Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:55:
Ik raad The One CFW aan. Heel snel en stabiel. Heb alle CFW's geprobeerd, ook de Delight, maar kom steeds terug op die van The One.
Wat zijn de voordelen tov Delight?
Paar weken geleden is 3.7 uitgebracht, nu 3.8 en 3.9 zit in de lucht....wordt een beetje moe van elke keer flashen omdat er bugs blijven hangen...
Worden de rofs2 wel naar Nederlands vertaald, dat heb ik nog niet goed kunnen vinden.
Zal de changelogs eens goed naast elkaar houden en dan een beslissing nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toch zwaar aan het nadenken om deze gsm te gaan aanschaffen. Geweldige camera, de Nokia kwaliteit maar ook: Symbbian. Een degelijk OS.

Ik snap niet dat iedereen er zo tegenop kijkt, wat moet een mens meer op zijn mobiel als Facebook, Twitter, Treininfo, Nieuws lezen, Browsen en wat kaarten bekijken. Symbian heeft echt alle apps die je nodig hebt, ze hebben gewoon geen 400 alternatieven voor elke app zoals in Android of iOS.

Zit de Nokia navigatie trouwens op de telefoon? Indien niet, hoe geraak je hier aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:57:
Ben toch zwaar aan het nadenken om deze gsm te gaan aanschaffen. Geweldige camera, de Nokia kwaliteit maar ook: Symbbian. Een degelijk OS.

Ik snap niet dat iedereen er zo tegenop kijkt, wat moet een mens meer op zijn mobiel als Facebook, Twitter, Treininfo, Nieuws lezen, Browsen en wat kaarten bekijken. Symbian heeft echt alle apps die je nodig hebt, ze hebben gewoon geen 400 alternatieven voor elke app zoals in Android of iOS.

Zit de Nokia navigatie trouwens op de telefoon? Indien niet, hoe geraak je hier aan ?
Zit er standaard op. Daarbij kun je een nieuwere versie in de Store downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 10:43
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:21:
[...]

Paar weken geleden is 3.7 uitgebracht, nu 3.8 en 3.9 zit in de lucht....wordt een beetje moe van elke keer flashen omdat er bugs blijven hangen...
Worden de rofs2 wel naar Nederlands vertaald, dat heb ik nog niet goed kunnen vinden.
dat is het leven van een tweaker....
wat ik begrepen heb zit het verschil in de widgets, weet zelf nog niet of ik hem nu al zal flashen of toch nog even wacht. (zit zelf nog op 3.6)

de nederlandse rofs is er nog niet, Freaxs_r_us heeft wat slaap tekort opgelopen, dus is het nog even wachten op de vertaling...

[ Voor 0% gewijzigd door Ashaman op 27-12-2011 10:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashaman schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:32:
[...]

wat ik begrepen heb zit het verschil in de widgets, weet zelf nog niet of ik hem nu al zal flashen of toch nog even wacht. (zit zelf nog op 3.6)

de nederlandse rofs is er nog niet, Freaxs_r_us heeft wat slaap tekort opgelopen, dus is het nog even wachten op de vertalting...
Bedoel eigenlijk het verschil tussen The One en Delight...had gezien dat de nederlandse rofs er nog niet zijn maar vroeg me eigenlijk af of The One ook in het nederlands is...
Blijf voorlopig nog ff op 3.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Bucephalus schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:36:
Ik zag net dat ik nog maar 63,5 mb vrij heb op mijn C: Ik vind dit wel wat weinig en zou graag wat meer ruimte vrij maken. Ik zou alleen niet weten wat ik zou kunnen verwijderen aangezien ik alle apps die ik heb gedownload op de E: schijf heb gezet. Ook alle muziek en video's staan op E:
Neemt Anna zoveel ruimte in beslag of zie ik iets over het hoofd??
Geen idee wat Anna doet. Met belle delight heb ik nu 163 mb vrij nadat ik alles erop geinstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashaman schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:32:
[...]

de nederlandse rofs is er nog niet, Freaxs_r_us heeft wat slaap tekort opgelopen, dus is het nog even wachten op de vertaling...
Zet trouwens voor het eerst na het flashen naar 3.7 mijn mobiel uit en aan en plots al mijn contactpersonen verdwenen, haha
Weer wat te doen als tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:57:

Ik mis nog wel wat gebruiksvriendelijkheid, maar dat wordt waarschijnlijk met Belle opgelost. Grootste gemis voor mij is een goede 'geting things done' applicatie, met een sync naar het web zoals toodledo.com. Upvise is een mogelijkheid maar kost 49 dollar per jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:12:
[...]

Zet trouwens voor het eerst na het flashen naar 3.7 mijn mobiel uit en aan en plots al mijn contactpersonen verdwenen, haha
Weer wat te doen als tweaker ;)
Dat had ik eerst bij 3.7 ook. Je krijgt als het goed is een pop up waar staat dat je moet restarten ofzo dacht ik. Doe dat dan gelijk. Daarna is het opgelost. Wanneer je het nu nog een keer uit zet gebeurt anders hetzelfde.

PS: bij mij nog totaal geen problemen met 3.8. Werkt goed, sommige nieuwe widgets erg nuttig. Alleen nog niet in het Nederlands, maar goed, Engels is natuurlijk ook niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:37
Iemand wel een idee wat Anna doet??
liffey schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:04:
[...]

Geen idee wat Anna doet. Met belle delight heb ik nu 163 mb vrij nadat ik alles erop geinstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:27
Bucephalus schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:34:
Iemand wel een idee wat Anna doet??

[...]
Waarschijnlijk een drankje op het terras. :P

Misschien neemt je mailbox veel ruimte in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik heb al diverse versies van Belle geprobeerd, zoals die van Delight (3.7 en 3.8) als van The One (3.1.0), maar telkens slaat m'n N8 vast zonder ook maar een app te draaien. De ene keer pas na uren, de andere keer al binnen 30 minuten.

De enige remedie die er dan is, is door lang de powerknop in te houden het toestel uit te schakelen (hij trilt dan niet, hoe lang ik ook het knopje indruk). Vervolgens gaat hij niet meer aan. En dan komt het...hij wil pas weer opstarten nadat hij pakweg een kwartier in een boterhamzakje in de vriezer heeft gelegen!!! Hierna start hij weer vlekkeloos op en werkt alles weer naar behoren, voor zolang als het duurt.

Ik heb al een paar keer een hard-reset geprobeerd en ook al diverse flashes zoals hierboven beschreven. Moet ik hier aan een hardware probleem gaan denken? Ik twijfel hier namelijk aan, aangezien hij op Anna eigenlijk nooit vast liep zonder een app te draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Amiet01 schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:02:
Alleen heb je dan wel wat meer kwaliteitsverlies (ben een audiofiel). En voor de mensen met een AUX aansluiten in de auto...kan je de app nog steeds goed gebruike voor navigatie!
Navigatie is ideaal... rij deze maand in een huurauto en ik kon daar voor €5 per dag een satnav bij huren. Ja doei, heb gewoon de houder en een oplaadkabel gehaald, dat heb ik er dus de eerste paar dagen al uit :7 Bovendien kent de N8 allerlei straten die veel andere navigatie nog niet kent (allerlei nieuwe wijken, ik woon in Dubai en dat zijn er vrij veel) en de meeste POIs zijn via de zoekfunctie beschikbaar. Gisteren zochten we het "orchid garden center" en tot mijn verbazing, jawel, op 2km afstand, ga maar rijden :D

Dus Carmode vind ik ideaal, muziek via FM, telefoon werkt op de BT in de auto, navigatie op de N8.

Alleen jammer dat je moeilijk van de navigatie even teruggaat naar de muziek (bijv. om een nummer te skippen), of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
HwKok schreef op woensdag 28 december 2011 @ 02:09:
Ik heb al diverse versies van Belle geprobeerd, zoals die van Delight (3.7 en 3.8) als van The One (3.1.0), maar telkens slaat m'n N8 vast zonder ook maar een app te draaien. De ene keer pas na uren, de andere keer al binnen 30 minuten.

De enige remedie die er dan is, is door lang de powerknop in te houden het toestel uit te schakelen (hij trilt dan niet, hoe lang ik ook het knopje indruk). Vervolgens gaat hij niet meer aan. En dan komt het...hij wil pas weer opstarten nadat hij pakweg een kwartier in een boterhamzakje in de vriezer heeft gelegen!!! Hierna start hij weer vlekkeloos op en werkt alles weer naar behoren, voor zolang als het duurt.

Ik heb al een paar keer een hard-reset geprobeerd en ook al diverse flashes zoals hierboven beschreven. Moet ik hier aan een hardware probleem gaan denken? Ik twijfel hier namelijk aan, aangezien hij op Anna eigenlijk nooit vast liep zonder een app te draaien..
Dat lijkt me op zeker een hardwareprobleem.
Je processor raakt oververhit, en dan stop ie ermee.
Kan aan ja processor liggen of aan je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

HwKok schreef op woensdag 28 december 2011 @ 02:09:

Helaas moet ik je vertellen dat het de bekende hardware probleem is die de Nokia N8 heeft gehad (vooral in het begin). Lees hier maar: http://www.techzine.nl/ni...roblemen-met-de-n8-a.html

Blijkt dat het na een tijdje dus ook kan gebeuren. Als ik het me goed herinner, heb ik ook ergens gelezen dat het na een tijdje ook kan gebeuren.

Ik heb dit ook gehad met mijn eerste exemplaar. Elke keer liep hij vast en wilde ik hem aandoen, maar ging niet aan. En toen las ik op bepaalde fora dat ze hun telefoon in de vriezer deden en het daarna weer deden. Ben gelijk naar de Nokia Care gegaan nadat Nokia dit zelf bevestigd had. En kreeg al na 1,5 week een nieuwe N8. Daarna geen problemen meer gehad.

Ik zou gewoon gaan naar een Nokia Care, die sturen het vervolgens op naar zo een bedrijf die de telefoon test met machines volgens mij. Ik kon online de status van mijn telefoon checken. Toen zag ik staan dat er een bootfout of iets dergelijks was en toen was ik blij :P.

Dus gewoon gaan naar Nokia Care en kijken wat ze doen voor je.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:50
PowerFlower schreef op woensdag 28 december 2011 @ 07:35:
[...]

Alleen jammer dat je moeilijk van de navigatie even teruggaat naar de muziek (bijv. om een nummer te skippen), of mis ik iets?
Misschien kun je de oordoppen van Nokia erin doen, hier zit halverwege de kabel een snelfunctie naar vorige/volgende en play/pause.

Verder:
3.8 van Belle Delight er sinds gisteren opstaan. Een aantal apps zijn echt heel erg makkelijk:
- Weer widget
- Vergrote kalender
- Data tracker
- Snelknop 3G

Qua snelheid is er weinig gebeurt maar 3.8 is een welkome vernieuwing. Zou dit de laatste en - eindelijk - originele Belle zijn?

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

[...]
Wat je kan doen is de app MusicKey installeren. Die zorgt ervoor dat als je telefoon is vergrendelt, je wel je muziek kan bedienen. Play, Pause, Next, en Previous. Je kan de knoppen instellen die je wilt (behalve volumeknoppen). Ik heb voor play en pauze de menuknop, voor volgende nummer heb ik de aan en uitknop van de telefoon. En voor vorige nummer de cameraknop half ingedrukt. Stel maar in wat jij wil.....

Dus als je navigeert en je wilt naar een volgende nummer, ff je telefoon vergrendelen en dan het knopje indrukken die je hebt ingesteld.

Hier de app: http://www.4shared.com/mo...Fokin_MusicKey_v102_.html

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een Nl versie van 3.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor proc draagt deze btw

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 12:52
[...]
Dus Carmode vind ik ideaal, muziek via FM, telefoon werkt op de BT in de auto, navigatie op de N8.

Je kunt voor pauzeren, skippen en nummer terug ook de knoppen gebruiken op je autoradio, mits die AVRCP ondersteunt.
Dat is het Bluetooth protocol, zoals A2DP wordt gebruikt voor stereo audiostreaming.

Werkt bv prima met mijn aftermarket Sony MEX-BT radio.

Draadloos laden op onze Zon

• PowerFlower

PowerFlower

Reaper.JA2 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:10:
Misschien kun je de oordoppen van Nokia erin doen, hier zit halverwege de kabel een snelfunctie naar vorige/volgende en play/pause.
Daar gebruik ik m'n SonyEricsson BT horloge voor :) Maar die heb ik niet altijd om.
emmerx schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:37:
Je kunt voor pauzeren, skippen en nummer terug ook de knoppen gebruiken op je autoradio, mits die AVRCP ondersteunt.
Dat is het Bluetooth protocol, zoals A2DP wordt gebruikt voor stereo audiostreaming.

Werkt bv prima met mijn aftermarket Sony MEX-BT radio.
De huur-Audi heeft het standaard Audi systeem, BT werkt prima met de ingenouwde carkit maar ben er nog niet achter of (en hoe) A2DP er ook op werkt. * PowerFlower gaat even Googelen

• Reaper.JA2
v3.8 in het Nederlands!
Zie hier voor de ROFS2 http://forum.dailymobile....57667.msg773224#msg773224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
En morgen versie 3.9.
Ik wacht nog effe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
3.9 is uit. Ga deze wel flashen denk ik, vind die transparante klok wel lelijk nu. :P
http://n8delight.blogspot...r-enjoy-with-delight.html

Edit: wacht nog even op de nederlandse rofs2. :P
Kan je niet die rofs2 van 3.8 gebruiken?

[ Voor 22% gewijzigd door Ari Gold op 31-12-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ari Gold schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:15:
3.9 is uit. Ga deze wel flashen denk ik, vind die transparante klok wel lelijk nu. :P

Ik heb de engelse versie erop gezet. Ziet er prima uit, loopt wederom zeer soepel. Alleen ovi store nog niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:36
Belle komt voor mij te laat. Nokia Nederland heeft gemeend mij een Lumia te moeten schenken. Zie http://dubbelmet.blogspot.com/2011/12/nokia-lumia-800.html. Heel vervelend (-;. Kijken of het een blijvertje is, de N8 is natuurlijk onnavolgbaar. Normaal gesproken had ik (nog) geen Lumia gekocht. In ieder geval zal ik hier wat minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ari Gold schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:15:

Volgens mij wel...als je in het blog kijk zie dat de changes niet echt taalgevoelig zijn...laat ff weten of het gelukt is....dan ga ik ook maar over op 3.9 ;)

ovi store is te halen uit betalabs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:23:
[...]

Volgens mij wel...als je in het blog kijk zie dat de changes niet echt taalgevoelig zijn...laat ff weten of het gelukt is....dan ga ik ook maar over op 3.9 ;)

Ik wacht voor de zekerheid op de rofs2 van 3.9. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ari Gold schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:50:
[...]

Ik wacht voor de zekerheid op de rofs2 van 3.9. :)
ik wacht 4.6 af :)
ff genoeg van delight en alle snelle aanpassingen...zou me rot zitten te flashen...ben blijven hangen op 3.7 en bevalt me ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Zit nog steeds op Delight 3.3 en ook dat bevalt prima :P Maar 3.9 ga ik toch eens proberen. Als ik er tijd voor heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
coenox schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:04:
Belle komt voor mij te laat. Nokia Nederland heeft gemeend mij een Lumia te moeten schenken. Zie http://dubbelmet.blogspot.com/2011/12/nokia-lumia-800.html. Heel vervelend (-;. Kijken of het een blijvertje is, de N8 is natuurlijk onnavolgbaar. Normaal gesproken had ik (nog) geen Lumia gekocht. In ieder geval zal ik hier wat minder zijn.
Feli met je nieuwe Lumia! En ook beterschap met je meniscus...

Hierbij ook meteen iedereen een gezegend nieuw jaar met hun Symbian^3-telefoons en nog veel tweakplezier ;)

Ontopic:
Zouden jullie elke keer bij een nieuwe versie screenshots van nieuwe dingen willen plaatsen? Dat maakt het iets interessanter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Xmasjos schreef op zondag 01 januari 2012 @ 03:04:
[...]
Ontopic:
Zouden jullie elke keer bij een nieuwe versie screenshots van nieuwe dingen willen plaatsen? Dat maakt het iets interessanter :)
Dat is al voor je gedaan :)
http://n8delight.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:23:
[...]

Die had ik al geprobeerd. Gaat goed ik kan dan alleen niet inloggen. Als ik afsluit en nogmaals de ovi store open dan wordt de webbrowser geopend en gemeld dat i keen nieuwe versie moet downloaden. Deze niet versie blijft vervolgens hangen op de login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Iemand al met succes de nederlandse rofs2 van delight 3.8 met delight 3.9 geprobeerd? Dus de rofs2 van 3.9 vervangen met de rofs2 van 3.8

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:55:
Iemand al met succes de nederlandse rofs2 van delight 3.8 met delight 3.9 geprobeerd? Dus de rofs2 van 3.9 vervangen met de rofs2 van 3.8
Dat is gewoon mogenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:11:
[...]

Dat is gewoon mogenlijk....
Werkt ie ook volledig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 22:52
Ik ben ook aan het flashen geweest echter de delight versie bevalt me niet gezien de taal
verder bleef het touch screen soms hangen geen reactie bij aanraken de menu knop werkt echter wel
iemand ervaring hierin?
dit deed ie zowel bij mijn huidige belle als bij delight
draai nu 111.030.0609 NL
Iemand suggestie of zou het een hardware probleem zijn?
indien dat voordat ik hem wegbreng terug flashen naar Anna?
graag hoor ik dat
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Oh... Haha... De volgende keer dus iets verder doorscrollen als ik op mijn telefoon kijk :p Ik vond het al zo vreemd dat er niets bij stond. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

bacardifrans schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:43:
Ik ben ook aan het flashen geweest echter de delight versie bevalt me niet gezien de taal
verder bleef het touch screen soms hangen geen reactie bij aanraken de menu knop werkt echter wel
iemand ervaring hierin?
dit deed ie zowel bij mijn huidige belle als bij delight
draai nu 111.030.0609 NL
Iemand suggestie of zou het een hardware probleem zijn?
indien dat voordat ik hem wegbreng terug flashen naar Anna?
graag hoor ik dat
mvg
Heb ik ook heel soms. 1x per week/2 weken. Denk dat t te maken heeft dat mn telefoon te lang achter elkaar aan is gebleven. Is wel goed om je telefoon om de 3 dagen ff opnieuw op te starten. Althans dat lees k wel vaker

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ari Gold schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:42:
[...]

Werkt ie ook volledig dan?
Nope. Kreeg op dailynobile het antwoord dat dan niet alle dingen die 3.9 bevat worden meegenomen. Bijv er zit nu een transparante klok erbij. Bij 3.8 had je die niet. Mocht je de rofs2 van 3.9 vervangen met de rofs2 van 3.8, is er een kans dat de transparante klok er niet bij komt.

Ik zou dus wachten op de dutch rofs2 voor 3.9 of anders gewoon in t engels zoals ik het heb. Die gozer die het vertaalt heeft trouwens nu complicaties met de vertaalde rofs2 en delight 3.9. Zal dus ff duren voor hij heeft uitgevonden wat er aan de hand is

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hierboven dat sommigen bij een nieuwe installatie niet het mass-memory geheugen formatteren om programma's te behouden.

Iemand enig idee of je dan ook Whatsapp behoudt of installeert dit zich automatische in C geheugen?

Zit nog op 3.4 en wil wel verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Amiet01 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 02:21:
[...]

Nope. Kreeg op dailynobile het antwoord dat dan niet alle dingen die 3.9 bevat worden meegenomen. Bijv er zit nu een transparante klok erbij. Bij 3.8 had je die niet. Mocht je de rofs2 van 3.9 vervangen met de rofs2 van 3.8, is er een kans dat de transparante klok er niet bij komt.

Ik zou dus wachten op de dutch rofs2 voor 3.9 of anders gewoon in t engels zoals ik het heb. Die gozer die het vertaalt heeft trouwens nu complicaties met de vertaalde rofs2 en delight 3.9. Zal dus ff duren voor hij heeft uitgevonden wat er aan de hand is
Tot nog toe heb ik whatsapp altijd opnieuw moeten installeren. Is op zich geen probleem maar je bent wel al je chat geschiedenis kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:33:
[...]

Tot nog toe heb ik whatsapp altijd opnieuw moeten installeren. Is op zich geen probleem maar je bent wel al je chat geschiedenis kwijt.
tja, daar gaat het natuurlijk om...
Dan blijf ik nog maar ff op 3.4
Heb er geen problemen mee gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Laatst online: 29-09 21:13
ik heb gister mn toestel van 3.4 naar 3.9 geflashed en ik moet zeggen dat het weer een stukje beter en sneller is geworden. Na het flashen had ik 222Mb vrij op C:

De transparante klok ziet er nu veel beter uit en je hebt nu ook de mogelijkheid om een niet transparante digitale klok te gebruiken. Handig als je een erg lichte achtergrond hebt. (dan zie je de witte letters van de transparante namelijk amper ;-)

De weather-widgets zijn ook een leuke aanvulling. Je hebt een versie met en zonder voorspelling voor de komende 2 dagen.

verder zijn er nog de widgets bij gekomen voor: 3G on/off, bleutooth on/off, data on/off, off-line on/off, silent on/off , wifi on/off, mobile data tracker en profile transparant.
De on/off widgets zien er uit als een soort schakelaartjes....leuk bedacht.

Het enige `probleem` wat ik nu heb is dat ik enkele spelletjes niet meer kan terugvinden. Een tijdje geleden kon je uit de shop een aantal gratis spellen dowloaden zoals monopoly en worms 3d. Deze kosten nu 4,5 euro per stuk. Knijperd als ik ben ;-) was ik niet van plan om deze opnieuw te gaan kopen. Zeker niet als ze nog ergens op mn telefoon moeten staan. Alles wordt bij mij namelijk op E; geknald.

Via de zoekfunctie kom ik wel files van worms enzo tegen in de root-map. Jammer genoeg kan je daar niet bijkomen.

Weet iemand een truc om hier wel bij te komen? Dan kan ik even kijken of er nog wat te redden valt.
zo niet kan ik ze tenminste verwijderen...zonde van de ruimte als ze toch niet meer werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
frank.. schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:37:
ik heb gister mn toestel van 3.4 naar 3.9 geflashed en ik moet zeggen dat het weer een stukje beter en sneller is geworden. Na het flashen had ik 222Mb vrij op C:

De transparante klok ziet er nu veel beter uit en je hebt nu ook de mogelijkheid om een niet transparante digitale klok te gebruiken. Handig als je een erg lichte achtergrond hebt. (dan zie je de witte letters van de transparante namelijk amper ;-)

De weather-widgets zijn ook een leuke aanvulling. Je hebt een versie met en zonder voorspelling voor de komende 2 dagen.

verder zijn er nog de widgets bij gekomen voor: 3G on/off, bleutooth on/off, data on/off, off-line on/off, silent on/off , wifi on/off, mobile data tracker en profile transparant.
De on/off widgets zien er uit als een soort schakelaartjes....leuk bedacht.

Het enige `probleem` wat ik nu heb is dat ik enkele spelletjes niet meer kan terugvinden. Een tijdje geleden kon je uit de shop een aantal gratis spellen dowloaden zoals monopoly en worms 3d. Deze kosten nu 4,5 euro per stuk. Knijperd als ik ben ;-) was ik niet van plan om deze opnieuw te gaan kopen. Zeker niet als ze nog ergens op mn telefoon moeten staan. Alles wordt bij mij namelijk op E; geknald.

Via de zoekfunctie kom ik wel files van worms enzo tegen in de root-map. Jammer genoeg kan je daar niet bijkomen.

Weet iemand een truc om hier wel bij te komen? Dan kan ik even kijken of er nog wat te redden valt.
zo niet kan ik ze tenminste verwijderen...zonde van de ruimte als ze toch niet meer werken toch?
Ik heb (toen het nog kon) de installatiebestanden gedownload op mijn pc en de dm-beveiliging verwijderd. Dat hebben meer mensen gedaan en daarom zijn de bestanden ook gewoon te vinden als je een beetje via google zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
je bedoeld de installatie bestanden van de spellen?
wat betekend dm-beveiliging?...ben een leek wat dat betreft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
frank.. schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:54:
je bedoeld de installatie bestanden van de spellen?
wat betekend dm-beveiliging?...ben een leek wat dat betreft ;-)
Gewoon een manier om bestanden te beveiligen tegen kopiëren. Mèt dm kun je de applicaties niet op je telefoon zetten. De Nokia-store lost dit normaal gezien voor je op, maar het kan dus ook zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
aha...op zo`n fiets!

misschien moet ik me daar dan maar eens in gaan verdiepen.
is er ergens een handleiding hoe je spelletjes van de pc op je telefoon moet knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
frank.. schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:34:
aha...op zo`n fiets!

misschien moet ik me daar dan maar eens in gaan verdiepen.
is er ergens een handleiding hoe je spelletjes van de pc op je telefoon moet knallen?
Hoe bedoel je? Als je gewoon een .sis-, .sisx-, .jar- of .jad-bestand hebt, zet je die gewoon op je massageheugen en kun je het installeren vanaf je telefoon. Als je Nokia Suite hebt geïnstalleerd, kan het ook door gewoon dubbel te klikken op een .sis- of .sisx-bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
volgens mij staan die bestanden nog op mn telefoon...zal vanmiddag eens even gaan prutsen.

in iedergeval bedankt voor de tips!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
Iemand een alternatief voor shake n screen? heb net de demo geprobeerd en het werkt best mooi(achtergronden snel door te schudden veranderen) maar zag dat de pro versie 3 euro kost.
Welke apps zijn nog meer verborgen "juweeltjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
mrcosmo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:04:
Iemand een alternatief voor shake n screen? heb net de demo geprobeerd en het werkt best mooi(achtergronden snel door te schudden veranderen) maar zag dat de pro versie 3 euro kost.
Welke apps zijn nog meer verborgen "juweeltjes".
Ik vind dukto erg handig. Dat zorgt voor een soort ftp verbinding tussen je pc en computer via je wifi.
Met een paar drukken zet je een bestand door van je pc naar je telefoon, zonder kabeltje dus en ook de andere kant op werkt di prima. Een foto staat zo op je bureaublad van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
-

[ Voor 100% gewijzigd door liffey op 03-01-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik bedoel eigelijk een achtergrond op je telefoonscherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Het is wel een beetje illegaal mjaa....
En je dacht dus dat je dat hier best kon posten :|

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 03-01-2012 20:02 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

*weg*

[ Voor 117% gewijzigd door RoD op 03-01-2012 20:03 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Mijn excuses voor het posten van illegale dingetjes. Ik zal me beperken tot vragen over het flashen en dergelijken!

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Angry Birds kan je nog 6 dagen(bij mij tenminste) gratis downloaden in de Ovi Store.

freaxs_r_us heeft al een aantal rofs2 aangepast en gaat verder met de rest. Dus we kunnen de NL versie vannacht of morgen verwachten. :D Edit: De NL versie staat online. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Ari Gold op 04-01-2012 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Xmasjos schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:06:
[...]

Hoe bedoel je? Als je gewoon een .sis-, .sisx-, .jar- of .jad-bestand hebt, zet je die gewoon op je massageheugen en kun je het installeren vanaf je telefoon. Als je Nokia Suite hebt geïnstalleerd, kan het ook door gewoon dubbel te klikken op een .sis- of .sisx-bestand.
Heb het via nokia suite gedaan,,,,werkte vlekkeloos! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
@ ADMIN

Waarom mogen we wel linken naar een gelekte "Belle" Software en niet naar bijvoorbeeld een n8fanclub
waar je van alles kan vinden??

Belle is officieel ook nog niet beschikbaar dus ook illegaal als je dat gaat gebruiken mijner inziens...
( illegaal besturing-syteem )

[ Voor 6% gewijzigd door gram501 op 04-01-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Mijn gok:
Moet je betalen voor het Symbian OS? - Nee, alleen de aanschaf van het toestel met het er op geinstalleerde OS. De OS updates worden ook gratis verstrekt.
De verschillende apps worden in de nokia store aangeboden door de betreffende ontwikkelaars. En niet alle apps worden gratis aangeboden maar voor een (vind ik) vriendelijke prijs. Vaak voor minder dan 3 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door bwt op 04-01-2012 11:13 ]

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
gram501 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:05:
@ ADMIN

Waarom mogen we wel linken naar een gelekte "Belle" Software en niet naar bijvoorbeeld een n8fanclub
waar je van alles kan vinden??

Belle is officieel ook nog niet beschikbaar dus ook illegaal als je dat gaat gebruiken mijner inziens...
( illegaal besturing-syteem )
Dan gok ik ook:
Linken naar gehackte software waar elders voor moet worden betaald mag niet.
Linken naar software die niet betaald op de markt is of kom en die het maximale uit je apparaat haalt (dat is wat tweaken is toch?) mag wel.
Als je je n8 op android weet te krijgen mag je daar ook naar linken. klooien met software mag best maar het magg geen diestal worden.

en uit de algemene voorwaarden:
Licentie- of copyrightschendingen
Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt. Buiten dat het ons problemen gaat opleveren bij de diverse controlerende instanties willen we vooral niet dat GoT uitgroeit tot een uitwisselboard voor van alles en nog wat. Het volgende willen wij dan ook niet op GoT zien:

Warez, cracks NO-CD patches en dergelijke.
MP3s/DivX'jes en dergelijke met copyrighted inhoud (incl. subtitles).
CD-covers.
Fotorapportages, uiteraard met uitzondering van rapportages die je zelf gemaakt hebt.
(Ster)reclames.
GSM-flashers.
Hulp bij bovenstaande zaken hoef je niet te verwachten, ernaar vragen is net zo goed not-done.

[ Voor 35% gewijzigd door liffey op 04-01-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Hoe dan ook - In de nokia store is een nieuwe (nu nog - gratis) game te vinden: Incredible Circus
Kwam ik achter via een nokianl tweet

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06
Opmerkelijk, ik kijk net op website van de nokia winkel http://store.ovi.com/home en daar moet ik opnieuw mijn telefoon toestel selecteren, dus ik selecteer de N8-00 en dan komt er als verrassing een volgende vraag of ik wil zoeken op anna compatible of belle compatible widgets ! conclusie is dat belle niet ver meer is?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
cazzie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:47:
Opmerkelijk, ik kijk net op website van de nokia winkel http://store.ovi.com/home en daar moet ik opnieuw mijn telefoon toestel selecteren, dus ik selecteer de N8-00 en dan komt er als verrassing een volgende vraag of ik wil zoeken op anna compatible of belle compatible widgets ! conclusie is dat belle niet ver meer is?
Ik las gisteren ook ergens dat wanneer je je toestel ter reparatie brengt, je er waarschijnlijk ook Belle op hebt staan als je 'm terug krijgt. Daarbij is V111 via navifirm te zien, maar ik kan 'm nog niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03-2021
cazzie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:47:
Dat is toch wel al even hoor..
Maar natuurlijk hopelijk komt hij er zo snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Nieuwe widgets en apps!!!
http://www.symbiantweet.c...e-twitter-flickr-and-more

Maar ik meen een tijdje langer terug ook een nieuwe widget van facebook social app te hebben gezien in een nieuwspost. Waarom is die dan niet zichtbaar in de screenshots op bovenstaande website/link.

Kan iemand anders zich daar nog wat van herinneren? Zit dat al in een van de bekende Belle versies?

[ Voor 4% gewijzigd door SpitfireNL op 04-01-2012 17:03 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

SpitfireNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:00:
Nieuwe widgets en apps!!!
http://www.symbiantweet.c...e-twitter-flickr-and-more

Maar ik meen een tijdje langer terug ook een nieuwe widget van facebook social app te hebben gezien in een nieuwspost. Waarom is die dan niet zichtbaar in de screenshots op bovenstaande website/link.

Kan iemand anders zich daar nog wat van herinneren? Zit dat al in een van de bekende Belle versies?
Ik denk zelf dat de widgets die gister zijn gelekt zeer waarschijnlijk fake en gephotoshopt zijn. De twitter en facebook widget die vaker op plaatjes zijn gezien, lijkt me wel echt. Heb namelijk vaker gelezen dat de social app wordt geupdate. Nokia Social is trouwens ook niet meer te vinden in Nokia Store

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Net naar 3.9 geflasht. Meteen startup veranderen.
Hopelijk is ie net zo snel als 3.6 :)

Edit: Zie net dat de menu animaties beetje anders zijn dan in 3.6. Beetje jammer. En flash ik speciaal voor die klok naar 3.9 staat die zwarte er niet bij. :(

[ Voor 50% gewijzigd door Ari Gold op 04-01-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Ari Gold schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:56:

Edit: Zie net dat de menu animaties beetje anders zijn dan in 3.6. Beetje jammer. En flash ik speciaal voor die klok naar 3.9 staat die zwarte er niet bij. :(
Heb je wel de ROFS2 van 3.9 gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Reaper.JA2 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:14:
[...]

Heb je wel de ROFS2 van 3.9 gebruikt? :)
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Denk dat je ff opnieuw moet flashen want bij mij is ie er wel. En zorg dat je eerst een hard reset uitvoert!
Goed kijken naar de bestanden die je gebruikt

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Amiet01 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:24:
[...]

Denk dat je ff opnieuw moet flashen want bij mij is ie er wel. En zorg dat je eerst een hard reset uitvoert!
Goed kijken naar de bestanden die je gebruikt
Hmm..okee. Heb wel de rest van die klokken. Maar ipv die zwarte is ie transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ari Gold schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:26:
[...]

Hmm..okee. Heb wel de rest van die klokken. Maar ipv die zwarte is ie transparant.
Oooo je bedoelt die zwarte Digitale klok? Ja die heeft hij nu transparant gemaakt. En 1 die niet transparant is, maar ook niet zwart. Dat is de 3e. Vind ik wel nice. En anders heb je die mechanische zwarte analoge klok

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Amiet01 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:30:
[...]

Oooo je bedoelt die zwarte Digitale klok? Ja die heeft hij nu transparant gemaakt. En 1 die niet transparant is, maar ook niet zwart. Dat is de 3e. Vind ik wel nice. En anders heb je die mechanische zwarte analoge klok
Ja, die officiele zwarte. Dacht dat hij die er ook bij had gedaan. Dan maar gewoon die grijs/witte gebruiken. :)

Edit: Bij installeren staat die cadeau weer op 30 dagen, dus infinite Angry Birds downloaden.

Edit 2: Social app doet t niet, maar installeert wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Ari Gold op 04-01-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ari Gold schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:56:

Ik ga morgen toch ook maar naar 3.9... Zit nog op 3.4, dus verwacht er wel weer wat van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ari Gold schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:34:
[...]

Heb ik ook, en de ovi winkel doet het nog niet, vanavond maar de nl versie erop flashen.
Over het battarijverbruik ben ik zeer tevreden met deze 3.9.
Ik heb hem gistermorgen om 07.00 uur van de lader gehaald en nu, 26 uur later staat ie op 48%. Dat haal ik wel tot het einde van de (werk)dag.

[ Voor 27% gewijzigd door liffey op 05-01-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
liffey schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:09:
[...]

Heb ik ook, en de ovi winkel doet het nog niet, vanavond maar de nl versie erop flashen.
Over het battarijverbruik ben ik zeer tevreden met deze 3.9.
Ik heb hem gistermorgen om 07.00 uur van de lader gehaald en nu, 26 uur later staat ie op 48%. Dat haal ik wel tot het einde van de (werk)dag.
Welke versie van Ovi heb je gebruikt? De beta versie van Nokia beta labs werkt wel. Oja de enter werkt niet op internet..wel bij smsen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ari Gold schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:54:
[...]

Welke versie van Ovi heb je gebruikt? De beta versie van Nokia beta labs werkt wel. Oja de enter werkt niet op internet..wel bij smsen enzo.
Ja die versie doet het na het installeren wel, maar zodra ik hem afsluit en op de ovi button druk opent ie de oude, en wil ie dat ik een 2.20 versie installeer. Dan beginnen de problemen weer van voor af aan.
Ik ga vanavond of morgen toch opnieuw flashen en verwacht daarna geen problemen meer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe YouTube client voor symbian, CuteTube. Werkt prima, incl uploaden. http://www.allaboutsymbia...s/item/13903_cuteTube.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 12:43
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:17:
Nieuwe YouTube client voor symbian, CuteTube. Werkt prima, incl uploaden. http://www.allaboutsymbia...s/item/13903_cuteTube.php
Bedankt voor de tip, werkt lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:54:
[...]

Ik ga morgen toch ook maar naar 3.9... Zit nog op 3.4, dus verwacht er wel weer wat van
Zo 3.9 staat er op; nu alles terugzetten

Welke opties hebben jullie bij ROMPatcher ingechakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 15:11
Ari Gold schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:34:
[...]

Ja, die officiele zwarte. Dacht dat hij die er ook bij had gedaan. Dan maar gewoon die grijs/witte gebruiken. :)

Edit: Bij installeren staat die cadeau weer op 30 dagen, dus infinite Angry Birds downloaden.

De Social versie van nice_soni lijkt alleen de widget te installeren. Ik heb die gede-installeerd en deze geinstalleerd: http://www.mediafire.com/?8ac63y8kgs9iyi9 dit is 1.3.237 van http://www.nokiavnn.com/2...13237-s3-symbianos95.html

Werkt nu wel onder 3.9 nicesoni belle. Social applicatie + widget!

[ Voor 6% gewijzigd door dennis74 op 06-01-2012 13:27 . Reden: bronvermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
kan je eigenlijk de gps module van de N8 gebruiken met een ander device?
ik heb namelijk een aardige tab gevonden, maar er zit helaas geen gps op.

en kan je al tetheren zonder joikuspot?

/edit

laat maar zitten want er zit ook geen bluetooth op 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Webjunkie op 07-01-2012 17:19 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Webjunkie schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 01:00:
kan je eigenlijk de gps module van de N8 gebruiken met een ander device?
ik heb namelijk een aardige tab gevonden, maar er zit helaas geen gps op.

en kan je al tetheren zonder joikuspot?

/edit

laat maar zitten want er zit ook geen bluetooth op 8)7
Je kunt het als modem gebruiken via USB, neem aan dat dat goed genoeg is :)

Voor de mensen met 3.9 geïnstalleerd: via de widget van e-mail kan ik geen mappen weergeven, bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Reaper.JA2 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:32:
[...]

Je kunt het als modem gebruiken via USB, neem aan dat dat goed genoeg is :)

Voor de mensen met 3.9 geïnstalleerd: via de widget van e-mail kan ik geen mappen weergeven, bij jullie wel?
Ik zie lalerlei mappen in de widget staan.
Eerst op de bovenste balk van de widget drukken, dan opent inbox. Dan op inbox drukken en daar staan allerlei mappen. of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-09 21:56
Ik heb mijn oog laten vallen op een 2e hands Nokia N8 om mijn gesneuvelde x3-02 te vervangen, maar ik had een aantal vragen:

-Is het nogsteeds een goede koop voor €170,-? (Lijkt mij wel, maar aangezien het toestel al ruim een jaar oud is)
-Hoe vinden jullie het on-screen keyboard? (hij oogt niet al te comfortabel)
-zijn er dingen die ik bij de koop zeker moet bekijken (hebben sommige exemplaren last van kinderziektes etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

tweeny schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:59:
Ik heb mijn oog laten vallen op een 2e hands Nokia N8 om mijn gesneuvelde x3-02 te vervangen, maar ik had een aantal vragen:

-Is het nogsteeds een goede koop voor €170,-? (Lijkt mij wel, maar aangezien het toestel al ruim een jaar oud is)
-zijn er dingen die ik bij de koop zeker moet bekijken (hebben sommige exemplaren last van kinderziektes etc)
Nieuwprijs is nu ongeveer 330 euro in Nederland. Hoe oud is de 2e handse die je overweegt te kopen?

Ik vind de keyboard wel goed werken. Ben al 2,5 jaar gewend met deze keyboard te werken (heb hiervoor een Nokia 5800 gehad....die van de N8 verschilt een heel klein beetje). Ben echt heel snel met het typen, ik weet alle tekens te vinden etc. Dus ik denk dat je in het begin wel moeite zal hebben maar na een week of 2 (als je intensief whatsapp bijvoorbeeld) heel goed ermee om kan gaan.

Ik zou kijken naar de aankoopdatum van het exemplaar. Aangezien de 1e batches niet zo best waren (spontane resets en freezing). Dan heb ik het over de periode tussen oktober en januari 2010.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Bedankt, ik weet nog niet hoe oud hij is, dat stond er niet bij in de advertentie op marktplaats, dus had ik hem al gevraagd hoe oud hij was, en wat de reden is van verkoop. Maar stel de telefoon zou uit de eerste batches komen, zou ik hem dan niet terug kunnen sturen voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

tweeny schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:21:
Bedankt, ik weet nog niet hoe oud hij is, dat stond er niet bij in de advertentie op marktplaats, dus had ik hem al gevraagd hoe oud hij was, en wat de reden is van verkoop. Maar stel de telefoon zou uit de eerste batches komen, zou ik hem dan niet terug kunnen sturen voor garantie?
Ehm als het goed is zou dat wel kunnen als je de aankoopbon hebt. Weet niet hoeveel jaar garantie je op dit toestel hebt. Volgens mij 1 jaar. Maar ook al is de toestel ouders dan 1 jaar, je zou hem alsnog kunnen opsturen voor garantie aangezien dit een fout van Nokia is. Maar je kan erover googlen en bij nokia discussions meer gedetailleerde informatie krijgen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Amiet01 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:24:
[...]

Ehm als het goed is zou dat wel kunnen als je de aankoopbon hebt. Weet niet hoeveel jaar garantie je op dit toestel hebt. Volgens mij 1 jaar. Maar ook al is de toestel ouders dan 1 jaar, je zou hem alsnog kunnen opsturen voor garantie aangezien dit een fout van Nokia is. Maar je kan erover googlen en bij nokia discussions meer gedetailleerde informatie krijgen.
Alle nokia telefoons ( en volgens mij tegenwoordig iedere mobiele telefoon) hebben 2 jaar garantie. Met aankoopbon zou het allemaal gewoon goed moeten gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
rda schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:12:
[...]

Alle nokia telefoons ( en volgens mij tegenwoordig iedere mobiele telefoon) hebben 2 jaar garantie. Met aankoopbon zou het allemaal gewoon goed moeten gaan dus.
ook zonder aankoopbon is mijn ervaring; ze kunnen zien wat de verkoopdatum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Bart40 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:25:
[...]

ook zonder aankoopbon is mijn ervaring; ze kunnen zien wat de verkoopdatum is.
Hij heeft mij net gemaild dat hij de bon niet meer heeft, waar moet ik dan terecht voor eventuele reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Ze kunnen dacht ik aan het IMEI nummer zien wat de productiedatum was. Dus ook zonder bon kan je bij een Nokia Service Point altijd terecht, als ze hem aankoppelen staat er of het nog garantie is of niet. Daarnaast, bestonden er 2 jaar terug al N8's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
HwKok schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:42:
Ze kunnen dacht ik aan het IMEI nummer zien wat de productiedatum was. Dus ook zonder bon kan je bij een Nokia Service Point altijd terecht, als ze hem aankoppelen staat er of het nog garantie is of niet. Daarnaast, bestonden er 2 jaar terug al N8's? :)
Dat dan weer niet, maar hij zou ook van de vrachtwagen af gevallen kunnen zijn, krijg ik dan nog garantie?

Edit: spijt me dat ik van te voren niet echt had gegoogled op dit onderwerp, ik heb gevonden dat hij eventueel een duplicaatbon kunnen versturen, en dat die als officieel aankoopbewijs zou moeten gelden

[ Voor 17% gewijzigd door tweeny op 09-01-2012 23:14 . Reden: typo+edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer hij van de vrachtwagen gevallen zou zijn, heb je een groter probleem, dan de garantie, dan ben je n.l. heler, dit is ook de enige reden, waarom een aankoopbewijs nut zou hebben.
Zoals eerder hier al gezegd is, krijg je bij een Nokia Service Point gewoon garantie a.d.h.v. 't IMEI nummer, 25 maanden vanaf produktie-datum. Ik heb de bonnen van al onze Nokias. maar heb er nog nooit eentje hoeven laten zien.

Overigens, wanneer 't toestel compleet in doos is en op deze doos hetzelfde IMEI nummer staat, is de kans op een gestolen toestel ook al vrij klein, de meeste telefoons worden toch "los" gestolen.
Aan de andere kant kan een ander IMEI nummer ook simpelweg duiden op vervanging onder garantie of door de verzekering, zo hebben wij er ook eentje, maar op ik heb er wel 'n bon bij, met 't correcte IMEI nummer.

[ Voor 33% gewijzigd door Marly op 10-01-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Amiet01 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:13:
Nieuwprijs is nu ongeveer 330 euro in Nederland. Hoe oud is de 2e handse die je overweegt te kopen?
Nieuwe prijs is ongeveer €280, geen €330.
tweeny schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:59:

Ik heb mijn N8 afgelopen mei nieuw gekocht, verkoper heeft hem van de verzekering gekregen. Dus ik denk dat jij met een beetje zoeken nieuw toestel kan vinden voor €200-220. Dan zou ik zeker niet settlen voor ruim een jaar oude toestel.
Betreffende toestenboord - alles went maar het blijft een klein schermpje met, als gevolg, kleine knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Ik vind de knoppen niet te klein. Eerder verschrikkelijk onlogisch ingedeeld en dan heb ik het vooral over de pijltjestoetsen naast de spatiebalk. Daardoor tik je vaak verkeerd, zit je zomaar weer aan het begin van je berichtje. En door die knoppen is je spatiebalk (als enige knop) ook veel te klein. Jammer dat het wel een van de belangrijkste is! |:(

Ik heb mijne als gevolg van de 'vriezer'problemen opgestuurd en kon vandaag een vervangende N8 ophalen. Vanavond direct maar eens flashen naar Belle 3.9! :)

[ Voor 7% gewijzigd door HwKok op 10-01-2012 16:05 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic