Hoe houdt de batterij zich bij deze ROM?Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:20:
BeHero+ bevalt mij ook uitstekend! Eerste keer een custom rom erop, moet zeggen dat upgraden naar 2.1 zeker de moeite waard is. Wou eerst wachten op de officiële update, maar zo is het eigenlijk wel prima
Tot nu toe nog prima. Met de stock rom moest ik hem iedere avond aan de lader leggen en met ahero+ zelfde verhaal. Constant wifi aan en meerdere sync opties aan..
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Verwijderd
Ik heb diverse ROM's geprobeerd en heb ondertussen veel problemen met mijn telefoon. Hij is namelijk niet meer vooruit te branden. Ik heb de RUU teruggezet maar nog steeds drama.
Na het flashen start de telefoon wel op, ik krijg niet altijd het htc logo te zien. Als hij eenmaal is opgestart krijg ik bijvoorbeeld het lock screen veelal niet omlaag, of hij bevriest halverwege. Meer van dit soort rare dingen. Intypen van de pincode moet je cijfer druk, x minuten wachten en dan volgende cijfer. Soms lukt dat niet eens.
Ik heb altijd gewiped met Amon_Ra recovery 1.6.2, maar ik begin me af te vragen of dat wel goed gaat.
Wie heeft er een idee wat ik kan doen??
Na het flashen start de telefoon wel op, ik krijg niet altijd het htc logo te zien. Als hij eenmaal is opgestart krijg ik bijvoorbeeld het lock screen veelal niet omlaag, of hij bevriest halverwege. Meer van dit soort rare dingen. Intypen van de pincode moet je cijfer druk, x minuten wachten en dan volgende cijfer. Soms lukt dat niet eens.
Ik heb altijd gewiped met Amon_Ra recovery 1.6.2, maar ik begin me af te vragen of dat wel goed gaat.
Ik ken het probleem verder niet, maar kan je nog wel een aantal ideeën geven om te proberen.
Heb je bijvoorbeeld je SD-kaart al eens geformateerd? Daar kan ook nog troep op achterblijven.
Anders dan probeer je dat, en doe je ook een volledige wipe, en flash je opnieuw een rom, dan ben je in ieder geval schoon begonnen.
Succes, en ik ben benieuwd
Heb je bijvoorbeeld je SD-kaart al eens geformateerd? Daar kan ook nog troep op achterblijven.
Anders dan probeer je dat, en doe je ook een volledige wipe, en flash je opnieuw een rom, dan ben je in ieder geval schoon begonnen.
sinds ik sensehero 1.5 heb, ben ik het niet meer gewoon dat de 2.1 custom roms allemaal (voorlopig) zo traag werken op de heroVerwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:20:
BeHero+ bevalt mij ook uitstekend! Eerste keer een custom rom erop, moet zeggen dat upgraden naar 2.1 zeker de moeite waard is. Wou eerst wachten op de officiële update, maar zo is het eigenlijk wel prima

Verwijderd
Even voor de zekerheid, wat bedoel jij met een volledige wipe? Misschien doe ik daar iets verkeerd mee...Bakko schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:37:
Ik ken het probleem verder niet, maar kan je nog wel een aantal ideeën geven om te proberen.
Verwijderd
Geen idee wat de oplossing was maar heb het volgende gedaan:Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:06:
Ik heb diverse ROM's geprobeerd en heb ondertussen veel problemen met mijn telefoon. Hij is namelijk niet meer vooruit te branden. Ik heb de RUU teruggezet maar nog steeds drama.
- telefoon aan oplader
- opnieuw partitioneren vanuit recovery rom van SD card: 0 mb swap, 128 mb ext
- upgrade ext van ext2 naar ext3
- in amon_ra alle opties wipen
En toen start hij goed op en sindsdien is hij weer vlot als vanouds...
Heel mooi 
Dan heeft het misschien toch aan je SD-kaart gelegen.
Even voor de duidelijkheid: met een volledige wipe bedoel ik Wipe data/factory reset + Dalvik-cache + ext partition. Gewoon de eerste drie opties in je recovery rom dus.
Dat is sowieso handig om te doen als je een totaal andere rom gaat proberen.
Dan heeft het misschien toch aan je SD-kaart gelegen.
Even voor de duidelijkheid: met een volledige wipe bedoel ik Wipe data/factory reset + Dalvik-cache + ext partition. Gewoon de eerste drie opties in je recovery rom dus.
Dat is sowieso handig om te doen als je een totaal andere rom gaat proberen.
Villian 5.5 is uit! Jammer dat ik hem niet via de OTA binnen kreeg.
Even uitproberen
Even uitproberen
Heb net 5.5 na wipe+dalvik cache ect en installatie gedaan maar na boot heb ik geen mobiel internet, wel telefonie/sms.. beetje vreemd! ben hem alweer opnieuw aan het installeren 
"fail edit"
blijkt dat hij niet automatisch de APN settings pakt, deed hij bij de vorige versies wel.
"fail edit"
blijkt dat hij niet automatisch de APN settings pakt, deed hij bij de vorige versies wel.
[ Voor 22% gewijzigd door Minaaj op 04-05-2010 16:37 ]
5.5 heeft nog altijd geen nederlands? Er staat alleen keyboard.
Wat is OTA?
Wat is OTA?
Ik heb last van het zelfde probleem, ik dacht eerst dat hij niet geflasht was en heb daarna een full wipe gedaan. maar ja bedankt voor de infoMinaaj schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:11:
Heb net 5.5 na wipe+dalvik cache ect en installatie gedaan maar na boot heb ik geen mobiel internet, wel telefonie/sms.. beetje vreemd! ben hem alweer opnieuw aan het installeren
"fail edit"
Helaas is hij gewoon engelstalig.M3 SMGII schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:34:
5.5 heeft nog altijd geen nederlands? Er staat alleen keyboard.
Wat is OTA?
OTA houd in dat hij Over-The-Air geupdate kan worden
Verwijderd
Draai nog steeds Villain 5.2, ik had gehoopt dat 5.5 weer fatsoenlijk zou worden. 5.4 had naar mijn mening teveel hot issues met daarbij horende hot fixes. Het ziet er echter naar uit dat 5.5 voor behoorlijk wat problemen zorgt bij veel mensen, zo klagen een hoop gebruikers over slecht batterij gebruik, problemen met de camera en random FC's...
Gelukkig is de officiële 2.1 Sprint Update aangekondigd voor aankomende vrijdag
Hopelijk maakt het de boel een hoop stabieler
Gelukkig is de officiële 2.1 Sprint Update aangekondigd voor aankomende vrijdag
Eerst zien dan geloven, de update is al zo vaak aangekondigd!Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:51:
Draai nog steeds Villain 5.2, ik had gehoopt dat 5.5 weer fatsoenlijk zou worden. 5.4 had naar mijn mening teveel hot issues met daarbij horende hot fixes. Het ziet er echter naar uit dat 5.5 voor behoorlijk wat problemen zorgt bij veel mensen, zo klagen een hoop gebruikers over slecht batterij gebruik, problemen met de camera en random FC's...
Gelukkig is de officiële 2.1 Sprint Update aangekondigd voor aankomende vrijdagHopelijk maakt het de boel een hoop stabieler
Ik ben nu afgestapt van villian, de laatste update was echt een rommeltje geworden
Dat was anderhalve week geleden, maar verwacht niet snel een update. Snap niet echt dat zoveel HTC-gebruikers hun Android telefoon idealiseren tegenover de iPhone.# HTC test op dit moment nieuwe functionaliteit t.b.v. update naar 2.1 voor de Hero. Deze update wordt zo snel mogelijk aangeboden. 7:45 AM Apr 26th via HootSuite
Ik draai nu SlideVillain 1.1.0 RC. Rom loopt veel soepeler dan bv. Villain 5.4 vind ik!
En eerlijk gezegd vind ik de HTC 'espresso' sense nog mooier ook!
En eerlijk gezegd vind ik de HTC 'espresso' sense nog mooier ook!
Ik zie in dit topic veel roms voorbij komen zoals de behero, villain, slidevillain maar wat is nou de snelste rom? En de meest stabiele?
Na verschillende Sense-ROM's ben ik met stock Android aan de gang gegaan. Ik gebruik nu al een tijdje deze en die bevalt me erg goed. Natuurlijk wel HTC keyboard geinstalleerd want als je die eenmaal gehad hebt kun je niet meer terug.
Deze ROM in combinatie met de HelixLauncher ziet er zo uit:
Deze ROM in combinatie met de HelixLauncher ziet er zo uit:

Heeft een "stock android" ook de mogelijkheid om de facebook-vrienden te koppelen aan de (gmail-) contactpersonen in de telefoon, zodat bijvoorbeeld foto en verjaardagen overgenomen worden?
Mr Bang is in ieder geval een van de snellere roms. Ik gebruik deze rom nu al een maand en ik heb nog geen crash gehad, dus deze is ook behoorlijk stabiel.tweakG5 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:23:
Ik zie in dit topic veel roms voorbij komen zoals de behero, villain, slidevillain maar wat is nou de snelste rom? En de meest stabiele?
heb vandaag de laatste villain uitgetest en het draait toch nog altijd niet 100% vlot. Het OS voelt zo echt log aan, niet soepel genoeg. Ook geen echte consistentie vwb de animaties. Soms hangt hij effe, soms dan weer niet en zie je de full animation etc... Vooral dat ik voel dat de 2.1 het maximum vraagt van de hero doet mij het slechtste vermoeden voor de officiële HTC-rom. Als de custom roms al niet snel genoeg draaien, vraag ik me af hoe traag de officiele 2.1 zal worden voor de Hero.
Dan kan ik je aanraden om BeHero+ eens te proberen. Ik heb een tijdje VillainROMs geprobeerd, waaronder VillainROM 5.0.2, VillainROM 5.3 en SlideVillain 1.0.1. Daarvan is de SlideVillain ROM het beste bevallen, maar ook deze ROM had last van de sms-bug (waarbij berichten langer dan 1 bericht worden afgekapt). Ik vind het onnodig dat de nadruk de laatste tijd wordt gelegd op de OTA-updates. Hoewel dit een handige feature kan zijn, blijkt juist dat er vaak errors bij optreden. Hierdoor wordt er meer tijd gestoken in het repareren van een automatische updatemethode, dan het daadwerkelijk correct implementeren van bestaande functies.pina schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:00:
heb vandaag de laatste villain uitgetest en het draait toch nog altijd niet 100% vlot. Het OS voelt zo echt log aan, niet soepel genoeg. Ook geen echte consistentie vwb de animaties. Soms hangt hij effe, soms dan weer niet en zie je de full animation etc... Vooral dat ik voel dat de 2.1 het maximum vraagt van de hero doet mij het slechtste vermoeden voor de officiële HTC-rom. Als de custom roms al niet snel genoeg draaien, vraag ik me af hoe traag de officiele 2.1 zal worden voor de Hero.
Ik draai nu sinds 4 dagen BeHero+, en ben zeer tevreden met de features en snelheid van deze ROM. Alle animaties zijn soepel. De opstarttijden van programma's zijn niet supersnel, maar er is niets of nauwelijks verschil met 1.5 ROMs. De batterij gaat bij normaal gebruik ongeveer 1,5 dag mee (hoewel ik mijn Hero vrijwel altijd weer op begin te laden als hij half leeg is), bij gebruik van wifi gaat hij uiteraard minder lang mee. Daarnaast gebruik ik AutoKiller om programma's automatisch af te laten sluiten wanneer deze niet worden gebruikt.
Heb jouw raad opgevolgd, en op het eerste zicht is hij al een pak sneller dan villain! Maar ik vraag me eigenlijk wel af of het wel echt 2.1 is? Bedoel maar, de set van wallpapers is serieus dunner, en als je iets wilt toevoegen aan je home screen, maakt hij nog een onderscheid tussen Android Widgets en HTC Widgets?AdnanKananda schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:39:
[...]
Dan kan ik je aanraden om BeHero+ eens te proberen. Ik heb een tijdje VillainROMs geprobeerd, waaronder VillainROM 5.0.2, VillainROM 5.3 en SlideVillain 1.0.1. Daarvan is de SlideVillain ROM het beste bevallen, maar ook deze ROM had last van de sms-bug (waarbij berichten langer dan 1 bericht worden afgekapt). Ik vind het onnodig dat de nadruk de laatste tijd wordt gelegd op de OTA-updates. Hoewel dit een handige feature kan zijn, blijkt juist dat er vaak errors bij optreden. Hierdoor wordt er meer tijd gestoken in het repareren van een automatische updatemethode, dan het daadwerkelijk correct implementeren van bestaande functies.
Ik draai nu sinds 4 dagen BeHero+, en ben zeer tevreden met de features en snelheid van deze ROM. Alle animaties zijn soepel. De opstarttijden van programma's zijn niet supersnel, maar er is niets of nauwelijks verschil met 1.5 ROMs. De batterij gaat bij normaal gebruik ongeveer 1,5 dag mee (hoewel ik mijn Hero vrijwel altijd weer op begin te laden als hij half leeg is), bij gebruik van wifi gaat hij uiteraard minder lang mee. Daarnaast gebruik ik AutoKiller om programma's automatisch af te laten sluiten wanneer deze niet worden gebruikt.
Die functionaliteit zit enkel in stock android 2.1.bmaster001 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:55:
Heeft een "stock android" ook de mogelijkheid om de facebook-vrienden te koppelen aan de (gmail-) contactpersonen in de telefoon, zodat bijvoorbeeld foto en verjaardagen overgenomen worden?
wat is dan het nut nog van htc sense als stock android 2.1 reeds uw contactenlijst integreert met facebook, flickr e.d. ? Ik dacht net dat dat het pluspunt was van htc sensenysos schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:59:
[...]
Die functionaliteit zit enkel in stock android 2.1.
Ik heb al een tijdje last van wegvallende telefoongesprekken en geen/slechte internet verbinding. Ik heb de radio al een aantal keer geflasht naar de nieuwste versie (JU). En ik draai een Mr. Bang 1.5 ROM.
Nu zou ik eens willen kijken of ik het probleem kan oplossen als ik terug ga naar de Stock ROM. Is dan ook de radio gelijk weer "orgineel"?
Of nog beter....is er nog een nieuwere /betere radio dan 63.18.55.06JU_6.35.09.26?
Nu zou ik eens willen kijken of ik het probleem kan oplossen als ik terug ga naar de Stock ROM. Is dan ook de radio gelijk weer "orgineel"?
Of nog beter....is er nog een nieuwere /betere radio dan 63.18.55.06JU_6.35.09.26?
Dat was inderdaad het pluspunt bij Android 1.5. Nu blijven er enkel over (die ik zo meteen kan bedenken):pina schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:06:
[...]
wat is dan het nut nog van htc sense als stock android 2.1 reeds uw contactenlijst integreert met facebook, flickr e.d. ? Ik dacht net dat dat het pluspunt was van htc sense
- beter keyboard
- HTC widgets (als friendstream, people, ..)
- flash light
- 7 ipv 5 screens
- exposé manier om je screen te kiezen (met pinch-zoom)
- andere (betere? geen idee) browser
Verwijderd
Volgens mij is 2.1 door HTC nagenoeg onmogelijk... Na een week uitstel zou Sprint vandaag 2.1 voor de Sprint Hero uitbrengen.. Echter is gebleken dat dit dus niet gaat lukken.. Geruchten (moet je nagaan) zijn dat het nu 31 Mei wordt, maar dit zijn inderdaad echt geruchten...
Dit gaat gewoon he-le-maal nergens meer over.. Even daargelaten of wel wel "recht" hebben op een 2.1 update, de manier waarop dit gaat, is toch gewoon te belachelijk voor woorden? HTC lijkt wel een chinese radiobakker, zo slecht is de communicatie en zo traag gaan de updates..
Dit gaat gewoon he-le-maal nergens meer over.. Even daargelaten of wel wel "recht" hebben op een 2.1 update, de manier waarop dit gaat, is toch gewoon te belachelijk voor woorden? HTC lijkt wel een chinese radiobakker, zo slecht is de communicatie en zo traag gaan de updates..
Het gaat hier wel om een 2.1 ROM, maar er zijn inderdaad een aantal dingen die nog missen.pina schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:53:
[...]
Heb jouw raad opgevolgd, en op het eerste zicht is hij al een pak sneller dan villain! Maar ik vraag me eigenlijk wel af of het wel echt 2.1 is? Bedoel maar, de set van wallpapers is serieus dunner, en als je iets wilt toevoegen aan je home screen, maakt hij nog een onderscheid tussen Android Widgets en HTC Widgets?
Ik zelf heb weer de neiging om terug over te stappen naar een 1.5 ROM als MrBang (die moet ik ook eens proberen
Wat ik overigens wel storend vind aan de makers van ROMs, is dat het feit dat zij hier geld aan willen verdienen er voor zorgt dat zij hun eigen site opzetten voor hun eigen ROM, terwijl het simpeler en effectiever zou zijn om één site als XDA te hebben waar alle reacties over een ROM opstaan. Nu staan er in threads op XDA namelijk ontzettend veel zinvolle posts waar een ROM maker veel aan zou hebben, maar doordat zij bijvoorbeeld op Villainrom.co.uk of Modaco.com rondhangen, missen ze (in mijn ogen) vaak nuttige feedback. Natuurlijk zullen zij een site als XDA ook blijven bezoeken, maar soms zie je ook wel eens dat een thread achter begint te lopen.
[ Voor 27% gewijzigd door AdnanKananda op 08-05-2010 10:41 ]
Gisteren een dagje de BEHero+ geprobeerd, is de snelste 2.1 rom die ik al heb gebruikt, maar na een merkte ik toch weer de zware lag op. Echt irritant eigenlijk. Vooral in de sms- en telefoonlijsten was het enorm. Dan maar de Desire gaan halen en hoewel het veel geld was, nog geen seconde spijt gehad en het verschil is huge met de hero.
Verwijderd
Als je een nieuwe radio instaleerd, veranderd je toestel dan? MAW: moet ik daarna alles weer opnieuw instellen (al dan niet met Nandroid)
NeeVerwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:19:
Als je een nieuwe radio instaleerd, veranderd je toestel dan? MAW: moet ik daarna alles weer opnieuw instellen (al dan niet met Nandroid)
Ben vanmorgen ook maar over gestapt van Villain5.5 naar BeHero+ nadat men telefoon zonder enige redenen uitviel met. Was erg tevreden met 5.3 maar de laatste updates van Villain waren dramatisch 
BeHero+ is merkbaar sneller zonder onnodige fratsen als live wallpapers (hero trekt dit volgens mij niet!) etc
Alleen werkt de market niet optimaal. Het duurt even voordat de market zich volledig laadt en dit met WIFI aan.
Maar ben wel blij met de overstap
BeHero+ is merkbaar sneller zonder onnodige fratsen als live wallpapers (hero trekt dit volgens mij niet!) etc
Alleen werkt de market niet optimaal. Het duurt even voordat de market zich volledig laadt en dit met WIFI aan.
Maar ben wel blij met de overstap
I bad beat my meat by busting my nuts!
Na lang getwijfeld te hebben om NU de overstap te maken van 1.5 naar 2.1 en na maandenlang volgen van problemen bij de verschillende 2.1ROMs en veelvuldige aankondigingen van officiele HTC 2.1 Hero Roms uiteindelijk gezwicht voor de BeHero+ Rom. Heb Villain lang overwogen, maar bij zo'n snelle updates steeds weer uitgesteld tot de volgende build. Nu dus Behero. VOLLEDIG tevreden! Net zo snel als mij oude Modaco custom 1.5 Rom. Had initieel wat probelemen om een andere recovery erop te zetten (flashrec pakt geen geroote roms meer).
enige nadeel van BeHero is wel dat ondanks is nederlands aangeklikt heb. veelvuldig een mix verschijnt van engels en nederlands. Verder Top 2.1 Rom die imho net zo snel is als mijn modaco 1.5 custom rom.
Chapeau!
enige nadeel van BeHero is wel dat ondanks is nederlands aangeklikt heb. veelvuldig een mix verschijnt van engels en nederlands. Verder Top 2.1 Rom die imho net zo snel is als mijn modaco 1.5 custom rom.
Chapeau!
Dat klinkt goed. Al heb ik nu de Mr. Bang Performance ROM geinstalleerd, dus vermoed dat ik in alle gevallen van overstappen naar Android 2.1 moet inleveren op snelheid.Sjeuf schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:24:
Na lang getwijfeld te hebben om NU de overstap te maken van 1.5 naar 2.1 en na maandenlang volgen van problemen bij de verschillende 2.1ROMs en veelvuldige aankondigingen van officiele HTC 2.1 Hero Roms uiteindelijk gezwicht voor de BeHero+ Rom. Heb Villain lang overwogen, maar bij zo'n snelle updates steeds weer uitgesteld tot de volgende build. Nu dus Behero. VOLLEDIG tevreden! Net zo snel als mij oude Modaco custom 1.5 Rom. Had initieel wat probelemen om een andere recovery erop te zetten (flashrec pakt geen geroote roms meer). Enige nadeel van BeHero is wel dat ondanks is nederlands aangeklikt heb. veelvuldig een mix verschijnt van engels en nederlands. Verder Top 2.1 Rom die imho net zo snel is als mijn modaco 1.5 custom rom.
Chapeau!
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Ik stap niet meer over op 2.1 tot er een rom is zonder camara bug. Ik vind het storend als ik ergens een foto van wil maken dat hij groen is.rickiii schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:35:
[...]
Dat klinkt goed. Al heb ik nu de Mr. Bang Performance ROM geinstalleerd, dus vermoed dat ik in alle gevallen van overstappen naar Android 2.1 moet inleveren op snelheid.
Niet als je een Desire koopt, anders welrickiii schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:35:
[...]
Dat klinkt goed. Al heb ik nu de Mr. Bang Performance ROM geinstalleerd, dus vermoed dat ik in alle gevallen van overstappen naar Android 2.1 moet inleveren op snelheid.
[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 09-05-2010 15:02 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Iemand toevallig al aHero v0.9 geprobeerd (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=638584). Zo ja, hoe bevalt deze?
Ik heb geen ervaring met ROM's flashen maar wil graag een poging wagen (BeHero+ v1.2) aangezien de officiele update zo lang op zich laat wachten. Ik heb meerdere "how-to" gelezen, oa startpost en XDA. Maar wat mij niet helemaal duidelijk is moet ik nu eerst de Rom downgraden via bv Goldcard? (Hero draait op de laatste officiele ROM van HTC).
Een tweede vraag is, wanneer ik tzt mijn huidige SD vervang kan ik dan alle bestanden (na formatteren en partitie voor App2SD) van de oude naar de nieuwe SD kopieren en werkt dan alles?
Een tweede vraag is, wanneer ik tzt mijn huidige SD vervang kan ik dan alle bestanden (na formatteren en partitie voor App2SD) van de oude naar de nieuwe SD kopieren en werkt dan alles?
PSN id: GG--77
Hebben jullie de nieuwe SenseEspresso V1.0 al geprobeerd? Is gebaseerd op de nieuwste MyTouch slide.
Ik heb hem erop staan en werkt echt supersnel, vrij stabiel, batterijduur is nog lastig te zeggen aangezien ik hem zondag geflashed heb.
Helaas was vanmorgen mijn SD card gecrasht. Heb hem moeten formatteren aan de pc en werkt nu weer prima! Ik moest mijn Hero rebooten na een vastloper (accu eruit) en daarna kreeg ik de melding sd card error ..
Link naar de ROM:
http://www.htcdevscene.in...SPRESSO-V1-0-[NOW-ONLINE]
Ik heb hem erop staan en werkt echt supersnel, vrij stabiel, batterijduur is nog lastig te zeggen aangezien ik hem zondag geflashed heb.
Helaas was vanmorgen mijn SD card gecrasht. Heb hem moeten formatteren aan de pc en werkt nu weer prima! Ik moest mijn Hero rebooten na een vastloper (accu eruit) en daarna kreeg ik de melding sd card error ..
Link naar de ROM:
http://www.htcdevscene.in...SPRESSO-V1-0-[NOW-ONLINE]
[ Voor 11% gewijzigd door melvie op 10-05-2010 12:12 ]
Verwijderd
Ben altijd grote fan geweest van Villain, maar sinds 5.4 en 5.5 zijn er naar mijn mening iets teveel hot fixes nodig. Dat OTA updaten is wel leuk en aardig, maar werkt vooralsnog voor geen meter.
Na wat onderzoek besloten om over te stappen op BeHore+ v1.2. Ik schrok ervan na de first boot! Wat een verschil, alles loopt extreem soepel, er is veel minder keyboard lag en weinig bugs. Tot nu toe heb ik twee nadelen ontdekt, dat is de welbekende groene camera bug en het keyboard werkt niet in landscape mode (nog niet overal getest).
Verder zou ik absoluut iedereen deze rom aanraden, het is een verademing na een tijdje met Villain te hebben gewerkt!
Na wat onderzoek besloten om over te stappen op BeHore+ v1.2. Ik schrok ervan na de first boot! Wat een verschil, alles loopt extreem soepel, er is veel minder keyboard lag en weinig bugs. Tot nu toe heb ik twee nadelen ontdekt, dat is de welbekende groene camera bug en het keyboard werkt niet in landscape mode (nog niet overal getest).
Verder zou ik absoluut iedereen deze rom aanraden, het is een verademing na een tijdje met Villain te hebben gewerkt!
Ik draai ook de BeHero+ v1.2. Erg fijne ROM en lekker snel.
Enige bug die ik heb (en iemand anders op het behero thread zelf ook) is dat navigation in navilink niet werkt.
Als ik er op tap gebeurd er gewoon niets.
Met de nav launcher werkt het uiteraard wel, maar zou liever navilink gebruiken (connect automatisch met je Bluetooth carkit)
Iemand enige ervaring hiermee?
Heb de ROM al tig keer opnieuw geflashed met volledige wipes. (en zelfs recreaten van partities)
Apps2Sd werkt dan weer wel prima.
Enige bug die ik heb (en iemand anders op het behero thread zelf ook) is dat navigation in navilink niet werkt.
Met de nav launcher werkt het uiteraard wel, maar zou liever navilink gebruiken (connect automatisch met je Bluetooth carkit)
Heb de ROM al tig keer opnieuw geflashed met volledige wipes. (en zelfs recreaten van partities)
Verwijderd
Als ik op navigation in de Navigation app klik gebeurt er inderdaad niks, maar dit was met Villainrom ook altijd al het geval
Volgens mij moet je daarom op de "Maps [brut]" drukken, dan krijg je wel de navigation in BeHero+.Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:38:
Als ik op navigation in de Navigation app klik gebeurt er inderdaad niks, maar dit was met Villainrom ook altijd al het geval
Ik draai behero+ nu al sinds de release en buitenom de groene foto's werkt deze rom voor mij perfect.Xiliath schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:27:
Ik draai ook de BeHero+ v1.2. Erg fijne ROM en lekker snel.
Krijg een beetje het idee dat ze bij villain een beetje doorslaan w.b. OTA updates en kitchens e.d. en daardoor de focus op het ontwikkelen van goede rom's verliezen.
in ieder geval is het wel lekker om ff een tijdje een bruikbare rom te hebben zonder de de constante (drang tot) dagelijks updaten.
Als nou iemand eens een fix voor de foto's vindt voordat festivals zoals Decibel, Defqon en Mysteryland plaatsvinden ben ik een happy peppie
Non taken
@bornin7ty2:
Tx voor de quote, maar nu ben ik nog wel benieuwd of navilink bij jou wel werkt in behero+
Tx voor de quote, maar nu ben ik nog wel benieuwd of navilink bij jou wel werkt in behero+
That's a negative, helaas. Voor mij verder geen bezwaar want ik gebruik gewoon mijn Tomtom. Daar kan toch geen enkele telefoon-navigatie tegen op. Zou je eens moeten proberenXiliath schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:47:
@bornin7ty2:
Non taken
Verwijderd
Heb nu de SenseESPRESSO] draaien en deze rom is verreweg de snelste 2.1 rom die ik tot nu toe gehad heb, bij deze rom heb ik daadwerkelijk geen verschil kunnen ontdekken met de 1.5 ROMs. Ook de nieuwe interface is wel eens verfrissend. De rom is erg vloeiend, heb ik tot nu toe bij geen enkele ROM gehad.
- Espresso interface (iets minder profi, maar wel eens "anders")
- Soepele interface
- Exchange werkt
Ik heb GPS en Camera nog niet getest, maar tot zover dus een snelle 2.1 ROM. Ik heb hem nu een paar uur draaien, wellicht dat hij nog tegen gaat vallen. Overigens kan je de lelijke(??) icoontjes vervangen door normale dmv. een update zip als je dat wilt.
- Soepele interface
- Exchange werkt
Ik heb GPS en Camera nog niet getest, maar tot zover dus een snelle 2.1 ROM. Ik heb hem nu een paar uur draaien, wellicht dat hij nog tegen gaat vallen. Overigens kan je de lelijke(??) icoontjes vervangen door normale dmv. een update zip als je dat wilt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 21:34 ]
Ben er ook erg blij mee, helemaal vergeleken met die trage Villain reeks!Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:33:
Heb nu de SenseESPRESSO] draaien en deze rom is verreweg de snelste 2.1 rom die ik tot nu toe gehad heb, bij deze rom heb ik daadwerkelijk geen verschil kunnen ontdekken met de 1.5 ROMs. Ook de nieuwe interface is wel eens verfrissend. De rom is erg vloeiend, heb ik tot nu toe bij geen enkele ROM gehad.
- Soepele interface
- Exchange werkt
Ik heb wel die update voor die icons gedaan, ziet er beter uit zo.
Wat wel jammer is dat er hier en daar nog een paar paarse/roze T-Mobile icons zijn (b.v. e-mail icon).
De batterij gaat goed gisterochtend had ik hem vol geladen en nu is er ca. 30% gebruikt van de accu. Dit met bluetooth aan en via 3g e-mail checken per 30 min. voor mij is het voorlopig een blijvertje!
Hoe heb je opgelost met de Flashrec? Ik wil ook graag BeHero+ Rom draaien maar als ik de stappenplannen volg dan kom ik niet voorbij de flashrec. omdat deze niet geladen kan worden.Sjeuf schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:24:
Na lang getwijfeld te hebben om NU de overstap te maken van 1.5 naar 2.1 en na maandenlang volgen van problemen bij de verschillende 2.1ROMs en veelvuldige aankondigingen van officiele HTC 2.1 Hero Roms uiteindelijk gezwicht voor de BeHero+ Rom. Heb Villain lang overwogen, maar bij zo'n snelle updates steeds weer uitgesteld tot de volgende build. Nu dus Behero. VOLLEDIG tevreden! Net zo snel als mij oude Modaco custom 1.5 Rom. Had initieel wat probelemen om een andere recovery erop te zetten (flashrec pakt geen geroote roms meer).
Chapeau!
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb er wel een custom recovery op staan (RA Amon 1.5.3 uit mn hoofd). Zou deze graag willen vervangen met de laatste versie (1.6.2 uit mn hoofd). Echter de knop om te flashen blijft grijs, ook kan ik geen backup maken.GG---77 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:44:
[...]
Hoe heb je opgelost met de Flashrec? Ik wil ook graag BeHero+ Rom draaien maar als ik de stappenplannen volg dan kom ik niet voorbij de flashrec. omdat deze niet geladen kan worden.
Ik vind die roze/magenta iconen juist tof! SlideVillain 1.1.0 heeft ook aangepaste iconen, iemand heeft voor mij een update.zip gemaakt om ze weer roze te krijgenmelvie schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:44:
[...]
Ben er ook erg blij mee, helemaal vergeleken met die trage Villain reeks!
Ik heb wel die update voor die icons gedaan, ziet er beter uit zo.
Wat wel jammer is dat er hier en daar nog een paar paarse/roze T-Mobile icons zijn (b.v. e-mail icon).
De batterij gaat goed gisterochtend had ik hem vol geladen en nu is er ca. 30% gebruikt van de accu. Dit met bluetooth aan en via 3g e-mail checken per 30 min. voor mij is het voorlopig een blijvertje!
edit:
sorry, double post
sorry, double post
Grmbl, zit nu een tijdje met Villain 5.5. Bevalt me best goed (alom bekende bugs daargelaten). Nu hoor ik hier dat BeHero+ dus nog beter is! Binnenkort die er maar eens opzetten.
Verwijderd
hey
ik kan nu ook niet wachten tot de officiele update komt dus wil ik wel overstappen op een custom rom.
ik heb nu ook sensehero gedownload. kan iemand mij nu verder helpen.
khoor trouwens ook dat je telefoon er kapot van kan gaan! wat is de risico>
ik kan nu ook niet wachten tot de officiele update komt dus wil ik wel overstappen op een custom rom.
Verwijderd
Ik heb deze handleiding gebruikt, werkt helemaal prima!
http://www.androidworld.n...-android-2-1-installeren/
En ja, hij kan kapot gaan, maar als je de stappen gewoon goed volgt, en je de tijd (en helder verstand;) ) gebruikt, gaat het helemaal goedkomen!
Succes, we horen je ervaringen wel!
http://www.androidworld.n...-android-2-1-installeren/
En ja, hij kan kapot gaan, maar als je de stappen gewoon goed volgt, en je de tijd (en helder verstand;) ) gebruikt, gaat het helemaal goedkomen!
Succes, we horen je ervaringen wel!
Ik zou zeggen, ga naar de 1e pagina, daar staat precies wat je moet doenVerwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:43:
hey
Perfect omschreven, stap voor stap. Goed te volgen. Alleen het lijstje van de custom ROM's is niet meer up to date.Sh4wn schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:38:
[...]
Ik zou zeggen, ga naar de 1e pagina, daar staat precies wat je moet doen
http://theunlockr.com/200...f-you-are-already-rooted/GG---77 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:44:
[...]
Hoe heb je opgelost met de Flashrec? Ik wil ook graag BeHero+ Rom draaien maar als ik de stappenplannen volg dan kom ik niet voorbij de flashrec. omdat deze niet geladen kan worden.
AgoNitE schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:14:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb er wel een custom recovery op staan (RA Amon 1.5.3 uit mn hoofd). Zou deze graag willen vervangen met de laatste versie (1.6.2 uit mn hoofd). Echter de knop om te flashen blijft grijs, ook kan ik geen backup maken.
Heb "better terminal emulator" die via menuknop het hero keyboard te voorschijn laat komen. Kreeg hier ook een flinke foutmelding (out of memory) na volgen van de stappen op bovenstaande unlockr site maar na dat taskkiller mijn geheugen opschoonde liep hij goed, toen recovery RAv162 geinstalleerd via unlokcr stappen en verder het stappenplan gevolgd als in de startpost van dit topic.
Nog steeds teverden over BeHero.. heb wel 1x na bewuste reboot een soort simlock freeze gehad, yodra ik mijn simcode intoetste gaf hij een com.process.android foutmelding en moest ik mijn simcode weer intoetsen, etc-loop. Daarna weer fullwipe, partition SD, ROM, RADIO en voila alles prima!. Verdenk mijn progje FxCamera ervan dat die de boel instabiel maakt en heb hem dus niet meer erop gezet. Groene camera heb ik ook maar vind ik minimaal, dat houd ik nog wel vol tot "geroote" officiele hero rom ergens in juni.
BeHero+ rulez.
Bedankt voor je reactie. Nog vergeten te vermelden, maar het is mij via adb gelukt om de recovery van 1.5.2 naar 1.6.2 te flashen!Sjeuf schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:51:
[...]
http://theunlockr.com/200...f-you-are-already-rooted/
Heb "better terminal emulator" die via menuknop het hero keyboard te voorschijn laat komen. Kreeg hier ook een flinke foutmelding (out of memory) na volgen van de stappen op bovenstaande unlockr site maar na dat taskkiller mijn geheugen opschoonde liep hij goed, toen recovery RAv162 geinstalleerd via unlokcr stappen en verder het stappenplan gevolgd als in de startpost van dit topic.
Nog steeds teverden over BeHero.. heb wel 1x na bewuste reboot een soort simlock freeze gehad, yodra ik mijn simcode intoetste gaf hij een com.process.android foutmelding en moest ik mijn simcode weer intoetsen, etc-loop. Daarna weer fullwipe, partition SD, ROM, RADIO en voila alles prima!. Verdenk mijn progje FxCamera ervan dat die de boel instabiel maakt en heb hem dus niet meer erop gezet. Groene camera heb ik ook maar vind ik minimaal, dat houd ik nog wel vol tot "geroote" officiele hero rom ergens in juni.
BeHero+ rulez.
adb shell
$su (not required if you have root already)
#mount -a
#flash_image recovery /sdcard/xxx.img
xxx.img is dus de naam van de recovery ROM welke je wil flashen
Hierna gewoon telefoon uit, opstarten met home ingedrukt om in de recovery te komen.
Bron: http://android.modaco.com...very-img-on-rooted-phone/
Ik zit zelf ook op versie 1.5.2 van Amon_Ra's recovery, heeft het zin om naar 1.6.2 te gaan? Deze doet het namelijk prima.
Volgens mij krijg je alleen wat meer functies, maar ik heb tot nu toe ook altijd met 1.5.2. al mijn roms geflashed en dat ging altijd goed.M@NIC schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:30:
Ik zit zelf ook op versie 1.5.2 van Amon_Ra's recovery, heeft het zin om naar 1.6.2 te gaan? Deze doet het namelijk prima.
Erg veel verschil merk ik eigenlijk ook niet, wil alleen wel up to date blijven. En omdat het via de recovery flasher app niet meer kan als je root hebt, vond ik het ook wel leuk om uit te zoeken hoe het wel kanCavalera125 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:36:
[...]
Volgens mij krijg je alleen wat meer functies, maar ik heb tot nu toe ook altijd met 1.5.2. al mijn roms geflashed en dat ging altijd goed.
Hier staat wat meer info over 1.6.2, ook de changelog!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=561124
Nadat ik better terminal erop heb gezet krijg ik de melding nadat ik "su"heb ingevoerd: acces denied. Enig idee wat er mis gaat?Sjeuf schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:51:
[...]
http://theunlockr.com/200...f-you-are-already-rooted/
Klopt, maar het gaat tegenwoordig zo snel xD Ik zal het weer even bijwerken.Pred schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:56:
Grmbl, zit nu een tijdje met Villain 5.5. Bevalt me best goed (alom bekende bugs daargelaten). Nu hoor ik hier dat BeHero+ dus nog beter is! Binnenkort die er maar eens opzetten.
Volgens mij, zoals hierboven in mijn post ook vermeld, is het 'su' commando niet nodig als je al root hebt..GG---77 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:53:
[...]
Nadat ik better terminal erop heb gezet krijg ik de melding nadat ik "su"heb ingevoerd: acces denied. Enig idee wat er mis gaat?
Heb er net aHero 0.9 opgezet, een keertje zonder sense, en ik ben eigenlijk best wel tevreden
5 Homescreens is voor mij genoeg, en met een paar extra widgets uit de market mis ik eigenlijk niks van Sense op dit moment. 
Hij is ook echt lekker snel.
Hij is ook echt lekker snel.
Ik had nog geen root.
Ik loop vast na het volgende: Zojuist is RAv162 geflashed, maar als ik in recovery opstart zie ik alleen een scherm met een uitroepteken en een hero afgebeeld. Maar op dit scherm blijft hij hangen. Verder reageerd hij nergens op, zowel niet op het scherm als op de verschillende knoppen. Als iemand nog een idee heeft wat ik anders kan doen..
Ik loop vast na het volgende: Zojuist is RAv162 geflashed, maar als ik in recovery opstart zie ik alleen een scherm met een uitroepteken en een hero afgebeeld. Maar op dit scherm blijft hij hangen. Verder reageerd hij nergens op, zowel niet op het scherm als op de verschillende knoppen. Als iemand nog een idee heeft wat ik anders kan doen..
Beste mensen,
Ik heb gisteren na veel googlen en veel hoofdpijn mijn t-mobile hero weten te rooten (ik had die vervelende 2.73) en draai nu vol trots behero, erg strak, echter mijn scherm is al enige tijd gaar, een bepaald gedeelte registreerd geen touch. Ik wil hem dus terugbrengen voor reparatie, ik vraag me af of het mogelijk is om ipv terug te gaan naar de officiele 2.73 voor garantie, terug te gaan naar een oudere officiele rom zodat ik die goldcard methode niet meer hoef te gebruiken als ik hem gerepareerd weer terug krijg.
Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?
Ik heb gisteren na veel googlen en veel hoofdpijn mijn t-mobile hero weten te rooten (ik had die vervelende 2.73) en draai nu vol trots behero, erg strak, echter mijn scherm is al enige tijd gaar, een bepaald gedeelte registreerd geen touch. Ik wil hem dus terugbrengen voor reparatie, ik vraag me af of het mogelijk is om ipv terug te gaan naar de officiele 2.73 voor garantie, terug te gaan naar een oudere officiele rom zodat ik die goldcard methode niet meer hoef te gebruiken als ik hem gerepareerd weer terug krijg.
Je kan met de RUU van HTC hem weer terugflashen naar 1.76 lijkt mij? Net zoals teruggaan naar de 2.73 toch?Billster schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:21:
terug te gaan naar een oudere officiele rom zodat ik die goldcard methode niet meer hoef te gebruiken als ik hem gerepareerd weer terug krijg.
zie hier originele shipping roms:
http://android.modaco.com...-zip-format-for-gsm-hero/
Draai nu nieuwe sensehero 2.2, alleen vind het nog steeds wat te laggy

Jammer dat die IM app niet werkt, ziet er wel leuk uit
tijd om een zootje fixes op mn sd te dumpen denk
Thanks so far, zou die t-mobile 1.7 uk hetzelfde zijn als de nl?.Kaas schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:16:
[...]
Je kan met de RUU van HTC hem weer terugflashen naar 1.76 lijkt mij? Net zoals teruggaan naar de 2.73 toch?
zie hier originele shipping roms:
http://android.modaco.com...-zip-format-for-gsm-hero/
Jammer dat die IM app niet werkt, ziet er wel leuk uit![]()
tijd om een zootje fixes op mn sd te dumpen denk
Moet je niet ie nieuwe recovery flashen, reboot + home indrukken zodat je meteen in je 'nieuwe' recovery terecht komt?GG---77 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:12:
Ik had nog geen root.
Neem aan dat je een G2 Touch hebt?Billster schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:53:
Thanks so far, zou die t-mobile 1.7 uk hetzelfde zijn als de nl?
Weet ik niet zeker, maar dat zou ik wel ff nachecken voordat je gaat flashen
Iemand die Maps en Navigator van google al hebben kunnen laten werken op Sensehero 2.2?
Zoekfunctie van htcdevscene werkt niet helemaal lekker

Er bestaat geen t-mobile NL rom, als je hem download van www.t-mobile.nl download je gewoon vanuit UK.Kaas schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:03:
[...]
Neem aan dat je een G2 Touch hebt?
Weet ik niet zeker, maar dat zou ik wel ff nachecken voordat je gaat flashen![]()
Iemand die Maps en Navigator van google al hebben kunnen laten werken op Sensehero 2.2?
Zoekfunctie van htcdevscene werkt niet helemaal lekker
Zou je mij die hoofdpijn kunnen besparen en de methode die jij gevolgd hebt willen beschrijven. Ik heb al wat rondgeken naar die goldcard methode, maar loop tegen dode links aanBillster schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:21:
Beste mensen,
Ik heb gisteren na veel googlen en veel hoofdpijn mijn t-mobile hero weten te rooten (ik had die vervelende 2.73) en draai nu vol trots behero, erg strak,
Constructed: Silver || Limited: Silver
Na veel hoofdpijn? Ik heb ook vanaf die laatste HTC RUU mijn Hero geroot, was eigenlijk zo klaar?Billster schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:21:
Beste mensen,
Als ik de methode in de startpost gebruik, loop ik vast op puntje 5:
Als die klaar is, open je de lijst met applicaties, en start je Recovery Flasher. Klik daarna op de knop Backup recovery.
Ik krijg dan de melding:
Could not run command
En na wat googlen kreeg ik de indruk dat dit zou komen omdat mijn telefoon een daartegen gepatchte rom bevat.
Als die klaar is, open je de lijst met applicaties, en start je Recovery Flasher. Klik daarna op de knop Backup recovery.
Ik krijg dan de melding:
Could not run command
En na wat googlen kreeg ik de indruk dat dit zou komen omdat mijn telefoon een daartegen gepatchte rom bevat.
Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat de T-Mobile G2 beveiligd is tegen rooten?AgoNitE schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 08:59:
[...]
Na veel hoofdpijn? Ik heb ook vanaf die laatste HTC RUU mijn Hero geroot, was eigenlijk zo klaar?
Valt wel mee ?Psycho_Mantis schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:00:
[...]
Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat de T-Mobile G2 beveiligd is tegen rooten?
Stap 1 : Goldcard maken (Voor de progjes zijn de links dood, maar die kan je wel googelen)
Stap 2 : Standaard hero rom .405 flashen
Stap 3: RA Recovery installeren met adb , flashrec enz werken niet
code:
1
2
3
| adb shell mount /sdcard adb push recovery.img /sdcard/recovery.img adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery.img |
Stap 4: Nandroid Backup maken (dus booten met HOME ingedrukt om in de recovery te komen)
Stap 5: Custom Rom installeren (op je sd kaart gezet vooraf natuurlijk, en flashe doe je ook vanuit de recovery)
et Voila: Root!
(Voor elk onderdeel is wel een werkende handleiding te vinden als je een beetje googled, het staat alleen meestal niet bij elkaar(en t-mobile is erg DUITS gericht....dus zoeken in DUITSE fora levert meer op). Verder moet je natuurlijk niet als een blind paard alles kopieren en plakken in je terminal venster, maar ook even checken of bestandsnamen enzo kloppen en anders je commando's aanpassen. Maar dat hoef ik een tweaker natuurlijk niet te vertellen
[ Voor 19% gewijzigd door LoneWolf op 13-05-2010 12:09 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Waarschijnlijk net zo vaak als dat ik 's ochtends beter moet lezen om zodoende te zien dat het om de G2 gaat en dat deze ook nog eens beveiligd is.Psycho_Mantis schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:00:
[...]
Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat de T-Mobile G2 beveiligd is tegen rooten?
Die conclusie had je ook een paar posts omhoog kunnen lezen. Ik heb momenteel hetzelfde: probeer vanaf Amin RA 1.2.2 naar 1.6.2 te upgraden, maar Flashrec werkt niet meer.embee schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 09:39:
Als ik de methode in de startpost gebruik, loop ik vast op puntje 5:
Ik krijg dan de melding: Could not run command
Dus leek de handleiding van The Unlockr wel interessant, maar daarvoor moet je een Terminal Emulator downloaden en kan geen gratis versie vinden met keyboard. Ik weet niet hoe ABD werkt, dus ben daar vooralsnog een beetje huiverig voor.
- Weet iemand een gratis Terminal Emulator met keyboard?
Gisteren Ahero 0.9 erop gezet.
Bevindingen tot nu toe:
- super snel!
- mooie aanpassingen
- ik dacht htc Sense te gaan missen, maar dat heb ik nog totaal niet gemist
- gps werkt!
- a2dp bluetooth voice werkt niet (ARGHHH)
- company account doet wel mail en contacts syncen, maar geen agenda. Opties zoals die te vinden zijn in 1.5 voor apparte sync voor mail, contacts en agendat zijn er niet( alleen contacts).
Als dat bluetooth verhaal nu eens werkt... dan is dit echt een top rom..
Bevindingen tot nu toe:
- super snel!
- mooie aanpassingen
- gps werkt!
- company account doet wel mail en contacts syncen, maar geen agenda. Opties zoals die te vinden zijn in 1.5 voor apparte sync voor mail, contacts en agendat zijn er niet( alleen contacts).
[ Voor 9% gewijzigd door olson op 13-05-2010 14:59 ]
Compjoeters... hu?
Inmiddels toch maar een ADB flash uitgevoerd.rickiii schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:21:
[...]
Ik weet niet hoe ABD werkt, dus ben daar vooralsnog een beetje huiverig voor.
- Ik heb de 1.5 SDK (voor Linux) gedownload van de Android Developer website.
- Deze directory uitgepakt
- de telefoon via USB aangesloten
- de telefoon (voor de zekerheid) geboot naar mn oude recovery boot-menu
En vervolgens [AndroidSDK]/tools/adb opgestart met "adb shell"
Vanuit die terminal heb getypt:
#mount -a (werkte niet, was ook niet nodig volgens mij)
#flash_image recovery /sdcard/recovery-RA-hero-v1.6.2.img
en toen de telefoon gereboot.
Connectbotrickiii schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:21:
- Weet iemand een gratis Terminal Emulator met keyboard?
Dank je voor de hulp. Voor een non-tweaker zoals ik was de uitleg op xda wat te veel. The unlockr hield me wat meer bij het handjeLoneWolf schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:04:
[...]
Valt wel mee ?
Stap 1 : Goldcard maken (Voor de progjes zijn de links dood, maar die kan je wel googelen)
Stap 2 : Standaard hero rom .405 flashen
Stap 3: RA Recovery installeren met adb , flashrec enz werken niet
code:
1 2 3 adb shell mount /sdcard adb push recovery.img /sdcard/recovery.img adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery.img
Stap 4: Nandroid Backup maken (dus booten met HOME ingedrukt om in de recovery te komen)
Stap 5: Custom Rom installeren (op je sd kaart gezet vooraf natuurlijk, en flashe doe je ook vanuit de recovery)
et Voila: Root!
Na stap twee werkte flashrec voor mij, dus heb ik dat gebruikt in plaats van de adb methode.
Heb ook aHero geprobeerd na de beHero+. Dit is echt een stuk sneller en inderdaad je mist vrijwel niets van Sense. Enige wat ik mis is de Facebook sync, vooral voor de afbeeldingen. Op XDA beweert iemand het vanzelf werkend te hebben gekregen door simpelweg Facebook te installeren, maar dit werkt bij mij helaas niet. Bij account toevoegen in je contactenlijst kan je wel exchange en google account toevoegen, maar als je op facebook-account klikt krijg je niets te zien.olson schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:56:
Gisteren Ahero 0.9 erop gezet.
Bevindingen tot nu toe:
- super snel!
- mooie aanpassingen
- gps werkt!
Voor iedereen die niet echt alle Sense Apps nodig heeft: Er is een nieuwe SuperHero rom van de maker van Villain-roms. Op de beste man's (Nathan) site zal deze binnenkort openbaar gemaakt worden, momenteel is het nog een donators-only rom.
Over Villain 5.5 was ik niet zo tevreden, deze rom met wat eigen tweaks daar mee vergeleken is echt geweldig.
Alle connecties gaan sneller aan / uit als op officiele roms, er zit een nexus achtige home op, maar gelukkig nog wel de HTC dailer, market, google nav, email en alle andere standaard functies doen het gewoon goed en vooral snel. JIT zit er ook in, maar deze presteerd voor wat extra stabiliteit wat minder als in andere JIT roms, zoals b.v. Androbin.
Tuurlijk is het niet zo snel als de OC Kimera 1.8 rom, (waar je makkelijk tussen de 618 en de 710mhz mee kan draaien) maar ik heb nog nooit een 5x5 drawer in minder dan een seconde zien laden, eigenlijk doet deze Super Hero beta niet veel onder voor een Desire wanneer je kijk naar het gebruik van alle standaard apps.
Linkje
Over Villain 5.5 was ik niet zo tevreden, deze rom met wat eigen tweaks daar mee vergeleken is echt geweldig.
Alle connecties gaan sneller aan / uit als op officiele roms, er zit een nexus achtige home op, maar gelukkig nog wel de HTC dailer, market, google nav, email en alle andere standaard functies doen het gewoon goed en vooral snel. JIT zit er ook in, maar deze presteerd voor wat extra stabiliteit wat minder als in andere JIT roms, zoals b.v. Androbin.
Tuurlijk is het niet zo snel als de OC Kimera 1.8 rom, (waar je makkelijk tussen de 618 en de 710mhz mee kan draaien) maar ik heb nog nooit een 5x5 drawer in minder dan een seconde zien laden, eigenlijk doet deze Super Hero beta niet veel onder voor een Desire wanneer je kijk naar het gebruik van alle standaard apps.
Linkje
Ik heb gisteren de laatste Androbin (de versie zonder JIT) geinstalleerd, en ben onder de indruk van de snelheid! Enig idee hoe deze SuperHero presteert in vergelijking met de Androbin-zonder-JIT?djunicron schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 02:24: JIT zit er ook in, maar deze presteerd voor wat extra stabiliteit wat minder als in andere JIT roms, zoals b.v. Androbin.
Verwijderd
Linpack van Superhero is rond de 3.6 Mflops. Ik ben er dan ook zeer tevreden over. Paar FC's gehad maar daar waren workarounds voor. Bellen via bluetooth zonder JIT werkte. Bellen via BT met JIT moet ik nog proberenbmaster001 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:30:
[...]
Ik heb gisteren de laatste Androbin (de versie zonder JIT) geinstalleerd, en ben onder de indruk van de snelheid! Enig idee hoe deze SuperHero presteert in vergelijking met de Androbin-zonder-JIT?
BTW ook zonder JIT enabled is het een zeer snelle rom.
Wikipedia: Just-in-time compilatie
Ik heb het niet helemaal gelezen wegens geen tijd, maar dat is in elk geval de uitleg
Ik ben benieuwd... Ik had gelezen dat hij dit weekend zou vrijgegeven worden voor 't grote publiek, dan probeer ik hem zeker even!Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:12:
[...]
BTW ook zonder JIT enabled is het een zeer snelle rom.
[ Voor 32% gewijzigd door bmaster001 op 14-05-2010 15:07 ]
Verwijderd
JIT moest nu nog handmatig enabled worden, maar dat werkte bij mij in 1 keer. Ik wilde nu eigenlijk de lightspeed kernel proberen. Het zou moeten werken alleen dan zou je de camera functie verliezen. Het is het proberen waard.
Er is weer een nieuwe rom gebaseerd op een nieuwe myTouch Slide rom.
Deze belooft ook multilanguage (en dus nederlands)!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=682618
Ik ga hem zelf even proberen zometeen
Interessant! Ben benieuwd of hier ook patches van de SlideVillain ROM op werken indien nodig.rdgut schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:57:
Er is weer een nieuwe rom gebaseerd op een nieuwe myTouch Slide rom.
Had zelf nogal problemen met het omschakelen naar 7 screens, opeens weer 5 en met geen mogelijkheid terug te gaan naar 7. Daarvoor dus een patch
Typisch, default language is Chinese
Vond dat ook. Maar draai nu een paar dagen de nieuwste SenseHero 2.2 (build 3) die gebaseerd is op de final Sprint leak en die draait een pak vlotter. Ben er zeer tevreden van..Kaas schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:16:
[...]
Hoe is de batterij tijd op die rom? Ik ga binnekort voor 3 maanden naar australie en vraag me af welke rom beste is om erop te zetten. Hij mag geen batterij vreten namelijk. Ik wil 2.1 erop want 1.5 zuigt...nysos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:27:
[...]
Vond dat ook. Maar draai nu een paar dagen de nieuwste SenseHero 2.2 (build 3) die gebaseerd is op de final Sprint leak en die draait een pak vlotter. Ben er zeer tevreden van.
Verwijderd
Ik draai sinds een uurtje Superhero 1.1.0 (dit keer zonder JIT) Tot nu toe draait ie lekker. Linpack score van 2.28
Is het niet 2.1 build 3? Hij maakt het allemaal wel duidelijk met die versienummers. Als ik het goed heb begrepen heeft hij besloten om te build op te hogen en de versienummer gelijk te laten aan de android versie.nysos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:27:
[...]
Vond dat ook. Maar draai nu een paar dagen de nieuwste SenseHero 2.2 (build 3) die gebaseerd is op de final Sprint leak en die draait een pak vlotter. Ben er zeer tevreden van.
Is het ondertussen eigenlijk al mogelijk om een nandroid backup van m'n tel te maken ? En die te restoren als dat nodig is
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Al sinds augustus vorig jaar maar dat wist je waarschijnlijk allang.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.