Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Reaper.JA2 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:04:
[...]

- Bij iedere smartphone is de accuduur erg afhankelijk van "achtergrondapplicaties"
- Door de menu-knop in te houden wordt het multi-task menu geöpend en krijg je inzicht in welke programma's draaien
- Internetverbinding is (meestal) in te stellen in de applicatie zelf
- Internetverbinding kun je ook volledig afsluiten door de menubalk naar beneden te trekken en "Mob. Data" uit te zetten. Hoewel whatsapp en social clients dan ook niet meer draaien.

Tips voor de accuduur zijn te vinden op internet, grootverbruikers zijn helderheid van het scherm en 3G verbinding.
Bedankt, maar uiteraard ken ik deze functies! :) Ik kom echter van de N900, waar alles tot in de puntjes getuned kon worden. Helaas is dat voor de N8 gewoon veel en veel minder.
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:06:
Installeer eens een taskmanager.... kijk dan eens hoeveel processen er open staan (en open blijven staan nadat je het programma hebt afgesloten). sluit die processen.... en kijk dan wat er met je batterij gebeurt..
Goed idee! Scheelt hopelijk een reflash in deze drukke tijden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Het lukt me na de Belle-update niet meer om Flash Player filmpjes af te spelen op de N8. Ik krijg steeds alleen een leeg vlak met linksboven nog een grijs f-icoontje (van Flash). Weet iemand of hier een oplossing voor bestaat? Op de Nokia discussie forums lijkt de conclusie te zijn dat er niets aan te doen valt :(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
choogen schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 01:06:
Het lukt me na de Belle-update niet meer om Flash Player filmpjes af te spelen op de N8. Ik krijg steeds alleen een leeg vlak met linksboven nog een grijs f-icoontje (van Flash). Weet iemand of hier een oplossing voor bestaat? Op de Nokia discussie forums lijkt de conclusie te zijn dat er niets aan te doen valt :(..
Op de youtube-site werkt het nog wel gewoon, maar embedded wil idd niet meer lukken blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:49
Goed nieuws voor de flashers!

Deze video laat firmware zien waarop FP1 draait met een nieuwe browser (8.3.1.1) en dat de telefoon in het algemeen veel sneller is .

Hopen dat er een Delight van deze versie komt.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Dat ziet er erg goed uit!
Ik ben nog nooit zelf aan het frotten gegaan met custom firmwares en hacks... maar wellicht dat ik het toch ook ga doen na mijn vakantie volgende maand. Want die FP1 is toch te sexy om te laten liggen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:06
Reaper.JA2 schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:56:
Goed nieuws voor de flashers!

Deze video laat firmware zien waarop FP1 draait met een nieuwe browser (8.3.1.1) en dat de telefoon in het algemeen veel sneller is .
Mja, maar is dat vanwege een opgevoerde cpu of is de FW beter in zijn functioneren?
In het eerste geval zou je telefoon wel eens na een halve dag al aan de zuurstof moeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Xmasjos schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:40:
[...]

Op de youtube-site werkt het nog wel gewoon, maar embedded wil idd niet meer lukken blijkbaar...
De Flash player (Lite) zou onder andere niet meer werken omdat Adobe gestopt is met de ontwikkeling/support voor Symbian^3 of zelfs voor alle mobiele telefoons. Html5 zou de opvolger moeten worden, als ik het goed begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Notaname schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:12:
[...]
Mja, maar is dat vanwege een opgevoerde cpu of is de FW beter in zijn functioneren?
In het eerste geval zou je telefoon wel eens na een halve dag al aan de zuurstof moeten. ;)
FP1 maakt Belle sneller, het lijkt me niet dat Taylor de CPU zodanig heeft opgevoerd. Ook omdat dit geen moer scheelt :P

Soni heeft aangegeven bezig te gaan met een nieuwe update zodra de 'untouched' versie van FP1 beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Reaper.JA2 schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:48:
[...]

FP1 maakt Belle sneller, het lijkt me niet dat Taylor de CPU zodanig heeft opgevoerd. Ook omdat dit geen moer scheelt :P

Soni heeft aangegeven bezig te gaan met een nieuwe update zodra de 'untouched' versie van FP1 beschikbaar is.
Het is de officiele FP1 die de CPU overclockt op de 701, 700, 603 devices... Notaname stelt een heel goede vraag.. is het dan ook automatisch FP1 die in deze custom firmware de N8 overclockt of is FP1 gewoon kwa functioneren sneller zonder overclock.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
SpitfireNL schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:10:
[...]
Het is de officiele FP1 die de CPU overclockt op de 701, 700, 603 devices... Notaname stelt een heel goede vraag.. is het dan ook automatisch FP1 die in deze custom firmware de N8 overclockt of is FP1 gewoon kwa functioneren sneller zonder overclock.
Klopt, is ook een goede vraag. Deze zin doet me vermoeden dat de CPU niet is overgeclocked: "scrolling of app icons now seems very fluid (even on this 680MHz kit)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
en wanneer mogen we dit "mooi's"verwachten?

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze post ook in het E7 draadje gepost en omdat de n8 redelijk gelijk is,plaats ik die post ook hier, omdat de n8 community 'ietsie groter'is.

Ik loop de laatste weken tegen iets aan met mijn email.

Gebruik 1 privé pop en een zakelijke imap account, dit doe ik al 5 jaar en dit ging altijd prima, telefoon controleert de accounts om de 15 minuten.(standaard niet via Ovi mail)

Maar de laatste weken, kan ik alleen maar handmatig controleren en ondanks dat de instellingen goed staan is automatisch mail synchroniseren er niet meer bij.
Verder functioneert de telefoon prima, vind ik. _/-\o_

Telefoon al een paar keer een harde reset gegeven(ben redelijk volhardend;-), software opnieuw geïnstalleerd, zonder en met Microsoft apps geprobeerd met en zonder andere apps geprobeerd(dus schone telefoon, met opnieuw ingestelde accounts) en echt al dit alles bracht geen soelaas :( .

Nokia weet het antwoord ook niet en wil de telefoon graag hebben ter reparatie, maar dan ben ik mijn e7 weer 2 weken kwijt.

Heb in de store gezocht om een andere mailclient, maar als je email als zoekterm gebruikt, krijg je veel apps maar geen @clients. 8)7

Dus :-) iemand als eens tegen dit probleem aangelopen? en wie weet er nog een goede email client voor belle, hoeft niet gratis te zijn maar 20€ vind ik wel wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ik heb de zakelijke mail niet eens meer ingesteld op Belle. In de vorige versie werd er alleen mail opgehaald als de telefoon opnieuw opgestart was.
Ook geen idee wat ik daar aan kon doen.
Het is dus geen antwoord op je vraag, maar wel een vergelijkbaar probleem.
Bij onze service-desk kan ik niet terecht. Geen support op prive telefoons.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:29:
Ik heb deze post ook in het E7 draadje gepost en omdat de n8 redelijk gelijk is,plaats ik die post ook hier, omdat de n8 community 'ietsie groter'is.

Ik loop de laatste weken tegen iets aan met mijn email.

Gebruik 1 privé pop en een zakelijke imap account, dit doe ik al 5 jaar en dit ging altijd prima, telefoon controleert de accounts om de 15 minuten.(standaard niet via Ovi mail)

Maar de laatste weken, kan ik alleen maar handmatig controleren en ondanks dat de instellingen goed staan is automatisch mail synchroniseren er niet meer bij.
Verder functioneert de telefoon prima, vind ik. _/-\o_

Telefoon al een paar keer een harde reset gegeven(ben redelijk volhardend;-), software opnieuw geïnstalleerd, zonder en met Microsoft apps geprobeerd met en zonder andere apps geprobeerd(dus schone telefoon, met opnieuw ingestelde accounts) en echt al dit alles bracht geen soelaas :( .

Nokia weet het antwoord ook niet en wil de telefoon graag hebben ter reparatie, maar dan ben ik mijn e7 weer 2 weken kwijt.

Heb in de store gezocht om een andere mailclient, maar als je email als zoekterm gebruikt, krijg je veel apps maar geen @clients. 8)7

Dus :-) iemand als eens tegen dit probleem aangelopen? en wie weet er nog een goede email client voor belle, hoeft niet gratis te zijn maar 20€ vind ik wel wat veel.
Het klinkt misschien erg vreemd, maar ik heb dit probleem ook gehad.
En geloof het of niet maar voor mij was de oplossing om de automatische tijd aanpassing uit te zetten 8)7
Daarna heb ik dit probleem nooit meer gehad.
Op de een of andere manier gaat hij bij het verbinding maken om de mail op te halen, eerst de tijd synchroniseren, daarna word er geen mail meer opgehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
SpitfireNL schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:10:
[...]

Iemand zin om het naar de E7 te porten? =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Helaas weet ik niet hoe ik moet porten anders had ik het gedaan voor je ;)

Ik zit nog met een probleem.
Ik heb de officiele Belle nog op mijn N8 staan... en over een week ga ik voor 4 weken lang op vakantie en dient mijn N8 dan als primaire fototoestel.

Maar nu heb ik nog maar 40mb vrij op mijn C: en merk ik dat hij de laatste maanden aanzienlijk trager is geworden :(
Weet iemand een goede manier om snel wat extra ruimte op C: vrij te krijgen? Ik zag het eigenlijk niet zitten om nog een harde-reset te doen omdat ik al genoeg te doen heb deze week zo voor mijn vakantie.

Ik heb mijn browser geschiedenis en cookies al volledig gewist. Onnodige apps heb ik al uninstalled. Via file manager op mijn phone heb ik op C: naar grote mappen en bestanden gezocht... maar die zie ik helemaal geen, alleen kleine log bestandjes en mappen en een paar kleine apps. Ik denk dat de OS bestanden afgeschermd zijn.

Worden emails uit mijn email client ook standaard op C: opgeslagen ofzo en ik daarom zo weinig ruimte over heb? Zo ja, hoe verplaats ik die dan van C: naar E: ?

Weet iemand anders nog een werkbare truck om snel wat meer ruimte vrij te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door SpitfireNL op 16-04-2012 12:04 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:53
SpitfireNL schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:02:
Helaas weet ik niet hoe ik moet porten anders had ik het gedaan voor je ;)

Ik heb de officiele Belle nog op mijn N8 staan... en over een week ga ik voor 4 weken lang op vakantie en dient mijn N8 dan als primaire fototoestel.

Maar nu heb ik nog maar 40mb vrij op mijn C: en merk ik dat hij de laatste maanden aanzienlijk trager is geworden :(
Weet iemand een goede manier om snel wat extra ruimte op C: vrij te krijgen? Ik zag het eigenlijk niet zitten om nog een harde-reset te doen omdat ik al genoeg te doen heb deze week zo voor mijn vakantie.

Ik heb mijn browser geschiedenis en cookies al volledig gewist. Onnodige apps heb ik al uninstalled. Via file manager op mijn phone heb ik op C: naar grote mappen en bestanden gezocht... maar die zie ik helemaal geen, alleen kleine log b
estandjes en mappen en een paar kleine apps. Ik denk dat de OS bestanden afgeschermd zijn.

Worden emails uit mijn email client ook standaard op C: opgeslagen ofzo en ik daarom zo weinig ruimte over heb? Zo ja, hoe verplaats ik die dan van C: naar E: ?

Weet iemand anders nog een werkbare truck om snel wat meer ruimte vrij te maken?
Je gaat die foto's toch niet op C op slaan maar op de massmemory of nog beter op een microsdhc kaartje?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:40
SpitfireNL schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:02:

Emails (POP, IMAP en Exchange) en attachements staan op C:
Ik beperk daarom het aantal dagen met berichten en dan is het net werkbaar: rond de 60MB vrij op C:

zie file manager, dan C: ingedrukt houden en kiezen voor Details.
Dan zie je hoeveel geheugen je email inneemt.

Vanwege de crash van de N8 ben ik nu weer aangewezen op de N97. Met 12MB vrij op C: ...
Ondanks het feit dat ik maar 1 dag email ophaal en bewaar.

[ Voor 7% gewijzigd door emmerx op 16-04-2012 12:15 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
emmerx schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:14:
[...]

Emails (POP, IMAP en Exchange) en attachements staan op C:
Ik beperk daarom het aantal dagen met berichten en dan is het net werkbaar: rond de 60MB vrij op C:

zie file manager, dan C: ingedrukt houden en kiezen voor Details.
Dan zie je hoeveel geheugen je email inneemt.

Vanwege de crash van de N8 ben ik nu weer aangewezen op de N97. Met 12MB vrij op C: ...
Ondanks het feit dat ik maar 1 dag email ophaal en bewaar.
ja maar als ik de map 'MailForExchange' bekijk neemt die maar 6kb in... Verder zie ik geen mappen die iets met mail te maken hebben. Mijn email client heb ik ook altijd al zo ingesteld dat hij alleen onderwerpen(headers) download en niet de hele berichten.
Als ik details op C: doe heeft 'SIS applications' 99mb en 'other files' 112mb.. De overige onderdelen zitten elk onder de 1mb.
Klopt het dat je emails dan onder 'other files' valt?

[ Voor 11% gewijzigd door SpitfireNL op 16-04-2012 12:58 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
SpitfireNL schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:23:
[...]
Klopt het dat je emails dan onder 'other files' valt?
Nee, volgens mij heeft Email een eigen vakje met het aantal MB's..

Kan dat helaas nu niet bekijken, mijn N8 is bij Dynafix ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Dan heb ik dat eigen vakje voor email in ieder geval dus niet.

Maar ik heb nu toch besloten om een full format met harde reset uit te gaan voeren.
Heb zojuist al alles gebackupt.

-----------
Edit 1: zojuist de harde reset uitgevoerd met:

"Nokia N8 harde reset / factory reset:
- Druk kort op de Power knop (bovenkant) en kies het Offline profiel.
- Toets *#7780# > Ja
- Wacht totdat het toestel klaar is met de reset procedure
- Vervolgens *#7370# > Ja
- Wacht totdat het toestel klaar is met de reset procedure (kan even duren, geduld!)"

en nu nog steeds maar 120,0mb vrij op C: direct na full format met harde reset en nog helemaal niks, geen updates geinstalleerd.. klopt dat wel?

----------
Edit 2: Meteen mijn N8 aan PC nokia suite gehangen met kabel en nu ook Nokia suite de firmware opnieuw laten installeren. Nu blijkt dat ik nog 129,3mb vrij heb op C:

Raar hoor dat hij eerder 120mb aangaf en nu 129mb.

Na het gebruik van harde reset met de code *#7370# had ik mijn standaard belle wallpapers niet terug(want ik had ze eerder gedelete).
Na de herinstallatie met Nokia Suite heb ik ze wel terug maar dat is logisch want die worden dan van inet afgehaald

[ Voor 84% gewijzigd door SpitfireNL op 16-04-2012 19:16 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
SpitfireNL schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:17:

Maar ik heb nu toch besloten om een full format met harde reset uit te gaan voeren.

-----------
Edit 1: zojuist de harde reset uitgevoerd met:

- Toets *#7780# > Ja
- Wacht totdat het toestel klaar is met de reset procedure (kan even duren, geduld!)"

en nu nog steeds maar 120,0mb vrij op C: direct na full format met harde reset en nog helemaal niks, geen updates geinstalleerd.. klopt dat wel?

----------
Edit 2: Meteen mijn N8 aan PC nokia suite gehangen met kabel en nu ook Nokia suite de firmware opnieuw laten installeren. Nu blijkt dat ik nog 129,3mb vrij heb op C:

Raar hoor.
Na het gebruik van harde reset met de code *#7370# had ik mijn standaard belle wallpapers niet terug(want ik had ze eerder gedelete).
Na de herinstallatie met Nokia Suite heb ik ze wel terug.
Wat vooral érg veel geheugen vreet is Nokia Maps, ~50MB als ik het me goed herinner.
Daarom heeft Delight ook zoveel vrij geheugen, en door het ontbreken van andere standaard-apps.

Is er trouwens een oplossing voor het verwijderen van (nutteloze) apps al CNN-video en E! ? Gebruik ze niet maar ze mogen ook niet verwijderd worden :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Kom er door het missen van de N8 wel achter wat ik het meeste mis/gebruik.
Heb nu ter vervanging een N97 (met Joikuspot), een iPodTouch4 en een laptop.
Werk de afgelopen dagen het meest met de iPod ...

De top 'Apps':
Agenda: afspraken, to-do's en planning
Bellen/overleggen: iPod via VOIP, N97 via mobiel en laptop met Skype
Email: laptop voor maken en iPod voor lezen
Foto's maken: nu met de iPod
Navigeren: helaas met de N97 (gps is circa 50m van slag)
Aantekeningen bijhouden: laptop of iPod, of op papier/whiteboard en fotograferen met iPod

File manager om te kijken of ik nog genoeg geheugen heb: alleen de N97.

Ik mis dus de hardware van mijn N8, maar de 4(s) en Lumia800 zijn inmiddels wel kandidaten;
Symbian Belle wordt voor mij te brak met die noodzakelijke reguliere servicebeurten.
Zelfs al krijg ik er 40 megapixels bij.

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 16-04-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
ik denk dat jij de ipad bedoeld ipv ipod? :D

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
SpitfireNL schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 05:22:
ik denk dat jij de ipad bedoeld ipv ipod? :D
Is daar al een versie 4 van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
zo waar is die tijd dat ipods alleen nog muziek afspeelde? Wat veranderd dat snel zeg.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

SpitfireNL schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:48:
zo waar is die tijd dat ipods alleen nog muziek afspeelde? Wat veranderd dat snel zeg.
Ja, als Symbian gebruiker zijn wij dat niet gewend :z

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:17:

-----------
Ik kreeg van een moderator op Nokia discussions het volgende advies.Bijna hetzelfde als dat van jouw. Met een belangrijk verschil, de backup van "alles"
Please try to make a backup of your Personal data using the latest version of Nokia Suite.

Make sure you don't make a back up of your phone settings.

Then on your device, enter the following code.

*#7370#

12345 for the security code, unless you have change it yourself.

This should restore the device to the factory settings, erasing everything from your device.

After this, please re-install the Nokia Belle update.

Finally, restore your personal data.

Your phone, should work now perfectly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
Sinds mijn update naar Belle kan ik geen mail meer ontvangen en mms sturen.
e-mail versturen wel.
Ook de accu is met een dag leeg terwijl ik met hetzelfde met Anna een dag of 3 deed.
hoe kan ik terug naar Anna en is dat via fabrieksinstellingen het makkelijkste te doen? ik gebruik upcmail en heb een Hi abonnement.

Evt tips om toch mijn mail instellingen goed te krijgen zijn welkom maar ik ben daar een aardige leek in .
Vandaar terug naar de Anna versie waar het wel makkelijk in te stellen was

[ Voor 4% gewijzigd door Velga op 19-04-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Velga schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:24:
Sinds mijn update naar Belle kan ik geen mail meer ontvangen en mms sturen.
e-mail versturen wel.
Ook de accu is met een dag leeg terwijl ik met hetzelfde met Anna een dag of 3 deed.
hoe kan ik terug naar Anna en is dat via fabrieksinstellingen het makkelijkste te doen?
Evt tips om toch mijn mail instellingen goed te krijgen zijn welkom maar ik ben daar een aardige leek in .
Vandaar terug naar de Anna versie waar het wel makkelijk in te stellen was
Ik denk dat je sneller klaar bent met instellen van je email maar knock yourself out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Als je van geocachen houdt, is dit een mooie app, CacheMe. Staat in de nokia-store http://store.ovi.com/content/160806 en een testversie is bij de ontwikkelaar te downloaden. http://www.harbaum.org/till/cacheme/index.shtml (helemaal naar beneden scrollen)
Niet alles werkt perfect, maar ontwikkelaar brengt regelmatig nieuwe versies uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Nokia N8 van mijn pa overgenomen na de verkoop van mijn Blackberry..

Maarree, als ik mijn contacten wil kopieren, komen er maar 4 ipv 100+..

Wat nu? BB heb ik gereset, dus daar zit ook niets meer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:49

c0burn

Feed your head

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:18:
Ik heb vandaag de Nokia N8 van mijn pa overgenomen na de verkoop van mijn Blackberry..

Maarree, als ik mijn contacten wil kopieren, komen er maar 4 ipv 100+..

Wat nu? BB heb ik gereset, dus daar zit ook niets meer op..
Van waar wil je je contacten kopiëren? Van SIM-kaart naar telefoongeheugen of zo? Als je in je contactenlijst bent kun je bij Opties => Instellingen aangeven welke contacten er weergegeven moeten worden, van SIM of telefoon of beide. Misschien dat daar een verkeerde optie is gekozen.

[ Voor 4% gewijzigd door c0burn op 20-04-2012 14:23 . Reden: aanvulling ]

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets erg irritants en denk dat veel mensen hier last van hebben..

Sinds een week slaat mijn N8 alle afbeeldingen uit facebook op. Profielfoto's, overige foto's etc. Ik synchroniseer dagelijks via Nokia suite en zie dan echt honderden foto's er tussenstaan.

Erg irritant.. Mijn vrouw heeft hetzelfde met haar C6 01.

Allebei draaien we op belle.. en gebruiken ook allebei fmobi

Wie heeft hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem 2 is dat ik steeds heel weinig geheugen vrij heb op C.

Elke twee weken doe ik gemiddeld soft reset en hard reset om weer geheugen te houden.. Word er een beetje gek van...

Elke dag heb ik minder mb's.. Gisteren na de hard reset 55 mb.. Nu nog 48mb..

berichten, mails ligt het niet aan.. Bij Sis applicaties staat 89mb en bij andere bestanden 108mb

Heeft het zin om naar een carepoint te gaan.. Ben ik drie maanden geleden ook al geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:26:
[...]

Het klinkt misschien erg vreemd, maar ik heb dit probleem ook gehad.
En geloof het of niet maar voor mij was de oplossing om de automatische tijd aanpassing uit te zetten 8)7
Daarna heb ik dit probleem nooit meer gehad.
Op de een of andere manier gaat hij bij het verbinding maken om de mail op te halen, eerst de tijd synchroniseren, daarna word er geen mail meer opgehaald.
Goeie tip!
Had de zakelijk mail-account al eens verwijdert, omdat ik er maar niet achter kwam waarom er niet meer gesynchroniseerd werd als ik even van mijn wifi af geweest was.
Nu het account weer opnieuw ingesteld, automatische tijd aanpassing uitgezet en het werkt als een tierelier.
Met mijn G-mail had ik hier geen last van.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:11:
Probleem 2 is dat ik steeds heel weinig geheugen vrij heb op C.

Elke twee weken doe ik gemiddeld soft reset en hard reset om weer geheugen te houden.. Word er een beetje gek van...

Elke dag heb ik minder mb's.. Gisteren na de hard reset 55 mb.. Nu nog 48mb..

berichten, mails ligt het niet aan.. Bij Sis applicaties staat 89mb en bij andere bestanden 108mb

Heeft het zin om naar een carepoint te gaan.. Ben ik drie maanden geleden ook al geweest..
Vrij lastig om uit te zoeken hoe het komt. Blijkbaar is er een programma op je telefon dat data op c opslaat. 89 mb voor sis bestanden klinkt vrij hoog, heb je wel ALLES wat je extra geintalleerd hebt op het massageheugen geinstalleerd?

Ik draai belle delight en heb 154 mb vrij op c terwijl ik er al 6 weken niet meer naar gekeken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:05:
Ik heb iets erg irritants en denk dat veel mensen hier last van hebben..

Sinds een week slaat mijn N8 alle afbeeldingen uit facebook op. Profielfoto's, overige foto's etc. Ik synchroniseer dagelijks via Nokia suite en zie dan echt honderden foto's er tussenstaan.

Erg irritant.. Mijn vrouw heeft hetzelfde met haar C6 01.

Allebei draaien we op belle.. en gebruiken ook allebei fmobi

Wie heeft hier ook last van?
fmobi heeft gisteren een update gehad, misschien is het nu over?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb veel mappen uit mijn yahoo inbox op mijn N8 geleegd.. Toen had ik weer wat ruimte over.. Vreemd dat dit ineens zo hard gaat. Ook heeft het, zoals eerder genoemd, ook te maken met Nokia maps wat erg veel ruimte in beslag neemt.

Het probleem dat mijn N8 alle afbeeldingen van fb opslaat, is nog niet verholpen met de update van fmobi.. Ik zie die afbeeldingen alleen niet staan onder 'gallerij'. Ik zie ze alleen als ik synchroniseer met NOkia Suite. Zou dus best kunnen dat veel meer mensen hier last van hebben zonder dat ze het weten (omdat ze misschien niet syncen met NOkia suite)

Het lijkt me dat fmobi de oorzaak is.. Heb al gekeken of ik via instellingen daar wat anders moet doen, maar ik zou niet weten wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is idd bekend probleem momenteel..

http://forum.dailymobile....69517.msg889898#msg889898

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik heb vandaag mijn toestel geformatteerd maar nog geen e-mail.
UPC als mail en Hi als telefoon provider.
Ik krijg geen verbinding en hij vraagt wachtwoord soms.
geen idee wat ik verkeerd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren 90 mb vrij (na legen van c:config./fmobi/ foto's

Nu nog 60 mb vrij. Die mappen zijn leeg na de update van fmobi..

1 mail binnengekregen vandaag.. Daar ligt het dus niet aan.. Een beetje gewhatsappt vandaag.. Meer niet. Die chats ook verwijderd en verandert er ook niets aan..
M.a.w. hoe kan ik 30 mb kwijt raken?

Ik word hier gek van.. Ben ik echt de enige die op originele belle zoweinig ruimte op c heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:08:

1 mail binnengekregen vandaag.. Daar ligt het dus niet aan.. Een beetje gewhatsappt vandaag.. Meer niet. Die chats ook verwijderd en verandert er ook niets aan..

Ik word hier gek van.. Ben ik echt de enige die op originele belle zoweinig ruimte op c heeft?
Nee, maar ik maak me er niet meer druk om. Hij doet het nog steeds :o

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:08:

Nee je bent niet aleen.
ik heb 58mb vrij op C, al vanaf het begin.
Het wordt niet minder en de n8 werkt verder prima, dus ik vind het best zo.
waarom zou je meer vrij willen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Heb hier een MOD ontdekt, sis bestand, van IVO777 (maakt ook CFW's) die de batterijduur verlengt én het toestel versnelt. Over de batterijduur kan ik nog weinig zeggen maar de snelheid is in ieder geval wel toegenomen. Werkt overigens alleen op gehackte telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:04:
Heb hier een MOD ontdekt, sis bestand, van IVO777 (maakt ook CFW's) die de batterijduur verlengt én het toestel versnelt. Over de batterijduur kan ik nog weinig zeggen maar de snelheid is in ieder geval wel toegenomen. Werkt overigens alleen op gehackte telefoons.
Ook geschikt voor Delight 5.2??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:28:
[...]

Ook geschikt voor Delight 5.2??
Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo allemaal,

Mag ik jullie misschien vragen om wat tips en info?

Momenteel heb ik een iphone 3, die ernstig aan vervanging toe is. Mijn abbo is in julie te verlengen. Op zich ben ik erg tevreden met de Iphone, maar misschien is dit vnl omdat dit mijn eerste smartphone is. Tot deze telefoon heb ik altijd nokia's gehad.
Mijn laatste telefoon was de 6710 navigator.

Bedankt alvast!

Ik mis vooral bij de iphone een fm radio, goede camera, mogelijkheid profielen op een gekozen tijdstip te laten veranderen en navigatie.

Heb een beetje zitten rondkijken naar de smartphones van nokia en heb de volgende interessante phones gezien. De Lumia 800, de N8-00 en de 808 Pure View. Waarbij ik de pure view wel aan de grote kant vind.

Ik heb gelezen dat de Lumia een windows en de andere een symbian besturingsystem heeft en de iphone ios.

*is het kort (en eenvoudig ;) ) uit te leggen wat het verschil is tussen deze systemen? Voor mij als eenvoudige gebruiker.
*welke telefoon zou het "beste" passen bij een normaal gebruik? Ik wil vnl gewoon radio luisteren, redelijke tot goede foto's maken, beetje mailen, internetten, whappen, spelletjes spelen en gewoon bellen.
*In hoeverre kan je gebruik maken van apps als internetbankieren, facebook, wordfeud etc op bovenstaande telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geinstalleerd...ben geloof ik enigszins blond (kalend) maar hoe weet ik of ie echt is geinstalleerd en werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
michellep77 schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:32:

*is het kort (en eenvoudig ;) ) uit te leggen wat het verschil is tussen deze systemen? Voor mij als eenvoudige gebruiker.
*welke telefoon zou het "beste" passen bij een normaal gebruik? Ik wil vnl gewoon radio luisteren, redelijke tot goede foto's maken, beetje mailen, internetten, whappen, spelletjes spelen en gewoon bellen.
*In hoeverre kan je gebruik maken van apps als internetbankieren, facebook, wordfeud etc op bovenstaande telefoons?
Gaat wat te ver om de verschillen tussen besturingssystemen uit te leggen. ieder systeem heeft zo zijn voor en nadelen.

el kan ik de ervaringen met n8 vertellen:
foto's maken = prima.
mailen en internetten ook.
bellen kan ie ook.
facebook en twitter volgen is ook geen probleem.
Wordfeud doet ie niet (alleen op android en ios.
internetbankieren doe ik er niet op (geen app voor voorzover ik weet.)
radio luisteren = prima,

voordelen van n8: open software, je telefoon is direct een usb stick van 16 gb.
hdmi uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
liffey schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:52:
[...]

foto's maken = prima.
mailen en internetten ook.
bellen kan ie ook.
facebook en twitter volgen is ook geen probleem.
Wordfeud doet ie niet (alleen op android en ios.
internetbankieren doe ik er niet op (geen app voor voorzover ik weet.)
radio luisteren = prima,

voordelen van n8: open software, je telefoon is direct een usb stick van 16 gb.
hdmi uitgang.
Mijn ervaringen na nu ook een tijd de iPod en iPhone te hebben gebruikt (N8 weer bij Dynafix...):

Foto's van N8 veel beter dan iP...
Mailen en internetten veel sneller, mooier en eenvoudiger met iP...
Belkwaliteit beter van N8
Fb en Tw intúïtievere apps op iP...
Wordfreud?
Internetbankieren (ING) kan prima via browser, op beide platforms
FMradio luister ik nooit, wel internet radio en dat werkt op beiden prima.

Agenda functie van iP... (Exchange) werkt veel beter; automatische mail sync is daar wel betrouwbaar....
Maps van Symbian is briljant. En gratis.

Verder moet je kijken welke apps je veel gebruikt; of die beschikbaar zijn op je gekozen platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Voor internetbankieren bij de Rabobank en betalen via iDeal gebruik ik regelmatig mijn E7-00 (voor michelle: de E7-00 heeft dezelfde software als de N8 ) en ik heb het ook al vaker gedaan via mijn HTC Radar (weer ter info voor michelle :), de Radar heeft dezelfde software, als de Lumia 800, n.l. WP7.5), voor beide is er geen app, maar het gaat prima via de browser, via een beveiligde verbinding.
Je hebt niet voor alles een app nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 15:38
Hallo allemaal,

Mag ik jullie misschien vragen om wat tips en info?
......
http://www.allaboutsymbia...ead_Nokia_N8_vs_HTC_O.php

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik mis vooral bij de iphone een fm radio, goede camera, mogelijkheid profielen op een gekozen tijdstip te laten veranderen en navigatie.

Heb een beetje zitten rondkijken naar de smartphones van nokia en heb de volgende interessante phones gezien. De Lumia 800, de N8-00 en de 808 Pure View. Waarbij ik de pure view wel aan de grote kant vind.

Ik heb gelezen dat de Lumia een windows en de andere een symbian besturingsystem heeft en de iphone ios.

Lumia 800
Besturingssysteem: Windows Phone 7.5 (Mango)
Belkwaliteit: goed
FM-radio: ja
Profielen: Windows Phone heeft geen profielen!!!! (dus met het handje volume hard/zacht/stil)
Internetbankieren: geen apps (ABN-app verwacht ergens deze zomer)
Internet: goede browser
Facebook: goede integratie
Whatsapp: aanwezig
Navigatie: Nokia Drive (met off-line kaarten)=>goed
Foto: ik weet eerlijk gezegd niet of de fotokwaliteit goed is
Spelletjes: XBox live, veel spellen, maar populaire spellen op de iPhone (zoals draw something) zijn er niet of komen later nadat de hype over is). Wordfeud is inmiddels wel beschikbaar.

Nadelen:
* geen profielen
* geen drag/drop van bestanden (muziek/foto/video via Zune en Office-/PDF-bestanden via Skydrive)
* geen uitbreidbaar geheugen (dus max. 16 GB)
* geen front facing camera (videobellen kan dus niet)
* batterij kan niet worden vervangen

Voordelen:
* Metro User Interface (als je het mooi vindt)
* Goede performance (nauwelijks lag)
* Live tiles
* Integratie sociale netwerken is zeer goed (Twitter, Facebook, LinkedIn)

Nokia N8:
Besturingssysteem: Nokia Belle
Belkwaliteit: goed
FM-radio: ja
Profielen: je kunt verschillende profielen instellen en er zijn apps om ze op gezet tijdstip of locatie te wijzigen.
Internetbankieren: geen apps
Internet: browser is wat traag (Opera browser is aan te bevelen)
Facebook: zijn voldoende apps voor.
Whatsapp: aanwezig
Navigatie: Nokia Maps (met off-line kaarten)=>goed
Foto: zeer goede kwaliteit
Spelletjes: er zijn veel spelletjes, maar de populaire spellen op de iPhone (zoals Wordfeud en draw something) zijn er niet en komen ook niet.

Nadelen:
* Besturingsysteem heeft end-of-life gekregen (2016) en daardoor worden er niet veel officiële apps meer ontwikkeld (banken apps/ populaire spelletjes)
* Browser is traag
* In NL slecht verkrijgbaar (ik heb op internet een voor mijn moeder gekocht en dat bleek een hongaarse versie te zijn, dus geen mogelijkheid NL-taal in te stellen.)
* Batterij kan niet worden vervangen

Voordelen:
* Drag/drop van bestanden (je kunt je telefoon gewoon als massaopslag aan je PC verbinden)
* Uitbreiding met geheugenkaart mogelijk tot 32GB (dus dan totaal 48GB beschikbaar)
* HDMI-uitgang
* Uitstekende camera
* Kan alles wat je wilt (heel open systeem)

Nokia 808 Pureview:
Dit is de opvolger van de N8. Het kan alles wat de N8 kan en meer.
vergelijking met N8:
* Meer intern geheugen
* Betere processor
* Xenon flash voor foto's én Led voor video (N8 heeft geen Led)
* Veeeeeeel betere camera (door Pureview technologie)
* Opname van geluid in CD-kwaliteit
* Amoled scherm met Clearblack technologie=> scherm goed zichtbaar in direct zonlicht
* Batterij kan worden vervangen.
* Datum van NL-release is nog niet bekend.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat batterijduur van de N8 (en mogelijk ook de 808) beter is dan de Lumia.

Windows Phone versus Nokia Belle:
Nokia heeft ingezet op Windows Phone en gaat Nokia Belle (voorheen Symbian) uitfaseren (einddatum 2016). Een keuze tussen de 2 besturingssystemen is een kwestie van voorkeur én gewenste functionaliteit.
Nokia Belle heeft veel meer functionaliteit dan Windows Phone, maar is daardoor ook wat ingewikkelder. Meer menu's en settings. Windows Phone is wat intuïtiever en wordt over het algemeen sneller opgepakt.
Beide besturingssystemen lopen wat apps betreft ver achter op de iPhone. Windows Phone zit momenteel echter wel in de lift. Het wordt op dit moment in de US heel erg gepusht en Microsoft doet er veel aan om de grote App-bouwers te verleiden tot het ontwikkelen van apps voor Windows Phone.

Advies:
Kijk wat filmpjes op Youtube van deze telefoons om wat beter bekend te worden met de besturingssystemen. Ga ze indien mogelijk ook eens uitproberen in de winkel. Let wel op! Laat je niets op de mouw spelden door de verkopers. Die hebben van beide systemen weinig verstand en gaan hun best doen je een Android of iPhone aan te smeren. Wat ze mij allemaal niet verteld hebben. Het is om te huilen! Eén beweerde dat de N8 uit de handel is genomen omdat er een ernstige bug in zat en een andere beweerde dat je in de Lumia's ook geheugenkaartjes kon stoppen. Doe dus zelf zoveel mogelijk onderzoek (via internet). Lees tests/reviews (er zijn er genoeg). Let wel op! Veel van de Zune/Bing services die in Amerika wel beschikbaar zijn, zijn in NL op Windows Phone nog niet beschikbaar. (zie deze matrix)
Check de app-stores voordat je een toestel koopt. Dan weet je welke apps/spelletjes er zijn en of er apps missen die je echt nodig hebt.

Windows Marketplace: http://www.windowsphone.com/nl-NL/marketplace
Nokia Store: http://store.ovi.com/ (kies eerst het toestel om te filteren op de apps die hiervoor beschikbaar zijn)

Als je gaat kiezen voor een niet-iPhone, dan kun je ervoor kiezen om er een iPod Touch naast te nemen. Dan kun je alle apps die je hebt gekocht tenminste nog gebruiken. Alle bovengenoemde toestellen ondersteunen Tethering (voor de Lumia 800 komt op korte termijn een update beschikbaar die dit mogelijk maakt)

Windows Phone info: http://www.wp7.nl
Nokia Belle info: www.allaboutsymbian.com

De redenen waarom ik nog niet voor Windows Phone (Lumia-reeks) heb gekozen:
* Geen profielen
* Max 16GB opslagcapaciteit
* Batterijduur

Nice to haves die ik zou missen als ik mijn Nokia N8 in zou ruilen voor een Lumia:
* foto/video kwaliteit
* HDMI
* 48GB opslagcapaciteit
* mijn geliefde N8 (ik vind het nog steeds een super telefoon en ik ben er erg aan gehecht)

Als ik nu moest kiezen tussen de N8 of de 808, dan zou ik de 808 kiezen.

Als je niet duidelijk had aangegeven dat je met profielen wilde werken en een goede camera wilde, had ik je één van de Lumia's aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

En wat ik nog mis in bovenstaande vergelijking is de beperkingen van bluetooth op Windows Phone.
Daar zou ik me snel aan gaan irriteren omdat ik het best vaak gebruik met mn N8.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Ik heb het niet genoemd, omdat de iPhone die functionaliteit ook niet heeft. Maar je hebt gelijk, bluetooth functionaliteit op de N8 is veel uitgebreider. Volgens mij kun je het op de WinPhone alleen gebruiken om contact te maken met je carkit, koptelefoon en soortgelijke aparatuur, maar niet om bestanden uit te wisselen. Ik gebruik het zelf overigens bijna nooit.

Ik vergat overigens nog NFC bij de 808. Dat hebben de Lumia 800 en de N8 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Beste michellep77, alles wat hierboven gezegd is is terecht, echter als ik naar je wensen kijk icm. je niveau als gebruiker komt android toestel als beste keuze naar voren. Ik weet dat dit niet in je rijtje voorkomt maar ik zou het zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@Joi-C, WOW BEDANKT! Dit is voor mij echt een hele heldere en duidelijke vergelijking. Mijn gevoel gaat ook duidelijk naar de N8 tov de Lumia. Alleen wat mij tegen houdt is om de N8 aan te schaffen is dat het om een "relatief" oud toestel gaat. Aangezien de opvolger al op markt gaat komen. Wel is dat natuurlijk financieel weer aantrekkelijker.

De 808 gaat mijn echte voorkeur dan ook naar uit.

Wel vind ik het een nadeel dat het beide symbian is, waarbij dus minder apps "bij zullen komen" tov een windows.

Ik zal zeker van alles gaan bekijken, hoe het eruit ziet, want eerlijk is eerlijk, ik heb graag een telefoon die ik ook nog eens mooi/aantrekkelijk vind.

Wb het personeel in zulke winkels, daar heb ik ook nooit zo'n hoge pet van op. Klein voorbeeld, als ik een telefoon ga kopen, weet ik zelf al heeeeel goed wat ik wel en niet wil. Ik ging eens kijken voor een telefoon, dan zorg ik dat ik van alle beschikbare providers precies weet hoeveel ik bij moet betalen, hoeveel het abbo is etc. Netjes uitgewerkt in een excel bestand en bij me. Gasten van de winkel boden me bijna een baan aan. Ook had ik een vraag over het wel of niet hebben van een fm radio. Ja zegt die gozer, er zitten oordopjes bij, DUS er is een radio. Ik zeg, Nee dat is geen garantie. Hij zoeken, uiteindelijk de baas gebeld die dezelfde telefoon had en idd ik had gelijk, geen radio...

Wel/geen bluetooth is voor mij momenteel geen nadeel, dat heeft de Iphone idd ook niet.

Als ik 2 telefoons heb om te kiezen en ze zijn vergelijkbaar, maar de 1 heeft wel profielen zal ik voor die gaan, MAAR het is geen echte absolute must, dan gebruk ik mijn oude nokia daar maar weer voor. MAAR het is wel een grote "wens".
De goede camera is ook een grote WENS. Het hoeft niet mijn camera te vervangen, ik heb een goede, maar ik wil wel gewoon een goede foto kunnen maken. Mijn IP heeft 3mp, de IP4 heeft 5. 8mp zou voor mij ook in orde zijn. (en niet ergens staan om een foto te maken met mijn tel en die maar weer wegleggen omdat het weer eens niet lukt)

@businka19, android is voor mij absoluut geen optie. De Iphone bevalt mij prima, ik zou zonder problemen de IP4 willen aanschaffen. MAAR ik ben altijd een nokia gebruiker/liefhebber geweest, en zou best terug willen. Het is voor mij OF de IP4, OF een nokia. Voor de 1 onbegrijpelijk, voor mij het juiste.

In ieder geval ontzettend bedankt voor het overzicht, hier heb ik echt een fijne hulp aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
De Lumia's zijn overigens ook best fijn hoor. Ik wilde eea alvast eens uitproberen en heb daarom de Lumia 710 gekocht. Ik vind het een heel fijn toestel én een snel én mooi besturingssysteem. Syncen van meerdere Google agenda's ging ook zonder problemen. Voor de N8 moet ik daar een app van 18 euro voor kopen (Googasync).

Helaas heeft de Lumia 710 te weinig geheugen (maar 8GB) en geen profielen. Én wat ik (als één van de weinigen) ook heel erg mis op de Lumia is een T9 toetsenbord. Ik vind dat in 'Portrait' stand veel fijner typen dan het alphanumeriek toetsenbord. Op de N8 heb ik de keuze tussen de twee. Tot slot vind ik het ook vervelend dat ik voor Windows Phone alleen met een CC apps kan kopen. Op mijn N8 gaat dat gewoon via de telefoonrekening. Dat vind ik op een of andere manier toch fijner. Maar als iPhone gebruiker zal dat voor jou denk ik geen probleem zijn.

Internetten op de Lumia was in vergelijking met de N8 echt een hele verademing. De Nokia Belle browser van de N8 is gewoon traag. Er komen wel updates aan (ook voor de browser), maar het is nog maar de vraag wanneer die voor de N8 beschikbaar komen en hoeveel verschil ze zullen maken.

Overigens komt aan het eind van het jaar Windows Phone 8 (Apollo) uit. Het is nog niet bekend of de huidige Lumia's deze upgrade zullen krijgen, maar wellicht dat daar in juli wat meer duidelijkheid over is.

nieuws: Details Windows Phone 8 lekken uit

Er komt dan onder meer ondersteuning voor hogere schermresoluties en geheugenkaartjes.

Ik ben trouwens ook een echte Nokia fan en wil daarom ook geen iPhone/Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Als ik iets in mijn hoofd heb, dan heb ik het niet in mijn kont zeg maar....
Vanmiddag even langs een paar telefoonwinkels geweest. Toevallig bij de Vodafone winkel hadden ze een reallife Lumia 800 liggen, dus gelijk even kunnen voelen hoe een "echte" aanvoelt, hoe het scherm eruit ziet etc. Was aangenaam verrast!

De verkoper gaf aan, 'm ook als wekker te gebruiken en hij noemde dat de wekker, ook al staat het geluid/trillen uit, de wekker wel met geluid en trilfunctie gaat. Dat zou voor mij een plus zijn!

Ik denk dat ik de N8 "zonde" ga vinden, aangezien de telefoon an sich al 2 jaar op markt is. Dan richt ik liever mijn pijlen op de 808, de 800 Lumia of de Iphone 4.

Wat ik zonde vond, dat het scherm niet ten volle benut wordt? iig niet met de foto's, qua menu wel.

Wat ik een nadeel vind aan de N8&de 808 is dat het een symbian is, wat eruit gaat, en waarvan de apps dus niet (meer) gemaakt zullen worden. Waarbij bij een windows dat naar verwachting meer bijgetrokken wordt?

Wel vond ik het design van de N8 mooier.

In hoeverre is de Lumia qua scherm kwaliteit te vergelijken met een IP4? Weet je dat toevallig?

Overigens, heb ik geen CC, maar is mijn apple id gekoppeld aan mijn bankrekening. Evt zou ik vast mijn vader zijn CC mogen gebruiken voor die kleine bedragen.

[ Voor 6% gewijzigd door michellep77 op 24-04-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:50
Hallo tweakers,

Na lang nadenken heb ik besloten om mijn trouwe nokia E7 te verkopen.
Nu wil ik het toestel helemaal leeg maken, dat er dus helemaal geen data meer op komt te staan.
Kan ik het toestel dan gewoon naar fabrieksinstellingen terug zetten of kan dat nog beter?

Edit:
Is dit n oplossing voor mijn telefoon?

Zojuist de harde reset uitgevoerd met:

- Toets *#7780# > Ja

[ Voor 42% gewijzigd door PCSO op 24-04-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Zouden jullie voor 150 euro een 1 jaar oude N8 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

michellep77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:53:
Zouden jullie voor 150 euro een 1 jaar oude N8 kopen?
En dat vraag je in het N8 topic? ;)

Ik wel..zonder twijfel, mits deze natuurlijk in orde is. Nokia geeft namelijk 2 jaar garantie.

De N8 kan trouwens ook als wekker gebruikt worden, zelfs als deze helemaal uitstaat heb ik begrepen (zelf nooit getest), maar wel als het profiel "stil" is geselecteerd gaat gewoon mn wekker af.

De apps voor Symbian zijn voor mij prima en worden gewoon doorontwikkeld. ook nieuwe apps verschijnen nog dagelijks in de Nokia store dus ik vermaak me er nog prima (PhotoFunia blijft leuk).
Daarnaast is de openheid gewoon top bij Symbian.

Maar goed, ik klink nu als een Symbian fanboy......en dat ben ik ook wel :P
Desondanks ga ik wel een Android tablet kopen dus zo eenkennig ben ik ook weer niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Gutteguttegut schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:19:
[...]
hahaha :)

Tja zit een beetje in dubio. Ben bang dat "hij niet voldoet" omdat het een telefoon is die "wat ouder" is (uit 2012)

Aan de andere kant, heb mijn Iphone vorig jaar ook op deze manier gekocht.

Als ik nu kijk naar alle abbo's, ben ik toch bang dat ik het niet kan betalen (voor een beetje smarttelefoon betaal je zo'n 50 euro per maand, excl aanschafkosten van de telefoon)
veel abbo's werken opeens met een lease contract. Dan betaal je een leasebedrag en aan het einde van het jaar/2 jaar kun je 'm omruilen voor een nieuwe smarttelefoon of "afkopen" voor de dan geldende marktprijs. Dat vind ik dus klote.

pfff vind het lastig!

Kun je de N8 trouwens wel een beetje opleuken met eigen foto's als achtergrond etc? De Lumia kan dat geloof ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

michellep77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:25:
[...]Kun je de N8 trouwens wel een beetje opleuken met eigen foto's als achtergrond etc? De Lumia kan dat geloof ik niet?
Jazeker, elk scherm een eigen achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Gutteguttegut schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:27:
[...]
Jazeker, elk scherm een eigen achtergrond.
en ook gewoon eigen foto's dus?

pfff wordt nou wel verleidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

michellep77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:30:
[...]
en ook gewoon eigen foto's dus?

pfff wordt nou wel verleidelijk!
Yup, eigen foto's of een ander plaatje wat je waar dan ook vandaag haalt.
Ik heb laatst de wallpapers van Windows Phone van de Lumia800 gedownload :) (maar er snel weer af gegooid want dat is me toch een stap te ver :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Heb er een mailtje uit gedaan naar de verkoper. Had gisteren al gemaild, en was de eerste, maar vanochtend toch weer afgemaild.

Misschien is die er nog en misschien ga ik wel overstag... hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

[...]

Ik wel..zonder twijfel, mits deze natuurlijk in orde is. Nokia geeft namelijk 2 jaar garantie.

De N8 kan trouwens ook als wekker gebruikt worden, zelfs als deze helemaal uitstaat heb ik begrepen (zelf nooit getest), maar wel als het profiel "stil" is geselecteerd gaat gewoon mn wekker af.

De apps voor Symbian zijn voor mij prima en worden gewoon doorontwikkeld. ook nieuwe apps verschijnen nog dagelijks in de Nokia store dus ik vermaak me er nog prima (PhotoFunia blijft leuk).
Daarnaast is de openheid gewoon top bij Symbian.

Maar goed, ik klink nu als een Symbian fanboy......en dat ben ik ook wel :P
Desondanks ga ik wel een Android tablet kopen dus zo eenkennig ben ik ook weer niet!
Ik ben ook best wel een N8-fanboy, maar vind het toch best wel teleurstellend wat er allemaal niet verkrijgbaar is voor N8. Vraag me dan ook af of iemand die een Iphone gewend is niet thuis komt van een koude kermis.
N8 is top, maar de volgende wordt zeer waarschijnlijk een Apple.
Geurt-kun keek altijd neerbuigend naar Apple.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Heb mijn N8 weer terug van Dynafix!
Verademing om niet meer met 2 toestellen (N97 en iPodTouch4) rond te lopen en weer goede foto's te kunnen maken.

'Firmware update' gehad, dus mag mijn toestelinstellingen niet meer restoren.
Dan ben je wel even bezig met
instellen van netwerken, VoIP, backup, schermen, geluiden, profielen
verwijderen van spelletjes en zinloze apps
terugzetten van muziek, foto's en video's
installeren van Skype, Joikuspot, ComingNext, Situations, ConnectivityAnalyzer, Bubblelock, Internet radio, RaceChrono, OBDscope, Screensnap ...
:z

Dan is iTunes wel een verademing _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door emmerx op 25-04-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

[...]
Ik heb het laatst een keer geprobeerd, wekker ging gewoon af terwijl de telefoon uitstond. Daarnaast inderdaad ook gewoon een wekkergeluid met een 'Stil' profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe versie van de weather widget beschikbaar in nokia betalabs: http://betalabs.nokia.com/apps/weather-widget
en als je geen custom firmware hebt staat er op AAS een artikel over ruimte vrijmaken op de C:schijf:
http://www.allaboutsymbia...t_disk_space_back_on_.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Geurt-kun schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:32:
[...]

Ik ben ook best wel een N8-fanboy, maar vind het toch best wel teleurstellend wat er allemaal niet verkrijgbaar is voor N8. Vraag me dan ook af of iemand die een Iphone gewend is niet thuis komt van een koude kermis.
N8 is top, maar de volgende wordt zeer waarschijnlijk een Apple.
Geurt-kun keek altijd neerbuigend naar Apple.
Dat is iets dat ook zeker meespeelt bij mij om geen symbian te nemen... Vind het echt een lastige keuze allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

michellep77 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:40:
[...]Dat is iets dat ook zeker meespeelt bij mij om geen symbian te nemen... Vind het echt een lastige keuze allemaal!
Ik vraag me altijd af welke apps er dan zo speciaal zijn welke wel op iOS te krijgen zijn en welke niet op Symbian.
Of gaat het dan vooral om spelletjes?
* Gutteguttegut speelt niet zoveel spelletjes op z'n N8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Gutteguttegut schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:52:
[...]
Ik vraag me altijd af welke apps er dan zo speciaal zijn welke wel op iOS te krijgen zijn en welke niet op Symbian.
* michellep77 speelt niet zoveel spelletjes op z'n N8)
Ik speel ook niet heel veel spelletjes, maar altijd wel 1 fanatiek.

Gebruik nu veel Woordjacht (vergelijkbaar met het oude spel Boggle), Wordfeud.
Ik vind mijn ING en Rabobank app, ideaal! Kan heel makkelijk geld overschijven, saldo checken etc. Hoeft niet via de browser, vind IK veel fijner.
TV gids app gebruik ik veel en ook Womanlogg (voor vrouwendingetjes ;) ;) haha)

Dus op zich niet heeeeel erg schokkende dingen, ik zou mijn IP makkelijk ernaast kunnen houden voor die spelletjes bijvoorbeeld. Maar van Symbian vind ik het wel een nadeel dat er niet veel "nieuwe apps" bij zullen komen. Wat dat betreft zou ik eerder voor een Windows gaan.

Iphone zou ik op zich ook best willen, maar ik word echt niet vrolijk van de prijzen die hierbij horen... En dan heb je nu opeens een nieuwe constructie dat je een "lease contract" afsluit, elke maand 20/30/40 euro betalen als "huur", aan het einde telefoon inleveren of overkopen voor de dan geldende marktwaarde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

michellep77 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:12:
[...]
... Maar van Symbian vind ik het wel een nadeel dat er niet veel "nieuwe apps" bij zullen komen. Wat dat betreft zou ik eerder voor een Windows gaan.
Dit is nog geen feit, en als je nu alle apps gebruikt welke je nodig hebt zul je geen nieuwe nodig hebben :)

Maar goed, zoals ik al zei, ik ben een N8 venbooi :P
Ik ga voor de super camera MET goede flitser en alle aansluitingen welke er standaard op zitten.

Ik doe geen mobiele betalingen (alleen via paypal via mn browser en dat werkt prima) en de tv gids van nu.nl is goed te gebruiken via Opera mini/mobile.

[ Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 25-04-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Gutteguttegut schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:52:
[...]
* Geurt-kun speelt niet zoveel spelletjes op z'n N8)
M'n meisje heeft een Ipad en speelt Wordfeud. Op mijn advies, want ik had het ergens gezien. Zij speelt nu WF op haar Ipad en ik zit toe te kijken :(
Ik wil graag een abo afsluiten bij Park-line. Zij hebben een mooie App die je kan gebruiken voor het parkeren van je auto. Leuke bijkomstigheid is dat je via die App ook kan zien waar je auto geparkeerd staat. Leuk toch?
Jammer joh, niet voor Symbian.
En zo stoot ik vaker mijn neus. Niet dat ik alles perse wil hebben, maar de mogelijkheid ontbreekt vaak, dus valt er niets te kiezen.
Maar die N8, mooie camera hoor. Best leuk dat je er ook mee kan bellen ;)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geurt-kun schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:04:
[...]

M'n meisje heeft een Ipad en speelt Wordfeud. Op mijn advies, want ik had het ergens gezien. Zij speelt nu WF op haar Ipad en ik zit toe te kijken :(
Ik wil graag een abo afsluiten bij Park-line. Zij hebben een mooie App die je kan gebruiken voor het parkeren van je auto. Leuke bijkomstigheid is dat je via die App ook kan zien waar je auto geparkeerd staat. Leuk toch?
En zo stoot ik vaker mijn neus. Niet dat ik alles perse wil hebben, maar de mogelijkheid ontbreekt vaak, dus valt er niets te kiezen.
Maar die N8, mooie camera hoor. Best leuk dat je er ook mee kan bellen ;)
Tja..
Park-line werkt prima hoor op een N8...
http://m.park-line.nl/Logon.aspx?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
ik wilde gutteguttegut (is dat eigenlijk wel goed duits? goedbeterbest ofzo :9 ) er net op wijzen! De meeste van dit soort 'apps' doen het prima onder de browser.

Allen wordfued niet maar ja, ik vind dat niet zo erg.

Liffey speelt niet zoveel spelletjes op zijn mobiel. Dan pakt ie de xbox wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

En dan krijg je dit allemaal te zien?

Functionaliteiten Park-line iPhone App
•Parkeeractie starten op basis van GPS of handmatige invoer, favorieten of zonelijst
•Kies uit meerdere voertuigen uit uw eigen account.
•Eenvoudig wijzigen van uw kenteken.
•Kiezen van een eigen auto-icoontje in 9 verschillende kleuren die past bij uw auto.
•Favoriete zones opslaan en een eigen naam geven.
•Tariefinformatie per parkeerzone opvraagbaar.
•Parkeerhistorie inzien, onbeperkt aantal parkeeracties.
•Parkeeracties publiceren op social media (twitter, hyves, linkedin)
•Meerdere gebruikers opslaan, om eenvoudig te kunnen kiezen tussen een zakelijk of privé account.
•Waar staat mijn auto geparkeerd functionaliteit.
•Direct op de hoogte worden gebracht bij nieuwe steden of nieuwe releases.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
o o o ....
krijg net een mailtje dat de verkoop niet doorgegaan is van de N8.... Dus kan 'm ophalen! Nou moet ik echt even heeeeeeel goed gaan nadenken.

Aan de andere kant, als die ECHT niet bevalt, dan kan ik altijd in september alsnog een abbo met tel afsluiten.
Bevalt die wel, heb ik gewoon komend jaar een fijne telefoon, met lage abbo kosten.... MOEILIJK! *naja voor jullie niet natuurlijk*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

Geurt-kun schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:04:
[...]
Leuke bijkomstigheid is dat je via die App ook kan zien waar je auto geparkeerd staat. Leuk toch?
Stuur een whatsapp bericht naar jezelf en share daarin je location, werkt prima :)
michellep77 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:59:
o o o ....
krijg net een mailtje dat de verkoop niet doorgegaan is van de N8.... Dus kan 'm ophalen! Nou moet ik echt even heeeeeeel goed gaan nadenken.

Aan de andere kant, als die ECHT niet bevalt, dan kan ik altijd in september alsnog een abbo met tel afsluiten.
Bevalt die wel, heb ik gewoon komend jaar een fijne telefoon, met lage abbo kosten.... MOEILIJK! *naja voor jullie niet natuurlijk*
En anders heb je gewoon een nieuwe digitale camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
c0burn schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:00:

[...]

En anders heb je gewoon een nieuwe digitale camera ;)
hahaha

Heb op zich wel een goede ;) Maar die past niet in mijn broekzak!

Ik ga zondag wsl even kijken bij de N8. Ik wil 'm nl even vergelijken qua scherm met de IP van mijn vriend. (scherpte, pixels etc)

Wil 'm eigenlijk graag hebben, maar blijf wel steeds twijfelen. Alleen als ik kijk naar alle abbonnementen die er zijn, dat is gewoon niet meer te betalen met een beetje leuke smartfoon. Minimaal 40 euro en dan heb je na het contract nieteens de telefoon in eigendom! (of 300 euro los betalen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Geen idee wat parkline is, maar je hebt gewoon een App waarbij je de locatie van je auto kunt opslaan.
http://store.ovi.com/cont...?clickSource=search&pos=1

Je hebt ook een paypal app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Geurt-kun schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:30:
[...]

En dan krijg je dit allemaal te zien?

Functionaliteiten Park-line iPhone App
•Parkeeractie starten op basis van GPS of handmatige invoer, favorieten of zonelijst
•Kies uit meerdere voertuigen uit uw eigen account.
•Eenvoudig wijzigen van uw kenteken.
•Kiezen van een eigen auto-icoontje in 9 verschillende kleuren die past bij uw auto.
•Favoriete zones opslaan en een eigen naam geven.
•Tariefinformatie per parkeerzone opvraagbaar.
•Parkeerhistorie inzien, onbeperkt aantal parkeeracties.
•Parkeeracties publiceren op social media (twitter, hyves, linkedin)
•Meerdere gebruikers opslaan, om eenvoudig te kunnen kiezen tussen een zakelijk of privé account.
•Waar staat mijn auto geparkeerd functionaliteit.
•Direct op de hoogte worden gebracht bij nieuwe steden of nieuwe releases.
Een icoontje in eigen kleur; kan je je auto makkelijk herkennen en terugvinden 8)7
Mijn parkeeractie publiceren op Twitter: "Jongens, ik heb een plekje!"
En wat zal ik blij zijn als de 127e park-line stad wordt toegevoegd...

Ik wil gewoon parkeren. En dat gaat super met de http://m. versie

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 26-04-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

rda schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:05:
Geen idee wat parkline is, maar je hebt gewoon een App waarbij je de locatie van je auto kunt opslaan.
http://store.ovi.com/cont...?clickSource=search&pos=1

Je hebt ook een paypal app.
parkline is net als park mobile (en nog een paar) een dienst waarmee je je parkeer kaartje kunt betalen.
Je start op het moment van parkeren en stopt als je terug bent - je betaalt dus precies de tijd die je nodig hebt - en niet dat je een kaartje van 1 uur koopt en voor een half uur te veel - of te weinig (met een bon op de ruit).

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Er is anmidag een quality update vooe symbian belle vrij gegeven. Je kan het via je software update binnenhalen.
Het zou de stabiliteit van QT apps verbeteren

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

bwt schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:41:
Er is anmidag een quality update vooe symbian belle vrij gegeven. Je kan het via je software update binnenhalen.
Het zou de stabiliteit van QT apps verbeteren
Het heeft de kwaliteit van je type werk niet verbeterd :P

Ik krijg de update niet te zien trouwens met Delight 3.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

:X Lange dag geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 20:22

GG85

.......

Zijn er al mensen die Sygic al (echt) werkend hebben gekregen met Belle? Dan kan k eindelijk upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
@hierboven

Ik heb de officielle Belle software geinstalleerd en hierop werkt "Sygic 11.03 build R-25713" als een zonnetje !!

Stuur ander ff een pm voor meer info... ;) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
ik dacht, hey da's misschien wel handig dat park-line.. maarre..

10 euro registratiekosten
2 euro p/m abo kosten
15 ct per parkeeraktie

sjonge jonge.. alsof parkeren nog niet duur genoeg is :/

da's een app die ik niet ga missen ;)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Webjunkie schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:17:
[...]

2 euro p/m abo kosten
15 ct per parkeeraktie

Park mobile proberen.
gratis aanmelden.
0.25 euro per parkeeractie (kun je 6 minuten voor parkeren in veel steden...)
www.parkmobile.nl

Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:53:
[...]
Het heeft de kwaliteit van je type werk niet verbeterd :P

Ik krijg de update niet te zien trouwens met Delight 3.9.
Ik ook niet met de OFW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Webjunkie schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:17:
[...]

2 euro p/m abo kosten
15 ct per parkeeraktie

Waar het mij vooral om gaat is dat ik het parkeergeld niet meer zelf hoef voor te schieten.
En, dat ik niet meer (lees langer) hoef te betalen dan nodig is. Het komt vaak voor dat ik 2 uur betaal en achteraf 45 min genoeg was geweest. Heen en weer lopen, omdat mijn werk nog niet af is kost meer.
In Utrecht is 1,25 uur teveel betaald al gauw EURO 5,=
En gokken moet ik zelf betalen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescalino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik sta op het punt om mijn Nokia tegen de muur kapot te gooien. NOOIT van me leven koop ik ooit nog een nokia wat een gedrocht is dat Symbian....

Goed de twee grootste problemen (de slechte batterij duur, traagheid en half reagerend touchscreen laat ik even voor wat het is):

1: Ik kan geen SMSjes meer ontvangen (sinds de overstap naar Belle geeft mijn inbox een signaal door dat mijn box vol is. DIt is een bekend probleem bij zowel nokia als Vodafone en er wordt aan gewerkt ook al duurd dit nu al een half jaar. THANK GOD voor Whatsapp)

Maar dan probleem 2:
De oordopjes die er bij geleverd zijn klinken niet alleen bagger slecht maar zitten ook bagger slecht. Goed op zich niks bijzonders want dat is wel vaker zo. Nu doet 1 oordopje het niet meer dus ik dacht ik ga iets fatsoenlijks kopen.
Ik heb gekozen voor de Ultimate Ear 600vi Deze krijgt een zeer goede recensie overal en heeft een microfoon en 'opneem knopje' voor als je gebeld wordt. Ook lees ik dat deze ondersteund wordt door de Nokia N8

Afijn je raad het al.... Ik stop de koptelefoon er in en..... assessoire niet ondersteund op het scherm.

iemand nog een tip of suggestie want ik moet er nog tot 3 juli mee doen dan mag ik pas wijzigen/verlengen van abbo en een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Whatsapp slurpt je batterij leeg.
Truc met de SIM-kaart in een andere telefoon doen (zoeken in dit topic) en dan heb je weer duur sms.
Traag is alleen de browser. Opera mobile installeren en dat is dan ook over.
Half reagerend touch screen ken ik niet; garantie?

Voor de koptelefoon: aanlsuiting is of Nokia of Apple/Samsung.
Koop een stereo verlengsnoertje 3,5 male - 3,5 female en ook dat probleem is opgelost.

Of als je dat teveel werk vindt, gooi je de Nokia nu al tegen de muur.

[ Voor 4% gewijzigd door emmerx op 30-04-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
emmerx schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:08:
[...]

Of als je dat teveel werk vindt, gooi je de Nokia nu al tegen de muur.
Seconded.

De 'slechte batterij' kan komen door de recente Quality improvement. Deze is weer te verwijderen onder Instellingen > Installaties.

Custom Firmware is ook leuk om mee te spelen, lost jouw problemen wel op. Lees dit topic er maar op na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:14:
[...]
Custom Firmware is ook leuk om mee te spelen, lost jouw problemen wel op. Lees dit topic er maar op na :)
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=65467.0

Custom Firmware gaat je een hele hoop problemen schelen idd (zeer waarschijnlijk dat de batterij duur, het sms-en, traagheid en het vast lopen verbeteren).

WBT de oordopjes: die zouden wel ondersteund moeten zijn http://www.pdashop.nl/pro...i.html?all=1#geschiktvoor - Kijk eens of ze het met custom firmware wel doen en zo niet.. even logitech/nokia bellen?

EDIT

Ps: Ik geeft je gelijk in dat Symbian af en toe neigingen geeft om je telefoon tegen de muur te gooien. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door laropo op 01-05-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 12:43
Mescalino schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:35:
Ik sta op het punt om mijn Nokia tegen de muur kapot te gooien. NOOIT van me leven koop ik ooit nog een nokia wat een gedrocht is dat Symbian....

Goed de twee grootste problemen (de slechte batterij duur, traagheid en half reagerend touchscreen laat ik even voor wat het is):

1: Ik kan geen SMSjes meer ontvangen (sinds de overstap naar Belle geeft mijn inbox een signaal door dat mijn box vol is. DIt is een bekend probleem bij zowel nokia als Vodafone en er wordt aan gewerkt ook al duurd dit nu al een half jaar. THANK GOD voor Whatsapp)

Maar dan probleem 2:
De oordopjes die er bij geleverd zijn klinken niet alleen bagger slecht maar zitten ook bagger slecht. Goed op zich niks bijzonders want dat is wel vaker zo. Nu doet 1 oordopje het niet meer dus ik dacht ik ga iets fatsoenlijks kopen.
Ik heb gekozen voor de Ultimate Ear 600vi Deze krijgt een zeer goede recensie overal en heeft een microfoon en 'opneem knopje' voor als je gebeld wordt. Ook lees ik dat deze ondersteund wordt door de Nokia N8

Afijn je raad het al.... Ik stop de koptelefoon er in en..... assessoire niet ondersteund op het scherm.

iemand nog een tip of suggestie want ik moet er nog tot 3 juli mee doen dan mag ik pas wijzigen/verlengen van abbo en een nieuw toestel.
Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar zit het stekkertje van de koptelefoon er helemaal goed in? Je moet mijn inziens echt onwijs hard duwen, dan vindt ik hem netjes klinken.
Pagina: 1 ... 85 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic