Toon posts:

HTC Desire - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:
  • 183.234 views

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Negaiido schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:10:
[...]

Ik zou ook niet weten waarom je de speaker wilt gebruiker voor muziek. Daarvoor heb je toch oordopjes voor. Ik houd persoonlijk niet zo van mensen die muziek draaien vanaf de speakers wanneer ik bij hun sta.(o.a. in bus)
+1
Eens, dat is zo verschrikkelijk irritant die mensen!

Ontopic: is er al meer informatie over Copy Protected apps eigenlijk?

[Voor 8% gewijzigd door FabianNL op 15-04-2010 19:21. Reden: ontopic verhaal toegevoegd]

• Gizmore
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 21:23
krijn1985 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:18:
[...]

Misschien handig om te vermelden wat je bij jou hebt veranderd eventueel? kunnen we wat meer duidelijkheid krijgen in waarom flash niet zou werken...
De settings waren vreemd genoeg hetzelfde, maar ik heb ze even op de andere waarde en weer terug gezet. Ik heb geen idee waarom het opeens werkt (of waarom het in eerste instantie niet werkte).

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:35
Vandaag toch wel iets heel raars: ik zit in de auto met de headset aan de Desire. Ik krijg een incoming call en neem op. Meteen hoor ik een flinke portie ruis door het gesprek, wat gek is bij een GSM gesprek :)

Ik zet mn volume zachter, de sprekende partij klinkt daarna ook zachter maar de ruis blijft onverminderd hard klinken. Vervolgens verbreek ik de verbinding en ik BLIJF de ruis horen. Ik trek de headset eruit en de ruis verhuisd naar de speaker (was dus geen storing op de headset, het kwam echt uit de versterker die headset en speaker aanstuurt).

Ik kon dus niets anders dan het toestel uit zetten. Tijdens de shutdown, die overigens minuten lang duurde (normaal gaat het veel sneller), bleef ik de ruis horen. Pas toen het toestel echt uit ging verdween ook de ruis. Toestel weer aan, probleem helemaal weg...

Ik dacht eerst dat het een hardware defect was, maar aangezien het na een reboot verdween lijkt het wel een bug. Iemand die dit al meegemaakt heeft? Ik zal dit ook aan HTC rapporteren zo.

Anoniem: 268327

210667 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:20:
[...]
Wat de luitjes toch allemaal verzinnen om hun argumenten kracht bij te zetten. Maar uh..voor alles is een oplossing..
Eeh sorry, maar die argumenten waren niet verzonnen, die komen uit de praktijk.

Anoniem: 268327

Odiebla schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:03:
[...]
Met de standaard headset klinkt de muziek redelijk voor incidenteel gebruik, maar mist wel de nodige dynamiek.
Absolute dynamiek in geluid verandert niet per headset. Ik denk dat je iets anders bedoelt. De dynamiek van de 3,5 mm output is in ieder geval meer dan goed te noemen. Zeer hoge signal to noise ratio, lage THD.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

Vandaag een goed accuverbruik gehaald. Veel iMobster gespeeld, een hele mp4 movie gekeken en nog wat muziek geluisterd. Dat is vanaf 7.30 tot nu en ik zak nu langzaam richting de tien procent met wifi aan.

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 10:39
Weet iemand een goede videoplayer waarmee je onder andere .avi en .mkv kunt afspelen?
Verder ben ik zeer tevreden met mijn Desire. Een echt goede vooruitging in vergelijking met de Touch Diamond die ik eerst had.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Overigens kill ik mijn appz als ik het idee krijg dat de webkit browser niet meer lekker loopt over gprs/3g. Daarna de browser opnieuw starten en het loopt weer goed.

• Odie
Anoniem: 268327 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:33:
[...]
Absolute dynamiek in geluid verandert niet per headset. Ik denk dat je iets anders bedoelt. De dynamiek van de 3,5 mm output is in ieder geval meer dan goed te noemen. Zeer hoge signal to noise ratio, lage THD.
Natuurlijk verschilt de dynamiek wel per speaker. Of durf jij echt met droge ogen te beweren dat de dynamiek van de Desire speaker hetzelfde is als een B&O speaker?

• krijn1985
  • Laatst online: 25-05 09:10
Joshua schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:05:
Weet iemand een goede videoplayer waarmee je onder andere .avi en .mkv kunt afspelen?
Met google had je waarschijnlijk gevonden dat er nog niet echt support is. Coreplayer is bezig met het maken van een android versie.
yxflash zegt wel divx/xvid af te kunnen spelen. Ik vond het niet vloeiend.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Tip: bij de melding 4% batterij over, gelijk aan de oplader gooien. Anders schakelt de telefoon zichzelf uit.

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:22
Wekkel schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:40:
Vandaag een goed accuverbruik gehaald. Veel iMobster gespeeld, een hele mp4 movie gekeken en nog wat muziek geluisterd. Dat is vanaf 7.30 tot nu en ik zak nu langzaam richting de tien procent met wifi aan.
*zucht* Je moet geen taskkiller bij android gebruiken....

• krijn1985
  • Laatst online: 25-05 09:10
erriccartman schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:55:
[...]

Als mensen dat willen doen moeten ze het toch zelf weten? Het is nu meerdere malen genoemd in dit topic dat een task killer niet veel nut zou hebben. Maar het blijft toch een eigen keuze.

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59
[...]

Tja, we kennen allemaal het memorymanagement verhaal wel.

Toch heb ik ook een task manager geïnstalleerd. Al is het maar om programma's af te schieten die regelmatig pollen naar het internet om gegevens op te halen, lijkt me aanzienlijk te schelen in de batterijtijd.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Met dat Juice-ding valt het wel mee qua batterijtijd. Hoef je ze gelijk niet meer af te schieten en blijf je toch up 2 date :)

Dat zit wel Schnorr.

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42
Wekkel schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:37:
Tip: bij de melding 4% batterij over, gelijk aan de oplader gooien. Anders schakelt de telefoon zichzelf uit.
Joh echt? kdacht dat dat er zo maar voor niks stond. dacht dat het een april grapje was ofso, thnx vroeg me al de hele tijd af waarom mijn telefoon uitging als de batterij leeg was.

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:27
[...]

Op mijn oude Hero gebruikte ik altijd een taskkiller en dit werkte prima. Als de telefoon even stroef liep gooide ik alles dicht en daarna draaide 't weer als een zonnetje.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De sfeer is hier wel goed ;)

4% is geen 1%, het is handig om de exacte grens te weten. Zoals ik al zei: task killer doet wonderen als gprs/3g niet wil met de browser.

Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:13
janvanduschoten schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:02:
[...]

Heb ik niet gedaan, gewoon eerst m'n telefoon ingesteld, ff rebooten, en daarna even mee gespeeld. Ik hang hem, op dag 2, gewoon af en toe aan de lader denk ik, alhoewel het batterij verbruik mij nogal meevalt. Hij is nu 13 uur van de lader af (100%), en staat nu op 82%. Heb ook maar een paar telefoontjes (stuk of 4) & SMSjes gehad, alles verder uit staan (Wifi, 3G, GPS) en de helderheid op 50%. Heb ongeveer 1 uurtje Wifi aangehad om te internetten, een paar apps geïnstalleerd, en de boel even gesynct. Tot nu toe een zeer fijne telefoon, ook wel een stukje fijner dan m'n Hero!
Wat gebeurt er eigenlijk als je 3G uitschakelt? Heb je dan minder bereik / verlies je snelheid op internet? En scheelt dat veel stroom is dat te verwaarlozen?

• Odie
kenkreutzer schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:33:
[...]

Wat gebeurt er eigenlijk als je 3G uitschakelt? Heb je dan minder bereik / verlies je snelheid op internet? En scheelt dat veel stroom is dat te verwaarlozen?
3G is ADSL, 2G is inbellen (beetje kromme vergelijking, maar je snapt het). 3G is tig keer sneller dan 2G, maar vreet meer stroom.

• Victor.S
Jongens, gebruik lekker allemaal een taskkiller als jullie dit willen, is jullie eigen keuze, en voor de mensen die het met mij eens zijn dat het niet de bedoeling is een taskkiller te gebruiken, laat ze maar. Het is hun eigen toestel dat ze er slechter op maken, moeten ze zelf weten!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:23
Hoe ze het opgelost hebben met je contacten vind ik nogal vaag:
  • Ik kan geen telefoon contact verplaatsen naar mijn google contacten :/
  • Als ik een contact selecteer bij een sms krijg ik veel meer contacten dan ik in mijn phonebook / contacten lijst heb staan. :|
  • Die ik overigens nergens anders terug kan vinden |:(
  • Gemergde contacten zie ik in hetzelfde overzicht 3x keer terug komen... ;(
Beetje vaag dit...

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Anoniem: 312647

hallo htc'ers,

ik heb vandaag ook mijn desire gekregen, prachtig apparaat maar ik zou zo graag mijn email willen instellen, heb een telfort emailadres en maak gebruik van het HI netwerk. kan iemand mij asjeblief vertellen hoe ik deze op mijn toppertje kan instellen?

thnx

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:06
Zou zeggen kijk eens op de telfort site :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

Anoniem: 8504

erriccartman schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:48:
Jongens, gebruik lekker allemaal een taskkiller als jullie dit willen, is jullie eigen keuze, en voor de mensen die het met mij eens zijn dat het niet de bedoeling is een taskkiller te gebruiken, laat ze maar. Het is hun eigen toestel dat ze er slechter op maken, moeten ze zelf weten!
Helemaal met je eens! De meeste (vage) klachten krijg je van mensen die een Taskkiller gebruiken.. Als je je een klein beetje verdiept in Android kom je er al snel achter dat een Taskkiller tegen alle design principes van Android ingaat.. Vaak is een slechte applicatie de oorzaak van een trage telefoon.

Ik draai zelf een de minfree manager die gebruik maakt van de technieken die android biedt op dit vlak. Dat werkt wél en houdt je telefoon stabiel. Da's echter op een Hero (2.1) met een oude CPU, ik zou erg verbaasd zijn als de Desire nog dit soort technieken nodig heeft, bijna dubbel geheugen en CPU snelheid voor hetzelfde OS en apps, als dát nog niet wil....

• L01
Even een vraag, als ik die flip clock van het home scherm verwijder, hoe krijg ik hem in hemelsnaam weer terug?
Ik zie hem niet bij de widgets staan..

Altijd als ik hier post en ik check het daarna voor de 1000e keer , vind ik het... 8)7

Gewoon de clock widget selecteren dus..

[Voor 31% gewijzigd door L01 op 15-04-2010 22:20]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Slecht of niet slecht, met de advanced task killer krijg ik een vastgelopen browser weer aan de praat. Boekenwijsheid over hoe slecht het is verandert daar niets aan.

Met 7 dagen uptime heb ik WM 6.5 al ruimschoots verslagen.

• Victor.S
Wekkel schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:15:
Slecht of niet slecht, met de advanced task killer krijg ik een vastgelopen browser weer aan de praat. Boekenwijsheid over hoe slecht het is verandert daar niets aan.

Met 7 dagen uptime heb ik WM 6.5 al ruimschoots verslagen.
En mijn browser is nog nooit vastgelopen _zonder_ een taskkiller... 8)7

• NRG-81
  • Laatst online: 16:00
Anoniem: 8504 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:04:
[...]

Helemaal met je eens! De meeste (vage) klachten krijg je van mensen die een Taskkiller gebruiken.. Als je je een klein beetje verdiept in Android kom je er al snel achter dat een Taskkiller tegen alle design principes van Android ingaat.. Vaak is een slechte applicatie de oorzaak van een trage telefoon.

Ik draai zelf een de minfree manager die gebruik maakt van de technieken die android biedt op dit vlak. Dat werkt wél en houdt je telefoon stabiel. Da's echter op een Hero (2.1) met een oude CPU, ik zou erg verbaasd zijn als de Desire nog dit soort technieken nodig heeft, bijna dubbel geheugen en CPU snelheid voor hetzelfde OS en apps, als dát nog niet wil....
Ik vind het wel een interesante discussie.
Heb zelf nu Advanced Task Killer opnieuw geïnstalleerd staan, na het er al een keer eraf te hebben gegooid.
Het lijkt erop dat de batterij het langer uithoudt als ik af en toe alle apps afsluit.
Maar ik ben ook wel gevoelig voor het gebruiken van Android "zoals het bedoeld is".

Ik twijfel dus over het gebruik van een task killer.

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04 00:10
Slecht of niet slecht #2, het is mij nu 2 keer gebeurd dat er een app 100% cpu in gebruikt zonder dat ik hem aktief zou willen. Sommige apps blijven gewoon doodleuk cpu vragen. Phone wordt best warm en daarnaast lijkt mij *dit* daan ook weer niet goed voor de batterij. Daar gebruik ik dan een taskkiller voor.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:52
Ik krijg van de week het toestel binnen en ben dus gelijk aan t kijken voor een microSD kaartje. Zelf opzoek naar een 16gb variant. Iemand aanbevelingen / tips? (ik ga m alleen gebruiken voor standaard foto's en muziek.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
grannymark schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:23:
Ik krijg van de week het toestel binnen en ben dus gelijk aan t kijken voor een microSD kaartje. Zelf opzoek naar een 16gb variant. Iemand aanbevelingen / tips? (ik ga m alleen gebruiken voor standaard foto's en muziek.
Deze kan je gebruiken :)

• Victor.S
grannymark schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:23:
Dan moet je gewoon de goedkoopste nemen, maar volgende keer in accessoires hè? :)

• Victor.S
N0stradamus schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:20:
Slecht of niet slecht #2, het is mij nu 2 keer gebeurd dat er een app 100% cpu in gebruikt zonder dat ik hem aktief zou willen. Sommige apps blijven gewoon doodleuk cpu vragen. Phone wordt best warm en daarnaast lijkt mij *dit* daan ook weer niet goed voor de batterij. Daar gebruik ik dan een taskkiller voor.
Dit heb ik nog nooit gehad eingenlijk, maar een taskkiller is je eigen keuze.

Het wordt nu wel heel erg offtopic, kan er niet een Android- Taskkiller discussie gemaakt worden?

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit voegt niets toe.

[Voor 84% gewijzigd door RoD op 15-04-2010 23:45]

Op zoek naar software/integratie-architect?

• BiotjE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2021
Voor een paar eurotjes meer heb je meestal al een class 4 ding, is toch net iets sneller dan standaard. Voor 30E moet je er wel eentje kunnen vinden van redelijk merk als Kingston ofzo, maar beste is natuurlijk even kijken naar prijzen in de Pricewatch!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:22
Kan zinds kort geen foto's meer uploaden via de twitter app. komt tot 90% en dan geeft hij aan dat het niet gelukt is. heb alles al gereset maar krijg het niet voor elkaar ? Provider is Hi/kpn.
Het is eerder wel gelukt om foto's geupload te krijgen.

Verder is het een perfect toestel en ben ik blij dat ik hem gehaald heb.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zojuist een product review gesubmit. Helaas mocht ik niet mijn eigen foto's in de review zetten, dus hier maar even zoals het bedoeld was:
Introductie
Na 3 jaar met een iPhone te hebben rond gelopen vond ik het tijd om eens bij de buren te gaan kijken. De Android telefoons werden steeds sneller en gelikter en het open karakter van de software trok me wel aan. Als Apple adept kun je natuurlijk niet een windows phone gaan kopen, dus Android moest het dan maar worden. Toen de Desire aangekondigd werd was het duidelijk. Deze zou het worden. Ik heb nog even getwijfeld of de HTC Legend niet een betere keuze geweest zou zijn, maar het gebrek aan Adobe Flash en de lagere resolutie en het ontbreken van de ingebouwde GPU hebben me doen besluiten de desire te kopen. Aangezien ik op smartfoon gebied alleen met de iPhone bekend ben, zal ik de Desire veelvuldig vergelijken met dat toestel. Ik heb de eerste generatie iPhone (begonnen met software versie 1.1.2) en ook een iPhone 3GS, nu met 3.1.2 erop. De Desire heeft software versie 2.1-update1 (kernel 2.6.29) zoals volgens mij elke Desire die nu op de markt is.

In de doos
De doos is al net zo netjes ingepakt al dat bij de iPhone gedaan is. Allemaal hoogwaard karton, lekker stevig. Als je de doos open schuift ligt de HTC Desire in een mooi nisje en verpakt in plastic om het teostel te behoeden tegen krassen. Onder dit compartiment zitten de gebruiksaanwijzing (wie heeft dat nou nodig?), de oplader, de USB kabel en de oordopjes.

Design
Het design van de Desire is in mijn ogen een beetje conservatief. Niet teveel uitspatters, niet te hoekig en trendy. Met een neutraal kleurtje. Valt niet echt op zal ik maar zeggen. Je zult niet snel iemand horen zeggen die achter je staat in de AH 'oh, is dat de Desire?' (Is me wel eens gebeurd met de iPhone namelijk). Ik vind hem wel mooi, al had het wel wat industrieëler mogen zijn, maar dat is nou eenmaal mijn smaak. Niet negatief, lichtelijk positief dus.

Het AMOled scherm
Over het AMOled scherm is al veel geschreven. Het slaat roze uit en de resolutie is niet de geclaimde 800x480 door de Pentile indeling. Dit alles klopt, maar in de meeste gevallen heb je er geen hinder van. De Pentile indeling valt mij geheel niet op (en ik ben af en toe een zeikerd op dat gebied, komt ook door mijn achtergrond als software engineer bij de TV afdeling van Philips), alleen als ik met een macro lens een foto maak van wat icons zie ik een rood of blauw randje eromheen. Bij normaal gebruik totaal niet zichtbaar. Het iPhone scherm is van lagere resolutie en dat zie je beter. Ik ben geen andere schermen met 800x480 gewend, dus hoe de vergelijking daarmee staat weet ik niet. Ik vermoed dat het lichtelijk zichtbaar is door iets minder schone letters.

Desire links, iPhone 3GS rechts.

De roze waas valt mij dan wel redelijk op, maar dit is vooral bij grijze vlakken het geval zoals op de HTC website notabene! En een lagere brightness maakt het ook erger. Dit lijkt mij op te lossen door het scherm iets anders aan te sturen, maar daar moet Google dan iets aan doen in Android. De Nexus One heeft overigens hetzelfde euvel.

Hoge brightness, Desire links, iPhone 3GS rechts.

Lage brightness, Desire links, iPhone 3GS rechts.

Blijft over dat het een heerlijk scherm is. De kijkhoek is enorm. Niet langer hoeven mijn collega's achter mij te gaan staan als we de nieuwste Kabouter Wesley aan het bekijken zijn. Top. De kleuren zijn diep en de fotos worden contrastrijk getoond. Top! Ik heb een fotootje genomen van de Desire en de iPhone 3GS naast elkaar met dezelfde foto, de Desire is IMHO mooier.

iPhone 3GS links, Desire rechts.

Android
De grooste wijziging tov mijn iPhone is wel het OS van deze Desire. Google timmert hard aan de weg met dit OS en ik was benieuwd hoe het zou presteren. Bij HTC wordt de uiterlijk schoonheid verzorgd door de 'Sense UI'. Dit, in de default instellingen, ziet er gelikt uit en draaid vloeiend. Maar de tweakert in mij kwam boven en ik heb dus eigenlijk alle widgets eraf gegooid, vooal die grote klok stoorde mij na een paar uur al. Gelukkig is het zeer intuitief te verwijderen.
Hier wat punten die mij niet helemaal bevallen:

- Standaard Mail programma is brak, geeft alleen txt based mailtjes weer, geen HTML formatting.
- gmail app synct geen pop3 of exchange servers, dus om al je mail op te halen ben je aangewezen op 3rd party apps, of je moet maar met txt mailtjes genoegen nemen. de iPhone doet dit beter out-of-the-box.
- De UI is inconsistent. Soms heb je wel een bounce aan het einde van een scroll, soms niet. Dan blijft het scherm gewoon staan als je nog verder omlaag/hoog beweegt met je vinger. Apple is gewoon super op dit gebied, dus ik ben gewoon aan het antfucking.
- WPA enterprise wordt niet ondersteund als beveiliging op WiFi connecties. Hierdoor kan ik op het werk niet inloggen op het WiFi netwerk en kan ik mijn calender niet synchroniseren met mijn telefoon. Dat lukt met de iphone wel, dus hopelijk lukt het binnenkort om mijn HTC te rooten (want volgens deze post zou het moeten kunnen door een config filetje aan te passen.
- Pinch zoom is onnauwkeurig, het springt vaak op en neer (zie video) en heen en weer. Bij de iPhone blijft het na zoomen mooi op z'n plek staan.
- Landscape rotatie maar 1 kant op en er is geen mooie animatie zoals op de iPhone geeft het een wat minder luxe uitstraling en daardoor zul je het niet als noviteit aan je vrienden laten zien. Pats factor 0 dus, LOL.
- Unlock van het scherm is te makkelijk het is me al een paar keer voorgekomen dat ik de phone unlocked uit mijn zak haal. 1 keer heb ik al iemand perongeluk gebeld. Dit is op te lossen door een unlock passcode, maar het zou toch ook ala iPhone moeten kunnen. Ik kwam er achter dat ook de menu knop (de fysieke knop) het toestel unlock nadat je op aan/uit gedrukt hebt. Dit zou niet moeten.
- Sommige interface elementen niet heel vloeiend, ondanks 1GHz CPU.
- Lijsten worden tijdens het scrollen bijgewerkt. Daardoor kan het lijken alsof de lijst heel kort is, maar bij de onderkant aangekomen wordt de lijst weer langer dus.
- Lijsten niet voorzien van quick-access balk zoals op de iphone waardoor scrollen door lange lijsten pijnlijk is.
- Beetje een lullig argument, maar de aan/uit knop zit aan de andere kant, dus ik moet mijn handeling om de Desire aan te zetten aanpassen, bij de iPhone ging dit vloeiend als je rechthandig bent. Bij de Desire niet (je vinger komt net niet bij de aan/uit knop uit als je hem losjes vastpakt.
- Google maps lijkt altijd tussen 2 zoom levels te kiezen. Pinch-zoom en klein beetje en hij zoomt weer terug naar het orginele nivo, zoom iets verder en de app zommt naar door naar een verder nivo (zie filmpje).
- Het toetsenbord werkt effectief, alleen soms heb ik het gevoel dat ik op de iPhone sneller of met minder fouten typ. Kan gewenning zijn hoor.

Interface vergelijk met iPhone:

Natuurlijk zijn er ook UI dingen die ik leuker vind dan op de iPhone:
- De wallpaper scrolt mee als je van homescreen wisselt.
- De exposé achtige (alle homescreens naast elkaar).
- Het berichten venstertje (swipe over de bovenkant van het scherm).
- De hardware knoppen zijn soms best handig.
- Scrollpad is best handig.
- De UI is aanpasbaar aan je eigen smaak dmv scenes.

Android market
Ik heb op de Android market niets aan te merken. Apps zoeken is een beetje lastig met zo veel apps, maar er staat vaan zeer nuttige feedback bij. Iets passends vinden is in de iPhone store ook lastig, komt gewoon door de overvloed aan apps. Apps die ik geinstalleerd heb:

- Advanced Task killer (schijnt niet nodig te zijn).
- Currency (makkelijk wisselkoersen berekenen, ook op de iPhone).
- Fatsoenlijke calculator.
- Pathe app.
- Google Goggles (leuk voor de vrienden).
- Paw (GPS tracks loggen)
- CardioTrainer.
- Layar (ook op de iPhone)
- VLC Remote (super handig, kon ik ook van de iPhone al).
- Navigon trial, even proberen he?
- AndroidVNC client.
- TubeDroid (Youtube filmpjes downloaden), was wel $1.99

Het betalen voor TubeDroid was even een probleem. De telefoon gaf aan dat ik mijn creditcard gegevens moest invullen, maar bleef klgen dat er iets niet goed ingevuld was. Maar het bleek dat je gewoon eerst op google.com je creditcard gegevens moest invullen, waarna de telefoon dit overnam. Handig van de Android market is ook dat je niets hoeft in te vullen voor gratis apps. Bij de iPhone appstore moest je telkens je paswoord invullen, ook al was iets gratis.

Ik kan alleen niet van die leuke spelletjes vinden als voor de iPhone. Zo speelde ik vaak Angry Birds, TokiTori, TikiTotems,Monkey Island, TalkingCarl enzo. Kan het allemaal niet vinden.

Camera
De eerste indruk van de camera op de HTC Desire is goed en scherp. Zeker als je de foto's terug kijkt op het scherm van de telefoon. Als je verder kijkt blijkt het een typische telefooncam te zijn. Veel ruisonderdrukking en daardoor weggesmeerde details. De details die overblijven zijn flink door de scharpening gehaald. Gelukkig heeft de camera niet veel last van chromatic abberations (CA, oftewel die lelijk paarse randjes bij contrastrijke overgangen). De camera op de Desire is zeker beter dan de camera in de iPhone, daarmee heb ik nog niet 1 scherpe foto gemaakt geloof ik. Na verloop van tijd ben ik maar opgehouden met proberen.

De AF (autofocus) van de camera op de HTC Desire werkt fijn, al is het moment van foto nemen niet echt te voorspellen wat geloof ik komt door de camera software die wacht totdat je redelijk stil staat voordat een foto genomen wordt. Bij de iPhone is dit niet (met de standaard software) en daar heb je heel gauw een bewogen foto door beweging van je hand. De Desire heeft dat veel minder (positief) maar dus een wat langere reaktie tijd (negatief). Het is maar waar je de afweging wilt leggen. Ik ben redelijk blij met de camera voor kiekjes. Ik ga er geen reportages mee maken, daar gebruik ik mijn Canon EOS wel voor.

Wat foto's:

Closeups van de vorige foto:

Details op de achtergrond worden nogal weggevaagd door de ruis onderdrukking.

Details iets verder vooraan zijn ernstig verscherpt.

De paarse randjes bijna niet zichtbaar (maar wel aanwezig).

Nog meer foto's (klik voor 5MP file):

Filmpjes maken werkt goed, alleen je mist de AF tijdens het filmen en het schokt af en toe een beetje. Maar ach, de meeste compact camera's doen dat ook niet, dus op een telefoon is het gemis niet groot. De max resolutie is 800x480 en dat is een aardige resolutie. Filmpjes zijn vloeiend en contrastrijk.

Hier een paar filmpjes die ik met de Desire gemaakt heb:

Muziek
De muziek player die bij de HTC Desire zit doet een soort Coverflow na wat best geslaagd eruit ziet. Alle opties zitten erop. Het geluid is volgens mij ook best aardig, maar ik kan daar niets over zeggen aangezien ik niet echt een audiofiel ben. Alles klinkt voor mij wel goed. Ik merk iig niet veel verschil met mijn iPhone. Ik weet niet of dat goed of slecht is. De externe speaker van de iPhone is wel een beetje luider en geeft op max volume iets minder vervorming. Die van de Desire is daar niet al te best in, ook mist ie veel lage tonen, nog erger dan de iPhone. Als je de headphones in de Desire stopt, hoor je wel gekraak, dit is op de iPhone niet het geval.

Bellen
Tijdens het bellen is me niets vreemd opgevallen. Al heb ik wel een keertje een oproep gemist omdat ik het home knopje te lang ingedrukt had en ik het menu dat daarbij hoort niet op tijd weg kreeg (probeer maar eens). Ik had op het back knopje moeten drukken volgens een Android collega.

Accuduur
De 1400mAh accu gaat niet erg lang mee, reken erop dat je de telefoon elke dag moet opladen. Ook met WiFi uit en het netwerk op GSM only (dus geen 3G verbindingen) haal ik net 1.5 dag op 1 accu en dan maar af en toe bellen of SMSen en verder alleen standby. Als je WifI aanzet gaat er zomaar een halve dag af, en met GPS aan is de accu nog sneller leeg. Meestal als ik van mijn werk kom, is de accu nog 20% vol, maar iedereen moet er in het begin wel mee spelen he? Anyways, voor mij is het geen probleem, maar als je een gewone telefoon gewend bent is het een flinke stap terug. Met mijn iPhone haalde ik ongeveer een evenlange accu duur, dus het is gewoon iets smartphonerigs. Al had HTC best wel een iets dikkere accu in de Desire mogen stoppen.

Algemeen
Ik heb mijn iPhone nog niet te koop staan. Mede doordat ik geen WPA enterprise kan proberen en ik niet weet hoe de integratie met de exchange servers gaat zijn. Ik moet zeggen dat de iPhone op dat gebied toch wel fijn is. Alle invites die ik in Outlook krijg, krijg ik ook meteen op de iPhone en kan ik accept/decline. Ik hoop dat dit op Android ook zo zal zijn. Als ik dat dan moet syncen met Google calendar is dat mij ook best. Al met al een fijn toestel en vele van mijn minpunten is mierenneuken in het kwadraat, maar dat krijg je als je een iPhone gewent bent denk ik. Ik ben blij dat ik niet meer aan de sensuur van Apple hoef te geloven en ik een Flash player heb op mijn telefoon. De betere camera en betere scherm is mooi meegenomen. Het synchroniseren met mijn kalender en contacten was even uitzoeken (en schijnt alleen via je google account te kunnen), maar daarna was het pijnloos. Nu nog wachten op mijn 16GB SD kaartje, want de 4GB die bij het toestel zat is al vol. Helaas zijn er nog geen 32GB micro SD kaartjes.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:51
Anoniem: 312647 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:59:
hallo htc'ers,

ik heb vandaag ook mijn desire gekregen, prachtig apparaat maar ik zou zo graag mijn email willen instellen, heb een telfort emailadres en maak gebruik van het HI netwerk. kan iemand mij asjeblief vertellen hoe ik deze op mijn toppertje kan instellen?

thnx
Dit is echt al wel een paar keer behandelt volgens mij op het forum hier. Heb je de startpost even doorgelezen? En zoek button geprobeerd?

Als 't goed is moet het dan snel te vinden zijn ;)

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:16
Vandaag ook mijn desire binnen gekregen.hij is echt snel. Scherm is mooi. Internetten hierop is geweldig. Eindelijk een lekker snelle telefoon na mijn touch duale met win mo erop. Android is een geweldig OS zeg. Ttp dit nu ook vanaf mijn telefoon. Top!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

zonoskar schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:20:
Zojuist een product review gesubmit.
Een mooie review. Ik kan mij in alle punten vinden en vind het een genuanceerd beeld van de telefoon schetsen.

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:24

pposthoorn

Constructeur

Zojuist een product review gesubmit. Helaas mocht ik niet mijn eigen foto's in de review zetten, dus hier maar even zoals het bedoeld was:

[...]
Bravo _/-\o_

Zo te zien maakt hij bij goed licht best wel goede foto's (de molen en de bloemen). Volgens mij een stuk beter dan de iPhone?

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:50
L01 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:52:
  • Als ik een contact selecteer bij een sms krijg ik veel meer contacten dan ik in mijn phonebook / contacten lijst heb staan. :|
Beetje vaag dit...
had dit ook. oplossing:

- contacten openen bij de apps (dus niet in je belmenu)
- menu knop indrukken
- kies "weergeven"

kies nu de contactlijsten die je wilt weergeven

19,2kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
ben ik de enige met het volgende probleem..?

Ik zit in de agenda, op een dag (stel 20 april), ik klik op gebeurtenis toevoegen en dan staat de datum voor de nieuwe afspraak een dag verder, 21 april... 7(8)7

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• Phoniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06-2021
Zojuist een product review gesubmit.
[uitgebreide review Desire vs iPhone]
Dank voor je vergelijking.
Ik heb nu zelf een iPhone 3G, maar overweeg ook zeer serieus de overstap naar de Desire.
Vanavond tijdens de koopavond ook even kort met een Desire gespeeld in een winkel. Mooi ding! :9~
Helaas wel vergeten om een aantal dingen te bekijken/uit te proberen, ga dus nog maar een keer terug om te spelen voordat ik m'n definitieve keuze maak. (Hoe hard trilt ie? Kun je ook zelf sms-tonen toevoegen of alleen de default kiezen (zoals bij de iPhone)?)

Ik maak veel gebruik van de verschillende Google functionaliteiten (mail, chat, agenda, chat), dus de integratie spreekt me enorm aan. Volgens de handleiding kun je wel meerdere Google accounts instellen op de Desire, maar die syncen alleen je mail en contacten en werken niet voor agenda, chat, etc. Is er een walk around, zodat je met meerdere Google accounts kunt zijn ingelogd op Google Talk? (Ik heb namelijk een Google account voor privé en werk, maar gebruik beide om te chatten.) Moet ik hiervoor een andere chatapplicatie downloaden (op mijn iPhone gebruik in Beejive voor meerder MSN en Google accounts) of is er een praktischere walk around?

Voordeel van de HTC/Android vind ik dat je veel meer dingen zelf kunt aanpassen aan je eigen wensen. Bij de iPhone kun je de pictogrammetjes wel in een eigen volgorde zetten, maar daar houdt het ongeveer op. Hier kun je je hele scherm (sterker nog: meerdere schermen) opnieuw indelen. Tevens kun je scenes instellen.

Over die scenes heb ik nog wel een vraag: heeft dit alleen betrekking op het uiterlijk van je scherm of kun je hier ook andere bel- en meldingstonen bij instellen? Meer zoals de (ouderwetse) profielen dus. Dit kon ik niet vinden in de handleiding. Vroeger maakte ik veel gebruik van de profielen en mis ze op m'n iPhone enorm.

• Marbo
  • Laatst online: 29-05 03:39
Dank voor je uitgebreide vergelijking, ik zit in dezelfde situatie, na 2 jaar iPhone wil ik weer wat nieuws en daarom overstappen naar Android.

- Dat scherm is echt inferieur tov van de iPhone, tenminste als ik jouw foto's vergelijk. Dat roze! Ik mis jouw ervaringen buiten: hoe verhoudt het scherm van de desire zich buiten tov van de iPhone?
- Die foto's vallen me ook enorm tegen, ik dacht dat de iPhone slecht was, maar dit is absoluut niet beter. Meer pixels interesseert me niet, maar wel betere kwaliteit, en dat valt erg tegen. Veel te veel 'sharpening' en ruisonderdukking, erg jammer.
- Batterij baart me ook zorgen, ik kon toch wel met GPS en 3G/wifi permanent aan makkelijk een dag halen met de iPhone, maar de desire lijkt dat niet te trekken gezien jouw ervaring.

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
Nou ik heb de eerste 6 uur in mijn Desire zitten. Ik kom van een G1 (met Cyanogen mod) en het is even wennen. Wat niet wennen is is de snelheid. Wat is dit ding bloed maar dan ook echt bloed snel. Wat wel wennen is is het tikken op een scherm. Dat heb ik 4 jaar niet meer gedaan.

Waar ik verder erg aan moet wennen is HTC sense. Er zijn aan aantal dingen mooi aan sense. Het apps verplaatsen op je homescreen, de Calendar widget en Helicopter View zijn absoluut erg mooi.

Wat er absoluut minder mooi is... de dialer/contacts applicatie. Deze is in sense uit elkaar gehaald. Zeker de contacts app is niet alleen minder mooi, maar ook minder goed bruikbaar. Favorieten, zoeken, en callhistory. Dat zat op mijn G1 beter in elkaar.

Dan de dialer. Ik ken het concept nog van mijn win mob phone en het werkt prima, maar mooi is de dialer niet. Ik heb ook geen andere opties (tabs). Daarnaast mis ik bijvoorbeeld mijn "direct bellen" knop (je moet nu in het contact selecteren welke actie je wilt uitvoeren).
Die zit wel in de eclaire dialer: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=599194.

Verder is HTC_IME : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416 een aanrader. Dat geeft je veel meer instellingen met je onscreen keyboard. Het is trouwens vreemd dat deze niet overal in landscape werkt.

Verder werken er een aantal applicaties niet of niet lekker. Bettercut en pure calendar zijn daar voorbeelden van.

[Voor 20% gewijzigd door Ma_rK op 16-04-2010 00:40]

• Ma_rK
  • Laatst online: 23-05 16:01

[...]
Brut maps is ook nog wel een leuke toevoeging. Dan heb je je navigatiepakket niet meer nodig. Over de grens navigeren kan wat duurder worden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887

Anoniem: 114502

Heb ik weer, totaal geen last van roze gloed maar ik kan zweren dat ik kleine schokjes krijg... Heb net maar ff een mail naar HTC gestuurd wat ze daaraan willen gaan doen... :'(

en ik ben dus blijkbaar niet de enige kijkende naar eerdere posts... Niemand anders last van?

Verder; wat een pracht toestel :)

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 114502 op 16-04-2010 00:48]

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Anoniem: 114502 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:47:
Heb ik weer, totaal geen last van roze gloed maar ik kan zweren dat ik kleine schokjes krijg... Heb net maar ff een mail naar HTC gestuurd wat ze daaraan willen gaan doen... :'(

en ik ben dus blijkbaar niet de enige kijkende naar eerdere posts... Niemand anders last van?

Wel iemand gelezen die last had van tintelingen etc.. Kan er bij mij weinig van merken, wel wordt het toestel vrij warm bij intensief gebruik.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 22:44
Anoniem: 114502 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:47:

Zet eens een voltmeter tussen de behuizing en de min-pool van de accu als je kan. Want echt frisjes klinkt dat niet. Heb wel gehoord van iemand anders die dit gevoel ook had, met als symptoom een zeer snel leeglopende accu.

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 13:50
Nyokki schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:09:
Kan zinds kort geen foto's meer uploaden via de twitter app. komt tot 90% en dan geeft hij aan dat het niet gelukt is. heb alles al gereset maar krijg het niet voor elkaar ? Provider is Hi/kpn.
Het is eerder wel gelukt om foto's geupload te krijgen.

Verder is het een perfect toestel en ben ik blij dat ik hem gehaald heb.
Neem aan dat je geen wireless verbinding hebt wanneer dit gebeurt en dat je in de HTC twitter app "Peep" op
de camera drukt en dan "Van Camera" selecteert?
Zo ja, dan herken ik het probleem.

Wat ik dan doe is eerst een foto maken met m'n camera en dan pas open ik "Peep" en selecteer vervolgens "van Album" in het menu voor het plaatsen van een afbeelding, dit werkt namelijk wel.
Ben ik verbonden met WIFI heb ik hier echter geen last van.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Marbo schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:17:
- Dat scherm is echt inferieur tov van de iPhone, tenminste als ik jouw foto's vergelijk. Dat roze! Ik mis jouw ervaringen buiten: hoe verhoudt het scherm van de desire zich buiten tov van de iPhone?
Qua kleurechtheid is het iPhone scherm beter. Voor de rest is het een doffe en groffe puntjesbedoening vergeleken met de Desire. Het oordeel 'inferieur' zou ik eerder aan de kant van de iPhone leggen.
SmithNL schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:50:
ben ik de enige met het volgende probleem..?

Ik zit in de agenda, op een dag (stel 20 april), ik klik op gebeurtenis toevoegen en dan staat de datum voor de nieuwe afspraak een dag verder, 21 april... 7(8)7
Ik heb het niet helemaal meer voor de geest, maar toen ik een 'all day event' plande, zag ik ook de overlap tussen dag 1 (waarop de all day event is gepland) en de volgende dag. In het dagenoverzicht zie je dan een balkje bij de bewuste dag met het event, en de daarop volgende dag.

Afdeling onhandig geprogrammeerd?

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:44
Kun je internetten via de usb kabel zoals dat met winmo kan.

Lijkt me op het werk wel makkelijk als hij aan de kabel hang om te syncen/laden kun je nog wat dingen op het internet bekijken.

Realme x2 Pro

Anoniem: 218826

wat een pracht ding is het. heb hem sinds gistermiddag. zo snellll, geen last van dat roze alleen als je er op let. verder reageert super fijn. alleen het typen moet ik nog aan wennen. wat nu hoef ik niet op mn scherm te rammen haha.

This was sent from my HTC Desire

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:55
Heerlijk toestel ook na een week gebruikt te hebben. De foto's zijn voor een HTC toestel erg goed te noemen (voorheen gebruikte ik de camera maar gewoon nooit).
Ik moet nog erg aan de luxe van al die homescreens wennen. Met winmo deed ik maar gewoon alles via het "start menu", ik heb momenteel ook slechts 3 homescreens in gebruik. Wat voor meuk gooien jullie op die homescreens?

• 13art
Heb ze ook nog niet allemaal in gebruik, maar het natuurlijk homescreen met clock en icoontje voor sms/mail/internet/camera/camcorder. Daarna nog een scherm met de friendsstream, dan nog een scherm met de HTC agenda, dan nog een scherm met koppelingen naar meest gebruikte programma, dan nog een scherm met energiewidget (om wifi, bluetooth, gps aan en uit te zetten, met daaronder nog wat icoontjes die daar op betrekking hebben (zoals bijv CoPilot).
Btje schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 07:42:
Kun je internetten via de usb kabel zoals dat met winmo kan.

Lijkt me op het werk wel makkelijk als hij aan de kabel hang om te syncen/laden kun je nog wat dingen op het internet bekijken.
Daarvoor is het usb teather wat er standaard op zit.
Galactus schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 01:31:
[...]

Neem aan dat je geen wireless verbinding hebt wanneer dit gebeurt en dat je in de HTC twitter app "Peep" op
de camera drukt en dan "Van Camera" selecteert?
Zo ja, dan herken ik het probleem.

Wat ik dan doe is eerst een foto maken met m'n camera en dan pas open ik "Peep" en selecteer vervolgens "van Album" in het menu voor het plaatsen van een afbeelding, dit werkt namelijk wel.
Ben ik verbonden met WIFI heb ik hier echter geen last van.
Herken het probleem zelf niet. Maar ik doe dan ook alles via de friendstream... Misschien dat het daar aan ligt?

[Voor 57% gewijzigd door 13art op 16-04-2010 08:42]

• 13art
----laat maar----

[Voor 97% gewijzigd door 13art op 16-04-2010 08:42]

• Wayland
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
Ik heb ook eindelijk mijn desire gekregen. alleen staat in de review dat neocore niet werkt op de desire, maar bij mij werkt hij wel(toch dat programma waarbij je een filmpje over robots ziet, en daarna je fps geeft?). bij mij gaf hij 26.6 fps.

Anoniem: 113273

[...]
Erg goed verhaal, met waardevolle info. Bedankt voor je moeite, hier heb ik wat aan!

P.S. Leuke kat! :)

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:20
Hebben mensen ook problemen met de bladwijzers? Als ik deze sorteer op "meest bezocht", onthoud hij dit maar tijdelijk.

• tjaeuhm
  • Laatst online: 02-01 17:49
de standaard weer widget klopt voor geen meter.
veel kouder dan het in werkelijkheid is..
hebben meer mensen hier last van?
weet iemand een betere optie?

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
tjaeuhm schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:14:
Is hij wel een beetje up to date?
Staat standaard op eens per 6 uur geloof ik. Beetje krap voor een weer widget :X

Ik moet wel zeggen: Windows zegt 7 graden, android 5.

[Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 16-04-2010 09:16]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
XENTiC schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:12:
Hebben mensen ook problemen met de bladwijzers? Als ik deze sorteer op "meest bezocht", onthoud hij dit maar tijdelijk.
Ik heb het idee dat als Android de browser afsluit omdat je 'm een tijdje niet hebt gebruikt, de stand van hoe de favorieten te laten zien inderdaad weer naar de default springt.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

L01 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:52:
Beetje vaag dit...
Je kunt het beste even op je pc inloggen op Gmail, klikken op [Contactpersonen] en aan de rechterkant van je contactpersonen klikken op [Dubbele contactpersonen vinden]. Als je tijdens het importeren van je "oude " contactpersonen wat dubbele erin hebt staan, dan kun je dat nu eenvoudig wijzigen. FF syncen, en u is klaar. Ik heb ook met de app "Contacts2Sim" mijn simkaart leeggehaald, scheelt ook een boel dubbele contacten. Wat moet je nog met contactpersonen op je Sim?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 15:10

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Zo ik haal de mijne vanavond eventjes op :-)

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 15:10

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Weet iemand al hoe je kunt syncen met iCal en contactpersonen vanuit de Mac naar de Desire?

• MercenaryAtWork
  • Laatst online: 26-03 10:39
Makkelijk schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:15:
[...]

Is hij wel een beetje up to date?
Staat standaard op eens per 6 uur geloof ik. Beetje krap voor een weer widget :X

Ik moet wel zeggen: Windows zegt 7 graden, android 5.
Het is een heel bescheiden widget. Hier in Maastricht was het gister volgens de termometer 16 graden & de widget gaf 14 aan. Voor mij geen probleem overigens.

• tjaeuhm
jaja ;-) ik druk op updaten natuurlijk.
het scheelt meer dan 5 graden

[Voor 68% gewijzigd door tjaeuhm op 16-04-2010 09:38]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

tjaeuhm schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:14:
Je kunt de YR.NO Weer Widget gebruiken, lijkt veel op die van HTC, maar is veel uitgebreider. Je kunt hem vinden in de market of androlib .

Credits mogen naar Android Software & Discussie, daar zag ik hem pas voorbijkomen.

Je zou eventueel ook het weer gedeelte kunnen raadplegen van de "Genie Widget" (ook wel news and weather Widget). Google op "Genie" en ".apk" en je vind hem vanzelf.
De Genie widget is een mooie balk op de volledige breedte van je screen, en lijkt qua formaat op de energie Widget(ik heb ze ook onder elkaar staan) Klik je erop, dan krijg je info over het nieuws of gedetailleerd weer.

[Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 16-04-2010 09:43]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:07

vhal

ಠ_ಠ

Ervaringen na 1 dag

* Accuduur van volledig vol naar bijna leeg (geel batt icoon) in 1 dag. Wel heb ik dan flink gebruik gemaakt van GPS, WiFi, half uurtje bellen en het spelen met de telefoon. Ik ben benieuwd hoe dit zich zal vertalen in de toekomst. Het viel mij trouwens wel op dat het toestel wat warm werd na een internet sessie. Van schokjes heb ik geen last (misschien onbewust, ik zal er wel op letten)

* Widgets etc zijn gemakkelijk in te stellen naar je eigen smaak. Gelijk maar geabonneerd op verschillende RSS feeds (AD.nl, World of Warcraft stuff, plus nog wat andere zooi) wat eigenlijk probleemloos ging. Deze worden dus mooi weergegeven in een apart scherm al dan niet met een plaatje. Het doorlinken naar de echte pagina verloopt ook soepeltjes.

* Het scherm heeft inderdaad de neiging om roze uit te slaan (met name als de helderheid op z'n laagst staat). Wellicht is dit inherent aan het type scherm wat dit toestel heeft. Omdat mijn helderheid automatisch geregeld wordt, zie ik weinig van dit verschijnsel. De kleuren daarentegen zijn mooier dan ik had gedacht. Wellicht iets overgesatureerd maar zeker niet hinderlijk. Zwart is ook echt zwart. De kijkhoek is prima.

* Integratie met Gmail verloopt vlotjes. Het enige wat ik eigenlijk moest doen is het invullen van mijn gmail username + wachtwoord. Synchroniseren verloopt vlotjes, mails zijn te lezen maar HTML format lukt niet. Ik krijg ook netjes een melding van nieuwe mails e.d. Contactlijst werd ook overgenomen.

* Google Maps, hier heb je dus een internet verbinding voor nodig (wisten we al). Omdat ik dus een abonnement heb zonder internet kan ik Google Maps alleen gebruiken als ik een WifI hotspot vind. Hopelijk komt er ooit nog een offline versie. Vanochtend heb ik trouwens wel mijn woon/werk route gelogged met GPS (Google MyTrack) en deze verzonden naar mijn google account. Het verzenden ging zonder problemen, uiteindelijk kon ik dus mijn route bekijken op mijn werk PC met alle relevante informatie. Omdat ik ook hardloop lijkt dit mij wel een handige tool om mijn runs te loggen. Exporteren naar verschillende formats is ook mogelijk.

* Algemene bediening, het zoomen wil af en toe niet echt lukken. Wellicht is het mijn onervarenheid met Pinch zoomen maar bovenstaande review beaamt dit dus ook.
Af en toe lijkt er een kleine hapering te zien als je een lijst snel naar beneden scrollt. De programmalijst is momenteel aan de flinke kant, ik moet eens kijken of er een mogelijkheid bestaat om dit te filteren.

*Apps/Androidmarket, dit is dus nieuw voor mij. Heb er nog niet echt diep in gedoken maar heb wel enkele apps gedownload. Het downloaden en installeren gaat eigenlijk vanzelf en je krijgt netjes een berichtje linksboven in je scherm zodra de appl geinstalleerd is.

Momenteel heb ik dus gedownload

* APSdroid > om 3G/GPRS/EDGE permanent uit te schakelen
* Nu.nl > mobiele appl voor nieuwsfeeds etc
* My tracks > GPS route tracking
* Sudoku Free > nuff said :+

wat ik nog moet testen

- Camera + Video
- Contactlijsten maken/beheren
- Muziek
- Bestandsbeheer
- Aansluiten op mijn PC
- Bluetooth

STRAVA

Anoniem: 167272

Heb (nog) de Hero, waar je Sense kunt uitzetten (ik zou niet weten waarom maar het kan) en zo van het 'pure' Android gebruik kunt maken. Kan dit ook op de Desire of zit Sense er te diep in?

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Anoniem: 167272 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:59:
Heb (nog) de Hero, waar je Sense kunt uitzetten (ik zou niet weten waarom maar het kan) en zo van het 'pure' Android gebruik kunt maken. Kan dit ook op de Desire of zit Sense er te diep in?
Dit is al meerdere malen genoemd, ff de zoekfunctie gebruiken

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• tjaeuhm
janvanduschoten schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:38:
[...]

Je kunt de YR.NO Weer Widget gebruiken, lijkt veel op die van HTC, maar is veel uitgebreider. Je kunt hem vinden in de market of androlib .

Credits mogen naar Android Software & Discussie, daar zag ik hem pas voorbijkomen.

Je zou eventueel ook het weer gedeelte kunnen raadplegen van de "Genie Widget" (ook wel news and weather Widget). Google op "Genie" en ".apk" en je vind hem vanzelf.
De Genie widget is een mooie balk op de volledige breedte van je screen, en lijkt qua formaat op de energie Widget(ik heb ze ook onder elkaar staan) Klik je erop, dan krijg je info over het nieuws of gedetailleerd weer.
bedankt!! zal het proberen

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 22:10
Gister de Desire gehaald, heerlijk telefoontje.

Ben echter op zoek naar de beste manier om tv serie afleveringen te bekijken erop.

Op mn HTC HD deed ik altijd het volgende.

Download divx ~350mb -> memory stick -> afspelen met coreplayer

Nu ben ik op zoek naar de minst omslachtige manier.

Iemand tips voor goede freeware convert programma's? Want ik ben al op de hoogte dat divx afspelen op android lastig wordt :s

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vanochtend had ik wel iets geks.
M'n wekker ging af, maar er stond niks over op m'n scherm.
Ik kon de telefoon wel gewoon gebruiken maar kreeg m'n wekker pas uit na een reboot van de telefoon :| Vaaaag

• L01
janvanduschoten schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:22:
[...]

Je kunt het beste even op je pc inloggen op Gmail, klikken op [Contactpersonen] en aan de rechterkant van je contactpersonen klikken op [Dubbele contactpersonen vinden]. Als je tijdens het importeren van je "oude " contactpersonen wat dubbele erin hebt staan, dan kun je dat nu eenvoudig wijzigen. FF syncen, en u is klaar. Ik heb ook met de app "Contacts2Sim" mijn simkaart leeggehaald, scheelt ook een boel dubbele contacten. Wat moet je nog met contactpersonen op je Sim?
Dit optie van dubbele contacten had ik inderdaad al gevonden en alles netjes gemerged. Toch krijg ik dubbele contactpersonen te zien als ik een contact selecteer bij een sms.
De SIM contacten heb ik verwijderd door alleen deze te tonen in de contacten, alles te selecteren en daarna op verwijderen te drukken :)

Ook zo raar, in de Gmail applicatie (met het rode enveloppe icoon) kan ik geen berichten doorsturen behalve als ik in het bericht helemaal naar beneden scroll. :/
Als ik daarna het verzend adres wil invullen kan ik niet kiezen voor een contactpersoon :|

• Jaii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50
Nou, week in bezit en bevalt zeker goed.
Lekker snel, mooi scherm, intuïtief gebruik van android & sense.

Opmerkingen:
- Roze gloed: eigenlijk niks van gemerkt
- schokjes: jep, minimaal en heel af en toe, ben benieuwd of hier wat info over komt
- contactenlijst: kon beter, als ik bv. een contact wil bewerken gebeurt het nog regelmatig dat de naam zelf geselecteerd en dus gebeld wordt, ipv het icoontje voor contactinfo
- daarmee het volgende punt: Beetje overgevoelig scherm? Mn vorige telefoon (LG KU990) was prettiger met aantikken of smsen.
- Batterij: tsja, alles is al wel gezegd. Ik wil nog wel even melden dat 1-1,5 dag te halen is, maar in mijn geval komt het niet vaak voor dat ik constant met een volle accu vertrek -> met wat intensief gebruik kom ik dus nog wel situaties tegen dat mn telefoon leeg is.

Vragen:
- is het bij de contactenwidget mogelijk om recente contacten weer te geven in plaats van groepen (zoals favorieten, zoals ik nu heb)?
- is het mogelijk om in de energiebeheer widget ook de datagegevensverbinding (zoals de aparte widget Mobiel netwerk) voor mobiel internet te includeren)
- zijn er apps beschikbaar die alle verbindingen zoals GPS, Wifi en 3G verbreken zodra je telefoneert (dus zowel uitgaand als binnenkomend)?

• 13art
Ben ik nou de enige die ervaart dat het led lampje niet gaat of niet blijft knipperen bij een nieuwe mail/sms/etc?

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55

Christiano007

Ich bin der champion

l3art schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:13:
Ben ik nou de enige die ervaart dat het led lampje niet gaat of niet blijft knipperen bij een nieuwe mail/sms/etc?
Geen last van. Gewoon een groen lampje.

Verder een top toestel , heerlijk snel en met auto correctie goed te doen zelfs voor een touchscreen noob als mooi. Dit is ook zo getypt op de desire :) erg tevreden.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Pixelz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik ben erg blij met mijn nieuwe Desire maar heb een probleempje. Ik heb een aantal appliaties gedownload via Market en geinstalleerd. Nu wil ik ze verwijderen. Ik sleep het icoontje naar verwijderen onderin het scherm, icoontje rood, knop verwijderen rood, loslaten (zoals beschreven in de handleiding).
Vervolgens staat het icoontje nog steeds in het menu. Het verwijderen lukt dus niet.

Doe ik wat verkeerd?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nickalicious schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:31:
Weet iemand al hoe je kunt syncen met iCal en contactpersonen vanuit de Mac naar de Desire?
Dat moet via google calendar. Ik weet het niet precies uit mijn hoofd, maar in iCal kun je de calender naar google uploaden (ergens een vinkje in de settings). Vandaar synct google de calender automatisch naar je telefoon.

Hetzelfde met contacten, die kun je ook vanuit het OS-X adres boek uploaden naar google en dan syncen met je telefoon. Ik heb alleen nog niet geprobeerd om het omgekeerde te doen (van foon naar iCal/adres boek).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Trumpske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:14
@ Pixelz je moet je downloads die je via market heb geinstalleerd ook via market verwijderen.. Deze staan onder downloads bij market.

Ik heb sinds eergisteren ook de Desire en heb echter een vraag, het maakt niet uit in welke stand mijn telefoon staat (stil, stillen of met geluid) maar als ik een sms krijg trilt de telefoon nooit. Dit staat natuurlijk wel aangevinkt. Ook heb ik de telefoon al meerdere malen opnieuw opgestart maar niks werkt, weet iemand dit toevallig? Zwaar irritant als hij op trillen staat maar er gebeurt niks..

There are 10 kinds of people; those who can count binary and those who can't

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 11:48
Bert2000 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:02:
Gister de Desire gehaald, heerlijk telefoontje.

Ben echter op zoek naar de beste manier om tv serie afleveringen te bekijken erop.

Op mn HTC HD deed ik altijd het volgende.

Download divx ~350mb -> memory stick -> afspelen met coreplayer

Nu ben ik op zoek naar de minst omslachtige manier.

Iemand tips voor goede freeware convert programma's? Want ik ben al op de hoogte dat divx afspelen op android lastig wordt :s
Ik heb alles geconvert met total video convertor naar .MP4. werkt best goed, (heb een geleende versie :') )

je kan prima de revolutie aanpassen naar 800*480. Ikzelf heb wat HD .mkv films omgezet en het beeld is echt geweldig.

complete film maakt die dan ongeveer 4 tot 500 MB van.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11-2022
Pixelz schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:42:
Ik ben erg blij met mijn nieuwe Desire maar heb een probleempje. Ik heb een aantal appliaties gedownload via Market en geinstalleerd. Nu wil ik ze verwijderen. Ik sleep het icoontje naar verwijderen onderin het scherm, icoontje rood, knop verwijderen rood, loslaten (zoals beschreven in de handleiding).
Vervolgens staat het icoontje nog steeds in het menu. Het verwijderen lukt dus niet.

Doe ik wat verkeerd?
hehe je verwijderd het gewoon van je "home-screen". Je moet naar instellingen ==> toepassingen ==> u applicatie zoeken en het daar verwijderen.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27
Ik ben ook al 2 dagen aan het spelen met mn desire, erg mooie telefoon. 1 dingetje wat ik niet ok krijg: op het homescreen en in de weer-applicatie loopt het icoontje van zon en maan niet conform de werkelijkheid. Elke ochtend tot circa 1200 blijft het een maan, en elke avond blijft het een zon, lang na zonsondergang. Hebben meer mensen dat? Is er ergens een instelling waar je het tijdstip waarop "dag-nacht" wisseling plaatsheeft? Ik heb de klok al een paar keer gewijzigd van handmatig naar automatisch, dat geeft geen verschil.

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59
Pixelz schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:42:

Doe ik wat verkeerd?
Wat je doet is proberen een widget weg te gooien. Het uninstallen van apps gaat via Settings > Applications > Manage applications

[Voor 1% gewijzigd door Dix0r op 16-04-2010 10:50. Reden: te laat.. :+]

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 22:10
ikbengoofy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:45:
[...]

Ik heb alles geconvert met total video convertor naar .MP4. werkt best goed, (heb een geleende versie :') )

je kan prima de revolutie aanpassen naar 800*480. Ikzelf heb wat HD .mkv films omgezet en het beeld is echt geweldig.

complete film maakt die dan ongeveer 4 tot 500 MB van.
Klinkt goed, dus de desire trekt het om 800x480 af te spelen?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
deadsy33 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:46:
* Google Maps, hier heb je dus een internet verbinding voor nodig (wisten we al). Omdat ik dus een abonnement heb zonder internet kan ik Google Maps alleen gebruiken als ik een WifI hotspot vind. Hopelijk komt er ooit nog een offline versie. Vanochtend heb ik trouwens wel mijn woon/werk route gelogged met GPS (Google MyTrack) en deze verzonden naar mijn google account. Het verzenden ging zonder problemen, uiteindelijk kon ik dus mijn route bekijken op mijn werk PC met alle relevante informatie. Omdat ik ook hardloop lijkt dit mij wel een handige tool om mijn runs te loggen. Exporteren naar verschillende formats is ook mogelijk.
http://tedp.id.au/mapdroid/
maar of het ook echt goed werkt?

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:00
Ik heb iets vreemds in Android. Ik heb ingelogd bij Facebook, en dan linkt ie contacten aan Facebook vrienden. Dat is verder allemaal prima, want dan komen fototjes bij de contacten enzo. Maar T-Mobile stuurt mij ook wel eens een smsje (factuur, etc), en nu is er een Facebook vriend aan het T-Mobile contact gelinkt bij SMS berichten. Het T-Mobile contact staat niet in mijn adresboek ("People"), hoe kan ik deze link ongedaan maken?

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:07

vhal

ಠ_ಠ

Dix0r schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:49:
[...]

Wat je doet is proberen een widget weg te gooien. Het uninstallen van apps gaat via Settings > Applications > Manage applications
^ Menu > Toepassingen > Toepassingen beheren > na het laden (duurt lang) ff op menu drukken > filter > selecteer Download > selecteer appl en verwijder deze. (staat overigens ook in de manual)

of je kan het uninstallen in de marketplace (sneller)

Market > Downloads > Selecteer Appl > Verwijderen

STRAVA

• King_Pin
  • Laatst online: 15-04-2022
Nog even een post met een vraag.
Doe voor de aardigheid ff met me mee.
  1. Je gaat naar je home screen.
  2. Klikt op het weer ( als je de HTC klok met weer indicatie daar hebt staan uiteraard )
  3. Je klikt op de "menu" knop en gaat naar instellingen.
  4. Vink ff automatisch updaten aan en ga terug naar je homescreen.
De truuk bij mij is dat hij het weer niet automatisch ververst ( om welke tijd dan ook )
Als je namelijk nu terug gaat naar diezelfde instellingen staat het vinkje weer uit bij automatisch updaten.
Tadaa

• Marbo
  • Laatst online: 29-05 03:39
Qua kleurechtheid is het iPhone scherm beter. Voor de rest is het een doffe en groffe puntjesbedoening vergeleken met de Desire. Het oordeel 'inferieur' zou ik eerder aan de kant van de iPhone leggen.
Ik trok die conclusie aan de hand van jouw foto's, maar binnenkort zie ik de iPhone en de Desire zelf naast elkaar, ik ben benieuwd!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zojuist een product review gesubmit
Uitstekende review. De rode waas is door meer gebruikers geconstateerd. Ik wacht de ervaringen af met de Galaxy S (4" Super Amoled display)..

Anoniem: 158967

Ik verwacht mijn desire vandaag in de post. Hoe zit het nou met de batterij? Ik neem aan dat de batterij leeg is wanneer je em binnekrijgt? Dus helemaal vol laden een nacht lang of... Wat is de beste manier?

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:24

pposthoorn

Constructeur

ikbengoofy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:45:
[...]
*knip*
"Alles" converten is bij mij niet echt te doen (paar honderd GB). Voor de iPhone heb je sinds kort Air Video Het is echt super handig, je kan je volledige video collectie op je pc live converteren en streamen naar je iPhone. Weet iemand of er voor Android ook een dergelijke applicatie bestaat.
OrbLive?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 16:56
Anoniem: 158967 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:19:
Ik verwacht mijn desire vandaag in de post. Hoe zit het nou met de batterij? Ik neem aan dat de batterij leeg is wanneer je em binnekrijgt? Dus helemaal vol laden een nacht lang of... Wat is de beste manier?
Zoals gebruikelijk... gewoon in één keer helemaal opladen, zonder onderbrekingen. Nummer 1 regel als je nieuwe hardware met een accu krijgt, volgens mij :9 (tenzij die al is opgeladen, natuurlijk)

Overigens heb ik de telefoon tijdens het opladen wel gewoon gebruikt. Opladen is in +- 3 uur voltooid, tenzij je via usb aansluit op een pc; dan duurt het merkbaar langer.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Shanquish
  • Niet online
sinds gisteren dan het toestel eindelijk binnen gehad, wat een verademing met m'n WinMo toestel zeg :D
en die vond ik al niet verkeerd met een custom rom (Gen.Y)

alleen had ik gisteravond even ruzie met het syncen tussen outlook en gmail calender en de contactpersonen.
alle afspraken had ik er ineens dubbel instaan, gelukkig bracht google uitkomst en is alles inmiddels netjes 1 op 1 gesynct.

ik ben helemaal nieuw in het hele android gebeuren maar tot nu toe overstijgt het al mijn verwachtingen, dit belooft wat voor de toekomst _/-\o_
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee