Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

duopenotti schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:13:
Vandaag zag ik Belle op Navifirm. Hopelijk gaat het nu niet lang meer duren :)

[afbeelding]
Heb ik net Delight 3.9 er op gezet (kom van PR1.2). 8)7

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

duopenotti schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:13:
Vandaag zag ik Belle op Navifirm. Hopelijk gaat het nu niet lang meer duren :)

[afbeelding]
Ik heb begrepen alleen nog voor Product code: 0585950

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 22:50
Nog even wat nieuws: er gaan op dailymobile.se ernstige geruchten rond dat Carla misschien ook beschikbaar komt voor E7 (en dan denk/hoop ik ook voor N8, E6, C6-01 -> zelfde hardware).
linkje
Afbeeldingslocatie: http://mynokiablog.com/wp-content/uploads/2012/02/CARLA-E7-7011.jpg

edit: even verderop dat Carla rond maart beschikbaar komt voor originele Belle devices (dus 701, 601) en rond juni/augustus voor de Anna devices als N8 enz.
Geruchten natuurlijk, en ik weet dat Nokia heeft vermeld dat Carla alleen naar 1 GHz devices zou komen. Maar blijf stiekem toch benieuwd. Heel misschien dat we tegen het eind van het jaar dus nog naar Carla kunnen updaten :+

[ Voor 35% gewijzigd door Thedr op 01-02-2012 15:41 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duopenotti
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:59
bwt schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:28:
[...]

Ik heb begrepen alleen nog voor Product code: 0585950
Ik heb nog geen productcodes. Er staat alleen versie 111.30.609 en verder staan er geen varianten bij. Hopelijk zal dit snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
Nee. Ik verwacht niet dat Carla beschikbaar komt voor de N8...

Carla = hoofdzakelijk NFC maar er zitten nog wat kleinere toevoegingen en verbeteringen in Carla.
N8 = geen NFC

Het zou wel goed mogelijk zijn dat de N8 nog met kleinere losse updates voorzien gaat worden, dus de overige kleine toevoegingen en verbeteringen uit Carla behalve de NFC ondersteuning. Zoiets vermoed ik dat het gaat worden.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Is Nokia Software Updater nergens meer te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Barock schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:44:
Is Nokia Software Updater nergens meer te downloaden?
http://europe.nokia.com/support/product-support/pc-suites

de nokia software updater is nu onderdeel en zit ingebakken in de nokia suite

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-06 11:28
Barock schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:45:
Ik zag dat de problemen met MS Exchange zouden zijn opgelost in Versie 025.007.
Nu heb ik ook problemen hiermee, de telefoon synchroniseert alleen maar wanneer ik hem opnieuw opstart, (1x) daarna niet meer (automatisch). Beetje onhandig. 8)7
Ik heb nu nog (Anna) 024.001 maar hij geeft aan dat er geen updates zijn! Ook niet via Ovi Suite.
Een van jullie ook dit probleem tegen gekomen?
Het betreft MS Exchange via Office 365.
Heb ook het probleem dat wanneer ik mijn N8 aan de PC koppel en nokia suite open dat hij zegt dat er geen updates beschikbaar zijn (terwijl ik Anna 024.001 draai).. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik draai de nieuwste versie van nokia suite 3.3.86 o.i.d. ;) alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik heb ook Anna 024.001 en ook geen updates beschikbaar. Maar dat is normaal. Zal afhankelijk zijn per productcode denk ik.

Mijn productcode is 059C640. Er bestaat gewoon geen 025.007 voor deze productcode denk ik en dan nog waarom would you care right now want over 2 weken heb je er toch Belle op staan ;)

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

SpitfireNL schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:29:
Ik heb ook Anna 024.001 en ook geen updates beschikbaar. Maar dat is normaal. Zal afhankelijk zijn per productcode denk ik.

Mijn productcode is 059C640. Er bestaat gewoon geen 025.007 voor deze productcode denk ik en dan nog waarom would you care right now want over 2 weken heb je er toch Belle op staan ;)
Over twee weken?;)

Officiele Navifirm Belle links (direct van Nokia zelf):
http://nds2.fds-fire.noki...30.0609_79u_prd.core.fpsx
http://nds2.fds-fire.noki...Euro_1_79u_prd.rofs2.fpsx
http://nds2.fds-fire.noki...NLY_ENO_11w36_v0.162.fpsx
http://nds2.fds-fire.noki...5950_111.030.0609_003.vpl
http://nds2.fds-fire.noki..._00.01_79u_prd.rofs3.fpsx
http://nds2.fds-fire.noki...5950_111.030.0609_003.dcp
http://nds2.fds-fire.noki....0609_U01.01_79u.uda.fpsx
http://nds2.fds-fire.noki...30.0609_003_signature.bin

Zojuist gelekt. Ben nu nog op RC2 0609 versie. Deze nog niet getest en nog geen ervaringen van anderen. Testen natuurlijk op eigen risico.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 01-02-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 18:49

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Eindelijk! Skype voor Belle. http://store.ovi.com/content/20924# Hoop dat het werkt, was het enige dat ik nog miste op de N8 :)

Edit: werkt perfect :) geen widget alleen.

[ Voor 15% gewijzigd door PowerFlower op 02-02-2012 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

PowerFlower schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 07:20:
Eindelijk! Skype voor Belle. http://store.ovi.com/content/20924# Hoop dat het werkt, was het enige dat ik nog miste op de N8 :)

Edit: werkt perfect :) geen widget alleen.
Welke versie is het nu geworden?
Ik lees in de (meestal zeer onzinnige) reacties in de Nokia store dat men er problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 18:49

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Skype zegt versie 2.1.0.23 te zijn. Heb er nog geen problemen mee kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385303

8 februari schijnt dus de officiele Belle uit te komen. Nu lees ik dat N8's die al geupdate zijn via een "leaked" version alleen kunnen upgraden met Phoenix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 385303 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:18:
8 februari schijnt dus de officiele Belle uit te komen. Nu lees ik dat N8's die al geupdate zijn via een "leaked" version alleen kunnen upgraden met Phoenix?
Tja, dat weten we pas zeker als Belle officieel is lijkt mij :*)

En dan nog, de onofficiële is ook via Phoenix gekomen dus de officiële lukt mij dan ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03-2021
Dat lukt ons wel hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
8 februari schijnt dus de officiele Belle uit te komen.
Na maanden van speculatie's en talloze web pagina's die zeggen dat hét komt, mag het nu wel eens zover zijn vind ik. Geduld is een schone zaak, maar begint nu toch wel heffig te kriebelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

nieuws: 'Nokia gaat allerlaatste Symbian-telefoon uitbrengen'
De opvolger vande N8 - de 803 gaat kennelijk de laatste symbian telefoon worden

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het einde van een tijdperk in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Heel treurig.
Wat van al die mensen die veel apps en games uit nokia store hebben gekocht. Die kunnen er straks niks meer mee op hun volgende smartphone(tenzij het nog symbian is). In dat opzicht zou het dom zijn als iemand nog iets koopt uit de nokia store.

Wat is er eigenlijk al bekent van wat er met de Nokia Store gaat gebeuren? Verwdijnt de nokia store helemaal want neem aan dat er gebruik wordt gemaakt van windows market place op de Lumia, toch?
Lijkt me toch dat Nokia veel inkomsten gaat mislopen op dit gebied want meeste $ en € van apps en games aankopen in de windows market place gaan naar microsoft

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 10:57
Waarom zou de Nokia Store niet gewoon blijven bestaan? Zolang er nog mensen met een S^3-smartphone rondlopen, kunnen ze 'm toch gewoon online houden? De ondersteuning loopt nog wel even door hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 16:56
Zo te zien niet meer dan een gerucht van een Nokia/Symbian bashende site.

http://mynokiablog.com/20.../comment-page-1/#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Apaat schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:18:
Waarom zou de Nokia Store niet gewoon blijven bestaan? Zolang er nog mensen met een S^3-smartphone rondlopen, kunnen ze 'm toch gewoon online houden? De ondersteuning loopt nog wel even door hoor!
Precies, de ondersteuning loopt nog wel door tot, ik denk, 2017 zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Natuurlijk... ondersteuning daar twijfel ik niet aan... dat is ook niet de vraag eigenlijk en het probleem niet.

Het probleem voor de Nokia Store is dat er niet veel nieuwe symbian smartphones meer komen.

Mensen doen over het algemeen maar 1 tot 2 jaar met hun smartphone tot ze weer een nieuwe kopen.
(mensen met dumbphones doen er meestal wat langer mee want die willen alleen maar bellen)

Stel dat het waar is wat gezegd wordt en iemand koopt dit jaar de laatste symbian opvolger van N8 de 803. 1 jaar later wil die persoon weer een nieuwe smartphone kopen maar dan zijn er geen nieuwe symbian telefoons meer en koopt die persoon een Lumia of één van een andere fabrikant. Dan zitten we nog maar in het jaar 2014 waarna de Nokia Store zo ongeveer al dood te noemen is.

Er komen nu al erg weinig nieuwe dingen uit in de Nokia Store.. nog een jaartje verder en nokia store zal niet meer winstgevend zijn misschien en het onderhoud er van kost meer dan dat de store opbrengt.

Of Nokia moet wel heel snel met nieuwe heel slimme dumbphones(s40/meltemi?) komen mocht de Nokia Store nog nuttig en winstgevend blijven.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Het is een gerucht dat nergens op gebaseerd is... Net als het gerucht dat Belle eerder uit zou komen of de geruchten van telefoons die uit gaan komen. Vrijwel allemaal onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 11:14
@Xmasjos; Belle zou ook eerder lanceren, Nokia heeft het zelf meerdere malen uitgesteld. De telefoons van de geruchten worden vaak wel gelanceerd, hetzij later dan verwacht.

Vind het echt zonde dat Symbian nou zeker ten einde is voor de smartphones. Net nu het lekker snel is met Belle en diverse tweaks van Delight gaat het eruit. Iemand geruchten waar Symbian^3 wel voor gebruikt gaat worden? Neem niet aan dat het ineens de afgrond wordt ingeschoven zolang we nog steeds updates en ondersteuning krijgen.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Reaper.JA2 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:02:
@Xmasjos; Belle zou ook eerder lanceren, Nokia heeft het zelf meerdere malen uitgesteld. De telefoons van de geruchten worden vaak wel gelanceerd, hetzij later dan verwacht.

Vind het echt zonde dat Symbian nou zeker ten einde is voor de smartphones. Net nu het lekker snel is met Belle en diverse tweaks van Delight gaat het eruit. Iemand geruchten waar Symbian^3 wel voor gebruikt gaat worden? Neem niet aan dat het ineens de afgrond wordt ingeschoven zolang we nog steeds updates en ondersteuning krijgen.
Nokia heeft dus nooit echt een mededeling gedaan dat Belle eerder uit zou komen...
Daarbij heb ik het niet over de geruchten van telefoons vlak voordat ze uitkomen, maar een tijd daarvoor. Zie alle geruchten over de N97 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Het is de Media zelf die een slecht beeld creëert van iemand of een bedrijf.
Nieuws sites quoten 'een gerucht' verdraaien de woorden of stellen het hoger op dan dat het werkelijk is... dan opeens gaan de consumenten dat geloven... waarna het toch niet waar blijkt te zijn en de consument zich teleurgesteld(of opgelucht) voelt.

Nokia's situatie is het perfecte voorbeeld van hoe 'geruchten en verdraaide woorden' veroorzaken dat 1 biljoen mensen zichzelf keren tegen 1 bedrijf. Dat was het probleem en niet Nokia zelf.
Sinds Symbian Anna en vooral sinds Belle kan er heel goed geconcurreerd worden tegen de andere bedrijven als Apple en Samsung.... (als ze naar mijn mening de symbian devices hogere specs hadden meegegeven, denk aan processor, geheugen, scherm formaat). Alleen helaas gaat dat niet meer gebeuren met Symbian want er zit zo'n microsoft fanboy als Elop op het moment aan het roer.

[ Voor 46% gewijzigd door SpitfireNL op 06-02-2012 10:44 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

In mijn ogen is op vele gebieden Symbian en ook de N8 nog steeds superieur aan alles wat er op dit moment te koop is.
Ik weet ook wel dat het perfecte toestel niet bestaat en al helemaal niet icm eventuele software maar de N8 is wel in mijn ogen het beste compromis.

Wat ik ook vreemd vind is dat sommige mensen het gerucht willen verspreiden dat Symbian het low end OS moet worden voor Nokia en Windows Phone het high end OS.

Op dit moment zie ik het high end deel niet ten opzichte van Symbian.
Volgens mij zijn de mogelijkheden met Symbian velemalen beter (en vooral meer open) dan Windows Phone.

Maar goed, ik geloof niet in geruchten en denk zelf dat Nokia nog dit jaar terug komt op eerdere "geruchten" en Symbian weer 100% gaat inzetten in de toekomst. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Gutteguttegut schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:30:
......
Volgens mij zijn de mogelijkheden met Symbian velemalen beter (en vooral meer open) dan Windows Phone.

Maar goed, ik geloof niet in geruchten en denk zelf dat Nokia nog dit jaar terug komt op eerdere "geruchten" en Symbian weer 100% gaat inzetten in de toekomst. :*)
Haha leuk stukje optimisme.. maar dan geloof jij toch hetgeen wat kaars recht staat tegen over hetgeen dat Elop gelooft.. En Elop bepaald wat het gaat worden.. jammer genoeg.

Wat Elop op het moment doet is hun hele voorsprong weg geven die ze hebben tegenover de andere fabrikanten. En dat is wat mij ook veel zorgen baart. Ze gaan ook nokia maps inzetten in windows phone, en maken het ook open en toegankelijk voor de andere fabrikanten. Kortom Nokia geeft hun hele positie weg op deze manier.
HTC heeft geen eigen app store en Nokia wel, samsung heeft een eigen app store maar is niet van betekenis en Nokia heeft dat wel, Sony heeft geen eigen app store en Nokia wel.
Dat Symbian voor high-end smartphones op langer termijn verdwijnt is een hele grote bedreiging voor Nokia zelf.

[ Voor 34% gewijzigd door SpitfireNL op 06-02-2012 10:55 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 20:46
Gutteguttegut schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:30:
In mijn ogen is op vele gebieden Symbian en ook de N8 nog steeds superieur aan alles wat er op dit moment te koop is.
Ik weet ook wel dat het perfecte toestel niet bestaat en al helemaal niet icm eventuele software maar de N8 is wel in mijn ogen het beste compromis.
Ik ben al jaren op zoek naar het perfecte toestel, het bestaat inderdaad nog niet. Ik heb vlak voor kerst een Nokia Lumia 800 gewonnen - jawel, ik ben een ontzettende bofkont - en ben daardoor eerder dan ik zelf had verwacht overgestapt van Symbian naar Windows Phone.

Ik was aanvankelijk erg skeptisch over de samenwerking met Microsoft, maar de Lumia is een geweldig toestel en WP7 is een prachtig besturingssysteem. Op een aantal fronten is de Lumia superieur aan de N8, maar andersom is dat ook zo. Ik hoef dat hier eigenlijk niet uit te leggen, maar toch: camera, geluidskwaliteit en navigatie (mogelijkheiden van Nokia Rijden zijn nog beperkt, waaronder het ontbreken van de mogelijkheid om offline te navigeren) zijn toch onder de maat als je dit vergelijkt met de N8. Ook mis ik een mass storage functie.

Wat ik met name wel een punt vind is dat je Apple, Google en Microsoft dwingen/verleiden je om deel te nemen aan hun ecosysteem. Hoe erg dat is weet ik niet, maar ik krijg er wel een unheimisch gevoel van en ik kijk er wel kritisch naar. De verleiding (gratis gebruik van 25 Gig Skydrive, gratis e-mail, graits iCloud, etc) is echter zo groot dat velen, en ook ik, er vrolijk gebruik van maken. Bij Symbian heb ik toch meer het gevoel van mijn toestel en ik bepaal wat ik ermee doe. Dat ga ik wel missen.

Gisteren heb ik mijn N8 weer aangezet. Ik werd gelijk alweer overdonderd door de geluidskwaliteit en een fotootje binnen maken was toch een stuk prettiger dan met de Lumia. Maar ook viel me de laggyness weer op in vergelijking met de Lumia. Ik zal zeker updaten naar Belle, maar denk dat ik al met al toch over zal stappen op WP7. Symbian redt het gewoon niet in de vergelijking, de geweldige hardware van de N8 zal toch niet voldoende zijn om het verschil te overbruggen. Ik vrees dat Symbian, geholpen door de toch wat negatieve berichtgeving van Elop, straks niet meer echt meedoet. En ik ga hier met weemoed op terugkijken, zoals ik dat ook deed toen Palm OS ophield te bestaan. En om dit vergelijking nog maar even door te trekken: opvolger WebOs heeft nooit het PalmOs gevoel op kunnen wekken. En zo zal een Nokia met WP7 nooit het oorspronkelijke gevoel van een Nokia Symbian op kunnen wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 20:46
SpitfireNL schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:48:
[...]

Ze gaan ook nokia maps inzetten in windows phone, en maken het ook open en toegankelijk voor de andere fabrikanten. Kortom Nokia geeft hun hele positie weg op deze manier.
Dat klopt volgens mij niet. Andere toestellen krijgen alleen de online versie. vergelijkbaar met Google maps. De versie waarbij je kaarten kan downloaden en (uiteindelijk) offline kan navigeren wordt alleen voor Nokia toestellen gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 00:32
Heeeelp!

heb net per ongeluk via de suite iets van 100 smsje verwijderd, is er een manier om deze terug te halen??
het waren smsjes met sentimentele waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

soheilmd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:24:
Heeeelp!

heb net per ongeluk via de suite iets van 100 smsje verwijderd, is er een manier om deze terug te halen??
het waren smsjes met sentimentele waarde.
Staan ze niet bij verwijderde berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 00:32
Anoniem: 84021 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:09:
[...]

Staan ze niet bij verwijderde berichten?
Nee helaas niet, heb ook gegoogled, maar op c schijf\systeem en de mail map opzoeken werkt ook niet er is helemaal geen mail map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

coenox schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:17:
[...]
Ik was aanvankelijk erg skeptisch over de samenwerking met Microsoft, maar de Lumia is een geweldig toestel en WP7 is een prachtig besturingssysteem. Op een aantal fronten is de Lumia superieur aan de N8, maar andersom is dat ook zo. Ik hoef dat hier eigenlijk niet uit te leggen, maar toch: camera, geluidskwaliteit en navigatie (mogelijkheiden van Nokia Rijden zijn nog beperkt, waaronder het ontbreken van de mogelijkheid om offline te navigeren) zijn toch onder de maat als je dit vergelijkt met de N8. Ook mis ik een mass storage functie.
En de standaard USB to go, HDMI, microSD slot en gewoon volledig functionerende bluetooth.

Met Belle (Delight 3.9) is het helmaal een genot om met mn N8 te werken ook al gebruik mn N8 daardoor weer meer dan voorheen en gaat de accu dus weer minder mee (maar dat schijnt ook een Lumia 800 issue te zijn).

Nee voor mij is WP7.x nog lang geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Precies, Gutteguttegut. Jij verwoord precies op de goede manier waarom wij zo van de N8 houden.

In mijn geval is het ook nog de door Nokia zelf native ondersteunde VOIP/SIP functionaliteit waar ik niet zonder kan. Ik heb namelijk een vriendin aan de andere kant van de aardbol en dan is goedkoop bellen voor maar €10 per 3 maanden (300 minuten per week) via www.voipdiscount.com heel erg fijn en een "must have".

Dit zie ik voorlopig op windows phone nog niet mogelijk tenzij er al een 3rd party app voor beschikbaar is maar mijn ervaringen met 3rd party VOIP apps zijn niet zo goed. Daarom ben ik zo ongelooflijk trots op de native VOIP/SIP functionaliteit van symbian, dat werkt tenminste altijd goed.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Polycarbonate lijkt me nu niet echt het beste materiaal voor een phone body

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Waarom niet?.. Polycarbonate heeft zich al bewezen met de N9 en de Lumia.. dat is toch ook Polycarbonate? en iedereen is er dol op!

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Damn, loop ik dan zover achter op de techniek?
Ik ken het van die "plastic" 15L waterflessen.
Het zou goed vormbaar zijn met warmte. Daarom vond ik het niet echt iets voor een mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Op N8FanClub noemen ze het al de opvolger van de N8.
Dat is ie echt niet - de eventuele opvolger zal toch een xenon flash moeten hebben wil ik em als opvolger zien.
Of te wel de 803 die al eerder in berichten is genoemd

[ Voor 7% gewijzigd door bwt op 06-02-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
bwt schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:36:
Op N8FanClub noemen ze het al de opvolger van de N8.
Dat is ie echt niet - de eventuele opvolger zal toch een xenon flash moeten hebben wil ik em als opvolger zien.
Of te wel de 803 die al eerder in berichten is genoemd
Het xenon flash en LED flash dilemma twijfel ik nog aan. Als ik geruchten mag geloven dan zou de gloednieuwe versie van de LEDs die er in zitten ongeveer evenveel licht moeten afgeven als een xenon flash. Heb ik ergens gelezen.

Alleen wat ik ook nog jammer vindt van symbian is dat het zo'n lage display resolutie heeft van 640 x 360 pixels. Hierdoor lijken dingen toch weer net iets minder scherp op het beeld dan bij de concurrenten dat is.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 16:56
SpitfireNL schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:04:
[...]

Het xenon flash en LED flash dilemma twijfel ik nog aan. Als ik geruchten mag geloven dan zou de gloednieuwe versie van de LEDs die er in zitten ongeveer evenveel licht moeten afgeven als een xenon flash. Heb ik ergens gelezen.

Alleen wat ik ook nog jammer vindt van symbian is dat het zo'n lage display resolutie heeft van 640 x 360 pixels. Hierdoor lijken dingen toch weer net iets minder scherp op het beeld dan bij de concurrenten dat is.
Ik lees dat wel vaker maar zal dat niet ietwat suggestief zijn met zo'n klein schermpje?
Lastiger wordt het als je op een bepaalde lettertypes veel inzoomt, dan worden ze wat kartelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dat zou wel een heel erg vet toestel zijn. Afgezien van de ontbrekende Xenon flash. Ik geloof er trouwens niet veel van. Dat plaatje ziet er ook wel gephotoshopt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Al die geruchten, leuk voor de advertentie verkoop op de sites maar echt totale onzin.
Ik zet er morgen ook 1 op mn site...leuk voor de nutteloze hits.
De specs kan ik er wel geloofwaardig bij verzinnen, dat kan elke beetje georiënteerde nerd wel.

Ik doe een gooi:

Nu gelekt!!!!
De opvolger van de Nokia N8 gaat N8001 heten!!

Full aluminium unibody with the latest version of Gorilla glass.
Nokia Carla OS
1.25GHz CPU
640 MB of RAM
32GB internal memory
4,1-inches Super AMOLED ClearBlack Display
800 x 450 pixels Resolution
NFC
15MP Carl Zeiss Lens with Xenon Flash and LED Flash for video.
1080p 60fps Video Recording
MicroSD slot
Mini HDMI
USB 3.0 On-The-Go
Bluetooth
Wifi 802.11abgn (2,4Ghz+5Ghz bands)
A-GPS / GLONASS / Gallileo support.
1GB NIC (via adapter)

:*)

[ Voor 0% gewijzigd door Gutteguttegut op 07-02-2012 00:11 . Reden: Chinees verwijderd :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
http://thenokiablog.com/2012/02/06/nokia-801-rumor/

Het gaat waarschijnlijk over de Lumia 801, niet een Symbian telefoon dusch...
Deze is zelfs 'Confirmed' volgens iemand die zo goed als altijd gelijk heeft wat betreft runours over Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Bedoel je dan niet USB on the go?
USB to Go.. klinkt als het menu bij de lokale chinees :+

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Xmasjos schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:05:
[...]

http://thenokiablog.com/2012/02/06/nokia-801-rumor/

Het gaat waarschijnlijk over de Lumia 801, niet een Symbian telefoon dusch...
Deze is zelfs 'Confirmed' volgens iemand die zo goed als altijd gelijk heeft wat betreft runours over Nokia.
Eldar? Heb je weleens Mobile Review gelezen? Maakt leuke reviews, maar zeker anti-Nokia. En altijd gelijk? 1 keertje over WP en Nokia, maar verder weinig bijzonders. Check maar eens: http://mynokiablog.com/20...ht-you-by-samsung-p-joke/
Ik heb Mynokiablog.com v.w.b. alles wat met Nokia te maken heeft toch echt wat hoger zitten dan Eldar en je ziet hoe er daar over Eldar gepraat wordt (hier bijvoorbeeld: http://mynokiablog.com/20...s-nokia-n9-review-part-1/). Is natuurlijk ook subjectief, maar hoe dan ook heb ik Eldar niet hoog zitten als hij over Nokia begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Eldar heeft ooit eens ruzie gehad met Nokia over een "gestolen" proto-type van (naar ik meen) de N8 en sindsdien kan Nokia geen goed meer doen, gewoon een zielig, wraakzuchtig mannetje, dat door niemand meer serieus genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 09:11
er is een update voor whatsapp 2.6,61 waardoor je een widget op je homscreen kan plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

bladestar5314 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 00:35:
er is een update voor whatsapp 2.6,61 waardoor je een widget op je homscreen kan plaatsen
die is sinds een paar dagen uit, alleen heeft de homescreen geen toegevoegde waarde aangezien er in de widget alleen staat (1) new message terwijl je alsnog de notificatie krijgt die je nu krijgt dat je 1 new message hebt. Hij is ook best buggy. Te lezen op dailymobile. Kan nu ff nie zo gauw bedenken wat voor bugs ik ondervind :p. Heb wel 1x meegemaakt dat ie elke keer aangaf dat ik een nieuwe message had terwijl k hem al had gelezen (1 van de bekende bugs).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06 22:36
Bij mij blijft er 1 chat staan terwijl alles gesloten is. Widget is leuk, maar vrijwel nutteloos voor mij. Eindelijk hebben ze die dubbele icoon gefixt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 11:14
Widget is inderdaad nutteloos. Aantal icoontjes aangepast.Volgens mij zijn de letters in de gesprekkenlijst helderder en beter te lezen.

Belle is beschikbaar op NaviFirm, houdt het in de gaten!
http://mynokiablog.com/20...-nokia-belle-on-navifirm/
http://n8delight.blogspot.com/

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duopenotti
Nokia Belle staat op Navifirm!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.aipassa.com/Navifirm_N8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

helaas is de nieuwe Belle zonder weather widget en big calendar widget en nog een paar widgets die missen. Deze waren wel te vinden op Taylor's laatste leak die dezelfde firmware versie heeft. Vreemd en teleurstellend....
Ik blijf bij de leak van Taylor (ik gebruik Delight 3.9 die gebasseerd is op de leak van Taylor)

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duopenotti
OTA updaten is me niet gelukt.
Via Nokia Suite kreeg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.aipassa.com/belle1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aipassa.com/belle2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aipassa.com/belle3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aipassa.com/belle4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aipassa.com/belle5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aipassa.com/belle6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aipassa.com/belle7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

duopenotti schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:40:
OTA updaten is me niet gelukt.
Via Nokia Suite kreeg ik de volgende melding:
Leuk van die onleesbare niet klikbare plaatjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie nog geen NL versie staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Voor wie er al kan updaten naar de officiele Belle. Welk model(land, zwart/blauw) en welke product codes hebben jullie nokias?

Ik zit nu zelf op mijn werk dus kan nog niet controleren of de update voor mijn N8 al beschikbaar is.
Ik heb productcode 059C640

[ Voor 34% gewijzigd door SpitfireNL op 07-02-2012 11:21 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duopenotti
SpitfireNL schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:11:
Voor wie er al kan updaten naar de officiele Belle. Welk model(land, zwart/blauw) en welke product codes hebben jullie nokias?
Mijn productcode is 0599761

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duopenotti
Hieronder staat een lijst met productcodes:

0599322: apac1_blu_indonesia
059K9T0: apac1_bronze_cambodia
059K9T0: apac1_bronze_cambodia
059K9T1: apac1_bronze_indonesia
059K9T3: apac1_bronze_singapore
059K9T3: apac1_bronze_singapore
0599247: apac1_dg_cambodia
0599247: apac1_dg_cambodia
0599246: apac1_dg_indonesia
0599246: apac1_dg_indonesia
0599245: apac1_dg_malaysia
0599245: apac1_dg_malaysia
0599243: apac1_dg_singapore
0599243: apac1_dg_singapore
0599299: apac1_gr_indonesia
0599299: apac1_gr_indonesia
0599337: apac1_or_indonesia
059G143: apac1_pink_indonesia
059G143: apac1_pink_indonesia
059G144: apac1_pink_malaysia
059G144: apac1_pink_malaysia
0599267: apac1_wh_cambodia
0599266: apac1_wh_indonesia
0599266: apac1_wh_indonesia
0599264: apac1_wh_malaysia
0599264: apac1_wh_malaysia
0599329: apac2_blu_bangladesh
0599329: apac2_blu_bangladesh
0599328: apac2_blu_emerging_asia
0599328: apac2_blu_emerging_asia
059B939: apac2_blu_sri_lanka
059B939: apac2_blu_sri_lanka
059K9V1: apac2_bronze_emerging_asia
059K9V3: apac2_bronze_nepal
059K9V8: apac2_bronze_sri_lanka
059K9V8: apac2_bronze_sri_lanka
0599254: apac2_dg_bangladesh
0599251: apac2_dg_emerging_asia
0599251: apac2_dg_emerging_asia
059B819: apac2_dg_nepal
059B936: apac2_dg_sri_lanka
059B936: apac2_dg_sri_lanka
0599304: apac2_gr_emerging_asia
0599304: apac2_gr_emerging_asia
059B822: apac2_gr_nepal
059B822: apac2_gr_nepal
0599301: apac2_gr_philippines
0599301: apac2_gr_philippines
059B938: apac2_gr_sri_lanka
0599342: apac2_or_emerging_asia
0599342: apac2_or_emerging_asia
059B940: apac2_or_sri_lanka
059G148: apac2_pink_emerging_asia
059G148: apac2_pink_emerging_asia
059G150: apac2_pink_new_zealand
059G152: apac2_pink_sri_lanka
059G152: apac2_pink_sri_lanka
0599271: apac2_wh_australia
0599271: apac2_wh_australia
0599275: apac2_wh_emerging_asia
0599275: apac2_wh_emerging_asia
0599273: apac2_wh_new_zealand
0599273: apac2_wh_new_zealand
0599268: apac2_wh_philippines
059B937: apac2_wh_sri_lanka
0599234: brazil_blue
059K9Z0: brazil_bronze
0599221: brazil_dark_grey
0599229: brazil_green
0599241: brazil_orange
059G156: brazil_pink
0599225: brazil_white
0598807: china_prc_blue
059K9S6: china_prc_bronze
0598797: china_prc_dark_grey
0598804: china_prc_green
0598810: china_prc_orange
059G157: china_prc_pink
0598800: china_prc_silver_white
0599892: euro1_blu_alps
0599890: euro1_blu_malta
0599001: euro1_blu_uk_ireland
059L004: euro1_bronze_alps
059L002: euro1_bronze_malta
059L002: euro1_bronze_malta
059L000: euro1_bronze_uk_ireland
0599758: euro1_dg_alps
0599751: euro1_dg_malta
0598980: euro1_dg_uk_ireland
0599840: euro1_gr_alps
0599838: euro1_gr_malta
0598997: euro1_gr_uk_ireland
0598997: euro1_gr_uk_ireland
0599911: euro1_or_alps
0599911: euro1_or_alps
0599908: euro1_or_malta
0599006: euro1_or_uk_ireland
059G161: euro1_pink_alps
059G164: euro1_pink_malta
059G164: euro1_pink_malta
059G165: euro1_pink_uk_ireland
0599817: euro1_wh_alps
0599815: euro1_wh_malta
0598986: euro1_wh_uk_ireland
0599893: euro2_blu
059L006: euro2_bronze
0599761: euro2_dg
0599841: euro2_gr
0599912: euro2_or
059G166: euro2_pink
0599819: euro2_wh
0599896: euro3_blu
059L011: euro3_bronze
059L011: euro3_bronze
0599766: euro3_dg
0599766: euro3_dg
0599823: euro3_ds
0599823: euro3_ds
0599844: euro3_gr
0599915: euro3_or
059G169: euro3_pink
059G169: euro3_pink
0598806: hong_kong_blue
059K9S5: hong_kong_bronze
059K9S5: hong_kong_bronze
0598794: hong_kong_dark_grey
0598794: hong_kong_dark_grey
0598803: hong_kong_green
0598803: hong_kong_green
0598809: hong_kong_orange
059G171: hong_kong_pink
059G171: hong_kong_pink
0598799: hong_kong_silver_white
0598799: hong_kong_silver_white
059K9S9: india_bronze
0599313: india_gr
0599346: india_or
059G172: india_pink
0599278: india_wh
0599231: lta_blue
0599232: lta_blue_argentina
059K9X2: lta_bronze
059K9X4: lta_bronze_argentina
0599219: lta_dark_grey
0599220: lta_dark_grey_argentina
0599227: lta_green
0599228: lta_green_argentina
0599239: lta_orange
0599240: lta_orange_argentina
059G175: lta_pink
059G176: lta_pink_argentina
0599223: lta_white
0599224: lta_white_argentina
059K9N7: mea1_bronze
059K9N7: mea1_bronze
0599422: mea1_wh
0599397: mea10_dg
0599430: mea10_wh
0599465: mea11_blu
0599465: mea11_blu
0599444: mea11_gr
059G180: mea11_pink
059G180: mea11_pink
0599399: mea12_dg
0599399: mea12_dg
0599445: mea12_gr
0599432: mea12_wh
0599400: mea13_dg
0599482: mea13_or
0599482: mea13_or
0599468: mea14_blu
0599468: mea14_blu
0599401: mea14_dg
0599447: mea14_gr
059G183: mea14_pink
059G183: mea14_pink
0599434: mea14_wh
0599434: mea14_wh
0599458: mea3_blu
059K9R4: mea3_bronze
059K9R4: mea3_bronze
0599391: mea3_dg
0599437: mea3_gr
0599471: mea3_or
059G186: mea3_pink
0599424: mea3_wh
0599424: mea3_wh
0599459: mea4_blu
059K9R2: mea4_bronze
059K9R2: mea4_bronze
0599392: mea4_dg
0599438: mea4_gr
0599472: mea4_or
059G187: mea4_pink
0599425: mea4_wh
0599425: mea4_wh
0599460: mea6_blu_syria
0599460: mea6_blu_syria
059K9R1: mea6_bronze
059K9R1: mea6_bronze
0599393: mea6_dg_syria
0599393: mea6_dg_syria
0599439: mea6_gr_syria
0599474: mea6_or_syria
0599474: mea6_or_syria
059G188: mea6_pink_syria
0599426: mea6_wh_syria
0599462: mea8_blu_sudan
0599462: mea8_blu_sudan
059K9R0: mea8_bronze
059K9R0: mea8_bronze
059K9Q7: mea8_bronze_sudan
0599394: mea8_dg
0599395: mea8_dg_sudan
0599440: mea8_gr
0599440: mea8_gr
0599475: mea8_or
0599427: mea8_wh
0599427: mea8_wh
0599428: mea8_wh_sudan
0599463: mea9_blu
0599463: mea9_blu
059K9Q5: mea9_bronze
059K9Q5: mea9_bronze
0599396: mea9_dg
0599442: mea9_gr
0599478: mea9_or
0599478: mea9_or
059G193: mea9_pink
059G193: mea9_pink
0599429: mea9_wh
059D196: N8-00 RM-596 3HK HK Blue_S3.1_v5_Belle_COLOR GV
059D192: N8-00 RM-596 3HK HK Dark Grey_S3.1_v5_Belle_COLOR GV
059C4D7: N8-00 RM-596 3HK HK Green Belle v5 GV
059D198: N8-00 RM-596 3HK HK Orange_S3.1_v5_Belle_COLOR GV
059H336: N8-00 RM-596 3HK HK Pink_S3.1_v5_Belle_COLOR GV
059D190: N8-00 RM-596 3HK HK Silver_White_S3.1_v5_Belle_COLOR GV
059D162: N8-00 RM-596 Country Variant HK Blue_S3.1_V6_Belle_COLOR
059L5W6: N8-00 RM-596 Country Variant HK Bronze_S3.1_V6_Belle_COLOR
059D159: N8-00 RM-596 Country Variant HK Dark_Grey_S3.1_V6_Belle_COLOR
059D161: N8-00 RM-596 Country Variant HK Orange_S3.1_V6_Belle_COLOR
059H2N9: N8-00 RM-596 Country Variant HK Pink_S3.1_V6_Belle_COLOR
059D160: N8-00 RM-596 Country Variant HK Silver_White_S3.1_V6_Belle_COLOR
059D145: N8-00 RM-596 Country Variant Hongkong HK CV Green Belle V6
059D7J0: N8-00 RM-596 Movistar Argentina AR Dark Grey_Belle_V5
059G2J1: N8-00 RM-596 Movistar Argentina AR DeepSKD_DarkGrey_Belle_v4
059G0L5: N8_00_RM_596_Country_Variant_Argentina_AR_DeepSKD_DarkGrey_Belle
059D624: N8_00_RM_596_Country_Variant_Austria_AT_Dark_Grey_Belle_V3
059D7G3: N8_00_RM_596_Country_Variant_Austria_AT_Green_Belle_V3_COLOR
059D7G4: N8_00_RM_596_Country_Variant_Austria_AT_Silver_White_V3_COLOR
059F930: N8_00_RM_596_CV_HU_Blue_V3_VAR200115_COLOR
059D8G6: N8_00_RM_596_CV_HU_Green_S3_1_V3_VAR200126_COLOR
059F929: N8_00_RM_596_CV_HU_Orange_S3_1_V3_VAR200133_COLOR
059J2Q4: N8_00_RM_596_CV_HU_Pink_V3_VAR200143_COLOR
059D8G5: N8_00_RM_596_CV_HU_Silver_WHite_V3_VAR200150_COLOR
059D360: N8_00_RM_596_O2_Ireland_IE_Silver_White_Belle_V5_VAR197660
059D915: N8_00_RM_596_Orange_AT_AT_Dark_Grey_VAR169542_V4
059D8J4: N8_00_RM_596_Vodafone_Hungary_HU_Dark_grey_Belle_V4
059D0J8: N8_00_RM_596_Vodafone_Ireland_IE_Vodafone_Dark_Grey_Belle_V4
059G3C2: N8_00_RM_596_Vodafone_Ireland_IE_Vodafone_Silver_Belle_V4_COLOR
059G2H8: RM-596_ClaroAR_VAR205364_1110300609_v1
059K9H9: RM-596_ClaroAR_VAR211878_1110300609_v1
059M020: RM-596_ClaroAR_VAR211884_1110300609_v1
059L0G7: RM-596_CountryAR_VAR211897_1110300609_v2
059L0H1: RM-596_CountryAR_VAR211903_1110300609_v1
059L0V8: RM-596_MovistarAR_VAR211890_1110300609_v1
059D7J1: RM-596_Telecom AR_VAR211921_1110300609_v1
059D596: RM-596_TMO_AT_VAR194181_111_030_0609_dark_grey_v3
059D693: RM_596_CV_HU_VAR200108_Dark_Grey_V3
059G132: RM_596_Telecom AR_VAR205362_111_030_0609_Dark_Grey_v4
0599002: russian_blu
0599002: russian_blu
0599899: russian_blu_hungary
0599899: russian_blu_hungary
0599897: russian_blu_ukraine
0599897: russian_blu_ukraine
059L033: russian_bronze
059L036: russian_bronze_hungary
059L035: russian_bronze_moldova
0599771: russian_dg_hungary
0599771: russian_dg_hungary
0599769: russian_dg_moldova
0598998: russian_gr
0598998: russian_gr
0599848: russian_gr_bulgaria_romania
0599847: russian_gr_hungary
0599846: russian_gr_moldova
0599007: russian_or
0599007: russian_or
0599920: russian_or_bulgaria_romania
0599920: russian_or_bulgaria_romania
0599919: russian_or_hungary
0599918: russian_or_moldova
0599918: russian_or_moldova
0599917: russian_or_ukraine
0599917: russian_or_ukraine
059G197: russian_pink
059G197: russian_pink
059G1B0: russian_pink_hungary
059G1B0: russian_pink_hungary
059G1B1: russian_pink_moldova
059G1B1: russian_pink_moldova
0598988: russian_wh
0599829: russian_wh_bulgaria_romania
0599829: russian_wh_bulgaria_romania
0599827: russian_wh_hungary
0599827: russian_wh_hungary
0599824: russian_wh_ukraine
059D0J8: VAR197696 N8-00 RM-596 Vodafone IE Dark Grey Belle V4
0599332: vietnam_blu
059K9S8: vietnam_bronze
059K9S8: vietnam_bronze
0599256: vietnam_dg
0599314: vietnam_gr
0599314: vietnam_gr
0599359: vietnam_or
0599359: vietnam_or
059G1B9: vietnam_pink
059G1B9: vietnam_pink
0599280: vietnam_wh
0599280: vietnam_wh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Als de productcode er niet bij staat, ik vond hem ook niet in navifirm kan ik dan alsnog flashen naar een andere product code. Of beter wachten tot dezelfde product code uit is?
Ik draai nu Delight 3.9

Productcode : 0599762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
:) Ben voor de zekerheid maar even een volledige backup aan het maken.
Want ik krijg ook via Nokia Suite 3.3.86 de melding dat er kan worden geupdate naar Belle.
Wordt weinig productief werken vanmiddag, als alles lukt! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Dat is technisch gezien gewoon mogelijk flashen naar firmware voor andere product code... alleen loop je denk ik risico dat je daarna geen updates meer ontvangt van nokia via de officiele wegen en dan moet je navifirm blijven gebruiken om te updaten. Dus beter blijven bij de firmware die bij je eigen productcode hoort dan behoud je ook toekomstige update via de officiele weg(nokia suite/OTA).

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Ja ik had het vroeger met mijn E51 ook moeten doen, ( ze hadden er een andere of geflashd bij een nokia care center foutje zeker?) .
Ik was gewoon niet zeker of het nu nog het zelfde was. En wat het inhoud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Als ik op mijn telefoon kijk bij menu>toepassingen>Sw-update dan is er update 111..030.0609 beschikbaar (alleen via pc staat erbij)

Ik heb een N8 met Anna versie 0.24XXX en product code 059C640

Ik ben benieuwd wat dat is (ben nu namenlijk niet thuis...)

p.s. Belle gebruikers werkt sygic wel op de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sygic werkt prima op Belle (laatste leak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

059C640 is geloof ik de meest voorkomende nederlandse product code.
Die zal volgende week wel beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Ik ben eens benieuwd wanneer mijn product code uitkomt.
Product code: 0599762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 07:33
Gijsen schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:12:
Ik ben eens benieuwd wanneer mijn product code uitkomt.
Product code: 0599762
Ik heb ook de 0599762, dit is een duitse productcode:

Nokia N8-00 0599762 Update available

Vanavond maar via Navifirm downloaden en via Phoenix updaten. Ik gebruik dan de USB connection en de optie Software update. Hiermee had ik hem vrijdag al naar de gelekte engelstalige Belle gebracht, nu dan naar de officiele versie (NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
dennis74 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:36:
[...]

Ik heb ook de 0599762, dit is een duitse productcode:

Nokia N8-00 0599762 Update available

Vanavond maar via Navifirm downloaden en via Phoenix updaten. Ik gebruik dan de USB connection en de optie Software update. Hiermee had ik hem vrijdag al naar de gelekte engelstalige Belle gebracht, nu dan naar de officiele versie (NL).
Ik zag het juist ook, ik ben juist bezig met mijn back-up en ga dan ook van men delight naar de officiele nl-release . Zelfde als bij u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens http://europe.nokia.com/f...belle-update-availability is de update available voor 059C640 maar ik kan hem in Navifirm niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
gram501 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:06:
Als ik op mijn telefoon kijk bij menu>toepassingen>Sw-update dan is er update 111..030.0609 beschikbaar (alleen via pc staat erbij)
Ik heb een N8 met Anna versie 0.24XXX en product code 059C640
Ik ben benieuwd wat dat is (ben nu namenlijk niet thuis...)
....
Bij mij precies hetzelfde.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Barock schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:01:
:) Ben voor de zekerheid maar even een volledige backup aan het maken.
Want ik krijg ook via Nokia Suite 3.3.86 de melding dat er kan worden geupdate naar Belle.
Wordt weinig productief werken vanmiddag, als alles lukt! :z
1. Downloaden, Ok!
2. Backup maken, Ok!
Dan fase: 3, "installeren", USB-verbinding is actief, Volgende: DAN GAAT HET FOUT, na op "verder" klikken keert na ca. 10 seconden het vorige scherm weer terug... "USB-verbinding actief" Raadsel? Heb het wel 5 keer geprobeerd, maar de installatie gaat gewoon niet verder... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Bij mijn 059C640 Belle Delight 3.9 zijn er geen updates beschikbaar.

Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen met de officiële Belle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
de update is binnen en lijkt ook geinstalleerd ... overige details komen later

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
cazzie schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:09:
Dito... Op PC met XP-Pro lukte het niet zie mijn vorige melding(en)
Nu op Laptop met Windows7 wel....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
Barock schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:45:
[...]

1. Downloaden, Ok!
2. Backup maken, Ok!
Dan fase: 3, "installeren", USB-verbinding is actief, Volgende: DAN GAAT HET FOUT, na op "verder" klikken keert na ca. 10 seconden het vorige scherm weer terug... "USB-verbinding actief" Raadsel? Heb het wel 5 keer geprobeerd, maar de installatie gaat gewoon niet verder... 8)7
tip:
telefoon loskoppelen, helemaal uitzetten (powerknop langer dan 8 sec ingedrukt houden) en dan via usb aansluiten. dan worden de drivers voor de ROM update geinstalleerd en dan nog eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke Navifirm kiezen jullie dan; ik zie de NL niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
dennis74 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:12:
[...]

tip:
telefoon loskoppelen, helemaal uitzetten (powerknop langer dan 8 sec ingedrukt houden) en dan via usb aansluiten. dan worden de drivers voor de ROM update geinstalleerd en dan nog eens proberen...
Al gedaan, lijkt nu goed te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
Anoniem: 385303 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:14:
Welke Navifirm kiezen jullie dan; ik zie de NL niet!
Volgens http://n8delight.blogspot.com/ zie je ze met NaviFirmEx wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Delight 4.0 gaat iets langer duren:
Next update will take some time as the official release not really upto my expectations, all widgets available in leaked version are gone so have to mix up things between new and old one .. Will post about the update soon.. Stay tune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis 74; bedankt; zie hem nu ook.
Wat is de beste manier om hem nu te flashen?
Eerst uiteraard een backup; en dan? Eerst mass memory formatteren of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
Anoniem: 385303 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:21:
Eerst uiteraard een backup; en dan? Eerst mass memory formatteren of iets anders?
ik had zelf niet geformatteerd. De belle bestanden in de map RM-596 onder C:\Program Files\Phoenix\Products gezet en de USB-1 RM-596 connection gekozen (telefoon moet in Ovi Suite mode staan en Nokia Suite moet helemaal uitstaan) en dan Product kiezen, firmware update kiezen en dan Software Update doen (dead phone flash en refurbish was niet nodig, is laatste redmiddel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis: is een backup dan wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Anoniem: 385303 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:21:
Alles backuppen, hard reset (Tel eerst uit. Geheugenkaart eruit. Dan powerknop, volume -, camera knop indrukken en menuknop tegelijk. Vervolgens wachten op de tril en de powerknop loslaten en de rest ingedrukt blijven houden voor ongeveer 8 seconden)

Daarna kan je met phoenix flashen. Mensen die de laatste uitgelekte versie gebruiken raadt ik aan om nog niet te updaten. Snelheid is het zelfde en de widgets die je nu hebt zullen er niet zijn. Zoals de weather widget en big calendar widget.

Ik wacht gewoon op delight 4.0 (de gemixte versie met de weather widgets en de officiele firmware)

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik raad je aan om dit wel te doen (gewoon je contacten, berichten, agenda en favorieten)
Dan heb je een schone telefoon en neem je eventuele rotzooi niet mee

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amiet01; ik heb delight 3.9. Dus jouw advies is wachten op 4.0. Enig idee wanneer die komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
ja altijd een backup doen!
ik heb ook alle belle bestanden gedownload, geen bestanden verwijderd uit het firmware scherm, zodat ik ook de inhoud voor de mass storage meekreeg (achtergronden etc). mijn nog bestaande data liet hij staan, waarschijnlijk omdat ik voor Software Update koos en niet voor Refurbish. Maar kijk wat voor jou het beste werkt.
en ikzelf wil gewoon naar de officiele belle omdat ik mijn telefoon dan weer in het nederlands heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Ik heb ondertussen naar 599766 geflashd men originele product code(0599762) vond ik niet in navifirm.. Das iets voor later.
Delight Belle was ook product code 599766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
Gijsen schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:32:
Ik heb ondertussen naar 599766 geflashd men originele product code(0599762) vond ik niet in navifirm.. Das iets voor later.
Delight Belle was ook product code 599766
Wel nederlandstalig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Anoniem: 385303 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:27:
Amiet01; ik heb delight 3.9. Dus jouw advies is wachten op 4.0. Enig idee wanneer die komt?
Ja ik adviseer dat wel. Je gaat er alleen op achteruit als je naar de officiele firmware gaat. Sowieso is een CFW van Delight sneller dan de officiele firmware aangezien in Delight de niet-essentiele dingen eruit zijn gehaald en patches erin zijn verwerkt (waardoor je meer ruimte overhebt op C:\ en dus meer RAM overhebt). En als je de weather widgets, big calendar widget, compact music player widget, bookmark widget en rss widget gebruikt ga je er nog meer op achteruit aangezien deze niet aanwezig zijn in de officiele firmware. Dit komt later met een software update (weet niet wanneer).

Dus óf wacht tot de software update er is voor de widgets óf wacht op Delight 4.0.

Delight 4.0 zal niet binnenkort komen aangezien hij denk ik de firmwares (laatste leak met officiele) gaat mixen. Dit zal een tijdje duren. Misschien 2 weken....of zelfs langer

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Neen niet nederlandstalig, maar dat is voor mij geen probleem. Mijn gsm staat altijd engels talig.
Nu moet ik naar school. Mss flash ik hem straks wel terug naar Delight 3.9 of naar een andere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Belle geinstalleerd, maar kan geen verbinding maken met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
wtf! whatsapp onder belle niet beschikbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
marcel23456 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:55:
wtf! whatsapp onder belle niet beschikbaar??
wel in de store hoor. anders www.whatsapp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Ik was weer eens te gehaast..heb hem al gevonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

De bell update staat er nu op - en gelijk er achteraan de zoek widget update.
Nu eerst maar eens kijken hoe het er uit ziet.
cazzie schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:09:
btw. Cazzie
Wij kennen elkaar...

[ Voor 48% gewijzigd door bwt op 07-02-2012 14:07 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic