Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Asskicker schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:47:
Zijn die froyo roms al goed werkende?

If so, welke gebruiken jullie en waarom? :)
Froydvillain 1.2.1 is volgens mij een hele goede rom. (zo ver ik weet werkt alles zowat)
Ik ben er zelf vanaf gestapt omdat ik eigelijk heel erg verslaaft ben aan htc sense, ik wacht persoonlijk nog op een froyo sense rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Dat is ook waar, heb zelf ook liever HTC Sense. Ga dan maar eens upgraden naar VillianROM 12.0, die volgens mij toch wel de beste is? (Met HTC Sense)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emboha
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 14:15
Cronos forums zijn al 2 dagen offline bij mij, bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:33
Cronos project is gestopt.

Verder Asskicker, als je een goeie sense rom wilt hebben, er is een rom van maxima @ xda. Heeft lekker veel (zelfs legend) features. Voor froyo kun je beter naar froyd van villain kijken, lekker snel maar gallery werkt niet echt optimaal.

edit: en cronos project is weer online ;)

[ Voor 8% gewijzigd door riemer1990 op 15-08-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
pim654 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:52:
Ik dacht ik schrijf even mijn bevindingen neer:

Momenteel gebruik ik de Cronos 2.0.2 die gebasseerd is op de 2.1 Firmware. (Er is al een nieuwe versie met enkele minimale verbeteringen, wel ben ik benieuwd naar het Hardware accelerated Touchscreen.) Heb nooit last van 'fc's' of het traag reageren van mijn telefoon en zou deze ROM willen aanraden.
  • Software: LauncherPro als Sense vervanger en Switchpro dat uitgebreider is dan de Power Control widget zijn zeker een must verder gebruik ik Advanced TaskKiller Pro omwille van de stabiliteit.
  • Mulitmedia: Voor het afspelen van muziek gebruik ik MIXZING en voor het browsen kies ik voor Opera mini.
  • Extra info: Heb nooit problemen gehad met deze ROM, batterijduur is vrij goed (tot 2-3 dagen bij normaal gebruik) ook het vinden van gpsfix verloopt probleemloos (navigatie met google maps).
Opmerkingen: Een grotere SD kaart kopen is wel aangeraden, Apps2sd werkt standaard bij deze rom dus enkel voordeel.
Ik draaide CyanogenMod 1.4.3, welke eigenlijk goed beviel, alleen een erg irritante WiFi bug had waardoor hij ging rebooten. Nu ben ik overgestapt op Cronos 2.1.3 alleen vind dat Apps2SD nog een beetje vaag. Bij CMH kreeg ik dit zonder problemen werkend en was het ook heel eenvoudig in je instellingen zichtbaar dat het goed werkte. In deze firmware kan ik hier echter helemaal niets over terug vinden.

Jij zegt in je post dat dit standaard werkt..? Bij mij niet, ik heb een ext2 partitie (die ik tot op heden probleemloos kon gebruiken) en toch werkt t niet. Moet ik nog iets doen om het werkend te krijgen? Wanneer ik een app installeer gaat het gewoon van m'n telefoongeheugen af, waaruit ik opmaak dat het niet werk.

Ik heb al aardig lopen zoeken, ook op de Cronos site, maar echt een concrete oplossing kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
riemer1990 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:50:
Cronos project is gestopt.

Verder Asskicker, als je een goeie sense rom wilt hebben, er is een rom van maxima @ xda. Heeft lekker veel (zelfs legend) features. Voor froyo kun je beter naar froyd van villain kijken, lekker snel maar gallery werkt niet echt optimaal.

edit: en cronos project is weer online ;)
Rock and Roll!!! :p

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik de hero ook Rooten als ik al op 2.1 zit ? (zonder Downgraden)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een OTA update voor VillainRom 1.2.1 (welke ik op het moment installeer)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=754152

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:56:
Kan ik de hero ook Rooten als ik al op 2.1 zit ? (zonder Downgraden)
Ja, hier staat hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor aHero was er vroeger een live wallpaper met ronddraaiende gekleurde balken op een witte achtergrond. Een soort van onleesbare 'klok'. Weet iemand hiervan de naam of een plek waar ik die mogelijk kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:33
Criminelis schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:13:
[...]

(...)

Jij zegt in je post dat dit standaard werkt..? Bij mij niet, ik heb een ext2 partitie (die ik tot op heden probleemloos kon gebruiken) en toch werkt t niet. Moet ik nog iets doen om het werkend te krijgen? Wanneer ik een app installeer gaat het gewoon van m'n telefoongeheugen af, waaruit ik opmaak dat het niet werk.

Ik heb al aardig lopen zoeken, ook op de Cronos site, maar echt een concrete oplossing kan ik niet vinden.
Je kan het goed checken in de logcat. daar staat in het begin als je boot wel of het start of niet. Verder worden er altijd nog wel dingen geinstalleerd op de /data/ partitie. de data zelf natuurlijk, plus andere dingen zoals maybe dalvik (2.1.3 is al aardig tijdje geleden voor mij, hehe ;)). Ik zou kijken of het straks enorm naar beneden gaat met heel wat apps, er dan mss een klein probleem is.

swap partitie werkt geloof ik overigens niet, kan misschien roet in het eten gooien (is overigens afgeraden anyway. sd kaartjes zijn niet bedoeld voor zoveel reads/writes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:52:
Voor aHero was er vroeger een live wallpaper met ronddraaiende gekleurde balken op een witte achtergrond. Een soort van onleesbare 'klok'. Weet iemand hiervan de naam of een plek waar ik die mogelijk kan vinden?
polar clock ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 16-08-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:53
Iemand die me kan helpen welke Kernel ik moet pakken?
Ik draai nu FroydVillain 1.1.9 Beta

Daar staan een aantal Kernels die ik kan kiezen, voor me tel maar snap er geen fluit van.. normaal snap ik het wel.. maar me engels laat me even in de steek denk ik :(

Thnx alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
dunn0w schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:42:

Daar staan een aantal Kernels die ik kan kiezen, voor me tel maar snap er geen fluit van.. normaal snap ik het wel.. maar me engels laat me even in de steek denk ik :(

Als je geen zin hebt in dat gedoe met die kernels enzo, wat ik heel goed begrijp, zou je Cronos kunnen proberen. http://www.cronosproject..../viewtopic.php?f=20&t=225

Prima ROM :)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, het rooten is gelukt; nu Roms beginnen testen :)

**Zone is tevreden met android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dunn0w schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:42:

Die verschillende kernels zijn voor verschillende min/max kloksnelheden, waar je Hero dan dynamisch heenklokt afhankelijk van de belasting en/of slaapstand.
Standaard zit er al een kernel in de ROM die gewoon prima zou moeten werken, maar voor die mensen die hun Hero nog net iets verder willen tweaken (en weten dat deze de opgegeven kloksnelheden aankan) zijn er die aparte kernels. 19MHz als minimum is bijvoorbeeld iets wat niet elke Hero goed kan.
Ik heb zelf 352-691 MHz gekozen, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Zijn er ook mensen die, net als ik, voortdurend ruzie hebben met het standaard toetsenbord van de Hero? Als ik Hero vergelijk met mijn iPod Touch, kan ik op mijn Touch wel 10x zo snel en foutloos tikken.. Hero maakt van elke 'I' die ik wil tikken een 'U' of een 'O' enz. Better Keyboard deed het bij mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjeggens schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:07:
Zijn er ook mensen die, net als ik, voortdurend ruzie hebben met het standaard toetsenbord van de Hero? Als ik Hero vergelijk met mijn iPod Touch, kan ik op mijn Touch wel 10x zo snel en foutloos tikken.. Hero maakt van elke 'I' die ik wil tikken een 'U' of een 'O' enz. Better Keyboard deed het bij mij niet..
ff opnieuw calibreren bij instellingen, en misschien swype proberen? Ik gebruik het nu een aantal dagen en het werkt echt heel goed.

Deze posts zijn allebei offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 12:40
rjeggens schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:07:
Ik zou echt eens SwiftKey gebruiken. Werkt uitstekend + heeft Nederlandse woordenboek..

http://www.swiftkey.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
riemer1990 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:28:
[...]

Je kan het goed checken in de logcat. daar staat in het begin als je boot wel of het start of niet. Verder worden er altijd nog wel dingen geinstalleerd op de /data/ partitie. de data zelf natuurlijk, plus andere dingen zoals maybe dalvik (2.1.3 is al aardig tijdje geleden voor mij, hehe ;)). Ik zou kijken of het straks enorm naar beneden gaat met heel wat apps, er dan mss een klein probleem is.

swap partitie werkt geloof ik overigens niet, kan misschien roet in het eten gooien (is overigens afgeraden anyway. sd kaartjes zijn niet bedoeld voor zoveel reads/writes).
Thx, ik heb het nu werkend. Heb me hele SD kaartje weer leeggehaald (ook partitie verwijderd). Toen 2.1.3 opnieuw geinstalleerd, update daarna. Toen reboot en een ext2 partitie aangemaakt. Nu werkt het. Heb nu al een 10 tal apps geinstalleerd, en nog steeds blijft m'n telefoongeheugen op 155 mb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 21:57

meddle

:o

Kan iemand mij hier vertellen hoe ik van custom 1.5 naar HTC 2.1 ga? Ik kan de juiste rom namelijk niet op de HTC site vinden, alleen die voor belgische gebruikers. (weet niet of dat ook echt verschil maakt)

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
meddle schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:42:
Kan iemand mij hier vertellen hoe ik van custom 1.5 naar HTC 2.1 ga? Ik kan de juiste rom namelijk niet op de HTC site vinden, alleen die voor belgische gebruikers. (weet niet of dat ook echt verschil maakt)
Ja dat maakt zeer zeker wel verschil.
Ik weet niet precies hoe/waar je gezocht hebt, maar dit is de "ROM Updater". Er is geen 2.1 updater op de website, dus moet je 1.5 installeren en middels de OTA update naar 2.1 gaan.

Maar bedenk wel dat de kans aanwezig is dat je niet meer naar een custom ROM terug kan nadat je 2.1 hebt geïnstalleerd. En aangezien ik niet verwacht dat HTC officieel 2.2 voor de Hero gaat uitbrengen, zit je dan vast aan 2.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sypher schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:55:
[...]

Ja dat maakt zeer zeker wel verschil.
Ik weet niet precies hoe/waar je gezocht hebt, maar dit is de "ROM Updater". Er is geen 2.1 updater op de website, dus moet je 1.5 installeren en middels de OTA update naar 2.1 gaan.

Maar bedenk wel dat de kans aanwezig is dat je niet meer naar een custom ROM terug kan nadat je 2.1 hebt geïnstalleerd. En aangezien ik niet verwacht dat HTC officieel 2.2 voor de Hero gaat uitbrengen, zit je dan vast aan 2.1 ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=726118
2.1 kan je prima rooten tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
meddle schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:42:
De 2.1 update van HTC kun je alleen Over The Air krijgen, en je krijgt hem alleen als je op een officiele rom zit. Je moet dus eerst 2.73.405.5 installeren, en vervolgens twee OTA updates accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 21:57

meddle

:o

Tnx iedereen, ik heb 2.1 er nu opstaan en ik ben er best tevreden over. Over rooten zal ik nog wel even nadenken, maar ik denk dat het deze keer voor mij niet echt nodig is.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 20:20
Ik zoek voor lowlands een rom met de langste batterij duur weet iemand er 1?

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:06
iemand al FROYO_2.2_elelinux_v1.4 geprobeerd.

Gemaakt door een Zweedse gast....
info en download http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=756548

Wat info:
Farm Field of bandwidth.
LOX for the source.
CyanogenMod for all the extra features and source.
Ninpo for kernelsourcen
+ All others who feel involved.

Contents

Root
Apps2sd (ext2 ext3)
Facebook sync operation
The camera is 100%
Extra features with Mass CyanogenMods programs
Everything from candy version 1.1
3g wifi everything works
Jonasl modded keyboard thanks to the
+ Lots more

Ben benieuwd of mensen hier al ervaring mee hebben

PSN: JustinNL79

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 16:42
Ik heb hem hier nu 3 dagen draaien, werkt erg soepel, batterij is ook ok.
de gallery heeft geen last van de bekende rotate bug en out of the box staat er al een file manager op, zodat je na het installen meteen je eigen apps kan installeren.
1 keer een spontane reboot gehad, maar dat wijd ik aan mijn overclocksettings die iets hoger stonden dan ik normaal heb staan.

Verwijderd

Iemand die me een werkende link naar de root zip file kan bezorgen. Link in openingspost lijkt niet te werken en ook link naar forum post is niet meer online...

Verwijderd

Iemand hier die een paar minuten durend filmpje wil maken over de nieuwe FroydVillain? Ik ben aan het twijfelen om deze te gebruiken en ben benieuwd wat ie allemaal kan. Wat zijn bijv. de grootste voor- en nadelen tegenover 2.1 HTC Sense?

• Sypher
Wat ik tot nu toe (na 1 week) heb geconstateerd:

Voordelen:
  1. Android 2.2
  2. Zuiniger met accu
  3. Android 2.2 music player werkt veel beter dan die van HTC zelf
  4. Mogelijkheid om je applicaties op SD te installeren (werkt ERG goed)
  5. Chrome2Phone
  6. LauncherPro is best aardig / snel
  7. Car Mode
  8. Geluid klinkt voller/beter + equaliser en "virtual room" optie
  9. Browser werkt erg goed
  10. Meer apps (die alleen 2.2+ compatible zijn)
Nadelen
  1. Geen Sense (maar je kan wel themen dus je kan best in de buurt komen)
  2. En dus geen: HTC Contacts, HTC Calendar, HTC Alarm, HTC Music player
  3. Geen music controls op je lockscreen (maar wel: optioneel te installeren via diverse tools)

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
Nieuwste FroydVillain1.2.2. is ook hier te verkrijgen:

http://www.multiupload.com/JXTCF8HPG6

Komt van deze site af: http://hero-roms.blogspot.com/2010/08/froydvillain-121.html

Weet iemand hoe ik die MD5 Sums kan checken?

Verwijderd

Ik wil mijn Hero ook naar FroydVillain1.2.2 gaan upgraden.
Maar is er een mogelijkheid om al mijn Apps te back-uppen en na de upgrade in eenmaal te installeren ?

• Manu_
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:41:
Iemand die me een werkende link naar de root zip file kan bezorgen. Link in openingspost lijkt niet te werken en ook link naar forum post is niet meer online...
GSMRoot.zip
feen schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:12:
Weet iemand hoe ik die MD5 Sums kan checken?
Google, zie bijvoorbeeld de eerste hit.

[ Voor 29% gewijzigd door Manu_ op 19-08-2010 21:14 ]

• Bornin
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:48:
Iemand hier die een paar minuten durend filmpje wil maken over de nieuwe FroydVillain? Ik ben aan het twijfelen om deze te gebruiken en ben benieuwd wat ie allemaal kan. Wat zijn bijv. de grootste voor- en nadelen tegenover 2.1 HTC Sense?
Waarom maak je niet gewoon een nadroid (+ext) backup en probeer het zelf?
Wat denk je wijzer te worden van een filmpje?

kan je zeggen dat ik al vanaf het moment dat hij beschikbaar kwam Froyo gebruik en het viel me eigenlijk meteen al mee. Ondertussen is het veel beter geworden en maak je met zowel Villain als Cronos een goede keus. Ik gebruik Cronos 0.2.0.0 en die draait echt geweldig.

Overigens is daar een prachtig zwart theme voor gemaakt, zal eens ff wat screenies maken.

Sense is in het begin een beetje gemis inderdaad maar dat went toch vrij snel. Zou het nu eigenlijk niet meer terug willen, of het moet zonder snelheidsverlies kunnen.
Valt me wel op dat facebook een probleem lijkt te zijn in 2.2, maar dat gebruik ik gelukkig niet :)

Overigens is het als je veel muziek luistert op je tel. zeker aan te raden Cronos eens te proberen. Geluid is echt goed getweaked _/-\o_

Cronos on CarbonFibre

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SXc2luX6eHIHXZ2Pc2Gccp6U/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i3uttLo97Sa56ByQ8Y7s8PWF/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gXHjzjXQUOzeNuEXKXC7hj6z/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XYQxw56rjGDMwXQsZ0xXLgog/thumb.png

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Sypher schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:15:
Wat ik tot nu toe (na 1 week) heb geconstateerd:

Voordelen:
  1. Android 2.2
  2. Zuiniger met accu
  3. Android 2.2 music player werkt veel beter dan die van HTC zelf
  4. Mogelijkheid om je applicaties op SD te installeren (werkt ERG goed)
  5. Chrome2Phone
  6. LauncherPro is best aardig / snel
  7. Car Mode
  8. Geluid klinkt voller/beter + equaliser en "virtual room" optie
  9. Browser werkt erg goed
  10. Meer apps (die alleen 2.2+ compatible zijn)
Nadelen
  1. Geen Sense (maar je kan wel themen dus je kan best in de buurt komen)
  2. En dus geen: HTC Contacts, HTC Calendar, HTC Alarm, HTC Music player
  3. Geen music controls op je lockscreen (maar wel: optioneel te installeren via diverse tools)
toch merk ik dat froyo enorm veel extra bied, mijn hero is echt opvallend vlotter, en enorm veel relaxter met accu gebruik, ben erg blij met deze upgrade, mis sense eigenlijk niet.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merci, die had ik nodig. Ik hou het op de originele 2.1 update maar heb wel graag root voor tethering. Nu ff tutorial in openingspost doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bornin7ty2 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:49:
[...]

Waarom maak je niet gewoon een nadroid (+ext) backup en probeer het zelf?
Wat denk je wijzer te worden van een filmpje?

kan je zeggen dat ik al vanaf het moment dat hij beschikbaar kwam Froyo gebruik en het viel me eigenlijk meteen al mee. Ondertussen is het veel beter geworden en maak je met zowel Villain als Cronos een goede keus. Ik gebruik Cronos 0.2.0.0 en die draait echt geweldig.

Overigens is daar een prachtig zwart theme voor gemaakt, zal eens ff wat screenies maken.

Sense is in het begin een beetje gemis inderdaad maar dat went toch vrij snel. Zou het nu eigenlijk niet meer terug willen, of het moet zonder snelheidsverlies kunnen.
Valt me wel op dat facebook een probleem lijkt te zijn in 2.2, maar dat gebruik ik gelukkig niet :)

Overigens is het als je veel muziek luistert op je tel. zeker aan te raden Cronos eens te proberen. Geluid is echt goed getweaked _/-\o_

Cronos on CarbonFibre

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo ver ben ik nog niet ;) Maar ik kan dus gewoon een backup maken met Nandroid en dat gaat niet weg als ik wipe? Ik ben helemaal nieuw met rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:15:
[...]

Zo ver ben ik nog niet ;) Maar ik kan dus gewoon een backup maken met Nandroid en dat gaat niet weg als ik wipe? Ik ben helemaal nieuw met rooten.
Jazeker. Zolang je je SD kaart niet formatteert kun je altijd weer terug naar je nandroid backup.

Overigens heeft Feeyo een nieuwe versie van zijn Cronos Froyo uitgebracht.
http://www.cronosproject..../viewtopic.php?f=20&t=253

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ik draai Android 2.2 (Fusion!ROM / CyanogenMod) , en heb het probleem dat ik Voice Search niet kan updaten / installeren. De oplossing is om VoiceSearch.apk te verwijderen uit system/app.
Via google had ik een klein scriptje gevonden, maar dat doet weinig bij mij. Het is de bedoeling dat je het met gscript uitvoert op je telefoon.
code:
su
mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock03 /system
rm -r /system/app/VoiceSearch.apk

Ik heb geen flauw idee wat mtdblock03 moet betekenen en dus ook geen flauw idee of er hier goed wordt gemount. Zijn er eventueel andere manieren om die .apk weg te krijgen?

Edit: opgelost via adb.

[ Voor 7% gewijzigd door stijnos1991 op 20-08-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:51:
[...]
Merci, die had ik nodig. Ik hou het op de originele 2.1 update maar heb wel graag root voor tethering. Nu ff tutorial in openingspost doornemen.
Even voor je informatie, die tutorial zorgt dat je een keer bij een custom recovery kan, zodat je daarna een custom rom (waar root meestal al standaard in zit) kunt flashen. Het is dus niet een guide om root op de officiele 2.1 te krijgen (ik weet trouwens niet of dat al kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manu_ schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:50:
[...]

Even voor je informatie, die tutorial zorgt dat je een keer bij een custom recovery kan, zodat je daarna een custom rom (waar root meestal al standaard in zit) kunt flashen. Het is dus niet een guide om root op de officiele 2.1 te krijgen (ik weet trouwens niet of dat al kan).
Jep ben ik zonet achter gekomen. Met de 1.5 had ik via dergelijke methode (flashrec etc) wel direct ook su... Blijkbaar idd nog niet mogelijk voor 2.1. Dan zou ik al moeten overschakelen op een andere ROM.... das me iets teveel van het goede.

Enige wat ik echt mis is dus een wifi access point zodat ik niet telkens kabeltje moet leggen om met macbook internet te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:09:
[...]

Jep ben ik zonet achter gekomen. Met de 1.5 had ik via dergelijke methode (flashrec etc) wel direct ook su... Blijkbaar idd nog niet mogelijk voor 2.1. Dan zou ik al moeten overschakelen op een andere ROM.... das me iets teveel van het goede.

Enige wat ik echt mis is dus een wifi access point zodat ik niet telkens kabeltje moet leggen om met macbook internet te delen.
je kan toch gewoon wifi tether downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net Villian Froyo erop gezet :) Werkt super! Sense is niet echt een gemis vind ik. De Sense meuk voor contacts etc draaide toch maar als poep. Alleen de widgets waren wel nice. Mja liever snelheid dan Sense :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:24:
Zo net Villian Froyo erop gezet :) Werkt super! Sense is niet echt een gemis vind ik. De Sense meuk voor contacts etc draaide toch maar als poep. Alleen de widgets waren wel nice. Mja liever snelheid dan Sense :D
Mee eens. Alleen lees ik net dat er waarschijnlijk een nieuwe versie aangaat komen. Ik vrees dat het geen OTA update gaat worden, dus we kunnen weer gaan wipen. Blijkbaar zijn er teveel problemen met deze build. Voordegene die update 1.3.0/1.3.1 nog niet geïnstalleerd hebben, wacht nog even en probeer de ontwikkelingen via de Twitter te volgen. Anders blijf je bezig.

[ Voor 11% gewijzigd door laserboy op 21-08-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laserboy schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:47:
[...]
Mee eens. Alleen lees ik net dat er waarschijnlijk een nieuwe versie aangaat komen. Ik vrees dat het geen OTA update gaat worden, dus we kunnen weer gaan wipen. Blijkbaar zijn er teveel problemen met deze build. Voordegene die update 1.3.0/1.3.1 nog niet geïnstalleerd hebben, wacht nog even en probeer de ontwikkelingen via de Twitter te volgen. Anders blijf je bezig.
Wat is de nu de beste manier om te back-uppen? Titanium backup van je apps (maakt die ook een backup van de instellingen?) en een backup maken van launcher pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
laserboy schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:47:
[...]
Of staar je niet blind op Villain en probeer Cronos eens, 1.01 draait echt als een treintje ennuh, Made in Holland 8)
Ik vind eigenlijk dat Froydvillain maar veel problemen heeft, nu weer GPS. Met Cronos heb ik binnen 10 tellen een fix.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bornin7ty2 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:22:
[...]

Of staar je niet blind op Villain en probeer Cronos eens, 1.01 draait echt als een treintje ennuh, Made in Holland 8)
Ik vind eigenlijk dat Froydvillain maar veel problemen heeft, nu weer GPS. Met Cronos heb ik binnen 10 tellen een fix.
Nu Chronos erop, is idd een stuk cleaner (minder zooi aan apps). :D En gps krijgt idd sneller een fix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
bornin7ty2 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:22:
[...]

Of staar je niet blind op Villain en probeer Cronos eens, 1.01 draait echt als een treintje ennuh, Made in Holland 8) Ik vind eigenlijk dat Froydvillain maar veel problemen heeft, nu weer GPS. Met Cronos heb ik binnen 10 tellen een fix.
Ik zal er eens een nachtje over slapen en morgen eens kijken naar Cronos 1.01. Zijn er nog duidelijke verschillen, op de problemen na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:07:
[...]

Wat is de nu de beste manier om te back-uppen? Titanium backup van je apps (maakt die ook een backup van de instellingen?) en een backup maken van launcher pro?
Titanium backuppen van je apps (ja, ook je settings :9~) werkt erg goed. Mooiste is nog dat als je hem terugzet, je kan kiezen voor APP, APP+DATA of (geloof ik) DATA ONLY.
Zet je hem terug, zie je hem ook weer in de market als "gedownload" (indien hij daar van komt ofcourse)

Tevens kan je diverse settings backuppen zoals je Wifi accesspoints. Zit een optie in die zelfs automatisch je settings/backups kan restoren zodra je een nieuwe versie van de ROM installeert ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:29:
[...]

Nu Chronos erop, is idd een stuk cleaner (minder zooi aan apps). :D En gps krijgt idd sneller een fix :)
Ik krijg anders vrij snel een fix met Villain 1.3.1 hoor. Gisteren weer wezen geocachen en eigenlijk helemaal geen problemen gehad met GPS.

Je weet dat je aGPS hebt, dus dat hij internet gebruikt (als dat er is) om je fix te versnellen. Als je nu fixt en over een paar minuten weer, is dat sowieso weer sneller dan als je het morgen zou doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sypher op 22-08-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:29:
[...]

Komt weer een update aan, stuk snellere kernel. Nog ff wachten, er lijkt een klein probleempje met de pull down bar te zijn.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Damn, toch ook maar eens Froyo gaan installeren :)

Zal de TS ook weer zo spoedig mogelijk bijwerken, drukke studentenweken de afgelopen tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Ik was net bezig met de tutorial om mijn HTC te rooten en ik moest mijn "My HTC" driver updaten. Maar als ik dat doe krijg ik een bericht dat het apparaat al up to date is. What to do?
Ik draai Win7 32bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 12:21
Sypher schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:04:
Titanium backuppen van je apps (ja, ook je settings :9~) werkt erg goed. Mooiste is nog dat als je hem terugzet, je kan kiezen voor APP, APP+DATA of (geloof ik) DATA ONLY.
Zet je hem terug, zie je hem ook weer in de market als "gedownload" (indien hij daar van komt ofcourse)

Tevens kan je diverse settings backuppen zoals je Wifi accesspoints. Zit een optie in die zelfs automatisch je settings/backups kan restoren zodra je een nieuwe versie van de ROM installeert ;)
Waarschijnlijk is de vraag al dikwijls gepasseerd, maar toch: werkt dit ook als je een backup wil restoren op een andere rom (bv backup van FroydVillain restoren op cronos ofzo) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Ik gebruik nu al weekje FroydVillain 1.2.2 en het draait echt lekker, zie eigenlijk nog niet waarom ik naar 1.3 moet gaan atm.. alleen gps zou beter zijn en tethering wat ik amper gebruik.

Ik gebruik ook geen taskkiller meer en moet echt toegeven aan de mensen die altijd zeggen dat het alleen maar je toestel langzamer maakt.. klopt toch, na paar dagen van gebruiken merk je echt dat juist alles sneller wordt

Froyo is heerlijk, heb eigenlijk nog nooit op de officiele 2.1 gezeten zelfs, nu nog wachten op de echte CM6 voor de Hero (alpha is uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
bmaster001 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:34:
[...]

Waarschijnlijk is de vraag al dikwijls gepasseerd, maar toch: werkt dit ook als je een backup wil restoren op een andere rom (bv backup van FroydVillain restoren op cronos ofzo) ?
In principe zou dat gewoon moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Minaaj schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:44:
Ik gebruik nu al weekje FroydVillain 1.2.2 en het draait echt lekker, zie eigenlijk nog niet waarom ik naar 1.3 moet gaan atm..
*kuch* 1.4.0 alweer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
yup.. batterij gaat super lang mee, eigen instellingen draaien super. Snelle ROM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Koriel schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:18:
[...]

yup.. batterij gaat super lang mee, eigen instellingen draaien super. Snelle ROM..
Het schijnt dat je FV 1.4.0 zonder WIPE kan installeren. Al mag je dan niet klagen over bugs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Cronos Froyo 1.02 draaien, en jo hij is nog snelller dan VannillaEclair 4.0. Alles werkt, ook nieuwe energiebeheer widget is awesome. Tot nu toe ook erg stabiel. Nice :D

Edit: Android Agenda Widget wil alleen geen agenda items weergeven.. :/

[ Voor 18% gewijzigd door Sh4wn op 23-08-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
goedemiddag heren, ff vraagje.
Ik ben bereid froydvillain 1,4 te flashen maar ben confused. Op de site (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=762206) staan megaveel verschillende links om te downloaden. Ik snap ze niet helemaal, ik begrijp dat het te maken heft met de snelheid van de cpu maar welke is het beste/handigst/mist gevaarlijk. Also: ik hoor allemaal geluiden over Jit en Dalvik in die rom. Moet ik daar nog speciale handelingen voor uitrichten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Flogging Hank schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:20:
goedemiddag heren, ff vraagje.
Ik ben bereid froydvillain 1,4 te flashen maar ben confused. Op de site (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=762206) staan megaveel verschillende links om te downloaden. Ik snap ze niet helemaal, ik begrijp dat het te maken heft met de snelheid van de cpu maar welke is het beste/handigst/mist gevaarlijk. Also: ik hoor allemaal geluiden over Jit en Dalvik in die rom. Moet ik daar nog speciale handelingen voor uitrichten oid?
Er zit een kernel bij die (wat mij betreft) prima werkt. Alleen als je perse een hogere snelheid wil, is een andere kernel nodig.

JIT en Dalvik hoef je niets mee te doen, alleen moet je die laatste "wissen" voordat je gaat flashen. Dit kan je doen van uit het recovery image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Froyd-Villain Release moet je downloaden, eventueel kan je je processor overklokken door een andere kernel er overheen te flashen, maar dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke optie van titanium backup moet ik gebruiken om te backuppen zodat ik als ik dadelijk 1.4.0 heb geflasht ik meteen alle applicaties (inclusief instellingen van de applicaties!!) terug kan zetten?
Batch: en dan? backup all user apps+ system settings?

nog iets meer?

ik kom van 1.2.2 dus moet wel wipen. Wat is jullie stappenplan eigenlijk om alles terug te krijgen zoals het voorheen was? Backup met titanium backup neem ik aan. (user apps+system settings?)
Launcher pro back-up.
En wat nog meer?

Hoe kun je je instellingen backuppen met titanium backup?

Eigenlijk hoef je dan toch maar alleen te wipen, nieuwe rom te flashen, titanium backup terugzetten, launcher pro terugzetten en voor de rest toch niks meer? Dan is het toch weer precies zoals het was? Of denk ik te makkelijk en zie ik iets over het hoofd?

Ook zou ik graag de 691 kernel willen installeren, iemand dit al gedaan? Hoe en draait alles stabiel, is het merkbaar sneller?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 08:51
Sh4wn schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:36:
Cronos Froyo 1.02 draaien, en jo hij is nog snelller dan VannillaEclair 4.0. Alles werkt, ook nieuwe energiebeheer widget is awesome. Tot nu toe ook erg stabiel. Nice :D

Edit: Android Agenda Widget wil alleen geen agenda items weergeven.. :/
Ik heb hem gisteren geflashed. Tot nu toe echt fantastisch! Niet gedacht dat ik Sense niet zou missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:42:
welke optie van titanium backup moet ik gebruiken om te backuppen zodat ik als ik dadelijk 1.4.0 heb geflasht ik meteen alle applicaties (inclusief instellingen van de applicaties!!) terug kan zetten?
Batch: en dan? backup all user apps+ system settings?

nog iets meer?
How to make your first backup:

Verify that Titanium Backup has started without warning and that your busybox is OK
Click the Backup/Restore tab
Click Menu (the button), Batch
Click "Backup all user apps"
Let it run, then go back
Individually backup the system data you want. That is most green-colored items. This will be bookmarks, call log, calendar, launcher, WiFi, etc.
Now your backups are in the "TitaniumBackup" directory on your SD card.

How to restore your backups after installing a ROM (if you wiped your phone):

Download Titanium Backup from Market
Click the Backup/Restore tab
Click Menu (the button), Batch
Click "Restore all missing apps + system data
Reboot your phone
It's done ! The only thing you may have to adjust is usually your wallpaper/widgets.

Je kan alle info hier vinden: http://www.matrixrewriter.com/android/

Edit: contacts en calendar hoef je niet te backuppen vermits Google die synced. Heb daar in het verleden al last mee gehad als ik die wel mee gebackupped had.
En die reboot na de restore is ook belangrijk, anders zie je bvb je sms'en enzo niet.

[ Voor 9% gewijzigd door nysos op 23-08-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Heb nu 1.4.1 en werkt echt lekker. Net ook nog ff de 691 Kernel eroverheen gezet, is echt merkbaar sneller! Echt een aanrader, telefoon lijkt wel wel nieuw. Ook lekker is dat je niet hoeft te wipen voor het installeren van een nieuwe kernel. Gewoon nieuwe kernel installeren en in het programma CPUSpeed, wat er bijgeleverd wordt, instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:15:
[...]

Bedankt! Heb nu 1.4.1 en werkt echt lekker. Net ook nog ff de 691 Kernel eroverheen gezet, is echt merkbaar sneller! Echt een aanrader, telefoon lijkt wel wel nieuw. Ook lekker is dat je niet hoeft te wipen voor het installeren van een nieuwe kernel. Gewoon nieuwe kernel installeren en in het programma CPUSpeed, wat er bijgeleverd wordt, instellen.
Wat stel je dan precies in? Ik zie in de Stock-kernel slechts een minimum en maximum Frequency. Komen er extra opties bij zodra je een nieuwe kernel installeer? Ik las ook ergens dat je iets met de slaapmodus moet doen? Heeft dit verder nog consequenties voor de batterij? Is de GPS-fix in deze kernel goed?

[ Voor 5% gewijzigd door laserboy op 23-08-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laserboy schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:57:
[...]
Wat stel je dan precies in? Ik zie in de Stock-kernel slechts een minimum en maximum Frequency. Komen er extra opties bij zodra je een nieuwe kernel installeer? Ik las ook ergens dat je iets met de slaapmodus moet doen? Heeft dit verder nog consequenties voor de batterij? Is de GPS-fix in deze kernel goed?
Als je de 691 Kernel installeert krijg je inderdaad de mogelijkheid om de max op 691 te zetten. Een stuk sneller!
Ik heb niets met de slaapmodus moeten doen hoor, gewoon over de rom die je nu draait flashen, en je behoudt ook nog alles, hoeft niet te wipen dus. Ik weet niet of het consequenties heeft voor de batterij, maar die neem ik dan voor lief ;) Mijn Hero is nog nooit zo snel geweest, ook lekker stabiel nu.

Volgens mij heeft de GPS-fix niets met de kernel te maken. Ik ga nu ff mijn telefoon voor het raam leggen met google navigate. Zal de resultaten hier wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:51:
[...]

Als je de 691 Kernel installeert krijg je inderdaad de mogelijkheid om de max op 691 te zetten. Een stuk sneller!
Ik heb niets met de slaapmodus moeten doen hoor, gewoon over de rom die je nu draait flashen, en je behoudt ook nog alles, hoeft niet te wipen dus. Ik weet niet of het consequenties heeft voor de batterij, maar die neem ik dan voor lief ;) Mijn Hero is nog nooit zo snel geweest, ook lekker stabiel nu.

Volgens mij heeft de GPS-fix niets met de kernel te maken. Ik ga nu ff mijn telefoon voor het raam leggen met google navigate. Zal de resultaten hier wel posten.
Je moet hem aanpassen met SetCPU, kan je 3 profiles kiezen. ook min/max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minaaj schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:12:
[...]

Je moet hem aanpassen met SetCPU, kan je 3 profiles kiezen. ook min/max
CPUSpeed kan toch ook? Ik zie dat mijn Hero gewoon op 691 draait hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kernel max is bijvoorbeeld 690 idd, maar de minmale freq. moet vaak wel verhoogt worden!
Als ik hem op wat voor setting ook onder de 325 laat staan ontwaakt mijn Hero vaak met een verkleurd scherm!
Ben benieuwd naar de FroydVillain 1.4.x gebruikers, draai nu 1.2.1 @ 690 en die is op GPS na echt retestrak en snel. @730 had ik soms een random reboot :S

Laatste tijd heb ik last van een bepaald fenomeen dat ik niet echt kan thuisbrengen:
Mijn touchscreen herkend in de regel mijn commando's niet meer als ze precies op de hoogte staan van de std. houding van de Hero (dus niet landscape, daar moet ik elke keer naartoe om het op te lossen). Vaak zijn dit de OK of cancel buttons in software. Het meest strange van alles is dat sms'en of text input in het algemeen wel goed werkt!? Iemand input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Laatst online: 08-09 16:56
Draai nu een kleine 24 uur de 1.4 tak van FroydVillain (en sinds 12h de 1.4.2 op precies te zijn). Nog niet het uiterste uit mijn Hero gehaald en enkel de 2.6.29 @652 kernel getest. Vanavond thuis maar eens kijken hoe de 691 kernel draait.

Voorlopig heel erg postief. Nog geen FC meegemaakt en het lijkt erop dat het accu gebruik vergelijkbaar is met de 1.1 tak waar ik vanaf kwam. Snelheid is nu al prima, en zal waarschijnlijk na de update vanavond nog beter zijn (Linpack geeft nu 4.499 MFLOPS aan bij 652MHz..synthetische benchmark natuurlijk, maar als indicatie niet slecht)

Enige minpunt tot nu toe is dat ik met geen mogelijkheid geen GPS fix kan krijgen. Nu was dat met de stock ROM ook al af en toe problematisch op mijn hudige locatie, dus ik moet het nog ergens anders testen voordat ik dit echt als minpunt kan beschouwen (gebruik toch met enige regelmaat de navigatie en dan is dit wel een gemis).

Lees nu net op XDA dat er weer een nieuwe GPS fix in de volgende OTA geincludeerd zal worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Redinox op 24-08-2010 11:12 . Reden: GPS fix beloofd in 1.4.3 OTA update ]

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Vreemd, mijn GPS werkt toch wel aardig. Heb er van het weekend mee gegeocached, daar is GPS zeg maar.. nogal nodig :P

Edit:
met 1.3.0 - 1.3.2 iig wel

[ Voor 13% gewijzigd door Sypher op 24-08-2010 13:02 . Reden: versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redinox schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:57:
Draai nu een kleine 24 uur de 1.4 tak van FroydVillain (en sinds 12h de 1.4.2 op precies te zijn). Nog niet het uiterste uit mijn Hero gehaald en enkel de 2.6.29 @652 kernel getest. Vanavond thuis maar eens kijken hoe de 691 kernel draait.

Voorlopig heel erg postief. Nog geen FC meegemaakt en het lijkt erop dat het accu gebruik vergelijkbaar is met de 1.1 tak waar ik vanaf kwam. Snelheid is nu al prima, en zal waarschijnlijk na de update vanavond nog beter zijn (Linpack geeft nu 4.499 MFLOPS aan bij 652MHz..synthetische benchmark natuurlijk, maar als indicatie niet slecht)

Enige minpunt tot nu toe is dat ik met geen mogelijkheid geen GPS fix kan krijgen. Nu was dat met de stock ROM ook al af en toe problematisch op mijn hudige locatie, dus ik moet het nog ergens anders testen voordat ik dit echt als minpunt kan beschouwen (gebruik toch met enige regelmaat de navigatie en dan is dit wel een gemis).

Lees nu net op XDA dat er weer een nieuwe GPS fix in de volgende OTA geincludeerd zal worden.
Ik kreeg ook even een tijdje geen GPS fix. Maar je moet het weer zien als helemaal nieuwe software natuurlijk, waarna hij ook weer een keer voor het eerst een fix moet krijgen. Bij een TomTom net uit de verpakking duurt het ook veel langer, waarna het daarna een stuk sneller gaat.

Ik heb mijn Hero een kwartiertje buiten laten liggen, toen ik daarna keek had ie een fix. Nu pakt ie de fix een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louwhaaima
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 11:27
2.Download het volgende bestand: http://www.lucasvandijk.nl/static/files/HTCHero21Root.zip

deze link is offline, kan nu helaas niet verder met rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
louwhaaima schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:17:
2.Download het volgende bestand: http://www.lucasvandijk.nl/static/files/HTCHero21Root.zip

deze link is offline, kan nu helaas niet verder met rooten
Whoops, ik ga het even fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 13:52
Wat ik vet vind, wat vanaf FroydVillian 1.3.0 kan is de thema aanpassen naar een ander likje uitstraling!
Zo heb ik op dit moment FroydVillian 1.4.2 erop staan met de 691-kernel en een Samsung Galaxy S thema.
Natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar wel mooier dan het originele versie (dat zijn mijn woorden dan..)

Hier een kijkje voor de mensen die FroydVillian 1.4.0 draaien:
http://villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=114&t=2034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:25:
[...]

CPUSpeed kan toch ook? Ik zie dat mijn Hero gewoon op 691 draait hoor.
Ja sorry die bedoelde ik, maar normaliter bij eerste boot staat CPUspeed niet aan. en je kan ook nog daarna een performance/conservative/nog 1 kiezen.. had je niet vermeld dat je daar heen was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Ik snap er echt niks meer van. Ik zou die ADB driver moeten instaleren maar ik zie niet waar ik dat kan doen... Als ik bij devices manager kijk, zie ik wel "My HTC" staan. Maar als ik die wil upgraden met de ADB driver dan krijg ik een bericht dat de driver al up to date is...

Blijkbaar had ik toch wel alles goed lol... Ik had bijna ook nog mijn telefoon gebricked, had blijkbaar iets fouts gedaan. Maar nu staat Froyo er eindelijk op \o/
Wat een vreugde. Ik heb van 4 tot 7 uur lopen kloten met dat ding omdat ik een infinite boot loop had. Maar alles blijkt nu goed te lopen. Pfoe, wat een opluchting.

[ Voor 37% gewijzigd door PakoeDIEP op 24-08-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS probleem heb ik ook, dacht eerst dat het wel goed werkte, maar krijg amper een fix.
Er komt een 1.4.3 met nieuwe instellingen :)

Ook zit ik er aan te denken de aanbevolen Radio-versie te installeren. Ik heb net allemaal een beetje gezocht of ik die kan installeren zonder wipe; overal staat dat het gewoon kan zonder te wipen en dus ben je niets kwijt.
Weet iemand of dit klopt? Ik hoef dus niet te wipen? Iemand de aanbevolen radio toevallig al geinstalleerd en ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
Ik heb de aangerade radio ongeveer 1.5 uur geleden geflashed zonder een wipe en alles werkt nog. Merkte wel een enorm negatieve impact op de battery use (30->15% in 15 minuten), maar dat kan ook toeval zijn.

De 1.4.3 OTA is beschikbaar en heb hem zojuist geinstalleerd. Zo eens kijken of dit inderdaad het probleem met de GPS oplost.

En ook maar meteen testen of mijn battery use probleempje inderdaad stom toeval was :)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Ik heb 1.4.3 OTA zojuist geïnstalleerd en binnen anderhalve minuut had mijn phone een fix voor 6 van de 11 beschikbare satellieten.

[ Voor 3% gewijzigd door laserboy op 24-08-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laserboy schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:55:
Ik heb 1.4.3 OTA zojuist geïnstalleerd en binnen anderhalve minuut had hij een fix voor 6 van de 11 beschikbare satellieten.
Goed nieuws! Ben hem nu aan het installeren. Merk je nog andere dingen?

Hmm... na 5 minuten nog steeds geen fix.

Ook ben ik mijn 691 kernel kwijt. En draait ie weer op 572.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
1.4.3 update bevat ook kernel updates, dus je zit inderdaad weer met de standaard snelheid. Via de OTA updater kun je ook weer de nieuwe OC kernels downloaden (experimental updates wel even aanvinken in de updater, anders zie je ze niet)

Battery use lijkt weer normaal te zijn, maar dat kan ik toch pas met zekerheid morgen goed inschatten. Nu nog veel te kort in gebruik.

Vooralsnog geen geluk met de GPS :(

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
[b][message=34576948,noline]Vooralsnog geen geluk met de GPS :(
Vreemd. Waar ligt dat dan aan. Heb je toevallig nog een kernel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
:
[...]
Vreemd. Waar ligt dat dan aan. Heb je toevallig nog een kernel geïnstalleerd?
Ik heb het eerst met de standaard kernel geprobeerd en ben nu bezig te flashen naar de 652 MHz kernel.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS werkt hier volgens mij nog steeds niet lekker. Heb de aanbevolen Radio van te voren geinstalleerd en daarna de update, maar werkt nog steeds niet. Heb nu ook weer de 691 kernel geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:52:
GPS werkt hier volgens mij nog steeds niet lekker. Heb de aanbevolen Radio van te voren geinstalleerd en daarna de update, maar werkt nog steeds niet. Heb nu ook weer de 691 kernel geinstalleerd.
Dan lijkt het er op dat de installaties van die kernels blijkbaar voor instabiliteit zorgt. Op XDA lees je ook vergelijkbare verhalen. Bij de een werkt het niet en bij de andere pas na verschillende reboots. Diegene die Stock Kernel gebruiken - zonder eerst andere kernels te hebben geinstalleerd - werkt het wel perfect. Zelf heb ik net ook nog een reboot uitgevoerd en binnen amper een halve minuut krijgt mijn telefoon het voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laserboy schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:09:
[...]
Dan lijkt het er op dat de installaties van die kernels blijkbaar voor instabiliteit zorgt. Op XDA lees je ook vergelijkbare verhalen. Bij de een werkt het niet en bij de andere pas na verschillende reboots. Diegene die Stock Kernel gebruiken - zonder eerst andere kernels te hebben geinstalleerd - werkt het wel perfect. Zelf heb ik net ook nog een reboot uitgevoerd en binnen amper een halve minuut krijgt mijn telefoon het voor elkaar.
Onzin natuurlijk, denk dat het per toestel verschilt. Ik heb eerst op 572 gezeten (standaard kernel toch?) en een paar keer geboot en van alles geprobeerd, maar werkte dus niet. Daarna heb ik pas de 691 kernel geinstalleerd.

Eerst vond ie nog 12 satellieten, maar kreeg ie geen fix/lock. (1.4.2 met 691 kernel)
Nu vind ie niet eens meer een satelliet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 10:10

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Wellicht komt mijn vraag wat simpel over, maar door de veelheid aan info hier ben ik de draad een beetje kwijt. Ik heb een 2e hands Hero gekocht, met daarop een custom 2.1 rom (Legendroid, voor zover ik nu kan achterhalen). Ik wil graag een andere rom erop zetten omdat ik nu niet tevreden ben over de accuduur, en ik wil kijken of dat met een andere (nieuwere) rom beter gaat. Klopt het dat ik hiervoor alleen de zip op mijn sd-card hoef te zetten, en ik (na het backuppen en wipen) deze kan flashen vanuit de Android System Recovery (RA-hero-v1.6.2)?

Mijn vraag is ook een beetje n.a.v. het feit dat ik mijn G1 al gebricked heb (of eigenlijk een kennis van mij...), en ik niet zomaar weer een telefoon onbruikbaar wil maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijn.online schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:10:
Wellicht komt mijn vraag wat simpel over, maar door de veelheid aan info hier ben ik de draad een beetje kwijt. Ik heb een 2e hands Hero gekocht, met daarop een custom 2.1 rom (Legendroid, voor zover ik nu kan achterhalen). Ik wil graag een andere rom erop zetten omdat ik nu niet tevreden ben over de accuduur, en ik wil kijken of dat met een andere (nieuwere) rom beter gaat. Klopt het dat ik hiervoor alleen de zip op mijn sd-card hoef te zetten, en ik (na het backuppen en wipen) deze kan flashen vanuit de Android System Recovery (RA-hero-v1.6.2)?

Mijn vraag is ook een beetje n.a.v. het feit dat ik mijn G1 al gebricked heb (of eigenlijk een kennis van mij...), en ik niet zomaar weer een telefoon onbruikbaar wil maken...
Zoals jij het zegt klopt het eigenlijk gewoon ja. Gewoon op je sd kaart zetten die rom. Telefoon uitzetten. Home button inhouden, dan starten en nog steeds home button inhouden totdat je in het recovery menu komt. Wel even bij backup/restore een nandroid backup maken. Daarna alles wipen, dus echt alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:22:
[...]

Onzin natuurlijk, denk dat het per toestel verschilt. Ik heb eerst op 572 gezeten (standaard kernel toch?) en een paar keer geboot en van alles geprobeerd, maar werkte dus niet. Daarna heb ik pas de 691 kernel geinstalleerd.

Eerst vond ie nog 12 satellieten, maar kreeg ie geen fix/lock. (1.4.2 met 691 kernel)
Nu vind ie niet eens meer een satelliet.
Heb je dit al geprobeerd? :

GPS ISSUES: People having a problem with GPS, go to Menu, Settings, Applications, Development and UNCHECK Allow mock locations.

Daarna rebooten.

Ik heb het zo geprobeerd en had net 6 satellieten waarvan 5 gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nysos schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 01:04:
[...]

Heb je dit al geprobeerd? :

GPS ISSUES: People having a problem with GPS, go to Menu, Settings, Applications, Development and UNCHECK Allow mock locations.

Daarna rebooten.

Ik heb het zo geprobeerd en had net 6 satellieten waarvan 5 gelocked.
Jep, was ongeveer het eerste wat ik heb gedaan. Vreemd dat het bij sommigen wel goed werkt en bij sommigen niet, ben niet de enige zie ik op het xda forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen reactie 1e keer, misschien nogmaals?

Laatste tijd heb ik last van een bepaald fenomeen dat ik niet echt kan thuisbrengen:
Mijn touchscreen herkend in de regel mijn commando's niet meer als ze precies op de hoogte staan van de std. houding van de Hero (dus niet landscape, daar moet ik elke keer naartoe om het op te lossen). Vaak zijn dit de OK of cancel buttons in software. Het meest strange van alles is dat sms'en of text input in het algemeen wel goed werkt!? Iemand input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Werkt bij jullie de VillianRom updater?

Ik heb 1.4.0 geinstalleerd (denk ik), de link heette 1.4.2 maar de rom 1.4.0
VillainRom updater heeft nog nooit een update weergegeven, ook niet bij checknow of als ik alle opties aanzet.

Verder de trilfunctie werkt bij deze rom niet en af en toe lijkt die vrij traag bij het reageren op een touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Klopt, je dient hiervoor eerst de hotfix te downloaden en te installeren. Na de reboot zou je de overige updates kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maddog_rvo schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:19:
Werkt bij jullie de VillianRom updater?

Ik heb 1.4.0 geinstalleerd (denk ik), de link heette 1.4.2 maar de rom 1.4.0
VillainRom updater heeft nog nooit een update weergegeven, ook niet bij checknow of als ik alle opties aanzet.

Verder de trilfunctie werkt bij deze rom niet en af en toe lijkt die vrij traag bij het reageren op een touch
Als je trilfunctie niet werkt zou ik eerst wipen. 1.4.1 moet je van de site downloaden, daarna kun je met villainrom updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Ik krijg steeds als ik bezig ben met een recovery engine erop te zetten: adb server is out of date killing.. Weet iemand wat hieraan te doen is? Ik heb natuurlijk al googled maar die oplossingen daar bieden ook geen hulp; of ik doe ze fout, maar dat denk ik niet.

Ik gebruik Windows 7 64bit, mocht dat uitmaken. En ik heb de ADB al helemaal geupdate, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door J0ey op 25-08-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-01 00:15
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:17:
Geen reactie 1e keer, misschien nogmaals?

Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen, heeft iemand misschien een oplossing ?
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste