Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter

HTC Hero: Rooten & Custom ROM's

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c46ce77e8cd6/4c46ce77e0031-banner_htc_hero.png

Introductie

Welkom in deel 2 van het rooten & custom ROM's topic voor de HTC Hero. In dit topic is het de bedoeling om te discussiëren over het installeren en gebruik van custom ROM's voor de HTC Hero. Omdat Android open source is, is er een zeer levendige community van hobby developers die een eigen touch geven aan het Android OS. Ook worden er vaak ROM's overgezet die oorspronkelijk voor een ander toestel waren, maar met wat aanpassingen ook op bijv. de HTC Hero werken.

De community voor de HTC Hero is erg groot, omdat het nog steeds een erg populair Android toestel is. Ook zijn veel ROM makers al ervaren met de HTC hardware, aangezien er voor veel Windows Mobile smartphones van HTC ook een actieve community bestaat.

Inhoudsopgave

Disclaimer

Het flashen van custom ROM's is geheel op eigen risico, ik ben niet verantwoordelijk voor eventueel kapotte hero's.

Waarom een custom ROM

Custom ROM's zijn, zoals de naam al doet vermoeden, aangepaste versies van de ROM van de fabrikant. Vaak is er een aangepaste Linux Kernel (de allerlaagste basis van Android) met een aantal optimalisaties, zodat je telefoon sneller is. Dit verschilt natuurlijk per ROM.

Veel voorkomende voordelen van een custom ROM:
  • Sneller
  • Root (zie waarom root beneden)
  • Extra functies
  • Nieuwere android versies (bijv. android 2.3 op je hero)
Voordelen van root-access
  • Je kan in principe een voorwaardige Linux distributie installeren
  • Je kan alles aanpassen aan je telefoon
  • Je kan bepaalde applicaties gebruiken die root toegang nodig hebben zoals:
    • Wifi Tether/aNetShate - een programma waarmee je van je telefoon een wifi accesspoint maakt, zo kan je met bijv. je laptop op internet
    • Apps2sd - Sla al je applicaties die je via de market installeert op je SD kaart
    • En nog een heleboel meer

Een greep uit het huidige aanbod

Er zijn behoorlijk wat custom ROM's voor de HTC Hero. Hieronder staat een lijstje met de populairste ROM's van dit moment.
Android 2.1 ROM's met HTC Sense
Ook al is er een officiële 2.1 update van HTC voor de hero, de meeste ROM bouwers hebben er een eigen sausje overheen gegoten in de vorm van andere (overgeklokte en geoptimalizeerde) kernels en andere handige toevoegingen. Ze zijn over het algemeen vrij stabiel, en doen niet onder voor de echte update.

NaamVersieDatumBasis ROMBijzonderhedenProblemen
Cronos Sense Eclair2.1.4.109-10-2010Europese update
ChocolateEclair2.016-07-2010Wereldwijde update
VillainRom12.01-07-2010Europese update
Android 2.1 ROM's zonder HTC Sense
Je kan er ook voor kiezen om een ROM te installeren zonder de extra schil van HTC, dan heb je de normale android, zoals google dat voor zich ziet. Deze ROM's zijn over het algemeen erg snel en stabiel.

NaamVersieDatumBijzonderhedenProblemen
VanillaEnclair5.020-07-2010
AndrobinCR4 5.0.719-06-2010
aHero1.105-07-2010
Android 2.2 ROM's
SInds Google 2.2 heeft uitgebracht, en HTC zelf waarschijnlijk geen update meer gaat uitbrengen voor de Hero, is het aan de ROM bouwers om 2.2 op onze Hero te krijgen. Dat is zeer goed gelukt, alleen is het bijna niet meer mogelijk om Sense erop te krijgen, maar persoonlijk vind ik dat niet nodig. :)

TastyFroyo1.211-01-2011Truuk waardoor je resolutie hoger lijkt. Gingerbread keyboard en looks.
ElelinuxSpecial Edition Final13-12-2010
Fusion!RomUpdate 1003-12-2010
FroydVillain1.7.2??
Cronos 2.21.5.205-08-2010
Android 2.3 ROM's
Het is nu dus aan de ROM bouwers om nieuwere versies te porten naar de Hero, en ook met Android 2.3 is dat vrij snel gegaan. :) Het is niet mogelijk om Android 2.3 te krijgen met Sense. De onderstaande ROM's zijn snel, hebben een erg goede accuduur en zeer stabiel.

TastyGinger2.006-02-2011Truuk waardoor je resolutie hoger lijkt.
Elelinux1.7.101-04-2011
Cronos Ginger1.1.006-02-2011

Suggesties: stuur een DM

Een custom ROM installeren

Dus, jij bent geïnteresseerd geraakt in een custom ROM? Het installeren is tegenwoordig niet zo heel moeilijk meer. Ook kan er weinig fout gaan, waardoor je telefoon helemaal wordt verneukt. Voordat we beginnen, een aantal dingen vooraf:
  • Er worden vaak veel afkortingen gebruikt, en misschien voor jou andere onbekende termen. Het is daarom makkelijk om even de Glossary door te lezen.
  • Backuppen: Maak voordat je iets gaat flashen, een backup.
    • Voordat je een custom ROM gaat flashen, maak je ALTIJD een nandroid backup. Hierover later meer.
    • Bij het flashen van een ROM is vaak een zogenaamde 'wipe' nodig, hiermee wordt je persoonlijke data gewist. Wil je dingen bewaren (zoals smsjes), dan zal je die ook moeten backuppen. Voorbeeld programma's:
      • SMS Backup & Restore
      • Titanium Backup
  • Lees rustig en goed
  • Zorg dat je HTC Hero opgeladen is
  • Wees geduldig. Het duurt vaak eventjes voordat het flashen klaar is, en ook het opstarten duurt vaak (een stuk) langer dan normaal.
  • Alles is op eigen risico
De recovery image
Misschien heb je hem al eens gebruikt, de standaard 'Reset to factory settings' optie van de HTC Hero, door de home en 'end call' knop in te houden tijdens het opstarten. Dit is de standaard recovery van de HTC Hero. Hij is niet zo uitgebreid, je kan namelijk alleen maar resetten! Om een custom ROM te installeren gaan we dit veranderen. We hebben een aangepaste recovery image nodig.

Onderstaande methode werkt met elke Android versie.
  1. Ga naar Instellingen -> Toepassingen -> Vink onbekende bronnen aan
  2. Download de volgende bestanden en zet ze op je SD kaart
  3. Zorg dat je de volgende apps uit de market haalt:
    • Android Terminal Emulator
    • EStrongs File Explorer of een andere file manager
  4. Start nu je filemanager (EStrongs bijv. dus), en klik op UniversalAndroot.apk, dit programma wordt nu geïnstalleerd.
  5. Als die klaar is, open je de lijst met applicaties, en start je Universal Androot.
  6. Selecteer de goede android versie die je hebt, je huidige Android versie kan je vinden onder Instellingen -> Over de telefoon.
  7. Klik op 'Root', en wacht tot die klaar is.
  8. Start de app 'Android terminal emulator'
  9. Zorg dat je telefoon niet verbonden is met je computer via USB.
  10. Voer de volgende commands in door ze simpelweg over te typen en dan op enter te drukken
    • su
    • flash_image recovery /sdcard/recovery.img
  11. Herstart je telefoon, en houd je 'home' + 'end call' knop in tijdens het opstarten, je komt nu in je nieuw geflashde recovery terecht!
Optie's van Amon_Ra:
  • Telefoon wipen
  • Nandroid en BART backups
  • Je sd kaart partitioneren voor het gebruik van apps2sd
  • zip bestand flashen
  • USB mass storage aan/uit zetten (om bestanden te kopiëren naar/van je computer)
  • En meer..
Voorbereiden voor apps2sd
Sinds android 2.2 zit apps opslaan op je sd kaart er standaard al in, dit heb je dus niet per se meer nodig, maar het kan ook geen kwaad, als je gewoon alle apps direct op je SD kaart wilt hebben, zonder er eerst een vinkje er voor te moeten zetten.

De methode die google gebruikt is totaal anders dan onderstaande methode, ze zijn dus niet compatible met elkaar, al kan je ze wel naast elkaar gebruiken.

Bijna elke custom ROM heeft ondersteuning voor apps2sd. Om hier gebruik van te maken moet je SD kaart wel op de goede manier gepartitioneerd zijn. Dit gaan we nu doen.

Let op: je SD kaart wordt hierdoor helemaal leeg gemaakt, zorg dat je de belangrijke bestanden backupped. Gebruik bijv. USB-MS toggle hiervoor.
  1. Start op in recovery mode
  2. Klik op Partition SDcard
  3. Klik op Partition SD
  4. Gebruik gewoon de standaard waarden
  5. En je hebt nu linux swap partitie, 512 MB partitie voor je apps, en de rest voor je overige data.
Een custom ROM installeren
En nu voor het echte werk, de custom ROM zelf. Ik zou zeggen, kies de ROM die je graag wilt, en download het zip bestandje. Zet deze op je sdkaart. Je moet dat zip bestand niet zelf uitpakken.

Je kan dit proces zovaak herhalen als je wil, je hoeft daarbij niet telkens de voorgaande stappen uit te voeren.
  1. Start weer op in recovery mode
  2. Maak een Nandroid backup!!!
    • Dit doe je door in je recovery te klikken op 'Backup/Restore'
    • Klik daarna op Nand backup
    • Zorg ervoor dat je minstens 250 MB vrij hebt op je sd kaart, aangezien een backup best wat ruimte in beslag neemt.
    • Even wachten.. en klaar.
  3. Wipe je telefoon
    • In bijna alle gevallen is het nodig om je telefoon te wipen. Dit betekent je hele telefoon terug te brengen naar het minimale. Al je persoonlijke instellingen en data worden hiermee gewist.
    • Klik op wipe
    • Klik op Wipe data/factory reset
    • Klik op Wipe dalvik cache
    • Soms is het ook nodig om 'Wipe SD:ext partition' aan te klikken, mocht je telefoon hangen bij het opstarten (= langer dan een kwartier), dan zou ik weer rebooten in recovery, en deze optie aanklikken. Let op, al je applicaties die je via de market hebt geinstalleerd zullen hiermee worden verwijderd
    • Als je bijv. al een custom ROM hebt geinstalleerd, en je installeert een nieuwe versie van diezelfde rom, dan is het in sommige gevallen mogelijk om het wipen over te slaan.
  4. Flash de custom ROM door op 'Flash zip from sdcard' te klikken, en daarna het zip bestandje wat je zojuist hebt gedownload.
  5. Wacht even tot die klaar is met uitpakken
  6. Herstart je telefoon. Dit kan vaak lang duren tot zelfs een kwartier. Mocht die niet willen opstarten, haal de batterij er uit, en start opnieuw in recovery op. Waarschijnlijk heb je niet goed gewiped, probeer het nog een keer.
  7. Je custom ROM staat er op!
De radio
De radio is de firmware van de chip die alle communicatie afhandelt met het GSM netwerk en dergelijke. Ook hiervoor komen soms updates voor uit, en nieuwe versies kunnen de ontvangst of de batterijduur verbeteren. Het is dus meestal wel aan te raden om de nieuwe versie te flashen. Ook dit kan met Amon_Ra.
  • Op Deze pagina staat een lijstje met de radio's voor de HTC hero. Download de nieuwste, op moment van schrijven update-hero-radio-63.18.55.06SU_6.35.17.03-signed.zip
  • Zet dit zip bestandje ook weer op je SD kaart.
  • Ga weer naar je recovery, en klik op Flash zip from sdcard (en maak een nandroid backup vooraf)
  • Kies nu het zip bestandje van je zonet gedownloade radio.
  • Hij gaat weer uitpakken, en op een gegeven moment vraagt die je telefoon opnieuw te starten. Doe dit.
  • Houd home en end call knop weer in, en wanneer Amon_Ra weer op start, gaat die meteen weer door met het installeren van je radio. Na een tijdje is die klaar en kan je je telefoon weer normaal herstarten.
  • Tijdens het flashen van een radio rom NOOIT je batterij er uit halen.

Je gegevens backuppen met Titanium backup

Zo, je hebt nu een nieuwe custom ROM, maar na een tijdje is er toch weer ergens een betere custom ROM gereleased. In bijna alle gevallen moet je dan opnieuw je telefoon wipen, en ben je al je gegevens kwijt. Niet echt handig, want het kost allemaal werk om alles weer opnieuw in te stellen. Gelukkig hebben we ook hier een tooltje voor, genaamd Titanium Backup. Dit programma kan je gewoon van de market downloaden, en werkt alleen met root.
Backuppen
  1. Start titanium backup op, en klik op de backup/restore tab.
  2. Druk op je menu knop, en tik Batch aan.
  3. Je krijgt nu een lijstje met backup mogelijkheden, degene die je vooral wil gebruiken:
    • Backup all user apps, hiermee kan je de programma's selecteren die je wilt backuppen (incl. programma instellingen)
    • Backup all system data, backup systeem instellingen, de groene dingen zijn meestal handige dingen om te backuppen, rode dingen kan je in principe wel overslaan.
    • Backup all user apps + system data, een combinatie van de bovenstaande 2.
  4. Selecteer de dingen die je wil backuppen, zoals hierboven gezegd, groene dingen zijn handig, plus je geinstalleerde programma's.
  5. Druk op run batch operation.
  6. Klaar :)
Backup terug zetten
  1. Start titanium backup op, en ga naar de Backup/Restore tab.
  2. Druk op je menu toets, en klik batch aan.
  3. Scroll iets naar beneden, en je hebt daar een aantal restore acties, de 2 handige zijn:
    • Restore missing apps with data, deze installeerd je programma's die nog missen op je telefoon, inclusief instellingen.
    • Restore missing apps + all system data, deze installeert al je programma's die nog missen op je telefoon, maar zet naast de programma instellingen ook alle systeem instellingen terug.
  4. Deselecteer dingen die je eventueel niet terug wil hebben.
  5. Klik op Run batch operation, en klaar :)

Verwante links

gertvdijk in "[HTC Hero] Rooten & Custom ROM's"
http://www.sizzledcore.co...l-amon-ra-recovery-image/
http://www.sizzledcore.co...a-custom-rom-on-htc-hero/
http://theunlockr.com/200...ur-htc-hero-in-one-click/
http://theunlockr.com/200...tom-rom-on-your-htc-hero/
http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=110&t=2096

Tot slot

Heb je nog vragen, dan kan je ze gerust hier stellen. Voor suggesties kan je mij altijd een DM sturen :)

Changelog
  • 7 Februari 2011 - Android 2.3 ROMs
  • 19 Januari 2011 - Meer 2.2 ROMs, nieuwe manier van rooten.
  • 21 Juli 2010 - Flinke upgrade: Nieuwe layout, 2.2 ROM's, rooten van officiele 2.1 update.
  • 20 Juni 2010 - ROM Lijst hier en daar wat bijgewerkt
  • 31 mei 2010 - Titanium Backup tutorial toegevoegd.
  • 30 mei 2010 - ROM lijst flink upgedate, met dank aan rickiii.
  • 22 april 2010 - Aantal ROMs toegevoegd, en bestaande upgedate naar de nieuwste versies.
  • 7 april 2010 - Eerste versie

[ Voor 255% gewijzigd door Sh4wn op 05-04-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Mooie start post! :)
Alleen ik mis het goldcard gedeelte, met de nieuwe beveiliging moet je die wel gebruiken :(

Weet iemand hoe het zit met de GPS bug in Legendary v1.3.5? en of er nog andere vervelende bug inzitten?

[ Voor 26% gewijzigd door Psycho_Mantis op 07-04-2010 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Psycho_Mantis schreef op woensdag 07 april 2010 @ 06:36:
Alleen ik mis het goldcard gedeelte, met de nieuwe beveiliging moet je die wel gebruiken :(

Weet iemand hoe het zit met de GPS bug in Legendary v1.3.5? en of er nog andere vervelende bug inzitten?
Waarom :( ?

Die goldcard methode is een prima methode en makkelijk uit te voeren. Binnen 10 min. ben je root zonder al teveel geouwehoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

EnsconcE schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:43:
[...]

Waarom :( ?

Die goldcard methode is een prima methode en makkelijk uit te voeren. Binnen 10 min. ben je root zonder al teveel geouwehoer.
Ik zeg niet dat die moeilijk uit te voeren is ik zeg dat het ontbreekt ;) (bij mij duurde het wel een hele dag omdat ik iets fout deed :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97471

De goldcard methode is inderdaad niet gemakkelijk voor de doorsnee gebruiker, misschien een goed idee om een linkje naar uitleg daarover in de startpost te zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 07:51
Ik heb nu sinds gisteren Villain5.1 erop staan en hij bevalt perfect! Ik heb Bluetooth, GPS, WiFi, automatische helderheid, eigenlijk alles werkend!

HTC Sync werkt ook nog, met de kanttekening dat hij wel 2x is uitgevallen (opnieuw opstarten) als ik het wilde activeren (dit is echter willekeurig, het werkt heel vaak gewoon zonder problemen). Ook werkt Youtube nog niet, maar daar zijn ze mee bezig. Bootscreen van de rom is ook wel leuk (hoewel ik persoonlijk de voorkeur heb voor een 'gewone' HTC Quietly Brilliant, kon ik die zo gauw niet vinden). Wat mij opvalt is dat de ROM veel beter werkt dan de oude die ik had (die toen rond augustus/september is uitgekomen), de bug waarbij je in landscape Google wilde afstruinen is opgelost (het toetsenbord verschoof constant).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sp!tF!re schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:23:
Ik heb nu sinds gisteren Villain5.1 erop staan en hij bevalt perfect! Ik heb Bluetooth, GPS, WiFi, automatische helderheid, eigenlijk alles werkend!

HTC Sync werkt ook nog, met de kanttekening dat hij wel 2x is uitgevallen (opnieuw opstarten) als ik het wilde activeren (dit is echter willekeurig, het werkt heel vaak gewoon zonder problemen). Ook werkt Youtube nog niet, maar daar zijn ze mee bezig. Bootscreen van de rom is ook wel leuk (hoewel ik persoonlijk de voorkeur heb voor een 'gewone' HTC Quietly Brilliant, kon ik die zo gauw niet vinden). Wat mij opvalt is dat de ROM veel beter werkt dan de oude die ik had (die toen rond augustus/september is uitgekomen), de bug waarbij je in landscape Google wilde afstruinen is opgelost (het toetsenbord verschoof constant).
Hoe is het bij jou met de accu duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 10:48
Interessant topic, heb nu een custom 1.5 versie draaien weet niet precies welke heb hem overgenomen van een tweaker. Wil uiteraard 2.1 gaan draaien, maar de custom die nu uit zijn, zijn dus gebasseerd op bv een legend of een ander toestel. Is het niet verstandiger om te wachten tot de officiele versie uit is omdat die geoptimaliseerd is voor de Hero?
Heb een T-Mobile Hero dus zal wel een custom Rom moeten hebben want wil wel 2.1 gaan draaien zonder T-Mobile meuk erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Psycho_Mantis schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:22:
[...]

Hoe is het bij jou met de accu duur?
Ik zit nu na een dag op 48%, normaal zit ik rond de 60%... Maar hij heeft een uur lopen downloaden (mail, 99+ mailtjes :+ ) en toen was hij echt aan het slurpen. Lijkt tot noch toe dus gewoon hetzelfde als de originele rom.

Valt me overigens ook op dat hij verder veel beter werkt, ik kon vroeger bijv. geen bijlagen downloaden en dat werkt nu zonder problemen (ik kon wel downloaden, maar hij bleef maar bezig). Wat mij zéér positief opvalt is het GPRS gedeelte, ik heb lang niet altijd 3G en voorheen was GPRS niet vooruit te branden: nu wel! Het is helemaal niet meer zo langzaam als het was, ik kan nu gewoon tweakers bezoeken en voorheen duurde dat denk ik wel 3x zo lang (dit ligt voor mijn gevoel niet aan de browser, 3G is nl. even snel).

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 07-04-2010 19:39 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sp!tF!re schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:38:
[...]

Ik zit nu na een dag op 48%, normaal zit ik rond de 60%... Maar hij heeft een uur lopen downloaden (mail, 99+ mailtjes :+ ) en toen was hij echt aan het slurpen. Lijkt tot noch toe dus gewoon hetzelfde als de originele rom.

Valt me overigens ook op dat hij verder veel beter werkt, ik kon vroeger bijv. geen bijlagen downloaden en dat werkt nu zonder problemen (ik kon wel downloaden, maar hij bleef maar bezig). Wat mij zéér positief opvalt is het GPRS gedeelte, ik heb lang niet altijd 3G en voorheen was GPRS niet vooruit te branden: nu wel! Het is helemaal niet meer zo langzaam als het was, ik kan nu gewoon tweakers bezoeken en voorheen duurde dat denk ik wel 3x zo lang (dit ligt voor mijn gevoel niet aan de browser, 3G is nl. even snel).
ik snap dat dus echt niet, je heb precies dezelfde rom en toch is bij mij de accu duur overdreven kort. en me accu werkt prima (heb in andere roms geen problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:40
Psycho_Mantis schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:02:
[...]

ik snap dat dus echt niet, je heb precies dezelfde rom en toch is bij mij de accu duur overdreven kort. en me accu werkt prima (heb in andere roms geen problemen)
*mompelt iets met radio*
Verschillende radio versies kunnen ook best veel verschil uit maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

stijnos1991 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:28:
[...]

*mompelt iets met radio*
Verschillende radio versies kunnen ook best veel verschil uit maken!
dat klopt, maar ik gebruik gewoon de laatste versie zoals iedereen het daar doet op dat xda forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb nooit (bewust) een radio update gedaan en volgens mij zit hij niet bij VillainRom5.1 inbegrepen, ik wilde overigens zelf de radio nog updaten juist doordat dit zuiniger zou moeten zijn :+

Maar ik laat mijn bevindingen verder nog even weten, hij gaat vanavond op de lader en dan ga ik morgen kijken wat hij doet ;) Ik verwacht persoonlijk wel dat hij net wat korter doet (ik redde 2 dagen net, met elke 15 min mail halen, 2 sms'jes per dag max., 10-20minuten bellen, bluetooth 1 uur aan, mobiel netwerk de hele dag aan) en dat ik daardoor nét geen 2 dagen red, maar dat moeten we afwachten!

@Jarno: De VillainRom5.1 is gebaseerd op een HTC Hero rom (die van een Hero CDMA, Amerikaanse rom dus) en lijkt tot noch toe ook de meest vlotte te zijn (op basis van gebruikerservaringen). Ik merk eigenlijk geen verschil t.o.v. mijn oude 1.5 rom qua snelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjan90 op 07-04-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ik heb ook Villain 5.1 en de batterij is echt enorm vooruit gegaan sinds 4.0b2. Hij kan hier makkelijk 2 dagen mee (met nog best wat gebruik).

Ik heb ook een oudere radio, ooit gedowngrade omdat misschien zou werken voor GPS.

@Goldcard Methode: Ik zal er binnenkort naar kijken, maar zover ik weet werkt FlashRec gewoon op de stock 1.5 ROM toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06 11:17
Jarnowtje schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:53:
Interessant topic, heb nu een custom 1.5 versie draaien weet niet precies welke heb hem overgenomen van een tweaker. Wil uiteraard 2.1 gaan draaien, maar de custom die nu uit zijn, zijn dus gebasseerd op bv een legend of een ander toestel. Is het niet verstandiger om te wachten tot de officiele versie uit is omdat die geoptimaliseerd is voor de Hero?
Heb een T-Mobile Hero dus zal wel een custom Rom moeten hebben want wil wel 2.1 gaan draaien zonder T-Mobile meuk erin ;)
Je kunt zien welke rom er draait door in instellingen te kijken en vervolgens onder "over telefoon oid"..

Ik draai nu zelf de legendary rom (2.1), welke me prima bevalt.. iig één van de betere 2.1 hero roms beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sh4wn schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:41:
Ik heb ook Villain 5.1 en de batterij is echt enorm vooruit gegaan sinds 4.0b2. Hij kan hier makkelijk 2 dagen mee (met nog best wat gebruik).

Ik heb ook een oudere radio, ooit gedowngrade omdat misschien zou werken voor GPS.

@Goldcard Methode: Ik zal er binnenkort naar kijken, maar zover ik weet werkt FlashRec gewoon op de stock 1.5 ROM toch?
Verheen werkte FlashRec inderdaad gewoon, maar sinds de laatste update is het beveiligd tegen FlashRec. Je moet nu eerst met een goldcard downgraden en dan kan je pas FlashRec doen. Hoe je de goldcard kan maken vind je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=572683

Bij Stap 20 staat de verkeerde firmware versie die je moet flashen, dat is de reden dat het ook niet makkelijk lukt bij de meesten (zoals mij 8)7 )

[ Voor 9% gewijzigd door Psycho_Mantis op 08-04-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 22:15
Bij de laatste officiële update werkt flashrec 1.1.3 gewoon hoor.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Ik draai modaco 3.0, waar ik af en toe last van heb dat als ik bel, dat ik niet kan opnemen, maakt niet uit hoeveel ik op het touchscreen of knop druk.. erg irritant.

Met welke rom heb ik dat zeker niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 16:09
Uitgebreide topic, deel 1 vond ik zelf wat ingewikkelder, wat mij weerhield om te gaan flashen.
Met deze uitleg moet het gaan lukken (pruts wel een eind weg).

Nu weet ik alleen nog niet welke ROM ik erop zal zetten.
Wil eigenlijk een snelle en stabiele rom.
Iemand nog suggesties ?

Ps. Je kan toch altijd terug naar de standaard HTC hero ROM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06 19:53
Is de Legendary ROM in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06 11:17
Tumb schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:06:
Uitgebreide topic, deel 1 vond ik zelf wat ingewikkelder, wat mij weerhield om te gaan flashen.

Iemand nog suggesties ?

ik ben zelf zoals gezegd erg tevreden over de 2.1 legendary rom van Benhaam, zeker het proberen waard.

@Kavish: Ja die romlink die ik poste is nederlands.

Edit:
Overzichtje met wat Hero GSM Roms: http://wiki.xda-developer...agename=GSM%20Hero%20ROMs

guides: http://wiki.xda-developer...ename=GSM%20Hero%20Guides

[ Voor 13% gewijzigd door Subslider op 08-04-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-06 17:12
Tumb schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:06:

Iemand nog suggesties ?

2.1 roms zijn nog niet stabiel, Sensehero vond ik erg stabiel (=1.5)

Ik draai nu villain 5.1, maar ben er nog niet heel enthousiast over ... veel lag, gisteren crashte mijn htc agenda de godganse dag (ook na reboots), friendstriem werkt nog niet en er zit nog steeds een irritante bug in de persons widget (waardoor je een zwart scherm krijgt).
Overall voelt 2.1 wel een stuk beter en mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
Mitch schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:17:
[...]

2.1 roms zijn nog niet stabiel, Sensehero vond ik erg stabiel (=1.5)

Ik draai nu villain 5.1, maar ben er nog niet heel enthousiast over ... veel lag, gisteren crashte mijn htc agenda de godganse dag (ook na reboots), friendstriem werkt nog niet en er zit nog steeds een irritante bug in de persons widget (waardoor je een zwart scherm krijgt).
Overall voelt 2.1 wel een stuk beter en mooier.
Thks,

Ik ga eerst wel ff voor safe, heb inmiddels deze "SenseHERO-v1.6 Theme" (thks Subslider) binnen gehaald.
Zodra ik wat meer tijd heb ga ik eraan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
SenseHero staat erop.
Had even wat moeite met recovery gedeelte.
Al met al mss een uurtje mee bezig geweest.

Weet iemand waar alle applicaties worden neergezet ?
kan ze nu namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Tevreden over de snelheid? Apps staan in /system/app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
tomtom137 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:50:
Tevreden over de snelheid? Apps staan in /system/app/
Snelheid is prima, zou zeggen iets sneller dan de originele rom.
Ik bedoel de map waar programma's van de market worden geïnstalleerd.
Ik wil via Mybackup een backup terug halen, alleen moet ik nog het backup bestand terug plaatsen op me sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Psycho_Mantis schreef op woensdag 07 april 2010 @ 06:36:

Voor iedereen die ooit een eerste Kernel van cyanogens Eris leak heeft gebruikt: (en dat waren er veeel!)

FLASH JE RADIO OVERNIEUW IN EEN RUU, SPRINT ERIS of LEGEND BUILT!!!

Als je de laatste radio opnieuw flasht nadat je minstens één keer heb geboot en gsm signaal hebt onvangen, is het probleem weer weg.
Let op: Het is aan te raden je Dalvik eerst te legen! Niemand weet waarom, het zou niet nodig moeten zijn, maar ik heb van foutjes gehoord door dit niet te doen. (als in, fix werkte niet)

Deze bug komt voort uit dat je telefoon op een verkeerde manier je gps probeert in te schakelen. Dit stukje wordt door diverse roms dus onklaar gemaakt. Als je boot met GPS aan, zou je GPS wel werken, maar gaat de telefoon niet meer in standby. Dit zorgt voor battery drain, gezien hij dan niet lager dan 384mhz gaat lopen, en dus geen standby powermanagement doet. (signaal status lager, wifi uit etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:50

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

VillainROM 5.2 Release Candidate
So... The changelog:

- Faster than 5.1
- Fixed 3D issues
- Gallery 3D Rotate fix still works (I broke this twice trying to fix the streaming issue, but it's sorted now)
- Apps2SD (again, untested... I have never used it)
- FIXED ALL STREAMING ISSUES! (including Youtube)
- Modified boot animation to safe valuable space on /system
- VillainROM splash screen (you'll only see it once or twice)
- Included Launcher, Launcher2 & Live Wallpaperpicker (Disable Sense to try these! - remember, don't try high end ones.... our Heros don't have the balls)
- FIXED VANILLA LOCKSCREEN THANKS TO FLIPZ (See downloads below)

& The rest of the ROM:

- Syncing works flawlessly
- Extra Special HTC Keyboard with Voice Input & LOADS of options
- All hardware working as it should
- No graphical glitches anywhere
- Busybox
- Rooted
- VPN
- Launcher 2 works - just push it.
- Some LIVE WALLPAPERS WORK - only if you turn off Sense and use Launcher
- Network Location working 100%
- All apps in market

KNOWN BUGS:

- MMS (fix available from wiki/forums)
- Dashes when dialling due to it being a US ROM (not really a problem)
Ik zat weer even op 4.0B, maar ga deze toch weer even proberen, lijkt mij compleet, Zal ook niet in het Nederlands zijn, maar met Morelocale uit de market, kun je het woordenboek (auto aanvullen tijdens typen) wijzigen in het Nederlands. Voor de rest speak I a bit engels, dus ik red me daar makkelijk mee. Als ik hem werkend heb, meld ik me weer.

[edit] + wat hierboven staat, ff je radio opnieuw flashen ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Hmm 5.2 ook maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

mastair schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:42:
Bij de laatste officiële update werkt flashrec 1.1.3 gewoon hoor.
ja tuurlijk, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan

mijn t-mobile g2 liet zich niet zomaar rooten met flashrec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Na heel lang op Villain 3.3 gezeten te hebben heb ik vandaagheel mijn hero gewiped (ook het sd kaartje) en ben met een schone 5.22 begonnen. Heb van de week al even kort aan 5.1 geroken. Die deed me beslissen dat een update echt fijn zou zijn. :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Wat is volgens jullie de snelste ROM?
Maakt niet uit welke versie van Android het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

kavish schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:05:
Wat is volgens jullie de snelste ROM?
Maakt niet uit welke versie van Android het is. :)
Met Sense: MrBang 1.5 Rom, verreweg het snelst... Als je hiermee Sense uitschakelt, is hij echt razendsnel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Tumb schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:11:
[...]

Snelheid is prima, zou zeggen iets sneller dan de originele rom.
Ik bedoel de map waar programma's van de market worden geïnstalleerd.
Ik wil via Mybackup een backup terug halen, alleen moet ik nog het backup bestand terug plaatsen op me sd kaart.
Programma's uit de market komen in /system/app/ terecht, zoals ik al aangaf. Daar komen de apk'tjes te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:34
Net van stock 2.73 naar Modaco 3.2 gegaan op mijn Hero, bevalt vooralsnog prima.
Enige wat ik raar vind: de OC widget blijft maar op 527mhz staan, ik wil juist 384 kunnen om te proberen :S Ook als ik maximale waarden instel clockt mijn Hero niet terug, maar blijft op 527mhz staan... De update interval staat al op 5 seconden om het te kunnen zien.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 08:38
Ik ben erg tevreden over Villain5.2RC. Heb nu alles helemaal naar tevredenheid ingesteld en nog geen enkel probleem tegen gekomen. Wat is Android 1.5 beperkt tov deze 2.1 zeg! Alles loopt aanzienlijk sneller dan de laatste officiele HTC rom.

Heerlijk om Wireless Tethering standaard ingebakken te hebben! Zeker in de auto, kan alles en iedereen dus draadloos op internet. YouTube is nu ook in High Quality te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
Draai nu tijdje SenseHero en moet zeggen dat deze wel stukje sneller is dan de orginele htc rom.
Helaas weigerde gisteren bijna alle applicaties om te starten, misschien iets te veel gekloot.
Heb SenseHero inmiddels opnieuw geinstalleerd i.v.m. andere sd kaart.
Vermoed dat alles nu wel lekker blijft draaien.
In ieder geval heeft dit draadje me veel geholpen, vooral de Amon_RA app is een echte aanrader.

@tomtom137 De install file's heb ik gevonden, maar ik zoek eigenlijk de systeem map waar de install file zich installeert. (bijv. onder windows program files.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Heb een klein probleempje. Na alles opnieuw geinstalleerd te hebben (VIllain 5.2 bevalt enorm!) Heb ik een sms backup teruggeplaatst. Nu zorgt deze voor problemen. Als ik ook maar iets met sms doe dan crasht die applicatie. Ook een applicatie uit de market om al mijn smsjes te deleten crasht als ik die start.
Is er ergens een bestand op mijn hero welke de inhoud van de sms bevat zodat ik deze gewoon via een file explorer kan deleten.
OIf is er evt een andere oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291270

Je wilt dus SMS'jes verwijderen, maar zonder apps als ik het goed begrijp? Door FC's?

Kan in principe wel, maar wel wat meer werk. (maar daar zijn we tenslotte Tweakers voor)

Via ADB kan het sowieso.

Als het goed is, kun je via het adb shell command in de /tools map van je Android SDK + een driver install + een instelling in je telefoon (USB Debugging) het wel regelen. Maak sowieso een backup door

code:
1
adb pull /data/data/com.android.providers.telephony/databases/mmssms.db C:\androidbackup

te doen.

Daarna kun je via het eerder genoemde 'adb shell commando (na de installatie van de driver + setting op telefoon etc.) en een beetje Linux kennis (of gewoon:)

code:
1
rm /data/data/com.android.providers.telephony/databases/mmssms.db

De DB verwijderen.

Maar regel wel een backup, nogmaals.

Via een terminal valt ook te proberen, maar geen garantie vanuit mijn kant..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 291270 op 10-04-2010 20:37 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Anoniem: 291270 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:36:
Je wilt dus SMS'jes verwijderen, maar zonder apps als ik het goed begrijp? Door FC's?

Kan in principe wel, maar wel wat meer werk. (maar daar zijn we tenslotte Tweakers voor)

Via ADB kan het sowieso.

Als het goed is, kun je via het adb shell command in de /tools map van je Android SDK + een driver install + een instelling in je telefoon (USB Debugging) het wel regelen. Maak sowieso een backup door

code:
1
adb pull /data/data/com.android.providers.telephony/databases/mmssms.db C:\androidbackup

te doen.

Daarna kun je via het eerder genoemde 'adb shell commando (na de installatie van de driver + setting op telefoon etc.) en een beetje Linux kennis (of gewoon:)

code:
1
rm /data/data/com.android.providers.telephony/databases/mmssms.db

De DB verwijderen.

Maar regel wel een backup, nogmaals.

Via een terminal valt ook te proberen, maar geen garantie vanuit mijn kant..
Top bedankt. Dit heeft gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354610

djunicron schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:24:
[...]

Voor iedereen die ooit een eerste Kernel van cyanogens Eris leak heeft gebruikt: (en dat waren er veeel!)

FLASH JE RADIO OVERNIEUW IN EEN RUU, SPRINT ERIS of LEGEND BUILT!!!

Als je de laatste radio opnieuw flasht nadat je minstens één keer heb geboot en gsm signaal hebt onvangen, is het probleem weer weg.
Let op: Het is aan te raden je Dalvik eerst te legen! Niemand weet waarom, het zou niet nodig moeten zijn, maar ik heb van foutjes gehoord door dit niet te doen. (als in, fix werkte niet)

Deze bug komt voort uit dat je telefoon op een verkeerde manier je gps probeert in te schakelen. Dit stukje wordt door diverse roms dus onklaar gemaakt. Als je boot met GPS aan, zou je GPS wel werken, maar gaat de telefoon niet meer in standby. Dit zorgt voor battery drain, gezien hij dan niet lager dan 384mhz gaat lopen, en dus geen standby powermanagement doet. (signaal status lager, wifi uit etc.)
Het flashen van je radio.. betekend dit ook gelijk dat ik mijn VillainROM opnieuw moet flashen?

VillainROM 5.2 vind ik echt goed werken, BeHero vond ik te veel lags bevatten, MoDaCo ook.
Volgens mij is VillainROM 5.2 wel een stuk(je) zwaarder op het werkgeheugen. Maar hij is zeker weten soepel, snel en tot nu toe geen lag in Sense zelf.
Wel irritant is de telefoonboek. Sim-kaart contacten worden ALTIJD getoond, enkel telefoon en Google contacten zijn te verbergen.

Ik heb ook gemerkt dat Betterkeyboard i.c.m. Dolphin's browser op deze rom niet altijd even vlekkeloos werkt. Betterkeyboard wordt zo nu en dan niet getoond terwijl ik op invoeren druk. Scherm wordt wit waar de keyboard zou moeten zitten. Ik krijg geen FC, maar moet de applicatie wel middels een task killer sluiten. Iemand met het zelfde probleem? Of nog beter, iemand met een oplossing?

Thanx in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Anoniem: 354610 schreef op zondag 11 april 2010 @ 03:42:
[...]

Het flashen van je radio.. betekend dit ook gelijk dat ik mijn VillainROM opnieuw moet flashen?
Nee, de radio kun je los van je rom flashen.
VillainROM 5.2 vind ik echt goed werken, BeHero vond ik te veel lags bevatten, MoDaCo ook.
Volgens mij is VillainROM 5.2 wel een stuk(je) zwaarder op het werkgeheugen. Maar hij is zeker weten soepel, snel en tot nu toe geen lag in Sense zelf.
Wel irritant is de telefoonboek. Sim-kaart contacten worden ALTIJD getoond, enkel telefoon en Google contacten zijn te verbergen.
makkelijke oplossing, al je contacts op je simkaart gewoon verwijderen. Als je ze allemaal in je google contacts hebt staan werkt het allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179521

Ik lees met veel aandacht een liefde de TS, maar volgens mij is het zo dat je met een T-Mobile G2 Hero, geen geschikte RUU's hebt om FlashRec draaiende te krijgen. Ik krijg het maar niet gevonden.

Kan iemand dit onderstrepen? Iemand met een T-Mobile Hero die wel een custom ROM heeft?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik vond hier 5.2 stukken trager dan modaco of zelf eerste stock rom, probeer bijv eens ff snel te swipen tussen de homescreens. Ging hier echt niet soepel

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
MeIsTwisted schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:04:
Ik vond hier 5.2 stukken trager dan modaco of zelf eerste stock rom, probeer bijv eens ff snel te swipen tussen de homescreens. Ging hier echt niet soepel
Ik ben het met je eens :/
En hij gaat ook heel slecht om met je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354610

MeIsTwisted schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:04:
Hmm, ja had eerst het zelfde probleem dat hij niet geheel lekker liep. Maar na de installatie + reboot nog een keer gereboot. Resulteerde in een toch wel snelle en stabiele rom.

@ Maverick, bedankt!! GPS werkt weer :*)
Alleen die sim contacten.. wel irritant, nogal vaak gewisselt van ROM dus ben dat overzetten van contacten zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Anoniem: 354610 schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:19:
[...]
@ Maverick, bedankt!! GPS werkt weer :*)
Alleen die sim contacten.. wel irritant, nogal vaak gewisselt van ROM dus ben dat overzetten van contacten zat :P
Dan zijn juist die google-contacts zo handig. Je boot met een nieuwe rom, vult je gmail in en hij synced automatisch al je contacten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind 5.2 juist heel goed werken, nog niet echt bugs gevonden en de snelheid is ook top! Even een kwestie van autotask killer goed instellen en af en toe handmatig wat tasks killen :) Maar dat deed ik met Modaco ook altijd al :) Enige nadeel so far: Modaco ging ongeveer 3 dagen mee, deze rom doet het zo'n 1,5 dag...

Ik had overigens een probleem met mijn UMTS die niet stabiel werkte (was niet rom gerelateerd), heb toen dezelfde radio update opnieuw geflashed en alle problemen lijken opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
BIj mij is 5.2 stuk trager geworden, en de batterij is ook achteruit gegaan. Maar dat laatste zou ook kunnen komen doordat ik nu weer de nieuwste radio heb ipv een iets oudere..

@frenk Ja dat klopt, ik zal binnenkort stukje plaatsen die wel op de T-Mobile versie werkt, al is dat wel iets moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 14:45
Ik heb nog een vraagje over het configureren van Apps2SD. Vanmiddag heb ik SenseHero 1.6 geflashed, en daarna heb ik pas mijn SD kaart gepartitioneerd (zoals staat beschreven in de startpost). Is dit alles wat ik moet doen? Of moet ik ook nog een applicatie installeren? Is het uberhaupt wel mogelijk nadat je geflashed hebt? Hoe kan ik controleren of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sh4wn schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:01:
BIj mij is 5.2 stuk trager geworden, en de batterij is ook achteruit gegaan. Maar dat laatste zou ook kunnen komen doordat ik nu weer de nieuwste radio heb ipv een iets oudere..

@frenk Ja dat klopt, ik zal binnenkort stukje plaatsen die wel op de T-Mobile versie werkt, al is dat wel iets moeilijker.
Bedoel je met de Goldcard method? Die methode heb ik onlangs al meerdere malen gebruikt, met meerdere RUU's. Weet je zo welke RUU het meest geschikt is? Ik kreeg nl. steeds de '131' fout, No Customer ID (CID). Ik neem dat dit iets heeft te maken met de RUU.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:21

netblade

Sunrise

Toch ook maar geroot, op T-Mobile/HTC wachten tot ik een ons weeg ben ik wel een beetje zat.
Wat me opvalt dat bij sommige roms het toetsenbord niet echt geweldig werkt. Vooral aan de zijkanten waar het met de standaard G2 rom wel allemaal werkte. Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 14:49
Nathan Russell heeft gisteravond z'n kitchen online gegooid, ideaal om een eigen rommetje te bakken op basis van z'n 5.2 lek!

http://www.villainrom.co.uk/kitchen/

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim654
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-06-2024
Beste,

Net de VillainROM 5.2 geïnstalleerd op mijn Hero. Alles naar wens ingesteld en dit zonder enige problemen. De rom draait vrij soepel en snel maar er wordt wel meer intern telefoongeheugen gebruikt. Ik ben zeer tevreden wat betreft de visuele upgrades en features. Ook het browsen en downloaden verloopt vlekkenloos tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Anoniem: 179521 schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:45:
Ik lees met veel aandacht een liefde de TS, maar volgens mij is het zo dat je met een T-Mobile G2 Hero, geen geschikte RUU's hebt om FlashRec draaiende te krijgen. Ik krijg het maar niet gevonden.

Kan iemand dit onderstrepen? Iemand met een T-Mobile Hero die wel een custom ROM heeft?

Thanks.
Ik heb hier de t-mobile G2 prima kunnen Rooten met de RUU van de hero
Je moet de goldcard methode gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Anoniem: 8504 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:14:
[...]

Met Sense: MrBang 1.5 Rom, verreweg het snelst... Als je hiermee Sense uitschakelt, is hij echt razendsnel..
Ik heb nu MoDaCo 3.0 .... wat moet ik hierop inleveren als ik zou overstappen naar MrBang 1.5?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Anoniem: 179521 schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:58:
[...]

Bedoel je met de Goldcard method? Die methode heb ik onlangs al meerdere malen gebruikt, met meerdere RUU's. Weet je zo welke RUU het meest geschikt is? Ik kreeg nl. steeds de '131' fout, No Customer ID (CID). Ik neem dat dit iets heeft te maken met de RUU.

Bedankt alvast!
ik hem me t-mobile kunnen flashen met deze RUU: ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...lease_signed_NoDriver.exe

Maar aan je foutmelding te zien is er wat mis met je goldcard, ik gok het hex gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rickiii schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:28:
[...]

Ik heb nu MoDaCo 3.0 .... wat moet ik hierop inleveren als ik zou overstappen naar MrBang 1.5?
Niets voor zover ik weet.. Was altijd een Modaco aanhanger, totdat ik na een avondje experimenteren op deze ROM terecht kwam. Snelheid verschil is aanzienlijk, dus dat is het zeker waard. Verder is de ROM compleet en zit er een (wat mij betreft) mooiere theme in.

Maar niet even wachten op de 2.1 ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:08
Ik ervaar bij het gebruik van de 2.1 custom roms dat de Market heel traag is!
Wanneer ik iets wil zoeken duurt dit minstens een minuut, daarna wil de gezochte applicatie openen voor info wat daarna weer bijna een minuut kost en daarna druk ik op installeren dat daarna ook weer een minuut duurt.. Ik heb van alles geprobeerd om dit sneller te maken (wipe en dalvik cache deleten) maar niks mag helpen..
Weet niet of andere hetzelfde probleem (gehad) hebben, maar dit vindt ik nog een struikelblok om definitief door te gaan met custom 2.1 roms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaJohn schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:45:
Ik ervaar bij het gebruik van de 2.1 custom roms dat de Market heel traag is!
Wanneer ik iets wil zoeken duurt dit minstens een minuut, daarna wil de gezochte applicatie openen voor info wat daarna weer bijna een minuut kost en daarna druk ik op installeren dat daarna ook weer een minuut duurt.. Ik heb van alles geprobeerd om dit sneller te maken (wipe en dalvik cache deleten) maar niks mag helpen..
Weet niet of andere hetzelfde probleem (gehad) hebben, maar dit vindt ik nog een struikelblok om definitief door te gaan met custom 2.1 roms..
Dat is vreemd en hoort niet inderdaad... Heb je je ext partitie ook al een keer proberen te formatteren? Misschien heb je gewoon last van een trage data connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Anoniem: 97471 schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:52:
[...]

Dat is vreemd en hoort niet inderdaad... Heb je je ext partitie ook al een keer proberen te formatteren? Misschien heb je gewoon last van een trage data connectie?
ext partitie heb ik nog niet geformatteerd, daar zou het kunnen zitten. Maar aan de data connectie ligt het niet aan.. ik heb wifi én 3G uitgeprobeerd, maar zelfs als ik bij android 1.5 onder gprs netwerk zit gaat het sneller dan bij de 2.1 roms.. (ik heb legendroid en villain 5.2 geprobeerd)
Als ik ext partitie formateer ben ik wel alles weer kwijt.. das wel balen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ben je dan precies kwijt? Want je SD kaart data staat er nog op (stond er bij mij nog op in ieder geval :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 19:59
Dan maak je toch even een backup met Titanium? Wel een vreemd probleem, market werkt hier prima bij Villain 5.2 en wifi.
Maar duurt het echt letterlijk een minuut? Das wel erg lang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 15:34
Hebben jullie Villain 5.2 al op zijn Nederlands gekregen? Op de wiki staat hoe het kan, en zo heb ik het ook gedaan, hekje + spatie weggehaald voor dutch, maar ik zie nergens iets waar ik de NLse taal in kan stellen. Ook niet bij Settings -> Language. Daar blijft alleen English staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ik vind het zelf genoeg als het woordenboek nederlands is (met MoreLocale), nog niet echt in verdiept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Psycho_Mantis schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:05:
[...]

ik hem me t-mobile kunnen flashen met deze RUU: ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...lease_signed_NoDriver.exe

Maar aan je foutmelding te zien is er wat mis met je goldcard, ik gok het hex gedeelte
Ok thanks, ga het nog s proberen met die RUU. Het HEX gedeelte is, voor zover ik weet, goed verlopen. Ik kan de nieuwe structuur van de SD-kaart opslaan en vervolgens weer lezen naar unmounten/mounten. Dit wijst er toch op dat de kaart in ieder geval leesbaar is.

Ik ga nog 's aan de slag deze week, ik wil 2.1!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Anoniem: 179521 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 07:21:
[...]

Ok thanks, ga het nog s proberen met die RUU. Het HEX gedeelte is, voor zover ik weet, goed verlopen. Ik kan de nieuwe structuur van de SD-kaart opslaan en vervolgens weer lezen naar unmounten/mounten. Dit wijst er toch op dat de kaart in ieder geval leesbaar is.

Ik ga nog 's aan de slag deze week, ik wil 2.1!!! _/-\o_
Ik weet niet of je gebruik maakt van Mobile TV van T-Mobile, maar dit gaat niet meer werken op 2.1 custom rom, audio + beeld synct dan totaal niet meer. Verder vind ik de 2.1 roms nogal energie slurpend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Ik heb geprobeerd om mijn ext partition te wipen, maar dit mocht niet baten dus moet ik mijn geheugenkaart binnenkort backupen, formatteren en opnieuw indelen. Ben ik weer ff zoet! Haha! Maar ben benieuwd of dan de Android Market sneller is! Ik heb het niet geklokt, maar het duurt wel een eeuwigheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

netblade schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:30:
[...]

Ik weet niet of je gebruik maakt van Mobile TV van T-Mobile, maar dit gaat niet meer werken op 2.1 custom rom, audio + beeld synct dan totaal niet meer. Verder vind ik de 2.1 roms nogal energie slurpend.
Dat gebruikte is sowieso niet, dus dat mag niet baten. Ik vraag me nu wel sterk af welke stappen jij hebt gevolgd voor het rooten. Heb je de link nog? Heb je een goldcard gebruikt? Welke RUU versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-06 21:06

Bob

Ik heb ondertussen al een stuk of drie 2.1 roms getest, maar zoals hier volgens mij al ergens gezegd werd, er is altijd wel iets dat niet goed werkt. Nu staat er weer Mr Bang op, een 1.5 rom die goed werkt en snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Anoniem: 179521 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:54:
[...]

Dat gebruikte is sowieso niet, dus dat mag niet baten. Ik vraag me nu wel sterk af welke stappen jij hebt gevolgd voor het rooten. Heb je de link nog? Heb je een goldcard gebruikt? Welke RUU versie?
Tutorial
Zo heb ik het uitgevoerd, maar ik ga deze 'hack' weer ongedaan maken, niks komt echt in de buurt van de stabiliteit en snelheid van de officele rom. Bovendien wil ik graag OTA updates krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door netblade op 13-04-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

netblade schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:28:
[...]

Tutorial
Zo heb ik het uitgevoerd, maar ik ga deze 'hack' weer ongedaan maken, niks komt echt in de buurt van de stabiliteit en snelheid van de officele rom. Bovendien wil ik graag OTA updates krijgen.
hou er rekening mee dat de laatste stap (20) niet klopt:
20. Use the Official HTC RUU to downgrade to 2.73.405.5
Op mijn telefoon had het geen enkel effect om deze versie te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:37:
[...]

hou er rekening mee dat de laatste stap (20) niet klopt:

[...]

Op mijn telefoon had het geen enkel effect om deze versie te gebruiken
Oh bizar, hier werkte dat juist wel, maar ik heb hem teruggeflashed naar stock, ik vind momenteel de meerwaarde van custom roms niet bepaald hoog. Android ansich is al een heel stuk stabieler dan WinMo wat ik hiervoor gebruikte. En zoals al eerder aangegeven is er geen enkele 2.1 rom waarbij alles werkt zoals het hoort te werken. Die paar dagen wachten op de officiële rom overleef ik denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
Hallo,

ik heb vandaag de Vilian rom 5.2 geinstalleerd, deze is echter engels.
ik heb ooit een taal veranderd d.m.v. morelocale
maar deze werkt nu niet?

iemand ook dit probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 09:18
Ook het probleem gehad en zover ik weet is er geen oplossing. Ik neem aan dat dat te maken heeft met het feit dat die ROM gebaseerd is op een ROM voor een Amerikaans toestel waardoor die talen er gewoon helemaal niet in zitten. Als je Morelocale gebruikt wordt je woordenboek voor je toetsenbord echter wel Nederlands dus je kunt wel gewoon typen.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 12:03
Moet je altijd je SD opnieuwe partitioneren voor apps2sd, want ik heb die optie niet echt nodig en mn SD kaart staat al aardig vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 14:10
Ik heb nu een aantal 2.1 ROMs geprobeerd en draai nu Villain 5.2. Wat ik eigenlijk bij alle 2.1 Roms ervaar is dat ik geen hogere netwerk snelheid haal dan 3G. Met de stock 1.5 ROM haalde ik bijna overal wel H(DSPA).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? (al gezocht, kom niet heel veel verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

AgoNitE schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:52:
Ik heb nu een aantal 2.1 ROMs geprobeerd en draai nu Villain 5.2. Wat ik eigenlijk bij alle 2.1 Roms ervaar is dat ik geen hogere netwerk snelheid haal dan 3G. Met de stock 1.5 ROM haalde ik bijna overal wel H(DSPA).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? (al gezocht, kom niet heel veel verder).
Nog een keer de radio flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
janvanduschoten schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:57:
[...]

Nog een keer de radio flashen ?
Hm zou kunnen, bedenk me terwijl ik jouw post lees wel dat ik er ook de nieuweste radio opgezet heb.
Maakt dit uit dan? Zou je hier wat uitleg over willen geven zegmaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

AgoNitE schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:59:
[...]

Hm zou kunnen, bedenk me terwijl ik jouw post lees wel dat ik er ook de nieuweste radio opgezet heb.
Dat maakt zeker uit. Als ik bijvoorbeeld de ROM hebt geflashed, reboot ik eerst een keer. Daarna installeer ik alle apps, en sluit ik nogmaals af, maar nu met m'n gps aan (gps werkt in veel 2.1ROMS niet). Nu flash ik de nieuwste radio nogmaals (hij stond er voorheen al op). Nu werkt bijvoorbeeld mijn gps ook weer zoals het hoort, zonder extreme batterij drain. Wellicht helpt het voor meerdere systemen (gps, 3g, enz). Ik flash iig altijd als laatste nogmaals mijn radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AgoNitE schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:59:
[...]

Flashen met gewoon exact dezelfde radioupdate.zip als je nu al op je telefoon hebt staan (en waarschijnlijk ook nog op je SD kaart) kan zeker helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 12:03
Ik heb zojuist nadat ik eerst Villian5.2 erop gezet heb mijn Hero ook naar de nieuwste Radio Rom geflashed. Nu herkent hij mijn GPS wel :)

Haal trouwens 148ms ping 1044kbit/s dn 418kbit/s up volgens de speedtest.net applicatie uit de market met Vodafone met deze nieuwe radio/rom waarbij ik bij stock nooit boven de 600 uitkwam

[ Voor 41% gewijzigd door GrooV op 13-04-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Anoniem: 97471 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:30:
[...]

Flashen met gewoon exact dezelfde radioupdate.zip als je nu al op je telefoon hebt staan (en waarschijnlijk ook nog op je SD kaart) kan zeker helpen :)
Dat eens proberen dan, staat overigens niet meer op mn SD kaart..heb er 2, 1 voor gebruik en 2 om mee te spelen.

Ik las trouwens ook nog iets anders, het schjint dat T-Mobile HDSPA gebruikers niet meer continu toegang geven tot dat netwerk, mits je langer dan een bepaalde tijd gebruik maakt van de verbinding. Doe je dit niet, dan zal je teruggezet worden naar het 3G netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

AgoNitE schreef op woensdag 14 april 2010 @ 07:38:
[...]

Dat eens proberen dan, staat overigens niet meer op mn SD kaart..heb er 2, 1 voor gebruik en 2 om mee te spelen.

*knip*
Om mee te spelen? Ik vermoed dat je het over een Nandroid backup hebt van een complete ROM. Met radio ROM bedoel ik een soort van stuurprogramma voor al je mobiele systemen, zoals GPS, GSM, 3G, enz. De nieuwste radio ROM kun je op XDA vinden.In dit geval is het de onderste, dik gedrukte. Je kunt hem gewoon in de root van je SD kaart zetten en flashen net als een "normale" ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
janvanduschoten schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:32:
[...]

Om mee te spelen? Ik vermoed dat je het over een Nandroid backup hebt van een complete ROM. Met radio ROM bedoel ik een soort van stuurprogramma voor al je mobiele systemen, zoals GPS, GSM, 3G, enz. De nieuwste radio ROM kun je op XDA vinden.In dit geval is het de onderste, dik gedrukte. Je kunt hem gewoon in de root van je SD kaart zetten en flashen net als een "normale" ROM.
I know, ik bedoel meer dat ik die 2e SD kaart voor de nandroid backups etc. gebruik. Hiervan heb ik ook een kopie op mn HDD staan. Ook van de stock ROM + Radio. De nieuwste Radio ROM staat hier dus ook bij.

Zal dit vanavond proberen! Verder draait Villain 5.2 trouwens lekker, alleen jammer dat de stock Sense UI vervangen is door die nieuwere variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 19:59
...Verder draait Villain 5.2 trouwens lekker, alleen jammer dat de stock Sense UI vervangen is door die nieuwere variant.
Je kan ook weer terug naar standaard sense hoor. Dan moet je even op deze pagina kijken.
Hier staat onderaan:
STOCK ROSIE: Revert back to stock Rosie & stock icons.

Even een zipje installeren en hij zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AgoNitE schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:34:
[...]

I know, ik bedoel meer dat ik die 2e SD kaart voor de nandroid backups etc. gebruik. Hiervan heb ik ook een kopie op mn HDD staan. Ook van de stock ROM + Radio. De nieuwste Radio ROM staat hier dus ook bij.

Zal dit vanavond proberen! Verder draait Villain 5.2 trouwens lekker, alleen jammer dat de stock Sense UI vervangen is door die nieuwere variant.
Volgens mij is dit geen nieuwe variant, maar een gethemede Rosie. Het is dus geen formele variant, maar een aanpassing van de originele waarbij artwork is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
Ik heb Vilian rom 5.2 geinstalleerd, en nu wil ik de lock-screen achtergrond wijzigen.
Dit gaat echter niet.. wanneer ik een afbeelding instel als lock-screen achtergrond komt er nog de melding dat hij opgeslagen is als achtergrond echter wanneer ik het controleer staat de oude afbeelding er nog...

suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:16
Bij mij werkt dat wel gewoon, wel vreemd idd moet je ook de applicatie kiezen? of probeer het eens via homescreen menu en dan background > lockscreen.

Waar ik nog wel jammer vind is dat ik niet de update van NL t9 atm werkend heb, ik zie wel in het bestand van villain 5.22 update dat er Dutch tussen staat maar toch komt alleen english omhoog.. wellicht omdat ik hem later pas probeerde te updaten.

Iemand die t9 en villain 5.22 werkend heeft? nl t9 bedoel ik natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
Lol, hele dag geprobeerd die lock-screen te veranderen werkte niet dus dacht laat ik vanavond het als vraag stellen op het forum.. probeer ik het nu werkt het ineens? vreemd! maar ben blij dat t nu wél werkt!! Fijne rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212514

Ik ben 1 van de gebruikers die problemen heeft met zijn verbinding met hsdpa op T-mobile onder villain 5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Anoniem: 212514 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:34:
Ik ben 1 van de gebruikers die problemen heeft met zijn verbinding met hsdpa op T-mobile onder villain 5.2
Radio opnieuw geflasht? :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212514

Je wilt niet weten wat ik allemaal al geprobeerd heb. :)

Nieuwe radio.
spelen in *#*#INFO#*#*
Build.prop aanpassingen gedaan
heul veel googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Bakko schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:48:
[...]

Je kan ook weer terug naar standaard sense hoor. Dan moet je even op deze pagina kijken.
Hier staat onderaan:
STOCK ROSIE: Revert back to stock Rosie & stock icons.

Even een zipje installeren en hij zou het moeten doen.
Dom dat ik daar overheen heb gekeken :X
Werkt prima! Eén klein dingetje tho, notification scherm heeft nu een transparante achtergrond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

netblade schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:01:
[...]

Oh bizar, hier werkte dat juist wel, maar ik heb hem teruggeflashed naar stock, ik vind momenteel de meerwaarde van custom roms niet bepaald hoog. Android ansich is al een heel stuk stabieler dan WinMo wat ik hiervoor gebruikte. En zoals al eerder aangegeven is er geen enkele 2.1 rom waarbij alles werkt zoals het hoort te werken. Die paar dagen wachten op de officiële rom overleef ik denk ik wel.
Ik ben het met je eens, de meerwaarde is er gewoon haast niet. Er zitten natuurlijk wel voordelen aan zoals langere batterij duur en hogere snelheid. maar er is altijd iets wat niet goed werkt en een gegeven moment ben je het gewoon zat en ga je gewoon weer over naar de officiële firmware. En roms die goed zijn zit weer een hoop rommel bij of een special thema. Ik draai nu gewoon de officele rom (rooted) en met een patch zodat de flipclock weer kan "flippen"

[ Voor 5% gewijzigd door Psycho_Mantis op 15-04-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Psycho_Mantis schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:49:
[...]

Ik ben het met je eens, de meerwaarde is er gewoon haast niet. Er zitten natuurlijk wel voordelen aan zoals langere batterij duur en hogere snelheid. maar er is altijd iets wat niet goed werkt en een gegeven moment ben je het gewoon zat en ga je gewoon weer over naar de officiële firmware. En roms die goed zijn zit weer een hoop rommel bij of een special thema. Ik draai nu gewoon de officele rom (rooted) en met een patch zodat de flipclock weer kan "flippen"
Welke patch? Heb er ook meerdere geprobeerd, maar geen van allen werkten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Hier ook Villain 5.2, dit is m'n tweede 2.1 rom en ik heb opnieuw hetzelfde probleem:
Ik wil enkel "My contacts" van google zien in m'n Contacten, niet de contacten van de sim, en ook niet alle google contacten (zijn er veeel te veel). Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 19-06 21:37
mngm schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:20:
Hier ook Villain 5.2, dit is m'n tweede 2.1 rom en ik heb opnieuw hetzelfde probleem:
Ik wil enkel "My contacts" van google zien in m'n Contacten, niet de contacten van de sim, en ook niet alle google contacten (zijn er veeel te veel). Weet iemand een oplossing?
Sim contacts worden inderdaad niet weergegeven omdat het een port is van de CDMA versie van de hero, en CDMA telefoons hebben geen Sim.

hmmm zie net dat ik verkeerd lees >.> just ignore dit dan maar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Puc van S. op 15-04-2010 12:26 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

AgoNitE schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:09:
[...]

Welke patch? Heb er ook meerdere geprobeerd, maar geen van allen werkten..
ik heb om precies te zijn deze gebruikt: http://www.dennusb.nl/data/exit93/Kimera/FlipClock.zip
gewoon over me officiële 1.5 rom heen gepatcht, deze werkt niet op 2.1 roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Psycho_Mantis schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:18:
[...]

ik heb om precies te zijn deze gebruikt: http://www.dennusb.nl/data/exit93/Kimera/FlipClock.zip
gewoon over me officiële 1.5 rom heen gepatcht, deze werkt niet op 2.1 roms
Vandaar, zit momenteel op 2.1 inderdaad.
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste