hoe vaak ik me wel niet opoffer om dat mcommetje te gaan armen, terwijl het hele team er een beetje omheen staat te spawnkillen, ik vind het leuker om aan het eind van de ronde een dikke WIN in beeld te zien, dan dat mij m'n k/d voor of achteruit gaat.Tsurany schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:23:
En dan neem jij aan dat ik denk dat de KDR de enige manier is waarop je kwaliteit meet, dat is niet zo. Je kan er ook geen spelers mee gaan vergelijken om te kijken wie er beter is. Het is voor mij enkel een manier om te kijken of ik wel of niet vooruit ga, als ik met dezelfde speelstijl steeds meer vijanden af kan schieten voordat ik zelf dood ga dan ga ik dus vooruit op dat aspect.
De KDR laat namelijk wel zien hoe effectief je bent in gevechten. Maak je op conquest veel meer kills dan dat je dood gaat dan zorg je dus dat er bij de tegenpartij steeds meer punten vanaf gaat terwijl er bij jou amper punten af gaan doordat je lang blijft leven.
Zelfde met rush, ga je minder vaak dood als aanvaller dan ben je effectiever omdat er minder tickets af gaan.
Als twee mensen dezelfde speelstijl hebben dan wil je de gene hebben die een hogere KDR heeft omdat hij dan beter is in vijanden afschieten en in leven blijven dan de ander. Die gene zal dus minder vaak dood gaan en minder tickets kosten omdat hij effectiever is in gevechten. En hij draagt evenveel bij aan het team omdat hij, net als de gene met een lagere KDR, ook constant probeert objectives te armen of te disarmen, enkel blijft hij er langer blij leven terwijl hij meerdere vijanden afschiet.
Nog leuker wordt het als er ook wat teamplay aan te pas komt, zoals actieve cover fire, smoke granaten en een mortar strike om de verdedigende kant het wat lastiger te maken om het apparaat te disarmen.
Net zoals die snipers die de hele ronde in de heuvels blijven hangen, als attacker, met als antwoord op de overduidelijke vraag dat ze "vechten vanuit een afstandje". Als je die kogels nu eens richt op de mensen die de Mcom verdedigen, ipv spawnplekjes in de gaten houden... of gericht een mortar strike sturen op mensen die een MCOM verdedigen.
Gelukkig kun je na de patch nog steeds een dikke tracer dart tussen de ogen van camperende snipers schieten
edit: als ik zou gaan voor mijn K/D ratio als mijlpaal of ik vooruit ga of niet, zou ik niet elke keer een ander wapen kiezen om mee te schieten. De combo M60 + MGM + red dot of scope is zeer goed voor je K/D (en algemene score). De combo GL + explosives + explosive damage is ook zo'n combo. En die heb ik nu wel gezien eigenlijk. Zeer goed voor je K/D, zeker als je op bepaalde plekjes blijft kamperen. Maar echt winnen zul je dan niet.
[ Voor 8% gewijzigd door M2M op 23-04-2010 12:44 ]