Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:06:
Ik ga (een laatste) poging wagen om te flashen en nu naar 3.4
Ik wil wel Nederlandse taal. Welke files moet ik precies hebben?
Waarom moet de SD-kaart eruit tijdens het flashen?
ik heb gebruikt de core en uda, de rofs3 die als paperclip erbij zit en de rofs2 in dutch
dus als je belle 3.4 binnen haalt ook extra de rofs3 en 2 en die editten.
waarom je sd kaart eruit moet zijn weet ik niet precies...ik haal ook altijd mijn sim eruit tijdens flashen
succes en het gaat je vast lukken want het is zelfs mij gelukt...kan alleen de thema's van nice_soni niet vinden of activeren, niet zo erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guus; heb jij de link voor die files?
Vorige keer is het drie keer verkeerd gegaan; telefoon starte na het flashen niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:13:
Guus; heb jij de link voor die files?
Vorige keer is het drie keer verkeerd gegaan; telefoon starte na het flashen niet meer op.
staan toch op de site van formum.dailymobile???
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=57667.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
https://projects.developer.nokia.com/Symbian_redesign

Dit vindt ik toch wel heel erg interessant worden. Mogelijk dat Symbian toch nog plan B blijft zijn bij Nokia.
Ondanks dat Nokia laatst nog heeft ontkent een plan B te hebben. Zeggen ze dat natuurlijk om hun huidige strategy(WP) te beschermen en Symbian te behouden van nog meer kritiek.

Het huidige idee van de menu balk verkleinen lijkt mij niet erg handig. Omdat de knopjes al kleiner worden in Belle doordat je Meego-style knoppen op de menu balk krijgt worden ze al iets moeilijker te raker. Als je dan ook nog de balk gaat verkleinen gaat het denk ik net iets te moeilijk worden.
Mijn voorstel zou bij deze dan ook zijn om de balk te verwijderen en daar gewoon 4 vaste icoontjes voor terug te plaatsen die elk een transparante omtrek hebben met dezelfde hoogte als de huidige menubalk.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:36
Zo zo de nieuwe verbeterde Belle bevalt me nu al terwijl ik haar nog niet eens in het echt gezien heb ipv alleen maar plaatjes.

Als ik m'n telefoon flash laat ik m'n SD kaart en m'n SIM kaart er gewoon inzitten, heb er nog nooit problemen mee gehad. Dus waarom eruit halen.

MAPS is nog in het Engels maar ik zie daar het probleem niet echt van in als je toch de Nederlandse stem kan downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:05

c0burn

Feed your head

SpitfireNL schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:53:
https://projects.developer.nokia.com/Symbian_redesign

Dit vindt ik toch wel heel erg interessant worden. Mogelijk dat Symbian toch nog plan B blijft zijn bij Nokia.
Ondanks dat Nokia laatst nog heeft ontkent een plan B te hebben. Zeggen ze dat natuurlijk om hun huidige strategy(WP) te beschermen en Symbian te behouden van nog meer kritiek.

...
Is dit niet een suggestie van een 3rd party developer over hoe de interface er uit zou moeten/kunnen zien? "ToxaN8" lijkt me geen Nokia/Symbian werknemer.
Buiten dat zijn de suggesties zeer interessant inderdaad. De iconen in de onderste balk blijven even groot zo te zien, dus ik denk niet dat er problemen zouden komen met de bediening, die heb ik in Belle momenteel ook niet althans. Wanneer je vier transparante knoppen terug plaatst win je geen ruimte, waar het wel om ging denk ik.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Je hoeft ook geen ruimte te winnen daar met de menubalk. De size van de menubalk is al goed. Met kleiner maken ruil je te veel gebruiksvriendelijkheid in tegen meer ruimte op je homescreen. Ik ben het wel eens dat je op de homescreens meer ruimte nodig hebt maar je kan ook te ver gaan.
De suggestie om een search knop in je menubalk te plaatsen van mij is wel al een goede oplossing zodat je de searchwidget niet meer op je homescreen hoeft te plaatsen wat veel ruimte zal besparen. Je kan de searchwidget als je dat dan toch zo graag wil altijd nog op je homescreen plaatsen.

Als er gekozen wordt voor 4 transparante icoontjes zal het ook echt niet meer ruimte in nemen dan je menubalk nu al doet.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Op diezelfde site:

https://projects.developer.nokia.com/weeklyplanner/

Ik kan het nu helaas zelf niet uitproberen omdat ik mijn telefoon een tijdje kwijt ben, maar misschien een erg leuk alternatief voor de agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:28:
[...]

Thema's > Algemeen > Opties (afbeelding rechtsonder met 3 streepjes) > thema-effecten > aan.

Guus, zag dat je Nederlandse tekst hebt geactiveerd. Deze heb ik ook geïnstalleerd maar blijkt niet te doen, is het (toevallig) veranderd sinds de directe release? Weet namelijk zeker dat de Dutch ROFS2 er bij stond.

Ben nu aan het proberen met QWERTY en hoewel het wel fijner wordt, is woordenboek toch prettiger.
Karel, het geen ik doe is flashen, moet ik vooraf iets met coocker doen of zo...ik krijg gewoon een heel "kale belle" binnen...moet ik daarna nog iets met een filebrowser wijzigen of zo...begrijp het niet allemaal...jij wel volgens mij...en ohja, heb al eerst gegoogled maar word daar ook niet wijzer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Is met belle 3.4 de browser er nog op vooruit gegaan sinds symbian anna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
xabre16v schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:41:
Is met belle 3.4 de browser er nog op vooruit gegaan sinds symbian anna?
Geen idee, heb slechts 1 dag anna gehad. Die 3.4 is wel weer heel lekker in ieder geval, erg blij met mijn apparaatje!
Ik wissel een beetje tussen nokia browser en opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 14:56
PowerFlower schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:12:
[...]

+1, sinds ik Belle gebruik (en ik heb nog Delight 3.0) zit ik meer te speuren naar een betaalbaar tweedehandsje als backup telefoon dan dat ik naar nieuwe telefoons kijk. Er is nog niets met een vergelijkbare camera... en de N8 doet *alles* wat ik nodig heb.

Behalve Skype dan. Ffs Skype, for once, fix eens een client op tijd 8)7
Ik draai nog Anna, maar had vanmiddag de neiging om mijn N8 te koop te zetten en mijn Samsung Galaxy S uit de kast te halen. Toestel valt soms uit tijdens het laden en touchscreen reageerde niet meer of heel traag. Ben nu wat bedaard, maar nog niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
hoeveel moet je uberhaupt nu nog verwachten voor je n8 op marktplaats.. ik had mijn c6-01 bijna halfjaar geleden voor ongv 120 eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59
coenox schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:56:
[...]

Ik draai nog Anna, maar had vanmiddag de neiging om mijn N8 te koop te zetten en mijn Samsung Galaxy S uit de kast te halen. Toestel valt soms uit tijdens het laden en touchscreen reageerde niet meer of heel traag. Ben nu wat bedaard, maar nog niet blij.
Jij doet net of dat representatief is voor alle N8's. Die van mij draait al een jaar probleemloos.
Vermoedelijk heb je gewoon een hardwareprobleem en moet ie voor de garantie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:50
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:55:
[...]

Karel, het geen ik doe is flashen, moet ik vooraf iets met coocker doen of zo...ik krijg gewoon een heel "kale belle" binnen...moet ik daarna nog iets met een filebrowser wijzigen of zo...begrijp het niet allemaal...jij wel volgens mij...en ohja, heb al eerst gegoogled maar word daar ook niet wijzer van
Nee ik gebruik de Belle Delight 3.4 van Soni, was me wel opgevallen dat de thema effecten anders waren dan in 3.0, verder geen wijzigingen aangebracht. Ook niet met Cooker oid.

@Coenox: sinds de update naar Belle is de N8 een stuk waardevoller geworden ;) Dacht er ook aan om over te stappen, maar na de update zeker niet meer.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:16:
Zoek een goede duidelijke en "zichtbare" filebrowser...bedoel gewoon op het hele screen...ben dat zoeken op een inche helemaal zat...tips?
Ik gebruik X-plore als filebrowser

Ik gebruik nu ook laatste versie van Delight Belle. Geen Dutch writing maar met Swype en dutch dictionary geinstlleerd lukt het prima.

Kom er wel achter dat Gravity niet wil verbinden.... maar of dat dat aan Belle ligt??

___
edit:
___
Na deinstall en reinstall van Gravity doet ie het weer perfect
___
___

Heb geflasht zonder enige voorbereiding overigens... ook niet E:\ format gedaan :)

Werkt verder super ;)

[ Voor 7% gewijzigd door peerke63 op 23-11-2011 23:19 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Notaname schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:23:
[...]

Jij doet net of dat representatief is voor alle N8's. Die van mij draait al een jaar probleemloos.
Vermoedelijk heb je gewoon een hardwareprobleem en moet ie voor de garantie terug.
Waar doe ik net of dat representatief is voor alle N8's? Ik geloof niet dit een hardware probleem is, dan zou het niet af en toe zijn. Feit is dat het toestel trager is dan de Samsung Galaxy of een iPhone. Maar voor mij weegt dat op tegen de voordelen. Maar ik moet wel op het toestel kunnen vertrouwen. Ik geef het overigens niet zo maar op hoor.

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
coenox schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:35:
[...]

Waar doe ik net of dat representatief is voor alle N8's? Ik geloof niet dit een hardware probleem is, dan zou het niet af en toe zijn. Feit is dat het toestel trager is dan de Samsung Galaxy of een iPhone. Maar voor mij weegt dat op tegen de voordelen. Maar ik moet wel op het toestel kunnen vertrouwen. Ik geef het overigens niet zo maar op hoor.
Als je toestel af en toe tijdens het laden uitvalt is dat echt een hardware-probleem... En dat het touchscreen traag reageert merk ik bij geen enkele N8 tot nu toe, dus dat is waarschijnlijk een toestel-specifiek probleem, dus weer waarschijnlijk een hardware-probleem. Anders moet een goede reset (reïnstall) genoeg zijn.

• Notaname
coenox schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:35:
[...]

Tot die conclusie kwam ik omdat je hem wil verkopen. Als je overtuigd zou zijn dat het exemplarische problemen zijn dan zou je hem laten repareren of om laten ruilen tot je een goed werkend exemplaar hebt.
Het is overigens ook niet zo sportief om zo'n brak geval via o.a. Marktplaats bij een ander in de maag te splitsen.
Dat ding is gewoon defect. :-(

• coenox
Notaname schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:24:
[...]

Tot die conclusie kwam ik omdat je hem wil verkopen. Als je overtuigd zou zijn dat het exemplarische problemen zijn dan zou je hem laten repareren of om laten ruilen tot je een goed werkend exemplaar hebt.
Het is overigens ook niet zo sportief om zo'n brak geval via o.a. Marktplaats bij een ander in de maag te splitsen.
Dat ding is gewoon defect. :-(
Zoek je ruzie of zo? Je weet in 1 alinea een waardeoordeel over mij en over mijn toestel te geven zonder dat je ons allebei gezien hebt.

Ik heb al heel veel toestellen gehad en een aantal verkocht. Niet veel omdat ik meestal alles bewaar. Zo heb ik nog een E71, een 5800 XM en een Samsung i8910. Als ik iets verkoop is het goed, of ik vertel erbij wat er aan mankeert. Daarbij heb ik nog helemaal niet gezegd dat ik dit toestel ga verkopen.Tot slot stuit het me heel erg tegen de borst dat je mijn geliefde (ondanks de tijdelijke frustratie van gistermiddag) N8 een 'brak geval' en defect noemt.

• Xmasjos
coenox schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:12:
[...]

Zoek je ruzie of zo? Je weet in 1 alinea een waardeoordeel over mij en over mijn toestel te geven zonder dat je ons allebei gezien hebt.

Ik heb al heel veel toestellen gehad en een aantal verkocht. Niet veel omdat ik meestal alles bewaar. Zo heb ik nog een E71, een 5800 XM en een Samsung i8910. Als ik iets verkoop is het goed, of ik vertel erbij wat er aan mankeert. Daarbij heb ik nog helemaal niet gezegd dat ik dit toestel ga verkopen.Tot slot stuit het me heel erg tegen de borst dat je mijn geliefde (ondanks de tijdelijke frustratie van gistermiddag) N8 een 'brak geval' en defect noemt.
Simpele miscommunicatie hier. Daar komen de meeste ruzies van. Handjes schudden, kusje geven en het is over :p

• Notaname
coenox schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:12:
[...]

Nee ik zoek geen ruzie maar ik trek een paar conclusies door wat je zelf schrijft.

Ik had via een pré-order zo'n beetje de eerste N8 en E7 van Nederland en heb daar nooit(!) echt problemen mee zoals ik wel regelmatig van anderen in dit draadje lees. Eenmaal heb ik de N8 moeten herinstalleren omdat ie bepaalde apps niet meer wilde installeren. Dit werd veroorzaakt door een programma van Nokia Beta Labs die de boel verziekte.

Verder heeft mijn N8 verleden jaar 1x een automatische reboot gehad terwijl ik Ovi Maps draaide.
Na een update van Ovi Maps was het over.

Lees ik al jouw problemen dan kan ik serieus maar een paar zaken verzinnen;
- dat ding deugt hardware-matig niet en moet je naar Nokia sturen tot hij wel goed werkend is.
- door het flashen van de firmware heb je zoveel lopen klooien dat het ding niet stabiel meer is. Wat heel goed zou kunnen omdat Nokia anders Belle wel zou releasen indien deze goed zou zijn.
- je hebt 1 app draaien welke het OS onstabiel maakt.

Ik snap al dat geklooi niet goed. Als je hem eerlijk hebt gekocht dan heb je de nota en kan ie terug voor reparatie tot ie wel goed is.
Zet Anna erop tot de officiële Belle uitkomt en je hebt een fantastisch toestel.

• coenox
Notaname schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:52:
[...]

Nee ik zoek geen ruzie maar ik trek een paar conclusies door wat je zelf schrijft.

Ik had via een pré-order zo'n beetje de eerste N8 en E7 van Nederland en heb daar nooit(!) echt problemen mee zoals ik wel regelmatig van anderen in dit draadje lees. Eenmaal heb ik de N8 moeten herinstalleren omdat ie bepaalde apps niet meer wilde installeren. Dit werd veroorzaakt door een programma van Nokia Beta Labs die de boel verziekte.

Verder heeft mijn N8 verleden jaar 1x een automatische reboot gehad terwijl ik Ovi Maps draaide.
Na een update van Ovi Maps was het over.

- dat ding deugt hardware-matig niet en moet je naar Nokia sturen tot hij wel goed werkend is.
- door het flashen van de firmware heb je zoveel lopen klooien dat het ding niet stabiel meer is. Wat heel goed zou kunnen omdat Nokia anders Belle wel zou releasen indien deze goed zou zijn.

Ik snap al dat geklooi niet goed. Als je hem eerlijk hebt gekocht dan heb je de nota en kan ie terug voor reparatie tot ie wel goed is.
Zet Anna erop tot de officiële Belle uitkomt en je hebt een fantastisch toestel.
Je bijdragen zitten vol met aannames zonder te checken of deze kloppen. Ik ben onsportief, mijn telefoon is defect, ik zit te klooien. En tot slot suggereer je ook bijna nog dat ik hem niet eerlijk gekocht heb.

Ik weet echt niet waar je het allemaal vandaan haalt. Mijn toestel draait op de officiële Anna en is niet geflashed. Ik wacht inderdaad op de release van Belle juist om dat ik me dat geklooi niet kan veroorloven. En misschien had ik gisteren even last van een instabiele app. Ik weet het niet, maar ik zie nog geen reden om hem ter reparatie aan te beiden. Maar ik weet wel dat ik geen zin heb in allemaal vage beschuldigingen dus ik ga even niet meer reageren. Het lijkt me dat dit forum voor andere zaken is bedoeld.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 00:15
Notaname schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:52:
[...]

....

Wil je anderen helpen bij het oplossen van problemen,
heb je zelf andere problemen of
zoek je anders problemen?

Fijn voor jou dat je wel een probleemloos toestel hebt.
Ikzelf heb inmiddels na maanden mijn 3e N8 (had wel een bon) en ben het echt beu ....
De problemen die ik heb worden veroorzaakt door bugs in Anna (handoversoftware); niks klooien of foute apps.
Toestel draait wel prima onder PR1.2 en Belle, maar niet onder de huidige Anna die volgens Nokia nu officieel op de N8 hoort.

Draadloos laden op onze Zon

• Notaname
@coenox

Je hebt gelijk mijn excuses.
Ik verwarde je deels met een ander persoon waardoor ik het idee had dat je zelf de boel verklooide met het flashen van FW die mogelijk niet af is.

Aan de andere kant heb je wel erg lange tenen. Als ik zeg dat je een voor garantie moet gaan als je een gekocht toestel hebt, hoef je niet meteen te denken dat ik een gestolen toestel bedoel.
Zelf heb ik mijn N8 en E7 gekocht bij Nokia ipv 'kado' bij een abonnement.
Ik denk nml dat je met een zelf gekocht toestel steviger in je schoenen staat mbt reparatie ipv omruil.

• coenox
Notaname schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:49:
Je hebt gelijk mijn excuses.

Zelf heb ik mijn N8 en E7 gekocht bij Nokia ipv 'kado' bij een abonnement.
Ik denk nml dat je met een zelf gekocht toestel steviger in je schoenen staat mbt reparatie ipv omruil.
Excuses geaccepteerd en mijn excuses als mijn tenen te lang waren.

Het verschil tussen 'bij een abonnement' of gekocht kan ik me niet voorstellen. Bij een abonnement betaal je het toestel ook, alleen in termijnen. Het NSP hielp mij keurig met mijn anderhalf jaar oude 5800 XM waar ik geen bon meer van had. Dat is één van de voordelen van Nokia.

• Notaname
emmerx schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:27:
[...]
Toestel draait wel prima onder PR1.2 en Belle, maar niet onder de huidige Anna die volgens Nokia nu officieel op de N8 hoort.
Maar waarin zit hem dan het verschil? Waarom heb ik totaal geen probleem met mijn toestellen en vele apps terwijl een ander tegen allerlei rottigheid aanloopt?
Een verschil in hardware tussen een Fins en een Chinees model?

• emmerx
Notaname schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:04:
[...]

Maar waarin zit hem dan het verschil? Waarom heb ik totaal geen probleem met mijn toestellen en vele apps terwijl een ander tegen allerlei rottigheid aanloopt?
Welkom in de wondere wereld van software ontwikkeling voor consumentenelektronica.

Mogelijke veroorzakers:
  • Andere provider (in mijn geval de oorzaak, Telfort handovers naar KPN-cellen)
  • oudere SIM kaart
  • type micro SD kaart
  • Bubbles
  • Maps
  • Qt runtime versie
  • eigenlijke alle aangesloten hardware en geïnstalleerde software dus
Prijs jezelf gelukkig als je geen problemen hebt; ga ze zeker niet bij anderen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:57
Heeft er iemand het "camera lover pack" in gebruik, dat nu gratis in de Nokia winkel te downloaden is, die er wat meer over kan vertellen; ik bedoel bevalt het, ervaringen, waart om te installeren? etc.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
het is zomaar een waardeloze free pack.... Ik weet dat een aantal van die apps altijd al gratis zijn geweest en die apps zijn ook nog eens helemaal niet zo interessant.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
SpitfireNL schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:10:
het is zomaar een waardeloze free pack.... Ik weet dat een aantal van die apps altijd al gratis zijn geweest en die apps zijn ook nog eens helemaal niet zo interessant.
Een gegeven paard nooit in de bek kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
SpitfireNL schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:10:
weet je dat omdat je camera lover pack zelf hebt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kruila schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:14:
[...]

weet je dat omdat je camera lover pack zelf hebt geprobeerd?
Wat dacht je ervan om het ZELF eerst eens uit te proberen voordat je het iemand anders laat uit proberen en dan ervaringen op de draad laten zetten? misschien wel zo eerlijk cq makkelijk...niet alles aan andere over laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:44:
[...]

Wat dacht je ervan om het ZELF eerst eens uit te proberen voordat je het iemand anders laat uit proberen en dan ervaringen op de draad laten zetten? misschien wel zo eerlijk cq makkelijk...niet alles aan andere over laten :)
Te veel vriendelijkheid gedronken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kruila schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:08:
[...]

Te veel vriendelijkheid gedronken?
Wanneer dat zo zou zijn had er geen glimlach achter gestaan...eerst eens iets zelf doen of googlen kan toch geen kwaad....en sorry wanneer ik je beledigd heb...volgens mij zijn we hier om elkaar te helpen en niet om te vragen of een ander iets voor je uit wilt zoeken...maar maakt niet uit, ben vrij nieuw hier en weet dus niet hoe een en ander werkt...weet wel dat ik zelf eerst alles doe om een probleem te onderzoeken of op te lossen voor dat ik een ander iets vraag...kan hier nog een k...over na zetten maar dat hou ik maar voor me...is al genoeg ruzie afgelopen dagen geweest en daar heb ik geen zin in :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:27:
[...]

Wanneer dat zo zou zijn had er geen glimlach achter gestaan...eerst eens iets zelf doen of googlen kan toch geen kwaad....en sorry wanneer ik je beledigd heb...volgens mij zijn we hier om elkaar te helpen en niet om te vragen of een ander iets voor je uit wilt zoeken...maar maakt niet uit, ben vrij nieuw hier en weet dus niet hoe een en ander werkt...weet wel dat ik zelf eerst alles doe om een probleem te onderzoeken of op te lossen voor dat ik een ander iets vraag...kan hier nog een k...over na zetten maar dat hou ik maar voor me...is al genoeg ruzie afgelopen dagen geweest en daar heb ik geen zin in :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Ik vraag NIET of iemand iets uit wil zoeken, ik vroeg alleen of iemand ervaring had met een app, that's all; en toen daar een antwoord op kwam was ik alleen nieuwsgierig of die mening gebaseerd was op eigen ervaring, heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
kruila schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:34:
[...]

Ik vraag NIET of iemand iets uit wil zoeken, ik vroeg alleen of iemand ervaring had met een app, that's all; en toen daar een antwoord op kwam was ik alleen nieuwsgierig of die mening gebaseerd was op eigen ervaring, heel simpel.
Ben het met je eens. Was een hele normale vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kruila schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:34:
[...]

waarom niet zelf uit proberen en dan je bevindingen geven??? ipv iemand anders het te laten doen? maar ja, laat ook maar...eigen initiatief is af en toe ver te zoeken...laat het hier ook bij...gelukkig zijn er andere die zelf wel eerst iets proberen en dan hun ervaringen of problemen voor leggen zodat een ander iets mee op kan schieten of iets van kan leren want daarom zijn we hier...voor er een domme reactie komt...zoek geen ruzie, vraag alleen of iemand zelf een en ander iets wil uit zoeken voor al eer er een vraag gesteld wordt... _/-\o_

waart om te installeren? etc...gewoon doen en uitproberen en dan je ervaringen delen...is iedereen mee geholpen, dat is hetgeen ik bedoel, sorry hoor

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:46:
[...]

waarom niet zelf uit proberen en dan je bevindingen geven??? ipv iemand anders het te laten doen? maar ja, laat ook maar...eigen initiatief is af en toe ver te zoeken...laat het hier ook bij...gelukkig zijn er andere die zelf wel eerst iets proberen en dan hun ervaringen of problemen voor leggen zodat een ander iets mee op kan schieten of iets van kan leren want daarom zijn we hier...voor er een domme reactie komt...zoek geen ruzie, vraag alleen of iemand zelf een en ander iets wil uit zoeken voor al eer er een vraag gesteld wordt... _/-\o_

waart om te installeren? etc...gewoon doen en uitproberen en dan je ervaringen delen...is iedereen mee geholpen, dat is hetgeen ik bedoel, sorry hoor
Ik vraag niemand of ie iets voor me wil doen/uitzoeken, ik vraag of iemand ervaring had met een app, dat is heel wat anders, dus als je eerst goed leest voordat je vuur begint te spuwen dan blijft het hier ook veel gezelliger.

Volgens jouw redenering mag niemand wat vragen.

Jij moet gewoon je eigen topic maken: "Hier mag je niets vragen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb camera lover op mn N8 staan.
het is leuk..maar ik denk niet dat ik het veel zal gebruiken.
De kwaliteit is net niet goed genoeg.
Het wil heel erg een soort van iPhone kwaliteit benaderen maar red dat dus zeker niet.

Het zijn 5 programma's in 1.
Photorama: heel beperkt panorama fotos maken maar hier zijn veel betere programma's voor.
Phototwister: effect foto's maken, vrij uitgebreid maar niet beter of anders dan andere foto effect programma's doen.
Photofusion: twee foto's over elkaar heen "fuseren" heeft potentie en heb ik nog niet eerder in foto programma's gezien maar de resultaten vind ik niet bijzonder (kan ook aan de fotograaf liggen:P).
Retromatic: hier zie je duidelijk dat ze een iPhone app proberen na te doen alleen zijn de opties veel te beperkt en is het verschil tussen de opties vrij klein.
Multimatic: meerdere foto's achter elkaar maken op verschillende manieren met verschillende tijds intervallen (van 0,2 tot 3 seconden). Ik heb hiervoor nog geen nuttige toepassing gevonden.

Ik vind Pocketbooth een veel leuker programma ook al heeft het veel minder functies.
Voor een serieuzer camera programma zou ik CameraPro nemen en voor panorama foto's kun je eens naar QuickPanorama kijken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 13:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Multimatic zou je kunnen gebruiken voor HDR. Daar is ook een specifieke app voor, HDR Camera, maar die werkt niet met de hardware sluiterknop en heeft bij mij na een uurtje gebruik sindsdien altijd foutmeldingen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Gutteguttegut schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:47:
Ik heb camera lover op mn N8 staan.
het is leuk..maar ik denk niet dat ik het veel zal gebruiken.
De kwaliteit is net niet goed genoeg.
Het wil heel erg een soort van iPhone kwaliteit benaderen maar red dat dus zeker niet.

Het zijn 5 programma's in 1.
Photorama: heel beperkt panorama fotos maken maar hier zijn veel betere programma's voor.
Phototwister: effect foto's maken, vrij uitgebreid maar niet beter of anders dan andere foto effect programma's doen.
Photofusion: twee foto's over elkaar heen "fuseren" heeft potentie en heb ik nog niet eerder in foto programma's gezien maar de resultaten vind ik niet bijzonder (kan ook aan de fotograaf liggen:P).
Retromatic: hier zie je duidelijk dat ze een iPhone app proberen na te doen alleen zijn de opties veel te beperkt en is het verschil tussen de opties vrij klein.
Multimatic: meerdere foto's achter elkaar maken op verschillende manieren met verschillende tijds intervallen (van 0,2 tot 3 seconden). Ik heb hiervoor nog geen nuttige toepassing gevonden.

Ik vind Pocketbooth een veel leuker programma ook al heeft het veel minder functies.
Voor een serieuzer camera programma zou ik CameraPro nemen en voor panorama foto's kun je eens naar QuickPanorama kijken.
Bedankt voor je, zeer uitvoerige, informatie; denk dat veel lezers hier wat mee kunnen, fijn weekend verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

PowerFlower schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:04:
Multimatic zou je kunnen gebruiken voor HDR. Daar is ook een specifieke app voor, HDR Camera, maar die werkt niet met de hardware sluiterknop en heeft bij mij na een uurtje gebruik sindsdien altijd foutmeldingen gegeven.
HDR Camera werkt bij mij ook niet goed. En een update is er ook niet.
CameraPro heeft ook een HDR optie (nog nooit gebruikt).

Ook een aanrader (en gratis) is SymDVR, die gebruik ik om onder het autorijden te filmen.
Gewoon voor de fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Had sinds de update van PR1.2 naar Anna last van zeer frequente herstarts als ik gebruik maakte van 3G met mijn provider Telfort. Het leek te maken te hebben met handovers en het feit dat Telfort gebruik maakt van eigen basestations en die van KPN.

Vandaag heb ik mijn nieuwe Telfort SIM (vorige was 3 jaar oud) binnen gekregen en al 2 uur geen herstart;
met 3G !

Wat is de N8 toch een fantastisch toestel, zeker dadelijk met Belle.

Wel vreemd dat ik 19,99 extra kosten op mijn online rekening zie, terwijl de klantenservice aan had gegeven dat dit kostenloos zou zijn. Dit kleine probleem overkom ik wel. en eigenlijk is het me de 20,- best waard ....

[ Voor 7% gewijzigd door emmerx op 26-11-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik zou even bellen met Telfort dan. Wat ook kan is dat je bij de echte afrekening 19,95 in mindering krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
PowerFlower schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:04:
Mmmm.. bij mij lijkt HDR het wél goed te doen... ook met de hardware toets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
emmerx schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:19:
Vandaag heb ik mijn nieuwe Telfort SIM (vorige was 3 jaar oud) binnen gekregen en al 2 uur geen herstart;
met 3G !
Helaas.
Een half uur later begon het herstart toen ik in de auto stapte en de eerste handover werd gemaakt.
Herstarten is daarna niet meer gestopt totdat ik terug giung naar 2G ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Misschien is het handig om ook dit http://discussions.nokiau...pdating-Anna/td-p/1122125 forum te volgen. Gaat over hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
emmerx schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:31:
[...]

Helaas.
Een half uur later begon het herstart toen ik in de auto stapte en de eerste handover werd gemaakt.
Als het een anna probleem is lijkt mij flashen naar belle toch het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
emmerx schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:19:

met 3G !
maakt dat wat uit dan?
ik heb nog steeds m'n 15 tot 20 jaar oude libertel simkaart en heb geen problemen met 3G of herstarts.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:02
ik heb een n8, nu zegt mijn telefoon continu dat mijn c geheugen vol is. Dus ik wat verwijderen maar vind niks nutteloos wat weg kan.
Bij details staat dat ik 64 mb aan berichten heb. Maar heb alles gewist(smsjes, whatsapp, jaxtr). Of tellen e-mails ook mee?
Ook heb ik 55 mb aan Sis bestanden, wat zijn dit? Kunnen deze verwijderd worden?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
emmerx schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:31:
[...]

Helaas.
Ik heb dat alleen bij één app, die gebruik maakt van GPS, misschien is dat de bottleneck? (gebruik ook Anna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Gutteguttegut schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:25:
[...]
HDR Camera werkt bij mij ook niet goed. En een update is er ook niet.
CameraPro heeft ook een HDR optie (nog nooit gebruikt).

Ook een aanrader (en gratis) is SymDVR, die gebruik ik om onder het autorijden te filmen.
Gewoon voor de fun :)
Ook bij mij geen probleem met de HDR app. Gebruik het met regelmaat

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
alaintje schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:25:
ik heb een n8, nu zegt mijn telefoon continu dat mijn c geheugen vol is. Dus ik wat verwijderen maar vind niks nutteloos wat weg kan.
Bij details staat dat ik 64 mb aan berichten heb. Maar heb alles gewist(smsjes, whatsapp, jaxtr). Of tellen e-mails ook mee?
Ook heb ik 55 mb aan Sis bestanden, wat zijn dit? Kunnen deze verwijderd worden?
Emails telt 'ie mee, whatsapp etc niet. Als je je mailbox verwijdert en weer toevoegt is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

alaintje schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:25:
Ik heb sinds vannacht NetQin er op staan en daarmee nog iets van 30MB extra vrij kunnen maken.
Verder nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:02
Aah bedankt, heb weer 80 mb vrij!
Heb wel perongeluk de helft van mijn e-mails gewist, ipv mijn mailbox te verwijderen had ik mijn e-mails verwijderd.
Ik kan weer vrolijk verder.
Enigste rotte is nog, ik kan niet fatsoenlijk downloaden. Als ik een download start downloadt die meestal 2-3mb en dan stopt die.
Nu schiet me net te binnen, wellicht kan het aan mijn volle geheugen hebben gelegen. Zal straks nog eens proberen.
Hebben meerdere mensen last van dat je vaak de melding krijgt: kan geen verbdining maken, links/rechts boven? Elke keer als ik een internet programma open doet hij dit.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:54:
[...]

Nee ik gebruik de Belle Delight 3.4 van Soni, was me wel opgevallen dat de thema effecten anders waren dan in 3.0, verder geen wijzigingen aangebracht. Ook niet met Cooker oid.

@Coenox: sinds de update naar Belle is de N8 een stuk waardevoller geworden ;) Dacht er ook aan om over te stappen, maar na de update zeker niet meer.
Karel, heb je de link toegezonden in je pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Er zijn weer tijdelijk een aantal gratis apps beschikbaar gesteld door Nokia in de Ovi Store. Net zoals eerder in de zomer toen een aantal spellen opeens gratis werd aangeboden. Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Webjunkie schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:44:
[...]

maakt dat wat uit dan?
ik heb nog steeds m'n 15 tot 20 jaar oude libertel simkaart en heb geen problemen met 3G of herstarts.
Nu niets dus.
Zoals je ook kon lezen.

SIM-kaart was volgens Nokia de oorzaak van de herstarts ...

[ Voor 6% gewijzigd door emmerx op 27-11-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
alaintje schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:42:
Aah bedankt, heb weer 80 mb vrij!
Heb wel perongeluk de helft van mijn e-mails gewist, ipv mijn mailbox te verwijderen had ik mijn e-mails verwijderd.
Ik kan weer vrolijk verder.
Enigste rotte is nog, ik kan niet fatsoenlijk downloaden. Als ik een download start downloadt die meestal 2-3mb en dan stopt die.
Nu schiet me net te binnen, wellicht kan het aan mijn volle geheugen hebben gelegen. Zal straks nog eens proberen.
Hebben meerdere mensen last van dat je vaak de melding krijgt: kan geen verbdining maken, links/rechts boven? Elke keer als ik een internet programma open doet hij dit.
Als je te weinig geheugen op je C: hebt is er geen 'buffer' om te downloaden. Dit gaat nl rechtstreeks naar de C:, waarna het vaak naar de E: of F: wordt verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Reaper.JA2 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:54:
[...]

Kijk, dat is goed om te horen. Ik hou nog wel even vol. Los van uitvallen tijdens het opladen heb ik verder geen problemen. Mijn flash pogingen waren niet succesvol vanwege problemen met Phoenix. Wacht de officiële release af. Mijn zwager heeft vandaag een N8 gekocht op mijn advies. Hij vind foto's maken belangrijker dan bellen. Dus dan is er maar 1 keuze mogelijk ;) Hij heeft nu de dark gray en die is moooooii. Heb zelf de zilveren, maar vind de bronzen erg mooi die nu in sommige landen te koop is.

[ Voor 4% gewijzigd door coenox op 28-11-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Lukt het iemand om de nieuwe app "National Geographic Photo Tips" te downloaden uit de Ovi Store? Deze app is tijdelijk gratis te downloaden, maar bij mij stopt het downloaden steeds op ongeveer 2/3 van het downloadbalkje. Onderbreken en daarna hervatten heeft geen effect. Opnieuw opstarten van de telefoon ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem software update

beste mensen,
Ik heb een N8 type RM-596, versie Anna, softwareversie 022.14.
De telefoon geeft aan dat er een update naar 025 .007 beschikbaar is.
Ik sluit de N8 aan op Nokia Suite 3.2.100. Die werkt goed, alles werkt zoals het moet, sync geen probleem, etc ... ... behalve de software update. Als ik daar op klik krijg ik een popup die aangeeft dat er elementen ontbreken en dat ik 'm opnieuw moet installeren.

Internet afgezocht naar een oplossing. Zie wel mensen die hetzelfde probleem posten, ook op forum van nokia zelf, maar geen echte oplossing.
Kan 'm hier ook niet vinden.
Kent iemand van jullie het probleem? Heeft iemand een url van een site (of hier een topic-reactie) waar een oplossing wordt gegeven? Ik kan 'm niet vinden, en wordt er onderhand een beetje gek van. :( Had het eerder ook al met Maps, maar die kon ik via telefoon updaten. Deze update verwijst telkens naar PC en ik kom niet verder.

Als ik N8 met PC verbind via USB opent Nokia Suite automatisch. Dat gaat prima. Maar krijg iedere keer wel foutmededeling dat Windows Media Player moet worden gestopt, al is die niet actief. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben? Heb geen idee hoe.

Oplosssingen die ik vond helpen niet. Heb al alles er af gehaald (Nokia Suite, Connectivity Drive, PC connectivity solution, etc), opnieuw opgestart tussendoor, registry cleaner erover gegooid, alles opnieuw geinstalleerd, opgestart, zelfde melding.
Weer alles van Nokia eraf. Gezocht naar updates voor Windows Vista 32-bit SP2 en die geïnstalleerd. En Nokia Suite er weer op. Zelfde melding.

Nu staat geïnstaleerd (zonder dus dat update-functie werkt):
Nokia Suite 3.2.100
PC Connectivity Solution 11.5.13.0
Connectivity Cable Driver 7.1.48.0
Maps Service API 4.0.29.0
Nokia nPlatform 3.2.100.0
Desktop Sync Engine 1.7.56.205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:02:
Probleem software update

beste mensen,
Ik sluit de N8 aan op Nokia Suite 3.2.100. Die werkt goed, alles werkt zoals het moet, sync geen probleem, etc ... ... behalve de software update. Als ik daar op klik krijg ik een popup die aangeeft dat er elementen ontbreken en dat ik 'm opnieuw moet installeren.

Internet afgezocht naar een oplossing. Zie wel mensen die hetzelfde probleem posten, ook op forum van nokia zelf, maar geen echte oplossing.
Kent iemand van jullie het probleem? Heeft iemand een url van een site (of hier een topic-reactie) waar een oplossing wordt gegeven? Ik kan 'm niet vinden, en wordt er onderhand een beetje gek van. :( Had het eerder ook al met Maps, maar die kon ik via telefoon updaten. Deze update verwijst telkens naar PC en ik kom niet verder.

Als ik N8 met PC verbind via USB opent Nokia Suite automatisch. Dat gaat prima. Maar krijg iedere keer wel foutmededeling dat Windows Media Player moet worden gestopt, al is die niet actief. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben? Heb geen idee hoe.

Oplosssingen die ik vond helpen niet. Heb al alles er af gehaald (Nokia Suite, Connectivity Drive, PC connectivity solution, etc), opnieuw opgestart tussendoor, registry cleaner erover gegooid, alles opnieuw geinstalleerd, opgestart, zelfde melding.
Weer alles van Nokia eraf. Gezocht naar updates voor Windows Vista 32-bit SP2 en die geïnstalleerd. En Nokia Suite er weer op. Zelfde melding.

Nokia Suite 3.2.100
Deze oplossingen geprobeerd? Zo niet, probeer ze eens (in deze volgorde, impact van klein naar groot).

- Windows Media Player-processen afgesloten? (wmplayer.exe o.i.d.)
- Drivers van je N8 verwijderd (dan wordt 't automatisch opnieuw geïnstalleerd) bij 'Devices and Printers' in je configuratiescherm?
- Je telefoon gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Probleem software update

beste mensen,
Ik heb gek genoeg nog steeds geen melding dat een update beschikbaar is. Sta nog steeds op 024.001. Zou mijn toestel rechtstreeks doorgaan naar Belle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:27
coenox schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:44:
[...]

Ik heb gek genoeg nog steeds geen melding dat een update beschikbaar is. Sta nog steeds op 024.001. Zou mijn toestel rechtstreeks doorgaan naar Belle?
Zelfde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Probleem software update

beste mensen,

Nokia Suite 3.2.100
Ik heb dit ooit gehad. Oorzaak was toen dat ik mijn Windows installatie-image zo had gemodificeerd dat een of andere modem / com driver niet werd meegenomen in de installatie. En die had de Nokia software juist net nodig bij het updaten. Dus wellicht ontbreken er in je Windows een paar fundamentele modem drivers of ondersteunende bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gutteguttegut schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:59:
[...]
Ik heb sinds vannacht NetQin er op staan en daarmee nog iets van 30MB extra vrij kunnen maken.
Verder nog geen ervaring mee.
NetQin er weer af gegooit, het programma installeerde ook M-Guard 8)7 en zorgde ervoor dat ik merkbare performance verlies had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Xmasjos:
Dank voor je reactie.
Ik heb WMP-processen laten sluiten. De popup van WMP is daarmee weg.
Drivers van N8 verwijderd (er stonden er een stuk of zes, waarvan ook nog van 2007). Alles eraf, reg.cleaner, alles erop. Zelfde probleem - geen update mogelijk.
Telefoon nog niet gereset. het lijkt me aan Nokia Suite te liggen, want telefoon geeft geen problemen.
Enfin, nog niet verder, behalve dat WMP-probleempje dan.
Dank evenwel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BoWie:
Dank voor je reactie. Maar ja, hoe kom ik er achter welke modem drivers of ondersteunende bestanden dan zouden ontbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickxm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-06 12:34
Hoe zet ik terug een nederlandstalige symbian anna op mijn toestel nadat ik ge-update heb naar Belle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
hendrickxm schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:19:
Hoe zet ik terug een nederlandstalige symbian anna op mijn toestel nadat ik ge-update heb naar Belle?
Juiste versie van Anna opzoeken met Navifirm en dan weer flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 15:02
Dames en heren, ik heb me al helemaal lam gezocht in een boel menu's, maar ik blijf na bepaalde acties op de telefoon continue weer die tips krijgen over bepaalde dingen.

Hoe en waar schakel ik die tips uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
FastFred schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:57:
Dames en heren, ik heb me al helemaal lam gezocht in een boel menu's, maar ik blijf na bepaalde acties op de telefoon continue weer die tips krijgen over bepaalde dingen.

Hoe en waar schakel ik die tips uit?
Het staat me bij (weet dit niet zeker) dat als je een tip krijgt dat je dan ook een optie gepresenteerd krijgt om voortaan geen tips meer te ontvangen, dus bij volgende tip eerst even goed kijken voordat je hem (ongelezen) wegmikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh, dat kan ook nog inderdaad :p hopen dat ik zo snel mogelijk weer een tip krijg (de ironie :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:05

c0burn

Feed your head

Het kan ook via deze methode: Menu > Applicaties > My Nokia en dan Opties > Tips uitzetten

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gevonden! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:08:
@BoWie:
Dank voor je reactie. Maar ja, hoe kom ik er achter welke modem drivers of ondersteunende bestanden dan zouden ontbreken?
Dat weet ik niet meer. Maar bij nader inzien is dat denk ik ook niet de oorzaak bij jou. Bij mij kon ik indertijd de Nokia niet als modem gebruiken (tethering via draad) omdat die component dus ontbrak. Maar dat staat denk ik los van updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Nou, ik heb zowel m'n Gmail als Hotmail-box verwijderd en nog steeds maar 48MB vrij op C: :') Ik ga 'm binnenkort maar eens resetten.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Het lijkt er nu toch op dat de officiële Belle voor de N8 er snel aan komt: http://mynokiablog.com/20...0607-appears-on-navifirm/ Heb het zelf nog niet kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pc suite 7.1.30.9 gebruik ik nog omdat ik mijn agenda er mee kan beheren met Anna, maar werkt deze versie ook nog met Belle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoXie schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:48:
[...]
Dat weet ik niet meer. Maar bij nader inzien is dat denk ik ook niet de oorzaak bij jou. Bij mij kon ik indertijd de Nokia niet als modem gebruiken (tethering via draad) omdat die component dus ontbrak. Maar dat staat denk ik los van updaten.
OK. Thanx BoXie.
Ik heb helaas geen oplossing nog kunnen vinden. Niet op dit forum, niet elders. Hopelijk is er nog een lezer die een tip heeft.
Heb ook Nokia Care gemaild. Hopelijk kom ik dan wat verder. Als het zo door gaat kan ik straks niet eens Belle er op zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:48:
Het lijkt er nu toch op dat de officiële Belle voor de N8 er snel aan komt: http://mynokiablog.com/20...0607-appears-on-navifirm/ Heb het zelf nog niet kunnen checken.
Zou je net zien dat het met Belle niet het geval is xD Ach, ik blijf hopen dat ik hem voor 2012 op mijn telefoon kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^Ik kijk er ook naar uit! Ben benieuwd wanneer Nokia met de opvolger van de N8 komt, dat wordt mijn volgende telefoon :) Wie weet presenteren ze iets op het MWC in Barcelona in februari 2012..

Over dat :C geheugen, ik heb een aantal weken geleden al mijn SMSjes en een aantal apps verwijderd omdat ie steeds zei dat ie te weinig geheugen had. Vaak werden apps zomaar gestopt of startte de N8 zich opnieuw op. Ik had uiteindelijk zo'n 60MB vrijgemaakt, maar inmiddels is er op wonderbaarlijke manier 30MB opgevuld. Ik heb sindsdien alleen die kleine update van Nokia opgezet en wat Maps dingetjes, maar dat kan toch nooit zoveel zijn? Inmiddels mailbox verwijderd maar dat leverde niks op. Ik heb het nare gevoel dat er intern ergens tijdelijke bestanden blijven hangen. Met Belle zou ik toch ook weer extra ruimte nodig hebben en ik heb geen zin in een onstabiele telefoon. Iemand nog laatste tips behalve resetten?

(Tenzij, is een reset ook mogelijk met het behouden van je apps op de :E schijf?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:50
notorious_roy schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:44:
Nou, ik heb zowel m'n Gmail als Hotmail-box verwijderd en nog steeds maar 48MB vrij op C: :') Ik ga 'm binnenkort maar eens resetten.
Dat is wel heel extreem weinig.
Heb met de Hotmail-box en Symbian Belle Delight 3.4 173.6 MB vrij, dat draait lekker rap :)

Mocht je het ook willen, kun je altijd flashen en weer down-graden mocht het niet bevallen.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Qt installatie bestanden nemen ook erg veel ruimte in op C:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:57:
[...]

Zou je net zien dat het met Belle niet het geval is xD Ach, ik blijf hopen dat ik hem voor 2012 op mijn telefoon kan zetten :)
Jawel het is een officiele werkende Belle release voor de N8, helaas wel een T-Mobile branded versie. Diverse mensen op DailyMobile hebben 'm al erop staan. Volgens die gebruikers is deze release nog soepeler dan de laatst gelekte versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:50:
[...]

Jawel het is een officiele werkende Belle release voor de N8, helaas wel een T-Mobile branded versie. Diverse mensen op DailyMobile hebben 'm al erop staan. Volgens die gebruikers is deze release nog soepeler dan de laatst gelekte versie. :)
Ik bedoelde ook niet dat die niet officieel is. In het artikel staat dat als die daarop verschenen is het over het algemeen nooit lang meer duurt voor de officiële release. Mijn opmerking slaat dan ook hier op, Nokia en vooral de N8 nu een beetje kennende ben ik bang dat het nog lang gaat duren. Echter hoop ik natuurlijk dat het voor 2012 nog officieel te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Als er de komende dag meer firmwares voor de N8 op navifirm verschijnen weten we genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:27
Alleen jammer dat er weer weken tussen verschillende product codes zullen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik weet niet zeker of ik Belle wel wil hebben... want ik kan op het moment niet zonder SIP/VOIP settings applicatie van Nokia Developer site ( http://www.developer.noki...ec/SIP_VoIP_Settings.html ) en andere 3rd party apps zoals bijvoorbeeld Fring werken lang niet zo goed.

Is er hier iemand die een van de laatste onofficiele Belle firmwares op zijn phone heeft staan en zo aardig is om even uit te proberen of je bovenstaande kan installeren?

[ Voor 9% gewijzigd door SpitfireNL op 29-11-2011 17:17 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:38
SpitfireNL schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:15:
Ik weet niet zeker of ik Belle wel wil hebben... want ik kan op het moment niet zonder SIP/VOIP settings applicatie van Nokia Developer site ( http://www.developer.noki...ec/SIP_VoIP_Settings.html ) en andere 3rd party apps zoals bijvoorbeeld Fring werken lang niet zo goed.

Is er hier iemand die een van de laatste onofficiele Belle firmwares op zijn phone heeft staan en zo aardig is om even uit te proberen of je bovenstaande kan installeren?
Ja precies! ik gebruik dat ook super vaak! Heb dat met Belle Delight 3.2 wel kunnen installeren, kunnen connecten, maar hij wil gewoon niet bellen. Hij laat wel netjes zien "Calling <persoon1> " Maar that's it.

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

beezze schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:37:
[...]

Ja precies! ik gebruik dat ook super vaak! Heb dat met Belle Delight 3.2 wel kunnen installeren, kunnen connecten, maar hij wil gewoon niet bellen. Hij laat wel netjes zien "Calling <persoon1> " Maar that's it.
Wisselvallig is het wel (dat was het bij mij overigens ook al pre-Anna, zij het in mindere mate).
Maar werken doet het, de aanhouder wint, soms even 2x bellen..
Overigens ook prima op Belle Delight 3.3 welke weken stabiel was, en nu op 3.4 ervaar ik dezelfde belkwaliteit, soms duurt het verbinding maken wel even maar ook op Simyo 3G geen enkel probleem!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
http://blog.gsmarena.com/...-shot-completely-on-a-n8/

Project om een complete film te maken met alleen maar N8's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Ik zie helaas nog geen Belle in Navifirm... (ik kijk op "Server: Production External" in Navifirm Plus 1.5)
Kijk ik niet goed? Of moet ik een "speciale"handeling doen?

[ Voor 22% gewijzigd door peerke63 op 30-11-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peerke63nl schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:51:
Ik zie helaas nog geen Belle in Navifirm... (ik kijk op "Server: Production External" in Navifirm Plus 1.5)
Kijk ik niet goed? Of moet ik een "speciale"handeling doen?
volgens mij kijk je wel goed...laatste die ik kan zien is 25.7 en ik denk dat de leak is die nice_soni heeft bewerkt...je weet ook dat hij wacht op de officiele release en daarmee aan de slag gaat...hoe heb je rompatcher aan de gang gekregen...heb ook veel gelezen maar mij nog steeds niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:03:
[...]

volgens mij kijk je wel goed...laatste die ik kan zien is 25.7 en ik denk dat de leak is die nice_soni heeft bewerkt...je weet ook dat hij wacht op de officiele release en daarmee aan de slag gaat...hoe heb je rompatcher aan de gang gekregen...heb ook veel gelezen maar mij nog steeds niet gelukt
Ha Guus...
Rompatcher deed het gewoon meteen bij mij. In de map rompatcher elk item dat je wil gebruik aanklikken.... Dan veranderd het (bij mij) blauwe bolletje in een groen bolletje en werkt het. Heb het overigens alleen gebruikt nu voortrillsignaal bij keylock.
Ik zie overigens wel een versie 111.x staan maar Navifrim lijkt vast t elopen als ie deze moet ophalen.
Als de officiele relaese uit is ga ik die installeren en later wellicht weer de bewerkte versie van nicesoni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Is dit draadje vastgelopen? Nooit eerder was er gedurende meerdere dagen geen feed. : :?
Openen van de N8 discussie duurt de laatste dagen ook vreselijk lang. (seconde of 20).

Edit: het werkt nog wel maar het blijft traag gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Notaname op 03-12-2011 11:50 . Reden: conclusie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notaname schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:49:
Is dit draadje vastgelopen? Nooit eerder was er gedurende meerdere dagen geen feed. : :?
Openen van de N8 discussie duurt de laatste dagen ook vreselijk lang. (seconde of 20).

Edit: het werkt nog wel maar het blijft traag gaan.
Ik denk dat iedereen tevreden is en geen problemen meer heeft ;)

De traagheid zit bij jezelf denk ik, bij mij is hij nog net zo snel als anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Oké zal ik de cache van Opera eens legen, kijken of dat helpt. Ander webpagina's van o.a. Tweakers hebben er geen last van.

Wat betreft de rust in dit draadje zal het misschien met Sint Nicolaas te maken hebben of is iedereen in afwachting van Belle. :-)
Pagina: 1 ... 70 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic