Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.884 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
@GekkePrutser: bedankt voor de uitleg, dat wist ik niet :)

@Maradona10:

Tsja, mijn PRS-600 spiegelt wel een beetje, maar absoluut niet storend. Laatst de dag voor koninginnedag (toen het zo heerlijk warm was) een tijd op het station in de zon zitten lezen, en dat ging prima. Touchscreen is wel erg handig, je kan met een soort veegje van je vinger de bladzijde omslaan.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje, ik denk dat ik al een redelijke op het oog heb. Nml de Nook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
:)

[ Voor 98% gewijzigd door matthijst op 03-05-2010 14:38 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nook heeft erg erg mooie covers, zullen vast veel te duur geprijsd zijn, maar echte kunstwerkjes. Ga je de nook met kleurenbalk erin nemen?

http://www.barnesandnoble.com/nook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Is er ook een Nook zonder kleurenbalk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet. Ik heb die dus met lcd scherm in ieder geval besteld. Covers die koop ik later nog.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt er ook iemand hier met Calibre?

Ik dacht: handige tool, kan ik mijn collectie van meer dan 300 boeken mee omzetten. Maar dat gaat niet zo eenvoudig.

Ik heb deze mappenstructuur gemaakt (ik neem even 1 auteur als voorbeeld):

Backup E-reader\Science Fiction\Harry Harrissons\Bill, the Galactic Hero series\Book 1 - Bill, the Galactic Hero\Harrison, Harry - Bill, the Galactic Hero 01 - Bill, the Galactic Hero.html

Dus voor elk genre 1 map met daarin de auteurs in mappen, daaronder voor elke serie een map, daaronder per boek een map met de titel en daarin het boek zelf.
Nu is dit een fantastische manier om mijn ebooks weg te zetten omdt ik vanaf de "verkenner" van mijn e-reader hier lekker mee overweg kan. En ik wil niet van methode veranderen, ik ben al meer dan anderhalfjaar boeken aan het verzamelen en er zitten honderden uren werk in. Zoiets als rechtermuisknop op een pdf of html bestand en convert tot epub.

Maar Calibre vind het niks, gooit alles op 1 hoop en maakt voor elke auteur een map aan daarin alle boeken. Ik kan vervolgens handmatig alle serietitels e.d. gaan invoeren.

Is er een manier om Calibre gewoon een aantal mappen te laten doorzoeken en dan gelijk te converteren naar .epub voor je eigen e-reader zonder dat je de rest van dat programma moet gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
Voor iedereen die wacht op de nieuwe Bebook Neos, hier een antwoord van hun klantenservice, op mijn vraag wanneer de nieuwe lichting binnen zou komen:
No idea yet. We have to wait for our new stock to come in.

Unfortunately the transport is still delayed, so we did not receive our stock. It can take days, or even weeks.
Sorry there is just no way of telling when it will be 100% OK.

Keep an eye on the website status pre order/order.

Customer Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, Calibre vraagje is "opgelost".. Calibre vind haar methode handiger omdat je met mijn methode niet weet of een boek al gelezen is. Dat is gelezen boeken wis vinden ze vreemd... Ik moet dus maar met tags gaan werken ipv mijn mooie mappenstructuur.

Ik stop maar met het proberen Calibre te gebruiken. Krijg er een itunes gevoel bij en kost veel te veel werk om honderden boeken om te zetten. Daarnaast doen conversies het soms niet omdat calibre moeite heeft mijn .pdb boeken te splitsen (althans voor zover ik de foutmeldingen mag geloven).

Calibre is handig als je ermee begint, maar als je al een collectie hebt is het eerder een blok aan je been. Maar wellicht wil ik teveel omdat ik gewend ben met professionele bibliotheeksystemen te werken en dit is dan wat inflexibel allemaal.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 13:11
@Snoeki
Wat je met Calibre wilt kan wel. Calibre gooit weliswaar alles op 'n grote hoop, maar na je conversie kun je weer exporteren (Save to Disk), en in de Preferences kun je de gewenste mapstructuur opgeven. Voor mij werkt dat in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:23:
Mijn oog viel in eerste instantie op de volgende:
Sony PRS-600
Sony PRS-900

Maar vanwege de negatieve reviews over reflectie durf ik hier niet aan
Probeer eens of je de Sony ergens kan proberen, het is nml erg persoonlijk of je de reflectie hinderlijk vind.

Heb zelf erg veel plezier van mijn PRS-600 en vind de reflectie absoluut niet hinderlijk. En mijn persoonlijke mening is dat het qua design nog steeds veruit de mooiste reader is, die anderen zien er allemaal zo cheapy uit in plastic. De Sony ziet er sleeker uit en voelt duurzamer zo in metaal.

En het touchscreen vind ik wel weer erg handig. Inderdaad pagina omslaan met een veeg, te bedienen zonder stylus werkt wel zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
zetmolm schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:22:
@Snoeki
Wat je met Calibre wilt kan wel. Calibre gooit weliswaar alles op 'n grote hoop, maar na je conversie kun je weer exporteren (Save to Disk), en in de Preferences kun je de gewenste mapstructuur opgeven. Voor mij werkt dat in ieder geval.
Dat klopt, zo heb ik het ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan dus wel? Ik ga er vanavond verder mee. Ik had dit niet opgemerkt. Na wat speurwerk op internet ben ik erachter dat deze optie erin zit om ereaders die niet in de lijst staan te kunnen benaderen. Een handige manier om toch mijn eigen folderstructuur wat in tact te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recent een Entourage Edge aangeschaft en meteen meegenomen op vakantie.

Heel veel boeken erop gezet en onderweg internetten (heel vlot), e-mailen, enz.
Door het kantelbare lcd-scherm (90 en 180 graden), kun je hem in alle standen neerzetten, op schoot of op een tafel of dubbelgevouwen in de hand houden.
Met de styluspen is het internetten heel goed te doen, vlotter dan met een touchpad.

Wat niet gaat met een netbook of Ipad: lekker buiten in het zonnetje een boek of pdf lezen.

Wat ik ook erg leuk vind: een kleurenplaatje uit een pdf kun je van het e-reader scherm naar het lcd scherm slepen om het in kleur te bekijken. Handig bij het lezen van tijdschriften in pdf.

Op Youtube staan verschillende filmpjes over de mogelijkheden die het ding biedt.

Ik ben helemaal weg van het apparaat. Enig minpuntje wat mij betreft: de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:25:

Door het kantelbare lcd-scherm (90 en 180 graden), kun je hem in alle standen neerzetten, op schoot of op een tafel of dubbelgevouwen in de hand houden.
Met de styluspen is het internetten heel goed te doen, vlotter dan met een touchpad.

Wat niet gaat met een netbook of Ipad: lekker buiten in het zonnetje een boek of pdf lezen.

Wat ik ook erg leuk vind: een kleurenplaatje uit een pdf kun je van het e-reader scherm naar het lcd scherm slepen om het in kleur te bekijken. Handig bij het lezen van tijdschriften in pdf.

Op Youtube staan verschillende filmpjes over de mogelijkheden die het ding biedt.

Ik ben helemaal weg van het apparaat. Enig minpuntje wat mij betreft: de naam.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar nu ik de website en daarna wat youtube filmpjes zie. WTF JALOERS :)
Echt een te gek apparaat volgens mij en voor mij meteen hoog op de verlanglijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Helsie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:54:
[...]
Ik had er nog nooit van gehoord, maar nu ik de website en daarna wat youtube filmpjes zie. WTF JALOERS :)
Echt een te gek apparaat volgens mij en voor mij meteen hoog op de verlanglijst.
You and me both :9 Wow, heb nu geen tijd om alle specs te bekijken, maar wat een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb weer een hanlin v3 om verder mee te testen. Open inkpot firmware erop gezet en kreeg wat gedoe omdat mijn oude ereader nog als netwerk in mijn windows 7 stond. Gaf op een gegeven moment zelfs een ip conflict in mijn netwerk (had per abuis 2 dezelfde ip numers gekoppeld aan 2 apparaten) en elke keer als ik de e-reader met de usb kabel verbond aan de pc verdween mijn internet toegang... zucht

Nu als alternatief de bebook one firmware erop gezet en die doet het prima. De Hanlin V3 firmware doet het op mijn windows 7 ultimate niet, drivers worden niet herkend. Wellicht had ik een oude hanlin firmware erop, maar dat kost wat teveel tijd om uit te zoeken. Het is me namelijk ook niet helemaal duidelijk welke Hanlin ik nu heb. Dat vind ik wel een nadeel van de hanlin / bebook exemplaren. Er komen nu diverse types uit (bijv. extrended of v3+ editie) en de buitenkant is gelijk, je kan nergens zien welke versie je hebt en dat is met het pakken van een alternatieve firmware gewoon irritant omdat je moet testen en dat duurt uren met zo'n trage e-reader.

Nu maar weer eens de boeken terugzetten en weer eens gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Laatst online: 15-09 19:48
Wat Calibre betreft: Ik begrijp eerlijk gezegd ook de positieve reviews niet zo. Ik ben nog niet zo lang bezig met ebooks en ereader, maar het bevalt me niet dat een programma eigen directory structuren gaat lopen maken. Inderdaad - ik heb ook geen iTunes en zal dat ook nooit hebben. Daarnaast is er elke keer als ik het programma opstart weer een nieuwe versie, met een blijvende aankondiging in beeld waar ik niet op zit te wachten. Op zich positief natuurlijk dat er continu aan gewerkt wordt, en het is ook nog eens gratis, maar ietsje minder mag van mij wel.

Kortom, ik laat Calibre in een directory die ik niet werkelijk gebruik gluren en roethanen, en bewaar de epubs gewoon op een plek en in een structuur waar ik controle over hou. Verder werkt het omzetten van formaten prima met Calibre, maar ik vind het niet de heilige graal van de ebook-lezer.

Edit: Ik heb trouwens een iRiver Story - een 'onbekende' voor Calibre - dus dat eventuele voordeel heb ik er al niet mee..

[ Voor 6% gewijzigd door Arjan P op 04-05-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan P schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:15:
Wat Calibre betreft: Ik begrijp eerlijk gezegd ook de positieve reviews niet zo.
Ik ben juist zeer over Calibre te spreken, maar ik heb dan ook een Sony PRS600 en het is algemeen bekend dat de daarbij geleverde software driedubbel ruk is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Inmiddels is de Kobo Reader te koop.
Een mooi goedkope E-reader (Ben ze nog niet goedkoper tegen gekomen), ideaal voor mij dus.

Ding is voorlopig alleen in Canada te koop, online dat wel, maar verzenden niet naar buitenland. Iemand enig idee hoe ik dat ding hier krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:39:
Inmiddels is de Kobo Reader te koop.
Een mooi goedkope E-reader (Ben ze nog niet goedkoper tegen gekomen), ideaal voor mij dus.

Ding is voorlopig alleen in Canada te koop, online dat wel, maar verzenden niet naar buitenland. Iemand enig idee hoe ik dat ding hier krijg?
Er zijn veel bedrijfjes die een postadres verhuren in Amerika (en waarschijnlijk ook Canada). Je kan voor een maand een adres huren (kost pakweg 15 euro) en dan sturen ze het tegen de verzendkosten aan je door.

Dit bedrijf levert deze service in Canada:
http://www.mailnetwork.com/

voor een eenmalige bestelling met postadres in Canada moet je hier zijn:
http://www.mailnetwork.com/atemporary.html

Het kost je pakweg 60 euro voor het huren van een eenmalig adres + doorstuurkosten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:05:
[...]

Het kost je pakweg 60 euro voor het huren van een eenmalig adres + doorstuurkosten.
Tja, dan kom je alweer aan een totaalprijs (zeker met de huidige dollarkoers) die de Kobo niet meer aantrekkelijk maakt. Dan kun je voor ongeveer hetzelfde geld hier een reader kopen met veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:19
Ik ben aan het proberen een Stardict woordenboek in mijn Neo te krijgen en heb deze handleiding gevonden.
http://mybebook.com/forum...=15&t=2148&st=0&sk=t&sd=a
Het enige probleem waar ik nu steeds tegen aanloop is dat ik bij Stardict zelf geen idee heb welk bestand ik nu moet downloaden. Als ik op de pagina http://sourceforge.net/projects/stardict/files/ kom na de Tarball gekozen te hebben weet ik het niet meer.

De bestanden die ik in de tar files vind lijken niet de goede te zijn. Heeft 1 van jullie toevallig iets meer ervaring hiermee?

[edit] Na nog meer speurwerk zie ik net op de forums van Stardict dat de links dood zijn en je kan downloaden van de forums

[ Voor 10% gewijzigd door ZanielGa op 06-05-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
Net de Neo besteld. Ze hebben ze weer bij ereaderstore.nl. Zou het morgen al in huis moeten hebben! Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit er ergens in de bebook of bebook mini nog een manier die iemand weet om aan te geven dat een boek gelezen is ?
Ik heb er nu een paar 100 op maar weet nu niet meer welke ik wel of niet gelezen heb en aan een bestandje op de pc heb ik weinig als ik in bed lig.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:16:
Zit er ergens in de bebook of bebook mini nog een manier die iemand weet om aan te geven dat een boek gelezen is ?
Ik heb er nu een paar 100 op maar weet nu niet meer welke ik wel of niet gelezen heb en aan een bestandje op de pc heb ik weinig als ik in bed lig.. :o
Wat een grappige vraag, weet je dat zelf dan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 00:08:
[...]

Wat een grappige vraag, weet je dat zelf dan niet meer?
Nee :o ik lees eigenlijk alleen voordat ik ga slapen en zodra je een boek opent zet de bebook hem al als geopend klaar, maar ik heb er bv een stuk of tien van aspe die er allemaal op staan,lees een bladzijde of 20 ga dan slapen,zet het boek op vergrendelen.
Na een aantal dagen weet ik wel wat ik gelezen heb qua verhaal lijn maar de titel ben ik dan vergeten.
Heeft misschien te maken met mijn dislectie maar ik weet met meer dan 2000 ebooks dan echt de titel van het laatstgelezen boek niet meer... lees ik de eerste bladzijdes dan heb ik wel,ok die had ik al gelezen,volgende..
Ik loop al naar de 50.. is dat misschien een goed excuus ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 13:14

Mooi apparaat zeg!
Volgens de specs weegt de Edge 3lbs (1,34kg), is dat niet erg zwaar om te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:05:
[...]

Er zijn veel bedrijfjes die een postadres verhuren in Amerika (en waarschijnlijk ook Canada). Je kan voor een maand een adres huren (kost pakweg 15 euro) en dan sturen ze het tegen de verzendkosten aan je door.

Dit bedrijf levert deze service in Canada:
http://www.mailnetwork.com/

voor een eenmalige bestelling met postadres in Canada moet je hier zijn:
http://www.mailnetwork.com/atemporary.html

Bedankt voor de reactie. Dat dit soort bedrijven er in Amerika waren wist ik, kon ze in Canada zo 1,2,3 niet vinden. De zoekopdracht is achteraf zo makkelijk. 8)7

Helaas word het zo niet heel veel goedkoper dan een E-reader hier. Ook niet als je er twee koopt. Heb ze nu maar een mailtje gestuurd met de vraag of ze a.u.b een uitzondering kunnen maken door er wel twee op te sturen naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:56
Robbie T schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:44:
Helaas word het zo niet heel veel goedkoper dan een E-reader hier. Ook niet als je er twee koopt. Heb ze nu maar een mailtje gestuurd met de vraag of ze a.u.b een uitzondering kunnen maken door er wel twee op te sturen naar NL.
En 1tje naar België :-).
hou ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Sthony schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:04:
[...]

En 1tje naar België :-).
hou ons op de hoogte
3 dus..Ok, dat bied misschien mogelijkheden om er 3 deze kant op te laten sturen en dat ik er een doorstuur naar Belgie..
(alhoewel het daar voor jou misschien niet zo heel goedkoop van word)?
Eerst maar eens even afwachten wat ze gaan reageren.

Update:
Inmiddels is de Kobo E-reader ook te bestellen bij Borders.com (Gaat wel om een pre-order).
Bij het invullen van mijn gegevens kan ik gewoon kiezen uit Nederlands (Net zoals ik dat kon bij de winkel in Canada, chapters.indigo.ca) echter kan ik nu wel gewoon door naar het betaalproces en krijg ik de verzendkosten te zien. Iets wat ik bij de store in Canada niet kon.

Mijn vriendin is nog even aan het dubben wat ze wil, als ik de bestelling definitief heb gemaakt laat ik het weten.

EDIT:
Inmiddels besteld:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4029/4588206791_b77121e8ca.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Robbie T op 08-05-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Robbie T schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:03:
[...]

Update:
Inmiddels is de Kobo E-reader ook te bestellen bij Borders.com (Gaat wel om een pre-order).
Bij het invullen van mijn gegevens kan ik gewoon kiezen uit Nederlands (Net zoals ik dat kon bij de winkel in Canada, chapters.indigo.ca) echter kan ik nu wel gewoon door naar het betaalproces en krijg ik de verzendkosten te zien. Iets wat ik bij de store in Canada niet kon.

Mijn vriendin is nog even aan het dubben wat ze wil, als ik de bestelling definitief heb gemaakt laat ik het weten.

EDIT:
Inmiddels besteld:
[afbeelding]
Jammer dat ie pas 17 juni komt... Ik ga 12 juni op vakantie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArnoutV schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:15:
[...]

Mooi apparaat zeg!
Volgens de specs weegt de Edge 3lbs (1,34kg), is dat niet erg zwaar om te lezen?
Om boven je hoofd in bed te houden, wel wat zwaar ja ;)
Maar gelukkig is dat niet nodig omdat je hem in allerlei standen neer kan zetten/leggen, dus met losse handjes, zeg maar 8)
plaatje
nog een plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:09:
[...]
Ik heb er nu een paar 100 op maar weet nu niet meer welke ik wel of niet gelezen heb en aan een bestandje op de pc heb ik weinig als ik in bed lig..
Op het nieuwste model kun je ook aantekeningen maken, zag ik. Kan dat op die van jou misschien ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat daar ook even naar te kijken. Kun je mij vertellen of het een beetje lekker schrijft op dat apparaat? Of het, zogezegd, een schrijfblok en een pen kan vervangen? Naar zo'n functie ben ik al een tijdje op zoek.

En volgens mij is ie in Nederland nog niet te koop, of wel?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmberM hoe heb je de Edge aangeschaft? Zit er zelf ook hard over te denken, of die, of een goedkope reader naast m'n Vaio, die Kobo ziet er goed uit. Beter dan de Jetbook Lite, de goedkoopste die ik tot dusver tegengekomen ben.

edit:
kwam net deze tegen, geen e-ink echter, wel meer tablet-achtig en maar $100,- op het moment, maar nogal wisselende reviews

edit2:
na deze uitgebreide review gelezen te hebben wordt het gewoon een Kobo, alleen nog even kijken hoe te bestellen e.d. EntourageEdge komt nog wel een keer

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Robbie T schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:03:
[...]

3 dus..Ok, dat bied misschien mogelijkheden om er 3 deze kant op te laten sturen en dat ik er een doorstuur naar Belgie..
(alhoewel het daar voor jou misschien niet zo heel goedkoop van word)?
Eerst maar eens even afwachten wat ze gaan reageren.

Update:

EDIT:
Inmiddels besteld:
[afbeelding]
Inmiddels heb ik een mail gekregen dat de order geannuleerd is; wegens een product dat niet op voorraad is of dat ik zelf heb geannuleerd.

Dat laatste is in geen geval het geval, dus ik denk dat hij geannuleerd is omdat er niet naar Nederland word verzonden. Maar eens een mailtje sturen.

Bah, hoe krijg ik nu zo'n ding hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:43:
[...]

Om boven je hoofd in bed te houden, wel wat zwaar ja ;)
Maar gelukkig is dat niet nodig omdat je hem in allerlei standen neer kan zetten/leggen, dus met losse handjes, zeg maar 8)
plaatje
nog een plaatje
Het lijkt mij een verschrikkelijk apparaat om boeken mee te lezen, veel te lomp. Laat staan dat ik er gemakkelijk mee in bed kan liggen lezen. Nee, toch maar een standaard eReader :) De overige functies van dit apparaat zijn leuk, maar schieten toch hun doel voorbij als eReader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Lomp / zwaar / traag.
- Geen accelerometer, dus als je het scherm draait zelf een knop drukken.
- 30 seconden opstarttijd
- accuduur: just about two hours of active use in our tests, and a mere eight hours on standby.

http://www.wired.com/reviews/product/pr_ereader_entourage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
hmm, ik zat te kijken naar een ereader voor in de trein, die ik na de zomervakantie wilde gaan kopen, en had eigenlijk de Cybook Opus al op het oog, maar die Kobo ziet er ook mooi uit, en goedkoop ook! Ik wil em toch alleen voor lezen gebruiken, dus dit wordt ook een goeie kandidaat, als ie niet voor de dubbele prijs in nederland komt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
DEiE schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:28:
hmm, ik zat te kijken naar een ereader voor in de trein, die ik na de zomervakantie wilde gaan kopen, en had eigenlijk de Cybook Opus al op het oog, maar die Kobo ziet er ook mooi uit, en goedkoop ook! Ik wil em toch alleen voor lezen gebruiken, dus dit wordt ook een goeie kandidaat, als ie niet voor de dubbele prijs in nederland komt tenminste.
De Kobo komt vanaf 16 Juni in Nederland.
Je bent inmiddels voor zover ik weet nummer 4 die wel belangstelling bij het apparaat heeft.
Ik heb al een goedkope doorzendprovider naar NL gevonden:
http://www.shipito.com/

Misschien als we er 4 kopen, dat we de verzendkosten kunnen splitten?
(Gaat dan alleen om de verzendkosten van de verzendservice naar hier, verzenden binnen USA is gratis bij borders.com)

Zitten we alleen even met verzenden hier, maar goed binnen nederland kost dat €6,75 dus dat is nog wel te overzien.

[ Voor 6% gewijzigd door Robbie T op 09-05-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begint Kobo op 16 Juni met leveren in Nederland? Als dat zo is dan is het afhankelijk van de prijs of het nog wel zinvol is om ze in te laten vliegen, bestellen bij Borders.com is een pre-order, gewoon voorverkoop volgens mij, en die order gaat pas lopen vanaf 17 juni, of mis ik iets?
Waar zal de Kobo in Nederland te krijgen zijn? Of lees/begrijp ik het niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Over de prijs van de Kobo lees ik ook gemengde dingen. Hier staat dat ie na de zomer voor €175 komt, hier voor €100. Bij beide geen bron.

Overigens kwam ik ook dit artikel tegen, waarin staat dat er nieuwe cybook opussen komen op 7 mei voor €150. Op de websites die de site noemt heb ik hem echter alleen bij Pixmania gezien, voor €200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik ben de laatste 2 a 3 dagen me aan het orienteren voor een eBookreader, en ik dacht dat ik de juiste had gevonden, bleek dat deze, en nog meerdere modelen last te hebben van zonlicht :(
Mijn vrouw is volgende week jarig, en ik dacht, leuk voor de vakantie naar Egypte, en eBookreader kado te geven.
Vakantietijd houd ze van lezen en muziek luisteren, dus ik was opzoek naar een eBookreader die dit beide kan.(veel intern en extern geheugen)
Ik had me zinnen gezet op 3 modelen: MyBeBook BeBook Neo, Onyx Boox 60,en de Hanvon N526.
Nu kwam ik via via op een forum terecht dat deze ereaders: MyBeBook BeBook Neo, Onyx Boox 60,en de Hanvon modelen last hebben van zonlicht.
Men zegt dat de tekst vervaagt in de zon, als je een ander bladzijde omslaat :-(

http://booxusers.com/viewtopic.php?f=12&t=200

http://mybebook.com/forum...=15&t=2364&p=12913#p12913

Dit heeft me toch aan het denken gezet :X , ik heb geen zin om elke keer een ereader te moeten opsturen voor RMA......

Ik ga toch maar voor een Sony Reader Touch Edition PRS600, omdat ik toch voor de externe geheugen val.
Extern geheugen: Memory Stick Duo(TM)-sleuf (tot 16 GB) en SD-kaartsleuf (tot 16 GB) totaal dus 32 GB, kan ik lekker een zooi aan boeken en mp3zzzz op knallen.
Sony had ik ook gezien, als probleem geval (zonlicht reflectie), maar ik zie de externe geheugen 32GB als een pluspunt.

Deze dus bestelt bij Sonystyle.nl

Afbeeldingslocatie: https://www.sonystyle.nl/catalog/4B/4B16451740F5014FE10080002BC29BDF.jpg

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:23:
Begint Kobo op 16 Juni met leveren in Nederland? Als dat zo is dan is het afhankelijk van de prijs of het nog wel zinvol is om ze in te laten vliegen, bestellen bij Borders.com is een pre-order, gewoon voorverkoop volgens mij, en die order gaat pas lopen vanaf 17 juni, of mis ik iets?
Waar zal de Kobo in Nederland te krijgen zijn? Of lees/begrijp ik het niet goed?
Mijn bericht was niet helemaal goed. Sorry daarvoor.
De juiste informatie:
De bestelling bij Borders.com is inderdaad een Pre-Order, maar zij leveren helaas, in dit geval, niet naar Nederland.
Ze zijn bij Borders.com vanaf 16 juni leverbaar.
DEiE schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:16:
Over de prijs van de Kobo lees ik ook gemengde dingen. Hier staat dat ie na de zomer voor €175 komt, hier voor €100. Bij beide geen bron.

Overigens kwam ik ook dit artikel tegen, waarin staat dat er nieuwe cybook opussen komen op 7 mei voor €150. Op de websites die de site noemt heb ik hem echter alleen bij Pixmania gezien, voor €200.
De prijs van 100,- staat inderdaad ergens op internet. Maar dat lijkt mij heel sterk, aangezien het apparaat in Canada en Amerika al rond de 120,- euro moet kosten.

Inmiddels zijn er in mijn directe omgeving ook al twee mensen die het apparaat willen hebben. En naar ik heb begrepen zijn er ook hier een aantal geïnteresseerden. Mijn idee is dan ook om een aantal van die dingen te bestellen, vervolgens te laten leveren naar een mail forwarding bedrijf en de verzendkosten te delen.

Oproep: Degenen die een Kobo E-reader willen preorderen, stuur mij even een DM, met daarin je gegevens en hoeveel je er wil.

Ik ga ze dan bestellen, laat ze doorleveren naar hier en stuur ze vervolgens door naar degenen die er een hebben besteld.

Als ik even kijk naar de verzendkosten; Borders.com rekent geen verzendkosten.
Shipito.com rekent $ 8,50 per order en als ik uit ga van een pakket van 30 x 30 x 30 CM en 10 KG,
kom ik aan verzendkosten van rond de $ 100,-. waarbij ik ben uitgegaan van 6 e-readers.

UPDATE:
Ik blijf even aan het updaten hier, heb zojuist een mail terug gekregen van borders.com
Dear Rob,

Thank you for contacting Borders.com regarding your order,
I apologize for any confusion that this order may have created for you. I checked our order records and found that your order was (cancelled/delayed) during the security authorization process. Because of the highly automated nature of this process, I do not have any further details about why this occurred. I can tell you that some of the cancellation reasons are related to miss-matched billing information (credit card vs. home address) and system connectivity problems with the bank that issued your credit card. You may want to contact your credit card company to see if they can provide further details.
The cancellation wasn't due to the ship to address because Borders does ship to the Netherlands. If you like to try placing the order over the phone you can reach Borders Customer Care at 1.615.287.1704. I apologize for any inconvenience this may have caused.
Thank you for choosing Borders. If you have any other questions or comments, please don't hesitate to let us know.
Sincerely,
Christy
Borders Customer Care
http://www.borders.com

[ Voor 20% gewijzigd door Robbie T op 09-05-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dus iedereen zou gewoon daar moeten kunnen bestellen, nice (nu alleen nog een credit card)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:23:
ok, dus iedereen zou gewoon daar moeten kunnen bestellen, nice (nu alleen nog een credit card)
Dat is wel de bedoeling.
Mocht mijn order er nu wel doorkomen, dan laat ik het hier weten.
Mocht het niet het geval zijn, dan ga ik morgen even bellen.

Als je ceen CC hebt, kan ik hem wel voor je bestellen, moet je gewoon even geld naar mij overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Gewoon bestellen bij Borders lijkt me dan de beste optie, dat kost $13,50 aan verzendkosten als ik de tabel van de website goed lees. Ik hoef em nog niet gelijk te hebben, dus op mij hoef je niet te rekenen Robbie T.

Overigens dacht ik gezien te hebben dat de Kobo in de kleuren Porcelain en Black uitkwam, maar op de site zie ik nu alleen nog porcelain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt Robbie.
DeiE op de website van Kobo staan inderdaad de Zwarte en de Porcelain, maar Border heeft volgens mij alleen de Porcelain. Misschien kan Robbie dat nog even vragen per mail bij Border

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:38:
Ok, bedankt Robbie.
DeiE op de website van Kobo staan inderdaad de Zwarte en de Porcelain, maar Border heeft volgens mij alleen de Porcelain. Misschien kan Robbie dat nog even vragen per mail bij Border
Ik had em ook op de kobo-site in het zwart gezien, maar kan em daar nu niet meer vinden. Ook kan ik mij herinneren dat hier bij available colors de black er ook bijstond, nu staat er enkel porcelain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Inmiddels is ook de tweede order gecanceld bij Borders.com. Ik zal er zo eens een belletje achteraan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
pvr schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:26:
Ik ben de laatste 2 a 3 dagen me aan het orienteren voor een eBookreader, en ik dacht dat ik de juiste had gevonden, bleek dat deze, en nog meerdere modelen last te hebben van zonlicht :(
...
Nu kwam ik via via op een forum terecht dat deze ereaders: MyBeBook BeBook Neo, Onyx Boox 60,en de Hanvon modelen last hebben van zonlicht.
Men zegt dat de tekst vervaagt in de zon, als je een ander bladzijde omslaat :-(

...

Ik ga toch maar voor een Sony Reader Touch Edition PRS600, omdat ik toch voor de externe geheugen val.
Extern geheugen: Memory Stick Duo(TM)-sleuf (tot 16 GB) en SD-kaartsleuf (tot 16 GB) totaal dus 32 GB, kan ik lekker een zooi aan boeken en mp3zzzz op knallen.
Sony had ik ook gezien, als probleem geval (zonlicht reflectie), maar ik zie de externe geheugen 32GB als een pluspunt.

...
Makers van e-readers kunnen de eInk-schermen op niet zo heel veel plaatsen inkopen. Het probleem met vervagen in zonlicht zit in een of meer partijen eInk-schermen die aan meerdere partijen verkocht zijn, en ook andere merken e-readers hebben er soms last van, waaronder Sony. De enige manier om zeker te zijn dat je een reader van welk merk dan ook zonder dit probleem koopt, is op een zonnige dag naar een fysieke winkel gaan en de reader eerst buiten testen voordat je 'm meeneemt. Gelukkig zijn de meeste schermen wel goed. Mijn Onyx Boox geeft geen enkel probleem.

De meeste leveranciers zullen een reader met vervagend scherm wel willen omruilen, maar er zijn ook leveranciers die beweren dat het zo hoort. Daar moet je dus niet kopen.

Het probleem met de Sony is niet zozeer zonlichtreflectie maar eerder lamplichtreflectie. Ik vond dat zelf wel hinderlijk, maar er zijn ook heel veel mensen die het niet zo'n probleem vinden.

De BeBook Neo en Onyx Boox kunnen overigens ook 32 GB extern geheugen aan, in de vorm van een SD-kaartje van die omvang (jammer dat ze zo schreeuwend duur zijn).

Deze reactie is bedoeld om wat meer info te geven, en niet om af te geven op je keuze voor de Sony. Zeker als je niet zo zit met het reflectieprobleem zul je daar een uitstekende reader aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

zetmolm schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:01:
[...]

Makers van e-readers kunnen de eInk-schermen op niet zo heel veel plaatsen inkopen. Het probleem met vervagen in zonlicht zit in een of meer partijen eInk-schermen die aan meerdere partijen verkocht zijn, en ook andere merken e-readers hebben er soms last van, waaronder Sony. De enige manier om zeker te zijn dat je een reader van welk merk dan ook zonder dit probleem koopt, is op een zonnige dag naar een fysieke winkel gaan en de reader eerst buiten testen voordat je 'm meeneemt. Gelukkig zijn de meeste schermen wel goed. Mijn Onyx Boox geeft geen enkel probleem.

De meeste leveranciers zullen een reader met vervagend scherm wel willen omruilen, maar er zijn ook leveranciers die beweren dat het zo hoort. Daar moet je dus niet kopen.

Het probleem met de Sony is niet zozeer zonlichtreflectie maar eerder lamplichtreflectie. Ik vond dat zelf wel hinderlijk, maar er zijn ook heel veel mensen die het niet zo'n probleem vinden.

De BeBook Neo en Onyx Boox kunnen overigens ook 32 GB extern geheugen aan, in de vorm van een SD-kaartje van die omvang (jammer dat ze zo schreeuwend duur zijn).

Deze reactie is bedoeld om wat meer info te geven, en niet om af te geven op je keuze voor de Sony. Zeker als je niet zo zit met het reflectieprobleem zul je daar een uitstekende reader aan hebben.
zetmolm

Om de ereader apart te gaan testen in een winkel, en dan ook nog wanneer het zonnig is, gaat mij te ver......
Ik verwacht natuurlijk een product wat goed werkt, en blijft werken.
En je weet nooit zeker welke leverancier het vervagend scherm, zou wel willen omruilen.

Ik heb de Sony al bestelt, en als i binnen is geef ik wel een reactie hoe mijn bevindingen zijn.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:19
Zoals zetmolm inderdaad al aangeeft komt het bij ongeveer elk merk voor dat er een foute batch e-ink schermen is, ook die van Sony kunnen dit probleem hebben.

Maar in elk geval, veel plezier met je E-reader gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Als je hem via internet hebt besteld kan je hem toch zonder reden binnen X dagen terugsturen, door jezelf te beroepen op de wet kopen op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:50:
[...]

Op het nieuwste model kun je ook aantekeningen maken, zag ik. Kan dat op die van jou misschien ook al?
Ik zou echt niet weten hoe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Gisteren een belletje gedaan naar borders.com. Ook telefonisch kwam de bestelling er niet door. Op de een of andere manier kunnen ze mijn card niet verifieren. Normaal geen problemen mee, mja.

Ook met de creditcard van mijn moeder kon ik de bestelling niet plaatsen.
Ga nog even een VISA proberen, hopen dat dat werkt. Maar momenteel ligt het winkelwagentje eruit bij borders.com :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@Robbie T
Amerikaanse winkels kunnen/willen vaak alleen credit cards uit de VS zelf verifieren, dus dat zou het probleem wel eens kunnen zijn. Ik ben zelf (bij een andere winkel) ook al eens tegen het probleem aan gelopen dat ze best internationaal wilden leveren, maar dat ze geen optie hadden voor internationale betalingen. In de praktijk komt het er dan op neer dat ze wel leveren aan Amerikanen in het buitenland (die immers een Amerikaanse credit card hebben), maar niet aan 'echte' buitenlanders.
Ik ben benieuwd of je eruit komt met Borders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
zetmolm schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:47:
@Robbie T
Amerikaanse winkels kunnen/willen vaak alleen credit cards uit de VS zelf verifieren, dus dat zou het probleem wel eens kunnen zijn. Ik ben zelf (bij een andere winkel) ook al eens tegen het probleem aan gelopen dat ze best internationaal wilden leveren, maar dat ze geen optie hadden voor internationale betalingen. In de praktijk komt het er dan op neer dat ze wel leveren aan Amerikanen in het buitenland (die immers een Amerikaanse credit card hebben), maar niet aan 'echte' buitenlanders.
Ik ben benieuwd of je eruit komt met Borders.
Ja, dat zou ook nog wel eens het probleem kunnen zijn.
Heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of we dit anders kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:26:
Volgens mij past een e-reader niet bij jou en ben je beter af met een tablet.

Mp3's afspelen op een ebook werkt in de praktijk niet lekker.

Verder uitgaande van een gemiddeld ebook van 500 KB heb je met 16 GB al ongeveer 25.000 boeken op je e-reader staan met een dikte van pakweg 400 ouderwetse pagina's. Als je geen baan hebt en geen hobby's kan je denk ik 2 boeken per dag lezen. Dan heb je 12.000 dagen dat je met 16 GB kan lezen zonder te vullen. Dat betekend dat je de komende 33 jaar elke dag 800 pagina's moet lezen.

Totaal wil je echter 32 GB..... volgens mij mis je het doel van een e-reader een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:08:
Gisteren een belletje gedaan naar borders.com. Ook telefonisch kwam de bestelling er niet door. Op de een of andere manier kunnen ze mijn card niet verifieren. Normaal geen problemen mee, mja.
Zit je toevallig bij de ING? Ik herken dit probleem, gehad met een abonnement op www.giganews.com , ik moest toen elke maand eerst naar de ING bellen om te vragen hem niet te locken voor een verzoek van giganews, daarna moest ik giganews mailen dat ze konden afschrijven en dan lukte het pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even over de bebook one en bebook mini... Ik ervaar als je op deze readers 's avonds bij een nachtlampje leest je de bebook in een bepaalde positie moet draaien omdat je er niet op kan lezen zo weerspiegelt het venster.
Dus die hebben deze kwaal ook,misschien minder dan andere modellen maar toch.

Verder heb ik een vreemde gewaarwording,ik wilde wat boeken overzetten met de usb kabel en pakte er gewoon een van de stapel.
Een paar files lukten en daarna foutmeldingen.
Tja..usb zou usb moeten zijn.
Maar ondertussen gaf schijfcontrole de nodige fouten aan en moest ik uiteindelijk herformatteren,uiteindelijk maar in fat gedaan.
De problemen bleven dus een andere usb kabel gepakt.
Zelfde probleem.
Bij een derde wat oudere usb kabel ging het probleemloos,maar als controle heb ik de eerdere kabel weer aangesloten en weer problemen.
Blijkbaar is er verschil tussen usb en usb ( behalve 1.0 en 2 dan natuurlijk)

Verder heb ik als ik het versie nummer opvraag van de firmware: V220nl091127
Maar op de site wordt alleen aangeboden: V202nl091127
Ik weet het niet,de bebook en de bebook mini leken me een goede keus maar ze vallen me eigenlijk een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:17:
[...]

Zit je toevallig bij de ING? Ik herken dit probleem, gehad met een abonnement op www.giganews.com , ik moest toen elke maand eerst naar de ING bellen om te vragen hem niet te locken voor een verzoek van giganews, daarna moest ik giganews mailen dat ze konden afschrijven en dan lukte het pas.
Nee, ik heb de Rabobank, maar kan wel eens een belletje doen naar de bank. Kijken wat die zeggen.
Andere mogelijkheid die er nog is, is dit:
http://www.usunlocked.com/index.php

Een US Credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:13:
[...]

Volgens mij past een e-reader niet bij jou en ben je beter af met een tablet.

Mp3's afspelen op een ebook werkt in de praktijk niet lekker.

Verder uitgaande van een gemiddeld ebook van 500 KB heb je met 16 GB al ongeveer 25.000 boeken op je e-reader staan met een dikte van pakweg 400 ouderwetse pagina's. Als je geen baan hebt en geen hobby's kan je denk ik 2 boeken per dag lezen. Dan heb je 12.000 dagen dat je met 16 GB kan lezen zonder te vullen. Dat betekend dat je de komende 33 jaar elke dag 800 pagina's moet lezen.

Totaal wil je echter 32 GB..... volgens mij mis je het doel van een e-reader een beetje.
Ter ondersteuning van dit argument: ik heb nu ~33 boeken/pdf's/whitepapers op mijn ereader staan en dat is genoeg voor een behoorlijke tijd (wisselende pdf's door studie uitgezonderd).

Gebruikt geheugen: ~120MB 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Inmiddels nog maar een keer gebeld met de VS. (Mooi duur zo).
Kom er gewoon niet doorheen, zou inderdaad de creditcard wel eens kunnen zijn.

Of via ebay proberen (zag daar nu ook wat staan, even gevraagd wat het moet kosten voor 3 van die dingen). En anders via us credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Ik heb nu dik 15.000 boeken op m'n 16 GB kaartje staan. Ik lees er zo'n twee per week, dus kan nog zeker 150 jaar vooruit. Ik ben dan ook erg optimistisch over de leeftijd die ik ga bereiken (en over de ondersteuning van mijn SD-kaartje over 150 jaar). Een kleine doch lastige bijkomstigheid: elke week, terwijl ik die 2 boeken lees, komen er weer meer dan 2 nieuwe interessante boeken bij. Als dat zo doorgaat, hoef ik me de hele eeuwigheid niet te vervelen (ik vind de e-reader zo'n mooie uitvinding, ik kan me niet voorstellen dat ze die in de hemel niet hebben).
Hoe dan ook, het verzamelen van goede e-boeken is op zich ook al leuk. Het idee dat je met zo'n schat aan wereldliteratuur in je zak rondloopt vind ik prachtig. En als ik aan een nieuw boek wil beginnen, heb ik altijd ruime keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begint bij mij steeds meer te jeuken, heb inmiddels behoorlijk wat gedownload. Al een beetje lopen spelen met Calibre (wat een geniaal programma, hulde), maar nog geen reader :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Even een oproepje nog;
Mensen die een Kobo E-reader willen, stuur mij even een DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Kan je hem dan wel bestellen, dat mag je me dan eens uitleggen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Pierre61 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:23:
Kan je hem dan wel bestellen, dat mag je me dan eens uitleggen.
Ja, heb inmiddels een US Credit Card, daarmee is die gewoon te preorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 13:16

VorteX

held

Ik heb hem gewoon bij Borders besteld met mijn mastercard van ING. Was geen enkel probleem.

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee wanneer je hem binnenkrijgt VorteX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Laatst online: 16:56
Ik kan spijtig genoeg niet wachten tot de Kobo beschikbaar is maar is deze wat: Cybook Gen3 Gold Edition , beschikbaar voor 240 eur, met lederen hoes?

De meeste reviews dateren van 2007!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 06:54
Ik heb de knoop een tijdje geleden toch maar doorgehakt en een Pocketbook 360 gekocht via Ebay. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Wat een fijn apparaatje. Standaard werkt hij al erg goed, maar je kunt 'm ook nog eens van een skin voorzien en van extra reader-programma's. Ik heb dus nu een alternatieve skin en een alternatieve reader (fbreader180) erop gezet. Fantastisch. Middels een config bestandje kun je je favoriete reader per file-extensie aangeven. Houd je de select-knop ingedrukt op een boek, dan komt er een menu waarin je onder andere alsnog kunt kiezen met welke reader je 'm wilt openen.
De nieuwe reader biedt nog veel meer instelmogelijkheden, waaronder inzoomen per puntgrootte en pagina's omslaan door het apparaat te kantelen.
Een erg fijne optie is het instellen van de startup en shutdown pagina. De startup-pagina kun je instellen op de laatst getoonde pagina. Dit betekent dus dat de reader met het aanzetten direct de pagina toont die je aan het lezen was. Vervolgens boot hij op de achtergrond. Ik weet niet of er meer readers zijn die dit kunnen, maar dit is erg fijn. Ik had gelukkig nog niet de laatste firmware erop gezet, want die blijkt niet zo stabiel te zijn (dit geven ze zelf ook aan, maar de downloadlink is er nog). Maar Pocketbook is volgens mij ook redelijk actief met updates voor hun apparaten.
Dit apparaat samen met Calibre voor de bookmanagement maakt dat de gok om een ebook reader aan te schaffen voor mij een groot succes is gebleken. Ik kan iedereen dit apparaat aanraden. Nu alleen nog een dealer in Nederland en de prijs wat omlaag. De dame waar ik 'm gekocht heb heeft 'm redelijk goedkoop, €220,- incl. verzenden, nu zo'n €235,- incl. leren hoes. Zij levert alleen de zwarte, maar heeft voor mij toch een ivoor-witte geregeld bij haar Duitse verkoper. Mocht er iemand bij haar willen bestellen, de link is http://cgi.ebay.com/POCKE...n_212&hash=item27b1b40b6e

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:28:
Begint bij mij steeds meer te jeuken, heb inmiddels behoorlijk wat gedownload. Al een beetje lopen spelen met Calibre (wat een geniaal programma, hulde), maar nog geen reader :X.
Calibre vernaggeld de boel anders best wel aardig,ik ben er niet zo kapot van.
Ik scan gewoon via abbyy en laadt de boeken regelrecht in sigil en laat die het omzetten naar HTML.
Probeer maar eens een pdf om te zetten met calibre,overal staat datum,titel.. haal je hem met mobypocket uit elkaar en je laadt de html in sigil dan krijg je een universeel clean ebook.
Ik laat het omzetten liever aan moby en sigil over dan aan Calibre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@buzzbuzz68
Er is inmiddels een NL dealer voor de Pocketbook: ebookreaderstore.nl. De 360 kost daar EUR 239. Bedankt voor je enthousiaste review.

@Nick39
Conversie van PDF naar iets anders gaat inderdaad vaak niet zo best met Calibre. Maar dat is in mijn ervaring ook het enige echt zwakke punt van het programma. Andere conversies gaan prima, en voor het beheer van je bibliotheek weet ik geen beter programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haalt iedereen hier trouwens z'n boeken vandaan?
Kopen, zelf maken, downloaden?
Ben zelf hard bezig het internet af te struinen, heb nu een paar honderd boeken, maar daar moet ik nog een hoop van deleten (Sci-Fi e.d. is niet echt mijn ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Ik ben nu reeds een 14 dagen in het bezit van een bebook 2010 edition en heb de bekende batterijproblemen.De batterij is plat na het lezen van een 50 bladzijden of na 2 a 3 uur stand-by.
Nu is er een nieuwe firmware voor dit toestel.Maar als ik de gebruikshandleiding lees heb je voor het upgraden van de firmware een sd card nodig.En deze mag niet kleiner zijn dan 128 mb of groter dan 1 gb.Dus moet ik nu speciaal zo een sd card kopen.
Zijn er mogelijkheden om de firmware te upgraden via het interne geheugen van de bebook 2010 edition?
Zijn er sommigen die deze firmware al geinstalleerd hebben en wat zijn de ervaringen?

[ Voor 7% gewijzigd door Ivan4you op 13-05-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik haal de boeken met newsgroepen binnen, en of (FTDv3), en ik moet je zeggen, het zijn de boeken(NL) met de meeste waarderingen, en ook nog de nieuwste :)
Ik heb er nu 1900, dus mijn vakantie kan niet meer stuk :+
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:40:
Waar haalt iedereen hier trouwens z'n boeken vandaan?
Kopen, zelf maken, downloaden?
Ben zelf hard bezig het internet af te struinen, heb nu een paar honderd boeken, maar daar moet ik nog een hoop van deleten (Sci-Fi e.d. is niet echt mijn ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:01

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

pvr schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 07:44:
Ik haal de boeken met newsgroepen binnen, en of (FTDv3), en ik moet je zeggen, het zijn de boeken(NL) met de meeste waarderingen, en ook nog de nieuwste :)
Ik heb er nu 1900, dus mijn vakantie kan niet meer stuk :+
[...]
Ja, dat is de reden dat uitgevers nog steeds DRM willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

beschuit schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:19:
[...]

Inderdaad maar dat kan er ook weer af :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik lees veel Engelstalig, waarvan ik een gedeelte "ergens" heb gedownload (vooral fantasy) en waarvan ik een groot gedeelte ook gekocht heb bij de Sony US store. Ik merk dat ik op het moment dat het mij meer dan 5 minuten kost om een titel "ergens" te vinden ik vrij snel geneigd ben om dan het boek maar gewoon te kopen, zeker als de prijs rond de $10 (of lager uiteraard) ligt. Ik gebruik vaak www.inkmesh.com om te zoeken naar de goedkoopste aanbieder van een titel.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
beschuit schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:19:
[...]

Het grootste deel van het aanbod in nieuwsgroepen bestaat niet eens uit e-boeken waarvan de DRM gekraakt is, maar uit e-boeken die mensen zelf gemaakt hebben door papieren exemplaren te scannen en te OCR-en. Dan is DRM al helemaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik gebruik vaak www.inkmesh.com om te zoeken naar de goedkoopste aanbieder van een titel.
Die site kende ik nog niet, maar ik heb net een aantal titels geprobeerd en de prijzen vielen erg mee. Onder de 10 dollar vind ik een prima prijs. Ik vroeg me alleen af of er geen problemen zijn met het leveren naar NL? Ik dacht dat ik had begrepen dat boeken uit de US niet zomaar hier gekocht konden worden, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Ik heb net een week een iRex iLiad kunnen lenen, mooi apparaat. Leest prettig, geeft afbeeldingen redelijk weer (16 grijstinten), kan aantekeningen maken met een wacom pen, een hele hoop goede features. Alleen heeft het ding een batterijduur van maar 10-12 uur! Hoe komen ze er bij om een ereader uit te brengen die nauwelijks één dag meegaat? Verder ook geen ePub...

Ik heb ook nog gekeken naar de iRex DR1000S, veel van dezelfde functionaliteit, maar met ePub (sinds de laatste update) en groter. Het formaat vind ik belangrijk omdat ik veel pdf's lees die zijn gelayout op A4. Blijkt die nog korter mee te gaan en hebben ze ook nog de knoppen vervangen door tiptoetsen |:( .

Heeft er iemand ervaringen met een grotere eReader (en dan bedoel ik dus +/- 10 inch), met ePub support, mogelijkheid om aantekeningen te maken en een beetje behoorlijke batterijduur?

Voor de mensen die zeggen dat ik dan een tablet moet nemen: Ik wil specifiek ook buiten in de zon kunnen lezen. Ik heb kort gekeken naar tablets met transflective schermen (zoals PixelQi) en er is er één die me wel aanspreekt, de Notion Ink Adam (http://www.notionink.in/adamoverview.php). Deze heeft een scherm dat zowel transmissive (backlighted) als reflective (e-ink achtig) werkt. In zwart-wit reflective mode zou die 160 uur mee moeten gaan. Als ze alles wat ze beloven waarmaken, dan ben ik verkocht. Maar eerst zien dan geloven. Overigens zou de Adam zowel Android als Ubuntu kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Tweety1 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:45:
[...]
Die site kende ik nog niet, maar ik heb net een aantal titels geprobeerd en de prijzen vielen erg mee. Onder de 10 dollar vind ik een prima prijs. Ik vroeg me alleen af of er geen problemen zijn met het leveren naar NL? Ik dacht dat ik had begrepen dat boeken uit de US niet zomaar hier gekocht konden worden, of heb ik het mis?
Het hangt van de winkel af of ze het accepteren. De creditcard die ik gebruik kunnen ze blijkbaar geen adres-verificatie op doen, en wanneer ik dan een adres in de USA opgeef werkt het allemaal prima. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Het nieuwste aanbod boeken zijn DRM gekraakt.
Uitleg over DRM:
http://rsnijders.info/vak...l-com-ebooks-op-de-iliad/

Succes ;)
zetmolm schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:32:
[...]

Het grootste deel van het aanbod in nieuwsgroepen bestaat niet eens uit e-boeken waarvan de DRM gekraakt is, maar uit e-boeken die mensen zelf gemaakt hebben door papieren exemplaren te scannen en te OCR-en. Dan is DRM al helemaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sigil is ook vernieuwd maar ik kan het geen vernieuwing noemen.
Versie 2 is nu uit,maar de oude book view is verdwenen,je moet nu de diverse html files bekijken.
Als ik in een boek bepaalde letters wil omzetten via zoeken en vervangen dan kan dat alleen in code view,als ik in tekst view alle -/_ wil veranderen in een Z heb ik een ernstig probleem.
Of ik moet dat in alle html delen apart gaan doen, of in code view.
Alleen als je in code view een / veranderd in een z heb je een ernstig probleem.
Wil je een bepaald woord zoeken dan kan dat ook alleen in code view,niet in boek view,dan moet je weer elk html file afzonderlijk inzien.
Ik hou het maar bij 1.9...

En ja, ik scan dus ook de boeken en zet ze op FTD.
De huidige scriptjes werken in combi met 1.72 van ADE niet goed dus ik laat Bol voorlopig voor wat het is.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 15-05-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivan4you schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:39:
Ik ben nu reeds een 14 dagen in het bezit van een bebook 2010 edition en heb de bekende batterijproblemen.De batterij is plat na het lezen van een 50 bladzijden of na 2 a 3 uur stand-by.
Nu is er een nieuwe firmware voor dit toestel.
Is de accuduur de enige verbetering in de nieuwe firmware? Want dat is in mijn geval namelijk helemaal geen issue. Het ding gaat nu al een paar weken mee op een enkele lading en geeft nog steeds een volle accu aan.
Ivan4you schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:39:
Maar als ik de gebruikshandleiding lees heb je voor het upgraden van de firmware een sd card nodig.En deze mag niet kleiner zijn dan 128 mb of groter dan 1 gb.Dus moet ik nu speciaal zo een sd card kopen.
Zijn er mogelijkheden om de firmware te upgraden via het interne geheugen van de bebook 2010 edition?
Wie heeft er tegenwoordig géén sd-kaartje?? Die dingen zijn echt overal goed voor: camera's, pc's, telefoons en ja dus ook ereaders. Eentje van 128 MB kost je letterlijk een paar euro dus dat kan het probleem toch niet zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 11:42
@mtsr
Sorry, je gaat teleurgesteld zijn denk ik, alle grote Ereaders komen pas dit najaar uit.
Je kan eens zien of de DX groot genoeg is voor jou, die heeft wel een lange batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
t-town schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:43:
@mtsr
Sorry, je gaat teleurgesteld zijn denk ik, alle grote Ereaders komen pas dit najaar uit.
Je kan eens zien of de DX groot genoeg is voor jou, die heeft wel een lange batterijduur.
Op zich vind ik het geen ramp om nog even te wachten, ik heb nog zat paperbacks om deze zomer door te komen ;). De DX is gebonden aan een bepaalde winkel/leverancier, daar zit ik persoonlijk niet zo op te wachten. 1984 van mijn eReader verwijderen? Neen, dank u.

Maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Vandaag de Nook aangeschaft, na flink lezen toch voor deze gekozen, kon hem gewoon in Nederland kopen. Hij was op voorraad dus ben benieuwd wanneer die afgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je die Nook gevonden en wat heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik wil een Sony PRS 600 aanschaffen voor de studie.
Zijn er behalve het spiegelende scherm en iets minder contrast door de touch laag nog meer nadelen aan deze reader?

Het ontwerp bevalt me wel en de alu behuizing ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:41:
Waar heb je die Nook gevonden en wat heb je er voor betaald?
Ik heb hem hier gekocht, hij is zeker niet goedkoop maar ik ga er wel een hoop plezier aan beleven.

Zeker met het oog op de vakantie waar bij ik altijd een hoop pockets mee sjouwde, gaan ze nu op de Nook mee de handbagage in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, dat is zeker aan de prijs, dan wacht ik liever nog een paar weekjes op m'n Kobo.
Oh ja, voor degene die een beetje uitgekeken op het uiterlijk van hun reader.
Je kunt ook een eigen afbeelding gebruiken om een skin te ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Bierkameel schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:49:
Ik wil een Sony PRS 600 aanschaffen voor de studie.
Zijn er behalve het spiegelende scherm en iets minder contrast door de touch laag nog meer nadelen aan deze reader?

Het ontwerp bevalt me wel en de alu behuizing ook.
Ik heb er eentje gekocht, voor mijn studie, en het werkt erg fijn. PDFjes met plaatjes lees in in "landscape houding", gewone boeken in "portrait". Het scherm spiegelt niet zo heel erg en het contrast is voldoende. Toch nog een klein nadeeltje, iedereen vraagt je of je een iPad hebt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
citruspers schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:42:
[...]

Ik heb er eentje gekocht, voor mijn studie, en het werkt erg fijn. PDFjes met plaatjes lees in in "landscape houding", gewone boeken in "portrait". Het scherm spiegelt niet zo heel erg en het contrast is voldoende. Toch nog een klein nadeeltje, iedereen vraagt je of je een iPad hebt... 8)7
Snap ook niet dat ipads nog steeds 'geboycot' worden door ereaderpuristen...
10" scherm dat stukken lekkerder leest dan een ereader.
Accu die 10 uur meegaat, dus lang zat voor een dag zonder stroom.
Mail lezen en internet checken tussen het 'lezen' door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wordt 'geboycot' omdat het een enorm reflecterend scherm heeft, waardoor je minder goed kunt lezen.
Tevens schijnt het zo te zijn dat dat ding nogal snel oververhit raakt in de zon (logisch, geen ventilatoren, geen openingen). Je kunt dus 's zomers niet lekker in het zonnetje lekker gaan zitten lezen. Daarnaast zit je nog met een flinke aanschafprijs. En w.m.b. het voornaamste, je zit een boek te lezen, dan ga ik niet tussendoor m'n mail checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:07:
Damn, dat is zeker aan de prijs, dan wacht ik liever nog een paar weekjes op m'n Kobo.
Oh ja, voor degene die een beetje uitgekeken op het uiterlijk van hun reader.
Je kunt ook een eigen afbeelding gebruiken om een skin te ontwerpen.
Goeie tip, ga ik onthouden! Vooral deze vind ik mooi :)
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen