Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb interesse om een Android-telefoon aan te schaffen, maar mijn budget is eigenlijk vrij beperkt en het moet bij voorkeur € 100,- zijn en maximaal € 150,-.

Al sinds 2001 ben ik actief bezig met Linux en het lijkt me hartstikke gaaf om echt Linux op mijn telefoon te hebben, maar ik wil er niet te veel geld voor kwijt zijn.

Op internet heb ik nog weinig kunnen vinden, behalve een HTC Droid Eris voor slechts $99,-, maar volgens mij rekenen de Amerikanen dan de prijs van 2 jaar AT&T niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:23
Ik denk dat het wel mogelijk is deze 2e hands (via V&A of Marktplaats) aan te schaffen, maar ik weet niet of je dit wilt. Ik zou gewoon eens rondkijken naar een mooie 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Android is niet linux. Maemo op de Nokia N900 daarentegen is dat wel :)

edit: wist ik niet :o

[ Voor 18% gewijzigd door Matthew op 03-04-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Afgelopen week voor m'n vriendin de HTC Tattoo gekocht voor €199 bij de BelCompany, wil je nog goedkoper dan kom je denk ik toch uit op 2ehands (HTC Magic bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Nee hoor, kijk eens naar de Sciphone N19.
100 euro, rechtstreeks uit China. Dan heb je wel geen high end device, maar kijk eens hier:
http://code.google.com/p/custom-android-sciphone-n19/
Een hele pagina over hoe je je N19 kan pimpen, updaten en meer!

Of in het N19 topic:
Het Sciphone N19 topic

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En voor de rest ben je onwijs beperkt met zo'n Sciphone qua updates / Market en enzovoort...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik zou eens kijken naar een T-Mobile Pulse; Ik denk het meeste android voor je geld en los te krijgen onder de 200 euro, met 1 jarig t-mobile abo gratis te krijgen ;)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de winkel/webshop een Android-device vinden voor max 150 euro.. Helaas nog een droom.

Er zijn wel mogelijkheden (zoals de door thijsje66 SciPhones Android reeks) voor import, of tweedehands kijken naar toestellen. Maar ik raad je aan om gewoon je max. budgetprijs te verhogen naar iets in de richting van 225. Vanuit daar heb je weer meer mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld de Pulse, de Tattoo.

(Mocht je toch voor een tweedehands willen gaan.. Voor ongeveer max 149-' kun je wel een G1 vinden (maar hoogstwaarschijnlijk wel voor minder). Voor 200/225 wel een tweedehands Hero. (mits met geluk)

De Hero krijgt binnenkort een update naar de laatste Android versie, 2.1. Wanneer.. Tja, dat blijft de vraag. Maar het komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staan genoeg android telefoons op vraag en aanbod met bonnen er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja voordeel van de oudere magic en G1 als 2ehands kopen is dat er veel customroms enzo voor zijn, moet je wel aanspreken, anders adviseer ik een 2e hands hero want die krijgt sowieso de nieuwste versie van Android (2.1) op dit moment en is ietsjes minder hardware beperkt dan de G1 en de magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:04
Ik had hetzelfde plan. Maar het lijkt erop dat met name je bij de goedkope phones een trage telefoon krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Ik heb zelf ook gekeken naar het aanschaffen van een los toestel, maar zelf begrijp ik niet zo goed waarom je dit wilt. Telefoonabonnement kost sowieso 10 euro, internet ook. Dus je bent over een looptijd van 2 jaar sowieso al 480 euro kwijt. Tel daarbij op 200 euro voor een toestel, en je zit op 680 euro. Dat is 28 euro per maand.
Als je nu kijkt wat je voor 28 euro per maand kunt krijgen voor toestel dan zitten daar juist de duurdere toestellen bij. Bijv. een Motorola Milestone, eerste jaar voor 22, tweede jaar voor 29, dat is minder nog, met een beter toestel.

Nu verandert dit allemaal natuurlijk als je sim-only neemt en alleen wifi gebruikt voor internet. Dan is een los goedkoop toestel wel goedkoper. Maar met een bel+internet abbo beslist niet.

https://timelord.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:03
Ik zie een HTC Magic voor 185 ongeveer nieuw in de pricewatch staan!
pricewatch: HTC Magic Wit

De webshop heeft wel gemengde ervaringen, lees het meer even door=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

RetroTycoon schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:30:
Ik had hetzelfde plan. Maar het lijkt erop dat met name je bij de goedkope phones een trage telefoon krijgt.
Mwah, vind het zelf wel mee vallen. ik draai nu Cyanogen mod 4.11 ofzo op mijn G1 en heb een swapfile op m'n snelle SDkaart (of ie werkt weet ik eigenlijk niet eens) en heb eigenlijk geen last van traagheid, ja als ik muziek luister, msn aan heb staan en een zware game speel ofzo. En zware applicaties draaien niet echt heel soepel (racing thunder II bijvoorbeeld :P )
Al doe ik dat niet heb ik geen last van traagheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4V3 schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:07:
Ik zou eens kijken naar een T-Mobile Pulse; Ik denk het meeste android voor je geld en los te krijgen onder de 200 euro, met 1 jarig t-mobile abo gratis te krijgen ;)
..................en 12MB intern 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 06:17:
[...]

..................en 12MB intern 8)7
Hoe kom je daar nu weer bij? 12 MB...
http://wiki.modaco.com/index.php/Huawei_U8220#Hardware
En met de mogelijkeid om op de sd-kaart te installeren is het geheugenprobleem al helemaal opgelost.
Natuurlijk kan je het toestel niet met de nieuwste androids vergelijken. Maar het toestel zelf is best heel goed. Je kan de meeste android applicaties prima draaien.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:03
TZC-T1-FX schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:26:
Ik zie een HTC Magic voor 185 ongeveer nieuw in de pricewatch staan!
pricewatch: HTC Magic Wit

De webshop heeft wel gemengde ervaringen, lees het meer even door=)
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Je kan het altijd nog onder rembours laten bezorgen. Dan loop je ook bij minder betrouwbare winkel weinig risico. (tenzij het toestel kapot gaat -> maar er is ook nog zoiets als fabrieksgarantie)
Bij deze winkel is vooral het probleem dat er relatief weinig ervaringen zijn.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
yum... maar wanneer komt die ooit in Europa uit (met GSM ipv CDMA)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:52

Sorbo

Uw hulp in huis!

Neem even de tijd om je voor te bereiden op een schaamteloze advertentie O-)

Is een android tablet niks voor je? En dan met name een SmartQ V5/V7. Deze devices draaien, naast android, ook Ubuntu (je geliefde linux) en WinCE (waar je geen zak aan hebt). Hiermee heb je dus meer mogelijkheden op het gebied van linux, er hangt een grote community achter (ook op tweakers) die je kan helpen met diverse zaken en alles, maar dan ook alles is tweakbaar :)

Plus, als je een keer zin hebt om serieus te spelen kun je dat beter op een SmartQ doen. Je spaart de batterij van je telefoon en je bent nog steeds bereikbaar als er iets fout gaat.

En dan nog het mooiste: een V5 heeft een prijskaartje van 179 dollar, wat momenteel zo'n 130 euro is. Daar komt nog een beetje verzendkosten bij, en een leuke simpele nokia van 20 euro, en voila.

Is naar mijn mening een betere oplossing dan een android telefoon. Het feit dat je soms twee apparaten bij je draagt weegt is naar mijn mening een stuk minder vervelend dan niet bereikbaar zijn en een relatief korte batterijduur, zeker als je heftig gaat tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
chronoz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:21:
Al sinds 2001 ben ik actief bezig met Linux en het lijkt me hartstikke gaaf om echt Linux op mijn telefoon te hebben, maar ik wil er niet te veel geld voor kwijt zijn.
[....]
Android gebruikt wel een linux kernel, maar verder merk je er niet zoveel van. Verwacht bijvoorbeeld niet dat sourcecode van andere linux projecten compatibel is, verwacht niet dat je X kunt draaien etc. Feitelijk is het de Android schil (en de Dalvik JVM waarin alle applicaties draaien) waar je mee te maken hebt. Dus, afhankelijk van wat je in gedachten hebt bij "echt Linux op je telefoon" kan het zijn dat Android niet echt is wat je zoekt.
Dan zou je beter op zoek kunnen gaan naar bijv. een Neo Freerunner (hoewel die ook niet goedkoop zijn), maar hierop kun je wel een complete linux incl. X-windows draaien. Geldt ook voor de N900 natuurlijk, maar die ligt waarschijnlijk nog verder buiten je budget.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Hoi, jawel. Een Android e-reader zou ik ook erg graag willen hoor, maar een tablet heb ik weinig aan, behalve beter boeken kunnen lezen en daardoor zijn e-readers beter dan tablets. Ik wacht de marketing wel af en zie dan vanzelf of mijn vraag naar een tablet hoog is, op het moment heb ik al een laptop en vind ik dat goed genoeg, omdat een tablet duur is en de enige feature die ik nog graag zou willen hebben is om handig digitaal boeken te kunnen lezen. Dat zijn ook weer uitgaven van €100+.

Al geef ik je gelijk dat dat systeem voor €130,- wel errug gaaf is!! Maar nog steeds vraag ik me af hoe prettig het lezen van boeken is op zo'n ding. Het beeld is maar iets groter dan van een iPhone en daarbij zijn e-readers van speciaal materiaal zodat je lange periodes kunt lezen.

Ik weet dat je van Android niet moet verwachten dat je er x64 of x86-based architecture op kunt draaien. Dat moet je natuurlijk ook helemaal niet willen. Ik heb gekeken naar mogelijkheden in combinatie met abonnementen, maar een losse telefoon is geschikter in mijn geval, omdat ik van plan ben mijn iPhone 3GS te houden. :) Die is momenteel simlocked, dus een iPod, maar dat zal ook wel weer veranderen.

Ik zal nog even goed nadenken of ik mijn budget wil verhogen, omdat ik nu een oud telefoontje gebruik voor het bellen en wel graag ervaring wil opdoen met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Ik kan je de T-Mobile Pulse ook aanraden, fijn toestel met 3,5" scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een HTC Tattoo en ben hier zeer tevreden over. Ik zocht ook een goedkope Android-foon, en wou niets importeren uit China (beperkte garantie e.d.). Met de pricewatch kwam ik dan snel op een HTC Tattoo, die helemaal te pimpen is met: tattoomyhtc.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
de goedkoopste zijn momenteel de HTC tatoo en een samsung galaxy spica.

de spica is 20 euro duurder, maar dan krijg je wel een beter scherm, capitatief touchsceen, snellere cpu, en android 2.1!

de pulse is dan nog duurder, en heeft slechtere specs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb zelf ook een SmartQ5 met Android. Kost maar 110 euro.
Er draait gewoon Android op een ook nog eens Ubuntu. (ik beschouw het als extraatje, maar het staat er standaard op en Android niet :P)

Wel een paar nadelen: Onder Qdroid werken de Market en USB host mode niet. Onder Covia Android (een andere Android port) zouden ze wel moeten werken, maar Covia Eclair leest bij mij de SD kaart niet en bij Covia CupCake doet het touchscreen niets.
Verder is ie soms ietswat traag.

Maar als je vooral lekker wilt prutsen kan ik je een een SmartQ(5) aanraden!

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik wil dat prutsen eigenlijk combineren met een apparaat met belfunctie, omdat ik nu een Nokia uit 1996 gebruik :+. Daarbij, het klinkt heel interessant:
Maar is het geschikt voor lezen?
En ik heb slechte ervaringen van begin 200x met apparaten die met pennetjes werken voor hun touch-screen. Als ik die postbodes ook zie langskomen met hun pennetjes-apparaten heb ik de neiging ze wat geld te geven voor een fatsoenlijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

De SmartQ5 heeft een resitive touchscreen, te bedienen met alles waarmee je kunt drukken dus :+

Geschikt voor lezen? Tja, geen ervaring mee, maar ik denk dat lezen op een schermpje van 4.3" niet echt fijn gaat.

Maar ik vind het af en toe ook wel irritant om 2 apparaten bij me te hebben: 1'tje voor puur bellen en sms'en (Sony Ericsson V630i) en 1'tje voor de rest (SmartQ5).
3G/gprs zou ook wel fijn zijn geweest. Wifi zit er (natuurlijk) op.

Maar je kunt wel Skype of Fring gebruiken. Als je tenminste een Wifi verbinding hebt...
Thuis is dat geen probleem, en in sommige openbare voorzieningen hebben ze ook gratis Wifi, maar verder is het niet handig voor bellen.

[ Voor 93% gewijzigd door Compizfox op 10-04-2010 18:29 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
The_Double schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:48:

de spica is 20 euro duurder, maar dan krijg je wel een beter scherm, capitatief touchsceen, snellere cpu, en android 2.1!

de pulse is dan nog duurder, en heeft slechtere specs ook.
Verschillen Spica - Pulse:
Spica snellere processor (800 vs 528 MHz)
Pulse meer intern geheugen (192MB, Spica 128MB)
Pulse heeft groter scherm (3,5", Spica 3,2")
Spica heeft een flitser, Pulse niet

Veel slechtere specs heeft de Pulse dus niet, alleen een iets tragere processor. Ik vind het toestel wel snel werken, kan eventueel nog sneller met een custom ROM. Tegelijkertijd vind ik het extra geheugen en grotere scherm juist zeer prettig. Daarnaast krijgt de Pulse ook de officiele 2.1 update in mei.

De Pulse is te krijgen voor zo'n 208 euro, nieuw. Ik weet niet waar de Spica goedkoper te krijgen is, maar volgens zit die rond de 250 euro...

[ Voor 13% gewijzigd door SEA Ninja op 10-04-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:30

itarix

404 soul not found

Ik heb beide in mijn handen gehad.
De Pulse en de spica.
Zelf heb ik nu een pulse met een andere rom erop en root toegang.

De spica vind ik toch een stuk beter, meer ram geheugen. Meer geheugen voor programma's te installeren.
Merkbaar snellere processor.
Hij kan alleen niet tegen de wasmachine :'(

Als je persee een telefoon voor 150euro wil hebben kun je mijn pulse wel overkopen (hij is standaard simlockvrij)

Met de pulse heb ik al via ssh ingelogd op de pulse zelf en op mijn thuis server.
Gaat goed, alleen is het wat lastig met knoppen zoals Escape (die zitten niet standaard op het android toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
chronoz schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:21:
Als ik die postbodes ook zie langskomen met hun pennetjes-apparaten heb ik de neiging ze wat geld te geven voor een fatsoenlijke oplossing.
Ik denk dat veel mensen nog problemen hebben met het zetten van hun handtekening met hun vinger ipv een pen. ;)

On-topic: Zelf ga ik waarschijnlijk voor de eerder genoemde Tattoo. Het is duidelijk niet de beste budget-android, maar wel de goedkoopste. En als ik het review op http://www.androidworld.n...tattoo/review-htc-tattoo/ lees wil ik best de gok nemen. Ook heb ik liever een kleine dan een grotere telefoon. (al gaat dat dus helaas ten koste van de resolutie)

[ Voor 34% gewijzigd door Hyp Hyper op 12-04-2010 18:53 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik zou bij nader inzien toch wel graag een 2e hands Spica op de kop slaan 8)7. Had een DM ontvangen, maar het is toch een leuke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
The_Double schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:48:

De Tattoo kost 200 euro bij de Belcompany maar daar kost de Spica weer zo'n 170 euro. Waar vind je die voor 220? (of ging je uit van een hogere prijs voor de Tattoo?)
Ik twijfel nog tussen deze twee namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone komt binnenkort met een Android 2.1 toestel voor 150 euro. Kijk hier: Verwijderd in "De Grote Android-nieuwsthread" maar even.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:38:
Vodafone komt binnenkort met een Android 2.1 toestel voor 150 euro. Kijk hier: Verwijderd in "De Grote Android-nieuwsthread" maar even.
Geinig, maar ik vind zo snel niet terug wat binnenkort is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:24:
[...]

Geinig, maar ik vind zo snel niet terug wat binnenkort is?
Ik heb mei ergens horen vallen, weet niet of dat ook voor NL-release geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:12:
[...]

De Tattoo kost 200 euro bij de Belcompany maar daar kost de Spica weer zo'n 170 euro. Waar vind je die voor 220? (of ging je uit van een hogere prijs voor de Tattoo?)
Ik twijfel nog tussen deze twee namelijk. :)
http://www.belcompany.nl/...Detail.aspx?pid=p175038_1
270 bedoel je dus.

De spica koste 2 weken geleden nog 220 op smartphoneshop.nl, (en 250 in .be) maar zijn nu beiden ook opgeslagen naar 270.

Persoonlijk heb ik een week geleden voor 250 mij een Spica in Antwerpen gaan afhalen. Je zal het je niet beklagen. Enkel zit je voorlopig nog met 1.5 (en vb geen bluetooth file transfer), en is de bijgeleverde NPS software niet zo super. (NPS 1.5 werkt wel degelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dan zou ik zelf eerder naar een 2e-hands Hero gaan kijken, daar zijn er veel van te vinden in V&A, meestal mensen die upgraden naar een Desire. Vanaf 150 € ongeveer.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:39:
http://www.belcompany.nl/...Detail.aspx?pid=p175038_1
270 bedoel je dus.

De spica koste 2 weken geleden nog 220 op smartphoneshop.nl, (en 250 in .be) maar zijn nu beiden ook opgeslagen naar 270.
Yup. Ik typte een 1 ipv een 2. :)
Voor 220 zou ik niet meer twijfelen. Voor 70 euro verschil weer wel. Hoewel ik in Limburg woon heb ik niet zo'n zin om ervoor naar België te rijden dus ik kijk het nog even aan.

Edit: Ik zie dat de Spica voor 245 euro te verkrijgen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 15-04-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik ben er uit. Ik wil een Spica. :+

Nu nog even kijken of ie de komende weken ergens (weer) wat goedkoper te vinden is!

Pagina: 1