Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 21:34
pina schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:21:
daarnet sensehero 2.1 geïnstalleerd want ben het wachten op de htc 2.1 beu. Sensehero 1.5 was echt prachtig en snel, maar deze sensehero 2.1 vind ik dan echt traag. Er zit relatief veel lag tussen.
Dit is mijn ervaring ook. Heb al een paar 2.1 ROM's geprobeerd maar kom toch altijd terug op die SenseHero 1.5. Alles voelt net iets te stroperig aan in die 2.1 ROM's.. Het swipen door de screens, navigeren door de apps, installeren van applicaties, openen van mail, enz.. Er zit telkens een kleine lag tussen wat zeer irriterend wordt na een tijd. Als je dan terug 1.5 er op zet voelt het aan als een nieuw toestel, een verademing. Ik wacht voorlopig af op een 2.1 ROM gebaseerd op een Hero leak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren en vandaag aan het stoeien geweest, hier mijn ervaringen met 2.1 tot nu toe:

SenseHero 2.1
Heel aardig, met name visueel een plaatje. Oogt heel anders als 1.5 (andere iccoontjes ed). Echter, na flashen de upgrade naar 2.1v2, hierbij elke keer sim-lock freeze. Zelfs na tip om bij 2.1 de optie van simlock eraf te halen en dan te upgraden. Echter, de maker is erg actief en plaatste al heel snel een fix die dit probleem oplost en hiermee was het inderdaad ook opgelost. Maar na een dag was ik toch benieuwd naar andere custom-roms; ik was toch niet heel tevreden:
  • Zoals eerder vermeld: Errrrrrg traag. Continue een lag bij alles
  • een keer random reset
  • Friendstream werkt niet
  • GPS krijg ik niet aan de praat. Met een statusprogramma na 5 min nog geen enkele fix. Ook met de nieuwste radio geen fix te krijgen
  • Live-wallpaper is in ontwikkeling. Zou moeten werken, weet niet hoe
Villain 5.3
Nu net erop gezet. Is vanaf moment nul al veel sneller dan SenseHero 2.1v2. Heerlijk. Friendstream werkt ook, grappig. Echter, nog steeds GPS-probleem, ik krijg geen fix. Terwijl hij met 1.5 wel altijd goed werkte. Zijn er mensen die dit herkennen en een oplossing weten?

Andere vraag: hoe werkt live-wallpapers? Met Villain 5.3 kan ik net als bij SenseHero wel een wallpaper selecteren, maar als ik dan terug ga naar beginscherm, dan staat er nog gewoon de statische oude. Ook na een reboot..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net dat HTC de 2.1 update wederom heeft uitgesteld. Ik ben het zat en wil mijn stock Hero (los gekocht) voorzien van een 2.1 rom. Ik wil echter niet inleveren op:
  • Accuduur; mijn Hero houdt het nu meer dan 2 dagen vol en dat wil ik niet kwijt
  • Bellen via bluetooth
Wat is op dit moment de beste 2.1 rom? Het is mij om het even of er Sense bij zit. Ook heb ik liefst geen extra pre-installed apps. Dus een zo stock mogelijk 2.1 rom met bovenstaande eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10 15:52
janvanduschoten schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:21:
[...]

Alles goed wipen, dan moet het lukken. Je bent inderdaad al je apps kwijt, maar deze kun je eventueel met een Titanium back-up terugzetten. Het is ook zo dat de eerste keer dat je na het flashen naar de market gaat, je bij [Downloads] al je gedownloade apps ziet staan. Allemaal opnieuw installeren, want als je later nog een keer naar de market gaat (als je ze niet de 1e keer hebt geïnstalleerd) zijn ze weg. De market koppelt de apps aan je Gmail account.Na het installeren je telefoon uitzetten, en de radio opnieuw flashen en rebooten. Daarna moet je een complete&snelle Rom hebben en zijn je apps naar je SD verhuist.

Mocht het nog niet lukken, dan zou ik een kopie maken van de inhoud van je SD kaart en deze daarna formatteren. Alles nog een keer wipen & flashen en installeren.
Bedankt voor deze support.
Het is uiteindelijk gelukt.
Heb hem 2 dagen laten draaien, maar ben nu toch teruggegaan naar sensehero 1.5.
Ik ben het met pina en nysos eens dat de 2.1 versie te veel lag vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:14:
Gisteren en vandaag aan het stoeien geweest, hier mijn ervaringen met 2.1 tot nu toe:

SenseHero 2.1
Heel aardig, met name visueel een plaatje. Oogt heel anders als 1.5 (andere iccoontjes ed). Echter, na flashen de upgrade naar 2.1v2, hierbij elke keer sim-lock freeze. Zelfs na tip om bij 2.1 de optie van simlock eraf te halen en dan te upgraden. Echter, de maker is erg actief en plaatste al heel snel een fix die dit probleem oplost en hiermee was het inderdaad ook opgelost. Maar na een dag was ik toch benieuwd naar andere custom-roms; ik was toch niet heel tevreden:
  • Zoals eerder vermeld: Errrrrrg traag. Continue een lag bij alles
  • een keer random reset
  • Friendstream werkt niet
  • GPS krijg ik niet aan de praat. Met een statusprogramma na 5 min nog geen enkele fix. Ook met de nieuwste radio geen fix te krijgen
  • Live-wallpaper is in ontwikkeling. Zou moeten werken, weet niet hoe
Villain 5.3
Nu net erop gezet. Is vanaf moment nul al veel sneller dan SenseHero 2.1v2. Heerlijk. Friendstream werkt ook, grappig. Echter, nog steeds GPS-probleem, ik krijg geen fix. Terwijl hij met 1.5 wel altijd goed werkte. Zijn er mensen die dit herkennen en een oplossing weten?

Andere vraag: hoe werkt live-wallpapers? Met Villain 5.3 kan ik net als bij SenseHero wel een wallpaper selecteren, maar als ik dan terug ga naar beginscherm, dan staat er nog gewoon de statische oude. Ook na een reboot..?
Voor Villain 5.3 is een patch waardoor je Livewallpapers werken. Hierdoor verlies je wel de weer animaties op je homescreen.

Live Wallpaper Fix (Flash immediately after)
NOTE - DO NOT USE THE LIVE WALLPAPER ON FIRST BOOT. REBOOT THEN USE IT. (Market live wallpapers run quite nicely!)

http://www.villainrom.co.uk/VillainLWRosiefix.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom van villain 5.2 en heb net ff de sensehero1.6 erop gzet (based on android1.5).....wat een verschil in performance, 1.5 is vele en vele malen sneller, geen enkele lag.....

helaas moet er maar een ander manier worden voor navigeren, aangezien google navigation 1.5 niet support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:51
idd, en nochtans heb ik android 2.1 al eens geïnstalleerd op mijn hero, toen er nog maar net een custom firmware voor uit was, toen ervaarde ik die lag niet. Ofwel komt het omdat de nieuwe 2.1 custom fw's veel meer toevoegingen hebben dan in het begin, ofwel omdat ik de snelheid van sensehero zo gewoon ben dat ik die 2.1 niet meer lust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:09
Vandaag Kimera 1.6 geinstalleerd, met de overclock kernel.
Ik haal bij neocore 31.4 FPS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar rommetjes. Toch uitgekomen bij BeHero. Deze draait stabiel geen lag. GPS werkt. Deze houd ik maar tot de officiële update,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:47

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik ervaar nu iets vreemds op me telefoon als ik me radio rom flash.
De interne klok op de telefoon word helemaal gereset naar 1980 00:00 als ik de radio rom opnieuw flash
Hebben meerdere hier problemen mee? of ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:02
Psycho_Mantis schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:04:
Ik ervaar nu iets vreemds op me telefoon als ik me radio rom flash.
De interne klok op de telefoon word helemaal gereset naar 1980 00:00 als ik de radio rom opnieuw flash
Hebben meerdere hier problemen mee? of ervaring?
Ik heb ook wel eens gehad dat de tijd niet meer klopte. Als je gewoon verbinding hebt met internet zet hij hem volgens mij vanzelf goed. Ik heb in ieder geval nog nooit de tijd in hoeven stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Bakko schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:21:
[...]

Ik heb ook wel eens gehad dat de tijd niet meer klopte. Als je gewoon verbinding hebt met internet zet hij hem volgens mij vanzelf goed. Ik heb in ieder geval nog nooit de tijd in hoeven stellen ;)
Het is inderdaad zo opgelost (aan de pc hangen bijv.)
Maar buiten dat probleem is dat ik het toch voor elkaar krijg om de gps bug te houden bij de villian rom (5.3)
Ik wipe me dalvik cache, daarna installeer ik de nieuwste radio rom. en dan zou het moeten werken?
Ik heb hem werkend gekregen op de legendary rom maar had wel een enorme batterij drain (reboot met gps uit, en dan na het booten pas inschakelen bedoel ik met werkend)
Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 12:35
Psycho_Mantis schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:34:
[...]

Het is inderdaad zo opgelost (aan de pc hangen bijv.)
Maar buiten dat probleem is dat ik het toch voor elkaar krijg om de gps bug te houden bij de villian rom (5.3)
Ik wipe me dalvik cache, daarna installeer ik de nieuwste radio rom. en dan zou het moeten werken?
Ik heb hem werkend gekregen op de legendary rom maar had wel een enorme batterij drain (reboot met gps uit, en dan na het booten pas inschakelen bedoel ik met werkend)
Iemand advies?
Dat zou moeten werken. Staat je gps wel aan voor dat je flashed?
Dus:
-gps aan
-reboot in recovery
-wipe dalvik
-flash radio
-reboot voor installatie van de radio, je komt weer in de recovery
-wipe dalvik (ik weet niet of dit voor of na moet, dus dan maar 2x)
-reboot telefoon

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10 11:34
Gisteren Villain 5.3 op m'n Hero gezet. Dik tevreden tot nu toe. GPS werkt. Problemen (tot nu toe ontdekt): trage Gallery en Street View geeft een FC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, na wat proberen en trucs opvolgen werkt nu mijn GPS. (GPS aanzetten, toestel uit, rebooten, werkende GPS). Maar er onstonden wel wat vragen, iemand ervaring?
  • Is uit en weer opnieuw aanzetten hetzelfde als rebooten? Ik heb nadat ik de radio had geflashed de telefoon uitgeschakeld en weer aan (onbewust met de GPS aan), maar hier hielp het niet mee. Na bewust te rebooten lijkt het wel te werken. Dat het nu werkt, komt het door de radio, of doordat ik hem heb gereboot met GPS aan?
  • Ik las ergens dat als je de GPS weer uit wil hebben, je hem uit moet zetten en dan weer rebooten. Maar als ik de GPS uitzet en hierna naar Google Maps ga, dan staat het iccoontje van de GPS niet in de balk. Staat hij dan dus nog wel stiekem aan en slurpt hij op de achtergrond de accu leeg?
Voor de rest nog steeds erg tevreden met Villain 5.3. Ik las net op het forum van SenseHero 2.1v2 dat het probleem van de traagheid opgelost zou zijn, door de incremental update werd er een gedeelte dubbel geinstalleerd wat geheugen wegtrok. Er is een fix beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:02:
Voor de rest nog steeds erg tevreden met Villain 5.3. Ik las net op het forum van SenseHero 2.1v2 dat het probleem van de traagheid opgelost zou zijn, door de incremental update werd er een gedeelte dubbel geinstalleerd wat geheugen wegtrok. Er is een fix beschikbaar.
Lekker is dat :P Ik blijf toch maar bij Villain 5.3. Ik vond het uiterlijk van SenseHero sowieso al niks. Vanavond zal ik de Wallpaper fix op mijn Hero ongedaan proberen te maken (http://villainrom.co.uk/bug/view.php?id=185), hopelijk werkt Street View dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Belangrijke oproep gemist doordat de telefoon weer vastloopt. Is dat allemaal door de custom rom? Mijn telefoon reageert heel vaak, heel traag. (HTC Hero, Legendary 2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Ik heb een LiveWallpaper remove zip gevonden (http://forum.xda-develope...t=NoLWVillain#post6292991). Deze heb ik geflashed en nu werkt StreetView wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 10:14

wasco

brightest crayon in the box

Heb er nu Kimera 1.6 (android 1.5 met sense) opstaan, is in ieder geval stukken sneller dan Villain 5.2. (android 2.1 met sense)

Kimera heeft echter alleen engels aan boord. Voor de menu's enzoverder vind ik dit niet erg, maar sms woordenboek is niet werkbaar zo natuurlijk. Weet er iemand hoe ik NL toevoeg?

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
Als je gewoon zijn TS had gelezen op XDA dan had je het volgende gelezen:
"MoreLocale to set non english languages"

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 10:14

wasco

brightest crayon in the box

Doet MoreLocale ook woordenboek? Aha, ik dacht dat dit alleen de menu's deed!
edit: inderdaad, lijkt te werken. Stom stom 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door wasco op 26-04-2010 16:07 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-10 22:08
Nadat het nieuws uitkwam dat HTC de update van de HTC Hero nog even uitgesteld naar ongeveer rondom juli heb ik besloten dat ik mijn Hero wil rooten.

Na zoeken heb ik gekozen voor BeHero. Ik heb het startpost van dit topic gevolgd. Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen;

Allereest heb ik mijn flashdrive geformateerd.

# FlashRec.apk
# recovery-RA-hero-v1.6.2.img

Bovenstaande bestanden op de SD-kaart gezet.

Recovery flasher geinstalleerd en een back up gemaakt. Maar ik kan niet mijn nieuwe rom erop zetten.
( via download recovery image )

Ook bij het intoetsen van de code: /sdcard/recovery-RA-hero-v1.6.2.img krijg ik geen ander resultaat.

Bij het aanzetten van de telefoon met de home-knop en met de powerknop krijg ik plaatje te zien van een driehoek met een telefoon en uitroepteken. De telefoon werkt verder nog gewoon prima.

Wie weet wat ik fout doe? Ik ben er al uren mee aan het prutsen maar ik krijg het maar niet voor elkaar. (USB debugging en software van onbekende bronnen staat aan. )

[ Voor 3% gewijzigd door webber87 op 26-04-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

webber87 schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:12:
Nadat het nieuws uitkwam dat HTC de update van de HTC Hero nog even uitgesteld naar ongeveer rondom juli heb ik besloten dat ik mijn Hero wil rooten.

Na zoeken heb ik gekozen voor BeHero. Ik heb het startpost van dit topic gevolgd. Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen;

Allereest heb ik mijn flashdrive geformateerd.

# FlashRec.apk

Bovenstaande bestanden op de SD-kaart gezet.

Recovery flasher geinstalleerd en een back up gemaakt. Maar ik kan niet mijn nieuwe rom erop zetten.
( via download recovery image )

Ook bij het intoetsen van de code: /sdcard/recovery-RA-hero-v1.6.2.img krijg ik geen ander resultaat.

Bij het aanzetten van de telefoon met de home-knop en met de powerknop krijg ik plaatje te zien van een driehoek met een telefoon en uitroepteken. De telefoon werkt verder nog gewoon prima.

Wie weet wat ik fout doe? Ik ben er al uren mee aan het prutsen maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Ik vermoed dat je een t-mobile G2 heb of een recent gekochte hero, je moet hiervoor de goldcard methode gebruiken en flashen naar de oudste Hero RUU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Psycho_Mantis schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:23:
[...]

Ik vermoed dat je een t-mobile G2 heb of een recent gekochte hero, je moet hiervoor de goldcard methode gebruiken en flashen naar de oudste Hero RUU
Ik heb een Hero van Telfort. Wel heb ik een keer de Rom geïnstalleerd van HTC zelf.

Firmware versie: 1.5
softwareversie: 1.0.0.A6288

Buildnummer: 2.73.405.5 146733 CL#61267

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Zet dat usb debugging eens uit en probeer nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webber87 schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:29:
[...]

Ik heb een Hero van Telfort. Wel heb ik een keer de Rom geïnstalleerd van HTC zelf.

Firmware versie: 1.5
softwareversie: 1.0.0.A6288

Buildnummer: 2.73.405.5 146733 CL#61267
ik denk dat je de hero nog moet rooten..als je een upgrade van je rom hebt gedaan kan je het beste eerst downgraden, zie verder:

http://theunlockr.com/200...hero-so-it-can-be-rooted/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Wat houdt het rooten precies in? Wat ik heb kunnen vinden betekend het dat de telefoon de SD kaart ziet als een extra station. Zodat je ook apps of een ROM kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webber87 schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:03:
Wat houdt het rooten precies in? Wat ik heb kunnen vinden betekend het dat de telefoon de SD kaart ziet als een extra station. Zodat je ook apps of een ROM kan installeren.
zie het als admin rechten op je pc....of superuser voor linux/mac gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

RunaR schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:05:
[...]

Dat zou moeten werken. Staat je gps wel aan voor dat je flashed?
Dus:
-gps aan
-reboot in recovery
-wipe dalvik
-flash radio
-reboot voor installatie van de radio, je komt weer in de recovery
-wipe dalvik (ik weet niet of dit voor of na moet, dus dan maar 2x)
-reboot telefoon
Geweldig het werkt! :D
Bedankt voor de juiste instructies

Trouwens een paar uur geleden twitterde htc nederland het volgende(iets over de 2.1 rom voor de hero!):
http://twitter.com/HTC_NL/statuses/12886755277

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
# FlashRec.apk

Erop gezet. Via filemanager flashrec. geinstalleerd.
Recovery flasher geopend: Back up gemaakt
/sdcard/recovery-RA-hero-v1.6.2.img in die balk ingetoetst maar de knop (download recovery image) blijft grijs !

Het zou misschien kunnen dat ik een te nieuwe versie van mijn rom heb? Welke rom versie hebben jullie dan kan ik dit nog even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Waarschijnlijk moet jij de 'goldcard' methode gebruiken. Informatie hierover vind je hier:

http://www.xda-developers.com/forum/showthread.php?t=572683

EDIT: deze methode http://www.xda-developers.com/forum/showthread.php?t=559613 heeft voor mij ook ooit gewerkt, dit is een iets gemakkelijkere methode.

[ Voor 33% gewijzigd door tomtom137 op 27-04-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Nog meer mensen die hun HTC Hero op 710Mhz hebben draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:37:
Jij wel dan? hoe gaat je batterij daar mee om?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Ja ik wel ja, mijn batterij haalt de dag wel gewoon, voor de rest is de magische grens van 30+FPS in Neocore behaalt met 32FPS op 710Mhz dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05:30
Ik heb met sensehero 2.1 het volgende: ik krijg het mobiele netwerk niet uit. Volgens het settings menu staat ie uit, toch staat 3g in de balk boven en kan ik gewoon internetten. Rara..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:51
heb nog eens de sensehero geprobeerd, inclusief de 2 fixen en ik merk veel minder lag, maar ik voel wel dat het systeem vrij zwaar onder load staat met die rom. De transities zie je bijna niet, het switcht direct naar sommige menu's ipv dat je de transitie nog eerst zie. Dat voelt zeer onprettig aan.

Toch maar de sensehero 1.5 terug opgezet, leve de nandroid backups :)
enkel jammer dat je die programma's allemaal opnieuw moet downloaden en zelfs eventueel uninstallen eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-10 11:43
Gisteren na lang twijfelen toch ook maar besloten om een custom rom op mijn Hero te zitten. Waarom twijfel? Tsja, het leek er nu toch echt op dat HTC snel met een officiele update naar 2.1 zou komen, maar daar heb ik hoe langer hoe minder vertrouwen in. Dat plus het feit dat de How-to in de topic start dermate duidelijk was, dat ik het wel aandurfde. En ik moet zeggen, piece of cake!

Alles bij elkaar een anderhalf uur bezig geweest en dat is inclusief het opnieuw downloaden van mijn apps van de market. Draai nu SenseHero 2.1 en de laatste radio-update en ben aangenaam verrast door de snelheid. Ik heb in ieder geval niet het idee dat het langzamer loopt terwijl het er weldegelijk "fancier" uitziet 8) Vandaag maar eens goed testen of er iets veranderd is aan het batterijgebruik.

Tot nu toe maar een paar foutjes tegengekomen:
  • Kreeg ineens de melding dat ik 'low on space' was om even te later te zien dat ik 'out of space was'. Settings > Applications > Manage Applications > Sort by size en he was duidelijk wat hiervan de oorzaak was. Mijn Lock 2.0 app vrat ineens 105MB aan ruimte. Process gekilled, un- en reinstall en tot nu toe (14 uur later) niet meer hetzelfde probleem gehad.
  • De Nu.nl app werkt pertinent niet meer. Gebeurde ook wel eens op de standaard 1.5 ROM dat die de melding gaf "...peperzaken... reageert niet meer" maar nu is dat standaard. Wel jammer, maar ach, de website zelf werkt ook prima.
  • GPS werkt nog niet helemaal zoals het zou moeten. Soms krijg ik vrij snel een (cold) fix, soms niet terwijl met de oude firmware op dezelfde locaties geen problemen waren.
PS Vond het wel aardig van het Android team om me via een mailtje welkom te heten: "Hello, your new Nexus One phone has many ...etc. En dat voor een Hero van +-7 maanden oud :)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

wasco schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:59:
Doet MoreLocale ook woordenboek? Aha, ik dacht dat dit alleen de menu's deed!
edit: inderdaad, lijkt te werken. Stom stom 8)7
Hoe heb je dat gedaan dan? Ik heb Morelocale 2 gedownload van de markt... maar kijg wel menu in het nederlands, alleen geen woorden bij me sms :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:37:
Ik heb zojuist de Kimera 1.6 ROM op mijn Hero gezet, deze maakt gebruik van dezelfde Overclock. Ik mis alleen nog het Nederlandse woordenboek, dus vanavond ga ik Modaco 3.2 maar installeren met de overclock denk ik. Voor geïnteresseerden in de overclock, ik heb er net wat over zitten lezen. Belangrijk: Lees dit topic even goed door. Daaruit maak ik op dat de Overclocked Kernel toe te passen is op veel ROMs, en dat Kimera de eerste ROM is die hem heeft geïntegreerd. Je kunt hem echter als volgt gebruiken in andere ROMs (correct me if I'm wrong):

1. Installeer een ROM zoals je dat altijd doet (nandroid backup, wipe data (+cache), installeer de nieuwe ROM)
2. Update de Overclocked Kernel
3. Pas de Wifi fix toe.

@TZC-T1-FX: Welke ROM draai je?

Overigens heb ik hiervoor een paar dagen VillainROM 5.3 gedraaid, die in feite goed draaide. Wat waren nou ook alweer de minpunten? :+ VillainROM 5.3 heeft geen Nederlands woordenboek, sommige opstarttijden van programma's zijn net iets minder. Ook ging de batterij minder lang mee (in vergelijking met Modaco 3.1), hij hield het gemiddeld een dag uit.

[ Voor 13% gewijzigd door AdnanKananda op 28-04-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:03
AdnanKananda schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:46:
[...]

Ik heb zojuist de Kimera 1.6 ROM op mijn Hero gezet, deze maakt gebruik van dezelfde Overclock. Ik mis alleen nog het Nederlandse woordenboek, dus vanavond ga ik Modaco 3.2 maar installeren met de overclock denk ik. Voor geïnteresseerden in de overclock, ik heb er net wat over zitten lezen. Belangrijk: Lees dit topic even goed door. Daaruit maak ik op dat de Overclocked Kernel toe te passen is op veel ROMs, en dat Kimera de eerste ROM is die hem heeft geïntegreerd. Je kunt hem echter als volgt gebruiken in andere ROMs (correct me if I'm wrong):

1. Installeer een ROM zoals je dat altijd doet (nandroid backup, wipe data (+cache), installeer de nieuwe ROM)
3. Pas de Wifi fix toe.

Overigens heb ik hiervoor een paar dagen VillainROM 5.3 gedraaid, die in feite goed draaide. Wat waren nou ook alweer de minpunten? :+ VillainROM 5.3 heeft geen Nederlands woordenboek, sommige opstarttijden van programma's zijn net iets minder. Ook ging de batterij minder lang mee (in vergelijking met Modaco 3.1), hij hield het gemiddeld een dag uit.
Dat nederlandse woordenboek kun je gewoon met morelocale2 op iedere rom krijgen hoor.

Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://search?q=pname:jp.co.c_lis.ccl.morelocale

[ Voor 4% gewijzigd door Maverick op 28-04-2010 10:54 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:19

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik had 2 weken geleden m'n nieuwe Desire binnengekregen, maar had nog even op mijn Hero de Lengendroid geflashed. Ik had mijn simkaart inmiddels in gebruik in mijn andere telefoon en had dus de Hero zolang zonder sim weggelegd. Nu vond ik hem vanmorgen weer (hij piepte), en hij kan toch behoorlijk lang stand-by staan :)

Afbeeldingslocatie: http://i425.photobucket.com/albums/pp335/wortel_wortel/snap20100428_105038.png

Hij staat nu op 7%, dus hij is wel bijna leeg.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu maar 5.4 er weer opgezet...volgens mij werkt alles op de 5.4.....en de snelheid is ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:34:
ik heb nu maar 5.4 er weer opgezet...volgens mij werkt alles op de 5.4.....en de snelheid is ook goed!
Villain? Weer? Hij is net een paar dagen uit?! Villain (5.4) bevalt mij echt fantastisch na 2/3 dagen. Nog geen nadelen kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Maverick schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:53:
[...]

Dat nederlandse woordenboek kun je gewoon met morelocale2 op iedere rom krijgen hoor.

[afbeelding]
Thx, ik wist niet dat het woordenboek daar ook bij zat :) Nu ben ik dus weer terug gegaan naar mijn VillainROM 5.3 backup.

Wat zijn trouwens exact de verschillen tussen 5.3 en 5.4, naast de OTA updater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

AdnanKananda schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:45:
[...]

Thx, ik wist niet dat het woordenboek daar ook bij zat :) Nu ben ik dus weer terug gegaan naar mijn VillainROM 5.3 backup.

Wat zijn trouwens exact de verschillen tussen 5.3 en 5.4, naast de OTA updater?
Was er niet iets gebeurd met het thema? kan iemand dit bevestigen? ik draai nu 5.3 omdat ik geen ander thema wil, ik had zoiets gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Is Villain 5.4 volledig in het nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:36

DizzyWeb

Ondertiteld

kavish schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:44:
Is Villain 5.4 volledig in het nederlands?
Nee, enkel engels. Alleen toetsenbord kan nederlands. Is namelijk een port van de CDMA Sprint versie (Amerikaans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
AdnanKananda schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:46:
[...]

3. Pas de Wifi fix toe.

Ik draai ook gewoon Kimera 1.6 met overclock kernel! Ik had eerst de overclocked kernel patch geprobeerd bij Mr bang 2.0. Maar dat resulteerde in een bootloop. Jammer, want Mr Bang is al erg snel, en met overclock zal dat denk ik wel de snelste ROM zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

Ben nu van Modaco 3.1 naar 3.2 gegaan en ik zie dat mijn batterijduur dramatisch omlaag is gegaan. Normaal red ik wel een anderhalve dag. Nu binnen 6 uur van 100 procent naar 0. Heb het idee dat er iets continu aanstaat en blijft aanstaan. Met taskkiller heb ik de meeste normale taken tweemaal gekilled.

Wel jammer, want deze rom voelt erg responsief aan.

Edit:
Heb geen wipes of dergelijken gedaan. Slechts via Amon Ra de update geinstalleerd. Misschien daar nog suggesties voor?

[ Voor 15% gewijzigd door woutur op 28-04-2010 18:40 . Reden: update over gevolgde upgrade procedure ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
woutur schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:31:
Ben nu van Modaco 3.1 naar 3.2 gegaan en ik zie dat mijn batterijduur dramatisch omlaag is gegaan. Normaal red ik wel een anderhalve dag. Nu binnen 6 uur van 100 procent naar 0. Heb het idee dat er iets continu aanstaat en blijft aanstaan. Met taskkiller heb ik de meeste normale taken tweemaal gekilled.

Wel jammer, want deze rom voelt erg responsief aan.

Edit:
Heb geen wipes of dergelijken gedaan. Slechts via Amon Ra de update geinstalleerd. Misschien daar nog suggesties voor?
Wel eerst even wipen? Werkt denk ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Psycho_Mantis schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:42:
[...]

Was er niet iets gebeurd met het thema? kan iemand dit bevestigen? ik draai nu 5.3 omdat ik geen ander thema wil, ik had zoiets gelezen
Er zit inderdaad een thema in, deze kan je terugzetten naar de stock skin van de Hero. Hiervoor staat nog een .zip file online. http://www.villainrom.co.uk/download/file.php?id=17

Als je nog even geduld hebt komt de maker van VillainROM binnenkort met een 5.4 ROM zonder skin.

[ Voor 10% gewijzigd door agoNITE op 28-04-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ben niet zo dol op wipen. Moet ik de hele mikmak weer opnieuw installeren :) Installeer in ieder geval OSmonitor (of iets dergelijks) om te kijken waar het nu aan ligt dat die batterij er zo hard doorheen gejenst wordt. Heb dit eerder alleen meegemaakt door mijn GPS aan te laten staan.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
woutur schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:18:
Ben niet zo dol op wipen. Moet ik de hele mikmak weer opnieuw installeren :)
Gebruik je geen Titanium Backup of een ander dergelijk tooltje? Oké, je moet nog steeds alle applicaties stuk voor stuk accepteren, maar dat duurt slechts een minuutje of 2.

Overigens ben ik op het moment SlideVillain 1.0.1 aan het proberen. Wat een soepele en vooral ook mooie 2.1 ROM is dit! Deze is trouwens vandaag pas uitgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
AdnanKananda schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:12:
[...]

Gebruik je geen Titanium Backup of een ander dergelijk tooltje? Oké, je moet nog steeds alle applicaties stuk voor stuk accepteren, maar dat duurt slechts een minuutje of 2.

Overigens ben ik op het moment SlideVillain 1.0.1 aan het proberen. Wat een soepele en vooral ook mooie 2.1 ROM is dit! Deze is trouwens vandaag pas uitgekomen :)
Ook SlideVillain aan het proberen, hij is nog aan het booten! (oh, een homescreen ;))
Mis jij dingen tov de VillainROM 5.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
AgoNitE schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:20:
[...]

Ook SlideVillain aan het proberen, hij is nog aan het booten! (oh, een homescreen ;))
Mis jij dingen tov de VillainROM 5.4?
Wat mij opvalt ten opzichte van VillainROM 5.3 (die nagenoeg gelijk is aan 5.4):

- De UI ziet er behoorlijk anders uit. Of je het een vooruitgang vindt ligt aan je smaak, maar ik vind het er allemaal wel mooi uitzien.

- Deze ROM lijkt een stuk soepeler, qua animaties. Het wisselen van homescreens gaat even soepel als bij Android 1.5 ROMs.

- Het is me nog niet gelukt om applicaties uit de Market te downloaden met Wifi. Met 3G / HSDPA lukt het wel.

- De knoppen die je onderaan in je homescreen ziet, zijn verwisseld:
Links: Bellen
Midden: Alle programma's
Rechts: Contacten

- Wanneer je iets toe wilt voegen aan een homescreen, zijn er niet 4, maar slechts 3 categorieën: Shortcut, Widget en Folder.

- Titanium Backup geeft de error 'Sorry, system requirements were not met. Please check error messages on startup'.

- Het Nederlandse woordenboek zit standaard in de ROM (zonder MoreLocale2), en typen met woordvoorspelling gaat een stuk soepeler dan dan het gaat bij VillainROM 5.3 + MoreLocale2.

[ Voor 87% gewijzigd door AdnanKananda op 28-04-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:41
Vandaag is ook BeHero+ uitgekomen. Ik ga hem dalijk installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:03
Waar vind ik overigens de friendstream widget op Villain5.4? De app heb ik wel. Maar de widget kan ik nergens vinden :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Maverick schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:21:
Waar vind ik overigens de friendstream widget op Villain5.4? De app heb ik wel. Maar de widget kan ik nergens vinden :?
Moet je misschien even onder manage applications de data resetten voor 'htc sense'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Heb hem nou een avond en ochtend in gebruik. Wat mij opvalt is dat de internet browser elke keer na een seconde of 10 crashed. Ook had ik de optie om 7 homescreens te gebruiken aangevinkt, om de één of andere reden is deze terug gesprongen naar 5 homescreens en het selectievakje is grijs (niet te gebruiken).

De ROM is gebasseerd op die van de T-Mobile MyTouch 3G, volgens mij een amerikaans toestel. Vandaar dat er ook gelinkt wordt naar een t-mobile site als je meer themes wil downloaden.

Overall vind ik het een snelle ROM! vreemd dat b.v. de VillainROM 5.4 veel stroperiger aanvoelt in gebruik. Vraag me toch af waar het verschil in zit.

Hoop dat er vandaag nog een hotfix of ROM versie 1.0.2 uitkomt zodat mijn problemen verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Met Modaco 3.2 staat 3G continu aan. Ook als mobiel provider geeft ie nu 3GT-Mobile aan terwijl dit met Modaco 3.1 gewoon T-Mobile was. Ik kan me zo voorstellen dat het continu aan hebben staan van 3G niet goed is voor de batterijduur.

Hoe zorg ik ervoor dat 3G alleen aan wordt gezet wanneer dit nodig is? (mail ophalen, webbrowsen, market zoeken en installeren etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

woutur schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:59:
Met Modaco 3.2 staat 3G continu aan. Ook als mobiel provider geeft ie nu 3GT-Mobile aan terwijl dit met Modaco 3.1 gewoon T-Mobile was. Ik kan me zo voorstellen dat het continu aan hebben staan van 3G niet goed is voor de batterijduur.

Hoe zorg ik ervoor dat 3G alleen aan wordt gezet wanneer dit nodig is? (mail ophalen, webbrowsen, market zoeken en installeren etc.)
Juicedefender installeren. Deze zet om de 15 minuten je 3G 1 minuut aan(als je scherm uit is), en sluit hem daarna weer af als er geen data (zoals mail) binnenkomt. Scheelt dus 56 minuten 3G verbinding per uur als je je telefoon niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d33n schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:16:
Weet jij of bluetooth audio werkt met deze rom?

VillainROM in ieder geval niet en vele andere roms ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

janvanduschoten schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:04:
[...]

Juicedefender installeren. Deze zet om de 15 minuten je 3G 1 minuut aan(als je scherm uit is), en sluit hem daarna weer af als er geen data (zoals mail) binnenkomt. Scheelt dus 56 minuten 3G verbinding per uur als je je telefoon niet gebruikt.
Ik had echt het idee dat met Modaco 3.1 3g een soort on-demand was. Als je het nodig had, ging het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
woutur schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:57:
[...]

Ik had echt het idee dat met Modaco 3.1 3g een soort on-demand was. Als je het nodig had, ging het aan.
Nee dat is niet het geval bij Modaco 3.1. Het is wel afhankelijk van je ontvangst, maar het schakelt zichzelf verder niet automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
d33n schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:16:
En hoe is die? Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:22
Based on the release build of our Hero cousin, the Droid Eris!
Dat toestel is alleen in de US uitgebracht, dus het zal wel alleen in het engels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
M3 SMGII schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:42:
[...]

En hoe is die? Nederlands?
1.2 is ondertussen ook uit. Deze heeft net als 1.0 gewoon alle talen.
Ik heb zo'n beetje alle roms die er de laatste tijd zijn uitgekomen wel geprobeerd maar dit is imo toch wel de beste tot zover. Enige issue wat nog steeds bestaat is de groen achtige foto's van de camera.

Ik moet zeggen dat de villain crew wel leuk bezig is met de OTA update app etc. maar totdat iemand een fix vindt voor de foto's blijf ik bij deze Behero+.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ik ben ook wel benieuwd naar wat ervaringen met BeHero+ tot nu toe behoorlijk tevreden met SenseHero 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Sh4wn schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:03:
Ik ben ook wel benieuwd naar wat ervaringen met BeHero+ tot nu toe behoorlijk tevreden met SenseHero 2.1
ik zou zeggen, Nandroid backup en zelf proberen 8)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
bornin7ty2 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:19:
[...]

ik zou zeggen, Nandroid backup en zelf proberen 8)
Moet ik alles weer backuppen en opnieuw instellen :P En is het veel toegevoegde waarde tov senseHero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10 09:21
Sh4wn schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:47:
Moet ik alles weer backuppen en opnieuw instellen :P
Titanium Backup / MyBackUp Pro d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Toch maar even hier vragen;

Ik heb al meerdere roms geprobeerd maar momenteel zit ik even vast, krijg geen nieuwe rom meer geïnstalleerd en wipe werkt ook niet meer? Als ik de sd kaart of het dalvik geheugen wil wissen krijg ik de melding; "error, run wipe via adb"

Iemand die weet hoe ik hem weer clean krijg?

Edit- Als ik een nieuwe recovery wil installeren zoals uit de TS ( draai momenteel 1.5.2), kan ik al niet eens een back-up maken, weer een error :?

[ Voor 19% gewijzigd door Humma Kavula op 01-05-2010 13:23 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

erm daarstaat waterstaat?

blijkbaar is je (recovery) image naar de filistijnen moet je nu via adb herinstaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ok zo ver was ik maar hoe wat adb?

Voor zover ik gezocht heb kan ik er niet echt een tutorial vinden wat ik nu moet doen.. ( ja noob ik weet het.. ;) )

Kan ik bijvoorbeeld dit oplossen door de ruu te proberen te herinstalleren of gaat het dan juist fout?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Hangt je telefoon aan de oplader? Als dat niet zo is moet je dat even doen, en daarna naar je recovery image gaan. Dat lost het waarschijnlijk wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Vihaio schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:10:
Hangt je telefoon aan de oplader? Als dat niet zo is moet je dat even doen, en daarna naar je recovery image gaan. Dat lost het waarschijnlijk wel op.
Nee hij hangt niet aan de oplader, maar met recovery image, bedoel je de amon-ra?
Die is benaderbaar, alleen kan ik niks wipen en geen nieuwe rom loaden. ( alleen een oude back-up loaden en een nieuwe back-up maken, ook niet als hij aan de oplader hangt)
Mijn huidige sensedroid back-up doet het prima maar als ik een nieuwe amonra 1.6 wil gaan booten krijg ik al niet eens een back up voor elkaar met de recovery flasher app uit de TS om mee te beginnen..

Maar weet iemand of ik nu "veilig" een originele ruu erop kan zetten zodat de telefoon weer op "0" staat? ( als die dat überhaupt doet want ik heb het nog niet geprobeerd 8)7 )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Welke SPL heb je geflasht? (als je dat weet)

Ik heb namelijk vanmiddag mijn HTC Hero van een nieuwe SPL, recovery image en root verzorgd, aan de hand van deze handige tutorial, in de volgorde [stap 5] - [stap 1] - [stap 2].

Je moet dan echter wel weten wat ADB is, of in ieder geval hoe je ermee omgaat. Hier kun je wat meer uitleg vinden over ADB. Volgens de foutmelding die jij (HeatOnMe) kreeg, zou je moeten wipen met ADB.

Je hebt dan eerst de Android SDK nodig. De SDK (die hier te downloaden is) bevat een 'Tools' map, waarin zich onder andere ADB bevindt. Dit is een soort middel om te debuggen, en dit doe je in de command line.

Verder ben ik geen expert, maar wellicht dat je met deze informatie weer wat verder kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Humma Kavula schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:23:
[...]

Nee hij hangt niet aan de oplader, maar met recovery image, bedoel je de amon-ra?
Die is benaderbaar, alleen kan ik niks wipen en geen nieuwe rom loaden. ( alleen een oude back-up loaden en een nieuwe back-up maken, ook niet als hij aan de oplader hangt)
Mijn huidige sensedroid back-up doet het prima maar als ik een nieuwe amonra 1.6 wil gaan booten krijg ik al niet eens een back up voor elkaar met de recovery flasher app uit de TS om mee te beginnen..

Maar weet iemand of ik nu "veilig" een originele ruu erop kan zetten zodat de telefoon weer op "0" staat? ( als die dat überhaupt doet want ik heb het nog niet geprobeerd 8)7 )
Ja, ik bedoel de amon-ra. Daar zit een beveiliging in gebouwd die er voor zorgt dat je geen bestanden kan flashen, back-up's kan doen enz. als je telefoon niet aan het netstroom of aan je pc hangt. Waarschijnlijk om er voor te zorgen dat er niets aan de hand is als je batterij leeg raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

AdnanKananda schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:46:
Welke SPL heb je geflasht? (als je dat weet)

Ik heb namelijk vanmiddag mijn HTC Hero van een nieuwe SPL, recovery image en root verzorgd, aan de hand van deze handige tutorial, in de volgorde [stap 5] - [stap 1] - [stap 2].

Je moet dan echter wel weten wat ADB is, of in ieder geval hoe je ermee omgaat. Hier kun je wat meer uitleg vinden over ADB. Volgens de foutmelding die jij (HeatOnMe) kreeg, zou je moeten wipen met ADB.

Je hebt dan eerst de Android SDK nodig. De SDK (die hier te downloaden is) bevat een 'Tools' map, waarin zich onder andere ADB bevindt. Dit is een soort middel om te debuggen, en dit doe je in de command line.

Verder ben ik geen expert, maar wellicht dat je met deze informatie weer wat verder kunt komen.
Bedankt! _/-\o_

Ik kan helaas geen back-up maken van deze root, daardoor durf ik geen nieuwe root te proberen.
Maar damn,dat via adb is dus schijnbaar niet al te gemakkelijk in eerste instantie....

*Heatonme ziet te schrijven instructie regels en huivert :S ...*

Iemand die toevallig een iets gemakkelijkere oplossing heeft? ( in de vorm van ruu terugflashen met goed resultaat? :Y) )

Edit- Idd weet ik mijn SPL niet meer helaas... :F
Vihaio schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:03:
[...]

Ja, ik bedoel de amon-ra. Daar zit een beveiliging in gebouwd die er voor zorgt dat je geen bestanden kan flashen, back-up's kan doen enz. als je telefoon niet aan het netstroom of aan je pc hangt. Waarschijnlijk om er voor te zorgen dat er niets aan de hand is als je batterij leeg raakt.
Helaas ook zo geprobeerd maar zonder resultaat, ik vrees dat er iets in de root niet helemaal lekker zit, dat wat dus via ADB bereikbaar is en ik niet zo zie zitten te herschrijven.. :|

[ Voor 17% gewijzigd door Humma Kavula op 01-05-2010 20:13 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Humma Kavula schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:09:
[...]
Edit- Idd weet ik mijn SPL niet meer helaas... :F
[...]
Helaas ook zo geprobeerd maar zonder resultaat, ik vrees dat er iets in de root niet helemaal lekker zit, dat wat dus via ADB bereikbaar is en ik niet zo zie zitten te herschrijven.. :|
Ik zou ondertussen toch de Android SDK even downloaden zodat je ADB kunt gebruiken (wat het ook eenvoudiger maakt om de SPL versie op te vragen), dan wil ik je er verder ook wel bij helpen. DM me anders even als je er verder hulp bij nodig hebt.

EDIT: Maar je hebt dus wel root? Dankzij de ROM die je erop hebt staan?

[ Voor 9% gewijzigd door AdnanKananda op 01-05-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

AdnanKananda schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:18:
[...]

Ik zou ondertussen toch de Android SDK even downloaden zodat je ADB kunt gebruiken (wat het ook eenvoudiger maakt om de SPL versie op te vragen), dan wil ik je er verder ook wel bij helpen. DM me anders even als je er verder hulp bij nodig hebt.

EDIT: Maar je hebt dus wel root? Dankzij de ROM die je erop hebt staan?
Ik heb root, al een tijdje en meerdere roms geprobeerd en ook altijd het geheugen kunnen wissen...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Hoe heb jij je Hero geroot zonder adb? :)

EDIT: Discussie gaat verder in dm :P

[ Voor 32% gewijzigd door AdnanKananda op 01-05-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Laatst online: 16-10 14:40
Ik heb sinds kort de volgende rom op mijn HTC Hero staan... en moet zeggen.. WOW ... het is weliswaar een 1.5 rom, maar hij is verbluffend snel...

Kimera 1.7 --> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=636092

edit: staat een paar posts terug al een stuk over versie 1.6 :)

[ Voor 70% gewijzigd door mavgink op 01-05-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Humma Kavula schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:21:
Toch maar even hier vragen;

Ik heb al meerdere roms geprobeerd maar momenteel zit ik even vast, krijg geen nieuwe rom meer geïnstalleerd en wipe werkt ook niet meer? Als ik de sd kaart of het dalvik geheugen wil wissen krijg ik de melding; "error, run wipe via adb"

Iemand die weet hoe ik hem weer clean krijg?

Edit- Als ik een nieuwe recovery wil installeren zoals uit de TS ( draai momenteel 1.5.2), kan ik al niet eens een back-up maken, weer een error :?
Kun je ook geen Nandroid back-up terugzetten? Heb je al geprobeerd om je SD kaart opnieuw te formatteren? (eerst ff kopiëren uiteraard). Ik heb dezelfde melding ook al eens gehad, en toe heb ik volgens mij een van de bovenstaande dingen gedaan. Ik heb iig nooit iets met ADB gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
janvanduschoten schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:06:
[...]

Kun je ook geen Nandroid back-up terugzetten? Heb je al geprobeerd om je SD kaart opnieuw te formatteren? (eerst ff kopiëren uiteraard). Ik heb dezelfde melding ook al eens gehad, en toe heb ik volgens mij een van de bovenstaande dingen gedaan. Ik heb iig nooit iets met ADB gedaan.
of je ext. partition wipen, kan ook wel eens helpen.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

janvanduschoten schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:06:
[...]

Ik kan wel een back-up terug zetten maar dan blijft het probleem hetzelfde...
bornin7ty2 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 07:00:
[...]

of je ext. partition wipen, kan ook wel eens helpen.
Ext wipen lukt niet vanuit nandroid, misschien als ik hem op de computer leegtrek? Zou dat helpen?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picablaat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 08:43
Sinds gisteren de trotse bezitter van een Hero met Android 2.1 erop...

Heerlijk zeg!
Heb er aHero op gezet. Specifiek eigenlijk omdat ik merkte dat ik eigenlijk voor alle Sense apps een ander alternatief was gaan gebruiken die in m'n ogen meer functionaliteit had. Ook werd ik meer en meer aangetrokken door de standaard Android look en feel ipv de Sense look en feel.

Dus gisteren m'n Hero maar gaan rooten, backuppen en flashen naar aHero.
Het gave: het werkte eigenlijk gewoon onmiddelijk zonder rare dingen. Dat is echt wel gaaf om te zien hoe het dus 'ook' kan. Fantastisch.

Overall reageert hij ook gewoon een stuk vloeiender dan de originele Android Rom.... (en dat is ook wel handig)

en oh ja: de Google Maps navigatie ziet er echt super uit! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ben ik de enige die problemen heeft met een trage Legendary custom rom, die vaak vastloopt, vaak processen crashen of waarbij je op waiting moet drukken en plegen van een telefoontje naar iemand uit je contactenlijst en vervolgens even via ripe.net je ip-adres checken, duurt in totaal wel 5 minuten, vanwege trage reactie en vastlopers.

Ik heb na aanschaf direct de firmware naar 2.1 geüpdate, dus ik weet ook niet echt hoe snel de originele firmware was. Misschien was ik ook wel verwend met een iPhone hiervoor. Ik vind Nederlandse taal trouwens wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:20
chronoz schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:20:
Ben ik de enige die problemen heeft met een trage Legendary custom rom, die vaak vastloopt, vaak processen crashen of waarbij je op waiting moet drukken en plegen van een telefoontje naar iemand uit je contactenlijst en vervolgens even via ripe.net je ip-adres checken, duurt in totaal wel 5 minuten, vanwege trage reactie en vastlopers.

Ik heb na aanschaf direct de firmware naar 2.1 geüpdate, dus ik weet ook niet echt hoe snel de originele firmware was. Misschien was ik ook wel verwend met een iPhone hiervoor. Ik vind Nederlandse taal trouwens wel belangrijk.
Ik had er ook last van, vooral als ik hem al een dagje aan had staan.

Ben nu overgegaan naar BeHero+, en die werkt tot nu toe wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Humma Kavula schreef op zondag 02 mei 2010 @ 09:05:
[...]

Ik kan wel een back-up terug zetten maar dan blijft het probleem hetzelfde...

[...]

Ext wipen lukt niet vanuit nandroid, misschien als ik hem op de computer leegtrek? Zou dat helpen?
Ik heb een keer precies hetzelfde gehad. Heb het opgelost door de stock ROM VIA RUU te installeren en vervolgens weer de recovery image te flashen. Dan kun je weer een nandroid backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

mastair schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:00:
[...]

Ik heb een keer precies hetzelfde gehad. Heb het opgelost door de stock ROM VIA RUU te installeren en vervolgens weer de recovery image te flashen. Dan kun je weer een nandroid backup terugzetten.
Ok, dus ik kan "veilig" proberen om de ruu te flashen...
Dat idee had ik ook al maar ik zocht bevestiging dat dit daad werkelijk zou kunnen lukken.

Thanks, ik ga er mee aan de slag! _/-\o_

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
ja dat probleem heb ik ook al een tijdje, dat je geen nandroid backup kan maken. Er staat dan iets met een error en dat ik nandroid via ADB moet doen. Soms werkt zelf restore niet van backups. Weet ook niet hoe het komt. Heb voorheen altijd zonder problemen kunnen backuppen en custom roms kunnen installeren. ext2 wipen heb ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:34
Ik ben gister maar eens aan de slag gegaan met de verschillende ROM's. Ik heb eerst vailian 5.4 geprobeert maar die bleef hangen bij het unlucken van mijn sim. Daarna 5.2 geïnstalleerd en dat ging perfect. Al vond ik de snelheid nog wel tegenvallen.

Dezelfd avond maar eens verder gezocht en kwam uit bij behero+. Deze geïnstalleerd en wat een verademing. Het werkt echt super. En als plus punt dat alles int nederlands is.

Raad iedereen deze aan.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 16:20
Ik heb eerst vailian 5.4 geprobeert maar die bleef hangen bij het unlucken van mijn sim.
Had ik de eerst ook, maar als je 'm een keer zonder sim opstart is dat probleem over :)

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:34
doelman schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:21:
[...]

Had ik de eerst ook, maar als je 'm een keer zonder sim opstart is dat probleem over :)
Ook zonder Sim deed ie niks. HIj bleef toen hangen bij het HTC scherm.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Waar Villain 5.2 mij toch wat tegenviel mbt performance en bugs heb ik kort geleden BeHero+ 1.2 erop gezet, heerlijke rom en alles lijkt perfect te werken. Zal zo eens die overclock widget erop zetten samen met autokiller om te kijken of hij daar nog sneller van gaat worden. :)

[EDIT]

Lees net op Twitter dat Villain 5.41 morgen uit komt, zou vele malen sneller moeten zijn en volledig in Nederlandstalig! Ben erg benieuwd, dat samen met OTA maakt het wel erg interessant.

[ Voor 27% gewijzigd door M@NIC op 03-05-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 16:20
Villain 5.41
5.5 bedoel je :)?

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Nou nee, rond dat tijdstip werd er nog over 5.4.1 gesproken door nprussel (of hoe je hem ook noemt). Inmiddels heeft ie een nieuwe tweet verzonden dat het toch 5.5 gaat worden ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Vele malen sneller......Vergeef de sarcastische ondertoon hier maar als er iets is wat ik heb meegekregen van alle custom roms is dat de toestellen maar marginaal sneller worden.

De enige waarvan ik me in kan denken dat de snelheid ook echt daadwerkelijk toeneemt zijn de ROM's met een overclock. Voor de rest is het allemaal performance toename in de marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeHero+ bevalt mij ook uitstekend! Eerste keer een custom rom erop, moet zeggen dat upgraden naar 2.1 zeker de moeite waard is. Wou eerst wachten op de officiële update, maar zo is het eigenlijk wel prima :)
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste