Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
even een vraagje , de facebook app zie ik op elke reclame en screenshot met 2 pijltjes om te scrollen tussen de updates vanmensen.... hebben jullie net als mij ook gewoon een automatisch scrollende widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 13:55
serdadu schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:36:
even een vraagje , de facebook app zie ik op elke reclame en screenshot met 2 pijltjes om te scrollen tussen de updates vanmensen.... hebben jullie net als mij ook gewoon een automatisch scrollende widget?
na de update van oktober/november hebben ze die pijltjes weggehaald.

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 10:36
notorious_roy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:18:
Er was hier onlangs iemand die vertelde dat hij een Powerpoint presentatie heeft gegeven vanaf zijn N8 die aan een beamer hing. Met welke app was dat, en hoe ga je full screen?
Quickoffice? Premier versie, eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK VOLG DE IN EN OUTS OVER DIT PRACHTTOESTEL AL LANGE TIJDMAAR EEN GROOT NADEEL HEB IK NOG NOOIT GEHOORD.

_/-\o_ JE KAN HET TOESTEL NIET NEERZETTEN! _/-\o_

Zelfontspanner - ja - maar hoe?
Prima video camera maar slecht beeld met camera in de losse hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
ben ik nou de enige die problemen heeft om kleine links te selecteren met de browsers (standaard en opera)?

vooral op forums waar je op zo'n piepklein lees-de-laatste-reactie icoontje moet klikken, lukt me dat eigenlijk 9 van de 10 keer niet :(

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Paulus73 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 07:32:
[...]

Je kunt eens kijken naar de Gorillapod Mobile. Ik weet niet of het zuignapsysteem goed werkt, maar andere producten uit de serie zijn erg goed.
@n.vanderzel: Als iemand al eerder op een vergelijkbare oproep heeft gereageerd (van jou notabene) zou het passen om daar eerst iets over te zeggen. Bijvoorbeeld waarom het niet voldoet oid. in plaats van weer met de CAPS-LOCK AAN de vraag te herhalen! Dat doe je wel vaker en het motiveert mij niet echt om je dan te helpen!

[ Voor 7% gewijzigd door Paulus73 op 17-01-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Webjunkie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:31:
ben ik nou de enige die problemen heeft om kleine links te selecteren met de browsers (standaard en opera)?

vooral op forums waar je op zo'n piepklein lees-de-laatste-reactie icoontje moet klikken, lukt me dat eigenlijk 9 van de 10 keer niet :(
Inzoomen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
oh, echt waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja wat wil je dan? Je hebt hier te maken met een smartphone niet met een notebook of tablet.

Als je alles zo makkelijk klikbaar wil maken dan moet je de tekengrootte instellen naar 'groot' maar dan zien de sites niet meer uit. Dus beste tussenweg is gewoon alles zo laten (tekengrootte) en als je moeite hebt met klikken op een kleine link effe met 2 fingers inzoomen... Ik snap niet wat er zo moeilijk hier aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanochtend weer:

Geen nieuwe mails... Pas na verwijderen van één mail wist ie weer dat er nieuwe mails binnen waren dus weer normaal gesynchroniseerd...

Pff... je kunt er dus niet altijd op vertrouwen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Is ook wat ik doen, geen enkel probleem en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:20:
[...]

Tja wat wil je dan? Je hebt hier te maken met een smartphone niet met een notebook of tablet.

Als je alles zo makkelijk klikbaar wil maken dan moet je de tekengrootte instellen naar 'groot' maar dan zien de sites niet meer uit. Dus beste tussenweg is gewoon alles zo laten (tekengrootte) en als je moeite hebt met klikken op een kleine link effe met 2 fingers inzoomen... Ik snap niet wat er zo moeilijk hier aan is?
het moeilijke hier aan is dat het niet werkt.
denk je echt dat iemand die 500 euro aan een smartphone besteedt niet weet dat je kan inzoomen op een website?

en wat heeft trouwens tekengrootte te maken met een icoontje?

op de SGS van m'n vrouw lukt het wel,
af en toe pakt die wel's een verkeerd icoontje als er meerdere dicht bij elkaar staan, maar iig selecteert hij iets.
m'n N8 selecteert dan helemaal niets.

[ Voor 12% gewijzigd door Webjunkie op 17-01-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:21:
IK VOLG DE IN EN OUTS OVER DIT PRACHTTOESTEL AL LANGE TIJDMAAR EEN GROOT NADEEL HEB IK NOG NOOIT GEHOORD.

_/-\o_ JE KAN HET TOESTEL NIET NEERZETTEN! _/-\o_

Zelfontspanner - ja - maar hoe?
Prima video camera maar slecht beeld met camera in de losse hand!
i'm not deaf, i'm just ignoring you.
of zo.
Waarom schrijf je in hoofdletters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk je echt dat iemand die 500 euro aan een smartphone besteedt niet weet dat je kan inzoomen op een website?

af en toe pakt die wel's een verkeerd icoontje als er meerdere dicht bij elkaar staan, maar iig selecteert hij iets.
Ik heb daar dus geen last van... maar wel paar andere dingen (mail synchronisatie)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 13:39
joi-c schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:19:
Ik heb een HD-film gedownload van 8,5 GB in mkv-formaat. Ik dacht dat ik die mooi op mijn N8 kon zetten en op mijn HD-TV bekijken. Helaas lukt dat niet, omdat het bestand te groot is om naar mijn N8 te kopiëren, want geen NTF. Ik heb er een 32 GB Nokia MU-45 kaartje in zitten, maar daarop kan het ook niet, want ook geen NTFS. Ik heb dit MicrosSD kaartje in mijn PC gestoken en naar NTFS geformatteerd, maar dan herkent mijn N8 hem niet meer (melding: kaart is beschadigd).

Is er iemand die weet hoe ik het voor elkaar krijg om een video bestand van 8,5 GB op mijn N8 te krijgen?

Edit: Ik ben er achter. De N8 kan geen NTFS lezen en FAT32 kan bestanden van max 4GB aan.
Zit niets anders op dan de .mkv te splitten. Ik ga de volgende tutorial proberen:
http://www.ehow.com/how_5162610_split-mkv-files.html

Edit2: Helaas niet gelukt. N8 kan het bestandsformaat niet lezen...jammer.
Afgezien van de 4 GB limiet heb je ook te maken H.264 en het feit dat de audio track max. AC3 kan zijn (dus geen DTS).

Hoewel Nokia specs qua video heeft staan op hun website moet je bij bv. transcoderen met Handbrake er om denken dat je:

- Max. BP of MP profile 3.1 gebruikt (of max. 4.1 zonder CABAC)
- Max 3 reference frames
- Max. 720p (23.976 fps)
- Ik zou zeggen ~6 Mbps

Ik heb het zelf nog niet gegeprobeerd. Veel MKVs die je download zijn niet correct geencodeerd qua H.264. Bijvoorbeeld 12 reference frames gaat niet werken op een mediastreamer of smartphone met beperkte hoeveelheid RAM.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:35:
[...]

i'm not deaf, i'm just ignoring you.
of zo.
Waarom schrijf je in hoofdletters?
Sorry, zal niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus73 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:49:
[...]

@n.vanderzel: Als iemand al eerder op een vergelijkbare oproep heeft gereageerd (van jou notabene) zou het passen om daar eerst iets over te zeggen. Bijvoorbeeld waarom het niet voldoet oid. in plaats van weer met de CAPS-LOCK AAN de vraag te herhalen! Dat doe je wel vaker en het motiveert mij niet echt om je dan te helpen!
Sorry dus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Webjunkie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:34:
[...]

Als je twee keer op het scherm tikt in de browser, zoomt die in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
oh, echt waar?

ik leg m'n telefoon altijd onder een microscoop om websites te lezen.

[ Voor 72% gewijzigd door Webjunkie op 17-01-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webjunkie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:46:
oh, echt waar?

ik leg m'n telefoon altijd onder een microscoop om websites te lezen.
Mensen proberen je te helpen... Het kan zijn dat ze je vraag even niet goed begrijpen! Dus als je iedereen op deze manier wil benaderen ga dan ergens anders hulp zoeken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Heeft iemand de app update 1.0 al gehad op een telefoon met de productcode 059D353 (vodafone branded)?
Ik heb net 1 minuut geleden nog gecheckt voor een update, maar hij vind niks. Hij zoekt trouwens wel naar updates als ik de updater start bij toepassingen, omdat ik de datum vooruit zet.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Er is een nieuwe software update genaamd "Video's" ik ga hem zo binnen halen vraag me af wat de changelog is?

Ik las net op AAS dat de update ondertiteling ondersteunig toevoegd in de video speler SWEET!

[ Voor 31% gewijzigd door mafiatounes op 17-01-2011 15:31 . Reden: Extra Info ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:55:
[...]

Mensen proberen je te helpen... Het kan zijn dat ze je vraag even niet goed begrijpen! Dus als je iedereen op deze manier wil benaderen ga dan ergens anders hulp zoeken!!
in het stukje dat hij quote vermeld ik al dat ik weet hoe je moet inzoomen.. en als tip krijg ik dan ... dat ik moet inzoomen.

sorry als ik daar dan sarcastisch van word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Zo de video's update op mn vodafone branded N8 zijn er wel. Maar de app update 1.0 niet. Ik denk dat ie dan ook niet komt op mn phone. Dus dat ze direct updaten naar PR1.1

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Webjunkie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:23:
[...]

in het stukje dat hij quote vermeld ik al dat ik weet hoe je moet inzoomen.. en als tip krijg ik dan ... dat ik moet inzoomen.

Ja kerel. Jouw reactie is er een in de categorie : mijn banaan is krom, die van jullie ook ?

Jouw probleem is nou eenmaal inherent aan het product (hoge resolutie voor een relatief fysiek klein scherm). Daar is gewoon niets aan te doen, tenzij de website ook een fatsoenlijke mobiele versie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Ik heb de nieuwe Hyves voor Symbian! Deze bevind zich nog in de testfase, maar ik ben uitgekozen tot een van de testers. Vind dat het redelijk goed werkt!

PM me maar bij interesse, dan stuur ik wel een linkje =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:07
Ik gebruik de app "nokia bots" Die bekijkt welke contactpersonen je het meest belt. Maar er komt soms zomaar een locatie in te staan. @home of @work. En het klopt ook nog. Maar heeft iemand een idee hoe hij dat bepaalt? Ik kon me thuis nog voorstellen ivm het wlan waarmee hij dan automatisch verbinding maakt. Maar hoe komt ie dan bij @work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
BoXie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:59:
[...]

Ja kerel. Jouw reactie is er een in de categorie : mijn banaan is krom, die van jullie ook ?

Jouw probleem is nou eenmaal inherent aan het product (hoge resolutie voor een relatief fysiek klein scherm). Daar is gewoon niets aan te doen, tenzij de website ook een fatsoenlijke mobiele versie heeft.
de SGS heeft volgens mij een hogere resolutie.

maar ik begrijp uit jouw antwoord dat ik dus niet de enige ben die dit probleem op de N8 heeft.
het zou namelijk kunnen zijn dat mijn touchscreen defect is, of ieder geval minder gevoelig is dan het hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masis schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:36:
Ik heb de nieuwe Hyves voor Symbian! Deze bevind zich nog in de testfase, maar ik ben uitgekozen tot een van de testers. Vind dat het redelijk goed werkt!

PM me maar bij interesse, dan stuur ik wel een linkje =)
Hey, ik zoek me rot waar je kan PM'en naar elkaar. In profiel, galery gekeken, toevoegen buddy, etc....

Stuur mij ff een PM berichtje met het linkje a.u.b. Ben een vervent hyver dus wil het ook wel ff proberen.

Als er iemand anders mij ff kan vertellen hoe je kan PM'en hier, hoor ik het ook graag.

Verder, alle posts ( behalve die in CAPS LOCK ) zijn super hier!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Webjunkie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:23:
[...]

Maar wat is dan je probleem? Dat je vingers te dik zijn of dat je twee keer op je scherm moet tikken? Of dat liever gewoon een SGS hebt?

De reden dat ik je vraag beantwoordde op de manier, zoals ik hem beantwoorde, is dat er nog twee manieren zijn om in te zoomen en dit de snelste is. Ik kan uit je tekst niet opmaken hoe lang jij je toestel al hebt, weet ik niet welke van de drie manieren van zoomen jij kent en kan ik me niet voorstellen dat het een probleem is om twee keer op het scherm te tikken om in te zoomen en daarom vermoed ik dat jij die methode nog niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Hoe kan k op de nieuwe testversie van hyves zelf een www toevoege?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 12:16
Vermakelijk om te zien hoe fanatiek alle N8'ers de 'foutjes'van hun telefoon verdedigen.
Echte ambassadeurs en tijd voor een Nokia leaks.

Hardware-technisch is de N8 natuurlijk een hoogstandje, maar in verhouding daarmee is de interface niet slecht maar dramatisch.
Nu ik hem sinds kort vergelijk met mijn iPhone 3GS valt op hoeveel beter er bij dat ding over die interactie met de gebruiker is nagedacht; zolang je natuurlijk maar precies doet wat Apple je toelaat. Natuurlijk zijn er ook zwakke punten, maar Nokia zou heel veel van IOS kunnen - eigenlijk moeten- leren.
Die Finnen moeten toch gewoon af en toe bij de concurrent kijken, als ze even wat minder in vorm zijn?

Invoeren op iPhone toetsenbord gaat veel sneller en foutlozer dan bij de N8 (landscape), zowel in portrait en zeker in landscape modus. Je houdt de doelapplicatie beter in beeld en het veel eenvoudiger en preciezer (automatisch vergrootglas) om -grote- stukken tekst te selecteren voor copy/paste. Op de N8 schiet de cursor bij mij steeds van helemaal onder naar helemaal boven. Vreemd bij IOS vind ik wel dat er hoofdletters blijven staan op de toetsen; lijkt erg op het fysieke toetsenbord maar kan dus nog beter.

Leesbaarheid van websites is veel beter, ondanks de lagere resolutie. Websites zien er ook nog beter uit, lijken meer op de grote variant. 'Klikbaarheid' van de links is ook nauwkeuriger; hoef niet te dubbelklikkken om te vergroten om niet mis te klikken. :+

Ik hoop dat alle Nokia Symbian-MeeGo-Qt ontwikkelaars stiekem een iPxxx als kerstgeschenk hebben gekregen van de nieuwe Nokia CEO en druk aan het leren zijn hoe je de massa van dienst kan zijn; niet alleen een paar miljoen techneuten en pixelneukers (waar ik er één van ben).

Nou maar hopen dat we daarna wel gewoon email kunnen blijven halen, buiten de Nokia servers om ....

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:49:
[...]

Hey, ik zoek me rot waar je kan PM'en naar elkaar. In profiel, galery gekeken, toevoegen buddy, etc....

Stuur mij ff een PM berichtje met het linkje a.u.b. Ben een vervent hyver dus wil het ook wel ff proberen.

Als er iemand anders mij ff kan vertellen hoe je kan PM'en hier, hoor ik het ook graag.

Verder, alle posts ( behalve die in CAPS LOCK ) zijn super hier!!!
Wil maar niet lukken naar jou, volgens mij heb je die functie uitgeschakeld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:56
emmerx schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:37:
Vermakelijk om te zien hoe fanatiek alle N8'ers de 'foutjes'van hun telefoon verdedigen.

Hardware-technisch is de N8 natuurlijk een hoogstandje, maar in verhouding daarmee is de interface niet slecht maar dramatisch.
Nu ik hem sinds kort vergelijk met mijn iPhone 3GS valt op hoeveel beter er bij dat ding over die interactie met de gebruiker is nagedacht; zolang je natuurlijk maar precies doet wat Apple je toelaat. Natuurlijk zijn er ook zwakke punten, maar Nokia zou heel veel van IOS kunnen - eigenlijk moeten- leren.
Die Finnen moeten toch gewoon af en toe bij de concurrent kijken, als ze even wat minder in vorm zijn?

Invoeren op iPhone toetsenbord gaat veel sneller en foutlozer dan bij de N8 (landscape), zowel in portrait en zeker in landscape modus. Je houdt de doelapplicatie beter in beeld en het veel eenvoudiger en preciezer (automatisch vergrootglas) om -grote- stukken tekst te selecteren voor copy/paste. Op de N8 schiet de cursor bij mij steeds van helemaal onder naar helemaal boven. Vreemd bij IOS vind ik wel dat er hoofdletters blijven staan op de toetsen; lijkt erg op het fysieke toetsenbord maar kan dus nog beter.

Leesbaarheid van websites is veel beter, ondanks de lagere resolutie. Websites zien er ook nog beter uit, lijken meer op de grote variant. 'Klikbaarheid' van de links is ook nauwkeuriger; hoef niet te dubbelklikkken om te vergroten om niet mis te klikken. :+

Ik hoop dat alle Nokia Symbian-MeeGo-Qt ontwikkelaars stiekem een iPxxx als kerstgeschenk hebben gekregen van de nieuwe Nokia CEO en druk aan het leren zijn hoe je de massa van dienst kan zijn; niet alleen een paar miljoen techneuten en pixelneukers (waar ik er één van ben).

Nou maar hopen dat we daarna wel gewoon email kunnen blijven halen, buiten de Nokia servers om ....
Je noemt interface, maar je hebt het enkel over de browser en toetsenbord (waar door nokia aan gewerkt wordt en wat ze erkennen als problemen). Wat is er dan nog zo heel veel geweldiger aan een Iphone3GS die niet echt snel te noemen is met het nieuwe IOS?

Weer een applefanboy zo te horen....en tuurlijk heeft symbian tekortkomingen en is het de vraag of er door nokia in de toekomst mee zal worden doorgegaan als je de publicaties her en der leest. Out of the box is het echter een prima OS met meer mogelijkheden dan IOS. Maar allez.....applicaties, daar gaat of staat tegenwoordig veel mee.......nokia houdt waarschijnlijk te weinig rekening met spelende, "hyvende" en "facebookende" jeugd.

En misschien dat de nieuwe nokia CEO in de toekomst wel harder lacht dan de opvolger van Steve Jobs, al dan niet met android....

En tip: m.b.t. nokia-mensen die hun telefoon verdedigen: Google maar eens op iphone en stockholm syndrome!

Damn.......heb ik me toch weer laten opjutten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 11:28
Masis schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:47:
[...]

Wil maar niet lukken naar jou, volgens mij heb je die functie uitgeschakeld ofzo?
als ik het me goed herinner staat er ergens in dit topic een tip,
iets dat je moet veranderen in je profiel om te kunnen dm-en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik heb nog geen enkele update gehad. Die app 1.0 niet en nu die video's update ook niet. Ben er wel achter dat mijn telefoon een Duits model is (http://nokia.nigelcoldwell.co.uk/stuff/n8rm596pc.txt) en hoop niet dat dit in de toekomst voor problemen gaat zorgen...
Woudtwe schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:02:
Ik gebruik de app "nokia bots" Die bekijkt welke contactpersonen je het meest belt. Maar er komt soms zomaar een locatie in te staan. @home of @work. En het klopt ook nog. Maar heeft iemand een idee hoe hij dat bepaalt? Ik kon me thuis nog voorstellen ivm het wlan waarmee hij dan automatisch verbinding maakt. Maar hoe komt ie dan bij @work
Dat vraag ik me ook af. Ik heb wel meer wlans ingevoerd, maar alleen thuis geeft 'ie @home aan :? :D

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:56
notorious_roy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:13:

Dat vraag ik me ook af. Ik heb wel meer wlans ingevoerd, maar alleen thuis geeft 'ie @home aan :? :D
GPS aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn telefoon morgen terugsturen naar de winkel. Ding ging steeds meer crashen en rebooten, was onwerkbaar geworden. Helaas... Ben benieuwd hoe het afgehandeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binks050
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09-2016

Binks050

...6310i, 8910i, 9500, e90, N8

Amiet01 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:11:
Heeft iemand de app update 1.0 al gehad op een telefoon met de productcode 059D353 (vodafone branded)?
Ik heb net 1 minuut geleden nog gecheckt voor een update, maar hij vind niks. Hij zoekt trouwens wel naar updates als ik de updater start bij toepassingen, omdat ik de datum vooruit zet.
Ik heb mijn N8 vorige week naar een Nokia service point gebracht (in Vodafone winkel) en die hebben voor mij de branded VF-troep er af gehaald en de originele Nokia software er op gezet. Dit was mijn verzoek omdat mijn N8 af en toe uit zichzelf ging rebooten. Ze gaven bij VF zelf aan dat dit erg goed door hun software kon komen en ik heb het gevoel dat dit ook zo was.

Mijn N8 is nu al een week niet uit zichzelf gereboot terwijl hij dit eerder minimaal 1 keer per 24 uur deed, dus mijn tip: laat hetzelfde doen. Ik was mijn N8 maar 48 uur kwijt (ze hebben hem nog een dag getest tot ze 99% zeker wisten dat het goed was...) ;) Mijn N8 is nu op veel punten sneller zoals bijvoorbeeld: internet, programma's laden en switchen tussen programma's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 21:37

Ad Hox

N/A

Ik kan ook niet PM'en, maar dat terzijde. Net wel de video update binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Binks050 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:08:
[...]

Ik heb mijn N8 vorige week naar een Nokia service point gebracht (in Vodafone winkel) en die hebben voor mij de branded VF-troep er af gehaald en de originele Nokia software er op gezet. Dit was mijn verzoek omdat mijn N8 af en toe uit zichzelf ging rebooten. Ze gaven bij VF zelf aan dat dit erg goed door hun software kon komen en ik heb het gevoel dat dit ook zo was.

Mijn N8 is nu al een week niet uit zichzelf gereboot terwijl hij dit eerder minimaal 1 keer per 24 uur deed, dus mijn tip: laat hetzelfde doen. Ik was mijn N8 maar 48 uur kwijt (ze hebben hem nog een dag getest tot ze 99% zeker wisten dat het goed was...) ;) Mijn N8 is nu op veel punten sneller zoals bijvoorbeeld: internet, programma's laden en switchen tussen programma's..
Nou ik heb mijn N8 geflasht met phoenix. Dus dat is ook wat ze bij VF hebben gedaan als het goed is. Ik heb nu de originele nederlandse firmware erop staan. In het begin irriteerde ik me er erg aan de vodafone icoontjes die niet te verwijderen waren en de vodafone startscherm en dergelijken (maakt je telefoon langzamer). Mn telefoon is nu wel gewoon snel. (Vodafone care point kon bij mij geen andere firmware op doen, omdat de toestel een week uit was, vandaar dat ik het zelf heb gedaan mbv een guide)

Het punt is dat de app update 1.0 die een paar dagen uit is gekomen nog steeds niet beschikbaar is voor deze productcode. Met het zetten van een ander firmware verandert te productcode helaas niet. En dat kan ook nog niet... Ik denk zelf dat de app update niet zal komen voor de productcode 059D353, omdat ik vandaag wel de video update heb gehad. Ik denk dat ze gewoon zullen wachten tot PR1.1 uitkomt en dan direct naar 1.1 te laten updaten.

Alsnog bedankt voor je moeite!

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:03:
Ik ga mijn telefoon morgen terugsturen naar de winkel. Ding ging steeds meer crashen en rebooten, was onwerkbaar geworden. Helaas... Ben benieuwd hoe het afgehandeld wordt...
Ik heb die van mij gebracht naar de Vodafone Care Point. Alles is heel goed afgehandeld. Mn telefoon werd eerst naar Dynafix opgestuurd waarna ze een boot failure kregen (ging niet meer aan). Ze MOETEN het dan doorsturen naar Nokia. Ik kreeg 2 à 3 weken later een nieuwe toestel (ik heb wel mn twijfels over of dit een splinternieuw toestel was. Volgens mij niet want er zat een hele lichte krasje op t scherm die je alleen kon zien als je er fel licht op scheen).

Tot nu toe totaal geen problemen gehad met mijn telefoon! Houden zo.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
pegagus schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:52:
[...]

Maar wat is dan je probleem? Dat je vingers te dik zijn of dat je twee keer op je scherm moet tikken? Of dat liever gewoon een SGS hebt?

De reden dat ik je vraag beantwoordde op de manier, zoals ik hem beantwoorde, is dat er nog twee manieren zijn om in te zoomen en dit de snelste is. Ik kan uit je tekst niet opmaken hoe lang jij je toestel al hebt, weet ik niet welke van de drie manieren van zoomen jij kent en kan ik me niet voorstellen dat het een probleem is om twee keer op het scherm te tikken om in te zoomen en daarom vermoed ik dat jij die methode nog niet kent.
mijn probleem is dat ik (vanzelfsprekend) inzoom tot het maximale niveau, 140% standaard in opera en pinch tot ik een ons weeg op de standaard browser, en dan kan ik kleine links zoals: het lees-laatste-bericht icoontje op www.thailandforum.nl gewoon 9 van de 10 keer niet selecteren.

de SGS haal ik er bij omdat dat ding gewoon altijd iets selecteert, soms wel eens de naam van de poster ipv het laatste bericht, maar iig selecteert hij iets.
dus mijn dikke vingers werken wel op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Dat ene icoontje kan ik zo niet testen, maar ik kan alles bedienen, zonder hoeven in de zoomen. Dan zou ik inderdaad de hardware gaan verdenken. Zelf zoom ik op Nu.nl of Tweakers wel eens in, omdat ik anders de verkeerde link selecteer. Maar de reactie is er bij mij wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-09 17:54
Ik zie bij de Sw-update net Nokia DAB Radio staan. Echter als ik hem wil installeren dan mislukt dat.
Heeft iemand anders dit probleem ook?

Het zou bij mij veroorzaakt kunnen worden omdat ik de DVB-H headset gebruik en ik meen te hebben gelezen dat je ze niet beide op hetzelfde toestel kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb net boxjes gekocht voor op vakantie met mijn telefoon mee te nemen
(tulp stekker ) doe ik boven in de nokia n8 en het lijkt te werken echter als ik het geluid via mijn boxjes harder wil zetten gaat de nokia over tot voice dialing.........echt heel irritant en dat blijft de telefoon ook doen.
iemand een idee hoe dit op te lossen ?
of waar ik moet zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashaman schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:07:
[...]

als ik het me goed herinner staat er ergens in dit topic een tip,
iets dat je moet veranderen in je profiel om te kunnen dm-en...
thanks, eerder in het topic stond het idd. Heb Masis nu een bericht kunnen sturen!

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
robertwebbe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:22:
Ik zie bij de Sw-update net Nokia DAB Radio staan. Echter als ik hem wil installeren dan mislukt dat.
Heeft iemand anders dit probleem ook?

Het zou bij mij veroorzaakt kunnen worden omdat ik de DVB-H headset gebruik en ik meen te hebben gelezen dat je ze niet beide op hetzelfde toestel kunt gebruiken.
DVB-H headset??? Waar te koop???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de "Video's update" gedownload. Kan iemand mij zeggen wat dit inhoud?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:08:
Dank
Yup, ik ook! In de informatie staat dat het extra functies toevoegt, zoals het afspelen van SRT en SUB ondertitelingen! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:08:
Dank
Met een beetje beter het topic doorlezen had je dit gezien:
mafiatounes schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:29:
Er is een nieuwe software update genaamd "Video's" ik ga hem zo binnen halen vraag me af wat de changelog is?

Ik las net op AAS dat de update ondertiteling ondersteunig toevoegd in de video speler SWEET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
Amiet01 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:22:
Hoe kan k op de nieuwe testversie van hyves zelf een www toevoege?
heb het niet gevonden, je kunt wel www kiezen maar er zelf een plaatsen...??

probeerde net een foto te uploaden, maar dan schakelt m'n camera aan en mag ik een foto nemen,
terwijl ik een reeds genomen foto wil uploaden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:15
Daarom is de hyves app nog in test fase, om dat soort dingen te vinden en op te lossen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ashaman schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:34:
[...]

heb het niet gevonden, je kunt wel www kiezen maar er zelf een plaatsen...??

probeerde net een foto te uploaden, maar dan schakelt m'n camera aan en mag ik een foto nemen,
terwijl ik een reeds genomen foto wil uploaden... :?
Er is een nieuwe versie vandaag uitgekomen. Ik heb me gister ingeschreven op hyves om de app te testen nadat ik gister van Masis een link kreeg. Ik ben vandaag geaccepteerd door de beheerder. De nieuwe versie is beschikbaar op dezelfde link als dat Masis heeft gestuurd.

Sinds de vorige release hebben we het volgende verbeterd

- De camera integratie is betrouwbaarder geworden
- Het is weer mogelijk een nieuwe WieWatWaar te plaatsen
- De applicatie bleef soms hangen in de foto browser
- Krabbels staan nu op de eerste pagina van het profiel
- Verbeteringen aan de fout meldingsdialogen
- Overige tweaks

Ze zijn nu aan het kijken naar de scroll, omdat die af en toe niet goed werkt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
Amiet01 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:49:
[...]

Er is een nieuwe versie vandaag uitgekomen. Ik heb me gister ingeschreven op hyves om de app te testen nadat ik gister van Masis een link kreeg. Ik ben vandaag geaccepteerd door de beheerder. De nieuwe versie is beschikbaar op dezelfde link als dat Masis heeft gestuurd.

*knip

Tnx voor de info..
ga ik meteen even kijken...

[ Voor 94% gewijzigd door Ashaman op 18-01-2011 17:55 . Reden: reply van Amiet01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
loekf2 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:57:
[...]

Afgezien van de 4 GB limiet heb je ook te maken H.264 en het feit dat de audio track max. AC3 kan zijn (dus geen DTS).

Hoewel Nokia specs qua video heeft staan op hun website moet je bij bv. transcoderen met Handbrake er om denken dat je:

- Max. BP of MP profile 3.1 gebruikt (of max. 4.1 zonder CABAC)
- Max 3 reference frames
- Max. 720p (23.976 fps)
- Ik zou zeggen ~6 Mbps

Ik heb het zelf nog niet gegeprobeerd. Veel MKVs die je download zijn niet correct geencodeerd qua H.264. Bijvoorbeeld 12 reference frames gaat niet werken op een mediastreamer of smartphone met beperkte hoeveelheid RAM.
Dank je wel! _/-\o_ Als ik weer een weekendje tijd heb ga ik me hierin verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Vandaag mezelf maar een zilveren N8 cadeau gedaan. Eerste indrukken zijn positief, wel meteen OVI Maps 3.06 erop gezet, maar nog geen Opera Mobile. De standaard browser valt me niet eens echt heel erg tegen qua performance, maar ik kom dan ook van een N97 Mini af.

Over het algemeen dus erg tevreden ermee, vooral blown-away door de foto capaciteiten. Zeer, maar dan ook zeer verbluffende resultaten. Ik ga weer even Angry Birds spelen. :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
emmerx schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:37:
Ik ben toevallig dol op mijn N8. Mijn 4G iPod (32 GB) (onderweg aangevuld met MiFi) heb ik aan mijn neefje gegeven. Het was aan mij niet besteed. Ik had pagina's vol met app's, maar gebruikte er hooguit 5. Een iPhone was dus duidelijk niet de telefoon voor mij. (ik ben dan ook geen spelletjes mens...) Ik werd ook een beetje tureluurs van iTunes. De enige apps die ik mis zijn MomentDiary en Pocket Informant.

Ik heb mijn N8 bij Nokia gekocht, omdat ik geen 'branded' versie wilde hebben. (oa ivm de late updates etc.) Nooit problemen mee gehad. (besteld voordat het toestel uit was, dus één van de eerste)

Ik denk dat ik minder veeleisend ben dan de meeste gebruikers. Ik heb Opera erop staan, maar gebruik het nooit. Ik vind de native browser prima. Als ik op een forum naar een specifieke post of pagina wil, dan dubbel tik ik op het scherm om te zoomen en kan zonder problemen de juiste link selecteren. Verder type ik het liefst op het numerieke toetsenbord in portrait mode. Lekker makkelijk en snel. Natuurlijk is niet alles precies zoals ik wil, maar er is geen enkele telefoon waar alles precies is zoals ik het wil. Er is altijd wel iets op een telefoon aan te merken. Deze telefoon voldeed aan de meeste van mijn eisen/wensen

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever een iPhone of Samsung willen en dat is prima. Zoveel mensen zoveel smaken. Wat ik niet snap is dat we als consumenten ruzie met elkaar maken over wat de beste telefoon is. Overal waar ik kom voor info over de N8 kom ik in een vete tussen iPhone liefhebbers en Nokia liefhebbers terecht. Ik begrijp dat gewoon niet. Of heeft iedereen aandelen in één van deze bedrijven?

Wat mij betreft is de ene telefoon niet per se beter dan de ander. Iedereen heeft zijn eigen eisen en wensen. Wees blij dat er zoveel keus is, zodat iedereen de telefoon vindt die bij hem/haar past. Ik wil bv geen telefoon 'as is'. Ik hou ervan om dingetjes te personaliseren, te veranderen en uit te proberen. Dit maakt een iPhone voor mij ongeschikt. Ik raak verveeld. Mijn zus daarentegen is dol op haar iPod en gaat nu ook voor een iPhone. Zij houdt van simpel. Ik ga haar echt geen N8 aanraden. Zij stelt nou eenmaal andere eisen aan een telefoon dan ik. Waar ik blij van word, vindt zij niets en andersom.

Had ik al gezegd hoe blij ik ben met mijn N8? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben toch ook voor de N8 gegaan ipv een Samsung Galaxy S.
Ik heb nu een E72 en ben dus bekend met het Symbian verhaal.

Maar klopt het dat ik het Symbian ^3 software topic niet kan vinden?
Ik ben wel benieuwd wat men echt "must have" programma's zijn.
Ik ga sowieso WhatsApp er op zetten en de laatste versie van Ovi maps.
Ook ga ik opzoek naar een autohouder maar misschien kan iemand me er al 1 aanraden?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amrabed
  • Laatst online: 25-02-2012
joi-c schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:46:
[...]

Ik ben toevallig dol op mijn N8. Mijn 4G iPod (32 GB) (onderweg aangevuld met MiFi) heb ik aan mijn neefje gegeven. Het was aan mij niet besteed. Ik had pagina's vol met app's, maar gebruikte er hooguit 5. Een iPhone was dus duidelijk niet de telefoon voor mij. (ik ben dan ook geen spelletjes mens...) Ik werd ook een beetje tureluurs van iTunes. De enige apps die ik mis zijn MomentDiary en Pocket Informant.

Ik heb mijn N8 bij Nokia gekocht, omdat ik geen 'branded' versie wilde hebben. (oa ivm de late updates etc.) Nooit problemen mee gehad. (besteld voordat het toestel uit was, dus één van de eerste)

Ik denk dat ik minder veeleisend ben dan de meeste gebruikers. Ik heb Opera erop staan, maar gebruik het nooit. Ik vind de native browser prima. Als ik op een forum naar een specifieke post of pagina wil, dan dubbel tik ik op het scherm om te zoomen en kan zonder problemen de juiste link selecteren. Verder type ik het liefst op het numerieke toetsenbord in portrait mode. Lekker makkelijk en snel. Natuurlijk is niet alles precies zoals ik wil, maar er is geen enkele telefoon waar alles precies is zoals ik het wil. Er is altijd wel iets op een telefoon aan te merken. Deze telefoon voldeed aan de meeste van mijn eisen/wensen

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever een iPhone of Samsung willen en dat is prima. Zoveel mensen zoveel smaken. Wat ik niet snap is dat we als consumenten ruzie met elkaar maken over wat de beste telefoon is. Overal waar ik kom voor info over de N8 kom ik in een vete tussen iPhone liefhebbers en Nokia liefhebbers terecht. Ik begrijp dat gewoon niet. Of heeft iedereen aandelen in één van deze bedrijven?

Wat mij betreft is de ene telefoon niet per se beter dan de ander. Iedereen heeft zijn eigen eisen en wensen. Wees blij dat er zoveel keus is, zodat iedereen de telefoon vindt die bij hem/haar past. Ik wil bv geen telefoon 'as is'. Ik hou ervan om dingetjes te personaliseren, te veranderen en uit te proberen. Dit maakt een iPhone voor mij ongeschikt. Ik raak verveeld. Mijn zus daarentegen is dol op haar iPod en gaat nu ook voor een iPhone. Zij houdt van simpel. Ik ga haar echt geen N8 aanraden. Zij stelt nou eenmaal andere eisen aan een telefoon dan ik. Waar ik blij van word, vindt zij niets en andersom.

Dit heb je mooi bewoord.
Veel olezier met je n8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amrabed
  • Laatst online: 25-02-2012
Kan iemand mij uitlegen hoe ik een MKV bestand op mijn n8 krijg om dit vervolgens af tespelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
[...]
Wat ik niet snap is dat we als consumenten ruzie met elkaar maken over wat de beste telefoon is. Overal waar ik kom voor info over de N8 kom ik in een vete tussen iPhone liefhebbers en Nokia liefhebbers terecht. Ik begrijp dat gewoon niet. Of heeft iedereen aandelen in één van deze bedrijven?
Heel herkenbaar. Ik geef trainingen en daarin komen alle mobiele besturingssystemen ter sprake. De meesten hebben een duidelijk voorkeur voor een platform (datgene dat ze zelf hebben) en daarvoor zijn ze fanboy of -girl. De rest zuigt. You love it or you hate it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 vragen waar ik niet uitkom.
1ste vraag: Iemand enig idee of, waar en hoe ik Hyves aan de Social netwerk app kan toevoegen. Heb in de app gezocht, Op de PC bij OVI maar kan nergens iets vinden of lezen of het uberhaupt wel mogelijk is een communitie toe te voegen.
2de: Waarom wordt de ene CD-cover wel getoond in de muziek speler en de andere niet. Heb via de verkenner verscheidene CD's met cover naar de N8 gekopieerd. Slechts bij een aantal zijn de covers zichtbaar terwijl ik ze wel allemaal bij de foto's zie staan.

Verder een goed topic waar ik al veel info uit heb gehaald (N8 sinds kerst in mijn bezit). Allemaal dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

optie 1 kan niet, helaas.....
Optie 2 kan ik ook niet vinden...iemand idd enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
robertwebbe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:22:
[...]

Heel herkenbaar. Ik geef trainingen en daarin komen alle mobiele besturingssystemen ter sprake. De meesten hebben een duidelijk voorkeur voor een platform (datgene dat ze zelf hebben) en daarvoor zijn ze fanboy of -girl. De rest zuigt. You love it or you hate it.
Een hoop van het commentaar jegens welk OS dan ook komt voort uit ongefundeerde argumenten of zonder enig argument. Het veel gehoorde 'Symbian must die' op de Amerikaanse blogs is dan ook gewoonweg nonsens, helaas wekt dat wel de flamewars in de hand tussen Android/iOS gebruikers en Symbian gebruikers.

Uiteraard mijn antwoord op waarom een N8.
Waarom ik gekozen heb voor Symbian? Een OS met de meeste mogelijkheden, USB OTG, HDMI out, iets minder OS related maar superlatieve camera en zeer goede bouwkwaliteit.
Kijk ik naar een Samsung dan is het voornamelijk plastic, een HTC is wel een aardig alternatief maar heeft slechte camera's evenals mindere geluidskwaliteit van gesprekken (al kan dat inmiddels beter zijn)
iOS is geen optie voor mij omdat het gewoonweg te duur is voor wat je krijgt en daarbij is de iP4 mij te fragiel met die glazen voor en achterkant. Al is het wel een ontzettend mooi ding om te zien en te hanteren, maar de N8 hoeft er zeker niet voor onder te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:55:
optie 1 kan niet, helaas.....
Optie 2 kan ik ook niet vinden...iemand idd enig idee?
Ski, bedankt voor je reactie.

Was al bang dat ik Hyves niet zelf toe kan voegen. Parkeren we maar even op de Wish list. Het wel of niet tonen van de CD covers blijft vooralsnog dus een punt van veel proberen. Hopen dat iemand anders op dit forum de oplossing heeft. (op een gegeven moment was ik zover dat de cover van Marco Borsato bij mijn contacten verscheen op het moment dat een van hen mij belde. Rara politiepet !!! Nu is 1 Borsato wel leuk maar zelfs hij gaat op een gegeven moment vervelen. Gelukkig heb ik dat weer weten te herstellen) haha

Nog even een andere vraag. Ik heb op 1 van de startschermen 'n rijtje snelkoppelingen staan waar een 4-tal bookmarks onder hangen. Nu heb ik bij alle 4 een wereldbol met een stuk papier staan. Ik heb ergens op het net gezien dat er onder de bookmarks tekst stond zodat je in ieder geval kan zien welke site er achter zit. Nu heb ik via bookmarks-bewerken de naam aangepast maar ik krijg deze niet te zien. Heb jij enig idee waar ik iets niet goed doe?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:49:
[...]

Dat is mijn algemene beeld bij Hyves, de mobiele site en hun applicaties. Echt om te janken. Nu kan ik zelf niet programmeren, maar ik heb nog nooit iets van hyves gezien wat feiloos werkt.
Hopen dat het hier een nieuwe programmeur betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:59:
Waarom wordt de ene CD-cover wel getoond in de muziek speler en de andere niet. Heb via de verkenner verscheidene CD's met cover naar de N8 gekopieerd. Slechts bij een aantal zijn de covers zichtbaar terwijl ik ze wel allemaal bij de foto's zie staan.
Ik weet niet zeker of dit is wat je bedoeld, maar ik heb eerst op de PC de covers aan albumart toegevoegd in de id3tag met het gelijknamige programma http://www.mp3tag.de/en/
Mijn muziek is als volgt ingedeeld (eerst op de pc): Elk album in een eigen map waarin de albumart staat en een playlist van het album staat. Via massaopslag alle mappen gekopieerd naar een map in het massageheugen en bibliotheek vernieuwen in music player.
Bij mij geeft ie van alle cd's de albumart weer.

Een mankement is dat ie op 1 of andere wijze 1 album dubbel geplaatst heeft, en daarbij geen albumart weergeeft. Ik had dit album als eerste erop gezet toen ik albumart nog niet voor elkaar had. Ik denk dat het hiermee samenhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
de album art moet idd in de id3 tag zitten anders laat hij ze niet zien.
losse jpg's laat de mijne niet zien, behalve tussen de foto's waar je ze helemaal niet wil hebben.
pegagus schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 07:11:
Dat ene icoontje kan ik zo niet testen, maar ik kan alles bedienen, zonder hoeven in de zoomen. Dan zou ik inderdaad de hardware gaan verdenken. Zelf zoom ik op Nu.nl of Tweakers wel eens in, omdat ik anders de verkeerde link selecteer. Maar de reactie is er bij mij wel altijd.
daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor.
bedankt voor je antwoord iig.

[ Voor 15% gewijzigd door Webjunkie op 19-01-2011 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Gutteguttegut schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:55:
Wanneer ik mensen redenen zie geven waarom ze voor een N8 gekozen hebben valt het mij op hoe weinig er de Ovi maps bij halen.
Dit vind ik nochtans één van de sterkste punten van de N8 en Nokia in het algemeen.
Tomtom en dergelijke zijn leuk, maar wanneer je voor de app al zo'n 60 € moet dokken en dan nog eens pakweg 50 € voor de kaart van Europa, 45 € voor Noord-amerika, enz (waarschijnlijk kloppen de bedragen niet helemaal, heb het niet opgezocht, maar je weet wat ik bedoel) dan heb ik toch liever alles gratis erbij, terwijl ik meer kaarten heb (bij Tomtom en de rest kun je namelijk in tegenstelling tot Ovi maps geen kaarten afhalen van bvb. China, India, Peru, enz). Google maps heeft meer dekking maar dit moet je eens in het buitenland gebruiken, vooral buiten Europa. Eens zien hoe lang je doet met honderd euro om te downloaden op een buitenlands netwerk.
Dit is vooral leuk als je een citytripper bent en niet enkel in Europa en Noord-amerika wil blijven.
Wanneer ik enkele maanden geleden een andere gsm nodig had wist ik al dat het een Nokia moest zijn vanwege dus de Ovi maps, plus de algemene kwaliteit en betrouwbaarheid van de hardware, nu niet over vastlopers of zo beginnen, dat is slechte batch of software, zelf nog niet gehad, plus de grote connectiviteit.
Wanneer ik dus hoorde dat Nokia met een toestel ging komen met een nieuw open OS, hun eerste amoled capacitief touchscreen, hun snelste processor tot dan toe, hun eerste xenon flitser sinds de N82 met daar bovenop een 12mp camera, was ik verkocht. Geen Iphone of Galaxy S die mij konden doen bedenken.
En tot nu toe geen seconde spijt van gehad. Integendeel, ik begin hem beter en beter te vinden. Het coolste dat ik al op de Iphone gezien had werkt hier probleemloos op, neen niet de fart app, maar Shazam, hoewel je ook soundhound kunt installeren, en dat waar de Galaxy S zo mee pronkte, Swype, ben ik nu mee bezig dit te schijven op mijn N8.
De meeste van de kritiek op de N8 is zoals hier al gezegd is software, wat hopelijk binnenkort allemaal, dromen mag, opgelost zal worden met de volgende update.
Toch twee hardware puntjes van kritiek.
Jammer dat er geen led naast de xenon flitser zit op de achterkant voor videos in het donker, heb in een interview gezien dat dit is omdat anders de N8 iets dikker zou geweest zijn, oh neen, dan maar niet filmen bij weinig licht, dom.
Meer onvergeeflijk vind ik het feit dat er geen NFC chip in zit. Hoewel deze technologie door Philips in samenwerking met Sony en NOKIA is ontwikkeld over de laatste jaren stopt Nokia het toch niet in zijn vlaggenschip maar in het mindere model dat daarna komt, de C7. Belachelijk. Het zou misschien iets dikker geweest zijn.
Buiten deze twee puntjes, en wanneer je bij Symbian in het begin af en toe eens nadenkt zodat je het leert gebruiken is dit het beste toestel dat er momenteel is. Zeker wanneer bij de volgende grote update onder andere de browser en toetsenborden, alsook de regeling van de schermverlichting vind ik persoonlijk, en het algemene menu en look van het OS en nog wat andere softwarematige dingen aangepakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontving enige uren geen e-mail meer, ik denk dat om onverklaarbare rede mijn accounts waren verdwenen. Ik heb eerst het meest gebruikte account opnieuw ingevoerd en de mails kwamen weer binnen.
Toen ik mijn tweede account wilde invoeren kreeg ik de melding: "Het active startscherm is vol. E-mailtoepassing moet handmatig worden toegevoegd". Kan iemand mij verder helpen, ik weet niet wat hiemee wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Misschien eens wat email weggooien? Mogelijk dat er ergens een limiet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

amrabed schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:18:
Kan iemand mij uitlegen hoe ik een MKV bestand op mijn n8 krijg om dit vervolgens af tespelen ?
Door ze op je telefoon te zetten, via bijv Windows verkenner of Ovi Suite. N8 is alleen ietwat kieskeurig wat betreft MKV. Het precieze verhaal weet ik niet, maar het heeft iets te maken met de manier waarop je bestanden gecodeerd zijn. Containers, codecs, etc. Veel te ingewikkeld verhaal eigenlijk.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 05:16:
Ik ontving enige uren geen e-mail meer, ik denk dat om onverklaarbare rede mijn accounts waren verdwenen. Ik heb eerst het meest gebruikte account opnieuw ingevoerd en de mails kwamen weer binnen.
Toen ik mijn tweede account wilde invoeren kreeg ik de melding: "Het active startscherm is vol. E-mailtoepassing moet handmatig worden toegevoegd". Kan iemand mij verder helpen, ik weet niet wat hiemee wordt bedoeld.
Wanneer je een email account op de n8 insteld wil de telefoon deze meteen als widget op je startscherm plaatsen. Als er geen ruimte meer is voor extra widgets op je startschem komt de n8 met deze medling.
Je kan wel gewoon doorgaan met het instellen van je mail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 03:35:
Wanneer ik mensen redenen zie geven waarom ze voor een N8 gekozen hebben valt het mij op hoe weinig er de Ovi maps bij halen.
Dit vind ik nochtans één van de sterkste punten van de N8 en Nokia in het algemeen.
Ovi maps is zeker een sterk punt, maar gaf bij mij niet de doorslag. Ik reis nl. weinig en heb geen auto. Ik gebruik het dus niet vaak.
amrabed schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:18:
2 pagina's terug heeft loekf2 een aardige uitleg gegeven op een soortgelijke vraag van mij. Misschien dat je er iets aan hebt.

Net overigens een leuke theme gedownload: Simple Life. Mooi gemaakt (als je ervan houdt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:59:
Ik heb 2 vragen waar ik niet uitkom.
1ste vraag: Iemand enig idee of, waar en hoe ik Hyves aan de Social netwerk app kan toevoegen. Heb in de app gezocht, Op de PC bij OVI maar kan nergens iets vinden of lezen of het uberhaupt wel mogelijk is een communitie toe te voegen.
2de: Waarom wordt de ene CD-cover wel getoond in de muziek speler en de andere niet. Heb via de verkenner verscheidene CD's met cover naar de N8 gekopieerd. Slechts bij een aantal zijn de covers zichtbaar terwijl ik ze wel allemaal bij de foto's zie staan.

Verder een goed topic waar ik al veel info uit heb gehaald (N8 sinds kerst in mijn bezit). Allemaal dank daarvoor.
Ik heb in Windows Media Player alle coverart/tags toegevoegd en vervolgens via ook WMP de bestanden overgezet naar mijn N8. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Voor mij was Ovi maps trouwens wel een "doorslaggever", net als de HDMI uitgang, USB to go en de camera kwaliteit.

Volgens mij hebben ze bij KPN/Hi/MTV een foutje gemaakt met mijn bestelling.
Ik heb nu een MTV 1 jaar contract van +/- €40,- eerste half jaar 50% korting en een N8 met bij betaling van €14,41
Leek me een nette prijs.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
joi-c schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:10:
[...]
Ovi maps is zeker een sterk punt, maar gaf bij mij niet de doorslag. Ik reis nl. weinig en heb geen auto. Ik gebruik het dus niet vaak.
WIst je dat OVI Maps oorspronkelijk is ontwikkeld voor voetgangersnavigatie? Later pas is auto navigatie toegevoegd en tot op heden is er nog geen andere aanbieder die voetgangsnavigatie zo goed heeft als OVI Maps. In de auto gebruik ik meestal mijn TomTom met HD traffic maar zodra ik uitstap in een onbekende plaats en verder nog een stukje moet lopen en zoeken dan gebruik ik mijn N8. Mijn iPhone 4 kan het ook maar neemt vaak niet de snelste route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:17
Gutteguttegut schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:55:

Maar klopt het dat ik het Symbian ^3 software topic niet kan vinden?
Ik ben wel benieuwd wat men echt "must have" programma's zijn.
Ik ga sowieso WhatsApp er op zetten en de laatste versie van Ovi maps.
Ook ga ik opzoek naar een autohouder maar misschien kan iemand me er al 1 aanraden?
Ik zou voor een Brodit gaan. Heb ik altijd perfecte ervaringen mee.
Omdat die nog niet leverbaar waren heb ik 2 passieve Nokia CR-122 houders gekocht en heb daar onwijs spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Sinds gisteren in het bezit van de zwarte (dark grey eigenlijk) N8. Ervaringen tot nu toe zijn gewoon goed. Het is wel te merken dat de N8 geen snelheidsmonster is, de browser valt een beetje tegen en ik heb nog geen fatsoenlijke MSN applicatie kunnen vinden (ervaringen met eBuddy zijn niet zo denderend).

In de Ovi store kan ik niet echt een fatsoenlijke MSN app vinden, zo'n beetje de hele lijst al door gescrolled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:17
FastFred schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:02:
Sinds gisteren in het bezit van de zwarte (dark grey eigenlijk) N8. Ervaringen tot nu toe zijn gewoon goed. Het is wel te merken dat de N8 geen snelheidsmonster is, de browser valt een beetje tegen en ik heb nog geen fatsoenlijke MSN applicatie kunnen vinden (ervaringen met eBuddy zijn niet zo denderend).

In de Ovi store kan ik niet echt een fatsoenlijke MSN app vinden, zo'n beetje de hele lijst al door gescrolled.
Ik gebruik Slick. Prima applicatie voor o.a. MSN en GT. Momenteel is het alleen nog vreselijk irritant ivm het feit dat het OS nog geen splitscreen mogelijkheid heeft.
Iedere keer als je wil antwoorden popt het invulveld op.
Hopelijk heeft Nokia dat binnenkort opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:50:
[...]

WIst je dat OVI Maps oorspronkelijk is ontwikkeld voor voetgangersnavigatie? Later pas is auto navigatie toegevoegd en tot op heden is er nog geen andere aanbieder die voetgangsnavigatie zo goed heeft als OVI Maps. In de auto gebruik ik meestal mijn TomTom met HD traffic maar zodra ik uitstap in een onbekende plaats en verder nog een stukje moet lopen en zoeken dan gebruik ik mijn N8. Mijn iPhone 4 kan het ook maar neemt vaak niet de snelste route.
Nee, dat wist ik niet. Ik wist wel dat er voetgangersnavigatie in zat, maar ik wacht eerlijk gezegd nog op een gelegenheid om het uit te proberen.

Heb ik gelijk een vraag: ik kon geen 'Nederlandse' stem vinden voor de voetgangersnavigatie. Kijk ik niet goed of is het er inderdaad niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Is er voor de Nokia N8 ook een barcode scanner die de prijs opzoekt op in de pricewatch van tweakers.net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:53
Shazam staat ook weer in de Ovi store voor de N8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Voor de problemen met de albumart; gebruik Nokia Ovi Player. Hier is het heel makkelijk om informatie over nummers te veranderen, waaronder de bijbehorende albumart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 16:52
joi-c schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:20:
[...]

Nee, dat wist ik niet. Ik wist wel dat er voetgangersnavigatie in zat, maar ik wacht eerlijk gezegd nog op een gelegenheid om het uit te proberen.

Heb ik gelijk een vraag: ik kon geen 'Nederlandse' stem vinden voor de voetgangersnavigatie. Kijk ik niet goed of is het er inderdaad niet?
Bij voetgangersnavigatie krijg je helemaal geen gesproken aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:46:
[...]

Bij voetgangersnavigatie krijg je helemaal geen gesproken aanwijzingen.
Das vreemd, bij mij staat het wel zo ingesteld:
Per auto-begeleiding - Nederlands met straatnemen
Te voet-begeleiding - Nederlands met straatnamen.

Geen idee of het werkt, ik maak niet echt een wandeling ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 16:52
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:52:
[...]

Das vreemd, bij mij staat het wel zo ingesteld:
Per auto-begeleiding - Nederlands met straatnemen
Te voet-begeleiding - Nederlands met straatnamen.

Geen idee of het werkt, ik maak niet echt een wandeling ofzo :)
Dat is dat aangepast(is al een tijd geleden dat ik het gebruikt heb), want in alle voorgaande vesies van OVI maps heeft dit er niet ingezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:57:
[...]

Dat is dat aangepast(is al een tijd geleden dat ik het gebruikt heb), want in alle voorgaande vesies van OVI maps heeft dit er niet ingezeten.
Tot 10 minuten terug had ik versie 3.06 10wk48b01 er op staan hier zat het dus wel in.
Nu zag ik een nieuwere versie op nokia betalabs 3.06 10wk50b03. Ik heb deze versie net erop gezet maar nu ben ik niet allen de begeleiding te voet kwijt, maar heb ik bij auto begeleiding ook geen nederlands met staatnamen meer. Nu alleen nog gewoon nederlands man of vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:18:
[...]Tot 10 minuten terug had ik versie 3.06 10wk48b01 er op staan hier zat het dus wel in.
Nu zag ik een nieuwere versie op nokia betalabs 3.06 10wk50b03. Ik heb deze versie net erop gezet maar nu ben ik niet allen de begeleiding te voet kwijt, maar heb ik bij auto begeleiding ook geen nederlands met staatnamen meer. Nu alleen nog gewoon nederlands man of vrouw.
Ik heb versie v3.06 10wk50 b03. Ik kijk nu net en zie dat bij de Te voet-begeleiding nu wel Nederlands - met straatnamen kan worden geselecteerd. Toen ik deze versie heb geïnstalleerd (vorige week of de week ervoor) was deze optie er nog niet. Probleem (bij mij) opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
FastFred schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:02:

Fring of Nimbuzz al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nimbuzz is echt aan te raden! Kan je tegelijk met je facebook vrienden, google vrienden, hyves vrienden en AIM en waarschijnlijk nog iets anders praten! Geweldige applicatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:18:
[...]

Tot 10 minuten terug had ik versie 3.06 10wk48b01 er op staan hier zat het dus wel in.
heb je ovi maps op Online staan? als ie offline staat kun je die niet downloaden. (viel me op bij een c7)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:15:
[...]

heb je ovi maps op Online staan? als ie offline staat kun je die niet downloaden. (viel me op bij een c7)
Jazeker staat hij op online.
misschien is het over een week wel opgelost zoals bij joi-c.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Notaname schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:10:
[...]

Ik gebruik Slick. Prima applicatie voor o.a. MSN en GT. Momenteel is het alleen nog vreselijk irritant ivm het feit dat het OS nog geen splitscreen mogelijkheid heeft.
Iedere keer als je wil antwoorden popt het invulveld op.
Hopelijk heeft Nokia dat binnenkort opgelost.
Enig idee waar ik dat kan downloaden, Ovi store kan ik 'm niet in vinden. Op google zijn ook geen recht toe recht aan download linkjes te vinden, honderden websites met nog meer reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:55:
[...]

Enig idee waar ik dat kan downloaden, Ovi store kan ik 'm niet in vinden. Op google zijn ook geen recht toe recht aan download linkjes te vinden, honderden websites met nog meer reclame
binnen 1 minuut gevonden:
http://www.lonelycatgames...download&platform=symbian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb er ondertussen ook eentje gevonden, versie 0.65 maar die blijft bij het aanmelden op 'initialiseren' hangen en klapt er daarna uit met een timeout.... deze even proberen

Die link heb ik van gedownload zonet, geinstalleerd, pakte e-mail en wachtwoord al van de vorige Slick installatie, en nog steeds blijft hij steken bij initialising, vervolgens 'you have been disconnected from msn, time out'

[ Voor 39% gewijzigd door FastFred op 19-01-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Nokia niet genomineerd voor 'telefoonawards'
http://www.nu.nl/gadgets/...neerd-telefoonawards.html

Voorspelbaar....

On topic:

Sinds deze week last van het niet verschijnen van een naam in mijn scherm als iemand belt...Nee de nummers staan er niet twee keer in. Als ik mn tel. reboot werkt het weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
FastFred schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:21:
Ik heb er ondertussen ook eentje gevonden, versie 0.65 maar die blijft bij het aanmelden op 'initialiseren' hangen en klapt er daarna uit met een timeout.... deze even proberen
bij mij klapt hij er na inloggen om de 30 minuten uit, maar reconnect wel weer automatisch.

bij m'n google talk contactpersonen staat trouwens wel zo'n verboden in te rijden icoontje, terwijl ze op GT op de pc wel gewoon available zijn.

'k zit trouwens bij vodafone.

Pagina: 1 ... 27 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic