij toestel dan andere mensen die problemen hebben ;)
Nee geen persoonlijk fout. Ik kan hier namelijk uitgebreid testen/vergelijken met 2 Symbian toestellen en 1 WinMo toestel (laatste ook Samsung trouwens :)) Met exact dezelfde instellingen/ login werken alle toestellen behalve de Wave.

Zelfde geldt voor POP3/IMAP. Kan bij Yahoo/ Gmail/ GMX, maar niet bij mijn eigen domein (wel op de andere 3 toestellen), niet bij provider (wel op de andere 3 toestellen).

Alles is dubbel getest, alle mogelijkheden/ alternatieven geprobeerd. Maar goed; via Google heb ik nu alle functionaliteit en wacht op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
DaveD1109 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:45:
[...]

Vreemd bij zie je wel de namen staan.
Heb je de contacten gekopieerd naar de telefoon?
De contacten zijn allemaal handmatig ingevoerd in de telefoon en zijn opgeslagen op de telefoon zelf (niet op de simkaart dus).

Nu komt het gekke... Na een paar dagen en een aantal smsjes verder staat bij een aantal wél de naam en bij een aantal ook weer niet. En dit terwijl ze op precies dezelfde manier zijn ingevoerd bij de Contacten. Tevens zijn bij de betreffende contactpersonen alleen maar het mobiele nummer ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
Gewoon in het menu met widgets, misschien moet je even naar links/rechts scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:51:
Dank aan Michael PB. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de volgende sites voor mij te testen.

www.radiofeeds.co.uk
www.radiotime.com
www.nederland.fm

Daar staan namelijk alle radiozenders die ik wil afspelen.

Ik weet het dus nog niet helemaal zeker of ik voor dit toestel moet gaan.

Nogmaals dank voor jullie hulp!
Nee, doen het niet. Doen het wel op mijn Nokia. Die ondersteunt wel dat soort streams. Als je per sé een touchscreen toestel wil moet je óf voor de Nokia 5800 gaan (goed, maar lelijk) of wachten op de Nokia N8.

http://www.nieuwemobiel.nl/Nokia-N8/Specificaties

(of de Samsung Galaxy S (Android), maar die is een stuk duurder dan de Wave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals bedankt voor het testen Michael! Het wordt de Samsung Galaxy S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik naar links en naar rechts ga zie ik ongeveer een 12 verschillende wigets, gaan wekke, geen voor sms geen voor notities, niks... --> kan iemand mij hierbij helpen
downer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:55:
[...]

Gewoon in het menu met widgets, misschien moet je even naar links/rechts scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Alles van mijn wave zit goed in elkaar behalve mijn camera knop. Er zit speling op en de rest van de onoppen niet. Meer mensen hier last van?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveD1109 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:01:
Alles van mijn wave zit goed in elkaar behalve mijn camera knop. Er zit speling op en de rest van de onoppen niet. Meer mensen hier last van?
Dat hoort zo. De cameraknop is een dual action button. Half ingedrukt voor het focussen in foto's en helemaal indrukken voor het nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Amps schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:15:
[...]

Dat hoort zo. De cameraknop is een dual action button. Half ingedrukt voor het focussen in foto's en helemaal indrukken voor het nemen ;)
Ah! Ik dacht al zoiets te merken

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou vooral mijn scherm willen aanpassen dat ik bijvoorbeeld een calculator erop heb, wekker, note, ... zoals bij de samsung star.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Samsung Wave is niet de Samsung Star. De Samsung Wave heeft deze widgets niet (pre-installed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om deze aan te maken of ergens te gaan ophalen om te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 00:43
Sommige widgets die wel op de Star zaten zijn in Samsung Apps te vinden, en die die daar niet zijn ga je denk ik ook niet aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand reeds de gratis 16GB micro sd card ontvangen uit de intro actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:06:
Iemand reeds de gratis 16GB micro sd card ontvangen uit de intro actie?
Nope.... Op 8 juni verstuurd, nog niets binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
MichaelPB schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:57:
[...]

Nope.... Op 8 juni verstuurd, nog niets binnen.
Ik ook nog niet

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 18:05
Ik overweeg nu heel sterk ook een Wave te gaan halen. Na ampel beraad blijft er een aantal overwegingen over. Misschien dat een aantal bezitters mij kan helpen met het volgende:

a) Bij mijn vorige Samsung werkte de GPS extreem maar dan ook extreem traag (G810) en ik lees her en der weer verhalen dat de GPS traag zou werken. Kan iemand die het apparaat in zijn bezit heeft daar commentaar op geven?

b) Is er iets te merken van de ontwikkelingen in Samsung Apps? Samsung heeft een enorm prijzengeld ter beschikking gesteld en de wedstrijd termijn loopt op zijn einde.

c) Op Wikipedia en in een aantal previews stond dat de Wave alleen kon multitasken tussen de standaard apps en maximaal 1 third party app. Nu is die beperking van Wikipedia verdwenen en in de reviews lees ik er ook niets over. Kan iemand hier zijn licht op laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DeTinuxNL

a) De GPS werkt naar behoren hier, hij doet wat hij moet doen. Soms moet hij opnieuw zoeken naar sattelieten maar dat gaat vlot.

b) Jah ik zie er tog wel elke dag een paar apps bijkomen. Maar hopelijk ontwikkeld het nog meer en wordt het zoals Android :p

c) Bij het multitasken staat daar geen beperking op. Ge kunt zowel meer third party apps als standaardapps runnen. Alleen geeft hij soms wel aan als je teveel apps tegelijk runt een melding dat het geheugen vol zit, dan sluit hij een app. Dat is wel een naadeel.

Ik zou hem wel aanraden. Ik vind dat ge waar hebt voor uw geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 18:05
@fredje29 Thanks! Ik denk dat ik er een ga halen.

Nog een algemene vraag: heeft iemand al ervaring met de SDK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Amps schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:15:
[...]

Dus hij hoort echt zo wiebelig aan te voelen?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
DaveD1109 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:20:
[...]

Dus hij hoort echt zo wiebelig aan te voelen?
Ja ietsjes wiebelig. Het viel me 2-3 dagen voor het eerst op, maar dit is nodig voor de autofocus (die veel mensen vergeten te gebruiken).

@fredje: je kunt inderdaad meerdere third party items openen (bijv. opera mini, eurosoccer app en muziek speler), je moet dan wel altijd via de menuknop terug en niet via het "ophang"knopje terug. Standaard software kun je vaak wel met het ophangknopje naar de achtergrond verplaatsen.

Volgens mij komen er elke week (sinds ik mijn toestel heb begin juni) wel 10 gratis applicaties bij. Of je er iets aan hebt is het tweede, maar dat is in elke appstore een heikel punt.

Daarbij heb je voor 340 euro een zeer mooi, maar nog niet 100% stabiel toestel, maar er zijn maar weinig of wellicht geen toestellen te vinden die meteen bij de release van een os en toestel stabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:14
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:48:
[...]

Als je nu nog T-Mobile Flex hebt dan altijd verlengen.
Met Flex gaat alles uit de bundel, dus ook internetten en buitenland bellen.
En afrekenen per seconde ipv per minuut.
Ik heb 2 vrienden die ook verlengt hebben met 2 jaar flex 20, en flex 25 met € 59,- resp € 0,- bijbetalen voor de wave.
nee hoor, eerste minuut wordt niet per seconde afgerekend. daarna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Jawel terug van vakantie en ziedaar van 335 naar 149 Euro, dus weer aangeschaft. Voor die prijs laat ik hem niet liggen natuurlijk. Dit is een duitse toestand, mocht je daar ook wonen kijk op mydealz.de voor het hoe en wat. Kan ik binnenkort weer aan de discussie deelnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Dudes!! Er is zowaar een FIRMWARE-UPDATE! Ga 'm zo starten. Laat zometeen weten of de mail werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Helaas. Te vroeg gejuicht. Wel een update, maar mijn 2 Exchange/POP/IMAP servers (zakelijk en privé) doen het nog steeds niet. Jammer. Wel verrassend dat ze zo snel zijn. Dat schept verwachtingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:55
Er zit nu copy & paste in !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
Dat zat er bij mij al in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
HaseMike schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 14:27:
Jawel terug van vakantie en ziedaar van 335 naar 149 Euro, dus weer aangeschaft. Voor die prijs laat ik hem niet liggen natuurlijk. Dit is een duitse toestand, mocht je daar ook wonen kijk op mydealz.de voor het hoe en wat. Kan ik binnenkort weer aan de discussie deelnemen :)
Waar heb je hem zo goedkoop los vandaan?????

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
MichaelPB schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:03:
[...]

Dat zat er bij mij al in..
Wat is het versienummer van de firmware?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
DaveD1109 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:04:
Waar heb je hem zo goedkoop los vandaan?????
Tis een 0 euro abonnement grap :

- Wave eenmalig 99 euro
- 0 Euro Base 2 jaars abo
- 0 Aansluitkosten
- 50 Euro per maand all-in optie die je maandelijks kan opzeggen

Dus 99+50 = 149 Euro. Het abonnement zeg je direct op en de Sim gaat in de lade. Diverse winkels bieden hem zo aan o.a. 24mobile.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
HaseMike schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:12:
[...]

- Wave eenmalig 99 euro
- 0 Aansluitkosten

Dus 99+50 = 149 Euro. Het abonnement zeg je direct op en de Sim gaat in de lade. Diverse winkels bieden hem zo aan o.a. 24mobile.de
Ok maar dat kan niet vanuit nederland neem ik aan?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
HaseMike schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:12:
[...]

- Wave eenmalig 99 euro
- 0 Aansluitkosten

Hoe werkt dat precies dan, als t makkelijk is wil ik er wel 1 naast mn Desire :o.

En zouden ze dat gat niet snel doorkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Denk niet dat dat gaat lukken vanuit Nederland, sommige aanbiedingen zijn hier erg goedkoop maar natuurlijk zo op. Aan de andere kant wordt je hier een forse poot uitgedraaid als je een iphone wil hebben. 300 + 24 x 24,95 voor flutabo en nog 24,95 aansluiten = 923,75 Euro voor een telefoon (!) Da's 2035 gulden voor de oudjes zoals ik onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
zat er al in
Oops is al aangegeven, dit is dus oud nieuws :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 19-06-2010 19:23 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.