Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ga zo eens even de FroYo port proberen :P
Ben benieuwd wat er allemaal werkt :)

Edit geflashed & rebooting (mooi bootscreen!) Helaas geen wifi. Over het bellen en 3G durf ik niets te zeggen, ik heb op dit moment geen sim in m'n Hero (zit in m'n Desire) Ik denk niet dat ik Sense erg ga missen, FroYo ziet er goed uit. Ik ga even kijken of ik er een Linpack score aan kan hangen, ff zoeken naar de losse .apk.

Edit2: Hmm ik kan natuurlijk geen losse .apk installeren. Ik ga straks ff de sim uit mijn Desire halen om te kijken of 3g werkt, dan kan ik ook in de market(als die tenminste werkt)

[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 25-05-2010 21:00 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:12
pvcholten schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:21:
[...]

Als je "MoreLocale 2" installeert kan je uit veel meer talen kiezen... Waaronder Nederlands. Zelfs HTC Sense wordt dan vertaald.
Goeie tip ! Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:49
Hoe is de snelheid van een HTC Hero met custom ROM? Ik kom van een iPhone 3G en vond dat goed te doen. Is een Hero veel slomer/sneller?

Ik heb natuurlijk reviews bekeken, maar deze zijn allemaal met een standaard ROM. Ik zou het héél erg op prijs stellen als iemand een filmpje kan maken van zijn/haar Hero met een custom ROM (bijv. aHero of Villian). Dan gewoon een beetje door Android gaan (browser/muziekspeler/evt. apps).

offtopic:
Mijn budget is niet zo groot om een sneller android toestel te kopen :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Perzikvrucht op 25-05-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:54:
Hoe is de snelheid van een HTC Hero met custom ROM? Ik kom van een iPhone 3G en vond dat goed te doen. Is een Hero veel slomer/sneller?

Ik heb natuurlijk reviews bekeken, maar deze zijn allemaal met een standaard ROM. Ik zou het héél erg op prijs stellen als iemand een filmpje kan maken van zijn/haar Hero met een custom ROM (bijv. aHero of Villian). Dan gewoon een beetje door Android gaan (browser/muziekspeler/evt. apps).

offtopic:
Mijn budget is niet zo groot om een sneller android toestel te kopen :'(
De snelheden van alle custom ROM's zijn aardig verschillend. Ik kan er bij mij even geen filmpje van maken, maar wat ik nu heb draaien is het volgende:
BeHero+ v1.2: linkje
de behero+ v1.2 "2.1 kernel": linkje
en de laatste radio (63.18.55.06JU_6.35.09.26) : linkje

DIe drie op de goede manier (zie begin topic) geflashed en het draait als een tiet. Geen groene canerabug, gps werkt, draait snel en batterij is zeer goed te doen (langer dan een dag)
Wat ik daarnaast ook heb draaien is autokiller op "moderate" en overclockwidget op max 650MHz als het scherm "aan" is en max 320MHz als het scherm "uit" is.

Ben zeer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 10:10
Is die Feeyo (van Cronos, fantastische ROM) toevallig Nederlands? Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Gisteren heb ik Cronos geïnstalleerd op mijn Hero, via dat linkje van androidworld.nl, verbazingwekkend makkelijk, maar er zijn een aantal dingen die ik nog niet helemaal begrijp. Worden roms altijd geinstalleerd met een bepaalde kernel, of moet/kan je die afzonderlijk updaten?
Moet ik de radio backuppen of kan ik als ik terug wil (voor evt garantie oid) gewoon ergens een officiele radio van internet halen en die gebruiken?

Ik draai dus cronos droid, maar kon hiervoor een aparte overgeclock rom downloaden. Als het goed is het ik de normale, maar werkt de overclock widget hierop werkt of maw; werkt overclock widget altijd op een toestel met root? Heb 'm wel gedownload, maar hij doet niet echt iets werkends. Instellingen resetten zich etc.
Daarnaast werkt de cronos rom heel aardig, maar nog niet alles loop vlekkeloos. Als ik reboot heb ik de programma lijst bijvoorbeeld weer als raster terwijl ik 'm ingesteld heb als lijst. Verder ben ik helemaal tevreden d:)b Was het wel een beetje zat nu 2.2 gereleased wordt en de Hero nog steeds zonder 2.1 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenophof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11-2022
Flappie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:41:
Hier al ervaringen met VillainROM 6.0? Deze is gebaseerd op de officiele Droid Eris rom dus hierin moeten alle juiste drivers voor de Hero zitten.
Hoe gaat het met de batterij bijvoorbeeld? En zit er Google Navigatie in? En is deze ook in het Nederlands?
VillainROM 6.0 werkt bij mij als een tierelier. Ik heb de versie met overklok gedaan (OC), als je dan de OverclockWidget uit de Market haalt kun je die instellen op 710MHz. Werkt perfect hier, batterij gaat niet sneller leeg heb ik het gevoel. En hij is in tegenstelling wat de poster hier boven zegt wel in het Nederlands!! ;0

En jawel: De eerste Android 2.2-rom is er ook al voor de Hero. Weliswaar werkt niet alles: GPS, Wi-Fi en dergelijke, maar Android 2.2 zelf is wel aan de praat te krijgen en dus is de weg vrij voor de verdere ontwikkeling. Die rom heet Androbin en is te vinden op het forum van XDA-Developers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stephenophof schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:55:
[...]

En jawel: De eerste Android 2.2-rom is er ook al voor de Hero. Weliswaar werkt niet alles: GPS, Wi-Fi en dergelijke, maar Android 2.2 zelf is wel aan de praat te krijgen en dus is de weg vrij voor de verdere ontwikkeling. Die rom heet Androbin en is te vinden op het forum van XDA-Developers :D
Linkje? Ik kan hem niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

stephenophof schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:55:
[...]

VillainROM 6.0 werkt bij mij als een tierelier. Ik heb de versie met overklok gedaan (OC), als je dan de OverclockWidget uit de Market haalt kun je die instellen op 710MHz. Werkt perfect hier, batterij gaat niet sneller leeg heb ik het gevoel. En hij is in tegenstelling wat de poster hier boven zegt wel in het Nederlands!! ;0

Het is zeer interessant om het nu al werkend te zien, belooft veel goeds.
Ik denk zodra htc met een 2.2 legend rom komt zijn we binnen :D
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:45:
[...]

Vind haast knap dat je het over het hoofd ziet :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=688523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:45:
[...]
Linkje ;)
edit: Toch iets sneller typen ;) de man boven mij was sneller..

Lees ook even de hele thread door, dan lees je wat er wel en niet werkt. Op dit moment is de status
What works:
-New Launcher2
-2.2 Google Apps (haven't tested them all)
-Keypad/Trackball leds

Not working:
-Data
-GPS
-Wifi
-Bluetooth
Op pagina 11 staat een BuildProp.zip, waarmee je waarschijnlijk je data verbindingen kunt herstellen. Ook staat er dat je met de app APN backup een backup kunt maken van je APN instellingen van een werkende Hero ROM, en deze in de 2.2 versie weer moet restoren, dan zou je werkende APN instellingen krijgen.

Niet getest, dus op eigen risico, blablabla. De ROM heb ik gisterenavond wel getest, en ziet er leuk &snel uit!

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 26-05-2010 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
Gisteren de goldcard methode getest, maar lukt niet.
Er staat geschreven dat je na de aanpassingen de micro sd card gewoon moet kunnen openen op je computer, maar bij mij vraagt die toch elke keer om te formateren. Zou dit echt komen door het merk? Ik gebruik kaartjes van SanDisk.

Hopelijk kan ik toch nog n andere methode vinden om m'n Hero te rooten...
Ofwel toch n kaartje van Kingston kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:49
wars schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:36:
Gisteren de goldcard methode getest, maar lukt niet.
Er staat geschreven dat je na de aanpassingen de micro sd card gewoon moet kunnen openen op je computer, maar bij mij vraagt die toch elke keer om te formateren. Zou dit echt komen door het merk? Ik gebruik kaartjes van SanDisk.

Hopelijk kan ik toch nog n andere methode vinden om m'n Hero te rooten...
Ofwel toch n kaartje van Kingston kopen....
Zet je die 170 bytes wel op de Physical Drive? Dus niet op de partitie! Dan moet het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
SyphOn schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:08:
[...]

Zet je die 170 bytes wel op de Physical Drive? Dus niet op de partitie! Dan moet het gewoon werken.
Ik heb de procedure gevold op http://theunlockr.com/200...hero-so-it-can-be-rooted/

ofwel heb ik toch iets over het hoofd gezien.
Ik kopieer de 170 bytes van de img naar de micro sd card die ik aan m'n pc hangen heb.

Stel dat dit toch zou lukken, de RUU_Hero_HTC_WWE_1.76.405.1_R3_W..exe downgrade de Hero dus naar een oudere versie? kan ik dan ook ooit teruggaan naar mijn originele ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:49
Afbeeldingslocatie: http://4pda.ru/forum/uploads/monthly_10_2009/post-142649-1255882654_thumb.jpg

Daar moet je je sd kaart selecteren. Dus niet onder "Logical Discs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:25
wars schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:57:
[...]

Ik heb de procedure gevold op http://theunlockr.com/200...hero-so-it-can-be-rooted/

ofwel heb ik toch iets over het hoofd gezien.
Ik kopieer de 170 bytes van de img naar de micro sd card die ik aan m'n pc hangen heb.

Stel dat dit toch zou lukken, de RUU_Hero_HTC_WWE_1.76.405.1_R3_W..exe downgrade de Hero dus naar een oudere versie? kan ik dan ook ooit teruggaan naar mijn originele ROM?
Zolang je geen gebrand toestel hebt, gebruik je deze methode: http://theunlockr.com/200...ur-htc-hero-in-one-click/

Is veel simpeler dan de goldcard methode.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Misschien word het ook eens tijd om in de startpost duidelijk te maken dat er een duidelijk verschil is tussen de HTC Hero en de T-Mobile G2 (alleen met het root proces)
Er komen wel erg veel vragen over laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
SyphOn schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:00:
[afbeelding]

Daar moet je je sd kaart selecteren. Dus niet onder "Logical Discs".
Voila, fout gevonden!!! Ik selecteerde hem onder Logical Discs.
Deze avond opnieuw proberen. In het filmpje werkt de persoon zelf met een SanDisk kaartje, dus dat zou geen probleem mogen geven.

bedankt!
mastair schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:00:
[...]

Zolang je geen gebrand toestel hebt, gebruik je deze methode: http://theunlockr.com/200...ur-htc-hero-in-one-click/

Is veel simpeler dan de goldcard methode.
Ja, ik weet het, maar het FlashRec programma werkt niet bij mij, zoals in een eerdere post omschreven.

Op zich heb ik geen branded toestel, maar in België zijn de Hero's toch aangepast (YouTube applicatie is weggelaten)

Ik heb wel nog steeds de vraag wanneer ik downgrade of ik dan nog naar mijn originele rom terug kan

[ Voor 8% gewijzigd door wars op 26-05-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

wars schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:54:
[...]

Voila, fout gevonden!!! Ik selecteerde hem onder Logical Discs.
Deze avond opnieuw proberen. In het filmpje werkt de persoon zelf met een SanDisk kaartje, dus dat zou geen probleem mogen geven.

bedankt!

[...]

Ja, ik weet het, maar het FlashRec programma werkt niet bij mij, zoals in een eerdere post omschreven.

Op zich heb ik geen branded toestel, maar in België zijn de Hero's toch aangepast (YouTube applicatie is weggelaten)

Ik heb wel nog steeds de vraag wanneer ik downgrade of ik dan nog naar mijn originele rom terug kan
Ja je kan altijd terug naar de orginele rom. Zodra je de officele RUU uitvoert ben je je root kwijt en is hij weer standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Maar ik kan geen officiële ROM downloaden, want op de HTC site zegt die altijd dat m'n serienummer niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
wars schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:18:
Maar ik kan geen officiële ROM downloaden, want op de HTC site zegt die altijd dat m'n serienummer niet correct is.
Ik heb precies hetzelfde probleem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

FroyoVillain COMING SOON! See Villainrom.co.UK for more info! :)
Via Twitter

Op XDA zijn ze met een aantal dev's bezig om een goed functionerende FroYo port te maken. Zodra die er is, leg ik de Desire weer even aan de kant, en pak ik de Hero weer! Het rooten van de Desire en het aantal custom ROM's van de Desire vallen me tot nu toe tegen, met de Hero is veel meer mogelijk qua (vrijwel risicoloos) flashen.
Officiele ROM's vind je op XDA. Volgens mij kun je deze gewoon flashen, en je Hero is weer als hij uit de winkel kwam.
Notice: These are NOT rooted, and contain radio/hboot rom updates

[ Voor 33% gewijzigd door janvanduschoten op 26-05-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Ok, bedankt!

dan ga ik zeker en vast aan de slag deze avond.

wel spijtig dat mijn ROM, en zoals die van alle Belgische Hero-bezitters er niet bijstaat: 2.73.1100.5
de recentste op XDA is 2.73.66.5

[ Voor 52% gewijzigd door wars op 26-05-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Zijn hier toevallig meerdere mensen waarvan de internet verbinding er iedere keer mee stopt sinds de nieuwe kernel?
Bij mij is er soms ineens geen internet verbinding :S
Dat had ik voorheen nooit, het kan natuurlijk ook me provider zijn. Me APN instellingen zijn voor de rest in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
Psycho_Mantis schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:35:
Zijn hier toevallig meerdere mensen waarvan de internet verbinding er iedere keer mee stopt sinds de nieuwe kernel?
Bij mij is er soms ineens geen internet verbinding :S
Dat had ik voorheen nooit, het kan natuurlijk ook me provider zijn. Me APN instellingen zijn voor de rest in orde
dit merkte ik ook toen ik een 2.1 rom gebruikte, provider = Telfort. nu weer vrolijk terug naar mcr 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Vendrom schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:11:
[...]

dit merkte ik ook toen ik een 2.1 rom gebruikte, provider = Telfort. nu weer vrolijk terug naar mcr 3.1
Na een full wipe geen problemen meer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Laatst online: 02-09 09:17
Full wipe vanuit je rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Ik heb nu Cronos op m'n Hero. Draait prima, maar ik kan nog geen MMS-ies versturen en ontvangen.
Ik heb al allerlei instellingen bij toegangspunten geprobeerd voor T-Mobile

Kunnen jullie dit wel met een 2.1 ROM? Nu zag dat je ook bij berichten, instellingen voor Connection Settings kan kiezen. Alleen deze instellingen kan ik niet aanpassen. Is dat nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:41:
[...]

De snelheden van alle custom ROM's zijn aardig verschillend. Ik kan er bij mij even geen filmpje van maken, maar wat ik nu heb draaien is het volgende:
BeHero+ v1.2: linkje
de behero+ v1.2 "2.1 kernel": linkje
en de laatste radio (63.18.55.06JU_6.35.09.26) : linkje
klopt het dat de kernel versie na het flashen van het 2e linkje dan is:
2.6.29-dirty-2c8ad770
ben@ben #21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Nee, via de bootloader natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenneh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:48
Heb sinds vanochtend VillainROM 6.0 erop, en met het verschil qua batterij gebruik met de BeHero echt gelijk. Heb em nu sinds vanochtend half 8 van de lader af en de accu is nog steeds voor 72% vol :). Echt een verbetering.

Weet iemand roms die puur gecustomized zijn voor minimaal accugebruik en zou het updaten van mijn radio versie ook helpen, volgens mij heb ik de standaard versie er nog op staan (heb niets veranderd in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het ook gewoon gaaf vinden dat _alle_ Hero-ROM-bakkers samen gaan werken aan 2.2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 11:07
Sinds ik de aHero ROM 1.0 heb geïnstalleerd kan ik alleen nog mijn SD kaart koppelen als ik de Hero via USB op m'n PC aansluit. Geen keuze om sync te kiezen etc...Of is deze optie standaard aan als de SD card niet gekoppeld is ?

Iets anders is dat er in mijn instellingen een optie 'Docken' is bijgekomen, als ik hierop tap krijg ik de melding dat de telefoon gedockt moet zijn om audio instellingen voor het dock-station in te stellen. Iemand enig idee wat dit is? Misschien iets wat op een ander toestel wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik heb hetzelfde probleem.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen/omzeilen zodat er toch de officiële 1.5 rom op kan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:05:
[...]

klopt het dat de kernel versie na het flashen van het 2e linkje dan is:
2.6.29-dirty-2c8ad770
ben@ben #21
Yup. Draait het een beetje bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

kavish schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:55:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen/omzeilen zodat er toch de officiële 1.5 rom op kan? :)
Een goldcard maken en de officiële RUU uitvoeren?
En ik snap niet waarom iedereen nou ineens gaat Unrooten, stoppen we met hobbyen? :S

[ Voor 12% gewijzigd door Psycho_Mantis op 26-05-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Psycho_Mantis schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:04:
[...]

En ik snap niet waarom iedereen nou ineens gaat Unrooten, stoppen we met hobbyen? :S
Of iedereen verkoopt z'n Hero met stock ROM en stappen over op Desire ofzo?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:59:
[...]

Yup. Draait het een beetje bij je?
Ja, draait lekker vlot, alhoewel dat ook kan komen doordat ik hem heb overgeclockt naar 710mhz (niet bij scherm uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Psycho_Mantis schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:04:
[...]

AgoNitE schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:26:
[...]

Of iedereen verkoopt z'n Hero met stock ROM en stappen over op Desire ofzo?;)
Wat AgoNitE zegt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Brutes op 26-05-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:31:
[...]

Ja, draait lekker vlot, alhoewel dat ook kan komen doordat ik hem heb overgeclockt naar 710mhz (niet bij scherm uit).
Naar 710? Durf dat toch nog even niet aan. Hoe is t dan met batterylife?
Vind m eigenlijk snel genoeg op 650MHz. Maar als ie goed blijft werken op 710MHz, misschien dan later toch eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:58:
[...]

Naar 710? Durf dat toch nog even niet aan. Hoe is t dan met batterylife?
Vind m eigenlijk snel genoeg op 650MHz. Maar als ie goed blijft werken op 710MHz, misschien dan later toch eens proberen.
Ik las ergens dat 691Mhz de max is, 710Mhz is wel te kiezen, maar uiteindelijk loopt je Hero op 691Mhz.
Kan zo snele de bron niet vinden helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgoNitE schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:03:
[...]

Ik las ergens dat 691Mhz de max is, 710Mhz is wel te kiezen, maar uiteindelijk loopt je Hero op 691Mhz.
Kan zo snele de bron niet vinden helaas :(
Ah zo..hou ik m wel op 650MHz. Loopt snel genoeg en doe weinig met mn phone waarbij hogere snelheden nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is 691 ook absoluut de max. Daarboven freezed hij gewoon en krijg je hem niet meer aan de praat. Moet je eerst een 'gewone kernel' flashen om Android weer op te kunnen starten...
Kost dus behoorlijk wat angstige momenten en zweetdruppeltjes. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 12:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

heb ook besloten om morgen (wanneer ik windows op 'n pc geïnstalleerd heb) aan de slag te gaan met een nieuwe ROM d'rop. Die verhalen van jullie hier ;)

Zit nog te twijfelen welke rom 't wordt.
Ben benieuwd naar aHero, superhero en VillainROM.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:18:
Ik blijf het ook gewoon gaaf vinden dat _alle_ Hero-ROM-bakkers samen gaan werken aan 2.2 :D
Ben benieuwd. Als er een stabiele 2.2 custom rom komt, dan ga ik me er ook maar aan wagen. Heb de hoop op HTC nu opgegeven. Lang leve de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Heb sinds gisteren de Legend rom draaien.

Het is uiteindelijk niet gelukt via de goldcard methode. Was nog steeds iets fout met het CID.

Ik heb dan maar eens opnieuw gekeken naar die recovery flasher en dan heb ik eens versie 1.1.2 geïnstalleerd (ipv 1.1.3) --> http://zenthought.org/sys...ashrec-1.1.2-20090909.apk

Hierna kon ik via Home + Power in t correcte menu geraken en via nandroid n backup maken en de legend rom erop flashen.

Finally :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:25
Lol, dan heb je toch niet echt de handleiding gevolgd die ik je gegeven heb hè. Staat er namelijk gewoon in dat je een oudere versie moet gebruiken als 1.1.3 niet werkt. ;) Anyway, congrats!

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
onderste centimeter van mijn touchscreen blijft het slecht doen.
Net maar weer de stock erop gezet en ter reparatie aangeboden.

Vage is dat het kennelijk een hardware probleem is, maar het deed zich wel voor nadat ik er een custom rom op heb gezet. Toestel is een maand geleden voor hetzelfde euvel gerepareerd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik had vorige week ook de stoute schoenen aangetrokken en het toestel geroot en de Legend ROM erop gezet. Na 5 dagen problemen toch maar weer terug gegaan naar 1.5.

Ik had verschillende hele irritante problemen
-Slechte data ontvangst. Kon ook niet zo snel zien of ik 3G kon uitzetten
-Dramatische batterijduur. Hield het echt maar een paar uurtjes uit. Zelfs met bluetooth,Data en WIFI uit (wel GPS) heb ik hem in 4 uur leeggekregen.
-Veel mislukte oproepen: geen geluid bij de connectie, niet kunnen opnemen
-Haperende Facebook connectie met contactpersonen (na drie dagen werkte het pas)
-Crashende Apps: Facebook, Foursquare, Twidroid (Seesmic wilde helemaal niet updaten) en Navigon

Ik wacht wel op een stabiele 2.2 versie en ga anders voor de stock 2.1 (Als die nog komt).

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Cronos 1.4 is dat in nederlands?
Ik wil een snelle 2.1 Rom met de iconen van de Legend. Draai nu momenteel de NeoRom 2.1 en vind die wel sjiek met de Legend iconen. Deze zijn tenminste gekleurde iconen :p
Weet niet of Cronos ook gebaseerd is op Legend? of volledig andere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 17:53
Cronos is gebaseerd op de eris rom.

En hij is wel (99%) in het nederlands met MoreLocale2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik snap nu waarom me internet zo gaar werkt op me t-mobile G2
nieuws: T-Mobile-klanten kampen met problemen bellen en internetten

Ik ben vast niet de enige met t-mobile hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
rdgut schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:29:
Cronos is gebaseerd op de eris rom.

En hij is wel (99%) in het nederlands met MoreLocale2.
ah maar MoreLocale vind ik niet zo leuk. Heb liever een full NL rom. Zoals de NeoRom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 10:10
Ik heb nu Cronos 1.4.1. Werkt fantastisch, dik tevreden. Supersnel. Heb 'm geprobeerd over te clocken, maar dan kreeg ik steeds freezes. Ben daarmee gestopt. Misschien installeer ik nog wel de overclock widget om m'n phone te underclocken (bij standby).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik gebruik ook Cronos 1.4.1 ik kon gewoon een taal selecteren bij de installatie en daar heb ik NL gedaan. Kwam geen MoreLocale aan te pas.

Mijntes kan wel fijn op 710Mhz ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de Sensehero 2.1B3 draaien met de updated overclock kernel.. Draait als een zonnetje op 650Mhz! Dit begint er behoorlijk op te lijken, toch wel stoer wat die Hero nog allemaal kan, met 2.1 loopt ie zo soepel als wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Weet iemand waar ik de 3d gallery APK kan vinden voor Cronos 1.4.1 zonder rotatie bug? :)
Villian 6.0.1 gaat maar 18 uur mee (full battery life)

[ Voor 23% gewijzigd door Psycho_Mantis op 28-05-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik ben ook om. Het is mij gelukt met de flashrec 1.1.2, en 1.1.3 werkte inderdaad niet. Ik draai nu VillainRom 6.1. Eerste indruk: Gaaf! Dit had ik eerder moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:14
Heb VillainRom 6.1.0 update geinstalleerd, ziet er goed uit en is ook weer sneller vergeleken met 5.5. Ook is er een HTC_IME mod bij toegevoegd waardoor je hele telefoon Nederlands is.

Ook woordenboek ect, alles werkt prima tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:15:
Weet iemand waar ik de 3d gallery APK kan vinden voor Cronos 1.4.1 zonder rotatie bug? :)
Villian 6.0.1 gaat maar 18 uur mee (full battery life)
Deze had ik voor mijn SlideVillain 1.0.1 ROM ergens vandaan (villainrom.co.uk) exacte bron weet ik niet meer, maar werkt perfect!
http://members.home.nl/rinkejan/Gallery3D.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 22:02

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Heb hier nu VillainROM 6.0.1 draaien en dit is een sterke verbetering tov de Legend ROM waar de batterij echt ontzettend snel leeg geraakt. Wel kom ik nog wat vreemde issues tegen, zo werkt de home knop niet altijd vanuit de standby stand en als je gebeld wordt moet je ongeveer 10 seconden na de beltoon wachten wie je eigenlijk probeert te bellen, maar voor de rest werkt ie prima.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citc5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05-2010
Hey hier een beginnende amateur.Ik heb een vraagje kan het zijn dat mijn versie 1.0.0 is en welke ra moet ik dan nemen.

Groetjes

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citc5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05-2010
Ik bedoel dit is de originele versie he .
Hey hier een beginnende amateur.Ik heb een vraagje kan het zijn dat mijn versie 1.0.0 is en welke ra moet ik dan nemen.

Groetjes

Bart
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefSOFT schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:37:
Heb hier nu VillainROM 6.0.1 draaien en dit is een sterke verbetering tov de Legend ROM waar de batterij echt ontzettend snel leeg geraakt. Wel kom ik nog wat vreemde issues tegen, zo werkt de home knop niet altijd vanuit de standby stand en als je gebeld wordt moet je ongeveer 10 seconden na de beltoon wachten wie je eigenlijk probeert te bellen, maar voor de rest werkt ie prima.
Heb je toevallig een overclock kernel draaien? En heb je daar de clocksnelheid op laag staan? (245760 o.i.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
citc5 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:00:
Ik bedoel dit is de originele versie he .

Groetjes

Bart
[/quote]
http://www.androidworld.n...-android-2-1-installeren/

hier staat wel een duidelijke uitleg!

/recovery-RA-hero-v1.6.2.img gebruik ik ook nog, weet niet of er al nieuwere uit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Hebben mensen nog tips voor een snelle 2.1 rom, waarop wel alles werkt?

Ik draai nu de villain 6.1 maar die is af en toe toch nog behoorlijk traag, of freezed vaak voor een halve minuut ofzo. Dit is zowel met als zonder overclock. Het irritantste is toch wel als je gebeld word. Pas als hij iets van 4x is overgegaan zie je pas het normale scherm als je gebeld word, met wie het is e.d. Dat vind ik nogal storend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Bij mij werkt Villain 6.1 ook niet goed. Veel te traag. Ga nu Cronos 4.1 eens proberen. Ik laat wel weten of deze beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Als je een keer zonder sense wil proberen zou ik aHero proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Sh4wn schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:17:
Als je een keer zonder sense wil proberen zou ik aHero proberen :)
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nss schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:33:
Bij mij werkt Villain 6.1 ook niet goed. Veel te traag. Ga nu Cronos 4.1 eens proberen. Ik laat wel weten of deze beter is.
Ik heb hem ook vanmorgen geïnstaleerd. Ging eerst echt ongelooflijk traag. Maar nu is ie gewoon redelijk snel. Hoe dat kan begrijp ik trouwens niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Ik ben sinds een aantal dagen weer over gestapt naar een andere rom namelijk de: [Vanilla 2.1]VanillaEclair 3.0 "Sugar energy

Ik vind deze rom echt heerlijk. Snelheid is perfect. (OC naar 691mhz). Erg stabiel. Volledig nederlands + HTC keyboard (zelf geinstalleerd). En wat mij erg opvalt tov andere rom's is de batt life. Deze is echt stukken beter dan bij andere Roms.
De sense schil mis ik totaal niet. Echt een aanrader!

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Heb nu Cronos 4.1 een paar uurtjes draaien en werkt echt super. Villain 6.1 viel dus tegen, op XDA werd dat ook al door verschillende mensen genoemd (snelheid issue).
Ben dik tevreden, had eerder aan de custom roms moeten beginnen :)
Heb 'm trouwens met 'SetCPU' overgeklokt naar 710. Dat zal ongetwijfeld ook schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Die ga ik ook proberen nu.

Ahero beviel me ook erg goed qua snelheid. Maar sommige dingen van sense zoals het toetsenbord, facebook integratie enzo vind ik toch wel erg fijn. Los van dat het geen sense heeft kreeg ik inderdaad wel een erg goede indruk van deze rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Jo-hannes schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:49:
Die ga ik ook proberen nu.

Ahero beviel me ook erg goed qua snelheid. Maar sommige dingen van sense zoals het toetsenbord, facebook integratie enzo vind ik toch wel erg fijn. Los van dat het geen sense heeft kreeg ik inderdaad wel een erg goede indruk van deze rom
Ehm facebook integratie? Enige wat ik mis tov Sense UI zijn de updates bij mijn contacten. En HTC keyboard is los te dowloaden, wil hem wel voor je uppen als je er belang bij hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Zit nu dus ook op Villain 6.1, ik dacht dat de snelheid issues gewoon normaal waren maar blijkbaar niet dus.
En daarbij komt nog eens dat de updater niet werkt.

Spijtige bij een nieuwe rom is dan natuurlijk wel dat je al je apps en instelling kwijt bent :(

Welke rom raden jullie aan? En Waarom? Wat is eigenlijk het verschil met de Sense UI en de default? Heb alleen nog maar de Sense UI gebruikt.

[ Voor 24% gewijzigd door Asskicker op 29-05-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Ik hecht persoonlijk ook waarde aan Sense, vind de widgets erg mooi. Smaken verschillen :)

Ik heb trouwens de Radio rom niet ge-update. Dus gewoon de standaard radio-ROM van de laatste officiële htc rom. Of is de standaard radio ROM echt veel minder beter dan de nieuwste 'custom' radio rom? Heb in de startpost de evt. voordelen gelezen.
Asskicker schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:19:
Spijtige bij een nieuwe rom is dan natuurlijk wel dat je al je apps en instelling kwijt bent :(
Als je naar de market gaat en naar 'downloads' gaat zie je daar de apps staan die je op je vorige ROM geinstalleerd had. Werkt helaas maar 1 keer, dus gelijk van daaruit alle apps opnieuw installeren. Maar kan wel een heel karwei zijn en instellingen van je apps ben je inderdaad kwijt.
Welke rom raden jullie aan? En Waarom? Wat is eigenlijk het verschil met de Sense UI en de default? Heb alleen nog maar de Sense UI gebruikt.
Heb nog te weinig ervaring met de verschillende ROM's, maar ik heb het idee dat ieder zo zijn voorkeur heeft. Wat betreft het verschil tussen Sense en niet-sense: zie bijvoorbeeld de widgets (via de +-toets: HTC-widgets). En de dialer is ook beter in Sense, hoewel die wellicht in 2.1 ook al standaard beter is. Weet verder ook niet alle verschillen, nooit zonder sense gewerkt.

[ Voor 60% gewijzigd door Nss op 29-05-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Nss schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:19:
Als je naar de market gaat en naar 'downloads' gaat zie je daar de apps staan die je op je vorige ROM geinstalleerd had. Werkt helaas maar 1 keer, dus gelijk van daaruit alle apps opnieuw installeren. Maar kan wel een heel karwei zijn en instellingen van je apps ben je inderdaad kwijt.
Appbrain installeren voor je van ROM verandert. Laten syncen met appbrain servers. Nadat je je nieuwe ROM hebt geflashed kan je met appbrain met 1 druk op de knop al je apps installeren. Je moet dan wel voor elke app op installeren drukken.

Overigens aan te raden om via wifi te doen, ik was binnen 5 minuten klaar!
http://www.appbrain.com/a...pot.swisscodemonkeys.apps

[ Voor 4% gewijzigd door agoNITE op 29-05-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg maar geen antwoord van die site waar je de serial van de memorycard op moet sturen.
Inmiddels al 4 keer ingevuld maar na een week nog steeds niks. Ik heb de T-Mobile G2 en moet dus die goldcard methode gebruiken, alternatieven ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

AgoNitE schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:00:
[...]

Appbrain installeren voor je van ROM verandert. Laten syncen met appbrain servers. Nadat je je nieuwe ROM hebt geflashed kan je met appbrain met 1 druk op de knop al je apps installeren. Je moet dan wel voor elke app op installeren drukken.

Overigens aan te raden om via wifi te doen, ik was binnen 5 minuten klaar!
http://www.appbrain.com/a...pot.swisscodemonkeys.apps
Nice, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Asskicker schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:19:
Zit nu dus ook op Villain 6.1, ik dacht dat de snelheid issues gewoon normaal waren maar blijkbaar niet dus.
En daarbij komt nog eens dat de updater niet werkt.

er is op Villain forum een kernel update te downloaden in het "Slow 6.1" topic, die kan je flashen na een dalvik cache wipe

die maakt hem weer goed, verder heb ik nu dus 6.1 draaien met shen theme, dus ook eclair lockscreen en overclocked naar 730mhz.. draait al paar uurtjes stabiel en zeer snel (echt een snelste wat ik ooit heb "gevoeld" op mij hero)

verder doet Sense het ook wel voor mij, als de Berichten en Mail widgets ook werkte zonder sense zou ik nadenken over een 3delige homescreen met launcher pro oid, en dan links mail rechts berichten! maar wellicht kan ik daar een applicatie voor installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Is er al een ROM waarvan de GPS wel werkt zonder het omslachtige gedoe met rebooten enzo?(geen Villain)
Werkt de GPS van Cronos 1.4 zonder te hoeven rebooten en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Volgens mij hebben de recente 2.1 roms (villain, sensehero 2.1b3, aHero, cronos) geen GPS issues meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
VanillaEclair 3.1 "To the limit" staat online :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687750

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

chronos 1.4.1 werkt goed maar htc sense blijft crashen, home++ werkt goed, nog iedeeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Heeft iemand een goed overzicht van alle goeie 2.1/2.2 ROM's op dit moment? Welke functies werken wel/niet en wat zijn de snelheden en beperkingen van de verschillende ROM's... of is er eentje die overal met kop en schouders bovenuit steekt?

En daarnaast lijken sommige nieuwere versies van 2.1/2.2 ROM's ook minder goed te presteren dan oudere versies? Dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Een tabelletje zou wel handig zijn

In de OP staat:
Android 2.1 ROM's met HTC Sense
Officieel is de 2.1 update voor de HTC hero nog niet uit. Maar een aantal creatieve ROM bouwers hebben ROM's van andere telefoons overgezet naar de HTC Hero. Het resultaat: een heleboel 2.1 ROM's.
  • BeHero+ - Snelste 2.1 rom tot nu toe.
  • SenseHero 2.1 - Rom gebaseerd op de amerikaanse versie van de Hero (sprint), netzoals Villain. Deze heeft wel een aangepast Sense thema, die er IMO er goed uit ziet.
  • Villain 5.5 - ROM gebaseerd op de ROM van de Sprint (amerikaanse provider) Hero.
  • Legendary 1.3.5 - ROM gebaseerd op de HTC Legend
Android 2.1 ROM's zonder HTC Sense
Je kan er ook voor kiezen om een ROM te installeren zonder de extra schil van HTC, dan heb je de normale android, zoals google dat voor zich ziet.
Maar dat zal wel verouderd zijn sinds 22 april.

[ Voor 69% gewijzigd door rickiii op 29-05-2010 21:10 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:13
Op zich klopt dat lijstje nog aardig, alleen zijn er natuurlijk nieuwe versies (Legendary is alleen traag, BeHero+ kan gezien worden als zijn opvolger)

De volgende roms zijn op dit moment populair:
(Heb ze zelf niet allemaal getest, gebruik zelf nu VillainRom 6.1)

Met Sense:
BeHero+
VillainRom (6.1)
SenseHero 2.1 b3

Zonder Sense (Vanilla Android):
AHero
VanillaEnclair
SuperHero

[ Voor 11% gewijzigd door pvcholten op 29-05-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Ik vind het echt naar dat er een feature uit sense is gehaald in 2.1

http://community.htc.com/.../android/f/17/t/2633.aspx

Ik weet wel dat je nu alleen de 'my contacts' kon weergeven, maar dat andere was toch echt een stuk handiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

pvcholten schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:32:
Op zich klopt dat lijstje nog aardig, alleen zijn er natuurlijk nieuwe versies (Legendary is alleen traag, BeHero+ kan gezien worden als zijn opvolger)

De volgende roms zijn op dit moment populair:
(Heb ze zelf niet allemaal getest, gebruik zelf nu VillainRom 6.1)

Met Sense:
BeHero+
VillainRom (6.1)
SenseHero 2.1 b3

Zonder Sense (Vanilla Android):
AHero
VanillaEnclair
SuperHero
Vergeet niet met sense de chronos 1.4.1.

Deze heb ik nu draaien, en die loopt fantastisch lekker. Ik heb een klein probleempje tot nu toe, en dat is dat de market ontzettend traag is. Hebben meer mensen dat? Volgens een paar posts op XDA gaat het vanzelf over, even afwachten dus maar. Verder echt de lekkerste rom die ik geprobeerd heb tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ok, dus als ik het goed begrijp zijn dit de opties voor Android 2.1 ROM's:

Met Sense

NaamVersieDatumBasis ROMBijzonderhedenProblemen
BeHero+1.229-04-2010Sprint HeroAangepast Sense themaGroene camera
Facebook sync
MMS provider toevoegen
WiFi Tethering
VillainRom6.128-05-2010Sprint HeroMMS werkt pas na fix
SenseHero2.1 B429-05-2010Droid ErisAangepast Sense themaWiFi Tethering
Cronos Droid1.4.127-05-2010Droid ErisSnelste 2.1 Sense ROMUSB Tethering
Legendary1.3.527-03-2010LegendGekleurde iconenApps toegang in Market
WiFi Tethering
NeoRoM1.310-03-2010Droid Eris
NeoRoM2.124-05-2010LegendGekleurde iconenTrackball licht niet op

Zonder Sense (Vanilla Android)

NaamVersieDatumBijzonderhedenProblemen
AHero1.020-05-2010A2DP
VanillaEnclair3.230-05-2010Snelste Vanilla 2.1 ROM
Meest stabiel
A2DP
Androbin1.1111_R_25-05-2010A2DP
SuperHero1.121-05-2010Groene camera

Nu nog een beter overzicht van de voor- en nadelen van elk....
... ik zie graag (niet-relatieve) bijzonderheden/problemen voor elk van de hierboven genoemde versies.
En misschien dat oudere versies soms ook nog beter presteren

[ Voor 255% gewijzigd door rickiii op 30-05-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Voor "nieuwe" rooters zal ik zeker VillainRom 6.1 aanbevelen, indien hij laggy is na booten kan je een andere kernel installeren:

http://villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=44&t=818#p12371

In de post boven me voor VillainRom kom je bij de patch uit, je moet helemaal naar beneden scrollen voor de full 6.1

http://www.villainrom.co....illainROM6.1/download.php

Wat ik verder heb draaien is setCPU en overgeclocked naar 710mhz en het is zeker het proberen waard, wat een snelheid! browsen ook.. alsof ik een nieuwe telefoon heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik heb nu Behero op m'n htc hero, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:17:

Met Sense

NaamVersieRelease datumBijzonderhedenProblemen
BeHero+1.229-04-2010Gebaseerd op US versie Hero (Sprint)
Aangepast Sense thema
Snelste Sense 2.1 ROM
Groen in cam
Facebook sync
MMS provider toevoegen
VillainRom6.128-05-2010Gebaseerd op US versie Hero (Sprint)MMS
USB tethering
SenseHero2.1 b315-05-2010
Cronos Droid1.4.127-05-2010Market is traag?
Legendary1.3.527-03-2010Gebaseerd op versie HTC LegendToegang Market

AHero1.020-05-2010
VanillaEnclair3.129-05-2010Snelste Vanilla 2.1 ROM
Meest stabiel
A2DP
SuperHero1.121-05-2010

... ik zie graag (niet-relatieve) bijzonderheden/problemen voor elk van de hierboven genoemde versies.
Mag bij Cronos: pro: supersnel, con: geen tether

Ik denk dat Villain de enige is die op dit moment tethering heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Bob schreef op zondag 30 mei 2010 @ 09:49:
[...]
Mag bij Cronos: pro: supersnel, con: geen tether
Ik denk dat Villain de enige is die op dit moment tethering heeft.
Kun je "supersnel" toelichten? Sneller dan welke ROM's (incl versie #)? Valt dat te meten?
En met Tethering bedoel je Wifi Tethering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Met vele 2.1 roms heb ik last van dat de toetsen onderaan niet oplichten. Af en toe gaan die wel aan.Soms flikkeren ze even. Ligt dat aan de rom of is er iets mis mijn telefoon? Hoop het eerste.
met 1.5 roms had ik er geen last van. Of is dat nu gekoppeld aan de lichtsensor? Als er voldoende licht is gaan de toesten niet aan en 's avonds wel?

Heb nu ook Cronos 1.4.1 op staan :p Maar mis toch wel de Friendstream en de gekleurde iconen van de LegendRom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
M3 SMGII schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:45:
Met vele 2.1 roms heb ik last van dat de toetsen onderaan niet oplichten. Af en toe gaan die wel aan.Soms flikkeren ze even. Ligt dat aan de rom of is er iets mis mijn telefoon? Hoop het eerste.
met 1.5 roms had ik er geen last van. Of is dat nu gekoppeld aan de lichtsensor? Als er voldoende licht is gaan de toesten niet aan en 's avonds wel?
Dit lijkt iets specifieks te zijn van HTC Droid Eris based ROM's
This is something the DROID Eris shares with the more expensive Motorola DROID. The touch sensitive keys don't light up until the screen is activated, and they don't stay lighted for all that long in general. This leads to a bit of fumbling and the occasional misstep in the dark
M3 SMGII schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:45:
Heb nu ook Cronos 1.4.1 op staan :p Maar mis toch wel de Friendstream en de gekleurde iconen van de LegendRom
Die gekleurde iconen is iets typisc van de LegendRom? Bedoel je Legendary?
En Friendstream werkt dat ook alleen op de Legendary ROM?

[ Voor 53% gewijzigd door rickiii op 30-05-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Ik heb Villainrom 6.1 draaien en USB tethering werkte bij mij gewoon. Ook MMS heb ik aan de gang gekregen.
rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:17:

Met Sense

BeHero+1.229-04-2010Gebaseerd op US versie Hero (Sprint)
Aangepast Sense thema
Snelste Sense 2.1 ROM
Groen in cam
Facebook sync
MMS provider toevoegen
WiFi Tethering
VillainRom6.128-05-2010Gebaseerd op US versie Hero (Sprint)MMS
USB Tethering
SenseHero2.1 B429-05-2010WiFi Tethering
Cronos Droid1.4.127-05-2010Market is traag?
WiFi Tethering
Legendary1.3.527-03-2010Gebaseerd op versie HTC LegendToegang Market
WiFi Tethering

AHero1.020-05-2010
VanillaEnclair3.129-05-2010Snelste Vanilla 2.1 ROM
Meest stabiel
A2DP
SuperHero1.121-05-2010

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
embee schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:51:
Ik heb Villainrom 6.1 draaien en USB tethering werkte bij mij gewoon. Ook MMS heb ik aan de gang gekregen.

[...]
Jah het stond bij de KNOWN ISSUES/FYI: van de 6.1.0 Update site, maar ik zie nu in de changelog staan dat ze het hebben toegevoegd. En MMS werkt dus, maar alleen met een fix?

ps. Je hoeft niet de hele tabel te quoten

[ Voor 5% gewijzigd door rickiii op 30-05-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:50:
[...]

Die gekleurde iconen is iets typisc van de LegendRom? Bedoel je Legendary?
En Friendstream werkt dat ook alleen op de Legendary ROM?
ja de LegendaryRom heeft de gekleurede iconen en NeOrom ook. Deze roms zijn gebaseerd op de Legend. Icoontjes zijn gekleurd en mooier dan :-)
Friendstream zit op verschillende roms, mr op de Cronos (nog) niet. :'(
Dacht dat Villainroms wel friendstream hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Voor mensen die het HTC keyboard missen op non-Sense UI ROMS:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416
High resolution version (voor Desire/Nexus one etc..)
Low resolution version for Android 1.6 and up (Voor de Hero en soortgelijke toestellen qua resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:27:
[...]

Kun je "supersnel" toelichten? Sneller dan welke ROM's (incl versie #)? Valt dat te meten?
En met Tethering bedoel je Wifi Tethering?
Supersnel = sneller dan 1.5 roms in algemeen gebruik. Geen 10 seconden wachten als je een programma start, animaties altijd vloeiend, ... Niet meetbaar, er zijn massa's roms die waarschijnlijk hoger scoren op benchmarks, maar dat interesseert me niet, zolang de telefoon nog steeds niet vlot werkt ben je daar niets mee.

Tethering = usb tethering, wifi tethering heb ik nog nooit werkend gekregen, maar dat ligt mssn aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He misschien kan iemand mij helpen, heb net die overclockwidget op mijn sensehero geprobeerd en de setting van 650 mhz toegevoegd. Nu heb ik dat ingesteld maar hij blijft maximaal altijd op 528MHZ hagen.
Weet iemand waarom?
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste