Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Ik heb vandaag de nieuwe OTA updates van froydvillain gedraaid maar ineens herkend windows 7 mn phone niet meer... iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
Flogging Hank schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:05:
Ik heb vandaag de nieuwe OTA updates van froydvillain gedraaid maar ineens herkend windows 7 mn phone niet meer... iemand een suggestie?
Andere USB poort geprobeerd?
Zit je USB kabel er wel goed in.

Beide situaties al eens meegemaakt ;)

• FloggingHank
Sypher schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:24:
[...]

Andere USB poort geprobeerd?
Zit je USB kabel er wel goed in.

Beide situaties al eens meegemaakt ;)
nee was ook mijn eerste gedachte inderdaad, maar helaas.

Nog iets:

Met froydvillain 1.4 gaat bij een ontvangen gmail bericht niet langer mn ledje branden maar juist mn trackball... is er een manier om dit te veranderen?

Verwijderd

Ik heb mijn Hero gisteren ook geroot en FroydVillain 1.4.3 geïnstalleerd. Alles is vlotjes verlopen mede dankzij de goede info in dit topic.

Ben er echt super tevreden mee :) Alles werkt snel en goed.. GPS ook!! Ik gebruik wel de .11 versie van de radio.

Ik heb wel een vraag tav APPS2SD..
ik heb een ext partitie op mijn SD kaart gemaakt. Ik heb nu alleen het idee dat APPS2SD niet echt werkt. Moet ik dit forceren met een of andere setting? Ik zag wel iets staan in de Villain settings..

is er een manier om te checken of het goed werkt?

PS: iemand een goed alternatief voor mijn oude people widget van HTC?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 13:07 ]

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
Flogging Hank schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:02:
Met froydvillain 1.4 gaat bij een ontvangen gmail bericht niet langer mn ledje branden maar juist mn trackball... is er een manier om dit te veranderen?
Volgens mij is dat zo sinds 1.4.0, in de releasenotes op XDA staat:
After popular demand, notification lights...
...work as you voted for. We're back to jogball for everything, LED for bitching about battery status. Hurrah.
Ik denk niet dat je dit kunt veranderen.

• nysos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 12:40
PS: iemand een goed alternatief voor mijn oude people widget van HTC?
LauncherPro. De betalende versie ($2.99USD) heeft een People widget:

Afbeeldingslocatie: http://www.launcherpro.com/wp-content/uploads/2010/07/people_widget_screenshot1.jpg

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:51:

Ik heb wel een vraag tav APPS2SD..
ik heb een ext partitie op mijn SD kaart gemaakt. Ik heb nu alleen het idee dat APPS2SD niet echt werkt. Moet ik dit forceren met een of andere setting? Ik zag wel iets staan in de Villain settings..
Kijk anders hoe groot je SD kaart is. Er word iets van 700 Mb gereserveerd voor App2SD. Dus indien je bv een 4GB kaart heb zie je bij groote Sd kaart staan dat de SD 3.3GB is. Dan weet je dat het werkt!

PSN id: GG--77

• Sypher
GG---77 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:28:
[...]

Kijk anders hoe groot je SD kaart is. Er word iets van 700 Mb gereserveerd voor App2SD. Dus indien je bv een 4GB kaart heb zie je bij groote Sd kaart staan dat de SD 3.3GB is. Dan weet je dat het werkt!
Moest je zelf geen partities aanmaken met de recovery rom dan?

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
J0ey schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:42:
Ik krijg steeds als ik bezig ben met een recovery engine erop te zetten: adb server is out of date killing.. Weet iemand wat hieraan te doen is? Ik heb natuurlijk al googled maar die oplossingen daar bieden ook geen hulp; of ik doe ze fout, maar dat denk ik niet.

Ik gebruik Windows 7 64bit, mocht dat uitmaken. En ik heb de ADB al helemaal geupdate, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Alvast bedankt.
Nog maar een keertje voor als eroverheen was gelezen. :)

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Voor FroydVillain gebruikers: Er is een regio gebonden GPS update (FroydVillain 1.4.4) uitgegeven voor Europa, Azië of America. Check het in VillainROM Updater!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
laserboy schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:07:
Voor FroydVillain gebruikers: Er is een regio gebonden GPS update (FroydVillain 1.4.4) uitgegeven voor Europa, Azië of America. Check het in VillainROM Updater!
Thx 4 the heads up.. Dat gaat iss snel met die updates. Die Ninpo zit er echt hard aan te werken, en dan is hij ook nog eens veel users aan het helpen op irc. Ik heb hem laatst ook maar een paar pilsjes kado gedaan.

En ik vind de 1.4 roms geweldig, nog nooit zo'n battery life gezien. Normaliter staat mijn telefoon na in de ochtend van de lader te zin gehaald in de avond weer op zo'n 30% met mijn gebruik. Nu staat hij al bijna 24 uur aan en nog op 50% met hetzelfde verbruik.

• J0ey
Heb net ook hetzelfde op een andere PC geprobeerd, ook zonder succes. Iemand een idee wat er mis is? ;(

Verwijderd

Jammer dat 1.4.4 mijn Gps problemen nog steeds niet oplost. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Zit er veel verschil tussen FroydVillain en Cronos Froyo? Zit zelf nu op 2.1 van Cronos en het bevalt wel redelijk (er zitten toch nog redelijk wat losse draadjes aan android 2.1). Zit de overstap naar (HTC-Senseloos) 2.2 te overwegen. Heb begrepen dat LauncherPro ongelooflijk veel functionaliteit biedt en dat ik Sense niet hoef te missen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:29:
Jammer dat 1.4.4 mijn Gps problemen nog steeds niet oplost. :(
Heb je die "Mock Locations" uitgezet?
Heb je die "netwerkgebaseerde lokatie" uitgezet?

Installeer (als je die nog niet hebt) eens GPS status en leg je telefoon ergens bij het raam met GPS aan.
De eerste fix kan even duren, maar daarna zou het echt snel moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
woutur schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:38:
Zit er veel verschil tussen FroydVillain en Cronos Froyo? Zit zelf nu op 2.1 van Cronos en het bevalt wel redelijk (er zitten toch nog redelijk wat losse draadjes aan android 2.1). Zit de overstap naar (HTC-Senseloos) 2.2 te overwegen. Heb begrepen dat LauncherPro ongelooflijk veel functionaliteit biedt en dat ik Sense niet hoef te missen.
Chronos draaide niet zo soepel als Froydvillian bij mij... Verder vond ik de Sense homescreens altijd heel handig, maar dankzij launcherpro mis ik het niet eens meer. Ik raad je het zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Sypher schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:41:
[...]

Heb je die "Mock Locations" uitgezet?
Heb je die "netwerkgebaseerde lokatie" uitgezet?

Installeer (als je die nog niet hebt) eens GPS status en leg je telefoon ergens bij het raam met GPS aan.
De eerste fix kan even duren, maar daarna zou het echt snel moeten zetten.
Heeft elke gebruiker van FroydVillain deze problemen? Ik gebruik nogal veel GPS icm Geocaching, en heb geen zin om bovenstaande acties uit te voeren als ik GPS nodig heb. Bovendien zou ik netwergebaseerde lokatie heel graag aan willen laten staan (ivm andere diensten die ik draai).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
woutur schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:53:
[...]

Heeft elke gebruiker van FroydVillain deze problemen? Ik gebruik nogal veel GPS icm Geocaching, en heb geen zin om bovenstaande acties uit te voeren als ik GPS nodig heb. Bovendien zou ik netwergebaseerde lokatie heel graag aan willen laten staan (ivm andere diensten die ik draai).
Ha, ik ook! Met de voorgaande versies weinig/geen problemen gehad. Redelijk snel een fix, geen reboots.
Heb overigens de netwerk based locatie gewoon aan staan, maar mock locations uitgezet.

"Bovenstaande acties" is alleen maar om te testen of GPS werkt. De eerste FIX duurt gewoon het langste.
In mijn geval had ik 1x een spontane reboot, maar daarna deed de GPS het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 10:10

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Volgens mij gebruik ik momenteel een redelijk verouderde radio-versie (63.18.55.06EU_6.35.06.18), en zou eigenlijk eens willen kijken of ik met een nieuwere versie bijvoorbeeld een langere accuduur kan krijgen. Hoeveel risico zit er aan het flashen van de radio? Ik (of eigenlijk een kennis van mij) heb bij het rooten van mijn G1 het toestel gebricked, dus dat doe ik liever niet nog een keer... 8)7 En is het voor het flashen van de radio ook nodig om de Hero helemaal te wipen? In dat geval wil ik misschien ook wel proberen om de nieuwe FroydVillain erop te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Zolang je de batterij er niet uittrekt tijdens het flashen, moet het wel goed gaan.
De ROM en de Radio zijn 2 aparte dingen, wipen van het OS maakt niet uit.

Heb het zelf nog niet gedaan, zit nog op de "stock" radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Het is het meest belangrijke onderdeel van je toestel, de radio. Als het daar fout gaat, zit je echt met de gebakken peren.

Maar het flashen van je radio is op zich kinderspel. Ga in je recovery modus, update radio en klaar.
Verwacht overigens geen wonderen. Je zal waarschijnlijk helemaal niks merken van een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 12:21
woutur schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:53:
[...]
Ik heb dit probleem niet. Vanmorgen de laatste fix geinstalleerd (1.4.4 zeker?) en ook maar ineens de laatste radio. Daarna kreeg m'n gps blijkbaar geen enkele sateliet te zien, maar eens rebooten met de gps aan, en daarna werkte het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik krijg steeds als ik bezig ben met een recovery engine erop te zetten: adb server is out of date killing.. Weet iemand wat hieraan te doen is? Ik heb natuurlijk al googled maar die oplossingen daar bieden ook geen hulp; of ik doe ze fout, maar dat denk ik niet. Ik gebruik dus de handleiding in de OP en ik heb Android 2.1 nu op m'n mobiel staan (stock rom)

Ik gebruik Windows 7 64bit, mocht dat uitmaken. En ik heb de ADB al helemaal geupdate, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Ohja, ik zoek een 2.2 Froyo zonder Sense. Is FroydVillain hier goed voor

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
J0ey schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:05:

Ohja, ik zoek een 2.2 Froyo zonder Sense. Is FroydVillain hier goed voor

Alvast bedankt.
Ik wilde eerst "Perfect" schrijven, maar dat gaat nogniet helemaal op natuurlijk..

FroydVillain is een hele leuke 2.2 rom. IMO de beste die er uit is.
Als je iets stabielers wil kun je Villain 12 proberen. Met een Nandroid backup kun je altijd wisselen.

Ik gebruik de 2.2 versies rom al een paar weken en ben er tevreden over, zeker samen met Launcher pro is het fijn werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Koriel op 27-08-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik heb inderdaad al wat roms gedraaid en dat draaide heel goed, maar toen was er natuurlijk weer die aantrekkelijkheid van de 'echte' 2.1. Dat heb ik dus gedaan, maar nu lukt rooten niet meer. ;(

Ik ga (als het gelukt is) FroydVillain proberen.

EDIT:

Nog even een foto van wat er fout gaat:

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z202/JoeyLeppers/roms1.jpg?t=1282942490

[ Voor 23% gewijzigd door J0ey op 27-08-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Hij is nu goed gestart, als je nu die .bat uitvoert werkt hij ook nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
J0ey schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:56:
Ik heb inderdaad al wat roms gedraaid en dat draaide heel goed, maar toen was er natuurlijk weer die aantrekkelijkheid van de 'echte' 2.1. Dat heb ik dus gedaan, maar nu lukt rooten niet meer. ;(

Ik ga (als het gelukt is) FroydVillain proberen.

EDIT:

Nog even een foto van wat er fout gaat:

foto
Ik heb runindos.bat nog een keer uitgevoerd om te kijken wat er bij mij precies stond, en ik krijg ook een "adb server is out of date. killing...", maar bij mij werkt het gewoon.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5032466/Prive/htc_hero_root.png
Welk verbindingstype op je telefoon gebruik je als je 'm wil gaan rooten? Ik heb steeds Charge Only gebruikt, misschien dat dat nog uitmaakt.

Edit:
Ik heb nog wat rondgezocht, gebruik je toevallig Droid Explorer? Dit schijnt deze problemen te kunnen veroorzaken. Als je dit gebruikt, probeer dan eens de service te killen en kijk dan of je nog steeds die error krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door Manu_ op 28-08-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ik denk dat je de SDK even moet updaten, ik weer niet of je de nieuwste versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben na wat toetsproblemen (hardware/software probleem?) overgestapt van ChocolateEclair 2.0 naar Froydvillain 1.4.4, maar ik had me niet gerealiseerd dat deze maar 3 homescreens heeft. Is er een 2.2 rom met meer screens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:32:
Ik ben na wat toetsproblemen (hardware/software probleem?) overgestapt van ChocolateEclair 2.0 naar Froydvillain 1.4.4, maar ik had me niet gerealiseerd dat deze maar 3 homescreens heeft. Is er een 2.2 rom met meer screens?
Je kan de homesreens middels de instellingen van LauncherPro uitbreiden tot maximaal 7. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:32:
Die toetsenbord problemen heb ik dus ook al een tijdje.. Soms worden ze erger en soms zijn ze even weg, maar feit is dat ik af en toe niet meer fatsoenlijk kan typen :'( En dat in combinatie met froydvillain 1.2.2 update naar 1.4.x ga ik wel doen maar verwacht er niet veel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Installeer gewoon SlideIT of Swype, dat is na een weekje gewoon zo snel! en als je er eenmaal aangewend bent wil je niks meer anders en hoeft dan ook niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Valt het woordenboek van Swype ergens op te slaan, of te backuppen zodat ik die gegevens tijdens een wissel van ROM niet kwijtraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:20:
Valt het woordenboek van Swype ergens op te slaan, of te backuppen zodat ik die gegevens tijdens een wissel van ROM niet kwijtraak?
Dit gaat automatisch als je een backup maakt met titanium backup. All apps + system data volgens mij.
Ik was mijn woordenboek iig niet kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Sh4wn schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:28:
Ik denk dat je de SDK even moet updaten, ik weer niet of je de nieuwste versie hebt?
Ja die heb ik al, daar ligt het probleem dus niet. :)
Manu_ schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:53:
[...]

Ik heb runindos.bat nog een keer uitgevoerd om te kijken wat er bij mij precies stond, en ik krijg ook een "adb server is out of date. killing...", maar bij mij werkt het gewoon.
[afbeelding]
Welk verbindingstype op je telefoon gebruik je als je 'm wil gaan rooten? Ik heb steeds Charge Only gebruikt, misschien dat dat nog uitmaakt.

Edit:
Ik heb nog wat rondgezocht, gebruik je toevallig Droid Explorer? Dit schijnt deze problemen te kunnen veroorzaken. Als je dit gebruikt, probeer dan eens de service te killen en kijk dan of je nog steeds die error krijgt.
Bedankt, ik heb Alleen opladen gebruikt en HTC Sync, allebei zonder succes. USB fout opsporing staat aan en de USB zit er (natuurlijk) goed in. Opzich doet die alles wel, maar als ik dan bij het rootscherm moet komen, staat er zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: http://images.intomobile.com/wp-content/uploads/2010/06/evo-4g-root-e1275590429956.jpg

Alleen dat telefoontje met het uitroepteken, dus geen rootmenu.

Ohja, ik heb geen Droid Explorer geinstalleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door J0ey op 28-08-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Mijn HTC IME mod is opeens zwart geworden met blauwe letters. Erg irritant! Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestroo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-03-2022
Hoi, ik zit met een rot probleem na een stommiteit :(

Ik had te weinig ruimte op mijn hero, dus ik dacht laat ik even de apps naar SD kopieren.
Bij mijn aankoop had ik al een bootprogramma RA-hero-v1.6.2 er op staan, nu vond ik daar 'Move apps+dalv to SD'.. dusjah even geprobeerd en na opstarten waren al mijn eigen apps verdwenen. En na wat googelen er echt niet wijzer uit geworden :( kan iemand mij met mijn noobprobleem helpen?

Ik ben jullie dankbaar! Hopelijk stoor ik jullie discussie niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
J0ey schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:20:
[...]
Ja die heb ik al, daar ligt het probleem dus niet. :)
[...]
Bedankt, ik heb Alleen opladen gebruikt en HTC Sync, allebei zonder succes. USB fout opsporing staat aan en de USB zit er (natuurlijk) goed in. Opzich doet die alles wel, maar als ik dan bij het rootscherm moet komen, staat er zo'n ding:

plaatje.

Alleen dat telefoontje met het uitroepteken, dus geen rootmenu.

Ohja, ik heb geen Droid Explorer geinstalleerd.
Raar, het lijkt deels goed te zijn gegaan. Is deze screenshot meteen nadat je runindos.bat hebt uitgevoerd, of heb je eerst een keer gereboot en dan opgestart met Home+Power? Want bij Home+Power krijg ik ook dat tekentje, het werkt maar één keer.

Heb je al geprobeerd om GSMRoot ergens anders vandaan te halen? Ik weet bijvoorbeeld dat deze zeker goed is. Je kunt ook de MD5 checksum vergelijken, dan weet je zeker dat er bij het downloaden niets mis is gegaan.

MD5 hashes:
code:
1
2
3
4
f8917e4173238d4f20f45b839ffb97d0    GSMRoot.zip
0098a7dd6600b55fac34fc6645be5d7a    flash_image
be7e67a6cc1ef9b22d4e4801c968385b    recovery.img
4af97ab7f7402f3f6111d510a0155443    runindos.bat

[ Voor 9% gewijzigd door Manu_ op 28-08-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
stijnos1991 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:21:
Mijn HTC IME mod is opeens zwart geworden met blauwe letters. Erg irritant! Iemand een idee hoe dit komt?
Ja zeker, de ontwikkelaar heeft hem naar eigen wens aangepast. Staat ook in de changelog van FroydVillain 1.3. Het beste is even over te schakelen naar het Android-toetsenbord. Daarna dat ene toetsenbord (HTC_IME_themed.apk) te verwijderen en vervolgens het gewenste toetenbord (HTC_IME mod.apk) te herstellen. Makkelijker kan het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Manu_ schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:39:
[...]

Raar, het lijkt deels goed te zijn gegaan. Is deze screenshot meteen nadat je runindos.bat hebt uitgevoerd, of heb je eerst een keer gereboot en dan opgestart met Home+Power? Want bij Home+Power krijg ik ook dat tekentje, het werkt maar één keer.

Heb je al geprobeerd om GSMRoot ergens anders vandaan te halen? Ik weet bijvoorbeeld dat deze zeker goed is. Je kunt ook de MD5 checksum vergelijken, dan weet je zeker dat er bij het downloaden niets mis is gegaan.
Het was een google plaatje, alleen even om het icoontje te laten zien. Dat menu heb ik dus niet.. Ik ga het nu even proberen met de GSMRoot die jij stuurde, laat het zo weten.

EDIT, ook met deze heb ik hetzelfde. :-(

[ Voor 6% gewijzigd door J0ey op 28-08-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
J0ey schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:47:
[...]
Het was een google plaatje, alleen even om het icoontje te laten zien. Dat menu heb ik dus niet.. Ik ga het nu even proberen met de GSMRoot die jij stuurde, laat het zo weten.

EDIT, ook met deze heb ik hetzelfde. :-(
Erg raar. Ik kan nu even niets meer bedenken wat je nog zou kunnen proberen, maar ik ga als ik weer tijd heb nog wat rondzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Manu_ schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:03:
[...]

Erg raar. Ik kan nu even niets meer bedenken wat je nog zou kunnen proberen, maar ik ga als ik weer tijd heb nog wat rondzoeken.
Bedankt! :) Hoop dat je wat kan vinden, is er evt. een andere rootmethode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
Ik heb een Hero en heb al verschillende ROM's geprobeerd. De laatste twee maanden draai ik ChocolateEclair. Maar ik begin het een beetje zat te worden dat ik telkens eventjes moet wachten.
Mijn vraag is eigenlijk: Welke ROM, en met welke instellingen kan ik gewoon snel smsen, bellen en dingen in de Calendar zetten? Gewoon de basic-dingen van de telefoon dus.
Misschien een hele gekke vraag, maar al die andere dingen hoeven van mij gewoon niet. En dat ik nu 4 seconden moet wachten op de dialer irriteerd me steeds meer...
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
J0ey schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:28:
[...]

Bedankt! :) Hoop dat je wat kan vinden, is er evt. een andere rootmethode?
Je zou kunnen proberen te downgraden naar stock 1.5 (met goldcard methode) en dan de oude manier proberen via flashrec.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Die methode lukte mij inderdaad wel, zal even zoeken naar de downgrade met goldcard methode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Sh4wn schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:25:
[...]Je zou kunnen proberen te downgraden naar stock 1.5 (met goldcard methode) en dan de oude manier proberen via flashrec.apk
Dat is mijn vraag dus ook. Iemand heeft Android 2.1 stockrom geinstalleerd op zijn HTC Hero. Nu wil hij dus een ROM installeren, maar de verhalen deden de ronde dat dit erg ingewikkeld was na de installatie van Android 2.1. Werkt het dus om eerst te downgraden naar Android 1.5 en dan de oude manier te proberen via flashrec.apk? Ik meen zelf dat ik niet de goldcard methode heb toegepast? Moet dat vanwege de verandering naar aanleiding de installatie van Android 2.1 nu wel gebeuren?

[ Voor 4% gewijzigd door laserboy op 28-08-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:03

nWn

In Geocentric Orbit

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:57:
Beste mensen,
Ik heb een Hero en heb al verschillende ROM's geprobeerd. De laatste twee maanden draai ik ChocolateEclair. Maar ik begin het een beetje zat te worden dat ik telkens eventjes moet wachten.
Mijn vraag is eigenlijk: Welke ROM, en met welke instellingen kan ik gewoon snel smsen, bellen en dingen in de Calendar zetten? Gewoon de basic-dingen van de telefoon dus.
Misschien een hele gekke vraag, maar al die andere dingen hoeven van mij gewoon niet. En dat ik nu 4 seconden moet wachten op de dialer irriteerd me steeds meer...
Alvast bedankt!
Ik gebruik Cronos 2.1.3 icm Launcherpro. Dat draait al lekker vlot, maar de echte snappy ervaring krijg ik als ik zowel JIT als SetCPU gebruik. Het overklokken (ik draai standaard rond de 700 Mhz) scheelt echt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Sh4wn schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:25:
[...]

Je zou kunnen proberen te downgraden naar stock 1.5 (met goldcard methode) en dan de oude manier proberen via flashrec.apk
Hier loop ik al tegen een probleem, elke tutorial linkt naar deze site voor een goldcard creator: http://psas.revskills.de/?q=goldcard welke dus niet meer werkt. Is er nog iets anders voor of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40
die site doet het bij mij gewoon hoor? of lukt het aanmaken van de goldcard niet via die site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Hey ja, dan was ie tijdelijk down. Stond iig: Page not found
The requested page could not be found.

Maar ik kan weer verder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
J0ey schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:02:
[...]Hier loop ik al tegen een probleem, elke tutorial linkt naar deze site voor een goldcard creator: http://psas.revskills.de/?q=goldcard welke dus niet meer werkt. Is er nog iets anders voor of?
Misschien toch maar weer Android 2.1 installeren en dan deze methode uitvoeren. Simpeler kan het volgens mij niet. Voor de linkjes verwijs ik je door naar de thread op XDA. De eerste link is het stappenplan wat overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bedankt, maar het is niet meer nodig. Ik heb de goldcard methode gebruikt, toen teruggezet naar 1.5 en ik zit nu op Froyo 2.2!

Allemaal bedankt voor jullie hulp! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb misschien de oplossing voor mensen met nog steeds gps problemen. Bij mij werkt gps geweldig nu! Start Maps op je telefoon. Zorg dat GPS aanstaat dus. Met GPS aan reboot, recovery menu.

Doe nu dalvik cache wipe. Installeerd de fix (dus de 1.4.4 versie, handmatig installeren, van de site afhalen) opnieuw, daarna weer starten. Ga naar buiten. Kijk nu met GPS status. Bij mij doet ie het (tot nu toe) perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb froydvillain geflashed en geupdate naar 1.4.4. Als ik de usb kabel aansluit aan mijn laptop, en voor massaopslag kies, en daarna weer ontkoppel, werken mijn widgets niet, en staat Swype niet meer als toetsenbord. De widgets zijn helemaal niet meer werkend te krijgen, alleen met een herinstall van de app. Iemand een idee?

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik heb FroydVillan 1.4.3 er momenteel op staan, maar nu doet buienradar.mobi het niet. Ik krijg een mooi wit leeg plaatje. Als ik de user agent instel op Internet Explorer doet ie het wel. Dit doet ie zowel met de standaard browser als Dolphin.

Ik heb de browsercache/historie al geleegd en en javascript uit- en aan gezet, maar dat hielp niet.

Zijn er meer met dit probleem?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Buienradar heeft ook een (paar) mooie Android app(s) in de market staan ;)
Zou eerder zeggen dat het device detection is die brak is op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:42:
Ik heb misschien de oplossing voor mensen met nog steeds gps problemen. Bij mij werkt gps geweldig nu! Start Maps op je telefoon. Zorg dat GPS aanstaat dus. Met GPS aan reboot, recovery menu.

Doe nu dalvik cache wipe. Installeerd de fix (dus de 1.4.4 versie, handmatig installeren, van de site afhalen) opnieuw, daarna weer starten. Ga naar buiten. Kijk nu met GPS status. Bij mij doet ie het (tot nu toe) perfect.
Heb je de radio ook geupdate? Dat wil ik namelijk vermijden maar ik vrees dat ik dan de gps nooit aan de praat krijg...

Hoe installeer je die losse zip updates trouwens zonder de villian updater app? Automatische updates werkt iig niet bij mij. Ik zie geen optie via de villian updater om andere zip files te selecteren. In het topic van FrodyVillian 1.4.0 gaat het overigens maar tot update 1.4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:34:
[...]

Heb je de radio ook geupdate? Dat wil ik namelijk vermijden maar ik vrees dat ik dan de gps nooit aan de praat krijg...

Hoe installeer je die losse zip updates trouwens zonder de villian updater app? Automatische updates werkt iig niet bij mij. Ik zie geen optie via de villian updater om andere zip files te selecteren. In het topic van FrodyVillian 1.4.0 gaat het overigens maar tot update 1.4.3?
Je moet elke update afzonderlijk installeren. Je gaat van 1.4.0 naar 1.4.1. Deze update betreft een fix voor de VillainRom Updater. Daarna installeer je 1.4.2, 1.4.3 en 1.4.4. Je GPS zal waarschijnlijk weer functioneren met de update 1.4.4. Werkt hij dan niet. Voer dan de optie van Lars eens uit: dalvik cache wipe en dan nog eens 1.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laserboy schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:14:
[...]
Je moet elke update afzonderlijk installeren. Je gaat van 1.4.0 naar 1.4.1. Deze update betreft een fix voor de VillainRom Updater. Daarna installeer je 1.4.2, 1.4.3 en 1.4.4. Je GPS zal waarschijnlijk weer functioneren met de update 1.4.4. Werkt hij dan niet. Voer dan de optie van Lars eens uit: dalvik cache wipe en dan nog eens 1.4.4.
Jep maar wat ik niet begrijp is hoe ik zo'n zip van bv 1.4.1 (ik heb nu 1.4.0) geinstalleerd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:42:
[...]

Jep maar wat ik niet begrijp is hoe ik zo'n zip van bv 1.4.1 (ik heb nu 1.4.0) geinstalleerd krijg.
Op dezelfde manier als je ook de volledig CustomROM hebt geinstalleerd. De betreffende .ZIP-file in de root van je SD plaatsen. Vervolgens telefoon uitschakelen. HOME + END CALL-knop ingedrukt houden. Na enige tijd krijg je de recovery te zien. Ga je naar 'Flash zip from sdcard' en selecteer je de .ZIP-file. Volg je de instructie en klaar. Restart je je telefoon en herhaal je het proces opnieuw. Al kan je dan ook updaten vanuit de VillainROM updater. Doordat je ROOT mogelijkheid hebt kan dit proces geautomatiseerd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door laserboy op 30-08-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik probeer erachter te komen of mijn telefoon goed of slecht is qua batterijduur. Maar ik ben een beetje vergeten wat nou een goede score is, en wat niet.

25% in ongeveer 11 uur normaal gebruik, lees wat bellen, wat smsen, mailen en surfen. Is dat nou een goed, of juist een slecht verbruik?

O ja, Ik draai chocolateeclair 2.0 met de flykernel. 3g staat standaard aan, wifi niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Bio op 30-08-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Jo-hannes schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:10:
Ik probeer erachter te komen of mijn telefoon goed of slecht is qua batterijduur. Maar ik ben een beetje vergeten wat nou een goede score is, en wat niet.

25% in ongeveer 11 uur normaal gebruik, lees wat bellen, wat smsen, mailen en surfen. Is dat nou een goed, of juist een slecht verbruik?

O ja, Ik draai chocolateeclair 2.0 met de flykernel. 3g staat standaard aan, wifi niet.
Slechts 25% gedaald in 11 uur normaal gebruik? Dat is niet verkeerd als ik het vergelijk met mijn FroydVillain 1.4.4. Daar haal ik met m'n accu ongeveer 36 uur mee. Wat dus zo'n 30% zou moeten zijn tegenover jouw 11 uur...

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Ik kan iedereen juice defender aanraden. Is erg handig om batterijduur te verlengen. Ik ga nu al 8 uur en nog steeds 100% (nu heb ik er vandaag ook wel donders-weinig mee gedaan, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:36:
Ik heb froydvillain geflashed en geupdate naar 1.4.4. Als ik de usb kabel aansluit aan mijn laptop, en voor massaopslag kies, en daarna weer ontkoppel, werken mijn widgets niet, en staat Swype niet meer als toetsenbord. De widgets zijn helemaal niet meer werkend te krijgen, alleen met een herinstall van de app. Iemand een idee?
Jazeker..

Ik had hetzelfde probleem met Swype.. waarschijnlijk heb je alles op je sd kaart laten installeren via settings-applications etc.. ?

Nooit doen met widgets en swype en dat soort zaken. games etc.. prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oke. Ik zie dat ik inderdaad alles op external laat installeren. Op automatisch gezet, dat zal het dan weer oplossen. Bedankt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laserboy schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:54:
[...]
Op dezelfde manier als je ook de volledig CustomROM hebt geinstalleerd. ...
Merci, zo is het me gelukt. Na de 1.4.1 kon ik dan die updater app gebruiken en daar was idd ook een 1.4.4 in te vinden uiteindelijk (iets met GPS FIX EUROPEAN). En idd gps werkt weer nu:). Dat was eigenlijk enige wat ik tot nu toe miste. Sense nog niet gemist. Die launcher bevalt me wel. Kan verder ook geen mankementen vinden aan die rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:47
ik heb eindeloos problemen met ontvangst en 3G
verbinding valt weg
dit allemaal sinds ik mijn telefoon geupdate hebt naar custom roms...
heb 20 verschillende radioroms + combinatie van roms geprobeerd.

/edit
volgens mij komt het doordat ik te ver heb geclocked
nu weer gezet op 518mhz
hopelijk doet hij het nu wel goed

[ Voor 27% gewijzigd door SonyEricsson op 31-08-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Er is geen standaard 1.6 ROM, Hero sloeg die over en ging direct naar 2.1 na 1.5.
Op de website van HTC staat een ROM utility welke alles teruggezet naar "stock".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Laatst online: 19-09 13:52
Ik heb FroydVillain 1.4.4 op mijn Hero staan en daarin zit een mod-dialer ingebakken van WyContacts 1.2.
Met deze dailer is het mogelijk om nummers in de blacklist te zetten. Handig, maar als ik per ongeluk iemand in de blacklist zet (waaronder mijn vriendin ;)) dan kunnen ze me nie bellen nie.. Ik heb de hele instellingen lijst doorgespit en ook wat gegoogled maar ik krijg geen mogelijkheid om nummers uit de blacklist te halen.. (of ik heb er helemaal naast gekeken..)
Weet iemand hoe ik de nummers uit de blacklist kan halen zonder dat ik hiervoor een wipe hoef uit te voeren?

Probleem al opgelost: via menu -> oproepinstellingen en dan bijna onderaan staat een kopje "Blacklist" waarin je het nummer opnieuw moet invoeren en daarna er weer moet uithalen.. Mijn dank gaat naar AVS van het forum van AndroidWorld.nl!

[ Voor 17% gewijzigd door DaJohn op 01-09-2010 13:54 . Reden: Probleem opgelost! ]

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Welke 2.2 ROM is momenteel de beste? Ben een beetje aan het zoeken en de meest ontwikkelde lijkt me toch FroydVillain 1.4.x, maar zijn de alternatieven (Cronos 2.2) ook een beetje goed of?

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Asskicker schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:16:
Welke 2.2 ROM is momenteel de beste? Ben een beetje aan het zoeken en de meest ontwikkelde lijkt me toch FroydVillain 1.4.x, maar zijn de alternatieven (Cronos 2.2) ook een beetje goed of?
ik heb cronos froyo 1.0.4 (2.2) en ben dik tevreden.

• laserboy
Buntmans schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:26:
[...]

ik heb cronos froyo 1.0.4 (2.2) en ben dik tevreden.
Ik gebruik FroydVillain en ben meer dan dik tevreden. Kortom je moet zelf een keuze maken en het gaan uitproberen.

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Ik had eerst Chronos erop gedaan, maar die lagde. Mischien lag het aan mij, ik weet het niet. Ben daarna over gestapt naar FV en die werkte toch nog ff iets sneller.
Maar als je een keer tijd hebt, zou ik ze beide even uittesten. Kan geen kwaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 12:40
PakoeDIEP schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:13:
Ik had eerst Chronos erop gedaan, maar die lagde. Mischien lag het aan mij, ik weet het niet. Ben daarna over gestapt naar FV en die werkte toch nog ff iets sneller.
Maar als je een keer tijd hebt, zou ik ze beide even uittesten. Kan geen kwaad :).
Same here. Cronos een tijd gedraaid, ging echt snel maar na een paar dagen begon die verschrikkelijk te laggen. Heb er nooit een oplossing voor gevonden. FV erop gezet (1.4) en die werkt nog steeds uitstekend.

Edit: al zou ik misschien nog even wachten om die 1.4 te installeren vermits 1.5 waarschijnlijk morgen uitkomt en die zou nog wat sneller zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door nysos op 03-09-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
nysos schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:36:
[...]

Same here. Cronos een tijd gedraaid, ging echt snel maar na een paar dagen begon die verschrikkelijk te laggen. Heb er nooit een oplossing voor gevonden. FV erop gezet (1.4) en die werkt nog steeds uitstekend.

Edit: al zou ik misschien nog even wachten om die 1.4 te installeren vermits 1.5 waarschijnlijk morgen uitkomt en die zou nog wat sneller zijn.
Bedankt, dan wacht ik wel nog even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Ik draai nu naar alle tevredenheid FroydVillain 1.4.4! Draait lekker snel, geen HTC Sense wat ik erg traag vond draaien op 2.1. Heb er nu LauncherPro erop staan en dat werkt echt beter! Ook heb ik een klok widget die oorspronkelijk voor de Sense bedoelt is ergens vandaan getoverd, die vond ik namelijk wel mooi om als klok te gebruiken. Ik weet alleen niet of ik de lockscreen kan aanpassen, want die vind ik wat minder mooi eerlijk gezegd, al kan ik er wel mee leven. Heel soms heb ik nog dat bepaalde programma's een FC krijgen, maar ik denk dat het komt doordat de programma's nog niet aangepast zijn voor 2.2 ofzo.. maar goed het komt maar enkele keren voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Bezig met FroydVillain te installeren ben benieuwd naar de battery life. 't Introfilmpje is in elk geval wel leuk :D

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik gebruik sinds dat ik Froyd heb geen taskkiller meer, werkt zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Ben wel benieuwd wat mede tweakers halen als mflops bij linpack.. bij mij haal ik een nette 4.618 mflops, dat doe ik met een 691Mhz kernel v2.5 van Nindroid. Natuurlijk niet een goede graadmeter, maar vooruit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaJohn schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:06:
Ben wel benieuwd wat mede tweakers halen als mflops bij linpack.. bij mij haal ik een nette 4.618 mflops, dat doe ik met een 691Mhz kernel v2.5 van Nindroid. Natuurlijk niet een goede graadmeter, maar vooruit..
Ik zit meestal rond de 4.7 tot 4.9 mflops met dezelfde kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Kijk ook eeens naar elelinux 1.66
deze gebruik ik nu een dag of 3 en is wat mij betreft de beste op dit moment.

Snel, zuinig en alles werkt :) gps fix in 10 sec. Superstabiel En een mooie blackmod.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=767886

Lees de draad ff door, is nog niet zo lang maar alle tweaks die je nodig hebt staan er in

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Zit nu op cronos 2.1.4. Heb een reeds bekende bug, update icoon blijft in beeld. Verder wel een soepele rom. Froyo ben ik nog niet aan toe. De donatie versie van titanium backup is geniaal voor dit soort updates!

Edit:
Ben erachter dat Titanium backup nog veel meer zaken opslaat zoals email accounts en schemes. Handig!
Cronos heeft wel het lettertype vervangen naar eentje die ik minder fijn vind. Even kijken hoe ik dat terug kan draaien. Ik weet eigenlijk niet eens wat het standaardlettertype is...

[ Voor 42% gewijzigd door woutur op 04-09-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
FroydVillain 1.5.0 is uit! :)

Wil deze graag installeren, maar welke kernel gebruik ik het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Dewelke je hero aankan, niet alle hero's kunnen even hoog gaan.
Hij raad aan om zo hoog mogelijk te proberen en dan telkens een stapje lager tot je een stabiele kernel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Simon Verhoeven schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:15:
Dewelke je hero aankan, niet alle hero's kunnen even hoog gaan.
Hij raad aan om zo hoog mogelijk te proberen en dan telkens een stapje lager tot je een stabiele kernel vind.
Over het algemeen is de standaard kernel ook stabiel en snel genoeg. Al heeft mijn Android-device sinds de installatie van FV 1.5. wel wat moeite om wakker te worden. Ik moet meestal een tweede keer drukken voordat het scherm weer wordt verlicht. Echter werkt de de rest wel perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door laserboy op 04-09-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
@laserboy, dan heb je wellicht je min cpuspeed te laag staan

gebruik je nog de standaard kernel?

Ik heb nu ook 1.5 FroydVillain draaien, werkt zeker goed! heb de kernel max 691, heb eigenlijk geen 730 geprobeerd maar ben hier al erg tevreden mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Minaaj op 04-09-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Minaaj schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:37:
@laserboy, dan heb je wellicht je min cpuspeed te laag staan

gebruik je nog de standaard kernel?

Ik heb nu ook 1.5 FroydVillain draaien, werkt zeker goed! heb de kernel max 691, heb eigenlijk geen 730 geprobeerd maar ben hier al erg tevreden mee.
Ja, ik gebruik nog de standaard kernel. In CPUSpeed staan de settings niet aan. Current speed staat op Interactive: 123 - 576 MHz. Het probleem doet zich niet altijd voor. Alleen het device in de slaap stand gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door laserboy op 04-09-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 20:20
bornin7ty2 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:37:
Kijk ook eeens naar elelinux 1.66
deze gebruik ik nu een dag of 3 en is wat mij betreft de beste op dit moment.

Snel, zuinig en alles werkt :) gps fix in 10 sec. Superstabiel En een mooie blackmod.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=767886

Lees de draad ff door, is nog niet zo lang maar alle tweaks die je nodig hebt staan er in
Sinds gister heb ik deze ook in gebruik. Echt een heerlijke rom. Supersnel en stabiel. Nog geen vastloper gehad. Beter dan froydvillain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle bugs zijn er nu ook uit, GPS doet het ook weer :)

@laserboy: je meot hem echt een stuk hoger zetten dan 123 MHz, daardoor gaat ie ook wat moeilijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
laserboy schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:43:
[...]
Ja, ik gebruik nog de standaard kernel. In CPUSpeed staan de settings niet aan. Current speed staat op Interactive: 123 - 576 MHz. Het probleem doet zich niet altijd voor. Alleen het device in de slaap stand gaat.
Ik lees ook op xda dat mensen wake up problems hebben met 123 mhz, ik heb hem zelf op 246/691 staan en die problemen niet gehad, wellicht kan je de 691 max gewoon makkelijk gebruiken.

Heb trouwens Adjustment Method op "Interactive" staan, gebruikt hij alleen de snelheid on demand oid en gebruik ook geen taskkiller meer sinds dat het alleen maar vertraagd.. als je weekje een froyo rom draait zit alles in het geheugen en zal het alleen maar sneller gaan. (is keer langs gekomen op villainrom forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Ik ben nog blijven hangen op een Modaco release van de 2.1 rom. Ik ben nu bezig voor een 2.2 rom, alleen komt er een vraag op wat betreft die kernel. Het instellen van die kernel gaat hetzelfde als het "installeren" van een rom of radio? Gewoon een .zip openen met de recovery neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ja inderdaad nadat je de Rom flashed kan je je eigen kernel overheen flashen, zonder wat te wipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Minaaj schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:20:
[...]Ik lees ook op xda dat mensen wake up problems hebben met 123 mhz, ik heb hem zelf op 246/691 staan en die problemen niet gehad, wellicht kan je de 691 max gewoon makkelijk gebruiken.
Ik wacht voorlopig wel op een oplossing. Ik heb geen behoefte om mijn telefoon te overclocken met een andere kernel. Ik heb het probleem ook nog even voorgelegd op XDA. Immers is het BUG-report forum op de VillainRom forums nog gesloten.

Ik heb van Ninpo een voorlopig oplossing aangeboden gekregen.

[ Voor 12% gewijzigd door laserboy op 04-09-2010 16:39 . Reden: Voorlopige oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ja min speed stond dus idd te laag, kernels zijn precies hetzelfde trouwens alleen je "kan" ze iets over clocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

@tweakG5: op welke vlakken vind je die rom beter dan froydvillain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Simon Verhoeven schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:48:
Sneller, (op 710Mhz) vloeiender, geen vastloper, super snelle gps fix. Ik heb nog geen enkel probleem gevonden met deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Wat draait Cronos Froyo heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
tweakG5 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:49:
[...]

Sinds gister heb ik deze ook in gebruik. Echt een heerlijke rom. Supersnel en stabiel. Nog geen vastloper gehad. Beter dan froydvillain.
Dan zit je ook op 1.7 zeker. Ik vind hem ook fantastisch. gisteren de villain 1.5 geprobeerd maar had problemen met het spelen van mp3 en bij een van de Kernels, 614 geloof ik, spontane reboots. Ik vind zoiezo het hele idee van die verschillende kernel's niet zo relaxt.

Vandaag dus Elelinux 1.7 erop geknald en die draait verdomde goed. Gelijk de verschillend patches gedraaid om te "unbloaten" :) Wilde eigenlijk ook nog cronos proberen maar ik stop er maar eens mee voor vandaag, heb nog een kleine 160 elementen in Alchemy te halen.. _/-\o_

Feeyo's Cronos komt vandeweek wel weer eens aan de beurt. >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Bornin op 05-09-2010 16:44 . Reden: typo ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Simon Verhoeven schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:48:
Probeer m eens voor de gein, ff nadroid backupje en een uurtje pielen. Ik weet zeker dat je niet meer terug wil.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
bornin7ty2 schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:43:
[...]

Dan zit je ook op 1.7 zeker. Ik vind hem ook fantastisch. gisteren de villain 1.5 geprobeerd maar had problemen met het spelen van mp3 en bij een van de Kernels, 614 geloof ik, spontane reboots. Ik vind zoiezo het hele idee van die verschillende kernel's niet zo relaxt.

Vandaag dus Elelinux 1.7 erop geknald en die draait verdomde goed. Gelijk de verschillend patches gedraaid om te "unbloaten" :) Wilde eigenlijk ook nog cronos proberen maar ik stop er maar eens mee voor vandaag, heb nog een kleine 160 elementen in Alchemy te halen.. _/-\o_

Feeyo's Cronos komt vandeweek wel weer eens aan de beurt. >:)
Welke patches heb je er nog allemaal opgezet dan?
Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste