Ben na eerst alleen maar foto's te maken met m'n N8 nu ook met filmpjes bezig. Wat gebruiken jullie om hem op de windows pc af te spelen? Heb zelf quicktime en realplayer maar daar heb je erg weinig mogelijkheden, kan niet eens de film roteren als die op z'n zijkant is gemaakt.
VLC media player, speelt alles af wat je wilt en draaien is zo gepiept. (extra->effecten en filters -> videoeffecten->geometrie)
http://www.videolan.org/vlc/
Anoniem: 400842
weet jij waar ik themes kan vinden en installeren?xabre16v schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:34:
Net geflashed naar Delight Belle 3.6in 1 woord geweldig.
Toen de allereerste gelekte Belle er was ooit al eens geflashed maar deze is zoveel beter. Dit geeft je N8 een geweldige meerwaarde. Het is echt een andere telefoon geworden, in positieve zin.

Bedankt, hier kan ik voorlopig wel mee uit de voeten.WaWaWiiiiWa schreef op zondag 11 december 2011 @ 01:22:
VLC media player, speelt alles af wat je wilt en draaien is zo gepiept. (extra->effecten en filters -> videoeffecten->geometrie)
hoi thxx voor de tips allemaal belle delight draait bijna perfect no 2 dingen:
---foto's van sd kaart staan niet bij gallerij, wil ik een foto op de achtergrond dan kan ik wel de foto's van de sd kaart zien iemand enig idee?
--heb net swype uit de ovi store ik mis alleen dutch woordenboek is die er al ?
---foto's van sd kaart staan niet bij gallerij, wil ik een foto op de achtergrond dan kan ik wel de foto's van de sd kaart zien iemand enig idee?
--heb net swype uit de ovi store ik mis alleen dutch woordenboek is die er al ?
swype uit de ovi store is een stok oude versie en is ook geen nederlands woordenboek voor, je moet even de laatste van betalabs downloaden daar is tevens een nederlands woordenboek voor
Als ik mijn N8 synchroniseer met Outlook 2010 op mijn PC (windows 7) dan gaan alle synchronisaties goed (kalender, notitities) behalve de contacten, hier krijg ik foutmelding 83940001 80043b21
Google bracht geen redding, ook een langdurig gesprek met de Nokia helpdesk niet. Fabriekinstellingen teruggezet op de N8, nog steeds zelfde probleem.
Synchronisatie diverse malen geprobeerd via zowel USB als Bluetooth.
Wie weet een oplossing? Bij voorbaat dank hiervoor.
Google bracht geen redding, ook een langdurig gesprek met de Nokia helpdesk niet. Fabriekinstellingen teruggezet op de N8, nog steeds zelfde probleem.
Synchronisatie diverse malen geprobeerd via zowel USB als Bluetooth.
Wie weet een oplossing? Bij voorbaat dank hiervoor.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Bij delight ---foto's van sd kaart staan niet bij gallerij, wil ik een foto op de achtergrond dan kan ik wel de foto's van de sd kaart zien iemand enig idee?
Waarom zou internet een probleem zijn in het buitenland, aangezien je in Maps alle kaarten kan pre-installen op je telefoon?mrcosmo schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:04:
geen ovi maps btw want internet in het buiteland is $$$$
Remember what the dormouse said
Snap ik niet. Nokia maps is een volwaardig en goed navigatiesysteem met gratis kaarten voor de hele wereld. Ben er probleemloos mee naar Zwitserland (op de motor) gereden zonder internetkosten. En dat allemaal gratis en legaal.mrcosmo schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:04:
mcguider werkt niet met belle delight las ik net, iemand een goed alternatief? geen ovi maps btw want internet in het buiteland is $$$$
Toegangspunt opnieuw instellen.Anoniem: 385303 schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:59:
Sinds ik Belle heb kan ik niet meer op Internet; iemand enig idee?
Welke provider heb je?Anoniem: 385303 schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:05:
[...]
Weet niet hoe iik dat doe in Belle
Wanneer KPN je provider is staat er op de site van kpn een goede handleiding voor het instellen van internet op je mobiel....heeft bij mij gewerkt...dus vast ook bij jouAnoniem: 385303 schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:05:
[...]
Weet niet hoe iik dat doe in Belle
connectiviteit...instellingen...en verder gewoon de handleiding van kpn volgen
Inderdaad. Op de website kijken.Anoniem: 400842 schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:08:
[...]
Wanneer KPN je provider is staat er op de site van kpn een goede handleiding voor het instellen van internet op je mobiel....heeft bij mij gewerkt...dus vast ook bij jou
connectiviteit...instellingen...en verder gewoon de handleiding van kpn volgen
je volgende vraag gaat waarschijnlijk over ovi store...
bij deze: http://betalabs.nokia.com/apps/store-qml-client
lolAnoniem: 400842 schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:30:
[...]
Anoniem: 385303
Bedankt voor de antwoorden. VAndaag nog geprobeerd terug te flashen naar Anna; lukt helaas niet
je moet ook niet terug gaan anna...gewoon flashen naar BD 3.6...ff E:/ leeg halen,, voor je dat doet je maps kopieren op je pc, kan je ze later terug zetten en flashen maar...als er een leek is ben ik het wel maar het lukt me elke keer weer...kijk ook eens bij nice-soni...daar staat zoveel info...en anders proberen wij je wel te helpen..en nogmaals ik ben echt een leek...krijg het nog niet eens voor elkaar om de themes van belle te installeren maar maakt met niet zoveel uit...had om hulp hier gevraagd maar niet gekregen...red het ook wel zonder de themes...belle werkt echt soepel...doe je bestAnoniem: 385303 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:06:
Bedankt voor de antwoorden. VAndaag nog geprobeerd terug te flashen naar Anna; lukt helaas niet
Anoniem: 127014
Een thema voor belle kan je ook downloaden op dailymobile site.... gewoon installeren zoals je een .sisfile installeert... thema dan opzoeken bij je thema's en in gebruik nemen....
Beste mensen, GoT is geen helpdesk. Hoewel sommigen hier heel vriendelijk alle vragen beantwoorden verwachten we hier op GoT toch ook wel een beetje inzet van de bezoekers. Vragen neerkwakken van "ik weet niet hoe dat moet" getuigt daar niet echt van. Kijk voordat je post nog even in Het algemeen beleid.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Installeren gaat goed maar hij start niet op; krijg een foutmelding: "bij het openen is een probleem opgetreden.." en je kunt dan op Opnieuw klikken maar dat geeft dezelfde foutmelding. Al een paar keer verweijderd en weer geinstalleerd maar hetzelfde probleem. Iemand enig idee?Anoniem: 400842 schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:30:
[...]
Het is een bèta-app, dus kijk eerst even bij de 'feedback' van betalabs. Daar zul je vast dezelfde bug en misschien zelfs een oplossing tegen komen.Anoniem: 385303 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:47:
[...]
Installeren gaat goed maar hij start niet op; krijg een foutmelding: "bij het openen is een probleem opgetreden.." en je kunt dan op Opnieuw klikken maar dat geeft dezelfde foutmelding. Al een paar keer verweijderd en weer geinstalleerd maar hetzelfde probleem. Iemand enig idee?
Bij Bella delight ---foto's van sd kaart staan niet bij gallerij, wil ik een foto op de achtergrond dan kan ik wel de foto's van de sd kaart zien iemand enig idee?
\mrcosmo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:18:
Bij Bella delight ---foto's van sd kaart staan niet bij gallerij, wil ik een foto op de achtergrond dan kan ik wel de foto's van de sd kaart zien iemand enig idee?
Binnen 24u kicken is not done
ja dan moet niemand anders 18 berichten over 1 probleem posten dan staat mijn probleem op blz 285 en daar kijkt niemand he!
ipv negatief te reageren kun je ook helpen btw THX
Sinds ik Delight Belle heb is de GPS-fix enorm traag; in Anna binnen paar seconden en nu bijna een minuut. Meer mensen die dit hebben?
Normaal gesproken moet je gallerij zichzelf even nieuw refreshen om dan de foto's te laten zien... als dit bij jou niet het geval is, dan stel ik voor even het forum op Dailymobile te lezen of dat probleem daar ook voorkomt.. indien dat niet het geval is kan je beter daar even het probleem melden. Soni kan je er dan misschien mee helpen..mrcosmo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:18:
Bij mij binnen een paar seconden een fix hoor... (staan Assisited GPS, Integrated GPS enAnoniem: 385303 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:12:
Sinds ik Delight Belle heb is de GPS-fix enorm traag; in Anna binnen paar seconden en nu bijna een minuut. Meer mensen die dit hebben?
Network based aan?)
net ff gekeken...een van je problemen die misschien niet direct naar je is beantwoord, is volgens mij het ovi store gebeuren....als je ff verder leest vanaf blz 285 dan komt je iets tegen over beta-labs en ovi store...kan je ook als antwoord op je vraag zienmrcosmo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:28:
ja dan moet niemand anders 18 berichten over 1 probleem posten dan staat mijn probleem op blz 285 en daar kijkt niemand he!ipv negatief te reageren kun je ook helpen btw THX
Ha allen, ik ben een newby op dit forum. Ik had problemen met GPS die geen fix kreeg (pas na meer dan een half uur) en met meldingen over een vol telefoongeheugen (elders gezien op dit forum). Ik heb de officiële laatste firm- en software (Anna dus). Ik heb mijn hele telefoon kaal gehaald, alles weer teruggezet. Alleen kan ik nu via de Store het Maps programma niet meer downloaden - is ineens niet meer beschikbaar voor de N8!? De kaarten zelf zijn er wel en die staan ook op mijn telefoon.
Voor de goede orde: ik had 3.08 - na de laatste reset en nieuwe installatie vanaf OVI Winkel stond er weer 3.06 op (denk ik, was in ieder geval een oude versie). Na nogmaals een volledige reset was kaarten niet meer op te halen - nu nog steeds niet trouwens. Ik heb bij enkele pogingen trouwens nog even een voorsorteerscherm (keuze Anna / Belle) gezien, maar kreeg na de keuze voor Anna toch weer de mededeling dat de applicatie niet beschikbaar is.
Vanavond heb ik vanaf Betalabs geprobeerd 3.08 weer te intalleren. Sinds vanmiddag is een nieuwe versie beschikbaar (http://betalabs.nokia.com...ad_and_installation?all=1). Bij de eerste poging kreeg ik een melding dat mijn N8 niet compatible is; bij een tweede poging kon ik het SIS bestand overbrengen, maar een installatiepoging leidde tot fout 2148532241...
Ben ik de enige die Kaarten mist?
Voor de goede orde: ik had 3.08 - na de laatste reset en nieuwe installatie vanaf OVI Winkel stond er weer 3.06 op (denk ik, was in ieder geval een oude versie). Na nogmaals een volledige reset was kaarten niet meer op te halen - nu nog steeds niet trouwens. Ik heb bij enkele pogingen trouwens nog even een voorsorteerscherm (keuze Anna / Belle) gezien, maar kreeg na de keuze voor Anna toch weer de mededeling dat de applicatie niet beschikbaar is.
Vanavond heb ik vanaf Betalabs geprobeerd 3.08 weer te intalleren. Sinds vanmiddag is een nieuwe versie beschikbaar (http://betalabs.nokia.com...ad_and_installation?all=1). Bij de eerste poging kreeg ik een melding dat mijn N8 niet compatible is; bij een tweede poging kon ik het SIS bestand overbrengen, maar een installatiepoging leidde tot fout 2148532241...
Ben ik de enige die Kaarten mist?
[ Voor 47% gewijzigd door Frank A op 15-12-2011 00:34 . Reden: Update ]
Er zijn aardig wat vaste bezoekers van dit forum die ALLES lezen. Dus als je een dagje niet geweest bent lees je weer2 bladzijden. Als iemand je kan helpen dan wordt dit wel gedaan. Binnen 24 uur herhalen blijft not done. Als jij daar boos van wordt (dat insinueert je smiley) kan niemand dat helpen.mrcosmo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:28:
ja dan moet niemand anders 18 berichten over 1 probleem posten dan staat mijn probleem op blz 285 en daar kijkt niemand he!ipv negatief te reageren kun je ook helpen btw THX
Ik heb zelf niet de ervaring dat afbeeldingen niet gezien worden, maar heb op de sd kaart geen afbeeldingen staan.
Het zou me niet verbazen als foto's alleen in de map afbeeldingen op Z worden meegenomen en de gemaakte afbeeldingen in dcim.
Soni kan je vast wel verder helpen, wellicht heeft hij zelfs wat aan je feedback.
Sluit me volledig aan bij bovenstaande...had zelf ook geen ervaring dat afbeeldingen niet gezien worden...sterker nog, had er geen sd-kaart in zitten...toch ff gekeken...een paar afbeeldingen op een sd-kaart gezet; gallerij in n8 geopend en wat staat er, haha, de afbeeldingen van mijn sd-kaart staan gewoon tussen mijn afbeeldingen, whats the problem?...geen slecht idee om te verwijzen naar Soni maar hem kennende denk ik niet dat antwoord gaat geven op dit soort vragen...volgens mij is hij ook van mening dat je zelf eerst eens wat uit moet zoeken alvorens het te melden als een zogenaamde bug op zijn werk.liffey schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:21:
[...]
Er zijn aardig wat vaste bezoekers van dit forum die ALLES lezen. Dus als je een dagje niet geweest bent lees je weer2 bladzijden. Als iemand je kan helpen dan wordt dit wel gedaan. Binnen 24 uur herhalen blijft not done. Als jij daar boos van wordt (dat insinueert je smiley) kan niemand dat helpen.
Ik heb zelf niet de ervaring dat afbeeldingen niet gezien worden, maar heb op de sd kaart geen afbeeldingen staan.
Het zou me niet verbazen als foto's alleen in de map afbeeldingen op Z worden meegenomen en de gemaakte afbeeldingen in dcim.
Soni kan je vast wel verder helpen, wellicht heeft hij zelfs wat aan je feedback.
Geloof dat er een paar lezers zijn die dit beamen en ook regelmatig kijken op daily mobile en de info die ze daar vinden delen op dit draadje....mijn dank gaat uit naar die lezers en volgens mij hebben zij de instelling om mensen die hier lezen en niet de moeite nemen om elders info op te halen, nu nog willen helpen maar dat hun geduld ook een beetje op begint te raken en vragen niet meer gaan beantwoorden...dus wanneer je binnen 24 uur geen antwoord heb gekregen, krab dan je zelf eens achter de oren en vraag je of je er zelf genoeg aan hebt gedaan...groeten aan Karel, Coenox, Ari ,Chris, Liffey en nog vele andere die ik op daily tegen kom en hier een ieder die een zinnige vraag stelt ondersteunen
Voor degene die nog de default startup zoeken voor Belle.
http://www.mediafire.com/?1nhpnh52yd9ufpl
Nokia Social
http://www.mediafire.com/?6zubl536jw4y2qd
Youtube
http://www.mediafire.com/?lgyks817h82v9qa
http://www.mediafire.com/?1nhpnh52yd9ufpl
Nokia Social
http://www.mediafire.com/?6zubl536jw4y2qd
Youtube
http://www.mediafire.com/?lgyks817h82v9qa
Dank voor het compliment. Lastig altijd dit soort dingen. Soms erger ik me ook aan gemakzucht en soms is het ook wat naïviteit van mensen. Maar meestal komen we er onderling wel uit. Een beetje geven en nemen. Ik zit hier soms om het uur te kijken, ook niet helemaal gezondAnoniem: 400842 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:46:
[...]
...groeten aan Karel, Coenox, Ari ,Chris, Liffey en nog vele andere die ik op daily tegen kom en hier een ieder die een zinnige vraag stelt ondersteunen![]()

En volgens mij moeten we nu weer in topic gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door coenox op 13-12-2011 22:39 ]
Inderdaad geven en nemen.
Startup animatie is weer de oude, hoorde alleen geen melodie..
Bij mij is de klokachtergrond niet zoals je op het plaatje ziet, ook zie je geen tekst onder de icoontjes.
Zal soni wel zelf aangepast hebben, wel jammer.
Edit: Tekst onder icoon is zelf te wijzigen. En klokachtergrond is niet mogelijk.
Startup animatie is weer de oude, hoorde alleen geen melodie..
Bij mij is de klokachtergrond niet zoals je op het plaatje ziet, ook zie je geen tekst onder de icoontjes.
Zal soni wel zelf aangepast hebben, wel jammer.
Edit: Tekst onder icoon is zelf te wijzigen. En klokachtergrond is niet mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Ari Gold op 13-12-2011 22:46 ]
Ik heb de goede settings voor GPS aan staan. Vanochtend nog eens geprobeerd: dikke minuut en zoals ik al zei bij Anna binnen paar seconden. Al op Internet egzocht maar nergens een oplossing gevonden.Anoniem: 127014 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:26:
[...]
Bij mij binnen een paar seconden een fix hoor... (staan Assisited GPS, Integrated GPS en
Network based aan?)
Internet werkt nu wel goed: handmatig alle settings ingesteld via KPN site.
Om toch even nog te reageren, misschien gaf ik de indruk dat ik "boos"was met mijn smiley maar dat is niet het geval ik ben erg blij met dit forum omdat ik anders waarschijnlijk mijn n8 al had weggegooid . heel veel handige tips. Soms is het alleen frusterend, ik zal niet meer trollen
Gerucht over een opvolger van de N8 is denk ik voor ons ook goed nieuws. Betekent dat Nokia de belofte over de ondersteuning van Symbian tot 2016 serieus neemt: http://www.techcinema.com...3-12-mp-camera-phone.html En toevoeging van optische zoom en NFC. Misschien wordt de opvolger van mijn N8 wel weer een Symbian toestel. Maar moet dan wel eerst overtuigd worden dat Belle echt goed werkt.
[ Voor 28% gewijzigd door coenox op 14-12-2011 11:16 ]
'Opvolger van de N8' betekent vooral dat er een telefoon van Nokia met een goede camera komt. Dat zegt niet meteen dat het OS Symbian moet zijn. Daarentegen kan Symbian wèl beter met camera's omgaan, dus de kans is groot dat het wel een Symbian-toestel wordt.coenox schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:15:
Gerucht over een opvolger van de N8 is denk ik voor ons ook goed nieuws. Betekent dat Nokia de belofte over de ondersteuning van Symbian tot 2016 serieus neemt: http://www.techcinema.com...3-12-mp-camera-phone.html En toevoeging van optische zoom en NFC. Misschien wordt de opvolger van mijn N8 wel weer een Symbian toestel. Maar moet dan wel eerst overtuigd worden dat Belle echt goed werkt.
Op dit design ontbreken de knoppen die nodig zijn voor Windows Phone (c.q.geëist worden door Microsoft). Ook dat duidt op een Symbian toestel. Maar het blijft natuurlijk vooralsnog een gerucht.Xmasjos schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:50:
[...]
'Opvolger van de N8' betekent vooral dat er een telefoon van Nokia met een goede camera komt. Dat zegt niet meteen dat het OS Symbian moet zijn. Daarentegen kan Symbian wèl beter met camera's omgaan, dus de kans is groot dat het wel een Symbian-toestel wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door coenox op 14-12-2011 11:55 ]
Du hast Recht... Daarbij zijn de knoppen echt Symbian-stijl (zie 700, 603, 5800).coenox schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:54:
[...]
Op dit design ontbreken de knoppen die nodig zijn voor Windows Phone (c.q.geëist worden door Microsoft). Ook dat duidt op een Symbian toestel. Maar het blijft natuurlijk vooralsnog een gerucht.
Ook ik ben op onderzoek uitgegaan.Anoniem: 400842 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:46:
[...]
had zelf ook geen ervaring dat afbeeldingen niet gezien worden...sterker nog, had er geen sd-kaart in zitten...toch ff gekeken...een paar afbeeldingen op een sd-kaart gezet; gallerij in n8 geopend en wat staat er, haha, de afbeeldingen van mijn sd-kaart staan gewoon tussen mijn afbeeldingen, whats the problem?...
Mijn n8 draait op belle delight 3.6.
Als ik een foto maak en deze op de sd kaart opsla zie ik hem NIET in de gallery. BEHALVE als ik hem in de map afbeeldingen op de sd kaart opsla.
Ik vermoed dus dat de foto's op de verkeerde plek op de sd kaart worden opgeslagen. De gallery zoekt alleen in afbeeldingen. Dit is express zo ingesteld om alle bijkomende afbeeldingen niet in de gallery te laten verschijnen (albumhoezen bijvoorbeeld).
Vraag aan mrcosmo is dus: heb je de afbeeldingen op je sd kaart wel in de map afbeeldingen staan?
Zo ja dan zou ik de data saven, kaartje formateren en de data terugzetten. Wel in de juiste mappen natuurlijk
[ Voor 36% gewijzigd door liffey op 14-12-2011 13:07 ]
Skype is niet meer te vinden in Ovi store. Ook is deze niet meer te installeren vanaf de website van skype: device not supported. Zie thread op Dailymobile. Ik hoop dat ze bezig zijn met een nieuwe versie en symbian niet laten vallen!
Ik krijg spraakopdrachten niet actief; krijg foutmelding: spraakopdrachten kunnen op dit moment niet worden gebruikt. Al gegoogled maar kan niks vinden. iemand enig idee (gebeurt na flashen naar Belle). Ik doe dit dan via de carkit! Na het indrukken van het knopje van de carkit gaat het "programma " wel lopen op mijn N* maar ik kan niks inspreken.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 385303 op 15-12-2011 15:01 ]
Wat voor Carkit is het? Werkt spraakopdrachten wel gewoon op je N8?Anoniem: 385303 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:39:
Ik krijg spraakopdrachten niet actief; krijg foutmelding: spraakopdrachten kunnen op dit moment niet worden gebruikt. Al gegoogled maar kan niks vinden. iemand enig idee (gebeurt na flashen naar Belle). Ik doe dit dan via de carkit! Na het indrukken van het knopje van de carkit gaat het "programma " wel lopen op mijn N* maar ik kan niks inspreken.
Wat voor Carkit is het? Werkt spraakopdrachten wel gewoon op je N8?
[/quote]
Was mij een tijdje geleden ook al opgevallen dat spraakopdrachten niet werkt maar heb er ook niet zo'n behoefte aan en daarom ook niet gemeld. Ook niet via instellingen...telefoon...
Misschien dat het een bug is in 3.6 maar dit is voor geen reden om over te gaan 3.7...heb nu alles onder controle en zie niet een reden om weer te gaan flashen....wacht wel een paar versies af.
Kom verder ook geen meldingen tegen over het falen van de spraakopdrachten dus heb verder ook geen idee...misschien toch eens een kreet op daily mobile zetten...zit een nieuwe wijsneus die denkt overal een antwoord op te hebben, haha, geintje
[/quote]
Was mij een tijdje geleden ook al opgevallen dat spraakopdrachten niet werkt maar heb er ook niet zo'n behoefte aan en daarom ook niet gemeld. Ook niet via instellingen...telefoon...
Misschien dat het een bug is in 3.6 maar dit is voor geen reden om over te gaan 3.7...heb nu alles onder controle en zie niet een reden om weer te gaan flashen....wacht wel een paar versies af.
Kom verder ook geen meldingen tegen over het falen van de spraakopdrachten dus heb verder ook geen idee...misschien toch eens een kreet op daily mobile zetten...zit een nieuwe wijsneus die denkt overal een antwoord op te hebben, haha, geintje
Een Nolai c7w; altijd gewerkt met Anna. OP de telefoon zie je het balkje lopen en de tekst spreek in maar hij reageert niet als ik een naam uitspreek. Bij Anna hoorde je via carkit een bepaalde toon waarna je de naam kon inspreken en die krijg ik nu ook niet.Anoniem: 127014 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:59:
[...]
Wat voor Carkit is het? Werkt spraakopdrachten wel gewoon op je N8?
nee joh, niet terug...gewoon ff melden aan nice-soni..misschien dat hij nog in 3.7 kan opnemen of een apart rar kan maken...wanneer je terug gaat naar het verleden loop je weer tegen andere dingen aan...vooruit denken, hihi anders meld ik het ook wel op daily...twee maken meer indruk dan eenAnoniem: 385303 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:51:
Hm, vervelend want ik gebruik het vaak in de auto. Misschien terug naar 3.4 dan?
Ik zou er ook gewoon een melding van maken op daily... alle xtra info is welkom om uiteindelijk de beste Belle firmeware te maken... en aangezien 3.6 is aftreksel is van een "officiele T-Mobile" versie, zou dit best wel eens een "officiele Belle" bug kunnen zijn...
Ik draai nog op 3.4, daar blijf ik ook bij... binnenkort komt 3.7 uit...dan 3.8 en ga zo maar door.. niet zoveel zin om weer iedere keer alles te moeten installeren en te herindelen..
Ik draai nog op 3.4, daar blijf ik ook bij... binnenkort komt 3.7 uit...dan 3.8 en ga zo maar door.. niet zoveel zin om weer iedere keer alles te moeten installeren en te herindelen..
okay, ga het melden...ben wel naar 3.6 over gegaan maar wat je zegt om elke keer alles weer opnieuw te doen staat me ook tegen, blijf daarom ook nog ff van 3.7 en ver af...ze gaan al tot 4.0...geen zin in, draai stabiel nu maar om snow te helpen ff een melding van makenAnoniem: 127014 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:17:
Ik zou er ook gewoon een melding van maken op daily... alle xtra info is welkom om uiteindelijk de beste Belle firmeware te maken... en aangezien 3.6 is aftreksel is van een "officiele T-Mobile" versie, zou dit best wel eens een "officiele Belle" bug kunnen zijn...
Ik heb dat met voicedialing ook al eens gemeld op DM, maar was helaas geen oplossing voor. Zou verdwenen zijn uit Belle.
Via carkit (ook de c7w) lukt het mij nog wel maar krijg idd niet meer het toontje wat je krijgt vóór het ingeven van commando. Juiste timing krijg ik door in ieder geval display van de N8 actief te hebben zodat ik het balkje zie lopen.
Via carkit (ook de c7w) lukt het mij nog wel maar krijg idd niet meer het toontje wat je krijgt vóór het ingeven van commando. Juiste timing krijg ik door in ieder geval display van de N8 actief te hebben zodat ik het balkje zie lopen.
ja maar, het hele spraakcommando werkt toch in zijn geheel niet meer onder 3.6...of bij jou nog wel?peerke63nl schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:43:
Ik heb dat met voicedialing ook al eens gemeld op DM, maar was helaas geen oplossing voor. Zou verdwenen zijn uit Belle.
Nieuwe versie van Nokie Store
http://www.symbiantweet.c...annabelle-devices-via-ota
Ik heb zelf nog een oude versie 3.18.036 en heb sindsdien nog geen enkele melding gezien via OTA of van de store zelf om te kunnen updaten. Ik zie nu ook geen update beschikbaar.
Zie ik iets over het hoofd of doe ik wat verkeerd? Hebben jullie al kunnen updaten?
Ik heb zelf nog een oude versie 3.18.036 en heb sindsdien nog geen enkele melding gezien via OTA of van de store zelf om te kunnen updaten. Ik zie nu ook geen update beschikbaar.
Zie ik iets over het hoofd of doe ik wat verkeerd? Hebben jullie al kunnen updaten?
al bij beta labs gekeken?SpitfireNL schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:18:
Nieuwe versie van Nokie Store
Beta versie was 3.20.049 volgens Spitfire's nieuwsbericht, de OTA update is versie 3.20.050.
Ik krijg hem wel binnen als ik de Store opstart, weet niet zeker welke versie ik draaide; 3.18.032 of .036 (afgaande op de versie historie van beta labs en datum van flash naar Delight Belle 3.4).
Na update van store gelijk twee programma updates: Shazam en JoikuSpot, zou toeval kunnen zijn natuurlijk. Daarnaast ook nu pas toegang tot "Nokia winkel geschenk" (met o.a. Camera Lover Pack), raar
Ik krijg hem wel binnen als ik de Store opstart, weet niet zeker welke versie ik draaide; 3.18.032 of .036 (afgaande op de versie historie van beta labs en datum van flash naar Delight Belle 3.4).
Na update van store gelijk twee programma updates: Shazam en JoikuSpot, zou toeval kunnen zijn natuurlijk. Daarnaast ook nu pas toegang tot "Nokia winkel geschenk" (met o.a. Camera Lover Pack), raar
Remember what the dormouse said
waarschijnlijk heb je nu wel toegang tot skype download weer?
nieuw Ovi ook geinstalleerd, maar nog geen Skype..JeMoederr schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:02:
waarschijnlijk heb je nu wel toegang tot skype download weer?
ik sta op het punt een nieuw symbian toestel te kopen maar als skype er mee op houd heeft dat natuurlijk niet veel zin
Dat spraakcommando's met een cfw niet werken is te verklaren.
Iets dat met de cfw's van een Nokia 5800 ook aan de orde was.
Het probleem zit hem ergens in het mixen van euro3 en euro2 files, daardoor gaat het mis. Zodra er een officiële Euro2 zal zijn is dat probleem natuurlijk weer weg.
Dan is ook gelijk de stelling van JeMoederr ook wel een aardige, Momenteel werkt skype prima met de huidige firmware Anna. Belle is nog niet uit, dus ze hebben nog de tijd dat te fixen. Dus heeft het wél zin.
Iets dat met de cfw's van een Nokia 5800 ook aan de orde was.
Het probleem zit hem ergens in het mixen van euro3 en euro2 files, daardoor gaat het mis. Zodra er een officiële Euro2 zal zijn is dat probleem natuurlijk weer weg.
Dan is ook gelijk de stelling van JeMoederr ook wel een aardige, Momenteel werkt skype prima met de huidige firmware Anna. Belle is nog niet uit, dus ze hebben nog de tijd dat te fixen. Dus heeft het wél zin.
Hopelijk wordt dan ook videobellen als functionaliteit toegevoegd.TimothyW schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 01:21:
Via Skype? Werkt dat?coenox schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:42:
[...]
Hopelijk wordt dan ook videobellen als functionaliteit toegevoegd.
Normaal heb ik hier een te slecht GSM en 3G signaal om te kunnen videobellen maar als dat via Skype en mijn router kan is dat ideaal vanzelf.
Ik heb het alleen kort een keer geprobeerd vanaf een Samsung Galaxy S naar de iPhone 4 van mijn vrouw. Dat werkte goed, overigens wel via WiFi. Voor zover ik weet heeft kan de Symbian versie dat (nog?) niet, zie bv http://www.nokian8forum.c...ideo/skype-video-call-!!/. De enige optie is volgens mij met Fring, maar dan ook alleen naar een ander toestel met Fring. Skype is toch een beetje de gouden standaard en het zou fijn zijn als dit toegevoegd wordt in de Belle versie.Notaname schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:59:
[...]
Via Skype? Werkt dat?
Normaal heb ik hier een te slecht GSM en 3G signaal om te kunnen videobellen maar als dat via Skype en mijn router kan is dat ideaal vanzelf.
Ik heb even op de site van Skype gekeken. 'It’s easy to get Skype on your Symbian phone. Simply open your phone’s mobile web browser and visit skype.com/m to download the application straight to your phone.' Maar als je daar naar toe gaat krijg je de boodschap 'Skype isn't available for your device'. Volgens mij duidt dit erop dat er aan een nieuwe versie gewerkt wordt.Anoniem: 127014 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:10:
[...]
nieuw Ovi ook geinstalleerd, maar nog geen Skype..
Overigens was het een tijdje mogelijk om te videobellen naar Skype via Fring (http://www.allaboutsymbia...bles_Skype_video_call.php), maar Skype heeft deze mogelijkheid verwijderd omdat het ten koste van hun eigen dienst ging ( http://blog.fring.com/en/?p=2322). Technisch mag er dus geen belemmering zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door coenox op 16-12-2011 10:29 ]
Ik wil hierbij iedereen bedanken voor alle hulp en tips: echt geweldig!
Blijf nog maar even op Belle draaien en hopen dat er in de toekomst wel weer spraakbesturing in zit.
Peerke63nl: ik zie het balkje ook lopen en "schreeuw" dan de naam maar dan geeft hij de melding:
"spraakopdrachten kunnen op dit moment niet worden gebruikt".
Blijf nog maar even op Belle draaien en hopen dat er in de toekomst wel weer spraakbesturing in zit.
Peerke63nl: ik zie het balkje ook lopen en "schreeuw" dan de naam maar dan geeft hij de melding:
"spraakopdrachten kunnen op dit moment niet worden gebruikt".
NiceSoni blijft maar bezig, versie 3.7 is nu beschikbaar via http://n8delight.blogspot...released-on-16122011.html .
Vraag me af het telkens op een nieuwere 'gelekte' versie van Nokia is. Zoja, erg vreemd dat het constant lekt van Nokia. Zo nee, kan hij beter doorwerken tot een hele versie. Constant flashen is voor mij geen optie
Heb begrepen dat V4 van Soni op de officiele Belle is gemod. Gezien hij nu bij 3.7 is, zit het eraan te komen \o/
Vraag me af het telkens op een nieuwere 'gelekte' versie van Nokia is. Zoja, erg vreemd dat het constant lekt van Nokia. Zo nee, kan hij beter doorwerken tot een hele versie. Constant flashen is voor mij geen optie
Heb begrepen dat V4 van Soni op de officiele Belle is gemod. Gezien hij nu bij 3.7 is, zit het eraan te komen \o/
Deze versie is gebaseerd op de T-mobile versie die enkele weken geleden via Navifirm te downloaden was...jens17 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:04:
NiceSoni blijft maar bezig, versie 3.7 is nu beschikbaar via http://n8delight.blogspot...released-on-16122011.html .
3.7 is weer verbeterde versie van 3.6 omdat daar enkele bugs in zaten..
Zou dat zo zijn is dat niet vreemd hoor. Je kan niet makkelijker aan Bètatesters komen.jens17 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:04:
Vraag me af het telkens op een nieuwere 'gelekte' versie van Nokia is. Zoja, erg vreemd dat het constant lekt van Nokia.
Weet iemand of de micro-SD geheugenkaartjes van A-Data of Kingston goed functioneren in de N8?
ik had Skype op mn vorige telefoon geinstalleerd (N97mini), videobellen kon idd niet, maar via wifi bellen tegen een goedkoop tarief in 't buitenland wel. Werkte prima!
Deze week een N8 gekregen en bij het opnieuw installeren van de apps viel me idd op dat Skype niet meer in de Store staat, en zelfs niet meer van de site van Skype zelf is te downloaden... Wel jammer, want ik heb nog Skype-tegoed staan. Ben dus erg benieuwd of er een nieuwe versie komt of dat het einde verhaal is.
Deze week een N8 gekregen en bij het opnieuw installeren van de apps viel me idd op dat Skype niet meer in de Store staat, en zelfs niet meer van de site van Skype zelf is te downloaden... Wel jammer, want ik heb nog Skype-tegoed staan. Ben dus erg benieuwd of er een nieuwe versie komt of dat het einde verhaal is.
Na een minuutje zoeken op Skype via google heb ik hier al meteen een werkende officiele download pagina voor jullie:
http://blogs.skype.com/garage/symbian/
[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 17-12-2011 00:13 ]
Hangt natuurlijk ook van het type af.choogen schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 23:21:
Weet iemand of de micro-SD geheugenkaartjes van A-Data of Kingston goed functioneren in de N8?
Maar heb in het algemeen goede ervaringen met Kingston kaartjes in onze Nokia's en dus ook de N8.
Over A-Data kan ik niets zeggen, hebben we niet.
google?SpitfireNL schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:13:
Na een minuutje zoeken op Skype via google heb ik hier al meteen een werkende officiele download pagina voor jullie:
waar vindt je dat?

Ik heb mijn N8 nu al meer dan een jaar in bezit en heb sinds de Anna-update regelmatig last van reboots. Nu heb ik een week lang me 3G uitgeschakeld en gewoon op het GSM netwerk me telefoon gebruikt, geen enkele reboot. Vandaag heb ik me 3G ingeschakeld en al na 3 uur was er een reboot. Weet iemand misschien waar dit aan ligt?
Ook Telfort toevallig?RAR_ schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:01:
Ik heb mijn N8 nu al meer dan een jaar in bezit en heb sinds de Anna-update regelmatig last van reboots. Nu heb ik een week lang me 3G uitgeschakeld en gewoon op het GSM netwerk me telefoon gebruikt, geen enkele reboot. Vandaag heb ik me 3G ingeschakeld en al na 3 uur was er een reboot. Weet iemand misschien waar dit aan ligt?
We weten waar het aan ligt:
Even zoeken in dit topic op anna en reboot
Maar nog geen oplossing anders dan PR1.2
Draadloos laden op onze Zon
Updaten naar 3.7? Lijkt me nutteloos.
3.6 doet het perfect bij mij en wacht wel op de officiele release volgend jaar.
3.6 doet het perfect bij mij en wacht wel op de officiele release volgend jaar.
Anoniem: 415268
Aansluitend bij Ari Gold: ik draai zelf ook Delight 3.6. Sinds een week nu. Preciezer zelfs nog: sinds duidelijk werd dat official Belle release pas in Q1 2012 zou zijn. En met Nokia moet je dan gewoon nog maar afwachten of het lukt. Beu daarvan, en na het lezen van alle positieve ervaringen met Delight op dit forum, toch de stoute schoenen maar aangetrokken.
Het is een ware first-time-flashers-joy geworden kan ik zeggen. Ik vind 3.6 erg stabiel, ik heb totaal geen problemen en na alle herinstallaties en -instellingen van apps, peins ik er vooralsnog niet over om over te gaan naar 3.7. Zoals het nu is hou ik het hier rustig mee vol tot de official Belle release. Overigens zie ik daar nog steeds erg naar uit. Belle is een echt andere gebruikerservaring en wat mij betreft een hele verbetering.
Het is een ware first-time-flashers-joy geworden kan ik zeggen. Ik vind 3.6 erg stabiel, ik heb totaal geen problemen en na alle herinstallaties en -instellingen van apps, peins ik er vooralsnog niet over om over te gaan naar 3.7. Zoals het nu is hou ik het hier rustig mee vol tot de official Belle release. Overigens zie ik daar nog steeds erg naar uit. Belle is een echt andere gebruikerservaring en wat mij betreft een hele verbetering.
Sluit me hier volledig bij aan...3.6 is stabiel dus waarom naar 3.7...hou wel het blog in de gaten, mochten er echte verbeteringen komen dan flash ik als nog naar 3.8 of 3.9 of 4.0...haha, nu ff genoeg van opnieuw alles installeren en instellen...ben voorlopig hier niet meer te vinden, voor een ieder, hele fijne feestdagen, voorzichtig met knallers en tot volgend Belle jaarAnoniem: 415268 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:21:
Aansluitend bij Ari Gold: ik draai zelf ook Delight 3.6. Sinds een week nu. Preciezer zelfs nog: sinds duidelijk werd dat official Belle release pas in Q1 2012 zou zijn. En met Nokia moet je dan gewoon nog maar afwachten of het lukt. Beu daarvan, en na het lezen van alle positieve ervaringen met Delight op dit forum, toch de stoute schoenen maar aangetrokken.
Zeker even een harde reset met full format uitvoeren als je dat nog niet hebt gedaan. Dat bleek voor erg veel N8 gebruikers noodzakelijk te zijn na de update naar Anna.RAR_ schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:01:
Hierbij wordt wel alles van je N8 verwijderd maar daarna heb je een heerlijk snelle N8 zonder reboots.
Ik heb ook telfort(sim-only), een bijna 4 jaar oude sim-kaart, heb geen last van reboots.
Zo eenvoduig is het helaas niet.SpitfireNL schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:44:
[...]
Zeker even een harde reset met full format uitvoeren als je dat nog niet hebt gedaan. Dat bleek voor erg veel N8 gebruikers noodzakelijk te zijn na de update naar Anna.
Hierbij wordt wel alles van je N8 verwijderd maar daarna heb je een heerlijk snelle N8 zonder reboots.
Ik heb ook telfort(sim-only), een bijna 4 jaar oude sim-kaart, heb geen last van reboots.
Ik heb de reboot problemen namelijk nog steeds, ondanks dat ik een harde reset met full format heb uitgevoerd.
meerdere keren en op drie verschillende N8's, waaronder mijn net nieuwe ....
Draadloos laden op onze Zon
Wow, met SPB kan je je Belle homescreen er wel nice uit laten zien. Android achtig.
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=32827.300
Zitten mooie HS's bij.
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=32827.300
Zitten mooie HS's bij.
Ik had hetzelfde probleem. Meerdere keren per dag reboots. Op dat moment alleen te verhelpen door 3G uit te schakelen.RAR_ schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:01:
Wanneer je de tip van _Nick_ met betrekking tot de search settings opvolgt ben je er hopelijk vanaf.
Ik heb inderdaad Telfort en mijn simkaart is zeker meer dan 6 8 jaar oud! een O² simkaart zelfs.
Ik denk dat ik maar een harde reset met full format ga proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door RAR_ op 18-12-2011 00:53 ]
Een goede keuze voor als je nog helemaal geen hard resets hebt uitgevoerd eerderRAR_ schreef op zondag 18 december 2011 @ 00:51:
Ik heb inderdaad Telfort en mijn simkaart is zeker meer dan 6 8 jaar oud! een O² simkaart zelfs.
Als je het doet zorg dan dat je de sim-kaart er tijdens harde reset uit laat. Mijn harde resets gingen niet goed met mijn sim-kaart er nog in namelijk. Mijn bugs bleven dan terug komen. Toen uiteindelijk zonder sim-kaart er in een harde reset gedaan en toen was alles goed.
Zoek in dit topic op "hard reset" voor als je nog niet weet hoe.
En format ook je mass memory zodat apps en gegevens met bugs er in niet terug geplaatst worden na de harde reset. Dus back-up alles voor je begint.
Ik plaatste op 13 dec een 'newby' post (Frank A in "Nokia N8") over het niet kunnen installeren van Kaarten / maps. Niemand heeft gereageerd, misschien omdat het leek alsof ik naar de bekende weg vroeg omdat ik niet goed gezocht had.
Ik heb echter alle draadjes over dit onderwerp gevolgd, dus ook 11 t/m 14 van http://discussions.europe...-Nokia-suite/td-p/1206069.
Mijn N8 is helemaal 'schoon'; er staat geen enkel maps 3.08 bestand meer op, behalve de landenkaarten en spraakbestanden. Ik heb al van alles geprobeerd, inclusief een harde (drie toetsen) reset, maar ik blijf meldingen krijgen dat Kaarten/Maps niet compatibel is - welke versie ik ook probeer te installeren. De maps suite die ik gevonden had installeert alleen Places, Pulse en Public Transport. Maar navigeren is er niet meer bij. Wil er alsjeblieft iemand met me meedenken?
Ik heb echter alle draadjes over dit onderwerp gevolgd, dus ook 11 t/m 14 van http://discussions.europe...-Nokia-suite/td-p/1206069.
Mijn N8 is helemaal 'schoon'; er staat geen enkel maps 3.08 bestand meer op, behalve de landenkaarten en spraakbestanden. Ik heb al van alles geprobeerd, inclusief een harde (drie toetsen) reset, maar ik blijf meldingen krijgen dat Kaarten/Maps niet compatibel is - welke versie ik ook probeer te installeren. De maps suite die ik gevonden had installeert alleen Places, Pulse en Public Transport. Maar navigeren is er niet meer bij. Wil er alsjeblieft iemand met me meedenken?
Je zou kunnen proberen de versie van nokia bèta labs te installeren. Wellicht werkt die wel.
[ Voor 65% gewijzigd door Paulus73 op 18-12-2011 11:06 ]
Als ik jou originele post zo lees begrijp ik dan goed dat je eerst beta 3.08 er op had staan en bent terug gerolt naar de niet-beta 3.06?Frank A schreef op zondag 18 december 2011 @ 02:24:
Ik plaatste op 13 dec een 'newby' post (Frank A in "Nokia N8") over het niet kunnen installeren van Kaarten / maps. Niemand heeft gereageerd, misschien omdat het leek alsof ik naar de bekende weg vroeg omdat ik niet goed gezocht had.
Beta is beta dan kan je niet verwachten dat het vlekkeloos verloopt. Er zijn wat onderdelen van beta 3.08 blijven staan na het verwijderen waardoor 3.06 niet goed loopt.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van opnieuw harde reset en mass memory formatteren uitvoeren en dan geen beta meer installeren. Dan zal jou probleem vast en zeker opgelost zijn.
Net voor de zekerheid even getest en yuppp.... werkt nog steedsAnoniem: 400842 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:56:
[...]
ja maar, het hele spraakcommando werkt toch in zijn geheel niet meer onder 3.6...of bij jou nog wel?
peerke63nl schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:55:
[...]
Net voor de zekerheid even getest en yuppp.... werkt nog steeds

Bedankt voor je reactie, het was geen beta maar de eerste officiële release van 3.08 - gewoon via Store dus. Dat vind ik juist zo ergerlijk - ik wil best eens iets nieuws proberen, maar heb geen tweakers ambities.... Nokia dwingt je tot kunstgrepen door een versie te releasen die kennelijk nog problemen bevatte; kijk maar naar de eerste 10 berichten uit http://discussions.europe...-Nokia-suite/td-p/1206069SpitfireNL schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:26:
[...]
Als ik jou originele post zo lees begrijp ik dan goed dat je eerst beta 3.08 er op had staan en bent terug gerolt naar de niet-beta 3.06?
Beta is beta dan kan je niet verwachten dat het vlekkeloos verloopt. Er zijn wat onderdelen van beta 3.08 blijven staan na het verwijderen waardoor 3.06 niet goed loopt.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van opnieuw harde reset en mass memory formatteren uitvoeren en dan geen beta meer installeren. Dan zal jou probleem vast en zeker opgelost zijn.
Mijn problemen zijn dezelfde, alleen de voorgestelde oplossing werkt bij mij niet. Ik ga inderdaad maar nogmaals volledig resetten en nu ook f: formatteren (heb ik de vorige keer niet gedaan)...
Ik ga mijn N8
Bij mij werkt ie ook niet.Anoniem: 400842 schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:10:
[...]
heb ik iets gemist? waar heb je de oplossing gevonden dan? iets over het hoofd gezien?
Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic