Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:55
DennusB schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:04:
Is het ondertussen eigenlijk al mogelijk om een nandroid backup van m'n tel te maken ? En die te restoren als dat nodig is :)
Ik denk dat je verkeerd zit en het over de Desire hebt.
Nandroid backup op de Hero kan toch al tijden? Ik heb er toch al zeker een stuk of 30 moeten maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mastair schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:18:
Al sinds augustus vorig jaar maar dat wist je waarschijnlijk allang. :/
Oeps, verkeerde topic! :X Stom.
Bakko schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:18:
[...]

Ik denk dat je verkeerd zit en het over de Desire hebt.
Nandroid backup op de Hero kan toch al tijden? Ik heb er toch al zeker een stuk of 30 moeten maken :Y)
Ging inderdaad over de Desire. Sorry! :P

[ Voor 42% gewijzigd door DennusB op 17-05-2010 19:23 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

nysos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:27:
[...]

Vond dat ook. Maar draai nu een paar dagen de nieuwste SenseHero 2.2 (build 3) die gebaseerd is op de final Sprint leak en die draait een pak vlotter. Ben er zeer tevreden van.
Hoe zit het met de camara bug? is hij er nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om een Kimera-rom over te clocken?
Ik heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=636092 < Deze bedoel ik dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:37:
Is het iemand al gelukt om een Kimera-rom over te clocken?
Ik heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=636092 < Deze bedoel ik dus
Wat wil je weten?

Eerst flash je de rom en dan de OC kernel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nysos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:27:
[...]

Vond dat ook. Maar draai nu een paar dagen de nieuwste SenseHero 2.2 (build 3) die gebaseerd is op de final Sprint leak en die draait een pak vlotter. Ben er zeer tevreden van.
Vind SenseHero ook altijd erg fijne ROM's, met één nadeel. Omdat ze zijn geport vanuit US-Rom's, heeft ie de bug dat smsjes langer dan 160 tekens of niet goed worden verstuurd, of ze komen in delen aan. En aangezien ik regelmatig langere smsjes verstuur..nog geen optie voor mij dus. BeHero+1.2 draait daarom hier. En naar tevredenheid. Snelheid is zeer goed, batterijduur eigenlijk hetzelfde als mn vorige originele 1.5 ROM van HTC.

Maar mocht iemand een oplossing hebben voor de "geen langere smjes-bug", ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 12:40
Hoe zit het met de camara bug? is hij er nog?
Die is er inderdaad nog merk ik net :/

[ Voor 65% gewijzigd door nysos op 17-05-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 12:40
tfx schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:37:
[...]

Is het niet 2.1 build 3? Hij maakt het allemaal wel duidelijk met die versienummers. Als ik het goed heb begrepen heeft hij besloten om te build op te hogen en de versienummer gelijk te laten aan de android versie.
Ja, inderdaad dat is'm. Was wat in de war met z'n versie nummers :)
Hoe is de batterij tijd op die rom? Ik ga binnekort voor 3 maanden naar australie en vraag me af welke rom beste is om erop te zetten. Hij mag geen batterij vreten namelijk. Ik wil 2.1 erop want 1.5 zuigt...
Dat moet ik nog ondervinden. In het weekend heeft ie aan de stroom gehangen, vandaag een werkdag en het stroomverbruik leek me ok (maar niet zo goed als bij 1.5).

Ik zou zowiezo wachten op een stabielere build hoor, zeker als je op reis gaat en gsm opladen een probleem zou kunnen zijn. Dat plus die camera bug zit er nog in en dat GPS soms niet werkt bij bepaalde toestellen-radio-rom combinaties enzo.. (geen idee of dat bij die SenseHero ook voorkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:43:
[...]

Wat wil je weten?

Eerst flash je de rom en dan de OC kernel...
En dan draait ie nog steeds op 528...
Of moet je dan nog iets instellen in 'overclock widget' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Ik draai nu sinds gisteren de laatste beHero, en hij is echt 100x sneller dan de VillianROM. SMS threads openen nu in 1-2seconden waarbij het bij Villian nog wel eens 1minuut kon duren bij 1000+ smsjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

nysos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:55:
[...]

Die is er inderdaad nog merk ik net :/
Vraag me af of HTC zelf dit probleem wel kan oplossen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 11:07
GrooV schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:50:
Ik draai nu sinds gisteren de laatste beHero, en hij is echt 100x sneller dan de VillianROM. SMS threads openen nu in 1-2seconden waarbij het bij Villian nog wel eens 1minuut kon duren bij 1000+ smsjes!
Dit gaat op SlideVillain net zo traag. Toch wel benieuwd waarom het op een andere ROM wel soepel gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:06:
[...]

En dan draait ie nog steeds op 528...
Of moet je dan nog iets instellen in 'overclock widget' :?
Ja met setcpu geloof ik. Dat staat in de OP op xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenneh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:48
Oke, eindelijk! Vanavond eindelijk de stap durven zetten om mijn T-Mobile branded Hero te updaten naar BeHero+

Op het moment ben ik nog bezig maar het ziet er naar uit dat het EINDELIJK gaat lukken. Wat een gedoe zeg :D.

Eerst wou ik met behulp van FlashRec die bootloader omzetten maar dat lukte op een of andere manier niet omdat ik niet de goede versie firmware ofzo had. Dus eerst de goldcard (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645253, tekst in het oranje) methode gebruikt om te kunnen downgraden naar een eerdere firmware versie. Dat lukte weer niet omdat ik Windows 7 draai (Na de reboot voor de bootloader herkende was er geen verbinding meer tussen Hero en PC) maar met de Windows XP Mode via via toch kunnen downgraden (was nog even eng omdat ik natuurlijk verwachtte dat dat ook mis ging :D, maar na de reboot voor de bootloader en opnieuw op koppelen klikken en hij ging rustig verder).

Toen FlashRec weer gedraaid en vanaf toen heb ik de guide gevolgd die hier voorin de startpost staat die overigens heel duidelijk en helder is. Complimenten daarvoor.

BeHero is nu aan het installeren as we speak, zal later mijn bevindingen posten. Als ik wist dat dit zo lang ging duren, had ik niet om half 11 besloten dat ik mijn Hero wou updaten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:30:
[...]

Ja met setcpu geloof ik. Dat staat in de OP op xda
En nog steeds lukt het me niet...
Ik heb alle stappen nogmaals doorgelopen maar hij komt gewoon niet boven de 528.
Maakt eigenlijk ook niet heel veel uit, Kimera is zo op zich snel genoeg, maar het steekt toch een beetje in een Tweaker-hart. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 07:33:
[...]

En nog steeds lukt het me niet...
Ik heb alle stappen nogmaals doorgelopen maar hij komt gewoon niet boven de 528.
Maakt eigenlijk ook niet heel veel uit, Kimera is zo op zich snel genoeg, maar het steekt toch een beetje in een Tweaker-hart. 8)
En dit dan?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=673653

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Na veel gedoe heb ik BeHero geinstalleerd, moet zeggen dat deze erg goed bevalt. Alleen waar de officiele 1.5. het nog 1,5 dag het uithield op de battery trekt BeHero mijn Hero binnen de 24 uur leeg. Verder Chapeu!

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
heren, ik heb even jullie kennis nodig.

ik zit nu met apps2sd op een modaco 3.1 rom, ik zou graag BeHero willen gebruiken, maar wil het liefst wel alle applicaties, contacten en smsen willen behouden. wat is de beste methode volgens jullie.

Apps2sd werkt niet lekker, of ik doe iets verkeerd.
even ter info, ik heb het al een keer geprobeerd maar kreeg me SMS+Contacts niet mee met backup root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:09
Ik heb nu sinds een paar dagen de SenseHero 2.2 rom draaien en deze is fantastisch.
Hij is snel, stabiel, en de accutijd is niet merkbaar achteruit gegaan. Het is alleen jammer dat deze nog niet volledig in de nederlandse taal is, maar aan het engels kan ik heel goed wennen.

Wat mij vooral opvalt tov de standaard 1.5 stock rom is het volgende:
- Alles ziet er veel gelikter uit
- Agenda is briljant, eindelijk een telefoon die net zo'n fijne/uitgebreide agenda heeft als winmo
- Fijne Market
- Native Exchange
- verder werkt alles zoals het zou moeten werken

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Vendrom schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:52:
heren, ik heb even jullie kennis nodig.

ik zit nu met apps2sd op een modaco 3.1 rom, ik zou graag BeHero willen gebruiken, maar wil het liefst wel alle applicaties, contacten en smsen willen behouden. wat is de beste methode volgens jullie.

Apps2sd werkt niet lekker, of ik doe iets verkeerd.
even ter info, ik heb het al een keer geprobeerd maar kreeg me SMS+Contacts niet mee met backup root.
Ik zou Mybackup gebruiken voor je sms'jes. In principe worden al je contacten met Google gesynchroniseerd, dus daar zou je geen backup van hoeven maken. Wat ik altijd wel doe is ook een backup van de call logs erbij, maar ik snap dat niet iedereen dat nodig vindt.

Voor apps is Titanium backup toch echt de beste.
Dat je apps met Apps2sd op je sd-kaart staan maakt eigenlijk ook niet uit, want als ik jou was zou ik sowieso een full wipe doen. Dus de eerste drie opties in het wipe menu (factory reset, dalvik en ext-partition).
Dan zijn als je apps in je ext-partition toch weg.

Behero+ is inderdaad een prima rom. Het enige probleem wat ik heb is dat de browser na 1 keer klikken niet doorstart, maar bij de tweede keer klikken dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakko schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:09:
[...]
In principe worden al je contacten met Google gesynchroniseerd, dus daar zou je geen backup van hoeven maken.
Dit is niet altijd waar, je kan ook je contacten in je telefoon opslaan. Het beste is om even te kijken hoe de contacten op dit moment ingedeeld staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Bakko schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:09:
[...]

Voor apps is Titanium backup toch echt de beste.
maakt deze dus een backup van alle apps, dat als je restored dat alles er weer is? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Zeker, zo simpel is het.
Wat je het beste kan doen in Titanium backup is: menu->batch->backup all user apps
Dan backupt ie echt alleen de apps die je zelf hebt geïnstalleerd.
Je kan met Titanium backup ook nog een backup maken van je sms'jes en ook je instellingen.
Daarvoor moet je maar even kijken in de lijst die hij geeft.

Als je dat gedaan hebt, zou ik gewoon Behero+ er op zetten zoals je van plan was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent geweldig! _/-\o_

*1 Draait nu zijn Hero op 614 691MHz
*2 Glimlacht gelukzalig :+

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 21:08 . Reden: Nog hoger geclockt :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Bakko schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:45:
Zeker, zo simpel is het.
Wat je het beste kan doen in Titanium backup is: menu->batch->backup all user apps
Je kan met Titanium backup ook nog een backup maken van je sms'jes en ook je instellingen.

Als je dat gedaan hebt, zou ik gewoon Behero+ er op zetten zoals je van plan was ;)
Gekke vraag wellicht maar als je een andere ROM erop zet dan moet je allemaal wipes doen. Dus dan zou toch ook de data van Titanium Backup weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:25
Staat op je SD kaart.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Bakko schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:45:
Zeker, zo simpel is het.

Dankje, dit is wel erg handig. heb gister avond alles opgeschreven opnieuw gedownload + geconfigureerd omdat ik er niet uitkwam. maar dit ga ik zeker onthouden.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Maar die moet toch ook gewiped worden? Of flash je (vanaf SD) met een andere SDkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Misschien een domme vraag, maar ik heb een legend en wil alleen maar de HTC rom installeren ipv de vodafone rom. Nou heb ik een goldcard gemaakt maar wat doe ik nu? gewoon me telefoon aan zetten in sync mode en de ruu_xxxx.exe draaien?

Heb een Legend trouwens. Al die guides vertellen je precies wat je moet doen, behalve hoe je moet flashen :P

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

GG---77 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:47:
[...]

Maar die moet toch ook gewiped worden? Of flash je (vanaf SD) met een andere SDkaart?
Je wiped alleen maar het interne geheugen van je telefoon, en het gepartitioneerde (ext 3) van je SD kaart. Alle andere gegevens die op je SD kaart staan, blijven gewoon staan. Ikzelf maak altijd wel regelmatig een back-up van de SD kaart, want je weet maar nooit ;)

Verder zet je de nieuwe ROM gewoon in de root van je SD kaart, en die kun je dan gewoon flashen. (ik zeg wel gewoon, maar als je het voor het eerst doet, is het allemaal nog ff wennen.) Maak anders wel nog even een back-up van je SMSjes met smsbackup&restore (=gratis) en eventueel van je call log, mocht je dat willen. De SMS backup staat dan op je SD kaart, nieuwe ROM flashen, smsbackup&restore weer installeren en SMSjes restoren.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb onlangs de Mr Bang 2.0 rom op mn hero geflashed. Nu heb ik het gevoel dat opeens mijn internetverbinding veel meer data verbruikt. Zo had ik eergisteren 100 mb verbruikt, terwijl ik enkel seesmic, gmail en occasioneel opera gebruikt heb die dag. Helemaal niet lopen streamen ofzo dus ik snap echt niet waar het vandaan komt.
Kan dit aan de rom liggen (of aan de apps die bij de rom zaten) of beeld ik me dit gewoon in ? Er zal wel een dataverkeerapp zijn zeker, misschien dat ik daar eens wat voor rondkijk (tenzij iemand direct een goeie weet natuurlijk :) )..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
janvanduschoten schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:50:
[...]

Je wiped alleen maar het interne geheugen van je telefoon, en het gepartitioneerde (ext 3) van je SD kaart. Alle andere gegevens die op je SD kaart staan, blijven gewoon staan. Ikzelf maak altijd wel regelmatig een back-up van de SD kaart, want je weet maar nooit ;)

Verder zet je de nieuwe ROM gewoon in de root van je SD kaart, en die kun je dan gewoon flashen. (ik zeg wel gewoon, maar als je het voor het eerst doet, is het allemaal nog ff wennen.) Maak anders wel nog even een back-up van je SMSjes met smsbackup&restore (=gratis) en eventueel van je call log, mocht je dat willen. De SMS backup staat dan op je SD kaart, nieuwe ROM flashen, smsbackup&restore weer installeren en SMSjes restoren.
Ik heb van de week voor het eerst een ROM geflashed.
Maar ik was volgens mij alle data van m'n SD kaart kwijt. Maar als ik jouw verhaal goed begrijp als je het interne geheugen wiped voordat je een nieuwe ROM installeerd dan wiped hij het deel van de SD kaart wat hij ziet als "intern geheugen" (de 512 MB Partitie). Titanium Backup slaat de informatie dan op in het "Externe" deel van de SD. En deze word dan niet gewiped?

Kan ik ivm Apps2SD m'n SD kaart gewoon vervangen, of moet je dan alles opnieuw installeren?

[ Voor 3% gewijzigd door GG---77 op 20-05-2010 12:35 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:10
Ik draai sinds een weekje de BeHero + v1.2. Wat mij betreft echt een goede vervanger voor de std 1.5 rom van de Hero. Helaas is er 1 ding wat niet goed gaat.
Wanneer ik gebeld wordt duurt het heel lang voordat mjin scherm aan gaat, daarna nog langer voordat er een nummer komt te staan, nog even wachten en de naam komt er te staan....nog een momentje en het fototje van de beller tevoorschijn komt.......maar tegen die tijd hebben de meeste mensen alweer de verbinding verbroken.

Verder top! meer mensen die dit ''probleem'' hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Ik draai ook Behero+ 1.2, en dat probleem heb ik niet nee.
Bij mij gaat binnen eigenlijk meteen het scherm aan, en binnen twee seconde is de naam en het plaatje wel geladen.
Vreemd dus, heb je soms een enorme contact list met veel plaatjes?
Want ik heb hoogstens van 15 contacten een plaatje er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:10
Nee, van de 75 contacten(niet bijster veel dacht ik) hebben wel een stuk of 60 een plaatje.....maar dat was met 1.5 niet anders. Moet wel melden dat het ook niet altijd zo is, soms gaat het wel in 1 keer goed! Ik houd het wel even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
@ kirretje. Wat bij mij ook vaak gebeurt dat als ik sms binnen krijg eerst het telefoonnummer en later wordt de contactnaam erin gezet.

Voor de BeHero gebruikers welke problemen hebben met de accuduur kan ik Startup Manager adviseren. Op een of andere manier werden er tijdens het opstarten meerdere programma's dubbel gestart. Ik heb het gistermiddag geinstalleerd en merk nu al verschil. Waar de batterij normaal op 75% zou zitten is geeft deze nu nog 90% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
GG---77 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:24:
@ kirretje. Wat bij mij ook vaak gebeurt dat als ik sms binnen krijg eerst het telefoonnummer en later wordt de contactnaam erin gezet.

Voor de BeHero gebruikers welke problemen hebben met de accuduur kan ik Startup Manager adviseren. Op een of andere manier werden er tijdens het opstarten meerdere programma's dubbel gestart. Ik heb het gistermiddag geinstalleerd en merk nu al verschil. Waar de batterij normaal op 75% zou zitten is geeft deze nu nog 90% aan.
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat je hebt uitgevinkt bij de BeHere ROM.

edit: Kan op dit moment niet de applicatie downloaden want heb geen mobiel internet (Telfort, Storing gok ik, amsterdam)

edit: alweer opgelost, zag dat handcent SMS 2x opstart en heb twitter uitgezet maar meer kan ik niet verzinnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Vendrom op 21-05-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Android 2.2 op de hero?
http://www.youtube.com/watch?v=5_Bir6OldNM

Heeft iemand hier al wat meer over gelezen/gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
ja, schijnt geen 2.2 te zijn omdat die op .31 draaid en niet op .29 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Vendrom schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:02:
[...]

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat je hebt uitgevinkt bij de BeHere ROM.

edit: Kan op dit moment niet de applicatie downloaden want heb geen mobiel internet (Telfort, Storing gok ik, amsterdam)

edit: alweer opgelost, zag dat handcent SMS 2x opstart en heb twitter uitgezet maar meer kan ik niet verzinnen.
Effe uit het hoofd: mail, google talk, sms, peep (htc twitter) stonden er allemaal dubbel in(?) en daarnaast nog wat app's ala phandroid en audiomanger (2x)en volgens mij waren er nog 2 maar mijn geheugen laat me effe in de steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:01:
[...]

Je bent geweldig! _/-\o_

*1 Draait nu zijn Hero op 614 691MHz
*2 Glimlacht gelukzalig :+
Top man. Nu nog wachten op de .29 kernel die overclocked word voor 2.1 en JIT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 22:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

GG---77 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:29:
[...]

Ik heb van de week voor het eerst een ROM geflashed.
Maar ik was volgens mij alle data van m'n SD kaart kwijt. Maar als ik jouw verhaal goed begrijp als je het interne geheugen wiped voordat je een nieuwe ROM installeerd dan wiped hij het deel van de SD kaart wat hij ziet als "intern geheugen" (de 512 MB Partitie). Titanium Backup slaat de informatie dan op in het "Externe" deel van de SD. En deze word dan niet gewiped?

Kan ik ivm Apps2SD m'n SD kaart gewoon vervangen, of moet je dan alles opnieuw installeren?
Heb je toen ook je SD kaart gepartitioneerd? Dus een Swap, ext2/3 en de rest van de SD kaart? Dan heeft je toestel namelijk je sd kaart opnieuw geformatteerd en gepartitioneerd en is dus alles weg. Bij het flashen van een nieuwe ROM, kun je gerust alles wipen, incl. de ext partitie waarop apps2sd je apps zet. Titanium zet inderdaad al je apps even op het andere deel van je SD kaart, dit kun je ook niet wipen in je recovery scherm.
Titanium maakt alleen maar een back-up, en plaatst deze later weer terug.

Als je een andere SD kaart wilt, dan zou ik eerst een back-up maken van je oude sd kaart nadat je een Titanium back-up hebt gemaakt. Dan je nieuwe kaart erin, naar je recovery scherm, je sd kaart partitioneren, telefoon opstarten, Hero aan de pc om de Titanium back-up op je sd kaart te zetten, de Titanium app opzoeken in de markt&installeren, Titanium back-up terugplaatsen, telefoon opnieuw herstarten nadat alles is geïnstalleerd en dan de app Quick System Info installeren om te controleren of apps2sd goed werkt.

Zoals je ziet, een fluitje van 1 cent ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
janvanduschoten schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:22:
[...]

Als je een andere SD kaart wilt, dan zou ik eerst een back-up maken van je oude sd kaart nadat je een Titanium back-up hebt gemaakt. Dan je nieuwe kaart erin, naar je recovery scherm, je sd kaart partitioneren, telefoon opstarten, Hero aan de pc om de Titanium back-up op je sd kaart te zetten, de Titanium app opzoeken in de markt&installeren, Titanium back-up terugplaatsen, telefoon opnieuw herstarten nadat alles is geïnstalleerd en dan de app Quick System Info installeren om te controleren of apps2sd goed werkt.

Zoals je ziet, een fluitje van 1 cent ;)
Thnx dat is nog is handige info, ja hij was al apps2sd gereed, en had alles al terug alleen dan door vers installeren maar nu heb ik genoeg info!
Vendrom schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:02:
[...]

na het uitschakelen van 1 vd 2 handcent sms tooltjes blijven mijn bericht incoontjes de hele tijd animeren dat er wordt verzonden. heel irritant!

iemand een idee? ik ga de app wel ff deinstalleren en installeren.

[ Voor 29% gewijzigd door Vendrom op 21-05-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Iemand deze Rom al geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=684654

Veel gebash in dit topic maar vele zijn er wel tevreden over!
Ook veel gezeik over het wel of niet draaien van de officiele HTC kernel 2.6.29. Iemand die mij hier iets over kan uitleggen? Snap het niet helemaal :P

Draai nu BeHero+, denk niet dat ik ga overstappen omdat ik al ten 1e tevreden ben + niet weer alles opnieuw wil instellen etc.. (ja, heb zelf BackUp pro al)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murphylee schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:37:
Iemand deze Rom al geprobeerd?

Veel gebash in dit topic maar vele zijn er wel tevreden over!
Ook veel gezeik over het wel of niet draaien van de officiele HTC kernel 2.6.29. Iemand die mij hier iets over kan uitleggen? Snap het niet helemaal :P

Draai nu BeHero+, denk niet dat ik ga overstappen omdat ik al ten 1e tevreden ben + niet weer alles opnieuw wil instellen etc.. (ja, heb zelf BackUp pro al)
Please not this is not stable at all so use it if you do not care about it.
Lijkt me niet echt een rom die je wil hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:57
Ik ga nu ook maar eens rooten.
Maar echt ideaal is het nog niet...

Deze handleiding gebruik ik:
http://www.androidworld.n...n-android-2-1-installeren

En krijg bij dit punt:
Klik nu op de knop “back-up recovery image” dit maakt een backup van de huidige HTC bootloader.

helemaal geen backup gemaakt. Elke keer weer dat het failed is.. (binnen 0.1 seconde geeft hij dat al direct aan, "Backup FAILED: Could not run command.")

[ Voor 23% gewijzigd door Tonkey op 21-05-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

vandevorst schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:05:
Ik ga nu ook maar eens rooten.
Maar echt ideaal is het nog niet...

Deze handleiding gebruik ik:
http://www.androidworld.n...n-android-2-1-installeren

En krijg bij dit punt:
Klik nu op de knop “back-up recovery image” dit maakt een backup van de huidige HTC bootloader.

helemaal geen backup gemaakt. Elke keer weer dat het failed is.. (binnen 0.1 seconde geeft hij dat al direct aan, "Backup FAILED: Could not run command.")
Waarschijnlijk heb je een t-mobile G2?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645253
scroll naar de Goldcard procedure en het zou moeten lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:09:
[...]

Waarschijnlijk heb je een t-mobile G2?

scroll naar de Goldcard procedure en het zou moeten lukken :)
een t-mobile versie ja. Zijn dat zoveel extra stappen? Pfff.... :(
Die maar eens doorlezen, thanks :)

Edit: Ik dacht dit in een 2 uurtjes wel te gaan doen. Die nederlandse handleiding was nog wel duidelijk, maar dit gaat me een stapje te ver. Een paar stappen meer, oke, maar dit zijn er nog eens 32!

Is er nu echt geen eenvoudigere manier? Anders maar eens doen als ik de hele dag niets te doen heb, of gewoon niet natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Tonkey op 21-05-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

vandevorst schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:14:
[...]

een t-mobile versie ja. Zijn dat zoveel extra stappen? Pfff.... :(
Die maar eens doorlezen, thanks :)

Edit: Ik dacht dit in een 2 uurtjes wel te gaan doen. Die nederlandse handleiding was nog wel duidelijk, maar dit gaat me een stapje te ver. Een paar stappen meer, oke, maar dit zijn er nog eens 32!

Is er nu echt geen eenvoudigere manier? Anders maar eens doen als ik de hele dag niets te doen heb, of gewoon niet natuurlijk.
nee, het kan niet makkelijker.
Maar ik vermoed dat de officiële 2.1 binnen enkele weken echt gaat komen, het is aan jou de keus om nog te wachten of lekker ermee te gaan hobbyen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:24:
[...]

nee, het kan niet makkelijker.
Maar ik vermoed dat de officiële 2.1 binnen enkele weken echt gaat komen, het is aan jou de keus om nog te wachten of lekker ermee te gaan hobbyen :)
Tja, het is niet echt een hobby van me ;)
Ik zal er dus een keer wat uurtjes in moeten steken.

Het gaat me meer om het idee, dat de hero 2.2 waarschijnlijk niet gaat krijgen. Ik zou dit graag willen dus is rooten wel handiger lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:45:
[...]

[...]

Is toch echt wel het proberen waard. ik heb m nu een dag draaien en deze is dus echt wel veel sneller dan elke andere Sense rom die ik tot nu toe geprobeerd heb (Bij mijn weten alle bekende)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 17:08
[quote
[/quote]

Heb hem nu een uurtje draaien, en ziet er prima uit, vlot, en goed vertaald met Locale 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Zat gister ff met de x10 van mijn broertje te spelen en die was echt merkbaar sneller dan mijn Hero. een voorbeeld was instellingen/toepassingen/toepassingen beheren. Met behero+ duurde het zo'n 10 seconden voor de applicatie lijst zichtbaar was, X10 misschien 2 tellen. Nu met Chronosrom duurt het op mijn Hero ook slechts 2 seconden ongeveer.

Ondanks de discussie op XDA kan ik toch niet anders zeggen dan dat dit de beste Hero 2.1 rom tot nu toe is. Er moeten nog wat kleine fixjes gebeuren maar de Dev is behoorlijk toegewijd zo te zien dus dat komt wel goed.

Wel jammer dat de foto's nog steeds groen zijn, Ik hoop dat HTC dit wel weet te fixen.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
  • Laatst online: 22-09 08:30
Ik heb voor reparatie een oude t-mobile rom teruggezet op mijn g2 touch, maar als ik hem opstart zie ik nog steeds als eerste met koeieletters hero in beeld, ik draai wel weer de tmobile 1.76 rom maar toch zie ik dat nog bij het opstarten, moet ik nog iets anders doen om garantie terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
Vendrom schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:40:
ja, schijnt geen 2.2 te zijn omdat die op .31 draaid en niet op .29 kernel.
Volgens mij wel hoor, zie hier de post (zelfde gast als filmmaker btw)

http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=2821

Overigens heeft Behnaam al aangegeven te stoppen met hero development http://twitter.com/benocharm/statuses/14389582965 (Legendary, BeHero, BeAsia roms)

[ Voor 19% gewijzigd door Subslider op 21-05-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
net tmobile g2 succesvol geroot met goldcard methode :D

Nu uitkiezen welke custom rom ik pak.
Er zijn net weer nieuwe versies uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
aHero 1.0 is uitgekomen paar dagen geleden, en jezus wat een awesome ROM vooral met LauncherPro. Uber mega snel, ook is vanilla android stiekem toch wel erg goed. Mis echt niks meer van Sense.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=638584

[ Voor 13% gewijzigd door Sh4wn op 22-05-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Groot nieuws jongens!

De groene camera bug lijkt opgelost te zijn, er is een fix voor villian rom 5.5 en Super hero 1.1.0

http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=24&t=662

Misschien dat ik het niet kan laten om toch even te testen vandaag ondanks het mooie weer _/-\o_

EDIT: Weet iemand of het erg is als je een kernel van een andere rom flasht?

[ Voor 12% gewijzigd door Psycho_Mantis op 22-05-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Kan in principe geen kwaad, let wel dat een 2.1 kernel alleen over een 2.1 rom kan, en datzelfde geldt dus voor 1.5 kernels en roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Psycho_Mantis schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:09:
Groot nieuws jongens!

De groene camera bug lijkt opgelost te zijn, er is een fix voor villian rom 5.5 en Super hero 1.1.0

http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=24&t=662

Misschien dat ik het niet kan laten om toch even te testen vandaag ondanks het mooie weer _/-\o_

EDIT: Weet iemand of het erg is als je een kernel van een andere rom flasht?
Heb de kernel getest, ben niet echt blij met het resultaat. Als je hem locked dan word het scherm een willekeurige kleur of je lockscreen staat op z'n kop.
Ik raad hem niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Ik
Sh4wn schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:44:
aHero 1.0 is uitgekomen paar dagen geleden, en jezus wat een awesome ROM vooral met LauncherPro. Uber mega snel, ook is vanilla android stiekem toch wel erg goed. Mis echt niks meer van Sense.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=638584
Ik draai sinds gisteren ook deze rom en ben er echt enorm tevreden over. Voorheen draaide ik behero maar vind deze rom toch stukje sneller.

Ik mis alleen het keyboard van de telefoon zelf, zoals ik met sense had. Nu heb ik dus alleen het qwerty keyboard. Iemand een idee hoe ik alsnog een phone. Keyboard kan krijgen (en dan een free app)

edit:

Heb zelf al de oplossing gevonden.
Voor mensen die ook aHero draaien, maar wel graag het vertrouwde HTC keyboard willen gebruiken, hier de instructies! -: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

[ Voor 13% gewijzigd door Michaelg op 23-05-2010 09:44 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Michaelg schreef op zondag 23 mei 2010 @ 08:50:
Ik
[...]

Ik draai sinds gisteren ook deze rom en ben er echt enorm tevreden over. Voorheen draaide ik behero maar vind deze rom toch stukje sneller.

Ik mis alleen het keyboard van de telefoon zelf, zoals ik met sense had. Nu heb ik dus alleen het qwerty keyboard. Iemand een idee hoe ik alsnog een phone. Keyboard kan krijgen (en dan een free app)

edit:

Heb zelf al de oplossing gevonden.
Voor mensen die ook aHero draaien, maar wel graag het vertrouwde HTC keyboard willen gebruiken, hier de instructies! -: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416
Het HTC Keyboard had ik idd ook geinstalleerd, die is tich even een stukje chiller dan het standaard keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag voor de mensen die aHero draaien, hoe is de batterijduur bij jullie? Bij mij gaat hij wel vrij snel leeg moet ik zeggen. Als ik kijk bij accugebruik staat mobiel standby bovenaan met 39% en telefoon inactief is een goede tweede met 34%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:17:
Een vraag voor de mensen die aHero draaien, hoe is de batterijduur bij jullie? Bij mij gaat hij wel vrij snel leeg moet ik zeggen. Als ik kijk bij accugebruik staat mobiel standby bovenaan met 39% en telefoon inactief is een goede tweede met 34%.
Ook enorm tevreden met deze ROM. Super snel en de batterijduur is goed te noemen. Ik heb de telefoon een dag aan staan en zit nu op 70% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:17:
Ik heb ROM's gehad met betere accuduur, maar hij houdt het minstens een dag vol. Volgens mij synced die officiele twitter app best wel veel, dus even kijken of ik dat kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer terug gegaan naar Mr Bang, aHero loopt bij mij toch te snel leeg ook al doe ik helemaal niets. Hopelijk komt er binnenkort een update uit die dit tegengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Laatst online: 23:46
Ik gebruik al een tijdje de Modaco 3.2 ROM, maar wil toch wel graag naar Android 2.1
Heb al allerlei 2.1 ROM's geprobeerd (met en zonder sens) maar ben toch steeds weer teruggegaan naar Modaco.
Vandaag heb ik een nieuwe ROM geprobeerd: Cronos droid 1.3 (Android 2.1 met sense)
Dit wordt denk ik een blijvertje voor mij!!
Is nog even afwachten of het batterij verbruik redelijk is, maar het ziet er tot nu toe prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
Ik me dit weekend eindelijk eens verdiept in het rooten van m'n Hero, omdat ik ook wel graag een 2.1 (2.2) erop wil hebben.

ik heb zowel http://www.androidworld.n...n-android-2-1-installeren als http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4257045 gevolgd, maar het lukt niet.

Bij de methode met the recovery flasher heb ik geen knop 'back-up recovery image', enkel een 'Download Recovery Image' (niet aanklikbaar) en 'Restore Backup Image' knop.

Bij de XDA-methode, loop ik vast bij stap 5. Wanneer ik "fastboot boot cm-hero-recovery.img" ingeef, krijg ik een melding 'cm-hero-recovery.img'... FAILED (remote: not allow)

Ik heb gewoon de originele ROM draaien.
Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
  • Laatst online: 26-06-2024
ik heb nu vanillain en dat bevalt goed, maar is er een betere waar ik naar moet overstappen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

wars schreef op maandag 24 mei 2010 @ 09:50:
Ik me dit weekend eindelijk eens verdiept in het rooten van m'n Hero, omdat ik ook wel graag een 2.1 (2.2) erop wil hebben.

ik heb zowel http://www.androidworld.n...n-android-2-1-installeren als http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4257045 gevolgd, maar het lukt niet.

Bij de methode met the recovery flasher heb ik geen knop 'back-up recovery image', enkel een 'Download Recovery Image' (niet aanklikbaar) en 'Restore Backup Image' knop.

Bij de XDA-methode, loop ik vast bij stap 5. Wanneer ik "fastboot boot cm-hero-recovery.img" ingeef, krijg ik een melding 'cm-hero-recovery.img'... FAILED (remote: not allow)

Ik heb gewoon de originele ROM draaien.
Hoe kan ik dit oplossen?
Waarschijnlijk heb je een t-mobile G2? Gebruik de Goldcard methode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 21:58

melvie

Retro Icon

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 21:35:
Ik ben weer terug gegaan naar Mr Bang, aHero loopt bij mij toch te snel leeg ook al doe ik helemaal niets. Hopelijk komt er binnenkort een update uit die dit tegengaat.
Bij mijn ging de Ahero ook zeer snel leeg,ik heb een andere radio erop gezet en het probleem lijkt enigszins voorbij.

(63.18.55.06JU_6.35.09.26) .

Na 1 nacht was er zomaar 35% verbruikt zonder dat er iets speciaals draaide 8)7 , vannacht maar ca. 10-15% .

Verder is het een super snelle en goede ROM zonder Sense, eigenlijk is de Sense interface helemaal niet zo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Psycho_Mantis schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:09:
[...]

Waarschijnlijk heb je een t-mobile G2? Gebruik de Goldcard methode!

nope, heb een belgisch toestel. Had al eens gelezen dat bepaald originele roms niet meer geflashed konden worden? Waar kan ik precies zien welke ik er nu heb opstaan? Is dat het build nummer ? 2.73.1100.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

De nieuWe Villain rom is der :) straks maar even proberen

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687593

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

wars schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:21:
[...]

nope, heb een belgisch toestel. Had al eens gelezen dat bepaald originele roms niet meer geflashed konden worden? Waar kan ik precies zien welke ik er nu heb opstaan? Is dat het build nummer ? 2.73.1100.5
Goldcard methode zou altijd moeten werken welke versie je ook hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Psycho_Mantis schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:39:
[...]

Goldcard methode zou altijd moeten werken welke versie je ook hebt :)
Ik heb de volgende tutorial eens doorgenomen en lijkt me niet zo moeilijk.
http://theunlockr.com/200...hero-so-it-can-be-rooted/

Straks eens proberen, maar vermits ik dan ga downgraden en ik wil mijn originele rom er terug op hebben, gaat dat dan nog? Want er wordt nergens n backup gemaakt. Of wordt er enkel n downgrade gedaan van de bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Me batterij was al na 5 uur helemaal leeg :S
Heb me radio opnieuw geflasht, ff aankijken of het nu beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Net van Slidevillain naar aHero gegaan, wat een verschil!
Alles voelt veel sneller aan...had al een tijdje Launcher Pro als homescreen, zonder Sense UI Widgets. Nu eindelijk een snelle ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
net de nieuwe villain erop gezet.
Rom lijkt snel, maar toetsenbord reageert langzamer.
Merkte ook bij het eerst installatie scherm (instellen google account enzo) dat hij niet meteen op mijn aanraking reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Ik heb het ook eindelijk aangedurfd om m'n Hero van een Custom rom te voorzien, ik was het lange wachten zat.
Root via de goldcard methode.
En via Androidworld de Legendroid rom erop gezet.
Werkt als een trein, nog geen nadelen gevonden, ik had dat veel eerder moeten doen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door NielsNL op 25-05-2010 09:42 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
NielsNL schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:40:
Ik heb het ook eindelijk aangedurfd om m'n Hero van een Custom rom te voorzien, ik was het lange wachten zat.
Root via de goldcard methode.
En via Androidworld de Legendroid rom erop gezet.
Werkt als een trein, nog geen nadelen gevonden, ik had dat veel eerder moeten doen. :P
Wat past die goldcard methode precies aan? is er nog een mogelijkheid om terug te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgoNitE schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:14:
Net van Slidevillain naar aHero gegaan, wat een verschil!
Alles voelt veel sneller aan...had al een tijdje Launcher Pro als homescreen, zonder Sense UI Widgets. Nu eindelijk een snelle ROM!
Ik maak nogal gebruik van mijn agenda functionaliteit icm. exchange.. Weet jij of je bij aHero ook gebruik kunt maken van de Exchange kalender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

bornin7ty2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:43:
[...]

Is toch echt wel het proberen waard. ik heb m nu een dag draaien en deze is dus echt wel veel sneller dan elke andere Sense rom die ik tot nu toe geprobeerd heb (Bij mijn weten alle bekende)
Gaat dus om Cronos Droid Version 1.3

Heb deze gister geflashed, deed het naar behoren. Start gelijk op en was binnen 3min (ja zo snel) al gereboot en alles :) Scrollen etc werkt ook zoals het moet zijn, lekker snel dus.
Echter heb ik wel een probleem ondervonden! en best een belangrijke

De 3g/h verbinding wilt niet tot stand komen :(
Standaard was deze niet ingesteld dus heb ik het handmatig gedaan via Hi.nl
Echter reageert deze totaal niet, ook niet na reboot/herstarten

Is hier een patch voor die ik gemist heb in het 153+ pagina tellende topic?
Miss een andere manier om het probleem op te lossen..

Edit: probeer men radio nog een x te flashen met 3g aan. Miss dat dat helpt.. stay tuned!
Edit2: niet gelukt helaas dus als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag :)
anders maar VillainROM 6 proberen!

[ Voor 5% gewijzigd door murphylee op 25-05-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:25
Heb je de instellingen van je apn gecontroleerd? En eventueel verwijderen en opnieuw toevoegen.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Sinds gisteren SenseHero 2.1 B3 op mijn Hero staan nadat ik het toch echt helemaal zat was om te wachten op de officiële update (en omdat ik ziek was en geen films meer had om te kijken, maar dat terzijde. ;) ). De handleiding die op Androidworld staat doorgenomen en het was zo gepiept. Wel even zoeken welke rom ik wilde gebruiken (wel een nadeel van die openheid, er zijn teveel roms waar je uit kunt kiezen =P), en uiteindelijk bij de SenseHero terecht gekomen.

Mijn oordeel erover, hij werkt echt zo vloeiend als beweerd wordt. Als ik met 1.5 nog maar 40 mb over had in het intern geheugen begon het allemaal een beetje stroever te lopen, nu loopt deze nog steeds als een zonnetje. Bijkomend voordeel is dat ik wat extra apps kan installeren en gebruiken. Wat je niet moet doen is USB Debugging uitzetten, want dan gaan verschillende apps moeilijk doen heb ik het idee. Weer aanzetten en de problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Qua batterijverbruik heb ik het idee dat hij iets meer verbruikt dan normaal, maar dat kan ook komen doordat mijn associatie van nieuwer besturingssysteem gepaard gaat met hoger batterijverbruik en dat het dus een illusie is.

Ik ben echt zeer tevreden met het resultaat en raad eigenlijk iedereen met 1.5 aan om die stap toch te wagen. You won't be disappointed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

murphylee schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:34:
[...]

Heb deze gister geflashed, deed het naar behoren. Start gelijk op en was binnen 3min (ja zo snel) al gereboot en alles :) Scrollen etc werkt ook zoals het moet zijn, lekker snel dus.

Edit: probeer men radio nog een x te flashen met 3g aan. Miss dat dat helpt.. stay tuned!
Edit2: niet gelukt helaas dus als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag :)
Mijn eerste flash van cronos heb ik moeten rebooten vooraleer ik dataverbinding kreeg, daarna werkte het perfect. Kijk zeker nog eens je APN instellingen na, verwijderen + weer aanmaken, rebooten, ...
Moet echt wel werken, het zou sterk zijn dat je met een unieke combinatie zit van provider/rom versie die niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Sagaris schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:15:
Sinds gisteren SenseHero 2.1 B3 op mijn Hero staan nadat ik het toch echt helemaal zat was om te wachten op de officiële update (en omdat ik ziek was en geen films meer had om te kijken, maar dat terzijde. ;) ). De handleiding die op Androidworld staat doorgenomen en het was zo gepiept. Wel even zoeken welke rom ik wilde gebruiken (wel een nadeel van die openheid, er zijn teveel roms waar je uit kunt kiezen =P), en uiteindelijk bij de SenseHero terecht gekomen.
Waarom niet de standaard legend rom? welke voordelen zijn er bij een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

wars schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:44:
[...]

Zijn die roms die jullie gebruiken niet met de oude kernel nog toevallig?
Daar zit de groene camara bug in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:32:
[...]

Ik maak nogal gebruik van mijn agenda functionaliteit icm. exchange.. Weet jij of je bij aHero ook gebruik kunt maken van de Exchange kalender?
Hm goede vraag, ik kan via accounts en synchroniseren wel een exchange account toevoegen. Ik maak er echter geen gebruik van, dus kan niet zeggen is hij ook de kalender pakt.

Wel had ik op de stock Hero 1.5 ROM een app die tussen outlook 2007 en gmail syncte, waaronder ook de agenda. Is dit iets? Ik kon de exchange kalender selecteren in het lijstje met mijn gmail kalenders.

Google Calendar Sync
Sagaris schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:15:

Mijn oordeel erover, hij werkt echt zo vloeiend als beweerd wordt. Als ik met 1.5 nog maar 40 mb over had in het intern geheugen begon het allemaal een beetje stroever te lopen, nu loopt deze nog steeds als een zonnetje. Bijkomend voordeel is dat ik wat extra apps kan installeren en gebruiken. Wat je niet moet doen is USB Debugging uitzetten, want dan gaan verschillende apps moeilijk doen heb ik het idee. Weer aanzetten en de problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik heb dit ook eens uitgevinkt, had toen meteen problemen met programma's die root acces nodig hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door agoNITE op 25-05-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
Hier al ervaringen met VillainROM 6.0? Deze is gebaseerd op de officiele Droid Eris rom dus hierin moeten alle juiste drivers voor de Hero zitten.
Hoe gaat het met de batterij bijvoorbeeld? En zit er Google Navigatie in? En is deze ook in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgoNitE schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:38:
[...]

Hm goede vraag, ik kan via accounts en synchroniseren wel een exchange account toevoegen. Ik maak er echter geen gebruik van, dus kan niet zeggen is hij ook de kalender pakt.

Wel had ik op de stock Hero 1.5 ROM een app die tussen outlook 2007 en gmail syncte, waaronder ook de agenda. Is dit iets? Ik kon de exchange kalender selecteren in het lijstje met mijn gmail kalenders.

Google Calendar Sync
Jah thanks.. Die ken ik, maar daarvoor ben je een client nodig die bij de exchange server kan.. Maarja, mail en contacts kan je natuurlijk nog wél via exchange laten lopen....hmmm... twijfel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
murphylee schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:34:
[...]

Heel misschien 2G only aangevinkt onder APN settings?
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:51:
[...]

Jah thanks.. Die ken ik, maar daarvoor ben je een client nodig die bij de exchange server kan.. Maarja, mail en contacts kan je natuurlijk nog wél via exchange laten lopen....hmmm... twijfel :)
Vind hier nog wel iets..heb me er niet in verdiept aangezien ik het niet gebruik ;)

http://forum.xda-develope...hp?p=5730134&postcount=27

[ Voor 18% gewijzigd door agoNITE op 25-05-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:12
Flappie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:41:
Hier al ervaringen met VillainROM 6.0? Deze is gebaseerd op de officiele Droid Eris rom dus hierin moeten alle juiste drivers voor de Hero zitten.
Hoe gaat het met de batterij bijvoorbeeld? En zit er Google Navigatie in? En is deze ook in het Nederlands?
Ja gisteren eropgeflashed, nog niet veel mee gewerkt, maar de groene camera bug is er iig uit. Navigatie zit erop, maar is uitgeschakeld (ben nog niet opzoek geweest naar de brut-versie). Helaas alleen engels en spaans als ondersteunde talen. Batterij moet ik nog even kijken, maar niks bijzonders gemerkt.
Oh en de GPS werkt gewoon zonder rebooten.

Positief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Mitch schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:03:
[...]

Ja gisteren eropgeflashed, nog niet veel mee gewerkt, maar de groene camera bug is er iig uit. Navigatie zit erop, maar is uitgeschakeld (ben nog niet opzoek geweest naar de brut-versie). Helaas alleen engels en spaans als ondersteunde talen. Batterij moet ik nog even kijken, maar niks bijzonders gemerkt.
Oh en de GPS werkt gewoon zonder rebooten.

Positief dus.
ik ben ook wel positief over villian 6.0.1
alleen batterij gaat wel snel achteruit maar je kan wel 1 hele dag halen denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Bob schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:35:
[...]

Mijn eerste flash van cronos heb ik moeten rebooten vooraleer ik dataverbinding kreeg, daarna werkte het perfect. Kijk zeker nog eens je APN instellingen na, verwijderen + weer aanmaken, rebooten, ...
Moet echt wel werken, het zou sterk zijn dat je met een unieke combinatie zit van provider/rom versie die niet werkt.
APN instellingen heb ik direct van HI overgenomen dus die moeten gewoon kloppen.

Ik ga het nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Laatst online: 23:46
murphylee schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:55:
[...]

APN instellingen heb ik direct van HI overgenomen dus die moeten gewoon kloppen.

Ik ga het nog maar eens proberen.
Ik heb nu ook enkele dagen de Cronos ROM in gebruik, ben er zeer tevreden over.
In eerste instantie kreeg ik ook geen dataverbinding tot stand.
Bij controleren zag ik dat de apn lijst leeg was, heb deze daarna handmatig ingebracht.
Ik heb de kpn settings gebruikt, werkte meteen daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

wars schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:52:
[...]

Wat past die goldcard methode precies aan? is er nog een mogelijkheid om terug te gaan?
Je past alleen de eerste 170 bytes op je SD card aan.
Dit doe je via een hex editor.
Je moet de serial van je SD card mailen, en dan krijg je die 170 bytes teruggemaild.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
wars schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:44:
[...]

Dat is eigenlijk best een goede vraag, kan me niet meer herinneren waarom ik juist voor deze gekozen heb. Keuze is me echter niet tegengevallen.
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:24:
[...]

Zijn die roms die jullie gebruiken niet met de oude kernel nog toevallig?
Daar zit de groene camara bug in :/
Camera is inderdaad wat groenig. Maakt me echter weinig uit want ik gebruik hem toch nauwelijks. Is er een easy fix voor? (Google'n levert bar weinig op.) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:13
Mitch schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:03:
(...) Helaas alleen engels en spaans als ondersteunde talen (...)
Als je "MoreLocale 2" installeert kan je uit veel meer talen kiezen... Waaronder Nederlands. Zelfs HTC Sense wordt dan vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sagaris schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:14:
[...]

Dat is eigenlijk best een goede vraag, kan me niet meer herinneren waarom ik juist voor deze gekozen heb. Keuze is me echter niet tegengevallen.

[...]

Camera is inderdaad wat groenig. Maakt me echter weinig uit want ik gebruik hem toch nauwelijks. Is er een easy fix voor? (Google'n levert bar weinig op.) :/
een full wipe en een nieuwe rom. vrij makkelijk.
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste