Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik wil van MoDaCo core overstappen op MrBang omdat iedereen zegt dat de performance zoveel beter is. Zal ik hierbij een wipe-uitvoeren? En welke data raak ik allemaal kwijt bij een wipe?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Een wipe lijkt me wel slim. Met een wipe ben je alles kwijt: smsjes, apps, telefoonlogs, etc. Contacten kun je uiteraard weer syncen en met Titanium Backup je apps terughalen. Smsjes terughalen kan met MyBackup geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
rickiii schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:18:
Ik wil van MoDaCo core overstappen op MrBang omdat iedereen zegt dat de performance zoveel beter is. Zal ik hierbij een wipe-uitvoeren? En welke data raak ik allemaal kwijt bij een wipe?
Het grootste verschil tussen MoDaCo en MrBang is dat bij MrBang autokiller is geïnstalleerd. Autokiller configureert de native taskkiller van android. Stel 'm in op 'moderate' en je telefoon vliegt. In MoDaCo 3.2 wordt autokiller al mee geleverd. Als je nog op 3.1 draait kan je autokiller uit de market proberen.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RunaR schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:03:
[...]

Het grootste verschil tussen MoDaCo en MrBang is dat bij MrBang autokiller is geïnstalleerd. Autokiller configureert de native taskkiller van android. Stel 'm in op 'moderate' en je telefoon vliegt. In MoDaCo 3.2 wordt autokiller al mee geleverd. Als je nog op 3.1 draait kan je autokiller uit de market proberen.
Daarnaast is Mr. bang beter geoptimaliseerd. Bijvoorbeeld de Sense ui graphics zijn nog eens door de mangel gehaald en zoveel mogelijk verkleind waar mogelijk. Qua 1.5 is mr. Bang veruit de snelste en haalt voor mijn gevoel echt het onderste uit de kan..

Draai overigens nu zelf Villian 5.2, is ook redelijk snel, maar wel een stuk trager dan Mr. Bang. Maar ik vind persoonlijk de voordelen van 5.2 wel opwegen tegen het snelheidsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 18:19

Bob

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:07:
[...]

Daarnaast is Mr. bang beter geoptimaliseerd. Bijvoorbeeld de Sense ui graphics zijn nog eens door de mangel gehaald en zoveel mogelijk verkleind waar mogelijk. Qua 1.5 is mr. Bang veruit de snelste en haalt voor mijn gevoel echt het onderste uit de kan..

Draai overigens nu zelf Villian 5.2, is ook redelijk snel, maar wel een stuk trager dan Mr. Bang. Maar ik vind persoonlijk de voordelen van 5.2 wel opwegen tegen het snelheidsverschil.
Welke dingen werken er nu echt niet? Ik heb al een aantal keer gekeken op xda developers, maar daar loopt zo'n hoop prutsers rond dat het echt niet duidelijk is wat nu werkt en wat niet. Mijn lijstje van zaken waar ik niet zeker over ben:
* Streaming video (video die niet door de flash plugin wordt afgehandeld maar door de streaming player, bvb de videozone van deredactie)
* Bluetooth calls
* Degelijke batterijduur (de dag zeker kunnen doorkomen ook met wat gespeel)
* HSDPA zonder geknoei

Voor alle duidelijkheid, ik heb een halve dag 2.1 roms gebruikt, en nu zit ik weer op mr bang

[ Voor 13% gewijzigd door Bob op 16-04-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:17:
[...]

Welke dingen werken er nu echt niet? Ik heb al een aantal keer gekeken op xda developers, maar daar loopt zo'n hoop prutsers rond dat het echt niet duidelijk is wat nu werkt en wat niet. Mijn lijstje van zaken waar ik niet zeker over ben:
* Streaming video (video die niet door de flash plugin wordt afgehandeld maar door de streaming player, bvb de videozone van deredactie)
* Bluetooth calls
* Degelijke batterijduur (de dag zeker kunnen doorkomen ook met wat gespeel)
* HSDPA zonder geknoei

Voor alle duidelijkheid, ik heb een halve dag 2.1 roms gebruikt, en nu zit ik weer op mr bang
Volgens mij zijn de meeste van die zaken gefixt in Villain 5.2, als het goed is komt dit weekend 5.3 uit met weer wat, vooralsnog onbekende, fixes :) Zie hier voor een lijst met fixes en features: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=654030

HSDPA geknoei lijkt me trouwens eerder iets wat van je radio versie afhangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:08:
[...]

Volgens mij zijn de meeste van die zaken gefixt in Villain 5.2, als het goed is komt dit weekend 5.3 uit met weer wat, vooralsnog onbekende, fixes :) Zie hier voor een lijst met fixes en features: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=654030

HSDPA geknoei lijkt me trouwens eerder iets wat van je radio versie afhangt ;)
Dan toch maar eens opnieuw geinstalleerd.
Eerste indruk:
Voice search, cool, maar te traag om nuttig te zijn.
Maps navigation + compas op maps: handig
Nieuwe browser: identificeert zich als een geavanceerde browser en haalt bvb dus een zwaardere tweakers.net binnen, te zwaar naar mijn gevoel.
Niet alle streaming video werkt, hoewel de maker claimt van wel.

Al de rest: veel slomer dan 1.5

Ik denk dat die 2.1 roms gewoon te hoog gegrepen zijn voor dat 500 MHz cpu'tje met zijn handvol MB's aan geheugen. Een gsm moet imo onmiddellijk reageren en doen wat er gevraagd is, en dat doet Villain 5.2 niet. MrBang doet dat wel.

Ik hoop echt dat de officiële 2.1 alles zal kunnen zonder sloppy te zijn, maar ik begin er voor te vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:36
2.1 zou vandaag toch uitkomen voor de Hero?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:32
Ja, maar helaas tweete @htc_ru net dat het toch (voorlopig) niet doorgaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orillion schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:31:
Ja, maar helaas tweete @htc_ru net dat het toch (voorlopig) niet doorgaat 8)7
Sigh! Ik blijf het niet zeggen.. De update komt pas September 2010..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Ik heb toch nog maar eens een andere rom geprobeerd, ahero deze keer, een vanilla 2.1 rom. Hij staat er nu al meer dan een dag op, een absoluut record voor een 2.1 rom :)

Het voelt bijna even snel aan als mr bang, en heeft veel meer mogelijkheden. Het leukste is voice dialing, mits goede articulatie kan ik iedereen bellen zonder een letter in te geven. Verder hebben we nog turn by turn navigation en veel meer dat me niet interesseerd. Het enige dat tot nu toe niet werkt is streaming 3gp video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:14:
[...]

Sigh! Ik blijf het niet zeggen.. De update komt pas September 2010..
Er toch wel EEN update uitgekomen voor de hero,
http://www.htc.com/europe...spx?dl_id=933&news_id=627
Het is alleen voor aan de andere kant van het kabeltje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:59:
Ik heb toch nog maar eens een andere rom geprobeerd, ahero deze keer, een vanilla 2.1 rom. Hij staat er nu al meer dan een dag op, een absoluut record voor een 2.1 rom :)

Het voelt bijna even snel aan als mr bang, en heeft veel meer mogelijkheden. Het leukste is voice dialing, mits goede articulatie kan ik iedereen bellen zonder een letter in te geven. Verder hebben we nog turn by turn navigation en veel meer dat me niet interesseerd. Het enige dat tot nu toe niet werkt is streaming 3gp video.
Altijd lekker handig om dan niet even aan de mede gebruikers mee te delen wélke rom je zo goed vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:58:
[...]

Altijd lekker handig om dan niet even aan de mede gebruikers mee te delen wélke rom je zo goed vind..
Ahero?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=638584

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Dacht probeer die Ahero ook eens (ik kom van villian 3.4 af). En hij draait nu 30min ofzo, maar damn, wat een verschil. Loopt veel soepeler en sneller. Plus, ik heb echt een soort gevoel of dat ik een nieuwe telefoon heb. Zeker een aanrader om hem te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Kheb sinds eergisteren Villain 5.2 er op staan. Ziet er wel fraai uit, maar echt af is ie nog niet. En snel is ie zeker niet. De Sense theme die er op zit is ook niet foutloos. Ahero lijkt me dan weer niets, zonder Sense vind ik Android niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Kan iemand misschien een filmpje maken om te laten zien hoe snel de Mr. Bang rom is? Dus een beetje door het menu gaan en evt. browsen op het internet.

Ik ben van plan een HTC Hero te kopen (voor een leuk prijsje), maar ik erger me ongelooflijk aan telefoons die niet echt snel zijn. Aangezien Mr.Bang's ROM de snelste ROM is, ben ik benieuwd hoe snel deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
DizzyWeb schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:04:
Kheb sinds eergisteren Villain 5.2 er op staan. Ziet er wel fraai uit, maar echt af is ie nog niet. En snel is ie zeker niet. De Sense theme die er op zit is ook niet foutloos. Ahero lijkt me dan weer niets, zonder Sense vind ik Android niet echt geweldig.
Ik draai hiero Villain 5.1 en heb eigenlijk niets dan lof, het ding is soepel en loopt niet vast (nouja 1 of 2 keer een crashend programma gehad in 5 dagen tijd) heeft alle voordelen van 2.1 natuurlijk, en werkt gewoon \o/ Ik heb namelijk niks aan een custom rom die constant vast loopt, wat ik bij Legendary wel had zo nu en dan.

Mijn Hero maakt binnekort plaats voor een Desire maar tot die tijd houd ik zeker deze rom!

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:59:

alleen werkt bellen via BT niet op vanilla roms... Das voor mij een hele belangrijke. En voor mensen die niet op 2.1 over willen kunnen sensehero 1.6 ook nog proberen. Deze draait ook behoorlijk rap en ziet er zeer gelikt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:20:
[...]

alleen werkt bellen via BT niet op vanilla roms... Das voor mij een hele belangrijke. En voor mensen die niet op 2.1 over willen kunnen sensehero 1.6 ook nog proberen. Deze draait ook behoorlijk rap en ziet er zeer gelikt uit
Helemaal mee eens! Heb heel aardig wat 1.5 roms geprobeerd, maar eigenlijk was ik alleen onder de indruk van SenseHero 1.6. Deze ziet er standaard idd erg gelikt uit, hij is stabiel en behoorlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Heeft iemand SenseHero 2.1 al geprobeerd: http://www.htcdevscene.in...uty-Speed-Stable-[ONLINE]

Zo ja, bevalt deze? (dat lettertype bevalt mij wel enigszins, misschien niet zo goed leesbaar, maar wel mooi)

[ Voor 20% gewijzigd door radem205 op 20-04-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Moet er niet aan denken om dat te gebruiken, wat een vreselijk lettertype voor op je telefoon. Verder is het de CDMA Leak, die over het algemeen wel redelijk snel en stabiel is, maar niet heel feature rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Laatst online: 14-09 21:00
gelukkig is de lettertype optional ;)
Optional Add-on:

go-boom-font_signed-update.zip - Apply the font that is shown in the screenshot above and that was added in the initial release.
nog niet geprobeerd, zit atm op villain 5.2 en daar zou eigenlijk gister een update naar 5.3 geplanned moeten staan maarja dat datums prikken kennen we wel tegenwoordig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Criminelis schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:49:
[...]

Helemaal mee eens! Heb heel aardig wat 1.5 roms geprobeerd, maar eigenlijk was ik alleen onder de indruk van SenseHero 1.6. Deze ziet er standaard idd erg gelikt uit, hij is stabiel en behoorlijk snel.
Is SenseHero2.1 sneller dan Villian 5.2? Deze heb ik nu al een tijdje draaien en bevalt op zich ook goed. Hij mocht alleen ietsiepietsie sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb er nu sensehero 2.1 op zitten, ik vind de performance voorlopig goed, maar ik draai het nog maar minder als een dag. Hiervoor was het modaco 3.0.

Alles is in het engels, met morelocale word en een paar dingen nederlands alsmede de dictionary.

Ik heb de font update niet gedaan, ziet er zo wel gelikt genoeg uit.

Backuproot kan blijkbaar niks meer terugzetten, wat wel jammer is..
Niet duidelijk wat er fout gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik kom van modaco rom en heb nu villain 5.2 erop zitten. Ben er redelijk tevreden mee, alhoewel hier en daar force close van apps en gps nog steeds niet werkende gekregen (laatste radio zit erop en ook met gps aan reboot etc etc)....

Ik heb alleen mijn sd kaart nooit gewiped. Is dit wat ik had moeten doen? Er zaten al partities op mijn sd kaart voor de modaco rom.

Als ik de SD kaart wipe, ben ik natuurlijk ook de update.zip kwijt. Moet ik deze via mijn hero-pc aansluiten er weer op zetten?

De volgorde wordt dan dus:

-wipe geheugen op hero
-flash nieuwe rom
-wipe sd card
-partitie sd card
-reboot
-via hero-usb radio_update op de sd card plaatsen
-flash nieuwe radio

Heeft ook iemand tips hoeveel geheugen elke partitie toe te kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Om eerlijk te zijn vind ik dat de howto niet erg goed is geschreven. Het booten in recovery mode loopt bij mij vast en dan kom ik uit op de volgende afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.nexeo.net/wp-content/uploads/2010/03/dmod_4_recovery-root.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chronoz schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:01:
Om eerlijk te zijn vind ik dat de howto niet erg goed is geschreven. Het booten in recovery mode loopt bij mij vast en dan kom ik uit op de volgende afbeelding:
[afbeelding]
Dan heb je volgens mij nog geen recovery image geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Nee, ik heb FlashRec.apk geinstalleerd en opgestart en de recovery image gedownload, maar nog niet geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18
chronoz schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:59:
Nee, ik heb FlashRec.apk geinstalleerd en opgestart en de recovery image gedownload, maar nog niet geflashed.
Waarom zeg je dan dat de howto niet goed is geschreven, terwijl je hem zelf niet volgt? 8)7

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mastair schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:06:
[...]

Waarom zeg je dan dat de howto niet goed is geschreven, terwijl je hem zelf niet volgt? 8)7
Even voor de duidelijkheid, ik zou niet weten hoe de howto eruit ziet, maar ik weet wel dat je dat scherm krijgt als je nog geen RA hebt geflashed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Maar wat is je punt dan helemaal, waar wil je naar toe en waarom volg je de howto dan niet en flash je die recovery image? Bovendien:
Leer lezen :+

[ Voor 165% gewijzigd door boaty op 21-04-2010 22:42 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:54:
[...]

Even voor de duidelijkheid, ik zou niet weten hoe de howto eruit ziet, maar ik weet wel dat je dat scherm krijgt als je nog geen RA hebt geflashed..
Precies en de howto zegt toch duidelijk dat je de RA moet flashen, dus ik begrijp niet wat zijn probleem is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
De RA is geflashed, maar het is niet overzichtelijk uitgelegd voor beginners. Ik ben nu bezig met het installeren van de custom-rom opnieuw, ging de vorige keer helaas mis. Toen heb ik 75 minute gewacht bij het scherm met HTC logo, maar er was gezegd op #android dat het maar 5 minuten zou hoeven te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Dat lange gewacht is waarschijnlijk omdat je geen wipe hebt gedaan alvorens de custom rom te installeren.

In de howto staat stap voor stap, precies uitgelegd wat je moet doen en aan moet klikken, en als je niet leest (of niet doet wat je leest) dan kan het misgaan. Zo moeilijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Het was inderdaad de 3e wipe! De howto beschreef dat ik de 1e 2 moest wipen, maar het bleek dat de 3e ook gewiped moest worden, dat is die boven de 'battery wipe'. Het valt me gewoon op dat het wat onduidelijk is geschreven, anders had ik echt niet zoveel tijd nodig. Ook viel het me al meerdere keren op dat delen van informatie niet correct waren. Hier heeft het me gewoon 90 minuten gekost.

Verder ben ik natuurlijk net als veel mensen hier dankbaar dat we een Nederlandse handleiding hebben, ik hoopte alleen dat er aan het niveau gewerkt kan worden. Want het is makkelijk om mensen te verwijzen naar een handleiding, maar als deze niet goed geschreven is, schiet het nog weinig op.

VillainROM 5.2 (2010-04-08) is alleen Engels, ondanks de additional-languages.zip. Zijn er ook roms met Android 2.x in het Nederlands?

[ Voor 25% gewijzigd door chronoz op 21-04-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Jep, je hebt precies de ROM met de slechtste taalondersteuning uitgekozen, omdat die gebaseerd is op een Amerikaanse CDMA ROM zit daar helemaal geen buitenlandse taalondersteuning in. Alle ROMS die gebaseerd zijn op een Legend rom of op een Eris ROM hebben dat probleem niet.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:36:

Jij weet niet hoe de howto eruitziet, maar vervolgens weet je wel dat hij niet goed geschreven is!? 8)7 ;(

[...]
Ja dus... Ik heb gelukkig nog niet zo heel veel ervaring met deze telefoon ;)

Overigens zijn de CMDA ROM's verreweg de beste en met het minste problemen. Inderdaad is hij engels, maar dat vind ik persoonlijk alleen maar prettiger. Je kan de toetsenbord taal wél gewoon nederlands zetten.

De Sense2.1 ROM is duidelijk wel sneller dan de Villian5.2 rom. Merk je vooral bij de homescreens en het scrollen. Ook bijvoorbeeld Gallery is veel sneller. Daarnaast vind ik de custom icons/indicators mooier dan Villian.

Als je safe wilt spelen zou ik een 1.5 ROM (Mr. Bang) doen. Als je graag met 2.1 wilt werken (Betere browser, google goggles, voice spul, Meer widgets, etc.) dan zou ik persoonlijk Sense aanbevelen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Sorry, ik moet echt op voor een bril... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
En leren lezen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
chronoz schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:16:
VillainROM 5.2 (2010-04-08) is alleen Engels, ondanks de additional-languages.zip. Zijn er ook roms met Android 2.x in het Nederlands?
Mij bevalt de legend rom me erg goed. http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=2275

Deze is in het Nederlands in te stellen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Laatst online: 20-02-2022
Subslider schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:49:
[...]

Mij bevalt de legend rom me erg goed. http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=2275

Deze is in het Nederlands in te stellen idd
die heb ik ook gehad. Een van de beste tot nu toe 2.1. Ik zit nu op Villain 5.2, maar zou terug willen nr Legendary Rom. Maar heb geen zin om alles weer de wipen en te flashen. Mss een van de dagen als ik niets te doen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Misschien iets voor de handleiding? Ik wil best 'edit' rechten hebben voor de TS, zodat ik ook aanpassingen kan maken.

Vannacht is de batterij echt in 5 uur helemaal opgegaan, dat is wel erg snel, terwijl ik gewoon sliep. Binnenkort maar even kijken wat er gedaan kan worden om op batterijduur te besparen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
LOL, je weet nog niet hoe je een recovery image installeert en een custom rom flasht maar je wilt wel de TS aanpassen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar maanden geleden mijn Hero geroot en ik heb daarvoor de handleiding die in de TS gebruikt. Bij mij ging het niet helemaal goed, maar dat was mijn eigen fout. De TS is in mijn ogen wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
chronoz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:32:
Misschien iets voor de handleiding? Ik wil best 'edit' rechten hebben voor de TS, zodat ik ook aanpassingen kan maken.

Vannacht is de batterij echt in 5 uur helemaal opgegaan, dat is wel erg snel, terwijl ik gewoon sliep. Binnenkort maar even kijken wat er gedaan kan worden om op batterijduur te besparen. :)
Als je een andere 2.1 ROM installeert moet je altijd je radio ook opnieuw flashen, omdat anders de hardware niet goed aangesproken wordt en de telefoon niet meer goed in slaapstand gaat. Als je je radio opnieuw flasht zou het probleem opgelost moeten zijn. Als ik het goed heb moet je dan ook nog je dalvik-cache wipen alleen daar ben ik niet helemaal zeker over.

[ Voor 7% gewijzigd door boaty op 22-04-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

boaty schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:29:
[...]

Als je een andere 2.1 ROM installeert moet je altijd je radio ook opnieuw flashen, omdat anders de hardware niet goed aangesproken wordt en de telefoon niet meer goed in slaapstand gaat. Als je je radio opnieuw flasht zou het probleem opgelost moeten zijn. Als ik het goed heb moet je dan ook nog je dalvik-cache wipen alleen daar ben ik niet helemaal zeker over.
Klopt. Je kunt beter ook de "overclock widget" installeren goed instellen, zie XDA en bij "Spare Parts" ingeven bij "End button behavior" [Go to sleep]. Het kan ook zijn dat zonder dat je het weet je GPS aan blijft staan, dat komt dus door de Radio die je beter opnieuw kunt flashen.

Als ik een custom ROM installeer, wipe ik alles (alle 5 opties dus) 2 x, om het zeker te weten dat ik helemaal schoon begin met installeren. Daarna download ik alles wat ik weer wil hebben (of zet de Titanium back-up terug) en reboot nogmaals(dus weer volledig opstarten). Daarna zet ik mijn telefoon uit, en flash nogmaals mijn radio. Daarna moet alles snel&soepel werken, zoals het hoort. :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:42:
[...]

Klopt. Je kunt beter ook de "overclock widget" installeren goed instellen, zie XDA en bij "Spare Parts" ingeven bij "End button behavior" [Go to sleep]. Het kan ook zijn dat zonder dat je het weet je GPS aan blijft staan, dat komt dus door de Radio die je beter opnieuw kunt flashen.

Als ik een custom ROM installeer, wipe ik alles (alle 5 opties dus) 2 x, om het zeker te weten dat ik helemaal schoon begin met installeren. Daarna download ik alles wat ik weer wil hebben (of zet de Titanium back-up terug) en reboot nogmaals(dus weer volledig opstarten). Daarna zet ik mijn telefoon uit, en flash nogmaals mijn radio. Daarna moet alles snel&soepel werken, zoals het hoort. :)
Dus alles 2x wipen telefoon en sdkaart....
En (bijv via een usb) de zip bestanden op je sd kaart zetten....

enige tip hoe de partitie groottes op je kaart te verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:46:
[...]

Ik wipe normaal gesproken niet mijn SD kaart, alleen mijn telefoon. Ik maak wel regelmatig een back-up van alles wat er op staat, voor het geval dat ik hem toch een keer moet formatteren. Ik heb de standaard partitie aangehouden die de bootloader van AmonRa zelf aangeeft, maar ik sta ook open voor goed onderbouwde suggesties ;)

Volgens mij is het alleen nodig om je kaart te partitioneren als je gebruik wilt maken van Apps2SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:51:
[...]

Ik wipe normaal gesproken niet mijn SD kaart, alleen mijn telefoon. Ik maak wel regelmatig een back-up van alles wat er op staat, voor het geval dat ik hem toch een keer moet formatteren. Ik heb de standaard partitie aangehouden die de bootloader van AmonRa zelf aangeeft, maar ik sta ook open voor goed onderbouwde suggesties ;)

Volgens mij is het alleen nodig om je kaart te partitioneren als je gebruik wilt maken van Apps2SD.
ik heb dat idd gedaan destijds voor apps2sd, aangzien deze functionaliteit bij de meeste custom roms erin gebakken zit. er schijnt verschillen te zitten in hoe je partities indeelt. maanden terug was het nog goed terug te vinden in de fora, maar kan helaas niet meer terug vinden......zal later nog goed zoeken en de link posten hier......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor diegene die mp4 bestanden afspeelt, werkt het afspelen van mp4 in android 2.1 wel zonder haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:46:
[...]

Wahahahahaha!! 2x wipen? Zijn jullie bang dat er sommige bitjes blijven hangen? Als je daarvoor bang bent, moet je je wel even af gaan vragen of 1 keer een bestand schrijven wel goed genoeg is en hoe veilig je bestandje dan is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:06:
Wahahahahaha!! 2x wipen? Zijn jullie bang dat er sommige bitjes blijven hangen? Als je daarvoor bang bent, moet je je wel even af gaan vragen of 1 keer een bestand schrijven wel goed genoeg is en hoe veilig je bestandje dan is :+
Daarom moet je ook (minimaal) 2x wipen hè. Dan "pakt" de nieuwe Rom in één maal. Als je maar één maal wiped moet je je Rom twee maal flashen. En dat duurt veel langer. Dus dit is gewoon slimmer zo ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Brad Pitt schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:21:
[...]

Daarom moet je ook (minimaal) 2x wipen hè. Dan "pakt" de nieuwe Rom in één maal. Als je maar één maal wiped moet je je Rom twee maal flashen. En dat duurt veel langer. Dus dit is gewoon slimmer zo ;)
Dan heb ik altijd iets gemist of fout gedaan. Ik dacht steeds: wipe = alles weg, dus dan flashen = weer alles vol. Wat doet die tweede flash of wipe er dan nog toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bob schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:40:
Wat doet die tweede flash of wipe er dan nog toe?
Ehhh, us1111 & me waren sarcastisch hè! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:56:
[...]

LOL! :D... Ik moest even echt hardop lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een besluit genomen: ik ga de stap wagen om een andere (2.1)ROM te instaleren. :)
Omdat ik Sense eigenlijk niet gebruik lijkt het me mooi om een 'gewone, kale' Android te hebben. Gewoon; zoals Google hem levert.
Welke ROM kan ik het beste doen? Ik wil wel graag een NL woordenboek hebben als ik sms, in de menu's heb ik net zo lief Engels.
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
@chronoz, dit is 1 van de makkelijkste tutorials die je zult vinden, en IMO moet die niet veel makkelijker worden. Het is ook hierbij simpelweg nodig om je af en toe in de materie te verdiepen zodat je een beetje wat wat je doet. Als je dit stap voor stap volgt zou het eigenlijk niet fout kunnen gaan. Ik heb een paar kleine wijzigingen nog gemaakt, maar veel zal ik niet meer veranderen.

@GZFan, ik ken eigenlijk tot nu toe alleen aHero, schijnt een goede 2.1 ROM te zijn.

Ik ben nu zelf ook bezig met het flashen van SenseHero2.1 :)

Edit: SenseHero2.1: NICE Holy shit wat ziet dat er goed uit, en hij is hier veeeel sneller dan villain 5.2

[ Voor 9% gewijzigd door Sh4wn op 22-04-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Voor mij geen Villainrom's meer. Mijn ervaring is dat het trage logge rom's zijn. Dit wordt ook bevestigd als je naar de OpenGL prestaties en benchmarkresultaten van de verschillende roms kijkt. Op het moment draai ik naar volle tevredenheid Legendroid 1.0.1

[ Voor 13% gewijzigd door boaty op 22-04-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybe1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-03 09:39
Alle stappen netjes gevolgd.

http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=2196&page=113 <- BeHore rom geinstalleerd

"Herstart je telefoon. Dit kan vaak lang duren tot zelfs een kwartier. Haal nooit de batterij er uit en zorg dat je telefoon is opgeladen. Mocht er iets mis gaan kan je hem via ADB meestal nog herstellen.
Je custom ROM staat er op!"

Is nu 30 minuten bezig. Uitdrukken reageert niet. Wat kan ik anders doen dan de batterij eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net aHero geinstalleerd, en krijg nu telkens de melding dat ik geen programma's kan instaleren ivm een gebrek aan ruimte... :s
Wat kan ik daar aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Brad Pitt schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:56:
[...]

Tja, niet zo lang geleden op xda zag ik een reactie a la: 'wipe after flash' op een vraag als: 'de rom werkt niet'. Dus ik begon echt wel te denken dat het iets zou uitmaken :)

Toen ik daar dan ook achter meer uitleg vroeg over die fameuze 'wipe after flash' kreeg ik geen respons, dus ik vermoed dat daar vooral veel wordt geschermd met termen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:52:
Ik heb net aHero geinstalleerd, en krijg nu telkens de melding dat ik geen programma's kan instaleren ivm een gebrek aan ruimte... :s
Wat kan ik daar aan doen?
http://forum.xda-develope...p?p=6203287&postcount=834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danku!
Ha, wat heerlijk is aHero zeg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 03:16:
[...]

Tja, niet zo lang geleden op xda zag ik een reactie a la: 'wipe after flash' op een vraag als: 'de rom werkt niet'. Dus ik begon echt wel te denken dat het iets zou uitmaken :)

Toen ik daar dan ook achter meer uitleg vroeg over die fameuze 'wipe after flash' kreeg ik geen respons, dus ik vermoed dat daar vooral veel wordt geschermd met termen. ;)
Dat maakt wel degelijk uit! Als je gebruik maakt van ext3/4 en apps2sd, zal je bij sommige versies van RA bij een wipe je ext3 partitie ook wipen. Dat betekend dan dat als je dat ná een flash doet, je een groot gedeelte van de software ook wiped, aangezien sommige "vaste" software eers op ext3 wordt geplaatst met de flash en vervolgens door jou weer wordt gecleaned.

Dit is voor mij de reden geweest om apps2sd uit te zetten, ik wil ook een wipe kunnen uitvoeren zonder dat ik geflashed heb. Overigens kan dit met de huidige versie RA's wel zijn opgelost, maar er wás wel degelijk een verschill tussen wipe before en wipe after flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:12

J27

Bij mij is de teleurstelling dat HTC maar niet met een update wil komen over.
Sinds begin deze week draai ik SenseHero 2.1 en tot nu toe bevalt dat prima: snel, slick en 2.1. bovendien nog geen crashes oid. Het is wel wennen aan het fontje dat je welliswaar apart moet instaleren met een update, maar ik wilde het even uit proberen en weet nu niet hoe het weer uit te schakelen : )

De afgelopen maanden draaide ik Modaco 3.x en heb af en toe andere 2.1 roms geprobeerd, maar zonder succes, meestal was het te instabiel of te sloom.

Flashen ging overigens lekker snel (altijd een goed teken, als een rom er een uur over doet dan reset ik tegenwoordig via adb en doe ik geen nieuwe poging meer), maar heb wel eerst alles gewiped voor de zekerheid

De radio heb ik niet geupdate, en zie dat ik nog steeds de JU versie heb. (geen idee of er inmiddels een betere is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Laatst online: 11-08 23:40
63.18.55.06JU_6.35.09.26 is de laatste

zie -> http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4594434
sybe1986 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:27:
Is nu 30 minuten bezig. Uitdrukken reageert niet. Wat kan ik anders doen dan de batterij eruit?
Ikzelf, trek rustig de batterij eruit tijdens een ROM (!) flash, die is niet bepaald kritisch.. Als je maar nooit (!) je batterij eruit trekt tijdens een radio update. Heb zelf iig nog nooit problemen hiermee gehad, maar wel altijd opletten natuurlijk, je bent er zelf verantwoordelijk voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hier een antwoord op?: Vraagje voor diegene die mp4 bestanden afspeelt, werkt het afspelen van mp4 in android 2.1 wel zonder haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
J27 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:04:
Bij mij is de teleurstelling dat HTC maar niet met een update wil komen over.
Sinds begin deze week draai ik SenseHero 2.1 en tot nu toe bevalt dat prima: snel, slick en 2.1. bovendien nog geen crashes oid. Het is wel wennen aan het fontje dat je welliswaar apart moet instaleren met een update, maar ik wilde het even uit proberen en weet nu niet hoe het weer uit te schakelen : )

De afgelopen maanden draaide ik Modaco 3.x en heb af en toe andere 2.1 roms geprobeerd, maar zonder succes, meestal was het te instabiel of te sloom.

Flashen ging overigens lekker snel (altijd een goed teken, als een rom er een uur over doet dan reset ik tegenwoordig via adb en doe ik geen nieuwe poging meer), maar heb wel eerst alles gewiped voor de zekerheid

De radio heb ik niet geupdate, en zie dat ik nog steeds de JU versie heb. (geen idee of er inmiddels een betere is)
interessant dat senshero nu ook een 2.1 rom heeft. Maar als ik die screens bekijk, is het allemaal zwart met een afgrijselijke font, kan je dat niet gewoon wijzigen? Ik heb sensehero 1.5 en ben daar zeer tevreden van, vooral de skins vind ik zeer knap, zit die bij sensehero 2.1 ook, of de default 2.1? Alles behalve dat zwart :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Nou het zwarte is best gelikt, maar je kan ook andere wallpapers uitkiezen, ik heb overigens die font update niet gedaan, en ik heb gewoon strakke letters...

Ik heb wel iets anders bluetooth audio werkt niet meer, dus hij is perfect gepaired met mijn carkit. En reageerd ook als ik wil bellen of gebeld wordt, maar ik hoor geen audio. Iemand een idee hoe dat te fixen?
Ik heb de radio al eens opnieuw geflashed maar dat maakt geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
J27 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:04:
..Het is wel wennen aan het fontje dat je welliswaar apart moet instaleren met een update, maar ik wilde het even uit proberen en weet nu niet hoe het weer uit te schakelen : )
Laat me weten hoe je het fontje uitschakelt... het is leuk, maar handig is anders.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik zie vaak bij roms staan dat er problemen zijn met de APN
maar kan iemand mij uitleggen wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Psycho_Mantis schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:11:
Ik zie vaak bij roms staan dat er problemen zijn met de APN
maar kan iemand mij uitleggen wat dat is?
Wat is APN ?

Makkelijker kan ik het niet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

haha leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 21:53
Is de Senshero 2.1 in Nederlands ?
Ga hem zo ff flashen

Edit: Booten duurt erg lang home screen Sense Hero staat er nu al 10 min.
Edit: Snel terug geflash hing na 25 min nog steeds, geen idee wat er fout ging.

[ Voor 62% gewijzigd door Tumb op 23-04-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dan weet je het zo hè! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 21:53
Tumb schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:57:
Is de Senshero 2.1 in Nederlands ?
Ga hem zo ff flashen

Edit: Booten duurt erg lang home screen Sense Hero staat er nu al 10 min.
Edit: Snel terug geflash hing na 25 min nog steeds, geen idee wat er fout ging.
Ga vanavond wel ff verder.

Dan doe ik deze stap ook ff.

Soms is het ook nodig om 'Wipe SD:ext partition' aan te klikken, mocht je telefoon hangen bij het opstarten (= langer dan een kwartier), dan zou ik weer rebooten in recovery, en deze optie aanklikken. Let op, al je applicaties die je via de market hebt geinstalleerd zullen hiermee worden verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:05:
[...]

Laat me weten hoe je het fontje uitschakelt... het is leuk, maar handig is anders.
Volgens mij moet je um danff flashen zonder wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tumb schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:45:
[...]

Ga vanavond wel ff verder.

Dan doe ik deze stap ook ff.

Soms is het ook nodig om 'Wipe SD:ext partition' aan te klikken, mocht je telefoon hangen bij het opstarten (= langer dan een kwartier), dan zou ik weer rebooten in recovery, en deze optie aanklikken. Let op, al je applicaties die je via de market hebt geïnstalleerd zullen hiermee worden verwijderd
Alles goed wipen, dan moet het lukken. Je bent inderdaad al je apps kwijt, maar deze kun je eventueel met een Titanium back-up terugzetten. Het is ook zo dat de eerste keer dat je na het flashen naar de market gaat, je bij [Downloads] al je gedownloade apps ziet staan. Allemaal opnieuw installeren, want als je later nog een keer naar de market gaat (als je ze niet de 1e keer hebt geïnstalleerd) zijn ze weg. De market koppelt de apps aan je Gmail account.Na het installeren je telefoon uitzetten, en de radio opnieuw flashen en rebooten. Daarna moet je een complete&snelle Rom hebben en zijn je apps naar je SD verhuist.

Mocht het nog niet lukken, dan zou ik een kopie maken van de inhoud van je SD kaart en deze daarna formatteren. Alles nog een keer wipen & flashen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Ik vond MrBang toch een betere (lees snellere) ROM dan SenseHero 2.1

Nadeel is dat MrBang geen 2.1 ROM is, dus ik twijfel nog om deze weer terug te zetten.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:12

J27

Zosas schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:05:
[...]

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar hier: http://www.htcdevscene.in...id-Rom-default-font-style (5e post is de meest complete uitleg) staat beschreven hoe je je font kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Laatst online: 06-03 22:45
Ik ben compleet nieuw met het root'en en wil het maar eens gaan proberen, omdat ik geen zin heb om nog langer te wachten op de officiële 2.1 rom van HTC. Hoe eenvoudig is root'en nu werkelijk?

Ik ben op zoek naar Android-versie 2.1 met HTC Sense, soepel en snel.
Welke ROM kan ik dan het beste kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Lees je eerst eens in in de terminologie en lees de startpost van dit topic eerst eens goed door. Denk dat je daar nog veel van kunt leren, en dat het allemaal ook wat helderder voor je wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door boaty op 23-04-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:43
Ik wil Sh4wn bedanken voor de duidelijke startpost. Ik heb SenseHero custom ROM op mijn Hero gezet, en alles werkt prima. Ben alleen vergeten de bookmarks te backuppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:43
Michiele93 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:39:
Ik ben compleet nieuw met het root'en en wil het maar eens gaan proberen, omdat ik geen zin heb om nog langer te wachten op de officiële 2.1 rom van HTC. Hoe eenvoudig is root'en nu werkelijk?

Ik ben op zoek naar Android-versie 2.1 met HTC Sense, soepel en snel.
Welke ROM kan ik dan het beste kiezen?
Het is redelijk eenvoudig, je moet er 1 á 2 uren voor uittrekken. Zorg voor backups. Je kunt de stappen uit de startpost volgen en dan kan het eigenlijk niet misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJelle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 21:59
Vraagje voor SenseHero, weten jullie of er ergens een zipje te vinden is die je kan flashen zodat je meer talen hebt en niet alleen engels? Want morelocale2 werkt niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 18:26
Hmm ik ben nu bezig met het flashen van SenseHero, maar het duurt wel lang. Ik zie alleen het SenseHero scherm, maar die animeerde eerst wel, en nu ook niet meer. Ik heb het idee dat hij hangt.
Ik kom vanaf Villain5.2, heb factory gewipet, en ook de dalvik.

Het is inmiddels al gelukt: Batterij eruit, opnieuw opstarten in recovery, nu alles wipen en opnieuw flashen.

[ Voor 17% gewijzigd door letscode op 23-04-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 07:21:
Danku!
Ha, wat heerlijk is aHero zeg... :)
werkt de gps bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Ik heb aHero ook en gps werkt hier probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Vilain ROM 5.3 geïnstalleerd werkt tot nu toe beter dan de legend ROM deze crashte op de htc widgets en GPS werkte niet. Ik ga zo de GPS testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:36:
[...]

Ik heb aHero ook en gps werkt hier probleemloos.
hmmmm.....heb echt bijna alles geprobeerd, radio vele malen geflashed, gps aanzetten en rebooten etc....

ik heb ooit ergens gelezen dat je soms terug moet naar een stock rom en als je de gps van daaruit aan de praat krijg daarna weer custom rom flashen....lijkt me onwaarschijnlijk....

iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:51:
[...]

hmmmm.....heb echt bijna alles geprobeerd, radio vele malen geflashed, gps aanzetten en rebooten etc....

ik heb ooit ergens gelezen dat je soms terug moet naar een stock rom en als je de gps van daaruit aan de praat krijg daarna weer custom rom flashen....lijkt me onwaarschijnlijk....

iemand nog tips?
Heb je een GPS status programma? Daarmee kan je zien hoe ver hij staat met het verkrijgen van een fix. Als hij na 5 minuten geen enkele satelliet heeft kan je er vanuit gaan dat de gps echt niet werkt, maar anders heb je gewoon meer ontvangst of geduld nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:59:
[...]

Heb je een GPS status programma? Daarmee kan je zien hoe ver hij staat met het verkrijgen van een fix. Als hij na 5 minuten geen enkele satelliet heeft kan je er vanuit gaan dat de gps echt niet werkt, maar anders heb je gewoon meer ontvangst of geduld nodig.
het signaal icoontje bovenin lijkt aan te geven dat ie verbinding maakt, maar google maps zegt "location temporary not available"...zal even kijken of ik een gps test/status in market kan downloaden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Zonet de laatste VillainROM (5.3) geïnstalleerd..wertk weer fijn! Kom vanaf 5.22, zonder wipe geupdate.
Eindelijk Friendstream widget zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgoNitE schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:57:
Zonet de laatste VillainROM (5.3) geïnstalleerd..wertk weer fijn! Kom vanaf 5.22, zonder wipe geupdate.
Eindelijk Friendstream widget zonder problemen.
Ik heb hem er ook op staan. Hij is wel traag, en GPS werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Laatst online: 14-09 21:00
letscode schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:41:
Hmm ik ben nu bezig met het flashen van SenseHero, maar het duurt wel lang. Ik zie alleen het SenseHero scherm, maar die animeerde eerst wel, en nu ook niet meer. Ik heb het idee dat hij hangt.
Ik kom vanaf Villain5.2, heb factory gewipet, en ook de dalvik.

Het is inmiddels al gelukt: Batterij eruit, opnieuw opstarten in recovery, nu alles wipen en opnieuw flashen.
Ik had precies hetzelfde, ik draai nu senseHero en vind hem best lekker draaien, heb wel al een keer een random restart gehad.

Ben nog aan het twijfelen of ik Villain 5.3 ga installeren, ik kwam van Villain 5.2 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Laatst online: 20-02-2022
heeft Villain 5.3 nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Daar ga ik niet vanuit, aangezien 5.2 het niet had en de ROM gebaseerd is op de Amerikaanse versie. Je zou dus gewoon de Legend-based ROM moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
daarnet sensehero 2.1 geïnstalleerd want ben het wachten op de htc 2.1 beu. Sensehero 1.5 was echt prachtig en snel, maar deze sensehero 2.1 vind ik dan echt traag. Er zit relatief veel lag tussen. Als ik naar mijn adressenboek wil gaan, opent die hem niet instant, maar duurt het pakweg 0,3 sec eer die openspringt. Hetzelfde met als ik een search wil doen naar een contact binnen mijn contactenlijst. Ipv dat die onmiddellijk het zoekveld toont, is er een kleine vertraging, wat allemaal niet bij de 1.5 was.

Als je ophangt, hoor je dan altijd een kleine 'tuut' om aan te geven dat de oproep is beëindigd. Zo drukte ik af na een gesprek, legde ik hem op tafel, en een second later pas kreeg ik die 'tuut' te horen en ging het toestel op standby.

Het irriteert op die manier wel wat

[ Voor 17% gewijzigd door pina op 24-04-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee!
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste