Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik had een vraagje aan jullie allen.
Ik wil graag een leuk android toestel hebben voor een klein prijsje.
Nou zit ik te twijfelen tussen de HTC Tattoo en de Samsung i5700 Galaxy Spica.
De HTC heeft een lagere kloksnelheid dan de Samsung maar de htc is dan ook weer goedkoper.
Ze hebben allebei een micro-sd poortje en volgens mij(?) allebei geen of bijna geen intern geheugen.
Ze hebben allebei gps en allebei wifi.
Ik ben zelf wel een beetje verliefd geworden op de sense interface van android toen ik in de mediamarkt stond :D.
En volgens mij heeft Samsung de standaard android interface toch?
Maar wat zijn de plus/min punten aan deze telefoons?
En welke zou ik moeten nemen volgens jullie??

Thnx voor jullie hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:57:
Hallo Allemaal,

Ik had een vraagje aan jullie allen.
Ik wil graag een leuk android toestel hebben voor een klein prijsje.
Nou zit ik te twijfelen tussen de HTC Tattoo en de Samsung i5700 Galaxy Spica.
De HTC heeft een lagere kloksnelheid dan de Samsung maar de htc is dan ook weer goedkoper.
Ze hebben allebei een micro-sd poortje en volgens mij(?) allebei geen of bijna geen intern geheugen.
Ze hebben allebei gps en allebei wifi.
Ik ben zelf wel een beetje verliefd geworden op de sense interface van android toen ik in de mediamarkt stond :D.
En volgens mij heeft Samsung de standaard android interface toch?
Maar wat zijn de plus/min punten aan deze telefoons?
En welke zou ik moeten nemen volgens jullie??

Thnx voor jullie hulp!!
Hey,

Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen de Tattoo en de Spica. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt, voor mij wordt het de T-Mobile Pulse. Deze heeft een groter scherm (3,5") en verder soortgelijke specificaties. Krijgt ook de 2.1 Android update, zoals de Spica, maar heeft net iets meer intern geheugen dan de Spica. Misschien ook interessant voor jou?

Hij kost trouwens maar 208 euro, dus is een koopje :)

[ Voor 4% gewijzigd door SEA Ninja op 04-03-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 15:43
Verdiep je in beide telefoon en kies dan de gene uit die jou het mooiste/beste lijkt. Je hebt er heel weinig aan om deze vraag op een forum te stellen aangezien meningen uiteen lopen. Dus uiteindelijk schiet je er niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de HTC Tattoo, omdat ik met Samsung nooit goede ervaringen heb gehad. Ik heb hem nu al een maand, en ik ben er nog altijd zeer tevreden over. De Sense interface ziet er gewoon prachtig uit en alles zit gewoon goed in elkaar. Ook de extra widgets die HTC meelevert zijn zeer plezant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 21:58

melvie

Retro Icon

Ik zou gaan voor de HTC! Samsung heb ik nooit prettig gevonden, maar dit komt voornamelijk door de interface's die erop zaten, met Android erop lijkt het me wel een verbetering dus dat staat er eigenlijk los van. Ik heb zelf de Hero en die voelt gewoon super solide aan. Ook vind ik de I5700 wat plastic achtiger dan de Tattoo en design van de Tattoo is wat unieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, je kan het uiterlijk van je Tattoo trouwens altijd aanpassen op de officiële site van htc: TattooMyHTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Rubinski_be, heb je geen last van het resistieve scherm van de Tattoo? Ik kan me persoonlijk niet goed inbeelden dat dat even lekker werkt als het capacitatieve scherm van de gemiddelde Android phone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, voor mij werkt het scherm heel goed. Het scherm reageert gewoon op alles wat ik doe. Er is geen stylus meegeleverd, maar het werkt gewoon schitterend als je hem gebruikt met je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
ik zou ben zonder twijfel voor de spica gaan gegaan:
- Beter design
- Betere bouwkwaliteit (zo voelt het in ieder geval)
- Beter scherm ( Tatoo heeft lager dan standaard resolutie waardoor veel apps niet werken)
- Betere cpu
- Betere accu
- Divx playback
- minimaal hogere prijs

Dat de support van samsung verder ruk is klopt, maar aangezien dit android is heb je daar relatief weinig mee te maken. In ieder geval zijn de eerste beta's van de 2.1 rom al een tijdje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Beide getest en gereviewed, de keus is voor mij simpel: de Spica.

Tattoo heeft een waardeloos klein scherm, trage processor, resistief scherm en een slechte resolutie. De bouwkwaliteit is ook beneden peil.

De Spica verslaat de Tattoo op alle fronten, imo. Maar vertel eens, waar twijfel je zelf eigenlijk specifiek over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:11:
ik zou ben zonder twijfel voor de spica gaan gegaan:
- Beter design: Dat is eigen mening
- Betere bouwkwaliteit (zo voelt het in ieder geval): Mijn HTC voelt echt goed aan, is ook echt goed gebouwd
- Beter scherm ( Tatoo heeft lager dan standaard resolutie waardoor veel apps niet werken): De HTC draait inderdaad op een andere resolutie, maar de meeste apps werken gewoon. Apps die je niet in de market kan vinden, pluk je gewoon van de site van de ontwikkelaar ...
- Betere cpu
- Betere accu
- Divx playback
- minimaal hogere prijs
Dat de support van samsung verder ruk is klopt, maar aangezien dit android is heb je daar relatief weinig mee te maken. In ieder geval zijn de eerste beta's van de 2.1 rom al een tijdje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik zit zelf ook te twijfelen over deze telefoons.
De minpunten voor mij aan de samsung galaxy spica:
- Lelijk!
- Misschien iets te groot

De minpunten voor mij aan de htc tattoo:
- resolutie problemen?
- minder langen accuduur dan de samsung volgens specs

De twee minpunten aan de samsung zijn gewoon mijn mening en daar kan weinig aan veranderd worden.
Ik ben alleen niet zeker over de minpunten van de tattoo, kan iemand deze voor mij verduidelijken?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aub niet andermans topic kapen, open dan zelf een topic.

Verder verwachten we wel wat meer eigen input. Waar heb je al gezocht, wat heb je gevonden, en wat blijkt uit de reviews?

Deze gaat in ieder geval op slot. Je kan een nieuw topic openen als je een wat uitgebreidere topicstart maakt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.