Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Misschien goed om te weten...Cherry Rplayer is ook een erg fijne online radio app. Draait ook gewoon door op de achtergrond. Met mini icoontje links in de "taakbalk" van de telefoon...ApexAlpha schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:12:
[...]
A Online Radio werkt perfect inderdaad, bedankt!
Echter als ik nu een radio link open moet ik iedere keer kiezen tussen A Radio Online of Muziek(stock app) om de stream te openen. Ik vink iedere keer 'Standaard gebruiken voor deze actie.' aan maar dat werkt helemaal niet om een of andere reden.
http://cherryrplayer.leadapps.com/home
[Voor 12% gewijzigd door dafmay op 19-05-2010 17:30]
Mocht niet baten . . .CLB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:22:
Je zou de cache kunnen clearen en dan nogmaals A Radio Online als standaard kunnen aanvinken..
SMS Unread Count is ook een Mail Unread en Telefoon Unread(gemiste oproepen) app, als je de widget in gaat stellen staat bovenaan welk soort widget je wil.Ruzor schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:27:
Iemand al een Mail Unread Count gevonden die op de SMS Unread Count en de Gmail Unread Count lijkt?
Op mijn screenshot hier zijn alle 3 de icoontjes met een nulletje van alleen die SMS Unread App:
http://img265.imageshack.us/img265/2884/device3i.png
De app wat jij noemt lijkt enorm op A Online Radio player, alleen lijkt deze vooral voor US. En helaas werkt ook hier de 'Standaard voor deze actie' knop niet.dafmay schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:29:
[...]
Misschien goed om te weten...Cherry Rplayer is ook een erg fijne online radio app. Draait ook gewoon door op de achtergrond. Met mini icoontje links in de "taakbalk" van de telefoon...
http://cherryrplayer.leadapps.com/home
[Voor 22% gewijzigd door ApexAlpha op 19-05-2010 17:36]
Nou, dan kan ik de aparte Gmail Unread Count in ieder geval verwijderen, maar ik bedoelde eigenlijk ééntje voor je pop/imap email, die de standaard email icoontje kan vervangen.ApexAlpha schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:32:
[...]
SMS Unread Count is ook een Mail Unread en Telefoon Unread(gemiste oproepen) app, als je de widget in gaat stellen staat bovenaan welk soort widget je wil.
Op mijn screenshot hier zijn alle 3 de icoontjes met een nulletje van alleen die SMS Unread App:
http://img265.imageshack.us/img265/2884/device3i.png
Soms kun je een bepaald bestand(sformaat) niet downloaden vanuit een emailtje...
Ikzelf gebruikte altijd 'Download Crutch' zodat je wel alles kon downloaden, maar er zijn ook andere apps..
Kan ze alleen niet vinden (in dit topic) Iemand suggesties welke het kleinste / simpelste / beste is.. Dank!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb 'm nu al een aantal maanden draaien op mn Nexus One, maar de player heeft idd niet zo'n mooie interface zoals de Ipod Touch. Desondanks doet hij perfect wat hij moet doen en kun je gewoon lekker je playlisten van de computer draaien. Het draait trouwens lekker soepel hier hoorMaverick schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:05:
Zijn er al mensen die wat ervaringen hebben de spotify client voor android? (sinds kort in NL te gebruiken) Zie op youtube wel een demo op een G1, maar die ziet er nu niet bepaald vloeiend uit.

Je kunt doordat je een tientje per maand betaald ook de muziek op je SD kaartje zetten. Synchen kan dan gewoon via USB of Wifi als je thuis bentPizr schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:10:
[...]
Hahah ik dus ook! Gewoon even een maandje proberen.. het werkt echt voortreffelijk! 3G is wel vereist, met gprs gaat het helaas niet werken, naja of met heeel veeeeeel pauzes in een nummer! Maar gelukkig is er voor die gebieden de offline modus! Hopelijk raak ik er niet TE gewend aan want vindt het wel vrij prijzig.. als ze met deze opties de prijs verlagen tot 5 euro per maand ben ik voor altijd verkocht en zal ik muziek dus de legal way luisteren!

Ik vind het eerlijk waar een van de beste webdiensten die er is. Draai het op mn laptop, PC, werk en mobiel en heb dus overal mn playlisten beschikbaar. Betaal daar met plezier een €10 per maand voor

Also... die weet ik helaas nietRuzor schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:37:
[...]
Nou, dan kan ik de aparte Gmail Unread Count in ieder geval verwijderen, maar ik bedoelde eigenlijk ééntje voor je pop/imap email, die de standaard email icoontje kan vervangen.

edit: We're about to go live!
[Voor 11% gewijzigd door ApexAlpha op 19-05-2010 17:56]
Idd!! Volgens mij wel nu al erg druk op de server, jij ook veel bufferpauzes @ 720p ?
ja soms eventjes, maar nooit meer dan een seconde. Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen kijken nu.Qli-max schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:11:
[...]
Idd!! Volgens mij wel nu al erg druk op de server, jij ook veel bufferpauzes @ 720p ?
Ik had het al door, hij zei dat de grote aankondigingen morgen komen om half 6.. android 2.2 , internet tv, NL navigatie e.d.

Wie het laatst lacht is traag van begrip
Ja, dat kan ik wel doen. Wat ik dan waarschijnlijk doe is dat ik met een knop in het menu, mijn programma op de achtergrond door laat draaien. Dan moet de gebruiker wel zelf nog terug komen om hem normaal af te sluiten. Maar op zich gewoon door draaien deed ik al als het scherm uit ging.SMulTiE schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:07:
[...]
Ik had op WM6.5 een applicatie die je opstartte en die een groot rood scherm met een waarschuwingsgeluid gaf bij een mobiele radar (geen idee welke database gebruikt werd btw).
Tevens startte deze applicatie automatisch mijn navigatieprogramma op. TomTom werd in dit geval in de voorgrond geladen en de applicatie draaide zelf verder op de achtergrond. Dit werkte imho perfect. Geen idee of dit echter ook voor Android mogelijk is.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Het kan ook een 'Open Home' skin zijn volgens mij... maar heb 'm nog steeds niet gevondenCLB schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:05:
Iemand enig idee welke keyboardskin voor Better Keyboard dit is:

Op zich wel logisch dat google zich voornamelijk heeft gericht op de developers, aangezien zij zorgdragen voor een groot gedeelte van het suc6 en snelle ontwikkelingen en op de bedrijfsmarkt, waar steeds meer gebruik gemaakt wordt van bijvoorbeeld apps. Toch is het wel jammer dat er zero aandacht was voor de consumers. Verder ook zonde dat er (bijna) geen grote aankondigingen zijn gedaan (muv van bijvoorbeeld WebM en dat de Chrome-browser een App Store krijgt), zelfs niet aan het einde als uitbrander....gelukkig is er nog een dagApexAlpha schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:19:
[...]
Ik had het al door, hij zei dat de grote aankondigingen morgen komen om half 6.. android 2.2 , internet tv, NL navigatie e.d.

[Voor 3% gewijzigd door Qli-max op 19-05-2010 22:38]
Erg vet om te zien dat Dungeon Hunter naar Android komt (of er wellicht al is, effe checken). Dat lijkt me een erg mooi spel. Hero of Sparta lijkt me ook wel relaxedFabianNL schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:09:
Dit spel, en nog een hele rits, zijn te downloaden vanaf de Gameloft site, artikeltje wat hier over gaat:
http://androidandme.com/2...-3d-games-most-dont-work/
[video]
Ik wacht nog wel even tot ze in de Market staan en/of meer reviews over zijn.

Nog even wachten dan maar, totdat ze in de Market staan. Dan kan refunden in elk geval gemakkelijk en hoeft er niet via een derde partij gewerkt te worden met het aanschaffen en installeren.It sounds like Real Soccer 2010, Let’s Golf!, Modern Combat, and Asphalt 5 are the only titles working. The list of non-working games includes Assassin’s Creed, NOVA, Hero of Sparta, Dungeon Hunter, HAWX, and Gangstar.
[Voor 25% gewijzigd door Katsunami op 19-05-2010 23:17]
WebM heeft, samen met Opera en Mozilla, nu even de toekomst van het internet bepaalt voor de komende jaren.. Elke pagina kan dit gaan gebruiken zoals zij overeengekomen zijn.Qli-max schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:26:
[...]
Op zich wel logisch dat google zich voornamelijk heeft gericht op de developers, aangezien zij zorgdragen voor een groot gedeelte van het suc6 en snelle ontwikkelingen en op de bedrijfsmarkt, waar steeds meer gebruik gemaakt wordt van bijvoorbeeld apps. Toch is het wel jammer dat er zero aandacht was voor de consumers. Verder ook zonde dat er (bijna) geen grote aankondigingen zijn gedaan (muv van bijvoorbeeld WebM en dat de Chrome-browser een App Store krijgt), zelfs niet aan het einde als uitbrander....gelukkig is er nog een dag
Toch beschamend hoe erg IE achterlicht met het implementeren van API's...
Mee eens, maar wat ik in veel zinnen eigenlijk wilde zeggen: ik wil bekendmakingen omtrent androidApexAlpha schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:22:
[...]
WebM heeft, samen met Opera en Mozilla, nu even de toekomst van het internet bepaalt voor de komende jaren.. Elke pagina kan dit gaan gebruiken zoals zij overeengekomen zijn.
Toch beschamend hoe erg IE achterlicht met het implementeren van API's...

Anoniem: 160491
het werkt alleen niet zo goed als je geen toetsenboard of multitouch hebtkoekoek2003nl schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:52:
[...]
Ben ik ook naar opzoek hoor. Heb tot nu toe nog maar 1 gevonden. Met snesoid kan je nog leukere (snes) games spelen dan dat er op de markt verkrijgbaar zijn.

(Samsung Spica)
Heeft iemand daar een oplossing voor??

Ik gebruik het nu al enkele maanden (Spotify UK premium) en ben er toch heel tevreden van. Enkel kan ik het niet samen gebruiken met sommige games, omdat dan de muziek blijft haperen. Maar meestal geen probleem. Ik luister wel vooral naar offline playlists, kwestie van mijn datalimiet niet onmiddellijk te bereikenMaverick schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:05:
Zijn er al mensen die wat ervaringen hebben de spotify client voor android? (sinds kort in NL te gebruiken) Zie op youtube wel een demo op een G1, maar die ziet er nu niet bepaald vloeiend uit.

Het is trouwens een hele mooie app vind ikzelf.
Dus je krijgt een lijst van all je apps op je gsm, kiest wat er standaard wel gekilled mag worden en verder doe je er niks meer aan en gaat je batterij (op mijn 1.5 android toestel) ineens 2x zo lang mee.
auto task manager
Gemaakt omdat ik al dat vage geconfig bij die zelfs duur betaalde taskmanagers maar niks vind. Deze registreert ook automatisch apps als ze nieuw geinstalleerd zijn. Overigens laat hij de app waar je in bezig bent met rust. Dus 1x configge nooit meer naar omkijken.
Er is vandaag weer een 'keynote', daar zullen alle Android aankondigingen gedaan worden (hopelijk)!Qli-max schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:07:
[...]
Mee eens, maar wat ik in veel zinnen eigenlijk wilde zeggen: ik wil bekendmakingen omtrent android
Hey goed man! Alvast bedankt...ik ga 'm later vandaag eens uitgebreid testen.CT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:12:
Ik heb weer een app gratis gelaunched vandaag, ditmaal een task killer die alles automatisch doet.
Dus je krijgt een lijst van all je apps op je gsm, kiest wat er standaard wel gekilled mag worden en verder doe je er niks meer aan en gaat je batterij (op mijn 1.5 android toestel) ineens 2x zo lang mee.
auto task manager
Gemaakt omdat ik al dat vage geconfig bij die zelfs duur betaalde taskmanagers maar niks vind. Deze registreert ook automatisch apps als ze nieuw geinstalleerd zijn. Overigens laat hij de app waar je in bezig bent met rust. Dus 1x configge nooit meer naar omkijken.
Ps Het klinkt als Advanced Task Manager...die doet ook alles wat jij hebt aangegeven automatisch afsluiten bij telefoon in sleep.
[Voor 7% gewijzigd door dafmay op 20-05-2010 13:33]
Welke was dat?SMulTiE schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:07:
[...]
Ik had op WM6.5 een applicatie die je opstartte en die een groot rood scherm met een waarschuwingsgeluid gaf bij een mobiele radar (geen idee welke database gebruikt werd btw).
Tevens startte deze applicatie automatisch mijn navigatieprogramma op. TomTom werd in dit geval in de voorgrond geladen en de applicatie draaide zelf verder op de achtergrond. Dit werkte imho perfect. Geen idee of dit echter ook voor Android mogelijk is.
Zou kunnen, veel task managers hebben auto-kill lijsten, maar je kan vaak alleen maar dingen er aan toevoegen die op dat moment draaien in je geheugen. Dus dan zou je voor in de toekomst elke keer als je wat nieuws start weer de taskkiller moeten opstarten en het moeten toevoegen etc..dafmay schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:31:
[...]
Hey goed man! Alvast bedankt...ik ga 'm later vandaag eens uitgebreid testen.
Ps Het klinkt als Advanced Task Manager...die doet ook alles wat jij hebt aangegeven automatisch afsluiten bij telefoon in sleep.
En de enige app die wel gewoon meteen een lijst weergeeft van wat er uberhaupt op het moment in het geheugen zou kunnen draaien is 'automatic task killer' en die heb ik lang naar tevredenheid gebruikt.
Maar deze laat echt alleen maar apps zien, geen andere eventuele processen en de lijst is niet searchable. Ook zit er een dikke ADS banner in, en daar heb ik een hekel aan

en is het zonder veel programmeer kennis ook een beetje op te pakken?
ik zat te denken aan het maken van een widget voor de calendar die er een beetje strak uitziet.
of kom ik met zoiets al in de ingewikkelde programeer codes terecht?
Als je je apps restored, komen die bij jouw wel in je downloads lijst in je market te staan? Alleen dat vind ik beetje jammer. Is namelijk handig om updates bij te houden. Voor de rest idd top app, gebruik het ook om me contacts te backuppen.CLB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:53:
Het is niet uit te zetten en er is geen donated versie... Maar reclame zie je alleen bij instellingen 1x'tje?
![]()
Voor de rest hulde voor:
![]()
MyBackup
![]()
![]()
Vele mensen / Tweakers konden 'm al, maar had m'n telefoon nog nooit gecleaned / gewiped, dus nog nooit nodig gehad.. Heb vanmiddag m'n Milestone geroot, zodat ik m'n Motorola Milestone op 1,2GHz kan draaien
dus alles was gewist! Met MyBackup staat alles er weer op! En dat zo simpel als 't maar zijn kan en gratis!
Anoniem: 360231
ik heb dus ook een x10 en iedere keer als ik heb ge "wi-fi'd" dan doet mijn mobiele netwerk het niet en kan ik dus niet op internet behalve als ik em reboot (vervelend!) weet 1 van jullie misschien hoe dit komt??
mvg pim
Heeft iemand dit misschien kunnen vinden? Ik heb al een tijdje gezocht maar zonder resultaat...CLB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:10:
[...]
Via het downloaden en installeren van een los .apk bestand (misschien te vinden via Google)
Meer info over apps ontwikkelen voor Android is te vinden in: [Ervaringen] Android SDKZjemm schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:35:
waarin schijf je nou zoiets?
ik zat te denken aan het maken van een widget voor de calendar die er een beetje strak uitziet.
ByteTornado voor alle internet downloadsCLB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:38:
Ben bezig met het opnieuw inrichten van m'n Milestone...
Soms kun je een bepaald bestand(sformaat) niet downloaden vanuit een emailtje...
Ikzelf gebruikte altijd 'Download Crutch' zodat je wel alles kon downloaden, maar er zijn ook andere apps..
Kan ze alleen niet vinden (in dit topic) Iemand suggesties welke het kleinste / simpelste / beste is.. Dank!
Blackmoon Attachsave voor alle email attachments
Dit is FlitsNav. Dit is alleen voor WM6. Helaas is er nog geen Android versie, maar de maker van Flitsnav stapt binnenkort over op Android als basis telefoon. Hij schatte het in dat hij misschien eens de moeite zou nemen om Flitsnav om te zetten naar Android, maar gaf geen garanties.
Verdere referenties ernaar kun je vinden op het flitsservice.nl forum (niet op de website zelf, dat is oud

Probeer eens Pure Calendar. Deze heeft 30+ skins en ziet er verder goed uit en is goed in te stellen.Zjemm schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:35:
waarin schijf je nou zoiets?
Kan een mooie gratis dialer downloaden.
Met de skin op: background heeft hij een transparante werking en zie je je live wallpaper ook in de Dialer.
Zoek in market naar:
Dialer One http://www.androlib.com/a...z-mek-dialerone-iApD.aspx
Je mag een post editen in plaats van 4 keer na elkaar te reagerenGet!em schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:33:
Wie de standaard kale Dialer heeft van android (dus bijv de Milestone gebruikers, en niet de HTC gebruikers).
Kan een mooie gratis dialer downloaden.
Met de skin op: background heeft hij een transparante werking en zie je je live wallpaper ook in de Dialer.
Zoek in market naar:
Dialer One http://www.androlib.com/a...z-mek-dialerone-iApD.aspx

Weet ik, dat is het probleem ook niet, maar als ik mobiel werk, dan is het handig om op de quote te drukken zonder lastig te moeten kopieren en plakken.vandevorst schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:34:
[...]
Je mag een post editen in plaats van 4 keer na elkaar te reageren

Je kan daarna gewoon nog een keer op

**leert weer eens wat bij.......Len schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:32:
offtopic:
Je kan daarna gewoon nog een keer op [afbeelding] drukken en dan vult react de quote in op de plek waar je cursor stond. try it
Thanks!
leuk, gaat k eens proberen.CT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:12:
Ik heb weer een app gratis gelaunched vandaag, ditmaal een task killer die alles automatisch doet.
auto task manager
Misschien dat het tussen mn "WiMo" oren zit, dat er nog taken open staan op mn mobiel. Advanced Task Manager sloot teveel af bij "Kill All" ook al exclude ik bijna alles en k had dan ook het idee dat dat de rede was van de 3g problemen, die heb ik nu namelijk niet meer nu Advanced Task Manager weg is

K heb er trouwens voor t eerst meer dan n dag mee gedaan. : "Unplugged for 33 hours" en is nog 25%

-edit-
weer geen 3g vanmorgen

Ben er heel blij mee en het klopte tot nu toe (qua weer).
Maar nu zou het moeten regenen hier in eersel. Terwijl ik echt wel weer
droog naar binnen liep na mijn sigaretje...
Ik gebruik taskpanel. Eerst de telefoon een aantal uur gebruiken en niets doen, eenmaal opstarten en de processen die je niet wilt killen markeren. Nu sluit hij bij kill all enkel nog de programma's af die ik zelf opstart. Dat kan ook nog eens via een snelkoppeling die als widget staat, zodat het zeer snel gaat.marcel-o schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:17:
[...]
leuk, gaat k eens proberen.
Misschien dat het tussen mn "WiMo" oren zit, dat er nog taken open staan op mn mobiel. Advanced Task Manager sloot teveel af bij "Kill All" ook al exclude ik bijna alles en k had dan ook het idee dat dat de rede was van de 3g problemen, die heb ik nu namelijk niet meer nu Advanced Task Manager weg is![]()
K heb er trouwens voor t eerst meer dan n dag mee gedaan. : "Unplugged for 33 hours" en is nog 25%
-edit-
weer geen 3g vanmorgen
Scheelt een hoop energie

Dat 3g heb ik ook regelmatig.. soms helpt 3g even aan/uit zetten, maar soms is gewoon een herstart nodig. (tot een 2 maanden geleden, toen was er een reparatie bij nodig...)
Je beschrijft nu overigens mooi het process dat mij niet zo aanstond (zal wel persoonlijk zijn) bij alle task managers die al te verkrijgen zijn.vandevorst schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:28:
[...]
Ik gebruik taskpanel. Eerst de telefoon een aantal uur gebruiken en niets doen, eenmaal opstarten en de processen die je niet wilt killen markeren. Nu sluit hij bij kill all enkel nog de programma's af die ik zelf opstart. Dat kan ook nog eens via een snelkoppeling die als widget staat, zodat het zeer snel gaat.
Scheelt een hoop energie
Dat 3g heb ik ook regelmatig.. soms helpt 3g even aan/uit zetten, maar soms is gewoon een herstart nodig. (tot een 2 maanden geleden, toen was er een reparatie bij nodig...)
Het is toch veel handiger als je bij de eerste keer starten al meteen ALLE processen ziet die mogelijk zijn en daar een selectie eenmalig uit te maken? Dan is het een eenmalige 'rot klus' van selectie waarna je er verder nooit meer over hoeft na te denken. Tenslotte weet je in de toekomst nooit wat je nog verder gaat opstarten, of welke progs je nog gaat installeren. Je wordt gedwongen steeds rekening te houden met die task manager.
Ik vind het juist heel logisch. Hoe kan de taskmanager weten wat jij nog gaat installeren? Ik heb nu bepaalde processen, die ik niet wil afsluiten aangegeven als ignore. De rest zijn enkel programma's die afgesloten mogen worden. Mocht ik nog een keer een nieuwe widget ofzo downloaden, zet ik er die alsnog wel bij.CT schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:35:
[...]
Je beschrijft nu overigens mooi het process dat mij niet zo aanstond (zal wel persoonlijk zijn) bij alle task managers die al te verkrijgen zijn.
Het is toch veel handiger als je bij de eerste keer starten al meteen ALLE processen ziet die mogelijk zijn en daar een selectie eenmalig uit te maken? Dan is het een eenmalige 'rot klus' van selectie waarna je er verder nooit meer over hoeft na te denken. Tenslotte weet je in de toekomst nooit wat je nog verder gaat opstarten, of welke progs je nog gaat installeren. Je wordt gedwongen steeds rekening te houden met die task manager.

Zelf vind ik hem erg goed werken op mijn Desire (eigenlijk nog beter dan HTC UI) en hoef ik voorlopig niets anders. Werkt btw ook op unrooted telefoons.
Ook wil ik jullie op de hoogte brengen van Lockbot Pro deze vind ik zelf beter dan Lock 2.0. Met Lock 2.0 heb ik op mijn Desire vreemde dingen meegemaakt... Met Lockbot Pro heb ik nog nooit problemen gehad. Ik had deze app nog niet voorbij zien komen in de 5 topics (als dat wel zo is, heb ik eroverheen gelezen, mijn excuses).
Dat was het weer

Ik lust geen rotte appels...
Ervaringen met homescreen-replacementsterrorvogel schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:32:
Voor de mensen die een nieuwe/andere launcher willen kan ik LauncherPro aanbevelen.
Zelfs de bètaversie loopt erg soepel! Natuurlijk is hij nog steeds in opbouw, maar ik dacht ik breng de medemens op de hoogte hiervan
Zelf vind ik hem erg goed werken op mijn Desire (eigenlijk nog beter dan HTC UI) en hoef ik voorlopig niets anders. Werkt btw ook op unrooted telefoons.

Ai... toch niet goed genoeg gezocht

Ik lust geen rotte appels...
bij mijn desire worden echter de streams van beide programma's automatisch ge-record en als mp3 file op mijn sd kaart gezet.
dit is dus vrij irritant als je een uurtje of 2 lekker streamt en dan vervolgens een mega-audio file op je sd terugvindt. ik heb verder niets op audio gebied extra geinstallleerd en op de bekende kanalen vind ik nergens hier iets over.
Is dit nou ergens een instelling op mijn desire , waardoor hij automatisch opneemt.
Geweldige app!CT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:12:
auto task manager

Mijn Desire blijft het veel langer uithouden nu! Heb een aantal processen aangegeven die hij niet mag afsluiten. Ik heb wel dat hij meestal een paar seconden mijn bureablad van de Desire moet laden, welk proces zit hier achter? Er staat niks vreemds op maar ik zou het beter vinden als ik dat process actief kan laten staan.
Dat verschilt denk ik nogal per toestel, ik heb zelf een motorola dext met moto-blur, en ik had ook dat lange laden van het homescreen, maar blur heeft weer ze eigen process die toevallig wel Home heet, toen ik die uitvinkte bouwde het scherm vaker snel op (maar nogsteeds niet altijd).Binnetie schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:34:
[...]
Geweldige app!![]()
Mijn Desire blijft het veel langer uithouden nu! Heb een aantal processen aangegeven die hij niet mag afsluiten. Ik heb wel dat hij meestal een paar seconden mijn bureablad van de Desire moet laden, welk proces zit hier achter? Er staat niks vreemds op maar ik zou het beter vinden als ik dat process actief kan laten staan.
Heb je al een rating gegeven?

Welk proces het is zal ik nog even induiken.
[Voor 25% gewijzigd door Binnetie op 21-05-2010 21:32]
[Voor 97% gewijzigd door RoD op 22-05-2010 13:19]
[Voor 98% gewijzigd door RoD op 22-05-2010 13:19]
Rig: Intel Core i7 8700k, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone 13 Pro Max 256GB || Ride: Volvo S80 V8 MY2007 at 285k km
[Voor 97% gewijzigd door RoD op 22-05-2010 13:19]

ingen vill veta var du köpt din tröja
Ik ga ermee aan de slag op m'n Desire!gday schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 03:10:
Zijn er mensen die de nieuwe versie van m'n app Buienalarm willen proberen en feedback willen geven? Heb deze week een redelijk grote update op de Market gegooid dus ben benieuwd of het overal goed gaat.
DaveD
Ik heb er nogal wat gevonden, zoals beautiful widgets, maar daar ontbreekt dan weer de 3G-setting en de gps-widget daarvan is geen toggle. Als je klikt, ga je naar de settings... En zo is het ook bij one-click, silent toggle widget (droidmania), etc... Er is altijd 1 setting die ontbreekt
Gewoon de standaard energiebeheer van HTC sense gebruiken? Als je Android 2.1 hebt tenminste...pina schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:08:
zucht, ik zoek nu al een hele tijd naat stijlvolle vervangwidgets van de standaard draadloze settings: wifi, 3g, gps en bluetooth.
Ik heb er nogal wat gevonden, zoals beautiful widgets, maar daar ontbreekt dan weer de 3G-setting en de gps-widget daarvan is geen toggle. Als je klikt, ga je naar de settings... En zo is het ook bij one-click, silent toggle widget (droidmania), etc... Er is altijd 1 setting die ontbreekt
Neem risico's in wat jij geloofd
CLB schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:35:
Misschien wel zo handig voor mensen die graag willen togglen: SwitchPro Widget
You can switch/toggle:
Wi-Fi
Bluetooth (not 1.6)
APN
GPS
Auto-sync (not 1.6)
Auto-Rotate Screen
Brightness
Screen Always On
Silent Mode
Airplane Mode
Reload SD Card
Vibration Mode
3G-2G
Battery Indicator
(oh ja:ik kan enkel betaalde apps kopen als deze een alternatieve manier aanbieden, mijn provider in België staat een beetje achter)

De volgende apps heb ik reeds met een beetje beginneruitleg:
Shake them all: Live wallpaper, best leuk maar eet enorm veel batterij
My Tracks: Met behulp van de gps de route volgen die jij doet en daarna met details bekijken
Wifi analyzer: De wifi's in je buurt bekijken en helpt je zoeken naar de beste channel
Air control (ad): Verslavend spelletje, een van de leukere volgens mij.
Google translate: Spreekt voor zich.
Advanced task killer: Je kan kiezen wat je niet wilt killen (zoals klok en juicedefender in mijn geval)
FxCamera: Hiermee kan je foto's maken met effecten.
Layar: Toont je digitale informatie op een layer van de werkelijke wereld.
Gps Status: Toont je gps data.
BETrains: Belgische treinregeling.
Xiialive Lite: Beluister Streams (online live radio)
Google Maps: Kaartjes!
Barcode Scanner: BIEP!
Sketch online: Een online drawning game. valt eigenlijk een beetje tegen maar leuk concept.
Google Goggles: Visual search app, handig om een tekst in vreemde taal snel om te zetten met een klik.
Abduction: Een cool koeie spel.
Facebook for android: Facebook.
Draw!: Lekker tekenen of handig als je wilt communiceren in luide omgeving.
Calorie counter by fatsecret: Gebruik het amper maar is wel een leuk concept.
Picsay: Een foto editor. plak hartjes op je favo foto's...
A world of photo: Zeer leuke multiplayer app met een sociale touch. Ken je meer van deze in dat genre?
Shazam: laat je gsm luisteren naar een liedje en hij vertelt je wel liedje.
JuiceDefender+betaalde versie: Hou je batterij onder controle!
Metal detector: Nutteloos maar grappig.
Google sky map: Toch wel een favoriet van mij, must have! Bekijk de hemel!
Auto rotation onoff: handig als je in bed ligt en je wilt met een simpele knop dat je scherm niet kantelt
Starfield 3D live wallpaper: een mooi ogende wallpaper die ik gebruik.
Realcal scientific calculator: een wetenschappelijke calculator.
Juiceplotter: bekijk je gebruik van batterij op een leuke grafiek.
Compass: voor als je het noorden kwijt bent, niet vergeten een 8 te maken.
Dus,weet iemand nog een leuke must have apps die ik mis? Thank you.

android-wired-tether op Google Code. Let op, je kernel moet er wel ondersteuning voor hebben. Zelfs al heeft ie dat niet is het altijd het proberen waard (gewoon bij de melding op ignore klikken).Knul schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:48:
Is er ook een app waarbij je je telefoon kan gebruiken als WiFi modempje, voor als je pc geen WiFi heeft? Bij Windows Mobile kan dit wel, ben alleen de naam vergeten van de app.
Zelf heb ik ook een request, weet iemand of er een commandline editor voor Android zoals nano of desnoods vi/vim.
[Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 22-05-2010 13:09]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
die heb ik ook al geprobeerd, en ook nog een andere variant ervan, maar het oogt niet mooi op mijn homescreen. Zal vooral zijn omdat het 1 lange balk is, terwijl de rest afzonderlijke pictogrammen zijn

en zonder achtergrond zweeft het allemaal en ook zijn er daar 5 widgets, wat het geheel dan weer wanordelijk maakt tov de rest.
Er is zoiets soortgelijks met 4 widgets, maar ook weer 1 lange balk

[Voor 24% gewijzigd door pina op 22-05-2010 14:01]
"The weather problems come from the google weather servers, not beautiful widgets".streamnl schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:55:
Waar haalt beautiful widgets zijn info vandaan?
Ben er heel blij mee en het klopte tot nu toe (qua weer).
Maar nu zou het moeten regenen hier in eersel. Terwijl ik echt wel weer
droog naar binnen liep na mijn sigaretje...
Aldus de notice die je krijgt als je beautiful widgets opstart

Knul schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:48:
Is er ook een app waarbij je je telefoon kan gebruiken als WiFi modempje, voor als je pc geen WiFi heeft? Bij Windows Mobile kan dit wel, ben alleen de naam vergeten van de app.
Batsgeit, als ik je vraag goed lees wil je gewoon je tel verbinding laten maken met je wifi en je tel vervolgens aan je computer hangen en (wifi)internet op je tel delen met je computer.Sebazzz schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:00:
[...]
android-wired-tether op Google Code. Let op, je kernel moet er wel ondersteuning voor hebben. Zelfs al heeft ie dat niet is het altijd het proberen waard (gewoon bij de melding op ignore klikken).
Zelf heb ik ook een request, weet iemand of er een commandline editor voor Android zoals nano of desnoods vi/vim.
Ik weet niet welk toestel je hebt, maar bij de meeste nieuwe toestellen kan dit via standaardinstellingen (bijvoorbeeld de desire, als je die aan de comp hangt kun je kiezen voor alleen opladen, htcsync, diskdrive of mobiel internet delen), dit kan ook met de legend, aangezien android-wired-tether standaard in android 2.1 zit).
[Voor 4% gewijzigd door Qli-max op 22-05-2010 15:23]
Niet om het een of ander maar ...CT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:12:
auto task manager
http://geekfor.me/faq/you...task-killer-with-android/
ingen vill veta var du köpt din tröja
Ik heb de volgende afbeeldingen uit de youtube stream van de google IO gehaald waarbij ze het over nieuwe functies hadden na Froyo.
Ook is in het filmpje de nieuwe UI van de mediaspeler te zien maar die is niet heel erg duidelijk.Ik vind het er in ieder geval al veel belovend uitzien!
Leuk artikel en al, maar ik merk toch echt wel verschil met of zonder TK. Heb het beide geprobeerd en mijn batterij houdt het ook echt wel langer vol met een TK.gday schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:42:
[...]
Niet om het een of ander maar ...
Als dat zo is, dan vindt ik het een stap in de verkeerde richting.. Het ziet er niet uitQoon3x schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:50:
Is het ook meer mensen opgevallen dat android na Froyo (Gingerbread?) een nieuwe UI krijgt?
Ik heb de volgende afbeeldingen uit de youtube stream van de google IO gehaald waarbij ze het over nieuwe functies hadden na Froyo. [afbeelding]
Ook is in het filmpje de nieuwe UI van de mediaspeler te zien maar die is niet heel erg duidelijk.Ik vind het er in ieder geval al veel belovend uitzien!

http://www.engadget.com/2...ng-the-nexus-one-already/
Was me ook opgevallen idd, en ik vind het er top uitzien.Qoon3x schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:50:
Is het ook meer mensen opgevallen dat android na Froyo (Gingerbread?) een nieuwe UI krijgt?
Ik heb de volgende afbeeldingen uit de youtube stream van de google IO gehaald waarbij ze het over nieuwe functies hadden na Froyo. [afbeelding]
Ik dacht overigens dat de nieuwe mediaplayer al in Froyo zou zitten. Is dat niet zo? Bummer

Ach, het is wat modernergebruikershaes schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:05:
[...]
Als dat zo is, dan vindt ik het een stap in de verkeerde richting.. Het ziet er niet uit

Het is altijd nog heel wat beter dan de verkrachting van de ogen die Windows Phone heet...
Dat zit wel Schnorr.

Cyanogen heeft dat ook even geregeld...andere held!

(Ennuh desire nog één weekje wachten op Paul)
[Voor 13% gewijzigd door Qli-max op 22-05-2010 23:28]
Wow, geweldig hoe rap 2.2 wordt 'uitgerold'. Wij milestone users moeten waarschijnlijk op een officiele roll out wachten. Maar so be itQli-max schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:27:
Voor de mensen met de N1: Paul O'Brien heeft hem voor de N1 ook maar gelijk even superuser gemaakt: held!![]()
Cyanogen heeft dat ook even geregeld...andere held!
(Ennuh desire nog één weekje wachten op Paul)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ja in me Help van mijn taskkiller staat dit ook beschreven.gday schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:42:
[...]
Niet om het een of ander maar ...
Maar helaas weet ik wel de kwaliteit waar ik zelf mee programmeer, maar als ik sommige code van andere zie of apps van sommige andere makers test voel en merk je gewoon dat deze op papier mooi staande flow niet goed geimplementeerd is -> gevolg is dat de app. langer dan nodig en zwaarder werkend in de achtergrond battery en cpu en memory blijft gebruiken.
Dus zie een taskmanager zoals ik die dan zelf gemaakt heb als emulgator van het mooie op papier staande flow en de werkelijkheid van hoe het eraan toe gaat.
Uiteindelijk is iedereen vrij om te kiezen, en dat is nu net zo mooi aan android

En daar ga je héél rap aan komen. Dus als ik jou was zou ik maar gewoon dat extra abonnementje nemen.Mr_gadget schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:48:
Hoe essentieel is het voor de meeste apps om internet te hebben? Ik vind namelijk 10 euro per maand betalen aan een 2e internetverbinding die veel trager is een beetje veelDaarnaast gebruik ik nu ook een al een gmail app op mijn nokia die eigenlijk ook niet echt veel dataverkeer trekt. Je moet meer dan 20 Mb per maand verbruiken voordat het goedkoper wordt..
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Dat valt wel mee. Uiteraard zijn er veel apps en widgets die er gebruik van maken, maar nodig is het zeker niet.Mr_gadget schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:48:
Hoe essentieel is het voor de meeste apps om internet te hebben? Ik vind namelijk 10 euro per maand betalen aan een 2e internetverbinding die veel trager is een beetje veelDaarnaast gebruik ik nu ook een al een gmail app op mijn nokia die eigenlijk ook niet echt veel dataverkeer trekt. Je moet meer dan 20 Mb per maand verbruiken voordat het goedkoper wordt..
Voordeel is direct dat je geen reclame ziet bij apps

Edit: Internet zou ik wel uitzetten, als je dit aan laat staan om enkel email op te halen zit je zo over de 20mb. Ik gebruik, zonder te internetten, zeker een 3mb per dag aan data.
[Voor 12% gewijzigd door Tonkey op 23-05-2010 17:20]
Geweldige app! Doet wat die doen moet en mijn desire is al 3 dagen van de stroom en de batterij is nog niet leeg!CT schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:23:
[...]
Ja in me Help van mijn taskkiller staat dit ook beschreven.
Maar helaas weet ik wel de kwaliteit waar ik zelf mee programmeer, maar als ik sommige code van andere zie of apps van sommige andere makers test voel en merk je gewoon dat deze op papier mooi staande flow niet goed geimplementeerd is -> gevolg is dat de app. langer dan nodig en zwaarder werkend in de achtergrond battery en cpu en memory blijft gebruiken.
Dus zie een taskmanager zoals ik die dan zelf gemaakt heb als emulgator van het mooie op papier staande flow en de werkelijkheid van hoe het eraan toe gaat.
Uiteindelijk is iedereen vrij om te kiezen, en dat is nu net zo mooi aan android
5 sterretjes gegeven. En als je een doneerversie oid in market zet, dm me dan maar :d
Er zijn toch veel apps die data gebruiken: social apps (facebook etc.), sync progs (zoals mail, (google) contacten, (google) agenda), nav apps en bepaalde plaatbepaling apps zoals google maps of glympse, de app market en barcode scanners/goggles, backup apps die online kunnen storen zoals backup pro, radio apps die via internet (veel betere) radio ontvangen, ringtones/muziek download apps (ook bijvoorbeeld shazam), google vertalen, nieuws apps en natuurlijk internet

Nu nog de grote maar....: dit hoef je natuurlijk allemaal niet te gebruiken, mijn vraag is dan wel gelijk: waarom koop je in vredesnaam een smartphone waar je allerlei apps op kunt installen die met internet werken? (Edit: je antwoord is waarschijnlijk "paid by mb" en zuinig doen, maar ik zou het bijzonder knap vinden als jij je phone wel als volwaardige smartphone kunt gebruiken en tegelijk het datagebruik onder de 20 mb kan houden....)
By the way: moet ik me schamen als ik meer dan 150 mb per week gebruik (75 via wifi, 75 via VF)

[Voor 11% gewijzigd door Qli-max op 23-05-2010 17:52]
Wifi is wel een batterij-killer
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Weet iemand een goed alternatief? Liefst een widget met verschillede hoogtes. Ik zoek een zo plat mogelijke.
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
Dude. Als ik een trein mis en ik internet een half uurtje, dan zit ik al aan 10 MB ofzo. Als je nog eens een YouTube-filmpje kijkt dan ben je helemaal de paashaas.Mr_gadget schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:48:
Kijk anders eens bij Vodafone. Een bel/sms/web-150 abo kost daar 29.50, waarvan 22.50 wordt gebruikt om te bellen. 7 euro voor internet dus. Het eerste jaar betaal je als actie maar 14.50.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Helaas kan ik dit niet, heb een X10 met android 1.6 dusQli-max schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:22:
[...]
[...]
Batsgeit, als ik je vraag goed lees wil je gewoon je tel verbinding laten maken met je wifi en je tel vervolgens aan je computer hangen en (wifi)internet op je tel delen met je computer.
Ik weet niet welk toestel je hebt, maar bij de meeste nieuwe toestellen kan dit via standaardinstellingen (bijvoorbeeld de desire, als je die aan de comp hangt kun je kiezen voor alleen opladen, htcsync, diskdrive of mobiel internet delen), dit kan ook met de legend, aangezien android-wired-tether standaard in android 2.1 zit).

Misschien had ik dat even moeten vermelden. Alle bel/sms/web-abo's bij VF hebben fair use internet. Maar we gaan OT. Dadelijk krijgen we op onze flikker...Sebazzz schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:13:
Of je neemt Blox met internet, fair-use.

Edit:
Met NetCounter heb ik even nagemeten wat het via youtube kijken van een 50 minuten lange aflevering van een serie kost. Hou je vast:
210 MB.
Ik ga ervan uit dat. NetCounter accuraat is, maar wellicht ga ik het nog eens testen via mijn router. Vodafone gaat niet blij zijn als je dit dagelijks doet. Dan trek je 7 GB aan data, wat mogelijk niet meer fair use is

[Voor 44% gewijzigd door Katsunami op 24-05-2010 04:17]
Iemand die een nagenoeg identieke applicatie kent, die wel dat kleurenverschil heeft?
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Anoniem: 113257
- Real Football 2010 // werkt wel, maar niet mijn type spel
- Panzer Panic // leuk spel om 5 minuten te spelen
- Winds of Steel // werkt wel, maar ik hou niet van accelero-besturing
- Castle Guard 2 // geweldig spel als je van RPG's houdt
- Caligo Chaser // zeer vermakelijk, aanrader!
- Zenonia // MUST HAVE RPG
- Asphalt 5 // werkt wel, maar ik hou niet van accelero-besturing
- Blow up game // verslavend spel, leuk voor onderweg
- Build-a-lot // verslavend spel, leuk voor onderweg
- iDemolished // verslavend spel, leuk voor onderweg
- Shoot U! // verslavend spel, leuk voor onderweg
- Toon Warz // werkt redelijk, vind shooters niet echt lekker spelen
- Cestos // aanrader!
- Sim City Metropolis // speelt voor geen meter
- Armored strike // leuk voor onderweg
- Ex Zeus // werkt redelijk, vind shooters niet echt lekker spelen
- Robodefense // beste towerdefense game imo
- Uniwar // aanrader!
- Attack from Mars // aanrader!
- Bubble Wrap // lol...
- Tangram master // leuk puzzel spel, echter te simpel
- Defend Homeland // mwah...
- iCommando // mooie graphics, leuke gameplay
- The Wars // speelt voor mij te langzaam
[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 113257 op 24-05-2010 11:18]
Anoniem: 113257 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:08:
Gisterenavond wat spellen uitgeprobeerd op de HTC Desire.
< ... >
Ik heb helaas niet alle spellen kunnen proberen.

Nickname does not reflect reality
De Market is met Froyo inderdaad geüpdatet, dus dat zal wel kloppen.Zinu schreef op maandag 24 mei 2010 @ 00:49:
Ik zag net via aTrackDog dat er een nieuwe versie van de Market is. Onderdeel van Froyo zeker? Ik kan iig niets downloaden.
Bedankt voor je lijstje, zal er eens een stel gaan uittesten vandaag!Anoniem: 113257 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:08:
Gisterenavond wat spellen uitgeprobeerd op de HTC Desire.
*knip*
Ik heb helaas niet alle spellen kunnen proberen die te krijgen waren. De lijst hierboven dus wel. Sommige spellen nemen nogal veel ruimte in beslag. Hopelijk komt Froyo snel uit voor de HTC Desire.
http://code.google.com/p/chrometophone/downloads/list
Werkt erg leuk

Ja.q-enf0rcer.1 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:05:
Is HTC Sense uitschakelen mogelijk?
Nickname does not reflect reality
GoT is geen helpdesk, en dus niet bedoeld voor dit soort vragen.q-enf0rcer.1 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:05:
Is HTC Sense uitschakelen mogelijk?
Dit topic is gesloten.