Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Bob schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:06:
[...]

Supersnel = sneller dan 1.5 roms in algemeen gebruik. Geen 10 seconden wachten als je een programma start, animaties altijd vloeiend, ... Niet meetbaar, er zijn massa's roms die waarschijnlijk hoger scoren op benchmarks, maar dat interesseert me niet, zolang de telefoon nog steeds niet vlot werkt ben je daar niets mee.

Tethering = usb tethering, wifi tethering heb ik nog nooit werkend gekregen, maar dat ligt mssn aan mij :)
Kan ik niet aannemen dat alle 2.1 ROM's sneller zijn dan 1.5 ROM's?
En ik noteer dat zowel USB/WiFi Tethering niet werkt op Cronos

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu met genoegen VillainROM 6.1 met de nieuwste JU radio ROM en de geupdate kernel van de Villain site. Geen greintje lag, nergens. Ik heb HTC SenseUI uitgeschakeld en LauncherPro beta geinstalleerd als vervanging. Beste 2.1 ROM voor de Hero vind ik. Flitsend snel en volledig functioneel. Wireless en USB tethering etc.

Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/2707/107131995.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:29:
Ik draai nu met genoegen VillainROM 6.1 met de nieuwste JU radio ROM en de geupdate kernel van de Villain site. Geen greintje lag, nergens. Ik heb HTC SenseUI uitgeschakeld en LauncherPro beta geinstalleerd als vervanging. Beste 2.1 ROM voor de Hero vind ik.
Welke ROMs (versie#) heb je nog meer geprobeerd? Die snelheid zal waarschijnlijk komen omdat je de SenseUI hebt uitgeschakeld. Vanilla ROMs schijnen ook zo snel te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door rickiii op 30-05-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Zoals al op XDA stond heeft het probleem van de trage market zichzelf verholpen. Dit is dus blijkbaar alleen de eerste paar uur zo. Nu draait de chronos als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:19:
[...]

Kan ik niet aannemen dat alle 2.1 ROM's sneller zijn dan 1.5 ROM's?
En ik noteer dat zowel USB/WiFi Tethering niet werkt op Cronos
Nee, de meeste 2.1 roms voelen stukken trager aan dan 1.5 ROM's, wat de benchmarks ook mogen beweren. Dit geldt vooral voor de sense roms.

WiFi Tethering werkt misschien, ik heb het nog niet werkend gekregen maar vindt het ook niet zo'n boeiende feature, het is vooral nuttig als je zo snel mogelijk je batterij wil leegtrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Mooi overzichtje rickiii, als je het niet erg vindt neem ik die even over voor in de OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Sh4wn schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:42:
Mooi overzichtje rickiii, als je het niet erg vindt neem ik die even over voor in de OP :)
Thnx. Is goed hoor.
Het overzicht is nog niet compleet volgens mij.
Ik zou graag meer vergelijkend onderzoek horen.
Als er mensen zijn die kunnen aangeven op welke punten

(noem ook versie# aub, want de performance van VillainROM 6.1 is anders dan 5.0)

[ Voor 30% gewijzigd door rickiii op 30-05-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een minpunt van VanillaEclair 3.1: de batterij gaat vrij snel leeg. Er zou daarvoor snel een fix uit moeten komen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:56
Wat is de laatste update eigenlijk met betrekking op de update van HTC voor de hero.
Hij was door Google tegengehouden, maar wat nu?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 11:07
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:59:
Een minpunt van VanillaEclair 3.1: de batterij gaat vrij snel leeg. Er zou daarvoor snel een fix uit moeten komen dacht ik.
Vanavond lees ik op XDA ;)
quote: RaduG @ XDA
I found out the source of the problem. I will fix it tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:42:
[...]

Nee, de meeste 2.1 roms voelen stukken trager aan dan 1.5 ROM's, wat de benchmarks ook mogen beweren. Dit geldt vooral voor de sense roms.

WiFi Tethering werkt misschien, ik heb het nog niet werkend gekregen maar vindt het ook niet zo'n boeiende feature, het is vooral nuttig als je zo snel mogelijk je batterij wil leegtrekken :)
Mijn ervaringen zijn precies het tegenovergestelde. Alle custom 2.1 ROMs die ik geprobeerd heb zijn stukken sneller dan de stock HTC 1.5 ROM. Die was gewoon vaak traag.
rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:32:
[...]

Welke ROMs (versie#) heb je nog meer geprobeerd? Die snelheid zal waarschijnlijk komen omdat je de SenseUI hebt uitgeschakeld. Vanilla ROMs schijnen ook zo snel te zijn.
Zelfs voordat ik SenseUI had uitgeschakeld was 6.1 al buitengewoon snel. LauncherPro is ook gewoon een stukje software over de standaard android 2.1 UI heen, in essentie hetzelfde als SenseUI/Rosie.

Verder heb ik de laatste dagen alleen maar zitten flashen met verschillende ROMs. Onder andere Cronos, beHero, aHero, die Legend based ROM, Vanillain. Ik moet wel zeggen, VillainROM 6.0 was de eerste in de VillainROM series die ik flashte. Ik heb er ook een hele hoop niet geprobeerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:27:
[...]
Zelfs voordat ik SenseUI had uitgeschakeld was 6.1 al buitengewoon snel. [...]
Verder heb ik de laatste dagen alleen maar zitten flashen met verschillende ROMs. Onder andere Cronos, .....
Beweer je hier dat de VillainRom 6.1 sneller is dan Cronos 1.4.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:34:
[...]

Beweer je hier dat de VillainRom 6.1 sneller is dan Cronos 1.4.1?
Nou, ik beweer eigenlijk niet veel. Ik uit mijn eigen ervaringen, en dat is gewoon dat ik totaal geen lag of wat dan ook merk bij VillainROM 6.1. Dit heb ik ook ervaren bij de andere ROMs hoor, dus verschil in snelheid is erg minimaal. VillainROM is wel gewoon de meest complete die ik heb gedraaid. En met al deze functies zoals Sense etc is het snelheidsverschil met de performance-gebaseerde ROMs wel te verwaarlozen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:42:
[...]

Nou, ik beweer eigenlijk niet veel. Ik uit mijn eigen ervaringen, en dat is gewoon dat ik totaal geen lag of wat dan ook merk bij VillainROM 6.1. Dit heb ik ook ervaren bij de andere ROMs hoor, dus verschil in snelheid is erg minimaal. VillainROM is wel gewoon de meest complete die ik heb gedraaid. En met al deze functies zoals Sense etc is het snelheidsverschil met de performance-gebaseerde ROMs wel te verwaarlozen eigenlijk.
Ok, dan heb je me hierbij overtuigd en ga ik vandaag de VillianROM 6.1 flashen 8)
Ik draai nu MrBangCR 2.0 Concept - PERFORMANCE ROM en wilde niet inleveren qua snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:27:
[...]

Mijn ervaringen zijn precies het tegenovergestelde. Alle custom 2.1 ROMs die ik geprobeerd heb zijn stukken sneller dan de stock HTC 1.5 ROM. Die was gewoon vaak traag.
Ok, ik vergelijk met MrBang, de enige 1.5 rom die ik heb geprobeerd. Die was snel :)

Verder een toppunt van Cronos 1.3, en naar het schijnt nog steeds in de latere versies: beestige batterij performance. Na twee dagen zat ik nog maar in de helft, constant HSPDA connectie. Niet erg actief gebruikt, maar toch, da's wel wat anders dan bij de meeste roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:45:
[...]

Ok, dan heb je me hierbij overtuigd en ga ik vandaag de VillianROM 6.1 flashen 8)
Ik draai nu MrBangCR 2.0 Concept - PERFORMANCE ROM en wilde niet inleveren qua snelheid
Ik zou zeggen probeer het uit! Je kan altijd nog terug mocht het je tegenvallen, wat ik raar zou vinden. Zorg wel dat je de goede kernel flasht http://villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=44&t=818#p12371 want de 6.1 ingebakken kernel geeft wat probleempjes. Wipe je Dalvik cache ervoor natuurlijk. En SetCPU heb ik op 691mHz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:50:
[...]
- Zorg wel dat je de goede kernel flasht http://villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=44&t=818#p12371 want de 6.1 ingebakken kernel geeft wat probleempjes.
- En SetCPU heb ik op 691mHz staan.
Dit geeft wel een vertekend beeld aan je oorspronkelijke mening
De ROM werkt pas goed na een betere kernel en gebruik van SetCPU?
Geldt dat ook voor de andere ROMs? Dat Cronos 1.4.1 ook een stuk sneller is met die wijzigingen...?
Is er een overzicht welke ROM welke kernel gebruikt? En vergelijkingstabel per Android kernel (incl. versie#)?

[ Voor 9% gewijzigd door rickiii op 30-05-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:12:
He misschien kan iemand mij helpen, heb net die overclockwidget op mijn sensehero geprobeerd en de setting van 650 mhz toegevoegd. Nu heb ik dat ingesteld maar hij blijft maximaal altijd op 528MHZ hagen.
Weet iemand waarom?
Hier hetzelfde probleem, wat ik ook instel, hij blijft altijd op 528 staan. Is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
JP12 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:03:
[...]

Hier hetzelfde probleem, wat ik ook instel, hij blijft altijd op 528 staan. Is er een oplossing voor?
Same here :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
ik draai superhero en die heeft geen groene camera bug, en is bloedje snel zonder OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:13
Op hun site:
IF you're using VanillaEclair 3.1, you shouldn't need to recharge for about 3 days. If you can't get that much, follow the steps:
- wait until the battery is 5-10% left
- go to your recovery image and wipe battery status
- recharge your phone using the wall charger for 4-5 hours or so - you can leave it overnight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:02:
[...]

Dit geeft wel een vertekend beeld aan je oorspronkelijke mening
De ROM werkt pas goed na een betere kernel en gebruik van SetCPU?
Geldt dat ook voor de andere ROMs? Dat Cronos 1.4.1 ook een stuk sneller is met die wijzigingen...?
Is er een overzicht welke ROM welke kernel gebruikt? En vergelijkingstabel per Android kernel (incl. versie#)?
De devs van Villain 6 hebben de kernel veranderd in 6.1 ten opzichte van 6.0. De kernel van 6.0 was bijzonder snel met de ROM. Die in 6.1 standaard zit is langzamer. Als je de kernel update flasht die daar gepost staat is hij weer net zo snel als 6.0.

Over SetCPU of OverclockWidget. Elke ROM is natuurlijk sneller met overclocking. Ik gebruik het om net dat laatste beetje performance eruit te krijgen. Op normale kloksnelheid is de ROM nog altijd snel. Nog een ander punt is dat devs in hun ROMs de kloksnelheid standaard aan kunnen passen, dus veel ROMs lopen standaard al op snelheden als 691mHz en ik heb zelfs gehoord dat sommigen nog hoger geklokt staan van zichzelf. SetCPU gebruik je alleen om die kloksnelheden aan te kunnen passen, sneller maak je hem er niet per se mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:25:
[...]

De devs van Villain 6 hebben de kernel veranderd in 6.1 ten opzichte van 6.0. De kernel van 6.0 was bijzonder snel met de ROM. Die in 6.1 standaard zit is langzamer. Als je de kernel update flasht die daar gepost staat is hij weer net zo snel als 6.0.

Over SetCPU of OverclockWidget. Elke ROM is natuurlijk sneller met overclocking. Ik gebruik het om net dat laatste beetje performance eruit te krijgen. Op normale kloksnelheid is de ROM nog altijd snel. Nog een ander punt is dat devs in hun ROMs de kloksnelheid standaard aan kunnen passen, dus veel ROMs lopen standaard al op snelheden als 691mHz en ik heb zelfs gehoord dat sommigen nog hoger geklokt staan van zichzelf. SetCPU gebruik je alleen om die kloksnelheden aan te kunnen passen, sneller maak je hem er niet per se mee.
Ik vind de nieuwe kernel eigelijk wel wat beter.
Zo had ik soms er last van dat me lockscreen op z'n kop stond, of de kleuren waren omgekeerd, of me beeld was roze. maar nu geen problemen meer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Psycho_Mantis schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:31:
[...]

Ik vind de nieuwe kernel eigelijk wel wat beter.
Zo had ik soms er last van dat me lockscreen op z'n kop stond, of de kleuren waren omgekeerd, of me beeld was roze. maar nu geen problemen meer mee
Ok, dus de trade-off tussen VillainROM 6.0 en 6.1 kernel is snelheid vs lockscreen/kleuren stabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit last gehad van verkeerde lockscreens of rare kleuren. Dat is puur een underclocking issue. Dan staat je sleep kloksnelheid te laag en komt ie niet goed uit de underclocking. Dan is het puur een kwestie van je sleep kloksnelheid omhoog zetten tot hij stabiel staat. Dit is welbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
Gevonden! Het probleem is dat je niet in root modus komt. Na het installeren van deze fix werkt het wel bij mij:
http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?p=12166#p12166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Ik zit een beetje met metamorph te spelen, Eclair + ADW Launcher + stock Hero notification bar leek me wel leuk. Hiervoor moet ik met Spare Parts uit een Cyanogenmod ROM de tekstkleuren in de notification bar aanpassen.

Installeren van deze versie van Spare Parts is geen probleem, werkt ook prima. Maar na een reboot is Spare Parts weer terug naar de versie ingebakken in mijn ROM (aHero 1.0).

Hoe zorg ik er nou voor dat die aangepaste Spare Parts geïnstalleerd blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
JP12 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:00:
[...]

Gevonden! Het probleem is dat je niet in root modus komt. Na het installeren van deze fix werkt het wel bij mij:
Moet je daarvoor een VillainROM draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
kavish schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:19:
[...]

Moet je daarvoor een VillainROM draaien?
Dat weet ik niet, maar het lijkt me een fix voor een specifiek probleem bij de 6.x serie van de VillainROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm kweet niet of ik dit wel durf te proberen met mijn sensehero dan... Of zou dat niks uit moeten maken? Bij mij werkt het op sensehero iig niet
JP12 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:00:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
Hebben jullie geen problemen met sms? als ik een naam typ dan vult hij niet automatisch de bijbehorende naam en telefoonnummer in. Doe ik iets verkeerd?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:50:
[...]

Ik zou zeggen probeer het uit! Je kan altijd nog terug mocht het je tegenvallen, wat ik raar zou vinden. Zorg wel dat je de goede kernel flasht http://villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=44&t=818#p12371 want de 6.1 ingebakken kernel geeft wat probleempjes. Wipe je Dalvik cache ervoor natuurlijk. En SetCPU heb ik op 691mHz staan.
Welke is de goeie kernel?
Er staan nogal veel verschillende zip-files en niet duidelijk aangegeven waar ze voor dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VanillaEclair 3.2 is uit, het batterij probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:14
rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:00:
[...]

Welke is de goeie kernel?
Er staan nogal veel verschillende zip-files en niet duidelijk aangegeven waar ze voor dienen.
ben37 is de kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
De link met *ben37* verwijst naar een directory waar geen enkele ben37 file staat, maar wel 4 verschillende ben38 files :?

[ Voor 21% gewijzigd door rickiii op 30-05-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik het niet zo op die VillainROM's. Heb enkel goeie ervaringen gehad met BeHero, Legendary ROM(uitgefaseerd) en Raidroid.

Anderen (waaronder Villain) waren voor mij altijd maar traag en laggy. Dus dat wordt hem niet meer voor mij!

Alhoewel ik wel eerlijk moet zeggen datk ook mensen positief erover heb horen praten, maar of dat dan aan hun observatievermogen ligt of aan iets anders, dat weet ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:13:
Persoonlijk heb ik het niet zo op die VillainROM's. Heb enkel goeie ervaringen gehad met BeHero, Legendary ROM(uitgefaseerd) en Raidroid.

Anderen (waaronder Villain) waren voor mij altijd maar traag en laggy. Dus dat wordt hem niet meer voor mij!

Alhoewel ik wel eerlijk moet zeggen datk ook mensen positief erover heb horen praten, maar of dat dan aan hun observatievermogen ligt of aan iets anders, dat weet ik niet. :)
de allerlaatste villian rom 6.1 lijkt eindelijk wel goed te werken, ik hoor bij anderen wel problemen maar ik heb nog niets opgemerkt. maar ik heb dan wel zo veel patches geïnstalleerd dat ik het overzicht kwijt ben. maar kortom: het werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:13:
Persoonlijk heb ik het niet zo op die VillainROM's. Heb enkel goeie ervaringen gehad met BeHero, Legendary ROM(uitgefaseerd) en Raidroid. Anderen (waaronder Villain) waren voor mij altijd maar traag en laggy. Dus dat wordt hem niet meer voor mij! Alhoewel ik wel eerlijk moet zeggen datk ook mensen positief erover heb horen praten, maar of dat dan aan hun observatievermogen ligt of aan iets anders, dat weet ik niet. :)
Tja als je niet vermeldt welke versies je hebt geprobeerd kunnen we het natuurlijk niet vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Goeiedag,

Ik ben trots bezitter van de Hero en ik heb hem vrijdagavond geflashed naar 2.1 (Villian). Ook setcpu geinstalleerd en iets overclocked (max 652; min 352, profile sleep/standby max.480; min.160).
Alleen, nu freezed ie soms voor een halve minuut, zwaar vervelend natuurlijk. Weet iemand hier een oplossing voor? Heb al zitten klooien met snelheden, maar dat maakt weinig uit.

Ander probleem waar ik last van heb. Tobo in landscape functie duurt ongeveer 7 seconden voordat hij daadwerkelijk in landscape-mode is. Hij is wel goed gekalibreerd.

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Gr.

/Edit: Tobo probleem verholpen met reboot.
Edit2: Nu lijkt alles in 1x opgelost terwijl ik niks heb veranderd :?

[ Voor 8% gewijzigd door Vinniiee op 30-05-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:02:
[...]

De link met *ben37* verwijst naar een directory waar geen enkele ben37 file staat, maar wel 4 verschillende ben38 files :?
Oh ik zie het, ik zat eerst op 36, dus dit zal wel de nieuwste zijn.. heb atm geen tijd om het te testen atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Minaaj schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:33:
[...]

Oh ik zie het, ik zat eerst op 36, dus dit zal wel de nieuwste zijn.. heb atm geen tijd om het te testen atm
Ik snap het nog steeds niet, kun je het even uitleggen aub?

Moet ik voor BFS kiezen? Zo ja/nee, waarom?
En wat betekent "no-whining"?

Edit: Ok, er stond ook een README die ik nog niet goed gelezen had
code:
1
2
3
4
ben39_nobfs-signed.zip

recommended for villainrom6.x, fixes slowdown issues
      changes: removed BFS, disabled compcache by default, DROIDWALL SUPPORT!

[ Voor 41% gewijzigd door rickiii op 30-05-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:03:
[...]

Gokje: Dit zijn de behnaam kernels met de BFS (Brain Fuck Scheduler)?

Als je nog geen flauw idee hebt waar dit over gaat, zou ik mee ofwel inlezen of gewoon eens een kernel proberen (samen met Overclockwidget of Setcpu). Ander optie is om dit gewoon te vergeten ;)

Met deze kernels kan je overclocken en gebruik maken van de gehackte BFS scheduler, waarmee je (volgens de verhalen) betere user response krijgt.. Ik persoonlijk heb best vertrouwen in de kernel programmeurs bij Google en de community en houdt het bij de CFS scheduler..

Als je eerst een nandroid back-up maakt (mijn tip), kan je volgens de auteur gerust eens de ben39-signed.zip proberen (icm. met een overclock tool dus).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:35:
[...]
Met deze kernels kan je overclocken en gebruik maken van de gehackte BFS scheduler, waarmee je (volgens de verhalen) betere user response krijgt.. Ik persoonlijk heb best vertrouwen in de kernel programmeurs bij Google en de community en houdt het bij de CFS scheduler..

Als je eerst een nandroid back-up maakt (mijn tip), kan je volgens de auteur gerust eens de ben39-signed.zip proberen (icm. met een overclock tool dus).
Thanks, maar ben39-signed.zip staat er niet tussen.

Ik heb inmiddels ben39-nobfs-signed.zip en vr6.x-su_fix-update-signed.zip patches geinstalleerd en overgeklokt met OverclockWidget naar max691. VillainROM 6.1 draait nu net zo lekker (en volgens mij zelfs sneller) als mijn vorige ROM

[ Voor 17% gewijzigd door rickiii op 30-05-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Dat je niet moet zeuren :+
Trouwens niet persoonlijk bedoeld. puur uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Psycho_Mantis schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:18:
[...]

Dat je niet moet zeuren :+
Trouwens niet persoonlijk bedoeld. puur uitleg :)
hehehe, ja dat was natuurlijk een open deur :9
Nu nog weten waarom er zonodig een versie voor gemaakt moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
[...]

Moet ik voor BFS kiezen? Zo ja/nee, waarom?

Edit: Ok, er stond ook een README die ik nog niet goed gelezen had
code:
1
2
3
4
ben39_nobfs-signed.zip

recommended for villainrom6.x, fixes slowdown issues
      changes: removed BFS, disabled compcache by default, DROIDWALL SUPPORT!
Ja sorry is pas net helemaal geupdate zie ik, ik zat op de ben37 kernel, en die was al in mijn ogen snel.. heb hem dus nu de ben39 geinstalleerd en ben tevreden, haal met enkele applicaties en draaidende widgets rond de 2.5 mflops in linpack en als ik echt alles afsluit 3 mflops. (leuk woord)

Draai ook setCPU op 691mhz en als hij slaapt op 352mhz, voelt zeer lekker aan, geen lag met typen in browser/sms/email als je nog paar apps aan hebt staan.. zoals het eigenlijk hoort gevoelsmatig eigenlijk

Iig altijd dalvik-cache wipen als je kernel update doet!

oh ja en no-whining kernel kan je overclocken tot 840mhz, maar dan moet je niet zeuren als er wat gebeurt 8)7

"edit"

heb de noBFS gepakt, BFS is iets experimenteels wat gemaakt is om de kernel beter te laten werken

[ Voor 14% gewijzigd door Minaaj op 31-05-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Bestaat er nu een goeie 2.1 rom waar je op zij minst 1 dag met de batterij kunt doen?
En met 1 dag bedoel ik van 07.00u tot 01.00u, dat is toch niet zo veel gevraagd?

Ben weer van chronos1.4.1 naar sensehero 1.6, overigens is chronos 3x volledig blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
ik heb gisteren VanillaEclair 3.2 geïnstalleerd.

Op eerste zicht lekker snel.
Heb er ook Home++ opgezet om extra homescreens te hebben, en de shortcuts onderaan zijn ook handig.

Er zijn wel enkele dingen die niet goed werken.
Zo werk de gallery allesbehalve. ik zie mijn mappen, maar geen foto's.
De camera app ziet er gewoonweg niet uit :) Zal voorlopig n vervanger in de market zoeken.
Het woordenboek is blijkbaar niet Nederlandstalig.
En de facebook sync vind ik nergens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:12
Ik heb nu VR6.1 geinstalleerd (full rom + noroot patch vr6.x-su_fix-update-signed.zip)

Maar omdat deze zo traag was heb ik dus een andere kernel geflashed.
Zowel ben39_nobfs-signed.zip als ben39_nobfs_no-whining-signed.zip van hier

Maar ik kan maar tot 528MHz kiezen en niet hoger. (in SetCPU & Overclock Widget)

Heb ik nu toch een verkeerde kernel of waar kan dit aan liggen?

@wars: deze heb ik gisteren ook even gebruikt, maar tijdje later bleek dat ik sommige berichten niet ontving
en mijn wekker werkte ook niet

[ Voor 12% gewijzigd door Stinu op 31-05-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

it0 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:08:
Bestaat er nu een goeie 2.1 rom waar je op zij minst 1 dag met de batterij kunt doen?
En met 1 dag bedoel ik van 07.00u tot 01.00u, dat is toch niet zo veel gevraagd?

Ben weer van chronos1.4.1 naar sensehero 1.6, overigens is chronos 3x volledig blijven hangen.
Ik heb nog geen enkel probleem gehad met chronos1.4.1, hij werkt hier echt fantastisch. Batterijduur lijkt ook aardig, hoewel ik daar nog geen harde cijfers van had. Had jij de versie met overclock? Misschien kan jouw toestel die 710 niet aan? Ik draai wél de versie met overclock, maar bij mij dus geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Stinu schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:02:
Ik heb nu VR6.1 geinstalleerd (full rom + noroot patch vr6.x-su_fix-update-signed.zip)

Maar omdat deze zo traag was heb ik dus een andere kernel geflashed.
Zowel ben39_nobfs-signed.zip als ben39_nobfs_no-whining-signed.zip van hier

Maar ik kan maar tot 528MHz kiezen en niet hoger. (in SetCPU & Overclock Widget)

Heb ik nu toch een verkeerde kernel of waar kan dit aan liggen?

@wars: deze heb ik gisteren ook even gebruikt, maar tijdje later bleek dat ik sommige berichten niet ontving
en mijn wekker werkte ook niet
Probeer de 6.2 patch eens. Root acces is gefixt en bij mij is ook die irritante lag in het lockscreen verdwenen.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Jo-hannes schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:09:
[...]

Ik heb nog geen enkel probleem gehad met chronos1.4.1, hij werkt hier echt fantastisch. Batterijduur lijkt ook aardig, hoewel ik daar nog geen harde cijfers van had. Had jij de versie met overclock? Misschien kan jouw toestel die 710 niet aan? Ik draai wél de versie met overclock, maar bij mij dus geen problemen.
Ik draaide de versie waarbij de overclock via de overclockwidget kon instellen, maar die had ik niet geinstalleerd want ik vond hem snel genoeg.

Draait HTC sense bij jouw stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:02:
[...]

Thanks, maar ben39-signed.zip staat er niet tussen.

Ik heb inmiddels ben39-nobfs-signed.zip en vr6.x-su_fix-update-signed.zip patches geinstalleerd en overgeklokt met OverclockWidget naar max691. VillainROM 6.1 draait nu net zo lekker (en volgens mij zelfs sneller) als mijn vorige ROM
Goed om te horen dat hij voor jou ook zo snel en net zo goed draait als die performance ROM. Ik heb ook de #39 kernel van Benhaam geflasht en dat is een prima kernel en werkt perfect met 6.1.

Mijn batterijduur is trouwens goed te noemen. Vooral in slaapstand gaat hij erg lang mee, ongeveer 1% gaat er per uur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
wars schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:02:
ik heb gisteren VanillaEclair 3.2 geïnstalleerd.

Op eerste zicht lekker snel.
Heb er ook Home++ opgezet om extra homescreens te hebben, en de shortcuts onderaan zijn ook handig.

Er zijn wel enkele dingen die niet goed werken.
Zo werk de gallery allesbehalve. ik zie mijn mappen, maar geen foto's.
De camera app ziet er gewoonweg niet uit :) Zal voorlopig n vervanger in de market zoeken.
Het woordenboek is blijkbaar niet Nederlandstalig.
En de facebook sync vind ik nergens terug.
Oh, ik gebruik zelf aHero en zat er aan te denken om VanillaEclair eens te proberen. Maar als ik dit zo lees blijf ik mooi bij aHero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend gaan fietsen met Chronos 1.4.1 (non oc), weekend daarvoor met Modaco 3.2. Dus zeer gelijkaardig gebruik, quasi continu aan, maximum helderheid, gps, dataverbinding (edge), google maps.

Laatste keer dat ik dit met Chronos (1.4.1) doe, met de belabberde autonomie kan ik nog leven (minder dan de helft tov Modaco), met de enorme hoeveelheid crashes/freezes van het os niet. Over een tijdspanne van 6 uur liept het ding minstens een tiental keer vast en het duurde soms bijna 10 minuten voor ik er weer mee aan de slag kon (ook freezes/crashes tijdens het booten).

De dagen ervoor was ik er zeer tevreden van, maar in dit gebruikersscenario, een regelrechte ramp. Zijn er anderen die een 2.1 rom gebruiken voor langdurige navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
AgoNitE schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:01:
[...]

Oh, ik gebruik zelf aHero en zat er aan te denken om VanillaEclair eens te proberen. Maar als ik dit zo lees blijf ik mooi bij aHero :)
Ik heb aHero ook even getest, maar deze was totaal niet in het Nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Draai nu Cronos 1.4.1 en ben erg tevreden nu heb ik niet super veel 2.1 roms geprobeerd, maar komend van Modaco 3.1 is het toch wel een heel stuk beter. Overgeclocked op 710 had ik wat rare crashes, maar nu op 576 draait alles eigenlijk perfect.

Batterij houdt het ook 1 dag wel vol.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
wars schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:51:
[...]

Ik heb aHero ook even getest, maar deze was totaal niet in het Nederlands...
Bij mij bijna totaal in het Nederlands, enkele uitzonderingen daargelaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
AgoNitE schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:06:
[...]

Bij mij bijna totaal in het Nederlands, enkele uitzonderingen daargelaten..
Waar gevonden? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=638584 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 17:40
Ik ben al een tijdje actief op de forums hier. Ik zit al tijden te wachten op de 2.1 update. Deze blijft zichzelf maar uitstellen. Ik wil nu een custom rom gaan gebruiken. Ik weet alleen totaal niet welke het beste bij mij past. Mijn HTC hero is nog volledig maagd op het gebied van rooten.

Wat ik wel weet is dat de custom rom aan de volgende criteria moet voldoen:

- Nederlands
- WiFi, mms, bluetooth, gps, mobiel internet moet werken
- Geen geklooi met een groene waas bij foto's die je maakt

Wat is nou de beste custom rom om volledig mee te beginnen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Kan XDA op m'n werk even niet openen, maar voor zover ik weet is er 1 topic daar voor aHero 1.0. En daar heb ik hem inderdaad vandaan. Was blij verrast, had namelijk een WWE ROM verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ik wilde vandaag eigenlijk ook VanillaEclair proberen maar schijnen ook nogal wat problemen te zijn met de batterij, ik blijf dus ook lekker bij aHero (die ook hier volledig nederlands is)

VillainRom 6.2 is trouwens ook uit.

@BlakeNL Wil je sense? Persoonlijk vind ik de vanilla android ROM's het snelst en stabielst met vrijwel alle features, voor de rest heeft Cronos en VillainROM > 6 ook geen problemen meer met GPS/Camera.. Tis natuurlijk een persoonlijke keuze, en daarnaast: als het niet bevalt installeer je een nieuwe :)

[ Voor 47% gewijzigd door Sh4wn op 31-05-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Ik merk vandaag ook de batterij problemen van VanillaEclair.
Om 8u van de lader gehaald en rond 13u had ik nog 20% en ik er max 5 min gebeld en 4 smsjes verstuurd.

Straks opnieuw de aHero testen.

Qua snelheid is de VanillaEclair wel super.
Toch zal ik blij zijn als er eindelijk n officiële 2.1 uitkomt voor de Hero. Op zich wil ik 2.1 enkel zodat ik weer alle appz kan installeren, de andere features zijn maar bijkomstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 17:04
wars schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:27:
Ik merk vandaag ook de batterij problemen van VanillaEclair.
Om 8u van de lader gehaald en rond 13u had ik nog 20% en ik er max 5 min gebeld en 4 smsjes verstuurd.

Straks opnieuw de aHero testen.

Qua snelheid is de VanillaEclair wel super.
Toch zal ik blij zijn als er eindelijk n officiële 2.1 uitkomt voor de Hero. Op zich wil ik 2.1 enkel zodat ik weer alle appz kan installeren, de andere features zijn maar bijkomstig.
Als je batterij problemen hebt kan het helpen om even te kijken naar je stocks widgit, schijnbaar als je geen stocks erin hebt staan, maar automatische syncen staat wel aan, trekt hij je batterij leeg (of iig dat is/was zo bij VR6.0)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ik heb overigens ook klein tutorialtje toegevoegd aan de TS over Titanium Backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4wn schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:53:
Ik heb overigens ook klein tutorialtje toegevoegd aan de TS over Titanium Backup :)
Overigens complimenten voor de TS! Super veel informatie in één oogopslag en erg duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Sh4wn schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:53:
Heb Titanium Backup 1x gebruikt, waar ik toen van baalde is dat je de Pro versie nodig hebt om market links te restoren en zo ook weer updates voor je apps te ontvangen.

Kan zijn dat ik iets verkeerd heb gedaan destijds, maar is misschien het vermelden waard!

Verder erg nette TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 17:40
Sh4wn schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:21:
Ik wilde vandaag eigenlijk ook VanillaEclair proberen maar schijnen ook nogal wat problemen te zijn met de batterij, ik blijf dus ook lekker bij aHero (die ook hier volledig nederlands is)

VillainRom 6.2 is trouwens ook uit.

@BlakeNL Wil je sense? Persoonlijk vind ik de vanilla android ROM's het snelst en stabielst met vrijwel alle features, voor de rest heeft Cronos en VillainROM > 6 ook geen problemen meer met GPS/Camera.. Tis natuurlijk een persoonlijke keuze, en daarnaast: als het niet bevalt installeer je een nieuwe :)
Oke dat is duidelijk, de Sense is wel mooi meegenomen. De Villain is tevens als Nederlands in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 21:03
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:29:
Ik draai nu met genoegen VillainROM 6.1 met de nieuwste JU radio ROM en de geupdate kernel van de Villain site. Geen greintje lag, nergens. Ik heb HTC SenseUI uitgeschakeld en LauncherPro beta geinstalleerd als vervanging. Beste 2.1 ROM voor de Hero vind ik. Flitsend snel en volledig functioneel. Wireless en USB tethering etc.

[afbeelding]
Heb je ook het JIT pakket erbij geinstalleerd? En welke kernel bedoel je precies (en waar te vinden)?

[ Voor 4% gewijzigd door Perzikvrucht op 31-05-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlakeNL schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:13:
Ik ben al een tijdje actief op de forums hier. Ik zit al tijden te wachten op de 2.1 update. Deze blijft zichzelf maar uitstellen. Ik wil nu een custom rom gaan gebruiken. Ik weet alleen totaal niet welke het beste bij mij past. Mijn HTC hero is nog volledig maagd op het gebied van rooten.

Wat ik wel weet is dat de custom rom aan de volgende criteria moet voldoen:

- Nederlands
- WiFi, mms, bluetooth, gps, mobiel internet moet werken
- Geen geklooi met een groene waas bij foto's die je maakt

Wat is nou de beste custom rom om volledig mee te beginnen? Alvast bedankt!
Check mn eerdere post maar even, als je daar zin in hebt natuurlijk. Ben nog steeds het meest tevreden over beHero+1.2..en heb er ondertussen al heel veel geprobeerd.

Ben zeer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

AgoNitE schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:07:
[...]

Heb Titanium Backup 1x gebruikt, waar ik toen van baalde is dat je de Pro versie nodig hebt om market links te restoren en zo ook weer updates voor je apps te ontvangen.
Misschien een vreemde suggestie hoor maar ... misschien is het een idee om dan ff 4 dollar uit te geven voor de Pro-versie? :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Volgens mij heb ik alle market links gewoon terug gekregen via Titanium Backup? :o
Redinox schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:53:
[...]

Oorzaak van battery issue met VanillaEclair 3.2 lijkt boven water te zijn.
Wtf :/ Half virus ding in die gallery3d, welke mongool doet dat...

[ Voor 62% gewijzigd door Sh4wn op 31-05-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik ga binnenkort ook maar een Rom installeren zonder scence :). Ik moet wel zeggen nu dat ik Behero heb, heb ik opeens geen behoefte aan een nieuwe telefoon. Alleen op gebied van hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 21-09 10:25
Cabo schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:20:
Ik ga binnenkort ook maar een Rom installeren zonder scence :). Ik moet wel zeggen nu dat ik Behero heb, heb ik opeens geen behoefte aan een nieuwe telefoon. Alleen op gebied van hardware.
Dan zou ik even wachten tot vanillaeclair 3.3 uit is. ik draai nu 3.0 en ben er super tevreden over. icm dialer one en htc keyboard mis ik sense totaal niet.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Heb aHero nog eens geïntalleerd, en inderdaad, alles is zo goed als in het Nederlands.

Enigste wat ik mis is een Nederlands woordenboek voor smsjes.

De facebook sync werkt ook wel, maar enkel met namen die exact hetzelfde zijn in m'n contacts.
Kan dit ook anders, net zoals op m'n 1.5 stock rom?

Misschien kent iemand n goeie vervanger voor de contact applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Begin toch een beetje verward te geraken met al die roms, updates voor die roms, andere kernels voor die roms etc...

Eigenlijk wil ik gewoon een ROM die zo dicht mogelijk bij 2.1 staat (met of zonder HTC Sense) en die gewoon werkt, zonder extra dingen.

Ik dacht VillainROM te gebruiken, maar ondertussen zijn er al 2 updates voor uit (voor 6.0 dan) , moet ik een kernel updaten en wie wat nog, ik snap het niet goed meer 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asskicker schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:02:
Begin toch een beetje verward te geraken met al die roms, updates voor die roms, andere kernels voor die roms etc...

Eigenlijk wil ik gewoon een ROM die zo dicht mogelijk bij 2.1 staat (met of zonder HTC Sense) en die gewoon werkt, zonder extra dingen.

Ik dacht VillainROM te gebruiken, maar ondertussen zijn er al 2 updates voor uit (voor 6.0 dan) , moet ik een kernel updaten en wie wat nog, ik snap het niet goed meer 8)7 .
Jah.. Daar heb je wel gelijk in.. Sommige ROM ontwikkelaars gaan dan wel weer heel erg snel.. Voordeel als je bij één ontwikkelaar blijft is dat je bijna nooit een Wipe tussen upgrades hoeft uit te voeren. Dus als je een VillianROM rom in de 6.x hebt, kun je gewoon de laatste versie flashen en al je gegevens/settings blijven bewaard. Als je van de ene rombouwer naar de andere switched, is het een kwestie van back-ups e.d. maken en wordt het lastiger.

De kernel update is een keuze als je wilt overclocken.. Dat is vaak een extra update nadat je de laatste ROM hebt geflashed.

Problemen met te vaak uitbrengen van ROM updates heb je bij HTC in ieder geval niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
VillainRom is nu 6.2 full download availible, dat is met Sense en de mogelijkheid om over te clocken! wat ook lekker is dat flash in de browser werkt, maximale overclock is 691 en dat is zeer te doen (word niet warmer).

Als hij "slaapt" clockt hij hem ook terug naar 352mhz (is in te stellen in setCPU met profiles)
Browser draait zeer snel en dus dat flash werkt is leuk kan nu bv liveleak kijken! en nog niet slecht ook met de overclock.

Als je setCPU hebt geinstalleerd moet je wel een keer op je "menu knop" drukken op je telefoon, naar device selection en dan automatic speed detection, daarna kan je hem sleepen op max 691 en min ook naar een normale snelheid.

Verder hoef je niks met kernels te doen, de 6.2 full heeft de nieuwste kernel, het enige wat je nog kan doen is VillainUpdater draaien en 6.2.1 downloaden zodat je de "Get More HTC Widgets" werkend krijgt (heb dit zelf gedaan en werkt, dit werkte zelfs in 1.5 voor mij niet.. is niet meer alleen de Battery widget maar wel vrij nutteloze). De OTA zal hij automatisch installeren na een reboot en dat doet de app ook zelf.

Zo.. ik lijk wel een verkoper van villain oid :p maarja ik vind dat mensen het sowieso moeten proberen omdat het dik waard is! jammer dat ik atm niets heb om mee een filmpje te maken, zal veel mensen verbazen wat voor snelheid de rom loopt.

Ik gebruik verder nog wel Taskpanel X, fijn programma en normaal taskbar icoontje.. en sommige vinden autokiller weer beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Minaaj op 01-06-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Minaaj schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:01:
VillainRom is nu 6.2 full download availible, dat is met Sense en de mogelijkheid om over te clocken! wat ook lekker is dat flash in de browser werkt, maximale overclock is 691 en dat is zeer te doen (word niet warmer).

Als hij "slaapt" clockt hij hem ook terug naar 352mhz (is in te stellen in setCPU met profiles)
Browser draait zeer snel en dus dat flash werkt is leuk kan nu bv liveleak kijken! en nog niet slecht ook met de overclock.

Als je setCPU hebt geinstalleerd moet je wel een keer op je "menu knop" drukken op je telefoon, naar device selection en dan automatic speed detection, daarna kan je hem sleepen op max 691 en min ook naar een normale snelheid.

Verder hoef je niks met kernels te doen, de 6.2 full heeft de nieuwste kernel, het enige wat je nog kan doen is VillainUpdater draaien en 6.2.1 downloaden zodat je de "Get More HTC Widgets" werkend krijgt (heb dit zelf gedaan en werkt, dit werkte zelfs in 1.5 voor mij niet.. is niet meer alleen de Battery widget maar wel vrij nutteloze). De OTA zal hij automatisch installeren na een reboot en dat doet de app ook zelf.

Zo.. ik lijk wel een verkoper van villain oid :p maarja ik vind dat mensen het sowieso moeten proberen omdat het dik waard is! jammer dat ik atm niets heb om mee een filmpje te maken, zal veel mensen verbazen wat voor snelheid de rom loopt.

Ik gebruik verder nog wel Taskpanel X, fijn programma en normaal taskbar icoontje.. en sommige vinden autokiller weer beter.
Bedankt voor de info.
Ik ga enkele dagen met aHero werken en dan zien.
Wss toch weer eentje met de Sense GUI erop zetten, want begin die eigenlijk toch weer wat te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
gday schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:02:
[...]

Misschien een vreemde suggestie hoor maar ... misschien is het een idee om dan ff 4 dollar uit te geven voor de Pro-versie? :)
I know, maar 4 dollar is het probleem ook niet. Betalen ervan wel, zo zonder credit card..
wars schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:46:
[...]

Bedankt voor de info.
Ik ga enkele dagen met aHero werken en dan zien.
Wss toch weer eentje met de Sense GUI erop zetten, want begin die eigenlijk toch weer wat te missen.
Ik heb gewoon een NL woordenboek tot mijn beschikking als ik een SMS wil typen. Kan komen omdat ik wel het HTC keyboard heb geïnstalleerd...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416
Low resolution versie moet je hebben..ik vind dit keyboard fijner dan de stock android versie.

[ Voor 46% gewijzigd door agoNITE op 01-06-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickiii schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:33:
[...]

Tja als je niet vermeldt welke versies je hebt geprobeerd kunnen we het natuurlijk niet vergelijken ;)
Genoeg ;). Van elke versie minstens 3.
VanillaEclair is niet zo'n succes. Draait lekker rap(wel mét OC), maar zodra de batterij wat leeg begint te raken heeft hij er toch aanzienlijk meer moeite mee dan wanneer aan 'life support'.
Maar weer op zoek naar een andere rom denk ik..

Misschien moet ik eens proberen om de kernel uit de github van benhaam te slingeren, zImage maken, mn boot.img uit elkaar ritsen, en die nieuwe kernel erin plakken.

Dan maar weer terug naar BeHero, maar dan wel met de nieuwste kernel, anders heb ik niets om te vergelijken. :P
it0 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:08:

Probeer BeHero met de custom kernel van Behnaam. #10 hebben ze alleen voor die rom(edit: #23 dus ook inmiddels, maar niet in onderstaande dir(http://benocharm.lensworks.org/BeHero+-Ben%2323-signed.zip)), maar dat mag de pret niet drukken. Ik behaalde met gemak 24 uur op die rom!

(oudere)Kernels kun je (ff uit mn hoofd) vinden @: http://www.villainrom.co.uk/kernels

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

AgoNitE schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:52:
[...]

I know, maar 4 dollar is het probleem ook niet. Betalen ervan wel, zo zonder credit card..
Je kunt ook via Paypal betalen als je wilt. Dat heb ik destijds ook gedaan aangezien je het niet in de Market zelf kunt kopen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door gday op 01-06-2010 13:07 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
gday schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:02:
[...]

Je kunt ook via Paypal betalen als je wilt. Dat heb ik destijds ook gedaan. :)
Wat mij een goed idee lijkt is dat je op sites als androlib of appbrain met iDeal kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Minaaj schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:01:

Zo, bedankt! Dan ga ik even de full 6.2 downloaden en men telefoon wipen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort de villianrom 6.2. geïnstalleerd, nu heb ik soms het probleem dat hij aangeeft dat mijn opslaggeheugen vol is, terwijl ik nauwelijks applicaties heb geïnstalleerd. Dan kijk ik bij toepassingen en zijn een aantal programma's zoals de browser of een race spelletje in één keer 30mb geworden. En dit zit hem niet in de cache dat heb ik al gekeken, het programma is gewoon groter geworden. Wanneer ik alles kill duurt het een tijdje en dan is het probleem opgelost. Lijkt wel of deze rom het opslaggeheugen als ram gebruikt. Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:53:
Ik heb ook sinds kort de villianrom 6.2. geïnstalleerd, nu heb ik soms het probleem dat hij aangeeft dat mijn opslaggeheugen vol is, terwijl ik nauwelijks applicaties heb geïnstalleerd. Dan kijk ik bij toepassingen en zijn een aantal programma's zoals de browser of een race spelletje in één keer 30mb geworden. En dit zit hem niet in de cache dat heb ik al gekeken, het programma is gewoon groter geworden. Wanneer ik alles kill duurt het een tijdje en dan is het probleem opgelost. Lijkt wel of deze rom het opslaggeheugen als ram gebruikt. Heeft iemand anders hier ook last van?
Als ik mij niet vergis is hier een fix voor. :) Wat je ook kon proberen was een factory-reset(wipe), maar hierdoor ben je al je spul kwijt. Zoek even op XDA zou ik zeggen, daar staat het zeker weten op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
Gister ook VillainRom 6.2 geinstalleerd. Meeste tijd draait ie wel aardig, maar soms lijkt de telefoon zichzelf helemaal op te hangen. Meestal als ik net de browser open. Dan duurt het een paar minuten voor de telefoon weer enigszins bruikbaar is, hij reageert dan echt zo goed als nergens op. Is dit bekend? Heb voor installatie wel een volledige wipe gedaan.

Btw: zitten er op die rom ook live wallpapers? :? Ik kan ze niet vinden iig...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:44:
Gister ook VillainRom 6.2 geinstalleerd. Meeste tijd draait ie wel aardig, maar soms lijkt de telefoon zichzelf helemaal op te hangen. Meestal als ik net de browser open. Dan duurt het een paar minuten voor de telefoon weer enigszins bruikbaar is, hij reageert dan echt zo goed als nergens op. Is dit bekend? Heb voor installatie wel een volledige wipe gedaan.

Btw: zitten er op die rom ook live wallpapers? :? Ik kan ze niet vinden iig...
Na een paar uur werkt de rom zeer goed, in het begin blijft hij inderdaad soms een halve minuut hangen maar daarna is het voorbij. Installeer autokiller en setcpu. Live wallpapers zitten niet in de rom, werkt alleen met launcher pro. Omdat HTC de livepapers heeft uitgeschakeld bij de hero, de rom is gebaseerd op de Amerikaanse hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:23:
[...]

Als ik mij niet vergis is hier een fix voor. :) Wat je ook kon proberen was een factory-reset(wipe), maar hierdoor ben je al je spul kwijt. Zoek even op XDA zou ik zeggen, daar staat het zeker weten op!
Dat was ook het eerste wat ik deed toen ik dit probleem had, alleen kan het niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee of hier een fix voor is en waar ik die kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
AgoNitE schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:52:

[...]

Ik heb gewoon een NL woordenboek tot mijn beschikking als ik een SMS wil typen. Kan komen omdat ik wel het HTC keyboard heb geïnstalleerd...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416
Low resolution versie moet je hebben..ik vind dit keyboard fijner dan de stock android versie.
Ik heb nu even Better Keyboard geïnstalleerd.Daarvoor kunnen er blijkbaar ook language packs geïnstalleerd worden. Moest dat niet lukken, test ik het HTC keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VanillaEclair is terug naar versie 3.0, in versie 3.1 en 3.2 zouden een aantal vervelende dingen zitten die ervoor zorgen dat de batterij snel leegloopt. Nu eens kijken of dit bij 3.0 ook nog het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:47:
[...]

Dat was ook het eerste wat ik deed toen ik dit probleem had, alleen kan het niet vinden.
Ik weet niet of het een algemeen probleem is, maar de fix staat in ieder geval in het aHero 1.0 topic op XDA. Neem aan dat dit ook voor andere ROMs ook zou moeten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgoNitE schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:05:
[...]

Ik weet niet of het een algemeen probleem is, maar de fix staat in ieder geval in het aHero 1.0 topic op XDA. Neem aan dat dit ook voor andere ROMs ook zou moeten werken..
Bedankt, ik zou het even opzoeken. Weet iemand toevallig welke class het 2gb kaartje is wat je standaard bij je hero krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:47:
[...]

http://forum.xda-develope...?t=687750&highlight=space
If you're not using A2SD, you might get an insufficient storage error when trying to install apps from market. You can fix that in two ways:
1. wipe again after flashing the ROM
2.
Quote:
adb shell
chown system.system /data/app
Wel voor een andere rom, maar het idee is hetzelfde :).

Edit: Hier staat een fix:
http://forum.xda-develope...?p=6582698&postcount=1441
Wordt gelinkt naar hier: http://www.multiupload.com/OMVN4LQGXU alszijnde een 'Market fix'.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:33:
[...]

Bedankt, ik zou het even opzoeken. Weet iemand toevallig welke class het 2gb kaartje is wat je standaard bij je hero krijgt?
Die heb ik er nooit bijgehad, die heeft de verkoper gehouden omdat ik zelf een class 6 8GB kaartje in mn G1 had zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgoNitE schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:47:
[...]

Die heb ik er nooit bijgehad, die heeft de verkoper gehouden omdat ik zelf een class 6 8GB kaartje in mn G1 had zitten.
En daarom verlies jij zomaar het recht op je sd kaart? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:41:
[...]

http://forum.xda-develope...?t=687750&highlight=space

[...]

Wel voor een andere rom, maar het idee is hetzelfde :).

Edit: Hier staat een fix:
http://forum.xda-develope...?p=6582698&postcount=1441
Wordt gelinkt naar hier: http://www.multiupload.com/OMVN4LQGXU alszijnde een 'Market fix'.
Bedankt dit heeft volgens mij het probleem opgelost, heb je toevallig ook ervaring met apps2sd? Kan het ook op het standaard bijgeleverde kaartje van de hero. Ben er nog steeds niet achter of het ene class 2 of hoger is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ik gebruik het standaard SD kaartje al tijdje voor apps2sd
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste