Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Freezes komen bij VillainRom 1.5 als je nog niet in cpuSpeed je minimale MHz hebt aangepast, en woordenboek gebruik ik SlideIT voor met nederlands.. heerlijk werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim654
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-06-2024
froydvillain 1.5.0 vs Cronos froyo 1.3.0 ; Overduidelijke winnaar is voor mij tochwel de Cronos versie. Stabiliteit is toch wel de grootste troef ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
Ik heb nu een telefoon van een maat van me om even te rooten+2.2 te installeren (heb tijden terug ook een hero gehad), nu heb ik geroot (via 1 of andere app, ging erg makkelijk/snel) en vervolgens de AmonRa recovery er op gezet maar ik kom vervolgens niet in de recovery iig niet in die van AmonRa... Ik heb 1 keer gehad dat ik de interface kreeg echter had ik de apps nog niet gebackuped dus was ik daar weer uit gegaan, en vervolgens krijg ik enkel nog een telefoon met een driehoek en een uitroepteken... Kan de recovery img uit zichzelf vervangen zijn met de stock recovery zonder dat er een flash of wat dan ook is uitgevoerd (ik ging uit recovery terug in android daar met mybackup gebackuped en vervolgens booten ik weer recovery in)...

edit: oke compleet willekeurig dus aangezien ik er na een aantal kere proberen toch in kwam :D Lekker vaag, maar goed froyo wordt nu geinstalleerd dus ik ben blij!

[ Voor 10% gewijzigd door watercoolertje op 07-10-2010 10:11 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Yep, zover ik weet zijn er roms die automatisch bij het booten de recovery overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
DizzyWeb schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:21:
Yep, zover ik weet zijn er roms die automatisch bij het booten de recovery overschrijven.
oke naja ik heb nu een custom rom er op dus dat zal neit meer gebeuren ;)

Weet iemand een goede rom waar wifitether (van android of via een app) gewoon in werkt? Dat is namelijk de rede dat ik het toestel moest rooten/flashen ;) Ik had verwacht dat het wel in een willekeurige 2.2 build zou zitten maar helaas...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:06
Volgens mij werkt dat op elke custom rom?

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 11:59
Erg tevreden gebruiker van Elelinux. Sneller en stabieler dan Froydvillain 1.5.0 die ik had. Heb nog 1.9 er op staan, maar ik zag dat 2.0 alweer meer dan een week uit is. Dus die ga ik deze week er eens opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Heb gister Elelinux V2.0 (de 5e ROM die ik probeer) op mijn Hero gegooid. Tot nu toe is het supersnel. Het enige wat jammer is, is dat mijn contacten niet opgeslagen kunnen worden als gewone contacten. Dus niet als Google contact. Ik heb het via een vcf-bestand geprobeerd, maar dan komen de contactgegevens twee maal onder 1 naam te staan. 1 keer als Google contact en 1 keer als "Other". Nu heb ik ze maar via Google gesynced en daarna de sync uitgezet en alle contacten uit Gmail gewist. Kwil namelijk niet dat al mijn contacten op internet staan. En ik hoef ook niet alle contacten uit Gmail op mijn telefoon.

Weet iemand een snelle ROM zonder Google contacts (of in ieder geval keuze voor "Phone" contacts)?
Heb FroydVillain, VillainROM, SenseHero en paar rooted stock ROMs geprobeerd, maar elke keer heb ik FC's of zijn er dingen die niet helemaal werken. Als Elelinux problemen gaat geven, dan ga ik maar terug naar de stock HTC ROM...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 16:59

iop

watercoolertje schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:46:
[...]

oke naja ik heb nu een custom rom er op dus dat zal neit meer gebeuren ;)

Weet iemand een goede rom waar wifitether (van android of via een app) gewoon in werkt? Dat is namelijk de rede dat ik het toestel moest rooten/flashen ;) Ik had verwacht dat het wel in een willekeurige 2.2 build zou zitten maar helaas...
http://www.appbrain.com/a...root-users/android.tether
voila

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Bah, mijn touchscreen blijft af en toe hangen. En Adobe Flash werkt niet (wanneer wordt Adobe Flash nou eens afgeschaft?? Nou ja, dat is voor een andere topic).

Toch maar weer terug naar de stock HTC ROM.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Dat dacht ik ook maar helaas, hij start wel zonder errors en dergelijke maar krijg gewoon nergens (op me pc me eigen telefoon en op me laptop) het netwerk te zien en kan er dus geen gebruik van maken, zet ik het op me eigen telefoon aan (SGS) zie ik op de 3 andere devices direct een netwerk waar ik mee kan connecten...

Tevens heb ik een andere programma geprobeerd, ga zo maar een andere ROM flashen misschien dat deze ROM geen netfilter in ze kernel gebakken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Gisteren ook overgegaan naar 2.2 (Elelinux) Hij draait als een zonnetje op het toetsenbord na. De zwarte versie (niet de HTC zegmaar) draait soepel, maar het woordenboek werkt niet. De grijze (HTC) heeft wel het woordenboek, maar reageert niet snel.. meer mensen die dit "probleem" hebben?
Een search op Elelinux geeft eigenlijk alleen maar positieve reacties op de rom, maar ik hoop toch dat iemand hiervan af weet..

[ Voor 18% gewijzigd door Rooster op 08-10-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:32
Waarom kom ik hier niets tegen over Floyo? Dit is in mijn ogen de perfecte android 2.2 rom voor de hero. Alles werkt perfect en draait als een zonnetje? Helemaal geen problemen mee gehad! :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=784689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
ik heb een vraagje ik heb mijn telefoon geroot en er Cronos Droid 1.7 opgezet. alleen wordt mijn sd kaart niet meer herkend, ook niet in de boot loader. en ik kan niet meer terug naar de standaard rom omdat mijn foon niet meer wordt herkend als een android foon. hoe los ik dit op? of zou het kunnen zijn dat mijn USB kabel kapot is?

bedankt.

ps. het is niet mijn sd kaart heb ik al gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 16:26
Hmm draai nu al een aantal weken Froydvillain 1.5.0

Maar als ik alles hier zo lees ben ik toch ook wel benieuwd naar Elelinux en Floyo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Xyphoid schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:05:
Bah, mijn touchscreen blijft af en toe hangen. En Adobe Flash werkt niet (wanneer wordt Adobe Flash nou eens afgeschaft?? Nou ja, dat is voor een andere topic).

Toch maar weer terug naar de stock HTC ROM.
Touchscreen is kapot :( Lag dus niet aan Elelinux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
Sinds gisteren Elelinux 2.1 erop, heerlijke rom moet ik zeggen :D

Kwam bij FroydVillain 1.5 vandaan, en ik moet zeggen dat Elelinux veel beter lijkt te werken, sneller, stabieler en gaat volgens mij ook beter met de batterij om.

Ik ben dus weer helemaal tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 08:51
Razzah schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:47:
Sinds gisteren Elelinux 2.1 erop, heerlijke rom moet ik zeggen :D

Kwam bij FroydVillain 1.5 vandaan, en ik moet zeggen dat Elelinux veel beter lijkt te werken, sneller, stabieler en gaat volgens mij ook beter met de batterij om.

Ik ben dus weer helemaal tevreden :D
Hmmm, ik hoor nu steeds meer positieve berichten over Elelinux. Ik heb zojuist Cronos 1.3.0 erop gezet. Draait lekker soepel op het eerste gezicht. Zou Elelinux beter zijn dan Cronos 1.3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 17:48

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Xyphoid schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:40:
[...]

Touchscreen is kapot :( Lag dus niet aan Elelinux...
Nieuwe bestellen online kost je tussen de 60 en de 90 euro. Als je de juiste schroevendraaiers hebt is 't echt een fluitje van 'n cent. Wat secondenlijm erbij en klaar.

Zoek wel even een oven op die 60 graden kan, want je moet de digitizer losbakken.
Bij mij werkt mijn Hero weer tip top, wel een complete factory reset naar VillainRom 15 gehad inmiddels.

[ Voor 10% gewijzigd door zwahiel op 11-10-2010 18:35 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
Pred schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:38:
[...]

Hmmm, ik hoor nu steeds meer positieve berichten over Elelinux. Ik heb zojuist Cronos 1.3.0 erop gezet. Draait lekker soepel op het eerste gezicht. Zou Elelinux beter zijn dan Cronos 1.3.0?
Cronos is volgens mij wel wat stabieler dan Froydvillain, maarja dat heb ik ook maar gehoord, heb zelf nooit cronos gebruikt dus zou niet durven zeggen of elelinux sneller is.

Wil Floyo ook ooit nog eens proberen.
Maar nu eerst maar even een tijdje met elelinux spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Razzah schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:05:
[...]

Cronos is volgens mij wel wat stabieler dan Froydvillain, maarja dat heb ik ook maar gehoord, heb zelf nooit cronos gebruikt dus zou niet durven zeggen of elelinux sneller is.

Heb je ook Cronos 1.3.0 geprobeerd? Hoe is het met de accu-verhouding tussen de roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
Pred schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:36:
[...]

Heb je ook Cronos 1.3.0 geprobeerd? Hoe is het met de accu-verhouding tussen de roms?
Lezen blijft lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Sorry hoor, ik kan het zo gauw niet vinden. Nu durf ik niets meer te vragen hier :X :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
Ik vind de accu heel goed met deze rom.

de cronos releases zijn elke keer weer super goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Pred schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:02:
[...]

Sorry hoor, ik kan het zo gauw niet vinden. Nu durf ik niets meer te vragen hier :X :'(
Razzah schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:05:
[...]

:>

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een halve week Tegra op mijn Hero staan.
+ Het ziet er geweldig mooi en af uit.
+ De 'recent apps' in je status venster is enorm handig.
+ Heel anders dan de stock Android en de normale HTC Sense; een beetje het gevoel van 'een nieuwe mobiel' dus ;)

- Redelijk traag in opstarten.
- Reageerd 'langzaam' op het klikken op icoontjes van het homescreen. Soms duurt dit echt wel 3/4 seconden...

Dus: Hoe mooi hij ook is: Geen aanrader, binnen een week raak je best wel een beetje geïriteerd.

Ik ga denk ik wachten op de kerst. Dan haal ik een navigatiesysteem, en zet ik MrBang op mijn Hero. Gewoon machtig snelle ROM, en behalve google navigatie gebruik ik toch niks van Android >1.5... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
zwahiel schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:34:
[...]

Nieuwe bestellen online kost je tussen de 60 en de 90 euro. Als je de juiste schroevendraaiers hebt is 't echt een fluitje van 'n cent. Wat secondenlijm erbij en klaar.

Zoek wel even een oven op die 60 graden kan, want je moet de digitizer losbakken.
Bij mij werkt mijn Hero weer tip top, wel een complete factory reset naar VillainRom 15 gehad inmiddels.
Thanx voor de info. Dat van die oven had ik tijdje geleden al gelezen ja :P
Maar ik heb nog garantie, dus ik ga geen moeite doen...
Hou er wel van om dingen zelf proberen te maken, maar met garantie ga ik dat maar niet doen.
Misschien ga ik de HTC Desire HD halen en dan deze verkopen (als iemand hem nog wil hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrossi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-10-2010
Ik heb gisteren een ROM geinstalleerd en voel me nu een beetje een Noob, want ik wil terug naar HTC Sense en heb geen flauw idee hoe dit te doen.

Ik heb wel wat zitten lezen hier maar kon het niet vinden.

Iemand wat tips? Ik heb van mijn oude HTC Hero Sense een Nandroid backup gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

In revovery mode de nandroid backup restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Van tevoren even uitzoeken of Sense in de custom rom zit (zoals ChocolateEclair) en die installeren :)

[ Voor 5% gewijzigd door oXygeN op 15-10-2010 11:49 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrossi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-10-2010
En is die ChocolateEclair ook een Froyo based ROM (dus 2.2)?
Want de reden dat ik ging updaten is eigenlijk dat ik apps op mijn SD-card wou kunnen zetten.

EDIT: Heb zelf net ff google doorgespit en gevonden dat ChocolateEclair al bijna 1 jaar niet meer wordt bijgehouden dus zal geen 2.2 zijn.

Ben nu een restore aan het draaien. Eens kijken of dat goed gaat.
Denk dat als de gewone HTC ROM er weer opstaat dat ik alles terug zet naar fabrieksinstellingen en alleen de applicaties installeer die ik echt wil hebben. Zal vast veel ruimte schelen.
(mijn backup van HTC Sense is 334mb, mijn froyo backup maar 166mb)

[ Voor 60% gewijzigd door masterrossi op 15-10-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik heb het gedaan!
'Teruggegaan' naar Android 1.5. Maar echt: Het is vooruit!!!
MrBang is echt zo snel...! Bij veel 2.1 en 2.2 ROM's staat op dit moment iets van 'smooth' en dergelijke, maar als je het vergelijkt... ;)
Ik kan het echt iedereen aanraden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
ik ben net van chronos 1.4 naar de froyo varian 1.3 gegaan.
Maar krijg te hele tijd fc op android.proces.acore
Dus maar weer eens alles opnieuw flashen.
Maar het viel me dat ik geen sense stuff meer had.
Kan ik dat los installeren? En is dat alleen zo bij chronos, of heeft geen enkele 2.2 rom dit meer.
Ben nl wel gehecht aan mijn htc dialer ;-) (en anders maar one dialer proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:10:
MrBang is echt zo snel...! Bij veel 2.1 en 2.2 ROM's staat op dit moment iets van 'smooth' en dergelijke, maar als je het vergelijkt... ;)
lol, ik sta daar nog tussen als mirror! Helaas zijn die bestanden wel al weg van die server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:10:
Het zal vast veel sneller draaien, maar ik wil toch echt Google Navigatie en een goede auto-update van alle applicaties (en installeren op SD zonder poespas). Etc. Er zitten ook gewoonweg veel meer functies in de nieuwere Android versies. En natuurlijk ook meer eyecandy, wat voor de Hero soms een beetje zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Staat hier boven al.

[ Voor 77% gewijzigd door ManiacScum op 18-10-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 12:40
Iemand dit al gezien? http://slidescreenhome.com/

Net een uurtje of 2 uitgeprobeerd. Het vergt een beetje aanpassing maar ik zou het wel gewoon kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
nysos schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:43:
Iemand dit al gezien? http://slidescreenhome.com/

Net een uurtje of 2 uitgeprobeerd. Het vergt een beetje aanpassing maar ik zou het wel gewoon kunnen worden :)
Deze heb ik denk ik een klein jaartje geleden al eens uitgeprobeerd. Ik zie dat de toen beloofde ontwikkeling nog steeds niet veel verder is.De kleurtjes en eenvoud spraken me wel heel erg aan, maar het is wat mij betreft niet flexibel genoeg. Wat mij betreft kun je het beste Launcherpro gebruiken. Verder hoop ik dat de 2.2 sense van de Gratia snel geport kan worden naar de hero, dan ga ik toch weer eens sense proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Villain heeft ook al aangegeven binnen een maand een 2.2 ROM bèta met HTC Sense te willen uitgeven. Las ik op Twitter volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Laatst online: 17-09 16:59

iop

laserboy schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:36:
Villain heeft ook al aangegeven binnen een maand een 2.2 ROM bèta met HTC Sense te willen uitgeven. Las ik op Twitter volgens mij.
xda hierover

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 12:40
d33n schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:28:
[...]

Deze heb ik denk ik een klein jaartje geleden al eens uitgeprobeerd. Ik zie dat de toen beloofde ontwikkeling nog steeds niet veel verder is.De kleurtjes en eenvoud spraken me wel heel erg aan, maar het is wat mij betreft niet flexibel genoeg. Wat mij betreft kun je het beste Launcherpro gebruiken. Verder hoop ik dat de 2.2 sense van de Gratia snel geport kan worden naar de hero, dan ga ik toch weer eens sense proberen :)
LauncherPro heb ik de laatste maanden gebruikt. Ik was er zeer tevreden over, maar ik weet niet of het aan m'n scrollable widgets lag of zo, m'n toestel werd daar de laatste tijd extreem traag door. Ben dan tijdelijk op ADW.Launcher overgestapt en daar leek ik die problemen niet te hebben.

SlideScreen is wel netjes maar ik merk het wel serieus aan m'n batterijduur (in de negatieve zin :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:56
Na het lezen van vele positieve reactie in de dit draadje ben ik overgestapt van Sensehero1.6 naar Mrbang performance rom.

Draai de rom nu een aantal dagen naar alle tevredenheid.
Mrbang is net iets sneller dan sensehero.
Waar laatst genoemde soms enige lag vertoonde, draait Mrbang moeiteloos door.

Ik vind alleen dat de signaal sterkte minder is, zowel bij de aanbevolen radio, als de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 18-09 16:10
Eh right.. Ik zou toch even wachten :P

Maybe:
  • light sensor( maybe)
  • usb tether(not tested)
  • GPS(maybe)
Not working:
  • WIFI
  • keypad light
  • camera
  • uploaded!
Market en APPS2SD schijnen ook niet te werken.

Ik wacht wel op een (beta) versie van Team Villain, al zie ik aan de ene kant niet het directe nut in van Sense, ook al zitten er wel mooie verbeteringen in op het gebied van Contacts / Calendar.

[ Voor 6% gewijzigd door Sypher op 25-10-2010 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Het is er.. daar gaat het om. Nu kunnen dev's in ieder geval beginnen met de ROM :)
Hij draait best redelijk hoor, eigenlijk alleen WiFi is erg jammer. Smoothness is wel oke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
Ik heb na lang twijfelen (garantie enzo...) uiteindelijk besloten om mijn Hero dit weekeinde te rooten en er Villainrom 12.0 op te zetten (het ze allemaal overwogen, maar deze leek mij het meest aan te spreken, zal voor iedereen wel anders zijn). Ik heb de telefoon sinds december 2009 en was na de overgang naar HTC Sense 2.1 begin juli (ja... België moest iets langer wachten....) niet echt tevreden meer over de Hero. De originele update was niet echt stabiel enzo, en moet zeggen.... wat wat een verademing !!!!

Originele 2.1 rom zorgde bij bij voor wat frustraties :
- Traag : flippen tussen schermen ging hakerig, scrollen in setup soms hakerig
- Niet stabiel : gemiddeld 2 keer per week een crash op de homescreen of in één of andere applicatie
- Niet goed doorontwikkeld :
- SIM contacts die terug tevoorschijn kwamen, en SIM niet benaderbaar om deze te verwijderen
- Oude SMS op SIM die na elke reboot tevoorschijn kwam als ongelezen, kon je verwijderen, maar was er bij de volgende reboot weer
- Batterij verbruik : 1 dag van 12 uur in standby bracht batterij van 100 naar 80% de eerste dag, daarna was er iets dat bleef hangen, waardoor awake time en up time gelijk bleven, wil zeggen batterij van 100 naar 40-50-60% overdag zonder te telefoon veel te gebruiken. Veel op gezocht, verschillende verklaringen (agenda app ??), maar nooit opgelost gekregen.
- Auto backlight steeds uit en scherm naar 100% na bekijken Photos of gebruik camera
- SD card elke maand wel eens corrupt.... werkt dan nog wel op de PC
- Exchange calendar : geen nieuwe events kunnen toevoegen vanop Hero (rest van Exchange werkte wel goed...)
- Calendar notifications gewoon ergerlijk : wel vibration, geen notification, wel sound, geen vibration of notification, terugkerende vibrations en sounds zonder melding van de meeting enzo...
- Intern geheugen dat volslibt, en me ertoe dwong steeds meer apps te verwijderen...
- ... ik vergeet er nog wel een paar

Villainrom 12 :
- Blijkbaar veel beter doorontwikkeld, AL de hierboven beschreven ergernissen zijn weg :
- Batterij nu na 17 uur uptime en 1.59 uur awake time van 100% naar 80% (ja, niet intensief gebruikt...)
- SIM contacts benaderbaar/verwijderbaar
- SIM sms bereikbaar
- Automatische Apps2sd : HOERAAAA --> 48mb used van 165mb, met 50-tal applicaties geinstalleerd, inclusief navigatie, Angy Birds, etc...
- Standaard overklocked naar 614/352, en met SetCPU gemakkelijk zelf te tweaken
- Ik heb nog niets gevonden dat niet werkt.... ah jawel de G-Sensor calibration... zit er niet op ? (Bubble kan je calibreren, maar Google Sky map niet... horizon zit iets scheef)

Hopelijk blijft alles zo zoals het nu werkt (na 3 dagen gebruik), maar ben in ieder geval verschrikkelijk tevreden. De telefoon die me de laatste 3 maanden echt begon te ergeren, doet het nu gewoon weer zoals het moet.... fingers crossed. Waarschijnlijk zullen er nog wel meer goede roms zijn, maar wou dit in ieder geval toch delen, moesten er nog twijfelaars zijn... voor degenen onder jullie die al lang met de custom roms werken, is dit waarschijnlijk oud nieuws en geen verrassing.

In ieder geval bedankt aan Sh4wn voor de propere topic start (gewoon zijn handleiding gevolgd... werkte prima... natuurlijk hier en daar even zoeken, maarja.. je bent toch tweaker hé...), en iedereen in het topic voor zijn bijdrage.

Voila... vond dat dat ook eens mocht gezegd worden ;)

www.beneluxracingonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
Kleine update voor mensen die elelinux gebruiken, 2.2 is uit :D
elelinux_v2.2 (updated 2010-10-24)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=767886

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Toch maar eens Elelinux proberen. Het is veelbelovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarrestein
  • Laatst online: 07-09 19:29

Flarrestein

Superworm Jim

Elelinux 2.2 is toch weer een stuk beter (lees sneller, stabieler) dan versie 2.1.
Heb zo'n beetje alle Froyo roms geprobeerd, maar Elelinux is mijns inziens toch echt de beste.

HIER !!! PAK AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Flarrestein schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:15:
Elelinux 2.2 is toch weer een stuk beter (lees sneller, stabieler) dan versie 2.1.
Heb zo'n beetje alle Froyo roms geprobeerd, maar Elelinux is mijns inziens toch echt de beste.
Is het nu ook beter dan FroyVillain 1.5? Of maakt dat weinig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Kwa snelheid... mwa. Het scheelt niet veel denk ik, maar Elelinux ziet er mooier uit vind ik :) Ook leuk dat ze diverse themes aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
FroydVillain heeft ook veel theme's!

http://www.villainrom.co....FroydVillain-1.5.x-Themes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 08:40
Ik heb een week of 2 Froydvillain 1.5 gebruikt maar deze werd na verloop van tijd erg traag en laggy. Nu al enkele weken bij Elelinux (vanaf 2.0) en deze blijft snel en soepeltjes werken.

Elelinux 2.2 is ook weer een stuk beter dan 2.1.

Floyo heb ik nog nooit getest maar ik ben dermate tevreden nu dat de kans dat ik Floyo ga gebruiken vrij klein is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds paar dagen met FroydVillian dat als ik 'm aanzet (uit standy), dat de knopjes oplichten maar dat scherm niet aangaat. Moet ik 4-5x doen dan pas gaat het scherm mee aan. Soms ook niet. Kan ook phone zelf zijn weet niet :+ (Man, ik wil de Desire Z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:41:
Ik heb sinds paar dagen met FroydVillian dat als ik 'm aanzet (uit standy), dat de knopjes oplichten maar dat scherm niet aangaat. Moet ik 4-5x doen dan pas gaat het scherm mee aan. Soms ook niet. Kan ook phone zelf zijn weet niet :+ (Man, ik wil de Desire Z)
Dit is al ontelbare keren voorbij gekomen. Je cpu is onder geclockt. wss op 176. zet em op 352 en het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Sinds gisteren over op Elelinux 2.2, ziet er goed uit, alles werkt. Alleen de app-store leek er even uit te liggen. Dit is de 2e rom die ik probeer, hiervoor had ik Legendroid. Die is 2.1 mét Sense, maar ik had te kort ruimte op m'n telefoon, en ik kreeg Apps2sd niet geïnstalleerd.
Nu voor het eerst zonder Sense, en ik mis het vooralsnog niet.
Nog even uitzoeken hoe ik facebook aan m'n contactenlijst toevoeg.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarrestein
  • Laatst online: 07-09 19:29

Flarrestein

Superworm Jim

laserboy schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:34:
[...]
Is het nu ook beter dan FroyVillain 1.5? Of maakt dat weinig uit?
Mijn ervaring met Froydvillain en Cronos is dat ze na een paar weken gebruik steeds trager worden. Met Elelinux was dit met vorige versies ook in mindere mate het geval.
Echter met 2.2 heb ik hier (voorlopig) nog geen last van.

HIER !!! PAK AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flogging Hank schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:47:
[...]

Dit is al ontelbare keren voorbij gekomen. Je cpu is onder geclockt. wss op 176. zet em op 352 en het werkt
Wel raar dan, heb niks veranderd aan de settings. En ik heb zelf een OC kernel erop...

Hm wat met de settings gespeeld, en weer terug naar standaard. Nou doet die het wel beter geloof ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik gebruik momenteel Mr Bang ROM, nu wil ik echter heel graag terug naar de standaard 2.1 ROM op de Hero.
Ik heb echter geen idee hoe ik nu weer een terug kan naar de basis van mijn HERO zodat ik deze kan updaten naar 2.1

Vanuit Mr Bang kan het volgens mij niet.

Edit: Opgelost, superuser zetten deed het hem.

[ Voor 8% gewijzigd door ManiacScum op 29-10-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
Sinds vanmiddag van Elelinux 2.1 naar 2.2 RC1 gegaan, echt heerlijk weer.

Nog sneller nog stabieler nog beter, wat mij betreft echt de beste rom die er is. Ik had 2.1 al een tijdje in gebruik en die liep ook nog steeds lekker vlot, niet zoals bijv Froydvillain die na een aantal weken slomer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Er staat vermeld dat een wipe noodzakelijk is. Nou heb ik op dit moment ook nog 2.1 Elelinux draaien, maar vroeg me af als je daar vanaf kwam, of het dan nog steeds vereist is?
Zou wel wat tijd schelen met apps installeren enzo namelijk :) Heb jij gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Is het niet eens tijd om de lijst van ROM's op de eerste pagina van dit topic aan te passen? De laatste wijziging lijkt inmiddels alweer van 5 augustus te zijn. Er zijn inmiddels toch wel een flink aantal verbeteringen en nieuwe versies van 2.1 en 2.2 ROM's uitgebracht?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
Rooster schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:00:
Er staat vermeld dat een wipe noodzakelijk is. Nou heb ik op dit moment ook nog 2.1 Elelinux draaien, maar vroeg me af als je daar vanaf kwam, of het dan nog steeds vereist is?
Zou wel wat tijd schelen met apps installeren enzo namelijk :) Heb jij gewiped?
Je kan ook alleen dalvik cache wipen, maarja ik dacht ik wil er optimaal gebruik van kunnen maken dus heb maar een wipe gedaan, een uur later had ik al me apps terug enzo, dus heel veel werk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Ik heb een nandroid backup gemaakt met de insteek dat als het zonder wipe niet lekker werkt, ik alsnog kan terugvallen op het origneel en daarna dus te wipen. Ik moet zeggen dat het eigenlijk feilloos werkt tot nu toe. Mooie rom idd, na de update zelfs nog een stukje fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Al die mensen die zeggen dat FroydVillain langzamer gaat lopen na paar weken is echt vreemd, doen ze toch wel wat verkeerd.. heb hem zeker al 2 maandjes draaien en is sowieso nog snel genoeg dat ik niet denk om me telefoon te upgraden, ook battery gaat goed mee.

Enige reden waarom ik een upgrade zou doen is toch wel scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Heeft iemand enig idee hoe het probleem van niet doorkomend geluid bij bluetooth verbinding opgelost kan worden.

Ik heb net de Elelinux rom erop gezet en heb wel verbinding met de car kit van mijn auto, maar het geluid komt gewoon uit het speakertje van mijn telefoon.

Ik lees op i-net meedere problemen, maar helaas geen oplossingen. Ik had hiervoor een 2.1 rom van chronos en ervaarde geen problemen!

Ik ben echt super tevreden over de elelinux rom, maar geen werkende BT is een no go voor mij. Ik hoop eigenlijks op een patch o.i.d. om dit probleem op te lossen!

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 08:55
Sh4wn schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:28:
[...]

Whoops, ik ga het even fixen :)
Op dit moment is de link (weer?) dood.

Misschien kun je ook verwijzen naar waar de zip origineel vandaan komt. Is dat hier? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=561124

[ Voor 26% gewijzigd door marcovtwout op 07-11-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:33

nWn

In Geocentric Orbit

Ben nu net overgestapt van Froydvillian 1.5 naar Elelinux 2.2 Special Edition wegens problemen met sms'en. Wat een ongelofelijk fijne, snelle, en goed doordachte ROM is dit zeg! Veruit de beste die ik ooit heb geprobeerd. Mooi thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:33
Ik heb mijn hero nu een aantal maandjes en eerlijk gezegd loopt alles nog op rolletjes.
Het enige wat mij af en toe stoort is dat ik sommige apps niet kan installeren omdat ik nog op 2.1 draai.

Heb al aardig wat rond zitten neuzen naar roms, maar ik zie dat er toch altijd wel een paar minpunten zijn. Dus ik vroeg me eigenlijk af of het 't echt wel waard is om mijn toestel te rooten en er een custom rom op te zetten, enkel zodat ik enkele apps kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:05
Elinux 2.2 RC1, ik heb er zelf de default Android template overheen gezet en twitter & facebook disabled. Draait als een zonnetje. Helaas geen flash support (nog), angry birds kan ik er ook niet op installeren (wel op mijn Desire HD met ook 2.2, toch gek).

Enige nadeel is het kleinere scherm ten opzichte van de Desire HD, ook mis ik wel de HTC widgets (maar je kan altijd de launcherpro widgets kopen voor een paar euro. Edit: dit was mijn gevoel, na gisteravond weer mijn desire aan te hebben gezet moet ik dit toch terugnemen. Deze is veel sneller. Echter is de Elinux 2.2 RC1 echt de beste ROM voor de hero op dit moment.

Niet vergeten je radio te updaten naar de nieuwste versie (zie XDA forums), veel betere ontvangst!

[ Voor 16% gewijzigd door Hollanda op 09-11-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Hollanda schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 00:47:
Enige nadeel is het kleinere scherm ten opzichte van de Desire HD, ook mis ik wel de HTC widgets (maar je kan altijd de launcherpro widgets kopen voor een paar euro.
Ik heb ook een Hero met elelinux 2.2 en ben er ook super tevreden over.

Maar om nou te zeggen dat het enige nadeel tov een Desire HD het scherm is gaat wel wat ver, een Desire HD is gewoon ook een pak sneller :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik was trouwens erg te spreken over de laatste versie van Elelinux. Draaide voor zover ik kon beoordelen echt uitstekend. Zag er ook erg strak uit trouwens!

Bij deze ook mijn laatste post in dit topic, ik wacht op de levering van een Desire HD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Hmm, iedereen hier spontaan aan de Elelinux? :)
Misschien ook maar eens naar kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:33

nWn

In Geocentric Orbit

Sypher schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:48:
Hmm, iedereen hier spontaan aan de Elelinux? :)
Misschien ook maar eens naar kijken dan.
Heb de meeste wel geprobeerd, Elelinux is toch met stip de fijnste ROM in mijn ogen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag werkt mijn superuser app niet meer. Dwz, apps die su nodig hebben, krijgen dat niet. Ik werk met froydvillain op mijn htc hero. Wanneer ik in superuser op check updates druk, krijg ik een force close.

Ik heb van de week wel mijn nandroid backup van fw hersteld, na cronos met sense uitgeprobeerd te hebben, mocht dat invloed kunnen hebben. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
nWn Music schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:35:
[...]

Heb de meeste wel geprobeerd, Elelinux is toch met stip de fijnste ROM in mijn ogen op dit moment.
Hier hetzelfde verhaal, Elelinux is gewoon super chill, veel beter dan froydvillain in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
ik heb mijn mobiel 3 weken geroot op gestuurd en gerepareerd terug gekregen, HTC doet dus niet moeilijk over rooten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14
ik zoek me rot naar swype, kan er alleen geen vinden waarvan ik zeker weet dat hij goed werkt? iemand even snel een tip?

zover ik het nu weet heb ik

HVGA nodig en er moet een languagepakket bijzitten:)?

heb de eerste op 4share geprobeert, en ik kan zegmaar wel swypen(dus dat blauwe spoor zien) maar uiteindelijk komt er niets op het scherm :(

[ Voor 51% gewijzigd door Speeddragon op 10-11-2010 21:21 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50

phizzie

always look on the bright side

Speeddragon schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:49:
ik zoek me rot naar swype, kan er alleen geen vinden waarvan ik zeker weet dat hij goed werkt? iemand even snel een tip?

heb de eerste op 4share geprobeert, en ik kan zegmaar wel swypen(dus dat blauwe spoor zien) maar uiteindelijk komt er niets op het scherm :(
Swype is op dit moment alleen goed werkend als gesloten ( :( ) beta te vinden. Ik zal kijken of ik een 'backup' kan maken, maar ik ben bang dat 'ie echt aan mijn account gekoppeld is...

/edit
Nope. Is echt gesloten; een unieke UID is ingebakken in de APK en die ga ik niet proberen te omzeilen, daar ga ik gekloot mee krijgen, ALS het al zou lukken. Helaas moet je dus met beschikbare inferieure versies verder.

[ Voor 14% gewijzigd door phizzie op 10-11-2010 21:38 . Reden: update ]

aw snap, was dat het alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie

phizzie

Gisteren ook de Hero geflashed naar Elelinux (2.1). Iets beters had ik niet kunnen doen! :P Wel wat geklooi om zonder Titanium backup de apps etc. met de hand weer in te voeren, maargoed; het is dan ook een geweldige stap vooruit...

Enkele vraagjes:
- Is er een klok widget die hetzelfde lettertype als het lockscreen en klok app heeft?? De Elelinux variant vind ik eigenlijk niet mooi.. Als alternatief heb ik nu een combinatie van de weather widget met Digital Clock Widget [1x4] als alternatief voor de Sense klok.
VB status klik
VB main klik

- Hoe krijg ik de tekst aangepast van de pulldown menu zodat deze wit is? In het menu Settings > Cyanogenmod > User Interface > Status Bar Customization [Notification colors] heb ik alle kleuren op wit [#FFFFFF] staan, maar de notifications blijven zwart...
VB zwarte letters (onleesbaar) klik

- Kun je een woordenlijst voor de Nederlandse taal inladen? Ik heb er nog wel eentje liggen namelijk, maar ik kan geen optie vinden...

Verder: A2SD is geweldig. Eindelijk kunnen de bakbeesten van apps vrolijk naast elkaar draaien (Appie / Holdem / Angrybirds / Navigation / etc.) en met de JIT is zelfs de hero supersnel. Heb je nog stock 1.5 of 2.1 draaien, stap vandaag nog over ;)

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
phizzie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:24:
Gisteren ook de Hero geflashed naar Elelinux (2.1). Iets beters had ik niet kunnen doen! :P Wel wat geklooi om zonder Titanium backup de apps etc. met de hand weer in te voeren, maargoed; het is dan ook een geweldige stap vooruit...

Enkele vraagjes:
- Is er een klok widget die hetzelfde lettertype als het lockscreen en klok app heeft?? De Elelinux variant vind ik eigenlijk niet mooi.. Als alternatief heb ik nu een combinatie van de weather widget met Digital Clock Widget \[1x4] als alternatief voor de Sense klok.
VB status klik
VB main klik
.............
Fancy widget is een goed alternatief voor de flipclock. Alleen het weer klopt niet altijd helemaal. Daarom draait ook mijn eigen RegenDetector er bij. Digital Clock en RegenDetector kan dus ook ;)

ISS Detector en meer voor Android

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Speeddragon schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:49:

Ik heb Swype wel voor de HTC Hero op mn telefoon staan. Werkt uitstekend :)

http://rapidshare.com/fil...keyboard-and-language.apk

alstublieft.

• Sypher
phizzie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:24:
Wel wat geklooi om zonder Titanium backup de apps etc. met de hand weer in te voeren, maargoed; het is dan ook een geweldige stap vooruit...
Je had toch gewoon Titanium Backup kunnen installeren en je backups kunnen herstellen? :?

• Razzah
Michiele93 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:49:
[...]

Ik heb Swype wel voor de HTC Hero op mn telefoon staan. Werkt uitstekend :)

http://rapidshare.com/fil...keyboard-and-language.apk

alstublieft.
Maarja dat is nog 1.56 he, vind de nieuwe een stuk fijner werken.

Dus heb em even geupload
Swype 2.44 Dutch + English (HVGA)
http://www.multiupload.com/U7BSBHQVVI

;)

• phizzie

phizzie

Sypher schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:08:
[...]

Je had toch gewoon Titanium Backup kunnen installeren en je backups kunnen herstellen? :?
Helaas kreeg Titanium Backup niet (voldoende?) root access op de 2.1 stock rom. Astro filemanager backup werkte wel, echter kwam ik er via AppBrain er achter dat de backups niet als software herkend worden die updatebaar is in de Market... Dus moet je alsnog met de hand doen :D

• Sypher
phizzie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:58:
[...]

Helaas kreeg Titanium Backup niet (voldoende?) root access op de 2.1 stock rom. Astro filemanager backup werkte wel, echter kwam ik er via AppBrain er achter dat de backups niet als software herkend worden die updatebaar is in de Market... Dus moet je alsnog met de hand doen :D
Ah, je ging van stock naar custom.
Nee dat verklaart dat dus. Ik ging er (onterecht) vanuit dat je vanaf een andere custom rom kwam :)

• phizzie

phizzie

[b][message=35010026,noline]phizzie schreef op woensdag 10 november 2010 @

- Hoe krijg ik de tekst aangepast van de pulldown menu zodat deze wit is? In het menu Settings > Cyanogenmod > User Interface > Status Bar Customization [Notification colors] heb ik alle kleuren op wit [#FFFFFF] staan, maar de notifications blijven zwart...
VB zwarte letters (onleesbaar) klik
Opgelost (op de lompe manier):
Themesettings als een custom theme opslaan, xml openen en de notification waarden editen zodat er ipv #ff000000 dan #ffffffff staat (eerste twee voor alpha blending).

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35

Homey — Critics are those without skills to create.

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
Deze geeft elke keer een installatie fout. Moet je eerst Swype 1.6 verwijderen?
Razzah schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:00:
[...]

Maarja dat is nog 1.56 he, vind de nieuwe een stuk fijner werken.

Dus heb em even geupload
Swype 2.44 Dutch + English (HVGA)
http://www.multiupload.com/U7BSBHQVVI

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14
Heb het hier een beetje werkend die 2.44,

doet het opzich wel, kan alleen niet zelf de taal instellen ( hij heeft nl woordenboek bij zich)

alleen hij lagt heel erg, het spoor, het lijkt net of hij niet helemaal mee gaat

hero niet snel genoeg?

[ Voor 5% gewijzigd door Speeddragon op 12-11-2010 13:33 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:41
Ik heb gisteren ook de upgrade uitgevoerd van de officiele HTC 2.1 rom naar de Elelinux 2.2.RC1. Deze bevalt uitstekend maar ik zet wel met één probleempje bij het gebruiken v/d default browser. Zelfs het grootste zoom-niveau (via settings-> default zoom -> "dichtbij" (heb nl-taal)) is nog te ver af. Weet iemand hoe ik deze standaard nog verder ingezoomd kan krijgen? Elke keer moeten dubbel tappen vind ik vrij irritant.
Bij de browser instellingen 'Paginaoverzicht' uitvinken.
Check, thanks! (rare uitleg bij die optie overigens; "overzicht weergeven van pas geopende pagina's", ik dacht dat een soort van favorites functie oid vervulde)

[ Voor 22% gewijzigd door Henkes op 12-11-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik gebruik SlideIT voor me keyboard, vind ik persoonlijk ook nog beter werken dan Swype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Bij de browser instellingen 'Paginaoverzicht' uitvinken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
Heb aardig ingelezen over de beschikbare custom roms voor de Hero en heb veel goede dingen gelezen over die van elelinux, nu twijfel ik alleen tussen welke..

Kan iemand mij heel kort uitleggen wat 't verschil tussen deze 2 roms is, en naar welke jouw voorkeur uit gaat?
FROYO_2.2_Special_Edition_RC1

FROYO_2.2_RC1_Android_Stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
HowsMyApple schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:59:
Heb aardig ingelezen over de beschikbare custom roms voor de Hero en heb veel goede dingen gelezen over die van elelinux, nu twijfel ik alleen tussen welke..

Kan iemand mij heel kort uitleggen wat 't verschil tussen deze 2 roms is, en naar welke jouw voorkeur uit gaat?
FROYO_2.2_Special_Edition_RC1

FROYO_2.2_RC1_Android_Stock
Ik draai nu een dag FROYO_2.2_Special_Edition_RC1
Werkt prima, kwam vanaf VillainFroyd 1.5 af.
Met behulp van Titaniumbackup al mijn apps teruggezet, in LauncherPro mijn homescreen dus weinig schade :)

Het "grote" verschil met de normale en de special is dat de special LauncherPro heeft en het een ander (beter) standaard thema heeft.

Zou gewoon voor die gaan, want LP is gewoon top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Mijn Hero is ongelofelijk traag. Als ik bijvoorbeeld iets wil typen in swype heeft dat een vertraging van een seconde 2. Het duurt gemiddeld 10 seconde voordat ik iemand kan bellen. Echt een ramp. Ik draai nu Cronos Froyo 1.1

Nog tips en adviezen en welke ROM het snelste is zonder teveel meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
Sypher schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:48:
[...]

Ik draai nu een dag FROYO_2.2_Special_Edition_RC1
Werkt prima, kwam vanaf VillainFroyd 1.5 af.
Met behulp van Titaniumbackup al mijn apps teruggezet, in LauncherPro mijn homescreen dus weinig schade :)

Het "grote" verschil met de normale en de special is dat de special LauncherPro heeft en het een ander (beter) standaard thema heeft.

Zou gewoon voor die gaan, want LP is gewoon top :)
Bedankt, dan wordt het de special!

Titaniumbackup is als ik het goed heb voor geroote toestellen? Want ik draai nu namelijk nog helemaal op stock, heb 'm dus ook nog niet geroot.
Ik heb wel MyBackup Pro, ik neem aan dat ik daarmee ook gewoon mijn apps / data kan restoren na de root etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
HowsMyApple schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:02:
[...]

Bedankt, dan wordt het de special!

Titaniumbackup is als ik het goed heb voor geroote toestellen? Want ik draai nu namelijk nog helemaal op stock, heb 'm dus ook nog niet geroot.
Ik heb wel MyBackup Pro, ik neem aan dat ik daarmee ook gewoon mijn apps / data kan restoren na de root etc ?
Titanium is inderdaad alleen voor geroote toestellen.
Lijkt er op dat MyBackup Pro ook iets vergelijkbaars doet, al is het wel apart dat die dan weer geen root nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
------edit-------

Heb m'n toestel nu geroot met Androot, wat gaat dat makkelijk zeg ;)

Nu heb ik enkel nog 1 probleempje en dat is dat ik niet verder kom na/tijdens t flashen van de rom.
Hij blijft namelijk maar hangen op de blauwe tekst met "elelinux froyo 2.2"

Ik weet dat dit normaal een tijdje duurt, maar ik heb m nu al 4 keer 45 laten pruttelen totdat ik de battery eruit trok en t nog een keer probeerde...

Iemand een idee wat dat kan zijn? Of hoort t écht langer dan drie kwartier te duren???

[ Voor 116% gewijzigd door HowsMyApple op 14-11-2010 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 02:19
Cabo schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:25:
Mijn Hero is ongelofelijk traag. Als ik bijvoorbeeld iets wil typen in swype heeft dat een vertraging van een seconde 2. Het duurt gemiddeld 10 seconde voordat ik iemand kan bellen. Echt een ramp. Ik draai nu Cronos Froyo 1.1

Nog tips en adviezen en welke ROM het snelste is zonder teveel meuk.
Gebruik nu zelf Fusion!ROM 2.2.1 . Ben er zeer tevreden mee. Alles loopt erg soepel. Als ik bijvoorbeeld de nu.nl app aanklik staat die er ook gewoon bijna gelijk.
Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste