Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Mijn hero heb ik pas begin komende week, ik ben gewoon al wat opzoekwerk op voorhand aan het doen.
En wat vind je niet zo relaxt aan de verschillende roms? Lijkt me juist handig dat er meerdere roms zijn vermits niet elke hero even hoog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:13
Ik haalde trouwens met 730Mhz 5.213Mflops. Dus dat is wel lekker rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik gebruik nu Cronos Froyo 1.1. Maar had bij de vorige Cronos ook geen GPS. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
tweakG5 schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:49:
[...]

Welke patches heb je er nog allemaal opgezet dan?
LITEVERSION

Make your phone to a liteversion.
Removes carhomegoogle,carhomelauncher,crometophone,voicese arch,googlegoogles,googleqiucksearchbox,developmen t,mapsbrut,protips,rommanager,spareparts,stk,tts and voicedialer

Here > http://grabbarna.se/~elelinux/elelin...ion_update.zip

Latest gmail only in mdpi size

Here > http://www.statusuppdateringskomplex...gmail_mdpi.zip

En de Blackmod maar deze theme is wel heel erg Black :)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

bornin7ty2 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:37:
Kijk ook eeens naar elelinux 1.66
deze gebruik ik nu een dag of 3 en is wat mij betreft de beste op dit moment.

Snel, zuinig en alles werkt :) gps fix in 10 sec. Superstabiel En een mooie blackmod.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=767886

Lees de draad ff door, is nog niet zo lang maar alle tweaks die je nodig hebt staan er in
Hmm eens kijken hoe die op men Hero werkt :)
Is de Lite Version aan te bevelen?

Draai nu 2 dagen Fusion!Rom 1.7 en ben best tevreden.
FroydVillain liep bij mij steeds trager en trager waardoor ik telkens dalvik moest wipen om weer op snelheid te komen. + had vaak een FC van launcherpro en tvgids

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 16:26
Ik ben eigenlijk ook wel van plan om een custom rom te draaien, toch weet ik niet echt waar ik moet beginnen. In veel root guides, gaan ze er al vanuit dat je bepaalde dingen weet of bij de hand heb. want bij mij dus niet het geval is. Ik zie het liefst een guide echt van A tot Z, over het rooten en rom flashen.

Als iemand hulp kan bieden, graag :)

EDIT: http://www.villainrom.co....r-OTA-Update-For-The-Hero

Volgens mij is dat een prima guide, daarna het rom flashen nog

EDIT2: Het rooten ging echt onwijs makkelijk via de guide,hoefde weinig te doen eigenlijk :P
Nu gaan lezen welke Rom mij het best lijkt :)

Zojuist FroydVillain 1.5.0 erop geknald, tot dusver erg tevreden, telefoon is opeens veel sneller. Nog geen dingen tegenkomen die niet werken ofzo.

EDIT3: Nieuwe kernel erop, nu @ 614MHz (4.363 MFlops @ bench)

[ Voor 44% gewijzigd door Razzah op 07-09-2010 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Razzah schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:15:
Ik ben eigenlijk ook wel van plan om een custom rom te draaien, toch weet ik niet echt waar ik moet beginnen. In veel root guides, gaan ze er al vanuit dat je bepaalde dingen weet of bij de hand heb. want bij mij dus niet het geval is. Ik zie het liefst een guide echt van A tot Z, over het rooten en rom flashen.

Als iemand hulp kan bieden, graag :)

EDIT: http://www.villainrom.co....r-OTA-Update-For-The-Hero

Volgens mij is dat een prima guide, daarna het rom flashen nog

EDIT2: Het rooten ging echt onwijs makkelijk via de guide,hoefde weinig te doen eigenlijk :P
Nu gaan lezen welke Rom mij het best lijkt :)

Zojuist FroydVillain 1.5.0 erop geknald, tot dusver erg tevreden, telefoon is opeens veel sneller. Nog geen dingen tegenkomen die niet werken ofzo.

EDIT3: Nieuwe kernel erop, nu @ 614MHz (4.363 MFlops @ bench)
Kijk ff of je ook 710Mhz erop kan zetten de meeste hero's lukt dat nog wel. Dan zul je echt een heel groot verschil zien. Ik heb nu 748Mhz en 5.4Mflops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag FroydVillain 1.5.0 uitproberen, en zie 20 kernels van 576 tot 768MHz. Hoe weet ik wanneer ik een te lage of juist te hoge kernel heb gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 17:48

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb gewoon de 1.5 pack gedownload die bovenaan staat. Kernel nog niks mee gedaan, nog nooit een kernelflash gedaan tot nu toe en 't werk eigenlijk tot tevredenheid. Of moet ik toch een kernelflash doen?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Te laag: als je telefoon te traag aan voelt ofzo?
Te hoog: als je telefoon niet start/vast loopt/enz.

Uiteindelijk is het allemaal eigen smaak. Als je zelf vindt dat het vlot zat is, dan heb je geen reden een snellere kernel te nemen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hmmm ik merk alleen al verschil bij de verschillende ROM's zeg maar. Nu net die 1.5 erop gezet van VR. Toch vind ik die theme dus drie keer niks. Zojuist de Vanilla theme erop geflasht samen met de nieuwste radio drivers. Al had ik totaal geen problemen met bereik ben ik toch benieuwd. Schijnt dat ze ook wat accu besparen. Van 6.35.06.18 naar 6.35.15.11 gegaan.

Ben erg benieuwd, hoop wel dat bij die Vanilla theme dus lekker die oude VR 1.4 look terug komt, die vond ik namelijk erg mooi.

Die witte balk was mooier en die zwarte nu doet me alleen aan Sense denken en 't enige wat ik daaraan mis is de dailer. Heb nog niets gevonden wat die enigszins in de buurt komt.

//edit: ja dus, Vanilla does the trick, lekker de oude kleurtjes terug :) En vol bereik waar ik zojuist nog drie streepjes had :7

[ Voor 8% gewijzigd door zwahiel op 07-09-2010 18:27 ]

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Misshcien een domme vraag maar nu we het toch over kernels hebben: kun je je phone slopen door een te hoge kernel te flashen of zit daar soort van beveiliging in? Hoe kan het btw dat de ene hero hoger geclockt kan worden dan de andere? zit toch allemaal de zelfde chip in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn excuses, verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Flogging Hank schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:40:
Misshcien een domme vraag maar nu we het toch over kernels hebben: kun je je phone slopen door een te hoge kernel te flashen of zit daar soort van beveiliging in? Hoe kan het btw dat de ene hero hoger geclockt kan worden dan de andere? zit toch allemaal de zelfde chip in?
Nou ja het is mij iig nog niet gelukt om de telefoon te slopen terwijl ik al wel een hoop vastlopers heb gehad vanwege te hoog clocken mijn tip ga niet hoger dan 748Mhz dan zit je sowieso goed. Ik heb 768 een keer geflasht en toen had ik alleen maar vastlopers en met 748Mhz geen problemen meer een heerlijk snelle mob.

Maar ik denk ook dat je hem niet kan slopen omdat je er geen ander voltage op kan zetten dus echt heel gevaarlijk is het niet om hoger te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 16:26
tweakG5 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:10:
[...]

Kijk ff of je ook 710Mhz erop kan zetten de meeste hero's lukt dat nog wel. Dan zul je echt een heel groot verschil zien. Ik heb nu 748Mhz en 5.4Mflops.
Heb eerst 614 erop gegooid, toen dacht ik ik probeer wat hogers dus toen 729 erop gegooid, maar toen kreeg ik vastlopers, bij 691 hetzelfde verhaal. dus nu zit ik op 652. En ik haal nu 4.2 Mflops(met moeite, moet zeker 3/4x testen) waar ik met 614 4.3Mflops haalde. Hoe zou dan kunnen komen ? Misschien een app op de achtergrond die veel cpu gebruikt ?

EDIT: ff opnieuw geflashed, 4,6Mflops :) @ 652MHz

[ Voor 4% gewijzigd door Razzah op 08-09-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:52

woutur

Klauwtjes uit!

Draai nu cronos 2.1.4.1. Tot dusver een stabiele ervaring. Sense crasht niet meer, en ook mijn bookmarks worden niet elke keer opnieuw geladen. Ik vind het uitwisselen van bestanden met bluetooth nog steeds moeilijk. Standaard gaat het niet goed. Accuduur is normaal. Niet goed, niet slecht. Kompas is weer een drama. Zodra je maar in de buurt komt van iets magnetisch raakt ie van slag. Snel draaien met je telefoon en het noorden is inenen ergens anders... Het scherm hoort bij mijn wekker aan te gaan als deze afgaat (GentleAlarm). Dit gebeurt niet.

Moet nog even kijken hoe de telefoon reageert op opnemen (vertraging tussen het wakker worden van de telefoon, het naar beneden schuiven van de balk voor opnemen en het daadwerkelijk kunnen spreken met iemand). Dit was eerder zeker niet altijd goed en soms zelfs regelrecht een drama. Zal wel te maken hebben met CPU governors en de daarbij behorende instellingen. Ik gebruik nu de Overclock Widget, Screenon 480-614 om Screenoff 264-264.

Al met al zitten er hier en daar wat haken en ogen aan. Ik ga nog even een andere kernel proberen en kijken of dat nog uitmaakt.

EDIT:
Ik mis nog steeds telefoontjes omdat ik simpelweg niet kan opnemen. Bij binnenkomst van een telefoontje schuif ik de balk naar beneden om op te nemen, maar dit gaat zo slecht dat de telefoon dan al overgeschakeld is naar voicemail.

Scherm gaat bij afgaan alarm (GentleAlarm) wel aan maar na 2 seconden ook weer uit.

Ik ga een andere kernel proberen. Misschien eens eentje bij de buren lenen, villainrom.

[ Voor 15% gewijzigd door woutur op 09-09-2010 09:55 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
woutur schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:33:
Draai nu cronos 2.1.4.1. Tot dusver een stabiele ervaring. Sense crasht niet meer, en ook mijn bookmarks worden niet elke keer opnieuw geladen. Ik vind het uitwisselen van bestanden met bluetooth nog steeds moeilijk. Standaard gaat het niet goed. Accuduur is normaal. Niet goed, niet slecht. Kompas is weer een drama. Zodra je maar in de buurt komt van iets magnetisch raakt ie van slag. Snel draaien met je telefoon en het noorden is inenen ergens anders... Het scherm hoort bij mijn wekker aan te gaan als deze afgaat (GentleAlarm). Dit gebeurt niet.

Moet nog even kijken hoe de telefoon reageert op opnemen (vertraging tussen het wakker worden van de telefoon, het naar beneden schuiven van de balk voor opnemen en het daadwerkelijk kunnen spreken met iemand). Dit was eerder zeker niet altijd goed en soms zelfs regelrecht een drama. Zal wel te maken hebben met CPU governors en de daarbij behorende instellingen. Ik gebruik nu de Overclock Widget, Screenon 480-614 om Screenoff 264-264.

Al met al zitten er hier en daar wat haken en ogen aan. Ik ga nog even een andere kernel proberen en kijken of dat nog uitmaakt.

EDIT:
Ik mis nog steeds telefoontjes omdat ik simpelweg niet kan opnemen. Bij binnenkomst van een telefoontje schuif ik de balk naar beneden om op te nemen, maar dit gaat zo slecht dat de telefoon dan al overgeschakeld is naar voicemail.

Scherm gaat bij afgaan alarm (GentleAlarm) wel aan maar na 2 seconden ook weer uit.

Ik ga een andere kernel proberen. Misschien eens eentje bij de buren lenen, villainrom.
Ik gebruik Villainrom 1.5 met de 691 Kernel. GPS geeft af en toe nog steeds problemen (reboot) maar met Gentle Alarm (2.4.3) en telefoontjes e.d. geen enkel probleem. Ik heb hier met CPUspeed 123 als laagste staan en 691 als max. on en off screen op interactive. Het enige probleem nu is nog steeds de GPS die een enkele keer reboot. Alhoewel dat met mijn vorige kernel 651 geen probleem meer gaf nadat de phone 2x een reboot had gedaan vervolgens eigenlik stabiel totdat ik net de 691 kernel heb gedraaid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Heb gister maar FROYO_2.2_elelinux_v.1.7.1 geprobeerd en damn wat een snelle Rom is dit :D
Gewoon standaard met een aantal patches (adw verwijderen/mail/Blackmod) met een score van .... 2,6Mflops!
Vreemd maar wel lekker! Echt een aanrader dus

Net even de Flykernel 10a gedownd, kijken wat dat doet :P

[ Voor 3% gewijzigd door murphylee op 10-09-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
Koriel schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:02:
[...]

Ik gebruik Villainrom 1.5 met de 691 Kernel. GPS geeft af en toe nog steeds problemen (reboot) maar met Gentle Alarm (2.4.3) en telefoontjes e.d. geen enkel probleem. Ik heb hier met CPUspeed 123 als laagste staan en 691 als max. on en off screen op interactive. Het enige probleem nu is nog steeds de GPS die een enkele keer reboot. Alhoewel dat met mijn vorige kernel 651 geen probleem meer gaf nadat de phone 2x een reboot had gedaan vervolgens eigenlik stabiel totdat ik net de 691 kernel heb gedraaid..
Als je de ondergrens opkrikt (richting 3xx), zal je geen reboots meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Sypher schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:15:
[...]

Als je de ondergrens opkrikt (richting 3xx), zal je geen reboots meer hebben.
Die reboots gebeuren altijd als een GPS app verbinding maakt met sattelieten.. Binnen zoekt bijv GPS Status, maar buiten als data binnenkomt hangt de Hero opeens gevolgd door een reboot. Dat lijkt mij niets met de low freqs te maken te hebben, maar ik zal het wel even proberen om ook dat uit te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik heb nu Cronos Froyo 1.1 en de laatste radio. Alleen ik krijg geen GPS fix. Wat kan ik allemaal uitproberen om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Koriel schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:37:
[...]

Die reboots gebeuren altijd als een GPS app verbinding maakt met sattelieten.. Binnen zoekt bijv GPS Status, maar buiten als data binnenkomt hangt de Hero opeens gevolgd door een reboot. Dat lijkt mij niets met de low freqs te maken te hebben, maar ik zal het wel even proberen om ook dat uit te sluiten
Heb je gewiped voor je 1.5 hebt geflasht?
Dat van die ondergrens is wat de devs aangeven.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vind dat VillainRom 1.5 traag is en dat er een hoop lag is ten opzichte van 1.4... Denk dat ik weer terug ga naar 1.4. Ook al is de GPS fix nu veeeeeel beter. Batterij zie je gewoon leeglopen.

Alleen ben ik nu even op zoek naar wat onderdelen aangezien mijn Hero de crosstrainer van de sportschool zojuist niet zo leuk vond. Mooie barsten in 't scherm onder de glasplaat. Vreemd genoeg werkt hij nog prima. Niks aan de hand. Alleen kijken zo'n barsten niet zo fijn.

Verwijderd

Ik draai VillainRom 1.5 in combinatie met een kernel geklockt @691Mhz.

Ik vind hem zeer vlot werken en geen lag :) Misschien eens een andere kernel installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Sypher schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:12:
[...]

Heb je gewiped voor je 1.5 hebt geflasht?
Dat van die ondergrens is wat de devs aangeven.
Ja ik had gewiped, en ik moet zeggen nu ik dus wel op 352 min draai, heb ik nog geen reboot gehad. u gebruik ik de gps ook nauwelijks, maar ja.. Voorlopig erg tevreden met 1.5

Alles doet het nu gewoon zoals je mag verwachten. ( lijkt wel een officiele rom nu zo goed draait hij )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Gister VillainRom 1.5 op mijn Hero gegooid. Heb al veel ROMs geprobeerd, maar deze is de beste tot nu toe. Zeer snel, mooie theme en veel instellingen. Batterij lijkt iets sneller op te gaan, dan bij de custom ROM, maar als je de CPU instelt op conservative als ie op standby staat, dan gaat het wel goed.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 12:40
Draai al een paar weken VR 1.5 en die werkt toch vrij stabiel. Maar ik was in de VS afgelopen weken en had daar geen ontvangst (bleek een Proximus probleem te zijn) dus flashte ik daar een oude Nandroid backup met Mr Bang 1.5 van vroeger. En die was toch echt super supersnel.. Alles vloog over het Hero scherm. Toch spijtig dat die snelheden van vroeger niet meer behaald worden..

• FloggingHank
Weten de hero eigenaren al of het een desire hd wordt of een desire z? ;-)

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Tegen de tijd dat ik een nieuw toestel mag uitzoeken, is er al lang een opvolger.

• Koriel
Flogging Hank schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:17:
Weten de hero eigenaren al of het een desire hd wordt of een desire z? ;-)
Ik moet uiterlijk in Februari een keus maken... anders blijf ik hetzelfde betalen... Sim only is geen keus...

Eigenlijk wil ik wel een Desire maar ik vind de HD gewoon te groot!. En de -Z niet snel genoeg.. Waarom geen Hero look-alike (of Legend) met de HD specs en een 3.7 inch scherm? Groot genoeg imo.

Verwijderd

Ik heb FroydVillain 1.5.0 op mijn Hero staan, kernel-versie 2.6.29-nindroid-v3.1 ninpo@titan #232.
Alles gaat leuk en aardig, totdat ik muziek ga luisteren. Het toestel kan dan namelijk erg traag worden: of hij doet gewoon niets, of zo ontzettend traag en schokkend, dat hij onhandelbaar is. De muziek speelt wel gewoon door. Dit begint voornamelijk als ik het scherm >1 minuut uit heb gehad, dan krijg ik de lockscreen bijna niet meer weg. Als ik het eindelijk voor mekaar krijg dat ik de muziek stop zet, loopt alles na 30-60 seconden weer als een zonnetje.

Iemand een idee wat ik kan doen?

• Bornin
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:15:
Ik heb FroydVillain 1.5.0 op mijn Hero staan, kernel-versie 2.6.29-nindroid-v3.1 ninpo@titan #232.
Alles gaat leuk en aardig, totdat ik muziek ga luisteren. Het toestel kan dan namelijk erg traag worden: of hij doet gewoon niets, of zo ontzettend traag en schokkend, dat hij onhandelbaar is. De muziek speelt wel gewoon door. Dit begint voornamelijk als ik het scherm >1 minuut uit heb gehad, dan krijg ik de lockscreen bijna niet meer weg. Als ik het eindelijk voor mekaar krijg dat ik de muziek stop zet, loopt alles na 30-60 seconden weer als een zonnetje.

Andere muziekspelert proberen, mixzing bijv.

Non taken

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:24
Ik heb ook FV 1.5.0 op m'n Hero staan en ik heb ook last van een behoorlijke lag bij het laden van bijvoorbeeld m'n Messages.. Opzich wel overkomelijk maar wel irritant..

Wat wel onoverkomelijk is is het soms niet verschijnen van het lockscreen.. Ik moet soms 3 of 4 keer op één van de drie Unlock-knoppen(Home, Scroll en standaard 'Ophangknop) voordat het lockscreen naar voren komt..

Heb al gegoogled, maar geen resultaat, iemand optie voor beide problemen?

• Bornin
mensen, lees nou voor de grap eens een paar pagina's van het Froidvillain topic op XDA en tel het aantal klachten.

Meeste posts gaan als volgt: Nice rom but... issue...problem....reboot...FC blabla.

imo is die rom helemaal niet zo goed en is dat eigenlijk nooit geweest. NPrussel maakte goeie 2.1 roms back in the days maar hij bemoeit zich niet meer met Hero zo lijkt het.

Ik zou echt iedereen nogmaals willen adviseren Cronos of Elelinux eens te checken. Ik draai nu Cronos Froyo 1.2.0 en ondervind geen een van de klachten waar de Villain users over mauwen ;)

Non taken

• FloggingHank
Llewy schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:28:
Ik heb ook FV 1.5.0 op m'n Hero staan en ik heb ook last van een behoorlijke lag bij het laden van bijvoorbeeld m'n Messages.. Opzich wel overkomelijk maar wel irritant..

Wat wel onoverkomelijk is is het soms niet verschijnen van het lockscreen.. Ik moet soms 3 of 4 keer op één van de drie Unlock-knoppen(Home, Scroll en standaard 'Ophangknop) voordat het lockscreen naar voren komt..

Heb al gegoogled, maar geen resultaat, iemand optie voor beide problemen?
je hebt je laagste kloksnelheid te laag staan. stond ook al op de vorige pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Cabo schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:18:
Ik heb nu Cronos Froyo 1.1 en de laatste radio. Alleen ik krijg geen GPS fix. Wat kan ik allemaal uitproberen om het werkend te krijgen.
Nogmaals de radio geupdates met GPS ingeschakeld. Paar keer rebooten en opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bornin7ty2 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:21:
[...]

Andere muziekspelert proberen, mixzing bijv.
Mixzing leek de oplossing te zijn, maar helaas. Weer hetzelfde probleem.
Verder heb ik geen programma's om de kloksnelheid te wijzigen, dus als het niet anders kan moet ik cronos maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:09
cpu speed zit er standaard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Er zijn inderdaad nog wat zaken die opgelost moeten worden bij FroydVillan 1.5.0. Ninpo de ontwikkelaar heeft even de tijd genomen een aantal zaken op een rijtje te zetten.

Vers van de pers: Sense UI Theme for FroydVillain 1.5.0 http://forum.xda-develope...php?p=8189568#post8189568

Maakt het installeren van een theme je telefoon trager? Of is dit gewoon onzin wat ik nu vraag?

@Llewy Verhoog de Frequentie naar 352MHz en het probleem is opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door laserboy op 17-09-2010 20:38 ]

• .Kaas
  • Laatst online: 13-07 17:17
Draai nu elelinux en kon zelfs met de rommanager de theme naar zwart veranderen! Geweldig :D
Kwam van Cronos 2.0.1 geloof ik, en dit loopt toch wel ff een heel stuk beter :)
Even gekeken op welke kloksnelheid de CPU standaard draait, en kwam uit op 614 Mhz.
Geen vastlopers gehad, geen lag.. Kortom, loopt als een zonnetje en haal met 614 Mhz 4.3 Mflops :9~
(moet wel even in de ROM manager compcache, JIT etc goedzetten)

Ben weer helemaal blij met m'n hero :)

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:15:

Dit komt zeer waarschijnlijk ook door een te lage min setCPU freq, dus ik denk dat je min cpu speed op 123 staat en als hij dan daarop springt gaat het moeilijk worden idd.
bornin7ty2 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:32:
mensen, lees nou voor de grap eens een paar pagina's van het Froidvillain topic op XDA en tel het aantal klachten.

Meeste posts gaan als volgt: Nice rom but... issue...problem....reboot...FC blabla.

imo is die rom helemaal niet zo goed en is dat eigenlijk nooit geweest. NPrussel maakte goeie 2.1 roms back in the days maar hij bemoeit zich niet meer met Hero zo lijkt het.

Ik zou echt iedereen nogmaals willen adviseren Cronos of Elelinux eens te checken. Ik draai nu Cronos Froyo 1.2.0 en ondervind geen een van de klachten waar de Villain users over mauwen ;)
Dit is echt bericht kan je echt overslaan, FroydVillain is echt een perfecte rom. Mensen die zeuren over reboots/fc's die hebben gewoon niks gelezen en moeten hun minimale MHz verhogen.

VR 1.5 is niet voor niets al zo lang niet geupdate, omdat er weinig bugs in zitten.

Zit al eigenlijk zo lang op FroydVillain dat ik niet eens wat anders wil, wellicht niet eens een desire want telefoon bevalt erg goed op dit moment, ook qua battery. Ik gebruik tevens ook geen taskkiller meer sinds maanden.

• iop
  • Laatst online: 08:59

iop

Hoe ga ik terug naar stock rom vanaf FV 1.5 ? Ik vind veel info over van alles omtrend custom roms enzo maar niet dit stukje..

edit: Als ik de RUU install komt ie met een usb error

[ Voor 18% gewijzigd door iop op 18-09-2010 21:08 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Minaaj schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:50:
[...]

Dit komt zeer waarschijnlijk ook door een te lage min setCPU freq, dus ik denk dat je min cpu speed op 123 staat en als hij dan daarop springt gaat het moeilijk worden idd.

[...]

Dit is echt bericht kan je echt overslaan, FroydVillain is echt een perfecte rom. Mensen die zeuren over reboots/fc's die hebben gewoon niks gelezen en moeten hun minimale MHz verhogen.

VR 1.5 is niet voor niets al zo lang niet geupdate, omdat er weinig bugs in zitten.

Zit al eigenlijk zo lang op FroydVillain dat ik niet eens wat anders wil, wellicht niet eens een desire want telefoon bevalt erg goed op dit moment, ook qua battery. Ik gebruik tevens ook geen taskkiller meer sinds maanden.
Misschien moet je eens wat andere ROM's proberen voordat je oordeelt. Aangezien je al maanden op froyd zit. Ik heb zo'n beetje elke ROM wel getest en ik weet echt wel waar ik over praat. Doe eens een nandroid backup en draai een dagje Ele of Cronos, I dare you >:)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
bornin7ty2 schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:15:
[...]
Misschien moet je eens wat andere ROM's proberen voordat je oordeelt. Aangezien je al maanden op froyd zit. Ik heb zo'n beetje elke ROM wel getest en ik weet echt wel waar ik over praat. Doe eens een nandroid backup en draai een dagje Ele of Cronos, I dare you >:)
Geef eens een goeie link naar cronos, is gebanned op XDA.... draai nu zonder problemen op fv1.5 erg tevreden maar hou wel van een beetje pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Koriel schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:51:
[...]

Geef eens een goeie link naar cronos, is gebanned op XDA.... draai nu zonder problemen op fv1.5 erg tevreden maar hou wel van een beetje pielen.
http://cronosproject.org/forum/viewforum.php?f=28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

.Kaas schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:44:
Draai nu elelinux en kon zelfs met de rommanager de theme naar zwart veranderen! Geweldig :D
Kwam van Cronos 2.0.1 geloof ik, en dit loopt toch wel ff een heel stuk beter :)
Even gekeken op welke kloksnelheid de CPU standaard draait, en kwam uit op 614 Mhz.
Geen vastlopers gehad, geen lag.. Kortom, loopt als een zonnetje en haal met 614 Mhz 4.3 Mflops :9~
(moet wel even in de ROM manager compcache, JIT etc goedzetten)

Ben weer helemaal blij met m'n hero :)
Elelinux draait idd erg snel! Maar kreeg de laatste tijd alleen maar launcher fc's. Erg irritant dus en heel erg zonde :(
Iemand die ook zulke problemen tegen komt bij 1.9? En daar al een oplossing voor heeft gevonden?
Kan ook zijn dat het door een app is maar weet niet hoe ik dit kan controleren...

Moet nu met tegenzin switchen van ROM ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een manier om in FroydVillain 1.5 het geluid middels de volumeknop op stil te zetten?

Nu heb ik alleen hard ---- zacht - tril. Bij andere roms kun je hard ---- zacht - stil - tril gebruiken.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oke, ik ben redelijk geïnteresseerd geraakt in het rooten van mijn Hero, vooral door het beperkte geheugen waarop ik mijn apps kwijt kan. Ben die melding dat het geheugen opraakt meer dan zat.

Anyways, veel guides waar ik op uitkom zijn aardig outdated. Is de startpost nog wel goed up-to-date? Ik heb 2.1 dus daar zou ik beginnen. Dan kom ik bij het ADB gedeelte uit, maar dat hoeft blijkbaar niet meer?

Ik zie door de bomen het bos even niet meer als total root n00b... :|

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• iop

iop

Sp33dFr34k schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:07:
Oke, ik ben redelijk geïnteresseerd geraakt in het rooten van mijn Hero, vooral door het beperkte geheugen waarop ik mijn apps kwijt kan. Ben die melding dat het geheugen opraakt meer dan zat.

Anyways, veel guides waar ik op uitkom zijn aardig outdated. Is de startpost nog wel goed up-to-date? Ik heb 2.1 dus daar zou ik beginnen. Dan kom ik bij het ADB gedeelte uit, maar dat hoeft blijkbaar niet meer?

Ik zie door de bomen het bos even niet meer als total root n00b... :|
aub

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Prup
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:15
hoi,
Ik had een geroote Hero (geroot met flashrec), maar heb hem opgestuurd (met officiële software teruggezet) voor een reparatie aan het scherm. Heb hem sinds een paar dagen terug. HTC heeft me als service 2.1 gegeven. Tot dusver 'no problemo'. Maar... Wat ik ook probeer, ik krijg hem niet weer geroot. Ik draai 3.32.405.1 en heb androot geprobeerd (flash_image not found), ik heb' Howto HTC Hero met 2.1 rooten en custom rom installeren' op AndroidWorld geprobeerd (...killing) en ik heb me het apenzuur gekloot met ADB. Ik krijg maar geen image geïnstalleerd en ik krijg ook geen root (ik ben geen complete nOOb, maar ook geen echte techneut). Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?
Alvast bedankt

• Hansie_P
  • Laatst online: 15:34
Prup schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:06:
hoi,
Ik had een geroote Hero (geroot met flashrec), maar heb hem opgestuurd (met officiële software teruggezet) voor een reparatie aan het scherm. Heb hem sinds een paar dagen terug. HTC heeft me als service 2.1 gegeven. Tot dusver 'no problemo'. Maar... Wat ik ook probeer, ik krijg hem niet weer geroot. Ik draai 3.32.405.1 en heb androot geprobeerd (flash_image not found), ik heb' Howto HTC Hero met 2.1 rooten en custom rom installeren' op AndroidWorld geprobeerd (...killing) en ik heb me het apenzuur gekloot met ADB. Ik krijg maar geen image geïnstalleerd en ik krijg ook geen root (ik ben geen complete nOOb, maar ook geen echte techneut). Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?
Alvast bedankt
ja, klik ff 2 posts hoger op de link...

• Prup
'ja, klik ff 2 posts hoger op de link...'

Been there, got the ... t-shirt. Net wéér geprobeerd, zelfde klacht: flash_image: not found. Klaarblijkelijk is er iets dat voorkomt dat deze methode werkt, maar ik heb geen idee wat!. :-(

• Sypher
Prup schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:45:
'ja, klik ff 2 posts hoger op de link...'

Been there, got the ... t-shirt. Net wéér geprobeerd, zelfde klacht: flash_image: not found. Klaarblijkelijk is er iets dat voorkomt dat deze methode werkt, maar ik heb geen idee wat!. :-(
Je hebt toch wel een bestand met de naam "recovery.img" op je sdkaart staan hé? ;)

• Prup
Hele dikke DUH!
Natuurlijk. Het bestand staat in de root van m'n sdcard. Ik heb er net een tweede sdcard bij gepakt met alleen de recovery.img erop, maar ook daar de mededeling flash_image: not found. Als ik dan toch reboot recovery intik, meldt terminal 'not permited!' Ik neem aan dat dit inhoudt dat superuser niet werkt terwijl ik na su wel via superuser toestemming hebt gegeven aan terminal om root te hebben. Vandaar dat ik de weg een beetje kwijt ben. :X

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Prup schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:30:
Hele dikke DUH!
Natuurlijk. Het bestand staat in de root van m'n sdcard. Ik heb er net een tweede sdcard bij gepakt met alleen de recovery.img erop, maar ook daar de mededeling flash_image: not found. Als ik dan toch reboot recovery intik, meldt terminal 'not permited!' Ik neem aan dat dit inhoudt dat superuser niet werkt terwijl ik na su wel via superuser toestemming hebt gegeven aan terminal om root te hebben. Vandaar dat ik de weg een beetje kwijt ben. :X
De reboot werkte bij mij ook niet, dat heb ik handmatig gedaan.
Wat betreft je error, die had ik eerst ook. Toen kwam ik erachter dat het commando niet fatsoenlijk op een regel stond (dus met een # ervoor). Je weet zeker dat het commando verder goed is?

• Prup
Oké, Ik probeer het nog eens.

recovery.img op sdcard

1. Universal Androot: Woot! Your device is rooted
2 . Terminal:
$su (enter)
# (spatie)flash_image recovery /sdcard/recovery.img (enter)
flash_image: not found
# (spatie) reboot recovery (enter)
not permitted!

De spaties kreeg ik trouwens aangeboden door Terminal Emulator. Backspace hielp niet.
En zo ben ik weer vijf minuten van mijn leven kwijt en weer een frustratie rijker. :( :X

[ Voor 10% gewijzigd door Prup op 23-09-2010 20:31 ]

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Die "spatie" staat voor elke regel tussen het hekje en je commando, dat is geen probleem.
En ik heb zelf geen problemen gehad met dat commando. Ik geloof dat je de volgende tutorial aan het gebruiken bent?

En misschien een stomme vraag, maar je hebt toch je telefoon op Windows veilig verwijderd, en dan op je hero in het notification area de USB verbinding terug verbroken? Want anders ga je inderdaad niet aan je SD kaart kunnen.

En indien je het bovenstaande toch hebt gedaan, als je met bvb Astro o.d. naar je sd-kaart kijkt staat de recovery.img er dan effectief in de root van sdcard? (of doe gewoon eventjes in de terminal: cd sdcard enter, ls enter (als je het na de ls ziet staan dan moet je bij dat flashcommando sdcard/ weglaten vermits je dan al in het sdcard directory zit )

[ Voor 14% gewijzigd door Simon Verhoeven op 23-09-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prup
Simon Verhoeven schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:50:

En misschien een stomme vraag, maar je hebt toch je telefoon op Windows veilig verwijderd, en dan op je hero in het notification area de USB verbinding terug verbroken? Want anders ga je inderdaad niet aan je SD kaart kunnen.

Ik zie de SD kaart.

En indien je het bovenstaande toch hebt gedaan, als je met bvb Astro o.d. naar je sd-kaart kijkt staat de recovery.img er dan effectief in de root van sdcard? (of doe gewoon eventjes in de terminal: cd sdcard enter, ls enter (als je het na de ls ziet staan dan moet je bij dat flashcommando sdcard/ weglaten vermits je dan al in het sdcard directory zit )
cd sdcard gedaan en na ls zie ik ondermeer de recovery.img. Meteen daaronder flash_image recovery /recovery.img gedaan en ja hoor: flash_image: not found.
ZUCHT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 19:52
Als je "/recovery.img" probeert hij het te vinden in de root van alle folders. Wat jij wil is "./recovery.img" lijkt me? Dan zoekt hij het in de huidige working directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prup
riemer1990 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:33:
Als je "/recovery.img" probeert hij het te vinden in de root van alle folders. Wat jij wil is "./recovery.img" lijkt me? Dan zoekt hij het in de huidige working directory.
Na cd sdcard (enter) "flash_image recovery ./revovery.img" gedaan en wederom flash_image: not found. Met Astro zie ik de image in de root van de sd kaart staan, maar zodra ik Terminal Emulator vertel dat hij moet flashen, zegt hij 'not found'. Het is om gek van te worden. En dat terwijl ik nog wel 2.1.4 van Cronos wil proberen omdat 2.1.3 me zo beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Oke vaag, ik draaide altijd FroYdvillian. Maar gisteren was mijn notification bar uit het niets verandert in een witte kleur, aangezien al het tekst ook wit is kon ik dus niks meer zien..
Heb van alles geprobeert, maar hij bleef maar hetzelfde. Sindsdien ben ik maar overgestapt naar Chronos.
Alleen ik dacht dat titanium backup ook je SMSjes backup'te? Ik ben blijkbaar alles kwijtgeraakt...

[ Voor 5% gewijzigd door PakoeDIEP op 24-09-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
PakoeDIEP schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:18:
Oke vaag, ik draaide altijd FroYdvillian. Maar gisteren was mijn notification bar uit het niets verandert in een witte kleur, aangezien al het tekst ook wit is kon ik dus niks meer zien..
Heb van alles geprobeert, maar hij bleef maar hetzelfde. Sindsdien ben ik maar overgestapt naar Chronos.
Alleen ik dacht dat titanium backup ook je SMSjes backup'te? Ik ben blijkbaar alles kwijtgeraakt...
Nee, gaat niet altijd goed iig. misschien kun je een nandroid backup terugzetten en vervolgens je smsjes backuppen met http://www.appbrain.com/app/com.riteshsahu.SMSBackupRestore

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Prup als je een cd hebt gedaan moet je geen / voor recovery image doen.

Doe gewoon:
su
cd sdcard
flash_image recovery recovery.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Prup schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:07:
[...]

Na cd sdcard (enter) "flash_image recovery ./revovery.img" gedaan en wederom flash_image: not found. Met Astro zie ik de image in de root van de sd kaart staan, maar zodra ik Terminal Emulator vertel dat hij moet flashen, zegt hij 'not found'. Het is om gek van te worden. En dat terwijl ik nog wel 2.1.4 van Cronos wil proberen omdat 2.1.3 me zo beviel.
Heb je die flash_image executable wel? Waar staat ie? Als ie in sdcard/ staat moet je als je cd sdcard hebt gedaan wel ./ voor flash_image doen. Voor recovery.img hoeft et idd niet.

dus:
cd sdcard
./flash_image recovery recovery.img

Als flash_image niet in sdcard staat maar ergens anders staat de locatie iig niet in de PATH variable.
Wat ook nog kan is dat ie niet de executable flags heeft, moet je ff met chmod regelen dan.

[ Voor 5% gewijzigd door oXygeN op 24-09-2010 15:35 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

flash_image is gewoon een commando, geen aparte applicatie dat je moet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Zelfde probleem hier, geen van de bovenstaande mogelijkheden helpen. Steeds dezelfde uitkomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
ik kan wel gewoon flash_image recovery.img typen en dan krijg ik:
usage: flash_image partition file.img

is dat ook goed ? Eerste keer dat ik dit doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Nieuwe Cronos Froyo 1.2.1

* Updated sources to latest.
* dalvik updated to latest version.
* fixed libskia - 2D render engine to compile correctly for our Hero.
* kernel Opt-52 Included.
* No Interactive Support.
* Updated gapps to latest version.
* Updated Framework/app.

Meer hier: http://www.cronosproject....wtopic.php?p=12251#p12251

Non taken

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Ik heb vorige week cronos 1.2.0 geinstalleerd, en ben er heel tevreden mee.
Als ik nu echter bel met iemand, dan versta ik ze amper, klinkt alsof ik geen ontvangst heb, maar het is altijd zo!
Kan dat aan de rom liggen, zal het helpen als ik de radio ook update (waar vind ik een goede?). Zal dit misschien opgelost zijn met de cronos 1.2.1?

edit; een oudere radio geflashed, en nu blijkt het in orde te zijn

[ Voor 9% gewijzigd door mngm op 25-09-2010 12:19 ]

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 22:27
Hebben jullie recovery.img wel goed hernoemd?

Het is vaak van zichzelf al een .img bestand en als je hem dan hernoemt naar recovery.img krijg je eigelijk:
recovery.img.img

Hierdoor ben ik ook een kwartier bezig geweest met commando's intypen, terwijl de oplossing zo simpel was!

• FloggingHank
Zijn er hier meer mensen met froydvillain 1.5 waarbij de rom na zo'n 1-2 weken gebruik (met reboots) erg langzaam en batterijvretend wordt? Ik zie mn batterij er dan zowat door heen gaan.

Ik vond 1.4 vele malen beter

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:59
Flogging Hank schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:36:
Zijn er hier meer mensen met froydvillain 1.5 waarbij de rom na zo'n 1-2 weken gebruik (met reboots) erg langzaam en batterijvretend wordt? Ik zie mn batterij er dan zowat door heen gaan.

Geen problemen hier. Heb je misschien bij het installeren google backup gebruikt. Dit raden ze sterk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:05

nWn

In Geocentric Orbit

Flogging Hank schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:36:

Ik red makkelijk 3 dagen met normaal gebruik (= uurtje per dag bellen, wat spelletjes en mail). Heb je al een full wipe geprobeerd? Als je trouwens van een andere ROM komt en je herstelt de systeeminstellingen met Titanium Backup of iets dergelijks dan kan er vanalles fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franktv
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 20:56
Ik heb mn hero geroot en er staat een custom ROM op. Nu heb ik problemen met het touchscreen en wil ik weer terug naar de stock ROM.

Ik kan alleen nergens een werkende stock recovery rom vinden. Kan iemand mij daar aan helpen? Heb helaas geen backup meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
nWn Music schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:49:
[...]

Ik red makkelijk 3 dagen met normaal gebruik (= uurtje per dag bellen, wat spelletjes en mail). Heb je al een full wipe geprobeerd? Als je trouwens van een andere ROM komt en je herstelt de systeeminstellingen met Titanium Backup of iets dergelijks dan kan er vanalles fout gaan.
3dagen ? Wow dat haal ik bij lange na nog niet. Ik doe meestal 1-2 dagen met een batterij dat is incl 1.5-2 uur muziek luisteren mail ophalen en misschien even op internet. Ik heb nu een extra grote 3200mAh batterij en daarmee haal ik het 3-4 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

franktv schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:38:
Ik heb mn hero geroot en er staat een custom ROM op. Nu heb ik problemen met het touchscreen en wil ik weer terug naar de stock ROM.

Ik kan alleen nergens een werkende stock recovery rom vinden. Kan iemand mij daar aan helpen? Heb helaas geen backup meer.
de RUU van de site downloaden en installen vanaf een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 12:40
franktv schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:38:

Hier kan je de stock roms vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559622
Deze zijn uiteraard niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

tweakG5 schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:53:
[...]

3dagen ? Wow dat haal ik bij lange na nog niet. Ik doe meestal 1-2 dagen met een batterij dat is incl 1.5-2 uur muziek luisteren mail ophalen en misschien even op internet. Ik heb nu een extra grote 3200mAh batterij en daarmee haal ik het 3-4 dagen mee.
Dan doet mijn Hero het toch beter.
Mijn hero staat momenteel na 1d22h nog op 53%.
Wifi staat al de hele tijd op en ik heb elke dag toch zeker minstens een uurtje gesurft/marketplace gebruikt en ook een spelletje of 2 gespeeld. (froydvillain 1.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Simon Verhoeven schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:31:
[...]

Dan doet mijn Hero het toch beter.
Mijn hero staat momenteel na 1d22h nog op 53%.
Wifi staat al de hele tijd op en ik heb elke dag toch zeker minstens een uurtje gesurft/marketplace gebruikt en ook een spelletje of 2 gespeeld. (froydvillain 1.5)
Ok ik heb elelinux met cpu op 749Mhz en idle op 369Mhz ook staat bij mij wifi continu aan maar niet altijd met verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
Bartvw schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:42:
Hebben jullie recovery.img wel goed hernoemd?

Het is vaak van zichzelf al een .img bestand en als je hem dan hernoemt naar recovery.img krijg je eigelijk:
recovery.img.img

Hierdoor ben ik ook een kwartier bezig geweest met commando's intypen, terwijl de oplossing zo simpel was!
Ja, maakt voor mij niet uit. Hoe dan ook, krijg altijd Not Permited! Of file not found.

Edit:

Het is me geluk :D

$ su
# flash_image recovery recovery.img
(dan geeft hij niets)

dan zelf uitzetten en laden in het boot menu: home + power off/on

[ Voor 14% gewijzigd door Michiele93 op 26-09-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franktv
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 20:56
Bedankt voor de reactie.

Ik heb deze roms geprobeerd, maar bij het installeren gaat hij naar de RA recovery en daar blijft de installatie hangen. Ik wil dus graag de originele recovery rom installeren, waarna ik de rom van de HTC site kan installeren.

Ik heb alleen geen backup van de stock recovery. Dus nogmaals mijn vraag, wie kan mij hieraan helpen?
nysos schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:25:
[...]

Hier kan je de stock roms vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559622
Deze zijn uiteraard niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prup
Het is me gelukt :D

$ su
# flash_image recovery recovery.img
(dan geeft hij niets)

dan zelf uitzetten en laden in het boot menu: home + power off/on
Ook deze geprobeerd (en even .img van de recovery.img halen), maar het blijft de hele tijd flash_image: not found. Echt hemeltergend :-(

MAAR het is gelukt. ik zie m'n image dankzij deze http://androidforums.com/...kes-less-than-2-mins.html methode.

[ Voor 20% gewijzigd door Prup op 26-09-2010 22:30 ]

• FloggingHank
Is er eigenlijk een (goede) 2.2 rom met sense voor de hero?

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:05

nWn

In Geocentric Orbit

Flogging Hank schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:41:
Is er eigenlijk een (goede) 2.2 rom met sense voor de hero?
Om eerlijk te zijn, geen idee. Heb zelf tijden lang Sense gedraaid, totdat ik Launcherpro probeerde. De rest van de Sense widgets en apps heb ik nooit gemist toen ik overstapte naar het senseloze Froydvillain.

Waarvoor wil je graag Sense?

• Sypher
Is er uberhaubt een Froyo rom met Sense?
Volgens mij niet namelijk.

De enige reden dat ik Sense zou willen is voor Flash support.. Maar verder zie ik er niet het nut van in :)

[ Voor 71% gewijzigd door Sypher op 29-09-2010 19:08 ]

• J0ey
  • Laatst online: 27-08 23:11
Even dringend; Is er ook een manier om mijn Hero terug te rooten? :( Ik wil graag gewoon standaard 2.1 erop zetten maar de updates (1.5-2.1) lukken niet omdat ik de recovery image erop heb, de goldcard methode wil maar niet lukken omdat ik de CID van mijn SD kaart niet te zien kan krijgen. Ik heb de Hero net verkocht en ik wil graag morgen de telefoon naar de koper toesturen dus..

• tfx
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11-2023

tfx

Deze al geprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559622 en dan RUU_Hero_HTC_WWE_2.73.405.66_WWE_test_signed_NoDri ver.exe

• J0ey
Nee, die lukken dus niet omdat ik mijn telefoon heb geroot, denk ik..

• J0ey
Nog even geprobeerd; ik krijg als ik de 1e update wil doen een foutmelding omdat ik dan bij het bootscherm van de root kom, dus dat lukt mij niet; weet iemand hier een oplossing of iets voor, graag binnen een uur zodat ik alles kan inpakken.

Alvast bedankt..

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

En dat mijn Hero...

Overleden na een nieuw scherm en nieuwe outercasing omdat hij al een crosstrainer in de sportschool overleefd had, werd een plons in de wc hem fataal :'(

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

zwahiel schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:56:
En dat mijn Hero...

Overleden na een nieuw scherm en nieuwe outercasing omdat hij al een crosstrainer in de sportschool overleefd had, werd een plons in de wc hem fataal :'(
En welke rom was hier van toepassing? :P ;)

Wear Sunscreen!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

VillainRom 15 met VR14 theme om precies te zijn. Met fatsoenlijk werkende CPU modes waardoor mijn Hero 't 3,5 dagen uithield bij normaal gebruik. Alleen vanaf 15% kelderde de duur erg snel.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

zwahiel schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:56:
En dat mijn Hero...

Lomp is lastig? :P

Ik heb de FROYO_2.2_elelinux_v1.9 ROM een paar dagen geleden geflashed en ben er aardig tevreden over. Dit was mijn eerste ervaring met root, en dit bevalt tot dusver prima. Weinig hangers gehad, behalve bij sommige live wallpapers (wat de Hero eigenlijk niet kan). Wilde eigenlijk meerdere roms proberen om een goed overzicht te krijgen van de verschillende mogelijkheden, maar deze bevalt me zo goed dat ik 'm waarschijnlijk zo laat :)

Ik heb echter geen idee hoe dat zit met de verschillende CPU speeds, is dat een tooltje of zit dat in een rom ingebakken of hoe werkt dat precies? Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben met de snelheid en batterijduur op het moment, maar ik heb dus gewoon die ROM geïnstalleerd and that's it...

• Bornin
Sp33dFr34k schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:49:
[...]

Lomp is lastig? :P

Ik heb de FROYO_2.2_elelinux_v1.9 ROM een paar dagen geleden geflashed en ben er aardig tevreden over. Dit was mijn eerste ervaring met root, en dit bevalt tot dusver prima. Weinig hangers gehad, behalve bij sommige live wallpapers (wat de Hero eigenlijk niet kan). Wilde eigenlijk meerdere roms proberen om een goed overzicht te krijgen van de verschillende mogelijkheden, maar deze bevalt me zo goed dat ik 'm waarschijnlijk zo laat :)

Ik heb echter geen idee hoe dat zit met de verschillende CPU speeds, is dat een tooltje of zit dat in een rom ingebakken of hoe werkt dat precies? Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben met de snelheid en batterijduur op het moment, maar ik heb dus gewoon die ROM geïnstalleerd and that's it...
Om te overclocken heb je een tool nodig. Je kunt over clock widget downloaden van de markt of setcpu hier

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ik ben nu toch ook al een paar weken erg tevreden elelinux gebruiker. Werkt soepel, ook het HTC Keyboard (Bij Cronos was die in sommige gevallen erg traag). Batterij houdt het minstens 2 dagen vol, dus dat is ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:02
Nadeel van de Froyd Villain ROM is het woordenboek.

Deze blijft maar op engels staan en dat is strontvervelend bij het typen van mails, sms en getwitter...
Iemand een suggestie hoe ik van dat engelse woorden boek afkom?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prup
Zosas schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:09:

Deze blijft maar op engels staan en dat is strontvervelend bij het typen van mails, sms en getwitter...
Overstappen naar Elelinux. Draait als een tierelier en heeft eenn NL woordenboek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik heb FroydVillain en bij mij is het woordenboek gewoon nederlands nadat ik dat in het keyboard ingesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat (en freezes) had ik met 1.5 versie ook. Ben daarom teruggevallen op de froydvillian versie 1.4.4.
Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste