GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Streepjes zeggen ook oooh zoo veel over of het bereik daadwerkelyk beter isVerwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:20:
Het is bekend dat de Desire geen goed ontvangst heeft. Ik heb 2x KPN Abbo 1 Desire en andere Nokia.
De 2 jaar oude nokia heeft altijd 1 streep meer ontvangst terwijl ze naast elkaar staan.
Verder kom ik met mijn accu max 14 uur . Wat kan Desire veel accu vreten zeg.
Moet alleen nog oefenen met typen. Tik nu telkens verkeerd met mijn grote vingers
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
14 uur is wel erg weinig, maar dat krijg je inderdaad als je er veel mee speeltVerwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:20:
Het is bekend dat de Desire geen goed ontvangst heeft. Ik heb 2x KPN Abbo 1 Desire en andere Nokia.
De 2 jaar oude nokia heeft altijd 1 streep meer ontvangst terwijl ze naast elkaar staan.
Verder kom ik met mijn accu max 14 uur . Wat kan Desire veel accu vreten zeg.
Weet iemand hoe de ontvangst is tegenover een Hero?
Wat is het verschil van een 'uninstaller' app, of gewoon via het settings menu van Android?ruurd v. schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:29:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem gehad, bij lag het aan 'locale' of 'uitzending gemist' heb ze beiden via een uninstaller app verwijderd en toen was alles weer bij het oude..
Heb hem nu 1 dag in bezit, wat + en - punten:
+ Snelheid
+ Market apps
+ Scherm
+ Tweakmogelijkheden
- Snerpend geluid uit de speaker
- Batterijduur
- HTC apps / widgets
Verwijderd
Het voornaamste voordeel is dat het gewoon sneller is via een uinstaller appDix0r schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:02:
[...]
Wat is het verschil van een 'uninstaller' app, of gewoon via het settings menu van Android?
Heb hem nu 1 dag in bezit, wat + en - punten:
+ Snelheid
+ Market apps
+ Scherm
+ Tweakmogelijkheden
- Snerpend geluid uit de speaker
- Batterijduur
- HTC apps / widgets
Mag ik vragen wat er mis is met de apps en widgets van HTC?
FriendStream app is traag, weinig mogelijkheden.. Voelt niet fijn aan. Inmiddels vervangen door Twitdroid met bijbehorende widget.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:11:
[...]
Mag ik vragen wat er mis is met de apps en widgets van HTC?
Calendar / mail app vandaag gesynched met OMA (Exchange) van mijn werk. Niet alle afspraken werden opgehaald / agenda items waren niet compleet. Geen mogelijkheid tot synchen van taken. Ook geen mogelijkheid om private appointments aan te maken. Inmiddels vervangen door Touchdown, gaat me waarschijnlijk wel $20 per jaar kosten, maar (juist) synchen met Exchange vind ik nou eenmaal erg belangrijk.
News widget gebruik ik ook niet, is in principe een simpele RSS reader. Vast wel betere alternatieven voor te vinden, of ik maak bijv. gebruik van de Nu.nl app.
Message app inmiddels vervangen door Handcent.
Kortom, het komt er op neer dat er voor de HTC apps gewoon betere alternatieven zijn.
1. Als ik juicedefender gebruik komt niet altijd mijn APN verbinding terug. Dit gebeurt volgens mij altijd als ik thuis van mijn wifi netwerk afkom. Hebben jullie dit ook? (Of juist helemaal niet.)
2. Is er een Telfort gebruiker die eens in 'Mijn Telfort' wil kijken of jouw Desire ook herkent wordt als 'Samsung SGH-E758'? (Nieuwsgierig naar!)
En verder: Ik ben DOL op mijn Desire
Van de lader om 7.30, GPS halfuurtje aangehaald, paar keer mail bekeken, enkele maal Engadget gecheckt, wat iMobster gespeeld over gprs, half uurtje GPS en nu op de bank het Desire topic bijlezen over wifi. Ik zit nog op zo'n 40%.
Ik weet niet of het werkt bij plaatjes, maar zoals eerder aangegeven kan je muziek verbergen door een lege map .nomedia toe tevoegen aan de map waarin de plaatjes van je gps staan. Probeer het is.bedevir schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:44:
Weet iemand of je afbeeldingen op je SD kaart kunt verbergen voor de galerij? Zit namelijk met navigatie software waarbij de icons weergegeven worden in de galerij. Heb de mappen + bestanden al op verborgen gezet maar dat maakt geen verschil.
bron:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=660029
Kan er nog niet heel veel over zeggen, maar over het algemeen is het beter dan met mijn Hero. Ik heb hier zeer matig KPN bereik maar heb nog geen last gehad van haperende gesprekken en dat had ik met de Hero wel....Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:59:
[...]
14 uur is wel erg weinig, maar dat krijg je inderdaad als je er veel mee speeltOver het algemeen helpt het wel om tasks te killen met een programma als taskiller als je je telefoon een tijdje weg stopt, daarmee kun je accuduur wel aardig rekken
Weet iemand hoe de ontvangst is tegenover een Hero?
heb mijn desire sinds zaterdag maar had vandaag toch in 6 uur tijd een lege baterijWekkel schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:28:
Op XDA lees ik dat de batterijduur zou verbeteren naarmate je 5-6 ladingen verder bent. Ik heb de indruk dat dit klopt, al is mijn gebruik nog te onregelmatig om daar sluitende uitspraken over te doen.
Van de lader om 7.30, GPS halfuurtje aangehaald, paar keer mail bekeken, enkele maal Engadget gecheckt, wat iMobster gespeeld over gprs, half uurtje GPS en nu op de bank het Desire topic bijlezen over wifi. Ik zit nog op zo'n 40%.
heb geen GPS aan gehad maar wel internet hele tijd aan
ga eens taskkiller proberen hopelijk rekt die het wat op.
Verwijderd
Helemaal mee eensDix0r schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:21:
[...]
FriendStream app is traag, weinig mogelijkheden.. Voelt niet fijn aan. Inmiddels vervangen door Twitdroid met bijbehorende widget.
Message app inmiddels vervangen door Handcent.
Kortom, het komt er op neer dat er voor de HTC apps gewoon betere alternatieven zijn.
Ik ben sinds 2 dagen ook een gelukkige HTC Desire, maar hij geeft nu al aan dat de phone storage space low is. Dat is logisch, want ik heb er een paar apps op heb gezet.
Maar aangezien je interne geheugen zo klein is; hoe zet je apps op je sd kaart?
Met appstoSD heb ik geen succes gehad. Ik snap daar niks van, na het partioneren snap ik niet wat de vervolg stappen zijn.
Alvast bedankt voor de hulp.
Je komt dan oa uit op: nieuws: Ontwikkelaars laten Android-apps vanaf sd-kaart draaien
En voor Apps2SD heb je root-acces nodig...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Beter zoeken... Vraag is dit topic meerdere malen langsgekomen.Duwede schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:56:
Het zal vast wel eerder zijn aangekaard, maar met mijn zoekpogingen en ongeveer de helft te hebben doorgelezen, heb ik helaas geen antwoord kunnen vinden.
Ik ben sinds 2 dagen ook een gelukkige HTC Desire, maar hij geeft nu al aan dat de phone storage space low is. Dat is logisch, want ik heb er een paar apps op heb gezet.
Maar aangezien je interne geheugen zo klein is; hoe zet je apps op je sd kaart?
Met appstoSD heb ik geen succes gehad. Ik snap daar niks van, na het partioneren snap ik niet wat de vervolg stappen zijn.
Alvast bedankt voor de hulp.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dus als noob is het dus voorlopig afwachten wat voor software er eventueel beschikbaar komt.
Hoe gaan jullie er mee om dan, met de gelimiteerde ruimte?
ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl
Overdag:
Sync:
- mail om de 2u
- weather 1 keer per dag
- friendstream om de 6u
Brightness: 15% auto-brightness op "off"
Wifi af
GPS af
Nacht:
- 2G/3G gewoon uit (wie wilt er nu in het midden van de nacht een melding krijgen van een mail?)
Brightness: 5%
Geluid: muted
Vibrate: on
...
En dit gewoon door timeriffic in te stellen.
[ Voor 6% gewijzigd door chosen1 op 14-04-2010 21:30 ]
Vandaag niet veel mee gedaan, alleen standaard mailtjes checken, etc. Enkel telefoontje en smsje en accu stond nog vol in het groen na mn werkdag.
Paar puntjes die ik nog niet helemaal snap of niet goed geïntegreerd vindt.
- met de standaard gmail email programma kan je niet meteen al attatchments downloaden. Beetje jammer. Met de e-mail widget missen er soms weer afbeeldingen die in een email zitten, maar kan je wel weer attatchments downloaden.
- Waarom heeft google nog altijd niet de fingerprint van de Desire geaccepteerd zodat ook protected apps gedownload kunnen worden. Nu kan ik betaalde apps als bijv Raging Thunder (dus niet de lite variant) downloaden terwijl ik er al wel voor betaald heb (gekocht toen ik de Milestone nog had).
- Led notificatie lijkt nog niet optimaal te werken, heb het vermoeden dat programma's elkaar in de weg zitten en daardoor het ledje op een gegeven moment stopt met knipperen.
Nu vraag ik me af of dit door een geïnstalleerde app komt (want ik weet niet meer of dit ook voorkwam toen hij nog vers van de pers was), of dat iedereen hier last van heeft.
Sense is gewoon uit te schakelen anders : http://home.leakdroid.com...-steps-on-the-htc-desire/l3art schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:09:
Daar op in hakent moet ik zeggen dat ik ook vind dat er maar weinig intern geheugen overblijft. Dit terwijl het toch groter is dan standaard, maar blijkbaar nemen alle pre installed apps en de HTC Sense al behoorlijk wat ruimte in.
Ik heb hem in List view staan en hij gaat onderaan afremmen als hij bij het einde komt. Misschien dat hij daardoor schokkerige lijkt te lopen?benchMarc schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:37:
Even een klein dingetje tussendoor. Ben benieuwd of anderen dit ook merken. Wanneer ik door alle apps browse in de grid of list view, dan gaat het scrollen helemaal onderaan niet meer zo soepel als bij het scrollen in het midden of bovenaan. Het begint echt bij de laatste rij applicaties. Wanneer ik daar scroll beweegt het allemaal een stuk stroperiger.
Nu vraag ik me af of dit door een geïnstalleerde app komt (want ik weet niet meer of dit ook voorkwam toen hij nog vers van de pers was), of dat iedereen hier last van heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door krijn1985 op 14-04-2010 21:59 ]
Twitdroid is niet te vinden in de Market met mijn desire. Surf ik naar www.twitdroid.com krijg ik een verhaal over Fedora. Ik zie dezelfde site als fedora.nl.FriendStream app is traag, weinig mogelijkheden.. Voelt niet fijn aan. Inmiddels vervangen door Twitdroid met bijbehorende widget.
Meer mensen last van? Of suggesties voor een oplossing?
De desire heb ik inmiddels herstart. Ik heb de internet geschiedenis en cookies verwijderd, + cache geleegd.
[ Voor 13% gewijzigd door Toennee op 14-04-2010 21:59 ]
Het is twidroid: http://twidroid.com/Toennee schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:58:
[...]
Twitdroid is niet te vinden in de Market met mijn desire. Surf ik naar www.twitdroid.com krijg ik een verhaal over Fedora. Ik zie dezelfde site als fedora.nl.
Meer mensen last van? Of suggesties voor een oplossing?
De desire heb ik inmiddels herstart. Ik heb de internet geschiedenis en cookies verwijderd, + cache geleegd.
Daar had je trouwens met een vrij simpele google search ook zelf wel achter kunnen komen.
[ Voor 8% gewijzigd door Phydomir op 14-04-2010 22:02 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hij remt ook af als je helemaal naar boven toe scrollt, echter gaat dat wel heel erg vloeiend. Probeer ook maar eens als je beneden bent een klein beetje up en down te scrollen in snel tempo. En doe ditzelfde ook maar eens als je bovenin bent.krijn1985 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:58:
[...]
Ik heb hem in List view staan en hij gaat onderaan afremmen als hij bij het einde komt. Misschien dat hij daardoor schokkerige lijkt te lopen?
Goede tip! Werkt perfect, wel de telefoon even opnieuw opstarten na het toevoegen van de map.krijn1985 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:34:
[...]
Ik weet niet of het werkt bij plaatjes, maar zoals eerder aangegeven kan je muziek verbergen door een lege map .nomedia toe tevoegen aan de map waarin de plaatjes van je gps staan. Probeer het is.
bron:
Wanneer ik 's avonds in bed lig en er verder geen omgevingsgeluiden zijn dan klinkt het gewoon nog ontzettend hard.
Ik heb 2 andere music players geprobeerd, maar dit heeft ook geen zin..
zoals in dit topic reeds werd gemeld is het zo simpel niet op de retail versie.Michie23 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:47:
[...]
Sense is gewoon uit te schakelen anders : http://home.leakdroid.com...-steps-on-the-htc-desire/
De default launcher ontbreekt (die moet je dus eerst installeren).
Verwijderd
het maakt trouwens niet uit hoe de map heet, als de naam maar begint met een .Maxie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:09:
[...]
Goede tip! Werkt perfect, wel de telefoon even opnieuw opstarten na het toevoegen van de map.
Ik dacht dat de GPS van de iPhone zo ruk was (TomTom levert zelfs een houder met externe ontvanger om dit te compenseren), maar ik schrik hier toch wel een beetje van. Zelfs het tegen het raam houden van de Desire hielp niet om voldoende signaal binnen te krijgen van de GPS satellieten... Mis ik iets? Is de Desire nog slechter dan de iPhone 3G?
Dat wist ik niet. Heb het zelf tot nu toe nog niet geprobeerd. Maar wel handig dat deze methode dus voor zowel muziek als foto's werken (en waarschijnlijk dus ook filmpjes). Heb de TS al gemaild hierover dus misschien dat hij het opneemt in de start post.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:27:
[...]
het maakt trouwens niet uit hoe de map heet, als de naam maar begint met een .
Verwijderd
De achtergronden zijn bijv. donker in de themes. Dat staat raar met een niet-donkere behuizing.cv8x schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:13:
[...]
Oke, en waarom vindt je dat als ik vragen mag?
Juicedefender werkt echt super, ik doe ruim 2 x zolang met mijn accu.recemonster schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:51:
[...]
heb mijn desire sinds zaterdag maar had vandaag toch in 6 uur tijd een lege baterij
heb geen GPS aan gehad maar wel internet hele tijd aan
ga eens taskkiller proberen hopelijk rekt die het wat op.
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
iemand een oplossing?
internet verbinding is er we enl via Wifi doet hij het wel.
Zodra hij op 90 procent staat geeft hij aan failed to upload photo.
KPN (hi) is mijn provider.
Het scheelt bij GPS echt verrassend veel of je binnen zit of buiten. Bij mij werkt tomtom ook niet tegen het raam van woonkamer. De GPS van de Desire schijnt behoorlijk goed te zijn, bij mij doet hij het zeker beter dan tomtom. De Desire pakt razendsnel signaal als ik buiten loop.Odiebla schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:33:
Vandaag even een iPhone 3G met een Desire zitten vergelijken. Wat me opviel is dat op de bewuste lokatie binnen (Burgerking A4, naast het raam aan de kant van de A4) de iPhone meteen vlekkeloos de lokatie in Maps wist te tonen terwijl mijn GPS er geen kaas van kon bakken (geen fix) en niet verder kwam dan een schatting op basis van het GSM netwerk, waardoor de lokatie er honderden meters naast zat.
Ik dacht dat de GPS van de iPhone zo ruk was (TomTom levert zelfs een houder met externe ontvanger om dit te compenseren), maar ik schrik hier toch wel een beetje van. Zelfs het tegen het raam houden van de Desire hielp niet om voldoende signaal binnen te krijgen van de GPS satellieten... Mis ik iets? Is de Desire nog slechter dan de iPhone 3G?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Ik heb hem net opnieuw moeten opstarten en zag plotseling dat m'n album art te zien was. Geen idee waar het aan gelegen heeft, maar ik ben weer tevreden.lubbertkramer schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:37:
[...]
Vanaf mijn Macbook/Macbook Pro syncd hij gewoon de album art mee via doubletwist.
Verwijderd
Heb hier ook last van. Heb hem vandaag een week en heb van de 7 dagen misschien 4 dagen last gehad van dit probleem. In het begin veel meer dan nu. Vandaag was mijn verbinding gelukkig supersnel.Imperium schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:42:
Ik heb soms wel last van het feit dat hij gewoon niet meer verbonden is met het internet en dat ik hem pas weer verbonden krijg als ik vliegmodus aan en uit zet. hebben meer mensen last van dit probleem?
Dacht eerst misschien dat het lag aan dat ik Hi heb. Heb bovendien ook nog Eindeloos Extra Snel.
Hiervoor heb ik PIT Plus gehad op een MDA Vario IV, daar heb ik dit nooit gehad.
Voor de rest ben ik wel superblij met de Desire. Werkt als een speer, niet meer wachten tot de telefoon klaar is met programma's laden.
Daarnaast alleen beetje jammer dat de batterij snel gaat. Maarjah wat wil je nog meer van zo een apparaat met zoveel mogelijkheden.
Petje af HTC..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 23:18 ]
Kijk er vooral doorheen. De grote negatieve punten zijn redelijk bekend; roze waas (pleeeaaase geen nieuwe discussie) etc. Verder alle kleine dingetjes die je leest, zijn toch vooral individueel waarvoor mensen een oplossing zoeken. Ik zal niet posten;cv8x schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:09:
Wat me opvalt in dit topic is dat er toch behoorlijk wat negatieve punten zijn. Zitten er zoveel bugs in of is het wachten op een update? Ik was laaiend enthousiast om de Desire te gaan halen (kom van een iPhone af), maar twijfel soms door wat negatieve punten. Of moet ik daar doorheen kijken? Haal me maar over
"Wauw, mijn desire is supersnel, heb een goede GPS fix en nog nooit last gehad van App X die crasht. Ook heeft mijn beeld géén groene waas, is het indicatorledje nog steeds heel en is het touchscreen inderdaad niet resistief. Voorts werken alle hardware knoppen nog, en de Wifi ontvanger werkt als een zonnetje."
Snap wat ik probeer te zeggen? Zie de grote rode draad van het topic; nagenoeg alles positief, behalve de individuele gebruiker met zijn individuele problemen... Zoals je op elk forum ziet, dus ook op het (dare I say it) het.... Nope, didn't dare. Jeweetwelforum.
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Vertel me nou eens wat ik er voor voordeel bij zou hebben om jou over te halen? Haal jezelf maar over, of koop een X10, of een iPhone, of een Milestone...
Komop nou, wat is dat voor onzin. Voor elk nadeel van de Desire kan ik net zoveel nadelen van een ander toestel noemen/vinden. Geen ENKEL toestel is vrij van nadelen, the same applies for $gadget. Maak je eigen wishlist, wat vind jij belangrijk, wat niet. Welke nadelen ken je, in hoeverre ga je je daaraan storen? En haal vervolgens jezelf over (of niet...)
Verwijderd
Jan888 in "HTC HD2 - Deel 10"
No phone is perfect yet (helaas).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 23:25 ]
Dat GPS binnen niet lekker werkt is natuurlijk geen verrassing. Des te verrassender vond ik het dus dat die 3G wel een fix had op die locatie en mijn Desire niet. Maar nu vergelijk ik thuis mijn Desire weer met een andere 3G en die hadden beiden op dezelfde locatie geen fix en de Desire was veel accurater in het schatten van de locatie. Buiten en in de auto heeft de Desire inderdaad super-supersnel een fix, ik hoef eigenlijk nooit echt te wachten.Makkelijk schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:49:
[...]
Het scheelt bij GPS echt verrassend veel of je binnen zit of buiten. Bij mij werkt tomtom ook niet tegen het raam van woonkamer. De GPS van de Desire schijnt behoorlijk goed te zijn, bij mij doet hij het zeker beter dan tomtom. De Desire pakt razendsnel signaal als ik buiten loop.
Maar die test binnen bij de BK verbaasde me, of ik zie iets over het hoofd en de iPhone had niet echt een fix (dat kan je dan op de iPhone weer niet lekker zien, of althans: die util stond er niet op)...
Verwijderd
De perfecte telefoon zonder problemen zal nooit uitkomen.cv8x schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:09:
Wat me opvalt in dit topic is dat er toch behoorlijk wat negatieve punten zijn. Zitten er zoveel bugs in of is het wachten op een update? Ik was laaiend enthousiast om de Desire te gaan halen (kom van een iPhone af), maar twijfel soms door wat negatieve punten. Of moet ik daar doorheen kijken? Haal me maar over
Het mooie van dit soort telefoons is dat ze op gebied van software "altijd" in ontwikkeling zullen blijven.
Misschien dat je de Desire ergens kan uitproberen, zal je zeker bevallen.
Verwijderd
Wel een beetje oppassen!!krijn1985 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:34:
[...]
Ik weet niet of het werkt bij plaatjes, maar zoals eerder aangegeven kan je muziek verbergen door een lege map .nomedia toe tevoegen aan de map waarin de plaatjes van je gps staan. Probeer het is.
bron:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3692
Sorry dat ik leef/besta. Valt me meer op dat je alleen maar negatief kan reageren. Ik stel gewoon een vraag omdat ik twijfel nav enkele reacties. Dat mag toch?Odiebla schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:22:
[...]
Vertel me nou eens wat ik er voor voordeel bij zou hebben om jou over te halen? Haal jezelf maar over, of koop een X10, of een iPhone, of een Milestone...
Komop nou, wat is dat voor onzin. Voor elk nadeel van de Desire kan ik net zoveel nadelen van een ander toestel noemen/vinden. Geen ENKEL toestel is vrij van nadelen, the same applies for $gadget. Maak je eigen wishlist, wat vind jij belangrijk, wat niet. Welke nadelen ken je, in hoeverre ga je je daaraan storen? En haal vervolgens jezelf over (of niet...)
@ Obiter dictum en dinesh_skr: Thanks voor jullie reactie
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
En roze speelt alleen bij bepaalde tenten grijs. Wordt er niet warm of koud van (de Ferrari rijdt immers onveranderd hard).
Met deze telefoon kan ik mij voorstellen hoe blij tech nerds zijn met een Nokia 900. Eindelijk echt veel pc power in een mobiel apparaat. De Desire is natuurlijk meer geënt op consumenten, vandaar het hoge 'Google, do you use it?' inhoud hier.
Ik kan je over auto's ook veel negatieve verhalen vertellen en toch hou ik er van.
Dan het 3e punt wat gewoon een wens is: een kernreactor als energiebron zodat ik een 2 jaar abonnement vol kan maken zonder op te laden. Zonder gekheid, dit speelgoed vraagt om een oplader bij de hand bij veelvuldig gebruik. Dat is bij andere smartphones hetzelfde.
yep: heb precies hetzelfde.Imperium schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:42:
Ik heb soms wel last van het feit dat hij gewoon niet meer verbonden is met het internet en dat ik hem pas weer verbonden krijg als ik vliegmodus aan en uit zet. hebben meer mensen last van dit probleem?
Moet de verbinding uit en weer aan zetten om de boel weer actief te krijgen.
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
Ja precies. Ik snap dat hele gedoe rondom die accuduur ook niet. Op het einde van de avond zit ik gewoon op 10% accu, klaar. Dan heb ik niks meer gedaan dan gmail account om het uur laten syncen, pushmail voor exchange, volgens mij wil hij af en toe ook nog de GPS starten, al weet ik niet waarom... (ik zie soms een GPS icoontje verschijnen). Een uurtje internetten ofzo. Wat klooien met apps en de camera, en dan is het och al vlug gedaan.Wekkel schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:47:
De Desire heeft maar 2 problemen voor mij: geen divx support en geen generieke bluetooth keyboard support. Punt 1 is marginaal en wordt nog wel opgelost. Punt 2 is afwachten, het touch keyboard in landscape is helemaal niet zo langzaam.
Dan het 3e punt wat gewoon een wens is: een kernreactor als energiebron zodat ik een 2 jaar abonnement vol kan maken zonder op te laden. Zonder gekheid, dit speelgoed vraagt om een oplader bij de hand bij veelvuldig gebruik. Dat is bij andere smartphones hetzelfde.
Maargoed, met zo'n groot display en de brightness die ik ook altijd op full zet vind ik het toch nog altijd stukken beter dan die HTC Tytn2 die ik had.
Al dit soort telefoons moet je gewoon op het einde van de dag aan de lader hangen bij aardig gebruik.
Hier ook hetzelfde..Motorfret schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:48:
[...]
yep: heb precies hetzelfde.
Had met mijn Touch HD ook al problemen om de verbinding te houden, en hier was ook een topic over op GoT
Dus tenzij er mensen zijn die een andere provider als KPN of Hi hebben, denk ik dat dit hetzelfde probleem is.
Topic staat overigens hier:
Mobiel internet van KPN/Hi is instabiel
P.S. laatste keer dat ik het aankaart, maar ik heb vanmiddag mijn toestel omgewisseld bij de BelCompany vanwege stof onder het scherm (waardoor het er dode pixel achtig uitzag), en deze heeft toch echt STUKKEN minder last van een roze gloed (het is er uiteraard nog wel een beetje, maar echt stukken minder), denk dat die ander gewoon een uit een slechte batch kwam..
[ Voor 24% gewijzigd door GamezMaster op 14-04-2010 23:59 ]
Ik hoop persoonlijk wel dat HTC op korte termijn met een accu komt met een hogere capaciteit, dat dit tot een dikkere telefoon leidt (en een nieuw klepje) vind ik prima. Ik kan mijn namelijk wel weekenden voorstellen waarin ik geen lader tegenkom. Komt die lader er niet dan ga ik maar eens kijken naar van die accu's waarmee je je telefoon kunt opladen. (Het voortdurend wisselen van de accu in de Desire vind ik maar irritant en zal de levensduur niet ten goede komen.)
[ Voor 8% gewijzigd door Dadona op 15-04-2010 00:01 ]
Vragen staat vrij, maar het staat mij vrij om aan te geven dat het nogal een vreemde vraag is of ANDEREN jou kunnen overhalen. Waarom zou ik? Waarom zouden anderen? Mijn perfecte auto is de auto met automaat, cruisecontrol (liefst adaptive), zo min mogelijk geluid aan de binnenkant en wat mij betreft zou ie mij ook van A naar B mogen sturen. De buitenkant boeit me werkelijk geen ruk! Als het ding me maar veilig en met zo min mogelijk inspanning van A naar B brengt.cv8x schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:30:
[...]
Sorry dat ik leef/besta. Valt me meer op dat je alleen maar negatief kan reageren. Ik stel gewoon een vraag omdat ik twijfel nav enkele reacties. Dat mag toch?
Anderen moeten vooral zelf kunnen schakelen, willen voornamelijk VEEL geluid horen (knalpot, anyone?) en moet de buitenkant ook nog eens 'snel' zijn.
See my point? Moet ik JOU nou overhalen dat MIJN perfecte auto (of wat er het meeste in de buurt komt) ook JOUW perfecte auto is? Hoe stom is dat? Hoe nutteloos is dat? Kan je zelf niet je eigen wensenlijstje plus afweging maken?
Je geeft het hier al zelf aan: jij vind negatieve dingen belangrijker dan positieve dingen. Ik zie vooral de positieve dingen, de negatieve dingen heb ik namelijk niets aan, ik kan er niets aan veranderen en het maakt mij niet happy. Dus waarom zou ik me daaraan storen? Het enige wat ik zou kunnen doen is een andere telefoon kopen. En dan? Ben ik dan van storende elementen verlost? Echt niet, elk apparaat heeft z'n eigen nukken. Een Audi is een saaie auto, een Toyota is een rammelbak van plastic, een Jeep slurpt benzine, een Ford kost klauwen met geld voor weinig auto, etc...maar het is volgens mij mens-eigen om je meer te focussen op de negatieve reacties (sommige reacties dan). Over dat roze scherm; daar kijk ik wel doorheen, no problemo.
Zo gek is mijn reactie dus niet, imho. But ymmv.
[ Voor 24% gewijzigd door Odie op 15-04-2010 00:15 ]
Welke? Nou, ga naar de market, open een previewplaatje en kantel je telefoon. Market zal dan crashen. Dat is tot nu toe de enige die ik heb kunnen vinden, dus ik vind het eigenlijk retestabiel!
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb dit ook soms en komt voor als hij van WiFi overschakelt op 3g. Had op xda ook zoiets gelezen. Hopelijk komt hier een oplossing voor.Motorfret schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:48:
[...]
yep: heb precies hetzelfde.
Market geopend, app gekozen, preview plaatje in beeld, scherm gekanteld, plaatje draait mee, je kan zelfs met een veeg naar het volgende plaatje.Stukfruit schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:16:
Welke? Nou, ga naar de market, open een previewplaatje en kantel je telefoon. Market zal dan crashen. Dat is tot nu toe de enige die ik heb kunnen vinden, dus ik vind het eigenlijk retestabiel!
Ofwel, crashen doet het niet, gewoon werken wel.
Ik kan in dit geval niet alleen jou, maar iedere Desire bezitter adviseren Advanced Task Killer te installeren. Top app waarmee je alle open (maar "gesloten") apps in 1x stopt. Als ik een keer overschakel naar Wifi en hij pakt m niet, kill ik wat apps die je niet op de achtergrond wilt hebben en hij heeft direct een fix.Anteros schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:20:
[...]
Ik heb dit ook soms en komt voor als hij van WiFi overschakelt op 3g. Had op xda ook zoiets gelezen. Hopelijk komt hier een oplossing voor.
Wat ik me wel afvraag is waarom er niet standaard een control in zit waarmee je een app direct kan sluiten, er zijn er maar weinig die je in de app zélf kan sluiten...
Verwijderd
Je moet m een keer vol laden (4 uur laden dan is ie zeker vol), dan is de software goed "ge-ijkt" op een volle accu... en niet expres regelmatig helemaal leeg laten lopen dat is bij deze accu's niet meer nodig, in tegendeel.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:46:
ik had een vraag, toen ik de desire kreeg stond er dat ik hem 3 uur lang moest opladen maar ik heb het maar 1 uur gedaan(toen werd lichtje al groen) Maakt dit veel uit voor de batterij, want ik merk dat hij snel opgaat. Of zal hij na een paar keer chargen beter doen?
Vreemd, dan was dat blijkbaar een toevalstrefferWekkel schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:39:
[...]
Market geopend, app gekozen, preview plaatje in beeld, scherm gekanteld, plaatje draait mee, je kan zelfs met een veeg naar het volgende plaatje.
Ofwel, crashen doet het niet, gewoon werken wel.
Ik had wel 1x getikt om de pijltjes tevoorschijn te halen voordat ik kantelde, misschien was dat het probleem?
Zal straks zelf nog even kijken of het lukt..
Omdat Android prima zelf weet uit te maken of iets wegmoet of niet. Lees dit topic eens of de documenten voor ontwikkelaars.TTZ schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:42:
[...]
Ik kan in dit geval niet alleen jou, maar iedere Desire bezitter adviseren Advanced Task Killer te installeren. Top app waarmee je alle open (maar "gesloten") apps in 1x stopt. Als ik een keer overschakel naar Wifi en hij pakt m niet, kill ik wat apps die je niet op de achtergrond wilt hebben en hij heeft direct een fix.
Wat ik me wel afvraag is waarom er niet standaard een control in zit waarmee je een app direct kan sluiten, er zijn er maar weinig die je in de app zélf kan sluiten...
[ Voor 44% gewijzigd door Stukfruit op 15-04-2010 01:38 ]
Dat zit wel Schnorr.
Je begrijpt mij niet, Android kan dat best "begrijpen", wat overigens nogal betrekkelijk is, maar ik doel op dat stukje controle van het af kunnen sluiten van appz (die android misschien niet goed begrijpt) die problemen veroorzaken. Juist daarvoor raad ik een app aan om zelf appz/processen te kunnen stoppen.Stukfruit schreef op donderdag 15 april 2010 @ 01:36:
[...]
Vreemd, dan was dat blijkbaar een toevalstreffer
Ik had wel 1x getikt om de pijltjes tevoorschijn te halen voordat ik kantelde, misschien was dat het probleem?
Zal straks zelf nog even kijken of het lukt..
[...]
Omdat Android prima zelf weet uit te maken of iets wegmoet of niet. Lees dit topic eens of de documenten voor ontwikkelaars.
Verwijderd
Enig idee? of houd android een logbestand bij?
Verwijderd
als ik via de normale weg menu/achtergrond/fotos/wallpapers ga, dan moet ik steevast een kader selecteren dat hooguit de helft van het mooie grote scherm omvat?
de omgekeerde weg, dus een wallpaper kiezen via zedge en deze als schermvullend krijgen, werkt prima.
iemand hier nog ervaring mee?
Nou, ik eigenlijk wel. Er zijn genoeg situaties te bedenken waar je moeilijker in de gelegenheid komt om het ding op te laden. En als je dan een drukke dag hebt gehad waar je een aantal lange telefoongesprekken hebt gevoerd, ben je gewoon de sjaak. Telefoon uit. Je moet er dus steeds voor zorgen dat je dat kabeltje bij je hebt en in de auto je lader.Dadona schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:00:
Ik vind het niet raar of onacceptabel dat de accu niet zo lang meegaat, logisch gevolg eerder.
Ik kan me nog tijden herinneren - niet zo gek lang geleden - dat je gewoon een paar dagen kon doen met één acculading.
Ik snap wel dat zo'n ding tegenwoordig meer kan, maar dat wil nog niet zeggen dat je een apparaat moet maken dat bij intensief gebruik het einde van de dag nog maar met horten en stoten haalt. Ik hoor wel iedereen piepen over elektrische auto's met een actieradius van 'maar' 160km...maar een telefoon die de 8 uur nog maar nét haalt is acceptabel.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mijn broertje had dit ook. Uit het niets wou het ding niet meer aan. Shop gebeld en vragen om vervanging... een dag later (nog 3 dagen voordat ze het toestel kwamen halen) deed hij ineens weer. Dit nadat de batterij er een uur uit had gelegen.Imperium schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:00:
Ik had vanmorgen iets vreemds.. Ik werd nog wakker door de wekker van mijn telefoon (dus hij stond nog aan) heb deze in m'n zak gestopt naderhand en toen ik op mijn werk kwam (uurtje later) stond het toestel uit? ik kreeg hem niet meer aan in ieder geval.. moest echt de batterij eruit halen voordat ik hem weer aan kon zetten.. dit moet niet te vaak gebeuren lijkt me..
Enig idee? of houd android een logbestand bij?
Imperium: LogCat opzoeken.
Ik heb dus de Desire, een geweldig apparaat (ik kwam dus van een Sony baksteen) maar omdat ik bewust gekozen heb voor een abonnement zónder internet vraag ik me het volgende af:
Bij "Draadloos en Netwerken" heb ik "Gegevensverbinding" dus uit staan. Ik vraag me desondanks af hoe de gegevens voor de Weer applicatie geupdate worden?
Gaat dit toch via de "Gegevensverbinding" of wordt dit op een andere manier geupdate. Nou staat deze Weer applicatie update op "Automatisch Updaten - elke 3 uur", ik heb hem maar uitgeschakeld voor de zekerheid.
Zijn er ook andere applicaties welke standaard in de telefoon zitten die gebruik kunnen maken van deze gegevensvervinding? Sorry dat ik nogal paranoide overkom maar ik heb dus echt geen trek in rekeningen van honderden euro's.

Internetten doe ik wel via WiFi (wat dus goed gaat).
Ik kan mij hier dus helemaal niet in vinden. Ik vind het geluid via de headphones lelijk en eentonig. Is er een app die iets kan doen aan een wat beter geluid. Een equalizer ofzo voor de headphones?Johanson16 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:43:
[...]
- Geluid is minder
Hmm, ook niet echt last van via je koptelefoon is het geluid goed te noemen, speaker is in geen enkele
telefoon goed te noemen dus lijkt me geen probleem.
Aan mijn oordopjes kan het niet liggen. Die klinken prima op mijn MP3 speler.
Dan doet je weer toch gewoon updaten via de WiFi?deadsy33 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:42:
Gezien het feit dat ik relatief een newbie ben met dit soort telefoons, heb ik toch een klein vraagje.
Ik heb dus de Desire, een geweldig apparaat (ik kwam dus van een Sony baksteen) maar omdat ik bewust gekozen heb voor een abonnement zónder internet vraag ik me het volgende af:
Bij "Draadloos en Netwerken" heb ik "Gegevensverbinding" dus uit staan. Ik vraag me desondanks af hoe de gegevens voor de Weer applicatie geupdate worden?
Gaat dit toch via de "Gegevensverbinding" of wordt dit op een andere manier geupdate. Nou staat deze Weer applicatie update op "Automatisch Updaten - elke 3 uur", ik heb hem maar uitgeschakeld voor de zekerheid.
Zijn er ook andere applicaties welke standaard in de telefoon zitten die gebruik kunnen maken van deze gegevensvervinding? Sorry dat ik nogal paranoide overkom maar ik heb dus echt geen trek in rekeningen van honderden euro's.![]()
Internetten doe ik wel via WiFi (wat dus goed gaat).
Zoek in de market eens naar APNdroid.
Is hier ook al een aantal maal voorbij gekomen.
zo weet je zeker dat je niet internet via je telefoon abbonement, en kun je dit makkelijk in en uitschakelen
Via internet natuurlijk.. hoe zou dat anders moeten gaan..?Ik vraag me desondanks af hoe de gegevens voor de Weer applicatie geupdate worden?
Knap dat je een Desire zonder internet abonnement neemt, trouwens..
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Ben het wel deels met je eens. Het is tegenwoordig maar geaccepteerd dat je het einde van de dag haalt met een smartphone. En dat terwijl er steeds meer online diensten komen waarvoor je GPS aan moet staan.mphilipp schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:13:
[...]
Ik snap wel dat zo'n ding tegenwoordig meer kan, maar dat wil nog niet zeggen dat je een apparaat moet maken dat bij intensief gebruik het einde van de dag nog maar met horten en stoten haalt. Ik hoor wel iedereen piepen over elektrische auto's met een actieradius van 'maar' 160km...maar een telefoon die de 8 uur nog maar nét haalt is acceptabel.
Van mij mogen fabrikanten zich ook meer gaan richten op power saving dan op Power.
Ik bedoel we zitten nu met smartphones met 1ghz CPU's. Sommige hebben nog dedicated GPU's en een berg intern geheugen waarvan ik vroeger alleen van kon dromen met mijn 386.
Betere accu's i.c.m zuinige chipsets waardoor je een weekend kunt overbruggen is voor mij een grotere doorbraak (achievement) dan de volgende generatie CPU's die op 1,5ghz draait.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Heb ik ook. Ik heb een zakelijke simkaart. En ik wil geen 2 telefoonnummers/telefoons bij me hebben.SmithNL schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:50:
[...]
Via internet natuurlijk.. hoe zou dat anders moeten gaan..?
Ik bel niet zoveel prive en met mijn zakelijke telefoon kom ik prima uit. Maar ik wil wel graag een goede agenda hebben en exchange connectiviteit. Thuis heb ik wifi. En bij mijn vrienden, (schoon)ouders, werk en bij de meeste klanten hebben ze ook wifi. Hierdoor kan ik alleen als ik in de auto ben of ergens in de stad loop niet meteen mail controleren etc. Voor mij is dit prima. (al zou ik best een i-net abbo willen betalen van werk).
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
video
Met mijn normale koptelefoon had ik dat ook dat het geluid mat klonk. Toen zag ik dat de "pin" van de oordopjes die bij de Desire geleverd worden anders was dan die van mijn koptelefoon. Dus met de meegeleverde oordopjes vind ik het een behoorlijk goed geluid hebben.King_Pin schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:46:
[...]
Ik kan mij hier dus helemaal niet in vinden. Ik vind het geluid via de headphones lelijk en eentonig. Is er een app die iets kan doen aan een wat beter geluid. Een equalizer ofzo voor de headphones?
Een leuke app is gmote (http://www.gmote.org/index) waarmee ik vanuit de luie stoel muziek of video op de pc via wifi kan kiezen, afspelen en beëindigen.
[ Voor 10% gewijzigd door Nur5588 op 15-04-2010 10:01 ]
Dit is standaard 'mogelijk' met android en dus ook de desire.mmedia schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:58:
Ik zag in een video dat na het standaard unlocken er nog een tweede stap vereist is om het toestel echt te unlocken. Is dit standaard mogelijk met de HTC Desire, of heb je hier een extra app voor nodig?
video
De balk die je naar beneden schuift zit er altijd in, de patroonunlock is een optie die je bij instellingen kan inschakelen.
[ Tesla MIG MYP ]
Ja, die tijd kan ik me ook nog herinneren. Ik haalde zelfs wel een dag of 5-7, als je niet teveel belde. Ik herinner me ook dat mijn telefoon toen alleen GSM en WAP ondersteunde. Van Wifi en 2.5 of 3G was geen sprake. Ook herinner me ik nog dat mobiele content eigenlijk nog helemaal niet bestond en dat het scherm niet verder kwam dan 80x40 pixels. Nog niet zo gek lang geleden eigenlijk, dat het scherm überhaupt monochroom was... Dat was ook de tijd dat een GPS nog iets heel spannends was en zeker niet in je telefoon zat ingebouwd. Twitter bestond nog niet, webloggen was voorbehouden aan nerds...mphilipp schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:13:
[...]
Ik kan me nog tijden herinneren - niet zo gek lang geleden - dat je gewoon een paar dagen kon doen met één acculading.
Ach ja, de goeie ouwe tijd
Settings -> Security -> Set unlock patternmmedia schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:58:
Ik zag in een video dat na het standaard unlocken er nog een tweede stap vereist is om het toestel echt te unlocken. Is dit standaard mogelijk met de HTC Desire, of heb je hier een extra app voor nodig?
video
Mwah. Het is een telefoon, ik heb nog nooit een telefoon gehad die zich kon meten aan een mp3 speler. Ja wellicht Sony Ericsson maar dat was meer omdat er van die in-ear oordopjes bijzitten die de bass e.d. veel beter doorgeven. Ik gebruik nu op mijn Desire de Ultimate Ears MetroFi 220 en dan is het geluid meer dan goed te noemenKing_Pin schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:46:
[...]
Ik kan mij hier dus helemaal niet in vinden. Ik vind het geluid via de headphones lelijk en eentonig. Is er een app die iets kan doen aan een wat beter geluid. Een equalizer ofzo voor de headphones?
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Nou, even 2 jaar terug: Ik had een Touch Diamond, MET gps, Wifi, HSDPA etc. En tóch haalde ik 3-4 dagen met een accu lading.Odiebla schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:02:
[...]
Ja, die tijd kan ik me ook nog herinneren. Ik haalde zelfs wel een dag of 5-7, als je niet teveel belde. Ik herinner me ook dat mijn telefoon toen alleen GSM en WAP ondersteunde. Van Wifi en 2.5 of 3G was geen sprake. Ook herinner me ik nog dat mobiele content eigenlijk nog helemaal niet bestond en dat het scherm niet verder kwam dan 80x40 pixels. Nog niet zo gek lang geleden eigenlijk, dat het scherm überhaupt monochroom was... Dat was ook de tijd dat een GPS nog iets heel spannends was en zeker niet in je telefoon zat ingebouwd. Twitter bestond nog niet, webloggen was voorbehouden aan nerds...
Ach ja, de goeie ouwe tijd
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik vind dit een beetje een kortzichtig statement. Op basis waarvan claim jij nu dat de accu's en chipsets beter moeten? Waarom moet je de telefoon de hele dag tot het maximum inzetten?DarkSide schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:51:
[...]
Ben het wel deels met je eens. Het is tegenwoordig maar geaccepteerd dat je het einde van de dag haalt met een smartphone. En dat terwijl er steeds meer online diensten komen waarvoor je GPS aan moet staan.
Van mij mogen fabrikanten zich ook meer gaan richten op power saving dan op Power.
Ik bedoel we zitten nu met smartphones met 1ghz CPU's. Sommige hebben nog dedicated GPU's en een berg intern geheugen waarvan ik vroeger alleen van kon dromen met mijn 386.
Betere accu's i.c.m zuinige chipsets waardoor je een weekend kunt overbruggen is voor mij een grotere doorbraak (achievement) dan de volgende generatie CPU's die op 1,5ghz draait.
De processor van de smartphone klokt terug, het scherm zakt terug in intensiteit, er zijn apps die slimmer omgaan met de vele zuipende zaken als GPS en WiFi. Daarnaast hoorde ik al iemand die het idee had dat de WiFi in de Desire efficiënter was dan in diens vorige telefoon. Nee, naar mijn mening doet de gebruiker dit toch echt zelf. Je kiest voor een higher end telefoon met een gigantische lading aan functionaliteiten in een aantrekkelijk pakketje. Gebruik je het niet: kies je voor een simpelere telefoon. Mag het minder aantrekkelijk, dan kies je voor een lompere telefoon. Maar jij zoekt (met nog meer mensen) naar een combinatie die altijd lastig te verenigen zijn: maximale toepassing (wel de GPS altijd aan, groot scherm, goede CPU) in een aantrekkelijk pakketje (relatief dunne telefoon, waardoor er geen stevige accu in kan).
Zoals sommigen al aangaven, je kunt met de Desire twee dagen door, mits je er gewoon normaal mee omgaat. (Ik snap echt niet waarom mensen het bij een smartphone niet oke vinden, terwijl velen het opeens goed vinden als een laptop acht uur mee kan

@Phusebox, maar gebruikte je die telefoon dan ook zoals je de Desire nu gebruikt? Toen gebruikte je de GPS misschien een stuk minder omdat je deze alleen inzette voor je routeplanner (waarbij deze dan ook stiekem nog aan de oplader hing), nu zien we toepassingen voor GPS komen die we toen nog niet gebruikten.
[ Voor 10% gewijzigd door Dadona op 15-04-2010 10:11 ]
First things first; heb nog geen Desire, maar ik verwacht dat ik daarmee de 1,5-2 dagen wel zal halen.Dadona schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:07:
[...]
@Phusebox, maar gebruikte je die telefoon dan ook zoals je de Desire nu gebruikt? Toen gebruikte je de GPS misschien een stuk minder omdat je deze alleen inzette voor je routeplanner (waarbij deze dan ook stiekem nog aan de oplader hing), nu zien we toepassingen voor GPS komen die we toen nog niet gebruikten.
GPS zal ik sowieso altijd maar sporadisch gebruiken; hoe niet van apps die willen weten waar ik ben. Verder maakte ik toen misschien nog wel meer gebruik van alle features dan ik tegenwoordig doe op mijn Touch Pro 2. Toen was het namelijk nog nieuw voor mij al die mogelijkheden.
Met mijn TP2 haalde ik normaal ook 2 dagen, soms net 3, maar tegenwoordig haalt ie nog maar 1 dag omdat dat ding gaar is. (Scherm springt om de minuut aan en uit bijvoorbeeld).
Met je GPS, Wifi en HSDPA 100% van de tijd aan?Phusebox schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:05:
[...]
Nou, even 2 jaar terug: Ik had een Touch Diamond, MET gps, Wifi, HSDPA etc. En tóch haalde ik 3-4 dagen met een accu lading.
Waarom heb je dat ding dan ooit weggedaan?
Ik vind wel dat advanced task killer en juice defender een beetje een must have zijn. Het helpt gewoon en het kan geen kwaad.
Nja, bij de Desire staat er standaard van alles te updaten in de background. Je gmail wordt volgens mij ook elke 5 minuten gesynced en je kan die tijd daarvoor niet veranderen, ik zou 30 minuten ook genoeg vinden. Die weer app, friendsstream, de market die controleert op updates etc.. etc..Phusebox schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:05:
[...]
Nou, even 2 jaar terug: Ik had een Touch Diamond, MET gps, Wifi, HSDPA etc. En tóch haalde ik 3-4 dagen met een accu lading.
Ik heb het syncen van aandelen en twitter al uitgezet, op twitter kijk ik zo af en toe zelf wel en die aandelen gebruik ik niet
Edit: Hmm, het schijnt zelfs pushmail te zijn

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanN op 15-04-2010 10:18 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Nee niet aan, dat zei ik niet. In het verhaal waarop ik reageerde ging het over telefoons die al deze features niet hadden.Odiebla schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:14:
[...]
Met je GPS, Wifi en HSDPA 100% van de tijd aan?
Waarom heb je dat ding dan ooit weggedaan?
Dataverbinding is het enige dat bij mij constant aanstaat, of in ieder geval enabled. Er zal niet constant data op en neer gaan, maar wel 1x per 10 minuten minimaal.
-Telefoon zonder features
-Telefoon met features
-Telefoon met features die gebruikt worden
Naar mijn mening is het volstrekt logisch dat de derde telefoon het minst lang meegaat. Dat er gezeurd wordt dat het efficiënter moet dan vraag ik mij af of diegene enig idee heeft wat er moet gebeuren om die features in de eerste plaats aan te bieden en daarnaast of diegene zeker weet dat er niet daadwerkelijk een efficiëntieslag plaatsvind. GPS is nu eenmaal een grootverbruiker in vergelijking vanwege de aard van de communicatie. Maar kijk naar Bluetooth, de nieuwere versies zijn steeds slimmer geworden door het mogelijk maken te switchen tussen de langzame snelheid als het niet nodig is en de hogere als het wel nodig is. (Als UWB aanslaat dan gaat het helemaal leuk worden.) Soortgelijke actie rondom 3G, HSDPA en het op- en afschakelen van de snelheid. Batterij technologie, plenty ontwikkeling zit daarin. Maar als het pakketje ook kleiner moet worden dan moet je dus twee keer zo efficiënt worden om de extra features te voeden en tegelijk toe te kunnen met minder ah.
Waarom niet? Als ik dat ding voor 0 euro (ja 0 euro) kon krijgen bij verlenging van mijn abonnement (2 jaar HiOnline20 zonder mobiel internet)....waarom zou ik dan kiezen voor een baksteen en niet voor een Desire?SmithNL schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:50:
[...]
Via internet natuurlijk.. hoe zou dat anders moeten gaan..?
Er bestaat altijd nog zoiets als WiFi. Op mijn werk heb ik WiFi, thuis heb ik WiFi, in de auto ben ik niet aan het internetten en voor die ene keer dat ik echt internet buitenshuis nodig heb is ook op 1 hand te tellen op jaarbasis. Dan ga ik dus echt geen 9,95 euro p/m aan uitgeven (ik laat even die 2,95 euro p/m voor het eerste jaar buiten beschouwing, om maar over de FUP van Hi maar te zwijgen).
@ poster over APNdroid > bedankt
Juice defender onderbreekt de 3G verbinding als de telefoon gelocked is. Dan update gmail ook niet zo vaak.BastiaanN schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:16:
[...]
Edit: Hmm, het schijnt zelfs pushmail te zijn
Een ander alternatief is een andere e-mail client installeren. K9 mail is veel beter, vooral aanvinken van mails is fijn (batch operaties). Ik vind het echter jammer dat je losse berichten niet meteen in het statusscherm ziet. Je ziet gewoon: '1 new e-mail'. Ik gebruik mail echt als sms vervanger.
[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 15-04-2010 10:33 ]
Ik zie het cynisme wel, maar toch is het idioot dat men toestellen maakt die helemaal geweldig zijn, maar het niet eens een dag redden op een acculading. Het is precies hetzelfde als dat ik een geweldige auto maak, die vreselijk hard kan en alle gadgets heeft die je je maar kunt wensen, maar slechts een actieradius van 60km heeft. Dan wordt het praktisch nut ingeperkt.
Dus ja...je kunt heel veel, maar niet lang...snappie?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dit topic is gesloten.
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.
Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.