Lekker snelle rom ja. Maar hoe kom je in de market?
Hoe is de duur van de batterij (zover je dit nu al kan beoordelen)? En is veel tekst nog in het chinees?Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:49:
De officiele update is inderdaad ongelovelijk snel! Ik ben benieuwd hoeveel verschillende varianten (op deze versie gebaseerd) zullen verschijnen. Ik ben in ieder geval tevreden!
Volgende stap: Android 2.2! (Nu maar wachten op de source van de nieuwe HTC Hero kernel, eer dat we wat met 2.2 kunnen beginnen..)
ROM: http://www.multiupload.com/V18JBXORW1
Edit: Enige wat je ff moet doen is je APN toevoegen als je internet via GPRS/EDGE/UMTS wil hebben.
Voor KPN HI is het:
name: internet
APN: portalmmm.nl
Ik heb het idee dat die een stuk beter is dan de 2.1 roms tot nu toe.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Verwijderd
Acceptabel, heb nog niet uitgebreid kunnen testen. Ik zorg ervoor dat hij vanavond leegraakt, zodat ik hem vannacht kan opladen. Vanaf morgenvroeg houd ik dus bij hoe lang hij er mee doet.radem205 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:54:
[...]
Hoe is de duur van de batterij (zover je dit nu al kan beoordelen)? En is veel tekst nog in het chinees?
En, ja, er zit veel text in het chinees in deze ROM. De taal kun je wel veranderen naar Engels, maar vooral bij je toetsenbord instellingen is het moeilijk om compleet van het Chinees af te komen.
Wat wel een mooie bijkomst is, is dat je de keuze hebt om letters/cijfers te 'tekenen'. Dus geen toetsenbord, wel de optie ertoe.
Heb mijn kaartje gepartitioneerd en ik kan me nu aanmelden bij Google!
Heb nu alleen een ander probleem, ik heb de radio geupdate en hij kan niet op mobiel internet nu. Ik weet niet of hij het voor de update wel kon omdat ik de hele tijd op wifi zat.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
ps ik draai cronos droid 1.5
Heb nu alleen een ander probleem, ik heb de radio geupdate en hij kan niet op mobiel internet nu. Ik weet niet of hij het voor de update wel kon omdat ik de hele tijd op wifi zat.
wel handmatig de APN settings ingevoerd?ChristiaanCW schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:21:
Heb mijn kaartje gepartitioneerd en ik kan me nu aanmelden bij Google!
Verwijderd
Zodra ik mijn APN voor Hi wil invoeren en op Save druk doet hij helemaal niets. De APN wordt domweg niet opgeslagen. Meer last van?
Niet helemaal voor dit topic.. Maar: ik heb de G2, tmobile branded dus, en dus zou ik geen update krijgen.
Hij is te unbranden dmv de goldcard methode. Goldcard maken -> Officiele RUU draaien, klaar is Reneger.
Hij is te unbranden dmv de goldcard methode. Goldcard maken -> Officiele RUU draaien, klaar is Reneger.
APN niet handmatig toegevoegd maar dat moest met de standaard settings van de telefoon ook niet.
Hoe stel ik die APN dan handmatig in?
Hoe stel ik die APN dan handmatig in?
Verwijderd
Heel leuk en aardig van die freeyo kerel hier: http://www.cronosproject....m/viewtopic.php?f=18&t=50
Maar waar vind ik de download?
Verwijderd
Maakt deze officiële 2.1 het rooten nu onmogelijk of niet? Oftewel als ik ooit een custom 2.2 of hoger wil draaien, kan ik deze dan installeren? Bvd
Als je deze rom installeert, ben je dan dat menu kwijt waar je nog een andere ROM kan installeren?
Hoe breng ik hem weer in originele staat zonder dat menu en dergelijke?
Hoe breng ik hem weer in originele staat zonder dat menu en dergelijke?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
http://www.cronosproject.org/forum/viewforum.php?f=16Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:54:
Heel leuk en aardig van die freeyo kerel hier: http://www.cronosproject....m/viewtopic.php?f=18&t=50
Het wordt waarschijnlijk niet onmogelijk, maar wel lastiger om hem weer te rooten als je de officiële 2.1 installeert.. Zoek even op XDA een originele 2.1 ROM uit die al geroot is, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:23:
Maakt deze officiële 2.1 het rooten nu onmogelijk of niet? Oftewel als ik ooit een custom 2.2 of hoger wil draaien, kan ik deze dan installeren? Bvd
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Klinkt veelbelovend de officiële 2.1! Ben benieuwd of bv. aHero nog beter kan worden door deze ROM.
Iemand de nieuwe Radio ROM al geprobeerd met een custom ROM (aHero, VanillaEclair..)
Iemand de nieuwe Radio ROM al geprobeerd met een custom ROM (aHero, VanillaEclair..)
Verwijderd
heb nu de off rom 2.1 van htc van vanillian...
draaid soepel alleen ik kies nederlands en krijg engels
ga modeca ff uit proberen
draaid soepel alleen ik kies nederlands en krijg engels

ga modeca ff uit proberen
Nou ik heb al een bug gevonden hoor in de officiële (rooted) 
Facebook sync werkt niet (tenminste niet bij mij)
Facebook sync werkt niet (tenminste niet bij mij)
Verwijderd
hmmm modeca ook niet nederlands als je nederlands selecteert..
dacht dat ze multi lang. waren.......
iemand idee waar het aan ligt?
Het probleem is dat de rom alleen in het chinees en engels is.
Dus gewoon wachten tot de europese update er is die alle talen heeft.
Dus gewoon wachten tot de europese update er is die alle talen heeft.
De woordenboek van het keyboard is in het nederlandsVerwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:18:
hmmm modeca ook niet nederlands als je nederlands selecteert..
Heeft iemand al de officiële android 2.1 uitgeprobeerd (weliswaar de chinese versie)? Zo ja, welke versie heb je precies geïnstalleerd?
Ja, maar die custom programma's blijven terwijl ik een versie 2.1 wil.
Ik heb nu versie: 2.1 update1 met baseband versie, 63.18.55.06ju_6.35.09.26
software nummer 3.31.751.1
Ik heb nu versie: 2.1 update1 met baseband versie, 63.18.55.06ju_6.35.09.26
software nummer 3.31.751.1
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
ik had cronos geflashed en hij blijft voor elk nummer een 1 zetten dus ik kan niemand meer bellen. Ga maar eens sensehero uit proberen
Ik draai momenteel aHero 1.0 met JIT enabled. Overclock wil ik nog mee testen.
Heb wel de nieuwste radio ROM geflashed, 63.18.55.06OU_6.35.15.01, deze komt uit de Taiwanese release van 2.1 voor de Hero.
Weet niet of ik over ga naar de officiële 2.1 update als deze er is. Wacht sowieso op een rooted versie met Nederlandse taal. Maar de kans is groot dat ik bij een ROM zonder Sense UI blijf, bevalt me erg goed!
Heb wel de nieuwste radio ROM geflashed, 63.18.55.06OU_6.35.15.01, deze komt uit de Taiwanese release van 2.1 voor de Hero.
Weet niet of ik over ga naar de officiële 2.1 update als deze er is. Wacht sowieso op een rooted versie met Nederlandse taal. Maar de kans is groot dat ik bij een ROM zonder Sense UI blijf, bevalt me erg goed!
draai nu inmiddels cronos 1.5.1 JIT... en die is echt lekker snel. ik mis sense ook helemaaaaal niet met ADW en lock 2.0. nog geen enkel probleem tegen gekomen.
Cronos 1.6 is niet goed. Market werkt niet en ook geen nederlands.
Ben nu terug op 1.5 en die werkt uitstekend!
1.6 is nog niet stable dat is bekend. Verwacht echter dat dit niet lang meer zal duren.M3 SMGII schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:06:
Ook kan je niet bellen en gebeld worden met 1.6, hij is wel rap...M3 SMGII schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:06:
Nu het voor de HTC Hero steeds interessanter word om een custom rom te installeren wil ik mij er ook in gaan verdiepen. Zijn er al gebruikers die VillainROM 10.0.0 FINAL hebben geinstalleerd? Wat zijn de ervaringen?
is dat zo? Heb het niet getest. Had hem maar 1uur opstaan ofzo en daarna meteen terug nr 1.5.1Vrael schreef op zondag 06 juni 2010 @ 10:54:
[...]
Ook kan je niet bellen en gebeld worden met 1.6, hij is wel rap...
Heb hem geinstalleerd. Hij draait supersnel. Het enige minpunt is dat HTC Sense nog niet vertaald is naar het Nederlands. Ook met morelocale is hij nog niet Nederlands te krijgen.laserboy schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:13:
Nu het voor de HTC Hero steeds interessanter word om een custom rom te installeren wil ik mij er ook in gaan verdiepen. Zijn er al gebruikers die VillainROM 10.0.0 FINAL hebben geinstalleerd? Wat zijn de ervaringen?
Geinstaleerde applicaties worden wel netjes Nederlands, en het toetsenbord doet het ook gewoon in het nederlands. Dus mij maakt het niet zo veel uit. Waarschijnlijk komt er wel snel een NL vertaling
Gewoon op Engels laten staan, heb je nergens last van. Villain10 werkt trouwens echt geweldig lekker. Snel en stabiel!pvcholten schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:29:
[...]
Heb hem geinstalleerd. Hij draait supersnel. Het enige minpunt is dat HTC Sense nog niet vertaald is naar het Nederlands. Ook met morelocale is hij nog niet Nederlands te krijgen.
Geinstaleerde applicaties worden wel netjes Nederlands, en het toetsenbord doet het ook gewoon in het nederlands. Dus mij maakt het niet zo veel uit. Waarschijnlijk komt er wel snel een NL vertaling
Trouwens: http://www.androidworld.n...week-van-start-officieel/
[ Voor 7% gewijzigd door radem205 op 06-06-2010 15:00 ]
Ik heb zojuist ook VillainRom 10 geflashed, moet zeggen dat ik niet had verwacht dat het zo snappy aan zou voelen! Misschien toch weer terug naar een Sense UI ROM + Root + NL Locale!radem205 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:58:
[...]
Gewoon op Engels laten staan, heb je nergens last van. Villain10 werkt trouwens echt geweldig lekker. Snel en stabiel!
deze ROM werkt zeker lekker. Nu is het nog even wachten op de Sense Facebook integratie, maar dat zal wel met Friendstream komenradem205 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:58:
[...]
Gewoon op Engels laten staan, heb je nergens last van. Villain10 werkt trouwens echt geweldig lekker. Snel en stabiel!
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Er is een OTA update te downloaden voor Sense Facebook integratie!FRidh schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:41:
[...]
deze ROM werkt zeker lekker. Nu is het nog even wachten op de Sense Facebook integratie, maar dat zal wel met Friendstream komen
Verwijderd
Ik heb gisteren de nieuwe VillainRom 10 geflashed maar mijn Hero zijn batterijduur is hier sterk door ingekort, als ik hem oplaad kan ik er ook bijna een eitje op bakken! Weet iemand aan wat dit kan liggen?
Ik heb de modaco geinstalleerd en bevalt toch nu toe erg goed. Stuk sneller dan de eerdere custom roms
Multimonitor is relax :P
Ik zie zojuist in VillainUpdater dat er een 'potentiële patch voor batterydrain' is vrijgegeven..Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:06:
Ik heb gisteren de nieuwe VillainRom 10 geflashed maar mijn Hero zijn batterijduur is hier sterk door ingekort, als ik hem oplaad kan ik er ook bijna een eitje op bakken! Weet iemand aan wat dit kan liggen?
Ik zie dat die Villainrom erg populair is. Voordat ik aan de Hero ga kloten heb ik echter een paar vragen. Werkt deze ROM wel goed? Krijg ik als gebruiker de indruk dat het een ''officiële'' rom is?
Daarnaast zie ik ook dat die Villainrom erg veel updates krijgt. Moet ik dan steeds alle bestanden weer opnieuw op de telefoon zetten, of blijven de bestanden en instellingen bewaard?
Daarnaast zie ik ook dat die Villainrom erg veel updates krijgt. Moet ik dan steeds alle bestanden weer opnieuw op de telefoon zetten, of blijven de bestanden en instellingen bewaard?
Verwijderd
Ik het VillainRom er nu een dag op staan en vind hem eerlijk gezegd wel tegenvallen. Hij is snel, maar er zijn snellere roms. Ik vind VanillaEclair en aHero (allebei zonder Sense) wel goede roms.-Edwin- schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:50:
Ik zie dat die Villainrom erg populair is. Voordat ik aan de Hero ga kloten heb ik echter een paar vragen. Werkt deze ROM wel goed? Krijg ik als gebruiker de indruk dat het een ''officiële'' rom is?
Sense heb ik liever er wel op. Ik vrees dus dat het toch wachten wordt op de officiële 2.1 releaseVerwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:54:
[...]
Ik het VillainRom er nu een dag op staan en vind hem eerlijk gezegd wel tegenvallen. Hij is snel, maar er zijn snellere roms. Ik vind VanillaEclair en aHero (allebei zonder Sense) wel goede roms.
Geloof me Sense is echt niet zo essentieel als je denkt-Edwin- schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:55:
[...]
Sense heb ik liever er wel op. Ik vrees dus dat het toch wachten wordt op de officiële 2.1 release
Ik ben echt een ontzettend tevreden cronos 1.5 gebruiker, ben benieuwd naar de volgende versies hiervan!
Idem, de enige dingen die ik echt mis zijn het HTC toetsenbord (kun je achteraf gewoon installeren) en de htc dialer. Je mist natuurlijk ook de widgets en dan met name de agendawidget, want de standaard android agenda widget is erg karig uitgevoerd. Gebruik nu overigens launcherpro in plaats van Sense, heerlijk snel!Sh4wn schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:57:
[...]
Geloof me Sense is echt niet zo essentieel als je denkt
Draai nog immer aHero met overclock kernel en nog steeds tevreden. Wel heb ik ondervonden dat de camera er na 5 foto's mee ophoud en de telefoon zichzelf reboot. Maar als dat alles is
Verwijderd
Sinds net ook aHero, lekker snel en veel nieuwe dingen vergeleken met mn stock 1.5 
Sense mis ik totaal niet!
Sense mis ik totaal niet!
Hebben deze ROMs dan ook Nederlands of alleen Engels?
Verwijderd
Net Cronos droid 1.5.1 geflashed. Heeft Nederlands. Es een dagje kijken hoe ie bevalt.-Edwin- schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:20:
Hebben deze ROMs dan ook Nederlands of alleen Engels?
Sterker nog ik was blij dat ik er vanaf was. AWD launcher is echt veeeel beter imo. Sense doet niet eens de homescreen kantelen. Je kan de knoppen niet configureren.Sh4wn schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:57:
[...]
Geloof me Sense is echt niet zo essentieel als je denkt
Trouwens wel verbaasd dat zoveel mensen hier zo hechten aan de nederlandse taal op de telefoon.
Ik kan wel zonder hoor. Gebruikte op mijn Omnia ook Engelse custom ROMs. Ik wacht nog even af of HTC volgende week die update gaat uitbrengen. Anders probeer ik ook een custom ROM.Buntmans schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:52:
[...]
Sterker nog ik was blij dat ik er vanaf was. AWD launcher is echt veeeel beter imo. Sense doet niet eens de homescreen kantelen. Je kan de knoppen niet configureren.
Trouwens wel verbaasd dat zoveel mensen hier zo hechten aan de nederlandse taal op de telefoon.
Hier ook, ondertussen Cronos 1.6 en Villain 10. geprobeerd (de laatste voor meer dan 24 uur zoals team Villain voorschrijft) maar Cronos 1.5 is imo de beste op dit moment. Vooral op batterij gebruik verslaat deze rom de rest met gemak. Daarnaast heerlijk snel en inderdaad volledig Nederlands, voor mij persoonlijk niet echt boeiend maar sommigen hechten daar wel aan.Jo-hannes schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:08:
Ik ben echt een ontzettend tevreden cronos 1.5 gebruiker, ben benieuwd naar de volgende versies hiervan!
Non taken
Ik heb 2 dagen 1.6 van Cronos erop zitten, en het bevalt mij beter qua prestaties dan Villain 10. Helaas voegt hij rare nummers toe bij het bellen, dus ik ga zo terug naar 1.5 van Cronos. Het zou opgelost moeten worden in de nieuwe build (1.7).
De OP zegt:
Ga naar Instellingen -> Toepassingen -> Vink onbekende bronnen aan
Download de volgende bestanden en zet ze op je SD kaart
FlashRec.apk
recovery-RA-hero-vx.x.x.img Amon_Ra's recovery is de meest gebruikte recovery voor de HTC hero.
Zorg dat je een filemanager hebt op je Hero (Zoals Estrongs File Manager), start dat programma, en open FlashRec.apk
FlashRec wordt nu geinstalleerd
Als die klaar is, open je de lijst met applicaties, en start je Recovery Flasher. Klik daarna op de knop Backup recovery.
Wanneer dat ook klaar is, tik je aan de bovenkant het tekstboxje aan en typ je het volgende in:
quote:
/sdcard/recovery-RA-hero-vx.x.x.img
Waarbij x.x.x je versie nummer is. En de meeste mensen zullen wel zien dat dit gewoon het pad is naar je Amon_Ra Recovery. Het pad is hoofdletter gevoelig.
Klik op de Flash Custom Recovery knop, en wacht tot die klaar is.
Zet je telefoon uit
Zet je telefoon aan, en houd de home en end call knop ingedrukt. Na een tijdje krijg je je nieuwe recovery te zien!
Geen Flash Custom Recovery knop. Toen maar een recovery gedaan en het vervolg. Resultaat een brick die niet eens uit kon. Batterij eruit en erin en alles weer in ordnung, maar wat kan de reden zijn dat ik de optie bij de stap niet krijg. Standaard 1.5 op Orange Hero.
Ga naar Instellingen -> Toepassingen -> Vink onbekende bronnen aan
Download de volgende bestanden en zet ze op je SD kaart
FlashRec.apk
recovery-RA-hero-vx.x.x.img Amon_Ra's recovery is de meest gebruikte recovery voor de HTC hero.
Zorg dat je een filemanager hebt op je Hero (Zoals Estrongs File Manager), start dat programma, en open FlashRec.apk
FlashRec wordt nu geinstalleerd
Als die klaar is, open je de lijst met applicaties, en start je Recovery Flasher. Klik daarna op de knop Backup recovery.
Wanneer dat ook klaar is, tik je aan de bovenkant het tekstboxje aan en typ je het volgende in:
quote:
/sdcard/recovery-RA-hero-vx.x.x.img
Waarbij x.x.x je versie nummer is. En de meeste mensen zullen wel zien dat dit gewoon het pad is naar je Amon_Ra Recovery. Het pad is hoofdletter gevoelig.
Klik op de Flash Custom Recovery knop, en wacht tot die klaar is.
Zet je telefoon uit
Zet je telefoon aan, en houd de home en end call knop ingedrukt. Na een tijdje krijg je je nieuwe recovery te zien!
Geen Flash Custom Recovery knop. Toen maar een recovery gedaan en het vervolg. Resultaat een brick die niet eens uit kon. Batterij eruit en erin en alles weer in ordnung, maar wat kan de reden zijn dat ik de optie bij de stap niet krijg. Standaard 1.5 op Orange Hero.
http://theunlockr.com/200...ur-htc-hero-in-one-click/max3D schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:41:
[..], maar wat kan de reden zijn dat ik de optie bij de stap niet krijg.
Of bedoel je dat je helemaal geen knop hebt ?This button migth say something else in different versions of flashrec[..]
oh en de eerste "/" voor "sdcard/" is niet nodig (wil ook nog wel eens helpen)
[ Voor 9% gewijzigd door Mitch op 08-06-2010 00:15 ]
Heb sinds vandaag ook Cronos Droid 1.5.1 JIT er op, met LauncherPro, mooie tussenweg van de HTC aanpassingen en Vanilla Android, en hij is SNEL, maar dan ook echt SNEL.
Heb je versie 1.1.2 geprobeerd? http://zenthought.org/sys...ashrec-1.1.2-20090909.apkmax3D schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:41:
Dat was mijn fout ook in het begin.
Verwijderd
Zoals ik gister poste heb ik aHero op mijn hero gezet. Echter nu ben ik bezig geweest om het htc toetsenbord er op te krijgen en dit is tot nog toe niet gelukt.
Eerst heb ik het handcent toetsenbord geinstalleerd ->Werkt
Toen touch input (een versie van het htc bord) en HTC_IME mod (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=663608)
Beide doen het niet! + ik krijg geen NL woordenboek, terwijl de taal wel op NL staat?
Nu sms ik redelijk veel dus vindt ik dit nogal een belangrijk issue.
Wat is makkelijker?
1) Andere ROM -> Villian, Cronos of SenseHero?
2) aHero over het probleem helpen?
Input please
EDIT: aHero is mijn eerst custom rom dus heb geen ervaring met anderen! Hij is lekker snel en het gemis van sense heb ik niet echt ervaren
Toen touch input (een versie van het htc bord) en HTC_IME mod (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=663608)
Beide doen het niet! + ik krijg geen NL woordenboek, terwijl de taal wel op NL staat?
Wat is makkelijker?
Input please
EDIT: aHero is mijn eerst custom rom dus heb geen ervaring met anderen! Hij is lekker snel en het gemis van sense heb ik niet echt ervaren
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 09:04 ]
Heb je wel het goede HTC Keyboard, diegene die jij hebt staat in het HTC desire forum..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416
Hier werkt die in iig met NL toetsenbord (en eventueel MoreLocale)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416
Hier werkt die in iig met NL toetsenbord (en eventueel MoreLocale)
Verwijderd
Dat subforum maakt niet uit. Heb het net werkend gekregen, het lag aan het feit dat ik de HiRes versie had gepakt. Nu heb ik er de Android 1.6+ versie opgezet en die werkt perfect!
Thx..
Thx..
Werkt MMS op de Cronos Droid 1.5.1 ?
Of op andere officele 2.1 ROMs?
Of op andere officele 2.1 ROMs?
-
[ Voor 138% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:34 ]
Verwijderd
Ik heb sinds gisteravond 'VanillaEclair 3.3 Release Candidate 3' draaien. Wat een megasoepele OS heb ik nu zeg!
Echt lekker!
En nu het leukste:
Hij is nu alweer twaalf uur van de lader af, met WiFi, 3G, GPS aan; mail, calender, contacten, twitter gesynct; en de batterij staat op 58%
En ik heb hem gewoon gebruikt; muziekje, ff browsen, spelletje, smsen, noem maar op. Echt fraai dus!
En nu het leukste:
Hij is nu alweer twaalf uur van de lader af, met WiFi, 3G, GPS aan; mail, calender, contacten, twitter gesynct; en de batterij staat op 58%
En ik heb hem gewoon gebruikt; muziekje, ff browsen, spelletje, smsen, noem maar op. Echt fraai dus!
Wat is de beste/snelste vanilla rom op het moment? En het liefst op basis van 2.1
Wat ik graag zou willen is:
Snel (dat zeker)
Stabiel
Goede batterij
Snel (dat zeker)
Stabiel
Goede batterij
http://members.home.nl/rinkejan/HTC%20Keyboard.zipVerwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:03:
Zoals ik gister poste heb ik aHero op mijn hero gezet. Echter nu ben ik bezig geweest om het htc toetsenbord er op te krijgen en dit is tot nog toe niet gelukt.
Wat is makkelijker?
Input please
Deze heb ik draaien met aHero 1.0! Er zitten 2 apk's in de zip file. Eerst Clicker.apk installeren, hierna HTC_IME_lo.apk. Moet werken!
LET OP,NIET FLASHEN ALS UPDATE.ZIP
superhero met launcher pro beta als launcher, heerlijk snel en een goede batterij. en je hebt de mooie sense apps zoals people nog maar geen lelijke en langzame sense meer.tweakG5 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:52:
Wat is de beste/snelste vanilla rom op het moment? En het liefst op basis van 2.1
Snel (dat zeker)
Stabiel
Goede batterij
Heb je toevallig een link naar die rom?thomasie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:04:
[...]
superhero met launcher pro beta als launcher, heerlijk snel en een goede batterij. en je hebt de mooie sense apps zoals people nog maar geen lelijke en langzame sense meer.
Cronos is denk ik dan sneller, zie de start post
En zelfde principe als SuperHero
Verwijderd
Wacht anders even tot vrijdag, dan is VanillaEclair 3.3 klaar, naar alle verwachtingen. Gewoon een 'schone android'. In combinatie met LauncherPro is die echt gaaf en vooral goed..
Ik moet nu na een weekje aHero toch opmerken dat'ie batterij zuipt
. Na een dagje zit hij al op 50%. Meestal is dat sporadisch eens nieuws checken en af en toe een smsje. Niet echt zwaar werk dus. Met de orriginele 1.5 rom deed ik zo zeker 3 dagen en dan gebruikte ik hem intensiever.
Opnieuw flashen, radio flashen of eens met dat setcpu (dat ik trouwens niet in de market ed vind) prutsen?
Opnieuw flashen, radio flashen of eens met dat setcpu (dat ik trouwens niet in de market ed vind) prutsen?
owkee, eindelijk gelukt. Had de tijd dus even geloerd. Maar man man man, wat scheelt Chronos 1.5 ten op zichte van de stock Cupcake ROM! 
Net draaiende, (fluitje van een cent, heerlijk!) en alles gaat vlotter, sneller soepeler!
Zo meteen eens kijken naar launcher pro en andere roms, want van rom verwisselen gaat gewoon zo simpel en makkelijk! Super zeg!
Dat ik dit nog niet eerder gedaan had.
Moet wel zeggen, dacht eerst: "ej, Sense, ziet er 't zelfde uit bij de 1st boot behalve 't intro filmpje." maar 't was toch echt 2.1
Net draaiende, (fluitje van een cent, heerlijk!) en alles gaat vlotter, sneller soepeler!
Zo meteen eens kijken naar launcher pro en andere roms, want van rom verwisselen gaat gewoon zo simpel en makkelijk! Super zeg!
Moet wel zeggen, dacht eerst: "ej, Sense, ziet er 't zelfde uit bij de 1st boot behalve 't intro filmpje." maar 't was toch echt 2.1
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
1.5.1 JIT is nog snellerzwahiel schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 01:05:
owkee, eindelijk gelukt. Had de tijd dus even geloerd. Maar man man man, wat scheelt Chronos 1.5 ten op zichte van de stock Cupcake ROM!
Heb 'm nu met Launcher Pro draaien, maar wil wel 't tobo + dailer van Sense houden, voor de rest doeiiii sense! 
JIT is aan het downleuden momenteel.
JIT is aan het downleuden momenteel.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
dit is de link naar superhero (klik)
je kan hem ook met adw launcher 0.77 draaien (gewoon zoeken in de market)
Ik heb nu ook sinds n weekje Cronos draaien, sinds gisteren 1.5.1
Draait echt lekker.
Ik wou ook eigenlijk enkel de Sense hebben voor m'n contacten en berichten. Vind de standaard Android applicatie daarvan maar niks...
Als launcher heb ik Home++ draaien.
Werkt de JIT goed? en heeft het zin om de BFS versie te flashen. Heb geprobeerd t begrijpen wat deze precies zijn, maar is met niet compleet duidelijk.
vandaag 1.7, ben benieuwd
Draait echt lekker.
Ik wou ook eigenlijk enkel de Sense hebben voor m'n contacten en berichten. Vind de standaard Android applicatie daarvan maar niks...
Werkt de JIT goed? en heeft het zin om de BFS versie te flashen. Heb geprobeerd t begrijpen wat deze precies zijn, maar is met niet compleet duidelijk.
JIT = Just In Time. het is een andere dalvik-compiler, die ook in android 2.2 moet verschijnen dacht ik zo. Het probeert de gegenereerde code beter te optimaliseren voor je toestel.
BFS = Brain Fuck Sceduler. Het is eigenlijk een andere techniek dan de normale methode om "programma tijd" in te delen. Je moet het zo zien, elk lopende programma krijgt een klein tijdje de CPU tot de beschikking. Met BFS zou dit anders geregeld zijn die meer aansluit op embed-toestellen (dus inc. je HTC hero
)
Weet iemand of ik de HTC dailer en sms applicatie kan gebruiken onder JIT? Stiekem vond ik die wel enorm snel, maar ik mis de sense apps toch een beetje.
BFS = Brain Fuck Sceduler. Het is eigenlijk een andere techniek dan de normale methode om "programma tijd" in te delen. Je moet het zo zien, elk lopende programma krijgt een klein tijdje de CPU tot de beschikking. Met BFS zou dit anders geregeld zijn die meer aansluit op embed-toestellen (dus inc. je HTC hero
Weet iemand of ik de HTC dailer en sms applicatie kan gebruiken onder JIT? Stiekem vond ik die wel enorm snel, maar ik mis de sense apps toch een beetje.
bedankt voor de uitleg. is me duidelijk nu!
ik heb net ook cronos 1.5.1 JIT geprobeerd, maar ik kreeg op geen enkele mogelijkheid een netwerk connectie met 'telfort' .wars schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:35:
Ik heb nu ook sinds n weekje Cronos draaien, sinds gisteren 1.5.1
Draait echt lekker.
niemand anders last van gehad?
Ik heb Behero draaien en maak gebruik van Brut versie (Google Maps) is het nog raadzaam om de officiele Google maps te downloaden? Of maakt dat geen verschil met de Brut versie?
PSN id: GG--77
De APNs waren idd wat slecht ondersteund in de 1.5 en 1.6 series. Moet opgelost zijn in 1.7.Vendrom schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:08:
[...]
ik heb net ook cronos 1.5.1 JIT geprobeerd, maar ik kreeg op geen enkele mogelijkheid een netwerk connectie met 'telfort' .
niemand anders last van gehad?
Voornu, voer je APN handmatig in: http://www.pluk-in.com/pl...iel_netwerk_nederland.php
thnx, ga ik even proberen! en wanneer de rom er is, 1.7 installeren.riemer1990 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:39:
[...]
De APNs waren idd wat slecht ondersteund in de 1.5 en 1.6 series. Moet opgelost zijn in 1.7.
Voornu, voer je APN handmatig in: http://www.pluk-in.com/pl...iel_netwerk_nederland.php
[ Voor 5% gewijzigd door Vendrom op 09-06-2010 13:31 ]
Mocht het je via bovenstaande uitleg niet lukken, bij mij werkt Telfort in Cronos 1.5 (en 1.4.1) met volgende instelling:
APN: internet
APN-type: default
De rest standaard laten!
APN: internet
APN-type: default
De rest standaard laten!
Zo die fix lijst van Cronos 1.7 ziet er wel awesome uit, ben benieuwd!
ik zit al de hele tijd op f5 te drukken, ghehe
Bij Cronos, hoe belangrijk is deze stap:
2. Re partition your sdcard to hold 1 ext2 partition and last partition should be the rest in fat32
Ik wil gewoon een andere rom zonder teveel moeite.
2. Re partition your sdcard to hold 1 ext2 partition and last partition should be the rest in fat32
Je bent niet verplicht die stap te nemen, dat is alleen voor Apps2sdCabo schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:10:
Bij Cronos, hoe belangrijk is deze stap:
Zonder draait deze ROM ook super
Als je apps2sd wilt, is die stap belangrijk.
apps2sd is eigenlijk dat je programma's opslaat op de SD-kaart in plaats op je telefoon. de ext2 partitie is meestal stukken groter (kun je zelf bepalen natuurlijk). Keuze is helemaal voor jou
Ik raad het op zich wel aan, de meeste custom roms hebben apps2sd de laatste tijd. Dus gewoon een ext2 partitie van 512 mb groot ofzo, geen swap en de rest fat32. Kun je doen via de recovery. Maak wel een back-upje van al je data op de sd-kaart
apps2sd is eigenlijk dat je programma's opslaat op de SD-kaart in plaats op je telefoon. de ext2 partitie is meestal stukken groter (kun je zelf bepalen natuurlijk). Keuze is helemaal voor jou
Ik raad het op zich wel aan, de meeste custom roms hebben apps2sd de laatste tijd. Dus gewoon een ext2 partitie van 512 mb groot ofzo, geen swap en de rest fat32. Kun je doen via de recovery. Maak wel een back-upje van al je data op de sd-kaart
Ja, apps2sd skip ik even. Als ik flashrec opstart krijg een foutmelding "Could not run command" schijnt dat m'n firmware al gepatched is als ik 't opzoek... Ik heb nog een oude custom recovery van cynagon ofzo 
Zie ik dat Cronos 1.7 nog niet uit is, ik probeer 1.5.1 wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Cabo op 09-06-2010 16:15 ]
Als je al een recovery er op hebt, dan is het ook mogelijk om via ADB te flashen, start op in recovery, en dan via flash_image command (weet niet precies uit me hoofd, maar dan heb je flashrec niet nodig)Cabo schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:13:
Ja, apps2sd skip ik even. Als ik flashrec opstart krijg een foutmelding "Could not run command" schijnt dat m'n firmware al gepatched is als ik 't opzoek... Ik heb nog een oude custom recovery van cynagon ofzo
Nice bedankt,Sh4wn schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:24:
Als je al een recovery er op hebt, dan is het ook mogelijk om via ADB te flashen, start op in recovery, en dan via flash_image command (weet niet precies uit me hoofd, maar dan heb je flashrec niet nodig)
"fastboot.exe boot recovery-RA-hero-v1.6.2.img" gebruikt
Ik had nog een vraagje waar ik geen antwoord op had:
Stel dat ik van Cronos 1.5.1 naar 1.7 wil gaan. Gaan dan al mijn bestanden en instellingen weer verloren? Want ik zit er niet op te wachten dat als ik een custom ROM neem, steeds alles weer opnieuw moet instellen.
Stel dat ik van Cronos 1.5.1 naar 1.7 wil gaan. Gaan dan al mijn bestanden en instellingen weer verloren? Want ik zit er niet op te wachten dat als ik een custom ROM neem, steeds alles weer opnieuw moet instellen.
Omdat 1.7 een andere base is dan 1.5.1, moet je een full wipe uitvoeren. Wat betekent dat je dus alles kwijt bent.-Edwin- schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:27:
Ik had nog een vraagje waar ik geen antwoord op had:
Je kunt het echter wel proberen zonder wipe te doen, maar de kans is groot dat het niet lukt
De backup van applicaties en instellingen kan via Titatium Backup, je kunt hiermee ook je sms berichten/contacten en je gesprekken mee opslaan
Ik hoop dat 1.7 snel uit komt.. Hij zegt vandaag, maar in Nederland is de dag al bijna voorbij!
Edit: ik moet zeggen dat SenseHero B5 ook goed werkt!
Edit: ik moet zeggen dat SenseHero B5 ook goed werkt!
[ Voor 23% gewijzigd door stijnos1991 op 09-06-2010 19:45 ]
Oke, is goed. Ik wacht nog 1 of 2 weken. Als er dan nog niks van een officiële update bekend is ga ik overtzanten schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:57:
[...]
Omdat 1.7 een andere base is dan 1.5.1, moet je een full wipe uitvoeren. Wat betekent dat je dus alles kwijt bent.
Je kunt het echter wel proberen zonder wipe te doen, maar de kans is groot dat het niet lukt![]()
De backup van applicaties en instellingen kan via Titatium Backup, je kunt hiermee ook je sms berichten/contacten en je gesprekken mee opslaan
Ik heb zojuist cronos 1.5.1 stable geïnstalleerd en het werkt lekker snel, alleen reageert mijn telefoon niet meer als ik hem roteer. Het beeld blijft gewoon in de standaardmodus staan. Is dit een bekende bug of doe ik iets verkeerd?
Via recovery even een reset uitvoeren daarvan (bij de optie reset kun je de onderstaande optie pakken). Geen idee meer hoe het heet, maar dit loste het probleem bij mij op!
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik probeerde net mijn gerootte Hero d.m.v. een gedownloade RUU te downgraden naar de stock 1.5 ROM.
Ik krijg de volgende foutmelding: Fout [131]: KLANT -ID FOUT
Het ROM Updatehulpmiddel kan de Android telefoon niet updaten. Verkrijg het juiste ROM Updatemiddel en probeer het opnieuw.
Ik gebruikte RUU 1.0.0.02.
Weet iemand hoe het wel lukt?
Ik krijg de volgende foutmelding: Fout [131]: KLANT -ID FOUT
Het ROM Updatehulpmiddel kan de Android telefoon niet updaten. Verkrijg het juiste ROM Updatemiddel en probeer het opnieuw.
Ik gebruikte RUU 1.0.0.02.
Weet iemand hoe het wel lukt?
Ook even een vraagje van mijn kant.
Ik heb sinds een paar weken BeHero_+_v1.2 draaien.
Daarvoor draaide ik een 1 dagje (sensehero, volgens mij..) Deze beviel mij niet.
BeHero ben ik erg tevreden over en in het begin had ik het idee dat de accuduur niet
achteruit was gegaan t.o.v. stock 1.5 rom. Helaas kom ik er toch achter dat dit zeker scheelt.
Met name wanneer ik wifi aanzet is het toestel echt binnen de kortste keren leeg.
Uberhaupt merk ik dat deze rom de accu sneller leegtrekt t.o.v. de standaar rom.
Met name wanneer ik het toestel gebruik daalt ''accupeil'' te snel..
Ik heb geen radio update gedaan, althans niet handmatig. Weet niet of dit standaard ingebakken zit
tijdens het installeren van een custom rom?
Vraag ik dus, heeft het nut om een radio update te doen om accuduur te verbeteren? Zo ja!
welke radio versie moet ik in dat geval hebben?
Ik heb sinds een paar weken BeHero_+_v1.2 draaien.
Daarvoor draaide ik een 1 dagje (sensehero, volgens mij..) Deze beviel mij niet.
BeHero ben ik erg tevreden over en in het begin had ik het idee dat de accuduur niet
achteruit was gegaan t.o.v. stock 1.5 rom. Helaas kom ik er toch achter dat dit zeker scheelt.
Met name wanneer ik wifi aanzet is het toestel echt binnen de kortste keren leeg.
Uberhaupt merk ik dat deze rom de accu sneller leegtrekt t.o.v. de standaar rom.
Met name wanneer ik het toestel gebruik daalt ''accupeil'' te snel..
Ik heb geen radio update gedaan, althans niet handmatig. Weet niet of dit standaard ingebakken zit
tijdens het installeren van een custom rom?
Vraag ik dus, heeft het nut om een radio update te doen om accuduur te verbeteren? Zo ja!
welke radio versie moet ik in dat geval hebben?
Freeyo 1.7 is gereleased! Downloaden..