Ja sorry dat bedoel ik ook. Ik kan me alleen haast niet voorstellen dat je een compleet nieuwe behuizing met gorrilla glas voor een €10,- kan krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:21:
[...]
Dat is geen hoesje of cover maar een vervangende behuizing, compleet. Vandaar het glas dat er bij zit.
[...]
http://www.ebay.com/itm/N...ev4exp=true&forceRpt=true
Verwijderd
Jouw woorden. Er staat nergens in die advertentie dat het om Gorilla glass gaat. Stond ook niet in mijn reply. JIJ gaat er vanuit dat dat het geval is omdat bij aanschaf er wel Gorilla glass in zit!Woudtwe schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:57:
[...]
Ja sorry dat bedoel ik ook. Ik kan me alleen haast niet voorstellen dat je een compleet nieuwe behuizing met gorrilla glas voor een €10,- kan krijgen.
Hier is het wel Gorilla glass. Maar dit is alleen het scherm, bezel en digitizer, en geen behuizing.
http://www.ebay.com/itm/G...ain_0&hash=item589510a468
ik heb net deze:
http://www.ebay.com/itm/T...N8-Blue-New-/380481928776
besteld vanwege:

ik ga maar 'even' een factory reset doen.
kan 'm op het moment toch niet gebruiken
besteld vanwege:

helaas is ie ook binnen een halve dag leeg als ik hem niet gebruik.Gutteguttegut schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:55:
[...]
Ik verdenk bluetooth
Gewoon een weekje geen bluetooth meer gebruiken en je weet het, zo simpel als er maar twee opties zijn
met belle refresh + wat symbian finetuning kwam ik deze week op plus 120 uur op 1 accu ladingWebjunkie schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:05:anyways,
m'n batterij is erg snel (in 6 tot 7 uur) leeg tegenwoordig en er zijn maar 2 dingen veranderd.
1. de update naar bell refresh
2. ik gebruik sinds kort veel een bluetooth headset
ik verdenk de update. zijn er meer mensen met dit probleem?
en dat is overigens zonder het gebruik van bluetooth en niet al te veel widgets en 2 homescreens
maar wel het dagelijks gebruik van whatsapp en fmobi en af en toe eens een keer een belletje doen.
control alt oeps deleted
ja, ik denk dat er iets mis is gegaan bij de update.
er bleef ook updates available staan in de notification menuutje en als ik hem dan liet checken op uodates dan vond hij niets.
ik heb gistermiddag een factory restore gedaan zonder 'delete data' en de batterij is nu nog vol.
er zijn ook geen updates meer available.
120 uur op 1 lading zou mooi zijn, maar ik ben al tevreden met 36
er bleef ook updates available staan in de notification menuutje en als ik hem dan liet checken op uodates dan vond hij niets.
ik heb gistermiddag een factory restore gedaan zonder 'delete data' en de batterij is nu nog vol.
er zijn ook geen updates meer available.
120 uur op 1 lading zou mooi zijn, maar ik ben al tevreden met 36
Hoe krijg je dat voor elkaar? Denk dat je de eerste bent die dat gelukt is.Webjunkie schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:29:
ik heb net deze:
besteld vanwege:
[afbeelding]
[...]
helaas is ie ook binnen een halve dag leeg als ik hem niet gebruik.
Anyway, een abbo is me na wat rekensommetjes toch duurder uitgevallen dan gewoon prepaid. Mijn abbo loopt in januari af. En ben eigenlijk van plan mijn N8 nog even te houden en die gewoon prepaid te gebruiken en iedere maand voor een tientje internet te activeren.
Nu moet ik alleen nog wat onderdelen hebben. Het rechterschroefje van de onderkant is kapot gebroken, dus de onderkant (dat stukje waar de 'home' knop in zit) zit al een paar maand met plakband vast. En het plastic rond de 3.5mm ingang is weg. Dus die wil ik vervangen.
Het onderste deel, en het bovenste deel dus. Weet iemand waar ik die een beetje betrouwbaar kan bestellen, ik had bij een eerdere zoektocht een paar maand terug een mooie aanbieder gevonden. Maar ik kom nu alleen nog maar lugubere winkeltjes tegen die alleen creditcard of paypal accepteren. Ik moet 'm gewoon met bankoverboeking kunnen bestellen...
Iemand?
Jammer dat er trouwens geen dedicated Symbian subforum meer is
ik weet niet waar je precies woont, maar bij de zwarte markt in beverwijk kan je 'm laten maken.
ze verkochten daar ook de digitizer voor 40,- euro.
hij 's via het dashboard en de vloer vd wagen de passagiersdeur (die toevallig open stond) de straat op gestuiterd en waarschijnlijk net plat op een kiezel terecht gekomen.
tja, als je 'm zo 100x laat vallen dan blijft ie netjes 99x in de auto liggen.
ook had ik net een paar dagen m'n zagg invisibleshield er af gehaald omdat die wat los begon te laten
ze verkochten daar ook de digitizer voor 40,- euro.
uit m'n hand laten glippen toen ik hem in een houdertje wilde plaatsenHoe krijg je dat voor elkaar? Denk dat je de eerste bent die dat gelukt is.

hij 's via het dashboard en de vloer vd wagen de passagiersdeur (die toevallig open stond) de straat op gestuiterd en waarschijnlijk net plat op een kiezel terecht gekomen.
tja, als je 'm zo 100x laat vallen dan blijft ie netjes 99x in de auto liggen.
ook had ik net een paar dagen m'n zagg invisibleshield er af gehaald omdat die wat los begon te laten

Beverwijk, hmm, kleine 200km, nee dank je
Ik heb die van mij al zo gruwelijk vaak laten stuiteren. Heb in bijna 2 jaar tijd maar een enkel krasje op het scherm. Nooit een hoesje of wat dan ook aan protectors aan gehad. Is ook wel te zien, de randen langs de boggel van de camera zijn zowat compleet van verf ontdaan en langs dat opstaande randje rond het scherm mis ik ook her en der wat kleur
En nu met dat plakbandje die de onderkant vasthoud ziet het ding er helemaal zielig uit
Ik heb die van mij al zo gruwelijk vaak laten stuiteren. Heb in bijna 2 jaar tijd maar een enkel krasje op het scherm. Nooit een hoesje of wat dan ook aan protectors aan gehad. Is ook wel te zien, de randen langs de boggel van de camera zijn zowat compleet van verf ontdaan en langs dat opstaande randje rond het scherm mis ik ook her en der wat kleur
En nu met dat plakbandje die de onderkant vasthoud ziet het ding er helemaal zielig uit
[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 26-10-2012 17:19 ]
Heeft iemand tips voor het volgende probleem?
Sinds de laatste update (startscherm widget + muziekplayer update) krijg ik de melding dat mijn telefoongeheugen (C:drive) vol zit. Ik heb nog maar 9 MB over en ik krijg daar meerdere keren per dag een irritante pop-up waarschuwing over.
Ik heb nooit enige email-toepasssingen geinstalleerd, dus aan een volle inbox kan het niet liggen. Ik heb ook de Nokia Store ingesteld om alle applicaties te downloaden naar de E:drive (massa geugen). Ook al mijn muziek, video's en foto's worden daarop opgeslagen. Ik probeer nu via Bestanden te zoeken naar folders op de C:drive die ik zonder consequenties kan verwijderen, maar er lijkt bijna niets op de C:drive te staan, terwijl er zo'n 250 MB gebruikt zou moeten zijn. Misschien moet ik de N8 aan mijn PC hangen en kijken of het er dan anders uit ziet.
Verder blijkt dat ik praktisch al mijn apps heb geinstalleerd op de E:drive. Op de C:drive (telefoongeheugen) staan alleen de volgende apps: Shazam (1MB), WhatsApp (5MB), Adobe Reader LE (4MB), All Activity Widget (623kb), Datawatch (373kb), Inst. programma van Sociaal I (2MB), Microsoft Communicator (3MB), Mobile Security (2MB), Nokia Drop (664kb), Nokia Store Installer (5MB), ovi (1MB), Ovi Store (3MB), Panorama (498kb), QuickOffice (11MB), Social (3MB), SSOUI (2MB), SSOUsernameWidget (892kb) plus nog een handvol anderen die elk kleiner zijn dan 200 kb. Bij elkaar nog geen 45 MB aan geinstalleerde applicaties dus... Wat staat er dan op de 200 MB die er nog over zijn?
Heb de N8 met Belle update, heb nooit iets willen doen met Custom FirmWare (en daar heb ik eigenlijk ook geen zin in)...Nokia moet gewoon een telefoon afleveren die je niet met dit soort problemen opzadelt. Is toch van de gekke dat mijn telefoongeheugen zodanig vol zit dat de telefoon misschien wel vast gaat lopen? En dat terwijl er op de E:drive nog 4GB over is. En op de F:drive (geheugenkaartje) zelfs nog 13 GB ???
Ik weet dat ik eventueel de cache van mijn browsers nog kan verwijderen, maar dat is hoogstens een tijdelijke oplossing en levert bovendien niet veel op. Weet iemand wat ik kan doen op een meer substantieel niveau (behalve Belle opnieuw installleren of een hard reset)?
Sinds de laatste update (startscherm widget + muziekplayer update) krijg ik de melding dat mijn telefoongeheugen (C:drive) vol zit. Ik heb nog maar 9 MB over en ik krijg daar meerdere keren per dag een irritante pop-up waarschuwing over.
Ik heb nooit enige email-toepasssingen geinstalleerd, dus aan een volle inbox kan het niet liggen. Ik heb ook de Nokia Store ingesteld om alle applicaties te downloaden naar de E:drive (massa geugen). Ook al mijn muziek, video's en foto's worden daarop opgeslagen. Ik probeer nu via Bestanden te zoeken naar folders op de C:drive die ik zonder consequenties kan verwijderen, maar er lijkt bijna niets op de C:drive te staan, terwijl er zo'n 250 MB gebruikt zou moeten zijn. Misschien moet ik de N8 aan mijn PC hangen en kijken of het er dan anders uit ziet.
Verder blijkt dat ik praktisch al mijn apps heb geinstalleerd op de E:drive. Op de C:drive (telefoongeheugen) staan alleen de volgende apps: Shazam (1MB), WhatsApp (5MB), Adobe Reader LE (4MB), All Activity Widget (623kb), Datawatch (373kb), Inst. programma van Sociaal I (2MB), Microsoft Communicator (3MB), Mobile Security (2MB), Nokia Drop (664kb), Nokia Store Installer (5MB), ovi (1MB), Ovi Store (3MB), Panorama (498kb), QuickOffice (11MB), Social (3MB), SSOUI (2MB), SSOUsernameWidget (892kb) plus nog een handvol anderen die elk kleiner zijn dan 200 kb. Bij elkaar nog geen 45 MB aan geinstalleerde applicaties dus... Wat staat er dan op de 200 MB die er nog over zijn?
Heb de N8 met Belle update, heb nooit iets willen doen met Custom FirmWare (en daar heb ik eigenlijk ook geen zin in)...Nokia moet gewoon een telefoon afleveren die je niet met dit soort problemen opzadelt. Is toch van de gekke dat mijn telefoongeheugen zodanig vol zit dat de telefoon misschien wel vast gaat lopen? En dat terwijl er op de E:drive nog 4GB over is. En op de F:drive (geheugenkaartje) zelfs nog 13 GB ???
Ik weet dat ik eventueel de cache van mijn browsers nog kan verwijderen, maar dat is hoogstens een tijdelijke oplossing en levert bovendien niet veel op. Weet iemand wat ik kan doen op een meer substantieel niveau (behalve Belle opnieuw installleren of een hard reset)?
Bij mij dus ook, waar zou je die kunnen bestellen dan?FastFred schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:57:
[...]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Denk dat je de eerste bent die dat gelukt is.
Anyway, een abbo is me na wat rekensommetjes toch duurder uitgevallen dan gewoon prepaid. Mijn abbo loopt in januari af. En ben eigenlijk van plan mijn N8 nog even te houden en die gewoon prepaid te gebruiken en iedere maand voor een tientje internet te activeren.
Nu moet ik alleen nog wat onderdelen hebben. Het rechterschroefje van de onderkant is kapot gebroken, dus de onderkant (dat stukje waar de 'home' knop in zit) zit al een paar maand met plakband vast. En het plastic rond de 3.5mm ingang is weg. Dus die wil ik vervangen.
Het onderste deel, en het bovenste deel dus. Weet iemand waar ik die een beetje betrouwbaar kan bestellen, ik had bij een eerdere zoektocht een paar maand terug een mooie aanbieder gevonden. Maar ik kom nu alleen nog maar lugubere winkeltjes tegen die alleen creditcard of paypal accepteren. Ik moet 'm gewoon met bankoverboeking kunnen bestellen...
Iemand?
Jammer dat er trouwens geen dedicated Symbian subforum meer is
Hoe perform je trouwens een complete reset (van echt allles) op je telefoon?
Ik krijg continu verbinding verbroken probleem als ik update/back-up maak. En nee het is echt niet te verhelpen tot zover ik gekomen ben.
@hierboven, ik heb precies hetzelfde, de meeste mappen zijn gewoon leeg. (ook via pc). Ik draai nog vanilla Symbian
Mijn accu houd het nu maar ~10 uur uit!! 10 uur!
[ Voor 8% gewijzigd door alaintje op 26-10-2012 23:23 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Hoeveel whatsapp-berichten heb je? Met media etc... Die worden vaak op C opgeslagen. Net als de afbeeldingen van je contacten (en alle andere dingen daarvan), je sms- en mms-berichten, browsergeheugen (weet ik niet zeker, was met Symbian^3 wel zo) etc etc. Misschien slaat 'panorama' je afbeeldingen op C op, misschien social alle cache op C, zijn bijzonder veel mogelijkheden ;-)choogen schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:10:
Heb je de updates allemaal OTA gedaan? Dan staat er nog bijzonder veel troep op je telefoon. Een volledige herinstallatie zou dan goed zijn, liefst met hard reset, format van E enz.
Verder geen idee, heb zelf een E7 waar je dat probleem niet mee hebt...
Eerst alles backuppen (backup van media etc kun je het best handmatig doen), dan massageheugens allemaal formatteren, hard reset doen (linkje) en dan alles weer teruggooien, behalve je instellingen. Als je het goed wilt doen gooi je de apps ook niet terug, maar installeer je ze allemaal opnieuw.alaintje schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:21:
[...]
Bij mij dus ook, waar zou je die kunnen bestellen dan?
Hoe perform je trouwens een complete reset (van echt allles) op je telefoon?
Ik krijg continu verbinding verbroken probleem als ik update/back-up maak. En nee het is echt niet te verhelpen tot zover ik gekomen ben.
@hierboven, ik heb precies hetzelfde, de meeste mappen zijn gewoon leeg. (ook via pc). Ik draai nog vanilla Symbian. Hij heeft nooooit willen updaten bij mij. Dus er komt denk ik een custom ROM op.
Mijn accu houd het nu maar ~10 uur uit!! 10 uur!
Als je wilt updaten gooi je natuurlijk alles pas terug als de updates zijn gedaan
[ Voor 16% gewijzigd door Xmasjos op 27-10-2012 15:32 ]
Bedankt voor je tips, Xmasjos. Ik ga dit allemaal zeker uitproberen. Ik heb trouwens vrijwel alle kleine updates inderdaad OTA gedaan; ik had geen idee dat er dan meer troep meekomt dan bij updaten via Nokia Suite.
Nokia suite ruimt de oude dingen op, OTA laat vaak delen staan, omdat het allemaal op hetzelfde geheugen moet...choogen schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:59:
Bedankt voor je tips, Xmasjos. Ik ga dit allemaal zeker uitproberen. Ik heb trouwens vrijwel alle kleine updates inderdaad OTA gedaan; ik had geen idee dat er dan meer troep meekomt dan bij updaten via Nokia Suite.
Succes iig!
Verwijderd
http://discussions.nokia....-memory-full/td-p/1214429choogen schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:10:
Wat staat er dan op de 200 MB die er nog over zijn?
Nieuw snoertje loste dat probleem bij mij op. En af en toe met de compressor schoonblazen van het gat waar het snoer in moet.alaintje schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:21:
[...]
Bij mij dus ook, waar zou je die kunnen bestellen dan?
Ik krijg continu verbinding verbroken probleem als ik update/back-up maak.
Als ik in Nokia suite naar de geïnstalleerde apps kijk, dan zie ik er ook een aantal tussenzitten, waaronder "mechanicclockwidget" en "Flipclock" die ik niet op mijn telefoon kan terugvinden. Er zitten er nog een aantal bij die ik niet kan terugvinden op mijn telefoon en waarbij het versienummer 18.00(15) is.
Hoe kan ik bij de widgets de mechanic clock, en alle andere widgets/apps die ik nu niet kan gebruiken, tevoorschijn toveren zodat ik die ook kan gebruiken?
Softwareversie van mijn telefoon is 111.030.0609 en Nokia suite zegt dat er geen updates voor het toestel beschikbaar zijn.
Hoe kan ik bij de widgets de mechanic clock, en alle andere widgets/apps die ik nu niet kan gebruiken, tevoorschijn toveren zodat ik die ook kan gebruiken?
Softwareversie van mijn telefoon is 111.030.0609 en Nokia suite zegt dat er geen updates voor het toestel beschikbaar zijn.
Sinds vandaag weer een hoop extra plezier van het oude beestje.
Nieuwe LED TV met DLNA (ES5500) geïnstalleerd en alle content digitaal naar TV en versterker.
Video's, foto's en muziek zonder haperingen en je N8 als afstandbediening.
Geen behoefte meer dus aan mijn HDMI-kabel en de Bluetooth audio ontvanger!
Nieuwe LED TV met DLNA (ES5500) geïnstalleerd en alle content digitaal naar TV en versterker.
Draadloos laden op onze Zon
HD gaat DLNA niet leuk vinden...emmerx schreef op donderdag 08 november 2012 @ 03:17:
Worden jullie ook zo gek van dat automatische gedownload van whatsapp?
Ik zit in verschillende groepen waar soms meerdere keren dezelfde foto of afbeelding wordt gestuurd, maar voor ik het weet staat hij alweer tussen m'n galerij. Daar staan nu allemaal dezelfde foto's in die ik na 1x wel gezien heb. Maar om nou steeds alles handmatig te moeten verwijderen...ik word er gek van.
Op een iPhone en Android kan je dit automatische downloaden uitzetten. Maar op m'n N8 heb ik deze instelling nog niet gevonden
Ik zit in verschillende groepen waar soms meerdere keren dezelfde foto of afbeelding wordt gestuurd, maar voor ik het weet staat hij alweer tussen m'n galerij. Daar staan nu allemaal dezelfde foto's in die ik na 1x wel gezien heb. Maar om nou steeds alles handmatig te moeten verwijderen...ik word er gek van.
Op een iPhone en Android kan je dit automatische downloaden uitzetten. Maar op m'n N8 heb ik deze instelling nog niet gevonden
Sinds kort heb ik het volgende probleem.
Hoewel mijn N8 verbonden is met wifi gaat hij toch via 3G data binnenhalen. De prioriteiten staan goed bij de Netwerkdiensten. Wifi staat op 1.
Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om dit te voorkomen?
Hoewel mijn N8 verbonden is met wifi gaat hij toch via 3G data binnenhalen. De prioriteiten staan goed bij de Netwerkdiensten. Wifi staat op 1.
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Mobiel internet uitzetten via pull-down menu?Arjan81 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:29:
Sinds kort heb ik het volgende probleem.
Bedankt dat kan ik idd eens proberen.
Toch vreemd dat het altijd prima werkte en dat ik nu thuis moet gaan opletten of ik geen data via 3G verbruik.
Toch vreemd dat het altijd prima werkte en dat ik nu thuis moet gaan opletten of ik geen data via 3G verbruik.
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Er wordt nog veel gesleuteld aan WhatsApp, ik merk dat de Nokia versie steeds iets achter loopt op de iOS/Android versie.HwKok schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:09:
Worden jullie ook zo gek van dat automatische gedownload van whatsapp?
Zo had ik tot de huidige versie alleen nog de oude smilies en nu dus ook de nieuwe.
Dus wie weet komt dat binnenkort.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Welke app gebruik je om je N8 als afstandbediening te kunnen gebruiken??emmerx schreef op donderdag 08 november 2012 @ 03:17:
Volgens mij bedoelt hij dat met DLNA (de play-to app), dan kun je vanaf je telefoon kiezen wat je afspeelt en het volume etc.Sonny7 schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:20:
[...]
Welke app gebruik je om je N8 als afstandbediening te kunnen gebruiken??
Precies.Xmasjos schreef op maandag 12 november 2012 @ 00:12:
[...]
Volgens mij bedoelt hij dat met DLNA (de play-to app), dan kun je vanaf je telefoon kiezen wat je afspeelt en het volume etc.
Binnen je wifi netwerk, DLNA play starten en TV begint je content weer te geven.
De 720p HD filmpjes van de N8-camera gaan overigens prima.over DLNA.
Snapte nooit de lol van DLNA, we hadden toch de HDMI uitgang op pnze N8?
Maar dit is echt erg handig; als je veel foto's maakt en flimt.
Draadloos laden op onze Zon
Iemand dit wel eens gezien?
YouTube: Nokia N8 - The Commuter, new Nokia film in mobile HD - Nokia UK
Een korte film, helemaal geschoten (beeld én geluid) met een N8.
Ik lees nu overigens op de Wiki dat de USB poort ook toetsenborden, muizen en ubs-headsets ondersteunt
.
YouTube: Nokia N8 - The Commuter, new Nokia film in mobile HD - Nokia UK
Een korte film, helemaal geschoten (beeld én geluid) met een N8.
Ik lees nu overigens op de Wiki dat de USB poort ook toetsenborden, muizen en ubs-headsets ondersteunt
Wanneer ik de in dit topic veel genoemde custom firmware (the one?) gebruik, kan ik dan nog wel op de gebruikelijke manier Ovi Suite blijven gebruiken om kaarten te laden etc?
Met mijn (oude) Delight 3.9 wel in ieder geval.HTT-Thalan schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:39:
Wanneer ik de in dit topic veel genoemde custom firmware (the one?) gebruik, kan ik dan nog wel op de gebruikelijke manier Ovi Suite blijven gebruiken om kaarten te laden etc?
Ik merk nu wel dat mijn accu heel hard achteruit gaat....waarom blijft die 808 zo prijzig
Swype werkt sinds vandaag niet meer, ben benieuwd of en wanneer er een update komt
Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ
Ook met The One kun je Ovi Suite blijven gebruiken en komen ook updates op de gebruikelijke manier binnen. Onlangs de kleine updates voor de kalender ook gewoon binnengehaald. Een Custom Firmware is een verademing om mee te werken, reageert allemaal net wat soepeler, sneller en de accuduur verbeterd.HTT-Thalan schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:39:
Btw; hier zitten waarschijnlijk wel een aantal gebruikers die binnenkort gaan verlengen, waar gaat jullie stem naar uit; wachten er veel op de Lumia 920? Als het goed is komt dinsdag de release datum van nieuwe Lumia lijn in Nederland.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
In het voorjaar kan ik mijn contract verlengen, maar zie eigenlijk geen goed alternatief... Geen tobo, wat vrij belangrijk voor mij is... Denk dat ik over ga naar de 808, vanwege de camera en SymbianReaper.JA2 schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:21:
[...]
Ook met The One kun je Ovi Suite blijven gebruiken en komen ook updates op de gebruikelijke manier binnen. Onlangs de kleine updates voor de kalender ook gewoon binnengehaald. Een Custom Firmware is een verademing om mee te werken, reageert allemaal net wat soepeler, sneller en de accuduur verbeterd.
Btw; hier zitten waarschijnlijk wel een aantal gebruikers die binnenkort gaan verlengen, waar gaat jullie stem naar uit; wachten er veel op de Lumia 920? Als het goed is komt dinsdag de release datum van nieuwe Lumia lijn in Nederland.
Verwijderd
Hier is swype er ook mee gestopt! Balen zeg, terug naar de oude nokia indeling van het toetsenbordbartaa schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:33:
Swype werkt sinds vandaag niet meer, ben benieuwd of en wanneer er een update komt
bij mij ook, het werkt wel als je je datum bv. een maand terugzet, maar daar zitten ook weer een hoop nadelen aan....Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:51:
[...]
Hier is swype er ook mee gestopt! Balen zeg, terug naar de oude nokia indeling van het toetsenbord

ik zag dit weekend dit artikel op it is all about symbian:Ashaman schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:58:
[...]bij mij ook, het werkt wel als je je datum bv. een maand terugzet,
maar daar zitten ook weer een hoop nadelen aan....
control alt oeps deleted
tnx, maar als ik dit lees dan hou ik het wel even bij een oudere datumcazzie schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:00:
[...]
ik zag dit weekend dit artikel op it is all about symbian:
"Also note that Swype does not support split-screen input."
update:
Hier is een oplossing te vinden mits je een hacked phone hebt...
(evt. staat er in dat topic ook een link hoe je eenvoudig je telefoon kunt hacken)
http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=85523.0
[ Voor 21% gewijzigd door Ashaman op 26-11-2012 14:02 ]
De workaround op het AAS forum (naar de Swype uit de OVI store overstappen) is geen optie. Er zit geen nederlandse woordenlijst bij, het is geen splitscreen en de oplossing werkt ook niet als je al de beta versie (had) draaien (tenzij geloof ik met een telefoon reset).Ashaman schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:19:
[...]
tnx, maar als ik dit lees dan hou ik het wel even bij een oudere datum
"Also note that Swype does not support split-screen input."
update:
Hier is een oplossing te vinden mits je een hacked phone hebt...![]()
(evt. staat er in dat topic ook een link hoe je eenvoudig je telefoon kunt hacken)
http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=85523.0
De oplossing door een aangepaste file (PenInputLayoutPluginSwype.dll) in c:\sys\bin te plaatsen werkt wel! Ik ben totaal opgelucht, zat al naar een andere telefoon te kijken.
Je moet wel een gehackte telefoon hebben, en ook Rompatcherplus installeren en aktief hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Wortelstok op 26-11-2012 14:59 ]
Ik ben onhandig geweest bij het wissen van wat programma's om ruimte vrij te maken op c:, ik kreeg voor het eerst meldingen van ruimte tekort op c:
Ik heb quickoffice en een deel van de Microsoft apps gewist. Bij herstel van de software worden deze niet teruggeplaatst. Hoe kan ik dit doen. Ik heb de laatste officiele versie van Belle en ben niet toe aan customroms oid.
Ik heb quickoffice en een deel van de Microsoft apps gewist. Bij herstel van de software worden deze niet teruggeplaatst. Hoe kan ik dit doen. Ik heb de laatste officiele versie van Belle en ben niet toe aan customroms oid.
Full-reset werkte bij mij wel (hard reset, via 3-button-reset), evenals een volledige herinstallatie van de software via Nokia Suite.Paulus73 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:40:
Ik ben onhandig geweest bij het wissen van wat programma's om ruimte vrij te maken op c:, ik kreeg voor het eerst meldingen van ruimte tekort op c:
Ik had de software al geherinstalleerd middels Ovi Suite, alleen zonder het gewenste resultaat. Ovi maakt een kopie van de settings en als ik dat wil annuleren gaat ie helemaal niet verder, ik denk dat het daar aan ligt.Xmasjos schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:24:
[...]
Full-reset werkte bij mij wel (hard reset, via 3-button-reset), evenals een volledige herinstallatie van de software via Nokia Suite.
Ik heb inmiddels een full-reset gedaan via de 3-button methode. Nu is mijn telefoon wel terug naar de begininstellingen, maar ik kan nog geen word-documenten openen. Hoop dat Quickoffice of de MS programma's erbij zitten als ik vanavond ik vanavond herinstalleer via Ovi.
Als iemand nog tips heeft om via Ovi Suite een volledig 'cleane' installatie uit te voeren dan hoor ik dat graag.
Update:
Ik heb inmiddels de software opnieuw geinstalleerd via Ovi Suite. Daar ook weer de Microsoft Apps en de nieuwe Social bij gekregen via aparte update. Adobe via een van de links uit dit topic ook weer erbij. Inmiddels mijn hele telefoon opnieuw ingericht. Veel ruimte vrij op c: nu. Ben er blij mee.
[ Voor 15% gewijzigd door Paulus73 op 01-12-2012 12:59 ]
Zijn er nog mensen die een recente custom firmware draaien?
Zometeen zelf ga ik even flashen naar The One v5.5.0, ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze versie hebben draaien.
Zometeen zelf ga ik even flashen naar The One v5.5.0, ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze versie hebben draaien.
Ik heb hem, loopt als een tierelier.xabre16v schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:34:
Nou hier dus inmiddels ook 1 dag. Loopt inderdaad als een trein. Na installatie van WhatsApp en Nokia Social nog 185mb over op C. Heerlijk vlot. Echt een verademing ten opzichte van de orginele Belle Refresh.
Gebruik 5.4 nu nog, maar er is praktisch weinig verschil behalve de task-manager van FP1.xabre16v schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:05:
Nou hier dus inmiddels ook 1 dag. Loopt inderdaad als een trein. Na installatie van WhatsApp en Nokia Social nog 185mb over op C. Heerlijk vlot. Echt een verademing ten opzichte van de orginele Belle Refresh.
Al een tijdje niets meer gehoord over updates, ook niet voor de nieuwe generatie Nokia Belle smartphones.
Morgen komt de review van de Lumia 920 online op Tweakers, dat wordt de opvolger!
Voor mijn gevoel is Symbian nu wel echt verleden tijd. Aan de overstap naar Windows Phone als je nog een Nokia wil is geen ontkomen meer aan. Of de N9 maar das ook een dood paard eigenlijk.
Heb wel zitten twijfelen om een Lumia 800 te nemen. Ze hebben een leuke cashback actie maar met WP7.5 loop je ook alweer achter de feiten aan.
Heb wel zitten twijfelen om een Lumia 800 te nemen. Ze hebben een leuke cashback actie maar met WP7.5 loop je ook alweer achter de feiten aan.
Ik heb Social niet geinstalleerd, maar wel Swype (inmiddels de gehackte 2.01 versie), WhatsApp, en MobileVoip (met Voipyo). Nog 145MB over. In plaats van Social gebruik ik Facinate, soms Facial en soms Opera mini.xabre16v schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:05:
Laatst was ik mijn telefoon kwijt was en mijn eerste inpuls was om weer een N8 op marktplaats te kopen (ik vond hem weer terug gelukkig). Telefoon biedt toch een bepaalde functionaliteit die ik niet graag opgeef; zelfs niet voor een Nexus 4 bijvoorbeeld.xabre16v schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:43:
Voor mijn gevoel is Symbian nu wel echt verleden tijd. Aan de overstap naar Windows Phone als je nog een Nokia wil is geen ontkomen meer aan. Of de N9 maar das ook een dood paard eigenlijk.
- superieure camera, en niet zo'n klein beetje
- autonomie (sinds vanmiddag heb ik er een BV-4D accu in, die kun je gewoon verwisselen)
- microSD
- open systeem
- en allemaal kleine dingetjes die in Windows phone nog niet zo goed ontwikkeld zijn, en in Android nog niet zo robuust zijn.
Ik heb hem van hardwarewebwinkel voor €16,95 incl. verzendkosten. Net zo duur als de oude.xabre16v schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:37:
Top! Kun je hier gewoon de sterkere BV-4D accu in doen? toch weer 120mAh extra.
is dat wel een originele? (met hologram)Wortelstok schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:59:
[...]
Ik heb hem van hardwarewebwinkel voor €16,95 incl. verzendkosten. Net zo duur als de oude.
http://www.nokia.com/global/support/original-batteries/
Ik heb laatst ook een "originele" besteld maar een namaak ontvangen (en dus nu een lopend PayPal conflict).
Nokia offers two types of batteries:
Batteries with hologram label
Batteries without hologram label
Vervolgens staat er niet bij hoe je die zonder hologram kunt controleren op echtheid.
Batteries with hologram label
Batteries without hologram label
Vervolgens staat er niet bij hoe je die zonder hologram kunt controleren op echtheid.
Ik denk dat het originele zijn.
- Nederlandse winkel, geen ebay. In Valkenswaard met een straatadres.
- Ik heb per email gevraagd of ze echt zijn (heb ook zo mijn ervaringen), dat is bevestigd (door een persoon).
- BV-4D heeft geen hologram, heeft ook geen zin meer want alle neppers hebben er ook een.
- Nog een (raar) argument van een ander forum: als ze duurder zijn dan 10 euro is het meestal echt. Op ebay was hij ongeveer even duur.
[ Voor 11% gewijzigd door Wortelstok op 07-12-2012 21:33 ]
Hey Tweakers,
Ik heb problemen met mijn camera. Deze reageert niet. Wanneer ik hem wil starten krijg ik volgende fout:
Er is een onverwachte fout opgetreden. Start de camera opnieuw op..enz.
Ik vraag mij af of hier iemand al ervaring heeft met de service van nokia. Hij valt nog onder garantie. Maar ondertussen heb ik 2 nieuwe touchscreens en 1 nieuw amoled.. Ik deed deze herstelling zelf door het enorm grote prijs verschil.
Is er iemand die zijn nokia al eens zelf hersteld heeft en daarna voor een ander mankement heeft opgestuurd?
(Ik heb dit met nokia e51, 6 a 7 keer gedaan.. Telkens opnieuw herstelde ze hem ondanks het door de gebruiker kwam.)
Groeten!
Ik heb problemen met mijn camera. Deze reageert niet. Wanneer ik hem wil starten krijg ik volgende fout:
Ik vraag mij af of hier iemand al ervaring heeft met de service van nokia. Hij valt nog onder garantie. Maar ondertussen heb ik 2 nieuwe touchscreens en 1 nieuw amoled.. Ik deed deze herstelling zelf door het enorm grote prijs verschil.
Is er iemand die zijn nokia al eens zelf hersteld heeft en daarna voor een ander mankement heeft opgestuurd?
(Ik heb dit met nokia e51, 6 a 7 keer gedaan.. Telkens opnieuw herstelde ze hem ondanks het door de gebruiker kwam.)
Groeten!
Er is weer een nieuwe WhatsApp versie uit: 2.8.26 -- Gek genoeg zie ik deze versie alleen met de Symbian browser, op de pc nog versie 2.8.25
Officieel verpest je je garantie als je aan je telefoon gaat zitten prutsen... Waarom vervang je überhaupt je touchscreen? Als het binnen de garantie valt repareren zij het over het algemeen zonder problemen...Gijsen schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:40:
Hey Tweakers,
Groeten!
Wanneer je daar 150euro voor moet neertellen (178 via online repair service ) voor enkel een touch en amoled te plaatsen. Dan gaan je wenkbrouwen toch fronssen hoor..Xmasjos schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:41:
[...]
Officieel verpest je je garantie als je aan je telefoon gaat zitten prutsen... Waarom vervang je überhaupt je touchscreen? Als het binnen de garantie valt repareren zij het over het algemeen zonder problemen...
Ik ga niet überhaupt mijn touchscreen vervangen.. 2x Gebarsten, en 1x mijn amoled gebarsten. Dit gebeurt nu eenmaal in de bouw. (Valt niet in garantie )
Ik heb ervaring met dergelijke reparaties, en hier is niets maar ook helemaal niets moeilijk aan.
Vooraleer je gaat zeggen dat iemand zit te prutsen, zou je beter eerst nadenken en dan pas je conclussies trekken. Je kent mijn achtergrond, mijn ervaring en zeker mijn vaardigheden totaal niet.
(Je zit hier op tweakers? Hou je bedenkingen dan even voor je eigen )
Hopend op een meer informatieve/ervarings reactie over de service van nokia dezer dagen.
@Xabre, Ik heb een harde reset geprobeer, haalde niets uit. Ik heb met phoenix een nieuwe installatie gedaan, custum roms en dergelijke geprobeerd. Maar ik kreeg nergens reactie van de camera.
[ Voor 9% gewijzigd door Gaisor op 09-12-2012 23:26 ]
Het was niet op die manier bedoeld, ik heb tot nu toe gewoon elke keer alles binnen garantie laten repareren, ook dingen die door mij fout zijn gegaan... Ik weet ook dat het duur is om je beeldscherm te laten repareren als je geen verzekering hebt (als je in de bouw werkt en je daar je telefoon bij je hebt is het misschien verstandig om een verzekering te nemen?). 'Prutsen' zeg ik over alles en iedereen, ook over pro's (staat waarschijnlijk wel vaker in dit soort topics). Heb zelf ook al redelijk wat ervaring met het repareren van techniek (met name laptops) en noem het bij mijzelf ook nog steeds 'prutsen'.Gijsen schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:21:
[...]
Wanneer je daar 150euro voor moet neertellen (178 via online repair service ) voor enkel een touch en amoled te plaatsen. Dan gaan je wenkbrouwen toch fronssen hoor..
Ik ga niet überhaupt mijn touchscreen vervangen.. 2x Gebarsten, en 1x mijn amoled gebarsten. Dit gebeurt nu eenmaal in de bouw. (Valt niet in garantie )
Ik heb ervaring met dergelijke reparaties, en hier is niets maar ook helemaal niets moeilijk aan.
Vooraleer je gaat zeggen dat iemand zit te prutsen, zou je beter eerst nadenken en dan pas je conclussies trekken. Je kent mijn achtergrond, mijn ervaring en zeker mijn vaardigheden totaal niet.
(Je zit hier op tweakers? Hou je bedenkingen dan even voor je eigen )
Hopend op een meer informatieve/ervarings reactie over de service van nokia dezer dagen.
@Xabre, Ik heb een harde reset geprobeer, haalde niets uit. Ik heb met phoenix een nieuwe installatie gedaan, custum roms en dergelijke geprobeerd. Maar ik kreeg nergens reactie van de camera.
Maar nogmaals, als je zelf je telefoon ook alleen maar een klein beetje uit elkaar hebt gehaald, is je garantie officiëel vervallen, dus dan moet je gewoon ff na gaan vragen bij een service punt (als dat in de buurt zit) of zij 'm gratis repareren. (voordat 'ie opgestuurd wordt, anders kost het je onderzoekskosten etc)
Mijn N8 ligt al een tijdje in de kast. Van het weekend nog even vast gehouden en vind het nog steeds een mooi toestel. Ondanks de iPhone 4s van mijn werk en de Nokia Lumia 800 die mijn dochter in gebruik heeft.
Ik zou de N8 toch af en toe weer willen gebruiken. Helaas heb ik een tijdje geleden geprobeerd er een microsim met adapter in te proppen. Dat het toestel daar eigenlijk niet geschikt voor is, daar kom je dan achter als het te laat is. Micro sim tray is kaduuk. Eigen schuld dikke bult. Reparatie is volgens mij niet mogelijk omdat het Sim slot op het moederbord zit. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou de N8 toch af en toe weer willen gebruiken. Helaas heb ik een tijdje geleden geprobeerd er een microsim met adapter in te proppen. Dat het toestel daar eigenlijk niet geschikt voor is, daar kom je dan achter als het te laat is. Micro sim tray is kaduuk. Eigen schuld dikke bult. Reparatie is volgens mij niet mogelijk omdat het Sim slot op het moederbord zit. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dat is heel vervelend. Toevallig plaatste ik 4 dagen geleden nog onderstaande post in het Nokia 808 PureView forum hier op Tweakers:
Hier een interessant weetje: als je de mini simkaart uit bijvoorbeld je Nokia N8 laat knippen tot een microsimkaart voor je 808, dan heb je een adapter nodig wanneer je de microsimkaart weer voor je N8 zou willen gebruiken. Die adapters bestaan, maar er zitten wel een paar haken en ogen aan het gebruik er van. Zo kun je bijv. makkelijk het simslot op de N8 beschadigen wanneer je een kwalitatief slechte adapter gebruikt.Dit kan er onder andere toe leiden dat de N8 je simkaart niet meer herkent! Zie voor een uitgebreid verslag en tips voor een goede adapter de volgende link: The Curse of Micro SIM Adapters
Hier een interessant weetje: als je de mini simkaart uit bijvoorbeld je Nokia N8 laat knippen tot een microsimkaart voor je 808, dan heb je een adapter nodig wanneer je de microsimkaart weer voor je N8 zou willen gebruiken. Die adapters bestaan, maar er zitten wel een paar haken en ogen aan het gebruik er van. Zo kun je bijv. makkelijk het simslot op de N8 beschadigen wanneer je een kwalitatief slechte adapter gebruikt.Dit kan er onder andere toe leiden dat de N8 je simkaart niet meer herkent! Zie voor een uitgebreid verslag en tips voor een goede adapter de volgende link: The Curse of Micro SIM Adapters
[ Voor 4% gewijzigd door choogen op 10-12-2012 20:58 ]
Gelukkig tot op heden geen last van gehad. Mja, dan ook pas 2-3 keer erin en eruit gehaald. KPN kaartje en adapter van KPN, wellicht dat er nog verschil in zit qua adapters.choogen schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:55:
Dat is heel vervelend. Toevallig plaatste ik 4 dagen geleden nog onderstaande post in het Nokia 808 PureView forum hier op Tweakers:
Om meer ruimte te krijgen op mijn C:drive heb ik net Microsoft Communicator en de Installatie app voor Social 1 gewist (bij elkaar zo'n 5MB). Met als gevolg dat ik nu geen internetverbinding meer kan maken...
Benieuwd aan welke van de twee het gelegen heeft.
EDIT: Opgelost. Na een reboot en het opnieuw invoeren van mijn Wifi wachtwoord kan ik nu weer gewoon verbinding maken.

Benieuwd aan welke van de twee het gelegen heeft.
EDIT: Opgelost. Na een reboot en het opnieuw invoeren van mijn Wifi wachtwoord kan ik nu weer gewoon verbinding maken.
[ Voor 24% gewijzigd door choogen op 11-12-2012 10:56 ]
En dit is nog een interessant aanvullend artikel How to use a microSIM safely in the Nokia N8. Maar ja, lost mijn probleem nu niet op. Als je alles van te voren weet.... Ik hoop alleen dat ik anderen hier mee kan waarschuwen.choogen schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:55:
Hier een interessant weetje: ------- e adapter de volgende link: The Curse of Micro SIM Adapters
[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 11-12-2012 15:52 ]
Beste Tweakers,
Ik heb een bijna 2 jaar oude simlockvrije Nokia N8 maar heb nog steeds geen Symbian Belle Refresh update gekregen!
Weet iemand van jullie hoe dat komt?
Ik heb een bijna 2 jaar oude simlockvrije Nokia N8 maar heb nog steeds geen Symbian Belle Refresh update gekregen!
Instellingen > phone > phone management > device manager.Corrinne22 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:42:
Beste Tweakers,
Belle Refresh is firmware 111.040.1511.
Wat heb je al gedaan om dit te checken?
- OTA gechecked?
- Noka Suite gechecked? Eventuele herinstallatie van Nokia Suite?
Welke productcode heb je? Volgens mij zou Refresh inmiddels overal uitgerold moeten zijn.
Zit zeker bij Vodafoon. Bij mij is er ook nog altijd geen update.. Daarom ben ik maar naar CFW van "The One" overgestapt..
We have just one world, but we live in different ones...
Bedankt! Was vergeten dat de update ook in de Nokia Suite kon staan! Heb m inmiddels geinstalleerd!;)Reaper.JA2 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:30:
[...]
Instellingen > phone > phone management > device manager.
Belle Refresh is firmware 111.040.1511.
Wat heb je al gedaan om dit te checken?
- OTA gechecked?
- Noka Suite gechecked? Eventuele herinstallatie van Nokia Suite?
Welke productcode heb je? Volgens mij zou Refresh inmiddels overal uitgerold moeten zijn.
Neej bij T-mobile! Bij mij stond de update in de Nokia Suite...Nulnulnix schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:43:
Zit zeker bij Vodafoon. Bij mij is er ook nog altijd geen update.. Daarom ben ik maar naar CFW van "The One" overgestapt..
En ik zal wel een leek zijn op t gebied van smartphones ed maar wat is CFW en wat is dan "The One"?
[ Voor 27% gewijzigd door Corrinne22 op 19-12-2012 21:48 ]
CFW = Custom Firmware, oftewel een besturingssysteem dat door iemand zelf is aangepast en die weer door anderen gebruikt wordt. Vaak nog beter, of anders (ontdaan van door de fabrikant meegeleverde software waar je niets aan hebt) dan het origineel. "The One" ken ik ook niet, maar dit is kennelijk een versie die iemand gemaakt heeft voor de N8. Om een CFW te installeren is vaak wel wat zoekwerk c.q. ervaring nodig en ook wat moed.Corrinne22 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:45:
Neej bij T-mobile! Bij mij stond de update in de Nokia Suite...
En ik zal wel een leek zijn op t gebied van smartphones ed maar wat is CFW en wat is dan "The One"?
Grappig is dat CFW in het Engels ook een afkorting is voor 'Can't F***ing Wait'. Dat is grappig omdat mensen vaak een CFW installeren omdat het naar hun smaak te lang duurt voordat de officiële update er is.
[ Voor 6% gewijzigd door coenox op 20-12-2012 09:24 ]
The One is volgens mij op dit moment de beste firmware die je op je N8 kunt hebben. Een zeer snelle versie van Belle Refresh, foutloos, geen poespas, en met veel vrije ruimte op C:. Bovendien vertaald in het nederlands.Corrinne22 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:45:
[...]En ik zal wel een leek zijn op t gebied van smartphones ed maar wat is CFW en wat is dan "The One"?
Een beschrijving, inclusief alle links, vind je hier.
Ik heb wel een batterij probleem met de the v5.5.0 firmware van The One, ik haal slechts 20 uur op een dag, geen intensief gebruik.
Hm, dat is wel vreemd. Met 5.1 (gelukkig) geen problemen.
@ Xabre: heb je nog andere firmware van Daily Mobile die je aanraad? Wil binnenkort weer flashen. Ben eigenlijk wel toe aan wat nieuws, is zonder updates best saai
@ Xabre: heb je nog andere firmware van Daily Mobile die je aanraad? Wil binnenkort weer flashen. Ben eigenlijk wel toe aan wat nieuws, is zonder updates best saai
Nou, ik zal je zeggen The One heeft net een nieuwe versie uit, namelijk 6.1.0 .. deze wilde ik wel gaan proberen maar ik zag ook een nieuwe CFW van Sirrieq: http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=81414.0 deze heeft 250mb vrij op C en schijnt enorm rap te zijn. Tevens beter lettertype (FP2) en gekleurd accu dingetje 
Ga ik morgen of vrijdag even proberen denk ik.
Ga ik morgen of vrijdag even proberen denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door xabre16v op 26-12-2012 20:29 ]
Is het hier verboden om het over rooten te hebben en custom roms?
Ik ben mijn N8 nu namelijk echt zat, C geheugen zit voor de zoveelste keer vol en hij wilt maar niet updaten.
Ik zit nog op de aller eerste software die er is volgen mij:
Symbian Anna
versie: 024.001
Weet iemand misschien anders hoe ik hem gewoon zelf kan updaten naar de laatste software (en dat al mijn bestanden verdwijnen begrijp ik, maar ik heb alleen mijn nummers nodig van de SIM)? En anders heeft iemand ervaring met een goede custom rom?
Edit:/
*ik zie hierboven enige interessante dingen staan
.
Ik zal die dadelijk ook eens proberen van hierboven. Ik haal nu nog geen 15 uur op een accu. Als ik hem 's morgens uit de lader trek is die om 8 uur dood, en dan gebruik ik hem totaal niet. (heb geen eens 3G aan).
Ik ben mijn N8 nu namelijk echt zat, C geheugen zit voor de zoveelste keer vol en hij wilt maar niet updaten.
Ik zit nog op de aller eerste software die er is volgen mij:
Symbian Anna
versie: 024.001
Weet iemand misschien anders hoe ik hem gewoon zelf kan updaten naar de laatste software (en dat al mijn bestanden verdwijnen begrijp ik, maar ik heb alleen mijn nummers nodig van de SIM)? En anders heeft iemand ervaring met een goede custom rom?
Edit:/
*ik zie hierboven enige interessante dingen staan
Ik zal die dadelijk ook eens proberen van hierboven. Ik haal nu nog geen 15 uur op een accu. Als ik hem 's morgens uit de lader trek is die om 8 uur dood, en dan gebruik ik hem totaal niet. (heb geen eens 3G aan).
[ Voor 21% gewijzigd door alaintje op 27-12-2012 14:30 ]
Als je nog steeds op Anna zit dan loop je wel erg op achter ja. Een custom firmware op basis van de laatste Belle Refresh zal echt een verbetering voor je zijn.
Mijn telefoon wou simpelweg gewoon niet. Net zoals de store, die heeft nooit gewerkt. Heb met veel moeite angrybirds er ooit op gekregen. En het enigste wat ik gebruik is de fb-app en whatsapp.
Daarom alles is beter dan niets
. Maar hoe groot is de kans dat er iets mislukt? Vrij klein lijkt mij toch.
Heb al eens vaker iphones en ipods gejailbreakt (whatsapp op de ipod haha). En dan niet naar een website toe met andere programma's die je hele computer verziekte
.
Ga maar eens mijn bestanden back-uppen.
Ben ik een beetje blind of waar is de download-link?
http://theonecfw.blogspot.nl/2012/12/the-one-v610.html
Gevonden! Al bezig met downloaden, maar wel erg langzaam : ( .
Daarom alles is beter dan niets
Heb al eens vaker iphones en ipods gejailbreakt (whatsapp op de ipod haha). En dan niet naar een website toe met andere programma's die je hele computer verziekte
Ga maar eens mijn bestanden back-uppen.
Ben ik een beetje blind of waar is de download-link?
http://theonecfw.blogspot.nl/2012/12/the-one-v610.html
Gevonden! Al bezig met downloaden, maar wel erg langzaam : ( .
[ Voor 14% gewijzigd door alaintje op 27-12-2012 16:23 ]
Wat maakt The One CFW dan zo geweldig? Ik draai nu al een tijdje S^4 Xeon zonder problemen, werkt helemaal perfect.
http://xeon.formobiles.info/index.php
Iemand wel een fatsoenlijk linkje voor Phoenix (2011.38.003.46817).
Want de download site van The One mag je maar 1 x per uur iets downloaden
.
Hmm, phoenix wil de versie niet herkennen die ik hem geef. Raar.
Want de download site van The One mag je maar 1 x per uur iets downloaden
Hmm, phoenix wil de versie niet herkennen die ik hem geef. Raar.
[ Voor 18% gewijzigd door alaintje op 27-12-2012 21:13 ]
Krijg geen connectie hoe dan ook. Schijt nokia.
Wat The One goed maakt is de vrije ruimte op de C:/. Dit vertaalt zich naar meer RAM en daarmee een soepeler systeem, bevalt erg goed!hahahi20 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:30:
Wat maakt The One CFW dan zo geweldig? Ik draai nu al een tijdje S^4 Xeon zonder problemen, werkt helemaal perfect.
@Alaintje: wordt de Fuse-driver wel geïnstalleerd? Mocht je Phoenix al hebben geïnstalleerd, verwijder je de USB-verbinding wel voordat je flashed? Stel gerust vragen, daar zijn we voor. We verwachten alleen wel wat gedane moeite
@Xabre: heb je The One 6.1 al draaiend? Die 250MB klinkt goed!
Nee heb ik nog niet draaiend, die van The One v6.1.0 heeft overigens niet 250mb vrij hoor, dat is die van Sirrieq: http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=81414.0 helaas alleen Engels.
Ik wacht nog even tot de Nederlandse vertaling beschikbaar is voor The One v6.1.0, dan ga ik wel flashen.
edit: NL vertaling mogelijk komende vrijdag, anders dinsdag volgens freaxs_r_us.
Ik wacht nog even tot de Nederlandse vertaling beschikbaar is voor The One v6.1.0, dan ga ik wel flashen.
edit: NL vertaling mogelijk komende vrijdag, anders dinsdag volgens freaxs_r_us.
[ Voor 34% gewijzigd door xabre16v op 02-01-2013 23:31 ]
Ik heb de 6.1 hier draaiend. Er zitten wel een paar bugs in. O.a. de Gallery wil soms de afbeeldingen niet normaal weergeven, dubbelklik je op het symbooltje dan krijg je de afbeelding wel te zien. WhatsApp moest worden herinstalleerd. Verder nog niet heel veel bijzonderheden tegengekomen.
The One draait als een zonnetje en met een aantal apps op C: geïnstalleerd nog steeds 208 MB vrij.
The One draait als een zonnetje en met een aantal apps op C: geïnstalleerd nog steeds 208 MB vrij.
Nee, het is mij nog nooit gelukt succesvol te verbinden met mijn nokia. Niet hier thuis, niet op mijn computer niet op alle laptops in dit huis. Niet bij vrienden. Ga er van uit dat ik 10 computers heb geprobeerd. Van windows xp tot windows 7 ultimate en dus ook vista. Niks werkte. Ik kan gewoon mass storage gebruiken en muziek er op zetten. Maar iets simpels via het programma van nokia werkt gewoon weg niet.
De verbinding valt dan altijd weg naar een aantal seconden.
Ik snap dan eigenlijk niet waarom een 'cold'/ 'dead phone reset' niet werkt. Want dan moet mijn telefoon toch eigenlijk niet als telefoon zichtbaar zijn?
Komt dit mogelijk omdat er te weinig ruimte is op de C schijf? Dit waren vaak vaan 0Kb tot 1-2Mb. Ik heb laatst 17Mb vrij gekregen door gewoon elke map die te verwijderen viel te verwijderen in mijn telefoon te verwijderen. Maar dit was binnen een dag al weer gedaald naar ~2Mb... Een rare zaak met mij Nokia
!
De verbinding valt dan altijd weg naar een aantal seconden.
Ik snap dan eigenlijk niet waarom een 'cold'/ 'dead phone reset' niet werkt. Want dan moet mijn telefoon toch eigenlijk niet als telefoon zichtbaar zijn?
Komt dit mogelijk omdat er te weinig ruimte is op de C schijf? Dit waren vaak vaan 0Kb tot 1-2Mb. Ik heb laatst 17Mb vrij gekregen door gewoon elke map die te verwijderen viel te verwijderen in mijn telefoon te verwijderen. Maar dit was binnen een dag al weer gedaald naar ~2Mb... Een rare zaak met mij Nokia
Ik ben op zoek naar de Swype beta (2.1 geloof ik) en het Nederlandstalige woodenboek dat je tot voor kort kon gebruiken op de N8. Ik weet overigens dat de telefoon standaard niet meer werkt met swype. Mijn N8 is pas op garantie vervangen (prima service van Nokia trouwens), daar stonden mijn installatiefiles op. Via betalabs kan ik ze niet meer vinden.
Is hier iemand die ze met mij zou willen delen?
Is hier iemand die ze met mij zou willen delen?
Top! Bedankt!Wortelstok schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:22:
@ Jorrit, ik heb een installatiebestand, nederlands woordenboek en het bestandje dat je in c/sys/bin moet zetten hier neergezet.
Zie ook deze post over de Swype fix.
Een andere bug in de firmware van "The One" v 6.1: Batterij is erg snel leeg..
Dat dacht ik bij v5.5.0 eigenlijk ook. Na aanpassen time-out van het scherm en email op elk half uur checken gaat deze weer 2 dagen mee.
Op Dailymobile lees ik meer bugs. Ik wacht nog wel even tot de volgende versie denk ik.
Op Dailymobile lees ik meer bugs. Ik wacht nog wel even tot de volgende versie denk ik.
Bij mij staan alle powersavings aan...
Na Belle Refresh komt Nokia nog met een update voor de eerste generatie Symbian^3 devices: http://nokiarevolution.co...ia-belle-refresh-devices/
Verwijderd
http://betalabs.nokia.com...e-for-symbian-2-0?ns=true
Swype werkt weer als vanouds!
Swype werkt weer als vanouds!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 02:22 ]
Nieuwe Swype werkt inderdaad perfect op de N8
Voor de 808 is er een bugje (al een report voor aangemaakt)
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Krijg je het Nederlands woordenboek er ook op werkend?bwt schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:18:
Nieuwe Swype werkt inderdaad perfect op de N8
Verwijderd
Vraag,
Ik heb nu 3 pop accounts draaien op m'n N8. Alle 3 ontvangen ze alles. Alleen bij de laatste wil hij niks verzenden.
Bij het 1e account is de uitgaande instelling smtp.xs4all
Bij het 2e account is de uitgaande instelling smtps.xs4all
Bij het 3e account is de uitgaande instelling smtp.xs4all --> moet ik dit uitgaande adres nu wijzigen ergens anders in?
Ik heb nu 3 pop accounts draaien op m'n N8. Alle 3 ontvangen ze alles. Alleen bij de laatste wil hij niks verzenden.
Bij het 3e account is de uitgaande instelling smtp.xs4all --> moet ik dit uitgaande adres nu wijzigen ergens anders in?
Verwijderd
Ik heb mijn N8 afgelopen week geupdate van Anna naar Belle en heb direct ook een hard reset gedaan zodat alles weer mooi opgeruimd is
Nu heb ik echter een probleem.
Na de hard reset heb ik de internetinstelling opnieuw opgevraagd bij Hi door "Ja" te smsen naar 1300, deze instellingen heb ik gewoon geïnstalleerd en vooralsnog ging alles goed. Ik heb gewoon 3,5g connectie en volledig bereik, maar als ik een app open (bijvoorbeeld Facebook of nu.nl) dan krijg ik een melding dat er geen verbinding is. Websites laden in de browser doet ie wel gewoon en Whatsapp berichten ontvang ik ook. Als ik met m'n Wifi-netwerk verbonden ben doen alle apps het wel gewoon.
Kan iemand me vertellen wat er niet klopt en hoe ik dit op kan lossen?
Als er nog meer informatie nodig is om over het probleem te oordelen hoor ik het wel
Na de hard reset heb ik de internetinstelling opnieuw opgevraagd bij Hi door "Ja" te smsen naar 1300, deze instellingen heb ik gewoon geïnstalleerd en vooralsnog ging alles goed. Ik heb gewoon 3,5g connectie en volledig bereik, maar als ik een app open (bijvoorbeeld Facebook of nu.nl) dan krijg ik een melding dat er geen verbinding is. Websites laden in de browser doet ie wel gewoon en Whatsapp berichten ontvang ik ook. Als ik met m'n Wifi-netwerk verbonden ben doen alle apps het wel gewoon.
Als er nog meer informatie nodig is om over het probleem te oordelen hoor ik het wel
In welke categorieën heb je de toegangspunten nu staan?Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:30:
Ik heb mijn N8 afgelopen week geupdate van Anna naar Belle en heb direct ook een hard reset gedaan zodat alles weer mooi opgeruimd isNu heb ik echter een probleem.
Verwijderd
Any one?Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:29:
Vraag,
Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic