Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben op zoek naar een Android-based phone voor niet meer dan 250 euro, liefst rond de 200 euro.
Door op jullie site te zoeken heb ik twee mogelijke kanditaten gevonden,
De HTC Tattoo http://tweakers.net/pricewatch/245712/htc-tattoo-zwart.html
De Samsung Galaxy Spica http://tweakers.net/price...0-galaxy-spica-zwart.html

De minpunten voor mij aan de Aamsung Galaxy Spica:
- Lelijk, ik vind qua design de HTC Tattoo stukken mooier, mooie ronden hoeken en mooie knopjes, etc. Plus dat HTC Sense mij heeeel erg aan spreekt _/-\o_
- Misschien iets te groot. Ik ben niet opzoek naar een Iphone-kloon, maar naar een normale mobiel die wat leuke extra's heeft, de Tattoo blijft het formaat van een gewone telefoon houden en voegt daar Android-extra's aan toe

De minpunten voor mij aan de HTC Tattoo:
- Resolutie problemen, het feit dat de HTC Tattoo kleiner is betekent ook dat hij een lager resolutie scherm heeft, dit blijkt problemen te veroorzaken met sommige android apps, die hierdoor niet goed werken... http://tweakers.net/revie...oftware-en-interface.html
" Dat is voorlopig het grootste nadeel van de Tattoo: gebruikers kunnen nog niet echt profiteren van de grote hoeveelheid Android-applicaties. Ontwikkelaars zullen hun applicaties veelal wel aanpassen, maar de update van 1.5 naar 1.6 vergt nogal wat werk en het is de vraag hoeveel van de naar schatting 10.000 applicaties uiteindelijk op de Tattoo geïnstalleerd kunnen worden. Bij het schrijven van deze review waren dat er maar een stuk of zeventig. "
- De accu gaat in vergelijking met de Samsung Galaxy Spica minder lang mee, maar volgens deze review valt dat wel mee http://www.androidworld.n...tattoo/review-htc-tattoo/

De twee minpunten aan de samsung zijn gewoon mijn mening en daar kan weinig aan veranderd worden.
De twee minpunten over de Tattoo zijn echter dingen die ik ergens gelezen heb, zou iemand deze voor mij kunnen verduidelijken, dus bijvoorbeeld de vraag: Zijn er veel apps die door de lage resolutie niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
HTC Hero tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik heb zelf ook voor die keuze gestaan en ben voor de Spica gegaan om de volgende nog niet door jou genoemde reden: Een erg mooi capacitief Amoled scherm dat je net zoals de Iphone heel erg goed met de vinger kan bedienen. De kleuren zijn ook fantastisch. Het doet (in elk geval in mijn ogen) niet onder voor dat van de Legend. (die m'n vrouw heeft)
En dat heeft de Tattoo dus allemaal niet.

Het uiterlijk van de Spica is inderdaad niet echt inspirerend, maar laten we eerlijk zijn: je kijkt toch meer naar je scherm en het is dus belangrijker dat dát mooi is. De normale resolutie en de fijne bediening komen daar dus ook nog bovenop.

[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 25-04-2010 15:23 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De spica heeft een gewoon LCD scherm en geen amoled

Ik zou ook voor de Spica opteren. Heb deze keuze ook zelf gemaakt en mij werd de Tattoo enkel maar afgeraden. Ik vond echter de spica ook beter ogen dan de Tattoo, en met de 2.1 update voor de spica was mijn keuze vlug gemaakt.
Misschien dat het voor jou anders ligt, maar ik vind de spica een prima phone voor zijn budget. Het enige dat ik echt mis is multitouch & flash.

Maar zoals hierboven ook vermeld, je kan ook altijd proberen een duurdere smartphone 2de hands op de kop te tikken. Er zijn namelijk veel die hun Hero of dergerlijks omruilen voor een vb een Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nah, ik ben niet zo van het dat tweedehands gedoe, ik koop liever iets in een winkel. En daarbij, ik vind de Hero eigenlijk helemaal niet mooi, veel te groot...
In verschillende reviews lees ik echter dat het resistief scherm van de Tattoo prima werkt, en niks onder doet voor de capacitieve schermen...
En over 2.1, deze komt ook naar de Tattoo, dit zal echt pas in juni zijn ongeveer, maar hij komt wel, plus een nieuw jasje van HTC Sense! :D
En voor mij is het uiterlijk van de mobiel eigenlijk best wel belangrijk, dus niet alleen het scherm, ook de vormgeving, daarbij komt ook nog dat ik me steeds meer begin te realiseren dat ik geen behoefte heb aan een grote mobiel (en dus grote scherm) dat lijkt me namelijk alleen maar onhandig in je broekzak...
Maar is er toevallig nog iemand die mijn vraag kan beantwoorden over het aantal apps dat beschikbaar is voor de Tattoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
De Tattoo moet je echt niet nemen hoor. Heel veel apps zijn niet beschikbaar voor de Tattoo vanwege de afwijkende resolutie. De Spica is een veel betere keus.

[ Voor 36% gewijzigd door MarcoC op 25-04-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je het uiterlijk belangrijk vindt zou ik daar mijn keuze op baseren.

Zelf vind ik het design ook belangrijk en daarom heb ik vorige week voor een Legend gekozen ipv een veel beter gespecte Desire. Het design zie je iedere dag, en er zijn zat dagen dat ik toch alleen maar bel of m'n mail lees op m'n telefoon. Daar heb ik geen extra rekenkracht bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:28:
De spica heeft een gewoon LCD scherm en geen amoled
Hmm. ik zie het nu. Daar is blijkbaar veel onduidelijkheid over geweest.
Ik zie het verschil overigens niet met het scherm van de Legend dus het is dan wel een erg goed gewoon scherm. :)

TS: De Spica is nog wat groter dan de Hero. (alleen minder dik als je de kin/knik van de Hero meetelt)
Veel van de apps die in de market niet beschikbaaar zijn voor de Tattoo schijn je wel via de elders verkregen .apk file te kunnen installeren. (bv. Layar)

Ik heb zelf ook getwijfeld tussen deze twee toestellen en heb uiteindelijk gekozen voor functie (en scherm) boven formaat/uiterlijk. Ieder heeft zo z'n eigen gewichtjes voor de weegschaal uiteraard. :)

Mocht je toch een tweedehands Tattoo overwegen: hier staat een bijna nieuwe die nu voor 135 euro weg mag.

[ Voor 47% gewijzigd door Hyp Hyper op 25-04-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt veel op: Goedkoopste Android-telefoon? en GW620 of Spica? en HTC Tattoo of De Samsung i5700??. Kijk ook daar zeker even, staat ook wel een boel info in. Persoonlijk zou ik al die budget telefoons nu links laten liggen, werkt toch vaak niet helemaal optimaal zeker met (al dan geen officiele updates naar) Android 2.1. Even doorsparen voor een X10 Mini of HTC Legend of Acer Liquid (e), of aankomende nieuwe LG.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Dan vraag ik me af wat de X10 mini toevoegt aan de 'budget-toestellen' behalve nog kleiner te zijn.
Een toetsenbord? (de pro) Daar moet je ook maar van houden.

[ Voor 23% gewijzigd door Hyp Hyper op 25-04-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarcoC schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:24:
De Tattoo moet je echt niet nemen hoor. Heel veel apps zijn niet beschikbaar voor de Tattoo vanwege de afwijkende resolutie. Heb jij hier zelf ervaring mee? De Spica is een veel betere keus.
Hyp Hyper schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:21:
[...]

Hmm. ik zie het nu. Daar is blijkbaar veel onduidelijkheid over geweest.
Ik zie het verschil overigens niet met het scherm van de Legend dus het is dan wel een erg goed gewoon scherm. :)

TS: De Spica is nog wat groter dan de Hero. (alleen minder dik als je de kin/knik van de Hero meetelt)
Veel van de apps die in de market niet beschikbaaar zijn voor de Tattoo schijn je wel via de elders verkregen .apk file te kunnen installeren. (bv. Layar) Ja, daarom hoop ik dat het kleine scherm ook geen al te grote problemen zal gaan opleveren

Ik heb zelf ook getwijfeld tussen deze twee toestellen en heb uiteindelijk gekozen voor functie (en scherm) boven formaat/uiterlijk. Ieder heeft zo z'n eigen gewichtjes voor de weegschaal uiteraard. :)

Mocht je toch een tweedehands Tattoo overwegen: hier staat een bijna nieuwe die nu voor 135 euro weg mag. Ow! dat is zeker nice! Ik heb er meteen op gereageerd, waar moet ik op letten als ik een mobiel via een forum tweedehands koop, en stel dat hij kapot gaat, moet ik dan met de bon helemaal naar een winkel in haarlem war hij hem gekocht heeft voor garantie?
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:57:
Dit lijkt veel op: Goedkoopste Android-telefoon? en GW620 of Spica? en HTC Tattoo of De Samsung i5700??. Kijk ook daar zeker even, staat ook wel een boel info in. Persoonlijk zou ik al die budget telefoons nu links laten liggen, werkt toch vaak niet helemaal optimaal zeker met (al dan geen officiele updates naar) Android 2.1. Even doorsparen voor een X10 Mini Deze is toch nog niet eens uit? en ik heb geen zin om nog een half jaar te wachten, daarbij komt nog eens dat ik eigenlijk een niet al te dure mobiel wil, dan ben ik alleen maar bang dat ik hem kwijt raak:P of HTC Legend of Acer Liquid (e), of aankomende nieuwe LG
Dus, even samengevat, ik denk dat ik voor de Tattoo ga, zeker als ik deze voor maar 135 euro kan kopen! Maar dan moet ik wel even weten hoe ik dit safe kan regelen, iemand die mij tips kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat 320x240 een zeldzame resolutie is voor Android-telefoons en dat er weinig ontwikkelaars zijn die hier rekening mee houden. Als het lastig blijkt om een applicatie voor deze resolutie beschikbaar te maken zullen ontwikkelaars al snel besluiten de applicatie niet beschikbaar te maken voor 320x240. Ik zou de Tattoo vanwege de schermresolutie mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarcoC schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:56:
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat 320x240 een zeldzame resolutie is voor Android-telefoons en dat er weinig ontwikkelaars zijn die hier rekening mee houden. Als het lastig blijkt om een applicatie voor deze resolutie beschikbaar te maken zullen ontwikkelaars al snel besluiten de applicatie niet beschikbaar te maken voor 320x240. Ik zou de Tattoo vanwege de schermresolutie mijden.
Maar bijvoorbeeld de X10 mini wordt toch ook 320x240?
http://tweakers.net/pricewatch/253351/sony-ericsson-xperia-x10-mini-pro-zwart.html#tab:info
Dus zodra deze uitkomt zal deze scherm resolutie wass toch wel populairder worden, waardoor ook meer ontwikkelaars hun apps hiernaar uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:51
Tsja, als het je goal is zoveel mogelijk apps op je telefoon te zetten, zal de Tattoo niet het geschikste model voor je zijn.
Als je een vrij kleine budget smartphone zoekt waar alles op zit, en die echt prima functioneert, is de Tattoo een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23

houthakker

Poehé

Heb je aan een T-Mobile Pulse gedacht? Is voor minder dan 200 euro te verkrijgen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:08

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zonde van het geld, een tattoo is grappig, klein, maar echt niet serieus werkbaar.
Super klein scherm, slechte touchscreen, onscreen TB moet je gebruiken, wat dus amper te doen is tenzij je met een stylus gaat pielen.
Dus tenzij je 'm voor 'erbij' gaat gebruiken of puur voor development ofzo zou ik niet voor de tattoo gaan.
Dan denk ik dat je met een Hero veel beter uit bent ondanks dat deze wat dikker is.

Zelf (persoonlijk) zou ik uberhaupt geen android kopen zonder fysiek toetsenbord. Dan is de LG misschien een goede keuze ondanks zijn gare scherm, zoals de tattoo, maar je hoeft er teminste niet via te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
houthakker schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:12:
Heb je aan een T-Mobile Pulse gedacht? Is voor minder dan 200 euro te verkrijgen.
Weet je ook waar? (ik kon hem in mijn zoektocht niet vinden voor een prijs rond de 200 euro)
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:32:
Dus, even samengevat, ik denk dat ik voor de Tattoo ga, zeker als ik deze voor maar 135 euro kan kopen! Maar dan moet ik wel even weten hoe ik dit safe kan regelen, iemand die mij tips kan geven?
Ik denk dat je die beslissing al half en half genomen had voor je dit topic opende. ;)
Hoewel er meer apps bijkomen voor deze resolutie zul je de andere apps (die je niet via de market kunt vinden vanwege de resolutie) elders moeten halen en heb je de kans dat ze niet goed op je scherm passen.
Natuurlijk zullen de meeste apps waarschijnlijk tzt wel aangepast worden aangezien er nog een telefoon met deze resolutie verschijnt.

Een tip is dat je natuurlijk altijd uit moet kijken met online (ver)handelen. Een dergelijk item ophalen is het best natuurlijk.

[ Voor 79% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-04-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nogmaals: de Tattoo heeft een drukgevoelig scherm, geen capacitief (iPhone en alle andere Android gsm's). Dit maakt het typen lang niet zo plezant als bvb de HTC Desire.

Ten tweede: de Tattoo heeft 240*320. Dit is de enigste Android GSM met die resolutie. Gevolg: developers doen geen moeite voor die resolutie, dus minder apps.

Je snijdt gewoonweg je vingers als je die koopt :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Snake schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:51:
Ten tweede: de Tattoo heeft 240*320. Dit is de enigste Android GSM met die resolutie. Gevolg: developers doen geen moeite voor die resolutie, dus minder apps.
De X10 mini krijgt ook deze resolutie.
Verder kan ik je geen ongelijk geven. (al heb ik dat scherm dat goed schijnt te zijn voor een resistief scherm niet geprobeerd)
(De Tattoo met de Desire vergelijken is overigens wel een beetje scheef ;))

[ Voor 26% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-04-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Hyp Hyper schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:53:
[...]

De X10 mini krijgt ook deze resolutie.
Verder kan ik je geen ongelijk geven. (al heb ik dat scherm dat goed schijnt te zijn voor een resistief scherm niet geprobeerd)
(De Tattoo met de Desire vergelijken is overigens wel een beetje scheef ;))
Ach vergelijken gaat gewoon heel makkelijk. Mijn vriendin heeft de Tattoo, ik de X10 en ja ook die worden wel eens vergeleken. Het scherm van de Tattoo heeft inderdaad wat meer druk nodig, maar dat is ook logisch gezien de techniek. De resolutie van het scherm lijkt wat laag, de plaatjes zien er niet scherp uit. Qua apps is er genoeg te verkrijgen uit de Market (Bestandsbeheer, notities, games). De ingebouwde GPS werkt goed, met Copilot Live heeft ze binnen 10 seconden een fix (zonder 3G ondersteuning). Zij kocht deze GSM omdat:
-Android
-Klein
-€199 (BelCompany)
-Personalisatie van covers:

Afbeeldingslocatie: http://www.tattoomyhtc.com/images/banner.jpg

Succes met je keuze! Als ik moest kiezen tussen de twee, dan zou ik voor de Spica gaan, dat scherm van de Tattoo vind ik nogal tegenvallen..
CT schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:21:
Zonde van het geld, een tattoo is grappig, klein, maar echt niet serieus werkbaar.
Super klein scherm, slechte touchscreen, onscreen TB moet je gebruiken, wat dus amper te doen is tenzij je met een stylus gaat pielen.
Dus tenzij je 'm voor 'erbij' gaat gebruiken of puur voor development ofzo zou ik niet voor de tattoo gaan.
Dan denk ik dat je met een Hero veel beter uit bent ondanks dat deze wat dikker is.

Zelf (persoonlijk) zou ik uberhaupt geen android kopen zonder fysiek toetsenbord. Dan is de LG misschien een goede keuze ondanks zijn gare scherm, zoals de tattoo, maar je hoeft er teminste niet via te typen.
Onscreen toetsenbord werkt juist erg goed, je moet er alleen even aan wennen, zelfs op het kleine scherm van de Tattoo, draai hem naar landscape en het toetsenbord is al een stuk beter te bedienen (zelfs met die grote handen van mij), dan zit er ook nog eens een goede spellingscontrole op dat HTC onscreen toetsenbord (ik gebruik hetzelfde TB op mijn X10). Mocht je mis typen, dan kom je uiteindelijk gewoon weer op het goede woord uit ..

[ Voor 32% gewijzigd door Vin87 op 27-04-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Eens met Hyp Hyper, de beslissing was eigenlijk al genomen.

Toch wil ook ik je aanraden om écht wat beter naar de Spica te kijken, ik heb zelf een Hero en kon qua toetsenbord niet wennen aan de Tattoo (terwijl hetzelfde toetsenbord erop zit, alleen dan op een kleiner scherm die bovendien resistief is ipv capacitief). Daar komt bij dat het scherm van de Tattoo echt van lage kwaliteit is (veel minder dan mijn Nokia 6300), o.a. qua kleuren en responsiviteit (t.o.v. een Spica/Hero/Galaxy).
Ik ben persoonlijk dan ook benieuwd of je beide toestellen wel in handen heb gehad? Dit zou ik je dan echt aanraden, een review kan nog zoveel zeggen maar dat is vanuit hun eigen perspectief (vooral over hoe een touchscreen wel of niet reageert, ik moest bij de Tattoo toch aardig drukken, vergelijkbaar met de Nokia 5800 XM)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Overigens zou ik ook niet voor de Spica gaan. Afaik zit die nog op Android 1.5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Snake schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:09:
Overigens zou ik ook niet voor de Spica gaan. Afaik zit die nog op Android 1.5...
Klopt. Samsung belooft wel een upgrade naar 2.1

Voor wat betreft andere telefoons ga je al snel richting de 300 euro. (De T-mobile Pulse zie ik wel nog staan op 269 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Hyp Hyper schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:44:
[...]

Weet je ook waar? (ik kon hem in mijn zoektocht niet vinden voor een prijs rond de 200 euro)
Hij was 119 pond tijdelijk, nu iig hier voor 149
http://www.t-mobile.co.uk...w/?WT.mc_id=ON_QM_A_BuyAT

Je moet even de 'hotdeal' pagina's in de gaten houden, wellicht is er binnenkort weer een aanbieding.
De pulse mini komt ook binnenkort, en dat word ook een goedkope (prepaid) android telefoon. Vergelijkbaar met de tatoo.

anders is marktplaats nog een optie:
http://link.marktplaats.nl/340249278

[ Voor 25% gewijzigd door houthakker op 28-04-2010 08:43 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Daar zal nog wel een bak aan verzendkosten bijkomen als ze al naar Nederland verzenden. En ik kom niet zo vaak in de UK. Dus Nederlandsche prijzen vormen een eerlijkere vergelijking.
anders is marktplaats nog een optie:
http://link.marktplaats.nl/340249278
We hadden het over nieuwprijzen toch? Daar heb je alle andere merken ook goedkoper en niet nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:35
Snake schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:51:
Nogmaals: de Tattoo heeft een drukgevoelig scherm, geen capacitief (iPhone en alle andere Android gsm's). Dit maakt het typen lang niet zo plezant als bvb de HTC Desire.

Je snijdt gewoonweg je vingers als je die koopt :)
Wil dit dan zeggen dat er voor de X10 mini ook minder apps gaan uitkomen? Want die heeft ook die resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:38:
[...]

Voor wat betreft andere telefoons ga je al snel richting de 300 euro. (De T-mobile Pulse zie ik wel nog staan op 269 euro)
En de Vodafone 845 met Android 2.1 voor ca. 150 euro dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

botech schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:16:
[...]

Wil dit dan zeggen dat er voor de X10 mini ook minder apps gaan uitkomen? Want die heeft ook die resolutie.
Dat kan zijn. Zelfs al komt die X10 uit dan nog is het een niche. Er moeten meer apparaten uitkomen met die resolutie wil het interesant worden voor developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:15:
[...]

En de Vodafone 845 met Android 2.1 voor ca. 150 euro dan?
Is die al te koop dan? TS wil (en ik een tijdje geleden) wil graag nu een telefoon kopen.
En waar staat die (Nederlandse) prijs vermeld? (en is die prijs zeker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermoedelijk mei (dus binnen 4 weken). Hij komt in 12 landen uit.
Prijs is nog niet officieel, de rest wel @ http://shop.vodafone.co.uk/shop/mobile-phone/vodafone-845

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:40:
Vermoedelijk mei (dus binnen 4 weken). Hij komt in 12 landen uit.
Prijs is nog niet officieel, de rest wel @ http://shop.vodafone.co.uk/shop/mobile-phone/vodafone-845
2.1 is leuk, maar wel weer een lage resolutie en resistief scherm. (wel weer een goed ding voor mensen met een Tattoo: met weer een dergelijk toestel erbij zullen de apps toch meer en meer geschikt gemaakt worden)
Als de prijs echt 150 euro wordt zal het weel een goede concurrent voor de Tattoo worden. Meer niet denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-04-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee,
Ik heb er eens een paar dagen goed over nagedacht, en het wordt de Tattoo, ondanks dat velen van jullie mij de Samsung aanraden (deze wil ik echter niet vanwege de waardeloze service van samsung)
Ik heb de Tattoo in mijn handen gehad en het toetsenbord werkt uitstekend, zeer goed zelfs voor een resistief touchscreen.
De enige vraag die over blijft is de Android Market, het bijkt dus dat die niet alle apps laat zien die beschikbaar zijn, weet iemand hoe ik die apps (die niet te zien zijn in de Market) toch op mijn mobiel kan krijgen (misschien via mijn computer, of Barcode scanner?)
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Ik denk niet dat dit mogelijk is. Je zou naar Cyrket kunnen gaan, de app opzoeken en de barcode kunnen scannen, maar ik denk zo dat je dan alsnog een melding krijgt dat de app niet te vinden is (wellicht dat een Tattoo eigenaar dit kan checken?)

http://www.cyrket.com

Aan de andere kant, de apps worden niet voor niets niet getoond, ze zullen in veel gevallen gewoon niet naar behoren werken op de Tattoo.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:36:
De enige vraag die over blijft is de Android Market, het bijkt dus dat die niet alle apps laat zien die beschikbaar zijn, weet iemand hoe ik die apps (die niet te zien zijn in de Market) toch op mijn mobiel kan krijgen (misschien via mijn computer, of Barcode scanner?)
alvast bedankt.
Je kunt zoeken naar de app-naam en .apk
De .apk file kun je op je sd-kaartje zetten en in Android runnen/installeren.
Veel apps schijnen toch wel redelijk te werken op de Tattoo. (bv. Layar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
k7of9 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:45:
Ik denk niet dat dit mogelijk is. Je zou naar Cyrket kunnen gaan, de app opzoeken en de barcode kunnen scannen, maar ik denk zo dat je dan alsnog een melding krijgt dat de app niet te vinden is (wellicht dat een Tattoo eigenaar dit kan checken?)

http://www.cyrket.com

Aan de andere kant, de apps worden niet voor niets niet getoond, ze zullen in veel gevallen gewoon niet naar behoren werken op de Tattoo.
90% van alle apps blijkt het te doen, ookal zijn ze niet aangepast aan de resolutie van de Tattoo...
Ja, het zou handig zijn als een Tattoo dit ff zou willen proberen? en dan dus proberen voor een app die niet in de market te vinden is met Tattoo. Zijn er eigenlijk wel mensen met een Tattoo op dit forum?

Op deze site kan je trouwens ook de barcodes vinden die je met barcode scanner kan in scannen http://www.androidpit.com/
Hyp Hyper schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:38:
Je kunt zoeken naar de app-naam en .apk
De .apk file kun je op je sd-kaartje zetten en in Android runnen/installeren.
Veel apps schijnen toch wel redelijk te werken op de Tattoo. (bv. Layar)
Zijn deze .apk legaal om op internet te zetten? ik vind ze namelijk niet zo makkelijk...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:51
Ik heb verschillende apps (via USB naar SD-kaartje) op m'n Tattoo draaien die niet in de market getoond werden, zoals wifi-analyzer (recentste). Het draait gewoon.
Maar het zou altijd kunnen dat sommige apps niet werken, natuurlijk, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. M'n toestel wordt dan ook voornamelijk gebruikt om gebeld te worden, voor de mail- en agenda-functies en GPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:25:

Zijn deze .apk legaal om op internet te zetten? ik vind ze namelijk niet zo makkelijk...
Zolang het gratis apps zijn kan in me niet indenken waarom het illegaal zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:25:
[...]

90% van alle apps blijkt het te doen, ookal zijn ze niet aangepast aan de resolutie van de Tattoo...
Ja, het zou handig zijn als een Tattoo dit ff zou willen proberen? en dan dus proberen voor een app die niet in de market te vinden is met Tattoo. Zijn er eigenlijk wel mensen met een Tattoo op dit forum?
Blijkbaar kiest een tweakers niet zo snel voor een Tattoo? Terwijl het toch een uitdaging is om met een dergelijk toestelletje alles werkend te krijgen. ;)
Oh wacht.. ik zie dat er idd al eentje is. :+
De gratis versies wel lijkt me? Vaak kun je via de (site van) de makers ook een eind komen. Desnoods vraag je ze om de apk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 01:06:
Ik heb verschillende apps (via USB naar SD-kaartje) op m'n Tattoo draaien die niet in de market getoond werden, zoals wifi-analyzer (recentste). Het draait gewoon.
Maar het zou altijd kunnen dat sommige apps niet werken, natuurlijk, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. M'n toestel wordt dan ook voornamelijk gebruikt om gebeld te worden, voor de mail- en agenda-functies en GPS...
Oke! en hoe kom je aan deze .apk bestandjes?
Werkt barcode scanner bij jou?
Hyp Hyper schreef op zondag 02 mei 2010 @ 09:49:
De gratis versies wel lijkt me? Vaak kun je via de (site van) de makers ook een eind komen. Desnoods vraag je ze om de apk?
Ja, ik heb ook al grote apk packs gevonden, die download ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:17:
Werkt barcode scanner bij jou?
De barcodes verwijzen doorgaans naar de market, dus dat heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De barcodes verwijzen doorgaans naar de market, dus dat heeft geen nut.
Owke, jammer
Dan nog een vraagje, is er manier om de .apk bestandjes eerst op mijn computer te testen voordat ik ze installeer op mijn mobiel, dan riskeer ik namelijk minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:31:
[...]

Owke, jammer
Dan nog een vraagje, is er manier om de .apk bestandjes eerst op mijn computer te testen voordat ik ze installeer op mijn mobiel, dan riskeer ik namelijk minder ;)
Als je Android op je PC hebt draaien kan dat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hyp Hyper schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:22:
[...]

Wat gewoon met de SDK emulator kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Android op je PC? Ik heb gewoon XP als dat is wat je bedoelt:P
[b]Megamind schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:24
Wat gewoon met de SDK emulator kan.
Ik had dit idd al gevonden, maar ik snapte daar echt helemaal niks van :s
Iemand die mij makkelijk kan uitleggen hoe ik dit werkende krijg?

EDIT: Nog een vraagje, ik ben opzoek naar de app van Nu.nl en kwam op deze site uit http://www.nu.nl/nu-android-app.html De downloadlink werkt alleen niet op de computer
Werkt die misschien alleen op je mobiel? Zo ja, kan ik deze dan met de Tattoo downloaden en installeren vanaf deze site?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:01:

EDIT: Nog een vraagje, ik ben opzoek naar de app van Nu.nl en kwam op deze site uit http://www.nu.nl/nu-android-app.html De downloadlink werkt alleen niet op de computer
Werkt die misschien alleen op je mobiel? Zo ja, kan ik deze dan met de Tattoo downloaden en installeren vanaf deze site?
Werkt alleen op een mobiel. Maar daar zal je niets aan hebben want zo'n link zal gewoon de market openen en de app zoeken. En vervolgens niet vinden wanneer de app niet geschikt is voor de Tattoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat is wel jammer, dan werkt de barcode scanner wass ook niet voor apps die niet in de market te vinden zijn.
Maar kan iemand mij nog even uitleggen hoe ik die "apk emulator" (zoiets is het toch?) kan installeren, of weet iemand ergens een makkelijke guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

http://android.modaco.com...lse-mini-spotted-for-p99/

pulse mini voor 99 pond. Komen wel verzendkosten bij, maar zo groot is z'on paketje niet.
weet alleen niet of de pulse mini ook al ge-unlockt kan worden.
let wel op, pulse mini heeft andere specs dan de gewone t-mobile pulse, helaas met qvga scherm maar wel android 2.1

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
De HTC Tattoo is bij de Belcompany als Vodafone prepaid te koop voor €154,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maite schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:12:
De HTC Tattoo is bij de Belcompany als Vodafone prepaid te koop voor €154,99
Owjah!? Ik was van plan hem bij Belcompany te gaan kopen. Ik heb alleen al een prepaid kaart van T-mobile, en die wil ik graag houden, maar waar had jij dit gezien dan?

EDIT: ik heb het al gevonden http://www.belcompany.nl/...Pages/PrepaidDetails.aspx
Maar is deze dan met of zonder simlock? aangezien ik eigenlijk wel bij T-mobile wil blijven...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Geen idee of er een simlock erop zit, maar denk het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit begint een beetje een helpdesktopic te worden voor allerlei vraagjes. Dat is niet de bedoeling van GoT. We verwachten eigen inzet als je hier hulp vraagt, en elke keer dit topic kicken als je weer eens een vraag hebt valt daar niet onder.

Graag aub eerst zelf zoeken, en als je het dan nog niet kan vinden kun je een nieuw topic openen waarin je aangeeft wat je geprobeerd hebt en waarom het niet lukt. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.