• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:56:
pffff, ben ik de enige die nog geen belle refresh update heeft mogen ontvangen?
Nope.... Ik heb hem ook nog niet. Was het wachten zat dus heb ik er maar een CFW opgezet.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 19:32
c0burn schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:00:
[...]

Ik wil ze best negeren, maar mij lijkt het de reden dat Phoenix niet kan verbinden met mijn N8. ;)
Je hebt voor de tijd wel alle connecties verwijdert en je flashed via 'Dead phone USB flashing'?

Zal vanavond even voor je kijken welke versie bruikbaar is onder W7 64 bit.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:43

c0burn

Feed your head

Reaper.JA2 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:39:
[...]

Je hebt voor de tijd wel alle connecties verwijdert en je flashed via 'Dead phone USB flashing'?

Zal vanavond even voor je kijken welke versie bruikbaar is onder W7 64 bit.
Je bedoelt dat de telefoon niet verbonden is vóór ik op refurbish klik?

Ik heb de volgende procedure gevolgd:
Telefoon uit, door power button ~8 sec ingedrukt te houden tot 'ie drie keer trilt.
Phoenix openen, USB kabel in de laptop, instellingen in Phoenix goed zetten (dus inderdaad met Dead Phone aangevinkt), klik op refurbish, pop-up van Phoenix negeren, USB kabel in de telefoon.
Vervolgens, zoals gezegd, komt Windows met een melding USB ROM installeren (Windows update doorzoeken), maar voor dit klaar is, is de telefoon al 'opgestart' zodanig dat het opladende batterij'tje in beeld komt en Windows met de melding van een aangesloten opslagmedium o.i.d. Hierdoor geeft Windows Update de melding 'Apparaat losgekoppeld'.

Remember what the dormouse said

• Reaper.JA2
c0burn schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:19:
[...]

Je bedoelt dat de telefoon niet verbonden is vóór ik op refurbish klik?

Ik heb de volgende procedure gevolgd:
Telefoon uit, door power button ~8 sec ingedrukt te houden tot 'ie drie keer trilt.
Phoenix openen, USB kabel in de laptop, instellingen in Phoenix goed zetten (dus inderdaad met Dead Phone aangevinkt), klik op refurbish, pop-up van Phoenix negeren, USB kabel in de telefoon.
Vervolgens, zoals gezegd, komt Windows met een melding USB ROM installeren (Windows update doorzoeken), maar voor dit klaar is, is de telefoon al 'opgestart' zodanig dat het opladende batterij'tje in beeld komt en Windows met de melding van een aangesloten opslagmedium o.i.d. Hierdoor geeft Windows Update de melding 'Apparaat losgekoppeld'.
Uit jouw stappenplan ontbreekt één (belangrijke) stap:
- Het verwijderen van de USB verbinding.

Heb zelf ook Phoenix 2011.38.003.46817. Naast het vak van "NO CONNECTION' staat een vak met "settings", als je daarop klikt en de USB1-verbinding verwijdert, zou het moeten doen :)

Trouwens, over de Firmware van PVN nog niet écht te spreken. De accuduur is niet het beloofde 'verbeterde' resultaat.

Hoe zijn de ervaringen hier met TheOne?

• c0burn

c0burn

Feed your head

Reaper.JA2 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:52:
[...]

Uit jouw stappenplan ontbreekt één (belangrijke) stap:
- Het verwijderen van de USB verbinding.

Heb zelf ook Phoenix 2011.38.003.46817. Naast het vak van "NO CONNECTION' staat een vak met "settings", als je daarop klikt en de USB1-verbinding verwijdert, zou het moeten doen :)

[...]
Helaas, dit was het ook niet. Ik had in Phoenix al NO CONNECTION geselecteerd ipv USB1, volgens mij is dat dan ook hetzelfde als USB1 geheel verwijderen. Ik heb de USB1 verbinding ook niet verwijderd op de XP laptop waarop het flashen wel is gelukt.

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
zit hier ook nog te wachten.
de telefoon is op het moment ook best wel brak (traag, c: vol, haperingen en andere vreemde quirks) dus ik sta eigenlijk wel te popelen op een fresh install.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Verwijderd

Wortelstok schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:47:
[...]
As je POP hebt ingesteld is het goed mogelijk dat de berichten niet meer op de server staan als je ze hebt gedownload. Het is ook een ouder protocol, zeker als je meerdere clients gebruikt. Bijv. is het niet altijd zichtbaar voor de client wat je al eerder hebt gedownoad. Volgens mij kun je beter IMAP gebruiken, dan synchroniseert de client op je telefoon (of PC) de extra folders. Daarbij kun je tevens kiezen om alleen headers te downloaden om tijd en ruimte te sparen.
Ik heb het even nagekeken, hij staat ingesteld op imap.xs4all.nl, wat is verder het verschil tussen alleen de headers/size limit/ en msgs and attachments?

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:31:
[...]Ik heb het even nagekeken, hij staat ingesteld op imap.xs4all.nl, wat is verder het verschil tussen alleen de headers/size limit/ en msgs and attachments?
In het eerste geval haalt hij alleen automatisch de headers binnen. Als je de mail opent wordt de rest van de message gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Gutteguttegut schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:58:
Heeft iemand ervaring met een alternatieve accu van bv ebay?
De standaard accu is 1200mAh maar op ebay zie ik 1320, 1400, 1500, 1550, 1600, 1650,1800 en zelfs 2430mAh! staan.
Is onzin wat ze daar schrijven over de batterij.
In praktijk levert het in het begin 10% meer op. Maar dat is de eerste week.
Na een kleine 2-3 maanden gebruik is de batterij gewoon op, en red ik net een dag.
Zelfs zo erg dat op een gegeven moment na een halve dag de telefoon gewoon dood was.
Nu weer mijn originele batterij erin gestopt en ik doe nu weer twee dagen op een accu met licht gebruik.

Je kunt beter gewoon een originele batterij kopen of vragen aan MugenPower (betrouwbare batterijen) of ze een aangepaste versie maken, maar ik geef je weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:10
Ik ook niet (al heb ik in het weekend voor het laatst gekeken). Heb gewoon productcode 059C640, dus een niet providergebonden Nederlandse versie. En ik vertrouw mezelf niet met flashen ofzo, dus dat vind ik geen optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Paulus73 op 21-09-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
Ik heb hem ook nog niet gehad

Product code 059D003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
radium6969 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:46:
[...]

Je kunt beter gewoon een originele batterij kopen of vragen aan MugenPower (betrouwbare batterijen) of ze een aangepaste versie maken, maar ik geef je weinig kans.
http://www.mugen-power-ba...ia-n97-mini-nokia-n8.html

alleen vind ik deze quote wel vaag.
"The extra size and weight increases pale into insignificance when you consider the true convenience the battery gives... it represents excellent value for money."
extra size?
moet je de behuizing dan modden?

wie heeft er zin om te testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:26
Paulus73 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:39:
[...]

Ik ook niet (al heb ik in het weekend voor het laatst gekeken). Heb gewoon productcode 059C640, dus een niet providergebonden Nederlandse versie. En ik vertrouw mezelf niet met flashen ofzo, dus dat vind ik geen optie.
Zelfde productcode en ook hier nog geen update :F

Misschien toch maar flashen.. Heeft iemand enig idee of er al custom firmwares zijn voor de N8 met functies uit Belle FP2? Dus het nieuwe toetsenbord etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Sonny7 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:10:
[...]

Zelfde productcode en ook hier nog geen update :F

Misschien toch maar flashen.. Heeft iemand enig idee of er al custom firmwares zijn voor de N8 met functies uit Belle FP2? Dus het nieuwe toetsenbord etc.
Ik zit met dat zelfde probleem, zelfde productcode

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Paulus73 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:39:
[...]

Zelfde productcode en ik heb hem ook nog niet. Maar dat was tot nog toe met alle updates voor mijn N8. Voor mijn gevoel krijg ik updates altijd als laatste. Heb nu ook hetzelfde met mijn 808. Maar goed, beide doen het prima dus ik kan wel wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 22:10
Kreeg zojuist via Nokia Suite 111.040.1511 (Belle Refresh) aangeboden, downloaden en installatie gingen bijzonder vlot via USB.

Mocht ik problemen ondervinden of andere bijzonderheden ontdekken dan meldt ik mij hier

edit:
Tot nu toe geen problemen, op C: nu 92.61 Mb vrij, voor de update plus-minus 28 Mb vrij

[ Voor 21% gewijzigd door kruila op 24-09-2012 11:33 ]

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Webjunkie schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:07:
[...]...mugen-power-batteries....wie heeft er zin om te testen? :)
Ik zou voor deze gaan.
Momax heeft goede reviews, specificeert ook 500 charges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Nieuwe fonts zijn aan te raden:

Sinds net weer een nieuw font, Nokia Pure Font, op de N8 gezet. Dat werkt echt veel prettiger.

Om je veel geauwehoer te besparen met geheugenkaarten of het aanpassen van de C:/Resource, raad ik aan om het programma Font Zoomer 3.3 te downloaden (ook signed beschikbaar, voor de N8 met Rompatcher). Applicatie kost wel €4,50 - unsigned natuurlijk niet, maar maakt echt veel goed :)

Edit: Als je van de overbodige apps als CNN, E!, Nat Geo af wilt, kun je deze apps installeren en dan wél verwijderen.

[ Voor 18% gewijzigd door Reaper.JA2 op 24-09-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier eindelijk de langverwachte update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:26
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:32:
Ook hier eindelijk de langverwachte update!
Ook hier issie eindelijk binnen! na de update is m'n N8 er inderdaad weer iets op vooruit gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 21:32
Even een tip voor mensen die om wat voor reden dan ook Skype opnieuw moeten installeren of dat het niet meer werkt na een update. Ik verwacht dat het bij mij komt door de Belle Refresh dat Skype niet meer wilde opstarten/inloggen: Skype startte wel op, kon gebruikersnaam en wachtwoord invullen en als ik daarna op aanmelden drukte sloot skype zichzelf af. Herinstalleren hielp niet.
Wat blijkt? Er zit ergens een bug in waardoor Skype (de eerste keer aanmelden) alleen goed werkt met het standaard Evolve thema. Dus even thema op Evolve zetten, aanmelden op Skype, evt Skype weer afsluiten en thema weer terugzetten. Daarna blijft Skype gewoon werken als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:53
Vanochtend firmware update gelukt met mijn 059C640.

Lijkt erop dat ik geen 3G-hop reboots meer heb en met meer ruimte op C: (59MB) heb ik geen problemen met het het starten van meerdere apps tegelijk.
Gallery werkt ook veel sneller: beeldkwaliteit sneller 100% na inzoomen.
Ben blij; de N8 kan weer even mee.

Helaas werken alle Social apps niet meer en valt de calendar widgets tegen qua informatiedichtheid: bij ComingNext passen er 4x zo veel afspraken in dezelfde schermruimte..

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn (duitse) productcode 059H6N6 zit ik ook nog steeds te wachten op de refresh. Nu ik zie dat hij op de nederlandse (neem ik aan tenminste) productcodes binnenkomt ga ik ervan uit dat ik ook niet meer heel lang zal hoeven wachten. Ik blijf geduldig maar vind wel dat het erg lang duurt hoor.

Ik overweeg de 808 serieus maar ben erg benieuwd naar de - volgens de geruchtenmolen - mogelijke aankondiging van een Nokia Belle (symbian) toestel met een hoog 9-nummer. Stel dat dat een geupgrade E7 variant is met geen edof maar een N8-achtige camera, dan kon het nog wel eens een lastige keuze worden. Maar wellicht is dat slechts wishful thinking.

Met de refresh voor mijn N8 zou ik dat nog mooi even kunnen aanzien. Het is en blijft een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Hoe kom je bij dat gerucht dat er nog een high-end symbian smartphone aangekondigd gaat worden?
Ik volg de geruchtmolens elke dag op internet maar nog niks over gelezen wat jij zegt en volgens mij zal de 808 pureview toch de laatste symbian smartphone blijven (helaas) (en Asha series tellen niet mee)

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
SpitfireNL schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:38:
Hoe kom je bij dat gerucht dat er nog een high-end symbian smartphone aangekondigd gaat worden?
Ik volg de geruchtmolens elke dag op internet maar nog niks over gelezen wat jij zegt en volgens mij zal de 808 pureview toch de laatste symbian smartphone blijven (helaas) (en Asha series tellen niet mee)
Ergens heb ik het ook meegekregen, dus helemaal gek is het niet, maar het is niet iets wat duidelijk wordt verteld... Heb het volgens mij maar op 1 plaats gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Volgens mij is de 701 een redelijk high-end Symbian telefoon, zelfde kloksnelheid (1.3ghz) en RAM (512mb)...als de 808. okee natuurlijk geen dikke camera en hdmi maar als je daar geen behoefte aan hebt.

Jammer dat deze al vrij snel uit het assortiment is gehaald. Gek genoeg is de veel oudere N8 nog wel op veel plekken nieuw verkrijgbaar.

Verwijderd

heb afgelopen dagen weer veel gelezen hier...

nokia n8 halfjaar in gebruik als 2e toestel naast iphone 3gs. n8 had veel kuren onder andere haperen te weinig intern geheugen meestal rond de 60mb , lukt maar niet om dit te vergroten. laatste tijd startte die zelfs niet meer op. ,nah goed, eigenlijk slecht. maar iphone moet nu ter reparatie naar pro asshits nokia trouwens gekregen nadat mn n95 niet meer te repareren was :-(. nu n8 naar belle gezet, werkt eindelijk zoals ik verwacht van een degelijke nokia, met haperingen op zn tijd kan ik leven...
had ergens gelezen, maar weet niet meer welke pagina en zoekfunctie kom ik ook niet verder mee, over welke geheugenkaart je het best in je n8 kunt stoppen 32g liefst met goede wegschrijfsnelheden omdat ik nogal wat filmpjes maak op festivals en inde natuur...
wie kan mij dit ff benoemen ajb.

voorts na update nog steeds weiniggeheugen, alle gegevens laat ik wegschrijven op extern geheugen, mail en internetbrowser maak ik regelmatig leeg. heeft het zin om bij een carepoint langs te gaan. of moet ik het ding gaan flashen oid, waar ik niet thuis in ben. dus wat eigenlijk geen optie is. of ik moet iemand vinden die dat voor mij kan doen of paar weken gaan lezen en zelf knutselen.
nahgoed, weet iemand of pro asshits nog nieuwe 3gs en uitlevert als je eigen niet meer te repareren is?
of is dat weer een vraag voor in het iphone linkje?

• Wortelstok
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:33:
Voorts na update nog steeds weinig geheugen, alle gegevens laat ik wegschrijven op extern geheugen, mail en internetbrowser maak ik regelmatig leeg. heeft het zin om bij een carepoint langs te gaan. of moet ik het ding gaan flashen oid, waar ik niet thuis in ben. dus wat eigenlijk geen optie is. of ik moet iemand vinden die dat voor mij kan doen of paar weken gaan lezen en zelf knutselen.
Dit is nu juist de belangrijkste reden dat zoveel mensen een CFW installeren. Ik heb gisteravond de Custom Firmware van The One (5.3.0) geinstalleerd, dat ging zonder enig probleem. Met allerlei apps geinstalleerd (meeste op E:, Swype + woordenboek, Belle extra buttons op C:) en Mail for Exchange heb ik nu 177 MB vrij op C.

Verwijderd

ben die site aan t lezen, ben in het download linkje maar zie nergens iets staan dat ik kan downloaden. trouwens met ovi suite is het plug en run, dat lukt me wel, maar hoe werkt dat met z'n site dan?

• Wortelstok
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:22:
ben die site aan t lezen, ben in het download linkje maar zie nergens iets staan dat ik kan downloaden. trouwens met ovi suite is het plug en run, dat lukt me wel, maar hoe werkt dat met z'n site dan?
Hij linkt door naar een downloadsite . Je flasht de firmware met een tool (Phoenix), verder moet je goed lezen en de procedure stap voor stap volgen. Daarna kun je gewoon applicaties downloaden van de ovi suite.

Verwijderd

ok moet eerst de stappen eens rustig gaan doornemen als ik tijd heb, net ff vluchtig gelezen. maar is wel al een start!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Zijn er al vergelijkende testen tussen de N8 en de lumia 920, ik ben benieuwd of de lumia 920 aan de foto kwaliteit van de n8 kan tippen? Op zich voldoet de N8, maar ik wil niet mindere kwaliteit foto's dan zou ik toch voor de 808 pureview gaan.

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:59
trabbit schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:48:
Zijn er al vergelijkende testen tussen de N8 en de lumia 920, ik ben benieuwd of de lumia 920 aan de foto kwaliteit van de n8 kan tippen? Op zich voldoet de N8, maar ik wil niet mindere kwaliteit foto's dan zou ik toch voor de 808 pureview gaan.
ik zit zelf met hetzelfde...
Er zijn wel enkele vergelijkende testen gedaan tussen de 920 en de 808, waarbij beide hun eigen plussen en minnnen hebben.

Zelf denk ik wel over te gaan stappen naar de 920,
enige waar ik bang voor ben is dat de foto's op de 920 gecomprimeerd zijn, zoals je op een stock versie van de n8 ook hebt....

• trabbit
Met name in het donker filmen lijkt de n8 het beter te doen dan de 808 pureview, nog even wachten dan op een vergelijking.

[ Voor 76% gewijzigd door trabbit op 27-09-2012 12:38 ]

• c0burn

c0burn

Feed your head

c0burn schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:45:
[...]

Helaas, dit was het ook niet. Ik had in Phoenix al NO CONNECTION geselecteerd ipv USB1, volgens mij is dat dan ook hetzelfde als USB1 geheel verwijderen. Ik heb de USB1 verbinding ook niet verwijderd op de XP laptop waarop het flashen wel is gelukt.
Uiteindelijk opnieuw weten te flashen op een XP laptop, ik kreeg het onder W7 niet aan de gang.
Wortelstok schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:14:
[...]

Dit is nu juist de belangrijkste reden dat zoveel mensen een CFW installeren. Ik heb gisteravond de Custom Firmware van The One (5.3.0) geinstalleerd, dat ging zonder enig probleem. Met allerlei apps geinstalleerd (meeste op E:, Swype + woordenboek, Belle extra buttons op C:) en Mail for Exchange heb ik nu 177 MB vrij op C.
Ik draai nog v5.2, kleine bug daarin - voor mij dan - is dat de image editor het niet doet. Hoe is dat onder v5.3?

• Wortelstok
c0burn schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:59:
[...]Ik draai nog v5.2, kleine bug daarin - voor mij dan - is dat de image editor het niet doet. Hoe is dat onder v5.3?
Image editor in TheOne 5.3 werkt prima, ook vanuit de Gallery (dat deed hij niet onder mijn vorige CFW van Delight). Heb net even een foto gecropt.

• emmerx
Iemand anders ook het probleem dat Social het niet meer doet na de update naar Belle Refresh?

Alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar App klapt er nog steeds uit na 2s ...

• Xmasjos
Ashaman schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:22:
[...]

ik zit zelf met hetzelfde...
Er zijn wel enkele vergelijkende testen gedaan tussen de 920 en de 808, waarbij beide hun eigen plussen en minnnen hebben.

Zelf denk ik wel over te gaan stappen naar de 920,
enige waar ik bang voor ben is dat de foto's op de 920 gecomprimeerd zijn, zoals je op een stock versie van de n8 ook hebt....
Timing above everything... http://t.co/UklrALLS

Verwijderd

Hoe kan ik in godsnaam ruimte krijgen op men C: ? door bestanden te verwijderen lijkt wel weinig te helpen..
Het schijnt dat je door het weinige ruimte op je C: ook weinig e-mailtjes in je inboxen kan hebben

• Xmasjos
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:47:
Hoe kan ik in godsnaam ruimte krijgen op men C: ? door bestanden te verwijderen lijkt wel weinig te helpen..
Het schijnt dat je door het weinige ruimte op je C: ook weinig e-mailtjes in je inboxen kan hebben
Meestal andersom, door veel mail heb je weinig ruimte op je c ;-)

Verwijderd

Kan je niet je mailtjes dan op je E: opslaan?

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:47:
Hier wat tips: http://www.allaboutsymbia...t_disk_space_back_on_.php

• trabbit
Hoe kan de 808 het nou in slechte lichtomstandigheden het slechter doen dan de 920? Qua hardware is de 808 zoveel beter dan is de software niet goed geoptimaliseerd oid?

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:59
Tnx
trabbit schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:37:
Hoe kan de 808 het nou in slechte lichtomstandigheden het slechter doen dan de 920? Qua hardware is de 808 zoveel beter dan is de software niet goed geoptimaliseerd oid?
volgens mij komt het omdat ze alle apparaten in een default mode gezet hebben op 8MP
(no flash allowed, devices all handheld but steadied, all set to 8 megapixels)
zeker de 808 moet wel beter kunnen, maar het resultaat van de 920 ziet er prima uit.
ook de bestandsgroottes lijken mij oke, ben wel benieuwd of iemand mij kan vertellen wat ongeveer de bestandsgrootte is van een 'normale' foto op een 808.

btw. de resultaten op de ip5 vallen mij ook nog mee, tis beter als die htc en dat had ik toch niet verwacht.....

[ Voor 12% gewijzigd door Ashaman op 27-09-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Ashaman schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:54:
[...]

Tnx

[...]

volgens mij komt het omdat ze alle apparaten in een default mode gezet hebben op 8MP

[...]

zeker de 808 moet wel beter kunnen, maar het resultaat van de 920 ziet er prima uit.
ook de bestandsgroottes lijken mij oke, ben wel benieuwd of iemand mij kan vertellen wat ongeveer de bestandsgrootte is van een 'normale' foto op een 808.

btw. de resultaten op de ip5 vallen mij ook nog mee, tis beter als die htc en dat had ik toch niet verwacht.....
AAS had 'm precies gepost toen jij postte, was wel grappig ;-) Het komt inderdaad omdat ze alleen maar in default mode staan, maar de 920 pakt foto's in het donker zonder flits sowieso beter aan (back-side-illumination, simpelweg pas achter de lens extra belichten). Met flits is de 808 dan weer beter ;-) Maar de 920 is dan weer beter in het foto's maken met een langere shutter-tijd en het filmen met beeldstabilisatie, waarbij je de 808 echt goed vast moet houden. Ligt er dus aan wat je zelf het fijnst vindt om te hebben, ik maak het liefst gewoon goede foto's, dus ga straks voor de 808 (duurt nog wel ff).

De ip5 doet het idd vrij goed, maar ze hebben de 808-techniek gejat... Ze gebruiken ook oversampling ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Xmasjos schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:10:
[...]
AAS had 'm precies gepost toen jij postte, was wel grappig ;-) Het komt inderdaad omdat ze alleen maar in default mode staan, maar de 920 pakt foto's in het donker zonder flits sowieso beter aan (back-side-illumination, simpelweg pas achter de lens extra belichten). Met flits is de 808 dan weer beter ;-) Maar de 920 is dan weer beter in het foto's maken met een langere shutter-tijd en het filmen met beeldstabilisatie, waarbij je de 808 echt goed vast moet houden. Ligt er dus aan wat je zelf het fijnst vindt om te hebben, ik maak het liefst gewoon goede foto's, dus ga straks voor de 808 (duurt nog wel ff).
Toch zou ik wel even rekening houden met de software van het toestel. Windows Phone 8, van de 920, is wel iets meer toekomstbestendig doordat er meer apps voor worden ontwikkeld en door updates voor WP8 zelf. Gebruik je de telefoon náást het foto's maken ook als smartphone, is de 920 het afwegen waard. Voor Tweakers die voor Windows 8 gaan, lijkt WP8 erg geschikt om de synchronisatie goed te coördineren (hoewel het ook wel via een omweg kan op Symbian).

Als het verschil van de kwaliteit opweegt tegen het verschil in software is het een makkelijke keuze natuurlijk.

Ben zelf erg benieuwd naar de definitieve abonnements prijzen en releasedatum van de Lumia 920. Ben echt enthousiast geworden van het 'ecosysteem' van Windows.

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
emmerx schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:21:
Helaas werken alle Social apps niet meer en valt de calendar widgets tegen qua informatiedichtheid: bij ComingNext passen er 4x zo veel afspraken in dezelfde schermruimte..
Werkelijk? Ik vind de calendar widget juist heel fijn. Je kunt naar beneden en naar rechts scrollen. Perfect toch! Ik heb na installatie van deze widget op mijn 808 nooit meer de behoefte gehad om een andere agenda widget te installeren.

Overigens gebruik ik Social niet, dus geen idee of het werkt.
Edit: social start bij mij wel goed op.

[ Voor 3% gewijzigd door joi-c op 29-09-2012 10:53 ]

• Xmasjos
joi-c schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:49:
[...]

Werkelijk? Ik vind de calendar widget juist heel fijn. Je kunt naar beneden en naar rechts scrollen. Perfect toch! Ik heb na installatie van deze widget op mijn 808 nooit meer de behoefte gehad om een andere agenda widget te installeren.

Overigens gebruik ik Social niet, dus geen idee of het werkt.
Edit: social start bij mij wel goed op.
Social was ik al geen fan van, ik gebruik het alleen voor het uploaden van foto's naar fb. De calendar-widget werkt nu idd super, vind ikzelf. Alle info is erop te lezen, het is niet 'statisch' ;-) En dat ding gebruikt minder geheugen dan al die andere dingen.

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59
emmerx schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:43:
Iemand anders ook het probleem dat Social het niet meer doet na de update naar Belle Refresh?

Alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar App klapt er nog steeds uit na 2s ...
Ja hier ook, ik krijg "starten niet mogelijk" te zien...

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Bovenstaande tips uitgevoerd op mijn N8 Vodafoon (Belle) branded toestel.
Ik had nog minder dan 5 MB over op C.
Na het verwijderen van diverse progjes op C kwam ik weer op 80 MB.
Echter wil Nokia sommige progjes alleen op C installeren, er is geen keuze mogelijkheid. Hierdoor is de ruimte op C weer terug gelopen naar 50 B. Toch weer 10 maal zo veel als wat het was. :)
Overigens begrijp ik niet dat mensen met 60 MB een geheugen probleem hebben. Met die 5 MB had ik wel eens een berichtje dat m'n geheugen te klein was, maar moeilijk deed het toestel niet.
Pas sinds de laatste weken heb ik dat het toestel zo nu en dan traag werkt.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
fnoff schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:57:
[...]
Ja hier ook, ik krijg "starten niet mogelijk" te zien...
Heb factory defaults reset gedaan, maar nog steeds werkt Social niet.
Kan nu niet meer via de Gallery foto's versturen.

Wel handig in Refresh is eindelijk de Mobile data tracker (onder Settings | Connectivity) die je op veel manieren kan instellen. Eindelijk inzicht in en controle over je dataverbruik; vooral handig in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
joi-c schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:49:
[...]

ComingNext gebruikte nog minder geheugen ondanks dat het de eerstvolgende 12 afspraken kon laten zien.
Nu zijn de 3 entries steeds vol met mijn openstaande taken en zie ik zo geen enkele van mijn komende afspraken meer...

Meest fijne van ComingNext vond ik dat je taken en afspraken een eigen formattering kon geven o.b.v. de inhoud of tijd. Maar helaas werkt ook ComingNext niet meer bij mijn N8 sinds Belle Refresh ...

De reboots door 3G-hops zijn helaas niet opgelost en heb sinds Refresh last van veel kleine problemen als een niet funcionerende interne GPS en andere vastlopers (agenda hangt, telefoongesprek niet kunnen ophangen). Heb daarom inmiddels een Restore factory settings gegeven, maar is geen verbetering zichtbaar. Alleen veel tijd kwijt met herinstalleren.

Heb deze week een Lumia 800 met WP 7.X gehad en wat is dat een verademing qua snelheid om zakelijke dingen te doen: agenda, mailen en browsen. Als de 920 komt denk ik toch dat Symbian voor mij geschiedenis wordt; ondanks de hardware van de 808.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
emmerx schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:10:
[...]

ComingNext gebruikte nog minder geheugen ondanks dat het de eerstvolgende 12 afspraken kon laten zien.
Nu zijn de 3 entries steeds vol met mijn openstaande taken en zie ik zo geen enkele van mijn komende afspraken meer...

Meest fijne van ComingNext vond ik dat je taken en afspraken een eigen formattering kon geven o.b.v. de inhoud of tijd. Maar helaas werkt ook ComingNext niet meer bij mijn N8 sinds Belle Refresh ...
Comingnext gebruikt meer geheugen dan de standaard agenda-widgets, kan ik met 100% zekerheid zeggen. Dit omdat het een hele applicatie is ipv alleen een widget. Probeer de nieuwe agenda-widget eens uit, daar kun je alle afspraken van een dag zien door naar beneden te scrollen en je kunt zo ook door elke dag heenlopen zonder de agenda zelf in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Xmasjos schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:46:
[...]
Comingnext gebruikt meer geheugen dan de standaard agenda-widgets, kan ik met 100% zekerheid zeggen. Dit omdat het een hele applicatie is ipv alleen een widget. Probeer de nieuwe agenda-widget eens uit, daar kun je alle afspraken van een dag zien door naar beneden te scrollen en je kunt zo ook door elke dag heenlopen zonder de agenda zelf in te gaan.
Ik gebruik de nieuwe widget; gedwongen omdat mijn ComingNext niet meer werkt....
Geheugengebruik widget lijkt af te hangen van de inhoud van taken en afspraken: attachements bij een afspraak lijken de widget 'zwaarder' te maken. Bijlagen openen namelijk wel heel snel ...
Als ik mijn widget installeerde scheelde me dat 11,4 MB, precies de grootte van de bijlagen van deze week.
Daar had CN geen last van omdat die de Calendar App zelf opende als je verder details van een afspraak wilde zien.
Al weet ik niet of het geheugengebruik ook door de Calendar App zelf kan komen, dat die ook attachements download?
[edit] dat laatste lijkt er op, dat komt dus niet door de widget...

Belangrijkste probleem is het feit dat ik meer dan 4 taken heb openstaan, en die verschijnen bovenaan.
Leuke drijfveer om snel de taken af te maken, maar dat gaat niet altijd meteen ....

Mijn feature request voor Belle Refresh Revanche:
  • 6 ipv 3 items in dit widget
  • items van morgen ipv Create new event
  • Bijlagen pas downloaden bij het openen van een item
  • opmaak configureerbaar (status/ prio/ category etc)

[ Voor 8% gewijzigd door emmerx op 01-10-2012 00:42 . Reden: Calendar testje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
emmerx schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:51:
[...]

Ik gebruik de nieuwe widget; gedwongen omdat mijn ComingNext niet meer werkt....
Geheugengebruik widget lijkt af te hangen van de inhoud van taken en afspraken: attachements bij een afspraak lijken de widget 'zwaarder' te maken. Bijlagen openen namelijk wel heel snel ...
Als ik mijn widget installeerde scheelde me dat 11,4 MB, precies de grootte van de bijlagen van deze week.
Daar had CN geen last van omdat die de Calendar App zelf opende als je verder details van een afspraak wilde zien.
Al weet ik niet of het geheugengebruik ook door de Calendar App zelf kan komen, dat die ook attachements download?
[edit] dat laatste lijkt er op, dat komt dus niet door de widget...

Belangrijkste probleem is het feit dat ik meer dan 4 taken heb openstaan, en die verschijnen bovenaan.
Leuke drijfveer om snel de taken af te maken, maar dat gaat niet altijd meteen ....

Mijn feature request voor Belle Refresh Revanche:
  • 6 ipv 3 items in dit widget
  • items van morgen ipv Create new event
  • Bijlagen pas downloaden bij het openen van een item
  • opmaak configureerbaar (status/ prio/ category etc)
Bij mij heeft de widget bijna geen geheugengebruik, ik sync mijn agenda niet met een online agenda, heb geen bijlages etc...
Waarom wil je ipv 'create event' 'items van morgen' hebben? Je kunt toch gewoon door op het zwarte driehoekje te 'klikken' doorgaan naar de volgende dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Xmasjos schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:28:
[...]

Bij mij heeft de widget bijna geen geheugengebruik, ik sync mijn agenda niet met een online agenda, heb geen bijlages etc...
Waarom wil je ipv 'create event' 'items van morgen' hebben? Je kunt toch gewoon door op het zwarte driehoekje te 'klikken' doorgaan naar de volgende dag?
En dat is nou net een stapje teveel, datzelfde probleem heb ik ook waardoor ik voor ComingNext heb gekozen. Deze bevalt dan ook nog steeds beter dan de originele calendar widget.

Nokia Betalabs heeft onlangs de nieuwe Nokia Suite Beta vrijgegeven, deze geeft de mogelijkheid om contacten/afbeeldingen/agenda-afspraken te importeren naar Outlook.com en Skydrive. Een welkome verrassing, integratie wordt stapje bij stapje beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Reaper.JA2 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:03:
[...]

En dat is nou net een stapje teveel, datzelfde probleem heb ik ook waardoor ik voor ComingNext heb gekozen. Deze bevalt dan ook nog steeds beter dan de originele calendar widget.

Nokia Betalabs heeft onlangs de nieuwe Nokia Suite Beta vrijgegeven, deze geeft de mogelijkheid om contacten/afbeeldingen/agenda-afspraken te importeren naar Outlook.com en Skydrive. Een welkome verrassing, integratie wordt stapje bij stapje beter :)
ComingNext was top: in één scherm inzicht in al je komende afspraken, taken en email.
Helaas is ComingNext bij mij overleden na de Refresh. Werkt die bij jou nog wel gewoon?

Ik synch al jaren mijn mail/ agenda/ taken/ contacts/ notes OTA met een Exchange server; eerder hotmail/live
Met nu WordExcelPowerPoint erbij en Lync en OneNote heb ik vrijwel alles wat nodig is.
Alleen de browser update valt me tegen. Opera blijft beter, maar widget-bookmarks openen helaas de native Nokia browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
emmerx schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 01:28:
[...]

ComingNext was top: in één scherm inzicht in al je komende afspraken, taken en email.
Helaas is ComingNext bij mij overleden na de Refresh. Werkt die bij jou nog wel gewoon?

Ik synch al jaren mijn mail/ agenda/ taken/ contacts/ notes OTA met een Exchange server; eerder hotmail/live
Met nu WordExcelPowerPoint erbij en Lync en OneNote heb ik vrijwel alles wat nodig is.
Alleen de browser update valt me tegen. Opera blijft beter, maar widget-bookmarks openen helaas de native Nokia browser.
ComingNext werkt nog prima hier, hoewel Calendar Events ook een goed alternatief is, maar toont helaas geen Exchange agenda. Wat gaat er mis bij jou ComingNext: heb je het al helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Versie 1.36 draait hier soepel op CFW.

Heb jij ook dat de contacten soms dubbel worden gesynced? Krijg het idee dat het niet altijd even soepel gaat en dat er plots nummers weg zijn / dubbel staan / verkeerde koppeling met FB maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
emmerx schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 01:28:
[...]Alleen de browser update valt me tegen. Opera blijft beter, maar widget-bookmarks openen helaas de native Nokia browser.
Probeer eens "flash" en "auto refresh pages" uit te zetten. Geeft een behoorlijke snelheidswinst.
Verder vind ik het geweldig dat je pagina's zelf in een web-app kunt omzetten. Heb ik eindelijk mijn Rabomobiel webapp.
Voor snel browsen gebruik ik Opera Mini, maar de stock browser is een stuk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:01
Iemand enig idee wanneer ik met mijn vodafone branded toestel de Belle refresh update kan verwachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29
Wortelstok schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:56:
[...]
Verder vind ik het geweldig dat je pagina's zelf in een web-app kunt omzetten. Heb ik eindelijk mijn Rabomobiel webapp.
Ik snap niet wat je hiermee bedoeld. Misschien het tijdstip van de dag maar zou je het willen uitleggen?

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Notaname schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 01:09:
[...]Ik snap niet wat je hiermee bedoeld. Misschien het tijdstip van de dag maar zou je het willen uitleggen?
Als je lang drukt op een site/pagina, krijg je een menu-optie "install as application". Dan staat de betreffende site tussen je applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Wortelstok schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:17:
[...]

Als je lang drukt op een site/pagina, krijg je een menu-optie "install as application". Dan staat de betreffende site tussen je applicaties.
Ah, handig. Tnx!

Het is wel wat erg hoogdravend "install as application". Eigenlijk is het niet meer dan een snelkoppeling die verwijst naar de betreffende internetpagina. >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Notaname op 03-10-2012 10:38 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Heb ik nog een andere vraag, in een navigatievergelijking van Steve Litchfield heeft hij het er over dat je bij het navigatieprogramma van de N8 de bestemming via stemopdracht kan invoeren.
Iemand enig idee hoe dat in zijn werk gaat?
Navigatie vergelijking WP/Symbian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Notaname schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:42:
Heb ik nog een andere vraag, in een navigatievergelijking van Steve Litchfield heeft hij het er over dat je bij het navigatieprogramma van de N8 de bestemming via stemopdracht kan invoeren.
Navigatie vergelijking WP/Symbian
Werkt alleen als je taal op engels staat en je bovendien een UK simkaart hebt. Ik heb het nagevraagd want was zelf ook geinteresseerd. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Raar probleem sinds belle refresh:

voor belle refresh kwam de mail van gmail netjes binnen, en vooral speelde het geluidje af wat ik had ingesteld zodat ik wist dat er nieuwe mail was.

na belle refresh moet ik steeds zelf het initiatief nemen en op verversen drukken om de mail van gmail binnen te krijgen, ook geluidje meer dat mij waarschuwd dat er nieuwe mail binnen is. (dat geluidje hoor ik wel nadat ik op verversen heb gedrukt en mail binnenkomt)

Bij gmail-instellingen heb ik niets veranderd, het geluidje staat ingesteld, mailbox al een keer helemaal verwijderd van de N8 en opnieuw geïnstalleerd, maar niets hielp.

Iemand DE tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
kruila schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:47:
mail van gmail [...]Iemand DE tip?
Mailbox verwijderen, nieuwe mailbox toevoegen: mail for exchange (niet gmail) kiezen.
  • server address: m.google.com
  • domain: (leave blank)
  • user name: Your full Gmail address (me@gmail.com, e.g.)
  • password: Your Gmail password
  • TLS/SSL required: yes
  • Select what you want to sync (Mail, Calendar, Contacts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Wortelstok schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:08:
[...]

Mailbox verwijderen, nieuwe mailbox toevoegen: mail for exchange (niet gmail) kiezen.
Wortelstok bedankt!!!! Het werkt weer, zoals van ouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Wortelstok schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 07:59:
[...]
Werkt alleen als je taal op engels staat en je bovendien een UK simkaart hebt. Ik heb het nagevraagd want was zelf ook geinteresseerd. Helaas...
Ah, nou dat is jammer dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede webshop met kwalitatieve covers voor de N8, uiteraard tegen een schappelijk prijsje. Dan kan ik hem weer eens helemaal opfrissen.

Zou dit een fatsoenlijk ding zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:26:
Volgens mij is de 701 een redelijk high-end Symbian telefoon, zelfde kloksnelheid (1.3ghz) en RAM (512mb)...als de 808. okee natuurlijk geen dikke camera en hdmi maar als je daar geen behoefte aan hebt.

Jammer dat deze al vrij snel uit het assortiment is gehaald. Gek genoeg is de veel oudere N8 nog wel op veel plekken nieuw verkrijgbaar.
Vergelijk.
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=4119&idPhone2=3252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Wortelstok schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:08:
[...]

Jammer, hij schakelt terug naar handmatige synchronisatie ivm roaming (Heb telfort abo, maar dan kom je op KPN-netwerk en dat ziet dat ding als roaming, en bij instellingen kan ik die handmatige synchronisatie niet wijzigen, iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

kruila schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:49:
[...]

Jammer, hij schakelt terug naar handmatige synchronisatie ivm roaming (Heb telfort abo, maar dan kom je op KPN-netwerk en dat ziet dat ding als roaming, en bij instellingen kan ik die handmatige synchronisatie niet wijzigen, iemand nog een gouden tip?
Misschien bij Instellingen => Connectiviteit => Instellingen en dan de optie Mobiele-dataverbr. toestaan?
Bij deze post heeft een E72 gebruiker het over roaming instellingen bij de 'Wanneer synchroniseren' optie van je mailbox. Zelf zie ik die mogelijkheid niet maar misschien ligt dat aan het feit dat ik niet roam of een cfw draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:12:
[...]
Heb jij ook dat de contacten soms dubbel worden gesynced? Krijg het idee dat het niet altijd even soepel gaat en dat er plots nummers weg zijn / dubbel staan / verkeerde koppeling met FB maakt :P
Ik synch de contacten met een andere map/pst omdat ik daarin ook problemen had met Exchange.

Inmiddels de N8 een factory defaults gegeven, dit keer met data wissen: 108MB vrij op C:
Mooie is dat Social en ComingNext het weer doen. Helaas ben ik inmiddels 2 dagen verder met het herinstalleren van applicaties en vooral licenties en oude data terugzetten: connecties, muziek/playlists, foto's, maps/voices,sportstracker setup, racechrono tracks, email/agenda ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
c0burn schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:29:
[...]

Misschien bij Instellingen => Connectiviteit => Instellingen en dan de optie Mobiele-dataverbr. toestaan?
Bij deze post heeft een E72 gebruiker het over roaming instellingen bij de 'Wanneer synchroniseren' optie van je mailbox. Zelf zie ik die mogelijkheid niet maar misschien ligt dat aan het feit dat ik niet roam of een cfw draai.
Mobiele data verbruik heb ik aan staan voor eigenland / regio

Die E72 instellingen zijn volgens mij oude, ze komen me bekend voor, maar ik kan die niet vinden in Belle Refresh

Jammer want na de tip van Wortelstok deed de N8 het goed en opeens synct ie niet meer automatisch, dus hoop nog op een gouden tip van iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Mail for Exchange werkt gelukkig nog steeds prima op Symbian, maar de ondersteuning voor andere email providers wordt snel slechter:
nieuws: Nokia zet push e-mail uit op Symbian Belle-telefoons

Bij mij werkt de instelling voor het ophalen (met instelbare frequentie) voor POP/IMAP al niet meer sinds Belle. Doet het alleen nog als het specifieke widget voor dat emailadres op het actieve home screen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Sinds vanavond de nieuwe versie van The One draaiende, die bevalt écht lekker! Meer RAM vrij dan na de installatie van PV913.

Bevalt echt lekker, bloedsnel :) Kan aankomende week ook oordelen over de accu-duur.

Edit: na installatie van een aantal nodige apps en maps, nog 185MB vrij.

[ Voor 15% gewijzigd door Reaper.JA2 op 09-10-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Sinds de update van de store (daarvoor de store niet gebruikt) valt me op dat die nu gebruik maakt van theme effects (draai eens naar landscape bv). Zou dat iets van de nieuwe versie zijn? Zo goed heb ik die dingen tot nu toe nog niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:43
Hoe krijg ik ruimte op mijn C: gedeelte?
De update mislukt nu namelijk steeds doordat er volgens mij te weinig plaats is op de C: schijf.

Hij verbreekt continu te verbinding onder het updaten, na het maken van een backup.
Ik heb alles zowat op internet geprobeerd, maar niks werkt om mijn telefoon te updaten.
Ik draai nog op de allereerste versie van Symbian die op de N8 stond.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
alaintje schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:49:
Hoe krijg ik ruimte op mijn C: gedeelte?
De update mislukt nu namelijk steeds doordat er volgens mij te weinig plaats is op de C: schijf.

Hij verbreekt continu te verbinding onder het updaten, na het maken van een backup.
Ik heb alles zowat op internet geprobeerd, maar niks werkt om mijn telefoon te updaten.
Ik draai nog op de allereerste versie van Symbian die op de N8 stond.
Ligt dat wel aan de hoeveelheid ruimte? Dat met die steeds verbroken verbinding had ik vroeger ook als ik update via usb met nokia suite op mijn desktop MAAR NIET als ik dezelfde werkwijze volgde op mijn laptop, ergo usb op desktop was wat labiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Nice idd, Social werkt nu weer fatsoenlijk :) Nja, tot op zekere hoogte, het blijft de social-applicatie van Nokia natuurlijk hea :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
kruila schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:09:
[...]

Ligt dat wel aan de hoeveelheid ruimte? Dat met die steeds verbroken verbinding had ik vroeger ook als ik update via usb met nokia suite op mijn desktop MAAR NIET als ik dezelfde werkwijze volgde op mijn laptop, ergo usb op desktop was wat labiel.
3 laptops en 2 pc's geprobeerd :( .
Kan mijn laatste pc nog wel eens proberen. Maar denk dat de 'andere' kant wel uitgesloten is en dat de telefoon gewoon kut is. Hij heeft echt van heel veel kuren last.Maar heb echt geen behoefte aan een andere telefoon.

Welke telefoon kun je nou van 2 meter laten vallen en dat die dan niet kapot gaat :) . Zou ik met de iphone of de galaxylijn niet proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
alaintje schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:19:
[...]

3 laptops en 2 pc's geprobeerd :( .
Kan mijn laatste pc nog wel eens proberen. Maar denk dat de 'andere' kant wel uitgesloten is en dat de telefoon gewoon kut is. Hij heeft echt van heel veel kuren last.Maar heb echt geen behoefte aan een andere telefoon.

Welke telefoon kun je nou van 2 meter laten vallen en dat die dan niet kapot gaat :) . Zou ik met de iphone of de galaxylijn niet proberen
uitzetten, na 1 minuut weer aanzetten, en dan weer proberen te updaten, je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

kruila schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 08:49:
[...]

uitzetten, na 1 minuut weer aanzetten, en dan weer proberen te updaten, je weet nooit.
En dat zou helpen omdat....?

Beter advies is denk ik om alles te back-uppen, een reset te doen naar fabrieksinstelling en het dan nog eens te proberen.
Mocht dat niet werken dan kan je nog proberen je telefoon zelf te flashen met nieuwe firmware of evt. een cfw.
En durf je dàt niet aan dan kun je nog een Nokia care point bezoeken. Waarschijnlijk dat je 'm een tijdje kwijt bent maar dan wel een N8 terug met een hoop verbeteringen t.o.v. de allereerste versie van Symbian^3, en misschien zijn de kuren waar je het over hebt dan ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
c0burn schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:53:
[...]

Al in het begin van het eerste deel van deze thread is dit een advies van Robbert Webbe (vóór een update opnieuw opstarten, en mijn tip is daar een variant op). En aangezien ik de kennis in deze van hr Webbe hoog inschat..................

Baat het niet, dan schaadt het ook niet, en mocht het helpen dan heeft deze optie in ieder geval veel minder voeten in de aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59
c0burn schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:53:
[...]

Beter advies is denk ik om alles te back-uppen, een reset te doen naar fabrieksinstelling en het dan nog eens te proberen.
Mocht dat niet werken dan kan je nog proberen je telefoon zelf te flashen met nieuwe firmware of evt. een cfw.
En durf je dàt niet aan dan kun je nog een Nokia care point bezoeken. Waarschijnlijk dat je 'm een tijdje kwijt bent maar dan wel een N8 terug met een hoop verbeteringen t.o.v. de allereerste versie van Symbian^3, en misschien zijn de kuren waar je het over hebt dan ook opgelost.
Ik heb nu ook een paar keer gehad dat een app of update niet wilde installeren. Even wachten (evt. de telefoon opstarten) en later werkte het wel ... Geen idee waarom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ik wou flashen, maar daarvoor moest ik volgens mij eerst Belle erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
fnoff schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:05:
[...]

Ik heb nu ook een paar keer gehad dat een app of update niet wilde installeren. Even wachten (evt. de telefoon opstarten) en later werkte het wel ... Geen idee waarom ...
Vaak is het een andere app die dwarszit, of een internetverbinding die het net ff niet goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
net eindelijk de tijd gehad om m'n belle te refreshen.. maarre... ik zie geen verschil.
social update nog steeds niet alle contact foto's terwijl ze wel gelinkt zijn.
maps doet nog steeds niet voice controlled adressen zoeken.
al m'n apps doen het gewoon nog (spotify, google maps, latitude, etc).

amper 32MB vrij op C: ...

hmm...

edit: dnla play is wel weer leuk :)
die had ik er al veel eerder op moeten zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Webjunkie op 14-10-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
volgensmij is whatsapp een app dienogal in de weg zit soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:34
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:23:
Weet iemand een goede webshop met kwalitatieve covers voor de N8, uiteraard tegen een schappelijk prijsje. Dan kan ik hem weer eens helemaal opfrissen.

Zou dit een fatsoenlijk ding zijn?
Had jij deze toevallig al besteld? Ik ben ook wel geintereseerd in een nieuw hoesje
Ook omdat er een scherm bij zit en ik ff te laat was met mijn screenprotector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudtwe schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:33:
[...]

Had jij deze toevallig al besteld? Ik ben ook wel geintereseerd in een nieuw hoesje
Ook omdat er een scherm bij zit en ik ff te laat was met mijn screenprotector
Dat is geen hoesje of cover maar een vervangende behuizing, compleet. Vandaar het glas dat er bij zit.
Package Includes:
1x front cover
1x upper and latter cover
1x backcover
1x screen glass
1 x Keypad
1 x T5
1 x T6
1 x open tool
http://www.ebay.com/itm/N...ev4exp=true&forceRpt=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Voor een hoesje zou ik de originele Nokia CC-1005 proberen te krijgen (bijv. via ebay). Is stukken beter dan de ramsh uit Hongkong en in allerlei kleurtjes te krijgen. Voor een betere bescherming kun je naar de Otterbox Commuter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:32:
Sinds vanavond de nieuwe versie van The One draaiende, die bevalt écht lekker! Meer RAM vrij dan na de installatie van PV913.

Bevalt echt lekker, bloedsnel :) Kan aankomende week ook oordelen over de accu-duur.

Edit: na installatie van een aantal nodige apps en maps, nog 185MB vrij.
Draait idd stabiel Karel, mis alleen wat buttons in vergelijking met Delight.
Welke netwerkbrowser gebruik jij...want zo snel op internet vind ik 'm nog niet...
Levensduur batterij is ook acceptabel....gebruik wel de tool van ivo...
Heb wel een probleem dat ie mijn verbinding op het thuisnetwerk niet vasthoud en dat telkens verbreekt...enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn?

Na installatie van maps en een paar apps 199mb vrij ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:21:
[...]

Draait idd stabiel Karel, mis alleen wat buttons in vergelijking met Delight.
Welke netwerkbrowser gebruik jij...want zo snel op internet vind ik 'm nog niet...
Levensduur batterij is ook acceptabel....gebruik wel de tool van ivo...
Heb wel een probleem dat ie mijn verbinding op het thuisnetwerk niet vasthoud en dat telkens verbreekt...enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn?

Na installatie van maps en een paar apps 199mb vrij ;)
Ik ga dit draadje verlaten...heb een superdeal met KPN-HI gemaakt (als je al 25 jaar klant daar ben kan je wel iets bereiken) en stap over op de I-phone...meer zekerheid voor de toekomst...meer apps...enz....bye all en een ieder bedankt voor de wijze raden en adviezen...mijn n8 met cfw hou ik aan als backup maar denk niet dat ik terug ga naar nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
erg fijn de nieuwe opmaak.
je kan niet meer zoeken in het topic?

anyways,
m'n batterij is erg snel (in 6 tot 7 uur) leeg tegenwoordig en er zijn maar 2 dingen veranderd.

1. de update naar bell refresh
2. ik gebruik sinds kort veel een bluetooth headset

ik verdenk de update.
zijn er meer mensen met dit probleem?

vorige week hoefde ik maar eens per 1 a anderhalve dag op te laden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Webjunkie schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:05:
erg fijn de nieuwe opmaak.
je kan niet meer zoeken in het topic?

anyways,
m'n batterij is erg snel (in 6 tot 7 uur) leeg tegenwoordig en er zijn maar 2 dingen veranderd.

1. de update naar bell refresh
2. ik gebruik sinds kort veel een bluetooth headset

ik verdenk de update.
zijn er meer mensen met dit probleem?

vorige week hoefde ik maar eens per 1 a anderhalve dag op te laden :(
Ik verdenk bluetooth :P
Gewoon een weekje geen bluetooth meer gebruiken en je weet het, zo simpel als er maar twee opties zijn :*)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1 ... 89 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic